Nee, je bent niet clean volgens de regels. De regels geven namelijk aan dat je geen doping mag gebruiken. Dat er geen tests zijn om het gebruik (goed) te controleren, betekent niet dat je opeens wel doping mag gebruiken. Het betekent dat je niet gepakt kun worden dmv een test. Dat is echt wat anders.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:34 schreef Ericr het volgende:
[..]
De opsporingsmethoden van toen en de mogelijkheden van toen lieten geen ruimte om die atleten te betrappen op gebruik. Dan ben je dus clean volgens de regels, net zo goed als tig gedopeerde sporters hebben meegedaan aan wedstrijden maar nooit zijn betrapt tijdens een dopingcontrole. Dat er tegenwoordig retro-actief getest mag worden doet daar weinig aan af. Dopingregels van toen waren vrij duidelijk, als je niet gepakt werd binnen de tijd die er genomen mocht worden voor het testen van je stalen was je clean.
Stuk vuiler weet ik niet. Topsnelheid van Bolt tijdens WR is maar een fractie hoger als Johnson zijn niet geratificeerde WR destijds. Bolt maakte het echte verschil elders en dan m.n. het verval.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:34 schreef Ericr het volgende:
[..]
De opsporingsmethoden van toen en de mogelijkheden van toen lieten geen ruimte om die atleten te betrappen op gebruik. Dan ben je dus clean volgens de regels, net zo goed als tig gedopeerde sporters hebben meegedaan aan wedstrijden maar nooit zijn betrapt tijdens een dopingcontrole. Dat er tegenwoordig retro-actief getest mag worden doet daar weinig aan af. Dopingregels van toen waren vrij duidelijk, als je niet gepakt werd binnen de tijd die er genomen mocht worden voor het testen van je stalen was je clean.
Het predikaat vuilste race in de geschiedenis is er ook niet aan gehangen omdat ze bijna allemaal gedopeerd rondliepen op dat moment maar omdat ze vaak pas veel later gepakt werden voor dopinggebruik of bezit. Er zullen net zo vuile of vuilere races zijn geweest alleen weten we daar niks van omdat stalen niet later getest zijn of konden worden.
Als ik zie hoe hard ze nu lopen op de 100 meter is dat onderdeel misschien nog wel een stuk vuiler dan toen.
Bolt zijn trainers hebben nu meer kennis over de doping dan toen met johnson.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Stuk vuiler weet ik niet. Topsnelheid van Bolt tijdens WR is maar een fractie hoger als Johnson zijn niet geratificeerde WR destijds. Bolt maakte het echte verschil elders en dan m.n. het verval.
Iedereen? Bron? Of bewijzen of iets dergelijks?quote:Op donderdag 1 november 2012 18:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
clean loop je 9.98 met max rugwind
Ik waardeer je onderschrift maar dit is denk ik onzin. Als je max rugwind even gelijkstelt aan lopen op hoogte dan kun je gewoon vaststellen dat ze al onder de 10 liepen in het stenen tijdperk. Ik denk niet dat Jim Hines aan de sterke dope zat.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Bolt zijn trainers hebben nu meer kennis over de doping dan toen met johnson.
clean loop je 9.98 met max rugwind
quote:Op donderdag 1 november 2012 18:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Iedereen? Bron? Of bewijzen of iets dergelijks?
http://www.muscleweek.com/is-usain-bolt-on-steroidsquote:SPIEGEL: Mr. Heredia, will you watch the 100 meter final in Beijing?
Heredia: Of course. But the winner will not be clean. Not even any of the contestants will be clean. (emphasis added)
SPIEGEL: Of eight runners …
Heredia: … eight will be doped.
SPIEGEL: There is no way to prove that.
Heredia: There is no doubt about it. The difference between 10.0 and 9.7 seconds is the drugs
Hij is nu coach van Usain Bolt...quote:the man who worked with Victor Conte at Balco Labs and later testified against CJ Hunter, Tim Montgomery, Marion Jones, and yes current 2012 U.S. Olympic sprinter Justin Gatlin was a man by the name of Angel Heredia
mijn dankquote:Op donderdag 1 november 2012 19:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
[..]
http://www.muscleweek.com/is-usain-bolt-on-steroids
Angel Heredia is niet zomaar iemand:
[..]
Hij is nu coach van Usain Bolt...
Ik moest ook even googlen. Dit is overigens niet het artikel waar ik het oorspronkelijk in heb gelezen, dat is ouder, maar die vond ik niet direct. Daarin werd Heredia overigens nog niet aan Bolt gelinked.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mijn dankik weet het wel uit mijn hoofd,maar als je zoveel op het net, boeken en docu's hebt gezien, weet ik echt niet meer de specifieke bron.
hij liep het record in 68' maar:quote:Op donderdag 1 november 2012 19:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik waardeer je onderschrift maar dit is denk ik onzin. Als je max rugwind even gelijkstelt aan lopen op hoogte dan kun je gewoon vaststellen dat ze al onder de 10 liepen in het stenen tijdperk. Ik denk niet dat Jim Hines aan de sterke dope zat.
Er gaan sterke geruchten dat de NBA in de jaren 90 tot halverwege jaren 00 ook aan de steroiden zat.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij liep het record in 68' maar:
During the 1940’s the Soviet Union was the dominating force in athletics thanks to anabolic steroid use but this dominance was short lived as Dr. John Ziegler, the U.S. Olympic team physician found a way to soon develop methandrostenolone; you know it as Dianabol or Dbol. (13)Ciba Pharmaceuticals was first to market the drug and by 1958 Dianabol was approved by the FDA for human use.
ik wil je niet torpederen,maar ik denk dat ze nog steeds aan de roids zitten met testo pleisters of pellets, die de levels beneden de 6:1 ratio houden.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er gaan sterke geruchten dat de NBA in de jaren 90 tot halverwege jaren 00 ook aan de steroiden zat.
Zit misschien wat in. Zo'n Shaq rond de jaren 2000, 2001, dat kon gewoon niet. Op een gegeven moment werd dat zo zot dat de regels werden aangepast om hem te muten. Zone verdediging was er een resultaat van. Dat was voorheen verboden maar mocht opeens.
Kijk die blik, die ogen!quote:Op donderdag 1 november 2012 20:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik wil je niet torpederen,maar ik denk dat ze nog steeds aan de roids zitten met testo pleisters of pellets, die de levels beneden de 6:1 ratio houden.
Van Messi is bekend dat hij op jonge leeftijd al groeihormonen kreeg. Moest hij een wielrenner zijn, hij was zelfs daar al levenslang voor geschorst geweest ...quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:35 schreef Klopkoek het volgende:
maar zou Messi ook a la Armstrong aan de dope zitten? en middellen gebruiken die anderen niet hebben?
Mwa niet zo heel raar. In de motorsport is doping natuurlijk een stuk minder effectief dan in wielrennen, dus ook minder belangrijk om te straffen.quote:
doping is doping. als t niet mag dan mag t nietquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:54 schreef KilgoreTrout het volgende:
[..]
Mwa niet zo heel raar. In de motorsport is doping natuurlijk een stuk minder effectief dan in wielrennen, dus ook minder belangrijk om te straffen.
Wiet staat ook op de doping lijst toch vind ik een atleet die een joint heeft gebruikt moreel niet echt schuldig.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:04 schreef franklop het volgende:
[..]
doping is doping. als t niet mag dan mag t niet
Ik denk dat in alle sporten veel, zo niet massaal, doping wordt gebruikt. In sporten waar minder wordt gecontroleerd (voetbal, tennis om er maar een paar te noemen) wordt waarschijnlijk meer gebruikt dan in sporten waar veel gecontroleerd wordt (zoals wielrennen).quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:35 schreef Klopkoek het volgende:
wombcat,
wat denk je van het voetbal?
ik kan me voorstellen dat zo'n bonk spieren als Cristiano Ronaldo aan de dope zit. Hij is als niet-neger groter en sterker dan Ruud Gullit ooit was!
maar zou Messi ook a la Armstrong aan de dope zitten? en middellen gebruiken die anderen niet hebben?
Ik steek er alleszins mijn hand niet voor in het vuur. Hines was ook bekend als een van de eerste 'power' runners. Die echt met veel kracht liep in tegenstelling tot bv. een Jesse Owens die heel lichtvoetig was en veel meer op techniek teerde. In die tijd kon er ook nog geen test afgenomen worden om steroiden op te sporen, ik geloof ook dat ze pas vanaf 1974 (rond die tijd alleszins) verboden waren. Dat record heeft het ook 15 jaar uitgehouden tot 1983 toen Calvin Smith ook op hoogte 9.93 liep.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij liep het record in 68' maar:
During the 1940’s the Soviet Union was the dominating force in athletics thanks to anabolic steroid use but this dominance was short lived as Dr. John Ziegler, the U.S. Olympic team physician found a way to soon develop methandrostenolone; you know it as Dianabol or Dbol. (13)Ciba Pharmaceuticals was first to market the drug and by 1958 Dianabol was approved by the FDA for human use.
als de doping er eerder was dat het record, dan is het verdacht.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:00 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ik steek er alleszins mijn hand niet voor in het vuur. Hij was ook bekend als een van de eerste 'power' runners. Die echt met veel kracht liep in tegenstelling tot bv. een Jesse Owens die heel lichtvoetig was.
ik vermoed dat ze gewoon testo, EPO en HGH gebruiken.quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:35 schreef Klopkoek het volgende:
wombcat,
wat denk je van het voetbal?
ik kan me voorstellen dat zo'n bonk spieren als Cristiano Ronaldo aan de dope zit. Hij is als niet-neger groter en sterker dan Ruud Gullit ooit was!
Corticosteroiden zullen ook wel populair zijn, al was het maar ter bestrijding van blessures.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vermoed dat ze gewoon testo, EPO en HGH gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |