Weltschmerz | zaterdag 3 november 2012 @ 17:42 |
![]() thnx 2 Googolplexian voor de banners die hij voor alle GP's heeft ontworpen ![]() ![]() Yas Marina, Abu Dhabi – circuit information Lap data Lap length - 5.554km (3.451 miles) Race laps - 55 Race distance - 305.355km (189.739 miles) Pole position - Right-hand side of the track Lap record* - 1’40.279 (199.388 kph) by Sebastian Vettel, 2009 Fastest lap - 1’38.434 (203.125 kph) by Lewis Hamilton, 2011 Maximum speed (2011) - 322.7 kph (200.516 mph) by Sergio Perez, Sauber DRS zone/s (race) - Two straights Car performance Full throttle - 73% Downforce level - High Gear changes per lap - 68 Fuel use per lap - 2.8kg Strategy Pit lane time loss - 21.4 seconds 2012 prime tyre**: - Soft (2011: Medium) 2012 option tyre**: - Medium (2011: Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s soft, medium and hard compounds are softer than those used in 2011 Data sources: FIA, Williams, Mercedes TV uitzendingen ![]() BBC1 heeft dit weekend weer de uitzending in handen ![]() Saturday - Qualifying: 1310-1515, BBC One Sunday - Race: 1310-1615, BBC One (NL'se tijden) RTL7 kwalificatie 13:55, RTL 7 race 13:15, RTL 7 (NL-tijden) Sfeerimpressie ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 3 november 2012 @ 17:48 |
Verschil is dan weer dat 1 daarvan niet beïnvloed kan worden door de constructeurs en daar iedereen of niemand door gelijk is. En het ander daarentegen kan de norm omzeilen waardoor het voor 1 (of in dit geval 2) individu een voordeel is. | |
Sinister-D- | zaterdag 3 november 2012 @ 17:48 |
![]()
![]() | |
Tieske89 | zaterdag 3 november 2012 @ 17:50 |
Horner zou gezegd hebben dat het een "fuel issue" is. | |
Peterselieman | zaterdag 3 november 2012 @ 17:53 |
fuel issue ... Hangt er vanaf of de stewards daadwerkelijk een probleem aan de auto vaststellen of dat er weinig aan de hand lijkt te zijn. In dat laatste geval is Vettel de gereden tijden kwijt | |
Weltschmerz | zaterdag 3 november 2012 @ 17:53 |
Ik zou niet weten hoe. Het construeren van een vleugel die helemal niet kan buigen is onmogelijk. Dan is bepaald dat als je er een bepaald gewicht aanhangt, hij maar zus en zoveel mag doorbuigen. Passeer je die test dan voldoet de vleugel aan de vereisten, punt. | |
THEFXR | zaterdag 3 november 2012 @ 17:53 |
dat krijgt vettel straf of zou whiting corrupt zijn? | |
Sinister-D- | zaterdag 3 november 2012 @ 18:02 |
Yip heb je gelijk in, daarom zei ik ook ''kan de norm omzeilen''. Ze zitten reglementair goed. Maar een test op de bank is niet hetzelfde als iets wat in de praktijk werkt. Leuk voorbeeld daarvan zijn de achtervleugels van Sauber die afbraken in Maleisië(?) Brazilie 2000 in het begin van het millennium ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/2000_Brazilian_Grand_Prix [ Bericht 2% gewijzigd door Sinister-D- op 03-11-2012 18:10:46 ] | |
wimderon | zaterdag 3 november 2012 @ 18:08 |
In ieder geval opvallend dat na het verzwaren van een test voor de voorvleugels (in Suzuka) McLaren opeens niet meer dominant was en Red Bull het juist werd. | |
Weltschmerz | zaterdag 3 november 2012 @ 18:12 |
De norm is wat getest wordt, er is geen andere norm dan dat dus dan zou ik ook niet weten hoe die omzeild zou moeten worden. Als het niet buigt dan breekt het juist eerder. Dat is gewoon een fout in de constructie. Allicht een fout die gekomen is door maximale buiging na te streven en binnen de norm te blijven, maar met het omzeilen van normen heeft het niks van doen. | |
vosss | zaterdag 3 november 2012 @ 18:25 |
Ja fuel issue WTF man. Als dat hetzelfde is als wat Lewis toen deed dan issie dus gewoon de Sjaak. En als er flink aan gesleuteld moet worden volgens mij ook, al weet ik dat niet zeker ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 3 november 2012 @ 18:25 |
De norm is dat het de bedoeling is dat vleugels niet flexen. Zo simpel is het, volgens de theorie toch. Maar omdat je dit in de praktijk toch niet kunt tegengaan, kun je er ook niet op testen omdat de resultaten nooit overeen gaan komen. Je kunt toch niet 1200+ kg op dat arme vleugeltje gaan drukken ![]() En dat voorbeeld had niets met de norm te maken, dat was een voorbeeld dat er in de praktijk andere resultaten komen als bij een test. Er is destijds toegeven dat ze de grenzen van het doorbuigen hebben opgezocht, maar dat ze er overheen gegaan zijn. Jammer genoeg vind je er nog zo weinig over. Godver, ik maak ook 1 cynische opmerking ![]() | |
ElmarO | zaterdag 3 november 2012 @ 18:43 |
| |
Sinister-D- | zaterdag 3 november 2012 @ 18:45 |
![]() ![]() | |
THEFXR | zaterdag 3 november 2012 @ 18:45 |
hij had gewoon te weinig benzine, wat is de kans dat de benzinepomp er mee kapt na een kwali! | |
Weltschmerz | zaterdag 3 november 2012 @ 18:46 |
De bedoeling is dat aerodynamische oppervlakken mogen niet bewegen, dat is sinds de jaren 70 al zo, want dat werd te gevaarlijk geacht. Brak de bediening via het stuur, dan ging zo'n ding opeens vliegen. DRS is nu de uitzondering. Dan kun je met buigbaar materiaal een vergelijkbaar effect bereiken, en dat houdt ook risico's in, brekende vleugels bijvoorbeeld, dus dat is ook beperkt middels een norm. Elk vlak tussen twee steunpunten zal immers buigen als je er kracht op zet. De norm is een maximale doorbuiging in stilstand bij een bepaald gewicht wat er op een bepaalde manier aangehangen wordt geworden. Als daar aan voldaan wordt is de buiging verder geen issue. Je zou natuurlijk best iets kunnen verzinnen waardoor zo'n ding meer doorbuigt wanneer er een kracht van voren op komt, kwestie van de koolstofvezels in de goeie richting leggen schat ik. Maar dat doet er dan niet toe. Het slagvolume van de motor is ooit ook gemaximeerd omdat als je onbeperkt mengsel in de motor kan krijgen je veel te veel vermogen opwekt, dan verzinnen die knappe koppen vervolgens dat ze er met 4 kleppen per cilinder en een airbox toch meer mengsel in kunnen krijgen dan eerder. Maar dat is de sport, binnen de normen zoveel mogelijk snelheid zien te krijgen. Dan moet je niet aankomen met de bedoeling achter de normen om de hoeveel mengsel die tegelijk in een motor kan te beperken, want die norm is de neerslag van die bedoeling waar de teams mee moeten werken, en die bedoeling wordt ook bewerkstelligd. Zonder de norm zouden de motoren immers veel groter en sterker zijn en zouden de vleugels veel verder doorbuigen. Uiteraard zoeken ze de grenzen op, het is immers een F1-team. | |
vosss | zaterdag 3 november 2012 @ 19:14 |
Dan heeft hij dus een probleem, want juist vanwege datzelfde kreeg Lewis een penalty destijds. Het te weinig bij je hebben van benzine valt niet onder een force majeur. Dat was destijds in elk geval de conclusie. Ik ben benieuwd. Ik hoop op een penalty en dat dan vooraan een crash is en Kimi naar de overwinning rijdt. Gewoon om het kampioenschap nog wat spannender te maken dan het al is ![]() | |
Montov | zaterdag 3 november 2012 @ 19:17 |
Dat het zo lang duurt voordat Red Bull duidelijkheid geeft is al een teken dat het gaat om een 'strafbaar' probleem. Je hoort gewoon de raderen draaien van spindoctors, diplomaten en regelneukers die moeten proberen om het kromme recht te praten. Voor het kampioenschap zou het heel goed zijn als Vettel weinig punten scoort. | |
King_Merc | zaterdag 3 november 2012 @ 19:26 |
Zou mooi zijn als ie achteraan start, dat ie de hele race achter petrov vastzit ![]() | |
Earl_J_Hickey | zaterdag 3 november 2012 @ 19:28 |
![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 3 november 2012 @ 19:29 |
En dat was 10 minuten geleden ![]() | |
THEFXR | zaterdag 3 november 2012 @ 19:30 |
vettel start achteraan,lol | |
opreis | zaterdag 3 november 2012 @ 19:32 |
Zal je net zien dat wanneer vettel achteraan begint dat alonso door grojean, maldonado of schumacher uit de race wordt gereden. | |
Peterselieman | zaterdag 3 november 2012 @ 19:34 |
mja, Malledonna staat er al voor. Dat scheelt weer voor Alonso ![]() | |
vosss | zaterdag 3 november 2012 @ 19:36 |
Kimi winnen, Alonso 4de en Vettel geen punten. Dat zou mooi zijn. Vettel blijft dan op 240 Alonso gaat naar 239 Kimi gaat dan naar 198 ![]() | |
Earl_J_Hickey | zaterdag 3 november 2012 @ 19:40 |
Oeps | |
Sinister-D- | zaterdag 3 november 2012 @ 19:40 |
edit: Earl_J_Hickey was dus eerder ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 3 november 2012 @ 19:40 |
duidelijk verhaal dus | |
THEFXR | zaterdag 3 november 2012 @ 19:42 |
ik was de eerste ![]() | |
vosss | zaterdag 3 november 2012 @ 19:42 |
Nouja duidelijk, welke straf staat hier dan op? Is dat ook achteraan? ![]() | |
Pagan | zaterdag 3 november 2012 @ 19:42 |
Hoe zwaar was die straf toen? | |
Sinister-D- | zaterdag 3 november 2012 @ 19:43 |
| |
THEFXR | zaterdag 3 november 2012 @ 19:43 |
logisch | |
vosss | zaterdag 3 november 2012 @ 19:43 |
Achteraan starten. | |
vosss | zaterdag 3 november 2012 @ 19:44 |
HAHAHAHAHAHAHA ![]() ![]() Goed voor het kampioenschap dit. Beter was geweest als Vettel zelf zn auto in de prak had gereden. | |
Earl_J_Hickey | zaterdag 3 november 2012 @ 19:46 |
Goed nieuws voor de race en het kampioenschap! | |
Sinister-D- | zaterdag 3 november 2012 @ 19:46 |
En daar moeten ze dan zo lang over doen, dit is toch zo transparant dat de tank te leeg was ![]() ![]() | |
vosss | zaterdag 3 november 2012 @ 19:47 |
Ja alleen wel jammer dat zn ego nu geen deuk op loopt. Ik bedoel dit is een fout van het team en niet van hemzelf. Ik had hem liever zelf een dikke fout zien maken. Maargoed. Succes morgen Seb ![]() | |
THEFXR | zaterdag 3 november 2012 @ 19:48 |
jij bent een echte hater,he ![]() | |
Meike26 | zaterdag 3 november 2012 @ 19:50 |
Ik ben blij ! Goed voor het kampioenschap dit. Je kunt nu wel stellen dat we een finale in Brazilië gaan krijgen. ![]() Nu maar hopen dat Alonso Hamilton kan bijbenen en op podium komt morgen. Button ook op podium en dan heb ik ook gelijk goed gescoord in de F1 manager ![]() | |
Scrutinizer | zaterdag 3 november 2012 @ 19:52 |
Hoe kan dit nou? De FIA was toch corrupt? Red Bull was toch de Lance Armstrong van de Formule 1? De spindoctors, oplichters en alle anderen waren toch bezig die waardeloze coureur wereldkampioen te maken? | |
vosss | zaterdag 3 november 2012 @ 19:52 |
Als Alonso 4de wordt (en dat moet denk ik toch wel lukken) dan staat ie nog maar 1 puntje achter. | |
vosss | zaterdag 3 november 2012 @ 19:53 |
Ik heb even met ze gebeld ![]() | |
Meike26 | zaterdag 3 november 2012 @ 19:53 |
> Todt > Ferrari > Alonso > Need more? | |
Peterselieman | zaterdag 3 november 2012 @ 19:54 |
in zo'n conspiracy geloof ik niet. Red Bull moet zich gewoon aan de regels houden PUNT. | |
Meike26 | zaterdag 3 november 2012 @ 19:56 |
Het was ook een beetje als geintje bedoelt, maar ik denk met name Ferrari en McLaren er een enorm punt van hadden gemaakt als Vettel GEEN straf had gekregen. Dan had je wel weer zo'n 'gate' gehad in de F1 wereld. | |
wimderon | zaterdag 3 november 2012 @ 19:56 |
| |
vosss | zaterdag 3 november 2012 @ 19:57 |
Volledig terecht, het is een vrijwel identieke situatie als met Lewis destijds. Nu geen straf geven hadden ze niet kunnen verkopen lijkt me zo. | |
vosss | zaterdag 3 november 2012 @ 19:58 |
Nee dus. Lewis had die liter er wel in zitten en dat is geen force majeure. Lewis stopte langs de baan omdat hij wit dat als hij door zou rijden hij die liter niet over zou hebben. Als Vettel was gestopt en paar bochten eerder en hij had 150ml meer gehad dan nu dan was het identiek aan het verhaal van Lewis. Geen sprake van Force Majeure. | |
Rodawa | zaterdag 3 november 2012 @ 20:00 |
Hij moest dan ook wel een straf krijgen, er was geen kans dat dit niet zou gebeuren. Hij had namelijk minder dan één liter brandstof aan boord, wat niet genoeg is voor de meting. De straf is dan altijd dat je tijden worden afgepakt. Als ze dat nu niet zouden doen omdat het de WK-leider betreft (of om een andere gekke reden), dan zou het heel scheef zijn, zeker omdat Hamilton eerder dit jaar wel een penalty kreeg. Dit is natuurlijk wel een grote blunder van het team. McLaren deed het al eens, en nu Red Bull dus ook. Als je op zo'n cruciaal moment zulke fouten gaat maken, dan kan het wereldkampioenschap nog wel eens de andere kant op vallen. | |
vosss | zaterdag 3 november 2012 @ 20:00 |
Lewis destijds:Dat dus. Ik weet niet wie die Adam Cooper is, maar verstand van zake heeft ie niet. Of een slecht geheugen. ![]() | |
opreis | zaterdag 3 november 2012 @ 20:00 |
Enigzins leuk dat vettel achteraan begint, omdat er dan gewoon meer ingehaald gaat worden (hopelijk niet alleen met drs), om diezelfde reden had het ook leuk geweest om alonso achteraan te laten starten ![]() | |
Rodawa | zaterdag 3 november 2012 @ 20:00 |
Het enige verschil is dat Hamilton destijds wel meer dan één liter brandstof over had voor de keuring. Dit is dus eigenlijk nog net wat erger. | |
vosss | zaterdag 3 november 2012 @ 20:02 |
Inderdaad. En die tweet van die Adam Cooper is dus 100% onjuist en niet waar. Al had Vettel eerder gestopt en die liter wel over gehad dan was het nog steeds geen Force Majeure, zie Lewis gebeuren destijds ![]() | |
wimderon | zaterdag 3 november 2012 @ 20:03 |
Ja dus. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 3 november 2012 @ 20:04 |
klopt. Red Bull had de stewards overtuigd dat er daadwerkelijk een probleem met de auto van Vettel was. Die vlieger ging uiteindelijk niet op omdat er te weinig peut in de tank zat | |
vosss | zaterdag 3 november 2012 @ 20:06 |
Dan moet er een ander probleem geweest zijn. Het overhouden van die liter en daardoor moeten stoppen is geen force majeur. Dat was het destijds met Lewis ook niet en nu dus ook niet. Dus er moet een ander probleem zijn geweest en dan wil ik wel weten welk probleem ![]() | |
wimderon | zaterdag 3 november 2012 @ 20:07 |
Zegt iemand dat dan? | |
Peterselieman | zaterdag 3 november 2012 @ 20:07 |
wat denk je van een fuel pick up problem ![]() | |
Tieske89 | zaterdag 3 november 2012 @ 20:08 |
Ben dan toch zeer benieuwd wat dat 'echte' probleem was. Ik krijg bij RBR af en toe echt een akelig gevoel. Dat klinkt alsof ik een hater ben, maar dat zeker niet. Alleen apart dat ze bij RBR meer dan bij andere teams overhoop liggen met de regels voor mijn gevoel. | |
vosss | zaterdag 3 november 2012 @ 20:09 |
Die tweet van Adam Cooper zei dat als hij eerder gestopt was dat het een force majeur was geweest mbt de brandstof. Dat is niet waar. Die brief van de FIA zegt dat ze force majeur accepteren en dat later bleek dat er teweinig brandstof in zat. Dus of Adam Cooper had die brief al gezien of hij lult onzin. ![]() | |
wimderon | zaterdag 3 november 2012 @ 20:13 |
Dat zegt Adam Cooper helemaal niet. Hij zegt gewoon dat als Vettel eerder was gestopt hij waarschijnlijk wel genoeg brandstof over had gehad en dankzij de force majeure ok was geweest. | |
vosss | zaterdag 3 november 2012 @ 20:15 |
De informatie dat er sprake zou zijn van een force majeure hadden wij nog niet toen hij dat zei. Dat laat slechts 2 opties. Of hij had die informatie wel al of hij lult uit zn nek, want die liter overhouden is niet ok voor force majeure om te mogen stoppen. Ik geef hem het voordeel van de twijfel. | |
vosss | zaterdag 3 november 2012 @ 20:17 |
Buiten dat neem ik toch aan dat ze dan als er slechts 1 liter in zit wel rekening mee zouden houden dat hij indien er geen probleem met de auto zou zijn geweest die liter ook niet over had gehad als hij doorgereden was naar de pits. En dus alsnog een straf gekregen zou hebben. Als hij exact 1 liter over had en er zou sprake zijn van die force majeure dan had hij dus imo alsnog een straf moeten krijgen wegens met teweinig benzine rijden, want als het probleem zich niet voorgedaan had, dan had hij die liter dus niet overgehouden als hij terug was gereden. | |
vosss | zaterdag 3 november 2012 @ 20:21 |
Zou wel een goed vraagstuk zijn. Stel er is een probleem in de uitloopronde en dat kan je aantonen. Dus ok voor force majeur. Vervolgens blijkt dat exact 1 liter brandstof over is. Dan ben je ok voor die force majeur, maar niet voor de brandstof want als de auto geen mankement had gehad dan was je in de pits aangekomen met minder dan 1 liter. | |
Meike26 | zaterdag 3 november 2012 @ 20:31 |
Laten we ook niet vergeten dat het om Vettel gaat. Van alle coureurs hoor je op de boordradio's van Vettel meestal dat hi zuiniger met z'n brandstof om moet gaan. Vettel is een stamper, hij is snel, maar niet lief voor het materiaal. Dat zouden ze ook moeten weten bij Red Bull, dat ze hem met zo weinig brandstof laten vertrekken is echt een enorm risico en ik vraag mij af of er nu haarscheurtjes gaan ontstaan in de relatie tussen Red Bull en Vettel. Zoals Seb laatst zelf heeft gezegd, voelt hij zich prima bij RB en is er geen contract met Ferrari, maar als er meer van dit soort tegenslagen komen, denk ik dat die voorspelling alsnog wel gaat uitkomen ! | |
vosss | zaterdag 3 november 2012 @ 20:34 |
Die regels voldoen toch ook gewoon niet man:Daar staat niet duidelijk wat er nou volgens de regels zou moeten gebeuren als een coureur de auto stil zet wegens een force majeur die geaccepteerd wordt door de stewards en vervolgens exact 1 liter benzine aan boord blijkt te hebben. Ik denk als dat het geval zou zijn dat ze er nog een hele dobber aan hebben. Mocht ik bij die stewards zitten dan zou ik van mening zijn dat hij niet voldoet aan deze regel, want die liter had hij dus gedeeltelijk verbruikt gehad mocht het probleem zich niet voorgedaan hebben en dus heeft hij voordeel gehad van met minder brandstof rijden en dus krijgt hij straf. | |
AldoTheApache | zaterdag 3 november 2012 @ 20:42 |
ik kan er wel van genieten hoor ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 3 november 2012 @ 20:52 |
Eens. | |
Weltschmerz | zaterdag 3 november 2012 @ 21:21 |
Dat werkt twee kanten op, dan hebben ze dingen ontwikkeld die op zich legaal waren, maar worden de regels veranderd en dat is dan dus in hun nadeel. De F1 heeft gewoon hele slechte regelmakers, en daardoor krijg je altijd die 'clarifications' maar dat is een tamelijk willekeurige keuze en wel competitiebeinvloedend. Wat me in dit geval het meest voordehandliggend lijkt is dat er een probleem met de brandstof was, daarom is Vettel gestopt, al dan niet met het oog op het overhouden van 1 liter. Dat geldt dan als force majeur, of het nou het brandstoftekort was of niet. Alleen redeneren ze dan zo dat er geen enorm lek was of zo, en ze er voor de zekerheid meer in hadden kunnen stoppen, ook in het geval van een technische probleem waardoor er meer brandstof verbruikt werd. Daar zou wat voor te zeggen zijn, je hoeft immers niet te proberen op precies 1 liter uit te komen. Je kunt ook mikken op 3 liter over, en dan heb je marge bij een force mineur. | |
Pagan | zaterdag 3 november 2012 @ 21:41 |
Ik denk dat RB, en dan met name Adrian Newey, beter in staat is om de grenzen van de regels op te zoeken. Als andere teams dan achter het net vissen dan is protest aantekenen goedkoper als het zelf ook proberen te realiseren. | |
LWD-Godius | zaterdag 3 november 2012 @ 22:03 |
| |
Scrutinizer | zaterdag 3 november 2012 @ 22:11 |
Ik vind het niet meer dan logisch dat je in een technische sport als de Formule 1 daar waar de regels ruimte laten voor interpretatie de mazen en de grenzen opzoekt als team. Zo gaat dat en zo is dat ook altijd geweest. | |
Tieske89 | zaterdag 3 november 2012 @ 22:17 |
Over het op het randje zitten van de regels hebben jij en Pagan gelijk vermoed ik. Eerst maken ze slechte regels, en vervolgens is Adrian Newey met zijn team erg goed in die voordelig uitleggen. Het geeft echter wel een bepaald beeld als steeds RBR weer wordt bekeken of ze de regels breken, terecht of niet. Waar het mij in dit geval om gaat is de 'force majeure'; naar mijn weten is de vertaling hiervan overmacht. In de brief uitgegeven door de FIA (hierboven geplaatst door wimderon), staat expliciet dat eerst force majeure werd geaccepteerd, maar vervolgens er te weinig brandstof was om een sample van 1 liter te leveren. De regels hieromtrent zijn vervolgens gepost door vosss. Hier staat dat in geval van 'force majeure' de auto niet op eigen kracht de pits dient te bereiken voor het benzine sample. Nu zijn de officials hierbij betrokken natuurlijk niet dom, en zal er wel daadwerkelijk iets zijn geweest. Het gevoel dat ik er echter bij heb is dat RBR wist dat er te weinig brandstof was, en vervolgens iets heel kleins hebben proberen te gebruiken om onder de onontkoombare penalty uit te komen. Nu blijkt dat ze net te laat zijn gestopt, en de liter niet meer haalden. Zoals vosss ook opmerkt ligt het in de lijn der verwachting dat zelfs als de liter gehaald was, maar dit echt de laatste druppels waren Vettel ook gestraft had moeten worden. Immers had hij de pits dan nooit kunnen halen met de benodigde brandstof. Kortom ik heb het gevoel dat RBR een enigszins smerig trucje heeft proberen uit te halen. | |
zoem | zaterdag 3 november 2012 @ 23:15 |
Iedereen probeert natuurlijk de regels in zijn of haar voordeel uit te leggen. Dat zou je zelf immers ook doen. Teams zoeken gewoon de grenzen op en dan gebeurt het wel eens dat je je hoofd stoot. Dat hoort er ook gewoon bij als je bij de (sub)top wilt horen. Blijkbaar hanteert RBR kleinere marges en is de kans dus groter dat je niet door de keuring heen komt. Mwoah, ik zou het eerder een sluw plan noemen. De stewards zijn natuurlijk ook niet van gisteren en die hebben adequaat gehandeld. Los van de coureur vind ik de straf die erop staat ietwat aan de zware kant. Een motor- of bakwissel kost je minder plekken | |
Tarado | zaterdag 3 november 2012 @ 23:30 |
![]() | |
Nober | zondag 4 november 2012 @ 00:23 |
Vettel staat gewoon op het podium vanmiddag mits goede strategie. | |
PennyWise84 | zondag 4 november 2012 @ 00:38 |
Hij start vanuit de pitsstraat.denk niet dat het een podium word voor hem ![]() | |
vosss | zondag 4 november 2012 @ 01:18 |
Dat denk ik toch niet. Ik gok zomaar dat een eerste opmars rond P10 stuit en dat na de stops veel hoger dan P5 a 6 echt niet haalbaar is. En dan heeft ie het al goed gedaan. Maargoed, kampioenschapswise hoop ik dattie puntloos blijft en Kimi wint en Alonso 4de wordt ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 01:22 |
Vettel ![]() ![]() | |
Tarahumara | zondag 4 november 2012 @ 08:07 |
Reactie van Alonso op de straf van Vettel![]() | |
Googolplexian | zondag 4 november 2012 @ 08:42 |
Ik denk dat Vettel vandaaag z'n frusti-kant laat zien en een onnodige crash veroorzaakt (wat weer in een straf zou kunnen resulteren). | |
Tarado | zondag 4 november 2012 @ 08:44 |
Ik denk ook zoiets, maar wie weet rijdt hij volwassen. | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 09:20 |
Voor de mensen die te vroeg wakker zijn: nog n paar rondjes wtcc op eurosport | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 09:41 |
Prachtig, hoe die Chinezen volksliederen inkorten, ruim 10 seconden :p | |
Weltschmerz | zondag 4 november 2012 @ 09:45 |
Het smerige ontgaat mij. Het lijkt mij immers niet dat RBR probeert 3 ons gewichtsvoordeel te hebben door er te weinig brandstof in te doen en daarmee weg te komen. Er zal een technisch probleem zijn met de brandstoftoevoer, het motormanagement of de brandstofmeting. Ik denk dat precies meten van de hoeveelheid brandstof nog niet zo eenvoudig is. Dan beroept RBR zich op dat technisch probleem, en erkennen de stewards dat er een technisch probleem was. Alleen dan is de vraag of het force majeur was. Als er nou een brandstofleiding losraakt en die liter over het asfalt loopt, dan kun je dat aannemen. Maar als het om de marges gaat en er een technisch probleem is met het meten en berekenen, dan zeggen die stewards als je er een halve liter meer in had gedaan dan had je dat probleem niet gehad en dat is een veiligheidsmarge die je aan had kunnen houden, en dus is het geen farce majeure. Op zich verdedigbaar, verondersteld dat het zoiets is, alleen krijg ik er een naar gevoel bij omdat er teveel vrije beslissingsruimte is, en die niet wordt ingeperkt of ingevuld door de motivering van de beslissing. Dan heb ik niet de zekerheid dat bijvoorbeeld de spanning in het WK niet meegespeeld heeft in die beslissing. | |
Dos37 | zondag 4 november 2012 @ 09:52 |
Ik denk ook dat Vettel nog een prima race gaat rijden. Niet crashen en punten sprokkelen | |
kepler | zondag 4 november 2012 @ 10:06 |
Ik vin het vooral stom van Red Bull om zo'n groot risico te nemen tijdens dit moment in het wk. Blijkbaar kwamen ze sowieso erg krap uit, en dat is niet heel erg handig... | |
Kickstart | zondag 4 november 2012 @ 10:15 |
Kan niet wachten tot de start vanmiddag, lees net op allerlei fora dat Vettel een DQ heeft gekregen ![]() aaah beter kan deze Zondag niet beginnen ![]() (zelf nog maar even een paar rondjes rijden in rFactor zo dadelijk) | |
Tarado | zondag 4 november 2012 @ 10:22 |
Inderdaad een blunder, ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon een calculatiefout was, wel een duur foutje | |
kepler | zondag 4 november 2012 @ 10:23 |
Gewoon voor mijn eigen gemoedsrust,start is om twee uur toch? (Hoor net drie uur op de radio ![]() | |
Tarado | zondag 4 november 2012 @ 10:24 |
gewoon om 14uur ja | |
Tarado | zondag 4 november 2012 @ 10:27 |
Er kan wel iets technisch aan de hand zijn geweest met Vettels auto, dat is de reden waarom ze vanuit de pits starten en niet vanaf P24 (wat de eigenlijke straf was) want dan hoeft de auto niet in Parc Fermé | |
CoolStoryBro | zondag 4 november 2012 @ 10:42 |
Wordt het vandaag op BBC uitgezonden of zit ik weer met die K reclames van RTL opgescheept? | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 10:43 |
http://adamcooperf1.com/2(...)ttels-force-majeure/ | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 10:45 |
Staat toch echt allemaal in de OP ![]()
| |
CoolStoryBro | zondag 4 november 2012 @ 10:46 |
Cheers thanks, vindt de BBC echt op alle fronten beter dan RTL als het op F1 aankomt. Hopelijk kan Alonso flink wat punten scoren om het kampioenschap weer spannend te maken. | |
vosss | zondag 4 november 2012 @ 10:52 |
Volgens mij mag je gewoon kiezen of je vanaf P24 start of vanuit de pit. Is het trouwens zo dat je na zo een straf wel gewoon banden mag wisselen, ookal kies je er voor om NIET vanuit de pit te starten maar gewoon vanaf P24? Hij stond in de top 10 en die moeten starten op de banden waarop ze kwalificeerden, maar Vettel zn tijden zijn allemaal geschrapt. Volgens mij mag ie dus sowieso banden wisselen toch? ![]() | |
vosss | zondag 4 november 2012 @ 10:53 |
Overigens denk ik dat de reden dat ze vanuit de pits starten heel anders is. Dan kunnen ze nog wat met die auto. Al dan niet stiekem. En de mannen van de FIA zien echt niet of een vleugel 3 clicks hoger gedraaide wordt om maar iets te noemen. | |
Abed | zondag 4 november 2012 @ 10:54 |
No shit. | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 11:00 |
Nee dat hebben ze vast niet door hoor.... | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 11:01 |
Voor liefhebbers: nu op motorsTV : GP3 season review. | |
Kickstart | zondag 4 november 2012 @ 11:02 |
Reactie Vettel na het horen van de gekregen straf (zomaar een foto, zie nu dat er Monza met koeienletters staat haha) ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Kickstart op 04-11-2012 11:10:16 ] | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 11:03 |
Oftewel, starten op de banden die je met je laatste getimede ronde hebt gezet, ondaks een straf. Staat me zelfs iets bij dat je die pas mag wisselen na het startsignaal, ondanks dat ie uit de pits start, maar daar ben ik niet heel zeker. Zodra je je auto uit parc ferme hebt gehaald mag je zelfs niet meer van de grid starten, zoals nu is gebeurt. Maar mag je wel nog bepaalde zaken aan de wagen veranderen ![]() Die bepaalde zaken staan in de sporting regulations onder regel 34) POST QUALIFYING PARC FERMÉ, waarbij setup mij deze het meeste opvalt ![]() Staan wel meer zaken, maar das een behoorlijke lijst wat ze wél nog mogen doen als ze 'm uit parc ferme halen ![]() http://argent.fia.com/web(...)ONS%2031-10-2012.pdf [ Bericht 3% gewijzigd door Sinister-D- op 04-11-2012 11:12:52 ] | |
Kickstart | zondag 4 november 2012 @ 11:06 |
dp [ Bericht 99% gewijzigd door Kickstart op 04-11-2012 11:06:36 ] | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 11:10 |
Maar hij heeft geen getimede rondes meer. In ieder geval is dat vroeger wel eens gebeurd staat me bij? | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 11:11 |
Maar heeft wel deelgenomen aan Q3 op een bepaalde bandenset. | |
vosss | zondag 4 november 2012 @ 11:11 |
Dat bedoel ik dus | |
vosss | zondag 4 november 2012 @ 11:13 |
De banden waarop ie zn gridtime gezet heeft. Door zijn straf heeft hij geen gridtime gezet. | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 11:15 |
Die straf heeft ie gekregen ná zijn tijd te hebben gezet. Gaat dan niet de vergelijking op als een straf die een coureur krijgt als ie bv pole rijdt en deze wordt afgenomen ná de quali. Volgens de boeken sta je dan nog op pole, maar start je toch niet op die plaats. Zie Schumacher in Monaco. | |
#ANONIEM | zondag 4 november 2012 @ 11:17 |
Hamilton had in Spanje toch vrije bandenkeus na zijn straf? | |
Atreidez | zondag 4 november 2012 @ 11:22 |
Hij is excluded from the results.. Op papier heeft ie dus niet meer deelgenomen. Volgens mij ook vrije bandenkeuze ![]() Hij mag van mij nog steeds winnen trouwens, zou wel erg gave race worden dan ![]() | |
vosss | zondag 4 november 2012 @ 11:22 |
Ik dacht dat voor de statistieken hij die pole ook kwijt was ![]() | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 11:26 |
Nee hoor: http://nl.wikipedia.org/wiki/Grand_Prix_Formule_1_van_Monaco_2012 Was nog even de resultaten van Spanje aan het bekijken voor het gevalletje Hamilton, maar idd, daar hebben maar 23 wagens aan de quali meegedaan. En dan zou er idd vrije bandenkeus mogen zijn. Was in de veronderstelling dat ie wel aan q3 meegedaan had maar de straf plaats 24 was. [ Bericht 5% gewijzigd door Sinister-D- op 04-11-2012 11:31:47 ] | |
vosss | zondag 4 november 2012 @ 11:28 |
http://www.formula1.com/teams_and_drivers/hall_of_fame/7/ http://www.formula1.com/teams_and_drivers/drivers/7/ Daar heeft ie toch echt "slechts" 68 poles op naam en geen 69 zoals vermeldt in je wiki artikel ![]() | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 11:29 |
En hier staat ie dan wel weer als pole-hebber ![]() http://www.formula1.com/results/season/2012/869/7082/ | |
vosss | zondag 4 november 2012 @ 11:30 |
JA WTF MAN! ![]() | |
vosss | zondag 4 november 2012 @ 11:32 |
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_polesitters http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_driver_records http://www.statsf1.com/en/michael-schumacher/pole.aspx http://www.statsf1.com/en/michael-schumacher.aspx Daar staat weer overal 68. Volgens mij is ie die pole echt wel kwijt voor de statistieken hoor ![]() | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 11:36 |
Jawadde ![]() | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 11:40 |
Versnellingsbak, , gear ratios en suspension setup zijn veranderd bij Vettel zijn wagen. Dan zullen de bandjes toch ook wel mogen? Bron: @JennieGow | |
#ANONIEM | zondag 4 november 2012 @ 11:41 |
Net zo'n zooitje met de statistieken als bij wielrenners die een zege kwijtraken agv doping, bij de helft van de sites staan dan de overwinningen er gewoon nog bij. Frappant dat juist op officiële website van de F1 het verkeerd staat. Die hebben 'm nota bene zelf gediskwalificeerd ![]() Da's Monaco ![]() Dit is Spanje: http://www.formula1.com/results/season/2012/868/ Staat Maldonado bovenaan. Edit: ow, jullie hadden het over Schumacher, dacht dat 't om Hamilton ging ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2012 11:45:23 ] | |
kepler | zondag 4 november 2012 @ 11:45 |
Ze starten vanuit de pits omdat ze dan versnellings-verhoudingen mogen veranderen en zelfs 'gratis' een engine wissel mogen doen. | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 11:48 |
Zie mijn post iets hierboven. Wat ze hebben veranderd. | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 11:50 |
F3 race nu live vanuit Barcelona op Motors-TV | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 11:50 |
En das nu net het rare aan het hele verhaal. Schumacher staat wel nog als polesitter in de uitslag van Monaco ondanks dat ie een straf kreeg, maar Vettel is hier wel volledig uit de uitslag geschrapt. De straf gaat nu ook in werking na de quali. | |
CoolStoryBro | zondag 4 november 2012 @ 11:52 |
Hoe zit het trouwens met Kubica, zit het in de verwachting dat hij volgende seizoen weer in F1 gaat racen? | |
vosss | zondag 4 november 2012 @ 11:52 |
Hij kan wel bovenaan staan in de uitslag op f1.com, maar hij heeft officieel toch echt 68 overwinningen en geen 69. ![]() | |
kepler | zondag 4 november 2012 @ 11:52 |
Ja er waren problemen met de auto, en dat is geaccepteerd. Vervolgens bleek er niet genoeg benzine in te zitten en daar kan/kon Red Bull geen verklaring voor geven. Dan hebben ze dus te weinig getankt maak ik daarop uit ![]() | |
kepler | zondag 4 november 2012 @ 11:53 |
Ja, ik was nog niet helemaal wakker ![]() ![]() | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 11:53 |
WTF???? Die pitsstops bij de F3. Hahaha Jongens snel kijken!!!! | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 11:53 |
Overwinningen? | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 11:54 |
Dit dus. En de kans zat er gewoon dik in dat ze er helemaal niet achter waren gekomen als de Renault jongens niet zo hyper waren geworden en Vettel gewoon terug was gereden naar de pits, mits ie het gehaald zou hebben. | |
kepler | zondag 4 november 2012 @ 11:54 |
Waar? ![]() | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 11:56 |
MotorsTV | |
vosss | zondag 4 november 2012 @ 11:56 |
Poles, excuus. Poles hadden we het over natuurlijk. Net wakker ![]() | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 11:57 |
Teams niet voorbereid op regen, banden wisselen met momentsleutel, wishbones terugbuigen door er op te gaan springen, een vrouw aan de leiding... En dat in 2 rondjes. | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 11:59 |
En nu iedereen is gewisseld: safety car. | |
#ANONIEM | zondag 4 november 2012 @ 12:00 |
Dat leg ik nu net uit. De uitslag van de kwalificatie is de uitslag van de kwalificatie. De straf van Schumacher treedt in werking ná de kwalificatie. Hierdoor raakt hij alsnog zijn pole kwijt, omdat hij de race niet start vanaf pole. Vandaar dat op de officiële website van hij wel de 1e is van de kwalificatie, maar nog steeds 68 poles op zijn naam heeft staan op zijn datasheet. | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 12:06 |
Jammer dat BBC pas om 13:10 begint! | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 12:14 |
Komt er dus op neer dat de positie in de quali niet geldt voor de statistieken, maar de startgrid op zondag. | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 12:25 |
Staat nu ook iemand stil midden in de laatste bocht ![]() edit: zelfs contact geweest met een ander nog ![]() ![]() ![]() | |
Atreidez | zondag 4 november 2012 @ 12:46 |
Het is ws. ook dat de definitie van pole position niet duidelijk is. Sommige denken dat pole de nummer 1 plaats in de kwalificatie is, maar het is de eerste plek op de startgrid van een race. Bij Schumi was al duidelijk voor de start van kwali dat hij door een 5place drop nooit pole kon pakken, ook al was hij de snelste. Maja, in Dubai maakt t helemaal niets uit want Vettel had geen pole ![]() | |
M.Melandri | zondag 4 november 2012 @ 12:47 |
De langere gear ratios gaan hem veel helpen in de DRS zones, dus handig om vanuit de pitlane te starten. | |
Atreidez | zondag 4 november 2012 @ 12:51 |
Pfff, geen vooruitgang, die dubstep muziek achter F1 beelden @skyf1 | |
CoolStoryBro | zondag 4 november 2012 @ 12:52 |
Ik voorspel dat Vettel een domme actie gaat doen en er gewoon uitvliegt. | |
Breaker.Faker | zondag 4 november 2012 @ 12:53 |
Ik ben benieuwd wat Vettel kan doen uit de pit starten. Ik ben weer blij dat f1 op BBC is en niet rtl7 met Olav Mol en de vele reclames er tussen. Alleen moeten ze bij BBC David Coultard weg laten het zal nooit een commentator worden. Ik denk zelf als Olav Mol op locatie zit dat hij het beter doet doen in de studio. Als je naar 1 scherm moet kijken dan is commentaar leveren best wel moeilijk. Doet de BBC ook de volgende twee race's live uitzenden? Wat ik mij ook afvraagt hoe zit het met de uitzend rechten voor volgend jaar. Gaat het naar Sport 1? Ik hoop van niet ik hoop eerder SBS6 of nog beter de NOS. Je ben met Sport1 al gauw ongeveer 15 euro kwijt per maand alleen om f1 te volgen vindt ik dit veel geld. | |
vosss | zondag 4 november 2012 @ 13:10 |
Ik denk dat Olav buiten de reguliere TV beelden ook op zijn minst die timing app van de FIA heeft. ![]() | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 13:11 |
Wij kijken anders naar een zelfde beeld als wat Mol bekijkt, en dan nog ziet ie dingen niet die een gewone kijker wel ziet. Toegegeven dat hij ook commentaar moet leveren erbij, en wij alleen moeten kijken. Maar daar verandert niets in als ie wél of niet op locatie zit. BBC zendt enkel Brazilië nog uit hierna ![]() ![]() | |
vosss | zondag 4 november 2012 @ 13:14 |
Als een van ons daar zou zitten en even op die timing app te kijken of even vlug wat op zoeken dan missen we ook gewoon sommige dingen. Een mens heeft nou eenmaal maar 1 paar ogen. Als je met 2 commentators bent dan kan 1 kijken en opletten 100% en de ander die weetjes enzo even opzoeken tussendoor. Dat heeft niets met Olav te maken, maar gewoon met het feit dat hij in zijn eentje verslag doet ![]() | |
Scrutinizer | zondag 4 november 2012 @ 13:14 |
Ik ben benieuwd wat Vettel nog kan laten zien vanuit de pitstraat. Het zal niet meevallen, inhalen is niet erg makkelijk op dit circuit geloof ik, dus vanaf plaats 12 of zo zal het wel lastig worden. | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 13:15 |
Dat is mijn punt dus ook. Wat ik bedoel te zeggen is dat de meeste aanhalen dat hij in een studio zit in Hilversum, en daardoor het commentaar zo bagger is. En de BBC is er met 40 man en daarom zo goed. Allemaal bullshit. De Beeb doet het zo goed omdat er een expert bijzit die andere zaken in het oog kan houden en de commentator, die ook niet slecht is, kan ondersteunen. Dat is wat Olav gewoon mist. Die 40 man van de BBC zijn er alleen om randzaken te doen, zaken die RTL7 niet heeft, en dus ook geen 40 man ter beschikking moet hebben. | |
vosss | zondag 4 november 2012 @ 13:17 |
Zeker. Ik begrijp ook niet waarom bv Allard wel te horen is bij de voorbeschouwing, maar vervolgens niet mee het verslag doet. Zoveel extra zal dat toch niet kosten voor een zender als RTL lijkt me ![]() | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 13:19 |
Volgens mij zit Allard nog altijd wel op locatie. En als je dan verslag samen moet verslag doen met iemand in Hilversum gewoon problemen oplevert door de delay die er is. Of bedoel je 2 man op locatie? Heb geen RTL7 meer, dus weet niet 100% zeker of Allard daar wel is, maar je ziet geregeld een RTL7 micro door het beeld gaan, en geregeld Allard op de grid staan bij een gridwalk van DC of Brundle. | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 13:20 |
Ik denk dat Allard overdag andere dingen te doen heeft, zoals paardrijden (geen grapje) Of sponsor/race verplichtingen. | |
M.Melandri | zondag 4 november 2012 @ 13:20 |
Met langere gear ratios en 2 DRS zones moet dat niet zo'n groot probleem zijn, hoop wel dat Alonso hier flink wat punten in kan lopen. | |
Scrutinizer | zondag 4 november 2012 @ 13:20 |
De verhaspelingen van Olav en het af en toe volledig ontbreken van logica in de dingen die hij zegt, hebben ook niets te maken met het budget. | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 13:21 |
Allard zit niet (altijd) op lokatie, is al eerder gezegd. Kijk maar naar de interviews. | |
Scrutinizer | zondag 4 november 2012 @ 13:21 |
Waait het daar nou zo hard? | |
Peterselieman | zondag 4 november 2012 @ 13:21 |
of nutteloze feitjes op te zoeken om El Sierd af te troeven ![]() | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 13:23 |
Nee, dat is voor n shampoo reclame, ze hebben een windmachine neergezet, maar toch blijft Christian Horner zn haar perfect in model zitten ![]() | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 13:24 |
Wie is El Sierd nou weer? Leuk, nederlandse muziek op BBC | |
Tarahumara | zondag 4 november 2012 @ 13:24 |
| |
Scrutinizer | zondag 4 november 2012 @ 13:24 |
Dan zal Rosberg wel iemand laten spioneren bij Red Bull om achter het geheim van Christian te komen. | |
ElmarO | zondag 4 november 2012 @ 13:26 |
Sierd zou wel hilarisch zijn als bijvoorbeeld Grosjean crasht. " Boem, koekoek". ![]() | |
Peterselieman | zondag 4 november 2012 @ 13:26 |
Sierd de Vos. Is ook een kampioen nutteloze feitjes vertellen ![]() Enige voordeel dat Sierd boven Allard heeft is dat het nog leuk om naar te luisteren is ook én dat er af en toe ook nog zinnige dingen gezegd worden. Dat heeft Allard allemaal niet. | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 13:28 |
Oh van de voetbal? | |
Atreidez | zondag 4 november 2012 @ 13:28 |
Is dat Whitmarsh zijn dochter ![]() | |
nils7 | zondag 4 november 2012 @ 13:29 |
Ik heb de qually gemist maar volgens mij wordt t een mooie race....? | |
Atreidez | zondag 4 november 2012 @ 13:29 |
Elke race waar Vettel achteraan start is mooi. | |
Scrutinizer | zondag 4 november 2012 @ 13:29 |
Wat ze nu op de BBC doen zie ik Olav Mol ook nog niet doen ![]() | |
Peterselieman | zondag 4 november 2012 @ 13:30 |
jup, maar hij is wel te vergelijken met Allard en wint het daarna op alle fronten | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 13:31 |
Gaaf onderwerp ![]() ![]() | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 13:32 |
Zie m er dan nog maar eens uit te krijgen :p | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 13:32 |
Dan heb je nog maar weinig mooie races gezien vrees ik ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 13:33 |
| |
Scrutinizer | zondag 4 november 2012 @ 13:33 |
En ook gewoon hard, hè? | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 13:34 |
Hij zegt niet dat het andersom ook zo is. | |
kepler | zondag 4 november 2012 @ 13:35 |
Leuk om te zien ![]() ![]() | |
ElmarO | zondag 4 november 2012 @ 13:36 |
Hopelijk gaat Petrov hem ophouden, gewoon omdat het kan. | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 13:37 |
Iemand die nu rtl7 kijkt? Want dit interview lijkt me niet recent? Japan denk ik opgenomen? | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 13:38 |
Hij racet dan ook gewoon zelf in touring klasses. Al is dat een heel ander begrip als wat ie nu deed ![]() Dat zie ik Giorgio Ascanelli nog niet doen ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 13:39 |
sowieso was 2013 contract nog niet bekend | |
vosss | zondag 4 november 2012 @ 13:40 |
QFT ![]() | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 13:41 |
In Austin is Allard er wel weer bij. Zeker ook geen interview van Giedo op RTL7? | |
Scrutinizer | zondag 4 november 2012 @ 13:42 |
Kon wel eens een interessante start worden. Twee niet erg goede starters vooraan en daarachter Maldonado ![]() | |
Scrutinizer | zondag 4 november 2012 @ 13:45 |
Prost is echt een oud mannetje geworden. | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 13:47 |
Jezus, heb deze crash toch altijd een beetje onderschat in hoe heftig ie is. | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 13:49 |
Olav maakte toen ook al fouten ![]() ![]() | |
vosss | zondag 4 november 2012 @ 13:50 |
Jean Todt nog veel meer. Nog 2 jaar en hij is klaar om die seniele ouwe gek op te volgen zo te zien ![]() | |
Scrutinizer | zondag 4 november 2012 @ 13:51 |
Inderdaad, ze leken wel vader en zoon. | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 13:53 |
Dan heb je zoveel geld...... En niet eens n neuscorrectie? :-/ | |
vosss | zondag 4 november 2012 @ 13:54 |
Zo. We gaan beginnen. Bijna dan. Veel plezier ![]() | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 13:55 |
Wat voor een tokkie tatoeages had die Hamilton nu weer op zijn onderarm ![]() | |
ElmarO | zondag 4 november 2012 @ 13:56 |
Zijn volgens mij ook vrij recent. Kan me niet herinneren dat ik ze eerder heb gezien. | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 13:56 |
Even zien of de BBC ook uitzendt vandaag. | |
Tarahumara | zondag 4 november 2012 @ 13:57 |
vorige week bij SKY liet hij ze vol trots zien... Op zn rug schijnt hij er ook nog een te hebben... (net als alonso...) | |
Scrutinizer | zondag 4 november 2012 @ 13:57 |
Jemig, die voorvleugel van Ferrari ![]() | |
RingBewoner | zondag 4 november 2012 @ 13:57 |
Ja! | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 13:58 |
![]() ![]() Oké ![]() | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 13:58 |
Zie openingspost. | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 13:59 |
Raikkonen heeft ook zoiets. | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 13:59 |
Ja daar keek ik ook ![]() | |
ElmarO | zondag 4 november 2012 @ 14:00 |
Klopt, die heeft-ie over een andere tatoeage laten zetten (een zonnetje). | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 14:00 |
Ja die tribal op zijn onderarm, dat wist ik. Heeft ie laten zetten ''ter ere'' van zijn eerste kampioenschap. Maar dat vind ik dan iets typisch Raikkonen. Die van Lewis vind ik maar iets raars ![]() | |
Nattekat | zondag 4 november 2012 @ 14:00 |
Die bandewarmer ![]() | |
Peterselieman | zondag 4 november 2012 @ 14:00 |
gaat lekker bij HRT ![]() | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 14:00 |
HRT ![]() ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 14:01 |
Vettel start vanaf P23. Nu gaat ie gewoon winnen. | |
Weltschmerz | zondag 4 november 2012 @ 14:01 |
Dat is niet raar, je kunt je niet geldig kwalificeren met een auto waarvan de juistheid van de benzine niet vastgesteld kan worden, net zo min als je je geldig kunt kwalificeren met een achtervleugel die 10 cm groter is dan de regels toelaten. De auto moet aan voorwaarden voldoen om mee te mogen doen aan de kwalificatie, en als achteraf blijkt dat hij dat niet deed dan heb je geen geldige tijd neer kunnen zetten. | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 14:01 |
Ik ben toch wel benieuwd hoe de RBR van Vettel t gaat doen. Voor zover ik weet hebben ze de afstelling niet getest. Faalactie bij HRT zeg! | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 14:01 |
Hadden het helemaal niet over de legaliteit van de wagen. Ging over de statistieken ![]() | |
#ANONIEM | zondag 4 november 2012 @ 14:02 |
Karthikeyan start ook vanuit de pitlane. Staat 'ie dan voor of achter Vettel? | |
Nattekat | zondag 4 november 2012 @ 14:02 |
Hij staat erachter, Vettel staat er immers al | |
Tarahumara | zondag 4 november 2012 @ 14:02 |
de la rosa | |
Atreidez | zondag 4 november 2012 @ 14:02 |
Fijne race allemaal ![]() | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 14:02 |
Nou, gassen maar! | |
RingBewoner | zondag 4 november 2012 @ 14:03 |
Grosjean weer crashen? | |
Gebraden_Wombat | zondag 4 november 2012 @ 14:03 |
Wie zal de torpedo vandaag zijn? | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 14:03 |
De reden dat Schumacher niet vanaf pole mocht starten was vanwege een wisselstraf. Vettel is uit de uitslag geschrapt, net als Hamilton in Spanje (die z'n pole niet voor de statistieken behield) | |
Ambrosius | zondag 4 november 2012 @ 14:03 |
Webber ![]() | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 14:03 |
Raikkonen ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 14:04 |
DR en Senna eraf? | |
Nattekat | zondag 4 november 2012 @ 14:04 |
Dag Webber ![]() ![]() | |
ElmarO | zondag 4 november 2012 @ 14:04 |
Di Resta dus. ![]() | |
Ambrosius | zondag 4 november 2012 @ 14:04 |
Alonso ![]() | |
Nattekat | zondag 4 november 2012 @ 14:04 |
Mooie actie Alonso ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 14:04 |
Alonso ![]() | |
ElmarO | zondag 4 november 2012 @ 14:04 |
Alonso. ![]() | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 14:05 |
Alonso weer ![]() | |
Atreidez | zondag 4 november 2012 @ 14:05 |
Mooie move van Alonso, moet gezegd worden ![]() | |
Zorro | zondag 4 november 2012 @ 14:05 |
Kimi ![]() Alonso ![]() | |
Scrutinizer | zondag 4 november 2012 @ 14:05 |
Netjes hoor van Alonso ![]() | |
Bluurgh | zondag 4 november 2012 @ 14:05 |
Alonso ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 14:05 |
Grosjean lek | |
Cheiron | zondag 4 november 2012 @ 14:05 |
Leuke openingsronde | |
Symphonic | zondag 4 november 2012 @ 14:05 |
Mooie inhaalactie ![]() | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 14:05 |
Wat heeft GROS nu weer gedaan ![]() | |
RingBewoner | zondag 4 november 2012 @ 14:05 |
Grosjean ![]() | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 14:05 |
Rosberg en Grosjean waarschijnlijk | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 14:06 |
Grosjean, Rosberg, Hulkenberg, Di Resta en Senna dus problemen? | |
Bluurgh | zondag 4 november 2012 @ 14:06 |
Rosberg kapotte voorvleugel | |
Scrutinizer | zondag 4 november 2012 @ 14:06 |
Rosberg wilde nog even z'n haar kammen in de pit? | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 14:06 |
Raikkonen dan ![]() | |
Nattekat | zondag 4 november 2012 @ 14:06 |
Deze gun ik Raïkkonen wel ![]() | |
ElmarO | zondag 4 november 2012 @ 14:06 |
Go Kimi. ![]() | |
Droopie | zondag 4 november 2012 @ 14:06 |
Wat een start | |
beantherio | zondag 4 november 2012 @ 14:06 |
Hamilton wat doe je? | |
Symphonic | zondag 4 november 2012 @ 14:06 |
Ja ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 14:07 |
Wordt een mooie race. | |
Googolplexian | zondag 4 november 2012 @ 14:07 |
Maldonado vliegt | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 14:07 |
Vettel ook schade ![]() ![]() | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 14:07 |
''damage frontwing'' volgens Vettel ![]() ![]() | |
Zorro | zondag 4 november 2012 @ 14:07 |
Vettel damage! | |
baggerbaas | zondag 4 november 2012 @ 14:07 |
Vettel touche gemaakt? | |
Tarahumara | zondag 4 november 2012 @ 14:07 |
Vertel schade | |
ElmarO | zondag 4 november 2012 @ 14:07 |
Een beschadigde vleugel voor Vettel, wat jammer zeg. ![]() ![]() | |
Nattekat | zondag 4 november 2012 @ 14:07 |
Helaas niet genoeg schade ![]() | |
Weltschmerz | zondag 4 november 2012 @ 14:07 |
4 wielen buiten de baan? Zag het niet goed. | |
Gebraden_Wombat | zondag 4 november 2012 @ 14:08 |
Wat is Webber toch altijd een faler bij de start | |
King_Merc | zondag 4 november 2012 @ 14:08 |
Nu al leuker dan de afgelopen 3gps van abu Dhabi bij elkaar | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 14:09 |
Al veel geel ![]() | |
TheFreshPrince | zondag 4 november 2012 @ 14:09 |
Idd wat actie tot nu toe. | |
Nattekat | zondag 4 november 2012 @ 14:09 |
Rosberg ging daar wsl buiten de baan. | |
King_Merc | zondag 4 november 2012 @ 14:09 |
Vettel achter petrov XD | |
Tarahumara | zondag 4 november 2012 @ 14:10 |
Vettel vast achter petrov ![]() | |
TheFreshPrince | zondag 4 november 2012 @ 14:10 |
Kijken via een RTL7 stream is wel een nadeel in dit topic. | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 14:10 |
Kimi met pikstartje? | |
Ambrosius | zondag 4 november 2012 @ 14:11 |
Nee, Webber gewoon een kutstart. | |
beantherio | zondag 4 november 2012 @ 14:11 |
Het is ongelooflijk hoeveel starts ie heeft verprutst in de jaren. Ik begrijp niet dat je daar op een gegeven moment niet iets van leert. ![]() | |
Scrutinizer | zondag 4 november 2012 @ 14:11 |
Niet meer. | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 14:11 |
Dat sowieso, maar Raikkonen was wel precies lekker weg. | |
Symphonic | zondag 4 november 2012 @ 14:12 |
blijven ze nou herhalen? | |
Nattekat | zondag 4 november 2012 @ 14:12 |
Vettel, doe wat rustiger ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 14:12 |
Fout van Rosberg | |
RingBewoner | zondag 4 november 2012 @ 14:12 |
Het is een keer niet de schuld van Grosjean dat hij pech heeft. | |
Scrutinizer | zondag 4 november 2012 @ 14:13 |
Wat is er met Webber? edit: het was iets met Live Timing | |
Weltschmerz | zondag 4 november 2012 @ 14:13 |
Waarom krijgt Hamilton nou geen straf? Hij was toch in gevecht met Raikkonen toen hij buiten de baan ging? | |
KaheemSaid | zondag 4 november 2012 @ 14:13 |
Is de laatste tijd vaak zo. Enorm vervelend. | |
Gebraden_Wombat | zondag 4 november 2012 @ 14:13 |
Gooide de BBC nou even hun eigen replay ertussendoor? | |
Nattekat | zondag 4 november 2012 @ 14:13 |
Nee, hij had nog een paar seconden voorsprong. | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 14:14 |
Ja, leuk. Hij haalde er geen oneerlijk voordeel mee. | |
#ANONIEM | zondag 4 november 2012 @ 14:14 |
Hij won er geen tijd mee, maar verloor tijd. | |
Tarahumara | zondag 4 november 2012 @ 14:15 |
Vettel gaat nog wel wat punten pakken, ik dat 8e haalbaar is achter massa. | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 14:15 |
Zou mooi zijn als Hamilton eruit vliegt en Alonso Maldonado inhaalt. 1. Raikkonen 2. Alonso 11. Vettel ofzo | |
Nattekat | zondag 4 november 2012 @ 14:15 |
Of hij blijft vast achter Schumacher | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 14:16 |
Niet reageren * Sinister-D- ![]() Hij haalde ook echt Raikkonen in terwijl die zelf op 1 lag al, en hij er een voordeel uit haalde ![]() Kut, ik heb het toch gedaan ![]() | |
Cheiron | zondag 4 november 2012 @ 14:16 |
Droog van Button | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 14:16 |
Was niet de fout van Nico H | |
JohnB52 | zondag 4 november 2012 @ 14:17 |
Vettel heeft wel n mazzeltje met de incidenten in de eerste rondes | |
Tarahumara | zondag 4 november 2012 @ 14:17 |
BBC zit er nu ook lekker naast met Drs kers gelul... | |
#ANONIEM | zondag 4 november 2012 @ 14:18 |
Die zaten niet op te letten idd. | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 14:18 |
CRASH! Nico ![]() | |
Cheiron | zondag 4 november 2012 @ 14:18 |
Safety? | |
Mexicanobakker | zondag 4 november 2012 @ 14:18 |
Auw, Rosberg | |
Weltschmerz | zondag 4 november 2012 @ 14:18 |
SC? | |
Atreidez | zondag 4 november 2012 @ 14:18 |
wohoo dikke crash.. | |
Nattekat | zondag 4 november 2012 @ 14:18 |
Safetycar | |
King_Merc | zondag 4 november 2012 @ 14:18 |
Zware crash ! | |
RingBewoner | zondag 4 november 2012 @ 14:18 |
Moi, Rosberg......! | |
Bluurgh | zondag 4 november 2012 @ 14:18 |
wow! | |
Sinister-D- | zondag 4 november 2012 @ 14:18 |
En Narain ![]() |