Nou, niet dus..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:44 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
..en nog steeds de beste tablet na zijn grote broer.
Macbook Amateur Retinaquote:Op donderdag 1 november 2012 09:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nieuwe 13" MacBook Pro met retina display heeft 8 GB ram, en dat kan zelfs niet door Apple vooraf uitgebreid worden.
Ik kijk naar specs en dan is het gewoon een feit. Software is superieur maar feit blijft dat hij gewoon te duur is voor wat je krijgt aan specs vergeleken met bijvoorbeeld de nieuwe Nexus 7quote:
Maar met die redenering is een MacBook pro ook "gewoon te duur voor wat je krijgt aan specs". Eigenlijk alle Appleproducten behalve misschien alle producten met een "retina" scherm.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:27 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik kijk naar specs en dan is het gewoon een feit. Software is superieur maar feit blijft dat hij gewoon te duur is voor wat je krijgt aan specs vergeleken met bijvoorbeeld de nieuwe Nexus 7
Kijk jij vooral naar specs. Ik kijk liever naar het daadwerkelijke gebruik en dan is het een feit dat de iPad mini beter is in tablet-gebruik dan de Nexus 7.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:27 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik kijk naar specs en dan is het gewoon een feit. Software is superieur maar feit blijft dat hij gewoon te duur is voor wat je krijgt aan specs vergeleken met bijvoorbeeld de nieuwe Nexus 7
Wat moet je met meer dan 8GB ram, in die 13" zit een fatsoenlijke processor en met een SSD erbij maakt die 8 of 12GB ram echt niet zo veel verschil meer.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nieuwe 13" MacBook Pro met retina display heeft 8 GB ram, en dat kan zelfs niet door Apple vooraf uitgebreid worden.
Nu nog niet, maar over 2 of 3 jaar? Ik heb bijvoorbeeld net mijn 2 jaar oude 13" MBP geupgrade van 4 naar 8 GB ram, en dat zou dus met de nieuwe niet kunnen. Daar krijg je een hoop compactheid voor terug, maar dan wil ik wel van tevoren al upgraden. En sorry hoor, een SSD mag dan stukken sneller zijn dan een harddisk, maar het komt nog niet in de buurt van ram.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:42 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Wat moet je met meer dan 8GB ram, in die 13" zit een fatsoenlijke processor en met een SSD erbij maakt die 8 of 12GB ram echt niet zo veel verschil meer.
Dat werkt toch niet? Dan kan ik iig niet mijn muziek afspelen op mijn Macbook als die externe schijf niet is aangekoppeld?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Koop een externe schijf en zet daar je muziek op, ben je ook klaar en heb je een eenmalige uitgave in plaats van een abonnement. Kost ook maar een paar tientjes als 100 GB genoeg is.
quote:Op donderdag 1 november 2012 11:00 schreef Qwea het volgende:
Misschien dan iemand hier een idee heeft :
Ik heb sinds de update naar mountain lion geen eentje, of tweetje, of 3tje, whatever, meer in mijn mail staan als ik nieuwe mails (ongelezen heb) irritant, want ik weet dus niet of er nieuwe mail is.
Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit fix misschien?
Mja jij bent een typische apple fanboy die niet objectief kan kijken.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:38 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Kijk jij vooral naar specs. Ik kijk liever naar het daadwerkelijke gebruik en dan is het een feit dat de iPad mini beter is in tablet-gebruik dan de Nexus 7.
Ik heb de Nexus 7 gehad, en de iPad mini is die 80 euro meerprijs echt wel waard.
Thunderbolt naar HDMI dus.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:19 schreef One_conundrum het volgende:
heeft iemand nog een Airbook 2012 naar hdmi kabeltje liggen dat ie kwijt wil.
Ah, de argumenten raken weer op, dus we gaan weer zo beginnenquote:Op donderdag 1 november 2012 11:32 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Mja jij bent een typische apple fanboy die niet objectief kan kijken.
16GB Nexus 7: 250 euroquote:De meeste mensen (die niet in de apple slowchat posten) kijken ook naar de prijs en wat je er voor krijgt qua specs. Als Apple er een retina scherm in had gezet was de prijs wel ok geweest maar met deze lage resolutie slaan ze (wmb) de plank gewoon mis.
[quote]
Bovendien is hij niet 80 euro goedkopermaar 130
- De feiten zijn dat de Nexus 7 van plastic is en de iPad Mini van aluminium.quote:Betekend niet dat ik een Nexus 7 ga halen trouwens, ik zie niet zoveel in zo'n "halve tablet" en al helemaal niet in Android maar dit zijn wel de feiten.
Ik heb nergens gezegd dat ik de iPad mini heb gehad. Niet mij van leugens beschuldigen omdat jij niet kunt lezen.quote:Lijkt me trouwens sterk dat je de Nexus 7 EN de iPad mini hebt gehad gezien ze beide pas net uit zijn. Niet liegen
Ik heb het niet over vergelijken snelheid ram en SSD, maar met een snelle processor, SSD en 4GB ram behaal je meer snelheid dan een gewone harde schrijf, een gemiddelde processor en 8GB ram.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nu nog niet, maar over 2 of 3 jaar? Ik heb bijvoorbeeld net mijn 2 jaar oude 13" MBP geupgrade van 4 naar 8 GB ram, en dat zou dus met de nieuwe niet kunnen. Daar krijg je een hoop compactheid voor terug, maar dan wil ik wel van tevoren al upgraden. En sorry hoor, een SSD mag dan stukken sneller zijn dan een harddisk, maar het komt nog niet in de buurt van ram.
Mmh ik zit nu even de iFixit teardowns te bekijken en de 15" rMBP heeft 2 rijen geheugenchips en de 13" maar 1. Was er echt geen ruimte geweest voor eentje extra?.
dan werk ik niet meer draadloosquote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Koop een externe schijf en zet daar je muziek op, ben je ook klaar en heb je een eenmalige uitgave in plaats van een abonnement. Kost ook maar een paar tientjes als 100 GB genoeg is.
Naar welke specs kijk jij? De Nexus 7 heeft een hogere DPI, maar op alle andere fronten is de iPad mini superieur:quote:Op donderdag 1 november 2012 10:27 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Serieus, ken jij Apple? Deze kritiek wordt al jaren op letterlijk *elk* product van Apple geuit. En toch zijn die producten beter dan de concurrentie en de meerprijs waard.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:32 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Mja jij bent een typische apple fanboy die niet objectief kan kijken.
De meeste mensen (die niet in de apple slowchat posten) kijken ook naar de prijs en wat je er voor krijgt qua specs. Als Apple er een retina scherm in had gezet was de prijs wel ok geweest maar met deze lage resolutie slaan ze (wmb) de plank gewoon mis.
Bovendien is hij niet 80 euro goedkopermaar 130
Betekend niet dat ik een Nexus 7 ga halen trouwens, ik zie niet zoveel in zo'n "halve tablet" en al helemaal niet in Android maar dit zijn wel de feiten.
Lijkt me trouwens sterk dat je de Nexus 7 EN de iPad mini hebt gehad gezien ze beide pas net uit zijn. Niet liegen
Als je iPhone op NLs staat kan je de commando's in het NLs inspreken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:52 schreef beauterham het volgende:
[..]
Kan deze wel met Nederlands overweg?
Meer dan keihard waar.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:49 schreef TC03 het volgende:
Weet je wat zo vreemd is? Op internet lees je overal kritiek dat de retina iPad maar 'een kleine update is' en dat Apple 'echt met iets nieuws had moeten komen'. In dat geval is het 1024*768 scherm van de iPad 2 dus ineens ruim voldoende. Vervolgens komt er een kleinere iPad met dezelfde resolutie (en dus een hogere DPI dan de iPad 2), en dan is dat ineens hét punt van kritiek? Beetje vreemd.
[..]
Naar welke specs kijk jij? De Nexus 7 heeft een hogere DPI, maar op alle andere fronten is de iPad mini superieur:
- Groter scherm
- Sneller
- Betere accuduur
- Betere camera
- Betere behuizing
- Stereo speakers ()
Echt, ik snap niet hoe mensen zo volhardend onwetend kunnen zijn. Dit gebeurt echt al jaren: Apple presenteert een nieuw product, één hardware-dingetje bevalt men niet, vervolgens roept men dat dat product vanwege dat ene dingetje inferieur is aan de concurrentie. Een jaar later heeft de concurrentie 1% marktaandeel en Apple 99% en zeurt niemand over dat ene dingetje
Nieuw: iPod (2001)quote:Op donderdag 1 november 2012 12:53 schreef TC03 het volgende:
[..]
Serieus, ken jij Apple? Deze kritiek wordt al jaren op letterlijk *elk* product van Apple geuit. En toch zijn die producten beter dan de concurrentie en de meerprijs waard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |