abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118857362
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:13 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nogmaals, jouw persoonlijke ervaringen gelden niet automatisch als standaard voor de rest van de mensheid.
Nee, maar wat ik zeg over dat je echt schijt moet hebben aan mensen die je veroordelen voor zoiets, daar heb ik gewoon gelijk in.

En wat dat zwijgen betreft, ik doelde op zwelgen. In zelfmedelijden.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  maandag 5 november 2012 @ 18:14:21 #202
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118857365
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 18:11 schreef leeell het volgende:

[..]

ik heb meer respect voor iemand die zelfmoord pleegt dat iemand die 40 jaar blijft wegkwijnen in een mensonwaardig bestaan
alleen weet jij niet hoe iemand zal worden na een poging, succesvol of niet (hypothetisch dan want succesvol lijkt me wel duidelijk want die is verworden tot niets)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 5 november 2012 @ 18:15:25 #203
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118857403
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Voor beide keuzes valt respect op te brengen. Die persoon heeft het in ieder geval 40 jaar volgehouden, geprobeerd.
dat weet je niet.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  maandag 5 november 2012 @ 18:15:42 #204
335452 cricket
cricket from space
pi_118857417
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:10 schreef Kluts het volgende:
Want? Het zou niet kunnen dat iemand die gepest wordt zelf ook maar een bijdrage kan leveren om dat te minderen? Weerbaarheidstraining en dergelijke?

Zoals ik eerder al aanhaalde, voor mijn broertje heeft dat perfect gewerkt, die veranderde puur doordat hij hulp daarvoor kreeg en leerde om weerbaarder te zijn.
Zeker kun je daar zelf een bijdrage aan leveren, maar het gaat erom wat de eventuele prijs is van die bijdrage. Als het van alle kanten komt, dan zit er blijkbaar iets in je persoonlijkheid/gedrag wat het aantrekt. Dat hoeft geen negatief aspect te zijn, maar gewoon iets wat niet goed matcht met veel andere. Door weerbaarder te worden verandert ook je persoonlijkheid. Als dat een mismatch wordt met hoe je van nature bent, qua karakter, lost dat misschien het oorspronkelijke probleem wel op, maar kun je er uiteindelijk wel ongelukkiger van worden doordat je niet gedraagt zoals je bent.
pi_118857421
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:14 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Ik zal voorop stellen dat ik niet precies weet wat er bij judo wordt geleerd. Als klein kind heb ik er een paar lessen gevolgd, meer niet. Maar ik vraag me af of je daar leert om op de juiste manier van je af te bijten, door sterk in je schoenen te staan, verbaal sterk te zijn en zelfvertrouwen te hebben.
Ik heb in de praktijk gezien dat het met Aikido wel werkt.
Denk vanuit hetzelfde oogpunt als waarom vrouwen op een zelfverdedigingscursus gaan.
Niet om iemand te meppen, maar om het gevoel te krijgen dat je wel voor jezelf op kan komen.
  maandag 5 november 2012 @ 18:15:48 #206
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118857424
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 18:14 schreef Re het volgende:

[..]

alleen weet jij niet hoe iemand zal worden na een poging, succesvol of niet (hypothetisch dan want succesvol lijkt me wel duidelijk want die is verworden tot niets)
exact, daarom vind ik dat iemand daar zelf over mag beslissen, en geen ander.

zelfmoord is je goed recht
pi_118857459
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:15 schreef cricket het volgende:

[..]

Zeker kun je daar zelf een bijdrage aan leveren, maar het gaat erom wat de eventuele prijs is van die bijdrage. Als het van alle kanten komt, dan zit er blijkbaar iets in je persoonlijkheid/gedrag wat het aantrekt. Dat hoeft geen negatief aspect te zijn, maar gewoon iets wat niet goed matcht met veel andere. Door weerbaarder te worden verandert ook je persoonlijkheid. Als dat een mismatch wordt met hoe je van nature bent, qua karakter, lost dat misschien het oorspronkelijke probleem wel op, maar kun je er uiteindelijk wel ongelukkiger van worden doordat je niet gedraagt zoals je bent.
Weerbaarheid heeft niets te maken met toneelspelen en daarnaast, denk je dat je tot aan de kist door iedereen gepampered zal worden? Je moet sowieso voor jezelf op kunnen komen.
pi_118857461
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:15 schreef Kluts het volgende:

[..]

Denk vanuit hetzelfde oogpunt als waarom vrouwen op een zelfverdedigingscursus gaan.
Niet om iemand te meppen, maar om het gevoel te krijgen dat je wel voor jezelf op kan komen.
Ok, dat kan best inderdaad.
pi_118857467
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:15 schreef Kluts het volgende:

[..]

als man kun je beter gewoon in de gym gewichten gaan pompen om beetje breed te worden.
maar dat advies is te laat nu.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_118857481
oh ik moest ook op judo om weerbaarder te worden wat had ik er een tyfushekel aan. En zwak of niet , het is gewoon in en in triest dat dit gebeurd is.

Het pesten van nu is ook heel anders dan vroeger , nu heb je facebook en alles wat het nog indringender maakt.
pi_118857489
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:14 schreef Kluts het volgende:

[..]

Nee, maar wat ik zeg over dat je echt schijt moet hebben aan mensen die je veroordelen voor zoiets, daar heb ik gewoon gelijk in.

Nee daar heb je geen gelijk in, want ook dat geldt niet voor ieder ander. Dat ligt er maar net aan hoe jouw sociale omgeving denkt en doet, en wat jij in je jonge jaren hebt geleerd over de regels en visies die gangbaar zijn binnen jouw sociale omgeving.

Ik zag die "l" inderdaad voor een "i" aan ;)
  maandag 5 november 2012 @ 18:17:48 #212
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_118857507
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:14 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar ook niet iedereen zal dat soort dingen meteen kunnen. Helemaal als je een wat lager zelfbeeld hebt.
pi_118857508
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:10 schreef Kluts het volgende:

[..]

Maar niets doen lost helemaal geen reet op.
Klopt, maar ik vond je bericht overkomen alsof de psych een of ander wondermiddel is waarna alles weer beter zal gaan.
  maandag 5 november 2012 @ 18:18:19 #214
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118857516
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 18:15 schreef leeell het volgende:

[..]

exact, daarom vind ik dat iemand daar zelf over mag beslissen, en geen ander.

zelfmoord is je goed recht
't is zowat een verplichting lijkt het, geen recht maar een eis... 'Pleeg zelfmoord loser want je gaat geld kosten straks...'
pi_118857526
Nu op RTL:

"Van pesters is aangetoond dat pesters weinig empathisch vermogen hebben. Dus dit bericht over Tim doet ze waarschijnlijk helemaal niks."
pi_118857527
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:17 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nee daar heb je geen gelijk in, want ook dat geldt niet voor ieder ander. Dat ligt er maar net aan hoe jouw sociale omgeving denkt en doet, en wat jij in je jonge jaren hebt geleerd over de regels en visies die gangbaar zijn binnen jouw sociale omgeving.

Ik zag die "l" inderdaad voor een "i" aan ;)
True, true, maar anno nu zijn er echt ontzettend veel mensen die bij een psych lopen of dat hebben gedaan, ook al zeggen ze het niet, mensen weten wat dat betreft wel beter wat het is dan 40 jaar geleden. :)

Ik dacht het al, vandaar dat ik het even verduidelijkte ;)
pi_118857541
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:17 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar ook niet iedereen zal dat soort dingen meteen kunnen. Helemaal als je een wat lager zelfbeeld hebt.
Nee, dat klopt. Maar als je echt rock bottom zit zal je dat soort dingen toch echt moeten loslaten.
pi_118857563
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Klopt, maar ik vond je bericht overkomen alsof de psych een of ander wondermiddel is waarna alles weer beter zal gaan.
Oh, absoluut niet, maar helemaal niets doen helpt sowieso niet.
Het kan ook bijvoorbeeld zo zijn dat sporten helpt, of weet ik wat, als je maar iets vindt waar je je beter van gaat voelen.
pi_118857571
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 18:15 schreef leeell het volgende:

[..]

dat weet je niet.
Dag in dag uit er 'zijn' is ook proberen.
pi_118857583
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:18 schreef -Strawberry- het volgende:
Nu op RTL:

"Van pesters is aangetoond dat pesters weinig empathisch vermogen hebben. Dus dit bericht over Tim doet ze waarschijnlijk helemaal niks."
Laagvoorhoofdig tuig dus, god wat had ik deze jongen eens graag willen ontmoeten. Al was het maar 1 gesprek.
ADHD-C
pi_118857593
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:11 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

de pesters helemaal overhoop trappen leer je daar niet nee. die ouders haddne hem beter op mma kunnen doen
Ohw kijk aan een internetheld en expert.

Ik heb ook op judo gezeten, ws zelfs dezelfde vereniging als tim.
Ik heb het toch mooi meerdere malen kunnen gebruiken, ook tegen pestkoppen.
Zelfs tegen mensen die toen teakwondo, kickboxen en karate deden kon ik het winnen.
  maandag 5 november 2012 @ 18:20:52 #222
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_118857605
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:17 schreef formerjellybean het volgende:
oh ik moest ook op judo om weerbaarder te worden wat had ik er een tyfushekel aan. En zwak of niet , het is gewoon in en in triest dat dit gebeurd is.

Het pesten van nu is ook heel anders dan vroeger , nu heb je facebook en alles wat het nog indringender maakt.
Denk ook niet dat je het kan vergelijken met van voor facebook e.d. Nu zal het waarschijnlijk nog een stuk erger zijn aangezien het mee wordt genomen naar huis.
pi_118857610
Maar: we kennen de situatie niet, kennen die jongen niet, weten niet hoelang hij gepest werd, of hij weerbaar was of dat er wellicht meer speelde.
(denk bijv. aan Anthonie Kamerling, had alles, het ging hem goed, heel leuk gezin maar manisch depressief dus"hoppa")
Wellicht werd bij deze jongen ook het pesten voor hemzelf als reden gezien maar werd een aandoening als manisch ondergesneeuwd door het pesten en had niemand, incl hij zelf dat door.
Waar het stinkt is het warm.
pi_118857614
Ik vind het eigenlijk raar dat iemand erop blijft hameren , dat die niet naar de psych is gegaan en daarom zwelgt in medelijden raar. Je weet niet wat degene doorgemaakt heeft en hoe het uiteindelijk te veel is geworden.
En ja jij bent gepest en jou verhaal is dat je er met hulp uit bent gekomen maar niet jouw verhaal is hetzelfde als die van diegene die er niet is.
Ik denk ook niet dat je eigen ervaringen kan zien als het verhaal van Tim
pi_118857616
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 18:18 schreef Re het volgende:

[..]

't is zowat een verplichting lijkt het, geen recht maar een eis... 'Pleeg zelfmoord loser want je gaat geld kosten straks...'
Zo komt het inderdaad over.
pi_118857625
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:18 schreef Kluts het volgende:

[..]

True, true, maar anno nu zijn er echt ontzettend veel mensen die bij een psych lopen of dat hebben gedaan, ook al zeggen ze het niet, mensen weten wat dat betreft wel beter wat het is dan 40 jaar geleden. :)

Ik dacht het al, vandaar dat ik het even verduidelijkte ;)
En waarom denk je dat die mensen anno nu het niet zeggen? ;)
pi_118857628
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:20 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Laagvoorhoofdig tuig dus, god wat had ik deze jongen eens graag willen ontmoeten. Al was het maar 1 gesprek.
Waarschijnlijk was je gewoon langs hem heen gelopen en had je niets gezegd als je 'm tegenkwam.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  maandag 5 november 2012 @ 18:22:07 #228
335452 cricket
cricket from space
pi_118857667
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:16 schreef Kluts het volgende:
Weerbaarheid heeft niets te maken met toneelspelen en daarnaast, denk je dat je tot aan de kist door iedereen gepampered zal worden? Je moet sowieso voor jezelf op kunnen komen.
Nee, dat is juist het punt, dat het geen toneelspelen is. Het is echter wel een geforceerde wijziging van karakter. Een wijziging op basis van negatieve ervaringen. Dan kan ervoor zorgen dat je gedrag, ook al is dat instinctief geworden, niet overeenkomt met het karakter dat je tot dan toe hebt ontwikkeld.
Weerbaarheid heb je ook op verschillende manieren. Je kunt tegengas gaan geven, of je kunt je er niets van aantrekken. Niet voor jezelf opkomen wil niet zeggen dat je niet weerbaar bent, je kunt het ook gewoon negeren. Andersom geldt ook dat je wel voor jezelf op kunt komen, maar dan kan het je nog steeds wel raken.
  maandag 5 november 2012 @ 18:22:21 #229
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_118857677
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:20 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Echt he, meteen genezen inderdaad ;)
pi_118857688
quote:
Nu op RTL:

Mja, dat is ook wel logisch. Als je ziet dat je iemand pijn doet met het pestgedrag, maar je gaat toch door, dan kun je je inderdaad blijkbaar slecht inleven in iemand anders.
pi_118857713
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:19 schreef Kluts het volgende:

[..]

Oh, absoluut niet, maar helemaal niets doen helpt sowieso niet.
Het kan ook bijvoorbeeld zo zijn dat sporten helpt, of weet ik wat, als je maar iets vindt waar je je beter van gaat voelen.
Sporten is altijd goed om de feelgood stofjes te produceren. Maar als je vooral op straat gepest wordt door omwonenden, dan zul je niet snel een rondje door de wijk gaan joggen. Dan blijf je binnen, gordijnen dicht en deur op slot.
pi_118857715
Hij had beter kunnen verhuizen.
Als was die maar naar enschede gegaan, is het veel minder boers en bekrompen. Ben wel heel benieuwd naar de pesters en of ik ze persoonlijk ken.
pi_118857727
quote:
Nu op RTL:

Dat is al decennia lang bekend maar er komen steeds meer van die hufters.
Waar het stinkt is het warm.
pi_118857729
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 18:21 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Waarschijnlijk was je gewoon langs hem heen gelopen en had je niets gezegd als je 'm tegenkwam.
Dat ben ik met je eens, ik probeer ook alle mensen echt lief te hebben. Maar het is soms moeilijk, zeker als je slechte ervaringen hebt. Mensen zijn van nature gewoon egoïstische, slechte wezens.
ADHD-C
  maandag 5 november 2012 @ 18:26:09 #235
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118857818
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:23 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, ik probeer ook alle mensen echt lief te hebben. Maar het is soms moeilijk, zeker als je slechte ervaringen hebt. Mensen zijn van nature gewoon egoïstische, slechte wezens.
Onzin. Zie FOK!kers helpen FOK!kers en http://www.opgevenisgeenoptie.nl
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118857837
op viva forum zegt een studiegenootje dat hij juist het beter deed.
ook impliceert dat bericht dat hij niet op zijn nieuwe studie gepest werd±
http://forum.viva.nl/forum/list_message/13286475#m13286475
pi_118857844
Sneu verhaal. Soms is niets toch beter dan iets.
I feel kinda Locrian today
  maandag 5 november 2012 @ 18:27:19 #238
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118857853
Ik neem mijn opmerking over mediageilheid van de ouders terug:
http://www.nu.nl/binnenla(...)rouwadvertentie.html

quote:
Namens de familie leest een rouwbegeleider dinsdag op een persconferentie in het gemeentehuis van de gemeente Dinkelland een tekst voor. De ouders van de jongeman zijn zelf niet aanwezig.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_118857983
quote:
Ja, waarschijnlijk heb je wel gelijk. Ikzelf ben ook nogal wat misantropisch ingesteld. (Pestverleden)

Vandaar dat ik het ook zo erg vind voor Tim.
ADHD-C
pi_118857990
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:23 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Mensen hebben veel overeenkomsten, ook al zie je dat niet omdat iedereen zich anders gedraagt. Het is makkelijk om voor jezelf te kiezen, in sommige gevallen zullen mensen wel egoïstisch zijn. Maar om te zeggen dat mensen van nature slechte wezens zijn? Mwa, dat vind ik niet.
pi_118857996
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:27 schreef freeeman het volgende:
op viva forum zegt een studiegenootje dat hij juist het beter deed.
ook impliceert dat bericht dat hij niet op zijn nieuwe studie gepest werd±
http://forum.viva.nl/forum/list_message/13286475#m13286475
Het begint allemaal wel wat meer contouren te krijgen (als we er maar vanuitgaan dat er geen zieke mensen zijn die zich voor studiegenoten uitgeven). Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat je met een studie begint en dat alles veel beter gaat, maar dat je op de één of andere manier toch het gevoel overhoudt dat je er buiten valt. Probeer maar eens bij zo iemand aan z'n verstand te brengen dat het een prima kerel is.
pi_118858008
Ik denk dat de ouders voor hunzelf het beste willen maken van wat er is, hun weten de oorzaak van de zelfmoord en juist tig ouders met misschien hetzelfde verhaal qua kind weten het niet.
Ik denk dat hun juist de pesters de feiten op de neus wilde drukken en dus het beste van de situatie niet wetende dat de media het zo groot op zou pakken.
Ze wilden hun zoon door de rouw advertentie eren en ook duidelijk maken wat er aan de hand was.
pi_118858045
mensen die zeggen dat hij hulp had moeten zoeken...
Ooit aan gedacht dat juist introverte mensen die bang zijn (door slechte door slechte ervaringen) juist de groep zijn die geen hulp gaat zoeken van een psycholoog?
Bovendien wat kan een psycholoog doen, het is geen wondermiddel.
pi_118858129
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:30 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het begint allemaal wel wat meer contouren te krijgen (als we er maar vanuitgaan dat er geen zieke mensen zijn die zich voor studiegenoten uitgeven). Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat je met een studie begint en dat alles veel beter gaat, maar dat je op de één of andere manier toch het gevoel overhoudt dat je er buiten valt. Probeer maar eens bij zo iemand aan z'n verstand te brengen dat het een prima kerel is.
Joh een vriend van mij heeft ook zelfmoord gepleegd door allerlei factoren waaronder er nooit bij horen en altijd aan de zijlijn staan er ook een was.
Dat het beter aan de buitenkant lijkt te gaan zegt nog niet over het leed wat er gebeurd is en hoe het ervaren word.
Het is juist vaak standaard dat het voor de buitenwereld beter gaat , omdat ze vaak al vastbesloten zijn en niet willen dat mensen ze tegenhouden.
pi_118858161
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:49 schreef leeell het volgende:
hoop "nee's" weinig andere vormen van het verkrijgen van leiderschap onder kinderen gehoord.

de enige die ik kan bedenken is slim manipuleren van de sterke jongens
Dan moet je even harder nadenken. Ik kan zo een paar andere verzinnen:
- de beste zijn met sport
- goed zijn in vakken
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:49 schreef Kluts het volgende:

[..]

Maar onweerbaarheid kan je wel aan werken, en als pesters psychopaat zijn, zoals jij zegt, dan zijn ze zo geboren en gaat dat niet over.

Dus kan je dan niet beter gaan werken aan iets waar je wel invloed op hebt? :)
Daar valt aan te werken inderdaad, maar er zijn geen garanties.
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:55 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ik heb het over mensen die op hun 40ste nog zitten met gepest wat op hun 5e plaatsvond.
Het is heel treurig, maar van zwelgen in zelfmedelijden wordt niemand beter.
Dat komt omdat het een fysieke uitwerking kan hebben, zoals sociaal isolement. Dat is een gevolg van pesten. De gevolgen van pesten stoppen niet zodra het pesten stopt. Naast dat je geestelijk kapot bent heb je waarschijnlijk ook geen vrienden en geen ondersteuning meer. Van je ouders en leerkrachten hoef je ook niet veel te verwachten.
quote:
Nu op RTL:

Ik lul dus niet uit mijn nek. De pesters vinden dit juist prachtig door hun gekte.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_118858193
quote:

[..]

Wellicht dat het op zijn studie goed ging maar na-schools contact miste. Als je gaat studeren maar thuis blijft wonen vind je niet zo goed aansluiting met bijvoorbeeld stappen nadien.

Tja en als hij homo was dan kan ik me voorstellen dat hij het moeilijk had, er zijn in tilligte en denekamp nog heel wat bekrompen achterlijke boeren. Gelukkig neemt dat aandeel randdebielen wel af maar ook ik vond veel dinkellanders kansloze mongolen waarom ik heb gekozen om te verhuizen.
pi_118858217
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:30 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Mensen hebben veel overeenkomsten, ook al zie je dat niet omdat iedereen zich anders gedraagt. Het is makkelijk om voor jezelf te kiezen, in sommige gevallen zullen mensen wel egoïstisch zijn. Maar om te zeggen dat mensen van nature slechte wezens zijn? Mwa, dat vind ik niet.
Misschien niet zozeer slecht, maar toch zeker wel egoïstisch. Ieder individu zal er alles aan doen om te overleven, zou jij er voor kiezen om in oorlogstijd een brood af te staan aan een vreemde terwijl je zelf verhongerd?
ADHD-C
  maandag 5 november 2012 @ 18:36:18 #248
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118858220
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 18:18 schreef Re het volgende:

[..]

heb je ook nog een keer een inhoudelijke respons ipv alleen sarcastische aannames te maken ?
  maandag 5 november 2012 @ 18:37:06 #249
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118858266
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:34 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dan moet je even harder nadenken. Ik kan zo een paar andere verzinnen:
- de beste zijn met sport
- goed zijn in vakken

[..]

Daar valt aan te werken inderdaad, maar er zijn geen garanties.

[..]

Dat komt omdat het een fysieke uitwerking kan hebben, zoals sociaal isolement. Dat is een gevolg van pesten. De gevolgen van pesten stoppen niet zodra het pesten stopt. Naast dat je geestelijk kapot bent heb je waarschijnlijk ook geen vrienden en geen ondersteuning meer. Van je ouders en leerkrachten hoef je ook niet veel te verwachten.

[..]

Ik lul dus niet uit mijn nek. De pesters vinden dit juist prachtig door hun gekte.
slim zijn maakt je eerder een mikpunt.

goed zijn in sport is dus hetzelfde als de sterkere zijn
  maandag 5 november 2012 @ 18:37:42 #250
335452 cricket
cricket from space
pi_118858298
quote:
Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat je met een studie begint en dat alles veel beter gaat, maar dat je op de één of andere manier toch het gevoel overhoudt dat je er buiten valt. Probeer maar eens bij zo iemand aan z'n verstand te brengen dat het een prima kerel is.
De vraag is ook wanneer je precies ergens buiten valt? Aangezien hij blijkbaar niet echt iets buiten de studie om had, was zijn verwachting misschien wel dat hij nu alles wat hij (aan contact) wilde uit studiegenoten kon halen. Zelfs als hij dan net zoveel overal bij werd betrokken als de rest van de klas, dan kan het voor hem nog steeds te weinig zijn, omdat hij er simpelweg meer van verwacht en/of meer behoefte aan heeft. Dan kan hij zich nog steeds buitengesloten voelen.
pi_118858435
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:36 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Misschien niet zozeer slecht, maar toch zeker wel egoïstisch. Ieder individu zal er alles aan doen om te overleven, zou jij er voor kiezen om in oorlogstijd een brood af te staan aan een vreemde terwijl je zelf verhongerd?
Nee, dat zou ik niet doen. Ik zou het hooguit delen. Maar je kunt ook niet één brood verdelen over miljoenen mensen. Als er mensen bij zouden zijn die deel uitmaken van mijn leven, dan zou ik daar meer voor over hebben. Dat is ook niet zo vreemd, denk ik.

Een mens is denk ik niet zozeer egoïstisch of op zichzelf gericht. Voor de mensen die ik lief heb, heb ik veel over. Dat ik dit niet zo doe bij een vreemde, is denk ik niet zo raar.
pi_118858480
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 18:37 schreef leeell het volgende:

[..]

slim zijn maakt je eerder een mikpunt.
Dat kan, maar dat hoeft helemaal niet.
quote:
goed zijn in sport is dus hetzelfde als de sterkere zijn
Fysiek sterker inderdaad.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_118858506
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:37 schreef cricket het volgende:

[..]

De vraag is ook wanneer je precies ergens buiten valt? Aangezien hij blijkbaar niet echt iets buiten de studie om had, was zijn verwachting misschien wel dat hij nu alles wat hij (aan contact) wilde uit studiegenoten kon halen. Zelfs als hij dan net zoveel overal bij werd betrokken als de rest van de klas, dan kan het voor hem nog steeds te weinig zijn, omdat hij er simpelweg meer van verwacht en/of meer behoefte aan heeft. Dan kan hij zich nog steeds buitengesloten voelen.
zwolle kent ook niet echt een bruisend studentenleven volgensmij.
Tilligte zelf is een klein dorp met heel weinig jongeren. Alles is ons kent ons met een eigen zuipkeet en 1 cafe voor jongeren. Als je niet ertussen past dan kun je je sociale leven daar wel afschrijven.
Denekamp zelf is dus wisselend, ik ken heel veel jonge gasten die absoluut heel relaxed zijn maar ook genoeg kansloze rukkers. Wellicht dat een kleine groep "ongemerkt" hem heeft kunnen treiteren.

Ben benieuwd of de namen van de pesters bekend worden, de kans is groot dat ze dan af en toe zelf met blauwe ogen thuis komen.
pi_118858642
Klink triest, maar door dit soort berichten krijg je bijna respect voor mensen die een bloedbad aanrichtten nadat ze jarenlang gepest zijn en er iets knapt. En dat is bloedbad is dan de schuld van de school. Niet van de schutter en niet ook niet van de pestkoppen. De school is vaak degene die doet alsof hun neus bloed. Of te soft is om echte maatregelen te nemen. De andere kant uit kijken kost nu eenmaal minder moeite, en na 4 jaar zie je die leerling toch niet meer, dus waarom zou jij als leraar de moeite doen, boze ouders van de pestkoppen voor je deur krijgen (want hun kind doet zoiets niet :')), vervolgens op 't matje komen bij de leiding omdat er klachten zijn van de pestkoppen. En 4 pestkoppen van schoolsturen kost de school meer geld van 1 slachtoffer.
pi_118858861
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:45 schreef Rotte-Aardappel het volgende:
Klink triest, maar door dit soort berichten krijg je bijna respect voor mensen die een bloedbad aanrichtten nadat ze jarenlang gepest zijn en er iets knapt. En dat is bloedbad is dan de schuld van de school. Niet van de schutter en niet ook niet van de pestkoppen. De school is vaak degene die doet alsof hun neus bloed. Of te soft is om echte maatregelen te nemen. De andere kant uit kijken kost nu eenmaal minder moeite, en na 4 jaar zie je die leerling toch niet meer, dus waarom zou jij als leraar de moeite doen, boze ouders van de pestkoppen voor je deur krijgen (want hun kind doet zoiets niet :')), vervolgens op 't matje komen bij de leiding omdat er klachten zijn van de pestkoppen. En 4 pestkoppen van schoolsturen kost de school meer geld van 1 slachtoffer.
Ik ken trouwens geen enkel geval waarin gepeste zijn pesters uitmoord of zwaar mishandeld, toch raar dat dat zo weinig voorkomt iit tot spray killings.
pi_118858890
Die originele TS die vond dat de schuld wel erg makkelijk bij de pesters werd neergelegd.

Wat een ontzettende anus is dat.
pi_118859000
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:42 schreef freeeman het volgende:

[..]

Ben benieuwd of de namen van de pesters bekend worden, de kans is groot dat ze dan af en toe zelf met blauwe ogen thuis komen.
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Misschien is het wel moeilijk om er mensen uit te pikken die hem echt doelbewust kapot hebben lopen maken. Ja, misschien die mongolen die die comments op die site hebben gezet.

Ook al die mensen die zeggen: hij had dit moeten doen, hij had dat moeten doen, hij had op judo moeten gaan of naar de psychiater, en dan de eigen ervaring noemen. Dat is dus het hele punt, dat werkt bij iedereen weer anders. Misschien was hij met judo begonnen, en bakte hij er niets van; was hij naar de psycholoog gegaan, en die kon hem niet helpen; had hij klasgenoten gevraagd om 's avonds mee de stad in te gaan, en was dat ook niks geworden.

Dat betekent niet dat je maar moet zwelgen in zelfmedelijden, dat je het niet moet proberen, maar het is wel erg makkelijk om te roepen wat hij wél had 'moeten' doen. Dat sluit een beetje aan bij het hele idee van 'Succes is een keuze, dus falen ook', 'Alles wat verkeerd loopt heb je aan jezelf te danken'. Dat is net zo oppervlakkig en zwartwit als mensen die zeggen: 'Die kutpestkoppen, die zouden zelf eens in elkaar moeten worden getrapt, enz., enz.' Bij dit soort verhalen komen we nu eenmaal vaak uit bij makkelijke vormen van rationalisatie.
pi_118859117
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:51 schreef freeeman het volgende:

[..]

Ik ken trouwens geen enkel geval waarin gepeste zijn pesters uitmoord of zwaar mishandeld, toch raar dat dat zo weinig voorkomt iit tot spray killings.
Helaas niet, zou heel wat vaker mogen gebeurden.
Klinkt idioot, maar juist daarom word er niets tegen gegaan.
Veel mensen denken "oh school is maar 4 jaar, daarna is alles weer goed en is er niets meer aan de hand"

Maar dat een slachtoffer uit zelfprotectie de rest van z'n leven beperkt wordt vergeet men, of vindt men overdreven.
pi_118859258
Ja, een beetje moord en doodslag maakt alles beter. ;)

Maar dat is wel een punt dat veel voorbijkomt in dit soort discussies: die ene jongen die gepest werd, tot die ene dag dat de stoppen doorsloegen en hij de pester helemaal kapot trapte, en hij leefde nog lang en gelukkig. Dat bestaat. Helaas bestaat het ook vaak dat diegene dan gestraft wordt, dat ze op school (of zelfs de ouders) zeggen: je had je niet moeten laten provoceren.
pi_118859735
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:01 schreef Vasilevski het volgende:
Ja, een beetje moord en doodslag maakt alles beter. ;)

Maar dat is wel een punt dat veel voorbijkomt in dit soort discussies: die ene jongen die gepest werd, tot die ene dag dat de stoppen doorsloegen en hij de pester helemaal kapot trapte, en hij leefde nog lang en gelukkig. Dat bestaat. Helaas bestaat het ook vaak dat diegene dan gestraft wordt, dat ze op school (of zelfs de ouders) zeggen: je had je niet moeten laten provoceren.
Cynisch genoeg is het de moraliteit die onze maatschappij verrot maakt.

Begint overigens al op de basisschool waar leerlingen geleerd wordt "Als iemand je slaat, kom dan naar de juf, maar sla niet zelf terug!", terwijl thuis kreeg je geleerd "Als iemand je slaat, sla je terug!". De juf zegt dit alleen maar omdat de maatschappij het wenselijk zien om geweld niet met geweld te bestrijden. Dat er geheel onnatuurlijk wordt gehandeld maakt de maatschappij niet uit.
pi_118860064
Overigens die leerlingen op die school per direct van school sturen.
Als leraar (geschiedenis in dit geval) dien je voor slachtoffers op te komen en zeker niet zelf te pesten. Allemaal ongeschikt voor dit beroep dus.
  maandag 5 november 2012 @ 19:19:43 #262
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_118860097
En toch..gepest worden mag nooit een excuus zijn om onschuldige mensen mee je dood in te nemen. Dat je knapt tegenover een pester kan ik me voorstellen maar dat iemand in een waan in een winkelcentrum mensen neerknalt heeft daar niks meer mee te maken. Die heeft niet de goede hulp gekregen. Of er was al teveel kapot/te weinig ruimte meer.
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:11 schreef Rotte-Aardappel het volgende:

[..]

Cynisch genoeg is het de moraliteit die onze maatschappij verrot maakt.

Begint overigens al op de basisschool waar leerlingen geleerd wordt "Als iemand je slaat, kom dan naar de juf, maar sla niet zelf terug!", terwijl thuis kreeg je geleerd "Als iemand je slaat, sla je terug!". De juf zegt dit alleen maar omdat de maatschappij het wenselijk zien om geweld niet met geweld te bestrijden. Dat er geheel onnatuurlijk wordt gehandeld maakt de maatschappij niet uit.
Ja joh, geweld met geweld gaan bestrijden. Op de basisschool al beginnen. Daar wordt het een fijne maatschappij van. Ik herinner me één keer geslagen te zijn door een medeleerling, een jongen. Stond in de weg bij de kapstokken, dat idee. Die jongen zou vandaag de dag wellicht bestempeld worden met een etiket en op het speciaal onderwijs geplaatst worden. Maar weet je, ik heb het hem maar heel even kwalijk genomen. Want toen de meester zijn vader inlichtte, zag ik wat hem gebeurde op het plein, wat zijn vader deed. En dat was geen fijn gezicht. Geen wonder dat hij slaan normaal vond. Vooral vanuit huis stimuleren, not.
  maandag 5 november 2012 @ 19:21:12 #263
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_118860159
Dieptriest, vooral dat het op die leeftijd nog steeds voorkomt.
Ik hoop dat die pesters het hier heel moeilijk mee hebben, maar het zal wel niet, omdat ze zich toch niet kunnen inleven in anderen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_118860178
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:18 schreef Rotte-Aardappel het volgende:
Overigens die leerlingen op die school per direct van school sturen.
Als leraar (geschiedenis in dit geval) dien je voor slachtoffers op te komen en zeker niet zelf te pesten. Allemaal ongeschikt voor dit beroep dus.
zowel ouders als school als studiegenoot bevestigen dat studiegenoten er geen aandeel in hadden. Hij was juist gegroeid..
  maandag 5 november 2012 @ 19:21:44 #265
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118860182
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:21 schreef Madame_Paon het volgende:
Dieptriest, vooral dat het op die leeftijd nog steeds voorkomt.
Ik hoop dat die pesters het hier heel moeilijk mee hebben, maar het zal wel niet, omdat ze toch niet kunnen inleven in anderen.
pesters 1, tim 0
pi_118860265
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:19 schreef eefje801 het volgende:
En toch..gepest worden mag nooit een excuus zijn om onschuldige mensen mee je dood in te nemen. Dat je knapt tegenover een pester kan ik me voorstellen maar dat iemand in een waan in een winkelcentrum mensen neerknalt heeft daar niks meer mee te maken. Die heeft niet de goede hulp gekregen. Of er was al teveel kapot/te weinig ruimte meer.

[..]

Ja joh, geweld met geweld gaan bestrijden. Op de basisschool al beginnen. Daar wordt het een fijne maatschappij van. Ik herinner me één keer geslagen te zijn door een medeleerling, een jongen. Stond in de weg bij de kapstokken, dat idee. Die jongen zou vandaag de dag wellicht bestempeld worden met een etiket en op het speciaal onderwijs geplaatst worden. Maar weet je, ik heb het hem maar heel even kwalijk genomen. Want toen de meester zijn vader inlichtte, zag ik wat hem gebeurde op het plein, wat zijn vader deed. En dat was geen fijn gezicht. Geen wonder dat hij slaan normaal vond. Vooral vanuit huis stimuleren, not.
Dit bedoel ik dus, geweld is slecht omdat wij dat zo geleerd krijgen. Onze maatschappij ziet liever dat iemand zichzelf omlegd dan dat er geweld tegen de daders wordt gebruikt.

Mensen blijven dieren, en dieren vechten terug.

Overigens zijn er genoeg (heel veel) gevallen waarbij de ouders niets tegen hun zoon doen.
pi_118860285
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:19 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Dat is één ding. Wat als die jongen geestelijk prima gezond was, en met veel liefde opgevoed? De grootste eikel op mijn basisschool had de liefste ouders ter wereld. Hij kreeg en mocht alles van zijn ouders, zijn grote broer liet hem al op de brommer rijden, noem het allemaal maar op. Dat was juist het probleem. En hij was toevallig ook nog eens de grootste, sterkste, stoerste, populairste.

Die ouders wisten precies wat hij op school allemaal uitspookte, maar ze praatten het altijd goed. Reken maar dat het een mooie dag was toen bleek dat zijn neus ook kon bloeden als je er maar hard genoeg op sloeg.
  maandag 5 november 2012 @ 19:24:31 #268
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_118860322
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 19:21 schreef leeell het volgende:

[..]

pesters 1, tim 0
Het lijkt wel alsof je er voldoening uit haalt. Raar.
  maandag 5 november 2012 @ 19:26:05 #269
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118860398
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:24 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het lijkt wel alsof je er voldoening uit haalt. Raar.
neuh, ik overdreef een beetje zojuist.

vind het gewoon jammerlijk dat mensen pesten zo zwart-wit zien.
altijd dat overdreven gedoe als het om een dooie nederlandse tiener gaat.
  maandag 5 november 2012 @ 19:30:53 #270
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_118860636
Ik vind het ontzettend triest dat zo'n jonge knul geen andere uitweg meer zag en kennelijk niemand had om zich tot te wenden. Hoe eenzaam is dat?
  maandag 5 november 2012 @ 19:31:12 #271
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_118860655
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:23 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Dat is één ding. Wat als die jongen geestelijk prima gezond was, en met veel liefde opgevoed? De grootste eikel op mijn basisschool had de liefste ouders ter wereld. Hij kreeg en mocht alles van zijn ouders, zijn grote broer liet hem al op de brommer rijden, noem het allemaal maar op. Dat was juist het probleem. En hij was toevallig ook nog eens de grootste, sterkste, stoerste, populairste.

Die ouders wisten precies wat hij op school allemaal uitspookte, maar ze praatten het altijd goed. Reken maar dat het een mooie dag was toen bleek dat zijn neus ook kon bloeden als je er maar hard genoeg op sloeg.
Ook van die jongen weet je natuurlijk niet wat er zich daadwerkelijk thuis afspeelde. Maar snap je punt wel. Soms helpt een klap maar ik zou dat oordeel liever aan mijn kind overlaten dan het te gaan stimuleren. Niet ieder kind kan fysiek een pester aan en dat is ook niet altijd de beste oplossing.

Als ik zelf toendertijd (middelbare school) had geweten dat ik uiteindelijk met: "Oh ja?? Kom maar op!" een einde zou maken aan de pesterijen had ik moeten lachen. Maar dat was uiteindelijk wel de sleutel. Maar ik ben dan ook niet fysiek belaagd, maar verbaal. Dat gebeurt denk ik vaker bij meisjes. Bij jongens is het vaker ook fysiek.
pi_118860803
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 19:26 schreef leeell het volgende:

[..]

neuh, ik overdreef een beetje zojuist.

vind het gewoon jammerlijk dat mensen pesten zo zwart-wit zien.
altijd dat overdreven gedoe als het om een dooie nederlandse tiener gaat.
ik vind het nogal sneu dat op die leeftijd mensen zich nog bezig houden met pesten.
pi_118860825
Het meest misselijkmakende is nog wel die schijnheilige, collectieve verontwaardiging die ineens ontstaat nadat zoiets gebeurd. Iedereen die er ineens een mening over heeft en luid op internet moet komen verkondigen. Rot toch op, alsof buiten de ouders om er ook maar iemand daadwerkelijk een minuut langer om wakker ligt. Iedereen ook zo vol vuur over identieke situaties die dag in dag uit in je eigen omgeving plaatshebben? Of nee wacht, dat is natuurlijk niet zo sensationeel..
pi_118860877
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:31 schreef eefje801 het volgende:
Ook van die jongen weet je natuurlijk niet wat er zich daadwerkelijk thuis afspeelde. Maar snap je punt wel. Soms helpt een klap maar ik zou dat oordeel liever aan mijn kind overlaten dan het te gaan stimuleren. Niet ieder kind kan fysiek een pester aan en dat is ook niet altijd de beste oplossing.
Het zou een kind al helpen als ie zou weten dat zijn ouders achter hem stonden i.p.v. het aan zijn lot over te laten. Iets wat ik indertijd zo ervaarde toen in een gesprek mij werd verteld dat ik "erboven moest staan". Een "je mag best van je afbijten"-reactie zou waarschijnlijk meer geholpen hebben.
  maandag 5 november 2012 @ 19:35:23 #275
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118860878
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:34 schreef freeeman het volgende:

[..]

ik vind het nogal sneu dat op die leeftijd mensen zich nog bezig houden met pesten.
:Y
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_118860936
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:34 schreef Ciske- het volgende:
Het meest misselijkmakende is nog wel die schijnheilige, collectieve verontwaardiging die ineens ontstaat nadat zoiets gebeurd. Iedereen die er ineens een mening over heeft en luid op internet moet komen verkondigen. Rot toch op, alsof buiten de ouders om er ook maar iemand daadwerkelijk een minuut langer om wakker ligt. Iedereen ook zo vol vuur over identieke situaties die dag in dag uit in je eigen omgeving plaatshebben? Of nee wacht, dat is natuurlijk niet zo sensationeel..
Dat gevoel heb ik ook, goed dat er aandacht aan besteed wordt.
Alleen doe dit dan algemeen, krijg er echt zo'n mosterd na de maaltijd schijnheilig gevoel bij...
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 november 2012 @ 19:36:56 #277
163650 Greys
pi_118860962
quote:
Het meest misselijkmakende is nog wel die schijnheilige, collectieve verontwaardiging die ineens ontstaat nadat zoiets gebeurd. Iedereen die er ineens een mening over heeft en luid op internet moet komen verkondigen.
Wat doe je nu zelf, dan?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 5 november 2012 @ 19:39:05 #278
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118861082
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:36 schreef Logician het volgende:

[..]

Alleen doe dit dan algemeen, krijg er echt zo'n mosterd na de maaltijd schijnheilig gevoel bij...
In het geval van Tim is het duidelijk mosterd na de maaltijd. Maar pesten is een probleem dat er altijd geweest is en helaas ook altijd zal zijn. Het is goed dat het weer onder de aandacht wordt gebracht, ondanks de trieste aanleiding.

Voor mensen (zoals ik) die gepest zijn, kan zo'n bericht veel herinneringen, woede en andere emoties oproepen. Dat is imo een van de redenen waarom dit onderwerp zoveel reacties oproept.
pi_118861084
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:31 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Als ik zelf toendertijd (middelbare school) had geweten dat ik uiteindelijk met: "Oh ja?? Kom maar op!" een einde zou maken aan de pesterijen had ik moeten lachen. Maar dat was uiteindelijk wel de sleutel. Maar ik ben dan ook niet fysiek belaagd, maar verbaal. Dat gebeurt denk ik vaker bij meisjes. Bij jongens is het vaker ook fysiek.
Eensch. Dat eerste is alweer de zoveelste factor die pesten zo ontzettend complex maakt. Wat als je het tegen je vader zegt, en die zegt: 'Wat ben je voor mietje? Sla gewoon terug!' Loopt het dan altijd goed af? Natuurlijk niet.

Meisjes en verbale terreur is inderdaad wel iets, maar bedenk dat jongens en mannen ook kunnen roddelen als de besten. En dat pesten ook op vwo-niveau voorkomt, maar dan wat minder fysiek. In ieder geval weet ik bijvoorbeeld dat mijn zusje het altijd zwaar heeft gehad met allerlei vormen van psychologische oorlogsvoering. Volwassenen zien op zo'n moment soms alleen maar doodnormale interactie tussen meisjes. Leg dat maar eens uit als je er slachtoffer van wordt.

quote:
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar zo kun je overal wel een punt aan lullen. Soms is het handig als mensen weer eens met de neus op de feiten worden gedrukt. Over dit geval napraten is per definitie gelul achteraf, omdat niemand de zelfmoord kan zien aankomen, en zonder de zelfmoord is het pesten ook niet bekend.

Over dit soort dingen nadenken, om uit het specifieke geval algemene waarheden te halen, kan wel nut hebben. Aan pesten op het schoolplein zal het weinig veranderen, maar reken maar dat het soms goed is als volwassenen eens na gaan denken over hun eigen gedrag, want dit onderwerp houdt niet op bij de diplomauitreiking van de middelbare.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 november 2012 @ 19:39:25 #280
163650 Greys
pi_118861104
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:36 schreef Logician het volgende:

[..]

Oprechte vraag: aan wie richt je dat? Dat 'doe dat dan algemeen'?
Want dit is een rouwadvertentie die de ouders zo wilden. Dat is hun goed recht. Gaan wij hen echt vertellen dat ze dat anders hadden moeten doen?
Of doel je op de media? Dat zij zoiets publiceren kan je ze ook moeilijk kwalijk nemen. Of doel je op 'ons' hier op een forum als FOK? Want dat je over zoiets een grote discussie krijgt en dat mensen hun mening er over willen delen, dat krijg je op een forum.

En volgens mij willen die ouders dat er JUIST mee bereiken, dat het overslaat op een 'algemene' discussie. Niet alleen over Tim, maar over pesten in het algemeen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 05-11-2012 19:44:26 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 5 november 2012 @ 19:40:04 #281
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_118861150
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:35 schreef Shodan het volgende:

[..]

Het zou een kind al helpen als ie zou weten dat zijn ouders achter hem stonden i.p.v. het aan zijn lot over te laten. Iets wat ik indertijd zo ervaarde toen in een gesprek mij werd verteld dat ik "erboven moest staan". Een "je mag best van je afbijten"-reactie zou waarschijnlijk meer geholpen hebben.
Oh maar dat ben ik helemaal met je eens hoor.
pi_118861175
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 19:39 schreef Greys het volgende:

[..]

Oprechte vraag: aan wie richt je dat? Dat 'doe dat dan algemeen'?
Want dit is een rouwadvertentie die de ouders zo wilden. Dat is hun goed recht. Gaan wij hen echt vertellen dat ze dat anders hadden moeten doen?
Of doel je op de media? Dat zij zoiets publiceren kan je ze ook moeilijk kwamen nemen. Of doel je op 'ons' hier op een forum als FOK? Want dat je over zoiets een grote discussie krijgt en dat mensen hun mening er over willen delen, dat krijg je op een forum.

En volgens mij willen die ouders dat er JUIST mee bereiken, dat het overslaat op een 'algemene' discussie. Niet alleen over Tim, maar over pesten in het algemeen.
Aan de media
  maandag 5 november 2012 @ 19:45:33 #283
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_118861489
Gaan we nu net als bij Amanda Todd de pestkoppen traceren? *O*

Of gaat iedereen weer gewoon door met zijn leven om bij de volgende zelfmoord weer collectief geschokt te reageren :')
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_118861504
Wat me opvalt:

Iedereen is verontwaardigd over deze zelfmoord vanwege pesterijen. Pesters moeten aangepakt worden.

Ondertussen wordt er week in week uit hard gelachen om de toneelstukken, fragmenten en Lucky's in DWDD en talloze posts op FOK! over de boeren uit BZV

Stel dat een boer zichzelf nu iets aandoet vanwege alles (ik kan tientallen posts op fok en een handvol fragmenten quoten) wat op TV en internet geroepen wordt.... wie zijn dan de schuldige?

Blijkbaar zit leedvermaak en pesten stiekem behoorlijk ingebakken in ons.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 november 2012 @ 19:46:29 #285
163650 Greys
pi_118861543
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:40 schreef Logician het volgende:

[..]

Aan de media
Maar hoe zie je dat dan voor je, wel algemeen maar niet 'nu specifiek over deze jongen'?
Zoals al eerder werd gezegd (en heel hard, maar helaas waar)... hier kan geen SIRE reclame tegenop zeg maar. Dus als dit óók de algemene discussie over pesten aanwakkert - en dat doet het, me dunkt - dan heeft de media er toch goed aan gedaan om dit te plaatsen? En daarbij, de ouders hebben er voor gekozen de advertentie 'in de media' te brengen, door het in de krant te zetten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 5 november 2012 @ 19:47:46 #286
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_118861626
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:39 schreef MaLo het volgende:
Het is goed dat het weer onder de aandacht wordt gebracht, ondanks de trieste aanleiding.
Dus dit. Het is wel eens goed dat op een dergelijke manier de aandacht van mensen (en nog veel belangrijker: kinderen) op deze manier getrokken wordt. Pesten en zelfmoord zijn beiden nogal onderwerpen waar een taboe op rust in Nederland, dus dan is de ophef eerder te begrijpen dan te verafschuwen.
  maandag 5 november 2012 @ 19:48:08 #287
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_118861651
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:39 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Eensch. Dat eerste is alweer de zoveelste factor die pesten zo ontzettend complex maakt. Wat als je het tegen je vader zegt, en die zegt: 'Wat ben je voor mietje? Sla gewoon terug!' Loopt het dan altijd goed af? Natuurlijk niet.

Meisjes en verbale terreur is inderdaad wel iets, maar bedenk dat jongens en mannen ook kunnen roddelen als de besten. En dat pesten ook op vwo-niveau voorkomt, maar dan wat minder fysiek. In ieder geval weet ik bijvoorbeeld dat mijn zusje het altijd zwaar heeft gehad met allerlei vormen van psychologische oorlogsvoering. Volwassenen zien op zo'n moment soms alleen maar doodnormale interactie tussen meisjes. Leg dat maar eens uit als je er slachtoffer van wordt.
Klopt, mijn situatie is vergelijkbaar met die van je zusje.

Ja, absoluut, mannen kunnen er onderling ook wat van. Of deze jongen nu homo was of niet, het werd op smakeloze wijze ingezet om hem te raken, te zien aan die berichtjes. Ik denk dat de emmer gewoon overliep. Vooral als je ook nog eens geen vrienden hebt om het mee te delen, dan wordt het zo groot dat je soms geen uitweg meer ziet. En dat is echt erg. Je zou soms willen dat er een manier was om uit te vinden wie er allemaal in zo'n situatie zitten, zodat je er wat aan kunt doen. Ik vind dat niet hypocriet, zoals iemand hierboven schreef, maar menselijk. En ja, ik zou ook iemand in mijn nabije omgeving uitnodigen voor een kop koffie als ik wist dat die persoon eenzaam was.
  maandag 5 november 2012 @ 19:49:34 #288
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_118861740
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:48 schreef eefje801 het volgende:
En ja, ik zou ook iemand in mijn nabije omgeving uitnodigen voor een kop koffie als ik wist dat die persoon eenzaam was.
En daar zit 'm de crux - dat weet je van niemand. Er is niemand die gaat lopen verkondigen "ik ben eenzaam, kom je alsjeblieft even langs?".
pi_118861744
Tja.. wat lastig is aan pesten tegenwoordig is, dat ouders van de pesters op geen enkele manier dit willen zien/horen.
De meeste ouders dragen hun koters dermate op handen, dat ze echt er van overtuigd zijn dat hun kind zoiets niet doet. Hun kind is geen pester en als hij door de leerkracht of een andere volwassene betrapt wordt op pesten, dan komt dat altijd door de verkeerde vriendjes.
Het kind zelf zou nooit pesten, maar tja.. de anderen hebben de verkeerde invloed of hem/haar gedwongen.

Het is bijna onmogelijk om pesten aan te pakken omdat de pesters zich altijd gesteund voelen door hun ouders. En als een school niet uitkijkt breidt het zich nog uit tot ouders onderling ook.

Dit is hetzelfde als het gaat over kinderen die zich niet gedragen.... Dan regent het met ouders die allemaal voorbeelden weten van andere kinderen die niet zijn opgevoed.
Iedereen voedt zijn eigen kind geweldig op.

In mijn optiek ligt er nog heel wat te doen op dit vlak, maar dan vooral richting ouders, want zonder die ouders lost het zich volgens mij niet echt op.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  maandag 5 november 2012 @ 19:51:27 #290
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118861848
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:49 schreef Dekatria het volgende:

[..]

En daar zit 'm de crux - dat weet je van niemand. Er is niemand die gaat lopen verkondigen "ik ben eenzaam, kom je alsjeblieft even langs?".
En als aanvulling hierop: juist als je toegeeft dat je eenzaam bent, stel je je kwetsbaar op en ben je dus weer een makkelijker doelwit voor pesters.
  maandag 5 november 2012 @ 19:52:35 #291
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_118861916
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:49 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Er zijn wel andere manieren om daar achter te komen. Heb een collega die altijd haar hele weekend doorneemt en buiten het werk om niemand spreekt. Het is een hele gezellige meid maar ze is ook iemand die snel buiten een groep valt omdat ze een beetje heftig kan overkomen. We gaan met andere collega's wel eens wat drinken en hebben haar mee gevraagd. Het zijn kleine dingen maar je kunt echt wel wat voor een ander betekenen.
  maandag 5 november 2012 @ 19:54:28 #292
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_118862030
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:52 schreef eefje801 het volgende:
Er zijn wel andere manieren om daar achter te komen. Heb een collega die altijd haar hele weekend doorneemt en buiten het werk om niemand spreekt. Het is een hele gezellige meid maar ze is ook iemand die snel buiten een groep valt omdat ze een beetje heftig kan overkomen. We gaan met andere collega's wel eens wat drinken en hebben haar mee gevraagd. Het zijn kleine dingen maar je kunt echt wel wat voor een ander betekenen.
En wat nu als een collega niet haar hele weekend doorneemt? De mensen die het grootste risico lopen, die hoor je het minst... want die weten het juist het best verborgen te houden. En dan als het te laat is, hoor je verhalen van "ik-had-nooit-verwacht-dat". Zo gaan die dingen.

We weten pas echt wat in iemands leven speelt als we er in durven te stappen... niet als diegene maar naar ons moet komen.
pi_118862209
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:45 schreef Tornadovis het volgende:
Wat me opvalt:

Iedereen is verontwaardigd over deze zelfmoord vanwege pesterijen. Pesters moeten aangepakt worden.

Ondertussen wordt er week in week uit hard gelachen om de toneelstukken, fragmenten en Lucky's in DWDD en talloze posts op FOK! over de boeren uit BZV

Stel dat een boer zichzelf nu iets aandoet vanwege alles (ik kan tientallen posts op fok en een handvol fragmenten quoten) wat op TV en internet geroepen wordt.... wie zijn dan de schuldige?

Blijkbaar zit leedvermaak en pesten stiekem behoorlijk ingebakken in ons.
Is het ook pesten als we allemaal zeggen dat het ontzettend dom is als je het verschil niet ziet? Er is een subtiel verschil tussen het dagelijkse leven en welbewust meewerken aan een programma waarvan je weet dat het een miljoenenpubliek heeft. Ja, je kunt vast quotes vinden die echt niet kunnen. Maar dan heb je het nog over anonieme mensen die op een openbaar forum praten over publieke figuren. Het zou al iets meer vergelijkbaar zijn als ze die boeren mailtjes gingen sturen met die opmerkingen (wat vast ook heel veel mensen doen, als je weer eens in het nieuws leest 'X wordt bedreigd!!!').

Er is toch een zeker verschil tussen beledigingen spuien en pesten, al kan het vaak in elkaar overlopen. Het is zeker ook hypocriet als je je boos maakt om pesten, maar wel kunt lachen om stills uit SBS Probleemwijken. :')

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:48 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Klopt, mijn situatie is vergelijkbaar met die van je zusje.
Op de middelbare school ging het over op MSN. Dan achtervolgt het je in feite zelfs tot in je slaapkamer. En mijn ouders zich maar afvragen waarom ze die mensen niet gewoon kon blokkeren en wat anders gaan doen (wat natuurlijk te allen tijde kon). Iedereen die dat soort dingen meekrijgt, kan hier niet met droge ogen gaan beweren dat het allemaal maar hypocrisie is om hier wat van te vinden. Niet iedereen kan even makkelijk menselijk leed opzij zetten en doen alsof het een prachtige wereld is.
pi_118862228
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:00 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ik denk idd dat dat heel vaak het geval is. :) Wel fijn om excuses te krijgen lijkt me.
Ik denk dat ik wel in de categorie " pester " viel en had er echt geen flauw benul van.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  maandag 5 november 2012 @ 19:59:11 #295
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_118862289
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:54 schreef Dekatria het volgende:

[..]

En wat nu als een collega niet haar hele weekend doorneemt? De mensen die het grootste risico lopen, die hoor je het minst... want die weten het juist het best verborgen te houden.
Het grootste risico lopen op zelfmoord plegen bedoel je? Dat kan best kloppen denk ik maar ook daar is wat aan vooraf gegaan natuurlijk. Iemand die positieve ervaringen tegenover de negatieve kan zetten zal minder snel zich afkeren dan iemand die dat niet ervaart. En zelfs dan kun je dat niet voorkomen. Als iemand het wil doen, doet iemand het toch wel. Ook mensen met een grote vriendenschare plegen zelfmoord. Het is een innerlijke pijn/strijd die de een wel wint en de ander niet.

En dat klopt, je toevoeging. Ik denk dat ik van haar meer weet dan van menig ander collega (over het voorbeeld gesproken)
  maandag 5 november 2012 @ 20:04:19 #296
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118862575
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 18:36 schreef leeell het volgende:

[..]

heb je ook nog een keer een inhoudelijke respons ipv alleen sarcastische aannames te maken ?
daar was niets sarcastisch aan, gewoon een interpolatie van wat je daadwerkelijk zegt
  maandag 5 november 2012 @ 20:04:43 #297
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_118862601
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:59 schreef eefje801 het volgende:
Het is een innerlijke pijn/strijd die de een wel wint en de ander niet.
Het is in wezen een mentale vorm van kanker - zonder het juiste medicijn gaat de boel woekeren, verspreiden, om uiteindelijk fataal te worden. Zelfmoord is nooit een keuze, het is een gevolg van als psychisch leed ondraaglijk wordt... het enige wat diegene wil, is immers een einde aan de pijn die hij/zij voelt.
pi_118862940
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:04 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Het is in wezen een mentale vorm van kanker - zonder het juiste medicijn gaat de boel woekeren, verspreiden, om uiteindelijk fataal te worden. Zelfmoord is nooit een keuze, het is een gevolg van als psychisch leed ondraaglijk wordt... het enige wat diegene wil, is immers een einde aan de pijn die hij/zij voelt.
En net als met kanker woedt het onderhuids. Veelal voor de meesten niet zichtbaar maar weet het slachtoffer wel dat er iets mis is en probeert het te verbergen omdat die bang is.

Maar goed, over twee weken is de media tim weer vergeten tot de volgende tim, amanda of jennifer.
  maandag 5 november 2012 @ 20:12:04 #299
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_118863084
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:04 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Klopt. Er is dan geen andere uitweg meer voor die persoon.
pi_118863784
Ik zou als rouwende ouders ook gelijk een persconferentie organiseren....
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')