abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118779049


thnx 2 Googolplexian voor de banners die hij voor alle GP's heeft ontworpen ^O^



Yas Marina, Abu Dhabi – circuit information

Lap data
Lap length - 5.554km (3.451 miles)
Race laps - 55
Race distance - 305.355km (189.739 miles)
Pole position - Right-hand side of the track
Lap record* - 1’40.279 (199.388 kph) by Sebastian Vettel, 2009
Fastest lap - 1’38.434 (203.125 kph) by Lewis Hamilton, 2011
Maximum speed (2011) - 322.7 kph (200.516 mph) by Sergio Perez, Sauber
DRS zone/s (race) - Two straights

Car performance
Full throttle - 73%
Downforce level - High
Gear changes per lap - 68
Fuel use per lap - 2.8kg

Strategy
Pit lane time loss - 21.4 seconds
2012 prime tyre**: - Soft (2011: Medium)
2012 option tyre**: - Medium (2011: Soft)

*Fastest lap set during a Grand Prix
**Pirelli’s soft, medium and hard compounds are softer than those used in 2011

Data sources: FIA, Williams, Mercedes

TV uitzendingen



BBC1 heeft dit weekend weer de uitzending in handen *O*
Saturday - Qualifying: 1310-1515, BBC One
Sunday - Race: 1310-1615, BBC One
(NL'se tijden)

RTL7
kwalificatie 13:55, RTL 7
race 13:15, RTL 7

(NL-tijden)

Sfeerimpressie




Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 3 november 2012 @ 17:48:21 #2
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_118779223
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Overeenkomst is dan weer dat beide gecontroleerd worden volgens de norm die voor iedereen gelijk is.
Verschil is dan weer dat 1 daarvan niet beïnvloed kan worden door de constructeurs en daar iedereen of niemand door gelijk is. En het ander daarentegen kan de norm omzeilen waardoor het voor 1 (of in dit geval 2) individu een voordeel is.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 3 november 2012 @ 17:48:59 #3
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_118779241
f1fanatic_co_uk twitterde op zaterdag 03-11-2012 om 17:43:13 RT @easonF1: Ridiculous. Told that a Vettel decision will be another hour at least. Charlie Whiting, race director, has gone for dinner. #F1 reageer retweet
_O-

f1fanatic_co_uk twitterde op zaterdag 03-11-2012 om 17:48:49 MT @mrjakehumphrey: Gary Anderson on it - was just now the only man to grab Horner...CH said fuel issue and we'll find outcome 'shortly' #F1 reageer retweet
:)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_118779278
Horner zou gezegd hebben dat het een "fuel issue" is.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 november 2012 @ 17:53:34 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118779383
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 17:48 schreef Sinister-D- het volgende:
f1fanatic_co_uk twitterde op zaterdag 03-11-2012 om 17:43:13 RT @easonF1: Ridiculous. Told that a Vettel decision will be another hour at least. Charlie Whiting, race director, has gone for dinner. #F1 reageer retweet
_O-

f1fanatic_co_uk twitterde op zaterdag 03-11-2012 om 17:48:49 MT @mrjakehumphrey: Gary Anderson on it - was just now the only man to grab Horner...CH said fuel issue and we'll find outcome 'shortly' #F1 reageer retweet
:)
fuel issue ...

Hangt er vanaf of de stewards daadwerkelijk een probleem aan de auto vaststellen of dat er weinig aan de hand lijkt te zijn. In dat laatste geval is Vettel de gereden tijden kwijt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118779385
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 17:48 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Verschil is dan weer dat 1 daarvan niet beïnvloed kan worden door de constructeurs en daar iedereen of niemand door gelijk is. En het ander daarentegen kan de norm omzeilen waardoor het voor 1 (of in dit geval 2) individu een voordeel is.
Ik zou niet weten hoe. Het construeren van een vleugel die helemal niet kan buigen is onmogelijk. Dan is bepaald dat als je er een bepaald gewicht aanhangt, hij maar zus en zoveel mag doorbuigen. Passeer je die test dan voldoet de vleugel aan de vereisten, punt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_118779389
dat krijgt vettel straf of zou whiting corrupt zijn?
  zaterdag 3 november 2012 @ 18:02:31 #8
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_118779624
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 17:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zou niet weten hoe. Het construeren van een vleugel die helemal niet kan buigen is onmogelijk. Dan is bepaald dat als je er een bepaald gewicht aanhangt, hij maar zus en zoveel mag doorbuigen. Passeer je die test dan voldoet de vleugel aan de vereisten, punt.
Yip heb je gelijk in, daarom zei ik ook ''kan de norm omzeilen''. Ze zitten reglementair goed. Maar een test op de bank is niet hetzelfde als iets wat in de praktijk werkt. Leuk voorbeeld daarvan zijn de achtervleugels van Sauber die afbraken in Maleisië(?) Brazilie 2000 in het begin van het millennium :) Volgens de testbank volledig in orde, en toch zijn er 2 vleugels afgebroken door doorbuiging.

http://en.wikipedia.org/wiki/2000_Brazilian_Grand_Prix

[ Bericht 2% gewijzigd door Sinister-D- op 03-11-2012 18:10:46 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_118779772
In ieder geval opvallend dat na het verzwaren van een test voor de voorvleugels (in Suzuka) McLaren opeens niet meer dominant was en Red Bull het juist werd.
pi_118779885
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 18:02 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Yip heb je gelijk in, daarom zei ik ook ''kan de norm omzeilen''. Ze zitten reglementair goed. Maar een test op de bank is niet hetzelfde als iets wat in de praktijk werkt.
De norm is wat getest wordt, er is geen andere norm dan dat dus dan zou ik ook niet weten hoe die omzeild zou moeten worden.

quote:
Leuk voorbeeld daarvan zijn de achtervleugels van Sauber die afbraken in Maleisië(?) in het begin van het millennium :) Volgens de testbank volledig in orde, en toch zijn er 2 vleugels afgebroken door doorbuiging.
Als het niet buigt dan breekt het juist eerder. Dat is gewoon een fout in de constructie. Allicht een fout die gekomen is door maximale buiging na te streven en binnen de norm te blijven, maar met het omzeilen van normen heeft het niks van doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_118780194
Ja fuel issue WTF man.

Als dat hetzelfde is als wat Lewis toen deed dan issie dus gewoon de Sjaak.

En als er flink aan gesleuteld moet worden volgens mij ook, al weet ik dat niet zeker :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 3 november 2012 @ 18:25:08 #12
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_118780198
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 18:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De norm is wat getest wordt, er is geen andere norm dan dat dus dan zou ik ook niet weten hoe die omzeild zou moeten worden.

De norm is dat het de bedoeling is dat vleugels niet flexen. Zo simpel is het, volgens de theorie toch. Maar omdat je dit in de praktijk toch niet kunt tegengaan, kun je er ook niet op testen omdat de resultaten nooit overeen gaan komen. Je kunt toch niet 1200+ kg op dat arme vleugeltje gaan drukken :') En omdat jij niet weet hoe je dit niet kunt omzeilen wilt niet zeggen dat de earo-specialisten en andere knappe koppen bij de F1-teams dat niet kunnen.
quote:
Als het niet buigt dan breekt het juist eerder. Dat is gewoon een fout in de constructie. Allicht een fout die gekomen is door maximale buiging na te streven en binnen de norm te blijven, maar met het omzeilen van normen heeft het niks van doen.
En dat voorbeeld had niets met de norm te maken, dat was een voorbeeld dat er in de praktijk andere resultaten komen als bij een test. Er is destijds toegeven dat ze de grenzen van het doorbuigen hebben opgezocht, maar dat ze er overheen gegaan zijn. Jammer genoeg vind je er nog zo weinig over.

Godver, ik maak ook 1 cynische opmerking :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_118780710
andrewbensonf1 twitterde op zaterdag 03-11-2012 om 17:49:32 RT @mrjakehumphrey Gary Anderson on it - just now the only man to grab Christian Horner... CH said fuel issue & we'll find outcome 'shortly' reageer retweet
andrewbensonf1 twitterde op zaterdag 03-11-2012 om 17:50:27 That Horner remark v interesting - I was told by insiders a while ago unconfirmed rumours that Vettel did not have enough fuel reageer retweet
andrewbensonf1 twitterde op zaterdag 03-11-2012 om 17:51:57 RT @5LiveF1 Christian Horner tells BBC's Gary Anderson that there was a problem with the fuel system reageer retweet
  zaterdag 3 november 2012 @ 18:45:01 #14
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_118780757
f1fanatic_co_uk twitterde op zaterdag 03-11-2012 om 18:40:40 The wait to discover whether Vettel has got a penalty has been more exciting than the first three Abu Dhabi Grands Prix combined. #F1 reageer retweet
:D _O-
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_118780775
hij had gewoon te weinig benzine, wat is de kans dat de benzinepomp er mee kapt na een kwali!
pi_118780809
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 18:25 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

De norm is dat het de bedoeling is dat vleugels niet flexen. Zo simpel is het, volgens de theorie toch.
De bedoeling is dat aerodynamische oppervlakken mogen niet bewegen, dat is sinds de jaren 70 al zo, want dat werd te gevaarlijk geacht. Brak de bediening via het stuur, dan ging zo'n ding opeens vliegen. DRS is nu de uitzondering. Dan kun je met buigbaar materiaal een vergelijkbaar effect bereiken, en dat houdt ook risico's in, brekende vleugels bijvoorbeeld, dus dat is ook beperkt middels een norm. Elk vlak tussen twee steunpunten zal immers buigen als je er kracht op zet. De norm is een maximale doorbuiging in stilstand bij een bepaald gewicht wat er op een bepaalde manier aangehangen wordt geworden. Als daar aan voldaan wordt is de buiging verder geen issue.

quote:
Maar omdat je dit in de praktijk toch niet kunt tegengaan, kun je er ook niet op testen omdat de resultaten nooit overeen gaan komen. Je kunt toch niet 1200+ kg op dat arme vleugeltje gaan drukken :') En omdat jij niet weet hoe je dit niet kunt omzeilen wilt niet zeggen dat de earo-specialisten en andere knappe koppen bij de F1-teams dat niet kunnen.
Je zou natuurlijk best iets kunnen verzinnen waardoor zo'n ding meer doorbuigt wanneer er een kracht van voren op komt, kwestie van de koolstofvezels in de goeie richting leggen schat ik. Maar dat doet er dan niet toe. Het slagvolume van de motor is ooit ook gemaximeerd omdat als je onbeperkt mengsel in de motor kan krijgen je veel te veel vermogen opwekt, dan verzinnen die knappe koppen vervolgens dat ze er met 4 kleppen per cilinder en een airbox toch meer mengsel in kunnen krijgen dan eerder. Maar dat is de sport, binnen de normen zoveel mogelijk snelheid zien te krijgen. Dan moet je niet aankomen met de bedoeling achter de normen om de hoeveel mengsel die tegelijk in een motor kan te beperken, want die norm is de neerslag van die bedoeling waar de teams mee moeten werken, en die bedoeling wordt ook bewerkstelligd. Zonder de norm zouden de motoren immers veel groter en sterker zijn en zouden de vleugels veel verder doorbuigen.

quote:
En dat voorbeeld had niets met de norm te maken, dat was een voorbeeld dat er in de praktijk andere resultaten komen als bij een test. Er is destijds toegeven dat ze de grenzen van het doorbuigen hebben opgezocht, maar dat ze er overheen gegaan zijn. Jammer genoeg vind je er nog zo weinig over.

Godver, ik maak ook 1 cynische opmerking :')
Uiteraard zoeken ze de grenzen op, het is immers een F1-team.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_118781759
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 18:45 schreef THEFXR het volgende:
hij had gewoon te weinig benzine, wat is de kans dat de benzinepomp er mee kapt na een kwali!
Dan heeft hij dus een probleem, want juist vanwege datzelfde kreeg Lewis een penalty destijds.

Het te weinig bij je hebben van benzine valt niet onder een force majeur. Dat was destijds in elk geval de conclusie. Ik ben benieuwd. Ik hoop op een penalty en dat dan vooraan een crash is en Kimi naar de overwinning rijdt. Gewoon om het kampioenschap nog wat spannender te maken dan het al is _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 3 november 2012 @ 19:17:43 #18
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_118781849
Dat het zo lang duurt voordat Red Bull duidelijkheid geeft is al een teken dat het gaat om een 'strafbaar' probleem. Je hoort gewoon de raderen draaien van spindoctors, diplomaten en regelneukers die moeten proberen om het kromme recht te praten. Voor het kampioenschap zou het heel goed zijn als Vettel weinig punten scoort.
Géén kloon van tvlxd!
pi_118782128
Zou mooi zijn als ie achteraan start, dat ie de hele race achter petrov vastzit :')
pi_118782171
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:26 schreef King_Merc het volgende:
Zou mooi zijn als ie achteraan start, dat ie de hele race achter petrov vastzit :')
_O-
  zaterdag 3 november 2012 @ 19:29:00 #21
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_118782201
f1fanatic_co_uk twitterde op zaterdag 03-11-2012 om 19:17:24 RT @andrewbensonf1: Now being told a decision on Vettel is due in five minutes #F1 reageer retweet
En dat was 10 minuten geleden :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_118782237
vettel start achteraan,lol
pi_118782323
Zal je net zien dat wanneer vettel achteraan begint dat alonso door grojean, maldonado of schumacher uit de race wordt gereden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 november 2012 @ 19:34:42 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118782387
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:32 schreef opreis het volgende:
Zal je net zien dat wanneer vettel achteraan begint dat alonso door grojean, maldonado of schumacher uit de race wordt gereden.
mja, Malledonna staat er al voor. Dat scheelt weer voor Alonso ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118782423
Kimi winnen, Alonso 4de en Vettel geen punten.

Dat zou mooi zijn.

Vettel blijft dan op 240
Alonso gaat naar 239
Kimi gaat dan naar 198

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')