abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 november 2012 @ 09:31:53 #181
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_118696538
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 09:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nieuwe 13" MacBook Pro met retina display heeft 8 GB ram, en dat kan zelfs niet door Apple vooraf uitgebreid worden. 8)7
Macbook Amateur Retina :')
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_118697810
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 08:58 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat vind jij.
Ik kijk naar specs en dan is het gewoon een feit. Software is superieur maar feit blijft dat hij gewoon te duur is voor wat je krijgt aan specs vergeleken met bijvoorbeeld de nieuwe Nexus 7
pi_118697926
quote:
12s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:27 schreef TwyLight het volgende:

[..]

Ik kijk naar specs en dan is het gewoon een feit. Software is superieur maar feit blijft dat hij gewoon te duur is voor wat je krijgt aan specs vergeleken met bijvoorbeeld de nieuwe Nexus 7
Maar met die redenering is een MacBook pro ook "gewoon te duur voor wat je krijgt aan specs". Eigenlijk alle Appleproducten behalve misschien alle producten met een "retina" scherm.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_118698070
quote:

[..]

Kijk jij vooral naar specs. Ik kijk liever naar het daadwerkelijke gebruik en dan is het een feit dat de iPad mini beter is in tablet-gebruik dan de Nexus 7.

Ik heb de Nexus 7 gehad, en de iPad mini is die 80 euro meerprijs echt wel waard.
  donderdag 1 november 2012 @ 10:42:13 #185
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_118698179
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 09:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nieuwe 13" MacBook Pro met retina display heeft 8 GB ram, en dat kan zelfs niet door Apple vooraf uitgebreid worden. 8)7
Wat moet je met meer dan 8GB ram, in die 13" zit een fatsoenlijke processor en met een SSD erbij maakt die 8 of 12GB ram echt niet zo veel verschil meer.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_118698482
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:42 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Wat moet je met meer dan 8GB ram, in die 13" zit een fatsoenlijke processor en met een SSD erbij maakt die 8 of 12GB ram echt niet zo veel verschil meer.
Nu nog niet, maar over 2 of 3 jaar? Ik heb bijvoorbeeld net mijn 2 jaar oude 13" MBP geupgrade van 4 naar 8 GB ram, en dat zou dus met de nieuwe niet kunnen. Daar krijg je een hoop compactheid voor terug, maar dan wil ik wel van tevoren al upgraden. En sorry hoor, een SSD mag dan stukken sneller zijn dan een harddisk, maar het komt nog niet in de buurt van ram.

Mmh ik zit nu even de iFixit teardowns te bekijken en de 15" rMBP heeft 2 rijen geheugenchips en de 13" maar 1. Was er echt geen ruimte geweest voor eentje extra? :(.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  donderdag 1 november 2012 @ 10:54:28 #187
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_118698556
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Koop een externe schijf en zet daar je muziek op, ben je ook klaar en heb je een eenmalige uitgave in plaats van een abonnement. Kost ook maar een paar tientjes als 100 GB genoeg is.
Dat werkt toch niet? Dan kan ik iig niet mijn muziek afspelen op mijn Macbook als die externe schijf niet is aangekoppeld?
  donderdag 1 november 2012 @ 11:00:25 #188
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_118698723
Misschien dan iemand hier een idee heeft :

Ik heb sinds de update naar mountain lion geen eentje, of tweetje, of 3tje, whatever, meer in mijn mail staan als ik nieuwe mails (ongelezen heb) irritant, want ik weet dus niet of er nieuwe mail is.

Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit fix misschien? :)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_118699283
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:00 schreef Qwea het volgende:
Misschien dan iemand hier een idee heeft :

Ik heb sinds de update naar mountain lion geen eentje, of tweetje, of 3tje, whatever, meer in mijn mail staan als ik nieuwe mails (ongelezen heb) irritant, want ik weet dus niet of er nieuwe mail is.

Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit fix misschien? :)
pi_118699437
Hebben jullie ook een probleem met updaten?

pi_118699620
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:38 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Kijk jij vooral naar specs. Ik kijk liever naar het daadwerkelijke gebruik en dan is het een feit dat de iPad mini beter is in tablet-gebruik dan de Nexus 7.

Ik heb de Nexus 7 gehad, en de iPad mini is die 80 euro meerprijs echt wel waard.
Mja jij bent een typische apple fanboy die niet objectief kan kijken.

De meeste mensen (die niet in de apple slowchat posten) kijken ook naar de prijs en wat je er voor krijgt qua specs. Als Apple er een retina scherm in had gezet was de prijs wel ok geweest maar met deze lage resolutie slaan ze (wmb) de plank gewoon mis.

Bovendien is hij niet 80 euro goedkopermaar 130

Betekend niet dat ik een Nexus 7 ga halen trouwens, ik zie niet zoveel in zo'n "halve tablet" en al helemaal niet in Android maar dit zijn wel de feiten.

Lijkt me trouwens sterk dat je de Nexus 7 EN de iPad mini hebt gehad gezien ze beide pas net uit zijn. Niet liegen :*
  donderdag 1 november 2012 @ 11:39:30 #192
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_118699803
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:19 schreef One_conundrum het volgende:
heeft iemand nog een Airbook 2012 naar hdmi kabeltje liggen dat ie kwijt wil.
Thunderbolt naar HDMI dus.

Te koop dus?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_118700172
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:32 schreef TwyLight het volgende:

[..]

Ah, de argumenten raken weer op, dus we gaan weer zo beginnen :)
quote:
De meeste mensen (die niet in de apple slowchat posten) kijken ook naar de prijs en wat je er voor krijgt qua specs. Als Apple er een retina scherm in had gezet was de prijs wel ok geweest maar met deze lage resolutie slaan ze (wmb) de plank gewoon mis.
[quote]
16GB Nexus 7: 250 euro
16GB iPad Mini: 329 euro

Hoe kom jij op 130 euro?
quote:
Betekend niet dat ik een Nexus 7 ga halen trouwens, ik zie niet zoveel in zo'n "halve tablet" en al helemaal niet in Android maar dit zijn wel de feiten.
- De feiten zijn dat de Nexus 7 van plastic is en de iPad Mini van aluminium.
- De feiten zijn dat de Nexus qua design, precisie en bouwkwaliteit niet in de schaduw mag staan van de iPad Mini.
- De feiten zijn dat de Nexus 7 geen camera op de achterkant heeft, en de iPad Mini een hele bruikbare.
- De feiten zijn dat de iPad Mini zelfs met zijn lagere resolutie meer scherm real estate biedt. Net zoals de "gewone" 15" MBP meer laat zien dan de 13" MBP met RetinaDisplay, ondanks de hogere resolutie. Het mag dan wat minder scherp zijn, maar je ziet wel een flink stuk meer.
- De feiten zijn dat de iPad Mini een langere accuduur biedt.

Het enige "feit" dat onomwonden is, is dat zowel de Nexus 7 als de iPad Mini prima tablets zijn. Ik heb de Nexus dan ook niet weg gedaan omdat ik er ontevreden over was. Ik vond het een prima ding. Maar je kunt redelijk objectief stellen dat de "tablet-ervaring" veel beter geboden wordt door iOS, zelfs in een kleinere form factor met een lagere resolutie. Je hebt simpelweg meer functionaliteit op je scherm met iOS-applicaties.
quote:
Lijkt me trouwens sterk dat je de Nexus 7 EN de iPad mini hebt gehad gezien ze beide pas net uit zijn. Niet liegen :*
Ik heb nergens gezegd dat ik de iPad mini heb gehad. Niet mij van leugens beschuldigen omdat jij niet kunt lezen.
  donderdag 1 november 2012 @ 11:58:26 #194
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_118700383
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Nu nog niet, maar over 2 of 3 jaar? Ik heb bijvoorbeeld net mijn 2 jaar oude 13" MBP geupgrade van 4 naar 8 GB ram, en dat zou dus met de nieuwe niet kunnen. Daar krijg je een hoop compactheid voor terug, maar dan wil ik wel van tevoren al upgraden. En sorry hoor, een SSD mag dan stukken sneller zijn dan een harddisk, maar het komt nog niet in de buurt van ram.

Mmh ik zit nu even de iFixit teardowns te bekijken en de 15" rMBP heeft 2 rijen geheugenchips en de 13" maar 1. Was er echt geen ruimte geweest voor eentje extra? :(.
Ik heb het niet over vergelijken snelheid ram en SSD, maar met een snelle processor, SSD en 4GB ram behaal je meer snelheid dan een gewone harde schrijf, een gemiddelde processor en 8GB ram.

15" heeft er inderdaad twee. Je levert eenmaal dingen in als je een compactere macbook wil.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 1 november 2012 @ 12:42:00 #195
230788 n8n
Pragmatisch
pi_118701825
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Koop een externe schijf en zet daar je muziek op, ben je ook klaar en heb je een eenmalige uitgave in plaats van een abonnement. Kost ook maar een paar tientjes als 100 GB genoeg is.
dan werk ik niet meer draadloos
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  donderdag 1 november 2012 @ 12:49:25 #196
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_118702071
Weet je wat zo vreemd is? Op internet lees je overal kritiek dat de retina iPad maar 'een kleine update is' en dat Apple 'echt met iets nieuws had moeten komen'. In dat geval is het 1024*768 scherm van de iPad 2 dus ineens ruim voldoende. Vervolgens komt er een kleinere iPad met dezelfde resolutie (en dus een hogere DPI dan de iPad 2), en dan is dat ineens hét punt van kritiek? Beetje vreemd.
quote:

[..]

Naar welke specs kijk jij? De Nexus 7 heeft een hogere DPI, maar op alle andere fronten is de iPad mini superieur:

- Groter scherm
- Sneller
- Betere accuduur
- Betere camera
- Betere behuizing
- Stereo speakers ( :+)

Echt, ik snap niet hoe mensen zo volhardend onwetend kunnen zijn. Dit gebeurt echt al jaren: Apple presenteert een nieuw product, één hardware-dingetje bevalt men niet, vervolgens roept men dat dat product vanwege dat ene dingetje inferieur is aan de concurrentie. Een jaar later heeft de concurrentie 1% marktaandeel en Apple 99% en zeurt niemand over dat ene dingetje.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 1 november 2012 @ 12:53:42 #197
53267 TC03
pi_118702232
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:32 schreef TwyLight het volgende:

[..]

Serieus, ken jij Apple? Deze kritiek wordt al jaren op letterlijk *elk* product van Apple geuit. En toch zijn die producten beter dan de concurrentie en de meerprijs waard.

iOS + 7,9" 4:3 scherm + luxe bouwkwaliteit is gewoon 100x fijner dan Android + 7" 16:9 scherm + plastic bouwkwaliteit. Daar komt het allemaal neer.

[ Bericht 2% gewijzigd door TC03 op 01-11-2012 12:59:33 ]
  donderdag 1 november 2012 @ 13:17:25 #198
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_118702987
quote:
11s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:52 schreef beauterham het volgende:

[..]

Kan deze wel met Nederlands overweg?
Als je iPhone op NLs staat kan je de commando's in het NLs inspreken.

Maar met de iPhone in het Engels: What is the weather like: Mooi overzichtje van de voorspelling.
Met de iPhone in het Nederlands: Hoe is het weer - Google resultaten naar weer sites.
Met de iPhone in het Nederlands,: Wat What is the weather like: Mooi overzichtje van de voorspelling

'xx euros in dollars' of 'How many ounces in 14 kilo' werken veel beter in het Engels.

In het Engels is hij dus wel slimmer. :)
pi_118707548
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 12:49 schreef TC03 het volgende:
Weet je wat zo vreemd is? Op internet lees je overal kritiek dat de retina iPad maar 'een kleine update is' en dat Apple 'echt met iets nieuws had moeten komen'. In dat geval is het 1024*768 scherm van de iPad 2 dus ineens ruim voldoende. Vervolgens komt er een kleinere iPad met dezelfde resolutie (en dus een hogere DPI dan de iPad 2), en dan is dat ineens hét punt van kritiek? Beetje vreemd.

[..]

Naar welke specs kijk jij? De Nexus 7 heeft een hogere DPI, maar op alle andere fronten is de iPad mini superieur:

- Groter scherm
- Sneller
- Betere accuduur
- Betere camera
- Betere behuizing
- Stereo speakers ( :+)

Echt, ik snap niet hoe mensen zo volhardend onwetend kunnen zijn. Dit gebeurt echt al jaren: Apple presenteert een nieuw product, één hardware-dingetje bevalt men niet, vervolgens roept men dat dat product vanwege dat ene dingetje inferieur is aan de concurrentie. Een jaar later heeft de concurrentie 1% marktaandeel en Apple 99% en zeurt niemand over dat ene dingetje
Meer dan keihard waar.
Because you know i'm all about that ass
pi_118707829
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 12:53 schreef TC03 het volgende:

[..]

Serieus, ken jij Apple? Deze kritiek wordt al jaren op letterlijk *elk* product van Apple geuit. En toch zijn die producten beter dan de concurrentie en de meerprijs waard.
Nieuw: iPod (2001) ;)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_118707972
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 09:00 schreef nelisb het volgende:
Iemand interesse in een IPad3? Ik ga een mini bestellen.
Enige wat ik doe is browsen en lezen. Dan vind ik het formaat ideaal en het gewicht ook.
Zo Ipad ook verkocht binnen 4 uurtjes.
Nu eens kijken of we zaterdag een IPad mini kunnen kopen in een winkel.
pi_118708312
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:45 schreef nelisb het volgende:

[..]

Zo Ipad ook verkocht binnen 4 uurtjes.
Nu eens kijken of we zaterdag een IPad mini kunnen kopen in een winkel.
Dat doe je snel! Waar heb je hem verkocht?

Ik zit serieus te twijfelen of ik niet ook gewoon de retina resolutie wil opofferen voor de veel fijnere form factor.
pi_118708648
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:57 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat doe je snel! Waar heb je hem verkocht?

Ik zit serieus te twijfelen of ik niet ook gewoon de retina resolutie wil opofferen voor de veel fijnere form factor.
Ik twijfel ook nog wel een beetje. Maar ja de 3 wordt om 18 uur opgehaald, dus hoef er niet langer over na te denken.

Ik lees erop en internet ermee. Dat ging ook al prima toen ik nog een 2 had. Dus zal me er vast wel mee vermaken.
Ik ben vooral voorstander van het formaat en het gewicht, lijkt me heerlijk met lezen.

Verkocht aan mijn neefje. Maar via marktplaats iemand die hem voor 375 euro vanavond wilde ophalen en via www.tweedehandsmac.nl net een mail van iemand die vanavond ook wilde komen.
Was een 16 gig wifi only versie.
Mijn neefje heeft 340 euro betaald.
pi_118708934
quote:
Wordt ook de grond in geboord hoor.
Because you know i'm all about that ass
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 november 2012 @ 16:14:21 #205
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118709021
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:11 schreef blow... het volgende:

[..]

Wordt ook de grond in geboord hoor.
:')
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 1 november 2012 @ 18:18:05 #206
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_118713448
iOS6.0.1 is uit.
  donderdag 1 november 2012 @ 18:37:17 #207
53267 TC03
pi_118714021
quote:
iPhone 5 users updating from their devices are required to first install an "updater" application to fix a bug that would otherwise prevent over-the-air updates. Once the updater has been applied users can download iOS 6.0.1 from their devices.
Dit is toch wel gek hoor. Is dit de wraak van Forstall ofzo? :').
pi_118714071
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 18:37 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dit is toch wel gek hoor. Is dit de wraak van Forstall ofzo? :').
  donderdag 1 november 2012 @ 18:54:24 #209
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_118714635
pi_118714856
quote:
:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')