Ja, 63% van de geldige stemmen. Heel veel kiezers hebben bewust blanco gestemd, slechts 43% van de uitgebrachte stemmen was voor statehood. Het referendum was een tweetrapsraket, waarbij nogal wat kritiek was op de vraagstelling..quote:Op woensdag 7 november 2012 11:07 schreef Sheepcidus het volgende:
Puerto Rico waarschijnlijk bij de volgende verkiezingen de 51e staat trouwens. 63% heeft voor statehood gestemd.
quote:Kennedy, a resident of Brookline, is the son of former six-time Congressman Joe Kennedy II, grandson of former Attorney General Robert F. Kennedy and great nephew of former President John F. Kennedy.
Romney is een enorme loser!quote:Op woensdag 7 november 2012 12:04 schreef Niox het volgende:
Ik zie 'm net pas na een paar uurtjes slaap maar wat een zure concession speech van Romney zeg. Dat deed McCain vier jaar geleden een stuk beter.
Die vent was toch al niet lekker im kopf.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:04 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Romney is een enorme loser!
Mormonenquote:Op woensdag 7 november 2012 12:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die vent was toch al niet lekker im kopf.
Beetje makkelijk. Zullen ook wel normale tussen zitten.quote:
The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints(the LDS Church or, colloquially, the Mormon Church)quote:Op woensdag 7 november 2012 12:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Beetje makkelijk. Zullen ook wel normale tussen zitten.
Ik gok dat je 14-15 bent. Klopt?quote:Op woensdag 7 november 2012 12:11 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints(the LDS Church or, colloquially, the Mormon Church)
Een van de professoren uit de VS waar mijn vrouw mee samenwerkt op een technische wetenschappelijk project is schijnbaar een aardige kerel.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Beetje makkelijk. Zullen ook wel normale tussen zitten.
Er werd in een paar staten gestemd voor legaliseringen van wiet en invoering homo-huwelijk.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:15 schreef heiden6 het volgende:
Wat is dat voor een rare TT? Heb ik iets gemist?
Lezenquote:Op woensdag 7 november 2012 12:15 schreef heiden6 het volgende:
Wat is dat voor een rare TT? Heb ik iets gemist?
En Nate Silver heeft 100 % als FL naar Obama gaat, zij het dat zijn model Obama een 50.3 % kans gaf. Anyway, de polls zaten er dus toch goed bij (sorry Unskewed Polls).quote:Op woensdag 7 november 2012 12:04 schreef Sloggi het volgende:
Als FL naar Romney gaat heeft RCP een honderd procent score als je naar de 'no toss ups map' kijkt.
Ok, maar er is geen indicatie dat het op federaal niveau gaat veranderen toch? Ik dacht misschien heeft Obama dat gezegd na zijn herverkiezing, had gekund (ben net wakker).quote:Op woensdag 7 november 2012 12:16 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Er werd in een paar staten gestemd voor legaliseringen van wiet en invoering homo-huwelijk.
Dat zal ook niet op federaal niveau gebeuren en is ook nergens voor nodig.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ok, maar er is geen indicatie dat het op federaal niveau gaat veranderen toch? Ik dacht misschien heeft Obama dat gezegd na zijn herverkiezing, had gekund (ben net wakker).
Federale overheid mag niet zomaar van de grondwet(US constitution) mee bemoeien met staatszakenquote:Op woensdag 7 november 2012 12:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ok, maar er is geen indicatie dat het op federaal niveau gaat veranderen toch? Ik dacht misschien heeft Obama dat gezegd na zijn herverkiezing, had gekund (ben net wakker).
Daar hebben ze altijd lak aan, ze bemoeien zich er nu ook nadrukkelijk mee (met wiet in elk geval, met gay marriage is wel geprobeerd).quote:Op woensdag 7 november 2012 12:19 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Federale overheid mag niet zomaar van de grondwet(US constitution) mee bemoeien met staatszaken
Ik denk niet dat ze dat gaan doen en gewoon met de eerste uitslag gaan. Als Florida de beslissing had moeten worden wel, maar nu doet het er eigenlijk niet toe.quote:
Is dat dat homoding of dat wietding?quote:Op woensdag 7 november 2012 12:33 schreef heiden6 het volgende:
In Colorado was amendment 64 er doorheen las ik.![]()
In welke staten nog meer?
Ik vind ook die speech een stuk minder als die van 4 jaar geleden.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:39 schreef popolon het volgende:
Wat een hollywoodproductie die speech van Obama.
Welnee, volledig in orde dat GW Bush daar weer de meeste stemmen kreeg, niets aan de hand...quote:
Tja da's inderdaad vaak bij dit soort producties, deel twee valt bijna altijd tegen.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:48 schreef Niox het volgende:
[..]
Ik vind ook die speech een stuk minder als die van 4 jaar geleden.
Heb jij gisteren nog gestemd en zo ja op wie (of ben je niet stemgerechtigd)?quote:Op woensdag 7 november 2012 13:02 schreef popolon het volgende:
[..]
Tja da's inderdaad vaak bij dit soort producties, deel twee valt bijna altijd tegen.
Ik ben geen Amerikaan.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Heb jij gisteren nog gestemd en zo ja op wie (of ben je niet stemgerechtigd)?
quote:Op woensdag 7 november 2012 13:19 schreef HD9 het volgende:
In iedere geval geen oorlog de komende vier jaar
quote:Op woensdag 7 november 2012 13:19 schreef HD9 het volgende:
In iedere geval geen oorlog de komende vier jaar, tenzij ze Obama doodschieten net als Kennedy
Ergens is het wel zo, met Romney aan het roer was een escalatie met Iran bijna een zekerheidje geworden.quote:
Florida is nog niet bekend, Obama virgniaquote:Op woensdag 7 november 2012 13:22 schreef Anonymousz het volgende:
nu pas wakker
wie heeft florida en virginia gewonnen?
nog steeds niet klaarquote:Op woensdag 7 november 2012 13:30 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Florida is nog niet bekend, Obama virgnia
nee niet echtquote:Op woensdag 7 november 2012 13:36 schreef Karina het volgende:
Die bejaarden zijn niet zo vlot met tellen he?
In Florida moeten traditiegetrouw alle stemmen van al overleden mensen nog geteld worden...quote:Op woensdag 7 november 2012 13:31 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
nog steeds niet klaar
voor ik ging slapen stond florida op 91%
zeker weten , zijn hele achterban kwijlde bij het ideequote:Op woensdag 7 november 2012 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ergens is het wel zo, met Romney aan het roer was een escalatie met Iran bijna een zekerheidje geworden.
Sowieso is het allemaal maar relatief natuurlijk. Er werd 2 miljard dollar uitgegeven aan de campagne, maar bv 6 miljard dollar aan Halloween-snoep dit jaar.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:09 schreef Terecht het volgende:
Met al dat afgrijzen over hoeveel geld er in deze verkiezingscampagne omgaat door o.m. al die super PACs was ik verbaasd dat het historisch gezien niet eens zulke buitensporige bedragen zijn:
[ afbeelding ]
http://www.theatlantic.co(...)t-even-close/264649/
Mooi om te zien hoe in 1896 bijna alle staten die nu democratisch stemmen op de republikeinse kandidaat stemden en andersom.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:09 schreef Terecht het volgende:
Met al dat afgrijzen over hoeveel geld er in deze verkiezingscampagne omgaat door o.m. al die super PACs was ik verbaasd dat het historisch gezien niet eens zulke buitensporige bedragen zijn:
[ afbeelding ]
http://www.theatlantic.co(...)t-even-close/264649/
quote:Op woensdag 7 november 2012 14:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mooi om te zien hoe in 1896 bijna alle staten die nu democratisch stemmen op de republikeinse kandidaat stemden en andersom.
Klopt. Ergens is het ook wel grappig dat de eerste zwarte president van de Democratische Partij komt, aangezien die in het verleden juist de slavernij in stand wilde houden. Eigenlijk zijn de partijen qua standpunten en kiezers een beetje geswitched op een bepaald momentquote:Op woensdag 7 november 2012 14:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mooi om te zien hoe in 1896 bijna alle staten die nu democratisch stemmen op de republikeinse kandidaat stemden en andersom.
Jaren '50 / '60, Civil Rights Movement.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:25 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Klopt. Ergens is het ook wel grappig dat de eerste zwarte president van de Democratische Partij komt, aangezien die in het verleden juist de slavernij in stand wilde houden. Eigenlijk zijn de partijen qua standpunten en kiezers een beetje geswitched op een bepaald moment
Je kunt je afvragen in hoeverre de presidentsverkiezingen daadwerkelijk van belang zijn. 0,01% van het BBP is eigenlijk een schijntje als de economische belangen écht op het spel zouden staan. 1896 is een voorbeeld van hoe het eruit ziet als het grootkapitaal hun belangen veilig stellen. Het onderstreept maar weer eens dat zowel Obama als Romney volledig zijn ingepalmd door 'big bussiness interests'. Zij hebben in wezen niets te vrezen van beide kandidaten, dat blijkt ook wel uit het feit dat het bedrijfsleven nog nooit zo winstgevend was als onder Obama.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:11 schreef Mike het volgende:
[..]
Sowieso is het allemaal maar relatief natuurlijk. Er werd 2 miljard dollar uitgegeven aan de campagne, maar bv 6 miljard dollar aan Halloween-snoep dit jaar.
Hedendaagse Republikeinen lopen dan ook zo'n 100 jaar achterquote:Op woensdag 7 november 2012 14:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De democraten waren dan ook tegen het afschaffen van de slavernij itt de republikeinen.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En met deze cijfers erbij, heeft Nate Silver practisch alles ruim binnen de marges gecalled. En beter dan een gemiddelde van polls, waarschijnlijk ook beter dan iedere individuele polling firm. De enige staten waar 538 een fikse fout had, waren staten die zwaar Republikeins (Mississippi, waarschijnlijk Alaska, North Dakota, West Virginia) waren, of zwaar Democratisch (Hawaii). In die staten werd ook weinig gepolled, het boeit ook niet zo, en dus: Silver was impressive. Geholpen uiteraard door allerlei polling firms, die het vast niet leuk vinden dat de aggregators met de eer gaan strijkenquote:Op woensdag 7 november 2012 15:23 schreef Arcee het volgende:
50% 59,633,456 votes Obama
48% 57,003,614 votes Romney
Verschil in popular vote toch ook een mooi significant verschil aan het worden.
Geeft idd nog meer glans aan de overwinning.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:23 schreef Arcee het volgende:
50% 59,633,456 votes Obama
48% 57,003,614 votes Romney
Verschil in popular vote toch ook een mooi significant verschil aan het worden.
ik denk dat de polling firma's zelf ook hierdoor meer geneigd zijn resultaten aan te bieden die passen binnen de wensen van een steeds meer gepolitiseerde en opinie-vormende media..quote:Op woensdag 7 november 2012 15:50 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
En met deze cijfers erbij, heeft Nate Silver practisch alles ruim binnen de marges gecalled. En beter dan een gemiddelde van polls, waarschijnlijk ook beter dan iedere individuele polling firm. De enige staten waar 538 een fikse fout had, waren staten die zwaar Republikeins (Mississippi, waarschijnlijk Alaska, North Dakota, West Virginia) waren, of zwaar Democratisch (Hawaii). In die staten werd ook weinig gepolled, het boeit ook niet zo, en dus: Silver was impressive. Geholpen uiteraard door allerlei polling firms, die het vast niet leuk vinden dat de aggregators met de eer gaan strijken
Toch blijkt eigenlijk uit het succes van de aggregates dat er geen kwade opzet in het spel was. Natuurlijk had Rasmussen een bias, maar dat kwam dan gewoon om een paar foutieve aannames (misschien door wat wishful thinking) gemaakt werden. Als het wel express was geweest, had het zich waarschijnlijk niet uitgemiddeld.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:02 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik denk dat de polling firma's zelf ook hierdoor meer geneigd zijn resultaten aan te bieden die passen binnen de wensen van een steeds meer gepolitiseerde en opinie-vormende media..
terwijl je idd qua werkelijke betrouwbaarheid beter naar aggregators kunt kijken...
een apar dagen terug is er emermaals gewezen naar de idd overduidelijk bias van Rasmussen naar pro-romney uitslagen, zeker in battlegroundstates als Virginia, North carolina, Florida en Ohio waar ze Romney duidelijk voor peilden..
de kans is groot dat dat idd ook gewoon een wens was van FOX-media die graag zulke uitslagen bracht.
Anderszijds waren bv ook polls van MSNBC te zeer pro-Obama georienteerd en bv in Ohio en Colorado had hij het moeilijker dan veel polls aangaven
Het kan ook uitgemiddeld zijn door de polls van MSNBC die express te pro-Obama waren. Het is in ieder geval wel erg toevallig dat de polls van FOX te pro-Romney waren en de polls van MSNBC te pro-Obama.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:41 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Toch blijkt eigenlijk uit het succes van de aggregates dat er geen kwade opzet in het spel was. Natuurlijk had Rasmussen een bias, maar dat kwam dan gewoon om een paar foutieve aannames (misschien door wat wishful thinking) gemaakt werden. Als het wel express was geweest, had het zich waarschijnlijk niet uitgemiddeld.
Jokkebrok.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Obama heeft met zijn drones al meer burgers gedood dan er bij de aanslagen op 9/11 zijn omgekomen.
Nog niet meteen overdrijven. We hebben eigenlijk het hele jaar geroepen hier dat Romney best een matige kandidaat was. Had hij het persoonlijk charisma van Obama, W., of Raegan gehad, had hij zeker 2% meer kunnen pakken over de hele linie, en had hij Florida, Ohio, Virginia wel gewonnen. En Colorado Nevada waarschijnlijk ook. Dus dat komt wel weer als ze een betere kandidaat hebben over 4 jaar.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:37 schreef Charles.Darwin het volgende:
De "Romney-surge" bleek zoals verwacht een mythe te zijn die bedacht was door de media. Om de boel nog een beetje spannend te houden. Romney was al kansloos voor hij goed en wel was begonnen.
De republikeinse partij zit met een heel groot probleem. De normen en waarden van de sociaal conservatieven (christenen, tea party) worden door het amerikaanse volk niet gedeeld. Ze zijn echter het belangrijkste blok binnen de republikeinse partij en zijn voornamelijk bepalend voor de republikeinse toon in het nationale debat en de keuze van de presidentskandidaat in de voorverkiezingen.
Als je alleen al kijkt naar de opmerkingen en de daarbijbehorende ruk naar rechts die Romney moest maken in de voorverkiezingen ... de negatieve effecten die dat heeft opgeleverd - ook al heeft hij er alles aan gedaan om gematigd over te komen - daar is hij nooit van teruggekomen.
Het wordt enorm interessant om te kijken wat er nu gaat gebeuren met de Republikeinse partij. Ze moeten op een subtiele manier af van de conservatieve hardliners zonder die groep stemmers dusdanig te vervreemden dat ze third party gaan. Doen ze dit niet, dan denk ik niet dat de Republikeinen veel kans hebben op de overwinning in 2016.
Hij had er wel meer fout, maar daar was de schade niet zo groot. (Voorbeeld Nebraska). En North Dakota is ook een stuk spannender dan Silver dacht. Lijkt me een mooie uitdaging om dat over 2 jaar te verbeteren, en goed voor ons om te onthouden voor die discussiequote:Op woensdag 7 november 2012 16:59 schreef Montov het volgende:
Democraten winnen weer een zetel in de Senaat: Montana.
Dat is de tweede fout van Nate Silver qua senaatszetels.
Ja, maar dat door de lens van de Europese linkse media.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:01 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Nog niet meteen overdrijven. We hebben eigenlijk het hele jaar geroepen hier dat Romney best een matige kandidaat was.
Exacte aantallen zijn moeilijk te achterhalen, maar lees dit maar eens:quote:
http://www.loyolaphoenix.com/drone-strikes-kill-more-civiliansquote:The Bureau of Investigative Journalism (TBIJ), which were also used in the Stanford/NYU study, claim that from June 2004 through mid-September 2012, drone strikes were the cause of between 2,500 and about 3,300 deaths in Pakistan. Of these casualties, between 470 and about 900 were civilians, and out of those civilians, 176 were children.
Met een goede kandidaat zie ik ze ook gewoon een kans maken. Maar als je kijkt naar de verzameling idioten die het opnamen tegen Romney in de voorverkiezingen ... de enige redelijk normale tegenkandidaat was Huntsman en die maakte geen enkele kans.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:01 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Nog niet meteen overdrijven. We hebben eigenlijk het hele jaar geroepen hier dat Romney best een matige kandidaat was. Had hij het persoonlijk charisma van Obama, W., of Raegan gehad, had hij zeker 2% meer kunnen pakken over de hele linie, en had hij Florida, Ohio, Virginia wel gewonnen. En Colorado Nevada waarschijnlijk ook. Dus dat komt wel weer als ze een betere kandidaat hebben over 4 jaar.
Een lastiger punt is meer dat Obama meerdere paden naar de overwinning had, door de groeiende minderheidsstem in verschillende rode staten. Als een generic Democraat 2 van de blokken:SouthWest, MidWest, Florida, Virginia/North Carolina wint, dan is hij er. De Republikein moet er ten minste 3 winnen. Vooral de immigratiepolitiek is hier wel iets waar de Democraten op winnen, en dat wordt voorlopig niet minder.
Wat was er fout aan Nebreska? 538 had het als zekrheid voor de GOP, en dat is het ook geworden. North Dakota is inderdaad de eerste fout waar ik het over had. Waar peilingen aangaven dat het gelijk was of zelfs een lichte voorsprong voor de Democraat, voorspelde Silver toch een R vanwege de 'state fundamentals'.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:11 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Hij had er wel meer fout, maar daar was de schade niet zo groot. (Voorbeeld Nebraska). En North Dakota is ook een stuk spannender dan Silver dacht. Lijkt me een mooie uitdaging om dat over 2 jaar te verbeteren, en goed voor ons om te onthouden voor die discussie
Wat ik niet snap is waarom Fox mooi weer speelt met peilingen. Zo motiveer je toch de achterban van je tegenstander om te gaan stemmen?quote:Op woensdag 7 november 2012 16:02 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik denk dat de polling firma's zelf ook hierdoor meer geneigd zijn resultaten aan te bieden die passen binnen de wensen van een steeds meer gepolitiseerde en opinie-vormende media..
terwijl je idd qua werkelijke betrouwbaarheid beter naar aggregators kunt kijken...
een apar dagen terug is er emermaals gewezen naar de idd overduidelijk bias van Rasmussen naar pro-romney uitslagen, zeker in battlegroundstates als Virginia, North carolina, Florida en Ohio waar ze Romney duidelijk voor peilden..
de kans is groot dat dat idd ook gewoon een wens was van FOX-media die graag zulke uitslagen bracht.
Anderszijds waren bv ook polls van MSNBC te zeer pro-Obama georienteerd en bv in Ohio en Colorado had hij het moeilijker dan veel polls aangaven
Je had ze moeten zien gisterenmiddag. Pundit na pundit voorspelde een dikke overwinning voor Romney. Het kon niet misgaan. Alleen O'Reilly (of all people) dacht dat Obama ging winnen, ook al was zijn reden (Sandy) en logica fout).quote:Op woensdag 7 november 2012 17:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is waarom Fox mooi weer speelt met peilingen. Zo motiveer je toch de achterban van je tegenstander om te gaan stemmen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |