abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118843242
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 12:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je weet de omstandigheden waaronder het gebeurt niet. Ik 'denk' niet dat ik het zou toestaan, maar ik heb gelukkig totaal geen pestervaring, dus echt stellig 'nee' durf ik niet te roepen.
Mijn pestervaring was vroeger op school. 1 jaar geziekt en toen knapte er wat en toen heb ik de grootste 3 pestkoppen klappen gegeven. Plop als bij toverslag was het over. Sterker nog, vanaf toen was je opeens de gevierde man.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 5 november 2012 @ 12:22:18 #227
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_118843245
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Uiteraard strontvervelend, maar ik zou het op zijn minst terug gaan doen.

[..]

Je hebt gelijk dat iedereen een breekpunt heeft en dat je op een gegeven moment ergens niet eens meer wilt werken natuurlijk als de sfeer constant verziekt is. Maar voordat het zover is ben je wel een heel traject afgegaan waar men steeds verder gaat.

En als iemand continue de koffie in mn lade gooit dan kom ik er echt wel achter wie dat is en dan ram ik dat nietapparaat z'n strot in. Kijken of hij het dan nog een keer doet.
probleem bij deze jongen is hij werd door alles en iedereen gepest zo te zien..
had geen vrienden, of heel weinig.
probeer dan maar es van je af te bijten in je eentje tegen een groep.
het is mij door een wonder gelukt en had paar vrienden toen :{
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 5 november 2012 @ 12:22:31 #228
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118843251
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:19 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

En wat zou je doen als men je slecht behandelde dan ga je toch ander werk zoeken?
In mijn getreiterde fase zou ik ook echt niet op een terras hebben willen of durven staan. Beetje anticiperen is beter voor iedereen.
Dat deed ik ook, maar voordat ik ander werk had gevonden was mijn breekpunt al bereikt :).
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 5 november 2012 @ 12:22:36 #229
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_118843255
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:16 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Nee dat vraag ik me serieus af. Als je zelf ook gepest bent of het anderzijds zwaar gehad hebt maar je leeft nog steeds en hebt de spoken uit je verleden overwonnen is dat toch iets dat mensen zich afvragen.
Denk dat de omgeving daar een grote rol in speelt. Ik ben vroeger ook erg gepest op school maar had de mazzel denk ik dat ik op een gegeven moment tot inzien kwam dat er een vriend was die mij er een beetje bovenop heeft geholpen. Die hulp had niet heel veel later moeten komen.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_118843272
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Mijn pestervaring was vroeger op school. 1 jaar geziekt en toen knapte er wat en toen heb ik de grootste 3 pestkoppen klappen gegeven. Plop als bij toverslag was het over. Sterker nog, vanaf toen was je opeens de gevierde man.
En hoe doe je dat op kantoor?
  maandag 5 november 2012 @ 12:23:37 #231
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_118843294
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

jup zelfde meegemaakt :{
  maandag 5 november 2012 @ 12:24:12 #232
351780 Piye
King of Kush
pi_118843321
Trouwens wel weer erg typisch dat iedereen die de schuld van het pesten deels bij het slachtoffer legt aangevallen wordt, maar dat het blijkbaar allemaal wel kan om de schuld van de zelfmoord volledig bij de pesters te leggen.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  maandag 5 november 2012 @ 12:24:41 #233
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118843327
Ik ben een tenger vrouwtje, ik ga echt niet mijn collega's klappen :D
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 5 november 2012 @ 12:24:57 #234
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118843334
zelfmoord kan niet laf zijn per definitie... iemand kan het wel laf vinden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 5 november 2012 @ 12:25:37 #235
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118843353
Mijn hele facebook staat trouwens ook vol met reacties op deze advertentie. Het heeft wel wat teweeggebracht!
pi_118843355
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:22 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dat deed ik ook, maar voordat ik ander werk had gevonden was mijn breekpunt al bereikt :).
En dan meldt je je niet gewoon ziek? Je gaat toch niet jezelf iets aandoen omwille van een stel kutmongolen dat jou probeert emotionele of zelfs fysieke schade toe brengen.
Wel kut voor je man, heb je wel het gevoel sterker uit die periode te zijn gekomen zijn of kan het morgen weer gebeuren bij wijze van spreken?
  maandag 5 november 2012 @ 12:25:55 #237
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_118843363
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:22 schreef Ulx het volgende:

[..]

Tijdens de grote rookpauze op het kantoorplein een robbertje vechten met de pestkop, totdat de manager jullie beide uit elkaar moet halen en je bij meneer de directeur moet melden om na te blijven.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 5 november 2012 @ 12:26:15 #238
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118843381
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:19 schreef theguyver het volgende:

ik ben vroeger veel gepest gelukkig paar keer van me af kunnen bijten waardoor op hield.
maar moet er niet aan denken dat ik mijn gehele jeugd gepest werd.

Veel pesterijtjes los je op met geweld, de meeste pesters vinden pesten ineens een stuk minder leuk als ze weerstand ondervinden op hun neusbotje :Y

Wel in 1 keer goed 'doorslaan' want halve maatregelen kunnen averechts uitwerken ;)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118843390
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Tja, als je het hebt over aangeboren afwijkingen, daar kan ik over meepraten. Ik heb dat ook. Ik loop anders, vergelijkbaar met Lucille Werner zeg maar, en dus was ik op de middelbare school natuurlijk een makkelijk slachtoffer.

Het jaar in de brugklas was verschrikkelijk. Ik ging niet eens de kantine in, ik zat om de hoek van de deuren die toegang gaven tot het les-gedeelte van het gebouw te wachten tot de zoemer ging want ik wist gewoon dat ik, als ik daar door zou lopen, mensen me zouden uitlachen en uitschelden etc. Dat gebeurde namelijk daadwerkelijk, daarom deed ik dat niet meer.

Ik ging elke dag met lood in mn schoenen naar school. Ik vond het verschrikkelijk. 1 jongen stond vooraan met pesten, schold me uit, lachte me uit, weet ik veel wat ie allemaal deed. Ik deed toen nog mee met gym (voor zover dat mogelijk was) en in het kleedlokaal begon ie weer. Dat was het moment dat bij mij de stoppen doorsloegen en ik hem begon te slaan. Dermate hard en met dermate veel schade bij hem dat ik geschorst zou worden, ware het niet dat enkele mensen aangaven hoe de vork werkelijk in de steel zat.

Vanaf toen was het pesten over. Voor mij dan. Ik denk dat het -hoe erg ik het ook vind voor deze jongen, die zijn eigen leven nam omdat hij geen uitweg meer zag- wel degelijk te maken heeft met je eigen opstelling/instelling.

Als je je opstelt als een makkelijk slachtoffer, dan zul je dat ook zijn, want kinderen voelen dat feilloos aan. Je kunt praten tot morgenvroeg, maar het gaat niet zo zeer om wat er 'mis' is met je, maar vooral om hoe je daar zelf mee omgaat. Ik kroop in mn schulp in het begin, vanwege mijn handicap, en werd juist daarmee gepest. Toen ik daar eenmaal (maar ja, dat gebeurd niet van vandaag op morgen, dat weet ik) anders mee omging hield het pesten ook op.
Mooi verhaal, goed dat je je hebt kunnen onttrekken aan het pestgedrag. Je hebt ook gelijk dat het de houding is die van belang is bij pestgedrag, helaas heeft lang niet iedereen het karakter zoals jij hebt om uiteindelijk voor jezelf op te komen.
pi_118843406
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:22 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nog nooit in die situatie gekomen op kantoor eigenlijk. Maar in de regel zal het niet veel anders werken.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 5 november 2012 @ 12:28:01 #241
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118843438
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik niet. Ik kom nog eerder met een riotgun op kantoor. Dan zullen ze wel even zien wat pesten is.
Als ik mij op mijn werk niet veilig zou voelen ging ik gewoon wat anders doen :*
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 5 november 2012 @ 12:28:25 #242
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_118843450
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:26 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Veel pesterijtjes los je op met geweld, de meeste pesters vinden pesten ineens een stuk minder leuk als ze weerstand ondervinden op hun neusbotje :Y

Wel in 1 keer goed 'doorslaan' want halve maatregelen kunnen averechts uitwerken ;)
vaak zijn ze met een groep en dan ben je alsnog de sjaak en heeft weerstand geen zin.
een individuele pester terug kunnen pakken als de rest (niet pesters)toe kijkt heeft meer nut.
tenminste zo ging bij mij.
ik vermoed alleen dat deze jongen het niet lukte wat mij wel is gelukt.
helaas... :'(
  maandag 5 november 2012 @ 12:28:47 #243
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118843463
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:11 schreef Aldo-MC het volgende:

Wel makkelijk om de schuld bij de pesters neer te leggen als je zelf depressief bent. Niettemin verschrikkelijk natuurlijk voor ouders en nabestaanden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Blaming-the-victim
quote:
Blaming-the-victim of victim blaming (het slachtoffer de schuld geven) is het psychologische verschijnsel waarbij een dader of omstanders de schuld bij het slachtoffer leggen. Bijvoorbeeld een verkrachter die zegt dat zijn slachtoffer 'er zelf om vroeg'. Of men zegt dat pesten wordt uitgelokt door de gepeste persoon zelf.

Een mogelijke oorzaak van blaming-the-victim is dat de dader zichzelf op deze manier van schuld kan vrijpleiten. Een andere mogelijke oorzaak is dat mensen soms geloven in een rechtvaardige wereld, waar alles wat gebeurt een reden heeft. Dus als iemand iets ergs overkomt dan moet daar ook een reden voor zijn, die dan vaak gezocht wordt in het gedrag van die persoon.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118843476
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:21 schreef CoolGuy het volgende:

Als je je opstelt als een makkelijk slachtoffer, dan zul je dat ook zijn, want kinderen voelen dat feilloos aan. Je kunt praten tot morgenvroeg, maar het gaat niet zo zeer om wat er 'mis' is met je, maar vooral om hoe je daar zelf mee omgaat.
Mooi gezegd.
  maandag 5 november 2012 @ 12:29:43 #245
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_118843498
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:26 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik ben het op zich met je eens, maar in de praktijk werkt het toch niet zo makkelijk. Ik ben vroeger ook gepest, en nu als verstandige volwassende vind ik het ook jammer dat ik er niet een paar op hun bek heb gestompt destijds. Maar zo was ik toen eenmaal niet, en als je niet zo bentdoe je het ook niet zo snel. Achteraf of van een afstand als volwassene is natuurlijk makkelijk praten.

Verder is pesten op het werk nog veel vervelender, omdat je daar niemand meer zomaar een stomp kan verkopen. De gevolgen daarvan kunnen nog veel vervelender zijn dan het pesten zelf.
Ook geen sig dus
  Trouwste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 12:30:10 #246
7889 tong80
Spleenheup
pi_118843518
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:17 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Gebrek aan karakter meest waarschijnlijke optie.
Hoe krijg je een gebrek aan karakter, eigenliefde of zelfverzekerheid ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_118843529
quote:
Dat laatste is wel van toepassing. Zulke heftige dingen gebeuren niet zomaar.
  maandag 5 november 2012 @ 12:30:32 #248
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118843534
quote:
4s.gif Op maandag 5 november 2012 12:29 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Mooi gezegd.
ja leuk als je pester een lokale sportschool tokkie is ... niet iedereen kan zijn belagers kapotrammen hoor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 5 november 2012 @ 12:30:50 #249
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118843545
quote:
15s.gif Op maandag 5 november 2012 12:25 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

En dan meldt je je niet gewoon ziek? Je gaat toch niet jezelf iets aandoen omwille van een stel kutmongolen dat jou probeert emotionele of zelfs fysieke schade toe brengen.
Wel kut voor je man, heb je wel het gevoel sterker uit die periode te zijn gekomen zijn of kan het morgen weer gebeuren bij wijze van spreken?
Dat heb ik dus ook uiteindelijk gedaan, me ziekmelden. Ik deed niks anders meer dan huilen en iedere ochtend voor het werk was ik kostmisselijk. Toen was de maat vol. Trof het enorm met de bedrijfsarts, die zei na een paar gesprekken: Ik snap niet waarom jij gepest werd, je bent een aardige, vriendelijke meid (geen man dus ;) ). Zij heeft ook vrij snel aangegeven dat reintegratie op de eigen werkplek geen optie was en dat solliciteren naar ander werk voor mij het beste was.

Ik ben er zeker sterker uitgekomen, dank je :). Ik geef mijn grenzen nu duidelijker aan en zou het niet meer zo ver laten komen. Maar het is een heftige periode geweest en met berichten als dit komt het wel weer boven.
  maandag 5 november 2012 @ 12:30:54 #250
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_118843548
Op de site van de NOS geven ze nog een trap na.

quote:
'Ja, het hakt erin, maar dat moet ook. Zeg het je kinderen, zeg het iedereen. Pesten is de hel' RIP #rimribberink'.
http://nos.nl/artikel/436(...)-maakt-veel-los.html
Ik ga naar huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')