Nee dat hebben ze vast niet door hoor....quote:Op zondag 4 november 2012 10:53 schreef vosss het volgende:
Overigens denk ik dat de reden dat ze vanuit de pits starten heel anders is. Dan kunnen ze nog wat met die auto. Al dan niet stiekem.
En de mannen van de FIA zien echt niet of een vleugel 3 clicks hoger gedraaide wordt om maar iets te noemen.
Reactie Vettel na het horen van de gekregen strafquote:Op zondag 4 november 2012 08:07 schreef Tarahumara het volgende:
Reactie van Alonso op de straf van Vettel
quote:Op zondag 4 november 2012 10:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens mij mag je gewoon kiezen of je vanaf P24 start of vanuit de pit.
Is het trouwens zo dat je na zo een straf wel gewoon banden mag wisselen, ookal kies je er voor om NIET vanuit de pit te starten maar gewoon vanaf P24?
Hij stond in de top 10 en die moeten starten op de banden waarop ze kwalificeerden, maar Vettel zn tijden zijn allemaal geschrapt. Volgens mij mag ie dus sowieso banden wisselen toch?
Oftewel, starten op de banden die je met je laatste getimede ronde hebt gezet, ondaks een straf.quote:25.4
e) At the start of the race each car which took part in Q3 must be fitted with the tyres with which the driver set his grid time. This will only be necessary if dry-weather tyres were used to set the grid time and if dry-weather are used at the start of the race.
Any such tyres damaged during Q3 will be inspected by the FIA technical delegate who will decide, at his absolute discretion, whether any may be replaced and, if so, which tyres they should be replaced with.
A penalty under Article 16.3(b) will be imposed on any driver whose car is not fitted with the tyres with which he set his grid time (except if damaged tyres have been replaced with the approval of the FIA technical delegate).
Staan wel meer zaken, maar das een behoorlijke lijst wat ze wél nog mogen doen als ze 'm uit parc ferme halenquote:34.2
n) The aerodynamic set up of the front wing may be adjusted using the existing parts. No parts may be added, removed or replaced.
Maar hij heeft geen getimede rondes meer.quote:Op zondag 4 november 2012 11:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
[..]
Oftewel, starten op de banden die je met je laatste getimede ronde hebt gezet, ondaks een straf.
Staat me zelfs iets bij dat je die pas mag wisselen na het startsignaal, ondanks dat ie uit de pits start, maar daar ben ik niet heel zeker.
Zodra je je auto uit parc ferme hebt gehaald mag je zelfs niet meer van de grid starten, zoals nu is gebeurt. Maar mag je wel nog bepaalde zaken aan de wagen veranderen
Maar heeft wel deelgenomen aan Q3 op een bepaalde bandenset.quote:Op zondag 4 november 2012 11:10 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Maar hij heeft geen getimede rondes meer.
In ieder geval is dat vroeger wel eens gebeurd staat me bij?
Dat bedoel ik dusquote:Op zondag 4 november 2012 11:10 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Maar hij heeft geen getimede rondes meer.
quote:Op zondag 4 november 2012 11:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Maar heeft wel deelgenomen aan Q3 op een bepaalde bandenset.
De banden waarop ie zn gridtime gezet heeft. Door zijn straf heeft hij geen gridtime gezet.quote:At the start of the race each car which took part in Q3 must be fitted with the tyres with which the driver set his grid time.
Die straf heeft ie gekregen ná zijn tijd te hebben gezet. Gaat dan niet de vergelijking op als een straf die een coureur krijgt als ie bv pole rijdt en deze wordt afgenomen ná de quali. Volgens de boeken sta je dan nog op pole, maar start je toch niet op die plaats.quote:Op zondag 4 november 2012 11:13 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
De banden waarop ie zn gridtime gezet heeft. Door zijn straf heeft hij geen gridtime gezet.
Hij is excluded from the results.. Op papier heeft ie dus niet meer deelgenomen. Volgens mij ook vrije bandenkeuzequote:Op zondag 4 november 2012 11:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Maar heeft wel deelgenomen aan Q3 op een bepaalde bandenset.
Ik dacht dat voor de statistieken hij die pole ook kwijt wasquote:Op zondag 4 november 2012 11:15 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Die straf heeft ie gekregen ná zijn tijd te hebben gezet. Gaat dan niet de vergelijking op als een straf die een coureur krijgt als ie bv pole rijdt en deze wordt afgenomen ná de quali. Volgens de boeken sta je dan nog op pole, maar start je toch niet op die plaats.
Zie Schumacher in Monaco.
Nee hoor:quote:Op zondag 4 november 2012 11:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik dacht dat voor de statistieken hij die pole ook kwijt was
Was nog even de resultaten van Spanje aan het bekijken voor het gevalletje Hamilton, maar idd, daar hebben maar 23 wagens aan de quali meegedaan. En dan zou er idd vrije bandenkeus mogen zijn. Was in de veronderstelling dat ie wel aan q3 meegedaan had maar de straf plaats 24 was.quote:Op zondag 4 november 2012 11:22 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Hij is excluded from the results.. Op papier heeft ie dus niet meer deelgenomen. Volgens mij ook vrije bandenkeuze
En hier staat ie dan wel weer als pole-hebberquote:Op zondag 4 november 2012 11:28 schreef vosss het volgende:
http://www.formula1.com/teams_and_drivers/hall_of_fame/7/
Daar heeft ie toch echt "slechts" 68 poles op naam en geen 69 zoals vermeldt in je wiki artikel
Jawaddequote:Op zondag 4 november 2012 11:32 schreef vosss het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_polesitters
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_driver_records
http://www.statsf1.com/en/michael-schumacher/pole.aspx
http://www.statsf1.com/en/michael-schumacher.aspx
Daar staat weer overal 68.
Volgens mij is ie die pole echt wel kwijt voor de statistieken hoor
Da's Monacoquote:Op zondag 4 november 2012 11:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En hier staat ie dan wel weer als pole-hebber
http://www.formula1.com/results/season/2012/869/7082/
Ze starten vanuit de pits omdat ze dan versnellings-verhoudingen mogen veranderen en zelfs 'gratis' een engine wissel mogen doen.quote:Op zondag 4 november 2012 10:53 schreef vosss het volgende:
Overigens denk ik dat de reden dat ze vanuit de pits starten heel anders is. Dan kunnen ze nog wat met die auto. Al dan niet stiekem.
En de mannen van de FIA zien echt niet of een vleugel 3 clicks hoger gedraaide wordt om maar iets te noemen.
Zie mijn post iets hierboven. Wat ze hebben veranderd.quote:Op zondag 4 november 2012 11:45 schreef kepler het volgende:
[..]
Ze starten vanuit de pits omdat ze dan versnellings-verhoudingen mogen veranderen en zelfs 'gratis' een engine wissel mogen doen.
En das nu net het rare aan het hele verhaal. Schumacher staat wel nog als polesitter in de uitslag van Monaco ondanks dat ie een straf kreeg, maar Vettel is hier wel volledig uit de uitslag geschrapt.quote:Op zondag 4 november 2012 11:41 schreef Wombcat het volgende:
Edit: ow, jullie hadden het over Schumacher, dacht dat 't om Hamilton gingMonaco: da's de uitslag van de kwalificatie. Na de kwalificatie ging de straf pas in werking, waardoor Webber op pole kwam te staan, en niet Schumacher.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |