abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118857362
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:13 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nogmaals, jouw persoonlijke ervaringen gelden niet automatisch als standaard voor de rest van de mensheid.
Nee, maar wat ik zeg over dat je echt schijt moet hebben aan mensen die je veroordelen voor zoiets, daar heb ik gewoon gelijk in.

En wat dat zwijgen betreft, ik doelde op zwelgen. In zelfmedelijden.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  maandag 5 november 2012 @ 18:14:21 #202
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118857365
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 18:11 schreef leeell het volgende:

[..]

ik heb meer respect voor iemand die zelfmoord pleegt dat iemand die 40 jaar blijft wegkwijnen in een mensonwaardig bestaan
alleen weet jij niet hoe iemand zal worden na een poging, succesvol of niet (hypothetisch dan want succesvol lijkt me wel duidelijk want die is verworden tot niets)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 5 november 2012 @ 18:15:25 #203
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118857403
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Voor beide keuzes valt respect op te brengen. Die persoon heeft het in ieder geval 40 jaar volgehouden, geprobeerd.
dat weet je niet.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  maandag 5 november 2012 @ 18:15:42 #204
335452 cricket
cricket from space
pi_118857417
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:10 schreef Kluts het volgende:
Want? Het zou niet kunnen dat iemand die gepest wordt zelf ook maar een bijdrage kan leveren om dat te minderen? Weerbaarheidstraining en dergelijke?

Zoals ik eerder al aanhaalde, voor mijn broertje heeft dat perfect gewerkt, die veranderde puur doordat hij hulp daarvoor kreeg en leerde om weerbaarder te zijn.
Zeker kun je daar zelf een bijdrage aan leveren, maar het gaat erom wat de eventuele prijs is van die bijdrage. Als het van alle kanten komt, dan zit er blijkbaar iets in je persoonlijkheid/gedrag wat het aantrekt. Dat hoeft geen negatief aspect te zijn, maar gewoon iets wat niet goed matcht met veel andere. Door weerbaarder te worden verandert ook je persoonlijkheid. Als dat een mismatch wordt met hoe je van nature bent, qua karakter, lost dat misschien het oorspronkelijke probleem wel op, maar kun je er uiteindelijk wel ongelukkiger van worden doordat je niet gedraagt zoals je bent.
pi_118857421
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:14 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Ik zal voorop stellen dat ik niet precies weet wat er bij judo wordt geleerd. Als klein kind heb ik er een paar lessen gevolgd, meer niet. Maar ik vraag me af of je daar leert om op de juiste manier van je af te bijten, door sterk in je schoenen te staan, verbaal sterk te zijn en zelfvertrouwen te hebben.
Ik heb in de praktijk gezien dat het met Aikido wel werkt.
Denk vanuit hetzelfde oogpunt als waarom vrouwen op een zelfverdedigingscursus gaan.
Niet om iemand te meppen, maar om het gevoel te krijgen dat je wel voor jezelf op kan komen.
  maandag 5 november 2012 @ 18:15:48 #206
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118857424
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 18:14 schreef Re het volgende:

[..]

alleen weet jij niet hoe iemand zal worden na een poging, succesvol of niet (hypothetisch dan want succesvol lijkt me wel duidelijk want die is verworden tot niets)
exact, daarom vind ik dat iemand daar zelf over mag beslissen, en geen ander.

zelfmoord is je goed recht
pi_118857459
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:15 schreef cricket het volgende:

[..]

Zeker kun je daar zelf een bijdrage aan leveren, maar het gaat erom wat de eventuele prijs is van die bijdrage. Als het van alle kanten komt, dan zit er blijkbaar iets in je persoonlijkheid/gedrag wat het aantrekt. Dat hoeft geen negatief aspect te zijn, maar gewoon iets wat niet goed matcht met veel andere. Door weerbaarder te worden verandert ook je persoonlijkheid. Als dat een mismatch wordt met hoe je van nature bent, qua karakter, lost dat misschien het oorspronkelijke probleem wel op, maar kun je er uiteindelijk wel ongelukkiger van worden doordat je niet gedraagt zoals je bent.
Weerbaarheid heeft niets te maken met toneelspelen en daarnaast, denk je dat je tot aan de kist door iedereen gepampered zal worden? Je moet sowieso voor jezelf op kunnen komen.
pi_118857461
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:15 schreef Kluts het volgende:

[..]

Denk vanuit hetzelfde oogpunt als waarom vrouwen op een zelfverdedigingscursus gaan.
Niet om iemand te meppen, maar om het gevoel te krijgen dat je wel voor jezelf op kan komen.
Ok, dat kan best inderdaad.
pi_118857467
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:15 schreef Kluts het volgende:

[..]

als man kun je beter gewoon in de gym gewichten gaan pompen om beetje breed te worden.
maar dat advies is te laat nu.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_118857481
oh ik moest ook op judo om weerbaarder te worden wat had ik er een tyfushekel aan. En zwak of niet , het is gewoon in en in triest dat dit gebeurd is.

Het pesten van nu is ook heel anders dan vroeger , nu heb je facebook en alles wat het nog indringender maakt.
pi_118857489
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:14 schreef Kluts het volgende:

[..]

Nee, maar wat ik zeg over dat je echt schijt moet hebben aan mensen die je veroordelen voor zoiets, daar heb ik gewoon gelijk in.

Nee daar heb je geen gelijk in, want ook dat geldt niet voor ieder ander. Dat ligt er maar net aan hoe jouw sociale omgeving denkt en doet, en wat jij in je jonge jaren hebt geleerd over de regels en visies die gangbaar zijn binnen jouw sociale omgeving.

Ik zag die "l" inderdaad voor een "i" aan ;)
  maandag 5 november 2012 @ 18:17:48 #212
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_118857507
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:14 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar ook niet iedereen zal dat soort dingen meteen kunnen. Helemaal als je een wat lager zelfbeeld hebt.
pi_118857508
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:10 schreef Kluts het volgende:

[..]

Maar niets doen lost helemaal geen reet op.
Klopt, maar ik vond je bericht overkomen alsof de psych een of ander wondermiddel is waarna alles weer beter zal gaan.
  maandag 5 november 2012 @ 18:18:19 #214
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118857516
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 18:15 schreef leeell het volgende:

[..]

exact, daarom vind ik dat iemand daar zelf over mag beslissen, en geen ander.

zelfmoord is je goed recht
't is zowat een verplichting lijkt het, geen recht maar een eis... 'Pleeg zelfmoord loser want je gaat geld kosten straks...'
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_118857526
Nu op RTL:

"Van pesters is aangetoond dat pesters weinig empathisch vermogen hebben. Dus dit bericht over Tim doet ze waarschijnlijk helemaal niks."
pi_118857527
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:17 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nee daar heb je geen gelijk in, want ook dat geldt niet voor ieder ander. Dat ligt er maar net aan hoe jouw sociale omgeving denkt en doet, en wat jij in je jonge jaren hebt geleerd over de regels en visies die gangbaar zijn binnen jouw sociale omgeving.

Ik zag die "l" inderdaad voor een "i" aan ;)
True, true, maar anno nu zijn er echt ontzettend veel mensen die bij een psych lopen of dat hebben gedaan, ook al zeggen ze het niet, mensen weten wat dat betreft wel beter wat het is dan 40 jaar geleden. :)

Ik dacht het al, vandaar dat ik het even verduidelijkte ;)
pi_118857541
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:17 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar ook niet iedereen zal dat soort dingen meteen kunnen. Helemaal als je een wat lager zelfbeeld hebt.
Nee, dat klopt. Maar als je echt rock bottom zit zal je dat soort dingen toch echt moeten loslaten.
pi_118857563
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Klopt, maar ik vond je bericht overkomen alsof de psych een of ander wondermiddel is waarna alles weer beter zal gaan.
Oh, absoluut niet, maar helemaal niets doen helpt sowieso niet.
Het kan ook bijvoorbeeld zo zijn dat sporten helpt, of weet ik wat, als je maar iets vindt waar je je beter van gaat voelen.
pi_118857571
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 18:15 schreef leeell het volgende:

[..]

dat weet je niet.
Dag in dag uit er 'zijn' is ook proberen.
pi_118857583
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:18 schreef -Strawberry- het volgende:
Nu op RTL:

"Van pesters is aangetoond dat pesters weinig empathisch vermogen hebben. Dus dit bericht over Tim doet ze waarschijnlijk helemaal niks."
Laagvoorhoofdig tuig dus, god wat had ik deze jongen eens graag willen ontmoeten. Al was het maar 1 gesprek.
ADHD-C
pi_118857593
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:11 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

de pesters helemaal overhoop trappen leer je daar niet nee. die ouders haddne hem beter op mma kunnen doen
Ohw kijk aan een internetheld en expert.

Ik heb ook op judo gezeten, ws zelfs dezelfde vereniging als tim.
Ik heb het toch mooi meerdere malen kunnen gebruiken, ook tegen pestkoppen.
Zelfs tegen mensen die toen teakwondo, kickboxen en karate deden kon ik het winnen.
  maandag 5 november 2012 @ 18:20:52 #222
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_118857605
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:17 schreef formerjellybean het volgende:
oh ik moest ook op judo om weerbaarder te worden wat had ik er een tyfushekel aan. En zwak of niet , het is gewoon in en in triest dat dit gebeurd is.

Het pesten van nu is ook heel anders dan vroeger , nu heb je facebook en alles wat het nog indringender maakt.
Denk ook niet dat je het kan vergelijken met van voor facebook e.d. Nu zal het waarschijnlijk nog een stuk erger zijn aangezien het mee wordt genomen naar huis.
pi_118857610
Maar: we kennen de situatie niet, kennen die jongen niet, weten niet hoelang hij gepest werd, of hij weerbaar was of dat er wellicht meer speelde.
(denk bijv. aan Anthonie Kamerling, had alles, het ging hem goed, heel leuk gezin maar manisch depressief dus"hoppa")
Wellicht werd bij deze jongen ook het pesten voor hemzelf als reden gezien maar werd een aandoening als manisch ondergesneeuwd door het pesten en had niemand, incl hij zelf dat door.
Waar het stinkt is het warm.
pi_118857614
Ik vind het eigenlijk raar dat iemand erop blijft hameren , dat die niet naar de psych is gegaan en daarom zwelgt in medelijden raar. Je weet niet wat degene doorgemaakt heeft en hoe het uiteindelijk te veel is geworden.
En ja jij bent gepest en jou verhaal is dat je er met hulp uit bent gekomen maar niet jouw verhaal is hetzelfde als die van diegene die er niet is.
Ik denk ook niet dat je eigen ervaringen kan zien als het verhaal van Tim
pi_118857616
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 18:18 schreef Re het volgende:

[..]

't is zowat een verplichting lijkt het, geen recht maar een eis... 'Pleeg zelfmoord loser want je gaat geld kosten straks...'
Zo komt het inderdaad over.
pi_118857625
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:18 schreef Kluts het volgende:

[..]

True, true, maar anno nu zijn er echt ontzettend veel mensen die bij een psych lopen of dat hebben gedaan, ook al zeggen ze het niet, mensen weten wat dat betreft wel beter wat het is dan 40 jaar geleden. :)

Ik dacht het al, vandaar dat ik het even verduidelijkte ;)
En waarom denk je dat die mensen anno nu het niet zeggen? ;)
pi_118857628
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:20 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Laagvoorhoofdig tuig dus, god wat had ik deze jongen eens graag willen ontmoeten. Al was het maar 1 gesprek.
Waarschijnlijk was je gewoon langs hem heen gelopen en had je niets gezegd als je 'm tegenkwam.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  maandag 5 november 2012 @ 18:22:07 #228
335452 cricket
cricket from space
pi_118857667
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:16 schreef Kluts het volgende:
Weerbaarheid heeft niets te maken met toneelspelen en daarnaast, denk je dat je tot aan de kist door iedereen gepampered zal worden? Je moet sowieso voor jezelf op kunnen komen.
Nee, dat is juist het punt, dat het geen toneelspelen is. Het is echter wel een geforceerde wijziging van karakter. Een wijziging op basis van negatieve ervaringen. Dan kan ervoor zorgen dat je gedrag, ook al is dat instinctief geworden, niet overeenkomt met het karakter dat je tot dan toe hebt ontwikkeld.
Weerbaarheid heb je ook op verschillende manieren. Je kunt tegengas gaan geven, of je kunt je er niets van aantrekken. Niet voor jezelf opkomen wil niet zeggen dat je niet weerbaar bent, je kunt het ook gewoon negeren. Andersom geldt ook dat je wel voor jezelf op kunt komen, maar dan kan het je nog steeds wel raken.
  maandag 5 november 2012 @ 18:22:21 #229
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_118857677
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:20 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Echt he, meteen genezen inderdaad ;)
pi_118857688
quote:
Nu op RTL:

Mja, dat is ook wel logisch. Als je ziet dat je iemand pijn doet met het pestgedrag, maar je gaat toch door, dan kun je je inderdaad blijkbaar slecht inleven in iemand anders.
pi_118857713
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:19 schreef Kluts het volgende:

[..]

Oh, absoluut niet, maar helemaal niets doen helpt sowieso niet.
Het kan ook bijvoorbeeld zo zijn dat sporten helpt, of weet ik wat, als je maar iets vindt waar je je beter van gaat voelen.
Sporten is altijd goed om de feelgood stofjes te produceren. Maar als je vooral op straat gepest wordt door omwonenden, dan zul je niet snel een rondje door de wijk gaan joggen. Dan blijf je binnen, gordijnen dicht en deur op slot.
pi_118857715
Hij had beter kunnen verhuizen.
Als was die maar naar enschede gegaan, is het veel minder boers en bekrompen. Ben wel heel benieuwd naar de pesters en of ik ze persoonlijk ken.
pi_118857727
quote:
Nu op RTL:

Dat is al decennia lang bekend maar er komen steeds meer van die hufters.
Waar het stinkt is het warm.
pi_118857729
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 18:21 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Waarschijnlijk was je gewoon langs hem heen gelopen en had je niets gezegd als je 'm tegenkwam.
Dat ben ik met je eens, ik probeer ook alle mensen echt lief te hebben. Maar het is soms moeilijk, zeker als je slechte ervaringen hebt. Mensen zijn van nature gewoon egoïstische, slechte wezens.
ADHD-C
  maandag 5 november 2012 @ 18:26:09 #235
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118857818
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:23 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, ik probeer ook alle mensen echt lief te hebben. Maar het is soms moeilijk, zeker als je slechte ervaringen hebt. Mensen zijn van nature gewoon egoïstische, slechte wezens.
Onzin. Zie FOK!kers helpen FOK!kers en http://www.opgevenisgeenoptie.nl
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118857837
op viva forum zegt een studiegenootje dat hij juist het beter deed.
ook impliceert dat bericht dat hij niet op zijn nieuwe studie gepest werd±
http://forum.viva.nl/forum/list_message/13286475#m13286475
pi_118857844
Sneu verhaal. Soms is niets toch beter dan iets.
I feel kinda Locrian today
  maandag 5 november 2012 @ 18:27:19 #238
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118857853
Ik neem mijn opmerking over mediageilheid van de ouders terug:
http://www.nu.nl/binnenla(...)rouwadvertentie.html

quote:
Namens de familie leest een rouwbegeleider dinsdag op een persconferentie in het gemeentehuis van de gemeente Dinkelland een tekst voor. De ouders van de jongeman zijn zelf niet aanwezig.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_118857983
quote:
Ja, waarschijnlijk heb je wel gelijk. Ikzelf ben ook nogal wat misantropisch ingesteld. (Pestverleden)

Vandaar dat ik het ook zo erg vind voor Tim.
ADHD-C
pi_118857990
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:23 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Mensen hebben veel overeenkomsten, ook al zie je dat niet omdat iedereen zich anders gedraagt. Het is makkelijk om voor jezelf te kiezen, in sommige gevallen zullen mensen wel egoïstisch zijn. Maar om te zeggen dat mensen van nature slechte wezens zijn? Mwa, dat vind ik niet.
pi_118857996
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:27 schreef freeeman het volgende:
op viva forum zegt een studiegenootje dat hij juist het beter deed.
ook impliceert dat bericht dat hij niet op zijn nieuwe studie gepest werd±
http://forum.viva.nl/forum/list_message/13286475#m13286475
Het begint allemaal wel wat meer contouren te krijgen (als we er maar vanuitgaan dat er geen zieke mensen zijn die zich voor studiegenoten uitgeven). Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat je met een studie begint en dat alles veel beter gaat, maar dat je op de één of andere manier toch het gevoel overhoudt dat je er buiten valt. Probeer maar eens bij zo iemand aan z'n verstand te brengen dat het een prima kerel is.
pi_118858008
Ik denk dat de ouders voor hunzelf het beste willen maken van wat er is, hun weten de oorzaak van de zelfmoord en juist tig ouders met misschien hetzelfde verhaal qua kind weten het niet.
Ik denk dat hun juist de pesters de feiten op de neus wilde drukken en dus het beste van de situatie niet wetende dat de media het zo groot op zou pakken.
Ze wilden hun zoon door de rouw advertentie eren en ook duidelijk maken wat er aan de hand was.
pi_118858045
mensen die zeggen dat hij hulp had moeten zoeken...
Ooit aan gedacht dat juist introverte mensen die bang zijn (door slechte door slechte ervaringen) juist de groep zijn die geen hulp gaat zoeken van een psycholoog?
Bovendien wat kan een psycholoog doen, het is geen wondermiddel.
pi_118858129
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:30 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het begint allemaal wel wat meer contouren te krijgen (als we er maar vanuitgaan dat er geen zieke mensen zijn die zich voor studiegenoten uitgeven). Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat je met een studie begint en dat alles veel beter gaat, maar dat je op de één of andere manier toch het gevoel overhoudt dat je er buiten valt. Probeer maar eens bij zo iemand aan z'n verstand te brengen dat het een prima kerel is.
Joh een vriend van mij heeft ook zelfmoord gepleegd door allerlei factoren waaronder er nooit bij horen en altijd aan de zijlijn staan er ook een was.
Dat het beter aan de buitenkant lijkt te gaan zegt nog niet over het leed wat er gebeurd is en hoe het ervaren word.
Het is juist vaak standaard dat het voor de buitenwereld beter gaat , omdat ze vaak al vastbesloten zijn en niet willen dat mensen ze tegenhouden.
pi_118858161
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:49 schreef leeell het volgende:
hoop "nee's" weinig andere vormen van het verkrijgen van leiderschap onder kinderen gehoord.

de enige die ik kan bedenken is slim manipuleren van de sterke jongens
Dan moet je even harder nadenken. Ik kan zo een paar andere verzinnen:
- de beste zijn met sport
- goed zijn in vakken
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:49 schreef Kluts het volgende:

[..]

Maar onweerbaarheid kan je wel aan werken, en als pesters psychopaat zijn, zoals jij zegt, dan zijn ze zo geboren en gaat dat niet over.

Dus kan je dan niet beter gaan werken aan iets waar je wel invloed op hebt? :)
Daar valt aan te werken inderdaad, maar er zijn geen garanties.
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:55 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ik heb het over mensen die op hun 40ste nog zitten met gepest wat op hun 5e plaatsvond.
Het is heel treurig, maar van zwelgen in zelfmedelijden wordt niemand beter.
Dat komt omdat het een fysieke uitwerking kan hebben, zoals sociaal isolement. Dat is een gevolg van pesten. De gevolgen van pesten stoppen niet zodra het pesten stopt. Naast dat je geestelijk kapot bent heb je waarschijnlijk ook geen vrienden en geen ondersteuning meer. Van je ouders en leerkrachten hoef je ook niet veel te verwachten.
quote:
Nu op RTL:

Ik lul dus niet uit mijn nek. De pesters vinden dit juist prachtig door hun gekte.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_118858193
quote:

[..]

Wellicht dat het op zijn studie goed ging maar na-schools contact miste. Als je gaat studeren maar thuis blijft wonen vind je niet zo goed aansluiting met bijvoorbeeld stappen nadien.

Tja en als hij homo was dan kan ik me voorstellen dat hij het moeilijk had, er zijn in tilligte en denekamp nog heel wat bekrompen achterlijke boeren. Gelukkig neemt dat aandeel randdebielen wel af maar ook ik vond veel dinkellanders kansloze mongolen waarom ik heb gekozen om te verhuizen.
pi_118858217
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:30 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Mensen hebben veel overeenkomsten, ook al zie je dat niet omdat iedereen zich anders gedraagt. Het is makkelijk om voor jezelf te kiezen, in sommige gevallen zullen mensen wel egoïstisch zijn. Maar om te zeggen dat mensen van nature slechte wezens zijn? Mwa, dat vind ik niet.
Misschien niet zozeer slecht, maar toch zeker wel egoïstisch. Ieder individu zal er alles aan doen om te overleven, zou jij er voor kiezen om in oorlogstijd een brood af te staan aan een vreemde terwijl je zelf verhongerd?
ADHD-C
  maandag 5 november 2012 @ 18:36:18 #248
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118858220
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 18:18 schreef Re het volgende:

[..]

heb je ook nog een keer een inhoudelijke respons ipv alleen sarcastische aannames te maken ?
  maandag 5 november 2012 @ 18:37:06 #249
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118858266
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:34 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dan moet je even harder nadenken. Ik kan zo een paar andere verzinnen:
- de beste zijn met sport
- goed zijn in vakken

[..]

Daar valt aan te werken inderdaad, maar er zijn geen garanties.

[..]

Dat komt omdat het een fysieke uitwerking kan hebben, zoals sociaal isolement. Dat is een gevolg van pesten. De gevolgen van pesten stoppen niet zodra het pesten stopt. Naast dat je geestelijk kapot bent heb je waarschijnlijk ook geen vrienden en geen ondersteuning meer. Van je ouders en leerkrachten hoef je ook niet veel te verwachten.

[..]

Ik lul dus niet uit mijn nek. De pesters vinden dit juist prachtig door hun gekte.
slim zijn maakt je eerder een mikpunt.

goed zijn in sport is dus hetzelfde als de sterkere zijn
  maandag 5 november 2012 @ 18:37:42 #250
335452 cricket
cricket from space
pi_118858298
quote:
Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat je met een studie begint en dat alles veel beter gaat, maar dat je op de één of andere manier toch het gevoel overhoudt dat je er buiten valt. Probeer maar eens bij zo iemand aan z'n verstand te brengen dat het een prima kerel is.
De vraag is ook wanneer je precies ergens buiten valt? Aangezien hij blijkbaar niet echt iets buiten de studie om had, was zijn verwachting misschien wel dat hij nu alles wat hij (aan contact) wilde uit studiegenoten kon halen. Zelfs als hij dan net zoveel overal bij werd betrokken als de rest van de klas, dan kan het voor hem nog steeds te weinig zijn, omdat hij er simpelweg meer van verwacht en/of meer behoefte aan heeft. Dan kan hij zich nog steeds buitengesloten voelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')