Ok, thanks voor deze info.quote:Op maandag 5 november 2012 12:07 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
gepest worden is inderdaad niet leuk nee. maar heb je enig idee wat voor leed je je ouders/broer/zus/familie aandoet????
zelfmoord is het lafste wat er is. ongeacht de reden.
Flauwekul wat weet jij er nou weer vanquote:Op maandag 5 november 2012 12:07 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
gepest worden is inderdaad niet leuk nee. maar heb je enig idee wat voor leed je je ouders/broer/zus/familie aandoet????
Tot op zekere hoogte wel mee eens ja. Als je het echt niet ziet zitten moet je tenminste een traject volgen met een eventuele poging tot bijv euthanasie.quote:Op maandag 5 november 2012 12:07 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Heb je wel vaker last van je mening?quote:Op maandag 5 november 2012 12:07 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Nee, het lafste is om iemand die zelfmoord heeft gepleegd ongezien een laffe homo te noemen. Maar ook jij vindt jezelf waarschijnlijk een enorm stoertje.quote:Op maandag 5 november 2012 12:07 schreef _GdR_ het volgende:
En daar zit de kern van het probleem, scholen hebben hier geen toezicht meer op.quote:Op maandag 5 november 2012 12:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad, maar dan is het de taak van de omgeving (familie, school, vrienden etc etc) om daar wat aan te doen. Maar zoals ik zeg denk ik dat het veelal wordt onderschat en/of niet serieus genoeg genomen wordt
Naah. Zelfmoord plegen is toch echt een stuk laffer.quote:Op maandag 5 november 2012 12:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, het lafste is om iemand die zelfmoord heeft gepleegd ongezien een laffe homo te noemen. Maar ook jij vindt jezelf waarschijnlijk een enorm stoertje.
De school kan daar bar weinig aan doen in de praktijk....quote:Op maandag 5 november 2012 12:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad, maar dan is het de taak van de omgeving (familie, school, vrienden etc etc) om daar wat aan te doen. Maar zoals ik zeg denk ik dat het veelal wordt onderschat en/of niet serieus genoeg genomen wordt
Ik snap dat jij dat nu vindt.quote:Op maandag 5 november 2012 12:09 schreef HyperViper het volgende:
Naah. Zelfmoord plegen is toch echt een stuk laffer.
Je kunt je ook niet voorstellen dat er in het bedrijfsleven net zo hard wordt gepest?quote:Op maandag 5 november 2012 12:09 schreef Jahr00n het volgende:
Kan me niet voorstellen dat er gepest wordt op een hogeschool.
Internetheld.quote:Op maandag 5 november 2012 12:09 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Touche. Toch zou het zo (moeten) zijn dat je op die leeftijd daar wel een beetje boven staat.quote:Op maandag 5 november 2012 12:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je kunt je ook niet voorstellen dat er in het bedrijfsleven net zo hard wordt gepest?
Ik was ook nooit gepest, zelfs populair op de basisschool. Ben slim, niet lelijk en best aardig. Bij mijn eerste baan lag ik prima in de groep en bij baan twee werd ik opeens kapotgepest. Ik heb veel hulp gehad van (nota bene) de bedrijfsarts om er weer bovenop te komen en heb gelukkig bij mijn huidige werkgever een frisse start kunnen maken. Ook hier lig ik weer prima in de groep.quote:Op maandag 5 november 2012 11:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ok, helaas is er over pesten erg weinig over bekend. Als je kijkt naar groepsgedrag onder kinderen dan lijkt er inderdaad wel zoiets te zijn als een soort van selectieve basis waarom mensen buiten de boot vallen of juist erg populair zijn.
Aangeboren lichamelijke afwijkingen vallen natuurlijk snel op en dat is een belangrijk criterium voor pestgedrag maar een laag IQ of andere geestelijke beperking opmerkelijk genoeg ook, let wel, ik heb het hier over kinderen van 4 tot 6 jaar oud die dat opmerken.
Helaas is er ook een hele grote groep mensen die gepest worden en geen van bovenstaande hebben, zie in werksituaties waarin zondebokken worden gevonden, middelbare of universitaire scholen.
Ja, het zou ook zo moeten zijn dat elke dag de zon schijnt.quote:Op maandag 5 november 2012 12:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Touche. Toch zou het zo (moeten) zijn dat je op die leeftijd daar wel een beetje boven staat.
Idd zeg. Als volwassene laat je je toch niet pesten?quote:Op maandag 5 november 2012 12:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Touche. Toch zou het zo (moeten) zijn dat je op die leeftijd daar wel een beetje boven staat.
Ik snap die opvatting niet. Ieder mens moet toch lekker zelf weten wat hij/zij met zijn/haar leven wil doen. Je bent het niemand verplicht te blijven leven. Als je er geen zin meer in hebt, succes en tot ziens. Ik blijf het raar vinden dat daar zo'n taboe op rust.quote:Op maandag 5 november 2012 12:09 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Mee eens, zelfmoord afdoen als zijnde de daad van een laf persoon lijkt mij niet terecht. Zelfmoord plegen is een daad van wanhoop, stel je toch eens voor hoe je er mentaal aan toe moet zijn om je eigen leven te beëindigen?quote:Op maandag 5 november 2012 12:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, het lafste is om iemand die zelfmoord heeft gepleegd ongezien een laffe homo te noemen. Maar ook jij vindt jezelf waarschijnlijk een enorm stoertje.
ik kan me niet voorstellen dat iedereen zich daar schuldig over voelt. als je van jezelf toch weet dat je gewoon met die jongen bent omgegaan dan ben je nergens schuldig aan en hoef je je ook niet naar te voelen daarover.quote:Op maandag 5 november 2012 11:18 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dat doet hij niet zijn ouders doen dat.
Een laffe sneer naar de mensen die wel gewoon verder moeten in zijn naaste omgeving.
Dat is te kort door de bocht.quote:Op maandag 5 november 2012 12:13 schreef Aldo-MC het volgende:
Waarom overleeft de ene pester het wel en de andere niet, is dat een vorm van nauurlijke selectie of gewoon domme pech of verkeerde keuzes maken?
Waarom was ie depressief denk jequote:Op maandag 5 november 2012 11:11 schreef Aldo-MC het volgende:
Wel makkelijk om de schuld bij de pesters neer te leggen als je zelf depressief bent.
Je hebt geen idee. Wat doe je als er achter je rug om gekke gezichten worden getrokken, je als enige niet meegevraagd wordt op bedrijfsetentjes en als er bij alles wat je doet gezegd wordt dat je het anders moet doen? En dat opnieuw en opnieuw en opnieuw? En als je vervolgens naar je manager stapt, er wordt gezegd dat je zelf maar eens goed moet nadenken over je rol binnen de groep? Dan breek je wel een keer.quote:Op maandag 5 november 2012 12:12 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Idd zeg. Als volwassene laat je je toch niet pesten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |