abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118840732
Een schokkende rouwadvertentie in De Twentsche Courant Tubantia vandaag maakt op internet een grote discussie los over pesten.

Het gaat om een advertentie voor Tim Ribberink uit Tilligte die op 20-jarige leeftijd zelfmoord pleegde.

Zijn ouders hebben in de advertentie de tekst opgenomen van zijn afscheidsbrief: 'Lieve pap en mam, Ik ben mijn hele leven bespot, getreiterd, gepest en buitengesloten. Jullie zijn fantastisch. Ik hoop dat
jullie niet boos zijn. Tot weerziens, Tim.'

De advertentie leidt tot heftige reacties en discussie op internet en op Twitter.

Stilteplek
De 20-jarige Ribberink was tweedejaars student aan de Lerarenopleiding Geschiedenis op de hogeschool Windesheim in Zwolle. De school heeft een stilteplek ingericht. De Stentor meldt dat de school in een mededeling aan de studenten zegt dat 'we Tim hebben leren kennen als een leergierige, enthousiaste en serieuze jongen. Het overlijden van Tim raakt ons zeer.'

Wel makkelijk om de schuld bij de pesters neer te leggen als je zelf depressief bent. Niettemin verschrikkelijk natuurlijk voor ouders en nabestaanden.

bron
pi_118840820
Zelf zeker nooit gepest geweest?
pi_118840824
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:11 schreef Aldo-MC het volgende:

Wel makkelijk om de schuld bij de pesters neer te leggen als je zelf depressief bent. Niettemin verschrikkelijk natuurlijk voor ouders en nabestaanden.

Ik weet uiteraard niet van de hoed of de rand over deze zaak, maar ik kan me toch ook niet aan de impressie onttrekken dat zo iets toch ook met de persoon in kwestie te maken moet hebben. Anders maak je jezelf niet koud...
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118840863
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 11:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zelf zeker nooit gepest geweest?
Juist wel en flink ook.
  maandag 5 november 2012 @ 11:15:17 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118840874
quote:

Wel makkelijk om de schuld bij de pesters neer te leggen als je zelf depressief bent.

En dat concludeer je op basis van?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_118840876
quote:

bron
Net zo makkelijk om deze conclusie te trekken aan de hand van deze 3 zinnen.
Oh, and that's a bad miss!
  maandag 5 november 2012 @ 11:15:58 #7
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_118840898
Als je je hele leven gepest bent geweest, dus in basisonderwijs...vervolgonderwijs en je eerst baantjes of beroepsonderwijs is er nog maar 1 factor continu geweest en dat ben je zelf.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_118840906
quote:
5s.gif Op maandag 5 november 2012 11:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Er staat letterlijk dat hij zelfmoord gepleegd heeft omwille van het feit dat hij kennelijk gepest werd ik verzin dat niet.
pi_118840913
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:14 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Juist wel en flink ook.
Ene gaat er beter om dan een ander hea, hij ervaarde het anders.
pi_118840914
quote:
5s.gif Op maandag 5 november 2012 11:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jeweettoch, op FOK! is iedereen klinisch psycholoog/psychiater. Die diagnose is kinderspel, nav zo'n advertentie. :).

Tevens hebben deze mensen een piemel van 25cm.
pi_118840918
behoorlijke harde trap jegens de mensen uit de sociale omgeving van die jongen, die de ouders nu uitdelen..
Stel je voor dat je die jongen kent, bv bij hem in de klas zat en gewoon met hem omging, misschien niet speciaal bevriend maar net zoals je meerdere mensen zult tegenkomen... moet je je dan gaan schamen?

In deze tekst wordt de indruk gewekt dat 'iedereen' (die de jongen gedurende 'zijn hele leven' begeleid heeft) behalve de ouders (die immers 'fantastisch' zijn) die jongen buitengesloten en getreiterd hebben.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 5 november 2012 @ 11:17:19 #12
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_118840932
quote:
Een schokkende rouwadvertentie in De Twentsche Courant Tubantia vandaag maakt op internet een grote discussie los over pesten.
Wel makkelijk om de schuld bij de pesters neer te leggen als je zelf depressief bent.
Idioot. En dan nog durven beweren dat je zelf gepest bent. :')
  maandag 5 november 2012 @ 11:17:28 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118840940
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:16 schreef Aldo-MC het volgende:

Er saat letterlijk dat hij zelfmoord gepleegd heeft omwille van het feit dat hij kennelijk gepest werd ik verzin dat niet.
Dat kan ik ook lezen.
Maar waar staat precies dat hij depressief is en de schuld afwentelt op pesters?
pi_118840951
Tja. Dat begeleidende afscheidsbriefje vind ik moeilijk te geloven, eigenlijk. Vooral omdat het in een computerlettertype geschreven is. De ouders zijn dus 'fantastisch', de sociale omgeving is de schuld. Ik had liever de originele afscheidsbrief erin gezien, want deze geloof ik niet.

(Neemt uiteraard niet weg dat het vreselijk is, erg naar als je op je 20e al tot de conclusie komt dat deze wereld blijkbaar onleefbaar is voor je)
pi_118840953
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:15 schreef trigt013 het volgende:
Als je je hele leven gepest bent geweest, dus in basisonderwijs...vervolgonderwijs en je eerst baantjes of beroepsonderwijs is er nog maar 1 factor continu geweest en dat ben je zelf.
In welk opzicht continu en hoe weet jij dat dat zo is? Ik zie nergens staan dat iemand niet een andere houding aangenomen heeft, dus wat zie jij als 'continu'?
  maandag 5 november 2012 @ 11:18:23 #16
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_118840960
quote:

[..]

Er staat letterlijk dat hij zelfmoord gepleegd heeft omwille van het feit dat hij kennelijk gepest werd ik verzin dat niet.
Kinderen worden tegenwoordig kapot gepest als ze een hazenlip hebben, raar kapsel, voortanden die uitsteken etc.., het is echt niet zo dat elke gepeste het expres opzoekt. :')
  maandag 5 november 2012 @ 11:18:49 #17
34974 trigt013
pi_118840971
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:18 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

In welk opzicht continu en hoe weet jij dat dat zo is? Ik zie nergens staan dat iemand niet een andere houding aangenomen heeft, dus wat zie jij als 'continu'?
Er staat "mijn hele leven" dat is dus continu.....
pi_118840972
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat kan ik ook lezen.
Maar waar staat precies dat hij depressief is en de schuld afwentelt op pesters?
Dat doet hij niet zijn ouders doen dat.
Een laffe sneer naar de mensen die wel gewoon verder moeten in zijn naaste omgeving.
pi_118840976
quote:

[..]

Alsof "gepest" één concreet ding is dat je voor elke situatie gelijk kan trekken. Misschien werd hij wekelijks voor "watje" uitgemaakt of moest hij dagelijks met angst de straat op omdat hij regelmatig opgewacht, uitgescholden en geslagen werd, weet jij het?
  maandag 5 november 2012 @ 11:19:38 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118841002
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:18 schreef Aldo-MC het volgende:

Een laffe sneer naar de mensen die wel gewoon verder moeten in zijn naaste omgeving.
Waar zeggen die ouders dat hij depressief was?
  maandag 5 november 2012 @ 11:20:19 #21
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_118841024
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:18 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Er staat "mijn hele leven" dat is dus continu.....
Allemachtig zeg :')

Tevens zeg je dat hij zelf continu is gebleven dus hoe je dat vergelijkt met "mijn hele leven" is mijn een raadsel.
pi_118841058
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:16 schreef RM-rf het volgende:
Stel je voor dat je die jongen kent en gewoon met hem omging... moet je je dan gaan schamen?

nee dan niet. DUH.
pi_118841069
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:18 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Kinderen worden tegenwoordig kapot gepest als ze een hazenlip hebben, raar kapsel, voortanden die uitsteken etc.., het is echt niet zo dat elke gepeste het expres opzoekt. :')
Ach man dat was vroeger net zo je moest eens weten. Paar keer van dichtbij meegemaakt suïcide maar blijf zelfmoord laf vinden vooral als je mensen achter laat en dan zo'n briefje.....
Maar die jongen is overleden dus dit ik zal het er verder bij laten het is triest genoeg allemaal.

Op Twitter hebben ze trouwens over GeenStijl die steun betuigen maar dat zij zelf een rol zouden hebben gespeeld bij zijn dood :? Iemand enig idee of dit over een filmpje gaat of online treiterijen?
pi_118841098
Ik vraag me af hoe de pesters zich nou voelen na zoiets.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_118841099
Het is kennelijk niet stoer om gewoon eens te zeggen, "allemachtig, wat sneu voor zo'n gast van 20 dat -ie zo weinig plezier in het leven had door een stel pestkoppen dat dit z'n enige uitweg was...". Nee, altijd maar de schuld bij het slachtoffer leggen, redenen zoeken waarom HIJ een klootzak was, zoals vrouwen die zich sletterig kleden het verdienen om verkracht te worden. Hele nare houding is dat.

Want stel je voor dat iemand je een softe homo vind.
pi_118841108
quote:
Dit is natuurlijk wel zo. Wel kan ik me voorstellen dat je zelfvertrouwen kompleet naar de klote is als je altijd bent gepest en daardoor sociaal bizar overkomt... en dan ben je dus op je volgende school weer de lul.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118841116
quote:
Wat insinueer je nu precies? Dat hij het aan zich zelf te danken heeft dat hij gepest werd?
pi_118841125
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk wel zo. Wel kan ik me voorstellen dat je zelfvertrouwen kompleet naar de klote is als je altijd bent gepest en daardoor sociaal bizar overkomt... en dan ben je dus op je volgende school weer de lul.
goh
pi_118841142
quote:
behoorlijke harde trap jegens de mensen uit de sociale omgeving van die jongen, die de ouders nu uitdelen..
Stel je voor dat je die jongen kent, bv bij hem in de klas zat en gewoon met hem omging, misschien niet speciaal bevriend maar net zoals je meerdere mensen zult tegenkomen... moet je je dan gaan schamen?

In deze tekst wordt de indruk gewekt dat 'iedereen' (die de jongen gedurende 'zijn hele leven' begeleid heeft) behalve de ouders (die immers 'fantastisch' zijn) die jongen buitengesloten en getreiterd hebben.
Welnee dat staat er helemaal niet. Dat verzin jij er zelf bij.
pi_118841146
quote:

[..]

Kan me zo voorstellen dat die jongen en die ouders daar weinig boodschap aan hebben. Ik vrees van niet, maar misschien dat sommigen nu eens twee keer nadenken voor ze iemand anders nodeloos uitschelden en treiteren.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  maandag 5 november 2012 @ 11:24:26 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118841154
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 11:22 schreef Luigi het volgende:
Het is kennelijk niet stoer om gewoon eens te zeggen, "allemachtig, wat sneu voor zo'n gast van 20 dat -ie zo weinig plezier in het leven had door een stel pestkoppen dat dit z'n enige uitweg was...". Nee, altijd maar de schuld bij het slachtoffer leggen, redenen zoeken waarom HIJ een klootzak was, zoals vrouwen die zich sletterig kleden het verdienen om verkracht te worden. Hele nare houding is dat.

Amen!
  maandag 5 november 2012 @ 11:24:30 #33
34974 trigt013
pi_118841158
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:23 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wat insinueer je nu precies? Dat hij het aan zich zelf te danken heeft dat hij gepest werd?
Dat je alleen jezelf kan veranderen en niet de wereld. Sommige kunnen dat niet en kiezen voor deze weg. Even duidelijk, de schuld ligt in mijn ogen nooit bij het slachtoffer maar altijd bij de dader.
  maandag 5 november 2012 @ 11:25:57 #34
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_118841203
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:22 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Ach man dat was vroeger net zo je moest eens weten. Paar keer van dichtbij meegemaakt suïcide maar blijf zelfmoord laf vinden vooral als je mensen achter laat en dan zo'n briefje.....
Zelfde hier, beste vriend verloren op mijn 15de op die manier. Maar mensen laf vinden omdat ze geen andere uitweg meer zien, dan ben je zelf een grote idioot.

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:24 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Dat je alleen jezelf kan veranderen en niet de wereld. Sommige kunnen dat niet en kiezen voor deze weg.
Wie zegt dat hij de wereld wou veranderen? Ik gok dat het enigste wat hij wou, gewoon met rust gelaten wilde worden. :') Maar jij hebt je feiten op een rijtje.

En je ninja-edit veranderd er niks aan.
  maandag 5 november 2012 @ 11:26:19 #35
34974 trigt013
pi_118841210
Even duidelijk, de schuld ligt in mijn ogen nooit bij het slachtoffer maar altijd bij de dader.
pi_118841212
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:24 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Dat je alleen jezelf kan veranderen en niet de wereld. Sommige kunnen dat niet en kiezen voor deze weg.
Nee, dat insinueer je dus niet. Jij typt letterlijk dat hij overal waar hij komt gepest is en hijzelf dus een constante factor is. Waarom denk jij dat hij gepest werd?
  maandag 5 november 2012 @ 11:26:33 #37
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118841217
quote:
Dat is ook wel een kutstreek :').

Of hij nu heel erg gepest is of dat hij alleen in zijn beleving enorm gepest werd, maakt op zich niet uit. Het is heel triest dat zo'n jongen geen andere uitweg meer zag en dat niemand hem heeft kunnen helpen.

Overigens vind ik de advertentie van de ouders wel sneu. "Iedereen was slecht tegen mij behalve jullie, lieve pap en mam" . Het lijkt een beetje zelfverheerlijking van de ouders over het lijk van hun zoon. Misschien niet zo bedoeld, maar het komt wel zo over op mij.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_118841235
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:22 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Maar die jongen is overleden dus dit ik zal het er verder bij laten het is triest genoeg allemaal.

Op Twitter hebben ze trouwens over GeenStijl die steun betuigen maar dat zij zelf een rol zouden hebben gespeeld bij zijn dood :? Iemand enig idee of dit over een filmpje gaat of online treiterijen?
Nee, jij hebt dat nooit meegemaakt. Als je dat wel zou hebben meegemaakt dan zou je weten dat het een intrieste klote ervaring is.
  maandag 5 november 2012 @ 11:27:19 #39
34974 trigt013
pi_118841237
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:26 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Nee, dat insinueer je dus niet. Jij typt letterlijk dat hij overal waar hij komt gepest is en hijzelf dus een constante factor is. Waarom denk jij dat hij gepest werd?
Omdat je als je gepest word dit je zelfvertrouwen kapot slaat en dan word je alleen een makkelijkere prooi voor ander uitschot.
pi_118841242
205 vrienden op Facebook.... geeft toch niet echt het beeld weer van een eenzame loner die door iedereen gepest werd. Studeert iedere keer in razend tempo op school af...
  maandag 5 november 2012 @ 11:28:23 #41
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_118841266
quote:
15s.gif Op maandag 5 november 2012 11:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
205 vrienden op Facebook.... geeft toch niet echt het beeld weer van een eenzame loner die door iedereen gepest werd. Studeert iedere keer in razend tempo op school af...
Vrienden op FB zeggen geen kut helaas, ik heb er ook +300 die ik allemaal wel ken, maar van vrienden blijven er minder dan 10 over. :P
pi_118841273
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:26 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Laten we niet hypocriet gaan doen als je fiks gepest wordt heb je daar zelf ook een aandeel in.
Zonder het pestgedrag goed te praten of te bagatelliseren moet je altijd en vooral eerst zelf in de spiegel kijken.
En wat hij zegt is gewoon zo je kan jezelf veranderen de klotewereld om je heen heb je als individu totaal geen invloed op.
  maandag 5 november 2012 @ 11:28:35 #43
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118841275
Nu geeft een Facebookvriendschap negen van de tien keer niet bepaald een realiteit weer.
pi_118841292
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:26 schreef MaLo het volgende:

Overigens vind ik de advertentie van de ouders wel sneu. "Iedereen was slecht tegen mij behalve jullie, lieve pap en mam" . Het lijkt een beetje zelfverheerlijking van de ouders over het lijk van hun zoon. Misschien niet zo bedoeld, maar het komt wel zo over op mij.
Voor zover ik het begrijp is dat gewoon de afscheidsbrief van hun zoon.
  maandag 5 november 2012 @ 11:29:09 #45
34974 trigt013
pi_118841297
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:28 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Laten we niet hypocriet gaan doen als je fiks gepest wordt heb je daar zelf ook een aandeel in.
Zonder het pestgedrag goed te praten of te bagatelliseren moet je altijd en vooral eerst zelf in de spiegel kijken.
En wat hij zegt is gewoon zo je kan jezelf veranderen de klotewereld om je heen heb je als individu totaal geen invloed op.
Jij snapt hem.
  Overall beste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 11:29:10 #46
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_118841298
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:28 schreef Copycat het volgende:
Nu geeft een Facebookvriendschap negen van de tien keer niet bepaald een realiteit weer.
Voor sommigen wel, Copycat. Voor sommigen wel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_118841305
quote:

[..]

Lees eerst eens een aantal boeken over bijvoorbeeld groepsgedrag onder kinderen, sociale interactie en de opvoeding van kinderen, ok? Oh, en iets over de systeemtheorie ofzo.
  maandag 5 november 2012 @ 11:30:29 #48
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_118841340
Zoals op Geenstijl ook al werd opgemerkt:
http://www.dinnerjudge.nl(...)-days/recensies.html

De site ligt er inmiddels uit, maar dat was een typisch voorbeeldje van internetpesten. Tim had het in ieder geval niet makkelijk.

Edit: spuit11 was al genoemd. Nou ja.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_118841347
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:29 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Lees eerst eens een aantal boeken over bijvoorbeeld groepsgedrag onder kinderen, sociale interactie en de opvoeding van kinderen, ok? Oh, en iets over de systeemtheorie ofzo.
Waarom? Als jij het zo goed weet kun jij het toch even aan hem uitleggen?
  maandag 5 november 2012 @ 11:31:15 #50
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_118841363
quote:

[..]

Ja het is zijn eigen schuld, had hij zijn persoonlijkheid maar moeten veranderen.

:') Je hebt geen idee waar je over praat, lul.
Ook geen sig dus
pi_118841369
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:27 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Nee, jij hebt dat nooit meegemaakt. Als je dat wel zou hebben meegemaakt dan zou je weten dat het een intrieste klote ervaring is.
O toch wel hoor 2x meegemaakt en beide gevallen waren de personen fiks onder invloed van resp cocaine en alcohol.
De meeste mensen die zelfmoord plegen doen dit vanuit een impuls en zouden waarschijnlijk te helpen kunnen zijn als ze maar hulp hadden gezocht.
Maar goed blijft natuurlijk intens triest als je op het punt komt dat je dat kennelijk allemaal niet meer ziet.
pi_118841370
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:28 schreef Copycat het volgende:
Nee natuurlijk niet. Maar toch geeft het wel iets weer. Zag ook een hoop van de school waar hij op zat.
pi_118841371
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 11:30 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Nee, als het principe van kennis vergaren behelst dat iemand het voorkauwt als een klein kind dan stellen scholen ook niet veel meer voor he?
pi_118841383
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 11:30 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Welke boeken zou ik eigenlijk moeten lezen om te begrijpen dat een pester het vooral aan zichzelf te danken heeft? Welke bronnen zijn daar voor te vinden eigenlijk?
  maandag 5 november 2012 @ 11:31:55 #55
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118841386
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:29 schreef Luigi het volgende:

[..]

Voor zover ik het begrijp is dat gewoon de afscheidsbrief van hun zoon.
Je weet niet of het de hele brief is, of dat ze een paar stukjes eruit hebben gepakt die ze goed past.
Ik zou het niet kunnen hoor, in de overlijdensadvertentie van mijn kind schrijven dat ik zelf zo fantastisch was. Of mijn kind dat nu had geschreven of niet.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_118841391
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:31 schreef Luigi het volgende:

[..]

Welke boeken zou ik eigenlijk moeten lezen om te begrijpen dat een pester het vooral aan zichzelf te danken heeft? Welke bronnen zijn daar voor te vinden eigenlijk?
Waarom vraag je dat aan mij?
pi_118841419
quote:
5s.gif Op maandag 5 november 2012 11:32 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Waarom vraag je dat aan mij?
Als je dat fijn vindt wil ik de vraag ook best breder stellen hoor.
pi_118841422
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:29 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik haal mijn kennis niet uit boekjes levenservaring vriend
  maandag 5 november 2012 @ 11:33:21 #59
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_118841426
quote:

Dattes, goed geschreven!
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  Overall beste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 11:33:26 #60
3928 Ulx
pi_118841434
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Maar toch geeft het wel iets weer.
O ja? Wat dan?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_118841454
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:31 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

O toch wel hoor 2x meegemaakt en beide gevallen waren de personen fiks onder invloed van resp cocaine en alcohol.
De meeste mensen die zelfmoord plegen doen dit vanuit een impuls en zouden waarschijnlijk te helpen kunnen zijn als ze maar hulp hadden gezocht.
Maar goed blijft natuurlijk intens triest als je op het punt komt dat je dat kennelijk allemaal niet meer ziet.
De meeste mensen die zelfmoord plegen zijn heel goed instaat om een afweging te maken tussen het wel of niet beëindigen van hun leven. In de meeste gevallen bij bijvoorbeeld instellingen plegen mensen alsnog zelfmoord nadat ze eerder zijn geholpen met het voorkomen van een zelfmoord.
  Overall beste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 11:34:20 #62
3928 Ulx
pi_118841461
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:33 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Da's te lezen.
pi_118841464
quote:

[..]

'boekjes'.
  maandag 5 november 2012 @ 11:34:24 #64
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118841466
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nee natuurlijk niet. Maar toch geeft het wel iets weer. Zag ook een hoop van de school waar hij op zat.
Mwoah, het enige wat het voor mij weergeeft is dat er gewoon snel 'vriendschap' wordt geroepen via die social media. Niet dat het daadwerkelijk vriendschappen zijn. En, hoewel het voor hem wel zo voelde, hoefde natuurlijk niet de hele school tegen hem te zijn.
pi_118841493
RIP en sterkte aan de nabestaanden.
TS is een dwaas en begrijpt niet dat pesten een onderschat probleem is.
  maandag 5 november 2012 @ 11:35:18 #66
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118841503
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:34 schreef Ulx het volgende:

Da's te lezen.
pi_118841516
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:34 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mwoah, het enige wat het voor mij weergeeft is dat er gewoon snel 'vriendschap' wordt geroepen via die social media. Niet dat het daadwerkelijk vriendschappen zijn. En, hoewel het voor hem wel zo voelde, hoefde natuurlijk niet de hele school tegen hem te zijn.
Als er iets duidelijk is tegenwoordig dan is het wel dat een sociaal medium als facebook slechts een schim is van de werkelijke wereld. Mensen hebben altijd etentjes, altijd 300 vrienden en altijd een big o'l time.
pi_118841520
Kun je als jongere uberhaupt nog wel zonder iets als FB? Zelf heb ik het al lang de deur uitgeflikkert maar als je dat als 16 - 20 jarige doet, val je dan per definitie al buiten de boot nowadays?
  maandag 5 november 2012 @ 11:36:10 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118841536
quote:

_O_ Wat ongelofelijk triest dit... :{
pi_118841541
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:34 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

De meeste mensen die zelfmoord plegen zijn heel goed instaat om een afweging te maken tussen het wel of niet beëindigen van hun leven. In de meeste gevallen bij bijvoorbeeld instellingen plegen mensen alsnog zelfmoord nadat ze eerder zijn geholpen met het voorkomen van een zelfmoord.
Nee dat zijn ze niet.
  maandag 5 november 2012 @ 11:36:26 #71
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118841543
Oh en voor die mensen die zeggen dat het vast ook aan de Gepeste lag: ik ben zelf in mijn jeugd nooit gepest. Later op mijn werk wel. Was ik opeens het pispaaltje. En het maakt je kapot. Het is een vicieuze cirkel. Hoe meer je gepest wordt, hoe krampachtiger je gaat proberen aardig gevonden te worden, hoe onnatuurlijker je overkomt, hoe meer je gepest wordt. Ik heb een paar maanden overspannen / burned-out thuis gezeten na dit geouwehoer. Daarna ben ik bij een nieuwe werkgever aan de slag gegaan en was er niks meer aan het handje.

Het heeft heel veel impact op je leven, gepest worden. Ik was al volwassen en het brak me compleet op. Laat staan als je in je kwetsbare kinder- en puberjaren zit. Pesters hebben geen idee wat ze met je doen.
  maandag 5 november 2012 @ 11:36:27 #72
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_118841544
Tranen in m'n ogen. Verschrikkelijk.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_118841558
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:36 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Nee dat zijn ze niet.
Heb je dat op straat geleerd?
pi_118841565
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:33 schreef Ulx het volgende:

[..]

O ja? Wat dan?
Dat er iig 205 man rondliepen die hem als vriend/kennis beschouwden. Ook op zijn nieuwe school.
Dat conflicteert dan op zijn minst een beetje met het beeld dat iedereen zijn hele leven lang hem kapot pestte en buitensloot.
  maandag 5 november 2012 @ 11:38:27 #75
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118841601
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Dat er iig 205 man rondliepen die hem als vriend/kennis beschouwden. Ook op zijn nieuwe school.
Dat conflicteert dan op zijn minst een beetje met het beeld dat iedereen zijn hele leven lang hem kapot pestte en buitensloot.
Je mist het verschil tussen vrienden en Facebookvrienden. En de nuance tussen gevoel en realiteit.
pi_118841610
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:36 schreef Morpheus2002 het volgende:
Tranen in m'n ogen. Verschrikkelijk.
Je kende hem persoonlijk?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_118841628
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:36 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

aa
Heb je dat op straat geleerd?
Nee ik heb een maat die regelmatig pogingen onderneemt door bijvoorbeeld al zijn medicijnen in te nemen en dan spreek je op die gesloten afdelingen wel eens met mensen.
Het merendeel dat zelfmoord wil plegen is zwaar onder invloed, logisch. Maar dan moet jij hier niet gaan roepen dat ze op dat moment een weloverwogen besluit nemen omdat dat in je boekjes staat aangezien ze daar toe helemaal niet in staat zijn.
  Overall beste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 11:39:44 #78
3928 Ulx
pi_118841643
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ow, hij moest letterlijk door de hele wereld worden gepest?
pi_118841659
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:38 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je mist het verschil tussen vrienden en Facebookvrienden. En de nuance tussen gevoel en realiteit.
Nee ik insinueer niet dat het allemaal dikke echte vrienden waren hoor. Maar goed, het is ook verder niet zo belangrijk, het viel me alleen op.
  maandag 5 november 2012 @ 11:40:41 #80
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_118841671
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:38 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Je kende hem persoonlijk?
Nee, moet dat dan?

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:39 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak zeg. Jezus.
Ah je toont je intelligentie ^O^
  maandag 5 november 2012 @ 11:40:43 #81
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118841674
quote:

[..]

In zijn beleving werd hij kapot gepest door iedereen. Gek genoeg kunnen een paar pesters je het gevoel geven dat niemand je mag.
En facebookvrienden, tja. Een beetje klas voegt elkaar standaard allemaal toe.
pi_118841676
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ow, hij moest letterlijk door de hele wereld worden gepest?
Nee dat hoeft niet. Staat er ook niet. En dat weet je zelf ook best wel.
pi_118841722
quote:
15s.gif Op maandag 5 november 2012 11:39 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Nee ik heb een maat die regelmatig pogingen onderneemt door bijvoorbeeld al zijn medicijnen in te nemen en dan spreek je op die gesloten afdelingen wel eens met mensen.
Het merendeel dat zelfmoord wil plegen is zwaar onder invloed, logisch. Maar dan moet jij niet gaan roepen dat ze op dat moment een weloverwogen besluit nemen aangezien ze daar toe helemaal niet in staat zijn.
Dit zijn een heleboel woorden met een heleboel suggestieve opmerkingen.

Je hebt een maat die regelmatig zijn medicijnen in wilt nemen en daarom speek je op gesloten afdelingen weleens met mensen. Ik twijfel zeer aan het feit dat jij uberhaubt ooit op een gesloten afdeling bent geweest en zit dus nu met een aantal vragen. a) Wat voor instelling? b) Hoe kom jij op de gesloten afdeling in aanraking met andere clienten? c) Is het feit dat jouw maat onder drugs zelfmoord probeert te plegen onder invloed een goede maatstaf voor de overige clienten?

Rationaliteit is overigens geen meetbaar begrip.
pi_118841723
quote:

Nee hoor, de mensen wie het aangaat weten zelf prima dat het over hen gaat. Ik heb vroeger ook behoorlijk gepest, was daarin een aanstichter. Als ik nu moet dat gedrag zou worden geconfronteerd weet ik op dat moment echt wel dat ik fout zat.
PWBF
pi_118841734
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:36 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Nee dat zijn ze niet.
Rot eens even op stomme troll, wat probeer je nu te bereiken met je anti-zelfmoord postjes, je begrijpt er echt helemaal niets van wat die mensen doormaken, waarom ze dit soort dingen doen, voor deze mensen is de dood een uitweg voor welke problemen ze dan ook hebben in het dagelijkse leven. Als je zo ver heen bent dat je de dood als een verlossing ziet maar dan zijn ze niet opeens gek geworden, in tegendeel, ze maken de afweging op basis van iets wat zij als minder erg zien.
pi_118841743
quote:

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_118841752
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:40 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Nee, moet dat dan?

Niks moet, maar om nou bij elk geval van tragisch overlijden tranen in je ogen te hebben is ook weer zo wat.
  maandag 5 november 2012 @ 11:42:42 #88
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_118841753
quote:
4s.gif Op maandag 5 november 2012 11:41 schreef HyperViper het volgende:

[..]

En jij dat je een zacht ei bent. Ga toch weg man, aansteller. Wees een fucking man.
Hou gewoon je erg domme mond. Dat zoiets gebeurt is triester dan triest maar jij (en anderen) moeten weer stoer doen en mannelijk zijn :') Chapeau!

Zie verder wat Luigi zegt.
pi_118841755
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee hoor, de mensen wie het aangaat weten zelf prima dat het over hen gaat. Ik heb vroeger ook behoorlijk gepest, was daarin een aanstichter. Als ik nu moet dat gedrag zou worden geconfronteerd weet ik op dat moment echt wel dat ik fout zat.
Je doet het anders nog steeds, volgens mij ben je niet veranderd, op basis van je gedrag op dit forum.
  maandag 5 november 2012 @ 11:43:26 #90
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_118841779
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:42 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Niks moet, maar om nou bij elk geval van tragisch overlijden tranen in je ogen te hebben is ook weer zo wat.
Dat zeg ik niet. Maar die rouwadvertentie vind ik erg aangrijpend. Nooit eerder zo gezien.
pi_118841813
quote:
...
...
Terecht als hij daardoor depressief is geworden.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  maandag 5 november 2012 @ 11:45:12 #92
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_118841835
Er spelen bij dit soort gevallen altijd wel wat meer zaken dan alleen gepest worden lijkt me.
Beetje makkelijk van die ouders.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_118841857
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:45 schreef Caland het volgende:
Er spelen bij dit soort gevallen altijd wel wat meer zaken dan alleen gepest worden lijkt me.
Wat voor zaken denk je aan dan?
  Overall beste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 11:46:15 #94
3928 Ulx
pi_118841868
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:45 schreef Caland het volgende:
Lijkt jou? En daarom is het makkelijk van de ouders?
  maandag 5 november 2012 @ 11:46:19 #95
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_118841871

Wat zullen de pesters trots zijn :r
pi_118841881
quote:

[..]

die je blijkbaar nog niet zoveel hebt.

dat geeft niet, maar doe aub niet alsof :)
  maandag 5 november 2012 @ 11:46:51 #97
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118841884
...
  maandag 5 november 2012 @ 11:47:05 #98
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_118841890
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:45 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wat voor zaken denk je aan dan?
Als je tot zo'n daad komt denk ik dat je in aanleg al niet helemaal in orde bent.

Er zijn wel meer mensen die gepest worden en die plegen geen zelfmoord.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_118841903
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:41 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dit zijn een heleboel woorden met een heleboel suggestieve opmerkingen.

Je hebt een maat die regelmatig zijn medicijnen in wilt nemen en daarom speek je op gesloten afdelingen weleens met mensen. Ik twijfel zeer aan het feit dat jij uberhaubt ooit op een gesloten afdeling bent geweest en zit dus nu met een aantal vragen. a) Wat voor instelling? b) Hoe kom jij op de gesloten afdeling in aanraking met andere clienten? c) Is het feit dat jouw maat onder drugs zelfmoord probeert te plegen onder invloed een goede maatstaf voor de overige clienten?

Rationaliteit is overigens geen meetbaar begrip.
Nee daar zijn gewoon onderzoeken naar geweest. Er zijn nu eenmaal verdomd weinig mensen die de dood nuchter tegemoet durven treden.
En je kunt op gesloten afdelingen gewoon in de centrale ruimte met mensen praten. Ik ben er nog niet een tegengekomen die zijn of haar poging nuchter deed het vereist een zekere mate van 'lef' om zoiets extreems te doen natuurlijk.
  maandag 5 november 2012 @ 11:47:51 #100
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_118841911
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:46 schreef Morpheus2002 het volgende:
[ afbeelding ]

Wat is dat dan?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_118841912
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:47 schreef Caland het volgende:

[..]

Als je tot zo'n daad komt denk ik dat je in aanleg al niet helemaal in orde bent.

Dus je vermoed een psychische stoornis? Aangeboren? En waarom dan?
  maandag 5 november 2012 @ 11:48:12 #102
37295 Luigi
mario pls
pi_118841918
quote:
15s.gif Op maandag 5 november 2012 11:47 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Wat is dat dan?
Ik denk een voorbeeld uit (minstens) 10tallen.
  maandag 5 november 2012 @ 11:48:15 #103
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_118841920
quote:
15s.gif Op maandag 5 november 2012 11:47 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Wat is dat dan?
Gastenboek van de IJssalon waar hij werkte.
  maandag 5 november 2012 @ 11:48:33 #104
343196 RingBewoner
pi_118841931
quote:

[..]

Voor die tweede opmerking wil ik graag een bron of statistieken!
  maandag 5 november 2012 @ 11:48:42 #105
67174 Dos37
Come on Twente
pi_118841937
Ik vind het ook vreselijk, maar het moet wel van twee kanten worden bekeken.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 5 november 2012 @ 11:48:55 #106
343196 RingBewoner
pi_118841947
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:48 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Gastenboek van de IJssalon waar hij werkte.
À, oké. Beetje laag ja.
  maandag 5 november 2012 @ 11:49:10 #107
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_118841954
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:47 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dus je vermoed een psychische stoornis? Aangeboren? En waarom dan?
Ik suggereer nergens een stoornis. Ik zeg alleen dat het pesten vaak niet het enige probleem is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_118841960
quote:
[ afbeelding ]

De reactie van Tim zelf is ook wel van een tamelijk laag niveau.
pi_118841973
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:48 schreef Dos37 het volgende:
Ik vind het ook vreselijk, maar het moet wel van twee kanten worden bekeken.
Dat dus. Hij zal zelf ook geen heilig boontje zijn geweest. Zeker niet als je meerekent hoe die ouders reageren op deze situatie.
pi_118841976
quote:

[..]

Precies!
  maandag 5 november 2012 @ 11:50:08 #111
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118841984
quote:
[ afbeelding ]

Wat een eikels. En dan ook maar door blijven gaan he, een halfjaar na de eerste opmerking nog steeds zulke dingen blijven posten. (Als ik de ijssalon was had ik mijn gastenboek gesloten....)
pi_118841988
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:49 schreef Luigi het volgende:

[..]

En dus moet jij even stampend komen vertellen dat je dan geen man bent, je aanstelt en weet ik veel wat. Wat kom jíj precies tekort?
Aandacht. Bedankt.
  maandag 5 november 2012 @ 11:50:24 #113
343196 RingBewoner
pi_118841993
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:49 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Gast, denk nou na. Die is niet van hemzelf hoor.
  maandag 5 november 2012 @ 11:50:47 #114
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118842009
quote:

[..]

Je denkt toch niet werkelijk dat dat door Tim gepost is. Ik kan op een gastenboek ook iedere willekeurige naam gebruiken.
  Overall beste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 11:50:56 #115
3928 Ulx
pi_118842015
quote:

[..]

Als dat de reactie van Tim zelf is.

Anders naaide iemand hem wel erg hard.
  maandag 5 november 2012 @ 11:51:09 #116
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_118842026
quote:

[..]

_O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_118842027
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 11:50 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Gast, denk nou na. Die is niet van hemzelf hoor.
Ja lekker makkelijk. Zo kan hij ook die reacties zelf plaatsen om aan te tonen hoe zielig hij wel niet is. Heb jij het absolute bewijs? Ik betwijfel het.
pi_118842029
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 11:46 schreef rival het volgende:

[..]

die je blijkbaar nog niet zoveel hebt.

dat geeft niet, maar doe aub niet alsof :)
Omdat ik niet zonder meer partij trek voor de gepeste rot op man met je kinderlogica.
pi_118842035
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:47 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Nee daar zijn gewoon onderzoeken naar geweest. Er zijn nu eenmaal verdomd weinig mensen die de dood nuchter tegemoet durven treden.
En je kunt op gesloten afdelingen gewoon in de centrale ruimte met mensen praten. Ik ben er nog niet een tegengekomen die zijn of haar poging nuchter deed het vereist een zekere mate van 'lef' om zoiets extreems te doen natuurlijk.
Geen lef maar het ontbreken van de noodzaak om verder te leven. Om inhoudelijk verder te gaan op het instellingsverhaal. Er is geen 'instelling'. Als je het hebt over een instelling dan is het begrip instelling ansich inhoudsloos aangezien het een loos begrip is zonder nadere definiëring. Als we het hebben over, wat ik vermoed, mensen met verslavingsproblematiek, dan heb je gelijk. Het is vaak vanuit ontwenningsverschijnselen in combinatie met het weer toetreden van de echte wereld dan mensen geneigd zijn of op het punt staan om zelfmoord te plegen, dit is inderdaad vaak een schreeuw naar aandacht.

Waar ik echter op doel zijn mensen met een psychische stoornis die ofwel aangeboren ofwel aangeleerd kan zijn en deze mensen zijn vaak rationeel bezig met het beëindigen van hun leven. Let wel: Rationeel is een rekbaar begrip.
pi_118842039
Wat een afschuwelijke gebeurtenis.

Ik wil geen oordeel vellen over de wanhoopsdaad van deze jongen. Dat is gewoon niet gepast. We zijn wildvreemden; vrijwel niemand weet exact wat die jongen allemaal heeft moeten doorstaan.

Ik zoom liever in op de keuze van de ouders om letterlijk de afscheidswoorden van Tim in de advertentie te plaatsen. Ik vind het geweldig dat de ouders ervoor hebben gekomen om die woorden letterlijk weer te geven. Het moet extreem moeilijk voor ze zijn om zoiets persoonlijks en intiems met de hele wereld te delen, maar ze brengen daarmee een discussie op gang.

Een discussie in het pseudo-tolerante Nederland, waar homo nog steeds een scheldwoord is en waar een jongen die ervan 'verdacht' wordt 'anders' zijn, kennelijk onophoudelijk kan worden getreiterd, gekleineerd en bespot. De schadelijkheid van pesten wordt pas écht zichtbaar wanneer er sprake is van daden zoals die van Tim. De échte, onzichtbare schade reikt natuurlijk nog veel verder.

Pestkoppen moeten veel harder worden aangepakt en indirect (op de één of andere manier) verantwoordelijk worden gehouden voor dit soort uitkomsten.
  maandag 5 november 2012 @ 11:52:32 #121
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118842068
quote:

Want jij denkt echt dat het zijn eigen reactie is?
  maandag 5 november 2012 @ 11:52:33 #122
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_118842069
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:49 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Dat dus. Hij zal zelf ook geen heilig boontje zijn geweest. Zeker niet als je meerekent hoe die ouders reageren op deze situatie.
Je bedoelt dat Tim stiekem een boefje was?
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_118842078
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:49 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik suggereer nergens een stoornis. Ik zeg alleen dat het pesten vaak niet het enige probleem is.
Wat bedoel jij dan met 'in aanleg al niet in orde'?
  maandag 5 november 2012 @ 11:52:54 #124
343196 RingBewoner
pi_118842081
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:51 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ja lekker makkelijk. Zo kan hij ook die reacties zelf plaatsen om aan te tonen hoe zielig hij wel niet is. Heb jij het absolute bewijs? Ik betwijfel het.
Rot toch op. Als jij in een restaurant werkt waar het niet helemaal gaat zoals het hoort ga je toch niet met voor en achternaam afgeven op je baas op een website. Troll die je bent.
pi_118842084
quote:
9s.gif Op maandag 5 november 2012 11:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Want jij denkt echt dat het zijn eigen reactie is?
Heb je feitelijke bewijzen dat dat niet zo is dan?
pi_118842101
quote:

[..]

;(
pi_118842105
quote:
10s.gif Op maandag 5 november 2012 11:52 schreef Ryon het volgende:

[..]

Je bedoelt dat Tim stiekem een boefje was?
En dat hij zelf die reacties plaatst onder zijn eigen naam. Om vervolgens te claimen hoe zielig hij wel niet is en hoe kwaadaardig zijn "vijanden" zijn. Een hele oude techniek, zeer effectief. Zoals nu blijkt.
  maandag 5 november 2012 @ 11:53:33 #128
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118842106
quote:
15s.gif Op maandag 5 november 2012 11:53 schreef Aldo-MC het volgende:

Heb je feitelijke bewijzen dat dat niet zo is dan?
Gezond verstand. Hij werkte daar nota bene,
pi_118842123
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:47 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Jij bepaalt niet wat nuchter is, is het nuchter om zo bang te zijn voor de dood dat je niet dood wilt, of is nuchter als je kan relativeren en misschien bepaalde zaken in het dagelijkse als minder erg ziet dan wat de dood dan ook moge brengen.
  maandag 5 november 2012 @ 11:54:03 #130
37295 Luigi
mario pls
pi_118842127
quote:
4s.gif Op maandag 5 november 2012 11:53 schreef HyperViper het volgende:

[..]

En dat hij zelf die reacties plaatst onder zijn eigen naam. Om vervolgens te claimen hoe zielig hij wel niet is en hoe kwaadaardig zijn "vijanden" zijn. Een hele oude techniek, zeer effectief. Zoals nu blijkt.
Ok dan. :D.

Gast.

Nee, echt. Gast.

:')!
pi_118842136
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 11:52 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Rot toch op. Als jij in een restaurant werkt waar het niet helemaal gaat zoals het hoort ga je toch niet met voor en achternaam afgeven op je baas op een website. Troll die je bent.
Als als als. Suggestieve bocht. Ken jij hem?
pi_118842137
quote:

[..]

Haha wel tof dat je je alu hoedje opzet.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
  maandag 5 november 2012 @ 11:54:24 #133
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118842142
quote:

HV, ik mag je, maar in sommige topics is je getroll zo kansloos en kan het gemist worden als kiespijn. In dit topic dus ook.
pi_118842151
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 11:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Gezond verstand. Hij werkte daar nota bene,
Ach misschien was hij het allemaal zat joh
  maandag 5 november 2012 @ 11:55:44 #135
351780 Piye
King of Kush
pi_118842186
quote:

Bij zelfmoord ben je naast slachtoffer ook gewoon de dader. Triest dat hij zo weinig plezier in z'n leven had inderdaad, maar zelfmoord is altijd je eigen schuld.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  maandag 5 november 2012 @ 11:55:59 #136
343196 RingBewoner
pi_118842193
quote:
4s.gif Op maandag 5 november 2012 11:54 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Als als als. Suggestieve bocht. Ken jij hem?
Troll.
  maandag 5 november 2012 @ 11:56:02 #137
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_118842195
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:52 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wat bedoel jij dan met 'in aanleg al niet in orde'?
Ik denk dat zo iemand mentaal/psychisch gewoon een flink stuk zwakker is dan het gemiddelde. Iets wat vaak al een reden is dat hij/zij gepest wordt. Of dat een stoornis is laat ik even aan deskundigen over.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_118842196
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:51 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Omdat ik niet zonder meer partij trek voor de gepeste rot op man met je kinderlogica.
welke logica?
  maandag 5 november 2012 @ 11:56:04 #139
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118842198
Gepest worden is natuurlijk heel erg maar het is niet de enige oorzaak van een zelfmoord. Je zou ook kunnen redeneren dat degene die zijn leven genomen heeft niet het vermogen heeft om zich aan te passen aan de maatschappij.

Ieder mens word geconfronteerd met een samenleving die niet aansluit bij zijn beeld van een ideale samenleving. Het is werkelijk een verhaal van 'survival of the fittest' :{
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 5 november 2012 @ 11:56:19 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118842205
quote:
10s.gif Op maandag 5 november 2012 11:54 schreef Luigi het volgende:

[..]

Gast.

Nee, echt. Gast.

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:54 schreef imanidiot het volgende:

[..]

Haha wel tof dat je je alu hoedje opzet.
Je zou bijna denken dat HyperViper een van de pesters van Tim was die zichzelf nu schoon probeert te praten ofzo. :?
pi_118842209
Doet het daadwerkelijke gedrag van Tim, of hoe zielig hij al dan niet was, nou echt zo ter zake? Waar het om gaat, is hoe die jongen zijn leven heeft ervaren; terecht of onterecht. De tekst in de adverentie spreekt wat dat betreft boekdelen.

Ik snap werkelijk niet waarom die opmerking tot 10 cijfers achter de komma ontleed moet worden. De kern van de zaak is dat die jongen zo erg is gepest dat hij geen andere uitweg meer zag dan zichzelf van kant maken. Dat is het enige feit dat we zéker weten. Speculeren over Tim's veronderstelde gedrag, zijn incasseringsvermogen, etc.... - allemaal bijzonder ongepast en respectloos.
  maandag 5 november 2012 @ 11:56:37 #142
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_118842210
quote:
10s.gif Op maandag 5 november 2012 11:54 schreef Luigi het volgende:

[..]

Gast.

Nee, echt. Gast.

Het is eigenlijk lachwekkend die gast.
  maandag 5 november 2012 @ 11:56:56 #143
37295 Luigi
mario pls
pi_118842218
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:56 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

[..]

Je zou bijna denken dat HyperViper een van de pesters van Tim was die zichzelf nu schoon probeert te praten ofzo. :?
Of iig 'een' pester.
pi_118842226
quote:

[..]

[..]

Hij heeft een zeer slecht geweten.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 11:57:50 #145
8781 crew  Frutsel
pi_118842244
Zeer trieste zaak... tis jammer dat Tim niet voor zijn beslissing nog even op gepaste wijze van zijn pesters afscheid nam.
pi_118842247
Hyper en Aldo zijn aan het trollen besef ik nu, niemand kan zo dom zijn.
  maandag 5 november 2012 @ 11:57:55 #147
343196 RingBewoner
pi_118842248
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:56 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik denk dat zo iemand mentaal/psychisch gewoon een flink stuk zwakker is dan het gemiddelde. Iets wat vaak al een reden is dat hij/zij gepest wordt. Of dat een stoornis is laat ik even aan deskundigen over.
Reageer nou ook op mij dan!
pi_118842256
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:51 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Geen lef maar het ontbreken van de noodzaak om verder te leven. Om inhoudelijk verder te gaan op het instellingsverhaal. Er is geen 'instelling'. Als je het hebt over een instelling dan is het begrip instelling ansich inhoudsloos aangezien het een loos begrip is zonder nadere definiëring. Als we het hebben over, wat ik vermoed, mensen met verslavingsproblematiek, dan heb je gelijk. Het is vaak vanuit ontwenningsverschijnselen in combinatie met het weer toetreden van de echte wereld dan mensen geneigd zijn of op het punt staan om zelfmoord te plegen, dit is inderdaad vaak een schreeuw naar aandacht.

Waar ik echter op doel zijn mensen met een psychische stoornis die ofwel aangeboren ofwel aangeleerd kan zijn en deze mensen zijn vaak rationeel bezig met het beëindigen van hun leven. Let wel: Rationeel is een rekbaar begrip.
Plegen ook niet heel veel mensen zelfmoord op het moment dat bijvoorbeeld een partner ze in de steek laat, ze voor het oog van de wereld falen (denk aan topbestuurders in het verleden)?
Maar nogmaals ik ken die statistieken niet exact dus wellicht heb je hier een punt maar weet wel dat er door de GGZ in Groningen onderzocht is in 2007 dat er in 98% van alle zelfmoorden in de provincie sprake was van enige vorm van drug/alcohol al dan niet in de vorm van medicatie.
  maandag 5 november 2012 @ 11:58:10 #149
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118842257
Mensen die pesten zijn over het algemeen echte kuddedieren, een sterk individu hoeft namelijk niet te pesten om zijn eigenwaarde bevestigt te zien.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 5 november 2012 @ 11:58:19 #150
37295 Luigi
mario pls
pi_118842264
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:57 schreef Frutsel het volgende:
Zeer trieste zaak... tis jammer dat Tim niet voor zijn beslissing nog even op gepaste wijze van zijn pesters afscheid nam.
Je bedoelt even een Columbine doen? :7.
  maandag 5 november 2012 @ 11:58:46 #151
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118842278
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:57 schreef Frutsel het volgende:
Je bedoelt door ze even een bezoekje af te leggen met het nodige wapengeweld?
pi_118842282
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:56 schreef Caland het volgende:

[..]

Ok, helaas is er over pesten erg weinig over bekend. Als je kijkt naar groepsgedrag onder kinderen dan lijkt er inderdaad wel zoiets te zijn als een soort van selectieve basis waarom mensen buiten de boot vallen of juist erg populair zijn.

Aangeboren lichamelijke afwijkingen vallen natuurlijk snel op en dat is een belangrijk criterium voor pestgedrag maar een laag IQ of andere geestelijke beperking opmerkelijk genoeg ook, let wel, ik heb het hier over kinderen van 4 tot 6 jaar oud die dat opmerken.

Helaas is er ook een hele grote groep mensen die gepest worden en geen van bovenstaande hebben, zie in werksituaties waarin zondebokken worden gevonden, middelbare of universitaire scholen.
pi_118842290
quote:
15s.gif Op maandag 5 november 2012 11:56 schreef Boldface het volgende:
Doet het daadwerkelijke gedrag van Tim, of hoe zielig hij al dan niet was, nou echt zo ter zake? Waar het om gaat, is hoe die jongen zijn leven heeft ervaren; terecht of onterecht. De tekst in de adverentie spreekt wat dat betreft boekdelen.

Ik snap werkelijk niet waarom die opmerking tot 10 cijfers achter de komma ontleed moet worden. De kern van de zaak is dat die jongen zo erg is gepest dat hij geen andere uitweg meer zag dan zichzelf van kant maken. Dat is het enige feit dat we zéker weten. Speculeren over Tim's veronderstelde gedrag, zijn incasseringsvermogen, etc.... - allemaal bijzonder ongepast en respectloos.
De zolderknerd die dergelijke reacties maakt probeert de evolutie van een supermans te propaganderen waar hij of zij (meestal toch hij vermoedelijk) zelf niet eens onder valt en dat begrijpt die persoon dan ook erg goed waardoor die reacties hier wel worden gemaakt maar ze in RL hun mond niet eens durven open te trekken en ik zou zeggen houd die mond maar dicht inderdaad.

Goede post.
pi_118842296
quote:

[..]

[..]

Tuurlijk lekker stigmatiseren zijn we goed in in dit land.
  maandag 5 november 2012 @ 12:00:07 #155
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118842317
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:58 schreef Pizzakoppo het volgende:

Helaas is er ook een hele grote groep mensen die gepest worden en geen van bovenstaande hebben, zie in werksituaties waarin zondebokken worden gevonden, middelbare of universitaire scholen.
Klopt... bullebakken kom je in alle lagen van de samenleving tegen.
  Overall beste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 12:00:50 #156
3928 Ulx
pi_118842344
quote:
16s.gif Op maandag 5 november 2012 11:59 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Tuurlijk lekker stigmatiseren zijn we goed in in dit land.
Waarom schiet je zo in de verdediging?
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 12:01:44 #157
8781 crew  Frutsel
pi_118842389
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:58 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je bedoelt door ze even een bezoekje af te leggen met het nodige wapengeweld?
Dat mag een ieder voor zichzelf invullen... :)

ik heb in elk geval totaal geen medelijden met pesters die tot het uiterste gaan, week in week uit.
Het wordt in mijn ogen nog altijd behoorlijk onderschat.
  maandag 5 november 2012 @ 12:02:25 #158
37295 Luigi
mario pls
pi_118842426
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:01 schreef Frutsel het volgende:

[..]

ik heb in elk geval totaal geen medelijden met pesters die tot het uiterste gaan, week in week uit.
Er is echt heeeeeeeel veel aandacht voor bij mijn dochter op school. Heel veel. En nu snap ik weer waarom.
pi_118842428
quote:

[..]

[..]

Alsof ik zo'n makkelijk doelwit zou pakken. Tevens geef ik nergens aan dat het goed is wat er gebeurd is. Ik stel slechts dat die gast zelf ook wel geen lieverdje geweest zal zijn. Met name zijn ouders etaleren zeer beperkt goed fatsoen. Dat zal bij hun kind niet anders geweest zijn.
  maandag 5 november 2012 @ 12:02:30 #160
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118842433
quote:

[..]

Ooh.... big girls don't cry, they get even ~O>

Niets smaakt zoeter dan wraak })
pi_118842461
quote:

[..]

Dit is ook weer tekort door de bocht. Ook bij pesters kan er een hoop trauma aan het gedrag ten grondslag liggen. Wederom systeemtheorie die aangeeft dat gedrag van mensen kan worden verklaard door het systeem om hem of haar heen.
pi_118842485
quote:

[..]

Dit is echt een zieke gedachte
  maandag 5 november 2012 @ 12:03:36 #163
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_118842489
ow iemand zn leven gaat niet zoals geplant. huppa zelfmoord. laffe homo.

ik had al 50 treinen moeten koppen.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  maandag 5 november 2012 @ 12:04:26 #164
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118842525
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
Gepest worden is natuurlijk heel erg maar het is niet de enige oorzaak van een zelfmoord. Je zou ook kunnen redeneren dat degene die zijn leven genomen heeft niet het vermogen heeft om zich aan te passen aan de maatschappij.

Ieder mens word geconfronteerd met een samenleving die niet aansluit bij zijn beeld van een ideale samenleving. Het is werkelijk een verhaal van 'survival of the fittest' :{
Het hoeft inderdaad niet de enige oorzaak te zijn geweest. Maar het kan wel de spreekwoordelijke druppel zijn, als je jaren wordt gepest breekt je dat echt een keer op.
  maandag 5 november 2012 @ 12:04:28 #165
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118842530
quote:
4s.gif Op maandag 5 november 2012 12:02 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Alsof ik zo'n makkelijk doelwit zou pakken. Tevens geef ik nergens aan dat het goed is wat er gebeurd is. Ik stel slechts dat die gast zelf ook wel geen lieverdje geweest zal zijn. Met name zijn ouders etaleren zeer beperkt goed fatsoen. Dat zal bij hun kind niet anders geweest zijn.
Goed fatsoen? Ik vind de tekst van die rouwadvertentie wel goed.

Misschien dat de pesters in kwestie zich eens gaan realiseren wat ze met hun onschuldige daden teweeg kunnen brengen.
  maandag 5 november 2012 @ 12:04:31 #166
343196 RingBewoner
pi_118842532
quote:

[..]

Dus je geeft toe dat je een pester bent?
pi_118842537
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:03 schreef _GdR_ het volgende:

Matige troll, probeer nogmaals.
  maandag 5 november 2012 @ 12:04:58 #168
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118842551
quote:

Check ns.nl. Het is nog niet te laat.
Laffe homo.
  Overall beste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 12:05:29 #169
3928 Ulx
pi_118842573
quote:

[..]

Die ouders trappen gewoon terug. En ik denk dat die Tim wel wat namen zal hebben genoemd. Dat de pesters dus niet met naam en toenaam op de rouwadvertentie staan is al erg aardig.

Mocht mijn kind wegens zoiets zelfmoord plegen staan de namen van de treiteraars met hun adressen en foto's in de krant. En dan verwacht ik dat ze dat accepteren. Als echte mannen.
  maandag 5 november 2012 @ 12:05:37 #170
343196 RingBewoner
pi_118842581
quote:

Leer jij eerst maar Nederlands.
pi_118842608
quote:

[..]

Je probeert het wel maar gaat toch voorbij aan een paar punten. Weliswaar kun je gedrag van kinderen ontleden door te kijken naar gedrag van de ouders maar daarin is het verstandig om de excessen uit te bannen. Dus de extreme (zeldzame) emotie die de ouders in de rouwadvertentie tentoon spreiden is niet representatief voor 'normaal' gedrag van de ouders.
  Overall beste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 12:06:32 #172
3928 Ulx
pi_118842611
quote:

Klopt, Zelfs dat lukt je niet.
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 12:07:00 #173
8781 crew  Frutsel
pi_118842630
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:03 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dit is ook weer tekort door de bocht. Ook bij pesters kan er een hoop trauma aan het gedrag ten grondslag liggen. Wederom systeemtheorie die aangeeft dat gedrag van mensen kan worden verklaard door het systeem om hem of haar heen.
Dat kan inderdaad, maar dan is het de taak van de omgeving (familie, school, vrienden etc etc) om daar wat aan te doen. Maar zoals ik zeg denk ik dat het veelal wordt onderschat en/of niet serieus genoeg genomen wordt
  maandag 5 november 2012 @ 12:07:02 #174
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_118842635
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 12:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Laffe homo.
gepest worden is inderdaad niet leuk nee. maar heb je enig idee wat voor leed je je ouders/broer/zus/familie aandoet????

zelfmoord is het lafste wat er is. ongeacht de reden.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  maandag 5 november 2012 @ 12:07:09 #175
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118842641
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 12:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Laffe homo.
:D
pi_118842666
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:07 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

gepest worden is inderdaad niet leuk nee. maar heb je enig idee wat voor leed je je ouders/broer/zus/familie aandoet????

Ok, thanks voor deze info.
pi_118842676
quote:

[..]

Flauwekul wat weet jij er nou weer van :') :').
pi_118842679
quote:

[..]

Tot op zekere hoogte wel mee eens ja. Als je het echt niet ziet zitten moet je tenminste een traject volgen met een eventuele poging tot bijv euthanasie.
Niet zomaar zonder hulp te zoeken denken bekijk het maar.
  maandag 5 november 2012 @ 12:08:21 #179
37295 Luigi
mario pls
pi_118842685
quote:

[..]

Heb je wel vaker last van je mening?
  maandag 5 november 2012 @ 12:08:36 #180
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118842692
quote:

Nee, het lafste is om iemand die zelfmoord heeft gepleegd ongezien een laffe homo te noemen. Maar ook jij vindt jezelf waarschijnlijk een enorm stoertje.
pi_118842694
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:07 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad, maar dan is het de taak van de omgeving (familie, school, vrienden etc etc) om daar wat aan te doen. Maar zoals ik zeg denk ik dat het veelal wordt onderschat en/of niet serieus genoeg genomen wordt
En daar zit de kern van het probleem, scholen hebben hier geen toezicht meer op.
pi_118842713
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 12:08 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, het lafste is om iemand die zelfmoord heeft gepleegd ongezien een laffe homo te noemen. Maar ook jij vindt jezelf waarschijnlijk een enorm stoertje.
Naah. Zelfmoord plegen is toch echt een stuk laffer.
pi_118842717
Kan me niet voorstellen dat er gepest wordt op een hogeschool.
pi_118842726
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:07 schreef Frutsel het volgende:

[..]

De school kan daar bar weinig aan doen in de praktijk....
  maandag 5 november 2012 @ 12:10:31 #185
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118842762
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:09 schreef HyperViper het volgende:
Ik snap dat jij dat nu vindt.
  maandag 5 november 2012 @ 12:10:56 #186
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118842775
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:09 schreef Jahr00n het volgende:
Kan me niet voorstellen dat er gepest wordt op een hogeschool.
Je kunt je ook niet voorstellen dat er in het bedrijfsleven net zo hard wordt gepest?
  maandag 5 november 2012 @ 12:11:23 #187
343196 RingBewoner
pi_118842797
quote:

[..]

Internetheld.
pi_118842827
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 12:10 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je kunt je ook niet voorstellen dat er in het bedrijfsleven net zo hard wordt gepest?
Touche. Toch zou het zo (moeten) zijn dat je op die leeftijd daar wel een beetje boven staat.
  maandag 5 november 2012 @ 12:12:14 #189
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118842832
quote:

[..]

Ok, helaas is er over pesten erg weinig over bekend. Als je kijkt naar groepsgedrag onder kinderen dan lijkt er inderdaad wel zoiets te zijn als een soort van selectieve basis waarom mensen buiten de boot vallen of juist erg populair zijn.

Aangeboren lichamelijke afwijkingen vallen natuurlijk snel op en dat is een belangrijk criterium voor pestgedrag maar een laag IQ of andere geestelijke beperking opmerkelijk genoeg ook, let wel, ik heb het hier over kinderen van 4 tot 6 jaar oud die dat opmerken.

Ik was ook nooit gepest, zelfs populair op de basisschool. Ben slim, niet lelijk en best aardig. Bij mijn eerste baan lag ik prima in de groep en bij baan twee werd ik opeens kapotgepest. Ik heb veel hulp gehad van (nota bene) de bedrijfsarts om er weer bovenop te komen en heb gelukkig bij mijn huidige werkgever een frisse start kunnen maken. Ook hier lig ik weer prima in de groep.

Dus je kunt echt gewoon pech hebben met de omgeving waarin je terechtkomt. En als je puber bent, lijkt gepest worden mij nog veel heviger effecten hebben dan als je volwassen bent.
  maandag 5 november 2012 @ 12:12:44 #190
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118842853
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Touche. Toch zou het zo (moeten) zijn dat je op die leeftijd daar wel een beetje boven staat.
Ja, het zou ook zo moeten zijn dat elke dag de zon schijnt.
pi_118842854
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Idd zeg. Als volwassene laat je je toch niet pesten?
  Trouwste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 12:12:56 #192
7889 tong80
Spleenheup
pi_118842865
Heftig. Kreeg tranen in m'n ogen.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_118842869
Waarom overleeft de ene pester het wel en de andere niet, is dat een vorm van nauurlijke selectie of gewoon domme pech of verkeerde keuzes maken?
pi_118842875
quote:

[..]

Ik snap die opvatting niet. Ieder mens moet toch lekker zelf weten wat hij/zij met zijn/haar leven wil doen. Je bent het niemand verplicht te blijven leven. Als je er geen zin meer in hebt, succes en tot ziens. Ik blijf het raar vinden dat daar zo'n taboe op rust.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 5 november 2012 @ 12:13:35 #195
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118842904
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 12:08 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mee eens, zelfmoord afdoen als zijnde de daad van een laf persoon lijkt mij niet terecht. Zelfmoord plegen is een daad van wanhoop, stel je toch eens voor hoe je er mentaal aan toe moet zijn om je eigen leven te beëindigen?
pi_118842934
quote:

[..]

ik kan me niet voorstellen dat iedereen zich daar schuldig over voelt. als je van jezelf toch weet dat je gewoon met die jongen bent omgegaan dan ben je nergens schuldig aan en hoef je je ook niet naar te voelen daarover.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_118842935
Nja zelfmoord is niet altijd laf. Neem bijvoorbeeld Independence Day, het einde.. Dat is al een heel ander verhaal.
  maandag 5 november 2012 @ 12:14:19 #198
343196 RingBewoner
pi_118842936
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:13 schreef Aldo-MC het volgende:
Waarom overleeft de ene pester het wel en de andere niet, is dat een vorm van nauurlijke selectie of gewoon domme pech of verkeerde keuzes maken?
Dat is te kort door de bocht.
  Trouwste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 12:14:43 #199
7889 tong80
Spleenheup
pi_118842949
quote:

Waarom was ie depressief denk je :?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 5 november 2012 @ 12:15:04 #200
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118842961
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:12 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Idd zeg. Als volwassene laat je je toch niet pesten?
Je hebt geen idee. Wat doe je als er achter je rug om gekke gezichten worden getrokken, je als enige niet meegevraagd wordt op bedrijfsetentjes en als er bij alles wat je doet gezegd wordt dat je het anders moet doen? En dat opnieuw en opnieuw en opnieuw? En als je vervolgens naar je manager stapt, er wordt gezegd dat je zelf maar eens goed moet nadenken over je rol binnen de groep? Dan breek je wel een keer.
  Trouwste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 12:15:26 #201
7889 tong80
Spleenheup
pi_118842977
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:13 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Mee eens, zelfmoord afdoen als zijnde de daad van een laf persoon lijkt mij niet terecht. Zelfmoord plegen is een daad van wanhoop, stel je toch eens voor hoe je er mentaal aan toe moet zijn om je eigen leven te beëindigen?
Precies. Goed verwoord.

pi_118842979
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 12:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, het zou ook zo moeten zijn dat elke dag de zon schijnt.
Pfft. Nou ik wens ze veel succes met mij proberen te pesten.
  maandag 5 november 2012 @ 12:15:46 #203
343196 RingBewoner
pi_118842988
quote:
4s.gif Op maandag 5 november 2012 12:14 schreef HyperViper het volgende:
Nja zelfmoord is niet altijd laf. Neem bijvoorbeeld The Independence Day, het einde.. Dat is al een heel ander verhaal.
Pleur nou eens op. Een andere mening is prima. Trollen is vaak ook wel geinig maar dit is gewoon irriterend en kwetsend. Je schreeuwt dingen zonder dat je ze onderbouwt.
pi_118843001
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:15 schreef MaLo het volgende:

[..]

Je hebt geen idee. Wat doe je als er achter je rug om gekke gezichten worden getrokken, je als enige niet meegevraagd wordt op bedrijfsetentjes en als er bij alles wat je doet gezegd wordt dat je het anders moet doen? En dat opnieuw en opnieuw en opnieuw? En als je vervolgens naar je manager stapt, er wordt gezegd dat je zelf maar eens goed moet nadenken over je rol binnen de groep? Dan breek je wel een keer.
Ik zou zoveel schijt hebben aan iedereen eerlijk gezegd. Ik kom daar om te werken niet om vrienden te maken.
  maandag 5 november 2012 @ 12:16:00 #205
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118843003
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:14 schreef tong80 het volgende:

Don't bother. Ook die vraag wist hij al vanaf het begin niet te beantwoorden.
  maandag 5 november 2012 @ 12:16:08 #206
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118843008
quote:
4s.gif Op maandag 5 november 2012 12:14 schreef HyperViper het volgende:
Nja zelfmoord is niet altijd laf. Neem bijvoorbeeld Independence Day, het einde.. Dat is al een heel ander verhaal.
Je eigen leven opofferen om vele levens te redden is een heldendaad.
pi_118843012
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 12:14 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Dat is te kort door de bocht.
Nee dat vraag ik me serieus af. Als je zelf ook gepest bent of het anderzijds zwaar gehad hebt maar je leeft nog steeds en hebt de spoken uit je verleden overwonnen is dat toch iets dat mensen zich afvragen.
  maandag 5 november 2012 @ 12:16:24 #208
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118843023
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Pfft. Nou ik wens ze veel succes met mij proberen te pesten.
Ja, jij! Jij staat overal boven, jij superman, jij!
pi_118843037
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:15 schreef MaLo het volgende:

[..]

Waarom geef je dan niet een grote bek terug tegen degene die de hele tijd zit te zieken ipv naar de manager stappen? Dat is het equivalent van naar de meester op school stappen, dat had altijd alleen maar een averechts effect.
  maandag 5 november 2012 @ 12:17:04 #210
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118843043
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:16 schreef ComplexConjugate het volgende:

En Independence Day nog altijd een Hollywood-film.
pi_118843063
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:14 schreef tong80 het volgende:

[..]

Gebrek aan karakter meest waarschijnlijke optie.
  Overall beste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 12:17:38 #212
3928 Ulx
pi_118843072
quote:

[..]

Waarom? Jij zou het ook niet volhouden als er dagelijks bullshit over je verteld wordt, met opzet onjuiste info geleverd wordt, koffie in je bureaula wordt gegoten, etc. Iedereen heeft een breekpunt.

Of je laat je heel lafjes en slapjes wegpesten. Of je slaat er op los, wat carrieretechnisch niet heel handig is. Of je doet iets anders.
pi_118843079
quote:
10s.gif Op maandag 5 november 2012 12:16 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, jij! Jij staat overal boven, jij superman, jij!
Nee onzin, maar je laat je als volwassene toch niet de tent uit zieken? :? FF serieus? Zou jij dat wel toestaan dan?
  maandag 5 november 2012 @ 12:18:10 #214
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118843093
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:15 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Ik zou zoveel schijt hebben aan iedereen eerlijk gezegd. Ik kom daar om te werken niet om vrienden te maken.
Ik kom ook niet op mijn werk om vrienden te maken. Maar ik wens wel met respect behandeld te worden en niet dagelijks gekleineerd te worden.
pi_118843118
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:17 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waarom? Jij zou het ook niet volhouden als er dagelijks bullshit over je verteld wordt, met opzet onjuiste info geleverd wordt, koffie in je bureaula wordt gegoten, etc. Iedereen heeft een breekpunt.

Of je laat je heel lafjes en slapjes wegpesten. Of je slaat er op los, wat carrieretechnisch niet heel handig is. Of je doet iets anders.
Koffie in je bureaula. :') Je maakt een grapje hoop ik.
pi_118843130
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee onzin, maar je laat je als volwassene toch niet de tent uit zieken? :? FF serieus? Zou jij dat wel toestaan dan?
http://www.bol.com/nl/l/n(...)294815673/index.html

Lees deze boeken maar eens.
  maandag 5 november 2012 @ 12:19:22 #217
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_118843133
nou als je zelfmoord pleegt daarom, kan ik het goed begrijpen je durft de deur niet eens uit.
hij hield wel van zijn ouders thuis zat hij veilig.
ik ben vroeger veel gepest gelukkig paar keer van me af kunnen bijten waardoor op hield.
maar moet er niet aan denken dat ik mijn gehele jeugd gepest werd.
verschrikkelijk dit en heb de advertentie gezien laatst..deed me wel iets, :'(
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Overall beste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 12:19:26 #218
3928 Ulx
pi_118843134
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik niet. Ik kom nog eerder met een riotgun op kantoor. Dan zullen ze wel even zien wat pesten is.
pi_118843135
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:18 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik kom ook niet op mijn werk om vrienden te maken. Maar ik wens wel met respect behandeld te worden en niet dagelijks gekleineerd te worden.
En wat zou je doen als men je slecht behandelde dan ga je toch ander werk zoeken?
In mijn getreiterde fase zou ik ook echt niet op een terras hebben willen of durven staan. Beetje anticiperen is beter voor iedereen.
  maandag 5 november 2012 @ 12:19:44 #220
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118843149
quote:

Je weet de omstandigheden waaronder het gebeurt niet. Ik 'denk' niet dat ik het zou toestaan, maar ik heb gelukkig totaal geen pestervaring, dus echt stellig 'nee' durf ik niet te roepen.
pi_118843172
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:17 schreef Ulx het volgende:

[..]

Uiteraard strontvervelend, maar ik zou het op zijn minst terug gaan doen.
quote:
Je hebt gelijk dat iedereen een breekpunt heeft en dat je op een gegeven moment ergens niet eens meer wilt werken natuurlijk als de sfeer constant verziekt is. Maar voordat het zover is ben je wel een heel traject afgegaan waar men steeds verder gaat.

En als iemand continue de koffie in mn lade gooit dan kom ik er echt wel achter wie dat is en dan ram ik dat nietapparaat z'n strot in. Kijken of hij het dan nog een keer doet.
  maandag 5 november 2012 @ 12:21:17 #222
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_118843207
quote:

[..]

Dat was ook een held.
--
  maandag 5 november 2012 @ 12:21:25 #223
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118843212
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Waarom geef je dan niet een grote bek terug tegen degene die de hele tijd zit te zieken ipv naar de manager stappen? Dat is het equivalent van naar de meester op school stappen, dat had altijd alleen maar een averechts effect.
Ik ben geen type dat een grote bek geeft. Ik ben een rustig, aardig iemand die probeerde dingen vriendelijk op te lossen. Dat was, bleek achteraf, in die omgeving niet de juiste methode. Daarna ben ik naar de manager gestapt. Ik heb er van geleerd en ben ervan overtuigd dat het me nu niet meer snel zou gebeuren.

Ik kon met hulp van de bedrijfsarts gelukkig uit die zieke omgeving stappen.

Het lijkt me dat dat Tim niet is gelukt, niet op een andere manier dan zelfmoord te plegen.
pi_118843219
quote:

[..]

Dat is mijn punt toch ook?
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 12:21:52 #225
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118843229
quote:

[..]

Tja, als je het hebt over aangeboren afwijkingen, daar kan ik over meepraten. Ik heb dat ook. Ik loop anders, vergelijkbaar met Lucille Werner zeg maar, en dus was ik op de middelbare school natuurlijk een makkelijk slachtoffer.

Het jaar in de brugklas was verschrikkelijk. Ik ging niet eens de kantine in, ik zat om de hoek van de deuren die toegang gaven tot het les-gedeelte van het gebouw te wachten tot de zoemer ging want ik wist gewoon dat ik, als ik daar door zou lopen, mensen me zouden uitlachen en uitschelden etc. Dat gebeurde namelijk daadwerkelijk, daarom deed ik dat niet meer.

Ik ging elke dag met lood in mn schoenen naar school. Ik vond het verschrikkelijk. 1 jongen stond vooraan met pesten, schold me uit, lachte me uit, weet ik veel wat ie allemaal deed. Ik deed toen nog mee met gym (voor zover dat mogelijk was) en in het kleedlokaal begon ie weer. Dat was het moment dat bij mij de stoppen doorsloegen en ik hem begon te slaan. Dermate hard en met dermate veel schade bij hem dat ik geschorst zou worden, ware het niet dat enkele mensen aangaven hoe de vork werkelijk in de steel zat.

Vanaf toen was het pesten over. Voor mij dan. Ik denk dat het -hoe erg ik het ook vind voor deze jongen, die zijn eigen leven nam omdat hij geen uitweg meer zag- wel degelijk te maken heeft met je eigen opstelling/instelling.

Als je je opstelt als een makkelijk slachtoffer, dan zul je dat ook zijn, want kinderen voelen dat feilloos aan. Je kunt praten tot morgenvroeg, maar het gaat niet zo zeer om wat er 'mis' is met je, maar vooral om hoe je daar zelf mee omgaat. Ik kroop in mn schulp in het begin, vanwege mijn handicap, en werd juist daarmee gepest. Toen ik daar eenmaal (maar ja, dat gebeurd niet van vandaag op morgen, dat weet ik) anders mee omging hield het pesten ook op.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_118843242
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 12:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je weet de omstandigheden waaronder het gebeurt niet. Ik 'denk' niet dat ik het zou toestaan, maar ik heb gelukkig totaal geen pestervaring, dus echt stellig 'nee' durf ik niet te roepen.
Mijn pestervaring was vroeger op school. 1 jaar geziekt en toen knapte er wat en toen heb ik de grootste 3 pestkoppen klappen gegeven. Plop als bij toverslag was het over. Sterker nog, vanaf toen was je opeens de gevierde man.
  maandag 5 november 2012 @ 12:22:18 #227
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_118843245
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Uiteraard strontvervelend, maar ik zou het op zijn minst terug gaan doen.

[..]

Je hebt gelijk dat iedereen een breekpunt heeft en dat je op een gegeven moment ergens niet eens meer wilt werken natuurlijk als de sfeer constant verziekt is. Maar voordat het zover is ben je wel een heel traject afgegaan waar men steeds verder gaat.

En als iemand continue de koffie in mn lade gooit dan kom ik er echt wel achter wie dat is en dan ram ik dat nietapparaat z'n strot in. Kijken of hij het dan nog een keer doet.
probleem bij deze jongen is hij werd door alles en iedereen gepest zo te zien..
had geen vrienden, of heel weinig.
probeer dan maar es van je af te bijten in je eentje tegen een groep.
het is mij door een wonder gelukt en had paar vrienden toen :{
  maandag 5 november 2012 @ 12:22:31 #228
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118843251
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:19 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

En wat zou je doen als men je slecht behandelde dan ga je toch ander werk zoeken?
In mijn getreiterde fase zou ik ook echt niet op een terras hebben willen of durven staan. Beetje anticiperen is beter voor iedereen.
Dat deed ik ook, maar voordat ik ander werk had gevonden was mijn breekpunt al bereikt :).
  maandag 5 november 2012 @ 12:22:36 #229
343196 RingBewoner
pi_118843255
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:16 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Nee dat vraag ik me serieus af. Als je zelf ook gepest bent of het anderzijds zwaar gehad hebt maar je leeft nog steeds en hebt de spoken uit je verleden overwonnen is dat toch iets dat mensen zich afvragen.
Denk dat de omgeving daar een grote rol in speelt. Ik ben vroeger ook erg gepest op school maar had de mazzel denk ik dat ik op een gegeven moment tot inzien kwam dat er een vriend was die mij er een beetje bovenop heeft geholpen. Die hulp had niet heel veel later moeten komen.
  Overall beste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 12:22:59 #230
3928 Ulx
pi_118843272
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Mijn pestervaring was vroeger op school. 1 jaar geziekt en toen knapte er wat en toen heb ik de grootste 3 pestkoppen klappen gegeven. Plop als bij toverslag was het over. Sterker nog, vanaf toen was je opeens de gevierde man.
En hoe doe je dat op kantoor?
  maandag 5 november 2012 @ 12:23:37 #231
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_118843294
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

jup zelfde meegemaakt :{
  maandag 5 november 2012 @ 12:24:12 #232
351780 Piye
King of Kush
pi_118843321
Trouwens wel weer erg typisch dat iedereen die de schuld van het pesten deels bij het slachtoffer legt aangevallen wordt, maar dat het blijkbaar allemaal wel kan om de schuld van de zelfmoord volledig bij de pesters te leggen.
  maandag 5 november 2012 @ 12:24:41 #233
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118843327
Ik ben een tenger vrouwtje, ik ga echt niet mijn collega's klappen :D
  maandag 5 november 2012 @ 12:24:57 #234
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118843334
zelfmoord kan niet laf zijn per definitie... iemand kan het wel laf vinden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 5 november 2012 @ 12:25:37 #235
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118843353
Mijn hele facebook staat trouwens ook vol met reacties op deze advertentie. Het heeft wel wat teweeggebracht!
pi_118843355
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:22 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dat deed ik ook, maar voordat ik ander werk had gevonden was mijn breekpunt al bereikt :).
En dan meldt je je niet gewoon ziek? Je gaat toch niet jezelf iets aandoen omwille van een stel kutmongolen dat jou probeert emotionele of zelfs fysieke schade toe brengen.
Wel kut voor je man, heb je wel het gevoel sterker uit die periode te zijn gekomen zijn of kan het morgen weer gebeuren bij wijze van spreken?
  maandag 5 november 2012 @ 12:25:55 #237
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_118843363
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:22 schreef Ulx het volgende:

[..]

Tijdens de grote rookpauze op het kantoorplein een robbertje vechten met de pestkop, totdat de manager jullie beide uit elkaar moet halen en je bij meneer de directeur moet melden om na te blijven.
--
  maandag 5 november 2012 @ 12:26:15 #238
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118843381
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:19 schreef theguyver het volgende:

ik ben vroeger veel gepest gelukkig paar keer van me af kunnen bijten waardoor op hield.
maar moet er niet aan denken dat ik mijn gehele jeugd gepest werd.

Veel pesterijtjes los je op met geweld, de meeste pesters vinden pesten ineens een stuk minder leuk als ze weerstand ondervinden op hun neusbotje :Y

Wel in 1 keer goed 'doorslaan' want halve maatregelen kunnen averechts uitwerken ;)
pi_118843390
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Tja, als je het hebt over aangeboren afwijkingen, daar kan ik over meepraten. Ik heb dat ook. Ik loop anders, vergelijkbaar met Lucille Werner zeg maar, en dus was ik op de middelbare school natuurlijk een makkelijk slachtoffer.

Het jaar in de brugklas was verschrikkelijk. Ik ging niet eens de kantine in, ik zat om de hoek van de deuren die toegang gaven tot het les-gedeelte van het gebouw te wachten tot de zoemer ging want ik wist gewoon dat ik, als ik daar door zou lopen, mensen me zouden uitlachen en uitschelden etc. Dat gebeurde namelijk daadwerkelijk, daarom deed ik dat niet meer.

Ik ging elke dag met lood in mn schoenen naar school. Ik vond het verschrikkelijk. 1 jongen stond vooraan met pesten, schold me uit, lachte me uit, weet ik veel wat ie allemaal deed. Ik deed toen nog mee met gym (voor zover dat mogelijk was) en in het kleedlokaal begon ie weer. Dat was het moment dat bij mij de stoppen doorsloegen en ik hem begon te slaan. Dermate hard en met dermate veel schade bij hem dat ik geschorst zou worden, ware het niet dat enkele mensen aangaven hoe de vork werkelijk in de steel zat.

Vanaf toen was het pesten over. Voor mij dan. Ik denk dat het -hoe erg ik het ook vind voor deze jongen, die zijn eigen leven nam omdat hij geen uitweg meer zag- wel degelijk te maken heeft met je eigen opstelling/instelling.

Als je je opstelt als een makkelijk slachtoffer, dan zul je dat ook zijn, want kinderen voelen dat feilloos aan. Je kunt praten tot morgenvroeg, maar het gaat niet zo zeer om wat er 'mis' is met je, maar vooral om hoe je daar zelf mee omgaat. Ik kroop in mn schulp in het begin, vanwege mijn handicap, en werd juist daarmee gepest. Toen ik daar eenmaal (maar ja, dat gebeurd niet van vandaag op morgen, dat weet ik) anders mee omging hield het pesten ook op.
Mooi verhaal, goed dat je je hebt kunnen onttrekken aan het pestgedrag. Je hebt ook gelijk dat het de houding is die van belang is bij pestgedrag, helaas heeft lang niet iedereen het karakter zoals jij hebt om uiteindelijk voor jezelf op te komen.
pi_118843406
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:22 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nog nooit in die situatie gekomen op kantoor eigenlijk. Maar in de regel zal het niet veel anders werken.
  maandag 5 november 2012 @ 12:28:01 #241
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118843438
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik niet. Ik kom nog eerder met een riotgun op kantoor. Dan zullen ze wel even zien wat pesten is.
Als ik mij op mijn werk niet veilig zou voelen ging ik gewoon wat anders doen :*
  maandag 5 november 2012 @ 12:28:25 #242
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_118843450
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:26 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Veel pesterijtjes los je op met geweld, de meeste pesters vinden pesten ineens een stuk minder leuk als ze weerstand ondervinden op hun neusbotje :Y

Wel in 1 keer goed 'doorslaan' want halve maatregelen kunnen averechts uitwerken ;)
vaak zijn ze met een groep en dan ben je alsnog de sjaak en heeft weerstand geen zin.
een individuele pester terug kunnen pakken als de rest (niet pesters)toe kijkt heeft meer nut.
tenminste zo ging bij mij.
ik vermoed alleen dat deze jongen het niet lukte wat mij wel is gelukt.
helaas... :'(
  maandag 5 november 2012 @ 12:28:47 #243
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118843463
quote:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Blaming-the-victim
quote:
Blaming-the-victim of victim blaming (het slachtoffer de schuld geven) is het psychologische verschijnsel waarbij een dader of omstanders de schuld bij het slachtoffer leggen. Bijvoorbeeld een verkrachter die zegt dat zijn slachtoffer 'er zelf om vroeg'. Of men zegt dat pesten wordt uitgelokt door de gepeste persoon zelf.

Een mogelijke oorzaak van blaming-the-victim is dat de dader zichzelf op deze manier van schuld kan vrijpleiten. Een andere mogelijke oorzaak is dat mensen soms geloven in een rechtvaardige wereld, waar alles wat gebeurt een reden heeft. Dus als iemand iets ergs overkomt dan moet daar ook een reden voor zijn, die dan vaak gezocht wordt in het gedrag van die persoon.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118843476
quote:

Als je je opstelt als een makkelijk slachtoffer, dan zul je dat ook zijn, want kinderen voelen dat feilloos aan. Je kunt praten tot morgenvroeg, maar het gaat niet zo zeer om wat er 'mis' is met je, maar vooral om hoe je daar zelf mee omgaat.
Mooi gezegd.
  maandag 5 november 2012 @ 12:29:43 #245
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_118843498
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:26 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik ben het op zich met je eens, maar in de praktijk werkt het toch niet zo makkelijk. Ik ben vroeger ook gepest, en nu als verstandige volwassende vind ik het ook jammer dat ik er niet een paar op hun bek heb gestompt destijds. Maar zo was ik toen eenmaal niet, en als je niet zo bentdoe je het ook niet zo snel. Achteraf of van een afstand als volwassene is natuurlijk makkelijk praten.

Verder is pesten op het werk nog veel vervelender, omdat je daar niemand meer zomaar een stomp kan verkopen. De gevolgen daarvan kunnen nog veel vervelender zijn dan het pesten zelf.
Ook geen sig dus
  Trouwste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 12:30:10 #246
7889 tong80
Spleenheup
pi_118843518
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:17 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Gebrek aan karakter meest waarschijnlijke optie.
Hoe krijg je een gebrek aan karakter, eigenliefde of zelfverzekerheid ?

:P
pi_118843529
quote:
Dat laatste is wel van toepassing. Zulke heftige dingen gebeuren niet zomaar.
  maandag 5 november 2012 @ 12:30:32 #248
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118843534
quote:
4s.gif Op maandag 5 november 2012 12:29 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Mooi gezegd.
ja leuk als je pester een lokale sportschool tokkie is ... niet iedereen kan zijn belagers kapotrammen hoor
  maandag 5 november 2012 @ 12:30:50 #249
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118843545
quote:
15s.gif Op maandag 5 november 2012 12:25 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

En dan meldt je je niet gewoon ziek? Je gaat toch niet jezelf iets aandoen omwille van een stel kutmongolen dat jou probeert emotionele of zelfs fysieke schade toe brengen.
Wel kut voor je man, heb je wel het gevoel sterker uit die periode te zijn gekomen zijn of kan het morgen weer gebeuren bij wijze van spreken?
Dat heb ik dus ook uiteindelijk gedaan, me ziekmelden. Ik deed niks anders meer dan huilen en iedere ochtend voor het werk was ik kostmisselijk. Toen was de maat vol. Trof het enorm met de bedrijfsarts, die zei na een paar gesprekken: Ik snap niet waarom jij gepest werd, je bent een aardige, vriendelijke meid (geen man dus ;) ). Zij heeft ook vrij snel aangegeven dat reintegratie op de eigen werkplek geen optie was en dat solliciteren naar ander werk voor mij het beste was.

Ik ben er zeker sterker uitgekomen, dank je :). Ik geef mijn grenzen nu duidelijker aan en zou het niet meer zo ver laten komen. Maar het is een heftige periode geweest en met berichten als dit komt het wel weer boven.
  maandag 5 november 2012 @ 12:30:54 #250
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_118843548
Op de site van de NOS geven ze nog een trap na.

quote:
'Ja, het hakt erin, maar dat moet ook. Zeg het je kinderen, zeg het iedereen. Pesten is de hel' RIP #rimribberink'.
http://nos.nl/artikel/436(...)-maakt-veel-los.html
Ik ga naar huis.
  maandag 5 november 2012 @ 12:31:18 #251
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118843562
quote:
11s.gif Op maandag 5 november 2012 12:21 schreef Ryon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat was ook een held.
?
  Trouwste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 12:31:18 #252
7889 tong80
Spleenheup
pi_118843563
quote:

[..]

Vorig jaar nog een filmpje van de jongen die zijn pester even oppakte en tegen het raam aan gooide als een basketbal.

pi_118843568
Erg heftig dit, het zal je zoon maar geweest zijn, pesten lijkt zo onschuldig..
  maandag 5 november 2012 @ 12:31:33 #254
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_118843573
quote:
Er is nog altijd een aanzienlijk verschil tussen echte vrienden en mensen die met een muis kunnen klikken.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  maandag 5 november 2012 @ 12:31:57 #255
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118843587
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 12:30 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

whehe

Redactie Frontpage / Sport maandag 5 november 2012 @ 12:32:08 #256
54593 crew  Olga
Cheese
pi_118843592
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:31 schreef WhateverWhatever het volgende:
Erg heftig dit, het zal je zoon maar geweest zijn, pesten lijkt zo onschuldig..
lijkt onschuldig?
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Trouwste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 12:32:24 #257
7889 tong80
Spleenheup
pi_118843601
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:25 schreef MaLo het volgende:
Mijn hele facebook staat trouwens ook vol met reacties op deze advertentie. Het heeft wel wat teweeggebracht!
Heel internet staat vol.

Nu in het Radio-1 debat met o.a. Bert van der Veer.

maandag 5 november 2012 @ 12:32:34 #258
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118843604
quote:
11s.gif Op maandag 5 november 2012 12:30 schreef nietzman het volgende:
Op de site van de NOS geven ze nog een trap na.

[..]

http://nos.nl/artikel/436(...)-maakt-veel-los.html
:X
  Overall beste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 12:32:37 #259
3928 Ulx
pi_118843607
quote:
6s.gif Op maandag 5 november 2012 12:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nog nooit in die situatie gekomen op kantoor eigenlijk. Maar in de regel zal het niet veel anders werken.
Je zou er op los gaan slaan? Lekker inhakken op je collegae?
pi_118843609
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:31 schreef tong80 het volgende:

[..]

Vorig jaar nog een filmpje van de jongen die zijn pester even oppakte en tegen het raam aan gooide als een basketbal.

Ja die was leuk ja.
  maandag 5 november 2012 @ 12:32:42 #261
343196 RingBewoner
pi_118843612
quote:

[..]

Juist, dat is een beetje als. Ik heb een snelle auto, het is 2 uur s'nachts dus ik kan wel even met 200 km/u over een weg knallen waar je maar 50km/u mag. Tja, dat er dan een fietser oversteekt is pech want ja, de lege weg in nodigde gewoon uit om hard te rijden.
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 12:32:58 #262
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118843620
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:26 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Mooi verhaal, goed dat je je hebt kunnen onttrekken aan het pestgedrag. Je hebt ook gelijk dat het de houding is die van belang is bij pestgedrag, helaas heeft lang niet iedereen het karakter zoals jij hebt om uiteindelijk voor jezelf op te komen.
Je houding is denk ik uitermate belangrijk. Er is niemand die de situatie voor je gaat plossen. Leraren kunnen je in bescherming nemen, mensen die je goed gezind zijn ook, maar er komen altijd mensen dat die mensen er niet zijn, en je pesters wel. En dan? Je kunt inderdaad of wegrennen (naja, ik dan niet :') ) voor de situatie, of de confrontatie aan gaan, maar dat moet je toch echt zélf doen. Er is niemand die dat voor je kan en gaat doen.

En die klik in je hoofd, dat je die stap durft te maken (want realiseren doe je je dat vaak wel, maar je, uitvoeren is iets heel anders natuurlijk), ja, daar moet je jezelf toe dwingen. Als je dat niet kunt zul je altijd een slachtoffer blijven. En dat is een keuze die je maakt.
Breitling - Instruments for Professionals
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 november 2012 @ 12:33:21 #263
54593 crew  Olga
Cheese
pi_118843631
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

Heel internet staat vol.

Nu in het Radio-1 debat met o.a. Bert van der Veer.

Helaas ben ik bang dat het niets gaat uithalen. Er is even aandacht voor en dan is het weer in de vergetelheid bij het gros van de mensen
  maandag 5 november 2012 @ 12:34:13 #264
3542 Gia
User under construction
pi_118843661
Je zult maar van jezelf heel goed weten dat je deze jongen gepest hebt.
Heel triest. Uiteraard ontbrak het hem ook aan zelfvertrouwen, maar dat bouw je op door vrienden, mensen om je heen en niet alleen met goede resultaten en leuke ouders.

Sterkte voor de ouders.
pi_118843672
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:30 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hoe krijg je een gebrek aan karakter, eigenliefde of zelfverzekerheid ?

Tong80 dat is een kip-ei discussie. Maar ook voor die ouders een gebrek aan opvoeding.
Wat zei jouw pa vroeger als je een klap had gehad op school of ze zeiden nare dingen?
pi_118843681
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je houding is denk ik uitermate belangrijk. Er is niemand die de situatie voor je gaat plossen. Leraren kunnen je in bescherming nemen, mensen die je goed gezind zijn ook, maar er komen altijd mensen dat die mensen er niet zijn, en je pesters wel. En dan? Je kunt inderdaad of wegrennen (naja, ik dan niet :') ) voor de situatie, of de confrontatie aan gaan, maar dat moet je toch echt zélf doen. Er is niemand die dat voor je kan en gaat doen.

En die klik in je hoofd, dat je die stap durft te maken (want realiseren doe je je dat vaak wel, maar je, uitvoeren is iets heel anders natuurlijk), ja, daar moet je jezelf toe dwingen. Als je dat niet kunt zul je altijd een slachtoffer blijven. En dat is een keuze die je maakt.
Ik hoop dat je deze kennis over kunt dragen op mensen die gepest zijn of worden. Typ je verhaal op zijn minst op een website tegen pesten of iets dergelijks want juist het besef dat de kinderen zelf op moeten staan is een drempel die kinderen niet of nauwelijks kunnen en durven nemen!
  maandag 5 november 2012 @ 12:35:06 #267
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118843693
quote:

[..]

Heel mooi dat je het zo hebt kunnen oplossen :). Voor mij was weggaan dus wel de beste optie. Ik ben het met je eens dat je zelf kunt kiezen of je altijd een slachtoffer wilt blijven. Maar dan moeten je wel eerst de ogen geopend worden dat je die keuze hébt. Dat beseffen veel mensen die gepest worden namelijk niet.
  Trouwste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 12:36:01 #268
7889 tong80
Spleenheup
pi_118843722
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 12:33 schreef Olga het volgende:

[..]

Helaas ben ik bang dat het niets gaat uithalen. Er is even aandacht voor en dan is het weer in de vergetelheid bij het gros van de mensen
Het is van alle tijden. Ik was geen pester. Maar er waren in de klas altijd kinderen die niet werden uitgenodigd op feestjes, niet konden voetballen en altijd als laatste werden gekozen. Hadden geen vriendjes om mee naar huis te fietsen etc. Achteraf vreselijk voor die kinderen. Toen stond je er niet bij stil.

maandag 5 november 2012 @ 12:36:21 #269
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118843735
quote:

Dat was het moment dat bij mij de stoppen doorsloegen en ik hem begon te slaan. Dermate hard en met dermate veel schade bij hem dat ik geschorst zou worden,
props _O_

quote:
Vanaf toen was het pesten over. Voor mij dan.
Zo werkt dat helaas wel, ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Daarna heb ik nogal eens andere mensen geholpen om van hun plaaggeesten af te komen. Niets geeft meer genoegdoening dan een pestkop met zijn hoofd tegen de muur aan te beuken of de deur hard dichtslaan met zijn voet er nog tussen. Vooral goed je hele gewicht in de strijd werpen ~O>

Voor de rest ben ik een heel zachtaardig mens O+
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 12:36:28 #270
8781 crew  Frutsel
pi_118843738
Ik vraag me af of degenen op wie Tim doelde in zijn afscheidsbrief weten dat het om hen gaat...
Ik vermoed namelijk dat ze het niet weten en als ze het wel weten dat ze er niet van onder de indruk zullen zijn en er ook niet mee zullen stoppen. "Op naar de volgende sukkel"
pi_118843754
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:32 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je zou er op los gaan slaan? Lekker inhakken op je collegae?
Nou als iemand mij echt wil gaan 'pesten' dan zou ik hem eerst eens flink terug gaan pakken met grotere kutgeintjes.

En als de boel dan echt gaat escaleren zou het best daarop uit kunnen lopen na een tijd ja.
  Trouwste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 12:37:21 #272
7889 tong80
Spleenheup
pi_118843766
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:34 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Tong80 dat is een kip-ei discussie. Maar ook voor die ouders een gebrek aan opvoeding.
Wat zei jouw pa vroeger als je een klap had gehad op school of ze zeiden nare dingen?
Zei ie, je had harder geslagen moeten worden. Trok de riem uit de broek en sloeg me bond en blauw.

Waarom denk je dat ik niet naar buiten durf ?

pi_118843802
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:36 schreef Frutsel het volgende:
Ik vraag me af of degenen op wie Tim doelde in zijn afscheidsbrief weten dat het om hen gaat...
Ik vermoed namelijk dat ze het niet weten en als ze het wel weten dat ze er niet van onder de indruk zullen zijn en er ook niet mee zullen stoppen. "Op naar de volgende sukkel"
Het zal waarschijnlijk niet bijzonder veel veranderen bij de pesters, nee.
  Trouwste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 12:38:37 #274
7889 tong80
Spleenheup
pi_118843812
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:36 schreef Frutsel het volgende:
Zeg ik hier boven ook al. Als kind sta je er niet bij stil. Althans meestal niet. Zie je ook met confrontaties op tv met pesters en slachtoffers.

maandag 5 november 2012 @ 12:38:44 #275
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118843814
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:24 schreef MaLo het volgende:
Ik ben een tenger vrouwtje, ik ga echt niet mijn collega's klappen :D
Gebruik een ploertendoder :P
pi_118843816
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:30 schreef MaLo het volgende:
gesprekken: Ik snap niet waarom jij gepest werd, je bent een aardige, vriendelijke meid (geen man dus ). Zij heeft ook vrij snel aangegeven dat reintegratie op de eigen werkplek geen optie was en dat solliciteren naar ander werk voor mij het beste was.
Goffer zeg je zou in die periode echt iemand moeten hebben kennen die het voor je opnam, had je geen ouders partner of vriendinnen die de ergste treiteraars een muilpeer wilden geven?
Pesten los je helaas alleen op met adequaat geweld toepassen dit kan verbaal of non-verbaal.
  maandag 5 november 2012 @ 12:38:55 #277
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_118843819
Lekker makkelijk praten hier ook van volwassenen die zelf nooit gepest zijn, omdat ze er toevallig normaal uitzagen en met een bepaald karakter geboren zijn. Je kan van kinderen die gepest worden niet verwachten dat ze hun hele persoonlijkheid even omgooien om beter met pesters om te gaan.

Van volwassenen ook niet trouwens, maar die kunnen er wel al een stuk beter over nadenken.
Ook geen sig dus
  maandag 5 november 2012 @ 12:39:29 #278
351780 Piye
King of Kush
pi_118843839
quote:
Toch is het wel zo dat als je echt overal gepest wordt er wel degelijk iets mankeert. Anders ben jij echt niet diegene die telkens uitgekozen wordt. Overigens maakt dat het nog niet rechtvaardig, want of het nou gaat om een handicap, dikheid, afkomst, haarkleur, seksuele voorkeur of gebrek aan sociale vaardigheden. Iemand treiteren is altijd fout.

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:29 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Ik ben het op zich met je eens, maar in de praktijk werkt het toch niet zo makkelijk. Ik ben vroeger ook gepest, en nu als verstandige volwassende vind ik het ook jammer dat ik er niet een paar op hun bek heb gestompt destijds. Maar zo was ik toen eenmaal niet, en als je niet zo bentdoe je het ook niet zo snel. Achteraf of van een afstand als volwassene is natuurlijk makkelijk praten.

Verder is pesten op het werk nog veel vervelender, omdat je daar niemand meer zomaar een stomp kan verkopen. De gevolgen daarvan kunnen nog veel vervelender zijn dan het pesten zelf.
Daarnaast moet je ook maar net sterker zijn dan zo iemand. Er zijn ook iele mannetjes van een turf hoog die gepest worden. Dan kan je weinig beginnen door erop te klappen. :9
pi_118843841
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:37 schreef tong80 het volgende:

[..]

Zei ie, je had harder geslagen moeten worden. Trok de riem uit de broek en sloeg me bond en blauw.

Waarom denk je dat ik niet naar buiten durf ?

:D _O-
pi_118843842
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:34 schreef Gia het volgende:
Je zult maar van jezelf heel goed weten dat je deze jongen gepest hebt.
Zo ja, dan zal het je waarschijnlijk geen fuck boeien.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_118843845
quote:

[..]

Goed dat je het zo op hebt kunnen lossen, dat had ik destijds ook zo moeten doen, maar achteraf kijk je een koe in de kont.

Ik ben er niet voor weggelopen, maar na vijf jaar op de middelbare school redelijk heftig gepest te zijn, was het heel erg wennen om daarna op een HEAO te komen waar klasgenoten zaten die gewoon normaal tegen je deden. Ik heb er een jaar aan moeten wennen. :P
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_118843864
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:34 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Ik zeg nu al tegen mijn dochter: als iemand jou slaat, dan loop je weg en zeg je dat ze ermee op moeten houden. Slaan ze dan nog een keer, dan sla je gewoon terug. Je hoeft niet alles te pikken.
pi_118843872
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 12:30 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Precies! Als je wordt gepest, verkracht bent of maandenlang bij meneer Fritzl hebt gezeten, dan zul je dat wel over je afgeroepen hebben.

_O- _O-
  maandag 5 november 2012 @ 12:40:52 #284
3542 Gia
User under construction
pi_118843881
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:38 schreef tong80 het volgende:

[..]

Zeg ik hier boven ook al. Als kind sta je er niet bij stil. Althans meestal niet. Zie je ook met confrontaties op tv met pesters en slachtoffers.

Het zijn nu geen kinderen meer. Hij was 20.
  maandag 5 november 2012 @ 12:41:14 #285
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118843892
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:28 schreef theguyver het volgende:

[..]

vaak zijn ze met een groep en dan ben je alsnog de sjaak en heeft weerstand geen zin.
een individuele pester terug kunnen pakken als de rest (niet pesters)toe kijkt heeft meer nut.
tenminste zo ging bij mij.
ik vermoed alleen dat deze jongen het niet lukte wat mij wel is gelukt.
helaas... :'(
Gewoon het alfa mannetje eruit pikken en de rest druip met de staart tussen de benen af. De meeste laffe honden zijn niets waard zonder hun leider.
  maandag 5 november 2012 @ 12:43:29 #286
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118843955
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja die was leuk ja.
Tja... dat was een inschattingsfout van de pester. Die jongen was gewoon erg zachtaardig en liet heel wat over zich heen lopen totdat de maat vol was :D

Bleek dat het slachtoffer alles behalve zwak was _O-
  maandag 5 november 2012 @ 12:43:34 #287
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118843959
quote:
15s.gif Op maandag 5 november 2012 12:38 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Goffer zeg je zou in die periode echt iemand moeten hebben kennen die het voor je opnam, had je geen ouders partner of vriendinnen die de ergste treiteraars een muilpeer wilden geven?
Pesten los je helaas alleen op met adequaat geweld toepassen dit kan verbaal of non-verbaal.
De pesters waren ook vrouwen ;) en mijn vriend gaat echt geen vrouwen slaan.

Er zat bij mij ook een gevoel van schaamte. Dat ik zo gepest werd door zoveel "collega's", dat zou wel een reden hebben :? Ik kon me niet voorstellen dat mensen zomaar zouden pesten. Ik zou wel niet aardig genoeg zijn, niet hard genoeg werken, verzin het maar. Mijn vriend zei wel dat er niks mis met mij was :P maar pas toen de bedrijfsarts dat ook zei, kwam voor mij de eye opener dat het gewoon NIET aan mij lag, maar aan de pesters. Ik was misschien niet op de slimste manier met het pesten omgegaan, maar het feit dat men begón met pesten lag niet aan mij maar aan die rotte organisatie.
  maandag 5 november 2012 @ 12:43:39 #288
3542 Gia
User under construction
pi_118843961
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 12:39 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Zo ja, dan zal het je waarschijnlijk geen fuck boeien.
Naar de buitenwereld toe zal het je geen fuck boeien, maar als je er voor jezelf over nadenkt waarschijnlijk wel. Tenzij je geen empatisch vermogen hebt. Er zijn pesters voor wie dat geldt, maar die zijn echt gestoord. De meesten zullen echt wel een rotgevoel hierbij hebben.
pi_118843962
Oh en vanaf volgend jaar gaat ze op Krav Maga. Ga ik dan ook mee, papa wil dat ook wel leren.
pi_118843991
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik zeg nu al tegen mijn dochter: als iemand jou slaat, dan loop je weg en zeg je dat ze ermee op moeten houden. Slaan ze dan nog een keer, dan sla je gewoon terug. Je hoeft niet alles te pikken.
Inderdaad, en desnoods drop je ze op een sport of activiteit waar assertiviteit met harde hand wordt bijgebracht.
Hoeft niet eens een vechtsport te zijn maar kan ook in zaken als toneel of teamsport mensen roepen veel te snel dat het zielig en vreselijk is zonder het probleem keihard aan te pakken.
  maandag 5 november 2012 @ 12:44:45 #291
351780 Piye
King of Kush
pi_118843998
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:38 schreef Dennis_enzo het volgende:
Lekker makkelijk praten hier ook van volwassenen die zelf nooit gepest zijn, omdat ze er toevallig normaal uitzagen en met een bepaald karakter geboren zijn. Je kan van kinderen die gepest worden niet verwachten dat ze hun hele persoonlijkheid even omgooien om beter met pesters om te gaan.

Van volwassenen ook niet trouwens, maar die kunnen er wel al een stuk beter over nadenken.
Dit vind ik zo'n onzin, want als je zelf wel gepest bent en zo praat dan is het opeens anders en kan je jouw situatie niet op anderen betrekken. :')
  maandag 5 november 2012 @ 12:45:02 #292
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118844005
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat leer ik mijn dochter ook ja :). Eerst vragen of ze stoppen, zo niet, gewoon terugslaan.
  maandag 5 november 2012 @ 12:45:13 #293
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_118844013
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:44 schreef Piye het volgende:

[..]

Dit vind ik zo'n onzin, want als je zelf wel gepest bent en zo praat dan is het opeens anders en kan je jouw situatie niet op anderen betrekken. :')
Ik heb geen idee wat je hiermee bedoelt.
Ook geen sig dus
  Trouwste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 12:45:32 #294
7889 tong80
Spleenheup
pi_118844027
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 12:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Het zijn nu geen kinderen meer. Hij was 20.
Maar het echte pesten zal al veel eerder zijn gebeurd. Misschien ie een afwijkend karakter opgebouwd en moeite met het maken van kontakt. Of voelde hij zich onterecht buitengesloten door zijn gebrek aan zelfvertrouwen.

maandag 5 november 2012 @ 12:46:06 #295
3542 Gia
User under construction
pi_118844041
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Gewoon het alfa mannetje eruit pikken en de rest druip met de staart tussen de benen af. De meeste laffe honden zijn niets waard zonder hun leider.
Zo rekende ik als kind ook af met pesters en ook als het jongens waren.
Ze kregen mij niet klein.
  maandag 5 november 2012 @ 12:46:11 #296
343196 RingBewoner
pi_118844044
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ja, dat is ook heel makkelijk als je in een dergelijke situatie zit....
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 november 2012 @ 12:46:19 #297
54593 crew  Olga
Cheese
pi_118844048
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:45 schreef tong80 het volgende:

[..]

Maar het echte pesten zal al veel eerder zijn gebeurd. Misschien ie een afwijkend karakter opgebouwd en moeite met het maken van kontakt. Of voelde hij zich onterecht buitengesloten door zijn gebrek aan zelfvertrouwen.

Precies. Misschien werd hij al gepest vanaf dat hij naar school ging en was nu na al die jaren het breekpunt bereikt.
  Trouwste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 12:46:44 #298
7889 tong80
Spleenheup
pi_118844066
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:45 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dat leer ik mijn dochter ook ja :). Eerst vragen of ze stoppen, zo niet, gewoon terugslaan.
Nou de leraren konden de stoerste bij mij in de klas al niet aan.

maandag 5 november 2012 @ 12:46:59 #299
351780 Piye
King of Kush
pi_118844072
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:45 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat je hiermee bedoelt.
Jij zegt dat het lekker makkelijk praten is als je zelf niet bent gepest, maar genoeg mensen die zelf wel zijn gepest die zelfmoord nog steeds een laffe uitweg vinden.
pi_118844097
L:ijkt mij niet.
pi_118844105
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 12:46 schreef Olga het volgende:

[..]

Precies. Misschien werd hij al gepest vanaf dat hij naar school ging en was nu na al die jaren het breekpunt bereikt.
Als het al jaren aan de gang is vraag je je toch af waar die ouders al die tijd waren om hem te steunen. En waarom in godsnaam in de horeca werken waar je elke vrijdag en zaterdag de confrontatie moet aangaan met je treiteraars?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')