abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118855807
Ik weet niet of ik het juist opvat, maar wat Ieeel volgens mij bedoeld is dat als die jongen niet nu zelfmoord had gepleegd, zijn problemen niet veranderd waren en dat hij het over 20 jaar waarschijnlijk alsnog had gedaan, maar dan ook nog eens 20 jaar een kutleven had geleid.

Wat automatisch maar doet denken dat het misschien beter voor die jongen zelf is zo.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  maandag 5 november 2012 @ 17:40:43 #102
335452 cricket
cricket from space
pi_118855831
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:39 schreef Breathtaking het volgende:
Maar als je het globaal over je hele leven gezien bekijkt, ken jij 80jarigen die elkaar pesten?
Er zijn genoeg buren die elkaar het leven zuur maken. Daar zitten ook bejaarden tussen die dat doen.
pi_118855850
quote:

[..]

Natuurlijk, dat zie ik wel in. Maar als je het globaal over je hele leven gezien bekijkt, ken jij 80jarigen die elkaar pesten? Zulke dingen horen voornamelijk bij je jeugd, kinderen/pubers.. En als hij een betere langtermijn visie had gehad (niet zijn schuld, ligt gewoon aan de ontwikkeling van je hersenen) had hij in kunnen zien dat er zoveel manieren waren om die situatie te verbeteren en de rest (namelijk driekwart) van zijn leven gelukkig had kunnen zijn..
Oh, hell yeah, er wordt in verpleegtehuizen ook gepest. En op de werkvloer. Van kinderen praten we het alleen goed en een volwassene die gepest wordt zal denk ik nog moeilijker zijn mond opentrekken dan een kind, want dat is een nog groter taboe denk ik.
pi_118855860
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:26 schreef leeell het volgende:

[..]

hij koos de weg van de minste weerstand, zonder ooit echt terug te vechten.
De meeste weerstand krijg je nog als je jezelf om het leven wil brengen. Dan moet je namelijk de onderbewuste overlevingsinstincten negeren.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_118855861
quote:

[..]

Natuurlijk, dat zie ik wel in. Maar als je het globaal over je hele leven gezien bekijkt, ken jij 80jarigen die elkaar pesten? Zulke dingen horen voornamelijk bij je jeugd, kinderen/pubers.. En als hij een betere langtermijn visie had gehad (niet zijn schuld, ligt gewoon aan de ontwikkeling van je hersenen) had hij in kunnen zien dat er zoveel manieren waren om die situatie te verbeteren en de rest (namelijk driekwart) van zijn leven gelukkig had kunnen zijn..
Je moet eens een bejaardentehuis bezoeken, je zal schrikken van het pestgedrag die die "brave" oudjes op elkaar botvieren.
pi_118855880
quote:

[..]

Pesten is van alle tijden. Dat komt omdat psychopathische mensen altijd psychopathisch blijven.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_118855907
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:37 schreef cricket het volgende:

[..]

Het belang van het verschil tussen dat tijdelijke en de rest van je leven is een beoordelingskwestie. Hoe lang dat tijdelijke gaat duren is de vraag, evenals of de last die je van het tijdelijke hebt opweegt tegen het positieve dat je mogelijk in de periode daarna kunt krijgen (wat niet zo hoeft te zijn - niet iedereen heeft een superleuk leven).

[..]

Zijn gekozen oplossing kan hem ook prima geholpen hebben. Zijn probleem is nu toch ook weg? Daarnaast zijn niet alle problemen op te lossen door erover te praten.
Ja maar zoals ik in de post hierna ook zei, hij is pas op een kwart van zijn leven.. En met de juiste hulpverlening en in de juiste omgeving hoeft iemand echt niet voor zijn leven 'verpest' te zijn..

En ja de oplossing werkt uiteraard, het probleem is weg, maar zie je zelfmoord echt als een oplossing..?
  maandag 5 november 2012 @ 17:42:50 #108
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118855917
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:41 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Pesten is van alle tijden. Dat komt omdat psychopathische mensen altijd psychopathisch blijven.
vind het niet raar dat jij gepest ben.
de schuld schuiven op de mensen die alphagedrag vertonen en dominant zijn. want die zijn ziek.

en de weerlozen, ja die kunnen er niets aan doen.

mensen zijn nou eenmaal niet gelijk
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_118855974
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:41 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ja, als je het zo bekijkt zal een easy target dus ook altijd een easy target blijven.
Zwelgen heet dat.
  maandag 5 november 2012 @ 17:44:17 #110
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_118855981
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:39 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is allemaal uitvoerig onderzocht. Hetzelfde zie je terug bij mensen die aan PTSS lijden. Niet iedere traumatische ervaring lijdt tot PTSS, dat is enkel het geval wanneer de juiste opvang ontbreekt.
Ok, geen idee ben geen deskundige op dat gebied. Kijk meer naar eigen ervaring.

quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 17:39 schreef Kluts het volgende:
Ik weet niet of ik het juist opvat, maar wat Ieeel volgens mij bedoeld is dat als die jongen niet nu zelfmoord had gepleegd, zijn problemen niet veranderd waren en dat hij het over 20 jaar waarschijnlijk alsnog had gedaan, maar dan ook nog eens 20 jaar een kutleven had geleid.

Wat automatisch maar doet denken dat het misschien beter voor die jongen zelf is zo.
Is natuurlijk speculeren maar zonder die pesters had de kans waarschijnlijk een stuk lager gelegen.

quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:42 schreef leeell het volgende:

[..]

de schuld schuiven op de mensen die alphagedrag vertonen en dominant zijn. want die zijn ziek.

Sorry hoor, maar het is niet alsof je gedwongen wordt dat soort dingen te doen. Iets met keuze enzo.
pi_118856013
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:42 schreef leeell het volgende:

[..]

Ik heb alphagedrag en dominantie niet genoemd. Pesten is niet de enige manier om een leiderschapspositie te verkrijgen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 5 november 2012 @ 17:45:11 #112
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118856025
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:44 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb alphagedrag en dominantie niet genoemd. Pesten is niet de enige manier om een leiderschapspositie te verkrijgen.
als je opgroeid wel.
pi_118856048
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:41 schreef Kluts het volgende:

[..]

Oh, hell yeah, er wordt in verpleegtehuizen ook gepest. En op de werkvloer. Van kinderen praten we het alleen goed en een volwassene die gepest wordt zal denk ik nog moeilijker zijn mond opentrekken dan een kind, want dat is een nog groter taboe denk ik.
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:41 schreef Tayu het volgende:

[..]

Je moet eens een bejaardentehuis bezoeken, je zal schrikken van het pestgedrag die die "brave" oudjes op elkaar botvieren.
Ik snap wat jullie bedoelen, maar het is niet op de manier zoals kinderen dat kunnen doen. Maar ik zie in dat het inderdaad zo zou kunnen zijn dat dat op latere leeftijd ook nog voorkomt, maar ik denk dat er veel manieren zijn om dat te 'voorkomen'.
pi_118856081
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:45 schreef leeell het volgende:

[..]

als je opgroeid wel.
Niet waar.
  maandag 5 november 2012 @ 17:46:27 #115
335452 cricket
cricket from space
pi_118856082
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:42 schreef Breathtaking het volgende:
Ja maar zoals ik in de post hierna ook zei, hij is pas op een kwart van zijn leven.. En met de juiste hulpverlening en in de juiste omgeving hoeft iemand echt niet voor zijn leven 'verpest' te zijn..
Een kwart van een leven is maar een getalletje. Stel dat tijdelijke duurt nog 5 jaar, hoe druk je precies die 5 jaar uit in een verhouding tot de jaren daarna? Hoe gelukkig moet je precies zijn wil dat compenseren voor nog eens 5 jaar ellende uit moeten zitten?

quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 17:42 schreef Breathtaking het volgende:
En ja de oplossing werkt uiteraard, het probleem is weg, maar zie je zelfmoord echt als een oplossing..?
Het kan een oplossing zijn, ja. Niet voor iedereen, maar voor sommigen wel.
  maandag 5 november 2012 @ 17:46:33 #116
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_118856086
quote:

[..]

als je opgroeid wel.
Jammer dat dat soort personen juist dat punt van leiderschap mist.
  maandag 5 november 2012 @ 17:46:59 #117
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118856109
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 17:39 schreef Kluts het volgende:

en daarmee natuurlijk iedereen die een poging heeft gedaan voor het leven wegzetten als uitschot van de mensheid... Losers dat het zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 5 november 2012 @ 17:47:06 #118
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118856114
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:46 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Jammer dat dat soort personen juist dat punt van leiderschap mist.
tuurlijk, het is een zeer primitieve vorm van leiderschap, een echte leider doet het immers niet met zijn vuisten, maar met zn intellect.

maar als je zo jong ben is dat nog niet zo
pi_118856145
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:35 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Nja moeilijk te zeggen, zal per persoon ook verschillen verwacht ik.

[..]

Hij kon het waarschijnlijk prima aan ware het niet voor het feit dat zoiets je langzaam afbreekt tot het punt waarop je dus niet meer kan. Of je dat nou wil of niet.

Als die pesters er niet waren geweest had het waarschijnlijk nooit zo geëindigd.
Dat laatste is zo'n typische 'als als als' waar je niks aan hebt. Men zoekt altijd de zwakste schakel, dat hoort gewoon bij ons gedrag. Hij zou ook niet gepest zijn als hij sterker in zijn schoenen stond. Als hij zich niet kan verweren, dan is hij een makkelijk slachtoffer voor de pesters.

Ik probeer het gedrag niet goed te praten, het blijft natuurlijk een triest verhaal. Maar iemand die gepest wordt is vaak iemand die zich niet weet te verzetten, iemand met weinig zelfvertrouwen. Daardoor is zo iemand een makkelijk slachtoffer.
pi_118856157
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:46 schreef cricket het volgende:

[..]

Een kwart van een leven is maar een getalletje. Stel dat tijdelijke duurt nog 5 jaar, hoe druk je precies die 5 jaar uit in een verhouding tot de jaren daarna? Hoe gelukkig moet je precies zijn wil dat compenseren voor nog eens 5 jaar ellende uit moeten zitten?

Als je zelfmoord pleegt heb je de hoop niet dat het de komende jaren ineens anders zal zijn.
Ook niet als het gepest maar een kwart van je leven behelst, zelfmoord pleeg je niet bepaald omdat je een maandje niet lekker in je vel zit.
pi_118856179
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:44 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ja, als je het zo bekijkt zal een easy target dus ook altijd een easy target blijven.
Zwelgen heet dat.
Onweerbaarheid en psychopathie zijn twee hele aparte zaken.
quote:

[..]

als je opgroeid wel.
Nee
pi_118856189
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 17:46 schreef Re het volgende:

[..]

en daarmee natuurlijk iedereen die een poging heeft gedaan voor het leven wegzetten als uitschot van de mensheid... Losers dat het zijn
Dat zeg ik helemaal niet. Waar haal je dat nou weer vandaan?
  maandag 5 november 2012 @ 17:49:29 #123
256666 leeell
I know you're lonely
pi_118856231
hoop "nee's" weinig andere vormen van het verkrijgen van leiderschap onder kinderen gehoord.

de enige die ik kan bedenken is slim manipuleren van de sterke jongens
pi_118856232
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:48 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Onweerbaarheid en psychopathie zijn twee hele aparte zaken.

[..]

Nee
Maar onweerbaarheid kan je wel aan werken, en als pesters psychopaat zijn, zoals jij zegt, dan zijn ze zo geboren en gaat dat niet over.

Dus kan je dan niet beter gaan werken aan iets waar je wel invloed op hebt? :)
  maandag 5 november 2012 @ 17:49:55 #125
335452 cricket
cricket from space
pi_118856244
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:47 schreef Kluts het volgende:

[..]

Als je zelfmoord pleegt heb je de hoop niet dat het de komende jaren ineens anders zal zijn.
Ook niet als het gepest maar een kwart van je leven behelst, zelfmoord pleeg je niet bepaald omdat je een maandje niet lekker in je vel zit.
En dus kan het een prima keuze zijn als de potentiele voordelen/positieve dingen niet opwegen tegen de potentiele nadelen/negatieve dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')