abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118731834
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 18:08 schreef probeer het volgende:

[..]

Jup, mijn partner en ik zijn samengesmolten tot 1 wezen en we gebruiken seks om samen als 1, een hoger en goddelijker platform te bereiken :').

Je legt me allemaal onzin in de mond. De aannames die je hierin maakt raken kant nog wal. Het enige punt dat ik aandraag in deze post, is dat ik vind dat mijn partner recht heeft op de waarheid. Punt. Klaar.
Ik leg je niets in de mond; ik had het over mijn visie, niet over die van jou. Wat 'samensmelten' betreft, bedoel ik. Ik vind dat mijn partner niet altijd recht heeft op de waarheid. Ik vind de waarheid niet altijd welkom, en ik vind dat je moet nadenken over wat je opbiecht en zegt. Dat is een verschil in mentaliteit tussen jou en mij, ik kan die van mij beredeneren zonder die van jou af te keuren. Nu jij nog.
pi_118731845
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 18:05 schreef _Lily_ het volgende:
Taurus is een notoire vreemdganger en haar partner vindt het best. Nja prima als dat goed werkt
Dat is niet juist natuurlijk. Ik ben vreemdgegaan, in het verleden. Mijn huidige partner vindt vreemdgaan niet best, maar accepteert dat ik zo mijn keuzes maak in wat ik hem vertel en niet. Ik snap dat het voordeliger voor jou is het zo naar zwart wit te trekken, maar redelijkheid eist iets meer nuance. Als jij daar niet aan wil voldoen en het beeld simpel wil houden begrijp ik dat best; maak het je zo makkelijk mogelijk zou ik zeggen.

Overigens werkt het goed inderdaad. Niet zoals jij het voorstelt, maar wel zoals ik leef. Dat dat voor jou niet geldt verbaast me niets en ik dring je dan ook geen enkele andere moraal op.
pi_118731876
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:31 schreef Canillas het volgende:

[..]

Heel verhaal weer, gaat alleen voorbij het punt dat jij gelooft dat jij voor een ander mag bepalen welke versie van de waarheid jij diegene voorhoudt. Je ben er zo van overtuigd het allemaal kan en kan gebeuren maar er eerlijk over zijn durf je dan niet. Daarnaast is het duidelijk dat je in je relaties duidelijk een afstand houdt, je zal je wel niet kwetsbaar op durven stellen.
Ik durf dat wel, het komt alleen niet in jou op dat ik er voor kies dat niet te doen. Uit onwil. Vanwege de consequenties, voor mij en voor hem. Blijkbaar kun jij je niets anders dan angst daarachter voorstellen, maar dat is projectie. Bij mij zit er egoisme en empathie achter. Ik red mijn eigen relatie en zijn geluk. En zo denkt hij er ook over; dus in vredesnaam; wie ben jij om dat te betwisten. Jij hebt van zo'n afstand een andere visie, so be it.
quote:
Je redeneert zo ''ik doe wat ik wil en als ik iets doe wat een ander niet oke vind als hij het wist dan vertel ik het niet want ook dat wil ik en die 'last' van het liegen draag ik zelf'' en daar voeg je aan toe ''ik kan die last zonder problemen dragen, ondervind er geen last aan''. Dus ''ik doe wat ik wil want dat telt voor mij het meest''.
In eerste instantie zeker ja. En ik betwijfel ook of jij niet in je leven voor jezelf kiest. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat iederen voor zichzelf leeft. Hoe dat tot uiting komt verschilt; ik kies voor mezelf, maar ik ben alleen gelukkig als ik mijn partner ook gelukkig zie. En dat is wat jij niet gelooft en wat je niet in mijn persoon wil zien omdat ik in het verleden wel eens een orgasme heb gekregen van een ander en daar niet te zwaar over denk. Ik hoop dat je zelf ook ziet hoe stom dit klinkt; je moet toegeven dat jouw bezwaren wat dat betreft gebaseerd zijn op normen en waarden die jou zijn bijgebracht en waar je vierkant achter blijft staan. Dat mag ook, maar ik denk dat die niet realistisch zijn. Ik vind het prima als jij je daaraan vast blijft houden, maar ik doe dat niet. Ik beloof geen eeuwige trouw, en ik verwacht dat van mijn partner ook niet. Wel verwacht ik dat je daar je best voor doet; en dat is ook wat ik doe en wat mijn partner ook doet.
quote:
Je vind het ook prima om toe te geven dat je egoïsme je hierin leidt en hebt daar geen problemen mee, dat werkt voor jou, jij hoeft op deze manier nergens last van te hebben, anderen vinden zulke egoïsme iets kwalijks. Het gaat ook niet per se over het vreemdgaan maar het egoïsme, het willen hebben van iets, verkiezen boven of je een ander daarmee iets aan doet. Dat is met mensen die misdaden etc. plegen precies hetzelfde, jij hebt alleen het 'geluk' dat je geen strafbare feiten pleegt.
Ik heb niet alleen het geluk hoor, ik pleeg bewust geen strafbare feiten. :') Ik vind het namelijk terecht dat die strafbaar zijn; ik ben dus niet bang voor de straf, ik sta sowieso niet achter die daden. Die strafbaar zijn. Wat dat betreft staan het Nederlands recht en ik op één lijn. Vreemdgaan hoort daar niet bij en dat is in jouw hoofd blijkbaar anders; daar kan ik ook niets aan doen. Ik zie dat niet als een vreselijk vergrijp.
quote:
Maar jij vind dat oké, en daar gaat het uiteindelijk om, dat jij het oké vind. Je krijgt veel reacties op je denkwijze en manier van doen en dat is een positief iets, zou niet best zijn als de meerderheid er zo over dacht. Het is het egoïsme wat zorgt voor het vreemdgaan op zich, je moet namelijk eerst vinden dat je dat kan maken, jezelf zo zien tegenover een ander. Vervolgens praat je dat egoïsme weer 'goed'.
Ik hoef dat dus niet 'goed te praten', want ik vind het al goed. Overigens vind ik vreemdgaan in essentie niet goed; ik heb nu al meerdere keren aangegeven dat ik streef naar monogamie. En dat dat me over het algemeen ook prima lukt. Zo moeilijk is dat inderdaad niet, als je om iemand geeft en met diens wensen (dat ik het niet met een ander doe) rekening houdt. Het is echter blijkbaar voor jou en anderen interessanter om mij voor te doen als notoire vreemdganger. :') Whatever suits you. Pik het op zoals jou het het beste uit komt, want er is geen winnaar. Het zijn verschillende visies op het leven die jij simpelweg niet zo hanteert zoals ik dat doe. Kies gewoon voor een vrouw die niet denkt zoals ik en er is niets aan de hand. Blijf zelf vooral in je onvoorwaardelijke trouw geloven en draag dat ook uit; maar laat anderen die dat niet kunnen beloven met rust wat dit betreft. Andere visies zijn toegestaan, vreemdgaan is niet strafbaar.
pi_118731907
Wow, is dit nog steeds bezig :')
pi_118732002
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 02:12 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik leg je niets in de mond; ik had het over mijn visie, niet over die van jou. Wat 'samensmelten' betreft, bedoel ik. Ik vind dat mijn partner niet altijd recht heeft op de waarheid. Ik vind de waarheid niet altijd welkom, en ik vind dat je moet nadenken over wat je opbiecht en zegt. Dat is een verschil in mentaliteit tussen jou en mij, ik kan die van mij beredeneren zonder die van jou af te keuren. Nu jij nog.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:26 schreef probeer het volgende:
Edit: ik lees net een van je eerdere posts. Mjah, netjes. lijkt me niets mis met op zon manier een relatie aangaan. Als je al van elkaar weet dat je in bepaalde gevallen niet kiest voor de complete waarheid, maar eerder voor een halve om elkaar te besparen. Prima, en helemaal niets mis mee.

Let wel, in zon situatie hebben 2 partners met elkaar duidelijk afgesproken wat ze wel en niet willen weten. In de situatie van TS zou dat meisje voor haar vriendje in gaan vullen wat hij wel of niet wil weten. En dat vind ik echt enorm hartstikke fout. Groot verschil.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 18:14 schreef probeer het volgende:
En dan wil ik ook graag even duidelijk aangeven waar het me nu steekt Taurus. Kijk dat jij op zon manier leeft en dat het voor jou werkt. Helemaal prima. Serieus tof voor je. En zoals je aangeeft weten de mensen om je heen dat jij zo denkt etc etc, dus hoeft een vriendje die eerlijkheid/waarheid ook niet van je te verwachten.

Maar, hoe zit dat bij de situatie van TS? Is dat meisje met haar vriendje ook zo open qua relaties en hebben ze met elkaar afgesproken dat soort uitstapjes/vreemdgaan te verzwijgen? Dat lijkt me dus niet het geval (anders was het niet zon enorm probleem in dit topic). Dan mag je aannemen dat vriendje en vriendinnetje uit de OP niet op dezelfde manier in hun relatie staan als jij en je vriendje. En dat dat vriendje dus wel gewoon de waarheid wil weten.

Dat meisje ontneemt hem zijn keuze.
:*

Ik heb monogame relaties gehad, en open relaties. Eentje waarin zij vreemd ging, eentje waarin ik vreemd ging*. Maar altijd stond waarheid en openheid voorop, zodat we altijd een volledig geïnformeerde keuze konden maken. Ik vind denk ik vertrouwen binnen een relatie erg belangrijk. En daar hoort voor een stukje ook bij dat je op elkaar kan steunen. Dat je er van op aan kan dat de ander je de waarheid vertelt.

En wat sowieso superduper-belangrijk is, is dat jij en je partner (in het algemeen) dit soort zaken gewoon bespreken, zodat je van elkaar weet of je meer op een 'Taurus'-manier, of een 'Canillas'-manier in een relatie staat. Beiden prima, zolang je dat dan maar van elkaar weet, zodat je in ieder geval een gedeelte van de pijn, en de leugens, weg kan nemen in dit soort situaties (verliefdheid op en/of vreemdgaan met een ander).

* beiden volgende scenario: verliefd op een ander uit gemeenschappelijke vriendenkring, zoenen, volledig opbiechten en huidige relatie beëindigen, aardige pauze, rustig kijken naar verliefdheid met 3e. In haar geval zijn ze nog steeds samen, in mijn geval was dat na 3 maanden weer over.

[ Bericht 15% gewijzigd door probeer op 02-11-2012 03:18:59 ]
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 2 november 2012 @ 06:39:52 #106
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_118732230
Wat een lelijkheid in dit topic, bah.

Ik zou overigens echt niet met een man willen zijn die vreemdgaat met mij terwijl ie nog een vriendin heeft. No wayyyy
Heaven is a place on earth with you
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:40:56 #107
277627 Seven.
We are Borg.
pi_118751537
De grote vraag is nu eigenlijk 'pist Taurus buiten de pot?' want over TS zijn situatie gaat het sinds de topickaap amper meer.
Resistance is futile.
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:45:47 #108
277627 Seven.
We are Borg.
pi_118751718
Oh wacht, Taurus heeft al bevestigd dat ze buiten de pot gepist heeft. Bedankt voor je tegengeluid, maar ik ben je nu wel beu met je eeuwige geleuter over hoe jij dit beleeft vanuit je eigen nauwe straatje. We snappen nu precies hoe JIJ dit voor jezelf goedpraat en da's prima dat jij ermee kunt leven. Dit topic gaat over TS, over the object of his affection en haar vriend.

Dus TS: heeft ze het haar zus inmiddels al verteld?
Resistance is futile.
pi_118752506
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:45 schreef Seven. het volgende:
Oh wacht, Taurus heeft al bevestigd dat ze buiten de pot gepist heeft. Bedankt voor je tegengeluid, maar ik ben je nu wel beu met je eeuwige geleuter over hoe jij dit beleeft vanuit je eigen nauwe straatje. We snappen nu precies hoe JIJ dit voor jezelf goedpraat en da's prima dat jij ermee kunt leven. Dit topic gaat over TS, over the object of his affection en haar vriend.

Dus TS: heeft ze het haar zus inmiddels al verteld?
Niet zo katten, nergens voor nodig. -

Ik heb het voortdurend over de situatie van TS gehad, maar jullie vinden mijn mening daarin zo interessant dat er verdere vragen worden gesteld. Die beantwoord ik natuurlijk met liefde. O+

Als je nog even gaat sneren en tegelijkertijd verwacht dat ik geen tegengeluid geef omdat jij het beu bent, ben jij de persoon die naast de pot piest. ;) Niet ik.
  vrijdag 2 november 2012 @ 23:41:34 #110
277627 Seven.
We are Borg.
pi_118761644
Ah OK, dus je bent gewoon ordinair aan het trollen. Quote deze nog even, heb je gelijk het laatste woord.
Resistance is futile.
pi_118770713
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 02:26 schreef Taurus het volgende:
Bij mij zit er egoisme en empathie achter.
Misschien is dan de vraag hoeveel werkelijke empathie er overblijft wanneer je die in het hokje van egoïsme stopt, en of het niet meer empathie is die jou goed uitkomt ipv de ander.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_118775641
Mensen als Taurus en de TS bewijzen maar al te goed hoe verschrikkelijk oversekst, materialistisch en respectloos de gemiddelde persoon tegenwoordig is. Walgelijk. Dan blijf ik maar lekker 'ouderwets', maar ondanks dat ik in het verleden al 2 keer besodemieterd ben en volgens hun redenatie des te meer reden zou hebben om wantrouwend te zijn, ga ik respectvol met mijn partner om en wordt er, wanneer zich akkefietjes of zelfs problemen mochten voordoen, gepraat in plaats van bij iemand anders in de armen of nog erger, onder de lakens te vliegen.
  zaterdag 3 november 2012 @ 16:11:35 #113
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_118776500
En ik dacht dat deel 1 al genoeg uitgemolken was. Komt er nog een deel 2
we dan
pi_118777533
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 12:47 schreef Canillas het volgende:

[..]

Misschien is dan de vraag hoeveel werkelijke empathie er overblijft wanneer je die in het hokje van egoïsme stopt, en of het niet meer empathie is die jou goed uitkomt ipv de ander.
Joh, als jij dat zo graag zo wilt bekijken dan doe je dat toch gewoon? Ik ken mijn beweegredenen om te handelen en te redeneren zoals ik doe goed genoeg. Ik begrijp heel goed, vanuit jouw optiek, dat je ze wantrouwt of betwijfelt, maar ik ga daar natuurlijk niet aan toegeven als dat - ook niet stiekem - niet is hoe ik het voel/zie.
Je kunt het je niet voorstellen, blijkbaar, dat er empathie richting mijn partner en ten bate van mijn partner bestaat in dat zondige hoofd van mij, maar dat is toch echt jouw probleem. ;)
pi_118777623
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 15:43 schreef Impossibruuu het volgende:
Mensen als Taurus en de TS bewijzen maar al te goed hoe verschrikkelijk oversekst, materialistisch en respectloos de gemiddelde persoon tegenwoordig is. Walgelijk. Dan blijf ik maar lekker 'ouderwets', maar ondanks dat ik in het verleden al 2 keer besodemieterd ben en volgens hun redenatie des te meer reden zou hebben om wantrouwend te zijn, ga ik respectvol met mijn partner om en wordt er, wanneer zich akkefietjes of zelfs problemen mochten voordoen, gepraat in plaats van bij iemand anders in de armen of nog erger, onder de lakens te vliegen.
:{w Ik ga ook respectvol om met mijn partner hoor. Dat de maatschappij oversekst en materialistisch is zal ik niet ontkennen.
pi_118777841
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 16:53 schreef Taurus het volgende:
:{w Ik ga ook respectvol om met mijn partner hoor.
Respectvol? Schijnbaar vind je het normaal om wanneer je jeuk aan je poes hebt of wanneer het even tegen zit in je relatie, maar met een ander te gaan rampetampen, afgezien van het feit of je partner daar bewust van is of niet. Kan aan mij liggen, maar ik vind dat alles behalve respectvol. Niet alleen jegens je partner, maar ook jezelf.
pi_118777948
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 17:02 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

Respectvol? Schijnbaar vind je het normaal om wanneer je jeuk aan je poes hebt of wanneer het even tegen zit in je relatie, maar met een ander te gaan rampetampen, afgezien van het feit of je partner daar bewust van is of niet. Kan aan mij liggen, maar ik vind dat alles behalve respectvol, niet alleen jegens je partner, maar ook jezelf.
Dat ligt dus aan jou, inderdaad. Vooral omdat ik meerdere keren heb uitgelegd dat ik het begrijpelijk vind, niet normaal, goed, of iets wat ik met enige regelmaat in praktijk breng. :')
pi_118782578
TS laat niks meer van zich horen, het vriendinnetje heeft vast besloten om bij haar vriend te blijven.
pi_118782623
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 15:43 schreef Impossibruuu het volgende:
Helemaal mee eens :). Gelukkig zijn er ook nog mensen die waarde hechten aan normen en waarden.
pi_118804130
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 23:10 schreef Miss.X het volgende:

[..]

Ik gun hem de waarheid en dat hij niet met een leugen blijft leven. En ik geloof zeker dat hij beter af is als hij weet met wie hij te maken heeft (gehad).

Zal voor hem makkelijker zijn om haar uit zijn hoofd te zetten, tenminste daar ga ik van uit.
Ik snap niet waarom jij en anderen hier zouden toegeven vreemdgegaan te zijn of seks te hebben gehad en het complete verhaal te vertellen. Waarom zou je zoiets tot de seks aan toe vertellen? Omdat je zelf een schuldgevoel hebt en je er zelf niet mee kan leven, of omdat je juist aan een ander denkt en weet dat je toch niet meer terug in de tijd kan om het te voorkomen of anders te doen.

Wat valt er op te biechten aan overspel als je partner de halve waarheid weet. Wat hij dient te weten voor de toekomst en om zijn eigen weg te gaan volgen moet worden vertelt. Door de halve waarheid belast je de ander ook minder zwaar in iets wat al zwaar is. Ik snap niet waar de drang om dit te vertellen vandaan komt.

Als hij niet weet wat er is gebeurd, leeft hij ook niet met een leugen.
pi_118804545
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:31 schreef Vaandrig het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom jij en anderen hier zouden toegeven vreemdgegaan te zijn of seks te hebben gehad en het complete verhaal te vertellen. Waarom zou je zoiets tot de seks aan toe vertellen? Omdat je zelf een schuldgevoel hebt en je er zelf niet mee kan leven, of omdat je juist aan een ander denkt en weet dat je toch niet meer terug in de tijd kan om het te voorkomen of anders te doen.

Wat valt er op te biechten aan overspel als je partner de halve waarheid weet. Wat hij dient te weten voor de toekomst en om zijn eigen weg te gaan volgen moet worden vertelt. Door de halve waarheid belast je de ander ook minder zwaar in iets wat al zwaar is. Ik snap niet waar de drang om dit te vertellen vandaan komt.

zondag 4 november 2012 @ 13:48:57 #122
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_118804763
quote:

[..]

De drang is er omdat het goed is voor hem om te weten wat voor een slechte vriendin hij feitelijk heeft. Je kan niet denken van 'ik vertel hem wel wat ik denk dat goed is voor hem om te horen' omdat je dan voor de ander bepaalt wat hij 'aankan' en in welke mate hij recht heeft om te weten hoe zijn 'vriendin' in elkaar zit. Dat is niet aan jou om te bepalen en ook niet aan haar. Hij kan en moet zelf bepalen hoe het verder gaat en wat hij ermee doet. En daarvoor hebben mensen de hele waarheid nodig. Anders behandel je ze als een persoon die zogenaamd de waarheid niet aan kan en dat de halve waarheid het beste is en blabla. Is niet leuk voor hem misschien maar is wel het beste. Daarom hebben mensen die drang om het te vertellen.
we dan
pi_118804791
quote:

Wat valt er op te biechten aan overspel als je partner de halve waarheid weet.Wat hij dient te weten voor de toekomst en om zijn eigen weg te gaan volgen moet worden vertelt. Door de halve waarheid belast je de ander ook minder zwaar in iets wat al zwaar is. Ik snap niet waar de drang om dit te vertellen vandaan komt.
Precies, en daarom moet de hele waarheid op tafel zodat diegene weet wat hem of haar werkelijk allemaal geflikt heeft, anders neemt diegene een beslissingen op de versie van de waarheid die jij voorhoudt, begrijp je werkelijk niet dat dat het punt is? Dat jij niet voor een ander dat te bepalen hebt? Dat het vrij ziekelijk is dat jij gelooft dat jij een ander zo te belazeren hebt?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_118804913
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 16:50 schreef Taurus het volgende:
Joh, als jij dat zo graag zo wilt bekijken dan doe je dat toch gewoon? Ik ken mijn beweegredenen om te handelen en te redeneren zoals ik doe goed genoeg. Ik begrijp heel goed, vanuit jouw optiek, dat je ze wantrouwt of betwijfelt, maar ik ga daar natuurlijk niet aan toegeven als dat - ook niet stiekem - niet is hoe ik het voel/zie.
Je kunt het je niet voorstellen, blijkbaar, dat er empathie richting mijn partner en ten bate van mijn partner bestaat in dat zondige hoofd van mij, maar dat is toch echt jouw probleem. ;)
Je zegt te handelen uit egoisme en empathie, en zoals het egoisme betaamd zet je je egoisme in die uitspraak voor op en daarna de empathie, of wat daarvan overblijft. Als empathie werkelijk zo belangrijk was hierin zou je niet de beslissing om vreemd te gaan niet nemen, gevoelsmatig zou je weten wat je de ander daarmee aan doet, het is je egoisme wat ervoor zorgt dat je het toch doet, om dat vervolgens met allerlei praatjes 'goed' te willen praten.

Ga aub wel door met posten en reageren, de motieven worden steeds duidelijker, des te duidelijker ook wat er niet aan spoort.
  zondag 4 november 2012 @ 14:06:45 #125
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_118805344
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:54 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je zegt te handelen uit egoisme en empathie, en zoals het egoisme betaamd zet je je egoisme in die uitspraak voor op en daarna de empathie, of wat daarvan overblijft. Als empathie werkelijk zo belangrijk was hierin zou je niet de beslissing om vreemd te gaan niet nemen, gevoelsmatig zou je weten wat je de ander daarmee aan doet, het is je egoisme wat ervoor zorgt dat je het toch doet, om dat vervolgens met allerlei praatjes 'goed' te willen praten.

Ga aub wel door met posten en reageren, de motieven worden steeds duidelijker, des te duidelijker ook wat er niet aan spoort.
Dit + dat die zogenaamde empathie ook een gemakkelijke vluchtweg is voor sommigen om er maar mee weg te komen zonder problemen. Terwijl ze de ander juist verneuken door te laten geloven dat ze een relatie hebben met een persoon die dus heel anders is. Vaak zou de partner het wel uitmaken na zoiets en om dat niet te riskeren maar niks zeggen of halve waarheden onder het mom van 'ik denk wel aan hem'. Terwijl wat je zegt helemaal klopt, als ze echt zo zou denken zou ze het in eerste instantie al niet doen. Het zijn gewoon allemaal maar wat hoopjes redenaties bij elkaar gevoegd om maar niet verantwoordelijkheid te hoeven te nemen voor je daden
we dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')