quote:Rouwbegeleider verklaart rouwadvertentie
TILLIGTE - Rouwbegeleider en pastor Marinus van den Berg leest dinsdagmiddag in het gemeentehuis van Dinkelland (Overijssel) een verklaring voor namens de ouders van de 20-jarige Tim Ribberink uit de buurtschap Tilligte. Deze jongen pleegde vorige week donderdag zelfmoord omdat hij „zijn hele leven is bespot, getreiterd, gepest en buitengesloten”. Dat schreef hij in een afscheidsbrief, waaruit zijn ouders maandag in een rouwadvertentie citeerden.
De opvallende advertentie in Twentsche Courant Tubantia zorgde voor „overweldigende media-aandacht”, aldus een woordvoerster van de familie. Door een verklaring voor te laten lezen, willen de ouders uitleggen waarom zij voor deze rouwtekst hebben gekozen.
Op de bijeenkomst op het gemeentehuis zal geen familie aanwezig zijn. Ook zullen er geen vragen worden beantwoord. Dinsdagavond is een afscheidsbijeenkomst voor de jongen in de katholieke kerk in Tilligte. Tot die tijd willen de ouders volgens hun woordvoerster geen contact met de media.
Vooral op internet en via Twitter werd maandag hevig gediscussieerd over de aanleiding voor de zelfmoord en vooral over het feit dat de ouders de reden bij de advertentie plaatsten. Waarom de gemeente Dinkelland het gemeentehuis beschikbaar stelt voor het voorlezen van een verklaring, wilde een zegsvrouw van de gemeente maandag niet zeggen.
Op de hogeschool Windesheim in Zwolle, waar de jongen de lerarenopleiding geschiedenis volgde, is een stilteplek ingericht. Een woordvoerster van de school benadrukt dat het pesten niet gebeurde op Windesheim: „Daar ging het juist goed. Hij zat hier op zijn plek, vonden ook zijn ouders.” Ook op zijn middelbare school in Oldenzaal heeft niemand opgemerkt dat de jongen blijkbaar zo heftig werd gepest.
nou ja, het had toch niets met hem geworden als hij niet succesvol zichzelf had beroofd van het leven... Ergo ... Uitschot/loser van de maatschappijquote:Op maandag 5 november 2012 17:48 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. Waar haal je dat nou weer vandaan?
Daar kies je zelf voor.quote:Op maandag 5 november 2012 17:47 schreef leeell het volgende:
[..]
tuurlijk, het is een zeer primitieve vorm van leiderschap, een echte leider doet het immers niet met zijn vuisten, maar met zn intellect.
maar als je zo jong ben is dat nog niet zo
Soms moeten die helaas wel aangereikt worden.quote:Op maandag 5 november 2012 17:50 schreef Kluts het volgende:
Kortom, gepest worden roep je echt niet op jezelf af, maar je hele leven daardoor laten beheersen, er zijn tools om dat te voorkomen.
Nou, zoals ik het formuleerde, daar kan ik absoluut die ondertoon niet in vinden en dat bedoelde ik ook totaal niet.quote:Op maandag 5 november 2012 17:51 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, het had toch niets met hem geworden als hij niet succesvol zichzelf had beroofd van het leven... Ergo ... Uitschot/loser van de maatschappij
daar was een aardige kans op, je zet het nu zo sarcastisch neer, maar er is een goede kans dat deze jongen de maatschappij alleen maar geld had gekost.quote:Op maandag 5 november 2012 17:51 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, het had toch niets met hem geworden als hij niet succesvol zichzelf had beroofd van het leven... Ergo ... Uitschot/loser van de maatschappij
Blijft uiteraard speculeren inderdaad.quote:Op maandag 5 november 2012 17:47 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Dat laatste is zo'n typische 'als als als' waar je niks aan hebt. Men zoekt altijd de zwakste schakel, dat hoort gewoon bij ons gedrag. Hij zou ook niet gepest zijn als hij sterker in zijn schoenen stond. Als hij zich niet kan verweren, dan is hij een makkelijk slachtoffer voor de pesters.
Ik probeer het gedrag niet goed te praten, het blijft natuurlijk een triest verhaal. Maar iemand die gepest wordt is vaak iemand die zich niet weet te verzetten, iemand met weinig zelfvertrouwen. Daardoor is zo iemand een makkelijk slachtoffer.
Nee dus. Je kan slachtoffer van iets zijn, maar dat neemt niet weg dat er niemand bij jou aanbelt om jou eens even uit zichzelf te gaan helpen. Als je hulp wil, moet je dat zelf zoeken en doen.quote:Op maandag 5 november 2012 17:52 schreef S95Sedan het volgende:
Soms moeten die helaas wel aangereikt worden.
quote:Op maandag 5 november 2012 17:53 schreef leeell het volgende:
[..]
daar was een aardige kans op, je zet het nu zo sarcastisch neer, maar er is een goede kans dat deze jongen de maatschappij alleen maar geld had gekost.
dus potentieel beter kwijt dan rijk ja
Als het heel jong begint dan beheerst het ook je hele leven....quote:Op maandag 5 november 2012 17:50 schreef Kluts het volgende:
Kortom, gepest worden roep je echt niet op jezelf af, maar je hele leven daardoor laten beheersen, er zijn tools om dat te voorkomen.
Ik heb het over mensen die op hun 40ste nog zitten met gepest wat op hun 5e plaatsvond.quote:Op maandag 5 november 2012 17:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het heel jong begint dan beheerst het ook je hele leven....
In mijn optiek hebben de pesters heel hard het telefoonnummer van een psych nodig en zijn zij juist het uitschot wat maatschappelijk gezien zichzelf zou mogen uitroeien.quote:Op maandag 5 november 2012 17:53 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nee dus. Je kan slachtoffer van iets zijn, maar dat neemt niet weg dat er niemand bij jou aanbelt om jou eens even uit zichzelf te gaan helpen. Als je hulp wil, moet je dat zelf zoeken en doen.
En zo moeilijk is het opbellen van een psych om een afspraak te maken nou ook weer niet.
Als je een mensenleven op die manier op waarde schat ben je erg ver heen.quote:Op maandag 5 november 2012 17:53 schreef leeell het volgende:
[..]
daar was een aardige kans op, je zet het nu zo sarcastisch neer, maar er is een goede kans dat deze jongen de maatschappij alleen maar geld had gekost.
Ja t gaat hier om geld he.... Is belangrijker dan mensenlevens enzo tegenwoordig.quote:
Dan had hij dat toch wel gedaan? Als je ergens zo diep in zit is er soms gewoon iets van een zet nodig.quote:Op maandag 5 november 2012 17:53 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nee dus. Je kan slachtoffer van iets zijn, maar dat neemt niet weg dat er niemand bij jou aanbelt om jou eens even uit zichzelf te gaan helpen. Als je hulp wil, moet je dat zelf zoeken en doen.
En zo moeilijk is het opbellen van een psych om een afspraak te maken nou ook weer niet.
ik heb niet zo'n romantisch beeld van een mensenleven nee.quote:Op maandag 5 november 2012 17:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als je een mensenleven op die manier op waarde schat ben je erg ver heen.
Afgezien van mensen die echt op zieke wijze stelselmatig, in hun eentje, zonder meelopers, mensen pesten, denk ik dat de gemiddelde pester een doodnormaal persoon is met een minderwaardigheidscomplex of compensatiedrang.quote:Op maandag 5 november 2012 17:55 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
In mijn optiek hebben de pesters heel hard het telefoonnummer van een psych nodig en zijn zij juist het uitschot wat maatschappelijk gezien zichzelf zou mogen uitroeien.
Wat ben jij een walgelijk figuur....quote:Op maandag 5 november 2012 17:53 schreef leeell het volgende:
[..]
Kwaliteiten hebben waar andere mensen tegen op kijken.quote:Op maandag 5 november 2012 17:49 schreef leeell het volgende:
hoop "nee's" weinig andere vormen van het verkrijgen van leiderschap onder kinderen gehoord.
de enige die ik kan bedenken is slim manipuleren van de sterke jongens
toon dat eens aan met een bron dan... En dan niet je superieure onderbuikquote:Op maandag 5 november 2012 17:53 schreef leeell het volgende:
[..]
Been there, done that, maar die telefoon heb ik toch echt zelf ter hand moeten nemen hoor.quote:Op maandag 5 november 2012 17:56 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dan had hij dat toch wel gedaan? Als je ergens zo diep in zit is er soms gewoon iets van een zet nodig.
Heeft niets maar ook niets te maken met zelfmedelijden maar het afbreken van je gevoel van eigenwaarde.quote:Op maandag 5 november 2012 17:55 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik heb het over mensen die op hun 40ste nog zitten met gepest wat op hun 5e plaatsvond.
Het is heel treurig, maar van zwelgen in zelfmedelijden wordt niemand beter.
klopt, ik zie mezelf ook als perfect vervangbaar.quote:Op maandag 5 november 2012 17:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat ben jij een walgelijk figuur....
De maatschappij zal ook prima zonder jou kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |