Dat is nog goedkoop.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:30 schreef iFok. het volgende:
Iets duurder geworden uiteindelijk, 570. Maar prima prijs.
Mooiquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:31 schreef blow... het volgende:
[..]
Dat is nog goedkoop.
Zeker als je ziet dat ze 2e hands nog aangeboden worden voor 300 euro meer.
http://computer-software.(...)mw%3D&fta_ind=3&fs=1
Als je slim bent verkoop je hem over een aantal jaartjes voor een euro of 600 door. Heb je nog winst ook.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:33 schreef iFok. het volgende:
[..]
Mooigewoon een lange tijd gebruiken en voor dezelfde prijs weer verkopen.
Ik kijk wel evenquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:34 schreef blow... het volgende:
[..]
Als je slim bent verkoop je hem over een aantal jaartjes voor een euro of 600 door. Heb je nog winst ook.
Dat zie je dan wel weer. Misschien verbruik je hem gewoon helemaal op.quote:
quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:36 schreef blow... het volgende:
[..]
Dat zie je dan wel weer. Misschien verbruik je hem gewoon helemaal op.
Net niet. Komt wel in de buurt.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:37 schreef iFok. het volgende:
[..]
In combinatie met mijn Macbook is het een iMac
quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:39 schreef Crientj het volgende:
Lol, die had ik ook gezien janice, congrats
Niet op dat scherm, heb zojuist een demomodel iPad2 gekocht.quote:
Tofquote:Op zondag 28 oktober 2012 22:02 schreef Crientj het volgende:
[..]
Niet op dat scherm, heb zojuist een demomodel iPad2 gekocht.
Hoop alleen dat ie niet teveel gebruikersschade heeft en gewoon met doos + lader ed komt.
Voor zover ik weet heb je altijd nog de wet kopen op afstand, waardoor je je product binnen 7 dagen terug mag sturen als deze niet bevalt. Waarschijnlijk zal het grootste nadeel zijn, dat al die apparaten dag en nacht aan de lader zitten. Maargoed, iPad 2 voor 292,50 euro; valt reuze mee.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:04 schreef iFok. het volgende:
[..]
Tof![]()
Hoe zit het eigenlijk. Mocht er teveel schade zijn, mag je hem dan terugsturen?
Er is wel een bepaalde wetgeving dat je het kunt terugsturen, dus zal hiervoor ook gelden. En achja, een slechtere batterij is niet zo erg. Voor zo'n prijs is het geweldigquote:Op zondag 28 oktober 2012 22:05 schreef Crientj het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heb je altijd nog de wet kopen op afstand, waardoor je je product binnen 7 dagen terug mag sturen als deze niet bevalt. Waarschijnlijk zal het grootste nadeel zijn, dat al die apparaten dag en nacht aan de lader zitten. Maargoed, iPad 2 voor 292,50 euro; valt reuze mee.
Klopt en anders even langs de Apple Storequote:Op zondag 28 oktober 2012 22:06 schreef iFok. het volgende:
[..]
Er is wel een bepaalde wetgeving dat je het kunt terugsturen, dus zal hiervoor ook gelden. En achja, een slechtere batterij is niet zo erg. Voor zo'n prijs is het geweldig
Ik hem mijn ipad ook altijd aan de lader.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:05 schreef Crientj het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heb je altijd nog de wet kopen op afstand, waardoor je je product binnen 7 dagen terug mag sturen als deze niet bevalt. Waarschijnlijk zal het grootste nadeel zijn, dat al die apparaten dag en nacht aan de lader zitten. Maargoed, iPad 2 voor 292,50 euro; valt reuze mee.
Zolang je maar wel een goede lader gebruikt.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:19 schreef blow... het volgende:
[..]
Ik hem mijn ipad ook altijd aan de lader.
Maakt niks uit, kan gewoon tegen overladen.
€29,- neertellen voor een Apple lader, terwijl de productie van zo'n lader voor Apple onder de € ligt.. gewoon genaaidquote:Op zondag 28 oktober 2012 23:05 schreef Junkie het volgende:
[..]
Zolang je maar wel een goede lader gebruikt.
A dozen USB chargers in the lab: Apple is very good, but not quite the best
Inderdaad, en op het bedrag van die hele telefoon ga ik nite 10-15 euro besparen op een kabel. Dat is ook precies waar Apple op gokt waarschijnlijkquote:Op maandag 29 oktober 2012 00:10 schreef OverRated het volgende:
Ik durf ook nog niet een namaak lightning kabel te bestellen, wil niet een iPhone 5 met kortsluiting
Wat bedoel je? Er zitten geen speakers in?quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:18 schreef MikeyMo het volgende:
Nieuwe iMac heeft niet eens audio in :S
Volgens mij staan jouw bestanden ergens in Europaquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zo snel even m'n bestanden van Dropbox even borgen. Aangezien Hurricane Sandy over het serverpark heen raast...
Not really the issue data/administratie staat ook in Amerika, als in bedrijfsregistratie.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:37 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Volgens mij staan jouw bestanden ergens in Europavanwege Safe Harbor regels
Waarschijnlijk net als op de MacBook Pro nu. Audio out en in zitten op dezelfde poort.quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:18 schreef MikeyMo het volgende:
Nieuwe iMac heeft niet eens audio in :S
Dit. Ze gaan ervan uit dat de gemiddelde gebruiker apple oortjes gebruikt, en dan zitten de mic en oudio out in 1 plugje.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:32 schreef Junkie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk net als op de MacBook Pro nu. Audio out en in zitten op dezelfde poort.
En alleen analoog.
Maar als je serieus met audio aan de gang gaat, dan koop je toch een externe interface.
Dit is helaas waar.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:53 schreef TwyLight het volgende:
Meeste headsets en mic's hebben tegenwoordig toch een usb aansluiting.
Nee het is zelfs niet meer een gecombineerde plug, puur analoog/digitaal uit + zo'n extra ring voor een koptelefoon-mic.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:32 schreef Junkie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk net als op de MacBook Pro nu. Audio out en in zitten op dezelfde poort.
En alleen analoog.
Maar als je serieus met audio aan de gang gaat, dan koop je toch een externe interface.
Maar er staat dan wel weer dit:quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nee het is zelfs niet meer een gecombineerde plug, puur analoog/digitaal uit + zo'n extra ring voor een koptelefoon-mic.
[ afbeelding ]
Dan kunnen ze niet op mijn telefoon en bezetten ze 1 USB poort.quote:
Koop een micro-usb to lightning. Heb ik gelijk bijbesteld. Kan je wel gewoon dx-kabels bestellen voor 99ct.quote:Op maandag 29 oktober 2012 00:10 schreef OverRated het volgende:
Ik durf ook nog niet een namaak lightning kabel te bestellen, wil niet een iPhone 5 met kortsluiting
Mja waarom zou je een headset (met mic dus) op je telefoon aansluitenquote:Op maandag 29 oktober 2012 18:25 schreef blow... het volgende:
[..]
Dan kunnen ze niet op mijn telefoon en bezetten ze 1 USB poort.
Klopt, maar de app-situatie voor tablets op Android is zo ongeveer gelijk aan de Touchpad. Niet-bestaand. Op een Nexus 7 kom je nog weg met vergrote telefoonapps maar wat mij betreft is de Nexus 10 lipstick op een varken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:35 schreef Tijn het volgende:
De Nexus 10 die net is aangekondigd is de eerste tablet die wat mij betreft kans maakt een iPad-killer te zijn.
Sowieso ondersteunt Android 4.2 meerdere gebruikers met elk hun eigen instellingen en apps. Dat is echt iets wat ik mis in iOS.
Die zijn bijna altijd usbquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:53 schreef MikeyMo het volgende:
Is toch belachelijk dat een computer van 1300 euro geen audio ingang heeft... wat nu als ik opname wil maken van een vinyl of andere analoge bron voor geluidsbewerkingdoeleinden
Dan wil je een betere audio-ingang dan het standaard minijackje.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:53 schreef MikeyMo het volgende:
Is toch belachelijk dat een computer van 1300 euro geen audio ingang heeft... wat nu als ik opname wil maken van een vinyl of andere analoge bron voor geluidsbewerkingdoeleinden
Ehm, wil niet veel zeggen maar Apple heeft dat notificatie centrum juist van Android afgekekenquote:Op maandag 29 oktober 2012 22:32 schreef TC03 het volgende:
Ondertussen heeft Windows Phone 8 nog steeds geen notificatiecentrum.Hoe belachelijk is dat? Het notificatiecentrum op iOS echt koning.
[ afbeelding ]
Dit is zo perfect en geen enkel ander OS heeft dit, ook Android niet. Onbegrijpelijk!
Dat kost ze miljoenen. Rechtzaken kosten geld.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:32 schreef TC03 het volgende:
Ondertussen heeft Windows Phone 8 nog steeds geen notificatiecentrum.Hoe belachelijk is dat? Het notificatiecentrum op iOS echt koning.
[ afbeelding ]
Dit is zo perfect en geen enkel ander OS heeft dit, ook Android niet. Onbegrijpelijk!
Way to go, fuck skeuomorphisms.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:23 schreef FredVleespet het volgende:
Management Restructuring at Apple: Forstall and Browett Out, Ive and Others Add Responsibilities
Macrumors
De grote man achter iOS gaat dus pleite
Dit heeft Apple niet afgekeken hoor, wat Apple heeft afgekeken is die drawer als je telefoon unlocked is. Maar dat het zo op je lock screen staat heeft Android niet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:33 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ehm, wil niet veel zeggen maar Apple heeft dat notificatie centrum juist van Android afgekekenwel improved natuurlijk
Wow, breaking news imo.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:23 schreef FredVleespet het volgende:
Management Restructuring at Apple: Forstall and Browett Out, Ive and Others Add Responsibilities
Macrumors
De grote man achter iOS gaat dus pleite
Zou dat waar zijn?quote:iOS VP Scott Forstall and head of retail John Browett leaving Apple, Jony Ive taking interface design role
Apple has just announced a major executive shake-up: Senior VP of iOS software Scott Forstall is leaving Apple at the end of the year — he'll be serving in an advisory role to CEO Tim Cook until his departure. Additional executive changes include the departure of retail head John Browett, with Jony Ive, Bob Mansfield, Eddy Cue and Craig Federighi being tapped for additional responsibilities.
To make up for the departure of Forstall, Jony Ive will now provide leadership and direction for human interface across the entire company — it sounds like Ive will be getting a major opportunity to bring his famed hardware design sensibility to Apple's software. Eddie Cue, who has been responsible for Apple's digital storefronts, will get increased responsibility in the form of Maps and Siri. Obviously, that's a major challenge for Cue to take on, and it isn't unreasonable to think that the failure of iOS 6 Maps at launch may have directly lead to his removal as iOS VP.
Craig Federighi, who previously served as VP of Mac software, will now be in charge of both iOS and OS X. Apple says this move will help unify software strategy across the two platforms; it sounds like he'll be the one most responsible for assuming Forstall's duties. Finally, VP Bob Mansfield — whose retirement was announced earlier this year before he came back on in a less defined role — will head up a group known as Technologies, with a focus on semiconductor and wireless hardware.
As for John Browett, Apple's Senior VP of retail is out after less than a year on the job. There's no word as to why he left (or was dismissed), but Apple says that a search for a replacement is underway. In the meantime, the company's retail team will report directly to Cook. All told, removing Browett and Forstall from Apple is a significant shake-up, as Forstall was a huge component behind the rapid rise and success of the iOS platform. Adam Lashinsky, author of Inside Apple, theorized on Twitter that Forstall was the "DRI" — directly responsible individual — for Maps and Siri, and thus "paid the price" for Apple's troubles with those two key iOS features. The DRI model was one that Steve Jobs believed strongly in during his role as Apple's CEO, and it looks like the concept lives on under Tim Cook's direction.
Dat het geen functionaliteit biedt. Voorbeeld:quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:41 schreef Scrummie het volgende:
Wat is er mis met skeuomorphisms (behalve het woord)? Ik vind het wel tof eigenlijk. Steve Jobs ook trouwens.
Het ziet er niet uit.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:41 schreef Scrummie het volgende:
Wat is er mis met skeuomorphisms (behalve het woord)? Ik vind het wel tof eigenlijk. Steve Jobs ook trouwens.
Mhoa, als ik zie hoe snel en soepel het werkt vind ik het wel een stukje boven Google maps staan hoor. Het werkt een stuk lekkerder. De routeplanning is alleen enorm kut.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:41 schreef TC03 het volgende:
Maps is inderdaad dramatisch. Het is gewoon overduidelijk minder dan Google Maps. Onbegrijpelijk dat ze dat zelf niet inzien.
Verder inzoomen, dezelfde informatie zit er in.quote:Het grootste nadeel vind ik gewoon het gebrek aan informatie. Google Maps geeft op overzichtelijke wijze ontzettend veel detail, bij Apple Maps zie je enkel wat witte lijnen die straten voor moeten stellen. Stom.
Ja, maar als je verder inzoomt ben je ingezoomd en heb je dus minder overzicht. Het feit dat je in moet zoomen om hetzelfde te kunnen zien is als bij Google Maps geeft toch al aan dat het minder is?quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:44 schreef nietzman het volgende:
[..]
Mhoa, als ik zie hoe snel en soepel het werkt vind ik het wel een stukje boven Google maps staan hoor. Het werkt een stuk lekkerder. De routeplanning is alleen enorm kut.
[..]
Verder inzoomen, dezelfde informatie zit er in.
Dat. En het is gewoon josti, voor digitale apparaten maak je geen analoge interfaces.quote:
Mwuah, hij heeft wel iOS from scratch ontworpen zo'n beetje. Geen josti.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:46 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat. En het is gewoon josti, voor digitale apparaten maak je geen analoge interfaces.
wat is daar mis mee?quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:48 schreef FredVleespet het volgende:
Als Ive nou even het design fixed van OSX Agenda,Reminders,Notes
Ja, dat geeft nog maar eens aan dat Apple op lange termijn de twee naadloos in elkaar wil laten overlopen. Maar het lijkt me een hels karwei eigenlijk.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:49 schreef Blaxje het volgende:
Overigens bizar hoeveel verantwoordelijkheid Craig Federighi ineens op zijn bord krijgt.
Ja, ik vind z'n industrial design skills ook niet echt een garantie voor succes als het gaat om het ontwerpen van interfaces eerlijk gezegd.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
En Jony Ive is natuurlijk goed, met hardware. Software is een ander verhaal.
Je kan het overdrijven inderdaad.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat het geen functionaliteit biedt. Voorbeeld:
[ afbeelding ]
Om terug te spoelen! Wtf.Je kan het ook overdrijven.
Het past totaal niet bij de rest. Het lijkt op een iPad app in OSX.quote:
quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat het geen functionaliteit biedt. Voorbeeld:
[ afbeelding ]
Om terug te spoelen! Wtf.Je kan het ook overdrijven.
Ik vind het juist wel goed dat zulke apps er het zelfde uit zien in iOS en OS X. En qua look zien ze er misschien wel uit als een iOS app, maar qua functionaliteit werkt het nog steeds als een desktop app. Wat ik wel mis aan bijvoorbeeld de Herinneringen app is dat je niet snel een item kan toevoegen in notificatie centrum maar dat je daar de app zelf voor moet openen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:02 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Het past totaal niet bij de rest. Het lijkt op een iPad app in OSX.
Geen idee wat Ive z'n rol nu exact in gaat houden.
En het probleem?quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien moet je Android nog eens bekijken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:32 schreef TC03 het volgende:
[ afbeelding ]
Android heeft geen notificaties op je lock screen hoor.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:12 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Misschien moet je Android nog eens bekijken.
Vergelijk met:quote:
Ik vind iBooks op de iPad wel prima hoor. De kalender ook. Maar op OS X is het raar.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik wil er een in Den Haag. De logische plek zou zijn de Selexyz uit de Passage gooien, maar dat is eigenlijk ook zonde.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:15 schreef Vaatwastablet het volgende:
http://macworld.nl/ipad/7(...)e-in-rotterdam-.html
Nice! Nu is het nog speculeren over de locatie. Ik zeg het oude postkantoor aan de Coolsingel!
Ook zonde van de iCentre die ook al mooi in de Passage daar zit. Maar als Apple Store Rotterdam een succes wordt dan zal DH denk ik wel heel snel volgen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik wil er een in Den Haag. De logische plek zou zijn de Selexyz uit de Passage gooien, maar dat is eigenlijk ook zonde.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:15 schreef Vaatwastablet het volgende:
Nice! Nu is het nog speculeren over de locatie. Ik zeg het oude postkantoor aan de Coolsingel!
Matige bron.quote:De manager liet hierop tussen neus en lippen door weten dat Apple volgend jaar in Rotterdam een Apple Store opent.
Moet haast wel want ze hebben nog 2dagenquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:23 schreef Blaxje het volgende:
Gezien het "slechte" nieuws nu, zal morgenavond iTunes 11 wel voor ons klaarstaan. Kunnen we het snel allemaal vergeten.
Geen bron zelfsquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:23 schreef TC03 het volgende:
Hoezo dat? Ik neem aan dat je als Applemanager geen leugens kan verkondingen. Ik vond ook dit: http://www.onemorething.n(...)rlandse-apple-store/quote:
Apple medewerkers lullen altijd maar wat. Vind het echt domme mensen die daar werken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:25 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Hoezo dat? Ik neem aan dat je als Applemanager geen leugens kan verkondingen. Ik vond ook dit: http://www.onemorething.n(...)rlandse-apple-store/
In die paar keren dat ik daar ben geweest heb ik weinig communicatie gehad met de medewerkers. Kom er om met die showmodellen te spelen en eventueel een aankoopquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:27 schreef TC03 het volgende:
[..]
Apple medewerkers lullen altijd maar wat. Vind het echt domme mensen die daar werken.
spuit11quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
Scott Forstall en John Browett volgend jaar weg bij Apple
Abandon ship!
Wat precies gaat kut? GTA's van de App Store of games op het niveau van GTAIV / FIFA 2013?quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:45 schreef blow... het volgende:
Gamen opeen 13 inch mbp gaat kut. 15 inch heeft een dedicated gpu en gaat wel redelijk.
Ohja, ik wilde binnenkort de wacom bamboo stylus kopen voor mijn ipad en macbook. De pogo sketch werkt op beiden ( met inklet op de mb), maar die vind ik te klein. De wacom bamboo wil ik kopen, maar werkt die ook lekker op een magic trackpad?
Ik denk dat die nog wel gaan, maar bf3 spelen op een intel hd 4000 moet je echt niet willen. Je hebt tenminste een dedicated chip nodig dan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 00:06 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Wat precies gaat kut? GTA's van de App Store of games op het niveau van GTAIV / FIFA 2013?
Dat wordt dus een 15".quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 00:08 schreef blow... het volgende:
[..]
Ik denk dat die nog wel gaan, maar bf3 spelen op een intel hd 4000 moet je echt niet willen. Je hebt tenminste een dedicated chip nodig dan.
1 voordeel, de 15 inch heeft een dedicated 650, en een quad-core processor ipv daulcore.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 00:28 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Dat wordt dus een 15".
Maar ik wil zo graag een 13" formaat hebben, die is het beste qua formaat
Dat was de druppel misschien maar er waren ook meningsverschillen over "skeuomorphic" design (waar we het net toevallig nog over hadden). Elementen zoals leer en hout in apps etc.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:20 schreef Junkie het volgende:
Apple's Scott Forstall's fatal mistake was not signing iOS 6 Maps apology letter
Bizar
Fuck yeah!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:07 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Dat was de druppel misschien maar er waren ook meningsverschillen over "skeuomorphic" design (waar we het net toevallig nog over hadden). Elementen zoals leer en hout in apps etc.
Ive is daar sterk op tegen, en nu hij in charge is zou dat best eens kunnen verdwijnen in de toekomst
Mooi. Ik hou niet van die troep. Ben benieuwd of iOS weer meer groundbreaking en leading wordt ipv following nu Forstall weg is. Zou het helpen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:07 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Dat was de druppel misschien maar er waren ook meningsverschillen over "skeuomorphic" design (waar we het net toevallig nog over hadden). Elementen zoals leer en hout in apps etc.
Ive is daar sterk op tegen, en nu hij in charge is zou dat best eens kunnen verdwijnen in de toekomst
Hout en leer vind ik ook niet geweldig mooi. Het gaat, maar niet mooi. Hoop da dat verandert.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 06:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Mooi. Ik hou niet van die troep. Ben benieuwd of iOS weer meer groundbreaking en leading wordt ipv following nu Forstall weg is. Zou het helpen?
Een van mijn grote irritatie factors in iOS en OSX. Ik vind de metro interface als GUI momenteel met afstand het mooist. Even los van hoe bruikbaar het is, maar die tiles in verschillende formaten maken je springboard heel levendig en strak.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 03:07 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Helemaal waar, maar haters he.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:31 schreef TwyLight het volgende:
Zo erg is maps helemaal niet. Dat is echt totaal uit z'n verband getrokken (vooral) door Apple tegenstanders. Sure het heeft z'n flaws maar op een hoop punten is het ook veel beter dan Google Maps was op iOS.
Het navigeren in de nieuwe Maps vind ik top werken bijvoorbeeld. En 3D beelden zijn mooi (waar het werkt). Maar de hele look er van bevalt me niet zo. Je moet erg ver inzoomen om bepaalde plaatsnamen te kunnen lezen. Het aangezicht is gewoon heel kaal en dat vind ik jammer. Verder gewoon te weinig/slechte POI's.. Sattelietbeelden zijn wel prima.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:31 schreef TwyLight het volgende:
Zo erg is maps helemaal niet. Dat is echt totaal uit z'n verband getrokken (vooral) door Apple tegenstanders. Sure het heeft z'n flaws maar op een hoop punten is het ook veel beter dan Google Maps was op iOS.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is gewoon de interne HDD, niks geks met partities of bevoegdheden gedaan, nog 600 GB van de 1TB vrij.. Maar misschien zou permissies opschonen wel helpen!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:16 schreef remlof het volgende:
Lijkt me een volle schijf of een volume dat momenteel niet beschikbaar is.
Hij is wel een beetje druk ja, maar vind de vormgeving erg geslaagd. Ziet er wel strak uit, en mooi modern kleurgebruik.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:06 schreef boem-dikkie het volgende:
Dat hoop ik juist niet. Ik vind de nieuwe app store op iOS extreem druk en onoverzichtelijk.
Nice!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:07 schreef boem-dikkie het volgende:
Voor de Pocket gebruikers, die is er nu ook voor Mac. Offline artikelen lezen.
End of october was de bedoeling. Op de site staat nog altijd october. Dus vanavond of morgen lijkt mequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:53 schreef Studiotje het volgende:
Zal iTunes 11 nog een deze dagen verschijnen?
Eind november iTunes 11.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:00 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
End of october was de bedoeling. Op de site staat nog altijd october. Dus vanavond of morgen lijkt me
Jep wil het net posten, uitgesteld dus.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:35 schreef nelisb het volgende:
[..]
Eind november iTunes 11.
http://www.macrumors.com/(...)-by-end-of-november/
Noooquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:35 schreef nelisb het volgende:
[..]
Eind november iTunes 11.
http://www.macrumors.com/(...)-by-end-of-november/
Msi heeft laatst thunderbolt GPU caddy' s geintroduceerd, maar die zijn nog niet te koop.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:38 schreef Vaatwastablet het volgende:
Meh, even MBP-aanschafgezeik. Ik wil ook graag een 13" maar schijnt dat je er niet op fatsoenlijk kan gamenKan ik er gewoon niet een dedicated gpu in laten bouwen?
Apple is doomed, ze hadden gelijkquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:03 schreef Swetsenegger het volgende:
wut. Apple die een aangekondigde release niet haalt??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou zo vreemd is dat niet bij Apple. * Denkt aan OS X 10.5 Leopard *quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Kan ik me niet meer herinneren, hebben ze daar een harde deadline van uitgesteld?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:08 schreef Fritessaus het volgende:
[..]
Nou zo vreemd is dat niet bij Apple. * Denkt aan OS X 10.5 Leopard *
iTunes match vorig jaar nog.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:03 schreef Swetsenegger het volgende:
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:38 schreef Vaatwastablet het volgende:
Meh, even MBP-aanschafgezeik. Ik wil ook graag een 13" maar schijnt dat je er niet op fatsoenlijk kan gamenKan ik er gewoon niet een dedicated gpu in laten bouwen?
Wauw, ik dacht dat een behuizing een goed idee was.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
Oftewel, tis onmogelijk?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
quote:The new iTunes is taking longer than expected and we wanted to take a little extra time to get it right. We look forward to releasing this new version of iTunes with its dramatically simpler and cleaner interface, and seamless integration with iCloud before the end of November.
Uit de reacties daar:quote:Op woensdag 31 oktober 2012 07:15 schreef TwyLight het volgende:
http://www.theverge.com/2(...)es-11-delay-november
[..]
quote:Translation: Ive wants to remove some leather sitting from iTunes first.
Apple mag (nog) niet streamen, jammer want anders had ik een Match abo genomen zodat ik mn 320HDD kan vervangen door een 256SSD en zodoende 100GB aan muziekopslag kan besparenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:21 schreef TwyLight het volgende:
Wordt tijd trouwens dat Apple net een Spotify-achtige service komt. Allemaal leuk en aardig dat iTunes maar doe er bar weinig meer mee tegenwoordig
Ik denk niet dat de iTunes die straks in november uitkomt er nog zo uit gaat zien.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Behalve dan dat de iTunes die ze lieten zien op het iPhone event volledig strak zonder leer, hout of andere bullshit was.
Waarom zouden ze daar geld instoppen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:21 schreef TwyLight het volgende:
Wordt tijd trouwens dat Apple net een Spotify-achtige service komt. Allemaal leuk en aardig dat iTunes maar doe er bar weinig meer mee tegenwoordig
Ik denk dat hij er in november vrijwel exact hetzelfde uitziet als eerder gepresenteerd. Maar we zullen zienquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de iTunes die straks in november uitkomt er nog zo uit gaat zien.
Ik wil 'm!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:29 schreef Aether het volgende:
Déballage d'un iPad mini
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb een iPhone en een iPad, maar toch wil ik 'm. Totaal overbodigquote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:29 schreef Aether het volgende:
Déballage d'un iPad mini
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Koop een externe schijf en zet daar je muziek op, ben je ook klaar en heb je een eenmalige uitgave in plaats van een abonnement. Kost ook maar een paar tientjes als 100 GB genoeg is.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:11 schreef n8n het volgende:
[..]
Apple mag (nog) niet streamen, jammer want anders had ik een Match abo genomen zodat ik mn 320HDD kan vervangen door een 256SSD en zodoende 100GB aan muziekopslag kan besparen
Kan deze wel met Nederlands overweg?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:28 schreef Junkie het volgende:
Google plaagt Apple.
Edit:
En het werkt best goed op mn iPhone 4.
Zit er in iTunes ergens onderaan het kopje iPhoto niet zo'n vinkje waarmee je ze kan verkleinen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:05 schreef KaMo het volgende:
Iemand een idee hoe je al je iPhoto fotos eenvoudig kan verkleinen naar bijvoorbeeld 5MP?
Zie geen kopje iPhoto?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:10 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Zit er in iTunes ergens onderaan het kopje iPhoto niet zo'n vinkje waarmee je ze kan verkleinen?
quote:Amazon has pulled an advertisement from its website slamming the iPad mini after it was discovered that Apple's 7.9-inch tablet does in fact feature stereo speakers.
quote:Apple's New Fusion Drive Works on Older Macs
[...]
Mac developer Patrick Stein has been toying with his own Mac Pro setup and has managed to build his own Fusion Drive using command line tools. Stein configured an internal solid-state drive and a USB-attached traditional hard drive on his system and was able to combine them into a single logical volume as used for Fusion Drive.
Attached are a 120GB SSD (disk1) and a 750GB HDD (disk7) to my Mac. I attached the SSD via SATA to be sure that the system could figure out that it’s a SSD via SMART. The HDD is attached via USB. USB I chose to clearly see a difference in speed.
Stein then proceeded to test the setup, writing data first to the SSD and then to the traditional hard drive once the SSD had filled up. By preferentially accessing data that had initially been written to the traditional hard drive, Stein was able to watch as the data was automatically transferred to the SSD for faster access. Upon stopping the process, the system automatically pushed the data back to the traditional hard drive, and in one final step Stein began accessing the data once more and after about an hour was able to see it pulled back onto the SSD.
In several follow-up Tumblr posts, Stein details further explorations into how Fusion Drive works, noting that he was able to use not only the default HFS+ file system for OS X with it, but also ZFS. All of Stein's work was performed with a standard installation of OS X 10.8.2.
..en nog steeds de beste tablet na zijn grote broer.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:29 schreef TwyLight het volgende:
Mjai geef wel toe, er is genoeg negatiefs te zeggen over de iPad mini..
iPad: Beste tablet
iPad mini? overpriced en under specced
Nou, niet dus..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:44 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
..en nog steeds de beste tablet na zijn grote broer.
Macbook Amateur Retinaquote:Op donderdag 1 november 2012 09:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nieuwe 13" MacBook Pro met retina display heeft 8 GB ram, en dat kan zelfs niet door Apple vooraf uitgebreid worden.
Ik kijk naar specs en dan is het gewoon een feit. Software is superieur maar feit blijft dat hij gewoon te duur is voor wat je krijgt aan specs vergeleken met bijvoorbeeld de nieuwe Nexus 7quote:
Maar met die redenering is een MacBook pro ook "gewoon te duur voor wat je krijgt aan specs". Eigenlijk alle Appleproducten behalve misschien alle producten met een "retina" scherm.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:27 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik kijk naar specs en dan is het gewoon een feit. Software is superieur maar feit blijft dat hij gewoon te duur is voor wat je krijgt aan specs vergeleken met bijvoorbeeld de nieuwe Nexus 7
Kijk jij vooral naar specs. Ik kijk liever naar het daadwerkelijke gebruik en dan is het een feit dat de iPad mini beter is in tablet-gebruik dan de Nexus 7.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:27 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik kijk naar specs en dan is het gewoon een feit. Software is superieur maar feit blijft dat hij gewoon te duur is voor wat je krijgt aan specs vergeleken met bijvoorbeeld de nieuwe Nexus 7
Wat moet je met meer dan 8GB ram, in die 13" zit een fatsoenlijke processor en met een SSD erbij maakt die 8 of 12GB ram echt niet zo veel verschil meer.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nieuwe 13" MacBook Pro met retina display heeft 8 GB ram, en dat kan zelfs niet door Apple vooraf uitgebreid worden.
Nu nog niet, maar over 2 of 3 jaar? Ik heb bijvoorbeeld net mijn 2 jaar oude 13" MBP geupgrade van 4 naar 8 GB ram, en dat zou dus met de nieuwe niet kunnen. Daar krijg je een hoop compactheid voor terug, maar dan wil ik wel van tevoren al upgraden. En sorry hoor, een SSD mag dan stukken sneller zijn dan een harddisk, maar het komt nog niet in de buurt van ram.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:42 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Wat moet je met meer dan 8GB ram, in die 13" zit een fatsoenlijke processor en met een SSD erbij maakt die 8 of 12GB ram echt niet zo veel verschil meer.
Dat werkt toch niet? Dan kan ik iig niet mijn muziek afspelen op mijn Macbook als die externe schijf niet is aangekoppeld?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Koop een externe schijf en zet daar je muziek op, ben je ook klaar en heb je een eenmalige uitgave in plaats van een abonnement. Kost ook maar een paar tientjes als 100 GB genoeg is.
quote:Op donderdag 1 november 2012 11:00 schreef Qwea het volgende:
Misschien dan iemand hier een idee heeft :
Ik heb sinds de update naar mountain lion geen eentje, of tweetje, of 3tje, whatever, meer in mijn mail staan als ik nieuwe mails (ongelezen heb) irritant, want ik weet dus niet of er nieuwe mail is.
Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit fix misschien?
Mja jij bent een typische apple fanboy die niet objectief kan kijken.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:38 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Kijk jij vooral naar specs. Ik kijk liever naar het daadwerkelijke gebruik en dan is het een feit dat de iPad mini beter is in tablet-gebruik dan de Nexus 7.
Ik heb de Nexus 7 gehad, en de iPad mini is die 80 euro meerprijs echt wel waard.
Thunderbolt naar HDMI dus.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:19 schreef One_conundrum het volgende:
heeft iemand nog een Airbook 2012 naar hdmi kabeltje liggen dat ie kwijt wil.
Ah, de argumenten raken weer op, dus we gaan weer zo beginnenquote:Op donderdag 1 november 2012 11:32 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Mja jij bent een typische apple fanboy die niet objectief kan kijken.
16GB Nexus 7: 250 euroquote:De meeste mensen (die niet in de apple slowchat posten) kijken ook naar de prijs en wat je er voor krijgt qua specs. Als Apple er een retina scherm in had gezet was de prijs wel ok geweest maar met deze lage resolutie slaan ze (wmb) de plank gewoon mis.
[quote]
Bovendien is hij niet 80 euro goedkopermaar 130
- De feiten zijn dat de Nexus 7 van plastic is en de iPad Mini van aluminium.quote:Betekend niet dat ik een Nexus 7 ga halen trouwens, ik zie niet zoveel in zo'n "halve tablet" en al helemaal niet in Android maar dit zijn wel de feiten.
Ik heb nergens gezegd dat ik de iPad mini heb gehad. Niet mij van leugens beschuldigen omdat jij niet kunt lezen.quote:Lijkt me trouwens sterk dat je de Nexus 7 EN de iPad mini hebt gehad gezien ze beide pas net uit zijn. Niet liegen
Ik heb het niet over vergelijken snelheid ram en SSD, maar met een snelle processor, SSD en 4GB ram behaal je meer snelheid dan een gewone harde schrijf, een gemiddelde processor en 8GB ram.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nu nog niet, maar over 2 of 3 jaar? Ik heb bijvoorbeeld net mijn 2 jaar oude 13" MBP geupgrade van 4 naar 8 GB ram, en dat zou dus met de nieuwe niet kunnen. Daar krijg je een hoop compactheid voor terug, maar dan wil ik wel van tevoren al upgraden. En sorry hoor, een SSD mag dan stukken sneller zijn dan een harddisk, maar het komt nog niet in de buurt van ram.
Mmh ik zit nu even de iFixit teardowns te bekijken en de 15" rMBP heeft 2 rijen geheugenchips en de 13" maar 1. Was er echt geen ruimte geweest voor eentje extra?.
dan werk ik niet meer draadloosquote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Koop een externe schijf en zet daar je muziek op, ben je ook klaar en heb je een eenmalige uitgave in plaats van een abonnement. Kost ook maar een paar tientjes als 100 GB genoeg is.
Naar welke specs kijk jij? De Nexus 7 heeft een hogere DPI, maar op alle andere fronten is de iPad mini superieur:quote:Op donderdag 1 november 2012 10:27 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Serieus, ken jij Apple? Deze kritiek wordt al jaren op letterlijk *elk* product van Apple geuit. En toch zijn die producten beter dan de concurrentie en de meerprijs waard.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:32 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Mja jij bent een typische apple fanboy die niet objectief kan kijken.
De meeste mensen (die niet in de apple slowchat posten) kijken ook naar de prijs en wat je er voor krijgt qua specs. Als Apple er een retina scherm in had gezet was de prijs wel ok geweest maar met deze lage resolutie slaan ze (wmb) de plank gewoon mis.
Bovendien is hij niet 80 euro goedkopermaar 130
Betekend niet dat ik een Nexus 7 ga halen trouwens, ik zie niet zoveel in zo'n "halve tablet" en al helemaal niet in Android maar dit zijn wel de feiten.
Lijkt me trouwens sterk dat je de Nexus 7 EN de iPad mini hebt gehad gezien ze beide pas net uit zijn. Niet liegen
Als je iPhone op NLs staat kan je de commando's in het NLs inspreken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:52 schreef beauterham het volgende:
[..]
Kan deze wel met Nederlands overweg?
Meer dan keihard waar.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:49 schreef TC03 het volgende:
Weet je wat zo vreemd is? Op internet lees je overal kritiek dat de retina iPad maar 'een kleine update is' en dat Apple 'echt met iets nieuws had moeten komen'. In dat geval is het 1024*768 scherm van de iPad 2 dus ineens ruim voldoende. Vervolgens komt er een kleinere iPad met dezelfde resolutie (en dus een hogere DPI dan de iPad 2), en dan is dat ineens hét punt van kritiek? Beetje vreemd.
[..]
Naar welke specs kijk jij? De Nexus 7 heeft een hogere DPI, maar op alle andere fronten is de iPad mini superieur:
- Groter scherm
- Sneller
- Betere accuduur
- Betere camera
- Betere behuizing
- Stereo speakers ()
Echt, ik snap niet hoe mensen zo volhardend onwetend kunnen zijn. Dit gebeurt echt al jaren: Apple presenteert een nieuw product, één hardware-dingetje bevalt men niet, vervolgens roept men dat dat product vanwege dat ene dingetje inferieur is aan de concurrentie. Een jaar later heeft de concurrentie 1% marktaandeel en Apple 99% en zeurt niemand over dat ene dingetje
Nieuw: iPod (2001)quote:Op donderdag 1 november 2012 12:53 schreef TC03 het volgende:
[..]
Serieus, ken jij Apple? Deze kritiek wordt al jaren op letterlijk *elk* product van Apple geuit. En toch zijn die producten beter dan de concurrentie en de meerprijs waard.
Zo Ipad ook verkocht binnen 4 uurtjes.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:00 schreef nelisb het volgende:
Iemand interesse in een IPad3? Ik ga een mini bestellen.
Enige wat ik doe is browsen en lezen. Dan vind ik het formaat ideaal en het gewicht ook.
Dat doe je snel! Waar heb je hem verkocht?quote:Op donderdag 1 november 2012 15:45 schreef nelisb het volgende:
[..]
Zo Ipad ook verkocht binnen 4 uurtjes.
Nu eens kijken of we zaterdag een IPad mini kunnen kopen in een winkel.
Ik twijfel ook nog wel een beetje. Maar ja de 3 wordt om 18 uur opgehaald, dus hoef er niet langer over na te denken.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:57 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat doe je snel! Waar heb je hem verkocht?
Ik zit serieus te twijfelen of ik niet ook gewoon de retina resolutie wil opofferen voor de veel fijnere form factor.
quote:Op donderdag 1 november 2012 16:11 schreef blow... het volgende:
[..]
Wordt ook de grond in geboord hoor.
Dit is toch wel gek hoor. Is dit de wraak van Forstall ofzo?quote:iPhone 5 users updating from their devices are required to first install an "updater" application to fix a bug that would otherwise prevent over-the-air updates. Once the updater has been applied users can download iOS 6.0.1 from their devices.
quote:Op donderdag 1 november 2012 18:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dit is toch wel gek hoor. Is dit de wraak van Forstall ofzo?.
quote:Court Didn't Find Apple's Non-Apology Apology to Samsung Very Cute
Apple continues to look like a sore loser in its U.K. patent suit loss to Samsung as a judge has ordered Apple to re-write its apology that read more like a diss published on its website last month. "I’m at a loss that a company such as Apple would do this," Judge Robin Jacob said, reports Bloomberg's Jeremy Hodges. "That is a plain breach of the order." So, like a first grader who bad-mouthed her teacher and then wrote the least apologetic apology ever the first time around, Apple has to redo its sorry note. The court ordered the old one be taken down within 24 hours and that Apple replace it with a new one. In this new and improved apology, Apple has to acknowledge all the faults of the old one, which includes making the U.K court look out of step with other judges that have seen the case. Ouch.
Apple isn't accepting its new punishment very well. The company asked for 14 days to recraft its response, which the court denied. The company lawyer also didn't see anything wrong with the first one, which called Samsung "uncool," while pointing out all the other patent cases it won. "[The notice] is not designed to punish, it is not designed to makes us grovel," Apple lawyer Michael Beloff said in court. "The only purpose is to dispel commercial uncertainty." Which, sure, the note did. But it kind of failed to fulfill the apology part of the mandate with its sassy 'tude.
Nep-aluminium in plaats van nepleerquote:
Ik denk ontzettend veel nieuwe features, waar iedereen het over heeft, er van de 300 nieuwe features slechts 5 opvallen tijdens regelmatig gebruik en waar iedereen het na een week niet meer over heeft.quote:
Het viel mij ook op.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
Die draaiende tandwieltjes tijdens het updaten naar 6.0.1 was dat eerder ook al zo?
5 nieuwe features waar iedereen een stijve lul en sopkut van krijgt maar die al lang 5 jaar geleden beschikbaar waren als app of op andere platforms zoals panorama.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:58 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik denk ontzettend veel nieuwe features, waar iedereen het over heeft, er van de 300 nieuwe features slechts 5 opvallen tijdens regelmatig gebruik en waar iedereen het na een week niet meer over heeft.
Zoals bij elke nieuwe iOS zeg maar.
Jep. Functies die ze al een jaar eerder hadden moeten implementeren, neem een notification-center, of het uit kunnen zetten van je landscape/portrait draaifunctie.quote:Op donderdag 1 november 2012 22:05 schreef TwyLight het volgende:
[..]
5 nieuwe features waar iedereen een stijve lul en sopkut van krijgt maar die al lang 5 jaar geleden beschikbaar waren als app of op andere platforms zoals panorama.
en laten we niet vergeten dat de iphone in het begin niet eens kon filmen maar alleen fotos kon maken
Echt zo'n urban legend dat Apple simpele vebeteringen revolutionair noemt.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:43 schreef OverRated het volgende:
Laat er alsjeblieft toggles in zitten voor Wifi e.d. 'Revolutinaire manieren om je instellingen te wijzigen' gaan ze dan zeggen. Ook al bestaat het al sinds de eerste jailbreak..
Hopelijk dit:quote:
Grote kans dat je dik teleurgesteld gaat worden als je dit daadwerkelijk allemaal verwacht.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:01 schreef Junkie het volgende:
[..]
Hopelijk dit:
- Widgets
- Siri voor Third Party Apps
- iTunes Match uitgebreid
- iPad: Meerdere gebruikers
- Aanpassen default apps
- Location-Based Settings Profiles
- Makkelijker wifi/bluetooth/etc uitzetten.
quote:Apple Loses Trademark Claim Against iFone in Mexico
Apple is having trouble in Mexico right before the holiday season. The company has lost rights to the name iPhone in the country, as it was already owned by a Mexican telecom company called iFone. iFone registered its trademark in 2003, four years before Apple iPhone was launched. In 2009, Apple filed a complaint with the Mexican Industrial Property Institute demanding that iFone stop using is name because it could confuse users. That claim was since denied, and iFone is looking to turn the tables.
http://www.theverge.com/2012/10/30/3577816/apple-itunes-11-delay-novemberquote:Op vrijdag 2 november 2012 18:00 schreef Dimens het volgende:
Wanneer gaan ze nou eindelijk met die nieuwe iTunes komen?
quote:The new iTunes is taking longer than expected and we wanted to take a little extra time to get it right. We look forward to releasing this new version of iTunes with its dramatically simpler and cleaner interface, and seamless integration with iCloud before the end of November.
Wel beter dat ze extra tijd nemen om het beter te maken i.p.v iets leveren wat niet helemaal af is.quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:01 schreef TwyLight het volgende:
[..]
http://www.theverge.com/2012/10/30/3577816/apple-itunes-11-delay-november
[..]
Had ik ook bij de Safari update. Heb hem dan hier maar vandaan gehaald...quote:Op vrijdag 2 november 2012 20:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Update via de appstore loopt ook weer lekker. NSlookup error
Bij mij zegt het icoontje 1 update, maar toch zegt ie dat alle apps zijn bijgewerkt.quote:Op vrijdag 2 november 2012 20:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Update via de appstore loopt ook weer lekker. NSlookup error
Ik vind het een beetje jammer dat de retina MBP minder beeld geeft dan de 13" Air. Het ziet er wel allemaal mooier uit, maar de effectieve resolutie vind ik toch wat belangrijker.quote:Op vrijdag 2 november 2012 21:47 schreef TC03 het volgende:
Vandaag de 13" rMBP bekeken. Wisten jullie dat deze fysiek niet alleen dunner is, maar ook smaller en minder diep?
Normale MBP: 32,5 x 22,7 x 2,4 cm
Retina MBP: 31,4 x 21,9 x 1,9 cm
Dit resulteert in een veel dunnere bezel. Ziet er echt zeer mooi uit.
Eens, maar de 13" rMBP is dus op alle fronten kleiner, dat vind ik toch wel opmerkelijk aangezien dit verschil bij de 15" MBP veel kleiner is.quote:Op vrijdag 2 november 2012 22:28 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje jammer dat de retina MBP minder beeld geeft dan de 13" Air. Het ziet er wel allemaal mooier uit, maar de effectieve resolutie vind ik toch wat belangrijker.
Dan zul je nog even moeten wachten.quote:Op vrijdag 2 november 2012 23:03 schreef TC03 het volgende:
[..]
Eens, maar de 13" rMBP is dus op alle fronten kleiner, dat vind ik toch wel opmerkelijk aangezien dit verschil bij de 15" MBP veel kleiner is.
Maarja, ik ben ook niet helemaal tevreden met de manier waarop MacBooks worden gepositioneerd. De 13" MBP's zijn allemaal effectief slechts 1280*800, de MBA's hebben schermen van Acer-niveau, de 15" MBP is gewoon schreeuwend duur.
Ik wil al jaren een MacBook, maar er zit nooit iets tussen wat me écht aanspreekt. Zelfs al had ik al het geld van de wereld... 13", 1440*900 (retina hoeft niet, mag wel), 256 GB SSD of Fusion Drive, scherm van MBP-kwaliteit, rond de 1,5 kg. Dat wil ik.
13" MBA komt het dichst in de buurt.quote:Op vrijdag 2 november 2012 23:09 schreef blow... het volgende:
[..]
Dan zul je nog even moeten wachten.
quote:You can go into the display options and switch to 1440 x 900, which still looks nice, but you lose a hair of Retina crispness since you’re scaling to a non-native resolution. Think about it this way: where the Retina "best" setting fits each pixel of a 1280 x 800 image perfectly onto four pixels of a 2560 x 1600 screen, each pixel of a 1440 x 900 image fits imperfectly onto 3.6 pixels of the display, so it’s a little bit blurrier. You might not notice it, but it still isn’t what you’re paying for. And running at higher resolutions imparts a performance penalty, which isn't good news on this machine — more on that in a bit.
(You can also set the display to a max of 1680 x 1050, which I was very excited about since that’s the same workspace as my older 15-inch Pro, but it’s just too tiny for my eyes.)
Overall, the 13-inch Retina display stands alongside the 15-inch as one of the best displays to ever ship on a laptop, but the simple fact is that I never used the "best" Retina setting and instead left it at 1440 x 900. The good news is that the technology is improving quickly: Google and Samsung are already shipping a 300ppi 10-inch display on the Nexus 10 at the same resolution as this 13-inch Retina MacBook Pro. Apple just has to find a way to ship 255ppi displays: a 2880 x 1800 13.3-inch display on the 13-inch MacBook Pro would run natively at 1440 x 900, and a 3360 x 2100 15.6-inch display on the 15-inch Pro would run natively at 1680 x 1050.
Klopt, maar dan verlies je weer scherpte.quote:Op vrijdag 2 november 2012 23:16 schreef TC03 het volgende:
Overigens kan je de 13" rMBP ook op 1440*900 instellen:
[..]
Die wordt nog verkocht als budgetmodel, naast de 4e generatie iPad.quote:Op zaterdag 3 november 2012 01:06 schreef blow... het volgende:
Ik snap je niet... Waarom de neuk hebben ze daar bakken met ipads 2?
En de 3 is weg?quote:Op zaterdag 3 november 2012 01:26 schreef OverRated het volgende:
[..]
Die wordt nog verkocht als budgetmodel, naast de 4e generatie iPad.
quote:Op zaterdag 3 november 2012 01:06 schreef blow... het volgende:
Ik snap je niet... Waarom de neuk hebben ze daar bakken met ipads 2?
Dat dus. En er was een openingsaanbieding of iets in die richting.quote:Op zaterdag 3 november 2012 01:26 schreef OverRated het volgende:
[..]
Die wordt nog verkocht als budgetmodel, naast de 4e generatie iPad.
Raar.quote:
De reden dat ze de iPad '3' hebben geupdate is natuurlijk alleen om de connector te veranderen. Ze hebben die processor er alleen bij gedaan om het nog een beetje update-waardig te laten lijken.quote:Op zaterdag 3 november 2012 09:30 schreef blow... het volgende:
[..]
Raar.
Stel mensen willen een ipad retina maar hebben een dock met een 30 puns connector? Moet iedereen dan maar met adapters rondlopen?
Ja, oke, dat is waar. Snap alleen niet waarom ipods nog 30 pins (?) zijn. Kan ik verkeerd hebben, maarja.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:00 schreef no1uknow het volgende:
[..]
De reden dat ze de iPad '3' hebben geupdate is natuurlijk alleen om de connector te veranderen. Ze hebben die processor er alleen bij gedaan om het nog een beetje update-waardig te laten lijken.
iPods zijn niet 30-pins meer, maar hebben ook de lightning connector.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:11 schreef blow... het volgende:
[..]
Ja, oke, dat is waar. Snap alleen niet waarom ipods nog 30 pins (?) zijn. Kan ik verkeerd hebben, maarja.
Shuffle niet IIRC en de 4e generatie Touch wordt nog verkocht.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:20 schreef no1uknow het volgende:
Enige iPod die nu nog 30 pins is, is de Classic. Rest is idd allemaal Lightning.
Ohke, dan had ik het inderdaad fout. Ja oke, dat is waar. Ik heb er serieus over gedacht mijn retina 64 GB cellular op te offeren voor de 32 GB mini (had ik wel wat geld overgehouden), maar als ik hem zo vast heb denk ik : nee, toch niet. Hij past toch niet in mijn broekzak.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:15 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
iPods zijn niet 30-pins meer, maar hebben ook de lightning connector.
En de reden dat ze de grote iPad nu al geupdate hebben, is natuurlijk omdat de Mini anders nog meer de verkoop van het grote model gaat kannibaliseren.
Kan. Wel de goede drivers pakken, maar het kan.quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:51 schreef -Menn0- het volgende:
Mijn vader vraagt of je een draadloos Apple toetsenbord ook kan gebruiken op een Windhoos laptop (met blauwtand uiteraard). Ik neem aan van wel toch? Of is Apple zo bitchy dat dat niet kan?
Ja dat werkt.quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:51 schreef -Menn0- het volgende:
Mijn vader vraagt of je een draadloos Apple toetsenbord ook kan gebruiken op een Windhoos laptop (met blauwtand uiteraard). Ik neem aan van wel toch? Of is Apple zo bitchy dat dat niet kan?
Ziet er leuk uit?quote:Op zaterdag 3 november 2012 16:37 schreef Junkie het volgende:
Heeft 1 van jullie ervaring met AirServer?
Yep, werkt. Zelf uitgetest (met Windows 7).quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:51 schreef -Menn0- het volgende:
Ja wij draaien dat permanent op onze HTPC (Mac Mini) zodat we op de iPads ook films kunnen kijken zonder converteren.quote:Op zaterdag 3 november 2012 16:37 schreef Junkie het volgende:
Misschien interessant: http://www.inmethod.com/air-video/index.htmlquote:Op zaterdag 3 november 2012 16:37 schreef Junkie het volgende:
Hebben ze altijd na keynotes. Niemand koopt nu nog spullen, maar wacht tot het nieuwe leverbaar is.quote:Op zondag 4 november 2012 14:16 schreef WSquater het volgende:
Wow, de waarde van Apple is in één maand tijd gewoon met 120 miljard dollar afgenomen!
Ja, werkt hakkelig als je bijvoorbeeld een game of film streamt, maar kan ook aan mij liggenquote:Op zaterdag 3 november 2012 16:37 schreef Junkie het volgende:
Niet met 119 miljard. We hebben het hier over bijna 13% omlaag.quote:Op zondag 4 november 2012 15:01 schreef blow... het volgende:
[..]
Hebben ze altijd na keynotes. Niemand koopt nu nog spullen, maar wacht tot het nieuwe leverbaar is.
Tja, maps, forstall, ondanks waanzinnige resultaten toch lager dan de verwachting van 'analisten'.quote:Op zondag 4 november 2012 15:27 schreef WSquater het volgende:
[..]
Niet met 119 miljard. We hebben het hier over bijna 13% omlaag.
En wat zegt activiteitenweergave dan?quote:Op zondag 4 november 2012 15:50 schreef J.Appleseed het volgende:
Jezus Christus, ik erger me dood aan mijn MacBook![]()
Ding is zo traag als dikke stroop met enkel Chrome, iTunes en een Windows 8 VM aan (zoals gebruikelijk op 1 van de 4 cores en 4 van de 8 GB RAM).
Nog meer dan genoeg rekenkracht voor OS X normaal gezien, maar hier erger ik me dood op. Ik heb echt de neiging om 't ding door 't raam te gooien.
Beachballs everywhere, tekstinvoer hapert, de menubalk is niks mee aan te vangen (minuut vertraging met klikken) en zelfs apps opstarten duurt een eeuwigheid
Opnieuw opstarten heb ik tot drie keer toe geprobeerd, helpt niets.
Niet echt iets opvallends... hij moet wel aardig wat taken verwerken maar dat lijkt me geen reden om te haperen en stotteren.quote:Op zondag 4 november 2012 15:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En wat zegt activiteitenweergave dan?
En geheugen?quote:Op zondag 4 november 2012 15:54 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Niet echt iets opvallends... hij moet wel aardig wat taken verwerken maar dat lijkt me geen reden om te haperen en stotteren.
[ afbeelding ]
Hmm, daar heeft 'ie wel wat weinig vrij geheugen zie ik nu. Ik was meer in de richting van de processor aan het kijken... misschien moet ik dan toch maar al richting de 16 GB gaan uitbreiden?quote:
Je zit wel wat krap in je geheugen inderdaad.quote:Op zondag 4 november 2012 15:57 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hmm, daar heeft 'ie wel wat weinig vrij geheugen zie ik nu. Ik was meer in de richting van de processor aan het kijken... misschien moet ik dan toch maar al richting de 16 GB gaan uitbreiden?
[ afbeelding ]
Dan moet ik het 8GB-setje maar eens de deur uitdoen en 16GB gaan aanschaffen. Gelukkig komt morgen of overmorgen mijn loon binnen want dit gaat echt niet meerquote:Op zondag 4 november 2012 15:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je zit wel wat krap in je geheugen inderdaad.
Ik heb nu al interesse, voor hoeveel ga je ze verkopen?quote:Op zondag 4 november 2012 16:03 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dan moet ik het 8GB-setje maar eens de deur uitdoen en 16GB gaan aanschaffen. Gelukkig komt morgen of overmorgen mijn loon binnen want dit gaat echt niet meer
Als iemand geïnteresseerd is in 8GB 1333MHz SODIMM geheugen voor een iMac of MacBook (Pro), laat me maar iets weten of hou V&A in de gaten
Geen idee... ik zou ook niet meer weten voor hoeveel ik ze heb gekocht (ik dacht iets van € 40)quote:Op zondag 4 november 2012 16:12 schreef iFok. het volgende:
[..]
Ik heb nu al interesse, voor hoeveel ga je ze verkopen?
Oke.quote:Op zondag 4 november 2012 16:14 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Geen idee... ik zou ook niet meer weten voor hoeveel ik ze heb gekocht (ik dacht iets van € 40)
Ik denk dat ik met 3/4 van de originele aankoopprijs wel goed zit aangezien ze elders voor een vijfje meer de deur uitgaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |