Ben het met je eens dat 'zwak' er niet het juiste woord voor is. Het is geen kwestie van een makkelijke uitweg, alleen maar een keuze tussen wat op dat moment voelt als twee kwaden.quote:Op maandag 5 november 2012 16:45 schreef Kluts het volgende:
[..]
True, maar dat neemt niet weg dat zelfmoord een hele definitieve stap is die je alleen maar maakt als je echt geen enkele uitweg ziet.
Wat zou je dan wel als zwak bestempelen?quote:Op maandag 5 november 2012 16:46 schreef cricket het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is niet zwak, integendeel, er is niets mis met opgeven. Opgeven hoeft ook geen zwakte te zijn. Als je de mogelijke opties goed hebt overwogen is de beslissing die je daarna neemt voor jou de juiste, ook als dat zelfmoord is.
Nee, in een van mijn eerste reacties gaf ik al aan dat dat verschillend is en benoemde ik dan ook beiden.quote:Op maandag 5 november 2012 16:43 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Het gros van de mensen heeft gepest?? Je haalt plagen en pesten volgens mij door elkaar.
Inderdaad.quote:Op maandag 5 november 2012 16:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat 'zwak' er niet het juiste woord voor is. Het is geen kwestie van een makkelijke uitweg, alleen maar een keuze tussen wat op dat moment voelt als twee kwaden.
Hier kom je helemaal zelf mee. Het is een non sequitur.quote:Op maandag 5 november 2012 16:13 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, want iedereen heeft in zijn leven wel eens met pesten te maken gehad en bijna iedereen heeft zelf ook gepest. Dus we zijn allemaal psychopaten? Nee.
Pesten is nooit okee. Vroeger niet, nu niet en in de toekomst ook niet ongeacht of de target nou an easy target is of niet.quote:Op maandag 5 november 2012 16:25 schreef Kluts het volgende:
[..]
Oké, ik begeef me nu wellicht op glas ijs en ga een discussie aan met je waarvan ik me afvraag of het zin heeft, maar goed.
Als in welke sociale kringen dan ook, JIJ iedere keer degenen bent die gepest wordt, dan is de enige constante factor in die problemen jijzelf. Iemand wordt gepest omdat diegene uitstraalt een easy target te zijn.
Niet dat ik je de grond hiermee wil in trappen, maar ik vind dat je je wat teveel neerlegt bij een slachtofferrol. Dat is een stuk makkelijker dan kijken naar welk gedrag je eventueel zelf zou kunnen veranderen om de situatie te verbeteren toch?Begrijp me niet verkeerd, makkelijker gezegd dan gedaan, maar dat is wel het enige wat JIJ zelf kan veranderen.
Tuurlijk laat dat littekens achter, voor de een ook erger dan de ander. Maar je kan er zelf echt wel een en ander aan veranderen.
Ik was niet zo goed dus een aantal keerde zich tegen me. Het maakt verder niet zo veel uit eigenlijk. Ze krijgen toch geen cent van me weer.quote:Op maandag 5 november 2012 16:27 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Waarom was je op die club niet meer echt welkom?
Ja ik snap niet dat de beheerder van die site het ook laat staan.quote:Op maandag 5 november 2012 16:52 schreef Kluts het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)online_gepest__.html
Oké, wel telegraaf natuurlijk, maar wat kansloos zeg, op zo'n site zelfs nog iemand zieken.
Wat heeft dat met de Telegraaf te maken?quote:Op maandag 5 november 2012 16:52 schreef Kluts het volgende:
Oké, wel telegraaf natuurlijk, maar wat kansloos zeg, op zo'n site zelfs nog iemand zieken.
Nee, dat is gewoon zo.quote:Op maandag 5 november 2012 16:52 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Hier kom je helemaal zelf mee. Het is een non sequitur.
Ik heb ook nergens gezegd dat pesten oké is, sterker nog, ik vind het kansloos en een zwakte van de pester. Maar dat heb ik ook duidelijk proberen te maken. Maar waarom moest je dan weg bij je vorige sportclub, want daar had je het over.quote:Pesten is nooit okee. Vroeger niet, nu niet en in de toekomst ook niet ongeacht of de target nou an easy target is of niet.
Het vreemde is dat ik sinds ik op een andere club zit er helemaal niets meer gebeurd. Mensen vind het juist heel leuk om mij samen te spelen. Op de studentenvereniging gebeurt er ook helemaal niets geks.
Ik ben ook slecht in zo'n beetje elke sport die je kan opnoemen, en ben daar ook wel eens om uitgelachen. Wat heel goed helpt, zelfspot. Dan maai je het gras voor de voeten van je pesters weg, met een lach.quote:Ik was niet zo goed dus een aantal keerde zich tegen me. Het maakt verder niet zo veel uit eigenlijk. Ze krijgen toch geen cent van me weer.
Nou, dat ik het een beetje vreemd vind dat een site dan ook nog een afbeelding erbij zet met het gepest erin. Dus ook al zou de site dat verwijderen, dan staat het nog altijd online. Beetje sensatiezoekerig en daarom dus telegraaf.quote:Op maandag 5 november 2012 16:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de Telegraaf te maken?
Die link naar die site waar die pestberichten op stonden stond hier in de topics ook een paar keer.
En sommigen hebben er jaren gestaan...
Gaat hierom...quote:Op maandag 5 november 2012 16:52 schreef Kluts het volgende:
quote:
Het is dan ook een klein stukje tekst uit de gehele afscheidsbrief..quote:Op maandag 5 november 2012 16:52 schreef datismijnmening het volgende:
Wat een korte afscheidsbrief, het lijkt meer een kattebelletje
Volgens mij hebben we het allemaal nog steeds gewoon over pesten in het algemeen, en ja, daar komt dan ook wel eens een persoonlijke ervaring doorheen.quote:
Wat ik me wel afvraag, hoe schuldig zullen de pesters van die jongen zich gevoeld hebben nadat ze die advertentie zagen?quote:Op maandag 5 november 2012 16:56 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Het is dan ook een klein stukje tekst uit de gehele afscheidsbrief..
Ja, zo kan je alle problemen wel op een grote hoop gooien.quote:Op maandag 5 november 2012 16:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Beetje jammer dat hier zoveel aandacht aan wordt besteed. Elke twee seconden overlijdt een kind in Afrika aan de honger.
Het staat op GeenStijl, op FOK!, overal haast, die pestberichten op die linkquote:Op maandag 5 november 2012 16:56 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nou, dat ik het een beetje vreemd vind dat een site dan ook nog een afbeelding erbij zet met het gepest erin. Dus ook al zou de site dat verwijderen, dan staat het nog altijd online. Beetje sensatiezoekerig en daarom dus telegraaf.
En meer dan die ene hoor.quote:
Denk persoonlijk dat mensen het afdoen met: ach, het was maar een plagerijtje, geintje moet kunnen, it wasn't me...vrees ik...quote:Op maandag 5 november 2012 16:57 schreef Kluts het volgende:
[..]
Wat ik me wel afvraag, hoe schuldig zullen de pesters van die jongen zich gevoeld hebben nadat ze die advertentie zagen?
Oh, dat wist ik niet.quote:Op maandag 5 november 2012 16:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Het staat op GeenStijl, op FOK!, overal haast, die pestberichten op die link
Dus in deze valt het de Telegraaf een keertje niet echt te verwijten.
Die site verwijdert denk ik helemaal niets, want het staat er al jaren...
[..]
En meer dan die ene hoor.
We kunnen natuurlijk niet voor ze denken, maar ik denk dat ze het wel vonden meevallenquote:Op maandag 5 november 2012 16:57 schreef Kluts het volgende:
[..]
Wat ik me wel afvraag, hoe schuldig zullen de pesters van die jongen zich gevoeld hebben nadat ze die advertentie zagen?
Ik zou me toch wel echt ontzettend klote voelen zeg.quote:Op maandag 5 november 2012 16:59 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Denk persoonlijk dat mensen het afdoen met: ach, het was maar een plagerijtje, geintje moet kunnen, it wasn't me...vrees ik...
Zolang je niet met bronnen komt dan is het niet zo. Ik doe het wel even voor:quote:
Uitlachen is anders dan spontaan hard geschreeuw en hard aangepakt worden.quote:Ik ben ook slecht in zo'n beetje elke sport die je kan opnoemen, en ben daar ook wel eens om uitgelachen. Wat heel goed helpt, zelfspot. Dan maai je het gras voor de voeten van je pesters weg, met een lach.
Dat mag je vinden.quote:En verder vind ik je echt heel verbitterd en negatief overkomen.
Ik denk idd dat dat heel vaak het geval is.quote:Op maandag 5 november 2012 16:59 schreef Olga het volgende:
[..]
We kunnen natuurlijk niet voor ze denken, maar ik denk dat ze het wel vonden meevallen
Jaren nadat ik gepest werd kwam ik een paar belagers van toen tegen in de kroeg. Ze boden hun excuses aan en zeiden toen dat ze niet wisten hoe erg het toen impact op me had.
Paar uurtjes geleden waren er meer pagina's.quote:Op maandag 5 november 2012 16:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Het staat op GeenStijl, op FOK!, overal haast, die pestberichten op die link
Dus in deze valt het de Telegraaf een keertje niet echt te verwijten.
Die site verwijdert denk ik helemaal niets, want het staat er al jaren...
Dit zal ook inderdaad wel het topje van een enorme ijsberg zijn geweestquote:[..]
En meer dan die ene hoor.
Oke. Zo lijkt het niet iig met aanhef en groet enzoquote:Op maandag 5 november 2012 16:56 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Het is dan ook een klein stukje tekst uit de gehele afscheidsbrief..
Als je wilt dat ik hier niet reageer dan moet je tegen de rest zeggen dat ze niet meer op mijn posts moeten reageren.quote:
Ik kom niet met een bron, omdat daar geen onderzoek naar gedaan is, voor zover ik weet, maar als je een beetje om je heen kijkt in de wereld kan je dat wel vaststellen hoor.quote:Op maandag 5 november 2012 17:00 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Zolang je niet met bronnen komt dan is het niet zo. Ik doe het wel even voor:
http://www.ppsw.rug.nl/~veenstra/Supervision/Master/Kolstein.pdf
[..]
Uitlachen is anders dan spontaan hard geschreeuw en hard aangepakt worden.
[..]
Dat mag je vinden.
Zeker. Al kwam het toen wel ff allemaal terug naar boven, maar ik kon het toen wel afsluitenquote:Op maandag 5 november 2012 17:00 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik denk idd dat dat heel vaak het geval is.Wel fijn om excuses te krijgen lijkt me.
Tuurlijk vergeet je zoiets nooit, maar je kan er nu meer mee dan wanneer je ze nooit gesproken had.quote:Op maandag 5 november 2012 17:03 schreef Olga het volgende:
[..]
Zeker. Al kwam het toen wel ff allemaal terug naar boven, maar ik kon het toen wel afsluiten![]()
Vergeten doe je het nooit, maar ik heb het wel een plaatsje kunnen geven
Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voor die dooddoener voorbij zou komen.quote:Op maandag 5 november 2012 16:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Beetje jammer dat hier zoveel aandacht aan wordt besteed. Elke twee seconden overlijdt een kind in Afrika aan de honger.
Dat was ook mijn gedachte.quote:Op maandag 5 november 2012 17:04 schreef leeell het volgende:
20 jaar en je zo gek laten maken, niet voor jezelf op kunnen komen.
dat had toch niets geworden
Ik weet dat je een poging doet tot trollen, maar waarom? Zit je nu écht dubbel van het lachen, achter je laptop op je zolderkamertje, te F5-en of wat? Mijn vriend zegt gewoon doodleuk /care, dat mag hij vinden, maar daarvoor hoef je je toch niet over uit te laten verder?quote:Op maandag 5 november 2012 17:04 schreef leeell het volgende:
wat een walgelijke aantijging om te insinueren dat ik troll.quote:Op maandag 5 november 2012 17:08 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Ik weet dat je een poging doet tot trollen, maar waarom? Zit je nu écht dubbel van het lachen, achter je laptop op je zolderkamertje, te F5-en of wat? Mijn vriend zegt gewoon doodleuk /care, dat mag hij vinden, maar daarvoor hoef je je toch niet over uit te laten verder?
Dan heb je nog een lange weg te gaan, niet alle mensen zijn sterk.quote:Op maandag 5 november 2012 17:08 schreef leeell het volgende:
[..]
wat een walgelijke aantijging om te insinueren dat ik troll.
nee ik meen dit.
Je hebt verdomd weinig mensenkennis als je dit meent.quote:
ga lekker trollen in zijn condoleanceregisterquote:Op maandag 5 november 2012 17:04 schreef leeell het volgende:
wat een onzin, alsof ik zeg dat alle mensen sterk zijnquote:Op maandag 5 november 2012 17:10 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Dan heb je nog een lange weg te gaan, niet alle mensen zijn sterk.
Ik niet.quote:Op maandag 5 november 2012 17:02 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik kom niet met een bron, omdat daar geen onderzoek naar gedaan is, voor zover ik weet, maar als je een beetje om je heen kijkt in de wereld kan je dat wel vaststellen hoor.
Zodra het over pesten gaat dan word ik bloedserieus. Ik heb genoeg ervaring met pesten om te weten dat pesters psychopathische trekken hebben en dat ze niet voor rede vatbaar zijn.quote:Ik ga hier ook niet met je in discussie over wat jij pesten vind en ik niet of wel, want daar denken we echt wel hetzelfde over. Maar als jij je in het dagelijkse leven net zo opstelt als hier, nee, denk dat dat niet heel veel helpt, sorry.
Sure.quote:Op maandag 5 november 2012 17:08 schreef leeell het volgende:
[..]
nee ik meen dit.
waarom, ik vind het erg zat voor die ouders, ik heb geen plezier aan het feit dat die mensen verdriet hebben, en dat ga ik ze ook nog niet eens inpeperen.quote:Op maandag 5 november 2012 17:11 schreef Re het volgende:
[..]
ga lekker trollen in zijn condoleanceregisterheld
of homoquote:Op maandag 5 november 2012 17:12 schreef leeell het volgende:
[..]
waarom, ik vind het erg zat voor die ouders, ik heb geen plezier aan het feit dat die mensen verdriet hebben, en dat ga ik ze ook nog niet eens inpeperen.
ik ben geen sadist, ik zeg het op FOK! zodat het mensen die persoonlijk verbonden met hem zijn niet worden geraakt.
vreemd dat je dan gelijk word weggezet als èèn of andere gek.
ik ben je kwijt, leg eens uit.quote:
Gek? Nee. Gebrek aan mensenkennis en empathisch vermogen? Ja.quote:Op maandag 5 november 2012 17:12 schreef leeell het volgende:
[..]
waarom, ik vind het erg zat voor die ouders, ik heb geen plezier aan het feit dat die mensen verdriet hebben, en dat ga ik ze ook nog niet eens inpeperen.
ik ben geen sadist, ik zeg het op FOK! zodat het mensen die persoonlijk verbonden met hem zijn niet worden geraakt.
vreemd dat je dan gelijk word weggezet als èèn of andere gek.
Dat bestaat. Nu heb je vandaag weer wat geleerd.quote:Op maandag 5 november 2012 17:04 schreef leeell het volgende:
gebrek aan empatisch vermogen of dingen rationeel kunnen zien, zit dicht bij elkaar tegenwoordigquote:Op maandag 5 november 2012 17:15 schreef MaLo het volgende:
[..]
Gek? Nee. Gebrek aan mensenkennis en empathisch vermogen? Ja.
Hoezo dit?quote:Op maandag 5 november 2012 17:15 schreef MaLo het volgende:
[..]
Gek? Nee. Gebrek aan mensenkennis? Ja.
Als je niet heel hard huilt om die jongen ben je kil en doods van binnen.quote:Op maandag 5 november 2012 17:15 schreef leeell het volgende:
[..]
gebrek aan empatisch vermogen of dingen rationeel kunnen zien, zit dicht bij elkaar tegenwoordig
Ik hoop voor je dat je nooit ontdekt wat het is om gepest te worden.... want je onderschat het behoorlijk.quote:Op maandag 5 november 2012 17:08 schreef leeell het volgende:
[..]
nee ik meen dit.
Nee, het zijn echt twee hele aparte dingen.quote:Op maandag 5 november 2012 17:15 schreef leeell het volgende:
[..]
gebrek aan empatisch vermogen of dingen rationeel kunnen zien, zit dicht bij elkaar tegenwoordig
absoluut, het maakt en breekt mensen, waardoor je persoonlijkheid gevormd word naar al gelang hoe je er op reageert (er tegenin gaan, voor jezelf opkomen, of juist via andere weg er bovenop komen)quote:Op maandag 5 november 2012 17:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je nooit ontdekt wat het is om gepest te worden.... want je onderschat het behoorlijk.
Een Facebook pagina en 40.000 likes.. Nu staat de wereld op het punt om te veranderen. Wat leven wij toch in een bijzondere tijd.quote:Op maandag 5 november 2012 17:16 schreef ArnosL het volgende:
Er is nu ook een speciale Facebook pagina voor hem aangemaakt. 112Enschede heeft op Facebook ook al het plaatje uit de OP geüpload, die inmiddels door bijna 40.000 mensen geliked is binnen drie uur. Dat plaatje lijkt me genoeg, het moet geen aandachttrekkerij worden.
en lekker die knuffelsamenleving stimuleren he, allemaal blij en gelijkquote:Op maandag 5 november 2012 17:18 schreef S95Sedan het volgende:
Echt he, sommige reacties...
Die pesters moeten ze gewoon keihard aanpakken, wat mij betreft tegen de muur.
Denk dat 90% er ook nog erg ver vanaf zit qua inschatten hoe erg dit soort dingen kunnen zijn.
Mee eens. Zo'n Tristan wist tenminste wèl hoe hij ze het betaald kon zetten. Die knalde er gewoon een zooi af. Daar heb ik meer respect voor.quote:Op maandag 5 november 2012 17:04 schreef leeell het volgende:
Ik heb geen traan gelaten om deze jongen.quote:Op maandag 5 november 2012 17:16 schreef Murdera het volgende:
[..]
Als je niet heel hard huilt om die jongen ben je kil en doods van binnen.
dat was inderdaad een manier, hij heeft op zijn manier "gewonnen"quote:Op maandag 5 november 2012 17:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mee eens. Zo'n Tristan wist tenminste wèl hoe hij ze het betaald kon zetten. Die knalde er gewoon een zooi af. Daar heb ik meer respect voor.
quote:Op maandag 5 november 2012 17:18 schreef S95Sedan het volgende:
Die pesters moeten ze gewoon keihard aanpakken, wat mij betreft tegen de muur.
quote:Op maandag 5 november 2012 17:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mee eens. Zo'n Tristan wist tenminste wèl hoe hij ze het betaald kon zetten. Die knalde er gewoon een zooi af. Daar heb ik meer respect voor.
quote:
Dat ziet hij juist heel duidelijk in. Daar baseert hij juist zijn post op.quote:Op maandag 5 november 2012 17:19 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik heb geen traan gelaten om deze jongen.
Als je echter niet inziet, dat niet iedereen er tegen kan om jarenlang gepest en buitengesloten te worden (en dan ook nog eens aangeeft "dat het toch niks was geworden" ) heb je een gebrek aan inlevingsvermogen.
Als deze jongen niet zo gepest was, niet zo'n binnenvetter was geweest en de juiste personen had getroffen om hem te helpen, had hij nu nog geleefd en nog een prima kans gehad op een fijn leven.
quote:Op maandag 5 november 2012 17:19 schreef MaLo het volgende:
[..]
Als je echter niet inziet, dat niet iedereen er tegen kan om jarenlang gepest en buitengesloten te worden (en dan ook nog eens aangeeft "dat het toch niks was geworden" ) heb je een gebrek aan inlevingsvermogen.
Als deze jongen niet zo gepest was, niet zo'n binnenvetter was geweest en de juiste personen had getroffen om hem te helpen, had hij nu nog geleefd en nog een prima kans gehad op een fijn leven.
Volgens mij ben jij degene die het niet helemaal snapt hier maargoed.quote:Op maandag 5 november 2012 17:19 schreef leeell het volgende:
[..]
en lekker die knuffelsamenleving stimuleren he, allemaal blij en gelijk
je snapt de natuur dan gewoon niet.
dat zeg ik toch, le-zenquote:Op maandag 5 november 2012 17:19 schreef MaLo het volgende:
[..]
Welnee, je kunt ook niet overal om gaan huilen. In dit geval zijn er veel te weinig feiten bekend, en vooral verhoudingsgewijs teveel van een kant.quote:Op maandag 5 november 2012 17:16 schreef Murdera het volgende:
[..]
Als je niet heel hard huilt om die jongen ben je kil en doods van binnen.
Ja, vanaf groep 1 ofzo... nou nou wat nuttig.quote:Op maandag 5 november 2012 17:18 schreef leeell het volgende:
[..]
absoluut, het maakt en breekt mensen, waardoor je persoonlijkheid gevormd word naar al gelang hoe je er op reageert (er tegenin gaan, voor jezelf opkomen, of juist via andere weg er bovenop komen)
tis heel nuttig.
quote:Op maandag 5 november 2012 17:19 schreef MaLo het volgende:
[..]
hij werd gepest om oa zijn geaardheid, dat maakt hem niet zwak maar zijn haters sterk, of het ooit wat met hem geworden zou zijn is gewoon nutteloze speculatie en toch voornamelijk stigmatiserendquote:
Je wordt niet een sterker mens omdat je gepest bent, je wordt daar enkel een beschadigd mens van. Met de juiste opvang kan tijd de scherpe randjes doen vervagen, maar er blijven altijd sporen achter.quote:Op maandag 5 november 2012 17:21 schreef leeell het volgende:
[..]
dat zeg ik toch, le-zen
de hele bedoeling is dat dat laatste gebeurt, de jongen vind een manier om het een plek te geven, leert dan van en wordt sterker.
helaas werkt dat niet altijd , de jongen is te zwak, geen doorzettingsvermogen, geen externe hulp etc.
dan "valt" hij gewoon af
hij koos de weg van de minste weerstand, zonder ooit echt terug te vechten.quote:Op maandag 5 november 2012 17:25 schreef Re het volgende:
[..]
hij werd gepest om oa zijn geaardheid, dat maakt hem niet zwak maar zijn haters sterk, of het ooit wat met hem geworden zou zijn is gewoon nutteloze speculatie en toch voornamelijk stigmatiserend
Het is de vraag nog maar of het om zijn geaardheid was, volgens mij heeft de Telegraaf dat in eerste instantie voornamelijk geconlcudeerd uit die "dinerresencie" en was die opmerking zelfs onderdeel van het treiteren.quote:Op maandag 5 november 2012 17:25 schreef Re het volgende:
[..]
hij werd gepest om oa zijn geaardheid, dat maakt hem niet zwak maar zijn haters sterk, of het ooit wat met hem geworden zou zijn is gewoon nutteloze speculatie en toch voornamelijk stigmatiserend
Ligt eraan hoe je ermee omgaat.quote:Op maandag 5 november 2012 17:25 schreef Tayu het volgende:
[..]
Je wordt niet een sterker mens omdat je gepest bent, je wordt daar enkel een beschadigd mens van. Met de juiste opvang kan tijd de scherpe randjes doen vervagen, maar er blijven altijd sporen achter.
Waar staat precies dat hij daadwerkelijk homo was? Zou best kunnen, maar in de advertentie staat het niet, in dit topic zie ik het ook niet, en in de berichtjes op die dinnersite wordt het wel genoemd, maar homo wordt ook vaak gebruikt als scheldwoord en dat is nou niet echt een betrouwbare bron.quote:
Dat koos hij niet, die kant werd hij op geduwd aangezien hij niet genoeg weerstand kon bieden en overhand had t.o.v de pesters.quote:Op maandag 5 november 2012 17:26 schreef leeell het volgende:
[..]
hij koos de weg van de minste weerstand, zonder ooit echt terug te vechten.
Dat is niet altijd waar. Ik heb daarvan toch echt geleerd dat je van je af moet lequote:Op maandag 5 november 2012 17:25 schreef Tayu het volgende:
[..]
Je wordt niet een sterker mens omdat je gepest bent, je wordt daar enkel een beschadigd mens van. Met de juiste opvang kan tijd de scherpe randjes doen vervagen, maar er blijven altijd sporen achter.
Nee, het ligt eraan of je de juiste opvang hebt. Dat is een voorwaarde om er later op de manier mee om te leren gaan die jij als de juiste manier ziet. Zonder die opvang, lukt dat niemand.quote:Op maandag 5 november 2012 17:27 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je ermee omgaat.
Maar ja je raakt er op sommige punten wel beschadigd van.
hij heeft een afweging gemaakt die elke vorm van toekomst ontneemt, negatief of positief, dat heeft weinig met vechten te makenquote:Op maandag 5 november 2012 17:26 schreef leeell het volgende:
[..]
precies, maar lees je zin, die is ontzettend logisch, dus zijn dood was een logisch gevolg op het feit dat hij het niet aankon.quote:Op maandag 5 november 2012 17:28 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat koos hij niet, die kant werd hij op geduwd aangezien hij niet genoeg weerstand kon bieden en overhand had t.o.v de pesters.
Absolute bullshit!quote:Op maandag 5 november 2012 17:26 schreef leeell het volgende:
[..]
Denk je dat je nu een zwakker of slechter mens zou zijn als je niet was gepest?quote:Op maandag 5 november 2012 17:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is niet altijd waar. Ik heb daarvan toch echt geleerd dat je van je af moet le
bijten.
jaquote:Op maandag 5 november 2012 17:30 schreef Tayu het volgende:
[..]
Denk je dat je nu een zwakker of slechter mens zou zijn als je niet was gepest?
Ben in elk geval blij te lezen dat je achterblijvers niet om de oren zult slaan met jouw visie.quote:
Nja moeilijk te zeggen, zal per persoon ook verschillen verwacht ik.quote:Op maandag 5 november 2012 17:29 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nee, het ligt eraan of je de juiste opvang hebt. Dat is een voorwaarde om er later op de manier mee om te leren gaan die jij als de juiste manier ziet. Zonder die opvang, lukt dat niemand.
Hij kon het waarschijnlijk prima aan ware het niet voor het feit dat zoiets je langzaam afbreekt tot het punt waarop je dus niet meer kan. Of je dat nou wil of niet.quote:Op maandag 5 november 2012 17:30 schreef leeell het volgende:
[..]
precies, maar lees je zin, die is ontzettend logisch, dus zijn dood was een logisch gevolg op het feit dat hij het niet aankon.
Dat ging niet om de pesters me dunkt. Dat waren willekeurige mensen die aan het winkelen waren.quote:Op maandag 5 november 2012 17:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
ja en als we allemaal rijk waren had er ook geen armoede geweest.quote:Op maandag 5 november 2012 17:35 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nja moeilijk te zeggen, zal per persoon ook verschillen verwacht ik.
[..]
Hij kon het waarschijnlijk prima aan ware het niet voor het feit dat zoiets je langzaam afbreekt tot het punt waarop je dus niet meer kan. Of je dat nou wil of niet.
Als die pesters er niet waren geweest had het waarschijnlijk nooit zo geëindigd.
Het belang van het verschil tussen dat tijdelijke en de rest van je leven is een beoordelingskwestie. Hoe lang dat tijdelijke gaat duren is de vraag, evenals of de last die je van het tijdelijke hebt opweegt tegen het positieve dat je mogelijk in de periode daarna kunt krijgen (wat niet zo hoeft te zijn - niet iedereen heeft een superleuk leven).quote:Op maandag 5 november 2012 17:32 schreef Breathtaking het volgende:
Zo naar als mensen op die leeftijd zelfmoord plegenje hersenen zijn niet eens dermate ontwikkeld om in te zien dat het slechts een tijdelijke situatie is en de rest van je leven niet zo zou zijn..
Zijn gekozen oplossing kan hem ook prima geholpen hebben. Zijn probleem is nu toch ook weg? Daarnaast zijn niet alle problemen op te lossen door erover te praten.quote:Op maandag 5 november 2012 17:32 schreef Breathtaking het volgende:
Zonde dat hij niemand had om mee te praten, ik denk dat 90% van de mensen graag een paar uur van hun tijd zouden geven om hem te helpen.
Nee hoor, dat is allemaal uitvoerig onderzocht. Hetzelfde zie je terug bij mensen die aan PTSS lijden. Niet iedere traumatische ervaring lijdt tot PTSS, dat is enkel het geval wanneer de juiste opvang ontbreekt.quote:Op maandag 5 november 2012 17:35 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nja moeilijk te zeggen, zal per persoon ook verschillen verwacht ik.
Natuurlijk, dat zie ik wel in. Maar als je het globaal over je hele leven gezien bekijkt, ken jij 80jarigen die elkaar pesten? Zulke dingen horen voornamelijk bij je jeugd, kinderen/pubers.. En als hij een betere langtermijn visie had gehad (niet zijn schuld, ligt gewoon aan de ontwikkeling van je hersenen) had hij in kunnen zien dat er zoveel manieren waren om die situatie te verbeteren en de rest (namelijk driekwart) van zijn leven gelukkig had kunnen zijn..quote:Op maandag 5 november 2012 17:35 schreef knoblaucha6 het volgende:
Maar Breath, als je 20 bent en je wordt bijv al 5-10 jaar of wellicht langer, getreiterd dan is dat getreiter onderdeel van je leven en zie je dat écht niet als tijdelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |