Nee, dat zou ik niet doen. Ik zou het hooguit delen. Maar je kunt ook niet één brood verdelen over miljoenen mensen. Als er mensen bij zouden zijn die deel uitmaken van mijn leven, dan zou ik daar meer voor over hebben. Dat is ook niet zo vreemd, denk ik.quote:Op maandag 5 november 2012 18:36 schreef LazyDave het volgende:
[..]
Misschien niet zozeer slecht, maar toch zeker wel egoïstisch. Ieder individu zal er alles aan doen om te overleven, zou jij er voor kiezen om in oorlogstijd een brood af te staan aan een vreemde terwijl je zelf verhongerd?
Dat kan, maar dat hoeft helemaal niet.quote:Op maandag 5 november 2012 18:37 schreef leeell het volgende:
[..]
slim zijn maakt je eerder een mikpunt.
Fysiek sterker inderdaad.quote:goed zijn in sport is dus hetzelfde als de sterkere zijn
zwolle kent ook niet echt een bruisend studentenleven volgensmij.quote:Op maandag 5 november 2012 18:37 schreef cricket het volgende:
[..]
De vraag is ook wanneer je precies ergens buiten valt? Aangezien hij blijkbaar niet echt iets buiten de studie om had, was zijn verwachting misschien wel dat hij nu alles wat hij (aan contact) wilde uit studiegenoten kon halen. Zelfs als hij dan net zoveel overal bij werd betrokken als de rest van de klas, dan kan het voor hem nog steeds te weinig zijn, omdat hij er simpelweg meer van verwacht en/of meer behoefte aan heeft. Dan kan hij zich nog steeds buitengesloten voelen.
Ik ken trouwens geen enkel geval waarin gepeste zijn pesters uitmoord of zwaar mishandeld, toch raar dat dat zo weinig voorkomt iit tot spray killings.quote:Op maandag 5 november 2012 18:45 schreef Rotte-Aardappel het volgende:
Klink triest, maar door dit soort berichten krijg je bijna respect voor mensen die een bloedbad aanrichtten nadat ze jarenlang gepest zijn en er iets knapt. En dat is bloedbad is dan de schuld van de school. Niet van de schutter en niet ook niet van de pestkoppen. De school is vaak degene die doet alsof hun neus bloed. Of te soft is om echte maatregelen te nemen. De andere kant uit kijken kost nu eenmaal minder moeite, en na 4 jaar zie je die leerling toch niet meer, dus waarom zou jij als leraar de moeite doen, boze ouders van de pestkoppen voor je deur krijgen (want hun kind doet zoiets niet), vervolgens op 't matje komen bij de leiding omdat er klachten zijn van de pestkoppen. En 4 pestkoppen van schoolsturen kost de school meer geld van 1 slachtoffer.
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Misschien is het wel moeilijk om er mensen uit te pikken die hem echt doelbewust kapot hebben lopen maken. Ja, misschien die mongolen die die comments op die site hebben gezet.quote:Op maandag 5 november 2012 18:42 schreef freeeman het volgende:
[..]
Ben benieuwd of de namen van de pesters bekend worden, de kans is groot dat ze dan af en toe zelf met blauwe ogen thuis komen.
Helaas niet, zou heel wat vaker mogen gebeurden.quote:Op maandag 5 november 2012 18:51 schreef freeeman het volgende:
[..]
Ik ken trouwens geen enkel geval waarin gepeste zijn pesters uitmoord of zwaar mishandeld, toch raar dat dat zo weinig voorkomt iit tot spray killings.
Cynisch genoeg is het de moraliteit die onze maatschappij verrot maakt.quote:Op maandag 5 november 2012 19:01 schreef Vasilevski het volgende:
Ja, een beetje moord en doodslag maakt alles beter.
Maar dat is wel een punt dat veel voorbijkomt in dit soort discussies: die ene jongen die gepest werd, tot die ene dag dat de stoppen doorsloegen en hij de pester helemaal kapot trapte, en hij leefde nog lang en gelukkig. Dat bestaat. Helaas bestaat het ook vaak dat diegene dan gestraft wordt, dat ze op school (of zelfs de ouders) zeggen: je had je niet moeten laten provoceren.
Ja joh, geweld met geweld gaan bestrijden. Op de basisschool al beginnen. Daar wordt het een fijne maatschappij van. Ik herinner me één keer geslagen te zijn door een medeleerling, een jongen. Stond in de weg bij de kapstokken, dat idee. Die jongen zou vandaag de dag wellicht bestempeld worden met een etiket en op het speciaal onderwijs geplaatst worden. Maar weet je, ik heb het hem maar heel even kwalijk genomen. Want toen de meester zijn vader inlichtte, zag ik wat hem gebeurde op het plein, wat zijn vader deed. En dat was geen fijn gezicht. Geen wonder dat hij slaan normaal vond. Vooral vanuit huis stimuleren, not.quote:Op maandag 5 november 2012 19:11 schreef Rotte-Aardappel het volgende:
[..]
Cynisch genoeg is het de moraliteit die onze maatschappij verrot maakt.
Begint overigens al op de basisschool waar leerlingen geleerd wordt "Als iemand je slaat, kom dan naar de juf, maar sla niet zelf terug!", terwijl thuis kreeg je geleerd "Als iemand je slaat, sla je terug!". De juf zegt dit alleen maar omdat de maatschappij het wenselijk zien om geweld niet met geweld te bestrijden. Dat er geheel onnatuurlijk wordt gehandeld maakt de maatschappij niet uit.
zowel ouders als school als studiegenoot bevestigen dat studiegenoten er geen aandeel in hadden. Hij was juist gegroeid..quote:Op maandag 5 november 2012 19:18 schreef Rotte-Aardappel het volgende:
Overigens die leerlingen op die school per direct van school sturen.
Als leraar (geschiedenis in dit geval) dien je voor slachtoffers op te komen en zeker niet zelf te pesten. Allemaal ongeschikt voor dit beroep dus.
pesters 1, tim 0quote:Op maandag 5 november 2012 19:21 schreef Madame_Paon het volgende:
Dieptriest, vooral dat het op die leeftijd nog steeds voorkomt.
Ik hoop dat die pesters het hier heel moeilijk mee hebben, maar het zal wel niet, omdat ze toch niet kunnen inleven in anderen.
Dit bedoel ik dus, geweld is slecht omdat wij dat zo geleerd krijgen. Onze maatschappij ziet liever dat iemand zichzelf omlegd dan dat er geweld tegen de daders wordt gebruikt.quote:Op maandag 5 november 2012 19:19 schreef eefje801 het volgende:
En toch..gepest worden mag nooit een excuus zijn om onschuldige mensen mee je dood in te nemen. Dat je knapt tegenover een pester kan ik me voorstellen maar dat iemand in een waan in een winkelcentrum mensen neerknalt heeft daar niks meer mee te maken. Die heeft niet de goede hulp gekregen. Of er was al teveel kapot/te weinig ruimte meer.
[..]
Ja joh, geweld met geweld gaan bestrijden. Op de basisschool al beginnen. Daar wordt het een fijne maatschappij van. Ik herinner me één keer geslagen te zijn door een medeleerling, een jongen. Stond in de weg bij de kapstokken, dat idee. Die jongen zou vandaag de dag wellicht bestempeld worden met een etiket en op het speciaal onderwijs geplaatst worden. Maar weet je, ik heb het hem maar heel even kwalijk genomen. Want toen de meester zijn vader inlichtte, zag ik wat hem gebeurde op het plein, wat zijn vader deed. En dat was geen fijn gezicht. Geen wonder dat hij slaan normaal vond. Vooral vanuit huis stimuleren, not.
Dat is één ding. Wat als die jongen geestelijk prima gezond was, en met veel liefde opgevoed? De grootste eikel op mijn basisschool had de liefste ouders ter wereld. Hij kreeg en mocht alles van zijn ouders, zijn grote broer liet hem al op de brommer rijden, noem het allemaal maar op. Dat was juist het probleem. En hij was toevallig ook nog eens de grootste, sterkste, stoerste, populairste.quote:Op maandag 5 november 2012 19:19 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Ja joh, geweld met geweld gaan bestrijden. Op de basisschool al beginnen. Daar wordt het een fijne maatschappij van. Ik herinner me één keer geslagen te zijn door een medeleerling, een jongen. Stond in de weg bij de kapstokken, dat idee. Die jongen zou vandaag de dag wellicht bestempeld worden met een etiket en op het speciaal onderwijs geplaatst worden. Maar weet je, ik heb het hem maar heel even kwalijk genomen. Want toen de meester zijn vader inlichtte, zag ik wat hem gebeurde op het plein, wat zijn vader deed. En dat was geen fijn gezicht. Geen wonder dat hij slaan normaal vond. Vooral vanuit huis stimuleren, not.
neuh, ik overdreef een beetje zojuist.quote:Op maandag 5 november 2012 19:24 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof je er voldoening uit haalt. Raar.
Ook van die jongen weet je natuurlijk niet wat er zich daadwerkelijk thuis afspeelde. Maar snap je punt wel. Soms helpt een klap maar ik zou dat oordeel liever aan mijn kind overlaten dan het te gaan stimuleren. Niet ieder kind kan fysiek een pester aan en dat is ook niet altijd de beste oplossing.quote:Op maandag 5 november 2012 19:23 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat is één ding. Wat als die jongen geestelijk prima gezond was, en met veel liefde opgevoed? De grootste eikel op mijn basisschool had de liefste ouders ter wereld. Hij kreeg en mocht alles van zijn ouders, zijn grote broer liet hem al op de brommer rijden, noem het allemaal maar op. Dat was juist het probleem. En hij was toevallig ook nog eens de grootste, sterkste, stoerste, populairste.
Die ouders wisten precies wat hij op school allemaal uitspookte, maar ze praatten het altijd goed. Reken maar dat het een mooie dag was toen bleek dat zijn neus ook kon bloeden als je er maar hard genoeg op sloeg.
ik vind het nogal sneu dat op die leeftijd mensen zich nog bezig houden met pesten.quote:Op maandag 5 november 2012 19:26 schreef leeell het volgende:
[..]
neuh, ik overdreef een beetje zojuist.
vind het gewoon jammerlijk dat mensen pesten zo zwart-wit zien.
altijd dat overdreven gedoe als het om een dooie nederlandse tiener gaat.
Het zou een kind al helpen als ie zou weten dat zijn ouders achter hem stonden i.p.v. het aan zijn lot over te laten. Iets wat ik indertijd zo ervaarde toen in een gesprek mij werd verteld dat ik "erboven moest staan". Een "je mag best van je afbijten"-reactie zou waarschijnlijk meer geholpen hebben.quote:Op maandag 5 november 2012 19:31 schreef eefje801 het volgende:
Ook van die jongen weet je natuurlijk niet wat er zich daadwerkelijk thuis afspeelde. Maar snap je punt wel. Soms helpt een klap maar ik zou dat oordeel liever aan mijn kind overlaten dan het te gaan stimuleren. Niet ieder kind kan fysiek een pester aan en dat is ook niet altijd de beste oplossing.
quote:Op maandag 5 november 2012 19:34 schreef freeeman het volgende:
[..]
ik vind het nogal sneu dat op die leeftijd mensen zich nog bezig houden met pesten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |