Ik hoorde er inderdaad wel meer mensen over... En ik dacht echt, hoe erg kan het nou zijn... Nou ik ben echt behoorlijk geschrokken, het is gewoon echt geen fijne plek.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:00 schreef Pvoesss het volgende:
Ik snap heel goed dat je niet wilt bevallen in het ziekenhuis bij jou!
Oh wat vond ik het daar afschuwelijk en blughh
Kun je editten hoor.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:01 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Oh shittie, daar ben ik dus nu te laat mee he?
Nou Tico. Wie weet is dat wat. Wat een gedoe zeg! Als je maar niet in dat zh gaat liggen hoor. Als je er geen goed gevoel bij hebt kan dat nooit fijn gaan lopen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:59 schreef Ticootje het volgende:
Ik was nog aan het zoeken naar alternatieven...
Ik heb nu gemaild naar de geboortekliniek of het een optie is om daar heen te gaan...
http://www.geboortekliniek.nl/nl/welkom
Voor geen goud krijg je mij dat ziekenhuis inquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik hoorde er inderdaad wel meer mensen over... En ik dacht echt, hoe erg kan het nou zijn... Nou ik ben echt behoorlijk geschrokken, het is gewoon echt geen fijne plek.
Heb je een medische indicatie of wil je poliklinisch bevallen?quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:00 schreef Suikertante het volgende:
Ik hoop echt dat het lukt Tico, het is aan de ene kant natuurlijk een voorrecht dat er uberhaupt altijd een ziekenhuis in de buurt is hier, maar ik ben wel heel blij dat ik een keuze heb hier in Utrecht.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:06 schreef mignonne het volgende:
Tico bel gewoon naar het RdGG en zeg dat je je eigen student mee neemt![]()
Of die kliniek , of thuis. dan maar een risico.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:02 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Nou Tico. Wie weet is dat wat. Wat een gedoe zeg! Als je maar niet in dat zh gaat liggen hoor. Als je er geen goed gevoel bij hebt kan dat nooit fijn gaan lopen.
Ze kan je thuis helpenquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je weet, dat als het een optie zou zijn, zou ik het doen...
Dat ze bij je ex voor de deur staan als jij belt dat de weeėn begonnen zijnquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:07 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik zat nog te denken, wat nou als ik me gewoon op mn oude adres inschrijf(Ik ben immers gewoon nog voor de helft eigenaar van de woning)
dan kan opeens alles wel...
Ook prima.quote:
Jaquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:08 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat ze bij je ex voor de deur staan als jij belt dat de weeėn begonnen zijn
Er is niks mis met ons huis ? Alleen je moet 4/5 trapjes op van een paar treden ?quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
in dat huis liever niet geloof ik
het is de afstand, ze willen gegarandeerd binnen 15 minuten bij je zijn. Nu kan dat ook gewoon, maar dan duurt het waarschijnlijk wel langer als ze naar een client moet die aan de andere kant van haar gebied woont... Maar ik denk dan ook meteen, Leidschenveen het puntje en de andere kant Ypenburg, of als ze bezig is in Delft, is precies hetzelfde probleem, dat ga je dan niet meer redden met 15 minuten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:09 schreef pessie het volgende:
Whaha ST, ik kan er wel om lachen. Wel even om denken dat het in een nieuw topic weggehaald wordt.
Tico, als je in Een zou wonen en je moet naar het ziekenhuis ben je hier ook een half uur onderweg. En, echt, 10km? Ik zou gaan fietsen.
Weigert de vk je te begeleiden bij een thuisbevalling? Of was haar advies dat je in het ziekenhuis zou bevallen voor het geval dat je straks met een totaalruptuur 5 trappen af moet?
Maar, is het 2de woonlaag of is het echt 4 verdiepingen omhoog?quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:10 schreef Joene het volgende:
[..]
Er is niks mis met ons huis ? Alleen je moet 4/5 trapjes op van een paar treden ?
Wat is er mis met mn huis? Het spookt niet?quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
in dat huis liever niet geloof ik
2e woonlaag... Maissonette...quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:11 schreef pessie het volgende:
[..]
Maar, is het 2de woonlaag of is het echt 4 verdiepingen omhoog?
Hm, als mijn vk in Annen bezig is, en ze moet naar mij is ze er echt niet binnen een kwartier als ze haar spullen moet pakken en in de auto moet gaan zitten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
het is de afstand, ze willen gegarandeerd binnen 15 minuten bij je zijn. Nu kan dat ook gewoon, maar dan duurt het waarschijnlijk wel langer als ze naar een client moet die aan de andere kant van haar gebied woont... Maar ik denk dan ook meteen, Leidschenveen het puntje en de andere kant Ypenburg, of als ze bezig is in Delft, is precies hetzelfde probleem, dat ga je dan niet meer redden met 15 minuten.
Bevalbed in de woonkamer, scheelt je een trap. Je weet hoe ik ben en gebaseerd op mezelf zeg ik doen. Free beviel bij haar eerste ook in een appartement op de tweede woonlaag met 3 trappen, heb nooit iets gehoord over dat ze dat niet wilden...quote:
Het is echt een rukplek... Daar ga ik gewoon mn kind niet op de wereld plempen...quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:13 schreef Logician78 het volgende:
Absoluut niet om te stoken, maar vanwaar dat je liever een risico neemt?
Puur de sfeer of is er meer?
Ik ben bevallen in dat ziekenhuis en ik vind daar bevallen juist een enorm risicoquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:13 schreef Logician78 het volgende:
Absoluut niet om te stoken, maar vanwaar dat je liever een risico neemt?
Puur de sfeer of is er meer?
Wij gingen naar de voorlichtingsavond en tijdens de rondleiding trok de dame een bebloede ondersteek onder het bed vandaan...quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:20 schreef She-Wolf het volgende:
Ik ben twee keer bevallen in dat ziekenhuis en dat ging eigenlijk prima. Ik vond de sfeer best prettig en het personeel vriendelijk.
Het personeel is niks mis mee klopt , maar die kamersquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:20 schreef She-Wolf het volgende:
Ik ben twee keer bevallen in dat ziekenhuis en dat ging eigenlijk prima. Ik vond de sfeer best prettig en het personeel vriendelijk.
Beter dan Nieuwegeinquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:20 schreef She-Wolf het volgende:
Het enige wat ik jammer vind is dat er geboorteplaats 'Zoetermeer' in de paspoorten van mijn twee jongsten staat.![]()
Maar, laat ik het zo zeggen: Beter Nieuwegein dan die slagersverloskamer in Hengelo OVquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:23 schreef Suikertante het volgende:
Gelukkig is er meer dan een ziekenhuis in Utrecht, want stel je voor dat ze allemaal vol zijn, en dan moet je naar Nieuwegein...!![]()
En alles beter dan westfriesgasthuis...quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar, laat ik het zo zeggen: Beter Nieuwegein dan die slagersverloskamer in Hengelo OV
In welk ziekenhuis ga je bevallen?quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:23 schreef Suikertante het volgende:
Gelukkig is er meer dan een ziekenhuis in Utrecht, want stel je voor dat ze allemaal vol zijn, en dan moet je naar Nieuwegein...!![]()
Nou als ze blijkbaar de kamers al niet kunnen schoonmaken...quote:
Enschede daarentegen is prima geregeld. De bevalkamers in Nieuwegein waren ook echt wel goed geregeld hoor. Alleen Nieuwegein op zichquote:
't Diakonessen. Kom je kijken?quote:
Maar ja, je had wel een uitwijkmogelijkheid... Dat die er blijkbaar ook niet is, vind ik toch wel raar hoor.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:28 schreef She-Wolf het volgende:
Ik had wel de keuze, ik kon in Rotterdam of Zoetermeer bevallen. Bij de eerste wel in Rotterdam bevallen, bij de andere twee was er in Rotterdam geen plek en moest ik daardoor naar Zoetermeer.
Maar goed, mijn bevallingen hebben heel kort geduurd en gingen heel gemakkelijk dus het was ook niet echt een uitdaging.
Achter snowworld zeg maar.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:32 schreef laziness het volgende:
Hoe dicht woon je tegen Leidschenveen aan Tico?
Helpquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar, laat ik het zo zeggen: Beter Nieuwegein dan die slagersverloskamer in Hengelo OV
Mijn praktijk was Sifra in Leidschendam. Zij werken officieel niet verder dan Leidschenveen maar misschien dat ze een uitzondering willen maken?quote:
Ik woon niet in Rotterdam, maar precies tussen Rotterdam en Zoetermeer in. Beide ziekenhuizen zijn even ver, qua afstand. Vandaar dat ik kon kiezen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:35 schreef pessie het volgende:
Maar, als de uitwijkmogelijkheid van Rotterdam Zoetermeer is, waarom is dat dan vice-versa niet het geval? Dat vind ik wel echt een beetje raar. Ik heb trouwens geen idee van afstanden in het westen, dus hoever is Zoetermeer van Rotterdam? Is dat verder dan Zoetermeer-Den Haag? Mijn schoonzus moest bij de eerste gehecht in het ziekenhuis en Maastricht lag vol dus moest ze naar Sittard, is toch al gauw een minuut of 20 zeker.
Zij waren de volgende op mn lijstje inderdaad om te gaan bellen...quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:38 schreef laziness het volgende:
[..]
Mijn praktijk was Sifra in Leidschendam. Zij werken officieel niet verder dan Leidschenveen maar misschien dat ze een uitzondering willen maken?
Zij werken naast Het Lange Land met het Bronovo. Is dat een optie voor je?
Ik was trouwens echt doodsbenauwd dat het Bronovo geen plek zou hebben
Ik zou serieus naar Enschede gaan. Met een moeder en kind centrumquote:
Nope, dan moet je naar een andere gaanquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:30 schreef Suikertante het volgende:
[..]
't Diakonessen. Kom je kijken?
Even voor de eerlijkheid, ik vind eigenlijk alle ziekenhuizen in Utrecht wel een optie en Nieuwegein is ook prima natuurlijk. Hoewel ik Utrecht als geboorteplaats wel leuker vind!
Ik ookquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:38 schreef laziness het volgende:
Ik was trouwens echt doodsbenauwd dat het Bronovo geen plek zou hebben
Puur de afstand eigenlijk.. Ik hoor ook hele fijne dingen over het WKZ. Maar toen had ik dit al bedacht.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:41 schreef WupWup het volgende:
[..]
Nope, dan moet je naar een andere gaan
Ik ben bevallen in Nieuwegein. Echt wat een geweldig ziekenhuis.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:30 schreef Suikertante het volgende:
[..]
't Diakonessen. Kom je kijken?
Even voor de eerlijkheid, ik vind eigenlijk alle ziekenhuizen in Utrecht wel een optie en Nieuwegein is ook prima natuurlijk. Hoewel ik Utrecht als geboorteplaats wel leuker vind!
Ik ben onder behandeling bij de gyn in Hengelo, dus wat dat betreft niet echt een keuze ben ik bangquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zou serieus naar Enschede gaan. Met een moeder en kind centrum
Nouja, ik weet dat ik daar kwam met 33 weken en weeen en misschien kwam het omdat ik de luxe van Nieuwegein gewend was, maar de kamer waar ik kwam, nou ja, ik noem het niet voor niets een slagerskamer. Kil, kil, kil. Niet prettigquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:44 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik ben onder behandeling bij de gyn in Hengelo, dus wat dat betreft niet echt een keuze ben ik bangEnschede is vanaf hier ook sowieso te ver weg, ik had oorspronkelijk de keus uit Almelo of Hengelo en toen Hengelo gekozen vanwege beter bereikbaar, bekend in het ziekenhuis en familie in de buurt (en geen 'Almelo' als geboorteplek in het paspoort van de baby
).
Maar niet zulke goede ervaringen dus..? Kun je er iets meer over vertellen want ik heb geen rondleiding oid gehad (nog) en ben wel benieuwd (soort van angstige fascinatie nu)
Ik kreeg letterlijk te horen van die gynaecoloog: Wat kom je doen? Je wilt toch niet zwanger worden dus wat doe je hier? Nou ik zou graag willen weten waarom ik niet ongesteld word en of daar de pijn in mijn buik vandaan komt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:46 schreef Suikertante het volgende:
Tally, ik heb twintig jaar geleden twee uur zitten wachten op een controle voor de hechtingen achter mijn oren (had flappies). Toen heeft mijn vader daar enorme stennis geschopt en dacht ik nog jaaaaren dat ik er nooit meer zou komen.
Maar toen kwam ik terug bij een seksuologe en een gynaecoloog en dat was echt een feestje, dus nu durf ik weer
En ik had er al zo'n zin in, een ziekenhuisbevalling...quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, ik weet dat ik daar kwam met 33 weken en weeen en misschien kwam het omdat ik de luxe van Nieuwegein gewend was, maar de kamer waar ik kwam, nou ja, ik noem het niet voor niets een slagerskamer. Kil, kil, kil. Niet prettig
Kweenie. Ik ben overgestapt naar Nieuwegein en daar was het een warm badquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:50 schreef Suikertante het volgende:
Jemig. Ik hoop dat die man intussen in een gevangenis is gaan werken Tally.
Wellicht dat dit vanwege het spoedgeval een oude kamer was hequote:Op dinsdag 6 november 2012 16:51 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
En ik had er al zo'n zin in, een ziekenhuisbevalling...![]()
Maar bedankt voor de waarschuwing in ieder geval, dan weet ik waar ik me op in moet stellen t.z.t.Laat ik maar hopen dat het een beetje meevalt.
Ligt er ook aan waar de verloskundige mee samenwerkt. Mijn vk.werkt samen met zoetermeer en delft, dus vandaar delft.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:49 schreef Cwen het volgende:
Ik ben nog niet eens zwanger maar ik woon ook in zo'n klein dorp tussen Z'meer en Rotterdam in en no way dus dat ik naar Z'meer ga. M'n enige andere optie schijnt Delft te zijn - als is het SFG in R'dam dichterbij. Vreemd toch, al die regeltjes...
Tico, als je naar dat kraamhotel gaat - laat gaarne weten of het wat is. Klinkt nl super.
Oh, als ik hier toch ben: Coco, ik hoop dat je Tom of Saar al lekker aan het knuffelen bent en zo niet, zet 'm op!
Preciesquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Wellicht dat dit vanwege het spoedgeval een oude kamer was heHet kan
Bovendien is het ook alweer vijf jaar terug
Delft is hier ook nog dichtbij idd, al werken de vk's hier daar volgens mij niet mee samen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:49 schreef Cwen het volgende:
Ik ben nog niet eens zwanger maar ik woon ook in zo'n klein dorp tussen Z'meer en Rotterdam in en no way dus dat ik naar Z'meer ga. M'n enige andere optie schijnt Delft te zijn - als is het SFG in R'dam dichterbij. Vreemd toch, al die regeltjes...
Tico, als je naar dat kraamhotel gaat - laat gaarne weten of het wat is. Klinkt nl super.
Oh, als ik hier toch ben: Coco, ik hoop dat je Tom of Saar al lekker aan het knuffelen bent en zo niet, zet 'm op!
Ohw jeetje wat heftig! Sterktequote:Op dinsdag 6 november 2012 18:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
Update: nog geen beebje...
u
Vanmiddag hebben ze me weer zo'n prik in mijn bil gegeven en daarna weeėnopwekkers via infuus. De helft van de vorige keer. Volgens de verpleegkundige een 'dosering die praktisch niet bestaat'.
Weeėn dont care! --> enorm heftige wee die 25min aanhield. Dat was na een tijdje letterlijk schreeuwen en janken.
Daarna was alle energie en moed op. Was teleurgesteld in mezelf. Maar goed. Lig nu een ruim uurtje met ruggenprik. En die heel lage dosis weeėnopwekkers. Die met ruggenprik wel te doen zijn. Gaat nog steeds langzaam though...
Even uit lurk stand.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
Net inwendig onderzoek gehad, nog vrijwel niks opgeschoten. Gyn ook langsgeweest. Wordt keizersnede.
En jullie zijn zo lief allemaal. Moest ervan huilen.
Och bikkel! Nu komt je beeb echt snel. Bijna genieten!quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
Net inwendig onderzoek gehad, nog vrijwel niks opgeschoten. Gyn ook langsgeweest. Wordt keizersnede.
Gadver, wat naar. Nog even en de beeb is er!quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
nee, vroeg me dat laatst ook al af inderdaad. Hoop dat ze zich snel even komt melden inderdaad.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:41 schreef MaJo het volgende:
Sterkte Coco! Nog eventjes en je kunt gewoon de baby in je armen houden
En even een vraag: heeft iemand nog iets van Ophelia gehoord? We maken ons een beetje zorgen in ons topicwaarschijnlijk zit ze gewoon lekker op een roze wolk maar het zou fijn zijn om zeker te weten dat alles goed gaat
ik zeg ook meisje!quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:53 schreef Kwisted het volgende:
Coco, een keizersnede. Echt k*t natuurlijk. Je hebt je uiterste best gedaan, en je kunt er nu niets meer aan doen.. Laat het allemaal over je heen komen.
Nog even en dan is je kindje er!
(ik heb zo'n gevoel dat je een meisje krijgt!)
Meisjes gelukkig nooitquote:Op dinsdag 6 november 2012 21:04 schreef Ticootje het volgende:
Nee het wordt echt wel een jongen. Die zijn eigenwijs.
haha dat doe ik ook vaak. 'Die en die van het forum heeft dit en dat'. Soms droom ik er zelfs overquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:54 schreef Tante_Soesa het volgende:
Coco, je krijgt het enorm voor je kiezen zeg. Heftig meis! Ik zit ook zo met je mee te leven en elke update deel ik met mijn man die het, om eerlijk te zijn, niet zoveel boeit. Ik kijk uit naar je laatste update, dat hij/zij er is!
Ik droomde laatst dat ophelia een dochter kreeg met de naam Fynn?!quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:17 schreef Kwisted het volgende:
[..]
haha dat doe ik ook vaak. 'Die en die van het forum heeft dit en dat'. Soms droom ik er zelfs over![]()
Denk ik ook!quote:
Ja J heeft er last van. Alles moet klaar staan enzo.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:24 schreef milka82 het volgende:
Jammer coco dat het zo lang moest duren.... Ken het gevoel maar dan heb je nu dan ook eindelijk je baby in je armen. Herstel duurt alleen wat langer.
Gisteren de seo gehad en alles was goed met onze zoon! Ben helemaal opgelucht,nu rustig nog 18 weken uitzitten (denk dat hij met 39 weken gehaald wordt, 3 e keizersnede). De meiden zijn ook helemaal door het dolle heen, een broertje!
Enne,hier meer mannen met nesteldrang? Vandaag mijn vent aan het opruimen geslagen,alles moest schoon en netjes. Dat belooft nog wat voor de komende maanden.
Morgen hoop ik te horen of ik meisjes of jongetjes kleding nodig hebquote:Op dinsdag 6 november 2012 21:59 schreef milka82 het volgende:
En straks lekker jongenskleertjes shoppen,al het roze kan de deur uit.
Spannend!quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:03 schreef pessie het volgende:
[..]
Morgen hoop ik te horen of ik meisjes of jongetjes kleding nodig heb
Nopequote:Op dinsdag 6 november 2012 22:04 schreef Suikertante het volgende:
Oh wat leuk Pessie! Ik moet nog 10 nachtjes wachten, ik vind het nu al retespannend!
Krijgen wij het ook te horen?
ja geen zin an laatste moment geneuzel .quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja J heeft er last van. Alles moet klaar staan enzo.
Datquote:Op woensdag 7 november 2012 00:40 schreef LadyBlack het volgende:
Coco heb je je kindje al??? Wat gun ik jou je rust nu meismaar ook een nacht snuffelen aan je pasgeboren baby natuurlijk
![]()
*spannend*
*F5*
Dat dus. Meiske, heb met je te doen... Sterkte! Hopelijk ben je nu aan het genieten en maakt het resultaat deze lijdensweg meer dan goed.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:43 schreef Mangostine het volgende:
Godsamme meis, ik schiet er gewoon van vol... Lig je al zo lang te bikkelen, wordt het alsnog een ks.Kut zeg.
Maar je kindje komt eraan.
Succes, ik hoop dat het vanaf nu snel gaat!
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:26 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb vandaag de kennismaking met zwangerschapsdementie gehad. Ik heb voor het avondeten kip in de oven gedaan en ik ben het gewoon vergeten. Echt vergeten.. Dus mijn man trekt de oven open en de kip is echt gitzwart. Ik zette een foto op Facebook en mijn neef vroeg of onze oven een standje Tjernobyl had, zo erg was het. Geen kip voor ons vanavond
Ik denk dat mannen daar makkelijker in zijn dan vrouwen. Vrouwen gaan dan nadenken van "als ze nou niet zwanger is, is het superlullig om te zeggen!" en mannen die flappen gewoon alles eruitquote:Op woensdag 7 november 2012 09:28 schreef Shandaly het volgende:
Tof he Spirit? Dat het ook door buitenstaanders wordt gezien.... en dan nog wel een man ook!
Ik zit zelf wel eens naar m'n beginnende bolletje te staren, alsof het helemaal nog niet door wil dringen dat ik echt écht zwanger ben... het is zó anders deze keer!
Hmm.. weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen.. Toen ik zwanger was van Lars stond ik er helemaal niet bij stil dat het ook mis zou kunnen gaan. Alles was nieuw, alles was spannend, maar 'anders-spannend'. Geen kinderen in huis, al m'n vrije tijd ging op aan babydingetjes, kamertjes inrichten in je hoofd, namen verzinnen, kleertjes zoeken etc... Nu heb ik inmiddels al eens een bevalling gedaan, én een miskraam gehad tussendoor. Thuis gaat alles op vol tempo door want een peuter snapt er niets van dat mama het met de helft van haar normale energie moet doen enzo...quote:Op woensdag 7 november 2012 09:34 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wat is er zo anders dan tov de eerste? Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar vind het allemaal even bijzonderEr zit gewoon een kind in die bol!!
Gewoon kijken hoe je je dan voelt? Als je je goed voelt, gewoon proberen...quote:Op woensdag 7 november 2012 11:54 schreef Spirit82 het volgende:
Oeh ik heb trouwens nog een vraag: in maart is er een concert waar ik heul heul heul graag naartoe zou willen. Maar dan ben ik dus 8 maanden zwanger.... Ik ben echt niet van plan vooraan te gaan staan maar gewoon rustig achteraan en ik kom echt voor de muziek maar is dat eigenlijk schadelijk voor je kindje? En daarnaast heb ik geen idee hoe ik me voel met 8 maanden en of je dan uberhaupt zin hebt om naar een concert te gaan
Iemand advies?
Hoeveel hoor jij als je met je hoofd onder water ligtquote:Op woensdag 7 november 2012 12:00 schreef Spirit82 het volgende:
Maar die harde muziek en bass enzo... heeft dat geen invloed op je lichaam/kind?
Helemaal niet warrig, ik herken het volkomen. Hoewel ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook wel wist dat er dingen mis zouden kunnen gaan en ik me niet zo goed voelde, stond ik er toch een stuk meer onbevangen in. Ik werd erg opgeslokt door alle praktische dingetjes en al het nieuwe. De tweede keer was dat nieuw-spannende eraf en voelde ik me bovendien dood- en doodmoe, waardoor de roze wolk ver te zoeken was. En omdat ik al een dreumes rond had lopen, had ik ook minder aandacht voor wat er in mijn lijf gebeurde, waardoor het me soms een beetje overviel dat ik weer zwanger was enzo.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:38 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Hmm.. weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen.. Toen ik zwanger was van Lars stond ik er helemaal niet bij stil dat het ook mis zou kunnen gaan. Alles was nieuw, alles was spannend, maar 'anders-spannend'. Geen kinderen in huis, al m'n vrije tijd ging op aan babydingetjes, kamertjes inrichten in je hoofd, namen verzinnen, kleertjes zoeken etc... Nu heb ik inmiddels al eens een bevalling gedaan, én een miskraam gehad tussendoor. Thuis gaat alles op vol tempo door want een peuter snapt er niets van dat mama het met de helft van haar normale energie moet doen enzo...
Het is anders... minder naiėf ofzo...
(Ben al wel lekker warrig he? echt zwanger!)
Het is in de ziggodome. Ik wist niet precies hoe het eruit zag, maar even opgezocht en er zijn ook veel zitplaatsen. Dan kun je alleen niet kiezen natuurlijk waar je gaat zitten. Ik dacht overigens dat het meer HMH achtig zou zijn... maar het is gewoon net een stadionquote:Op woensdag 7 november 2012 12:07 schreef L-E het volgende:
De muziek zou ik me niet druk om maken. Maar lang staan met 8 maanden gaat 'm niet worden hier.
en voor je naar binnen gaat? Vaak sta je ook lang te wachten namelijk. En echt een heel druk concert zou ik dan ook vermijden.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:15 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Het is in de ziggodome. Ik wist niet precies hoe het eruit zag, maar even opgezocht en er zijn ook veel zitplaatsen. Dan kun je alleen niet kiezen natuurlijk waar je gaat zitten. Ik dacht overigens dat het meer HMH achtig zou zijn... maar het is gewoon net een stadion
Ja, da's echt zo. Ik ervoer dat bij de eerste ook zo hoor, zowel het zwangerschapsverlof als de tijd na de bevalling. Voor de bevalling sliep ik de hele dag - ook de eerste keer was ik vreselijk moe - maar dat kįn dan ook nog gewoon. Na de bevalling was het helemaal een eitje; ik had mijn energie weer terug en vond het erg rustig met maar één kind. De tweede zwangerschap moest ik me echt door de dag heen slepen en kon ik oudste wel naar bed kķjken. Maar goed, nu ik niet meer zwanger ben, vind ik het tot nu toe met twee ook nog steeds wel makkelijk, hoor. Al het 's nachts wakker worden en alle dingetjes waar je met kleine kinderen met bezig bent (luiers verschonen, voeden, rondlopen met een huilend kind, met de kinderen slepen) kosten me nog geen fractie van de energie die de zwangerschap me kostte. Ik weet dat dit niet voor iedereen geldt, maar ik leef erg mee met de zwangeren die al één of meer kinderen hebben rondlopen. En vooral degenen die er dan ook nog eens twéé in hun buik hebben.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:13 schreef Kyara het volgende:
Iemand zei me vorig jaar:
"Je krijgt nooit zoveel rust als tijdens het zwangerschapsverlof voor je eerste kind"
en dat is helemaal waar, en ik heb nog niet eens verlof.
quote:Op woensdag 7 november 2012 12:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Je wilt naar Mumford & Sons, Spirit?. Van wat ik ervan heb gezien zijn de zitplaatsen wel geplaceerd, dus dan zou je kunnen kiezen waar je gaat zitten bij het kopen van de kaartjes.
Ik vind zelfs de 3e echt significant zwaarder dan 1 en 2... Bij 1 heb je geen kinderen die je aandacht willen.. Bij 2 heb je er 1, die je af en toe nog even moet optillen...quote:Op woensdag 7 november 2012 12:25 schreef Cantare het volgende:
Fijn Pessie! Ik ben benieuwd wat je krijgt. Misschien wel een meisje, omdat je je nu zo anders voelt?
Ik vind het heel jammer dat ik de zwangerschappen zo zwaar vond, ook al was er niets aantoonbaars aan de hand. Want ik zou best nog een kind erbij willen, maar van alleen al de gedachte aan een zwangerschap word ik al moe.
Tnx, dat bevestigt weer dat het misschien ook wel gewoon goed is zo met 2 kids.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind zelfs de 3e echt significant zwaarder dan 1 en 2... Bij 1 heb je geen kinderen die je aandacht willen.. Bij 2 heb je er 1, die je af en toe nog even moet optillen...
Nu heb ik er 2, die elkaar geen moment met rust kunnen laten... Niet even een kwartier zelf kunnen spelen zonder dat er 1 begint te huilen omdat de ander wat afpakt.. Minimaal 2 x mn bed uit, het is er altijd wel 1 die even een aai over de bol wilt... Kleuter tillen... Peuter die een behoorlijke mamafase heeft...
Rust...
Ik stond op Pinkpop vooraan bij ze, was erg tof!quote:Op woensdag 7 november 2012 12:22 schreef Spirit82 het volgende:
[..]Heb ze op lowlands gezien een paar jaar terug en kon er helaas bij hun vorige concert in nederland niet bij zijn. Nu wil ik wel heel graag!! Maarja, ben ik net 8 mnd zwanger dan...
![]()
En toch wil ik erheen![]()
Mits het niet schadelijk is voor kruimel natuurlijk.
Had ik ook, beide keren. Heel wonderlijk. Maar wel heeeeeeeeeel fijn. Ik was beide keren namelijk bang dat ik voor altijd in een soort halfdode toestand zou blijven. Serieus.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:28 schreef ohnee het volgende:
idd.. rust ?? Ik stort soms al om half 9 in en slaap dan al voor 9 uur savonds... Om sochtends nog steeds moe te zijn. pffff
Dat vond ik ook wel wonderbaarlijk aan mn vorige zwangerschap. Ik was zo moe steeds en de kleine was eruit en ik had ineens veel minder slaap nodig en veel meer energie. Bizar.
Het staat er misschien dramatisch hoor... Maar met 2 kinderen die gewoon echt wel je aandacht vragen, is zwanger zijn gewoon echt heel anders dan als het je eerste is, waar je op bed kunt gaan liggen als je dat wilt... En bij nummer 2 kan het soms ook nog wel, als je maar snel genoeg fokt.. Dan heeft je nummer 1 nog een middagslaapje..quote:Op woensdag 7 november 2012 12:29 schreef draculettetje het volgende:
Ow tico dat klinkt ook best zwaar eigenlijk
En je het echt snel doet ook nog een ochtendslaapjequote:Op woensdag 7 november 2012 12:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het staat er misschien dramatisch hoor... Maar met 2 kinderen die gewoon echt wel je aandacht vragen, is zwanger zijn gewoon echt heel anders dan als het je eerste is, waar je op bed kunt gaan liggen als je dat wilt... En bij nummer 2 kan het soms ook nog wel, als je maar snel genoeg fokt.. Dan heeft je nummer 1 nog een middagslaapje..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |