Ja, 63% van de geldige stemmen. Heel veel kiezers hebben bewust blanco gestemd, slechts 43% van de uitgebrachte stemmen was voor statehood. Het referendum was een tweetrapsraket, waarbij nogal wat kritiek was op de vraagstelling..quote:Op woensdag 7 november 2012 11:07 schreef Sheepcidus het volgende:
Puerto Rico waarschijnlijk bij de volgende verkiezingen de 51e staat trouwens. 63% heeft voor statehood gestemd.
quote:Kennedy, a resident of Brookline, is the son of former six-time Congressman Joe Kennedy II, grandson of former Attorney General Robert F. Kennedy and great nephew of former President John F. Kennedy.
Romney is een enorme loser!quote:Op woensdag 7 november 2012 12:04 schreef Niox het volgende:
Ik zie 'm net pas na een paar uurtjes slaap maar wat een zure concession speech van Romney zeg. Dat deed McCain vier jaar geleden een stuk beter.
Die vent was toch al niet lekker im kopf.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:04 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Romney is een enorme loser!
Mormonenquote:Op woensdag 7 november 2012 12:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die vent was toch al niet lekker im kopf.
Beetje makkelijk. Zullen ook wel normale tussen zitten.quote:
The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints(the LDS Church or, colloquially, the Mormon Church)quote:Op woensdag 7 november 2012 12:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Beetje makkelijk. Zullen ook wel normale tussen zitten.
Ik gok dat je 14-15 bent. Klopt?quote:Op woensdag 7 november 2012 12:11 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints(the LDS Church or, colloquially, the Mormon Church)
Een van de professoren uit de VS waar mijn vrouw mee samenwerkt op een technische wetenschappelijk project is schijnbaar een aardige kerel.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Beetje makkelijk. Zullen ook wel normale tussen zitten.
Er werd in een paar staten gestemd voor legaliseringen van wiet en invoering homo-huwelijk.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:15 schreef heiden6 het volgende:
Wat is dat voor een rare TT? Heb ik iets gemist?
Lezenquote:Op woensdag 7 november 2012 12:15 schreef heiden6 het volgende:
Wat is dat voor een rare TT? Heb ik iets gemist?
En Nate Silver heeft 100 % als FL naar Obama gaat, zij het dat zijn model Obama een 50.3 % kans gaf. Anyway, de polls zaten er dus toch goed bij (sorry Unskewed Polls).quote:Op woensdag 7 november 2012 12:04 schreef Sloggi het volgende:
Als FL naar Romney gaat heeft RCP een honderd procent score als je naar de 'no toss ups map' kijkt.
Ok, maar er is geen indicatie dat het op federaal niveau gaat veranderen toch? Ik dacht misschien heeft Obama dat gezegd na zijn herverkiezing, had gekund (ben net wakker).quote:Op woensdag 7 november 2012 12:16 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Er werd in een paar staten gestemd voor legaliseringen van wiet en invoering homo-huwelijk.
Dat zal ook niet op federaal niveau gebeuren en is ook nergens voor nodig.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ok, maar er is geen indicatie dat het op federaal niveau gaat veranderen toch? Ik dacht misschien heeft Obama dat gezegd na zijn herverkiezing, had gekund (ben net wakker).
Federale overheid mag niet zomaar van de grondwet(US constitution) mee bemoeien met staatszakenquote:Op woensdag 7 november 2012 12:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ok, maar er is geen indicatie dat het op federaal niveau gaat veranderen toch? Ik dacht misschien heeft Obama dat gezegd na zijn herverkiezing, had gekund (ben net wakker).
Daar hebben ze altijd lak aan, ze bemoeien zich er nu ook nadrukkelijk mee (met wiet in elk geval, met gay marriage is wel geprobeerd).quote:Op woensdag 7 november 2012 12:19 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Federale overheid mag niet zomaar van de grondwet(US constitution) mee bemoeien met staatszaken
Ik denk niet dat ze dat gaan doen en gewoon met de eerste uitslag gaan. Als Florida de beslissing had moeten worden wel, maar nu doet het er eigenlijk niet toe.quote:
Is dat dat homoding of dat wietding?quote:Op woensdag 7 november 2012 12:33 schreef heiden6 het volgende:
In Colorado was amendment 64 er doorheen las ik.![]()
In welke staten nog meer?
Ik vind ook die speech een stuk minder als die van 4 jaar geleden.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:39 schreef popolon het volgende:
Wat een hollywoodproductie die speech van Obama.
Welnee, volledig in orde dat GW Bush daar weer de meeste stemmen kreeg, niets aan de hand...quote:
Tja da's inderdaad vaak bij dit soort producties, deel twee valt bijna altijd tegen.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:48 schreef Niox het volgende:
[..]
Ik vind ook die speech een stuk minder als die van 4 jaar geleden.
Heb jij gisteren nog gestemd en zo ja op wie (of ben je niet stemgerechtigd)?quote:Op woensdag 7 november 2012 13:02 schreef popolon het volgende:
[..]
Tja da's inderdaad vaak bij dit soort producties, deel twee valt bijna altijd tegen.
Ik ben geen Amerikaan.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Heb jij gisteren nog gestemd en zo ja op wie (of ben je niet stemgerechtigd)?
quote:Op woensdag 7 november 2012 13:19 schreef HD9 het volgende:
In iedere geval geen oorlog de komende vier jaar
quote:Op woensdag 7 november 2012 13:19 schreef HD9 het volgende:
In iedere geval geen oorlog de komende vier jaar, tenzij ze Obama doodschieten net als Kennedy
Ergens is het wel zo, met Romney aan het roer was een escalatie met Iran bijna een zekerheidje geworden.quote:
Florida is nog niet bekend, Obama virgniaquote:Op woensdag 7 november 2012 13:22 schreef Anonymousz het volgende:
nu pas wakker
wie heeft florida en virginia gewonnen?
nog steeds niet klaarquote:Op woensdag 7 november 2012 13:30 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Florida is nog niet bekend, Obama virgnia
nee niet echtquote:Op woensdag 7 november 2012 13:36 schreef Karina het volgende:
Die bejaarden zijn niet zo vlot met tellen he?
In Florida moeten traditiegetrouw alle stemmen van al overleden mensen nog geteld worden...quote:Op woensdag 7 november 2012 13:31 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
nog steeds niet klaar
voor ik ging slapen stond florida op 91%
zeker weten , zijn hele achterban kwijlde bij het ideequote:Op woensdag 7 november 2012 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ergens is het wel zo, met Romney aan het roer was een escalatie met Iran bijna een zekerheidje geworden.
Sowieso is het allemaal maar relatief natuurlijk. Er werd 2 miljard dollar uitgegeven aan de campagne, maar bv 6 miljard dollar aan Halloween-snoep dit jaar.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:09 schreef Terecht het volgende:
Met al dat afgrijzen over hoeveel geld er in deze verkiezingscampagne omgaat door o.m. al die super PACs was ik verbaasd dat het historisch gezien niet eens zulke buitensporige bedragen zijn:
[ afbeelding ]
http://www.theatlantic.co(...)t-even-close/264649/
Mooi om te zien hoe in 1896 bijna alle staten die nu democratisch stemmen op de republikeinse kandidaat stemden en andersom.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:09 schreef Terecht het volgende:
Met al dat afgrijzen over hoeveel geld er in deze verkiezingscampagne omgaat door o.m. al die super PACs was ik verbaasd dat het historisch gezien niet eens zulke buitensporige bedragen zijn:
[ afbeelding ]
http://www.theatlantic.co(...)t-even-close/264649/
quote:Op woensdag 7 november 2012 14:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mooi om te zien hoe in 1896 bijna alle staten die nu democratisch stemmen op de republikeinse kandidaat stemden en andersom.
Klopt. Ergens is het ook wel grappig dat de eerste zwarte president van de Democratische Partij komt, aangezien die in het verleden juist de slavernij in stand wilde houden. Eigenlijk zijn de partijen qua standpunten en kiezers een beetje geswitched op een bepaald momentquote:Op woensdag 7 november 2012 14:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mooi om te zien hoe in 1896 bijna alle staten die nu democratisch stemmen op de republikeinse kandidaat stemden en andersom.
Jaren '50 / '60, Civil Rights Movement.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:25 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Klopt. Ergens is het ook wel grappig dat de eerste zwarte president van de Democratische Partij komt, aangezien die in het verleden juist de slavernij in stand wilde houden. Eigenlijk zijn de partijen qua standpunten en kiezers een beetje geswitched op een bepaald moment
Je kunt je afvragen in hoeverre de presidentsverkiezingen daadwerkelijk van belang zijn. 0,01% van het BBP is eigenlijk een schijntje als de economische belangen écht op het spel zouden staan. 1896 is een voorbeeld van hoe het eruit ziet als het grootkapitaal hun belangen veilig stellen. Het onderstreept maar weer eens dat zowel Obama als Romney volledig zijn ingepalmd door 'big bussiness interests'. Zij hebben in wezen niets te vrezen van beide kandidaten, dat blijkt ook wel uit het feit dat het bedrijfsleven nog nooit zo winstgevend was als onder Obama.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:11 schreef Mike het volgende:
[..]
Sowieso is het allemaal maar relatief natuurlijk. Er werd 2 miljard dollar uitgegeven aan de campagne, maar bv 6 miljard dollar aan Halloween-snoep dit jaar.
Hedendaagse Republikeinen lopen dan ook zo'n 100 jaar achterquote:Op woensdag 7 november 2012 14:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De democraten waren dan ook tegen het afschaffen van de slavernij itt de republikeinen.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En met deze cijfers erbij, heeft Nate Silver practisch alles ruim binnen de marges gecalled. En beter dan een gemiddelde van polls, waarschijnlijk ook beter dan iedere individuele polling firm. De enige staten waar 538 een fikse fout had, waren staten die zwaar Republikeins (Mississippi, waarschijnlijk Alaska, North Dakota, West Virginia) waren, of zwaar Democratisch (Hawaii). In die staten werd ook weinig gepolled, het boeit ook niet zo, en dus: Silver was impressive. Geholpen uiteraard door allerlei polling firms, die het vast niet leuk vinden dat de aggregators met de eer gaan strijkenquote:Op woensdag 7 november 2012 15:23 schreef Arcee het volgende:
50% 59,633,456 votes Obama
48% 57,003,614 votes Romney
Verschil in popular vote toch ook een mooi significant verschil aan het worden.
Geeft idd nog meer glans aan de overwinning.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:23 schreef Arcee het volgende:
50% 59,633,456 votes Obama
48% 57,003,614 votes Romney
Verschil in popular vote toch ook een mooi significant verschil aan het worden.
ik denk dat de polling firma's zelf ook hierdoor meer geneigd zijn resultaten aan te bieden die passen binnen de wensen van een steeds meer gepolitiseerde en opinie-vormende media..quote:Op woensdag 7 november 2012 15:50 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
En met deze cijfers erbij, heeft Nate Silver practisch alles ruim binnen de marges gecalled. En beter dan een gemiddelde van polls, waarschijnlijk ook beter dan iedere individuele polling firm. De enige staten waar 538 een fikse fout had, waren staten die zwaar Republikeins (Mississippi, waarschijnlijk Alaska, North Dakota, West Virginia) waren, of zwaar Democratisch (Hawaii). In die staten werd ook weinig gepolled, het boeit ook niet zo, en dus: Silver was impressive. Geholpen uiteraard door allerlei polling firms, die het vast niet leuk vinden dat de aggregators met de eer gaan strijken
Toch blijkt eigenlijk uit het succes van de aggregates dat er geen kwade opzet in het spel was. Natuurlijk had Rasmussen een bias, maar dat kwam dan gewoon om een paar foutieve aannames (misschien door wat wishful thinking) gemaakt werden. Als het wel express was geweest, had het zich waarschijnlijk niet uitgemiddeld.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:02 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik denk dat de polling firma's zelf ook hierdoor meer geneigd zijn resultaten aan te bieden die passen binnen de wensen van een steeds meer gepolitiseerde en opinie-vormende media..
terwijl je idd qua werkelijke betrouwbaarheid beter naar aggregators kunt kijken...
een apar dagen terug is er emermaals gewezen naar de idd overduidelijk bias van Rasmussen naar pro-romney uitslagen, zeker in battlegroundstates als Virginia, North carolina, Florida en Ohio waar ze Romney duidelijk voor peilden..
de kans is groot dat dat idd ook gewoon een wens was van FOX-media die graag zulke uitslagen bracht.
Anderszijds waren bv ook polls van MSNBC te zeer pro-Obama georienteerd en bv in Ohio en Colorado had hij het moeilijker dan veel polls aangaven
Het kan ook uitgemiddeld zijn door de polls van MSNBC die express te pro-Obama waren. Het is in ieder geval wel erg toevallig dat de polls van FOX te pro-Romney waren en de polls van MSNBC te pro-Obama.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:41 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Toch blijkt eigenlijk uit het succes van de aggregates dat er geen kwade opzet in het spel was. Natuurlijk had Rasmussen een bias, maar dat kwam dan gewoon om een paar foutieve aannames (misschien door wat wishful thinking) gemaakt werden. Als het wel express was geweest, had het zich waarschijnlijk niet uitgemiddeld.
Jokkebrok.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Obama heeft met zijn drones al meer burgers gedood dan er bij de aanslagen op 9/11 zijn omgekomen.
Nog niet meteen overdrijven. We hebben eigenlijk het hele jaar geroepen hier dat Romney best een matige kandidaat was. Had hij het persoonlijk charisma van Obama, W., of Raegan gehad, had hij zeker 2% meer kunnen pakken over de hele linie, en had hij Florida, Ohio, Virginia wel gewonnen. En Colorado Nevada waarschijnlijk ook. Dus dat komt wel weer als ze een betere kandidaat hebben over 4 jaar.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:37 schreef Charles.Darwin het volgende:
De "Romney-surge" bleek zoals verwacht een mythe te zijn die bedacht was door de media. Om de boel nog een beetje spannend te houden. Romney was al kansloos voor hij goed en wel was begonnen.
De republikeinse partij zit met een heel groot probleem. De normen en waarden van de sociaal conservatieven (christenen, tea party) worden door het amerikaanse volk niet gedeeld. Ze zijn echter het belangrijkste blok binnen de republikeinse partij en zijn voornamelijk bepalend voor de republikeinse toon in het nationale debat en de keuze van de presidentskandidaat in de voorverkiezingen.
Als je alleen al kijkt naar de opmerkingen en de daarbijbehorende ruk naar rechts die Romney moest maken in de voorverkiezingen ... de negatieve effecten die dat heeft opgeleverd - ook al heeft hij er alles aan gedaan om gematigd over te komen - daar is hij nooit van teruggekomen.
Het wordt enorm interessant om te kijken wat er nu gaat gebeuren met de Republikeinse partij. Ze moeten op een subtiele manier af van de conservatieve hardliners zonder die groep stemmers dusdanig te vervreemden dat ze third party gaan. Doen ze dit niet, dan denk ik niet dat de Republikeinen veel kans hebben op de overwinning in 2016.
Hij had er wel meer fout, maar daar was de schade niet zo groot. (Voorbeeld Nebraska). En North Dakota is ook een stuk spannender dan Silver dacht. Lijkt me een mooie uitdaging om dat over 2 jaar te verbeteren, en goed voor ons om te onthouden voor die discussiequote:Op woensdag 7 november 2012 16:59 schreef Montov het volgende:
Democraten winnen weer een zetel in de Senaat: Montana.
Dat is de tweede fout van Nate Silver qua senaatszetels.
Ja, maar dat door de lens van de Europese linkse media.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:01 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Nog niet meteen overdrijven. We hebben eigenlijk het hele jaar geroepen hier dat Romney best een matige kandidaat was.
Exacte aantallen zijn moeilijk te achterhalen, maar lees dit maar eens:quote:
http://www.loyolaphoenix.com/drone-strikes-kill-more-civiliansquote:The Bureau of Investigative Journalism (TBIJ), which were also used in the Stanford/NYU study, claim that from June 2004 through mid-September 2012, drone strikes were the cause of between 2,500 and about 3,300 deaths in Pakistan. Of these casualties, between 470 and about 900 were civilians, and out of those civilians, 176 were children.
Met een goede kandidaat zie ik ze ook gewoon een kans maken. Maar als je kijkt naar de verzameling idioten die het opnamen tegen Romney in de voorverkiezingen ... de enige redelijk normale tegenkandidaat was Huntsman en die maakte geen enkele kans.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:01 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Nog niet meteen overdrijven. We hebben eigenlijk het hele jaar geroepen hier dat Romney best een matige kandidaat was. Had hij het persoonlijk charisma van Obama, W., of Raegan gehad, had hij zeker 2% meer kunnen pakken over de hele linie, en had hij Florida, Ohio, Virginia wel gewonnen. En Colorado Nevada waarschijnlijk ook. Dus dat komt wel weer als ze een betere kandidaat hebben over 4 jaar.
Een lastiger punt is meer dat Obama meerdere paden naar de overwinning had, door de groeiende minderheidsstem in verschillende rode staten. Als een generic Democraat 2 van de blokken:SouthWest, MidWest, Florida, Virginia/North Carolina wint, dan is hij er. De Republikein moet er ten minste 3 winnen. Vooral de immigratiepolitiek is hier wel iets waar de Democraten op winnen, en dat wordt voorlopig niet minder.
Wat was er fout aan Nebreska? 538 had het als zekrheid voor de GOP, en dat is het ook geworden. North Dakota is inderdaad de eerste fout waar ik het over had. Waar peilingen aangaven dat het gelijk was of zelfs een lichte voorsprong voor de Democraat, voorspelde Silver toch een R vanwege de 'state fundamentals'.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:11 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Hij had er wel meer fout, maar daar was de schade niet zo groot. (Voorbeeld Nebraska). En North Dakota is ook een stuk spannender dan Silver dacht. Lijkt me een mooie uitdaging om dat over 2 jaar te verbeteren, en goed voor ons om te onthouden voor die discussie
Wat ik niet snap is waarom Fox mooi weer speelt met peilingen. Zo motiveer je toch de achterban van je tegenstander om te gaan stemmen?quote:Op woensdag 7 november 2012 16:02 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik denk dat de polling firma's zelf ook hierdoor meer geneigd zijn resultaten aan te bieden die passen binnen de wensen van een steeds meer gepolitiseerde en opinie-vormende media..
terwijl je idd qua werkelijke betrouwbaarheid beter naar aggregators kunt kijken...
een apar dagen terug is er emermaals gewezen naar de idd overduidelijk bias van Rasmussen naar pro-romney uitslagen, zeker in battlegroundstates als Virginia, North carolina, Florida en Ohio waar ze Romney duidelijk voor peilden..
de kans is groot dat dat idd ook gewoon een wens was van FOX-media die graag zulke uitslagen bracht.
Anderszijds waren bv ook polls van MSNBC te zeer pro-Obama georienteerd en bv in Ohio en Colorado had hij het moeilijker dan veel polls aangaven
Je had ze moeten zien gisterenmiddag. Pundit na pundit voorspelde een dikke overwinning voor Romney. Het kon niet misgaan. Alleen O'Reilly (of all people) dacht dat Obama ging winnen, ook al was zijn reden (Sandy) en logica fout).quote:Op woensdag 7 november 2012 17:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is waarom Fox mooi weer speelt met peilingen. Zo motiveer je toch de achterban van je tegenstander om te gaan stemmen?
Die is aan het huilen, hij wilde graag oorlog tegen de anti christenenquote:Op woensdag 7 november 2012 17:15 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, maar dat door de lens van de Europese linkse media.
Waar is Lyrbird eigenlijk?
Je moet natuurlijk ook niet alles geloven. Cijfers kunnen de waarheid verhullen.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Exacte aantallen zijn moeilijk te achterhalen, maar lees dit maar eens:
http://www.guardian.co.uk(...)y-obama-drone-deaths
En:
[..]
http://www.loyolaphoenix.com/drone-strikes-kill-more-civilians
O'Reilly wilde zich indekken uit angst dat Obama zou winnen. Natuurlijk zag hij Sandy als een reden, maar dat vond iedereen. Het heeft Obama in ieder geval niet geschaad, maar het blijft koffiedik kijken.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:20 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Je had ze moeten zien gisterenmiddag. Pundit na pundit voorspelde een dikke overwinning voor Romney. Het kon niet misgaan. Alleen O'Reilly (of all people) dacht dat Obama ging winnen, ook al was zijn reden (Sandy) en logica fout).
Ik snap ook niet waarom ze het doen. Wat is er mis met realisme? Kan je alleen maar helpen in zo'n situatie, lijkt me.
Dat Romney de beste kandidaat was die ze naar voren konden schuiven zegt al wel genoegquote:Op woensdag 7 november 2012 17:40 schreef Hexagon het volgende:
Dat de partij van Romney steeds meer op een extreemrechtse sekte begint te lijken helpt hem ook niet echt.
iddquote:Op woensdag 7 november 2012 17:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat Romney de beste kandidaat was die ze naar voren konden schuiven zegt al wel genoeg
Die partijen zijn dan ook ideologisch flink van kant gewisseld. Lincoln zou nu een Democraat zijn vermoedelijk.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Netanyahu zal wel in zijn kussen bijten van ellendequote:Op woensdag 7 november 2012 17:53 schreef DeParo het volgende:
Mooi, nu valt Israel Iran aan, leve Obama en Israel.
Dat vermoed ik niet. Netanyahu is veel gematigder dan zijn coalitie doet vermoeden.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Netanyahu zal wel in zijn kussen bijten van ellende
Nouja het was niet dat die twee vrienden warenquote:Op woensdag 7 november 2012 18:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat vermoed ik niet. Netanyahu is veel gematigder dan zijn coalitie doet vermoeden.
Dat is inderdaad zo maar ook Netanyahu weet wel dat Obama tig keer beter is voor Israel dan Iran.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja het was niet dat die twee vrienden waren
Ik denk dat de GOP een flink aantal problemen heeft:quote:Op woensdag 7 november 2012 17:40 schreef Hexagon het volgende:
Dat de partij van Romney steeds meer op een extreemrechtse sekte begint te lijken helpt hem ook niet echt.
Dit ook inderdaad.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:07 schreef Poespas het volgende:
Feit is dat de republikeinse partij nog steeds hinder ondervindt van het drama Bush. De republikeinse partij ( en zeker het conservatieve deel) geeft bij veel zwevende kiezers nog altijd zo'n nare smaak in de mond dat zij bij voorbaat al veel meer naar de democraten toe neigen
Die is een overlevingshandboek aan het schrijven: Hoe overleef ik Obama.quote:
Regulation is a four letter word.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:16 schreef popolon het volgende:
Jammer, maar typisch, dat in CA Prop 37, er niet door is. Corporate geweld heeft er alles aan gedaan dit te voorkomen. Iets wat Obama in 2007 aankondigde en eigenlijk het tegenovergestelde deed: Meer lobbyisten in de FDA. Echt bizar dat een westers land zo achterloopt, ook met dit weer.
Heb je de artikelen en het onderzoek gelezen? Blijkt iig van niet.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:28 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk ook niet alles geloven. Cijfers kunnen de waarheid verhullen.
Hoe komt het dat er uberhaupt burgerslachtoffers vallen?
Of zit hij met StefanP in een Amerikaanse goelag vanwege kritiek leveren op het socialistisch regimequote:Op woensdag 7 november 2012 18:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Die is een overlevingshandboek aan het schrijven: Hoe overleef ik Obama.
Lyrebird woont momenteel in Japan.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:36 schreef Hexagon het volgende:
Of zit hij met StefanP in een Amerikaanse goelag vanwege kritiek leveren op het socialistisch regime
Omdat ze benen hebben. Als het doel is om terroristen uit te schakelen die plannen hebben om Amerikaanse doelen aan te vallen, dan kun je er gewoon geen 100% zekerheid in hebben dat iemand met benen, deze ook gebruikt en toevallig net met zijn mand vol dadels langs het terroristen-compound wandelt.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:28 schreef ThunderBitch het volgende:
Hoe komt het dat er uberhaupt burgerslachtoffers vallen?
Ik denk zelf dat het OF *ietsje* lager ligt, OF *ietsje* hoger, maar geen enorme groei, ook geen enorme daling.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:28 schreef popolon het volgende:
Nou goed, ik zie het allemaal wel. Ben bang dat de staatsschuld straks, in 2016, ruim over de 20 biljoen ligt. Als het zo doorgaat dan zeker.
Ja, ik ook.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:49 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb er de hele dag een goed humeur van gehad
Zo zal hij wel voor zn pc gezeten hebbenquote:Op woensdag 7 november 2012 18:42 schreef maartena het volgende:
[..]
Lyrebird woont momenteel in Japan.
StefanP was ik al zowat vergetenDie is voor het leven gebanned van deze site, maar goed die zal inderdaad niet echt blij zijn met nog 4 jaar zo'n neger aan de leiding.
Hier nog een post van hem van voor de verkiezingen van 2008:quote:
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 07:17 schreef StefanP het volgende:
Tuurlijk... de bron is een vodje, dus je hoeft het niet eens te lezen of inhoudelijk te reageren. Het is goed me je. Die Obama is een totale clown zonder ook maar een dag ervaring... een misselijkmakende career politician die geen donder afweet van wat dan ook behalve z'n eigen hachje redden. Maar goed, aangezien jij al je hele leven in Nederland door soortgelijke figuren bestuurd en geindoctrineerd wordt, vind je hem natuurlijk een ijzersterk figuur. Jammer voor je dat we hier in de VS stukken pragmatischer zijn en weinig waarde hechten aan sukkels als Obama die nul komma niets weten... en daar komen de democraatjes en Europeaantjes nog wel achter bij de verkiezingen.
[.. President Barack Hussein Obama.]
Mocht je willen. Samen met de rest van Europa. Zullen jullie even van een koude kermis thuiskomen.
Wat een heldquote:Op woensdag 7 november 2012 18:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hier nog een post van hem van voor de verkiezingen van 2008:
[..]
Zijn dochters zijn flink gegroeidquote:Op woensdag 7 november 2012 18:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, ik ook.
[ afbeelding ]
De Obama's.
4 more yearsquote:Op woensdag 7 november 2012 18:59 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Zijn dochters zijn flink gegroeid
quote:Op woensdag 7 november 2012 18:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Regulation is a four letter word.
Er is ook miljoenen tegen een NO on 37 campagne geslingerd, ik heb bijvoorbeeld geen enkele YES on 37 televisiereclame gezien, terwijl de tegenstanders dagelijks op TV waren met reclame. Gooi er genoeg geld tegenaan, en je wint.
De grote jongens:quote:Spending on the two sides of Proposition 37 exceeded $50 million, but was notably uneven. The No side raised about $45 million, of which Monsanto, the world's leading maker of genetically engineered seeds, contributed over $8 million.
The Yes side raised only about $7 million.
Ik ben niet de enige die moest gniffelen elke keer dat er mensen riepen dat ze naar Canada gingen verhuizen op het moment dat Obama won, dus?quote:
Nou, neequote:Op woensdag 7 november 2012 19:00 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Ik ben niet de enige die moest gniffelen elke keer dat er mensen riepen dat ze naar Canada gingen verhuizen op het moment dat Obama won, dus?
Dat dachten Adelson, Rove en de Koch's ook. Ze faalden.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:19 schreef maartena het volgende:
Gooi er genoeg geld tegenaan, en je wint.
Schade schade alles ist vorbeiquote:Op woensdag 7 november 2012 19:14 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat dachten Adelson, Rove en de Koch's ook. Ze faalden.
Sowieso, 2 miljard gespendeerd en minimale verschillen.
Laat Santorum het maar doen, lijkt mij primaquote:Op woensdag 7 november 2012 17:16 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Met een goede kandidaat zie ik ze ook gewoon een kans maken. Maar als je kijkt naar de verzameling idioten die het opnamen tegen Romney in de voorverkiezingen ... de enige redelijk normale tegenkandidaat was Huntsman en die maakte geen enkele kans.
Misschien dat het Rubio wordt in 2016. Christie denk ik niet, die is te dik/ongezond. Ryan is besmet, die geef ik geen kansen meer. En dan houdt het wel op qua gematigde en realistische kandidaten van naam.
Met een beetje pech krijg je over 4 jaar een tea-party kandidaat zoals Santorum, dat gaat echt niet werken.
Joe Walsh (R) heeft het dus inderdaad niet gehaald, Mia Love (R) wordt misschien in Utah NIET de eerste vrouwelijke Afro-Amerikaanse republikein in het Huis (maar het is 48% vs 49%),quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:43 schreef zuiderbuur het volgende:
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-19956477
Illinois-8: Joe Walsh (R) hopes to fend off a strong challenge from Tammy Duckworth (D) but has fumbled on the campaign trail, for example by questioning the heroism of the double-amputee Iraq veteran
Utah-4: Mia Love (R) could become the first African-American woman Republican in the House by beating Jim Matheson (D)
Tennessee-4: Pro-life congressman Scott DesJarlais (R) was seen as a shoo-in for re-election - until it was revealed he had once asked a mistress to have an abortion. He faces Eric Stewart (D)
Massachusetts-4: Joe Kennedy III (D) hopes to return his storied Democratic family to the House. He is expected easily to defeat Sean Bielat (R)
California-30: A coincidence of the state's new ballot rules and recent redistricting pits two veteran incumbent Democrats against one another. At a debate last week Brad Sherman and Howard Berman got into a nose-to-nose shouting match before staff members and a uniformed law officerintervened
quote:Op woensdag 7 november 2012 19:19 schreef Montov het volgende:
De Telegraaf levert ook geweldige informatie over de verkiezingen:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ama_en_Romney__.html
Procentueel was DC groter voor Obama trouwens.
Hahaha, wat een geweldig kwaliteitsbericht. Hier kun je zelfs op de Frontpage niet meer aankomenquote:De top drie van Obama en Romney
WASHINGTON - De Amerikaanse president Barack Obama werd dinsdag herkozen als president van de Verenigde Staten. De meeste stemmen behaalde hij in de staten Florida, New York en Californië. Dat blijkt uit gegevens van persbureau AP en Google.
Obama maakte zijn Republikeinse tegenstrever Mitt Romney het dikst in in New York, Californië en Illinois. De thuisstaat van Romney, Massachusetts, stond op de vierde plek. Procentueel was zijn overwinning het grootst in Hawaii, waar Obama is geboren.
Romney kreeg de meeste stemmen in Texas, Florida en Pennsylvania. Texas is de thuisstaat van de vorige president Republikeinse George W. Bush. Procentueel was zijn overwinning het grootst in Utah, thuisstaat van de mormoonse kerk, waar Romney lid van is.
Waar Obama in New York dus zijn tegenstrever het meest overtuigend klop gaf, won Romney het stevigst in de staat Georgia. In staten waar Obama het goed deed waren vaak meer kiesmannen te verdelen dan in staten waar zijn tegenstander hem inmaakte.
Was Abraham Lincoln niet ook een republikein?quote:Op woensdag 7 november 2012 14:25 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Klopt. Ergens is het ook wel grappig dat de eerste zwarte president van de Democratische Partij komt, aangezien die in het verleden juist de slavernij in stand wilde houden. Eigenlijk zijn de partijen qua standpunten en kiezers een beetje geswitched op een bepaald moment
Kan je ergens alle definitieve voorspellingen van Nate Silver bekijken om te vergelijken?quote:Op woensdag 7 november 2012 15:50 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
En met deze cijfers erbij, heeft Nate Silver practisch alles ruim binnen de marges gecalled. En beter dan een gemiddelde van polls, waarschijnlijk ook beter dan iedere individuele polling firm. De enige staten waar 538 een fikse fout had, waren staten die zwaar Republikeins (Mississippi, waarschijnlijk Alaska, North Dakota, West Virginia) waren, of zwaar Democratisch (Hawaii). In die staten werd ook weinig gepolled, het boeit ook niet zo, en dus: Silver was impressive. Geholpen uiteraard door allerlei polling firms, die het vast niet leuk vinden dat de aggregators met de eer gaan strijken
Ah ja.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:52 schreef Arcee het volgende:
Hier nog een post van hem van voor de verkiezingen van 2008:
Op zijn site, scroll naar benden en aan de rechter kant 'all states' selecteren. Is de voorspelling van gisterochtend (met o.a. een tie voor Florida)quote:Op woensdag 7 november 2012 19:48 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Was Abraham Lincoln niet ook een republikein?
De democraten in het zuiden waren tot zo'n halve eeuw (of later) vrij racistisch soms, met figuren als George Wallace en Lester Maddox.
[..]
Kan je ergens alle definitieve voorspellingen van Nate Silver bekijken om te vergelijken?
Welnee, 8 jaar lang Obama? Dat is Europees wensdenken. De echte Amerikanen weten wel beter.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Ah ja.
De arme jongen moet nu 8 jaar lang gebukt gaan onder een socialistisch bewind!
Also don't bother with coming to Belgium:quote:Op woensdag 7 november 2012 19:25 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Schade schade alles ist vorbei
bron van deze plaatje
De Democraten zijn meer met hun tijd meegegroeid, waar de Republikeinen liever aan het oude willen blijven vast houden. Je ziet dat ook wel met de moderne maatschappelijke & sociale aangelegenheden, en alhoewel de President er weinig aan kan doen spreekt de steun van de President voor het homohuwelijk ook boekdelen. Combineer dat met de 4 staten die het homohuwelijk goedkeuren, en je kunt tot de conclusie komen dat er een deuk is geslagen in het oude denken. Het is nog LANG niet zover dat heel Amerika klaar is voor een homohuwelijk, maar de eerste deuken zijn aanwezig.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:48 schreef zuiderbuur het volgende:
Was Abraham Lincoln niet ook een republikein?
De democraten in het zuiden waren tot zo'n halve eeuw (of later) vrij racistisch soms, met figuren als George Wallace en Lester Maddox.
even voor mijn beurt spreken, volgens z'n sig (maar die zie je bv op je mobiel of tablet niet) hier:quote:Op woensdag 7 november 2012 20:04 schreef komrad het volgende:
maarten, woon jij in een rep of dem deel van de VS en kan je iets vertellen hoe de amerikanen de verkiezingen beleven?
interessant gebiedje dusquote:Orange County has long been known as a Republican stronghold and has consistently sent Republican representatives to the state and federal legislatures. Republican majorities in Orange County helped deliver California's electoral votes to Republican presidential candidates Richard Nixon (1960, 1968 and 1972), Gerald Ford (1976), Ronald Reagan (1980, 1984), and George H. W. Bush (1988). Orange County has not voted for a Democratic presidential candidate since Franklin D. Roosevelt's 1936 landslide re-election for a second term. Although Democrats have made inroads in the northern end of the county since the mid-1980s, Orange County politics are still dominated by Republicans. Five of the county's six U.S. Representatives, four of its five State Senators and seven of its nine State Assemblymembers are Republicans, as are all five members of the County Board of Supervisors. Only four Democrats have carried the county in a statewide race in the last 50 years; Jerry Brown in his successful campaign for Governor in 1978, March Fong Eu for Secretary of State and Kenneth Cory for State Controller, both also in 1978 and Kathleen Connell for Controller in 1998.
Ik woon in een staat met een duidelijke Democratische meerderheid, echter ik woon binnen California in een Republikeins bolwerk - Orange County.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:04 schreef komrad het volgende:
maarten, woon jij in een rep of dem deel van de VS en kan je iets vertellen hoe de amerikanen de verkiezingen beleven?
in Florida kreeg hij bijna het aantal stemmen (43K) dat het verschil was tussen Obama en Romney (46K)quote:Op woensdag 7 november 2012 18:21 schreef maartena het volgende:
Oh....
Q: Waarom heeft niemand Gary Johnson resultaten geleverd! Boo, Hiss, Media Conspiracy!!
A: Hij kreeg ongeveer 1 miljoen stemmen ofwel 1%.
Inderdaad, het alternatief voor Obama is zo onapetijtelijk dat men toch liever met de huidige president verder gaat.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:06 schreef maartena het volgende:
Ik ben er overigens verbaasd van met hoeveel meerderheid Obama heeft gewonnen. Nog nooit heeft een President een her-verkiezing gewonnen met zo'n hoge werkloosheid bijvoorbeeld.... en het feit dat hij niet met hakken-over-de-sloot heeft gewonnen, maar met een duidelijke meerderheid aan zowel kiesmannen als de popular vote. Natuurlijk was in 2008 na Bush het verschil in beide nog groter, maar het is toch verrassend dat Obama echt een DUIDELIJKE overwinning heeft neergezet.
Ik had zelf toch wel verwacht dat hij zou winnen.... maar toch echt met een scenario waar Ohio echt NODIG was. Ik was toch best verbaasd dat toen Colorado naar Obama ging, dat Romney Florida, Virginia en Ohio kon winnen en NOG naast het Presidentschap zou vissen.
Amerika heeft duidelijk gesproken: Obama krijgt een tweede kans, en de GOP moet echt bij zichzelf te rade.
Ja, alleen zouden al die stemmen niet naar 1 kant gegaan zijn natuurlijk, dus het blijft koffiedik kijken. Plus, Florida was niet eens nodig. voor Obama's overwinning.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:22 schreef RM-rf het volgende:
in Florida kreeg hij bijna het aantal stemmen (43K) dat het verschil was tussen Obama en Romney (46K)
Nee. Verdiep je er iets meer in.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:24 schreef IkbenGradus het volgende:
Jeetje, wiet is nu toegestaan in de VS
Ohio eigenlijk ook niet ^_^quote:Op woensdag 7 november 2012 20:25 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja, alleen zouden al die stemmen niet naar 1 kant gegaan zijn natuurlijk, dus het blijft koffiedik kijken. Plus, Florida was niet eens nodig. voor Obama's overwinning.
Wel een grappig idee. Zouden vrouwen niet mogen stemmen, dan had Romney gewonnen.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:36 schreef maartena het volgende:
Leuk om te zien wie voor wie stemt.....
http://www.usatoday.com/i(...)how-the-race-was-won
Naar opleiding, geslacht, woonlokatie (stad/platteland etc), leeftijd, afkomst, etc.
Geen verrassende uitkomsten. Het grootste probleem voor de republikeinen (in mijn ogen) is de leeftijds-categorie. De oude, vaste republikeinen zijn oud en de groep wordt kleiner. De jeugd identificeert zich totaal niet met wat de republikeinen nu zijn verworden.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:36 schreef maartena het volgende:
Naar opleiding, geslacht, woonlokatie (stad/platteland etc), leeftijd, afkomst, etc.
Dank je voor de informatie. Zat inderdaad mobiel dus kon je onderschrift niet zien.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:13 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik woon in een staat met een duidelijke Democratische meerderheid, echter ik woon binnen California in een Republikeins bolwerk - Orange County.
Zie hier voor een kaartje met lokale resultaten: http://www.ocregister.com/articles/election-376033-map-test.html
Mitt Romney's HQ in California was ook in Orange County, (Costa Mesa), en als hij naar California kwam voor fundraisers, was dat ook altijd hier. Republikeinse vrienden van me staan nog met em op de foto omdat ze naar een fundraiser waren gegaan, zo'n duur diner etc....
Op dat kaartje kun je inzoomen tot je eigen kiesdistrict, en mijn "precinct" stemde als volgt:
Obama: 200
Romney: 326
All others: 12
Republican margin: 60.595%
Ik was (en mijn vrouw) 1 van die 200 dus...
Het is de media die de staten een winnaar toewijst.... maar het is helemaal niet interessant meer wie Florida wint, het veranderd namelijk helemaal niets. Hertellingen zijn compleet weggegooid geld. Er zijn nog uitstaande provisional ballots, en stembiljetten van emigranten moeten nog worden geteld, alsmede gestationeerde militairen.... het zal hoogstwaarschijnlijk weinig verandering brengen, maar in theorie zou het nog kunnen dat Florida naar Mitt gaat.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:43 schreef thijsdetweede het volgende:
North Dakota Senator nu ook Democratisch, wisten we dat al? Daarmee in totaal 53 zetels voor de democraten + 2 Independents. Da's knap, ueberhaupt nog iets winnen tov 2006.
Wanneer gaat Florida gecalled worden trouwens, of gaan ze daar nog aan de recounts?
Voor de statistieken, ik weet het. Maar als dat zelfs in de amerikaans mediacratie niet meer mag...quote:Op woensdag 7 november 2012 20:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Het is de media die de staten een winnaar toewijst.... maar het is helemaal niet interessant meer wie Florida wint, het veranderd namelijk helemaal niets. Hertellingen zijn compleet weggegooid geld. Er zijn nog uitstaande provisional ballots, en stembiljetten van emigranten moeten nog worden geteld, alsmede gestationeerde militairen.... het zal hoogstwaarschijnlijk weinig verandering brengen, maar in theorie zou het nog kunnen dat Florida naar Mitt gaat.
Ik ben heel benieuwd hoe ik als blanke, rijke 40-er op het platteland van Nebraska of Wyoming zou stemmen...quote:Op woensdag 7 november 2012 20:36 schreef maartena het volgende:
Juist. Plus dat de mensen door de eigen groep niet beschermd worden, maar juist in gevaar worden gebracht.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Omdat ze benen hebben. Als het doel is om terroristen uit te schakelen die plannen hebben om Amerikaanse doelen aan te vallen, dan kun je er gewoon geen 100% zekerheid in hebben dat iemand met benen, deze ook gebruikt en toevallig net met zijn mand vol dadels langs het terroristen-compound wandelt.
Dat is bij geen enkele militaire actie eigenlijk te voorkomen. Ik moet ook nog wel eens lachen hoe Groen Links een jaar of 8 geleden "garanties" wilde met betrekking tot zowel Nederlandse, als burgerslachtoffers met betrekking tot het sturen van een Nederlands leger naar Afghanistan.
Tja....
Je kunt natuurlijk vraagtekens zetten bij het doel, de middelen, en wat het oplevert (naar mijn mening moeten we weg uit Afghanistan en ze hun eigen boontjes laten doppen), maar zodra een willekeurig land militaire middelen gebruikt op wat voor manier dan ook, dan is er een kans op burgerslachtoffers.
quote:Op woensdag 7 november 2012 20:56 schreef maartena het volgende:
Oh en als we toch humor erin aan het gooien zijn..... (zal vast wel een paar topics terug zijn langsgekomen):
[ afbeelding ]
Ik ben het met je eens, maar verwacht aan de andere kant dat er in de aanloop naar 2016 meerdere Republikeinse kandidaten zullen opstaan die beargumenteren dat deze verkiezing verloren is omdat Romney niet conservatief genoeg was.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:10 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik denk dat de GOP een flink aantal problemen heeft:
De Republikeinen zullen maar al te graag de schuld willen afschuiven op recente gebeurtenissen zoals orkaan Sandy, maar als ze niet flink aan de bovenstaande problemen gaan sleutelen, zullen ze vaker verkiezingen verliezen. Ook in christelijk Amerika wordt men langzaam maar zeker ietwat liberaler met betrekking tot sociale en maatschappelijke vrijheden, en dat laten veel van de staats-referenda ook duidelijk zien.
Zie de reactie van Maartena en mijn reactie daarop.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Heb je de artikelen en het onderzoek gelezen? Blijkt iig van niet.
Ach, Rogues waren altijd al overpowered. Nothing new there.quote:
Ik heb nog nooit WoW gespeeldquote:Op woensdag 7 november 2012 21:35 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Ach, Rogues waren altijd al overpowered. Nothing new there.
Dat zie ik nu al her en der gebeurenquote:Op woensdag 7 november 2012 21:54 schreef Hexagon het volgende:
Helaas zullen veel van die republikeinse betonkoppen het uitleggen dat een "echte consrvatief" wel overtuigend zou zijn.
Ik hoop eigenlijk vooral dat Scalia en Thomas er eens mee gaan stoppen.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:00 schreef Hexagon het volgende:
Het zou trouwens prachtig zijn wanneer Obama de kans zou krijgen om de vier bejaarde rechters in de supreme court allemaal te vervangen.
En dan door 4 dertigers vervangen, hihi.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:00 schreef Hexagon het volgende:
Het zou trouwens prachtig zijn wanneer Obama de kans zou krijgen om de vier bejaarde rechters in de supreme court allemaal te vervangen.
Alle vier zal niet gebeuren, maar het vervangen van 1 conservatief door een meer liberale rechter zou al een flinke vooruitgang zijn. Ik verwacht sowieso dat Ginsburg ergens in de komende vier jaar zal opstappen, zodat ze vervangen kan worden door een jonger, gelijkgestemd iemand.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:00 schreef Hexagon het volgende:
Dat kan je natuurlijk wel vergeten, de komende 4 jaar (ook voor Kennedy). Net zoals Ginsburg nu idd wel op zal stappen, en dat in het geval van Romney ook niet had gedaan.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:06 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk vooral dat Scalia en Thomas er eens mee gaan stoppen.
Ze zijn niet de jongsten meer. Misschien is het niet vrijwillig.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:17 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Dat kan je natuurlijk wel vergeten, de komende 4 jaar (ook voor Kennedy). Net zoals Ginsburg nu idd wel op zal stappen, en dat in het geval van Romney ook niet had gedaan.
Die gaan echt niet stoppen onder Obama. Die zijn zo partijdig en anti-Obama en anti-Democratisch, dat alleen doodgaan ervoor zou zorgen dat ze vervangen moeten worden. Die wachten echt totdat er weer een Republikein is.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:06 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk vooral dat Scalia en Thomas er eens mee gaan stoppen.
Ik hoorde dat ook Breyer aan stoppen denkt.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:09 schreef Niox het volgende:
[..]
Alle vier zal niet gebeuren, maar het vervangen van 1 conservatief door een meer liberale rechter zou al een flinke vooruitgang zijn. Ik verwacht sowieso dat Ginsburg ergens in de komende vier jaar zal opstappen, zodat ze vervangen kan worden door een jonger, gelijkgestemd iemand.
Even erg als in Japan dusquote:Op woensdag 7 november 2012 22:18 schreef Montov het volgende:
[..]
Die gaan echt niet stoppen onder Obama. Die zijn zo partijdig en anti-Obama en anti-Democratisch, dat alleen doodgaan ervoor zou zorgen dat ze vervangen moeten worden. Die wachten echt totdat er weer een Republikein is.
De politiek binnen het rechtssysteem van de VS is tenenkrommend, imho.
Bedoel je niet de eerste vrouwelijke aziatische senator?quote:Op woensdag 7 november 2012 21:38 schreef maartena het volgende:
Ook voer tot nadenken voor de GOP:
- De eerste Aziatische Senator. (Aziaten stemmen meer Dem dan GOP)
- Aantal vrouwen in de Senaat van 17 naar 20.
- Eerste openlijk homofiele (lesbische) Senator.
Amerika spreekt, en laat doorschemeren dat de tijd van de WASPs toch echt aan het afbrokkelen is. Als de GOP niet meer minderheden weet te trekken voor haar platform, en niet de jongere generatie (onder 40) weet te behouden, dan zal het er somber blijven uitzien voor de GOP.
.
Vertegenwoordiging? Hij was niet verkiesbaar voor het congres..quote:Op woensdag 7 november 2012 22:39 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Bedoel je niet de eerste vrouwelijke aziatische senator?
Hoe zou het eigenlijk zijn met ... de andere kandidaten????
Het valt me toch dik tegen dat je op grote sites als cnn het echt niet lijkt te vinden.
Via het meer obscure http://www.google.com/elections/ed/us/results kom ik nu aan
Obama (Democratic) 303 25+DC 60,347,379 50.42%
Romney (Republican) 206 24 57,560,214 48.09%
Johnson (Libertarian) 0 0 1,139,562 0.95%
Stein (Green) 0 0 396,684 0.33%
Meer dan 1 miljoen stemmen voor Johnson, dat is toch niet zo slecht?? In een land met 435 afgevaardigden en een dikke 300 miljoen inwoners zou dat proportioneel zeker tot vertegenwoordiging mogen leiden.
Het systeem werkt nou eenmaal zoals het werkt, zo ouderwets als het is. Het is altijd wel leuk, dat aandacht vragen van de andere kandidaten, maar zolang het systeem niet is aangepast en/of zo'n partij niet echt een veel grotere aanhang heeft.... heeft het allemaal niet zoveel zin.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:39 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Bedoel je niet de eerste vrouwelijke aziatische senator?
Hoe zou het eigenlijk zijn met ... de andere kandidaten????
Het valt me toch dik tegen dat je op grote sites als cnn het echt niet lijkt te vinden.
Via het meer obscure http://www.google.com/elections/ed/us/results kom ik nu aan
Obama (Democratic) 303 25+DC 60,347,379 50.42%
Romney (Republican) 206 24 57,560,214 48.09%
Johnson (Libertarian) 0 0 1,139,562 0.95%
Stein (Green) 0 0 396,684 0.33%
Meer dan 1 miljoen stemmen voor Johnson, dat is toch niet zo slecht?? In een land met 435 afgevaardigden en een dikke 300 miljoen inwoners zou dat proportioneel zeker tot vertegenwoordiging mogen leiden.
De Senaat moet ze wel goedkeuren.... en de GOP zal er dan wel een filibuster tegenaan gooien als er niet op zijn minst een kandidaat is die redelijk neutraal lijkt te zijn.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:09 schreef Euribob het volgende:
En dan door 4 dertigers vervangen, hihi.
Inderdaad. Roe v Wade is daar wel het beste voorbeeld van.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:18 schreef Montov het volgende:
[..].
De politiek binnen het rechtssysteem van de VS is tenenkrommend, imho.
Wel daar had ik ook niet echt kritiek op. Ik weet ook dat die anderen volstrekt kansloos zijn, maar toch is het raar dat men gewoon 2 getallen : Obama en Romney geeft op de grote sites. Het is toch interessant om te weten hoeveel ze behalen, al is het maar om in te schatten hoeveel ze aan de "echte" kandidaten hebben toegebracht?quote:Op woensdag 7 november 2012 22:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Het systeem werkt nou eenmaal zoals het werkt, zo ouderwets als het is. Het is altijd wel leuk, dat aandacht vragen van de andere kandidaten, maar zolang het systeem niet is aangepast en/of zo'n partij niet echt een veel grotere aanhang heeft.... heeft het allemaal niet zoveel zin.
Er werd in 1992 wel uitgebreid aandacht besteed aan Ross Perot, en die deed ook mee met de debatten. Maar die kreeg dan ook 15% van de stemmen. In 2000 werd ook veel meer aandacht besteed aan Ralph Nader. Hij deed dan wel niet mee aan de grote debatten, hij wist uiteindelijk toch iets van 5% van de stemmen binnen te halen.
Kortom: Als je een kans HEBT, dan besteed de media wel aandacht aan je. Heb je die niet, dan krijg je die aandacht ook niet.
Ik vond dat Gabrielle Giffords er ook goed uitzag (maar die is wel jonger), maar die schurk heeft haar lelijk toegetakeld.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:51 schreef Hexagon het volgende:
Die herkozen senator Klobuchar uit Minnesota is ook best een knappe vrouw voor haar leeftijd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, verschrikkelijk wanneer homosexuele mensen die van elkaar houden opeens dezelfde rechten krijgen als getrouwde hetero-stellen(!)quote:Op woensdag 7 november 2012 23:16 schreef De_Ilias het volgende:
Jammer dat die same sex marriage erin komt, dat moet je niet willen.
iddquote:Op woensdag 7 november 2012 23:16 schreef De_Ilias het volgende:
Ja, als hetero heb je daar ook zo enorm veel last van.....quote:Op woensdag 7 november 2012 23:16 schreef De_Ilias het volgende:
Mooie uiting van de pursuit of happiness toch juist, uit hun onafhankelijkheidsverklaring waar de Amerikanen zo fier op zijn.quote:Op woensdag 7 november 2012 23:16 schreef De_Ilias het volgende:
Mwoah, met de taxcuts die de republikeinen graag wilden was de staatsschuld nog veel hoger geweest.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:28 schreef popolon het volgende:
Nou goed, ik zie het allemaal wel. Ben bang dat de staatsschuld straks, in 2016, ruim over de 20 biljoen ligt. Als het zo doorgaat dan zeker.
Je kunt het ook omgekeerd zien: als je aandacht krijgt, heb je een kans; als je geen aandacht krijgt, heb je geen kans. Wie het meeste aandacht krijgt, wint altijd de verkiezingen.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Het systeem werkt nou eenmaal zoals het werkt, zo ouderwets als het is. Het is altijd wel leuk, dat aandacht vragen van de andere kandidaten, maar zolang het systeem niet is aangepast en/of zo'n partij niet echt een veel grotere aanhang heeft.... heeft het allemaal niet zoveel zin.
Er werd in 1992 wel uitgebreid aandacht besteed aan Ross Perot, en die deed ook mee met de debatten. Maar die kreeg dan ook 15% van de stemmen. In 2000 werd ook veel meer aandacht besteed aan Ralph Nader. Hij deed dan wel niet mee aan de grote debatten, hij wist uiteindelijk toch iets van 5% van de stemmen binnen te halen.
Kortom: Als je een kans HEBT, dan besteden de media wel aandacht aan je. Heb je die niet, dan krijg je die aandacht ook niet.
DEA responds to legal weed in Coloradoquote:Op woensdag 7 november 2012 12:19 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Federale overheid mag niet zomaar van de grondwet(US constitution) mee bemoeien met staatszaken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 november 2012 01:46 schreef Typisch het volgende:
Waarom won Romney niet?Nog een woordfopje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
Mensen(zelfde geslacht) die van elkaar houden en niemand lastig vallen,mogen niet trouwen?geen gelukkige leven hebben?quote:Op woensdag 7 november 2012 23:16 schreef De_Ilias het volgende:
Deze is beterquote:Op donderdag 8 november 2012 02:05 schreef heiden6 het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Dit kan ook wel even toch na alle serieuze discussie en daarna topics vol met posts van een paar woorden.![]()
Neuh, de term is al veel ouder dan dat de kleur rood voor de republikeinen staat (wat pas sinds 2000 het geval is las ik in deze reeks)quote:Op donderdag 8 november 2012 11:40 schreef TheDutchguy het volgende:
Ik zat te denken, worden rednecks zo genoemd omdat ze 'rood' stemmen?
Nee, die term is ontstaan omdat het boeren beschreef die de hele dag op het land werkten. Het 'redneck' slaat dan op hun verbrandde nek. Van Wikipedia:quote:Op donderdag 8 november 2012 11:40 schreef TheDutchguy het volgende:
quote:The term characterized farmers having a red neck caused by sunburn from hours working in the fields. A citation from 1893 provides a definition as "poorer inhabitants of the rural districts...men who work in the field, as a matter of course, generally have their skin stained red and burnt by the sun, and especially is this true of the back of their necks".
Eerder omdat hun nek rood verbrand is van het werken op het veld. Een beetje het tegenovergestelde van 'blauw bloed hebben'.quote:Op donderdag 8 november 2012 11:40 schreef TheDutchguy het volgende:
was een term voor arme blanke landarbeiders, die geen slaven waren maar vaak er hooguit een klein beetje boven stonden en die van boerderij/landgoed naar boerderij/landgoed reisden om vaak seizoensarbeid te doen..quote:Op donderdag 8 november 2012 11:40 schreef TheDutchguy het volgende:
Er heeft een draai plaatsgevonden zo rond de tijd van de afschaffing van de segregatie.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:15 schreef TheDutchguy het volgende:
Nice, weer wat geleerd. Maar de rednecks stemmen meestal toch republikeins ipv democratisch?
idd zijn de blanke arme zuidelijke stemmers zwaar teleurgesteld geraakt in de democratische partij toen die meer rechten gaf aan een sociale onderklasse groep die juist nog een stuk onder _hun_ stam-kiezers in het zuiden zat.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er heeft een draai plaatsgevonden zo rond de tijd van de afschaffing van de segregatie.
Ignorant bitchesquote:Op donderdag 8 november 2012 13:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
idd zijn de blanke arme zuidelijke stemmers zwaar teleurgesteld geraakt in de democratische partij toen die meer rechten gaf aan een sociale onderklasse groep die juist nog een stuk onder _hun_ stam-kiezers in het zuiden zat.
Overigens vind ik bv George Wallace, de Democratische gouverneur van Alabama die duidelijk oppositie voerde tege nde steun die de civil rights beweging kreeg in washington, een mooit voorbeeld van de omvorming van de democratsiche partij maar ook de problemen van het 'verlies' van het zuiden voor de democraten...
bv in 1972 was Nixon oorspronkelijk banger van de zeer kansrijke kandidatuur van Wallace voor de democraten (die voortijdig beeindigt werd door de moordaanslag op Wallace door Arthur Bremer welke weer voorbeeld was voor de film Taxi)
Overigens, dit is ook kostelijk:
[ afbeelding ]
Julia Eileen Gillard, de minister-president van Australia, leidster van de Labour Party en overtuigd atheiste [ afbeelding ] zal erg blij zijn dat deze amerikaanse doorheeft dat ze inderdaad 'ondersteunt wat ze zegt'
Tja, zeker Sheldon Adelson mag dan wel een groot donor zijn, maar heeft in de voorverkiezing Newt Gingrich nog lang in 'leven' gehouden als vrijwel enige donor van diens campagne en juist die was de aggressiefste aanvaller van Romney. (alhoewel Pawlenty toen die nog meedeed daarvoor de basis gelegd heeft, dat veel kandidaten op Romney gingen 'bashen').quote:Op donderdag 8 november 2012 13:13 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Little to Show for Cash Flood by Big Donors
Eigenlijk moeten ze die 'one nation under God' eens updaten dan voor het Congress. 'One nation under God, Yahweh, Allah, Buddha and Vishnu' dan maar?quote:Op donderdag 8 november 2012 13:45 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Buddhist, Hindu Make History With Elections To Congress
Jaahquote:Op donderdag 8 november 2012 13:48 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten ze die 'one nation under God' eens updaten dan voor het Congress. 'One nation under God, Yahweh, Allah, Buddha and Vishnu' dan maar?
blanke boer op het veld met een hemp aanquote:Op donderdag 8 november 2012 11:40 schreef TheDutchguy het volgende:
Omdat absentee ballots. Ik weet niet wat de exacte regels in Florida zijn, maar volgens mij zijn er een hoop staten waar ze de hele week nog binnen mogen komen.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:14 schreef Arcee het volgende:
Waarom zijn ze in hemelsnaam in Florida nog niet klaar met tellen?
Ik dacht altijd dat rednecks kwam van het kijken naar sport en de daaropvolgende verbrande rode nekken...quote:Op donderdag 8 november 2012 11:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neuh, de term is al veel ouder dan dat de kleur rood voor de republikeinen staat (wat pas sinds 2000 het geval is las ik in deze reeks)
Precies, meerdere staten, dus waarom dan alleen in Florida nog geen uitslag?quote:Op donderdag 8 november 2012 17:33 schreef thijsdetweede het volgende:
Omdat absentee ballots. Ik weet niet wat de exacte regels in Florida zijn, maar volgens mij zijn er een hoop staten waar ze de hele week nog binnen mogen komen.
Uiteraard! (dat zeg ik letterlijk)quote:Op donderdag 8 november 2012 18:21 schreef DutchErrorist het volgende:
Rednecks, rode nekken. Is dat nou zo moeilijk?
Omdat in alle andere staten er never nooit genoeg absentee ballots binnen kunnen komen om de kleur van de staat nog te veranderen. Maar heel veel staten staan op het moment op 90% (of minder) geteld.quote:Op donderdag 8 november 2012 18:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Precies, meerdere staten, dus waarom dan alleen in Florida nog geen uitslag?
welkom in 2012quote:Op donderdag 8 november 2012 18:35 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Omdat in alle andere staten er never nooit genoeg absentee ballots binnen kunnen komen om de kleur van de staat nog te veranderen. Maar heel veel staten staan op het moment op 90% (of minder) geteld.
Als het tegenzit moet je ook een berg stemmen afleverenquote:Op donderdag 8 november 2012 19:11 schreef thijsdetweede het volgende:
Och, dat je een weekje uittrekt om de stemmen te tellen vind ik prima. Dat een wachtrij van een paar uur in sommige staten normaal is, vind ik niet prima.
Wie al die democratie, negatieve ads, peilingen, popularity votes,... even beu is, kan terecht op dit nieuwe topic voor het veel meer "harmonieuze" proces in China.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:39 schreef 99.999 het volgende:
Hier ben ik het wel mee eens, de diverse Europese verkiezingen krijgen naar verhouding nauwelijks aandacht in de media. En ook de zeer interessante machtsoverdracht in China blijft vaag.
50% van de machtwissels in China, nochtansquote:Op donderdag 8 november 2012 19:58 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Wie al die democratie, negatieve ads, peilingen, popularity votes,... even beu is, kan terecht op dit nieuwe topic voor het veel meer "harmonieuze" proces in China.
Het is heel zeldzaam dat dit bijna samenvalt met de verkiezingen in de VSA, normaal gezien is de volgende keer in 2032!
18e congres Communistische Partij China: machtwissel aan top begint
quote:Op donderdag 8 november 2012 13:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
idd zijn de blanke arme zuidelijke stemmers zwaar teleurgesteld geraakt in de democratische partij toen die meer rechten gaf aan een sociale onderklasse groep die juist nog een stuk onder _hun_ stam-kiezers in het zuiden zat.
Overigens vind ik bv George Wallace, de Democratische gouverneur van Alabama die duidelijk oppositie voerde tege nde steun die de civil rights beweging kreeg in washington, een mooit voorbeeld van de omvorming van de democratsiche partij maar ook de problemen van het 'verlies' van het zuiden voor de democraten...
bv in 1972 was Nixon oorspronkelijk banger van de zeer kansrijke kandidatuur van Wallace voor de democraten (die voortijdig beeindigt werd door de moordaanslag op Wallace door Arthur Bremer welke weer voorbeeld was voor de film Taxi)
Overigens, dit is ook kostelijk:
[ afbeelding ]
Julia Eileen Gillard, de minister-president van Australia, leidster van de Labour Party en overtuigd atheiste [ afbeelding ] zal erg blij zijn dat deze amerikaanse doorheeft dat ze inderdaad 'ondersteunt wat ze zegt'
quote:
quote:Op donderdag 8 november 2012 18:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Precies, meerdere staten, dus waarom dan alleen in Florida nog geen uitslag?
quote:Op woensdag 7 november 2012 13:59 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
In Florida moeten traditiegetrouw alle stemmen van al overleden mensen nog geteld worden...
wat een lulquote:Op vrijdag 9 november 2012 00:29 schreef Arcee het volgende:
Website 'president Romney' per ongeluk online
WASHINGTON - Pijnlijk foutje voor de verliezer van de presidentsverkiezingen. De website van 'president Mitt Romney' is gisteren per ongeluk online gegaan.
De site was speciaal gemaakt voor als Romney de verkiezingen zou winnen. De blog politicalwire ontdekte het foutje en wist screendumps te maken voor de site weer offline was.
'Mitt Romney gekozen tot de 45ste president van de Verenigde Staten van Amerika', was te lezen. Ook stond er een link klaar voor zijn overwinningsspeech en een portret van 'vice-president' Paul Ryan. Verder was te lezen dat Romney direct de zorgwet van Obama wilde intrekken.
[ afbeelding ]
http://politicalwire.com/(...)transition_site.html
quote:'Obama wint ook in Florida'
MIAMI - De Democraten komen ook in Florida als winnaar van de Amerikaanse presidentsverkiezingen uit de bus. Dat zei een hoge medewerker van het campagneteam van de kersvers herkozen president Barack Obama donderdag (lokale tijd).
Obama had de grootste swing state niet nodig om de verkiezingen te winnen. Hij had al in genoeg andere staten de meerderheid van de stemmen gekregen, maar zijn team denkt nu dat zijn overwinning ook in de Sunshine State een uitgemaakte zaak is.
Drie dagen na de verkiezingen is Florida als enige staat nog niet klaar met het tellen van de uitgebrachte stemmen.
Dit was dezelfde man die constant het trucje uithaalde dat het hem niet ging om ideologie of iets dergelijks, maar gewoon om het beste beleid. Daarmee implicerend dat andere zienswijzen inferieur zijn.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:51 schreef pberends het volgende:
Wat een geweldige logica weer van een of andere Amerikaanse conservatief.
Mourning in America - Here's Those Layoffs We Voted For Last Nightquote:Op vrijdag 9 november 2012 17:42 schreef michaelmoore het volgende:
leuk grafiek als je hier de presidenten inzet
Nu eerst weer naar de 110 in 2016 voor men weer een oorlogszuchtige redneck kiest
[ afbeelding ]
De redenen worden duidelijk aangegeven, en het lijkt me niet boeiuh dat mensen massaal ontslagen worden. Ik weet niet hoe oud je bent, maar grote mensen moeten gewoon rekeningen betalen enzo.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:27 schreef balltazer het volgende:
Boeiuh, overal openen en sluiten bedrijven... Zo kan je van alles wel een spannend lijstje maken.
Het consumenten vertrouwen van Michigan is wereldberoemd en maatgevend voor de spendingsquote:Op vrijdag 9 november 2012 21:19 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De redenen worden duidelijk aangegeven, en het lijkt me niet boeiuh dat mensen massaal ontslagen worden. Ik weet niet hoe oud je bent, maar grote mensen moeten gewoon rekeningen betalen enzo.
Geld uitgeven doen ze genoeg in de US, maak je geen zorgen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het consumenten vertrouwen van Michigan is wereldberoemd en maatgevend voor de spendings
Kennelijk kan men weer rekeningen betalen
Het stond op 56 toen Bush er mee ophield en op 120 toen hij aantrad
Dat mensen worden ontslagen is idd zuur, maar nogmaals het zal niet de 1e keer zijn en weegt het op tegen die honderden miljoenen die in de toekomst gaan profiteren van obamacare laat staan degene die sterven ipv hun werk verliezen omdat ze onverzekerd zijn ? Volwassen mensen willen ook graag morgen weer iets leuks doen natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:19 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De redenen worden duidelijk aangegeven, en het lijkt me niet boeiuh dat mensen massaal ontslagen worden. Ik weet niet hoe oud je bent, maar grote mensen moeten gewoon rekeningen betalen enzo.
Het is überhaupt een verschrikkelijk systeem.quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:46 schreef balltazer het volgende:
[..]
Dat mensen worden ontslagen is idd zuur, maar nogmaals het zal niet de 1e keer zijn en weegt het op tegen die honderden miljoenen die in de toekomst gaan profiteren van obamacare laat staan degene die sterven ipv hun werk verliezen omdat ze onverzekerd zijn ? Volwassen mensen willen ook graag morgen weer iets leuks doen natuurlijk.
het gaat om het vertrouwen dat langzaam terugkomt, net als toen GW Bush begon, toen was het goed in de USAquote:Op vrijdag 9 november 2012 22:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Geld uitgeven doen ze genoeg in de US, maak je geen zorgen.
Mooi eiland, ben er wel eens geweest.quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:45 schreef zuiderbuur het volgende:
Het referendum in Puerto Rico is ook interessant:
http://elections.nytimes.com/2012/results/senate
54% is tegen het status-quo.
Uit de antwoorden op de 2e vraag bleek dat 61% wil dat Puerto Rico een staat wordt, 33% willen semi-autonomie en slechts 5% wil onafhankelijkheid.
Is dat eigenlijk "echt Amerikaans"? Blijkbaar is het al heel uitzonderlijk dat president Obama het eiland een keer bezocht heeft...
vanuit de ruimte gezien is er weinig verschil met het Amerikaanse vastelandquote:Op zaterdag 10 november 2012 11:45 schreef zuiderbuur het volgende:
Het referendum in Puerto Rico is ook interessant:
54% is tegen het status-quo.
Uit de antwoorden op de 2e vraag bleek dat 61% wil dat Puerto Rico een staat wordt, 33% willen semi-autonomie en slechts 5% wil onafhankelijkheid.
Is dat eigenlijk "echt Amerikaans"? Blijkbaar is het al heel uitzonderlijk dat president Obama het eiland een keer bezocht heeft...
http://www.electoral-vote.com/evp2012/Pres/Maps/Nov10.html#item-1quote:Gender Gap Was the Largest Ever Measured
President Obama beat Mitt Romney by 12 points among women, while Romney beat Obama by 8 points among men. This gap of 20 points is the largest ever recorded. Second biggest was 1984, where Ronald Reagan carried both men and women, but carried men by 18 points more than he carried women.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:30 schreef Arcee het volgende:
Four more years
Popular vote
Ohio
Florida
Virginia
Al met al toch wel een klinkende overwinning voor Obama.
Het vertrouwen is minder dan ooit man.quote:Op zaterdag 10 november 2012 01:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het gaat om het vertrouwen dat langzaam terugkomt, net als toen GW Bush begon, toen was het goed in de USA
Daarna ging het heel slechtquote:Op zaterdag 10 november 2012 01:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het gaat om het vertrouwen dat langzaam terugkomt, net als toen GW Bush begon, toen was het goed in de USA
Nee dat is niet waar, het hoogst sinds Bush aftrad , gemeten op 9 november 2012quote:Op zaterdag 10 november 2012 16:11 schreef popolon het volgende:
[..]
Het vertrouwen is minder dan ooit man.
dat het jou opvalt is geen erg betrouwbaar argument.. het is immers een totaal subjectieve gevoelswaarde die ook erop kan duiden dat _jij_ of mensen wiens informatie je via sociale media meeleest zulke informatie ook strk opzoeken...quote:
Natuurlijk. Ik lees het voornamelijk in columns van kranten en websites. Het viel me gewoon echt op.quote:Op zaterdag 10 november 2012 18:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is dat ook niet deels omdat het via twitter en dergelijke veel makkelijker te verspreiden is?
Palin en O'Reilley hadden het ook over 'the real America' in tegenstelling tot het huidige Amerika waar Obama dankzij de demografische verhoudingen van nu tot twee maal toe is gekozen tot president.quote:
Als ze het echt over demografische verhoudingen hebben vind ik dat wel een beetje dubieus (lijkt op slecht verkapt racisme wat je wel vaker hoort/leest in de VS).quote:Op zaterdag 10 november 2012 21:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Palin en O'Reilley hadden het ook over 'the real America' in tegenstelling tot het huidige Amerika waar Obama dankzij de demografische verhoudingen van nu tot twee maal toe is gekozen tot president.
O'Reilly zei het als reactie op de overwinning van Obama, tijdens de verkiezingsavond. En dat klonk echt heel fout. Hij ziet niet-witte amerikanen blijkbaar niet als echte amerikanen, als ik hem goed volg. Mag hij van mij vinden hoor, maar als je de kop in het zand blijft steken dan ga je als republikein nooit meer iets winnen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 21:44 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als ze het echt over demografische verhoudingen hebben vind ik dat wel een beetje dubieus (lijkt op slecht verkapt racisme wat je wel vaker hoort/leest in de VS).
Het is wel waar dat "America" als idee al lang verdwenen is natuurlijk.
De GOP moet zich toch echt keihard gaan realiseren dat als ze hun programma niet aanpassen aan de 50 miljoen Latino's die in het land wonen, dat het steeds moeilijker gaat worden om verkiezingen te winnen....in staten als Arizona die nu nog veelal Republikeins stemmen wordt de marge steeds dunner, en de Latino's zijn daarvoor de reden. Het zou me niets verbazen dat over 8 jaar (ik verwacht dat in 2016 nog niet) Arizona een "blue state" wordt.quote:Op zaterdag 10 november 2012 21:41 schreef Sloggi het volgende:
Palin en O'Reilley hadden het ook over 'real America' in tegenstelling tot het huidige Amerika waar Obama dankzij de huidige demografie tot twee maal toe is gekozen tot president.
Ik geef daarom eigenlijk Marco Rubio wel een behoorlijk goede kans over vier jaar... zelfs al is hij nog behoorlijk jong (1971), juist daarom kan hij de GOP nieuw leven inblazen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 22:00 schreef maartena het volgende:
[..]
De GOP moet zich toch echt keihard gaan realiseren dat als ze hun programma niet aanpassen aan de 50 miljoen Latino's die in het land wonen, dat het steeds moeilijker gaat worden om verkiezingen te winnen....i
niet werkelijk, enkel is hij in 2010 wel de 'tea party kroonprins' genoemd omdat hij een van de alternatieven waren die tegen de republikeinse elite opkwam en een gezetelde republikeinse senator versloeg in de voorverkiezingen (en daarna ook de verkiezing won)..quote:Op zaterdag 10 november 2012 22:12 schreef Charles.Darwin het volgende:
edit: Is Rubio een tea-party kandidaat? Ik ken hem eigenlijk niet, dacht dat hij moderate zou zijn vanwege zijn achtergrond.
Dat is volgens mij een van de problemen inderdaad. De GOP heeft echt wel (enigszins) verstandige politici; ze zijn echter niet radicaal genoeg voor hun eigen partij (of in ieder geval de flanken daarvan).quote:Op zaterdag 10 november 2012 22:12 schreef Charles.Darwin het volgende:
De vraag is of Rubio de voorverkiezingen overleeft.
Ik heb die avond (nacht) aardig wat Fox News gekeken, maar ze waren niet de enigen met dit soort verhalen, dus ik weet niet wat je denkt dat er niet overblijft?quote:Op zaterdag 10 november 2012 22:45 schreef Sloggi het volgende:
Vanaf 3:50:
http://www.thedailyshow.c(...)r---karl-rove-s-math
Mooi geknipt en geplakt van The Daily Show, ik weet niet wat er over blijft wanneer je het in de context zou zien.
Eeeeh dat ?quote:Op zaterdag 10 november 2012 22:45 schreef Sloggi het volgende:
Vanaf 3:50:
http://www.thedailyshow.c(...)r---karl-rove-s-math
Mooi geknipt en geplakt van The Daily Show, ik weet niet wat er over blijft wanneer je het in de context zou zien.
Ik heb voor het eerst van Rubio gehoord via een artikel in NYTimes toen ik in de VSA was, na de primaries van 2010 maar voor de echte verkiezingen. Reeds toen al werd in twijfel getrokken of hij wel bij de Tea Party hoorde.quote:Op zaterdag 10 november 2012 22:25 schreef RM-rf het volgende:
[..]
niet werkelijk, enkel is hij in 2010 wel de 'tea party kroonprins' genoemd omdat hij een van de alternatieven waren die tegen de republikeinse elite opkwam en een gezetelde republikeinse senator versloeg in de voorverkiezingen (en daarna ook de verkiezing won)..
Rubio is wel een sociaal-conservatief, religieus (katholiek, zoal de meeste latino's) en tegen abortus..
maar ik betwijfel of hij werkelijk zo extreem is, alhoewel dat deels ook kan komen omdat hij evenzeer mogelijk gewoon een carrière-maker is, en extremisten zijn meestal niet de succesvolste carrieremakers.
O, ik zie nu dat dat één van de weinige foutjes was van Nate Silver:quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:41 schreef zuiderbuur het volgende:
Verder is er een bijzondere race voor de Senaatszetel geweest in Noord-Dakota:
Heide Heitkamp (D) heeft met 160752 stemmen heel nipt de republikeinse tegenkandidaat (157758 stemmen) verslagen. Maar een echte aanhanger van Obama lijkt ze niet te zijn, ze heeft ook letterlijk gezegd dat Obama "wrong" is wat betreft de kolen- en mijnindustrie.
Waarschijnlijk ongeveer hetzelfde maar dan uitgebreider, maar je weet natuurlijk nooit met fragmenten.quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:03 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik heb die avond (nacht) aardig wat Fox News gekeken, maar ze waren niet de enigen met dit soort verhalen, dus ik weet niet wat je denkt dat er niet overblijft?
Wat een mongolen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 18:26 schreef popolon het volgende:
Onderbuikgevoel?'t 'Gevoel' wat ik dagelijks meemaak is dat de verdeeldheid groter is dan ik ooit had verwacht.
[ afbeelding ]
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-20240532quote:Kenyan twins named after Barack Obama and Mitt Romney
Ms Owuor said she would never forget the day of the US elections
A Kenyan mother has named her new-born twins after US President Barack Obama and his Republican challenger Mitt Romney.
Millicent Owuor, 20, gave birth to the twins in south-west Kenya on the day Mr Obama was re-elected.
A short distance from the hospital, at the Obama family's ancestral village, people were celebrating his victory.
"I named the first twin Barack and the second one Mitt," Ms Owuor is quoted by Reuters news agency as saying.
Ms Owuor posed for photographers on Wednesday at the Siaya District Hospital with her twin boys.
She said she had named her twins after the winning and losing US presidential candidates in order to remember the day of the vote, Kenya's Standard newspaper reports.
The US president's father was born in Kenya and his step-grandmother, Sarah Obama, still lives in the village of Kogelo.
The residents of Kogelo sang and danced after Mr Obama was declared the winner.
"The reason why he has won is because God has given it to him," said Sarah Obama, who turns 90 this year.
"Secondly, he has got the knowledge to love all people, he doesn't have the knowledge of division, that is why he has won."
Barack Obama senior died in a road accident in Kenya in 1982.
Wtf, wat een idioten zijn dit. Hopelijk worden ze geband van Twitter.quote:Op zaterdag 10 november 2012 18:26 schreef popolon het volgende:
Onderbuikgevoel?'t 'Gevoel' wat ik dagelijks meemaak is dat de verdeeldheid groter is dan ik ooit had verwacht.
[ afbeelding ]
vertrouwen of verdeeldheid is een groot verschilquote:Op zaterdag 10 november 2012 18:26 schreef popolon het volgende:
[ afbeelding ]
quote:The last days of Romneyland
BOSTON -- From the moment Mitt Romney stepped off stage Tuesday night, having just delivered a brief concession speech he wrote only that evening, the massive infrastructure surrounding his campaign quickly began to disassemble itself.
Aides taking cabs home late that night got rude awakenings when they found the credit cards linked to the campaign no longer worked.
"Fiscally conservative," sighed one aide the next day.
quote:ma 12 nov 2012, 11:57 |lees voor
Ontslag na beledigen Obama AMSTERDAM -
VIDEO Een werkneemster van een ijswinkel is op staande ontslagen omdat ze president Obama op Facebook beledigde en bedreigde
Belediging van een bevriend staatshoofd. In het gevang ermee.quote:Op maandag 12 november 2012 12:05 schreef HD9 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ledigen_Obama__.html
[..]
dom kind, heeft een hekel aan zwarte mannen of ze wil stoer doenquote:Op maandag 12 november 2012 12:53 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Belediging van een bevriend staatshoofd. In het gevang ermee.
quote:Op maandag 12 november 2012 12:53 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Belediging van een bevriend staatshoofd. In het gevang ermee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |