Nee dat hebben ze vast niet door hoor....quote:Op zondag 4 november 2012 10:53 schreef vosss het volgende:
Overigens denk ik dat de reden dat ze vanuit de pits starten heel anders is. Dan kunnen ze nog wat met die auto. Al dan niet stiekem.
En de mannen van de FIA zien echt niet of een vleugel 3 clicks hoger gedraaide wordt om maar iets te noemen.
Reactie Vettel na het horen van de gekregen strafquote:Op zondag 4 november 2012 08:07 schreef Tarahumara het volgende:
Reactie van Alonso op de straf van Vettel
quote:Op zondag 4 november 2012 10:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens mij mag je gewoon kiezen of je vanaf P24 start of vanuit de pit.
Is het trouwens zo dat je na zo een straf wel gewoon banden mag wisselen, ookal kies je er voor om NIET vanuit de pit te starten maar gewoon vanaf P24?
Hij stond in de top 10 en die moeten starten op de banden waarop ze kwalificeerden, maar Vettel zn tijden zijn allemaal geschrapt. Volgens mij mag ie dus sowieso banden wisselen toch?
Oftewel, starten op de banden die je met je laatste getimede ronde hebt gezet, ondaks een straf.quote:25.4
e) At the start of the race each car which took part in Q3 must be fitted with the tyres with which the driver set his grid time. This will only be necessary if dry-weather tyres were used to set the grid time and if dry-weather are used at the start of the race.
Any such tyres damaged during Q3 will be inspected by the FIA technical delegate who will decide, at his absolute discretion, whether any may be replaced and, if so, which tyres they should be replaced with.
A penalty under Article 16.3(b) will be imposed on any driver whose car is not fitted with the tyres with which he set his grid time (except if damaged tyres have been replaced with the approval of the FIA technical delegate).
Staan wel meer zaken, maar das een behoorlijke lijst wat ze wél nog mogen doen als ze 'm uit parc ferme halenquote:34.2
n) The aerodynamic set up of the front wing may be adjusted using the existing parts. No parts may be added, removed or replaced.
Maar hij heeft geen getimede rondes meer.quote:Op zondag 4 november 2012 11:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
[..]
Oftewel, starten op de banden die je met je laatste getimede ronde hebt gezet, ondaks een straf.
Staat me zelfs iets bij dat je die pas mag wisselen na het startsignaal, ondanks dat ie uit de pits start, maar daar ben ik niet heel zeker.
Zodra je je auto uit parc ferme hebt gehaald mag je zelfs niet meer van de grid starten, zoals nu is gebeurt. Maar mag je wel nog bepaalde zaken aan de wagen veranderen
Maar heeft wel deelgenomen aan Q3 op een bepaalde bandenset.quote:Op zondag 4 november 2012 11:10 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Maar hij heeft geen getimede rondes meer.
In ieder geval is dat vroeger wel eens gebeurd staat me bij?
Dat bedoel ik dusquote:Op zondag 4 november 2012 11:10 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Maar hij heeft geen getimede rondes meer.
quote:Op zondag 4 november 2012 11:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Maar heeft wel deelgenomen aan Q3 op een bepaalde bandenset.
De banden waarop ie zn gridtime gezet heeft. Door zijn straf heeft hij geen gridtime gezet.quote:At the start of the race each car which took part in Q3 must be fitted with the tyres with which the driver set his grid time.
Die straf heeft ie gekregen ná zijn tijd te hebben gezet. Gaat dan niet de vergelijking op als een straf die een coureur krijgt als ie bv pole rijdt en deze wordt afgenomen ná de quali. Volgens de boeken sta je dan nog op pole, maar start je toch niet op die plaats.quote:Op zondag 4 november 2012 11:13 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
De banden waarop ie zn gridtime gezet heeft. Door zijn straf heeft hij geen gridtime gezet.
Hij is excluded from the results.. Op papier heeft ie dus niet meer deelgenomen. Volgens mij ook vrije bandenkeuzequote:Op zondag 4 november 2012 11:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Maar heeft wel deelgenomen aan Q3 op een bepaalde bandenset.
Ik dacht dat voor de statistieken hij die pole ook kwijt wasquote:Op zondag 4 november 2012 11:15 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Die straf heeft ie gekregen ná zijn tijd te hebben gezet. Gaat dan niet de vergelijking op als een straf die een coureur krijgt als ie bv pole rijdt en deze wordt afgenomen ná de quali. Volgens de boeken sta je dan nog op pole, maar start je toch niet op die plaats.
Zie Schumacher in Monaco.
Nee hoor:quote:Op zondag 4 november 2012 11:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik dacht dat voor de statistieken hij die pole ook kwijt was
Was nog even de resultaten van Spanje aan het bekijken voor het gevalletje Hamilton, maar idd, daar hebben maar 23 wagens aan de quali meegedaan. En dan zou er idd vrije bandenkeus mogen zijn. Was in de veronderstelling dat ie wel aan q3 meegedaan had maar de straf plaats 24 was.quote:Op zondag 4 november 2012 11:22 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Hij is excluded from the results.. Op papier heeft ie dus niet meer deelgenomen. Volgens mij ook vrije bandenkeuze
En hier staat ie dan wel weer als pole-hebberquote:Op zondag 4 november 2012 11:28 schreef vosss het volgende:
http://www.formula1.com/teams_and_drivers/hall_of_fame/7/
Daar heeft ie toch echt "slechts" 68 poles op naam en geen 69 zoals vermeldt in je wiki artikel
Jawaddequote:Op zondag 4 november 2012 11:32 schreef vosss het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_polesitters
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_driver_records
http://www.statsf1.com/en/michael-schumacher/pole.aspx
http://www.statsf1.com/en/michael-schumacher.aspx
Daar staat weer overal 68.
Volgens mij is ie die pole echt wel kwijt voor de statistieken hoor
Da's Monacoquote:Op zondag 4 november 2012 11:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En hier staat ie dan wel weer als pole-hebber
http://www.formula1.com/results/season/2012/869/7082/
Ze starten vanuit de pits omdat ze dan versnellings-verhoudingen mogen veranderen en zelfs 'gratis' een engine wissel mogen doen.quote:Op zondag 4 november 2012 10:53 schreef vosss het volgende:
Overigens denk ik dat de reden dat ze vanuit de pits starten heel anders is. Dan kunnen ze nog wat met die auto. Al dan niet stiekem.
En de mannen van de FIA zien echt niet of een vleugel 3 clicks hoger gedraaide wordt om maar iets te noemen.
Zie mijn post iets hierboven. Wat ze hebben veranderd.quote:Op zondag 4 november 2012 11:45 schreef kepler het volgende:
[..]
Ze starten vanuit de pits omdat ze dan versnellings-verhoudingen mogen veranderen en zelfs 'gratis' een engine wissel mogen doen.
En das nu net het rare aan het hele verhaal. Schumacher staat wel nog als polesitter in de uitslag van Monaco ondanks dat ie een straf kreeg, maar Vettel is hier wel volledig uit de uitslag geschrapt.quote:Op zondag 4 november 2012 11:41 schreef Wombcat het volgende:
Edit: ow, jullie hadden het over Schumacher, dacht dat 't om Hamilton gingMonaco: da's de uitslag van de kwalificatie. Na de kwalificatie ging de straf pas in werking, waardoor Webber op pole kwam te staan, en niet Schumacher.
Hij kan wel bovenaan staan in de uitslag op f1.com, maar hij heeft officieel toch echt 68 overwinningen en geen 69.quote:Op zondag 4 november 2012 11:50 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En das nu net het rare aan het hele verhaal. Schumacher staat wel nog als polesitter in de uitslag van Monaco ondanks dat ie een straf kreeg, maar Vettel is hier wel volledig uit de uitslag geschrapt.
De straf gaat nu ook in werking na de quali.
Ja er waren problemen met de auto, en dat is geaccepteerd. Vervolgens bleek er niet genoeg benzine in te zitten en daar kan/kon Red Bull geen verklaring voor geven. Dan hebben ze dus te weinig getankt maak ik daarop uitquote:Op zondag 4 november 2012 10:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
http://adamcooperf1.com/2(...)ttels-force-majeure/
Ja, ik was nog niet helemaal wakkerquote:Op zondag 4 november 2012 11:48 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Zie mijn post iets hierboven. Wat ze hebben veranderd.
Overwinningen?quote:Op zondag 4 november 2012 11:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij kan wel bovenaan staan in de uitslag op f1.com, maar hij heeft officieel toch echt 68 overwinningen en geen 69.
Dit dus. En de kans zat er gewoon dik in dat ze er helemaal niet achter waren gekomen als de Renault jongens niet zo hyper waren geworden en Vettel gewoon terug was gereden naar de pits, mits ie het gehaald zou hebben.quote:Op zondag 4 november 2012 11:52 schreef kepler het volgende:
[..]
Ja er waren problemen met de auto, en dat is geaccepteerd. Vervolgens bleek er niet genoeg benzine in te zitten en daar kan/kon Red Bull geen verklaring voor geven. Dan hebben ze dus te weinig getankt maak ik daarop uit
Waar?quote:Op zondag 4 november 2012 11:53 schreef JohnB52 het volgende:
WTF????
Die pitsstops bij de F3. Hahaha
Jongens snel kijken!!!!
Poles, excuus. Poles hadden we het over natuurlijk. Net wakkerquote:
Teams niet voorbereid op regen, banden wisselen met momentsleutel, wishbones terugbuigen door er op te gaan springen, een vrouw aan de leiding...quote:
Dat leg ik nu net uit.quote:Op zondag 4 november 2012 11:50 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En das nu net het rare aan het hele verhaal. Schumacher staat wel nog als polesitter in de uitslag van Monaco ondanks dat ie een straf kreeg, maar Vettel is hier wel volledig uit de uitslag geschrapt.
De straf gaat nu ook in werking na de quali.
Komt er dus op neer dat de positie in de quali niet geldt voor de statistieken, maar de startgrid op zondag.quote:Op zondag 4 november 2012 12:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat leg ik nu net uit.
De uitslag van de kwalificatie is de uitslag van de kwalificatie.
De straf van Schumacher treedt in werking ná de kwalificatie. Hierdoor raakt hij alsnog zijn pole kwijt, omdat hij de race niet start vanaf pole. Vandaar dat op de officiële website van hij wel de 1e is van de kwalificatie, maar nog steeds 68 poles op zijn naam heeft staan op zijn datasheet.
Staat nu ook iemand stil midden in de laatste bochtquote:Op zondag 4 november 2012 11:59 schreef JohnB52 het volgende:
En nu iedereen is gewisseld: safety car.
Het is ws. ook dat de definitie van pole position niet duidelijk is. Sommige denken dat pole de nummer 1 plaats in de kwalificatie is, maar het is de eerste plek op de startgrid van een race. Bij Schumi was al duidelijk voor de start van kwali dat hij door een 5place drop nooit pole kon pakken, ook al was hij de snelste. Maja, in Dubai maakt t helemaal niets uit want Vettel had geen polequote:Op zondag 4 november 2012 12:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Komt er dus op neer dat de positie in de quali niet geldt voor de statistieken, maar de startgrid op zondag.
De langere gear ratios gaan hem veel helpen in de DRS zones, dus handig om vanuit de pitlane te starten.quote:Op zondag 4 november 2012 11:40 schreef JohnB52 het volgende:
Versnellingsbak, , gear ratios en suspension setup zijn veranderd bij Vettel zijn wagen.
Dan zullen de bandjes toch ook wel mogen?
Bron: @JennieGow
Ik denk dat Olav buiten de reguliere TV beelden ook op zijn minst die timing app van de FIA heeft.quote:Als je naar 1 scherm moet kijken dan is commentaar leveren best wel moeilijk.
Wij kijken anders naar een zelfde beeld als wat Mol bekijkt, en dan nog ziet ie dingen niet die een gewone kijker wel ziet. Toegegeven dat hij ook commentaar moet leveren erbij, en wij alleen moeten kijken. Maar daar verandert niets in als ie wél of niet op locatie zit.quote:Op zondag 4 november 2012 12:53 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik ben benieuwd wat Vettel kan doen uit de pit starten.
Ik ben weer blij dat f1 op BBC is en niet rtl7 met Olav Mol en de vele reclames er tussen. Alleen moeten ze bij BBC David Coultard weg laten het zal nooit een commentator worden.[quote]Die zit er dan ook meer voor de analyse en technische zaken, net zoals Brundle in het begin.
Ik denk zelf als Olav Mol op locatie zit dat hij het beter doet doen in de studio. Als je naar 1 scherm moet kijken dan is commentaar leveren best wel moeilijk.
BBC zendt enkel Brazilië nog uit hiernaquote:Doet de BBC ook de volgende twee race's live uitzenden?
Wat ik mij ook afvraagt hoe zit het met de uitzend rechten voor volgend jaar. Gaat het naar Sport 1? Ik hoop van niet ik hoop eerder SBS6 of nog beter de NOS.
Je ben met Sport1 al gauw ongeveer 15 euro kwijt per maand alleen om f1 te volgen vindt ik dit veel geld.
Als een van ons daar zou zitten en even op die timing app te kijken of even vlug wat op zoeken dan missen we ook gewoon sommige dingen.quote:Wij kijken anders naar een zelfde beeld als wat Mol bekijkt, en dan nog ziet ie dingen niet die een gewone kijker wel ziet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |