Nee, je bent niet clean volgens de regels. De regels geven namelijk aan dat je geen doping mag gebruiken. Dat er geen tests zijn om het gebruik (goed) te controleren, betekent niet dat je opeens wel doping mag gebruiken. Het betekent dat je niet gepakt kun worden dmv een test. Dat is echt wat anders.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:34 schreef Ericr het volgende:
[..]
De opsporingsmethoden van toen en de mogelijkheden van toen lieten geen ruimte om die atleten te betrappen op gebruik. Dan ben je dus clean volgens de regels, net zo goed als tig gedopeerde sporters hebben meegedaan aan wedstrijden maar nooit zijn betrapt tijdens een dopingcontrole. Dat er tegenwoordig retro-actief getest mag worden doet daar weinig aan af. Dopingregels van toen waren vrij duidelijk, als je niet gepakt werd binnen de tijd die er genomen mocht worden voor het testen van je stalen was je clean.
Stuk vuiler weet ik niet. Topsnelheid van Bolt tijdens WR is maar een fractie hoger als Johnson zijn niet geratificeerde WR destijds. Bolt maakte het echte verschil elders en dan m.n. het verval.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:34 schreef Ericr het volgende:
[..]
De opsporingsmethoden van toen en de mogelijkheden van toen lieten geen ruimte om die atleten te betrappen op gebruik. Dan ben je dus clean volgens de regels, net zo goed als tig gedopeerde sporters hebben meegedaan aan wedstrijden maar nooit zijn betrapt tijdens een dopingcontrole. Dat er tegenwoordig retro-actief getest mag worden doet daar weinig aan af. Dopingregels van toen waren vrij duidelijk, als je niet gepakt werd binnen de tijd die er genomen mocht worden voor het testen van je stalen was je clean.
Het predikaat vuilste race in de geschiedenis is er ook niet aan gehangen omdat ze bijna allemaal gedopeerd rondliepen op dat moment maar omdat ze vaak pas veel later gepakt werden voor dopinggebruik of bezit. Er zullen net zo vuile of vuilere races zijn geweest alleen weten we daar niks van omdat stalen niet later getest zijn of konden worden.
Als ik zie hoe hard ze nu lopen op de 100 meter is dat onderdeel misschien nog wel een stuk vuiler dan toen.
Bolt zijn trainers hebben nu meer kennis over de doping dan toen met johnson.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Stuk vuiler weet ik niet. Topsnelheid van Bolt tijdens WR is maar een fractie hoger als Johnson zijn niet geratificeerde WR destijds. Bolt maakte het echte verschil elders en dan m.n. het verval.
Iedereen? Bron? Of bewijzen of iets dergelijks?quote:Op donderdag 1 november 2012 18:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
clean loop je 9.98 met max rugwind
Ik waardeer je onderschrift maar dit is denk ik onzin. Als je max rugwind even gelijkstelt aan lopen op hoogte dan kun je gewoon vaststellen dat ze al onder de 10 liepen in het stenen tijdperk. Ik denk niet dat Jim Hines aan de sterke dope zat.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Bolt zijn trainers hebben nu meer kennis over de doping dan toen met johnson.
clean loop je 9.98 met max rugwind
quote:Op donderdag 1 november 2012 18:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Iedereen? Bron? Of bewijzen of iets dergelijks?
http://www.muscleweek.com/is-usain-bolt-on-steroidsquote:SPIEGEL: Mr. Heredia, will you watch the 100 meter final in Beijing?
Heredia: Of course. But the winner will not be clean. Not even any of the contestants will be clean. (emphasis added)
SPIEGEL: Of eight runners …
Heredia: … eight will be doped.
SPIEGEL: There is no way to prove that.
Heredia: There is no doubt about it. The difference between 10.0 and 9.7 seconds is the drugs
Hij is nu coach van Usain Bolt...quote:the man who worked with Victor Conte at Balco Labs and later testified against CJ Hunter, Tim Montgomery, Marion Jones, and yes current 2012 U.S. Olympic sprinter Justin Gatlin was a man by the name of Angel Heredia
mijn dankquote:Op donderdag 1 november 2012 19:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
[..]
http://www.muscleweek.com/is-usain-bolt-on-steroids
Angel Heredia is niet zomaar iemand:
[..]
Hij is nu coach van Usain Bolt...
Ik moest ook even googlen. Dit is overigens niet het artikel waar ik het oorspronkelijk in heb gelezen, dat is ouder, maar die vond ik niet direct. Daarin werd Heredia overigens nog niet aan Bolt gelinked.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mijn dankik weet het wel uit mijn hoofd,maar als je zoveel op het net, boeken en docu's hebt gezien, weet ik echt niet meer de specifieke bron.
hij liep het record in 68' maar:quote:Op donderdag 1 november 2012 19:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik waardeer je onderschrift maar dit is denk ik onzin. Als je max rugwind even gelijkstelt aan lopen op hoogte dan kun je gewoon vaststellen dat ze al onder de 10 liepen in het stenen tijdperk. Ik denk niet dat Jim Hines aan de sterke dope zat.
Er gaan sterke geruchten dat de NBA in de jaren 90 tot halverwege jaren 00 ook aan de steroiden zat.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij liep het record in 68' maar:
During the 1940’s the Soviet Union was the dominating force in athletics thanks to anabolic steroid use but this dominance was short lived as Dr. John Ziegler, the U.S. Olympic team physician found a way to soon develop methandrostenolone; you know it as Dianabol or Dbol. (13)Ciba Pharmaceuticals was first to market the drug and by 1958 Dianabol was approved by the FDA for human use.
ik wil je niet torpederen,maar ik denk dat ze nog steeds aan de roids zitten met testo pleisters of pellets, die de levels beneden de 6:1 ratio houden.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er gaan sterke geruchten dat de NBA in de jaren 90 tot halverwege jaren 00 ook aan de steroiden zat.
Zit misschien wat in. Zo'n Shaq rond de jaren 2000, 2001, dat kon gewoon niet. Op een gegeven moment werd dat zo zot dat de regels werden aangepast om hem te muten. Zone verdediging was er een resultaat van. Dat was voorheen verboden maar mocht opeens.
Kijk die blik, die ogen!quote:Op donderdag 1 november 2012 20:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik wil je niet torpederen,maar ik denk dat ze nog steeds aan de roids zitten met testo pleisters of pellets, die de levels beneden de 6:1 ratio houden.
Van Messi is bekend dat hij op jonge leeftijd al groeihormonen kreeg. Moest hij een wielrenner zijn, hij was zelfs daar al levenslang voor geschorst geweest ...quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:35 schreef Klopkoek het volgende:
maar zou Messi ook a la Armstrong aan de dope zitten? en middellen gebruiken die anderen niet hebben?
Mwa niet zo heel raar. In de motorsport is doping natuurlijk een stuk minder effectief dan in wielrennen, dus ook minder belangrijk om te straffen.quote:
doping is doping. als t niet mag dan mag t nietquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:54 schreef KilgoreTrout het volgende:
[..]
Mwa niet zo heel raar. In de motorsport is doping natuurlijk een stuk minder effectief dan in wielrennen, dus ook minder belangrijk om te straffen.
Wiet staat ook op de doping lijst toch vind ik een atleet die een joint heeft gebruikt moreel niet echt schuldig.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:04 schreef franklop het volgende:
[..]
doping is doping. als t niet mag dan mag t niet
Ik denk dat in alle sporten veel, zo niet massaal, doping wordt gebruikt. In sporten waar minder wordt gecontroleerd (voetbal, tennis om er maar een paar te noemen) wordt waarschijnlijk meer gebruikt dan in sporten waar veel gecontroleerd wordt (zoals wielrennen).quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:35 schreef Klopkoek het volgende:
wombcat,
wat denk je van het voetbal?
ik kan me voorstellen dat zo'n bonk spieren als Cristiano Ronaldo aan de dope zit. Hij is als niet-neger groter en sterker dan Ruud Gullit ooit was!
maar zou Messi ook a la Armstrong aan de dope zitten? en middellen gebruiken die anderen niet hebben?
Ik steek er alleszins mijn hand niet voor in het vuur. Hines was ook bekend als een van de eerste 'power' runners. Die echt met veel kracht liep in tegenstelling tot bv. een Jesse Owens die heel lichtvoetig was en veel meer op techniek teerde. In die tijd kon er ook nog geen test afgenomen worden om steroiden op te sporen, ik geloof ook dat ze pas vanaf 1974 (rond die tijd alleszins) verboden waren. Dat record heeft het ook 15 jaar uitgehouden tot 1983 toen Calvin Smith ook op hoogte 9.93 liep.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij liep het record in 68' maar:
During the 1940’s the Soviet Union was the dominating force in athletics thanks to anabolic steroid use but this dominance was short lived as Dr. John Ziegler, the U.S. Olympic team physician found a way to soon develop methandrostenolone; you know it as Dianabol or Dbol. (13)Ciba Pharmaceuticals was first to market the drug and by 1958 Dianabol was approved by the FDA for human use.
als de doping er eerder was dat het record, dan is het verdacht.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:00 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ik steek er alleszins mijn hand niet voor in het vuur. Hij was ook bekend als een van de eerste 'power' runners. Die echt met veel kracht liep in tegenstelling tot bv. een Jesse Owens die heel lichtvoetig was.
ik vermoed dat ze gewoon testo, EPO en HGH gebruiken.quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:35 schreef Klopkoek het volgende:
wombcat,
wat denk je van het voetbal?
ik kan me voorstellen dat zo'n bonk spieren als Cristiano Ronaldo aan de dope zit. Hij is als niet-neger groter en sterker dan Ruud Gullit ooit was!
Corticosteroiden zullen ook wel populair zijn, al was het maar ter bestrijding van blessures.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vermoed dat ze gewoon testo, EPO en HGH gebruiken.
Waarom zouden ze dat doen? Ze trainen niet eens genoeg om die dingen vol effect te laten hebben . Denk idd dat het waarschijnlijker is dat ze aan de cortisonen zitten om herstel te bevorderen. Barcelona speelt gewoon iedere 2-3 dagen een wedstrijd zal zonder dope moeilijk zijn vol te houden.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vermoed dat ze gewoon testo, EPO en HGH gebruiken.
Die is toch juist weg nu?quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:25 schreef Wombcat het volgende:
En dan heeft b.v. Sky nog Leinders in dienst, die (waarschijnlijk) de rabo-arts is die door Leipheimer wordt genoemd. Bij Garmin lopen ook genoeg spijtoptanten rond die nu écht schoon zijn.
Vaughters loopt op het Cyclingnews forum allerlei vragen van gefrustreerde wielervolgers te beantwoorden, waarbij hij zelfs een keer zijn mond voorbij praatte door bepaalde renners van Garmin voormalige dopinggebruikers te noemen. Zou het niet kunnen dat deze man oprecht hart voor de zaak heeft?quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk dat in alle sporten veel, zo niet massaal, doping wordt gebruikt. In sporten waar minder wordt gecontroleerd (voetbal, tennis om er maar een paar te noemen) wordt waarschijnlijk meer gebruikt dan in sporten waar veel gecontroleerd wordt (zoals wielrennen).
Ik denk bovendien dat in het voetbal het dopingebruik gestructureerd wordt, d.w.z. vanuit de ploeg(arts) georganiseerd. De ploeg heeft er namelijk baat bij om het onder controle te houden. Ze doen het dan liever zelf dan dat ze de spelers zelf maar laten aanmodderen met het risico om gepakt te worden.
Verder denk ik dat als een ploeg zich erop voorstaat dat ze streng tegen doping optreden, omdat ze zelf de atleten controleren (Sky of Garmin b.v.) dat ze dan het dopinggebruik ook zelf organiseren. De eigen controles zijn er dan voor bedoeld om de doping zo toe te dienen dat ze niet gepakt worden. Vergelijk maar het artikel wat ik hier postte. Waarom zou een ploeg anders de eigen atleten/renners structureel controleren? En dan heeft b.v. Sky nog Leinders in dienst, die (waarschijnlijk) de rabo-arts is die door Leipheimer wordt genoemd. Bij Garmin lopen ook genoeg spijtoptanten rond die nu écht schoon zijn.
Kortom: mijn mening is dat niet alleen het wielrennen door en door rot is, maar dat dat voor alle sporten geldt.
ik denk meer, EPO geeft bij elke duursport een voorsprong.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:58 schreef KilgoreTrout het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen? Ze trainen niet eens genoeg om die dingen vol effect te laten hebben . Denk idd dat het waarschijnlijker is dat ze aan de cortisonen zitten om herstel te bevorderen. Barcelona speelt gewoon iedere 2-3 dagen een wedstrijd zal zonder dope moeilijk zijn vol te houden.
Kan.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vaughters loopt op het Cyclingnews forum allerlei vragen van gefrustreerde wielervolgers te beantwoorden, waarbij hij zelfs een keer zijn mond voorbij praatte door bepaalde renners van Garmin voormalige dopinggebruikers te noemen. Zou het niet kunnen dat deze man oprecht hart voor de zaak heeft?
daarom, waarom zaken uit het verleden straffen? dan kan er niemand met wielerkennis bij een ploeg werken.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kan.
Maar ze hebben toch ook Millar, Zabriskie, Vande Velde en Dekker?
En dan nog iemand als Danielson, die ook bij Discovery heeft gefietst.
Millar die wil ik ook nog wel geloven, maar toch zit er een aardig dopingverleden bij Garmin. Alhoewel je dat waarschijnlijk wel van iedere ploeg kunt zeggen.
Corticosteroļden helpen wel om de ontsteking weg te nemen, maar het heeft een andere werking dan anabole steroļden.Corticosteroļden verlagen de proteļnesynthese waardoor je spieren zelfs minder snel zullen recuperen maar dat is niet van belang als je eerste een ontsteking weg wilt hebben natuurlijk . Gevaar hiervan is dat bij lange termijngebruik van corticosteroļden (continu dan wel, niet nu en dan eens) ga je volgens mij net blessuregevoeliger zijn.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:58 schreef KilgoreTrout het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen? Ze trainen niet eens genoeg om die dingen vol effect te laten hebben . Denk idd dat het waarschijnlijker is dat ze aan de cortisonen zitten om herstel te bevorderen. Barcelona speelt gewoon iedere 2-3 dagen een wedstrijd zal zonder dope moeilijk zijn vol te houden.
Niet alleen sneller lopen, maar als je nog helder bent omdat je een beter uithoudingsvermogen hebt kun je ook betere beslissingen nemen in het veld.quote:Op vrijdag 2 november 2012 16:13 schreef kl1172 het volgende:
EPO, ja dat weet ik zo niet, maar het kan helpen om een hele match wat sneller te lopen.
en die spanjaarden dan? die lopen de laatste minuut even hard als de eerste, ze spelen hele ploegen weg op hoog tempo en conditie! voor mij staat het 100% vast dat die aan de EPO zitten. Testo verhoogd btw ook je hematocrietquote:Op vrijdag 2 november 2012 16:13 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Corticosteroļden helpen wel om de ontsteking weg te nemen, maar het heeft een andere werking dan anabole steroļden.Corticosteroļden verlagen de proteļnesynthese waardoor je spieren zelfs minder snel zullen recuperen maar dat is niet van belang als je eerste een ontsteking weg wilt hebben natuurlijk . Gevaar hiervan is dat bij lange termijngebruik van corticosteroļden (continu dan wel, niet nu en dan eens) ga je volgens mij net blessuregevoeliger zijn.
Anabole steroļden verhogen de proteļnesynthese waardoor spierblessures sneller kunnen genezen of voorkomen worden. Ik blijf ze nog altijd handig vinden voor voetbal hoor. Nadeel hier is, dat als je met steroļden te hard/veel traint, je pezen het zullen begeven want ze kunnen de krachtwinst en groei van de spieren niet op hetzelfde tempo volgen omdat ze minder goed doorbloed worden dan spieren.
EPO, ja dat weet ik zo niet, maar het kan helpen om een hele match wat sneller te lopen.
Groeihormoon helpt ook weer bij blessures. Het zijn allemaal wel handige hulpmiddelen.
Dus enkel en alleen cortisonen, dat denk ik niet.
Er zijn inderdaad anabole steroļden die je rode bloedcellen ook een beetje boosten. Ze hebben op vele dingen in het lichaam effect, eigenlijk is het een beetje overkill maar we hebben tot nu toe niets beters volgens mij om kracht en spieren te winnen met de chemische ondersteuning. De heilige graal is als we een product vinden dat zich enkel op spier en krachtwinst focust waardoor veel neveneffecten ook wegvallen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 16:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en die spanjaarden dan? die lopen de laatste minuut even hard als de eerste, ze spelen hele ploegen weg op hoog tempo en conditie! voor mij staat het 100% vast dat die aan de EPO zitten. Testo verhoogd btw ook je .
quote:Op vrijdag 2 november 2012 16:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
daarom, waarom zaken uit het verleden straffen? dan kan er niemand met wielerdopingkennis bij een ploeg werken.
nou, er is een handschoen, die hetzelfde effect geeft als AASquote:Op vrijdag 2 november 2012 16:22 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad anabole steroļden die je rode bloedcellen ook een beetje boosten. Ze hebben op vele dingen in het lichaam effect, eigenlijk is het een beetje overkill maar we hebben tot nu toe niets beters volgens mij om kracht en spieren te winnen via de chemische weg.
ik denk dat doping en wielerkennis aan elkaar verbonden zit, veel oud wielrenners werken nu bij ploegen.quote:
Nou, dan moet je gewoon denken wat als je die handschoen MET AAS gebruikt.quote:Op vrijdag 2 november 2012 16:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nou, er is een handschoen, die hetzelfde effect geeft als AAS
Maar bij voetbal spelen veel meer dingen mee. Spanje speelt ook op een heel erg constant tempo. Het printen/stilstaan zit er minder bij het is gewoon constant vrijlopen. Dat kan je veel makkelijker volhouden. De hardste renners lopen misschien 12 km per wedstrijd dat is 8km/uur. Het zou best kunnen dat ze aan de EPO zitten hoor maar hun fysieke prestaties zijn niet zo bijzonder dat het eigenlijk wel moet. Ik denk dat voor een sport als voetbal wel opgaat dat je dat ook zonder doping op hoog niveau kan spelen terwijl voor wielrennen dat gewoon totaal onmogelijk is.quote:Op vrijdag 2 november 2012 16:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en die spanjaarden dan? die lopen de laatste minuut even hard als de eerste, ze spelen hele ploegen weg op hoog tempo en conditie! voor mij staat het 100% vast dat die aan de EPO zitten. Testo verhoogd btw ook je hematocriet
marion jones zat als spintster aan de EPO, het nu ontgaat mij volledig!quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:08 schreef KilgoreTrout het volgende:
[..]
Maar bij voetbal spelen veel meer dingen mee. Spanje speelt ook op een heel erg constant tempo. Het printen/stilstaan zit er minder bij het is gewoon constant vrijlopen. Dat kan je veel makkelijker volhouden. De hardste renners lopen misschien 12 km per wedstrijd dat is 8km/uur. Het zou best kunnen dat ze aan de EPO zitten hoor maar hun fysieke prestaties zijn niet zo bijzonder dat het eigenlijk wel moet. Ik denk dat voor een sport als voetbal wel opgaat dat je dat ook zonder doping op hoog niveau kan spelen terwijl voor wielrennen dat gewoon totaal onmogelijk is.
Beter herstellen van training = meer kunnen trainen = betere prestatiequote:Op vrijdag 2 november 2012 18:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
marion jones zat als spintster aan de EPO, het nu ontgaat mij volledig!
Ja, maar daar zijn ze dus juist heel open in (zelfs zo open dat Vaughters op een internetforum aangaf dat Danielson in het verleden doping had gebruiktquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kan.
Maar ze hebben toch ook Millar, Zabriskie, Vande Velde en Dekker?
En dan nog iemand als Danielson, die ook bij Discovery heeft gefietst.
Millar die wil ik ook nog wel geloven, maar toch zit er een aardig dopingverleden bij Garmin. Alhoewel je dat waarschijnlijk wel van iedere ploeg kunt zeggen.
Zoiets heet gewoon een gulle sponsor die via meerder kanalen in dezelfde sport zijn of haar naamsbekendheid wil vergroten. Niets mis mee en niet gelijk allerlei complot theorieėn gaan bedenken.quote:Op zondag 4 november 2012 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
over doping in schaatsen.
Wat ik iig niet vind kunnen is dat Essent zowel Kramer sponsort als de ISU en KNSB. In de reclames voor NK afstanden zie ik ook dat TVM dit evenement sponsort en jawel, Kramer zit ook prominent in die reclames.
Er is een hoop belangeverstrengeling in het schaatsen m.i.
sponsors als Adidas en Nike zijn in het voetbal toch op alle lagen actief, bonden, clubs en spelers persoonlijk.quote:Op zondag 4 november 2012 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
over doping in schaatsen.
Wat ik iig niet vind kunnen is dat Essent zowel Kramer sponsort als de ISU en KNSB. In de reclames voor NK afstanden zie ik ook dat TVM dit evenement sponsort en jawel, Kramer zit ook prominent in die reclames.
Er is een hoop belangeverstrengeling in het schaatsen m.i.
quote:Hamilton: "Riis wist wél alles over mijn dopinggebruik"
Tyler Hamilton heeft tegen het Deense medium DR nogmaals verteld dat Bjarne Riis op de hoogte was van zijn dopinggebruik tijdens zijn verblijf bij Team CSC. Sterker nog: de Amerikaan stelt dat Riis degene was die hem voorstelde aan dopingarts Eufemiano Fuentes. Eerder beschuldigden Jörg Jaksche en Hamilton de Deense ploegleider al van georganiseerd dopinggebruik. Destijds ontkende Riis deze aantijgingen. Hij zou Fuentes niet eens kennen of gezien hebben. Hamilton weerlegt dit.
"Ze hebben elkaar wél ontmoet", zo zegt Hamilton met klem over de dopingarts Fuentes en zijn voormalig ploegleider Riis. "Ik herinner me van april 2002 dat Fuentes, Riis en ik in dezelfde Spaanse hotelkamer zaten. Ik weet nog hoe dat hotel eruit ziet. Bjarne wilde hem ontmoeten, maar na afloop was Fuentes boos omdat dat hij mij had meegebracht. Ik denk dat Fuentes alles zo privé mogelijk wilde houden", aldus Hamilton.
"Riis gaf mij de informatie over Fuentes zodat ik kon beginnen met bloeddoping", weet Hamilton. "Het ging niet om EPO of iets anders, alhoewel Fuentes dat wel kon verkrijgen. De grote uitdaging was het regelen van transfusies, het uitnemen van het bloed, dit veilig houden en het vervolgens van A naar B brengen." Hamilton was eerder al een van de getuigen die het USADA hielp om het dopinggebruik van Lance Armstrong te bewijzen.
Het artikel behandelt wel heel veel zaken en linkt ze allemaal aan elkaar.quote:Op maandag 5 november 2012 01:45 schreef THEFXR het volgende:
dit is al sinds 2006 op de markt:
Repoxygen is based on a direct injection of an inactivated virus carrying the gene for EPO, or erythropoietin, a hormone beloved by athletic dopers seeking to artificially boost their red blood cells and aerobic capacity.
http://www.stuff.co.nz/sc(...)ite-athlete-cheating
zouden ze dit al gebruiken?
Klopt, maar is er minder van afhankelijkquote:Op zondag 4 november 2012 19:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
sponsors als Adidas en Nike zijn in het voetbal toch op alle lagen actief, bonden, clubs en spelers persoonlijk.
Repoxygen, ja daar heb ik al vaker van gehoord.quote:Op maandag 5 november 2012 01:45 schreef THEFXR het volgende:
dit is al sinds 2006 op de markt:
Repoxygen is based on a direct injection of an inactivated virus carrying the gene for EPO, or erythropoietin, a hormone beloved by athletic dopers seeking to artificially boost their red blood cells and aerobic capacity.
http://www.stuff.co.nz/sc(...)ite-athlete-cheating
zouden ze dit al gebruiken?
Belachelijk aantal natuurlijk. Dan neem je het gewoon niet serieus.quote:De internationale tennisfederatie ITF voerde in 2011 slechts 21 bloedcontroles uit buiten de toernooien om. De internationale wielrenunie UCI registreerde in datzelfde jaar 3314 bloedcontroles.
Zucht, ik ben bang dat we hier nog lang niet van af zijn. Die Riis met zijn anti-dopingbeleid, wat een huichelaar.quote:Op maandag 5 november 2012 12:01 schreef tong80 het volgende:
KOPENHAGEN (ANP) - Bjarne Riis wist als baas van zijn wielerteam CSC in de jaren 2002 en 2003 alle ins-en-outs van bloeddoping onder zijn renners. Die nieuwe beschuldiging is afkomstig van de Amerikaanse oud-wielrenner Tyler Hamilton, een van de getuigen in de dopingzaak rond Lance Armstrong. Media in Kopenhagen maakten er maandag melding van.
De Deen Riis heeft toegegeven dat hij op doping in 1996 de Ronde van Frankrijk won. Vanaf 2001 is hij ploegleider. Hamilton reed voor de CSC-ploeg van Riis in 2002 en 2003. De Amerikaan is zelf ook dopingzondaar. Hij werd positief bevonden na de Olympische Spelen van 2004, waar hij goud won op de tijdrit. Hamilton schreef ook een onthullend boek over de dopingpraktijken van de ploeg van Armstrong.
Dit gaat nog een stuk verder dan Dekkers tweede bekentenis, waarin hij vertelde dat hij inderdaad voor een langere periode EPO gebruikte, maar Romandiė en TA clean had gewonnen.quote:Originally Posted by JV1973
Thomas was using rather sophisticated blood doping up until 2008. It was materially changing his performances in a large way. VDV was not. He used lower doses with lower frequency and stopped earlier. And never blood doped. So, while ethically, it's the same, from a +/- standpoint on performance he gained less than Dekker. Therefor, I never doubted VDV's ability to compete clean. Thomas was more in doubt, for me. I could be wrong. That's why we tested him more.
I do have high hopes for TD's 2013 season. We'll see...
JV
quote:I'm not a fan of their approach. Clearly. But, they are trying, which is more than can be said for many. Our approach makes sense to the hardcore fan, but less so to the casual fan. Theirs is opposite of this. I don't think Brailsford has a choice. It's a corporate policy.
Complicated.
Dat zal wel zijn omdat men slechts milligrammen EPO kon produceren in 1977. In een powerpoint van Amgen las ik dat je 6 miljoen gallons urine nodig had om genoeg EPO te verkrijgen om 1 patient te behandelen voor 1 jaarquote:Op maandag 5 november 2012 02:25 schreef One_of_the_few het volgende:
Onderzoek naar de effecten van EPO op mensen gaan minstens terug tot 1975 en eigenlijk verbaasd het mij dat het zo'n 10 jaar ongeveer duurde voor het in het peloton werd gebruikt.
Levert een heel nieuwe dimensie aan het begrip knechtquote:Op maandag 5 november 2012 19:47 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Dat zal wel zijn omdat men slechts milligrammen EPO kon produceren in 1977. In een powerpoint van Amgen las ik dat je 6 miljoen gallons urine nodig had om genoeg EPO te verkrijgen om 1 patient te behandelen voor 1 jaar :
Dat topic is erg lezenswaardig inderdaad, volg het al een tijdje. En die terloopse passage over Dekker gaat idd een stuk verder dan zijn eigen verklaring.quote:Op maandag 5 november 2012 13:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik kan mensen wel aanraden dit topic te lezen. Een erg open Jonathan Vaughters, manager bij Garmin, over van alles en nog wat. Bijvoorbeeld over Dekker:
[..]
Dit gaat nog een stuk verder dan Dekkers tweede bekentenis, waarin hij vertelde dat hij inderdaad voor een langere periode EPO gebruikte, maar Romandiė en TA clean had gewonnen.
Over Sky:
[..]
quote:Op maandag 5 november 2012 19:47 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Dat zal wel zijn omdat men slechts milligrammen EPO kon produceren in 1977. In een powerpoint van Amgen las ik dat je 6 miljoen gallons urine nodig had om genoeg EPO te verkrijgen om 1 patient te behandelen voor 1 jaar(het werd blijkbaar uit urine gehaald in die tijd) Anders zaten ze ongetwijfeld eind jaren 70 al aan de EPO in het peleton.
Met nieuwe biotechnologische technieken in het lab kon men 10 jaar later grote hoeveelheden produceren. In 1985 begon men rhEPO voor anemie patienten te produceren op grote schaal. Rond 1987 werd een onderzoek met goede resultaten van Epogen (synthetische EPO van het bedrijf Amgen) gepubliceerd.
Ja nou willen ze allemaal welquote:Op maandag 5 november 2012 20:00 schreef Ambrosius het volgende:
Steven de Jongh zit vanavond bij Pauw en Witteman.
Dat heb ik niet meegekregen. Waar precies?quote:Op maandag 5 november 2012 23:57 schreef One_of_the_few het volgende:
Zonneveld noemt nu Passeron als iemand die hem doping aanbood toen Zonneveld nog koerste.
quote:Current team: Wonderful Pistachios
Die hadden eerst wel briljante shirtjes btw.quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:05 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat heb ik niet meegekregen. Waar precies?
Ik zie trouwens dat Passeron tegenwoordig Pistachenootjes gebruikt.
[..]
Ik zat ook echt continue zo op de bank:quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:13 schreef JohnDDD het volgende:
http://pauwenwitteman.vara.nl
Weinig geloofwaardig dat verhaal van De Jongh. Zou er blijkbaar geen weet van hebben gehad wat andere renners deden, en binnen de ploeg was geen georganiseerd dopinggebruik. Bij TVM werd toch een hele truck vol EPO gevonden in 98? Sorry hoor. Dikke onzin dus. En dat hij dan zijn bloedwaarden bij de huisarts liet controleren. En zelf zonder enige hulp van wie dan ook zou hebben gespoten. Onzin, onzin, onzin. Dat, of hij was gewoon het lachertje van de ploeg.
Op zijn twitter. Hij zei eerder dat renners hem wel eens wat aanboden. Toen reageerde iemand dat hij maar eens namen moest noemen, want dat was de kritiek van Zonneveld op de Jongh ook. Toen noemde hij hem. Echt wereldnieuws is het nietquote:Op dinsdag 6 november 2012 09:05 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat heb ik niet meegekregen. Waar precies?
Ik zie trouwens dat Passeron tegenwoordig Pistachenootjes gebruikt.
[..]
Precies. Het hele peloton sprak er over, maar niemand wist het van elkaar.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zat ook echt continue zo op de bank:
quote:Naam Boogerd valt in dopingstuk
Toegevoegd: dinsdag 6 nov 2012, 13:14
... Dekkers naam duikt, net als die van Michael Boogerd, ook op in papieren van de Oostenrijkse justitie, waarop NRC. nl de hand heeft gelegd.
In de verslaglegging van een gesprek dat rechercheurs na diens aanhouding met dopinghandelaar Stefan Matschiner hadden over verboden bloedtransfusies uit 2007/2008 in het dorp Steyrermühl, worden beide oud-Raborenners genoemd.
"Eenmaal werd ook Dekker Thomas, twee keer werd Michael Boogerd behandeld met het apparaat in Steyrermühl", staat in het verslag."Bij Boogerd werd het bloed niet ingevroren, maar direct door hem meegenomen."In officiele verhoren heeft Matschiner beide rehners nooit genoemd.
quote:Naam Boogerd valt in dopingstuk
... Dekkers naam duikt, net als die van Michael Boogerd, ook op in papieren van de Oostenrijkse justitie, waarop NRC. nl de hand heeft gelegd.
In de verslaglegging van een gesprek dat rechercheurs na diens aanhouding met dopinghandelaar Stefan Matschiner hadden over verboden bloedtransfusies uit 2007/2008 in het dorp Steyrermühl, worden beide oud-Raborenners genoemd.
"Eenmaal werd ook Dekker Thomas, twee keer werd Michael Boogerd behandeld met het apparaat in Steyrermühl", staat in het verslag."Bij Boogerd werd het bloed niet ingevroren, maar direct door hem meegenomen."In officiele verhoren heeft Matschiner beide rehners nooit genoemd.
Hij nam het bloed alleen maar mee om de troep Aziatische Tje Tje muggen die hij toen als huisdier had te kunnen voeden.quote:
quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:11 schreef OProg het volgende:
[..]
Hij nam het bloed alleen maar mee om de troep Aziatische Tje Tje muggen die hij toen als huisdier had te kunnen voeden.
quote:Scarponi geeft contact met Ferrari toe
Michele Scarponi wordt binnenkort wellicht geschorst, want de Italiaan heeft toegegeven dat hij met de omstreden arts Michele Ferrari heeft gewerkt. Filippo Pozzato werd voor eenzelfde vergrijp onlangs nog zes maanden geschorst.
Michele Scarponi ontkende in het verleden bij hoog en bij laag ooit contact gehad te hebben met dokter Ferrari. Maar bij het Italiaans Olympisch Comité ging de renner van Lampre toch door de knieėn.
Scarponi had zelf gevraagd om het verhoor op te schuiven, zodat zijn mogelijke schorsing al in de winter zou ingaan. Scarponi klopte aan bij Ferrari in september 2010. "Ik wou weten wat ik verkeerd had gedaan in de Giro (hij was vierde geworden). Ik wist niet dat Ferrari niet meer als sportarts mocht werken."
Enkele maanden later zou Scarponi de Giro wél winnen, omdat de echte winnaar Alberto Contador zijn zege verloor na zijn dopingplasje. Het zou niet de eerste keer zijn dat de 33-jarige renner geschorst zou worden. In 2007 moest hij 18 maanden van de fiets blijven wegens zijn rol in de zaak-Fuentes.
Zolang z'n ploegmaten van toen niets zeggen kunnen ze die koe weer terug in de diepvries doen.. Of in de sloot danquote:Op dinsdag 6 november 2012 13:51 schreef TheArt het volgende:
Poe dit is een oude koe zeg. Ik had graag gezien dat ze nieuw bewijs hadden, maar dat is er dus niet.
Zijn zoon Stefano zit idd ook in het 'familiebedrijf'. Deed ook als contactpersoon dingen en is ook handig met belasting en dergelijke.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:21 schreef THEFXR het volgende:
Is het niet zo, dat de zoon van Ferrari zijn werk heeft overgenomen of is dat Fuentes?
twitter:TourDeJose twitterde op dinsdag 06-11-2012 om 21:10:40Hihi RT @ProCyclingStats: Boonen NOT suspended by team for visit to Ferrari http://t.co/nM9FOSrH reageer retweet
Geen idee, dat kun je ook van bv Balotelli zeggen natuurlijk ...quote:
Met terugwerkende kracht schorsen zodat hij die giro van Contador ook kwijt is.quote:
Dat is zo. Maar ik vind 'm ook zo'n hoekige kop hebbenquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Geen idee, dat kun je ook van bv Balotelli zeggen natuurlijk ...
Al hebben Afrikanen natuurlijk wel meer natuurlijke aanleg tot spiervorming ...
Uit z'n HSV-tijd:quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:41 schreef Tommeke het volgende:
Wat ziet die Kompany er gespierd uit zeg, vergeleken met een tijdje geleden. Zou dat natuurlijk zijn?
kijk, pappa wordt verbannen/geschorst en de zoon neemt het over en de zaken lopen weer als van te voren, weet zoonlief het even niet meer, kan hij altijd pappa bellen!quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:28 schreef OProg het volgende:
[..]
Zijn zoon Stefano zit idd ook in het 'familiebedrijf'. Deed ook als contactpersoon dingen en is ook handig met belasting en dergelijke.
En Luigi Cecchini heeft ook een zoon en die ging weer goed om met T. Dekker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |