abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118805518
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:45 schreef Seven. het volgende:
Dus TS: heeft ze het haar zus inmiddels al verteld?
Het is inmiddels via een groot drama festijn aan haar beste vriendin en zus verteld. Ze is nu zover dat ze het morgen gaat vertellen op haar manier. Dan kunnen we allemaal verder.

[ Bericht 43% gewijzigd door Vaandrig op 04-11-2012 14:21:06 ]
pi_118805576
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 14:06 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Dit + dat die zogenaamde empathie ook een gemakkelijke vluchtweg is voor sommigen om er maar mee weg te komen zonder problemen. Terwijl ze de ander juist verneuken door te laten geloven dat ze een relatie hebben met een persoon die dus heel anders is. Vaak zou de partner het wel uitmaken na zoiets en om dat niet te riskeren maar niks zeggen of halve waarheden onder het mom van 'ik denk wel aan hem'. Terwijl wat je zegt helemaal klopt, als ze echt zo zou denken zou ze het in eerste instantie al niet doen. Het zijn gewoon allemaal maar wat hoopjes redenaties bij elkaar gevoegd om maar niet verantwoordelijkheid te hoeven te nemen voor je daden
Helemaal mee eens.

Ze vinden het ow zo erg dat ze het gedaan hebben en noemen dat empathie maar de empathie om het niet te doen is er op dat moment niet. Maar goed, berouw komt na de zonde zou je denken maar als vervolgens daar ook prima mee geleefd kon worden dan kan je je afvragen of er überhaupt empathie in het spel was en het niet gewoon puur egoïsme is wat erachter zit.

Dat zie je trouwens allemaal terug in het wel durven vertellen dat je zo bent maar niet op durft te biechten wat je gedaan hebt, nog een stuk egoïsme, ze staan er zogenaamd achter totdat het consequenties dreigt te hebben, dan begint het liegen.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_118805930
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:11 schreef Vaandrig het volgende:

[..]

Het is inmiddels via een groot drama festijn aan haar beste vriendin en zus verteld. Ze is nu zover dat ze het morgen gaat vertellen op haar manier. Dan kunnen we allemaal verder.
Waarom wijzigde je dat bericht? Er stond relevante informatie.
  zondag 4 november 2012 @ 18:51:06 #129
277627 Seven.
We are Borg.
pi_118816421
quote:
5s.gif Op zondag 4 november 2012 14:21 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Welke relevante informatie? :P

En TS: wat is 'haar' manier? En welk drama maakten haar zus en vriendin ervan?
Resistance is futile.
pi_118817052
pi_118819214
quote:
5s.gif Op zondag 4 november 2012 14:21 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Bij nader inzien leek het me te veel informatie, maar als je het terug kan zetten als moderator, dan ga je gang.

quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 18:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

Welke relevante informatie? :P

En TS: wat is 'haar' manier? En welk drama maakten haar zus en vriendin ervan?
Ze reageerden geschokt, meelevend en begripvol doordat ze geen enkel woord zonder 100 tranen kon vertellen. Ze voelden zich ook zwaar bedonderd dat ze het allemaal achter had gehouden en de wijze waarop alles gebeurde.

Met drama festijn bedoelde ik meer dat haar vriendin en zus net zo hard mee huilden en alles boven tafel kwam van haar kant en alles deels uitgepraat is.

Ik sta nog steeds achter het idee van de halve waarheid, maar ik denk dat ze ook bij hem alles op tafel wil gooien en dus de complete waarheid vertellen, ik laat haar daar eigenlijk nu ook vrij in. Zij moet het doen zoals zij denkt dat juist is en daar een goed gevoel bij heeft. Ik kan enkel adviseren, maar ga absoluut niet opdringen.

De relevante informatie denk ik: ze gaat het morgen zeggen, direct het huis uit en bij haar zus in trekken om bij te komen. Alhoewel ze nog steeds direct bij mij wil intrekken, denk ik dat ze beter haar rust bij iemand neutraal kan vinden.
pi_118819360
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 19:07 schreef Dale. het volgende:
[ afbeelding ]
Het is inmiddels ook al een soapserie geworden nu dat andere mensen er vanaf weten. Popcorn kun je er zeker bij nemen nu dat 2 mensen er vanaf weten regent het al whaps, laat staan na morgenavond.
pi_118819679
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:13 schreef Canillas het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Ze vinden het ow zo erg dat ze het gedaan hebben en noemen dat empathie maar de empathie om het niet te doen is er op dat moment niet. Maar goed, berouw komt na de zonde zou je denken maar als vervolgens daar ook prima mee geleefd kon worden dan kan je je afvragen of er überhaupt empathie in het spel was en het niet gewoon puur egoïsme is wat erachter zit.

Dat zie je trouwens allemaal terug in het wel durven vertellen dat je zo bent maar niet op durft te biechten wat je gedaan hebt, nog een stuk egoïsme, ze staan er zogenaamd achter totdat het consequenties dreigt te hebben, dan begint het liegen.
Ik noem het een rationele afweging in het voordeel van beide partijen.
  zondag 4 november 2012 @ 20:21:45 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_118820320
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:58 schreef Vaandrig het volgende:

[..]

Bij nader inzien leek het me te veel informatie, maar als je het terug kan zetten als moderator, dan ga je gang.

[..]

Ze reageerden geschokt, meelevend en begripvol doordat ze geen enkel woord zonder 100 tranen kon vertellen. Ze voelden zich ook zwaar bedonderd dat ze het allemaal achter had gehouden en de wijze waarop alles gebeurde.

Met drama festijn bedoelde ik meer dat haar vriendin en zus net zo hard mee huilden en alles boven tafel kwam van haar kant en alles deels uitgepraat is.

Ik sta nog steeds achter het idee van de halve waarheid, maar ik denk dat ze ook bij hem alles op tafel wil gooien en dus de complete waarheid vertellen, ik laat haar daar eigenlijk nu ook vrij in. Zij moet het doen zoals zij denkt dat juist is en daar een goed gevoel bij heeft. Ik kan enkel adviseren, maar ga absoluut niet opdringen.

De relevante informatie denk ik: ze gaat het morgen zeggen, direct het huis uit en bij haar zus in trekken om bij te komen. Alhoewel ze nog steeds direct bij mij wil intrekken, denk ik dat ze beter haar rust bij iemand neutraal kan vinden.
Als zij zich bedonderd voelen, hoe zou haar vriend zich dan voelen?

Wil jij dat ze direct bij jou intrekt? En wat gaat ze precies tegen hem zeggen?
Resistance is futile.
  zondag 4 november 2012 @ 20:23:14 #135
277627 Seven.
We are Borg.
pi_118820394
Misschien heb ik iets gemist trouwens, hoe lang heb jij al seks met haar?
Resistance is futile.
pi_118820529
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 20:08 schreef Vaandrig het volgende:
Ik noem het een rationele afweging in het voordeel van beide partijen.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:34 schreef Vaandrig het volgende:
Vrouwen en aandacht van vrouwen kom ik niet te kort en ben die typische klootzak met back-ups.
Ja, je klinkt wel als iemand die rationeel gezien stevig staat ja, en waar ben jij eigenlijk rationeel over? Andermans gevoel?

Hoe rationeel ga je om met het feit dat wanneer jullie samen waren zijn dat ook met haar vriend was? Dat ze met hem tijd door bracht en sliep sliep etc. hoe sta je daar tegenover?

Hoe groot acht je de kans dat wanneer hier het nieuwe en spannende van af is je terug gaat naar je oude manier van doen en zelf vreemd gaat? Je weer die 'typische klootzak' bent? Dan heb je wel alvast een voordeel; dit meisje heeft daar niks van te zeggen, ze doet het zelf immers ook met jou.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_118824341
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 20:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

Als zij zich bedonderd voelen, hoe zou haar vriend zich dan voelen?

Wil jij dat ze direct bij jou intrekt? En wat gaat ze precies tegen hem zeggen?
Ik denk dat het vertellen zo een schok teweeg brengt bij zowel hem, maar ook zeker bij haar, dat ze beter bij haar zus kan bijkomen, dan bij mij. Direct bij mij intrekken: liever niet. Haar zus is als een vriendin, waar ze straks mee kan praten. Ze kan ook veel kwijt aan mij, maar de relatie vriend-vriendin ligt toch anders dan het aan een vriendin voor een vrouw vertellen en helemaal aan neutraliteit in dit geval.

Geen flauw idee wat ze precies gaat vertellen. Maar het sex gedeelte zie ik niet als toegevoegde waarde in dit hele verhaal. Desnoods kom het later een keer ter sprake als zijnde een gedoseerde waarheid. Maar de meerwaarde in het uitmaken voor ander en dit ter sprake brengen zie ik niet.
  zondag 4 november 2012 @ 21:21:39 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_118824604
Nee, dat snap ik ook wel, voor haar vriend gaat die shock alleen maar groter zijn. Maar let's face it: de kans dat hij erachter komt is enorm groot.

En ik vind het treffend dat je zo gek bent op haar, maar ook weer niet zo gek op haar dat ze wel bij jou in mag trekken. Ben je toch niet zo overtuigd van hoe diep het van jouw kant zit? Ben je bang dat je op haar uitgekeken raakt als ze eenmaal all yours is?
Resistance is futile.
pi_118825879
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 20:25 schreef Canillas het volgende:

[..]

[..]

Ja, je klinkt wel als iemand die rationeel gezien stevig staat ja, en waar ben jij eigenlijk rationeel over? Andermans gevoel?

Hoe rationeel ga je om met het feit dat wanneer jullie samen waren zijn dat ook met haar vriend was? Dat ze met hem tijd door bracht en sliep sliep etc. hoe sta je daar tegenover?

Hoe groot acht je de kans dat wanneer hier het nieuwe en spannende van af is je terug gaat naar je oude manier van doen en zelf vreemd gaat? Je weer die 'typische klootzak' bent? Dan heb je wel alvast een voordeel; dit meisje heeft daar niks van te zeggen, ze doet het zelf immers ook met jou.
Ik zet mijn gevoel en emotionele afweging aan de kant om een rationele afweging te maken. Jij vindt dat een persoon niet voor een ander mag bepalen wat hij wel of niet kan verdragen en alles dus maar plat op tafel gegooid moet worden. Persoonlijk vind ik het halveren van de waarheid zonder losse eindjes beter en doeltreffender voor de persoon in kwestie. Eigenlijk vind ik alles plat op tafel gooien als irrationeel te beschouwen en deels egoïstisch omdat je eigen gevoel hier in meespeelt en voor jezelf de de last van je schouders te gooien.

Het is een lastige situatie te noemen en we zijn er zo goed als mogelijk mee omgegaan. Heel veel kun je ook niet veranderen tijdens overspel. Routines en gedrag mogen niet veranderen omdat je anders argwaan wekt. Ik ben mij heel bewust wat er gespeeld heeft en nu nog speelt. Of ik het nog een keer zou doen voor een meisje: nee. Zij is het tot nu toe echter wel waard geweest.

Door met vrouwen vreemd te gaan als je er geen gevoelens voor hebt is vrij simpel. In vele ogen ben je dan die klootzak, ik zie het meer als gebruik maken van de opties die aangeboden worden. Hierdoor ken je ook geen enkele jaloezie. Omdat je niks voor die vrouwen voelt is het makkelijk om te blijven shiften. Nu is die hele drang echter weg. Zoals ik al in de beginpost schreef heeft ze iets losgemaakt in mij. En als dit een avontuurtje was, dan was ik bij de eerste drama tekenen al lang weg geweest.
pi_118827002
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 21:21 schreef Seven. het volgende:
Nee, dat snap ik ook wel, voor haar vriend gaat die shock alleen maar groter zijn. Maar let's face it: de kans dat hij erachter komt is enorm groot.

En ik vind het treffend dat je zo gek bent op haar, maar ook weer niet zo gek op haar dat ze wel bij jou in mag trekken. Ben je toch niet zo overtuigd van hoe diep het van jouw kant zit? Ben je bang dat je op haar uitgekeken raakt als ze eenmaal all yours is?
Ik denk dat ze meer aan een vriendin heeft de eerste paar dagen dan mij. Persoonlijk zie ik mijzelf ook niet de BFF uithangen. En vooral niet omdat het zowel over hem als mij gaat. Daar kun je beter een neutraal persoon in hebben waar ze alles aan kwijt kan. Als ze wil, kan ze gewoon bij mij intrekken, ik spreek alleen mijn voorkeur uit. Deels vraag ik mij ook de impact van direct samenwonen af.
pi_118829268
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:54 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je zegt te handelen uit egoisme en empathie, en zoals het egoisme betaamd zet je je egoisme in die uitspraak voor op en daarna de empathie, of wat daarvan overblijft. Als empathie werkelijk zo belangrijk was hierin zou je niet de beslissing om vreemd te gaan niet nemen, gevoelsmatig zou je weten wat je de ander daarmee aan doet, het is je egoisme wat ervoor zorgt dat je het toch doet, om dat vervolgens met allerlei praatjes 'goed' te willen praten.
Nee, dat is een stadium daarvóór. Wat ik al meerdere keren heb uitgelegd is dat ook ik streef naar monogamie; ik ga niet naar een feestje, wetende dat ik het met een ander ga doen. Ik heb die verleiding wel eens niet kunnen weerstaan. Op zo'n moment is er geen sprake van empathie.

Maar waar het hier om ging, en ook in het geval van TS is; wat doe je er mee? Je bent al over de schreef gegaan, vertel je de waarheid of niet? En dán speelt - hoe zeer jij dat ook betwijfelt - zowel empathie als egoisme een rol (en geen idee welke groter/eerder is); ik hou het stil omdat dat voor iedereen het beste is. Ja, ik denk dan voor een ander, en ja, ik denk dan ook aan mezelf. So be it.
quote:
Ga aub wel door met posten en reageren, de motieven worden steeds duidelijker, des te duidelijker ook wat er niet aan spoort.
Ja hehe, tuurlijk wordt het duidelijker als jij mijn ontkenning en gevoelens die ik hier uitleg gewoon negeert en je eigen conclusies eraan verbindt. Je ontkent mijn empathie omdat jij je daar niets bij kunt voorstellen; vreemdgaan is al rot, het voor je houden daarna kan dús alleen maar uit egoisme besloten worden. Dat is eerder een tekortkoming aan empathie/begrip van jouw kant, dan van mijn kant.

Er spoort voor jóuw normen en waarden iets niet aan, dat is het enige wat jij kunt claimen. Maar ieder het zijne, lijkt me. ;)
pi_118831291
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:41 schreef Vaandrig het volgende:
Het is een lastige situatie te noemen en we zijn er zo goed als mogelijk mee omgegaan. Heel veel kun je ook niet veranderen tijdens overspel.
Je had het niet kunnen doen, je had het kunnen stoppen, je had kunnen zeggen dat je niks met haar zou doen voordat ze aan het vriend op zou biechten dat ze gevoelens voor je had, etc, je had ontzettend veel andere dingen kunnen doen maar daar koos je niet voor. Dit is niet iets wat jou plots overkwam, een misstap, je hebt dit doelbewust nagestreefd, dus waar haal je het vandaan dat je nu het slachtoffer uit kan hangen?
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 22:26 schreef Taurus het volgende:
vreemdgaan is al rot
Dezelfde slachtofferrol als Ts, zelfde egoïsme, zelfde onkunde.
pi_118832487
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:04 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je had het niet kunnen doen, je had het kunnen stoppen, je had kunnen zeggen dat je niks met haar zou doen voordat ze aan het vriend op zou biechten dat ze gevoelens voor je had, etc, je had ontzettend veel andere dingen kunnen doen maar daar koos je niet voor. Dit is niet iets wat jou plots overkwam, een misstap, je hebt dit doelbewust nagestreefd, dus waar haal je het vandaan dat je nu het slachtoffer uit kan hangen?
Dit is toch geen slachtoffer spelen? Het is gewoon toegeven dat TS soms geen mooi mens is. Dat jij daar moeite mee hebt; soit.

Wat TS betreft; ik ga uit, door zijn verhaal, van een verliefdheid waardoor hij graag bij haar wilde zijn - ook fysiek.

Ik heb daar wel begrip voor, en zeker gezien het feit dat TS niet gebonden was maar gewoon vrij spel had. Als ik verliefd ben kan mij de relatie van de man die ik zou willen niet zoveel schelen. Ik vind het dan ook zeer begrijpelijk van TS dat hij toch voor haar is gegaan en blij is geweest dat zij hem ook wilde en dat ook fysiek liet merken.
quote:
Dezelfde slachtofferrol als Ts, zelfde egoïsme, zelfde onkunde.
Hmmm geen slachtofferrol, die zie ik eigenlijk zowel bij TS als bij mij niet terug. En waar komt die 'onkunde' vandaan?
pi_118836780
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:30 schreef Taurus het volgende:
Ik heb daar wel begrip voor, en zeker gezien het feit dat TS niet gebonden was maar gewoon vrij spel had. Als ik verliefd ben kan mij de relatie van de man die ik zou willen niet zoveel schelen.
Ja, dat is je egoïsme; jij vind wat jij gelooft dat jij wil het belangrijkst en als je een ander mee kwetst dan is dat maar zo. Daarin verschillen jij en Ts gelukkig van de, hopelijk, meeste mensen. Maar jij hebt met je egoïsme geen probleem, daar is het egoïsme voor. Daar past vreemdgaan ook bij; jij wil iets op dat moment, empathie verdwijnt en jij doet wat jij wil, ongeacht de gevolgen. Volwassen dingen doen op de manier van een kind.
quote:
Hmmm geen slachtofferrol, die zie ik eigenlijk zowel bij TS als bij mij niet terug. En waar komt die 'onkunde' vandaan?
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 22:26 schreef Taurus het volgende:
Ik heb die verleiding wel eens niet kunnen weerstaan. Op zo'n moment is er geen sprake van empathie.
Je kon iets niet; onkunde, maar goed:
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2011 14:10 schreef Taurus het volgende:
Absoluut moet je zaken afwegen en nadenken over wat je doet, maar in het geval van vreemdgaan hebben we het over gevoelens, lust, drift, etc. Dat is echt te vergelijken met woede die je voor iemand kan voelen waarbij je bijvoorbeeld een keer een mep verkoopt. Zo kun je ook een ontzettende lust voelen en zwichten voor de verleiding, en ik wil ook zo zijn.n' e Ik wil helemaal niet leven met beloftes en uitspraken als 'ik zal nooit slaan 'ik zal nooit vreemd gaan'. Ik vind eigenlijk ook dat anderen dat niet kunnen zeggen, maar goed, dat is niet aan mij natuurlijk.
Maar dit wil niet zeggen dat ik nergens over nadenk of nooit bewust keuzes maak, ik vind echter bij dit soort zaken emotie en gevoelens niet te onderschatten.
Dit is hoe wil jij wil zijn en je vind op een bepaalde manier dat je dat kan maken, dat is kennelijk hoe jij in het leven staat en daar krijg je een hoop reacties op, wat zoals eerder gezegd en erg positief teken is, het laat zien dat de meeste mensen niet zo willen zijn, dat is toch wel geruststellend.
  maandag 5 november 2012 @ 10:49:17 #145
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118840170
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 08:25 schreef Canillas het volgende:

Dit is hoe wil jij wil zijn en je vind op een bepaalde manier dat je dat kan maken, dat is kennelijk hoe jij in het leven staat en daar krijg je een hoop reacties op, wat zoals eerder gezegd en erg positief teken is, het laat zien dat de meeste mensen niet zo willen zijn, dat is toch wel geruststellend.
Maar ondertussen gaat wel 1 op de 4 mensen vreemd en staan bladen vol met advertenties voor een site die vreemdgaan ondersteunt :')
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_118840752
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:49 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Maar ondertussen gaat wel 1 op de 4 mensen vreemd en staan bladen vol met advertenties voor een site die vreemdgaan ondersteunt :')
Bestaan zo'n sites echt? Triest... :N
  maandag 5 november 2012 @ 11:12:54 #147
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118840790
quote:
15s.gif Op maandag 5 november 2012 11:11 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Bestaan zo'n sites echt? Triest... :N
Ja, secondlove.nl, adverteert gewoon in de Viva en dat soort bladen :')
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_118840860
quote:

[..]

3 op de 4 dus blijkbaar niet, nog altijd een meerderheid, gelukkig.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_118841385
quote:
Ja, die bladen staan ook vol met advertenties voor andere producten die een vorm van geluk beloven terwijl ze per definitie daar niet toe in staat zijn, verschil is alleen dat je met die dingen jezelf iets aandoet en met vreemdgaan een ander.

[ Bericht 0% gewijzigd door Canillas op 05-11-2012 11:50:42 ]
  maandag 5 november 2012 @ 11:32:49 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118841407
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:31 schreef Canillas het volgende:

[..]

Ja, die bladen staan ook vol met advertenties voor andere producten die een vorm van beloven terwijl ze per definitie daar niet toe in staat zijn, verschil is alleen dat je met die dingen jezelf iets aandoet en met vreemdgaan een ander.
Een vorm van...?
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')