abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118840732
Een schokkende rouwadvertentie in De Twentsche Courant Tubantia vandaag maakt op internet een grote discussie los over pesten.

Het gaat om een advertentie voor Tim Ribberink uit Tilligte die op 20-jarige leeftijd zelfmoord pleegde.

Zijn ouders hebben in de advertentie de tekst opgenomen van zijn afscheidsbrief: 'Lieve pap en mam, Ik ben mijn hele leven bespot, getreiterd, gepest en buitengesloten. Jullie zijn fantastisch. Ik hoop dat
jullie niet boos zijn. Tot weerziens, Tim.'

De advertentie leidt tot heftige reacties en discussie op internet en op Twitter.

Stilteplek
De 20-jarige Ribberink was tweedejaars student aan de Lerarenopleiding Geschiedenis op de hogeschool Windesheim in Zwolle. De school heeft een stilteplek ingericht. De Stentor meldt dat de school in een mededeling aan de studenten zegt dat 'we Tim hebben leren kennen als een leergierige, enthousiaste en serieuze jongen. Het overlijden van Tim raakt ons zeer.'

Wel makkelijk om de schuld bij de pesters neer te leggen als je zelf depressief bent. Niettemin verschrikkelijk natuurlijk voor ouders en nabestaanden.

bron
pi_118840820
Zelf zeker nooit gepest geweest?
pi_118840824
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:11 schreef Aldo-MC het volgende:

Wel makkelijk om de schuld bij de pesters neer te leggen als je zelf depressief bent. Niettemin verschrikkelijk natuurlijk voor ouders en nabestaanden.

Ik weet uiteraard niet van de hoed of de rand over deze zaak, maar ik kan me toch ook niet aan de impressie onttrekken dat zo iets toch ook met de persoon in kwestie te maken moet hebben. Anders maak je jezelf niet koud...
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118840863
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 11:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zelf zeker nooit gepest geweest?
Juist wel en flink ook.
  maandag 5 november 2012 @ 11:15:17 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118840874
quote:

Wel makkelijk om de schuld bij de pesters neer te leggen als je zelf depressief bent.

En dat concludeer je op basis van?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_118840876
quote:

bron
Net zo makkelijk om deze conclusie te trekken aan de hand van deze 3 zinnen.
Oh, and that's a bad miss!
  maandag 5 november 2012 @ 11:15:58 #7
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_118840898
Als je je hele leven gepest bent geweest, dus in basisonderwijs...vervolgonderwijs en je eerst baantjes of beroepsonderwijs is er nog maar 1 factor continu geweest en dat ben je zelf.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_118840906
quote:
5s.gif Op maandag 5 november 2012 11:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Er staat letterlijk dat hij zelfmoord gepleegd heeft omwille van het feit dat hij kennelijk gepest werd ik verzin dat niet.
pi_118840913
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:14 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Juist wel en flink ook.
Ene gaat er beter om dan een ander hea, hij ervaarde het anders.
pi_118840914
quote:
5s.gif Op maandag 5 november 2012 11:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jeweettoch, op FOK! is iedereen klinisch psycholoog/psychiater. Die diagnose is kinderspel, nav zo'n advertentie. :).

Tevens hebben deze mensen een piemel van 25cm.
pi_118840918
behoorlijke harde trap jegens de mensen uit de sociale omgeving van die jongen, die de ouders nu uitdelen..
Stel je voor dat je die jongen kent, bv bij hem in de klas zat en gewoon met hem omging, misschien niet speciaal bevriend maar net zoals je meerdere mensen zult tegenkomen... moet je je dan gaan schamen?

In deze tekst wordt de indruk gewekt dat 'iedereen' (die de jongen gedurende 'zijn hele leven' begeleid heeft) behalve de ouders (die immers 'fantastisch' zijn) die jongen buitengesloten en getreiterd hebben.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 5 november 2012 @ 11:17:19 #12
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_118840932
quote:
Een schokkende rouwadvertentie in De Twentsche Courant Tubantia vandaag maakt op internet een grote discussie los over pesten.
Wel makkelijk om de schuld bij de pesters neer te leggen als je zelf depressief bent.
Idioot. En dan nog durven beweren dat je zelf gepest bent. :')
  maandag 5 november 2012 @ 11:17:28 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118840940
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:16 schreef Aldo-MC het volgende:

Er saat letterlijk dat hij zelfmoord gepleegd heeft omwille van het feit dat hij kennelijk gepest werd ik verzin dat niet.
Dat kan ik ook lezen.
Maar waar staat precies dat hij depressief is en de schuld afwentelt op pesters?
pi_118840951
Tja. Dat begeleidende afscheidsbriefje vind ik moeilijk te geloven, eigenlijk. Vooral omdat het in een computerlettertype geschreven is. De ouders zijn dus 'fantastisch', de sociale omgeving is de schuld. Ik had liever de originele afscheidsbrief erin gezien, want deze geloof ik niet.

(Neemt uiteraard niet weg dat het vreselijk is, erg naar als je op je 20e al tot de conclusie komt dat deze wereld blijkbaar onleefbaar is voor je)
pi_118840953
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:15 schreef trigt013 het volgende:
Als je je hele leven gepest bent geweest, dus in basisonderwijs...vervolgonderwijs en je eerst baantjes of beroepsonderwijs is er nog maar 1 factor continu geweest en dat ben je zelf.
In welk opzicht continu en hoe weet jij dat dat zo is? Ik zie nergens staan dat iemand niet een andere houding aangenomen heeft, dus wat zie jij als 'continu'?
  maandag 5 november 2012 @ 11:18:23 #16
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_118840960
quote:

[..]

Er staat letterlijk dat hij zelfmoord gepleegd heeft omwille van het feit dat hij kennelijk gepest werd ik verzin dat niet.
Kinderen worden tegenwoordig kapot gepest als ze een hazenlip hebben, raar kapsel, voortanden die uitsteken etc.., het is echt niet zo dat elke gepeste het expres opzoekt. :')
  maandag 5 november 2012 @ 11:18:49 #17
34974 trigt013
pi_118840971
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:18 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

In welk opzicht continu en hoe weet jij dat dat zo is? Ik zie nergens staan dat iemand niet een andere houding aangenomen heeft, dus wat zie jij als 'continu'?
Er staat "mijn hele leven" dat is dus continu.....
pi_118840972
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat kan ik ook lezen.
Maar waar staat precies dat hij depressief is en de schuld afwentelt op pesters?
Dat doet hij niet zijn ouders doen dat.
Een laffe sneer naar de mensen die wel gewoon verder moeten in zijn naaste omgeving.
pi_118840976
quote:

[..]

Alsof "gepest" één concreet ding is dat je voor elke situatie gelijk kan trekken. Misschien werd hij wekelijks voor "watje" uitgemaakt of moest hij dagelijks met angst de straat op omdat hij regelmatig opgewacht, uitgescholden en geslagen werd, weet jij het?
  maandag 5 november 2012 @ 11:19:38 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118841002
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:18 schreef Aldo-MC het volgende:

Een laffe sneer naar de mensen die wel gewoon verder moeten in zijn naaste omgeving.
Waar zeggen die ouders dat hij depressief was?
  maandag 5 november 2012 @ 11:20:19 #21
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_118841024
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:18 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Er staat "mijn hele leven" dat is dus continu.....
Allemachtig zeg :')

Tevens zeg je dat hij zelf continu is gebleven dus hoe je dat vergelijkt met "mijn hele leven" is mijn een raadsel.
pi_118841058
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:16 schreef RM-rf het volgende:
Stel je voor dat je die jongen kent en gewoon met hem omging... moet je je dan gaan schamen?

nee dan niet. DUH.
pi_118841069
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:18 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Kinderen worden tegenwoordig kapot gepest als ze een hazenlip hebben, raar kapsel, voortanden die uitsteken etc.., het is echt niet zo dat elke gepeste het expres opzoekt. :')
Ach man dat was vroeger net zo je moest eens weten. Paar keer van dichtbij meegemaakt suïcide maar blijf zelfmoord laf vinden vooral als je mensen achter laat en dan zo'n briefje.....
Maar die jongen is overleden dus dit ik zal het er verder bij laten het is triest genoeg allemaal.

Op Twitter hebben ze trouwens over GeenStijl die steun betuigen maar dat zij zelf een rol zouden hebben gespeeld bij zijn dood :? Iemand enig idee of dit over een filmpje gaat of online treiterijen?
pi_118841098
Ik vraag me af hoe de pesters zich nou voelen na zoiets.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_118841099
Het is kennelijk niet stoer om gewoon eens te zeggen, "allemachtig, wat sneu voor zo'n gast van 20 dat -ie zo weinig plezier in het leven had door een stel pestkoppen dat dit z'n enige uitweg was...". Nee, altijd maar de schuld bij het slachtoffer leggen, redenen zoeken waarom HIJ een klootzak was, zoals vrouwen die zich sletterig kleden het verdienen om verkracht te worden. Hele nare houding is dat.

Want stel je voor dat iemand je een softe homo vind.
pi_118841108
quote:
Dit is natuurlijk wel zo. Wel kan ik me voorstellen dat je zelfvertrouwen kompleet naar de klote is als je altijd bent gepest en daardoor sociaal bizar overkomt... en dan ben je dus op je volgende school weer de lul.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118841116
quote:
Wat insinueer je nu precies? Dat hij het aan zich zelf te danken heeft dat hij gepest werd?
pi_118841125
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk wel zo. Wel kan ik me voorstellen dat je zelfvertrouwen kompleet naar de klote is als je altijd bent gepest en daardoor sociaal bizar overkomt... en dan ben je dus op je volgende school weer de lul.
goh
pi_118841142
quote:
behoorlijke harde trap jegens de mensen uit de sociale omgeving van die jongen, die de ouders nu uitdelen..
Stel je voor dat je die jongen kent, bv bij hem in de klas zat en gewoon met hem omging, misschien niet speciaal bevriend maar net zoals je meerdere mensen zult tegenkomen... moet je je dan gaan schamen?

In deze tekst wordt de indruk gewekt dat 'iedereen' (die de jongen gedurende 'zijn hele leven' begeleid heeft) behalve de ouders (die immers 'fantastisch' zijn) die jongen buitengesloten en getreiterd hebben.
Welnee dat staat er helemaal niet. Dat verzin jij er zelf bij.
pi_118841146
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:18 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Kan me zo voorstellen dat die jongen en die ouders daar weinig boodschap aan hebben. Ik vrees van niet, maar misschien dat sommigen nu eens twee keer nadenken voor ze iemand anders nodeloos uitschelden en treiteren.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  maandag 5 november 2012 @ 11:24:26 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118841154
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 11:22 schreef Luigi het volgende:
Het is kennelijk niet stoer om gewoon eens te zeggen, "allemachtig, wat sneu voor zo'n gast van 20 dat -ie zo weinig plezier in het leven had door een stel pestkoppen dat dit z'n enige uitweg was...". Nee, altijd maar de schuld bij het slachtoffer leggen, redenen zoeken waarom HIJ een klootzak was, zoals vrouwen die zich sletterig kleden het verdienen om verkracht te worden. Hele nare houding is dat.

Amen!
  maandag 5 november 2012 @ 11:24:30 #33
34974 trigt013
pi_118841158
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:23 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wat insinueer je nu precies? Dat hij het aan zich zelf te danken heeft dat hij gepest werd?
Dat je alleen jezelf kan veranderen en niet de wereld. Sommige kunnen dat niet en kiezen voor deze weg. Even duidelijk, de schuld ligt in mijn ogen nooit bij het slachtoffer maar altijd bij de dader.
  maandag 5 november 2012 @ 11:25:57 #34
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_118841203
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:22 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Ach man dat was vroeger net zo je moest eens weten. Paar keer van dichtbij meegemaakt suïcide maar blijf zelfmoord laf vinden vooral als je mensen achter laat en dan zo'n briefje.....
Zelfde hier, beste vriend verloren op mijn 15de op die manier. Maar mensen laf vinden omdat ze geen andere uitweg meer zien, dan ben je zelf een grote idioot.

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:24 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Dat je alleen jezelf kan veranderen en niet de wereld. Sommige kunnen dat niet en kiezen voor deze weg.
Wie zegt dat hij de wereld wou veranderen? Ik gok dat het enigste wat hij wou, gewoon met rust gelaten wilde worden. :') Maar jij hebt je feiten op een rijtje.

En je ninja-edit veranderd er niks aan.
  maandag 5 november 2012 @ 11:26:19 #35
34974 trigt013
pi_118841210
Even duidelijk, de schuld ligt in mijn ogen nooit bij het slachtoffer maar altijd bij de dader.
pi_118841212
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:24 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Dat je alleen jezelf kan veranderen en niet de wereld. Sommige kunnen dat niet en kiezen voor deze weg.
Nee, dat insinueer je dus niet. Jij typt letterlijk dat hij overal waar hij komt gepest is en hijzelf dus een constante factor is. Waarom denk jij dat hij gepest werd?
  maandag 5 november 2012 @ 11:26:33 #37
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118841217
quote:
Dat is ook wel een kutstreek :').

Of hij nu heel erg gepest is of dat hij alleen in zijn beleving enorm gepest werd, maakt op zich niet uit. Het is heel triest dat zo'n jongen geen andere uitweg meer zag en dat niemand hem heeft kunnen helpen.

Overigens vind ik de advertentie van de ouders wel sneu. "Iedereen was slecht tegen mij behalve jullie, lieve pap en mam" . Het lijkt een beetje zelfverheerlijking van de ouders over het lijk van hun zoon. Misschien niet zo bedoeld, maar het komt wel zo over op mij.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_118841235
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:22 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Maar die jongen is overleden dus dit ik zal het er verder bij laten het is triest genoeg allemaal.

Op Twitter hebben ze trouwens over GeenStijl die steun betuigen maar dat zij zelf een rol zouden hebben gespeeld bij zijn dood :? Iemand enig idee of dit over een filmpje gaat of online treiterijen?
Nee, jij hebt dat nooit meegemaakt. Als je dat wel zou hebben meegemaakt dan zou je weten dat het een intrieste klote ervaring is.
  maandag 5 november 2012 @ 11:27:19 #39
34974 trigt013
pi_118841237
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:26 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Nee, dat insinueer je dus niet. Jij typt letterlijk dat hij overal waar hij komt gepest is en hijzelf dus een constante factor is. Waarom denk jij dat hij gepest werd?
Omdat je als je gepest word dit je zelfvertrouwen kapot slaat en dan word je alleen een makkelijkere prooi voor ander uitschot.
pi_118841242
205 vrienden op Facebook.... geeft toch niet echt het beeld weer van een eenzame loner die door iedereen gepest werd. Studeert iedere keer in razend tempo op school af...
  maandag 5 november 2012 @ 11:28:23 #41
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_118841266
quote:
15s.gif Op maandag 5 november 2012 11:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
205 vrienden op Facebook.... geeft toch niet echt het beeld weer van een eenzame loner die door iedereen gepest werd. Studeert iedere keer in razend tempo op school af...
Vrienden op FB zeggen geen kut helaas, ik heb er ook +300 die ik allemaal wel ken, maar van vrienden blijven er minder dan 10 over. :P
pi_118841273
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:26 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Laten we niet hypocriet gaan doen als je fiks gepest wordt heb je daar zelf ook een aandeel in.
Zonder het pestgedrag goed te praten of te bagatelliseren moet je altijd en vooral eerst zelf in de spiegel kijken.
En wat hij zegt is gewoon zo je kan jezelf veranderen de klotewereld om je heen heb je als individu totaal geen invloed op.
  maandag 5 november 2012 @ 11:28:35 #43
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118841275
Nu geeft een Facebookvriendschap negen van de tien keer niet bepaald een realiteit weer.
pi_118841292
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:26 schreef MaLo het volgende:

Overigens vind ik de advertentie van de ouders wel sneu. "Iedereen was slecht tegen mij behalve jullie, lieve pap en mam" . Het lijkt een beetje zelfverheerlijking van de ouders over het lijk van hun zoon. Misschien niet zo bedoeld, maar het komt wel zo over op mij.
Voor zover ik het begrijp is dat gewoon de afscheidsbrief van hun zoon.
  maandag 5 november 2012 @ 11:29:09 #45
34974 trigt013
pi_118841297
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:28 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Laten we niet hypocriet gaan doen als je fiks gepest wordt heb je daar zelf ook een aandeel in.
Zonder het pestgedrag goed te praten of te bagatelliseren moet je altijd en vooral eerst zelf in de spiegel kijken.
En wat hij zegt is gewoon zo je kan jezelf veranderen de klotewereld om je heen heb je als individu totaal geen invloed op.
Jij snapt hem.
  Overall beste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 11:29:10 #46
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_118841298
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:28 schreef Copycat het volgende:
Nu geeft een Facebookvriendschap negen van de tien keer niet bepaald een realiteit weer.
Voor sommigen wel, Copycat. Voor sommigen wel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_118841305
quote:

[..]

Lees eerst eens een aantal boeken over bijvoorbeeld groepsgedrag onder kinderen, sociale interactie en de opvoeding van kinderen, ok? Oh, en iets over de systeemtheorie ofzo.
  maandag 5 november 2012 @ 11:30:29 #48
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_118841340
Zoals op Geenstijl ook al werd opgemerkt:
http://www.dinnerjudge.nl(...)-days/recensies.html

De site ligt er inmiddels uit, maar dat was een typisch voorbeeldje van internetpesten. Tim had het in ieder geval niet makkelijk.

Edit: spuit11 was al genoemd. Nou ja.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_118841347
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:29 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Lees eerst eens een aantal boeken over bijvoorbeeld groepsgedrag onder kinderen, sociale interactie en de opvoeding van kinderen, ok? Oh, en iets over de systeemtheorie ofzo.
Waarom? Als jij het zo goed weet kun jij het toch even aan hem uitleggen?
  maandag 5 november 2012 @ 11:31:15 #50
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_118841363
quote:

[..]

Ja het is zijn eigen schuld, had hij zijn persoonlijkheid maar moeten veranderen.

:') Je hebt geen idee waar je over praat, lul.
Ook geen sig dus
pi_118841369
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:27 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Nee, jij hebt dat nooit meegemaakt. Als je dat wel zou hebben meegemaakt dan zou je weten dat het een intrieste klote ervaring is.
O toch wel hoor 2x meegemaakt en beide gevallen waren de personen fiks onder invloed van resp cocaine en alcohol.
De meeste mensen die zelfmoord plegen doen dit vanuit een impuls en zouden waarschijnlijk te helpen kunnen zijn als ze maar hulp hadden gezocht.
Maar goed blijft natuurlijk intens triest als je op het punt komt dat je dat kennelijk allemaal niet meer ziet.
pi_118841370
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:28 schreef Copycat het volgende:
Nee natuurlijk niet. Maar toch geeft het wel iets weer. Zag ook een hoop van de school waar hij op zat.
pi_118841371
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 11:30 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Nee, als het principe van kennis vergaren behelst dat iemand het voorkauwt als een klein kind dan stellen scholen ook niet veel meer voor he?
pi_118841383
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 11:30 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Welke boeken zou ik eigenlijk moeten lezen om te begrijpen dat een pester het vooral aan zichzelf te danken heeft? Welke bronnen zijn daar voor te vinden eigenlijk?
  maandag 5 november 2012 @ 11:31:55 #55
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118841386
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:29 schreef Luigi het volgende:

[..]

Voor zover ik het begrijp is dat gewoon de afscheidsbrief van hun zoon.
Je weet niet of het de hele brief is, of dat ze een paar stukjes eruit hebben gepakt die ze goed past.
Ik zou het niet kunnen hoor, in de overlijdensadvertentie van mijn kind schrijven dat ik zelf zo fantastisch was. Of mijn kind dat nu had geschreven of niet.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_118841391
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:31 schreef Luigi het volgende:

[..]

Welke boeken zou ik eigenlijk moeten lezen om te begrijpen dat een pester het vooral aan zichzelf te danken heeft? Welke bronnen zijn daar voor te vinden eigenlijk?
Waarom vraag je dat aan mij?
pi_118841419
quote:
5s.gif Op maandag 5 november 2012 11:32 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Waarom vraag je dat aan mij?
Als je dat fijn vindt wil ik de vraag ook best breder stellen hoor.
pi_118841422
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:29 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik haal mijn kennis niet uit boekjes levenservaring vriend
  maandag 5 november 2012 @ 11:33:21 #59
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_118841426
quote:

Dattes, goed geschreven!
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  Overall beste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 11:33:26 #60
3928 Ulx
pi_118841434
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Maar toch geeft het wel iets weer.
O ja? Wat dan?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_118841454
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:31 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

O toch wel hoor 2x meegemaakt en beide gevallen waren de personen fiks onder invloed van resp cocaine en alcohol.
De meeste mensen die zelfmoord plegen doen dit vanuit een impuls en zouden waarschijnlijk te helpen kunnen zijn als ze maar hulp hadden gezocht.
Maar goed blijft natuurlijk intens triest als je op het punt komt dat je dat kennelijk allemaal niet meer ziet.
De meeste mensen die zelfmoord plegen zijn heel goed instaat om een afweging te maken tussen het wel of niet beëindigen van hun leven. In de meeste gevallen bij bijvoorbeeld instellingen plegen mensen alsnog zelfmoord nadat ze eerder zijn geholpen met het voorkomen van een zelfmoord.
  Overall beste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 11:34:20 #62
3928 Ulx
pi_118841461
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:33 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Da's te lezen.
pi_118841464
quote:

[..]

'boekjes'.
  maandag 5 november 2012 @ 11:34:24 #64
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118841466
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nee natuurlijk niet. Maar toch geeft het wel iets weer. Zag ook een hoop van de school waar hij op zat.
Mwoah, het enige wat het voor mij weergeeft is dat er gewoon snel 'vriendschap' wordt geroepen via die social media. Niet dat het daadwerkelijk vriendschappen zijn. En, hoewel het voor hem wel zo voelde, hoefde natuurlijk niet de hele school tegen hem te zijn.
pi_118841493
RIP en sterkte aan de nabestaanden.
TS is een dwaas en begrijpt niet dat pesten een onderschat probleem is.
  maandag 5 november 2012 @ 11:35:18 #66
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118841503
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:34 schreef Ulx het volgende:

Da's te lezen.
pi_118841516
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:34 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mwoah, het enige wat het voor mij weergeeft is dat er gewoon snel 'vriendschap' wordt geroepen via die social media. Niet dat het daadwerkelijk vriendschappen zijn. En, hoewel het voor hem wel zo voelde, hoefde natuurlijk niet de hele school tegen hem te zijn.
Als er iets duidelijk is tegenwoordig dan is het wel dat een sociaal medium als facebook slechts een schim is van de werkelijke wereld. Mensen hebben altijd etentjes, altijd 300 vrienden en altijd een big o'l time.
pi_118841520
Kun je als jongere uberhaupt nog wel zonder iets als FB? Zelf heb ik het al lang de deur uitgeflikkert maar als je dat als 16 - 20 jarige doet, val je dan per definitie al buiten de boot nowadays?
  maandag 5 november 2012 @ 11:36:10 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118841536
quote:

_O_ Wat ongelofelijk triest dit... :{
pi_118841541
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:34 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

De meeste mensen die zelfmoord plegen zijn heel goed instaat om een afweging te maken tussen het wel of niet beëindigen van hun leven. In de meeste gevallen bij bijvoorbeeld instellingen plegen mensen alsnog zelfmoord nadat ze eerder zijn geholpen met het voorkomen van een zelfmoord.
Nee dat zijn ze niet.
  maandag 5 november 2012 @ 11:36:26 #71
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118841543
Oh en voor die mensen die zeggen dat het vast ook aan de Gepeste lag: ik ben zelf in mijn jeugd nooit gepest. Later op mijn werk wel. Was ik opeens het pispaaltje. En het maakt je kapot. Het is een vicieuze cirkel. Hoe meer je gepest wordt, hoe krampachtiger je gaat proberen aardig gevonden te worden, hoe onnatuurlijker je overkomt, hoe meer je gepest wordt. Ik heb een paar maanden overspannen / burned-out thuis gezeten na dit geouwehoer. Daarna ben ik bij een nieuwe werkgever aan de slag gegaan en was er niks meer aan het handje.

Het heeft heel veel impact op je leven, gepest worden. Ik was al volwassen en het brak me compleet op. Laat staan als je in je kwetsbare kinder- en puberjaren zit. Pesters hebben geen idee wat ze met je doen.
  maandag 5 november 2012 @ 11:36:27 #72
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_118841544
Tranen in m'n ogen. Verschrikkelijk.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_118841558
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:36 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Nee dat zijn ze niet.
Heb je dat op straat geleerd?
pi_118841565
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:33 schreef Ulx het volgende:

[..]

O ja? Wat dan?
Dat er iig 205 man rondliepen die hem als vriend/kennis beschouwden. Ook op zijn nieuwe school.
Dat conflicteert dan op zijn minst een beetje met het beeld dat iedereen zijn hele leven lang hem kapot pestte en buitensloot.
  maandag 5 november 2012 @ 11:38:27 #75
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118841601
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Dat er iig 205 man rondliepen die hem als vriend/kennis beschouwden. Ook op zijn nieuwe school.
Dat conflicteert dan op zijn minst een beetje met het beeld dat iedereen zijn hele leven lang hem kapot pestte en buitensloot.
Je mist het verschil tussen vrienden en Facebookvrienden. En de nuance tussen gevoel en realiteit.
pi_118841610
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:36 schreef Morpheus2002 het volgende:
Tranen in m'n ogen. Verschrikkelijk.
Je kende hem persoonlijk?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_118841628
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:36 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

aa
Heb je dat op straat geleerd?
Nee ik heb een maat die regelmatig pogingen onderneemt door bijvoorbeeld al zijn medicijnen in te nemen en dan spreek je op die gesloten afdelingen wel eens met mensen.
Het merendeel dat zelfmoord wil plegen is zwaar onder invloed, logisch. Maar dan moet jij hier niet gaan roepen dat ze op dat moment een weloverwogen besluit nemen omdat dat in je boekjes staat aangezien ze daar toe helemaal niet in staat zijn.
  Overall beste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 11:39:44 #78
3928 Ulx
pi_118841643
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ow, hij moest letterlijk door de hele wereld worden gepest?
pi_118841659
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:38 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je mist het verschil tussen vrienden en Facebookvrienden. En de nuance tussen gevoel en realiteit.
Nee ik insinueer niet dat het allemaal dikke echte vrienden waren hoor. Maar goed, het is ook verder niet zo belangrijk, het viel me alleen op.
  maandag 5 november 2012 @ 11:40:41 #80
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_118841671
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:38 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Je kende hem persoonlijk?
Nee, moet dat dan?

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:39 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak zeg. Jezus.
Ah je toont je intelligentie ^O^
  maandag 5 november 2012 @ 11:40:43 #81
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118841674
quote:

[..]

In zijn beleving werd hij kapot gepest door iedereen. Gek genoeg kunnen een paar pesters je het gevoel geven dat niemand je mag.
En facebookvrienden, tja. Een beetje klas voegt elkaar standaard allemaal toe.
pi_118841676
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ow, hij moest letterlijk door de hele wereld worden gepest?
Nee dat hoeft niet. Staat er ook niet. En dat weet je zelf ook best wel.
pi_118841722
quote:
15s.gif Op maandag 5 november 2012 11:39 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Nee ik heb een maat die regelmatig pogingen onderneemt door bijvoorbeeld al zijn medicijnen in te nemen en dan spreek je op die gesloten afdelingen wel eens met mensen.
Het merendeel dat zelfmoord wil plegen is zwaar onder invloed, logisch. Maar dan moet jij niet gaan roepen dat ze op dat moment een weloverwogen besluit nemen aangezien ze daar toe helemaal niet in staat zijn.
Dit zijn een heleboel woorden met een heleboel suggestieve opmerkingen.

Je hebt een maat die regelmatig zijn medicijnen in wilt nemen en daarom speek je op gesloten afdelingen weleens met mensen. Ik twijfel zeer aan het feit dat jij uberhaubt ooit op een gesloten afdeling bent geweest en zit dus nu met een aantal vragen. a) Wat voor instelling? b) Hoe kom jij op de gesloten afdeling in aanraking met andere clienten? c) Is het feit dat jouw maat onder drugs zelfmoord probeert te plegen onder invloed een goede maatstaf voor de overige clienten?

Rationaliteit is overigens geen meetbaar begrip.
pi_118841723
quote:

Nee hoor, de mensen wie het aangaat weten zelf prima dat het over hen gaat. Ik heb vroeger ook behoorlijk gepest, was daarin een aanstichter. Als ik nu moet dat gedrag zou worden geconfronteerd weet ik op dat moment echt wel dat ik fout zat.
PWBF
pi_118841734
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:36 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Nee dat zijn ze niet.
Rot eens even op stomme troll, wat probeer je nu te bereiken met je anti-zelfmoord postjes, je begrijpt er echt helemaal niets van wat die mensen doormaken, waarom ze dit soort dingen doen, voor deze mensen is de dood een uitweg voor welke problemen ze dan ook hebben in het dagelijkse leven. Als je zo ver heen bent dat je de dood als een verlossing ziet maar dan zijn ze niet opeens gek geworden, in tegendeel, ze maken de afweging op basis van iets wat zij als minder erg zien.
pi_118841743
quote:

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_118841752
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:40 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Nee, moet dat dan?

Niks moet, maar om nou bij elk geval van tragisch overlijden tranen in je ogen te hebben is ook weer zo wat.
  maandag 5 november 2012 @ 11:42:42 #88
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_118841753
quote:
4s.gif Op maandag 5 november 2012 11:41 schreef HyperViper het volgende:

[..]

En jij dat je een zacht ei bent. Ga toch weg man, aansteller. Wees een fucking man.
Hou gewoon je erg domme mond. Dat zoiets gebeurt is triester dan triest maar jij (en anderen) moeten weer stoer doen en mannelijk zijn :') Chapeau!

Zie verder wat Luigi zegt.
pi_118841755
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee hoor, de mensen wie het aangaat weten zelf prima dat het over hen gaat. Ik heb vroeger ook behoorlijk gepest, was daarin een aanstichter. Als ik nu moet dat gedrag zou worden geconfronteerd weet ik op dat moment echt wel dat ik fout zat.
Je doet het anders nog steeds, volgens mij ben je niet veranderd, op basis van je gedrag op dit forum.
  maandag 5 november 2012 @ 11:43:26 #90
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_118841779
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:42 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Niks moet, maar om nou bij elk geval van tragisch overlijden tranen in je ogen te hebben is ook weer zo wat.
Dat zeg ik niet. Maar die rouwadvertentie vind ik erg aangrijpend. Nooit eerder zo gezien.
pi_118841813
quote:
...
...
Terecht als hij daardoor depressief is geworden.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  maandag 5 november 2012 @ 11:45:12 #92
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_118841835
Er spelen bij dit soort gevallen altijd wel wat meer zaken dan alleen gepest worden lijkt me.
Beetje makkelijk van die ouders.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_118841857
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:45 schreef Caland het volgende:
Er spelen bij dit soort gevallen altijd wel wat meer zaken dan alleen gepest worden lijkt me.
Wat voor zaken denk je aan dan?
  Overall beste user 2022 maandag 5 november 2012 @ 11:46:15 #94
3928 Ulx
pi_118841868
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:45 schreef Caland het volgende:
Lijkt jou? En daarom is het makkelijk van de ouders?
  maandag 5 november 2012 @ 11:46:19 #95
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_118841871

Wat zullen de pesters trots zijn :r
pi_118841881
quote:

[..]

die je blijkbaar nog niet zoveel hebt.

dat geeft niet, maar doe aub niet alsof :)
  maandag 5 november 2012 @ 11:46:51 #97
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118841884
...
  maandag 5 november 2012 @ 11:47:05 #98
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_118841890
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:45 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wat voor zaken denk je aan dan?
Als je tot zo'n daad komt denk ik dat je in aanleg al niet helemaal in orde bent.

Er zijn wel meer mensen die gepest worden en die plegen geen zelfmoord.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_118841903
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:41 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dit zijn een heleboel woorden met een heleboel suggestieve opmerkingen.

Je hebt een maat die regelmatig zijn medicijnen in wilt nemen en daarom speek je op gesloten afdelingen weleens met mensen. Ik twijfel zeer aan het feit dat jij uberhaubt ooit op een gesloten afdeling bent geweest en zit dus nu met een aantal vragen. a) Wat voor instelling? b) Hoe kom jij op de gesloten afdeling in aanraking met andere clienten? c) Is het feit dat jouw maat onder drugs zelfmoord probeert te plegen onder invloed een goede maatstaf voor de overige clienten?

Rationaliteit is overigens geen meetbaar begrip.
Nee daar zijn gewoon onderzoeken naar geweest. Er zijn nu eenmaal verdomd weinig mensen die de dood nuchter tegemoet durven treden.
En je kunt op gesloten afdelingen gewoon in de centrale ruimte met mensen praten. Ik ben er nog niet een tegengekomen die zijn of haar poging nuchter deed het vereist een zekere mate van 'lef' om zoiets extreems te doen natuurlijk.
  maandag 5 november 2012 @ 11:47:51 #100
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_118841911
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:46 schreef Morpheus2002 het volgende:
[ afbeelding ]

Wat zullen de pesters trots zijn :r
Wat is dat dan?
UI Made bij VanilleKwark.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties