dan is de weg naar jou toch vrij??quote:Al snel bleek ze een vriend te hebben en reageerde ze daarnaar huiverig voor contact.
dat het vol is?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:49 schreef zarGon het volgende:
TS, wat heb je opgestoken uit het vorige deel?
Jij vindt dat bullshit ik niet. Als je alleen vreemdgaat om een pleziertje buiten je relatie om dan vind ik dat de risico's en emoties die zich daar in meebrengt anders, dan dat je vreemdgaat om verder te gaan met elkaar.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:38 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Grootste bullshit. Vreemdgaan is vreemdgaan. Punt.
Je hebt zoals op dit forum veel mensen die dit totaal niet vinden kunnen, dat mensen in een relatie, voor een ander kiezen die ook in een relatie zit. Zelfs niet als ze met elkaar eventueel gelukkiger zijn. Dan word je zelfs nog toegewenst dat er in de relatie wordt gerommeld om hetzelfde terug te krijgen, de zo gezegde: karma is a bitch, dat eerder gepost werd. Dus straks zie je welke sociale contacten het wel en niet kunnen handelen dat mensen in een relatie eruit kunnen stappen om voor een ander te kiezen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zij is degene die in een relatie zit, niet jij.
[..]
Maar zoals je het in de OP beschrijft doet een beetje klinken alsof jullie al langere tijd een crush op elkaar hebben maar ze er nog niet volledig voor durft te gaan omdat ze dan een hoop sociale contacten kwijtraakt. Echt een eenmalig slippertje kun je het dan ook niet meer noemen.
Inderdaad gelijk opzoeken die gast.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:52 schreef Sapstengel het volgende:
Tevens zou ik je 's avonds wel even opzoeken als ik haar vriend was en erachter kwam, respectloos gedrag.
Ik ben meer over het emotionele aspect voor de huidige vriend gaan denken. Zelf weet ik wat dit te pas gaat brengen en dat hij huiverig voor vertrouwen kan zijn in de toekomst. En dat hem straks de grond onder de voeten wegzakt, verlies van zijn houvast heeft en dit moet verwerken. Echter kan ik nu al niet meer terug zelfs zou ik dat willen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:49 schreef zarGon het volgende:
TS, wat heb je opgestoken uit het vorige deel?
Ik zei ook al dat ik de eerste 2 klappen zou opvangen omdat ik het verdien, maar dat veranderd echter niets aan de situatie.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:52 schreef Sapstengel het volgende:
Als ze vreemdgaat met jou, gaat ze ook vreemd als jij met haar hebt. Sluts gonna slut.
Tevens zou ik je 's avonds wel even opzoeken als ik haar vriend was en erachter kwam, respectloos gedrag.
Ze neemt nu voorzichtig zelf de eerste stap door het haar zus te vertellen dat ze haar huidige vriend gaat verlaten. De hele zaak opblazen heb ik over na gedacht, maar wat win ik er mee, niks.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:01 schreef Nithosm het volgende:
*popcorn pakken doet voor ontknoping*
OT: Laat haar beslissen. Neem even afstand. Wellicht blijft ze bij haar vriend, wellicht maakt ze het uit en ben jij haar volgende relatie. Zet haar i.i.g. voor een keuze. Maakt ze geen keuze..
Dan kan je altijd nog hem vertellen... of iemand anders... wat er speelt en de hele zaak opblazen.
Hoe je het ook wendt of keert - tranen zullen vloeien!
Wat bedoel je hier precies mee?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:51 schreef Vaandrig het volgende:
Je hebt zoals op dit forum veel mensen die dit totaal niet vinden kunnen, dat mensen in een relatie, voor een ander kiezen die ook in een relatie zit. Zelfs niet als ze met elkaar eventueel gelukkiger zijn. Dan word je zelfs nog toegewenst dat er in de relatie wordt gerommeld om hetzelfde terug te krijgen, de zo gezegde: karma is a bitch, dat eerder gepost werd. Dus straks zie je welke sociale contacten het wel en niet kunnen handelen dat mensen in een relatie eruit kunnen stappen om voor een ander te kiezen.
En dat is nou net de bullshit. Als je vreemdgaat omdat je verder gaat met elkaar, dan maak je het even uit voordat je je benen spreid voor een ander. Zo moeilijk is het niet. Maar nee, waarom zou je dat doen? Jullie willen neuken, op dát moment. Dat haar vriend nog in het spel is, maakt natuurlijk geen ene flikker uit he.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:51 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Jij vindt dat bullshit ik niet. Als je alleen vreemdgaat om een pleziertje buiten je relatie om dan vind ik dat de risico's en emoties die zich daar in meebrengt anders, dan dat je vreemdgaat om verder te gaan met elkaar.
eens met veer.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:41 schreef VeerEli het volgende:
[..]
En dat is nou net de bullshit. Als je vreemdgaat omdat je verder gaat met elkaar, dan maak je het even uit voordat je je benen spreid voor een ander. Zo moeilijk is het niet. Maar nee, waarom zou je dat doen? Jullie willen neuken, op dát moment. Dat haar vriend nog in het spel is, maakt natuurlijk geen ene flikker uit he.
Snap trouwens ook niet waarom hier een deel 2 voor is. Je weet het toch allemaal zo goed?
Dafuq.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:10 schreef Miss.X het volgende:
Ik denk dat Vaandrig misschien wel een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft.
...stoornis die wordt gekenmerkt door een overdreven gevoel van eigenwaarde, een sterke behoefte aan bewondering en een laag inlevingsvermogen.
Misschien eens nuttig om info over te zoeken TS?
TS vind een meisje leuk en neukt haar stiekem, ik denk dat dat de lading wel dekt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:10 schreef Miss.X het volgende:
Ik denk dat Vaandrig misschien wel een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft.
...stoornis die wordt gekenmerkt door een overdreven gevoel van eigenwaarde, een sterke behoefte aan bewondering en een laag inlevingsvermogen.
Dafuq is dit voor slappe doos dan.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:09 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Ze neemt nu voorzichtig zelf de eerste stap door het haar zus te vertellen dat ze haar huidige vriend gaat verlaten.
Waar lees jij dat ik bewondering nodig heb of nodig zou hebben ? NPS vind ik vergezocht.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:10 schreef Miss.X het volgende:
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:38 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Dafuq is dit voor slappe doos dan.
Half FOK! weet dat ze bij haar vriend vandaan gaat.
Jij weet dat ze bij haar vriend vandaan gaat.
Haar zus weet dat ze bij haar vriend vandaan gaat.
En vanavond liggen ze lekker lepeltje lepeltje "ik hou van jou" kussie kroel.
En haar vriend maar in de waan latend dat alles koek en ei is.
Ze zijn al best lang samen en zij heeft moeite met dit te vertellen. Dat vind ik niet zo raar.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:47 schreef Seven. het volgende:
TS, waarom is ze nu nog bij haar vriend? Wat houdt haar nog tegen om het uit te maken?
Maar met iemand anders het bed in duiken en haar vriend voorliegen doet ze zonder moeite.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:04 schreef Vaandrig het volgende:
Ze zijn al best lang samen en zij heeft moeite met dit te vertellen. Dat vind ik niet zo raar.
Hoe zeker ben je er eigenlijk van dat ze bij hem weggaat?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:04 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ik bewondering nodig heb of nodig zou hebben ? NPS vind ik vergezocht.
[..]
[..]
Ze zijn al best lang samen en zij heeft moeite met dit te vertellen. Dat vind ik niet zo raar.
Goeie.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe zeker ben je er eigenlijk van dat ze bij hem weggaat?
En jij zou het zo doen ? Direct uitmaken om vervolgens te kijken of het wat wordt ?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:41 schreef VeerEli het volgende:
[..]
En dat is nou net de bullshit. Als je vreemdgaat omdat je verder gaat met elkaar, dan maak je het even uit voordat je je benen spreid voor een ander. Zo moeilijk is het niet. Maar nee, waarom zou je dat doen? Jullie willen neuken, op dát moment. Dat haar vriend nog in het spel is, maakt natuurlijk geen ene flikker uit he.
Snap trouwens ook niet waarom hier een deel 2 voor is. Je weet het toch allemaal zo goed?
Ik zal je zeggen hoe ik het gedaan heb. Toen ik verliefd was op iemand anders, koos ik om te blijven ondanks de kans die ik had. Ik heb me er overheen gezet en ik heb er niets mee gedaan destijds. Achteraf gezien had ik het beter uitgemaakt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:12 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
En jij zou het zo doen ? Direct uitmaken om vervolgens te kijken of het wat wordt ?
Dat maak jij ervan dat ze het zonder moeite doet.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:07 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Maar met iemand anders het bed in duiken en haar vriend voorliegen doet ze zonder moeite.
Honderd procent zeker zijn kan ik niet. Ik geloof haar op haar woord. Ja, klinkt gek voor iemand die overspel pleegt, maar daar ga ik vanuit. Ook omdat ze zelf nu juist met het idee kwam dat ze het gaat vertellen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe zeker ben je er eigenlijk van dat ze bij hem weggaat?
Okay, laat me het anders stellen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:18 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan dat ze het zonder moeite doet.
[..]
Spijt dat je het dus niet hebt gedaan. Ik denk ook dat wanneer je eenmaal op een ander verliefd bent geweest en je daar niet op ingegaan bent, je meer spijt hebt, dan dat je het wel gedaan zou hebben en weet dat het niks of wel wat geworden is.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zal je zeggen hoe ik het gedaan heb. Toen ik verliefd was op iemand anders, koos ik om te blijven ondanks de kans die ik had. Ik heb me er overheen gezet en ik heb er niets mee gedaan destijds. Achteraf gezien had ik het beter uitgemaakt.
Het wordt hier beschouwd als een kleine stap om het uit te maken met haar vriend. Ik zie de stap naar haar zus toe waar ze erg close mee is al wel groot. Dan komt de grootste stap om het hem te vertellen. Maar zoals taurus al eerder zei is het vermelden van de halve waarheid beter dan de hele waarheid. Dan wordt het makkelijker om te vertellen en voor hem om te accepteren.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:20 schreef Seven. het volgende:
Het vertellen tegen je zus is maar een heel klein stapje. Weggaan bij je vriend is een grote stap. Ze moet wel verdomd gek op je zijn om dat te doen.
Is de lijn van fatsoenlijk vreemdgaan overschreden wanneer je seks gehad hebt ?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:25 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Okay, laat me het anders stellen.
Het kost haar minder moeite om met jouw het bed te delen, haar vriend voor te liegen en jou aan en haar vriend aan het lijntje te houden dan om eerlijk te zijn tegen haar vriend.
Aangezien vreemdgaan sowieso onfatsoenlijk is: ja².quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:32 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Is de lijn van fatsoenlijk vreemdgaan overschreden wanneer je seks gehad hebt ?
Ik had het beter uitgemaakt omdat de relatie niet werkte. Met die andere gast was het uiteindelijk ook nooit iets geworden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:29 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Spijt dat je het dus niet hebt gedaan. Ik denk ook dat wanneer je eenmaal op een ander verliefd bent geweest en je daar niet op ingegaan bent, je meer spijt hebt, dan dat je het wel gedaan zou hebben en weet dat het niks of wel wat geworden is.
[..]
Het wordt hier beschouwd als een kleine stap om het uit te maken met haar vriend. Ik zie de stap naar haar zus toe waar ze erg close mee is al wel groot. Dan komt de grootste stap om het hem te vertellen. Maar zoals taurus al eerder zei is het vermelden van de halve waarheid beter dan de hele waarheid. Dan wordt het makkelijker om te vertellen en voor hem om te accepteren.
Nee, dat is aan het lijntje gehouden worden. Als ze zo overtuigd is van een toekomst met jou, maakt ze het uit met haar huidige vriend.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:29 schreef Vaandrig het volgende:
Het wordt hier beschouwd als een kleine stap om het uit te maken met haar vriend. Ik zie de stap naar haar zus toe waar ze erg close mee is al wel groot.
Omdat ze het haar zus heeft verteld wordt het ook makkelijker om haar vriend te vertellen? Saywut? Iets met naïviteit enzo.quote:Dan komt de grootste stap om het hem te vertellen. Maar zoals taurus al eerder zei is het vermelden van de halve waarheid beter dan de hele waarheid. Dan wordt het makkelijker om te vertellen en voor hem om te accepteren.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:10 schreef Miss.X het volgende:
Nee, als ze achterwege laat dat er al seks heeft plaatsgevonden. Ze kan natuurlijk beter gewoon aan haar vriend vertellen dat ze verliefd is geworden op een ander. "Ben je vreemdgegaan?" "nee, natuurlijk niet". Done.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat is aan het lijntje gehouden worden. Als ze zo overtuigd is van een toekomst met jou, maakt ze het uit met haar huidige vriend.
[..]
Omdat ze het haar zus heeft verteld wordt het ook makkelijker om haar vriend te vertellen? Saywut? Iets met naïviteit enzo.
En stel nou dat ze niet bij haar vriend weggaat, moet ze dan wel de hele waarheid vertellen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:49 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nee, als ze achterwege laat dat er al seks heeft plaatsgevonden. Ze kan natuurlijk beter gewoon aan haar vriend vertellen dat ze verliefd is geworden op een ander. "Ben je vreemdgegaan?" "nee, natuurlijk niet". Done.
Nog steeds een pijnlijke situatie, maar niet half zo pijnlijk dan wanneer ze toegeeft dat ze al op TS heeft gezeten. Dat bedoelt 'ie waarschijnlijk met 'makkelijker om haar vriend te vertellen'. Ze moet gewoon bepaalde dingen achterwege laten, die zijn niet relevant. Zeker niet omdat het toch al uitgaat. Bespaar die jongen dan de details.
Bespaar die jongen dan de detailsquote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:49 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nee, als ze achterwege laat dat er al seks heeft plaatsgevonden. Ze kan natuurlijk beter gewoon aan haar vriend vertellen dat ze verliefd is geworden op een ander. "Ben je vreemdgegaan?" "nee, natuurlijk niet". Done.
Nog steeds een pijnlijke situatie, maar niet half zo pijnlijk dan wanneer ze toegeeft dat ze al op TS heeft gezeten. Dat bedoelt 'ie waarschijnlijk met 'makkelijker om haar vriend te vertellen'. Ze moet gewoon bepaalde dingen achterwege laten, die zijn niet relevant. Zeker niet omdat het toch al uitgaat. Bespaar die jongen dan de details.
Als ze die last niet kan dragen en ze wil die last van zich afschuiven, dan is eerlijkheid wellicht wel een opluchting. Ik zou zo zeggen dat wanneer ze toch al weg gaat bij haar vriend, ze die trap na beter kan laten. Maar als ze bij hem blijft moet ze doorgaan met hem met een leugen in haar hoofd, dat moet je maar kunnen en willen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
En stel nou dat ze niet bij haar vriend weggaat, moet ze dan wel de hele waarheid vertellen?
Denk je niet dat als je dat niet kunt en wilt, je moet stoppen met egoistisch zijn en weggaan zonder de ander te kwetsen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:02 schreef Taurus het volgende:
[..]
Als ze die last niet kan dragen en ze wil die last van zich afschuiven, dan is eerlijkheid wellicht wel een opluchting. Ik zou zo zeggen dat wanneer ze toch al weg gaat bij haar vriend, ze die trap na beter kan laten. Maar als ze bij hem blijft moet ze doorgaan met hem met een leugen in haar hoofd, dat moet je maar kunnen en willen.
Voor niks? Alsof hij geen liefdesverdriet heeft als ze hem vertelt dat ze hem heeft bedrogen. Dat maakt het vast een stuk draaglijker ja..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:02 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Bespaar die jongen dan de details. Wat ben jij ook laf zeg, het maakt het allemaal natuurlijk minder erg als hij van niks weet.
Daarna krijgt hij voor niks liefdesverdriet om die meid en misschien gaat hij haar voor zich proberen terug te winnen. Hij moet wat mij betreft weten wat voor snol het is en niet in een leugen blijven leven. Nu niet en in de toekomst ook niet, zelfs als ze dan uit elkaar zijn.
Taurus, jij bent lachwekkendabsurde logica heb je.
Als je die last niet kunt en wilt dragen, je gewoon bij de persoon bij wie je wil zijn weg moet gaan? Natuurlijk niet. Ik zou er wel voor strijden. Als ik vreemd ben gegaan, en ik voel me dusdanig schuldig dat ik het aan hem kwijt wil ga ik niet stilzwijgend weg. Wat is dat nou weer voor oplossing, dan is die kerel toch ook niet blij?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Denk je niet dat als je dat niet kunt en wilt, je moet stoppen met egoistisch zijn en weggaan zonder de ander te kwetsen?
Ik gun hem de waarheid en dat hij niet met een leugen blijft leven. En ik geloof zeker dat hij beter af is als hij weet met wie hij te maken heeft (gehad).quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:05 schreef Taurus het volgende:
[..]
Voor niks? Alsof hij geen liefdesverdriet heeft als ze hem vertelt dat ze hem heeft bedrogen. Dat maakt het vast een stuk draaglijker ja..Het lijkt me een feit dat het minder erg is voor die jongen als hij niet weet dat ook seks hebben gehad. Dat kun je moeilijk ontkennen.
Maar jij gunt het hem om 'te weten met wat voor snol hij is samen geweest', nouja, dat zijn jouw woorden en jouw gedachten hierover, als jij dat als prettiger zou ervaren is dat toch gewoon jouw advies? Ieder z'n mening.
En als het voor die vriend beter is om wel alles te weten zodat hij voor zichzelf kan zeggen ''Oké, ik heb me duidelijk in haar vergist, ze kennelijk veel egoistischer en in staat tot meer leugens dan ik dacht, goed om te weten want dat maakt dit achter me laten makkelijker''?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:49 schreef Taurus het volgende:
En stel het gaat later mis tussen TS en die vriendin, dan gaat ze misschien weer terug naar de ander ''omdat hij toch niks weet''. Ik vind het allemaal gewoon dubieus, beter is dat hij alles te weten krijgt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:10 schreef Canillas het volgende:
[..]
En als het voor die vriend beter is om wel alles te weten zodat hij voor zichzelf kan zeggen ''Oké, ik heb me duidelijk in haar vergist, ze kennelijk veel egoistischer en in staat tot meer leugens dan ik dacht, goed om te weten want dat maakt dit achter me laten makkelijker''?
Die vriend kun nu denken ''het is verliefdheid en dat gaat over'' en wellicht de ijdele hoop gaan koesteren dat er toch nog een toekomst in zit. Door eerlijk en volledig alles te vertellen kan hij beslissen wat hij wil, met een half verhaal en leugens niet.
Komt uiteindelijk neer op of je het aan durft eerlijk te zijn over wat je gedaan hebt, zonder smoesjes over willen beschermen waar je alleen jezelf maar mee beschermt. Wanneer je van jezelf vind dat jij voor een ander te beslissen heeft of diegene de waarheid te horen krijgen heb je al een behoorlijk ego probleem, wat op zich al een voorwaarde is voor vreemd te gaan, je moet jezelf dan namelijk zien als iemand die dan kan maken, hoe je dat ook goed praat.
En je voelt je stiekem niet veiliger bij het niet vertellen omdat diegene die je bedrogen hebt bij de volledige waarheid zou zeggen ''jij bent hier tot in staat, zegt zelf dat je er niks aan kon doen, prima, maar reden om genoeg om er vanuit te gaan dat je het weer doet dus ik verlaat je''?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:08 schreef Taurus het volgende:
Als je die last niet kunt en wilt dragen, je gewoon bij de persoon bij wie je wil zijn weg moet gaan? Natuurlijk niet. Ik zou er wel voor strijden. Als ik vreemd ben gegaan, en ik voel me dusdanig schuldig dat ik het aan hem kwijt wil ga ik niet stilzwijgend weg. Wat is dat nou weer voor oplossing, dan is die kerel toch ook niet blij?![]()
Ben je vreemdgegaan en kun je de schuldlast niet aan, dan kun je het aan je partner vertellen en moet je de consequenties dragen. Daarom raad ik altijd aan het stil te houden als dat mogelijk is, maar veel mensen vinden dat heel moeilijk, zo blijkt.
Dat ook, als iemand een fout maakt en vreemd gaat is dat 1 ding, maar vervolgens ook nog vinden dat jij voor een ander te bepalen hebt of diegene met de waarheid over wie je bent leeft of niet is meteen een stuk ernstiger, bijna ziekelijk. Als je kennelijk zo'n groot ego hebt dat je vind dat jij dat voor een ander te bepalen hebt neigt dat richting naar narcisme.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:13 schreef Miss.X het volgende:
En stel het gaat later mis tussen TS en die vriendin, dan gaat ze misschien weer terug naar de ander ''omdat hij toch niks weet''. Ik vind het allemaal gewoon dubieus, beter is dat hij alles te weten krijgt.
Ik denk niet dat dat verzachtend werkt eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:10 schreef Canillas het volgende:
[..]
En als het voor die vriend beter is om wel alles te weten zodat hij voor zichzelf kan zeggen ''Oké, ik heb me duidelijk in haar vergist, ze kennelijk veel egoistischer en in staat tot meer leugens dan ik dacht, goed om te weten want dat maakt dit achter me laten makkelijker''?
Beetje raar, als zij zegt dat ze verliefd is op een ander lijkt me dat duidelijker einde verhaal dan 'ik ben vreemdgegaan met een ander'. Is het nou werkelijk zo dat jij/jullie (want meerdere mensen redeneren zo in dit topic) het erger vindt/vinden dat er wat lichaamssappen en orgasmes zijn uitgewisseld, dan dat je partner verliefd is op een ander? Met alle respect, maar wat een vreemde prioriteit?quote:Die vriend kun nu denken ''het is verliefdheid en dat gaat over'' en wellicht de ijdele hoop gaan koesteren dat er toch nog een toekomst in zit. Door eerlijk en volledig alles te vertellen kan hij beslissen wat hij wil, met een half verhaal en leugens niet.
Iedereen denkt voor anderen, en gelukkig. Dat heet empathie en daar is niets mis mee; je houdt rekening met elkaar. Met jouw/jullie redenatie waarbij je niet voor de ander mag denken wijst dat net zo goed op een egoistische 'ik ik ik'-mentaliteit, en juist in een relatie is het prima om zaken goed af te wegen en goed na te denken over wat je de ander vertelt. Blunt de waarheid zeggen omdat het de waarheid is; dat is echt een vergissing. Denk na wat die waarheid met iemand doet. Laat iemand vooral je intenties weten, die zijn belangrijk.quote:Komt uiteindelijk neer op of je het aan durft eerlijk te zijn over wat je gedaan hebt, zonder smoesjes over willen beschermen waar je alleen jezelf maar mee beschermt.
[quote]
Neen, je beschermt ook je partner. Jullie drang om dit toch altijd maar als een egoistisch besluit te willen zien is me een raadsel. Hoe je het ook went of keert; het is een feit dat het voor meneer prettiger is als hij niet weet dat hij is bedrogen. Dit is een menselijke situatie, een menselijke gebeurtenis.
[quote]
Wanneer je van jezelf vind dat jij voor een ander te beslissen heeft of diegene de waarheid te horen krijgen heb je al een behoorlijk ego probleem, wat op zich al een voorwaarde is voor vreemd te gaan, je moet jezelf dan namelijk zien als iemand die dan kan maken, hoe je dat ook goed praat.
Zulke mensen proberen in hun hoofd van alles te rationaliseren zoals het hen uitkomt. Maar ze houden alleen zichzelf voor de gek. Een mens kan zelfs de meest slechte daad in zijn hoofd goedpraten, zelfs zo dat jij en ik in die denkwijze een logisch verband zouden zien.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:17 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dat ook, als iemand een fout maakt en vreemd gaat is dat 1 ding, maar vervolgens ook nog vinden dat jij voor een ander te bepalen hebt of diegene met de waarheid over wie je bent leeft of niet is meteen een stuk ernstiger, bijna ziekelijk. Als je kennelijk zo'n groot ego hebt dat je vind dat jij dat voor een ander te bepalen hebt neigt dat richting naar narcisme.
Maar goed, die vinden van zichzelf dat ze nooit fouten zitten natuurlijk en praten wat ze doen goed om buiten schot te blijven, getuige Taurus.
Ik ontken niet dat er een mate van egoisme in zit, tuurlijk niet. Als iemand besluit zoiets niet te melden omdat hij wil dat zijn relatie in stand blijft zal dat ook zijn vanwege de angst om diegene kwijt te raken. Maar prettige bijkomstigheid is dat het niet vertellen de ander niet schaadt. Ik wil best meegaan in het bombarderen van de vreemdganger tot duivel, maar je kunt niet ontkennen dat het verzwijgen toch een voordeel voor de partner heeft.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:13 schreef Canillas het volgende:
[..]
En je voelt je stiekem niet veiliger bij het niet vertellen omdat diegene die je bedrogen hebt bij de volledige waarheid zou zeggen ''jij bent hier tot in staat, zegt zelf dat je er niks aan kon doen, prima, maar reden om genoeg om er vanuit te gaan dat je het weer doet dus ik verlaat je''?
Bang dat je verlaten zou worden als je partner echt alles van je wist?
Je zit nu wel zo mooi te praten over dat men rekening met elkaar moet houden. Nou die vriendin en TS hebben al geneukt, daar hielden ze al geen rekening met de ander. Waarom dan wel rekening houden wat betreft de waarheid vertellen?? Iets wat in het voordeel van die jongen zou kunnen werken?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:23 schreef Taurus het volgende:
[..]
Iedereen denkt voor anderen, en gelukkig. Dat heet empathie en daar is niets mis mee; je houdt rekening met elkaar. Met jouw/jullie redenatie waarbij je niet voor de ander mag denken wijst dat net zo goed op een egoistische 'ik ik ik'-mentaliteit, en juist in een relatie is het prima om zaken goed af te wegen en goed na te denken over wat je de ander vertelt. Blunt de waarheid zeggen omdat het de waarheid is; dat is echt een vergissing. Denk na wat die waarheid met iemand doet. Laat iemand vooral je intenties weten, die zijn belangrijk.
Natuurlijk wil jij dat liever; jij hebt iets gedaan waardoor de ander je zou verlaten als hij dat wist, dus kies je ervoor het niet te vertellen om zo op vrij ziekelijke manier controle over de situatie te houden. Dat je niet helemaal eerlijk durft te zijn over wie jij bent en wat je doet ligt aan jou, jij verzint er een mooi verhaaltje omheen maar het blijft egoïstische zelfbescherming.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:23 schreef Taurus het volgende:
Ik denk niet dat dat verzachtend werkt eerlijk gezegd.Sowieso zou ik liever, met iemand om wie ik veel geef, vriendschappelijk uit elkaar gaan dan met knallende ruzie. Je hebt een mooie tijd samen gehad, blijf dat in vredesnaam zo zien, zou ik zeggen. Maar bij mij is het glas dan ook vaak half vol hoor.
Je kan een relatie hebben en merken dat je gevoelens (liefde/aantrekking) hebt voor een ander, dat kan moeilijk zijn maar ook daar kan je eerlijk en open over zijn. Daadwerkelijk met iemand naar bed gaan is handelen naar die gevoelens en lak hebben aan wat je partner ervan zou vinden, dat is het kwetsende. Vooral met simpel en alleen vreemdgaan geef jij het feit dat jij een bepaald gevoel hebt en daar vanaf wil voorrang aan wat dat met een ander kan doen. Vervolgens moffel jij dat weg onder een ''geeft niet want ik vertel het gewoon niet'' en lijkt niet door te hebben wat het ziekelijk aan zulk redeneren is, dat jij vind dat jij dat tegenover een ander, waar je ook nog eens van zegt te houden, kunt maken.quote:Beetje raar, als zij zegt dat ze verliefd is op een ander lijkt me dat duidelijker einde verhaal dan 'ik ben vreemdgegaan met een ander'. Is het nou werkelijk zo dat jij/jullie (want meerdere mensen redeneren zo in dit topic) het erger vindt/vinden dat er wat lichaamssappen en orgasmes zijn uitgewisseld, dan dat je partner verliefd is op een ander? Met alle respect, maar wat een vreemde prioriteit?
Als je vreemdgaat en dat niet vertelt wat zijn dan die intenties? ''Ja ik zal dingen doen die jou kwetsen en ik zal ook daar niet eerlijk over zijn.''quote:Iedereen denkt voor anderen, en gelukkig. Dat heet empathie en daar is niets mis mee; je houdt rekening met elkaar. Met jouw/jullie redenatie waarbij je niet voor de ander mag denken wijst dat net zo goed op een egoistische 'ik ik ik'-mentaliteit, en juist in een relatie is het prima om zaken goed af te wegen en goed na te denken over wat je de ander vertelt. Blunt de waarheid zeggen omdat het de waarheid is; dat is echt een vergissing. Denk na wat die waarheid met iemand doet. Laat iemand vooral je intenties weten, die zijn belangrijk.
Als dat geheim blijft is er toch niets aan de hand?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:29 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Je zit nu wel zo mooi te praten over dat men rekening met elkaar moet houden. Nou die vriendin en TS hebben al geneukt, daar hielden ze al geen rekening met de ander. Waarom dan wel rekening houden wat betreft de waarheid vertellen?? Iets wat in de voordeel van die jongen zou kunnen werken?
Ik snap dat jij haar zo als door en door slecht wil zien (alhoewel, snappen, je zal wel iets heftigs hebben meegemaakt dat het je zo raakt?), maar het is toch echt zo dat wanneer ze besluit haar vriend niet over die seks te vertellen, ze hem ook wat ellende bespaart. Leuk dat je er één grote egoistische draak van wil maken, maar dat is gewoon niet fair.quote:Dat komt niet omdat ze aan hem denken, maar alleen aan zichzelf! Zij wil gewoon zonder al te veel trammelant uit de relatie, geen gezeik en niet omdat ze zoveel om hem geeft.
Ja dat kan ik wel; mensen worden niet graag bedonderd, ze willen weten met wie ze ze inlaten. Vind je het prima om met pedofielen om te gaan zolang ze maar verzwijgen wat ze doen? Schaadt jou toch niet als het jou niet vertelt wordt?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:27 schreef Taurus het volgende:
Ik ontken niet dat er een mate van egoisme in zit, tuurlijk niet. Als iemand besluit zoiets niet te melden omdat hij wil dat zijn relatie in stand blijft zal dat ook zijn vanwege de angst om diegene kwijt te raken. Maar prettige bijkomstigheid is dat het niet vertellen de ander niet schaadt. Ik wil best meegaan in het bombarderen van de vreemdganger tot duivel, maar je kunt niet ontkennen dat het verzwijgen toch een voordeel voor de partner heeft.
Nee, jij laat de waarheid weg omdat het voor jou consequenties heeft, de waarheid vertellen zou namelijk betekenen dat je verantwoordelijkheid durft te nemen voor wat jij gedaan hebt in plaats te ontsnappen aan de reacties daarop. Dan voeg je aan de daar van vreemdgaan nog eens leugens en lafheid toe.quote:Die drang tot het vertellen van alle waarheid is zo ingebakken dat we het niet eens meer kunnen motiveren; dat lijkt me geen goede zaak. Vaak is de waarheid fijn omdat het voor iedereen beter is; zeker als het verzwijgen van de waarheid consequenties heeft! Maar in dit geval heeft de waarheid juist consequenties. Nogmaals; durf eens na te denken in plaats van gewoon aan normen en waarden vast te houden. (Niet per se aan jou gericht).
Jij dramatiseert nogal, vind ik. Deze discussie heeft in die zin geen nut, omdat jij dit al 'ziekelijk' vindt en jij vreemdgaan betrekt op iemands gehele persoon ('eerlijk zijn over wie je bent') terwijl ik vreemdgaan in de eerste plaats al niet zo beschouw. Daarom kan ik er rationeel en nuchter naar kijken, en vind ik dat wanneer een man en een vrouw bij elkaar willen blijven er soms beter niet vertelt kan worden wat de man met een ander heeft uitgespookt, ooit. Maar jij ziet vreemdgaan als zo'n groot vergrijp dat het blijkbaar de partner helemaal vormt en jij je partner niet meer als dezelfdquote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:32 schreef Canillas het volgende:
[..]
Natuurlijk wil jij dat liever; jij hebt iets gedaan waardoor de ander je zou verlaten als hij dat wist, dus kies je ervoor het niet te vertellen om zo op vrij ziekelijke manier controle over de situatie te houden. Dat je niet helemaal eerlijk durft te zijn over wie jij bent en wat je doet ligt aan jou, jij verzint er een mooi verhaaltje omheen maar het blijft egoïstische zelfbescherming.
Nee, het heeft te maken met weten met wat voor persoon je je inlaat. Als jij zegt dat je vreemdgaan in bepaalde gevallen niet kan laten, dus dat je in bepaalde gevallen iets niet kunt laten én daar vervolgens ook niet eerlijk over zal zijn dan zegt dat best wel iets toch? Alhoewel, je zal wel iets heftigs hebben meegemaakt waardoor je vind dat jij dat kan maken tegenover een ander.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:48 schreef Taurus het volgende:
[..]
Jij dramatiseert nogal, vind ik. Deze discussie heeft in die zin geen nut, omdat jij dit al 'ziekelijk' vindt en jij vreemdgaan betrekt op iemands gehele persoon ('eerlijk zijn over wie je bent') terwijl ik vreemdgaan in de eerste plaats al niet zo beschouw. Daarom kan ik er rationeel en nuchter naar kijken, en vind ik dat wanneer een man en een vrouw bij elkaar willen blijven er soms beter niet vertelt kan worden wat de man met een ander heeft uitgespookt, ooit. Maar jij ziet vreemdgaan als zo'n groot vergrijp dat het blijkbaar de partner helemaal vormt en jij je partner niet meer als dezelfd
Wat een kul-vergelijking. Als ik vreemdga doe ik fysiek niemand kwaad, waar een pedofiel dat wel doet.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:40 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ja dat kan ik wel; mensen worden niet graag bedonderd, ze willen weten met wie ze ze inlaten. Vind je het prima om met pedofielen om te gaan zolang ze maar verzwijgen wat ze doen? Schaadt jou toch niet als het jou niet vertelt wordt?
Mijn partners weten overigens met wie ze zich in laten, het ging hier over TS. Ik zit hier niet een compleet nieuwe visie alleen op fok te vertellen, mensen om mij heen weten natuurijk precies wie ik ben en hoe ik hierover denk, ook mijn partners. Wat betreft TS: ik heb geen idee of zijn vriendin tegen haar vriend heeft gezegd dat ze niet zwaar tilt aan vreemdgaan, maar ik krijg de indruk dat het gewoon een pijnlijke situatie is. Een situatie waarin ze verliefd is geworden op een ander, en waarbij TS verliefd is geworden op een bezette dame. Dat er bij verliefdheid ook fysiek verlangen komt kijken zal geen nieuws zijn, en dat het niet netjes is dit te doen terwijl de relatie nog in stand is ook niet. Het gaat er echter om wat je er mee doet; en ik vind vertellen aan die jongen dat ze ook seks hebben gehad, in plaats van alleen zeggen dat zij verliefd is op een ander, een onverstandige zet die meer pijn oplevert dan wanneer dat verzwegen zou worden.quote:Je wil het weten omdat je wil weten met wie je je in laat, punt. Dat hij zo egoïstisch kunt zijn te denken dat jij dat voor ander te bepalen hebt is jouw probleem.
Neen, ik laat de waarheid weg omdat het voor mij en mijn partner consequenties heeft, niet alleen voor mij. Dat heb jij maar aan te nemen, dat jij dat niet kunt maar vooral niet wilt geloven is jouw probleem.quote:Nee, jij laat de waarheid weg omdat het voor jou consequenties heeft, de waarheid vertellen zou namelijk betekenen dat je verantwoordelijkheid durft te nemen voor wat jij gedaan hebt in plaats te ontsnappen aan de reacties daarop. Dan voeg je aan de daar van vreemdgaan nog eens leugens en lafheid toe.
Het gaat me prima af, nogmaals; ik ervaar geen probleem.quote:Als je het niet vertelt uit angst om diegene te verliezen maar de angst om diegene te verliezen is niet genoeg om niet vreemd te gaan omdat jij vind het voor jou meer telt dat jij doet wat jij wilt, in hoeverre ben je dan in staat een relatie te hebben? Helemaal als je weet dat het weer kan gebeuren?
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:59 schreef Canillas het volgende:
[..]
Nee, het heeft te maken met weten met wat voor persoon je je inlaat. Als jij zegt dat je vreemdgaan in bepaalde gevallen niet kan laten, dus dat je in bepaalde gevallen iets niet kunt laten én daar vervolgens ook niet eerlijk over zal zijn dan zegt dat best wel iets toch? Alhoewel, je zal wel iets heftigs hebben meegemaakt waardoor je vind dat jij dat kan maken tegenover een ander.
Dat is niet echt wat ik tussen de woorden door meen te lezen. Ze vertelt het haar zus, dát is al een hele grote stap en daarmee is de stap om het hem te vertellen weer een stuk kleiner. Die logica volg ik niet helemaal. Ik vraag me af of TS nu aan het lijntje wordt gehouden door zijn naïviteit, of dat 't 'r zelf aan 'guts' ontbreekt om het haar vriend gewoon recht op de man af te zeggen. En nee, dan heb ik het niet over seks, maar over het hele punt met dat zij kennelijk dus verder wil met TS i.p.v. haar huidige vriend.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:49 schreef Taurus het volgende:
[..]
Hmmm hij refereert naar mijn eerdere uitspraken, en die zijn toch echt dat de halve waarheid gunstiger is dan de hele waarheid wat betreft het vreemdgaan en het verliefd worden op een ander. Niet dat het vertellen aan de zus het makkelijker zou maken, en aangezien jij die redenering al niet snapt en ik ook niet denk ik niet dat TS dat bedoelt.quote:Op donderdag 1 november 2012 00:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is niet echt wat ik tussen de woorden door meen te lezen. Ze vertelt het haar zus, dát is al een hele grote stap en daarmee is de stap om het hem te vertellen weer een stuk kleiner. Die logica volg ik niet helemaal. Ik vraag me af of TS nu aan het lijntje wordt gehouden door zijn naïviteit, of dat 't 'r zelf aan 'guts' ontbreekt om het haar vriend gewoon recht op de man af te zeggen. En nee, dan heb ik het niet over seks, maar over het hele punt met dat zij kennelijk dus verder wil met TS i.p.v. haar huidige vriend.
Je doet diegene emotioneel pijn als hij erachter zou komen en dat is een risico wat bestaat, vervolgens neem jij de keuze dat te negeren en te doen wat jij wil en het te verzwijgen en maar te hopen dat wat je gedaan hebt nooit aan het licht komt; jij vind op een bepaalde manier dat je dat kan maken tegenover iemand omdat jij dat wil op dat moment.quote:Op donderdag 1 november 2012 00:30 schreef Taurus het volgende:
Wat een kul-vergelijking. Als ik vreemdga doe ik fysiek niemand kwaad, waar een pedofiel dat wel doet.Je kunt er een enorm moreel verhaal van maken; feit is dat bij vreemdgaan de partner niet wordt geschaad als hij of zij er niet achter komt/het niet weet, klaar.
Dat is al een tijdje duidelijk, dat geldt trouwens ook voor veel misdadigers en mishandelaars etc, zij vinden dat ze hun redenen hebben om te mogen doen wat ze doen, als ze het maar voor zichzelf goed praten.Zolang jij maar geen probleem ervaart.quote:Het gaat me prima af, nogmaals; ik ervaar geen probleem.
Vind je dan ook dat vreemdgaan bij wet strafbaar moet worden gesteld? Zoals het geval is bij misdaden. Zo niet, dan zijn er toch wel wat behoorlijk essentiële verschillen, niet?quote:Op donderdag 1 november 2012 08:36 schreef Canillas het volgende:
Zijn al wat meer overeenkomsten zo, geen kul-vergelijking, niet alleen voor pedofielen maar iedereen die een misdaad begaat redeneert zo. Als je niet wordt je gepakt heb je het niet gedaan. Zijn leuke mensen die zo redeneren.
Maakt het wat uit dan dat het niet strafbaar is ?quote:Op donderdag 1 november 2012 08:57 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Vind je dan ook dat vreemdgaan bij wet strafbaar moet worden gesteld? Zoals het geval is bij misdaden. Zo niet, dan zijn er toch wel wat behoorlijk essentiële verschillen, niet?
Niet bij de wet, maar de straf die je zal ondergaan is dat je hoogstwaarschijnlijk je partner kwijt raakt als je vertelt wat je hebt gedaan, dat is de consequentie. Door te verzwijgen/niet bekennen manipuleer je zo dat die consequentie wegblijft.quote:Op donderdag 1 november 2012 08:57 schreef Cruoninga het volgende:
Vind je dan ook dat vreemdgaan bij wet strafbaar moet worden gesteld? Zoals het geval is bij misdaden. Zo niet, dan zijn er toch wel wat behoorlijk essentiële verschillen, niet?
quote:Op donderdag 1 november 2012 00:36 schreef Taurus het volgende:
Nou nee, mijn houding tegenover vreemdgaan heeft te maken met wat ik mijzelf toesta en dat ik streven naar monogamie voldoende vind, dit ook probeer te doen, maar vergissingen wat dit betreft menselijk vind. Niet met iets 'heftigs te hebben meegemaakt'. Ik zie de bal die jij probeer terug te kaatsen, maar je slaat mis. Ik ben niet degene die een probleem heeft met de houding van TS namelijk> dat ben jij en de persoon tegen wie ik die opmerking maakte. Die persoon vindt vreemdgaan zo verschrikkelijk dat dat een vermoeden bij mij opwekt dat ze iets heftigs heeft meegemaakt op dat gebied.
Je meest memorabele post, was em niet vergeten, klinkt erg gezond dit, goede redenaties om je keuzes op te baseren en helemaal om anderen op te 'adviseren'.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:10 schreef Taurus het volgende:
Absoluut moet je zaken afwegen en nadenken over wat je doet, maar in het geval van vreemdgaan hebben we het over gevoelens, lust, drift, etc. Dat is echt te vergelijken met woede die je voor iemand kan voelen waarbij je bijvoorbeeld een keer een mep verkoopt. Zo kun je ook een ontzettende lust voelen en zwichten voor de verleiding, en ik wil ook zo zijn.n' e Ik wil helemaal niet leven met beloftes en uitspraken als 'ik zal nooit slaan 'ik zal nooit vreemd gaan'. Ik vind eigenlijk ook dat anderen dat niet kunnen zeggen, maar goed, dat is niet aan mij natuurlijk.
Maar dit wil niet zeggen dat ik nergens over nadenk of nooit bewust keuzes maak, ik vind echter bij dit soort zaken emotie en gevoelens niet te onderschatten.
Dit, helemaal mee eens. Maar het niet vertellen en dingen verzwijgen is lekker makkelijk hè, dan hoef je nergens verantwoordelijk voor te zijn. Dan kan je gewoon de kuthoer uithangen en er niet voor aangekeken worden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:10 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Ik gun hem de waarheid en dat hij niet met een leugen blijft leven. En ik geloof zeker dat hij beter af is als hij weet met wie hij te maken heeft (gehad).
Zal voor hem makkelijker zijn om haar uit zijn hoofd te zetten, tenminste daar ga ik van uit.
Beetje eng, wat jij nu doet. Ik heb overigens nooit iemand geslagen.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:16 schreef Canillas het volgende:
[..]
[..]
Je meest memorabele post, was em niet vergeten, klinkt erg gezond dit, goede redenaties om je keuzes op te baseren en helemaal om anderen op te 'adviseren'.
Ik vond jouw post juist meer eng, vandaar dat ik em nog wist en waar ie stond. Vooral dat zo willen zijn gedeelte, denk dat je daarin behoorlijk verschilt van anderen, die zouden namelijk wel willen kunnen. Jij vind dat je er geen uitspraken over kunt doen omdat jij dat niet kan, dat kan zo zijn maar zegt over de rest van de mensheid verder niks.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:58 schreef Taurus het volgende:
Beetje eng, wat jij nu doet. Ik heb overigens nooit iemand geslagen.
Ik vind dat je over dat soort zaken geen beloftes kunt doen, ik zeg nergens dat slaan of vreemdgaan goed is of aan te raden valt.
Dus naast het hele vreemdgaan an sich, is het de beslissing van vriendin wat zij haar vriendje vertelt? Zij bepaalt wat ze denkt dat hij wil weten, en ontneemt hem daarmee gewoon het recht op de waarheid. En waarom? Om vriendlief minder te kwetsen? Nah, als dat echt belangrijk was geweest had ze het hele gedoe wel iets anders aangepakt (en TS ook).quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:05 schreef Taurus het volgende:
[..]
Voor niks? Alsof hij geen liefdesverdriet heeft als ze hem vertelt dat ze hem heeft bedrogen. Dat maakt het vast een stuk draaglijker ja..Het lijkt me een feit dat het minder erg is voor die jongen als hij niet weet dat ook seks hebben gehad. Dat kun je moeilijk ontkennen.
Maar jij gunt het hem om 'te weten met wat voor snol hij is samen geweest', nouja, dat zijn jouw woorden en jouw gedachten hierover, als jij dat als prettiger zou ervaren is dat toch gewoon jouw advies? Ieder z'n mening.
Had het zelf niet beter kunnen verwoorden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:17 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dat ook, als iemand een fout maakt en vreemd gaat is dat 1 ding, maar vervolgens ook nog vinden dat jij voor een ander te bepalen hebt of diegene met de waarheid over wie je bent leeft of niet is meteen een stuk ernstiger, bijna ziekelijk. Als je kennelijk zo'n groot ego hebt dat je vind dat jij dat voor een ander te bepalen hebt neigt dat richting naar narcisme.
Maar goed, die vinden van zichzelf dat ze nooit fouten zitten natuurlijk en praten wat ze doen goed om buiten schot te blijven, getuige Taurus.
Schattig dat je denkt dat het verzwijgen ook maar iets met empathie te maken heeft. Als vriendin en TS echt zo empathisch waren geweest, hadden ze NOOIT seks met elkaar gehad terwijl vriendin nog iets met haar vriendje had.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:23 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat verzachtend werkt eerlijk gezegd.Sowieso zou ik liever, met iemand om wie ik veel geef, vriendschappelijk uit elkaar gaan dan met knallende ruzie. Je hebt een mooie tijd samen gehad, blijf dat in vredesnaam zo zien, zou ik zeggen. Maar bij mij is het glas dan ook vaak half vol hoor.
[..]
Beetje raar, als zij zegt dat ze verliefd is op een ander lijkt me dat duidelijker einde verhaal dan 'ik ben vreemdgegaan met een ander'. Is het nou werkelijk zo dat jij/jullie (want meerdere mensen redeneren zo in dit topic) het erger vindt/vinden dat er wat lichaamssappen en orgasmes zijn uitgewisseld, dan dat je partner verliefd is op een ander? Met alle respect, maar wat een vreemde prioriteit?
[..]
Iedereen denkt voor anderen, en gelukkig. Dat heet empathie en daar is niets mis mee; je houdt rekening met elkaar. Met jouw/jullie redenatie waarbij je niet voor de ander mag denken wijst dat net zo goed op een egoistische 'ik ik ik'-mentaliteit, en juist in een relatie is het prima om zaken goed af te wegen en goed na te denken over wat je de ander vertelt. Blunt de waarheid zeggen omdat het de waarheid is; dat is echt een vergissing. Denk na wat die waarheid met iemand doet. Laat iemand vooral je intenties weten, die zijn belangrijk.
Verzwijgen zou wellicht ALLEEN ietsjes (en dan ook maar een heel klein beetje) helpen als alle drie na het uitmaken, hun eigen weg gaan.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:27 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat er een mate van egoisme in zit, tuurlijk niet. Als iemand besluit zoiets niet te melden omdat hij wil dat zijn relatie in stand blijft zal dat ook zijn vanwege de angst om diegene kwijt te raken. Maar prettige bijkomstigheid is dat het niet vertellen de ander niet schaadt. Ik wil best meegaan in het bombarderen van de vreemdganger tot duivel, maar je kunt niet ontkennen dat het verzwijgen toch een voordeel voor de partner heeft.
Die drang tot het vertellen van alle waarheid is zo ingebakken dat we het niet eens meer kunnen motiveren; dat lijkt me geen goede zaak. Vaak is de waarheid fijn omdat het voor iedereen beter is; zeker als het verzwijgen van de waarheid consequenties heeft! Maar in dit geval heeft de waarheid juist consequenties. Nogmaals; durf eens na te denken in plaats van gewoon aan normen en waarden vast te houden. (Niet per se aan jou gericht).
Het punt van conflict hier is dat jij niet zoveel om de complete waarheid geeft, en denkt dat anderen (zelfs geliefden) te mogen onthouden om een of andere persoonlijke reden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:48 schreef Taurus het volgende:
[..]
Jij dramatiseert nogal, vind ik. Deze discussie heeft in die zin geen nut, omdat jij dit al 'ziekelijk' vindt en jij vreemdgaan betrekt op iemands gehele persoon ('eerlijk zijn over wie je bent') terwijl ik vreemdgaan in de eerste plaats al niet zo beschouw. Daarom kan ik er rationeel en nuchter naar kijken, en vind ik dat wanneer een man en een vrouw bij elkaar willen blijven er soms beter niet vertelt kan worden wat de man met een ander heeft uitgespookt, ooit. Maar jij ziet vreemdgaan als zo'n groot vergrijp dat het blijkbaar de partner helemaal vormt en jij je partner niet meer als dezelfd
Taurus heeft altijd haar zegje klaar staan hoor. Ook op jouw postst zal ze allerlei non-redenaties los laten. Ze wilt het denk ik gewoon niet inzien.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Het punt van conflict hier is dat jij niet zoveel om de complete waarheid geeft, en denkt dat anderen (zelfs geliefden) te mogen onthouden om een of andere persoonlijke reden.
Ik heb wat dat betreft gewoon minder vertrouwen in de mens (mezelf incluis) dan jij. Ik kan juist wel met bepaalde dingen goed omgaan, je redeneert voortdurend vanuit jouw visie: ik ervaar het niet als een probleem en mijn partner ook niet. Wat is er dan aan de hand? Dat mensen aanstoot nemen aan mijn redenaties mag, dat vind ik juist wel interessant en in dit geval verbaast het me ookn iet.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:16 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik vond jouw post juist meer eng, vandaar dat ik em nog wist en waar ie stond. Vooral dat zo willen zijn gedeelte, denk dat je daarin behoorlijk verschilt van anderen, die zouden namelijk wel willen kunnen. Jij vind dat je er geen uitspraken over kunt doen omdat jij dat niet kan, dat kan zo zijn maar zegt over de rest van de mensheid verder niks.
Daar komt bij dat als je weet dat je met bepaalde dingen niet goed om kan gaan je daar verantwoordelijkheid voor neemt en zorgt dat je er uit de buurt blijft, of je nu verslaafde bent, over geweldpleger, mishandelaar, wat dan ook. Dat doe jij niet, je praat wat je doet goed en geeft an daar geen problemen mee te hebben, prima, jouw leven etc, maar zou niet al te verbaasd opkijken als mensen aanstoot nemen aan je redenaties, net zoals ze dat met misdadigers en zedendelict plegers doen, die konden wat zij deden waarschijnlijk 'ook niet laten' en konden ze hun gevoel niet aan of wat dan ook.
Zij bepaalt sowieso wat ze vertelt natuurlijk. Ik weet niet hoe jouw relaties in elkaar zitten, maar ik blijf mezelf en ik doe niet aan samensmelten met mijn partner. Ik leef mijn eigen leven en bepaal dus ook zelf wat ik de ander vertel. Mijn partner heeft dan ook eigenlijk nergens 'recht op', zo beschouw ik een relatie niet.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus naast het hele vreemdgaan an sich, is het de beslissing van vriendin wat zij haar vriendje vertelt? Zij bepaalt wat ze denkt dat hij wil weten, en ontneemt hem daarmee gewoon het recht op de waarheid. En waarom? Om vriendlief minder te kwetsen? Nah, als dat echt belangrijk was geweest had ze het hele gedoe wel iets anders aangepakt (en TS ook).
Niet volledig eerlijk zijn in deze is niets meer dan jezelf een hoop gezeik en boze blikken besparen.
Ik snap sowieso niet hoe mensen zo makkelijk voor een ander invullen wat zij wel of niet willen weten.
Jawel, nogmaals; dit is gewoon het slechte in de mens willen zien. Waarom jullie toch zo sterk die neiging hebben is me een raadsel. Dat meisje is verliefd geworden, of heeft zich in ieder geval dusdanig aangetrokken tot TS dat ze zich niet in heeft willen houden. Dat bestaat gewoon, ik vind dat niet heel raar. Wat je er daarna mee doet: het direct vertellen of het verzwijgen heeft wel degelijk ook effect op het vriendje. Dus los van dat ze daarmee haar eigen hachje redt (in jullie ogen, het slechte) denkt ze dan ook aan wat het effect is voor haar vriendje (het goede, wat volgens jullie blijkbaar met de neukpartij met TS volledig uit haar is gevloeidquote:Op donderdag 1 november 2012 14:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Schattig dat je denkt dat het verzwijgen ook maar iets met empathie te maken heeft. Als vriendin en TS echt zo empathisch waren geweest, hadden ze NOOIT seks met elkaar gehad terwijl vriendin nog iets met haar vriendje had.
Niet eens. Dat is niet de enige reden denk ik. Bij mij zou dat in ieder geval niet de enige reden zijn. Maar jij bent blijkbaar niet in staat nog één goed woord over te hebben voor iemand die verliefd is geworden op een ander en er ook al op is gaan zitten. Dat mag. Ik denk daar anders over. En dat mag ook.quote:Dit is geen empathie. Dit is bang zijn voor de lelijke consequenties. Boze blikken en terecht veroordeeld worden door je omgeving. Dat is de enige reden waarom vriendin niet de hele waarheid zou vertellen.
Dat spreekt mij zeker aan. Ben ik groot liefhebber van. Overigens volop romantiek. Ik oordeel ook niet over jou, doe eens lief.quote:Dat je zelfs dit probeert te romantiseren.. dieptriest, en heeft geen fuck met romantiek te maken. Eerder met hedonisme. (dat spreekt je denk ik wel aan Taurus)
Ik heb altijd eerst seks. Ik vind seks vreselijk belangrijk en plezierig, misschien denkt vriendinnetje van TS er ook wel zo over.quote:En over verliefdheid vs neuken, en wat men erger vindt. Het komt bij sommige/veel mensen in een relatie voor dat ze op een bepaald moment gevoelens voor een ander krijgen. Dan zou je kunnen zeggen dat ze verliefd zijn. Er zijn dan echter genoeg mensen die niets met dat gevoel doen, en eerst gaan kijken hoe ze die vonk weer in hun eigen relatie terug krijgen, voordat ze op de pik van een ander springen. Daarom is, binnen een relatie, verliefdheid op een ander minder erg dan er meteen mee neuken. Bij een gevoel kan je er voor kiezen er niets mee te doen. Bij vreemdgaan dmv neuken geef je gehoor aan dat gevoel, en volgt een actie die je nooit meer ongedaan kan maken.
Let op, ga je weer de mist in met je overdrijvingen: jij mag seks als iets heiligs beschouwen, maar ik doe dat niet. Waar heeft probeer getypt dat hij seks als iets heiligs zietquote:Op donderdag 1 november 2012 15:52 schreef Taurus het volgende:
[..]
Zij bepaalt sowieso wat ze vertelt natuurlijk. Ik weet niet hoe jouw relaties in elkaar zitten, maar ik blijf mezelf en ik doe niet aan samensmelten met mijn partner. Ik leef mijn eigen leven en bepaal dus ook zelf wat ik de ander vertel. Mijn partner heeft dan ook eigenlijk nergens 'recht op', zo beschouw ik een relatie niet.
Mijn partner mag en moet wel weten wie ik echt ben; dat is wel zo handig, niet alleen voor hem maar ook voor mij. Mijn visie over mijn eventuele oneerlijkheid als ik eens een misstap bega met en ander heb ik dan ook gewoon besproken met vrijwel iedereen om mij heen; dat is gewoon een interessant en bespreekbaar onderwerp.
Jij bepaalt ook voor mensen wat zij wel en niet willen weten, je zit toch niet de hele dag je gedachten eruit te spuwen hoop ik?
Mensen maken fouten, even los van moordenaars of zedendelicten (), dit gebeurt aan de lopende band en dat is niet voor niets: mensen hebben behoeften en driften, niet te vergelijken met moordlust, dit ligt veel oppervlakkiger. Dat meisje van TS heeft zich niet netjes gedragen, mocht ze zo naar TS overgaan in plaats van naar haar vriend, maar meer is het niet in mijn ogen. Ze had natuurlijk moeten wachten met seks hebben, maar dat is in mijn ogen slechts een formaliteit (ze gaan het toch wel doen, waar hebben we het over?). Nogmaals: jij mag seks als iets heiligs beschouwen, maar ik doe dat niet. Dan is het niet raar en overigens ook niet slecht dat dit mijn visie op het gebeurde in de OP is.
Heel verhaal weer, gaat alleen voorbij het punt dat jij gelooft dat jij voor een ander mag bepalen welke versie van de waarheid jij diegene voorhoudt. Je ben er zo van overtuigd het allemaal kan en kan gebeuren maar er eerlijk over zijn durf je dan niet. Daarnaast is het duidelijk dat je in je relaties duidelijk een afstand houdt, je zal je wel niet kwetsbaar op durven stellen.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:52 schreef Taurus het volgende:
Zij bepaalt sowieso wat ze vertelt natuurlijk. Ik weet niet hoe jouw relaties in elkaar zitten, maar ik blijf mezelf en ik doe niet aan samensmelten met mijn partner. Ik leef mijn eigen leven en bepaal dus ook zelf wat ik de ander vertel. Mijn partner heeft dan ook eigenlijk nergens 'recht op', zo beschouw ik een relatie niet.
Mijn partner mag en moet wel weten wie ik echt ben; dat is wel zo handig, niet alleen voor hem maar ook voor mij. Mijn visie over mijn eventuele oneerlijkheid als ik eens een misstap bega met en ander heb ik dan ook gewoon besproken met vrijwel iedereen om mij heen; dat is gewoon een interessant en bespreekbaar onderwerp.
Jij bepaalt ook voor mensen wat zij wel en niet willen weten, je zit toch niet de hele dag je gedachten eruit te spuwen hoop ik?
Mensen maken fouten, even los van moordenaars of zedendelicten (), dit gebeurt aan de lopende band en dat is niet voor niets: mensen hebben behoeften en driften, niet te vergelijken met moordlust, dit ligt veel oppervlakkiger. Dat meisje van TS heeft zich niet netjes gedragen, mocht ze zo naar TS overgaan in plaats van naar haar vriend, maar meer is het niet in mijn ogen. Ze had natuurlijk moeten wachten met seks hebben, maar dat is in mijn ogen slechts een formaliteit (ze gaan het toch wel doen, waar hebben we het over?). Nogmaals: jij mag seks als iets heiligs beschouwen, maar ik doe dat niet. Dan is het niet raar en overigens ook niet slecht dat dit mijn visie op het gebeurde in de OP is.
Fatsoenlijk vreemdgaan met seks...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:32 schreef Vaandrig het volgende:
Is de lijn van fatsoenlijk vreemdgaan overschreden wanneer je seks gehad hebt ?
Wat een gelul. Je kunt altijd terug, je hebt alles zelf in de hand. Als je niet terug kunt is het omdat je niet wilquote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:02 schreef Vaandrig het volgende:
. Echter kan ik nu al niet meer terug zelfs al zou ik dat willen.
Rustig rustig - adem in, adem uit.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:05 schreef _Lily_ het volgende:
Taurus is een notoire vreemdganger en haar partner vindt het best. Nja prima als dat goed werkt
Jup, mijn partner en ik zijn samengesmolten tot 1 wezen en we gebruiken seks om samen als 1, een hoger en goddelijker platform te bereikenquote:Op donderdag 1 november 2012 15:52 schreef Taurus het volgende:
[..]
Hier ben ik het weer helemaal mee eens.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:31 schreef Canillas het volgende:
[..]
Heel verhaal weer, gaat alleen voorbij het punt dat jij gelooft dat jij voor een ander mag bepalen welke versie van de waarheid jij diegene voorhoudt. Je ben er zo van overtuigd het allemaal kan en kan gebeuren maar er eerlijk over zijn durf je dan niet. Daarnaast is het duidelijk dat je in je relaties duidelijk een afstand houdt, je zal je wel niet kwetsbaar op durven stellen.
Maar jij vind dat oké, en daar gaat het uiteindelijk om, dat jij het oké vind. Je krijgt veel reacties op je denkwijze en manier van doen en dat is een positief iets, zou niet best zijn als de meerderheid er zo over dacht. Het is het egoïsme wat zorgt voor het vreemdgaan op zich, je moet namelijk eerst vinden dat je dat kan maken, jezelf zo zien tegenover een ander. Vervolgens praat je dat egoïsme weer 'goed'.
Hier ben ik nou ook benieuwd naar.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:57 schreef Friek_ het volgende:
Wat gaat er gebeuren TS? Ga je het zo manipulatief weten te spelen dat ze voor jou kiest en jullie beiden er relatief schadevrij mee wegkomen? Iedereens mening over vreemdgaan kennen we inmiddels wel.
daar zit een contradictie in en in het algemeen... Hou het een beetje normaal hier, dus niet op de man/vrouw spelenquote:Op donderdag 1 november 2012 18:05 schreef _Lily_ het volgende:
Taurus is een notoire vreemdganger en haar partner vindt het best. Nja prima als dat goed werkt
Het punt is niet zozeer dat TS is vreemdgegaan. Het ligt 'm - voor mij tenminste - veel meer in de beslissingen die daarna worden genomen en de wijze waarop TS en het vriendinnetje in spé omspringen met de hele situatie.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:52 schreef Taurus het volgende:
Zo bedoel ik het niet. Het maakt mij verder niet uit hoor. Ik bedoel ermee aan te geven dat adviezen van iemand met dit soort opvattingen vaak niet werken voor iemand die een normale relatie wil. Wat TS wil neem ik aan. Toch zie ik zoveel posts van haar waaruit ik concludeer dat weer een topic is verzand in een discussie waarbij enkele mensen vallen over de opvattingen van Taurus. En waar is TS in deze?quote:Op donderdag 1 november 2012 18:30 schreef Re het volgende:
[..]
daar zit een contradictie in en in het algemeen... Hou het een beetje normaal hier, dus niet op de man/vrouw spelen
Uit zijn opvatting dat seks buiten een relatie om iets is wat ze 'indien ze haar vriend niet had willen kwetsen wel anders had aangepakt'. Heilig is wellicht overdreven, maar jij en ook anderen praten erover alsof het je hele persoonlijkheid én gevoelens naar je partner bepaalt. Ik ben het daar niet mee eens, dat kan best los staan. Een enkeling gaat zelfs zo ver de gedachten erachter te vergelijken met moordenaars of zedendelictplegers. Zo heftig zie ik het bedrijven van seks niet, en TS volgens mij ook niet (gezien hij aangeeft het ook verstandiger te vinden het vreemdgaan an sich achterwege te laten).quote:Op donderdag 1 november 2012 16:11 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Let op, ga je weer de mist in met je overdrijvingen: jij mag seks als iets heiligs beschouwen, maar ik doe dat niet. Waar heeft probeer getypt dat hij seks als iets heiligs ziet
Die vergelijking slaat nergens op (sorry). Dat zie je zelf ook wel denk ik. Een extreem voorbeeld, en anders ga ik het niet snappen?quote:Ow en nog een pareltje van jou: ze had natuurlijk moeten wachten met seks hebben, maar dat is in mijn ogen slechts een formaliteit (ze gaan het toch wel doen, waar hebben we het over?).
Uhm misschien verlaat ze haar vriend niet eens voor TS, dus waar komt dat: ''ze gaan het toch wel doen'' vandaan? Dat is net zoiets als iemand neersteken en denken; och iedereen gaat toch dood. Even een heel extreem voorbeeld, maar anders ga je het denk ik niet snappen.
En vreemdgaan zie ik overigens niet als iets misdadigs..maar de logica die jij erbij gebruikt, vind ik gewoon fout. Dat ze het toch wel gaan doen (wanneer ze een relatie hebben) en dat het niet uitmaakt of het nu of over 2 weken gebeurt.
Ik leg je niets in de mond; ik had het over mijn visie, niet over die van jou. Wat 'samensmelten' betreft, bedoel ik. Ik vind dat mijn partner niet altijd recht heeft op de waarheid. Ik vind de waarheid niet altijd welkom, en ik vind dat je moet nadenken over wat je opbiecht en zegt. Dat is een verschil in mentaliteit tussen jou en mij, ik kan die van mij beredeneren zonder die van jou af te keuren. Nu jij nog.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Jup, mijn partner en ik zijn samengesmolten tot 1 wezen en we gebruiken seks om samen als 1, een hoger en goddelijker platform te bereiken.
Je legt me allemaal onzin in de mond. De aannames die je hierin maakt raken kant nog wal. Het enige punt dat ik aandraag in deze post, is dat ik vind dat mijn partner recht heeft op de waarheid. Punt. Klaar.
Dat is niet juist natuurlijk. Ik ben vreemdgegaan, in het verleden. Mijn huidige partner vindt vreemdgaan niet best, maar accepteert dat ik zo mijn keuzes maak in wat ik hem vertel en niet. Ik snap dat het voordeliger voor jou is het zo naar zwart wit te trekken, maar redelijkheid eist iets meer nuance. Als jij daar niet aan wil voldoen en het beeld simpel wil houden begrijp ik dat best; maak het je zo makkelijk mogelijk zou ik zeggen.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:05 schreef _Lily_ het volgende:
Ik durf dat wel, het komt alleen niet in jou op dat ik er voor kies dat niet te doen. Uit onwil. Vanwege de consequenties, voor mij en voor hem. Blijkbaar kun jij je niets anders dan angst daarachter voorstellen, maar dat is projectie. Bij mij zit er egoisme en empathie achter. Ik red mijn eigen relatie en zijn geluk. En zo denkt hij er ook over; dus in vredesnaam; wie ben jij om dat te betwisten. Jij hebt van zo'n afstand een andere visie, so be it.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:31 schreef Canillas het volgende:
[..]
Heel verhaal weer, gaat alleen voorbij het punt dat jij gelooft dat jij voor een ander mag bepalen welke versie van de waarheid jij diegene voorhoudt. Je ben er zo van overtuigd het allemaal kan en kan gebeuren maar er eerlijk over zijn durf je dan niet. Daarnaast is het duidelijk dat je in je relaties duidelijk een afstand houdt, je zal je wel niet kwetsbaar op durven stellen.
In eerste instantie zeker ja. En ik betwijfel ook of jij niet in je leven voor jezelf kiest. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat iederen voor zichzelf leeft. Hoe dat tot uiting komt verschilt; ik kies voor mezelf, maar ik ben alleen gelukkig als ik mijn partner ook gelukkig zie. En dat is wat jij niet gelooft en wat je niet in mijn persoon wil zien omdat ik in het verleden wel eens een orgasme heb gekregen van een ander en daar niet te zwaar over denk. Ik hoop dat je zelf ook ziet hoe stom dit klinkt; je moet toegeven dat jouw bezwaren wat dat betreft gebaseerd zijn op normen en waarden die jou zijn bijgebracht en waar je vierkant achter blijft staan. Dat mag ook, maar ik denk dat die niet realistisch zijn. Ik vind het prima als jij je daaraan vast blijft houden, maar ik doe dat niet. Ik beloof geen eeuwige trouw, en ik verwacht dat van mijn partner ook niet. Wel verwacht ik dat je daar je best voor doet; en dat is ook wat ik doe en wat mijn partner ook doet.quote:Je redeneert zo ''ik doe wat ik wil en als ik iets doe wat een ander niet oke vind als hij het wist dan vertel ik het niet want ook dat wil ik en die 'last' van het liegen draag ik zelf'' en daar voeg je aan toe ''ik kan die last zonder problemen dragen, ondervind er geen last aan''. Dus ''ik doe wat ik wil want dat telt voor mij het meest''.
Ik heb niet alleen het geluk hoor, ik pleeg bewust geen strafbare feiten.quote:Je vind het ook prima om toe te geven dat je egoïsme je hierin leidt en hebt daar geen problemen mee, dat werkt voor jou, jij hoeft op deze manier nergens last van te hebben, anderen vinden zulke egoïsme iets kwalijks. Het gaat ook niet per se over het vreemdgaan maar het egoïsme, het willen hebben van iets, verkiezen boven of je een ander daarmee iets aan doet. Dat is met mensen die misdaden etc. plegen precies hetzelfde, jij hebt alleen het 'geluk' dat je geen strafbare feiten pleegt.
Ik hoef dat dus niet 'goed te praten', want ik vind het al goed. Overigens vind ik vreemdgaan in essentie niet goed; ik heb nu al meerdere keren aangegeven dat ik streef naar monogamie. En dat dat me over het algemeen ook prima lukt. Zo moeilijk is dat inderdaad niet, als je om iemand geeft en met diens wensen (dat ik het niet met een ander doe) rekening houdt. Het is echter blijkbaar voor jou en anderen interessanter om mij voor te doen als notoire vreemdganger.quote:Maar jij vind dat oké, en daar gaat het uiteindelijk om, dat jij het oké vind. Je krijgt veel reacties op je denkwijze en manier van doen en dat is een positief iets, zou niet best zijn als de meerderheid er zo over dacht. Het is het egoïsme wat zorgt voor het vreemdgaan op zich, je moet namelijk eerst vinden dat je dat kan maken, jezelf zo zien tegenover een ander. Vervolgens praat je dat egoïsme weer 'goed'.
quote:Op vrijdag 2 november 2012 02:12 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik leg je niets in de mond; ik had het over mijn visie, niet over die van jou. Wat 'samensmelten' betreft, bedoel ik. Ik vind dat mijn partner niet altijd recht heeft op de waarheid. Ik vind de waarheid niet altijd welkom, en ik vind dat je moet nadenken over wat je opbiecht en zegt. Dat is een verschil in mentaliteit tussen jou en mij, ik kan die van mij beredeneren zonder die van jou af te keuren. Nu jij nog.
quote:Op donderdag 1 november 2012 14:26 schreef probeer het volgende:
Edit: ik lees net een van je eerdere posts. Mjah, netjes. lijkt me niets mis met op zon manier een relatie aangaan. Als je al van elkaar weet dat je in bepaalde gevallen niet kiest voor de complete waarheid, maar eerder voor een halve om elkaar te besparen. Prima, en helemaal niets mis mee.
Let wel, in zon situatie hebben 2 partners met elkaar duidelijk afgesproken wat ze wel en niet willen weten. In de situatie van TS zou dat meisje voor haar vriendje in gaan vullen wat hij wel of niet wil weten. En dat vind ik echt enorm hartstikke fout. Groot verschil.
quote:Op donderdag 1 november 2012 18:14 schreef probeer het volgende:
En dan wil ik ook graag even duidelijk aangeven waar het me nu steekt Taurus. Kijk dat jij op zon manier leeft en dat het voor jou werkt. Helemaal prima. Serieus tof voor je. En zoals je aangeeft weten de mensen om je heen dat jij zo denkt etc etc, dus hoeft een vriendje die eerlijkheid/waarheid ook niet van je te verwachten.
Maar, hoe zit dat bij de situatie van TS? Is dat meisje met haar vriendje ook zo open qua relaties en hebben ze met elkaar afgesproken dat soort uitstapjes/vreemdgaan te verzwijgen? Dat lijkt me dus niet het geval (anders was het niet zon enorm probleem in dit topic). Dan mag je aannemen dat vriendje en vriendinnetje uit de OP niet op dezelfde manier in hun relatie staan als jij en je vriendje. En dat dat vriendje dus wel gewoon de waarheid wil weten.
Dat meisje ontneemt hem zijn keuze.
Niet zo katten, nergens voor nodig. -quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:45 schreef Seven. het volgende:
Oh wacht, Taurus heeft al bevestigd dat ze buiten de pot gepist heeft. Bedankt voor je tegengeluid, maar ik ben je nu wel beu met je eeuwige geleuter over hoe jij dit beleeft vanuit je eigen nauwe straatje. We snappen nu precies hoe JIJ dit voor jezelf goedpraat en da's prima dat jij ermee kunt leven. Dit topic gaat over TS, over the object of his affection en haar vriend.
Dus TS: heeft ze het haar zus inmiddels al verteld?
Misschien is dan de vraag hoeveel werkelijke empathie er overblijft wanneer je die in het hokje van egoïsme stopt, en of het niet meer empathie is die jou goed uitkomt ipv de ander.quote:Op vrijdag 2 november 2012 02:26 schreef Taurus het volgende:
Bij mij zit er egoisme en empathie achter.
Joh, als jij dat zo graag zo wilt bekijken dan doe je dat toch gewoon? Ik ken mijn beweegredenen om te handelen en te redeneren zoals ik doe goed genoeg. Ik begrijp heel goed, vanuit jouw optiek, dat je ze wantrouwt of betwijfelt, maar ik ga daar natuurlijk niet aan toegeven als dat - ook niet stiekem - niet is hoe ik het voel/zie.quote:Op zaterdag 3 november 2012 12:47 schreef Canillas het volgende:
[..]
Misschien is dan de vraag hoeveel werkelijke empathie er overblijft wanneer je die in het hokje van egoïsme stopt, en of het niet meer empathie is die jou goed uitkomt ipv de ander.
quote:Op zaterdag 3 november 2012 15:43 schreef Impossibruuu het volgende:
Mensen als Taurus en de TS bewijzen maar al te goed hoe verschrikkelijk oversekst, materialistisch en respectloos de gemiddelde persoon tegenwoordig is. Walgelijk. Dan blijf ik maar lekker 'ouderwets', maar ondanks dat ik in het verleden al 2 keer besodemieterd ben en volgens hun redenatie des te meer reden zou hebben om wantrouwend te zijn, ga ik respectvol met mijn partner om en wordt er, wanneer zich akkefietjes of zelfs problemen mochten voordoen, gepraat in plaats van bij iemand anders in de armen of nog erger, onder de lakens te vliegen.
Respectvol? Schijnbaar vind je het normaal om wanneer je jeuk aan je poes hebt of wanneer het even tegen zit in je relatie, maar met een ander te gaan rampetampen, afgezien van het feit of je partner daar bewust van is of niet. Kan aan mij liggen, maar ik vind dat alles behalve respectvol. Niet alleen jegens je partner, maar ook jezelf.quote:Op zaterdag 3 november 2012 16:53 schreef Taurus het volgende:
Ik ga ook respectvol om met mijn partner hoor.
Dat ligt dus aan jou, inderdaad. Vooral omdat ik meerdere keren heb uitgelegd dat ik het begrijpelijk vind, niet normaal, goed, of iets wat ik met enige regelmaat in praktijk breng.quote:Op zaterdag 3 november 2012 17:02 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Respectvol? Schijnbaar vind je het normaal om wanneer je jeuk aan je poes hebt of wanneer het even tegen zit in je relatie, maar met een ander te gaan rampetampen, afgezien van het feit of je partner daar bewust van is of niet. Kan aan mij liggen, maar ik vind dat alles behalve respectvol, niet alleen jegens je partner, maar ook jezelf.
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 3 november 2012 15:43 schreef Impossibruuu het volgende:
Mensen als Taurus en de TS bewijzen maar al te goed hoe verschrikkelijk oversekst, materialistisch en respectloos de gemiddelde persoon tegenwoordig is. Walgelijk. Dan blijf ik maar lekker 'ouderwets', maar ondanks dat ik in het verleden al 2 keer besodemieterd ben en volgens hun redenatie des te meer reden zou hebben om wantrouwend te zijn, ga ik respectvol met mijn partner om en wordt er, wanneer zich akkefietjes of zelfs problemen mochten voordoen, gepraat in plaats van bij iemand anders in de armen of nog erger, onder de lakens te vliegen.
Ik snap niet waarom jij en anderen hier zouden toegeven vreemdgegaan te zijn of seks te hebben gehad en het complete verhaal te vertellen. Waarom zou je zoiets tot de seks aan toe vertellen? Omdat je zelf een schuldgevoel hebt en je er zelf niet mee kan leven, of omdat je juist aan een ander denkt en weet dat je toch niet meer terug in de tijd kan om het te voorkomen of anders te doen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:10 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Ik gun hem de waarheid en dat hij niet met een leugen blijft leven. En ik geloof zeker dat hij beter af is als hij weet met wie hij te maken heeft (gehad).
Zal voor hem makkelijker zijn om haar uit zijn hoofd te zetten, tenminste daar ga ik van uit.
quote:Op zondag 4 november 2012 13:31 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom jij en anderen hier zouden toegeven vreemdgegaan te zijn of seks te hebben gehad en het complete verhaal te vertellen. Waarom zou je zoiets tot de seks aan toe vertellen? Omdat je zelf een schuldgevoel hebt en je er zelf niet mee kan leven, of omdat je juist aan een ander denkt en weet dat je toch niet meer terug in de tijd kan om het te voorkomen of anders te doen.
Wat valt er op te biechten aan overspel als je partner de halve waarheid weet. Wat hij dient te weten voor de toekomst en om zijn eigen weg te gaan volgen moet worden vertelt. Door de halve waarheid belast je de ander ook minder zwaar in iets wat al zwaar is. Ik snap niet waar de drang om dit te vertellen vandaan komt.
Als hij niet weet wat er is gebeurd, leeft hij ook niet met een leugen.
De drang is er omdat het goed is voor hem om te weten wat voor een slechte vriendin hij feitelijk heeft. Je kan niet denken van 'ik vertel hem wel wat ik denk dat goed is voor hem om te horen' omdat je dan voor de ander bepaalt wat hij 'aankan' en in welke mate hij recht heeft om te weten hoe zijn 'vriendin' in elkaar zit. Dat is niet aan jou om te bepalen en ook niet aan haar. Hij kan en moet zelf bepalen hoe het verder gaat en wat hij ermee doet. En daarvoor hebben mensen de hele waarheid nodig. Anders behandel je ze als een persoon die zogenaamd de waarheid niet aan kan en dat de halve waarheid het beste is en blabla. Is niet leuk voor hem misschien maar is wel het beste. Daarom hebben mensen die drang om het te vertellen.quote:Op zondag 4 november 2012 13:31 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom jij en anderen hier zouden toegeven vreemdgegaan te zijn of seks te hebben gehad en het complete verhaal te vertellen. Waarom zou je zoiets tot de seks aan toe vertellen? Omdat je zelf een schuldgevoel hebt en je er zelf niet mee kan leven, of omdat je juist aan een ander denkt en weet dat je toch niet meer terug in de tijd kan om het te voorkomen of anders te doen.
Wat valt er op te biechten aan overspel als je partner de halve waarheid weet. Wat hij dient te weten voor de toekomst en om zijn eigen weg te gaan volgen moet worden vertelt. Door de halve waarheid belast je de ander ook minder zwaar in iets wat al zwaar is. Ik snap niet waar de drang om dit te vertellen vandaan komt.
Als hij niet weet wat er is gebeurd, leeft hij ook niet met een leugen.
Precies, en daarom moet de hele waarheid op tafel zodat diegene weet wat hem of haar werkelijk allemaal geflikt heeft, anders neemt diegene een beslissingen op de versie van de waarheid die jij voorhoudt, begrijp je werkelijk niet dat dat het punt is? Dat jij niet voor een ander dat te bepalen hebt? Dat het vrij ziekelijk is dat jij gelooft dat jij een ander zo te belazeren hebt?quote:Op zondag 4 november 2012 13:31 schreef Vaandrig het volgende:
Wat valt er op te biechten aan overspel als je partner de halve waarheid weet.Wat hij dient te weten voor de toekomst en om zijn eigen weg te gaan volgen moet worden vertelt. Door de halve waarheid belast je de ander ook minder zwaar in iets wat al zwaar is. Ik snap niet waar de drang om dit te vertellen vandaan komt.
Je zegt te handelen uit egoisme en empathie, en zoals het egoisme betaamd zet je je egoisme in die uitspraak voor op en daarna de empathie, of wat daarvan overblijft. Als empathie werkelijk zo belangrijk was hierin zou je niet de beslissing om vreemd te gaan niet nemen, gevoelsmatig zou je weten wat je de ander daarmee aan doet, het is je egoisme wat ervoor zorgt dat je het toch doet, om dat vervolgens met allerlei praatjes 'goed' te willen praten.quote:Op zaterdag 3 november 2012 16:50 schreef Taurus het volgende:
Joh, als jij dat zo graag zo wilt bekijken dan doe je dat toch gewoon? Ik ken mijn beweegredenen om te handelen en te redeneren zoals ik doe goed genoeg. Ik begrijp heel goed, vanuit jouw optiek, dat je ze wantrouwt of betwijfelt, maar ik ga daar natuurlijk niet aan toegeven als dat - ook niet stiekem - niet is hoe ik het voel/zie.
Je kunt het je niet voorstellen, blijkbaar, dat er empathie richting mijn partner en ten bate van mijn partner bestaat in dat zondige hoofd van mij, maar dat is toch echt jouw probleem.
Dit + dat die zogenaamde empathie ook een gemakkelijke vluchtweg is voor sommigen om er maar mee weg te komen zonder problemen. Terwijl ze de ander juist verneuken door te laten geloven dat ze een relatie hebben met een persoon die dus heel anders is. Vaak zou de partner het wel uitmaken na zoiets en om dat niet te riskeren maar niks zeggen of halve waarheden onder het mom van 'ik denk wel aan hem'. Terwijl wat je zegt helemaal klopt, als ze echt zo zou denken zou ze het in eerste instantie al niet doen. Het zijn gewoon allemaal maar wat hoopjes redenaties bij elkaar gevoegd om maar niet verantwoordelijkheid te hoeven te nemen voor je dadenquote:Op zondag 4 november 2012 13:54 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je zegt te handelen uit egoisme en empathie, en zoals het egoisme betaamd zet je je egoisme in die uitspraak voor op en daarna de empathie, of wat daarvan overblijft. Als empathie werkelijk zo belangrijk was hierin zou je niet de beslissing om vreemd te gaan niet nemen, gevoelsmatig zou je weten wat je de ander daarmee aan doet, het is je egoisme wat ervoor zorgt dat je het toch doet, om dat vervolgens met allerlei praatjes 'goed' te willen praten.
Ga aub wel door met posten en reageren, de motieven worden steeds duidelijker, des te duidelijker ook wat er niet aan spoort.
Het is inmiddels via een groot drama festijn aan haar beste vriendin en zus verteld. Ze is nu zover dat ze het morgen gaat vertellen op haar manier. Dan kunnen we allemaal verder.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:45 schreef Seven. het volgende:
Dus TS: heeft ze het haar zus inmiddels al verteld?
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 4 november 2012 14:06 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Dit + dat die zogenaamde empathie ook een gemakkelijke vluchtweg is voor sommigen om er maar mee weg te komen zonder problemen. Terwijl ze de ander juist verneuken door te laten geloven dat ze een relatie hebben met een persoon die dus heel anders is. Vaak zou de partner het wel uitmaken na zoiets en om dat niet te riskeren maar niks zeggen of halve waarheden onder het mom van 'ik denk wel aan hem'. Terwijl wat je zegt helemaal klopt, als ze echt zo zou denken zou ze het in eerste instantie al niet doen. Het zijn gewoon allemaal maar wat hoopjes redenaties bij elkaar gevoegd om maar niet verantwoordelijkheid te hoeven te nemen voor je daden
Waarom wijzigde je dat bericht? Er stond relevante informatie.quote:Op zondag 4 november 2012 14:11 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Het is inmiddels via een groot drama festijn aan haar beste vriendin en zus verteld. Ze is nu zover dat ze het morgen gaat vertellen op haar manier. Dan kunnen we allemaal verder.
Welke relevante informatie?quote:Op zondag 4 november 2012 14:21 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Waarom wijzigde je dat bericht? Er stond relevante informatie.
Bij nader inzien leek het me te veel informatie, maar als je het terug kan zetten als moderator, dan ga je gang.quote:Op zondag 4 november 2012 14:21 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Waarom wijzigde je dat bericht? Er stond relevante informatie.
Ze reageerden geschokt, meelevend en begripvol doordat ze geen enkel woord zonder 100 tranen kon vertellen. Ze voelden zich ook zwaar bedonderd dat ze het allemaal achter had gehouden en de wijze waarop alles gebeurde.quote:Op zondag 4 november 2012 18:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Welke relevante informatie?
En TS: wat is 'haar' manier? En welk drama maakten haar zus en vriendin ervan?
Het is inmiddels ook al een soapserie geworden nu dat andere mensen er vanaf weten. Popcorn kun je er zeker bij nemen nu dat 2 mensen er vanaf weten regent het al whaps, laat staan na morgenavond.quote:
Ik noem het een rationele afweging in het voordeel van beide partijen.quote:Op zondag 4 november 2012 14:13 schreef Canillas het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Ze vinden het ow zo erg dat ze het gedaan hebben en noemen dat empathie maar de empathie om het niet te doen is er op dat moment niet. Maar goed, berouw komt na de zonde zou je denken maar als vervolgens daar ook prima mee geleefd kon worden dan kan je je afvragen of er überhaupt empathie in het spel was en het niet gewoon puur egoïsme is wat erachter zit.
Dat zie je trouwens allemaal terug in het wel durven vertellen dat je zo bent maar niet op durft te biechten wat je gedaan hebt, nog een stuk egoïsme, ze staan er zogenaamd achter totdat het consequenties dreigt te hebben, dan begint het liegen.
Als zij zich bedonderd voelen, hoe zou haar vriend zich dan voelen?quote:Op zondag 4 november 2012 19:58 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Bij nader inzien leek het me te veel informatie, maar als je het terug kan zetten als moderator, dan ga je gang.
[..]
Ze reageerden geschokt, meelevend en begripvol doordat ze geen enkel woord zonder 100 tranen kon vertellen. Ze voelden zich ook zwaar bedonderd dat ze het allemaal achter had gehouden en de wijze waarop alles gebeurde.
Met drama festijn bedoelde ik meer dat haar vriendin en zus net zo hard mee huilden en alles boven tafel kwam van haar kant en alles deels uitgepraat is.
Ik sta nog steeds achter het idee van de halve waarheid, maar ik denk dat ze ook bij hem alles op tafel wil gooien en dus de complete waarheid vertellen, ik laat haar daar eigenlijk nu ook vrij in. Zij moet het doen zoals zij denkt dat juist is en daar een goed gevoel bij heeft. Ik kan enkel adviseren, maar ga absoluut niet opdringen.
De relevante informatie denk ik: ze gaat het morgen zeggen, direct het huis uit en bij haar zus in trekken om bij te komen. Alhoewel ze nog steeds direct bij mij wil intrekken, denk ik dat ze beter haar rust bij iemand neutraal kan vinden.
quote:Op zondag 4 november 2012 20:08 schreef Vaandrig het volgende:
Ik noem het een rationele afweging in het voordeel van beide partijen.
Ja, je klinkt wel als iemand die rationeel gezien stevig staat ja, en waar ben jij eigenlijk rationeel over? Andermans gevoel?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:34 schreef Vaandrig het volgende:
Vrouwen en aandacht van vrouwen kom ik niet te kort en ben die typische klootzak met back-ups.
Ik denk dat het vertellen zo een schok teweeg brengt bij zowel hem, maar ook zeker bij haar, dat ze beter bij haar zus kan bijkomen, dan bij mij. Direct bij mij intrekken: liever niet. Haar zus is als een vriendin, waar ze straks mee kan praten. Ze kan ook veel kwijt aan mij, maar de relatie vriend-vriendin ligt toch anders dan het aan een vriendin voor een vrouw vertellen en helemaal aan neutraliteit in dit geval.quote:Op zondag 4 november 2012 20:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als zij zich bedonderd voelen, hoe zou haar vriend zich dan voelen?
Wil jij dat ze direct bij jou intrekt? En wat gaat ze precies tegen hem zeggen?
Ik zet mijn gevoel en emotionele afweging aan de kant om een rationele afweging te maken. Jij vindt dat een persoon niet voor een ander mag bepalen wat hij wel of niet kan verdragen en alles dus maar plat op tafel gegooid moet worden. Persoonlijk vind ik het halveren van de waarheid zonder losse eindjes beter en doeltreffender voor de persoon in kwestie. Eigenlijk vind ik alles plat op tafel gooien als irrationeel te beschouwen en deels egoïstisch omdat je eigen gevoel hier in meespeelt en voor jezelf de de last van je schouders te gooien.quote:Op zondag 4 november 2012 20:25 schreef Canillas het volgende:
[..]
[..]
Ja, je klinkt wel als iemand die rationeel gezien stevig staat ja, en waar ben jij eigenlijk rationeel over? Andermans gevoel?
Hoe rationeel ga je om met het feit dat wanneer jullie samen waren zijn dat ook met haar vriend was? Dat ze met hem tijd door bracht en sliep sliep etc. hoe sta je daar tegenover?
Hoe groot acht je de kans dat wanneer hier het nieuwe en spannende van af is je terug gaat naar je oude manier van doen en zelf vreemd gaat? Je weer die 'typische klootzak' bent? Dan heb je wel alvast een voordeel; dit meisje heeft daar niks van te zeggen, ze doet het zelf immers ook met jou.
Ik denk dat ze meer aan een vriendin heeft de eerste paar dagen dan mij. Persoonlijk zie ik mijzelf ook niet de BFF uithangen. En vooral niet omdat het zowel over hem als mij gaat. Daar kun je beter een neutraal persoon in hebben waar ze alles aan kwijt kan. Als ze wil, kan ze gewoon bij mij intrekken, ik spreek alleen mijn voorkeur uit. Deels vraag ik mij ook de impact van direct samenwonen af.quote:Op zondag 4 november 2012 21:21 schreef Seven. het volgende:
Nee, dat snap ik ook wel, voor haar vriend gaat die shock alleen maar groter zijn. Maar let's face it: de kans dat hij erachter komt is enorm groot.
En ik vind het treffend dat je zo gek bent op haar, maar ook weer niet zo gek op haar dat ze wel bij jou in mag trekken. Ben je toch niet zo overtuigd van hoe diep het van jouw kant zit? Ben je bang dat je op haar uitgekeken raakt als ze eenmaal all yours is?
Nee, dat is een stadium daarvóór. Wat ik al meerdere keren heb uitgelegd is dat ook ik streef naar monogamie; ik ga niet naar een feestje, wetende dat ik het met een ander ga doen. Ik heb die verleiding wel eens niet kunnen weerstaan. Op zo'n moment is er geen sprake van empathie.quote:Op zondag 4 november 2012 13:54 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je zegt te handelen uit egoisme en empathie, en zoals het egoisme betaamd zet je je egoisme in die uitspraak voor op en daarna de empathie, of wat daarvan overblijft. Als empathie werkelijk zo belangrijk was hierin zou je niet de beslissing om vreemd te gaan niet nemen, gevoelsmatig zou je weten wat je de ander daarmee aan doet, het is je egoisme wat ervoor zorgt dat je het toch doet, om dat vervolgens met allerlei praatjes 'goed' te willen praten.
Ja hehe, tuurlijk wordt het duidelijker als jij mijn ontkenning en gevoelens die ik hier uitleg gewoon negeert en je eigen conclusies eraan verbindt. Je ontkent mijn empathie omdat jij je daar niets bij kunt voorstellen; vreemdgaan is al rot, het voor je houden daarna kan dús alleen maar uit egoisme besloten worden. Dat is eerder een tekortkoming aan empathie/begrip van jouw kant, dan van mijn kant.quote:Ga aub wel door met posten en reageren, de motieven worden steeds duidelijker, des te duidelijker ook wat er niet aan spoort.
Je had het niet kunnen doen, je had het kunnen stoppen, je had kunnen zeggen dat je niks met haar zou doen voordat ze aan het vriend op zou biechten dat ze gevoelens voor je had, etc, je had ontzettend veel andere dingen kunnen doen maar daar koos je niet voor. Dit is niet iets wat jou plots overkwam, een misstap, je hebt dit doelbewust nagestreefd, dus waar haal je het vandaan dat je nu het slachtoffer uit kan hangen?quote:Op zondag 4 november 2012 21:41 schreef Vaandrig het volgende:
Het is een lastige situatie te noemen en we zijn er zo goed als mogelijk mee omgegaan. Heel veel kun je ook niet veranderen tijdens overspel.
Dezelfde slachtofferrol als Ts, zelfde egoïsme, zelfde onkunde.quote:
Dit is toch geen slachtoffer spelen? Het is gewoon toegeven dat TS soms geen mooi mens is. Dat jij daar moeite mee hebt; soit.quote:Op zondag 4 november 2012 23:04 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je had het niet kunnen doen, je had het kunnen stoppen, je had kunnen zeggen dat je niks met haar zou doen voordat ze aan het vriend op zou biechten dat ze gevoelens voor je had, etc, je had ontzettend veel andere dingen kunnen doen maar daar koos je niet voor. Dit is niet iets wat jou plots overkwam, een misstap, je hebt dit doelbewust nagestreefd, dus waar haal je het vandaan dat je nu het slachtoffer uit kan hangen?
Hmmm geen slachtofferrol, die zie ik eigenlijk zowel bij TS als bij mij niet terug. En waar komt die 'onkunde' vandaan?quote:Dezelfde slachtofferrol als Ts, zelfde egoïsme, zelfde onkunde.
Ja, dat is je egoïsme; jij vind wat jij gelooft dat jij wil het belangrijkst en als je een ander mee kwetst dan is dat maar zo. Daarin verschillen jij en Ts gelukkig van de, hopelijk, meeste mensen. Maar jij hebt met je egoïsme geen probleem, daar is het egoïsme voor. Daar past vreemdgaan ook bij; jij wil iets op dat moment, empathie verdwijnt en jij doet wat jij wil, ongeacht de gevolgen. Volwassen dingen doen op de manier van een kind.quote:Op zondag 4 november 2012 23:30 schreef Taurus het volgende:
Ik heb daar wel begrip voor, en zeker gezien het feit dat TS niet gebonden was maar gewoon vrij spel had. Als ik verliefd ben kan mij de relatie van de man die ik zou willen niet zoveel schelen.
quote:Hmmm geen slachtofferrol, die zie ik eigenlijk zowel bij TS als bij mij niet terug. En waar komt die 'onkunde' vandaan?
Je kon iets niet; onkunde, maar goed:quote:Op zondag 4 november 2012 22:26 schreef Taurus het volgende:
Ik heb die verleiding wel eens niet kunnen weerstaan. Op zo'n moment is er geen sprake van empathie.
Dit is hoe wil jij wil zijn en je vind op een bepaalde manier dat je dat kan maken, dat is kennelijk hoe jij in het leven staat en daar krijg je een hoop reacties op, wat zoals eerder gezegd en erg positief teken is, het laat zien dat de meeste mensen niet zo willen zijn, dat is toch wel geruststellend.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:10 schreef Taurus het volgende:
Absoluut moet je zaken afwegen en nadenken over wat je doet, maar in het geval van vreemdgaan hebben we het over gevoelens, lust, drift, etc. Dat is echt te vergelijken met woede die je voor iemand kan voelen waarbij je bijvoorbeeld een keer een mep verkoopt. Zo kun je ook een ontzettende lust voelen en zwichten voor de verleiding, en ik wil ook zo zijn.n' e Ik wil helemaal niet leven met beloftes en uitspraken als 'ik zal nooit slaan 'ik zal nooit vreemd gaan'. Ik vind eigenlijk ook dat anderen dat niet kunnen zeggen, maar goed, dat is niet aan mij natuurlijk.
Maar dit wil niet zeggen dat ik nergens over nadenk of nooit bewust keuzes maak, ik vind echter bij dit soort zaken emotie en gevoelens niet te onderschatten.
Maar ondertussen gaat wel 1 op de 4 mensen vreemd en staan bladen vol met advertenties voor een site die vreemdgaan ondersteuntquote:Op maandag 5 november 2012 08:25 schreef Canillas het volgende:
Dit is hoe wil jij wil zijn en je vind op een bepaalde manier dat je dat kan maken, dat is kennelijk hoe jij in het leven staat en daar krijg je een hoop reacties op, wat zoals eerder gezegd en erg positief teken is, het laat zien dat de meeste mensen niet zo willen zijn, dat is toch wel geruststellend.
Bestaan zo'n sites echt? Triest...quote:Op maandag 5 november 2012 10:49 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Maar ondertussen gaat wel 1 op de 4 mensen vreemd en staan bladen vol met advertenties voor een site die vreemdgaan ondersteunt
Ja, secondlove.nl, adverteert gewoon in de Viva en dat soort bladenquote:Op maandag 5 november 2012 11:11 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Bestaan zo'n sites echt? Triest...
3 op de 4 dus blijkbaar niet, nog altijd een meerderheid, gelukkig.quote:Op maandag 5 november 2012 10:49 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Maar ondertussen gaat wel 1 op de 4 mensen vreemd en staan bladen vol met advertenties voor een site die vreemdgaan ondersteunt
Ja, die bladen staan ook vol met advertenties voor andere producten die een vorm van geluk beloven terwijl ze per definitie daar niet toe in staat zijn, verschil is alleen dat je met die dingen jezelf iets aandoet en met vreemdgaan een ander.quote:Op maandag 5 november 2012 10:49 schreef Joanne35 het volgende:
Een vorm van...?quote:Op maandag 5 november 2012 11:31 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ja, die bladen staan ook vol met advertenties voor andere producten die een vorm van beloven terwijl ze per definitie daar niet toe in staat zijn, verschil is alleen dat je met die dingen jezelf iets aandoet en met vreemdgaan een ander.
En op tv ook veel overdag gewoon..quote:Op maandag 5 november 2012 11:12 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ja, secondlove.nl, adverteert gewoon in de Viva en dat soort bladen
Gelukquote:
Jij doet alsof je met het vreemdgaan an sich iemand al kwetst, wat natuurlijk onzin is. Je kwetst op het moment dat je dat opbiecht. Dat je dan liegt is waar; en dat vind jij ondraaglijk/bespottelijk/slecht, maar dáár denken we verschillend over. Uit de beslissing het voor me te houden blijkt al dat ik niet denk 'als ik een ander ermee kwets dan is dat maar zo', dat zou je eerder van jou kunnen zeggen omdat je het gaat opbiechten als jij een keer vreemd bent gegaan in plaats van dat je nadenkt wat je er mee doet, zoals TS doet. (nadenken)quote:Op maandag 5 november 2012 08:25 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ja, dat is je egoïsme; jij vind wat jij gelooft dat jij wil het belangrijkst en als je een ander mee kwetst dan is dat maar zo.
Klopt. Niet op de manier van een kind; veel volwassenen doen ook wat ze willen.quote:Daarin verschillen jij en Ts gelukkig van de, hopelijk, meeste mensen. Maar jij hebt met je egoïsme geen probleem, daar is het egoïsme voor. Daar past vreemdgaan ook bij; jij wil iets op dat moment, empathie verdwijnt en jij doet wat jij wil, ongeacht de gevolgen. Volwassen dingen doen op de manier van een kind.
Laat die quote eens weg. Ik waardeer het niet dat je uit een ander topic, uit een andere discussie waar andere dingen gezegd zijn uitspraken van mij plukt. Ik begrijp best wat ik daar schrijf en daar sta ik ook achter; maar er staat niet dat ik mensen wil slaan of iets dergelijks. Er staat niet iets engs, er staat dat ik niet iemand wil zijn die belooft of zegt áltijd verleidingen te kunnen weerstaan. Daar voeg ik aan toe dat ik dat overigens van iedereendie dat zegt zou wantrouwen. Ook van jou.quote:Dit is hoe wil jij wil zijn en je vind op een bepaalde manier dat je dat kan maken, dat is kennelijk hoe jij in het leven staat en daar krijg je een hoop reacties op, wat zoals eerder gezegd en erg positief teken is, het laat zien dat de meeste mensen niet zo willen zijn, dat is toch wel geruststellend.
quote:Op maandag 5 november 2012 12:56 schreef Taurus het volgende:
[..]
Jij doet alsof je met het vreemdgaan an sich iemand al kwetst, wat natuurlijk onzin is.
Lijkt me een feit. Tenzij je gelooft in een god, karma of een donderwolk die boven je hoofd komt te hangen. Je partner is gekwetst op het moment dat hij of zij weet van het vreemdgaan. Ga je dat ontkennen?quote:
Ik neem de moeite zelfs niet om hier met jou over te discussiëren, want ik weet nu al dat we het nooit eens zullen zijn. Ik wou gewoon even laten zien hoe ik erover dacht; dat is alles.quote:Op maandag 5 november 2012 13:14 schreef Taurus het volgende:
[..]
Lijkt me een feit. Tenzij je gelooft in een god, karma of een donderwolk die boven je hoofd komt te hangen. Je partner is gekwetst op het moment dat hij of zij weet van het vreemdgaan. Ga je dat ontkennen?
You can't argue with that! XDquote:
Je redeneringen worden wel steeds opmerkelijker.quote:Op maandag 5 november 2012 13:14 schreef Taurus het volgende:
[..]
Lijkt me een feit. Tenzij je gelooft in een god, karma of een donderwolk die boven je hoofd komt te hangen. Je partner is gekwetst op het moment dat hij of zij weet van het vreemdgaan. Ga je dat ontkennen?
Maar het klopt wel. Op het moment dat je op een ander ligt ipv je partner is er alleen het geweten dat je tart. En je moraal, je afspraak, de cultuur, het gegeven dat je het er maar met 1 tegelijk mag doen als je in een relatie zit, etc. Maar dat zit dus allemaal in je hoofd. Op het moment dat je partner daarvan weet, dán is er daadwerkelijk sprake van pijn/gekwetstheid bij je partner.quote:Op maandag 5 november 2012 13:34 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je redeneringen worden wel steeds opmerkelijker.
Ik vind jouw gedachten een beetje eng. Stel je voor dat iedereen zo zou denken...dan zou er overal achterdocht, egoisme en haat heersen. Oprechte liefde en vriendschap houden mensen echt bijeen. Als je zo achterbaks bezig bent, creëer je toch onbewust iets negatiefs...ook al is vreemdgaan volgens jou niet erg zolang de ander het niet weet.quote:Op maandag 5 november 2012 14:56 schreef Taurus het volgende:
[..]
Maar het klopt wel. Op het moment dat je op een ander ligt ipv je partner is er alleen het geweten dat je tart. En je moraal, je afspraak, de cultuur, het gegeven dat je het er maar met 1 tegelijk mag doen als je in een relatie zit, etc. Maar dat zit dus allemaal in je hoofd. Op het moment dat je partner daarvan weet, dán is er daadwerkelijk sprake van pijn/gekwetstheid bij je partner.
En daar valt iedereen hier over, het vreemdaan an sich denkt TS ook niet heel makkelijk over, het lijkt me geen notoire vreemdganger. Dat ben ik ook niet. Daarbij is zijn motivatie ook nog eens in orde; hij is verliefd en niet gebonden, snap best dat hij op haar avances in gaat of zelf avances maakt.
Het gaat erom dat hij vindt dat zij aan haar vriend niet het seksgedeelte hoeft op te biechten, zeker niet als ze voor hem kiest. Laat dat dan achterwege.
Maar dan vinden mensen hier dat hij het recht heeft om te weten 'met wat voor slechte vrouw hij eigenlijk heeft gehad'.Hoera, fijn hoor, je rechten. Ik hoop dat ze hem dat in ieder geval bespaart. Te meer omdat het natuurlijk niets zegt over haar intenties/slechtheid/goedheid.
quote:Cheating is easy. There's no swank to infidelity. To borrow against the trust someone has placed in you costs nothing at first. You get away with it, you take a little more and a little more until there is no more to draw on. Oddly, your hands should be full with all that taking but when you open them there's nothing there.
Jeanette Winterson
Voordeel van beide partijenquote:Op zondag 4 november 2012 20:08 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Ik noem het een rationele afweging in het voordeel van beide partijen.
Tsja, in veel gevallen vraag ik me ook af wat het precieze nut nog van vertellen is. Het is inmiddels gebeurd en het opbiechten zal enkel meer leed veroorzaken, terwijl je er ook voor kan kiezen om de relatie te verbreken of (wanneer je om diegene geeft) zelf op de blaren te zitten en aan je relatie te werken. Als je bijvoorbeeld na tien jaar relatie (om maar een voorbeeld te pakken) bij ongeluk zoent met een persoon waar je ook op valt (terwijl je eigen relatie net even in een dip zit), vind ik het wel iets onhandig om dat maar op te biechten (zoiets maakt het allemaal lastiger).quote:Op maandag 5 november 2012 14:56 schreef Taurus het volgende:
[..]
Maar dan vinden mensen hier dat hij het recht heeft om te weten 'met wat voor slechte vrouw hij eigenlijk heeft gehad'.Hoera, fijn hoor, je rechten. Ik hoop dat ze hem dat in ieder geval bespaart. Te meer omdat het natuurlijk niets zegt over haar intenties/slechtheid/goedheid.
Alsof het niet toch allemaal uit komt als TS 2 weken later een relatie met dat meisje begint. En dan is het voor die jongen wél een stuk pijnlijker. Gedumpt worden om vage redenen / een halve waarheid, om er daarna achter te komen dat je vriendinnetje neukte met een van je vrienden.quote:Op maandag 5 november 2012 18:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tsja, in veel gevallen vraag ik me ook af wat het precieze nut nog van vertellen is. Het is inmiddels gebeurd en het opbiechten zal enkel meer leed veroorzaken, terwijl je er ook voor kan kiezen om de relatie te verbreken of (wanneer je om diegene geeft) zelf op de blaren te zitten en aan je relatie te werken. Als je bijvoorbeeld na tien jaar relatie (om maar een voorbeeld te pakken) bij ongeluk zoent met een persoon waar je ook op valt (terwijl je eigen relatie net even in een dip zit), vind ik het wel iets onhandig om dat maar op te biechten (zoiets maakt het allemaal lastiger).
Het probleem waar men hier over valt is denk ik dat je redeneringen als slappe rationalisaties van egoïstisch gedrag overkomen. Het is nogal makkelijk te beweren om in andermans belang te handelen terwijl je er zelf ook beter van wordt (jij wordt als het ware niet 'moreel gestraft' door je partner).
Ja, in dit geval lijkt me het bijzonder lastig om allemaal verborgen te houden. De waarheid komt toch wel een keer op tafel en als mensen dan beseffen dat ze voor het lapje zijn gehouden, kunnen er wel eens flinke uitbarstingen volgen.quote:Op maandag 5 november 2012 19:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Alsof het niet toch allemaal uit komt als TS 2 weken later een relatie met dat meisje begint. En dan is het voor die jongen wél een stuk pijnlijker. Gedumpt worden om vage redenen / een halve waarheid, om er daarna achter te komen dat je vriendinnetje neukte met een van je vrienden.
Precies. En dan hoop ik dat dat meisje en TS er wel flink van langs krijgen. Want dat gedoe nu .. een beetje lopen opbiechten tijdens het janken (om de gevolgen, niet om de schuld) richting je zus en een beste vriendin.. Die weten het nog zo te draaien dat direct die knul het allemaal gedaan heeft. Ik verwed er 10 euro om dat die meid tijdens het opbiechten hem nog verwijten heeft gemaakt. Zoeken naar redenen om het vreemdgaan goed te praten ipv de hand volledig in eigen boezem te steken.quote:Op maandag 5 november 2012 19:02 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ja, in dit geval lijkt me het bijzonder lastig om allemaal verborgen te houden. De waarheid komt toch wel een keer op tafel en als mensen dan beseffen dat ze voor het lapje zijn gehouden, kunnen er wel eens flinke uitbarstingen volgen.
Dat zou ik dan weer niet zeggen. Het lijkt me het beste als die zus en vriendin zich diplomatiek opstellen en naar de schuldigen doorverwijzen in geval van uitleg. Hoe meer mensen zich bemoeien, des te groter is de kans dat de situatie uit de hand loopt.quote:Op maandag 5 november 2012 19:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Edit: En als die zus en vriendin een beetje fatsoen in hun donder hebben, doen ze niet mee aan het voorliegen / verzwijgen richting (ex-)vriendje.
Ja natuurlijk. Gewoon niet mee bemoeien en doorverwijzen naar TS en meisje. Maar ik zou er geen woord over liegen, en als iemand (bv de ex) er specifiek bij mij naar zou vragen zouden ze van mij een volledig eerlijk antwoord krijgen.quote:Op maandag 5 november 2012 19:06 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat zou ik dan weer niet zeggen. Het lijkt me het beste als die zus en vriendin zich diplomatiek opstellen en naar de schuldigen doorverwijzen in geval van uitleg. Hoe meer mensen zich bemoeien, des te groter is de kans dat de situatie uit de hand loopt.
Je betrekt er alles bij behalve hoe je partner, van wie je zegt te houden, zich erbij zou voelen als hij het zou weten, of zit dat ook allemaal alleen maar in je hoofd? Het feit dat jij iets doet wat je partner langdurig pijn zou kunnen doen want je kan niet garanderen dat hij er nooit achter komt.quote:Op maandag 5 november 2012 14:56 schreef Taurus het volgende:
Op het moment dat je op een ander ligt ipv je partner is er alleen het geweten dat je tart. En je moraal, je afspraak, de cultuur, het gegeven dat je het er maar met 1 tegelijk mag doen als je in een relatie zit, etc.
Is een quote uit een ander topic over vreemdgaan, dus wat maakt het uit? Vooral als je erachter staat.quote:Op maandag 5 november 2012 12:56 schreef Taurus het volgende:
Laat die quote eens weg. Ik waardeer het niet dat je uit een ander topic, uit een andere discussie waar andere dingen gezegd zijn uitspraken van mij plukt. Ik begrijp best wat ik daar schrijf en daar sta ik ook achter; maar er staat niet dat ik mensen wil slaan of iets dergelijks. Er staat niet iets engs, er staat dat ik niet iemand wil zijn die belooft of zegt áltijd verleidingen te kunnen weerstaan. Daar voeg ik aan toe dat ik dat overigens van iedereendie dat zegt zou wantrouwen. Ook van jou.
Precies, daarom nemen veel mensen aanstoot aan Taurus en terecht ook, als iets de wereld er niet beter op maakt is het dit soort liegen en bedriegen en daar vervolgens nog eens over de waarheid verdoezelen.quote:Op maandag 5 november 2012 17:21 schreef Miss.X het volgende:
Ik vind jouw gedachten een beetje eng. Stel je voor dat iedereen zo zou denken...dan zou er overal achterdocht, egoisme en haat heersen. Oprechte liefde en vriendschap houden mensen echt bijeen. Als je zo achterbaks bezig bent, creëer je toch onbewust iets negatiefs...ook al is vreemdgaan volgens jou niet erg zolang de ander het niet weet.
En dat negatieve zal doorwerken in hoe jij de wereld ziet en dat brengt niets goeds mee. Het komt altijd weer terug bij jezelf.
Klopt helemaal, maar wanneer iemand zich door egoïsme laat leiden dan tellen al die dingen niet, niet op de 1e plaats, diegene denkt eerst aan zichzelf en om vervolgens dat egoïsme goed praten met een verhaal over empathie, terwijl egoïsme daar niet echt ruimte voor laat.quote:Op maandag 5 november 2012 17:25 schreef Murvgeslagen het volgende:
Als je vreemd bent gegaan en je vertelt dat niet aan je partner, dan ontneem je hem iets waar hij wel recht op heeft: de waarheid. Een relatie ga je aan op basis van trouw, als egoïsme dan belangrijker is dan het trouw blijven van je partner heeft je relatie in principe geen bestaansrecht meer.
(uitgaande dat je daar geen afspraken over hebt gemaakt die dat wel mogelijk maken)
Dat er niks veranderd als hij het niet weet dat snapt iedereen wel, maar dat is ook niet het punt. Het punt is dat je een relatie met zijn tweeën aangaat en niet in je eentje. En dat daar bepaalde (redelijke) verwachtingen en afspraken bij horen. Waar (kunnen) vertrouwen misschien wel één van de peilers is, zaag je deze eenzijdig door. Wel ongemerkt voor de ander, maar je zaagt ze door.
Erger nog, je accepteert van jezelf dat je zelf niet te vertrouwen bent.
Ja, ze durven wel iets te doen wat de ander kwetst als diegene het zou weten maar durven daar niet eerlijk over te zijn terwijl ze zogenaamd wel fel staan achter wat ze doen :Squote:Op maandag 5 november 2012 18:33 schreef Friek_ het volgende:
Het probleem waar men hier over valt is denk ik dat je redeneringen als slappe rationalisaties van egoïstisch gedrag overkomen. Het is nogal makkelijk te beweren om in andermans belang te handelen terwijl je er zelf ook beter van wordt (jij wordt als het ware niet 'moreel gestraft' door je partner).
Zo mag jij denken, maar ik doe niet aan dit soort zweverige praat. Ik ben juist een uiterst positief mens. Dat jullie denken mijn persoonlijkheid te kennen aan het simpele gegeven dat ik niet te zwaar til aan (vergissingen op het gebied van) vreemdgaan, vind ik gewoon te simpel.quote:Op maandag 5 november 2012 17:21 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Ik vind jouw gedachten een beetje eng. Stel je voor dat iedereen zo zou denken...dan zou er overal achterdocht, egoisme en haat heersen. Oprechte liefde en vriendschap houden mensen echt bijeen. Als je zo achterbaks bezig bent, creëer je toch onbewust iets negatiefs...ook al is vreemdgaan volgens jou niet erg zolang de ander het niet weet.
En dat negatieve zal doorwerken in hoe jij de wereld ziet en dat brengt niets goeds mee. Het komt altijd weer terug bij jezelf.
Spreek voor jezelf. Ik ga helemaal niet een relatie aan 'op basis van trouw'. En ik blijf in principe mijn partner trouw, ik beloof alleen niet voor eeuwig en altijd. Ik heb veel meer met mijn huidige partner dan slechts vertrouwen, wij passen uitstekend bij elkaar en hebben dan ook veel plezier samen. Dat is voor mij het belangrijkste. Jij bepaalt natuurlijk nooit en te nimmer wanneer een relatie geen bestaansrecht heeft.quote:Op maandag 5 november 2012 17:25 schreef Murvgeslagen het volgende:
Als je vreemd bent gegaan en je vertelt dat niet aan je partner, dan ontneem je hem iets waar hij wel recht op heeft: de waarheid. Een relatie ga je aan op basis van trouw, als egoïsme dan belangrijker is dan het trouw blijven van je partner heeft je relatie in principe geen bestaansrecht meer.
Die afspraken heb ik wel, zie eerdere posts. Mijn partner weet hoe ik hierover denk/hierin sta en hij is het er mee eensquote:(uitgaande dat je daar geen afspraken over hebt gemaakt die dat wel mogelijk maken)
Dat zeg ik, jij bent bang voor een niet tastbaar 'iets' (bepaalde waarden en normen, in dit geval 'vertrouwen') wat je 'doorzaagt'. Leef daar vooral naar, ik hou je niet tegen en ik ben het zelfs in grote mate met je eens. Ook ik hou vast aan streven naar monogamie. Ik denk alleen wat lichter dan jij/jullie over de mogelijkheid dat je de fout in gaat. En daarna denk ik ook anders dan jullie; voor mij is de waarheid niet heilig en niet altijd welkom. Ik wil dat mensen die een relatie met mij hebben daarover nadenken, ik wil een onbetekenend foutje van mijn partner niet weten.quote:Dat er niks veranderd als hij het niet weet dat snapt iedereen wel, maar dat is ook niet het punt. Het punt is dat je een relatie met zijn tweeën aangaat en niet in je eentje. En dat daar bepaalde (redelijke) verwachtingen en afspraken bij horen. Waar (kunnen) vertrouwen misschien wel één van de peilers is, zaag je deze eenzijdig door. Wel ongemerkt voor de ander, maar je zaagt ze door.
In het algemeen wel, mensen kennen mij juist als heel eerlijk en ook zeker betrouwbaar. Maar op dat vlak; meh, ik hou van seks en ik vind het niet fijn om lang zonder te kunnen, dat is wel een zwakte van mij. Ben ik gewoon eerlijk over.quote:Erger nog, je accepteert van jezelf dat je zelf niet te vertrouwen bent.
Dat is makkelijk ja, en dus? Waarom is dat precies verkeerd? Als ik zelf vind dat ik geen morele straf verdien, maar belangrijker; als ik vind dat mijn partner niet gestraft hoeft te worden voor mijn daad, waarom zou ik dan niet mogen beslissen dingen waar hij ongelukkig van wordt voor me te houden?quote:Op maandag 5 november 2012 18:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tsja, in veel gevallen vraag ik me ook af wat het precieze nut nog van vertellen is. Het is inmiddels gebeurd en het opbiechten zal enkel meer leed veroorzaken, terwijl je er ook voor kan kiezen om de relatie te verbreken of (wanneer je om diegene geeft) zelf op de blaren te zitten en aan je relatie te werken. Als je bijvoorbeeld na tien jaar relatie (om maar een voorbeeld te pakken) bij ongeluk zoent met een persoon waar je ook op valt (terwijl je eigen relatie net even in een dip zit), vind ik het wel iets onhandig om dat maar op te biechten (zoiets maakt het allemaal lastiger).
Och, ze kunnen gewoon volhouden dat er geen seks heeft plaatsgevonden. Dat ze, zoals veel mensen hier vinden dat dat had gemoeten, hebben gewacht tot zij haar relatie beeindigd heeft.quote:Op maandag 5 november 2012 19:02 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ja, in dit geval lijkt me het bijzonder lastig om allemaal verborgen te houden. De waarheid komt toch wel een keer op tafel en als mensen dan beseffen dat ze voor het lapje zijn gehouden, kunnen er wel eens flinke uitbarstingen volgen.
Dat kan ik zeker wel. TS kan dat wellicht niet. Dat is een extra risico inderdaad.quote:Op maandag 5 november 2012 19:19 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je betrekt er alles bij behalve hoe je partner, van wie je zegt te houden, zich erbij zou voelen als hij het zou weten, of zit dat ook allemaal alleen maar in je hoofd? Het feit dat jij iets doet wat je partner langdurig pijn zou kunnen doen want je kan niet garanderen dat hij er nooit achter komt.
Ander topic; ander onderwerp ('vreemdgaan' is te breed), lang geleden, en wellicht in een reply op iemand wat hier niet duidelijk is. Ik hou gewoon niet zo van dat research doen naar users wat ze in het verleden hebben gezegd, wat snap je niet aan wat ik in dit topic zeg? Is dat niet voldoende?quote:Is een quote uit een ander topic over vreemdgaan, dus wat maakt het uit? Vooral als je erachter staat.
Weet ik niet, in mijn situatie heeft eigenlijk iedereen plezier en heeft niemand pijn. Wat is daar mis mee? Precies, de norm. Dat zweverige iets wat in jouw hoofd, in de maatschappij, in de lucht, bij God of wat dan ook 'hangt'. Begrijp me niet verkeerd; ik vind ook dat dat gerespecteerd moet worden en ik doe daar dan ook aan mee.quote:Precies, daarom nemen veel mensen aanstoot aan Taurus en terecht ook, als iets de wereld er niet beter op maakt is het dit soort liegen en bedriegen en daar vervolgens nog eens over de waarheid verdoezelen.
Dus jij wilt serieus keihard door blijven liegen terwijl de kans bijzonder groot is dat de bedrogen vriend er (zeer) waarschijnlijk wel achter zal komen via andere kanalen?quote:Op maandag 5 november 2012 22:31 schreef Taurus het volgende:
[..]
Och, ze kunnen gewoon volhouden dat er geen seks heeft plaatsgevonden. Dat ze, zoals veel mensen hier vinden dat dat had gemoeten, hebben gewacht tot zij haar relatie beeindigd heeft.
Dat detail hoeft natuurlijk niet vertelt te worden, daar heeft die (ex)vriend niets aan. Alleen een nare bijsmaak/trap na. Ik zou hem dat absoluut besparen, en - hoe moeilijk te geloven ook, blijkbaar - niet alleen om mijn eigen hachje te redden.
Tsja, alles is relatief en elke mening dan maar ook. Zullen we maar gelijk stoppen met discussiëren? Ik werk zo niet, ik geloof namelijk dat er juiste en onjuiste antwoorden bestaan binnen de moraal. Zodoende kunnen we er juist over discussiëren. Dat we er anders over denken is een nogal loze observatie en een platitude.quote:Op maandag 5 november 2012 22:30 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is makkelijk ja, en dus? Waarom is dat precies verkeerd? Als ik zelf vind dat ik geen morele straf verdien, maar belangrijker; als ik vind dat mijn partner niet gestraft hoeft te worden voor mijn daad, waarom zou ik dan niet mogen beslissen dingen waar hij ongelukkig van wordt voor me te houden?
Ik snap dat het volledig buiten de norm om gaat; maar dat is ook alles. Dit is buiten de norm handelen van veel mensen hier, meer is het niet.
Je kunt niet ontkennen dat we het over subjectieve zaken hebben, niet over iets vaststaands of iets wat bewezen is, of over goed of kwaad in absolute zin. Ik begrijp de minachting en negativiteit naar TS (en naar mij) dan ook niet. Nogmaals; je kunt er anders over denken, maar that's it.
Dat denk ik zeker, als ik om iemand geef. Ik maak wel vaker keuzes voor iemand anders, als die keuze in mijn handen ligt en gaat om een actie van mij of een woord van mij. En als ik uit egoisme een misstap heb begaan door seks met iemand anders te hebben, bepaal ik zelf wat ik met die informatie doe. Dat blijft mijn keuze. Ik vind niet dat iemand altijd recht heeft op de waarheid, niet als die waarheid kwetsend is. Dat ik daar die persoon mee inschat als iemand die die waarheid niet kan handelen of die beter af is zonder die waarheid, dus dat ik voor die persoon denk, kan ik niet mee zitten. Ik hoop dat mensen die het goed met mij voorhebben dat ook voor mij doen.quote:Op maandag 5 november 2012 22:59 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tsja, alles is relatief en elke mening dan maar ook. Zullen we maar gelijk stoppen met discussiëren? Ik werk zo niet, ik geloof namelijk dat er juiste en onjuiste antwoorden bestaan binnen de moraal. Zodoende kunnen we er juist over discussiëren. Dat we er anders over denken is een nogal loze observatie en een platitude.
En het is in mijn ogen verkeerd omdat je iets egoïstisch als altruïstisch probeert voor te doen (het probeert iets slechts voor te doen als iets goeds). Daarnaast maak je keuzes voor iemand op gronden die ik niet gelegitimeerd vind. Dat is puur paternalisme; iets doen omwille van de bestwil van de ander. Het probleem wordt dan dat je iemand niet echt respecteert als volwaardig persoon, maar denkt keuzes voor diegene kan maken.
Misschien heb ik een gedeelte niet gevolgd, maar is er ook al door dat meisje aan zuslief en vriendinnen verteld dat er al seks heeft plaatsgevonden? Natuurlijk moet je op alle mogelijke manieren voorkomen dat zoiets naar boven komt, omdat de klap des te harder is als er ook nog over is gelogen en je komt er daarna achter. Dat geeft ook nog eens een 'voor lul staan' effect, niet zo fijn.quote:Op maandag 5 november 2012 22:47 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dus jij wilt serieus keihard door blijven liegen terwijl de kans bijzonder groot is dat de bedrogen vriend er (zeer) waarschijnlijk wel achter zal komen via andere kanalen?
Jazeker, dat is verteld. En ja, dan zijn we het toch eens? Want het lijkt me nu zaak dat meneer gewoon eerlijk is over wat er gebeurd is, zodat grotere schade (door liegen) juist achterwege blijft.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:01 schreef Taurus het volgende:
[..]
Misschien heb ik een gedeelte niet gevolgd, maar is er ook al door dat meisje aan zuslief en vriendinnen verteld dat er al seks heeft plaatsgevonden? Natuurlijk moet je op alle mogelijke manieren voorkomen dat zoiets naar boven komt, omdat de klap des te harder is als er ook nog over is gelogen en je komt er daarna achter. Dat geeft ook nog eens een 'voor lul staan' effect, niet zo fijn.
Niet relevant, want de situatie is niet zo.quote:Maar indien dat niet het geval is zou ik zeker door blijven liegen ja. Als de enige twee getuigen de twee mensen zijn die seks hebben gehad, waarom niet? Als je geen last hebt van een schuldgevoel in dit specifieke geval omdat je het goed aan jezelf en je spiegelbeeld kunt uitleggen, waarom niet?
Het blijft uiteindelijk ook een kwestie van interpretatie, dat zal ik nimmer ontkennen. Al blijven er uiteraard betere en slechtere interpretaties. Dit laatste hangt in mijn ogen af van de kwaliteit van je argumentatie.quote:Op maandag 5 november 2012 23:56 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat denk ik zeker, als ik om iemand geef. Ik maak wel vaker keuzes voor iemand anders, als die keuze in mijn handen ligt en gaat om een actie van mij of een woord van mij. En als ik uit egoisme een misstap heb begaan door seks met iemand anders te hebben, bepaal ik zelf wat ik met die informatie doe. Dat blijft mijn keuze. Ik vind niet dat iemand altijd recht heeft op de waarheid, niet als die waarheid kwetsend is. Dat ik daar die persoon mee inschat als iemand die die waarheid niet kan handelen of die beter af is zonder die waarheid, dus dat ik voor die persoon denk, kan ik niet mee zitten. Ik hoop dat mensen die het goed met mij voorhebben dat ook voor mij doen.
'Iets slechts voor te doen als iets goeds'> mij hoor je nergens zeggen dat ik het vreemdgaan an sich als iets goeds probeer voor te doen. Wat je met die misstap, met dat slechts, dóet, daar kan wel degelijk iets anders achter zitten dan alleen egoisme. Ik 'probeer' dus niet iets slechts 'voor te doen' als goed, in mijn ogen is dat ook de betere keuze. Dus ten eerste probeer ik het niet, het lukt me gewoon, en ten tweede doe ik het niet voor als goed, het ís de betere keuze. In mijn ogen, in mijn visie, in mijn ervaring en in mijn beleving.
En ja, met jou valt wel te discussieren, er valt ook te discussieren hierover, maar als dat op een gegeven moment spaak loopt omdat in mijn beleving iets goed is, en in jouw beleving iets slecht, en we weten het beiden persoonlijk te motiveren (en jawel, ik weet het ook te motiveren net als jij), dan kom je natuurlijk niet verder. Dus het discussieren kán wel, maar wordt op een gegeven moment (en dat is het nu al een tijdje) een herhaling van zetten.
Nee niet 1 of andere norm, het gegeven dat je iets doet wat een ander zou kwetsen als diegene erachter zou komen, net zoals 'gewoon' liegen kwetsend kan zijn. Jij zet de stap om dat te doen, dat is het punt.quote:Op maandag 5 november 2012 22:36 schreef Taurus het volgende:
Weet ik niet, in mijn situatie heeft eigenlijk iedereen plezier en heeft niemand pijn. Wat is daar mis mee? Precies, de norm. Dat zweverige iets wat in jouw hoofd, in de maatschappij, in de lucht, bij God of wat dan ook 'hangt'. Begrijp me niet verkeerd; ik vind ook dat dat gerespecteerd moet worden en ik doe daar dan ook aan mee.
Ja, maar je durft het ook niet eerlijk te vertellen als het gebeurd is, hoe je het ook wendt of keert.quote:Het is natuurlijk leuker om mij in het zwart wit te trekken en te doen alsof ik tijdens een relatie dagelijks een ander 'pak', maar zo ligt het niet. Dat heb ik al meerdere keren gezegd. Ik vind ook dat je niet vreemd moet gaan. Ik ga alleen niet zeggen dat het nooit zal gebeuren, of dat ik het niet begrijp.
Wie heeft er in zo'n geval de mogelijkheid dat iemand die klap krijgt gecreëerd? Wie is vervolgens te laf om er eerlijk over te zijn zodat jij niet geconfronteerd te worden met wat je gedaan hebt?quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:01 schreef Taurus het volgende:
Natuurlijk moet je op alle mogelijke manieren voorkomen dat zoiets naar boven komt, omdat de klap des te harder is als er ook nog over is gelogen en je komt er daarna achter. Dat geeft ook nog eens een 'voor lul staan' effect, niet zo fijn.
Ik denk dat iedereen voor andere personen denkt, en dat daar niets mis mee is als de intentie goed is. En hoe zeer jij dat ook betwijfelt; bij mij is die intentie prima in orde. Geen idee hoe dat bij de vriendin van TS zit, maar ik kan me goed voorstellen dat ze haar ex die informatie zou willen besparen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:29 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het blijft uiteindelijk ook een kwestie van interpretatie, dat zal ik nimmer ontkennen. Al blijven er uiteraard betere en slechtere interpretaties. Dit laatste hangt in mijn ogen af van de kwaliteit van je argumentatie.
En inderdaad, dit bovenstaande gaat precies over wat je doet met die misstap (niet zozeer de misstap zelf). Het is zeer lastig te bepalen wanneer je precies op paternalistische wijze kan bepalen of bepaalde informatie aan iemand toebedeeld dient te worden. Meestal vindt dit (het onthouden van informatie) pas plaats wanneer personen verminderd handelingsbekwaam worden geacht, maar jij vindt het blijkbaar al prima wanneer diegene zelfs je (ex-)partner is.
Personen willen graag gerespecteerd worden als persoon. Als je dit hen afneemt, dan tast je ook hun waardigheid aan. Dat is in mijn ogen precies waar de negatieve/boze reacties over gaan. Ik vind het juist vrij vreemd dat je jezelf niet kan inleven op dat punt, dat men zo fel reageert op zoiets. Als je denkt dat je voor andere personen kan denken is het niet vreemd dat personen nogal boos reageren.
Je hebt toen niet nagedacht? Of wil je liever niet kijken naar hoe je toen hebt nagedacht?quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:25 schreef Taurus het volgende:
Dat je toen niet hebt nagedacht wil niet zeggen dat je dat daarna ook niet meer hoeft te doen.
Nee, ben ik het niet mee eens, die schuld moet wel draaglijk zijn. Als je er nachten van wakker ligt kan ik me voorstellen dat je de waarheid moet zeggen, schuif het maar van je af dan. Persoonlijk heb ik daar amper last van gehad, ik kon het uiteindelijk goed aan mezelf uitleggen. Als er één iemand geen plezier aan zou moeten beleven zou het wel de vreemdganger moeten zijn inderdaad, niet je partner. Dus mocht je wel schuldgevoel hebben; prima, maar draag die zelf maar inderdaad. Niets scheef aan, gewoon wat meer nuance.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:15 schreef Canillas het volgende:
[..]
Nee niet 1 of andere norm, het gegeven dat je iets doet wat een ander zou kwetsen als diegene erachter zou komen, net zoals 'gewoon' liegen kwetsend kan zijn. Jij zet de stap om dat te doen, dat is het punt.
Daarnaast zeg je nu dat iedereen plezier heeft en andere keren heb je het over het zelf dragen van de schuld last, een schuld last zou nooit echt plezierig moeten zijn toch? Je bent zo verwezen met het goed praten van iets dat je jezelf tegen spreekt, logisch, want je verhaal is gewoon scheef.
quote:Ja, maar je durft het ook niet eerlijk te vertellen als het gebeurd is, hoe je het ook wendt of keert.
Weer, te laf zeg je. Tsja, ik heb je al eerder gezegd dat het je vrij staat dit zo te beoordelen, doe het dan vooral zelf anders.quote:Wie heeft er in zo'n geval de mogelijkheid dat iemand die klap krijgt gecreëerd? Wie is vervolgens te laf om er eerlijk over te zijn zodat jij niet geconfronteerd te worden met wat je gedaan hebt?
De vreemdganger.
Ja, maar volgens jouw verhaal/visie heb je er wel plezier in, iedereen heeft zelfs plezier in jouw verhaal terwijl jij de laatste zou zijn die dat zou moeten hebben zeg je nu?quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:29 schreef Taurus het volgende:
Als er één iemand geen plezier aan zou moeten beleven zou het wel de vreemdganger moeten zijn inderdaad, niet je partner
Op het moment van vreemdgaan? Absoluut. Ik ben op het moment van vreemdgaan handelingsonbekwaam geweest in die zin dat ik het niet heb gestopt, dat ik mijn eigen lust voor heb laten gaan op afspraken die ik heb gemaakt voor het behoud van mijn relatie.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:28 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je hebt toen niet nagedacht? Of wil je liever niet kijken naar hoe je toen hebt nagedacht?
En als het iets is waarbij je de mogelijkheid tot nadenken zou verliezen, maakt dat jou dan niet degene die handelingsonbekwaam is?
Ja áls er wroeging moet zijn (geen plezier) zou dat voor de vreemdganger in kwestie moeten zijn ja. Maar als de vreemdganger die last wel kan dragen of dat accepteert is toch iedereen tevreden? Wat wil je nou?quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:32 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ja, maar volgens jouw verhaal/visie heb je er wel plezier in, iedereen heeft zelfs plezier in jouw verhaal terwijl jij de laatste zou zijn die dat zou moeten hebben zeg je nu?
Nee helemaal niet scheef nee :S
Ja, en daarom is het maar al te goed dat men op jou reageert zoals met doet, als iedereen zo zou denken, helemaal als het gaat om zo'n kortstondig plezier, zo egoïstisch, dan zou niemand meer betrouwbaar zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:32 schreef Taurus het volgende:
Op het moment van vreemdgaan? Absoluut. Ik ben op het moment van vreemdgaan handelingsonbekwaam geweest in die zin dat ik het niet heb gestopt, dat ik mijn eigen lust voor heb laten gaan op afspraken die ik heb gemaakt voor het behoud van mijn relatie.
Jij blijft prikken en proberen te onthullen dat ik eigenlijk iets niet durfde, maar dat is gewoon niet zo. Ik wil best kijken naar hoe ik toen heb nagedacht, ik heb toen gewoon aan m'n eigen plezier gedacht, niet aan mijn relatie.
De manier waarop je redeneert is wat tot kwalijke situaties leidt, deze post gaat over vreemdgaan maar had net zo goed over diefstal, geweld of aanranding etc. kunnen gaan; jij stelt iets wat jij wil voorop mogelijk ten koste van een ander.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:33 schreef Taurus het volgende:
Ja áls er wroeging moet zijn (geen plezier) zou dat voor de vreemdganger in kwestie moeten zijn ja. Maar als de vreemdganger die last wel kan dragen of dat accepteert is toch iedereen tevreden? Wat wil je nou?
Je hebt gelijk, ik bepaal inderdaad niet of een relatie bestaansrecht hebt, echter net zo min jijzelf in je eentje. En dat doe je hier wel. En dat is het punt waar mensen over vallen.quote:Op maandag 5 november 2012 22:25 schreef Taurus het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Ik ga helemaal niet een relatie aan 'op basis van trouw'. En ik blijf in principe mijn partner trouw, ik beloof alleen niet voor eeuwig en altijd. Ik heb veel meer met mijn huidige partner dan slechts vertrouwen, wij passen uitstekend bij elkaar en hebben dan ook veel plezier samen. Dat is voor mij het belangrijkste. Jij bepaalt natuurlijk nooit en te nimmer wanneer een relatie geen bestaansrecht heeft.Tevens staat nergens geschreven dat jij recht hebt op de waarheid in een relatie. Dat is hartstikke subjectief. Prima dat jij dat voorop hebt staan, maar oordeel niet over mensen die daar anders over denken.
Dat zeg ik, jij bent bang voor een niet tastbaar 'iets' (bepaalde waarden en normen, in dit geval 'vertrouwen') wat je 'doorzaagt'. Leef daar vooral naar, ik hou je niet tegen en ik ben het zelfs in grote mate met je eens. Ook ik hou vast aan streven naar monogamie. Ik denk alleen wat lichter dan jij/jullie over de mogelijkheid dat je de fout in gaat. En daarna denk ik ook anders dan jullie; voor mij is de waarheid niet heilig en niet altijd welkom. Ik wil dat mensen die een relatie met mij hebben daarover nadenken, ik wil een onbetekenend foutje van mijn partner niet weten.
Je onderstreept daarmee mijn punt. Ik heb bewust ook even die quote er onder gezet, volhouden in zulk gedrag is zagen aan je eigen stoelpoten. Als je telkens maar in een situatie brengt waar je vreemdgaat (kat op het spek binden, eigen verantwoordelijkheid) dan schep je daardoor een precedent voor jezelf in deze relatie, en eventuele volgende.quote:In het algemeen wel, mensen kennen mij juist als heel eerlijk en ook zeker betrouwbaar. Maar op dat vlak; meh, ik hou van seks en ik vind het niet fijn om lang zonder te kunnen, dat is wel een zwakte van mij. Ben ik gewoon eerlijk over.
Niets aan de hand.
Het wordt nu wel een herhaling van zetten en een beetje vermoeiende discussie die los is komen te staan van de daadwerkelijke situatie. Wat mij betreft is nu ook wel de kous af: Taurus denkt puur in consequentialistische termen (calculeert de gevolgen) over eerlijkheid wat betreft vreemdgaan, men is het daar niet mee eens, Taurus herhaalt haar standpunt enzovoort. Zelf denk ik (en meerdere mensen hier, gok ik) dat eerlijkheid op een bepaald punt (na seks, structureel vreemdgaan) wel je tot je morele plicht behoort omdat je anders je partner niet echt respecteert als persoon. Jij vindt blijkbaar dat je zelfs dan verder mag blijven gaan met calculeren in termen van gevolg. Persoonlijk vind ik dat nogal kil (en enigszins manipulatief) redeneren, maar het is je goed recht verder.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:25 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen voor andere personen denkt, en dat daar niets mis mee is als de intentie goed is. En hoe zeer jij dat ook betwijfelt; bij mij is die intentie prima in orde. Geen idee hoe dat bij de vriendin van TS zit, maar ik kan me goed voorstellen dat ze haar ex die informatie zou willen besparen.
Het gaat niet om een bankrekening voor een ander openen of stopzetten, omdat die persoon handelingsonbekwaam zou zijn. Het gaat nota bene om een actie die jij zelf doet/uitvoert (het vreemdgaan) en waar je vervolgens blijkbaar eerlijk over móet zijn, want als je beslist je eigen acties voor je te houden zou je indirect de ander als handelingsonbekwaam beschouwen. Ik vind dat wat te ver gezocht, dit is gewoon nadenken over de consequenties van je daad en beslissen hoe je die kunt beperken.
Ik ben het inderdaad met je eens dat dat niet valt te beperken als het risico te groot is dat het uitkomt. Maar als het waterdicht is, in vredesnaam, denk dan na over wat je aanricht met het vertellen van je daad in plaats van klakkeloos aannemen 'de waarheid moet altijd eerst'. Dan zeggen; je had na moeten denken voor je de daad uitvoerde is gewoon mosterd na de maaltijd. Dat je toen niet hebt nagedacht wil niet zeggen dat je dat daarna ook niet meer hoeft te doen.
Neen. Eerdere relaties wilden dat ik het eerlijk zou zeggen, maar wisten ook dat ik dat niet zou doen. Is nooit de reden geweest dat het stuk is gelopen, ik weet er blijkbaar genoeg tegenover te zettenquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:32 schreef VeerEli het volgende:
Ondanks dat ik het totaal niet eens ben met Taurus, en me in geen enkel opzicht kan vinden in haar redenaties en uitspraken, vind ik wel dat het nu wel erg langdradig wordt en lang doorgaat.
Het is nu wel duidelijk hoe iedereen erover denkt, Taurus staat er anders in, so be it.
In haar geval wéét haar partner van haar gedachtegang wat betreft dit onderwerp. Hij gaat daar mee akkoord, kan zich daar in vinden. Daarom vind ik dat ze het dus gewoon zo kunnen doen.
Ik zelf zou niet met zo'n persoon willen/kunnen leven. Ik ben voor trouw zijn aan elkaar, ongeacht wat, ongeacht wanneer. Maar Taurus, ik ben nieuwsgierig naar één ding. Wat, als jou vriend had aangegeven dat hij dat niet zo kan zien? Dat hij er niet mee kan leven, wetende dat jij een eventuele misstap voor je zou houden? Wat, als hij zou zeggen, dat hij persé wil dat jij het hem op zo'n moment verteld zodat hij zelf de keuze kan maken verder te gaan met je of te stoppen met je?
Zou je dan wel eerlijk zijn tegen hem, ongeacht welke situatie van vreemdgaan dan ook?
Maar zij kozen er dus zelf voor om met jou verder te gaan, je was vooraf wel eerlijk over het feit dat je het ze dan niet zou vertellen. Maar, ik begrijp dat alleen niet zo goed.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:02 schreef Taurus het volgende:
[..]
Neen. Eerdere relaties wilden dat ik het eerlijk zou zeggen, maar wisten ook dat ik dat niet zou doen. Is nooit de reden geweest dat het stuk is gelopen, ik weet er blijkbaar genoeg tegenover te zetten
Ik hang volgens mij niet het slachtoffer uit. Ik beantwoord enkel uit mijn perspectief. Dat is een ander perspectief dan de andere betrokkenen, maar slachtofferrol, nee, zo beschouw ik het ook niet.quote:Op zondag 4 november 2012 23:04 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je had het niet kunnen doen, je had het kunnen stoppen, je had kunnen zeggen dat je niks met haar zou doen voordat ze aan het vriend op zou biechten dat ze gevoelens voor je had, etc, je had ontzettend veel andere dingen kunnen doen maar daar koos je niet voor. Dit is niet iets wat jou plots overkwam, een misstap, je hebt dit doelbewust nagestreefd, dus waar haal je het vandaan dat je nu het slachtoffer uit kan hangen?
[..]
Dezelfde slachtofferrol als Ts, zelfde egoïsme, zelfde onkunde.
Wel een mooie definiëring van egoïsme eigenlijk.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:57 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Waar ik nu achter ben gekomen is dat je altijd je eigen geluk moet najagen. Je mogelijkheden beperken omdat er andere mensen in het spel meedoen vind ik een bijzaak. Uiteindelijk gaat iedereen voor eigen geluk en moet je jezelf niet beperken of limiteren. Ieder mens heeft een eigen mening.
We zitten in een crisis en de oudere kosten geld en ziektekosten. Als we die oudere allemaal een spuitje geven en gehandicapte ook. Werkeloze in werkkampen stoppen. Dan wordt de meerderheidsgroep gelukkig. Geen begrotingstekort goedkope zorg. Waarom doen we dit niet?quote:Op woensdag 7 november 2012 19:57 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Ik hang volgens mij niet het slachtoffer uit. Ik beantwoord enkel uit mijn perspectief. Dat is een ander perspectief dan de andere betrokkenen, maar slachtofferrol, nee, zo beschouw ik het ook niet.
Waar ik nu achter ben gekomen is dat je altijd je eigen geluk moet najagen. Je mogelijkheden beperken omdat er andere mensen in het spel meedoen vind ik een bijzaak. Uiteindelijk gaat iedereen voor eigen geluk en moet je jezelf niet beperken of limiteren. Ieder mens heeft een eigen mening.
quote:Op woensdag 7 november 2012 20:03 schreef Lienekien het volgende:
Als ik een vriendin moest belazeren om haar vriend voor mij te winnen, dan zou ik me daar veel te rot bij voelen om nog te spreken van 'najagen van eigen geluk'. Ik zou wachten tot er iemand voorbijkwam met wie ik zonder nare bijsmaak in een relatie zou kunnen stappen.
Mee eens.quote:Op maandag 5 november 2012 13:14 schreef Taurus het volgende:
[..]
Als de schuldige partij in dit geval met de leugen kan leven, dan zie ik niet de reden waarom hij recht heeft op de volledige waarheid. Hij heeft ook helemaal nergens 'recht' op.quote:Op maandag 5 november 2012 17:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Voordeel van beide partijenEcht waar hoor .. dat je die woorden nog op die manier in je mond durft te nemen.
Het was mijn vriend door de omstandigheden. Maar desalniettemin leef ik met hem mee, ik zal als hij daar behoefte aan heeft het gesprek met hem aangaan. Ik zie daar verder geen redenen in om hem nu op te bellen en mij te verklaren.quote:Op maandag 5 november 2012 19:10 schreef probeer het volgende:
En TS, jij doet je er nu ook wel makkelijk vanaf zeg..
".. ik laat haar daar eigenlijk nu ook vrij in. Zij moet het doen zoals zij denkt dat juist is en daar een goed gevoel bij heeft."
Het was ook jouw vriend. Lekker makkelijk, nu een beetje 'neutraal' gaan lopen doen.
Je kunt niet je hele eigen leven voor anderen leven.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:01 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wel een mooie definiëring van egoïsme eigenlijk.
Zeer zeker niet, maar als we allen voor zich gingen doen.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:08 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Je kunt niet je hele eigen leven voor anderen leven.
Daar verschillen mensen in. Als jouw vriendin, jouw vriendin is geworden door de omstandigheden van die man die je leuk vindt, dan sta je daar anders in.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:03 schreef Lienekien het volgende:
Als ik een vriendin moest belazeren om haar vriend voor mij te winnen, dan zou ik me daar veel te rot bij voelen om nog te spreken van 'najagen van eigen geluk'. Ik zou wachten tot er iemand voorbijkwam met wie ik zonder nare bijsmaak in een relatie zou kunnen stappen.
Voor sommige doelen kun je niet rekening blijven houden met anderen. Eerst kijk je wat de mogelijkheden zijn en schat je je kansen in. Zijn ze enigszins reëel en het waard, dan kun je het doorzetten en kijken hoe ver je komt; waar besef soms pas later komt.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:09 schreef He-man- het volgende:
[..]
Zeer zeker niet, maar als we allen voor zich gingen doen.
Je hebt gelijk, maar nu kaapte jij haar weg. Wat als morgen iemand anders haar weg gaat kapen? Zou het je dan niets doen? Zou je dan gewoon doorgaan met je leven zonder dat er wat gebeurd is?quote:Op woensdag 7 november 2012 20:16 schreef Vaandrig het volgende:
Voor sommige doelen kun je niet rekening blijven houden met anderen. Eerst kijk je wat de mogelijkheden zijn en schat je je kansen in. Zijn ze enigszins reëel en het waard, dan kun je het doorzetten en kijken hoe ver je komt; waar besef soms pas later komt.
misschien hebben je ex-en wel tegen je gelogen en was jouw onbetrouwbaarheid in deze wel de reden. weet jij veel.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:02 schreef Taurus het volgende:
[..]
Neen. Eerdere relaties wilden dat ik het eerlijk zou zeggen, maar wisten ook dat ik dat niet zou doen. Is nooit de reden geweest dat het stuk is gelopen, ik weet er blijkbaar genoeg tegenover te zetten
Of ze nemen genoegen met iemand die vreemdgaat blijkbaar gewoon omdat ze verder weinig kunnen krijgen of het zo wel goed vinden. Geen van beide spreekt voor haar in ieder geval, behalve haar eigen idee natuurlijk weerquote:Op woensdag 7 november 2012 20:26 schreef dawg het volgende:
[..]
misschien hebben je ex-en wel tegen je gelogen en was jouw onbetrouwbaarheid in deze wel de reden. weet jij veel.
Het lijkt me niet aan jou om te bepalen waar iemand al dan niet mee zou kunnen leven.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:07 schreef Vaandrig het volgende:
Als de schuldige partij in dit geval met de leugen kan leven, dan zie ik niet de reden waarom hij recht heeft op de volledige waarheid. Hij heeft ook helemaal nergens 'recht' op.
mijn punt is dat iemand die ervoor kiest niet de waarheid over deze dingen te vertellen wel erg naïef is aangezien ze er blijkbaar van uitgaat dat haar wel de waarheid verteld is. als iemand mij haar instelling zou vertellen, en die is zoals taurus haar instelling, zou ik het zelf ook niet meer zo nauw nemen met de waarheid, waarom zou ik ook?quote:Op woensdag 7 november 2012 20:30 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Of ze nemen genoegen met iemand die vreemdgaat blijkbaar gewoon omdat ze verder weinig kunnen krijgen of het zo wel goed vinden. Geen van beide spreekt voor haar in ieder geval, behalve haar eigen idee natuurlijk weerMisschien is het wel zo dat als je alle redenaties maar voor jezelf in de positieve kant gooit, hoe onrealistisch ook, dat je dan toch oprecht blij kan zijn en geloven. Krijg dat idee wel bij Taurus want ze kan zelfs nog denken dat ze genoeg te bieden heeft om vreemdgaan te compenseren terwijl elke normale persoon weg zou gaan hoeveel de persoon ook te bieden heeft. Zegt eerder wat over haar relatie/vriend dan over haar kwaliteiten zover ik kan zien
Goed punt. Klopt wel denk ik jaquote:Op woensdag 7 november 2012 20:40 schreef dawg het volgende:
[..]
mijn punt is dat iemand die ervoor kiest niet de waarheid over deze dingen te vertellen wel erg naïef is aangezien ze er blijkbaar van uitgaat dat haar wel de waarheid verteld is. als iemand mij haar instelling zou vertellen, en die is zoals taurus haar instelling, zou ik het zelf ook niet meer zo nauw nemen met de waarheid, waarom zou ik ook?
taurus kennende denk ik niet dat ze wanhopige losers zou daten namelijk.
Nu is ze jouw vriendin en jullie zijn verliefd, maar hoe zal het daarna gaan? Kan je haar vertrouwen wetende dat ze vatbaar is voor wat jij gedaan hebt? Hoe zal je het vinden als ze met een jongen afspreekt of moet samen werken of wat dan ook? Wetende dat ze kon liegen omdat ze iets wou, dat ze met jouw naar bed ging in dezelfde tijd als ze dat ook met haar vriend deed? Kan je daar ooit gerust op zijn? Als ze het doet heb jij er niks over te zeggen eigenlijk, jij doet immers aan dezelfde praktijken mee. Wat als dat geluk waar jij van vind dat je zo voor moet gaan, ongeacht wat, alleen duurt totdat zij een nieuw iemand tegenkomt waar ze meer in ziet dan in jou?quote:Op woensdag 7 november 2012 20:16 schreef Vaandrig het volgende:
Daar verschillen mensen in. Als jouw vriendin, jouw vriendin is geworden door de omstandigheden van die man die je leuk vindt, dan sta je daar anders in.
Precies, dat is een klimaat van egoïsme en onbetrouwbaarheid wat je op die manier creëert.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:40 schreef dawg het volgende:
mijn punt is dat iemand die ervoor kiest niet de waarheid over deze dingen te vertellen wel erg naïef is aangezien ze er blijkbaar van uitgaat dat haar wel de waarheid verteld is. als iemand mij haar instelling zou vertellen, en die is zoals taurus haar instelling, zou ik het zelf ook niet meer zo nauw nemen met de waarheid, waarom zou ik ook?
Ach, rationaliseer vooral een eind weg. Je kunt ook gewoon toegeven dat je daden moreel gezien aan de discutabele kant zijn in plaats van met dergelijke praatjes te komen.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:08 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Je kunt niet je hele eigen leven voor anderen leven.
Inmiddels heeft ze het uitgemaakt. Hij reageerde geschokt, emotioneel en toch enigszins verwacht omdat de laatste dagen het pure hectiek was. Vooral omdat die beste vriendin de druk op de waarheid vertellen had gelegd. Dat is het vervelende als je het eerste anderen vertelt en dan de betreffende in kwestie; iedereen bemoeit zich ermee. Volgens mij hebben ze zo'n 3 uur gepraat. Best lang. Vooral het uitleggen van hoe & waarom beantwoorden en hij had aangegeven haar te vergeven als ze met hem verder zou gaan. Wat het allemaal nog moeilijker maakte, dan het al was. Een makkelijk gesprek was het zeer zeker niet. Ze was daarna toen ze naar mij toe kwam helemaal kapot en heeft de hele nacht wakker gelegen. Het viel voor hem zo rauw op zijn dak dat ze ook zo ineens uit huis ging. Zijn ouders hebben haar ook al gebeld en haar ouders. En ze heeft vandaag een gesprek met haar ouders gehad en willen mij ontmoeten. Daarnaast willen ook de ouders van hem een gesprek met haar. Dan heb je nog eens de facebook berichten en whatsapps.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:28 schreef Seven. het volgende:
TS, heeft ze het inmiddels uitgemaakt met haar vriend?
Als ik zie wat de gevolgen zijn en hoe veel moeite dit allemaal gekost heeft, dan ben ik daar niet bang voor. We hebben voor elkaar uiteindelijk gekozen. Het is niet een slippertje, one night stand of iets anders instabiel. Omdat je bij elkaar bent vanuit een minder nette manier betekent niet dat je minder gek op elkaar bent of nog steeds vatbaar voor herhaling bent.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:23 schreef He-man- het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar nu kaapte jij haar weg. Wat als morgen iemand anders haar weg gaat kapen? Zou het je dan niets doen? Zou je dan gewoon doorgaan met je leven zonder dat er wat gebeurd is?
Ik vraag dat niet, ik vroeg hoe je je dan zou voelen.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:35 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Als ik zie wat de gevolgen zijn en hoe veel moeite dit allemaal gekost heeft, dan ben ik daar niet bang voor. We hebben voor elkaar uiteindelijk gekozen. Het is niet een slippertje, one night stand of iets anders instabiel. Omdat je bij elkaar bent vanuit een minder nette manier betekent niet dat je minder gek op elkaar bent of nog steeds vatbaar voor herhaling bent.
Was haar nu ex-vriend hier bang voor toen ze met jou aan het vreemd gaan was?quote:Op woensdag 7 november 2012 21:35 schreef Vaandrig het volgende:
Als ik zie wat de gevolgen zijn en hoe veel moeite dit allemaal gekost heeft, dan ben ik daar niet bang voor.
Arme knulquote:Op woensdag 7 november 2012 21:27 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Inmiddels heeft ze het uitgemaakt. Hij reageerde geschokt, emotioneel en toch enigszins verwacht omdat de laatste dagen het pure hectiek was. Vooral omdat die beste vriendin de druk op de waarheid vertellen had gelegd. Dat is het vervelende als je het eerste anderen vertelt en dan de betreffende in kwestie; iedereen bemoeit zich ermee. Volgens mij hebben ze zo'n 3 uur gepraat. Best lang. Vooral het uitleggen van hoe & waarom beantwoorden en hij had aangegeven haar te vergeven als ze met hem verder zou gaan. Wat het allemaal nog moeilijker maakte, dan het al was. Een makkelijk gesprek was het zeer zeker niet. Ze was daarna toen ze naar mij toe kwam helemaal kapot en heeft de hele nacht wakker gelegen. Het viel voor hem zo rauw op zijn dak dat ze ook zo ineens uit huis ging. Zijn ouders hebben haar ook al gebeld en haar ouders. En ze heeft vandaag een gesprek met haar ouders gehad en willen mij ontmoeten. Daarnaast willen ook de ouders van hem een gesprek met haar. Dan heb je nog eens de facebook berichten en whatsapps.
Hoe ik mij zou voelen: niet fijn uiteraard. Maar voel nu alleen euforische gevoelens. Kan daar eigenlijk ook moeilijk aan denken.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:35 schreef He-man- het volgende:
[..]
Ik vraag dat niet, ik vroeg hoe je je dan zou voelen.
Als je een langdurige affaire hebt naast je bestaande relatie en alleen spijt hebt dat iemand erachter is gekomen, dat is een verkeerd motief waar herhaling te verwachten is. Het andere motief is dat je verliefd op een ander bent en het zelf opbiecht wetende wat je te wachten staat omdat je zelf een duidelijke keuze hebt gemaakt. Oke, dat we hier veel te lang mee bezig waren en ons ik haar hier in had meegesleept was en is niet netjes.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:46 schreef Canillas het volgende:
[..]
Was haar nu ex-vriend hier bang voor toen ze met jou aan het vreemd gaan was?
Bedankt voor je reactie. Dit is inderdaad niet een verwachte reactie na de meerderheid van de reacties te hebben gelezen.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Arme knul![]()
TS, Iig fijn dat je ons op de hoogte houdt, dat waardeer ik (zie je niet vaak in topics waar de meerderheid het niet helemaal met TS eens is). En ook heel veel geluk en plezier voor jou en je nieuwe vriendinnetje.
quote:Op woensdag 7 november 2012 20:40 schreef dawg het volgende:
[..]
taurus kennende denk ik niet dat ze wanhopige losers zou daten namelijk.
Je gaat wel van het slechtste uit, wederom.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:30 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Of ze nemen genoegen met iemand die vreemdgaat blijkbaar gewoon omdat ze verder weinig kunnen krijgen of het zo wel goed vinden. Geen van beide spreekt voor haar in ieder geval, behalve haar eigen idee natuurlijk weerMisschien is het wel zo dat als je alle redenaties maar voor jezelf in de positieve kant gooit, hoe onrealistisch ook, dat je dan toch oprecht blij kan zijn en geloven. Krijg dat idee wel bij Taurus want ze kan zelfs nog denken dat ze genoeg te bieden heeft om vreemdgaan te compenseren terwijl elke normale persoon weg zou gaan hoeveel de persoon ook te bieden heeft. Zegt eerder wat over haar relatie/vriend dan over haar kwaliteiten zover ik kan zien
Mooi. Dan was het allemaal niet voor niets.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:55 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Hoe ik mij zou voelen: niet fijn uiteraard. Maar voel nu alleen euforische gevoelens. Kan daar eigenlijk ook moeilijk aan denken.
omdat je stellig beweert dat het niet om die reden uit gegaan is natuurlijk.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:15 schreef Taurus het volgende:
[..]Waar lees jij dat ik er van uit ga dat mij altijd de waarheid is verteld? Ik heb vaak genoeg gezegd dat ik niet alleen mezelf niet vertrouw als ik zou beloven altijd trouw te blijven, ik vertrouw niemand op dat punt. Ik geloof gewoon niet dat je kunt zeggen 'ik zal nooit vreemdgaan'.
Misschien is er wel tegen me gelogen. Gelukkig weet ik daar niets van.
Haha, nou, ik heb het altijd zelf beeindigd.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:21 schreef dawg het volgende:
[..]
omdat je stellig beweert dat het niet om die reden uit gegaan is natuurlijk.
Nou sorry hoor lieve Taurus. Maar naar mijn idee ga ik uit van het meest realistische. De meeste mensen accepteren gewoon geen vreemdganger tenzij de relatie hen niet boeit e.d. Dus het is voor mij onlogisch om eruit te concluderen dat je veel te compenseren hebt omdat ze bij je blijven.. En ook van het slechtste uit omdat je mening nou eenmaal vrij extreem lijkt te zijn in vergelijking met de rest. Dat is meestal geen goed teken. En wat je nu zegt over dat ze accepteren dat je het niet zegt als je vreemdgaat... tjah ik weet het niet meer hoor. Ik kan me moeilijk indenken dat iemand zo'n gesprek met me heeft en ik dan moet zeggen van ja ik accepteer het wel zolang je het maar niet zegt (daar komt het feitelijk op neer). Dan geef ik gewoon al minder om die meid als ik dat zo stel want zoiets is geen basis voor vertrouwen..quote:Op woensdag 7 november 2012 22:18 schreef Taurus het volgende:
[..]
Je gaat wel van het slechtste uit, wederom.Waarom toch? En waarom bepaal jij wie er 'normaal' is in deze? Ze accepteerden trouwens niet dat ik vreemdging, gekkie, ze accepteerden dat ik het niet zou zeggen als ik een keer over de schreef ga. Ook al zouden zij het wel willen weten. Het was altijd wel een gevoelig punt, maar geen breekpunt.
Nou ja het gaat erom dat je genoeg hebt om te compenseren dat ze bij je bleven toch. Ik stelde dat ze dan dus wel genoegen nemen met minder. Als jij het dan uitmaakt betekent dat natuurlijk niet direct dat je genoeg had te compenseren dat ze bij je bleven. Kan gewoon betekenen dat hen het niet zo nauw nemen, niet zoveel kunnen krijgen, zelf ook vreemdgaan of wat dan ook. Wat jij zegt is een valse afgeleidequote:Op woensdag 7 november 2012 22:23 schreef Taurus het volgende:
[..]
Haha, nou, ik heb het altijd zelf beeindigd.Best een reden om me die stelligheid te kunnen veroorloven lijkt me.
Ik denk dat ik daar meer over kan zeggen dan jij. Ik heb het niet over relaties van 'n paar maanden. Mijn houding hierin was gewoon geen reden om de relatie te stoppen, en gekscherend zei ik 'blijkbaar wist ik er genoeg tegenover te zettenquote:Op woensdag 7 november 2012 22:27 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou ja het gaat erom dat je genoeg hebt om te compenseren dat ze bij je bleven toch. Ik stelde dat ze dan dus wel genoegen nemen met minder. Als jij het dan uitmaakt betekent dat natuurlijk niet direct dat je genoeg had te compenseren dat ze bij je bleven. Kan gewoon betekenen dat hen het niet zo nauw nemen, niet zoveel kunnen krijgen, zelf ook vreemdgaan of wat dan ook. Wat jij zegt is een valse afgeleide
Ik geloof dat jij het punt mist, jij zegt niet bang te zijn dat zij jou zal belazeren, dat was de vriend van je ex ook niet, toch gebeurde dat wel. Hij was geschokt dat het gebeurd was, hij zag het dus niet aankomen, net zoals jij het nu niet aan ziet komen. Hij had niet verwacht dat zij zoiets zou doen, ze deed het wel, wat zij deed was inderdaad niet netjes maar deed dat wel. Dus hoe kun jij vertrouwen dat ze dat bij jou niet zal doen? Je hebt immers zelf bewezen dat het mogelijk is dat het gebeurd wanneer ze iemand treft die haar raakt zoals jij gedaan hebt. Nu voel je je euforisch, logisch, verliefdheid etc. maar hoe denk je dat het daarna zal zijn? Dit is jouw 1e verliefdheid dus wellicht heeft het weinig zin te hebben over een daarna, je zit er nu nog middenin en zij ook, net zoals ze dat waarschijnlijk had met haar ex-vriend in het begin, maar hoe zal jij reageren als zij met andere jongens omgaat? Met ze afspreekt of met uitgaan tegenkomt?quote:Op woensdag 7 november 2012 22:04 schreef Vaandrig het volgende:
Als je een langdurige affaire hebt naast je bestaande relatie en alleen spijt hebt dat iemand erachter is gekomen, dat is een verkeerd motief waar herhaling te verwachten is. Het andere motief is dat je verliefd op een ander bent en het zelf opbiecht wetende wat je te wachten staat omdat je zelf een duidelijke keuze hebt gemaakt. Oke, dat we hier veel te lang mee bezig waren en ons ik haar hier in had meegesleept was en is niet netjes.
Teruglezend misschien een niet goed verwoord voorbeeld, maar ik neem aan dat je snapt, dat het om het motief gaat.
En ook meer over kan liegen/mooier praten dan het isquote:Op woensdag 7 november 2012 22:37 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik denk dat ik daar meer over kan zeggen dan jij. Ik heb het niet over relaties van 'n paar maanden. Mijn houding hierin was gewoon geen reden om de relatie te stoppen, en gekscherend zei ik 'blijkbaar wist ik er genoeg tegenover te zetten'. Ik bedoelde gewoon te zeggen dat mijn mening hierover nooit een groot probleem is geweest in mijn relaties. En ja, het was positief: er was veel meer dan dat namelijk.
ahh ja, dat dacht ik stiekem ook al, nadat ik dat gepost had.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:23 schreef Taurus het volgende:
[..]
Haha, nou, ik heb het altijd zelf beeindigd.Best een reden om me die stelligheid te kunnen veroorloven lijkt me.
Denk je dat het hierbij ophoudt? Die jongen ligt nu te malen in bed over de vragen die hij niet gesteld heeft, geef het een weekje en hij zal woedend zijn. Dit is pas het begin van het einde. Ik hoop dat TS z'n relatie er tegen bestand is.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:39 schreef Nithosm het volgende:
Zo, het opbreken is niet eens zo heel slecht gegaan.
Jammer dat de reeks nu ten einde loopt. Hopelijk kan je lang bij d´r blijven Vaandrig.
Oké, dat moet ik eigenlijk terugnemen. Meteen dat gedoe met de ouders. Wat vindt je daar van?
Heb je net iemands leven deels verwoest, moet je jezelf voorstellen in iemands anders´ hun leven. Weeeeeird. Waarom kies je niet voor een ´tussen´ rust?
Gelukkig denken veel mensen er anders over.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:57 schreef Vaandrig het volgende:
Geschetst vanuit die situatie is de kans net zo groot als dat in een relatie van een ander. Ik geloof niet dat je vanuit dat motief meer kans hebt om in herhaling te vallen, dan een ander.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:39 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij het punt mist, jij zegt niet bang te zijn dat zij jou zal belazeren, dat was de vriend van je ex ook niet, toch gebeurde dat wel. Hij was geschokt dat het gebeurd was, hij zag het dus niet aankomen, net zoals jij het nu niet aan ziet komen. Hij had niet verwacht dat zij zoiets zou doen, ze deed het wel, wat zij deed was inderdaad niet netjes maar deed dat wel. Dus hoe kun jij vertrouwen dat ze dat bij jou niet zal doen? Je hebt immers zelf bewezen dat het mogelijk is dat het gebeurd wanneer ze iemand treft die haar raakt zoals jij gedaan hebt. Nu voel je je euforisch, logisch, verliefdheid etc. maar hoe denk je dat het daarna zal zijn? Dit is jouw 1e verliefdheid dus wellicht heeft het weinig zin te hebben over een daarna, je zit er nu nog middenin en zij ook, net zoals ze dat waarschijnlijk had met haar ex-vriend in het begin, maar hoe zal jij reageren als zij met andere jongens omgaat? Met ze afspreekt of met uitgaan tegenkomt?
Wat bedoel je precies met tussen rust ? Een pauze tot de gemoederen gekalmeerd zijn ? Dat was ook mijn plan, maar zij vindt het onzin. Ze zegt die keuze gemaakt te hebben om samen te kunnen zijn en niet apart van elkaar te leven totdat het weer rustig is.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:39 schreef Nithosm het volgende:
Zo, het opbreken is niet eens zo heel slecht gegaan.
Jammer dat de reeks nu ten einde loopt. Hopelijk kan je lang bij d´r blijven Vaandrig.
Oké, dat moet ik eigenlijk terugnemen. Meteen dat gedoe met de ouders. Wat vindt je daar van?
Heb je net iemands leven deels verwoest, moet je jezelf voorstellen in iemands anders´ hun leven. Weeeeeird. Waarom kies je niet voor een ´tussen´ rust?
Dat was duidelijk gaande de posts, maar toch bedankt.quote:Op woensdag 7 november 2012 23:11 schreef Seven. het volgende:
Thanks voor de update, TS!
Ik denk dat je wel weet dat ik me niet kan vinden in je handelswijze maar ik wens jou en je vriendin veel geluk samen, en ik hoop dat het jou nooit overkomt. En als het je toch overkomt, dan hoop ik dat je het weet te relativeren zoals je dat in dit topic ook deed.
Dat is hij nu al. Eigenlijk zou ik morgen een weekendje weg gaan. Maar als ik ga zonder haar dan is het fout, als ik met haar ga is het fout en lijkt het ontwijkend naar hem en iedereen. Eigenlijk zou het ook even de perfecte uitvlucht zijn voor een paar dagen.quote:Op woensdag 7 november 2012 23:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Denk je dat het hierbij ophoudt? Die jongen ligt nu te malen in bed over de vragen die hij niet gesteld heeft, geef het een weekje en hij zal woedend zijn. Dit is pas het begin van het einde. Ik hoop dat TS z'n relatie er tegen bestand is.
Het is de vraag hoe lang heb je de volledige controle. Bij verliefdheid spelen er ook andere factoren mee.quote:Op woensdag 7 november 2012 23:22 schreef Seven. het volgende:
Wat betreft vreemdgaan: ikzelf ga mezelf niet bezatten zonder hem erbij want daarvoor heb ik niet genoeg controle over mezelf. Voor mij ligt de grens heel simpel. Zou ik dit doen als hij erbij was => ja/nee. En als ik zat ben, word ik flirterig dus daar houdt het voor mij op. Ik kan dus niet met 100% zekerheid zeggen dat ik die fout nooit zou maken en ik weet niet of ik het op zou biechten bij een eenmalige fout want ik heb nog nooit in die situatie gezeten. Dus tot op zekere hoogte kan ik me best vinden in Taurus d'r gezanik.
Verliefd worden op iemand anders heb je ook niet in de hand. Hoe je daarmee omgaat heb je echter wel volledige controle over. En ik hoop echt dat ik nooit zo stom ben om me zo in te laten palmen door een ander dat ik bereid ben om mijn partner te bedriegen, hij zou er aan onderdoor gaan.
Heb je niet het idee dat zij teveel direct van de ene relatie de volgende in wil? Kan ze wel alleen zijn?quote:Op donderdag 8 november 2012 19:28 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met tussen rust ? Een pauze tot de gemoederen gekalmeerd zijn ? Dat was ook mijn plan, maar zij vindt het onzin. Ze zegt die keuze gemaakt te hebben om samen te kunnen zijn en niet apart van elkaar te leven totdat het weer rustig is.
Haar ouders willen denk ik een soort van goedkeur geven voor hun dochter. Het is hun dochter en zijn bezorgd neem ik aan. Heb daar geen problemen mee zolang het maar geen lang verhoor wordt of een verbale terechtstelling van mijn 'daden'.
Verwoest wil ik het niet noemen voor die jongen. Hij zal zijn emoties wel weer overkomen en weer verdergaan. Alhoewel hij nu al graag weer een gesprek met haar wil hebben.
quote:Op woensdag 7 november 2012 23:22 schreef Seven. het volgende:
Wat betreft vreemdgaan: ikzelf ga mezelf niet bezatten zonder hem erbij want daarvoor heb ik niet genoeg controle over mezelf. Voor mij ligt de grens heel simpel. Zou ik dit doen als hij erbij was => ja/nee. En als ik zat ben, word ik flirterig dus daar houdt het voor mij op. Ik kan dus niet met 100% zekerheid zeggen dat ik die fout nooit zou maken en ik weet niet of ik het op zou biechten bij een eenmalige fout want ik heb nog nooit in die situatie gezeten. Dus tot op zekere hoogte kan ik me best vinden in Taurus d'r gezanik.
Verliefd worden op iemand anders heb je ook niet in de hand. Hoe je daarmee omgaat heb je echter wel volledige controle over. En ik hoop echt dat ik nooit zo stom ben om me zo in te laten palmen door een ander dat ik bereid ben om mijn partner te bedriegen, hij zou er aan onderdoor gaan.
Jbz zuur!quote:
Hej, we verschillen in deze situatie (sterk) van mening, maar dat betekent niet dat ik je jouw geluk niet gunquote:Op woensdag 7 november 2012 22:04 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Als je een langdurige affaire hebt naast je bestaande relatie en alleen spijt hebt dat iemand erachter is gekomen, dat is een verkeerd motief waar herhaling te verwachten is. Het andere motief is dat je verliefd op een ander bent en het zelf opbiecht wetende wat je te wachten staat omdat je zelf een duidelijke keuze hebt gemaakt. Oke, dat we hier veel te lang mee bezig waren en ons ik haar hier in had meegesleept was en is niet netjes.
Teruglezend misschien een niet goed verwoord voorbeeld, maar ik neem aan dat je snapt, dat het om het motief gaat.
[..]
Bedankt voor je reactie. Dit is inderdaad niet een verwachte reactie na de meerderheid van de reacties te hebben gelezen.
Ik vind het een beetje onaardig.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:53 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Dat slaat nou weer nergens op
There's nothing to see here people, move alongquote:
Ok, dacht dat TS actie had ondernomen ofzo.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:13 schreef Miss.X het volgende:
[..]
There's nothing to see here people, move along
beetje gtst drama perikelen; ontrouw, bedrog en verraad etc.
Had hij toch al gedaan?quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:23 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ok, dacht dat TS actie had ondernomen ofzo.Ik kom wel terug bij deel 3.
Ze wil direct verder zonder eerst actie te ondernemen en vervolgens afwachten. Al moet ik zeggen dat ze nu wel aanhankelijker is dan eerst of dat ik had verwacht. Maar dat vermindert gaande de tijd neem ik aan.quote:Op donderdag 8 november 2012 19:53 schreef Canillas het volgende:
[..]
Heb je niet het idee dat zij teveel direct van de ene relatie de volgende in wil? Kan ze wel alleen zijn?
Ze zou een tweede gesprek met hem hebben, maar hij kwam meer bij zinnen en voordat het gesprek plaatsvond kon ze: "oprotten". Daarna wou hij alsnog dat gesprek hebben en heb ik haar geadviseerd om het toch maar te doen met het tijdstip en locatie haar keuze. Was volgens mij een behoorlijk koud gesprek waar beiden zich koud opstelden. Dus helemaal duidelijk uitgesproken is het volgens mij nog steeds niet.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:10 schreef Nithosm het volgende:
[..]
Jbz zuur!![]()
Maar OT: Vaandrig, wellicht dat je nu in een hectische tijd zit maar over een aantal weken de grootste spanning weg. Dan kan je wellicht een weekeinde weg met je liefde.
Gaat je vriendin trouwens in op de 'aanvraag' van het 2de gesprek?
Ikzelf heb helaas - wel een iets andere situatie - in zijn schoenen gestaan. Na 2 gesprekken begreep ik nog geen zak van de hele situatie en heb ik haar (mijn ex) nauwelijks meer gesproken.
Ben er dan ook van op de hoogte dat het wellicht ook zo kan lopen en dat je vriendin dat ook moet accepteren. Laat mij niets anders dan jullie allen geluk danwel sterkte te wensen.
Het zou ook wat zijn he als jullie nu al ongelukkig waren.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:32 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Goed, socialmedia hetze overleeft en nog steeds gelukkig samen.
Waarom?quote:Op donderdag 22 november 2012 11:31 schreef Vaandrig het volgende:
Ze wil direct verder zonder eerst actie te ondernemen en vervolgens afwachten. Al moet ik zeggen dat ze nu wel aanhankelijker is dan eerst of dat ik had verwacht. Maar dat vermindert gaande de tijd neem ik aan.
Inderdaad.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:34 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Het zou ook wat zijn he als jullie nu al ongelukkig waren.
Door de situatie die nu kalmeert en ze beetje bij beetje weer haar sociale leven gaat oppakken die even stil lag.quote:
Dat gevoel had ik ook. Het is natuurlijk een angst dat het jezelf kan overkomen en reageer je fel.quote:Op maandag 26 november 2012 00:52 schreef Mishu het volgende:
Als het echte liefde is moet je er voor gaan.
Knap dat je het zo goed hebt volgehouden met al die spanningen enzo, en van die mensen die je bang gaan lopen maken met dingen (o.a. in dit topic). Dat zijn mensen die vooral hun eigen angsten en gewetenswroegingen proberen te bevredigen.
Subtiel steeds verder gaan en de grenzen voor dat moment opzoeken. Maar op een gegeven moment heb je ook beide lust naar elkaar.quote:Op maandag 26 november 2012 01:01 schreef Mishu het volgende:
Hoe heb je haar trouwens uberhaupt zo ver gekregen om haar met jou naar bed te laten gaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |