Onderbouw je verhaal eens. Waarom sta je achter dit spandoek? En hoe komt dat?quote:
Het moet anders.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Onderbouw je verhaal eens. Waarom sta je achter dit spandoek? En hoe komt dat?
Ben jij aanwezig bij de politieke besprekingen dat je meer weet dan de rest? Weet je zeker dat afwijkend nieuws hierover wel betrouwbaar is? Loop je dagelijks rond in die contreien in het MO dat je t.o.v. ons wel weet wat er werkelijk speelt?
Vooralsnog zie ik enkel wat nagepraat van je. Gebaseerd op het gevoel "wat wij te zien krijgen is gelogen". Echt bronnen voor je verhaal anders dan vage websites met complotten en plaatjes met mensen die jouw kijk op de wereld delen, zien we niet. Zo kom je nergens.
Hoe goed je het ook doet: zal altijd zo blijvenquote:
het blijft zoals het is totdat het verandert.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hoe goed je het ook doet: zal altijd zo blijven
En dan zijn er weer anderen die het niks vinden en hier schreeuwen dat alles anders moet.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
het blijft zoals het is totdat het verandert.
Met argumenten....quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En dan zijn er weer anderen die het niks vinden en hier schreeuwen dat alles anders moet.
...zoals dit?quote:Kom je wel eens buiten?
Je begrijpt dus dat het een gebed zonder einde is. Winst.quote:
/ drama]quote:When communal interactions mean no more than paying taxes, you know your community is in trouble.
Than you are no more than an individual functioning within a collective of individuals.
You have lost your human right to be involved in making your own decisions.
Some form of goverment has taken over.
Good luck, you'll need it !
Mensen die steeds hellup massavernietigingswapens roepen neem ik niet meer serieus , dat toneelstukje hebben we al gezien bij Iraq met prachtige nobele uitspraken als we mikken alleen op militaire doelen . we leren onze kinderen niet als eerste te slaan en alleen terug te slaan zodat ze zich kunnen beheersen als ze volwassen zijn en er maar niet zomaar op los gaan rammen en die standaard hanteer ik zeker ook bij volwassenen . Wat jij als afwijkend nieuws ziet zie ik als aanvullend nieuws en dat ervaar ik als positief . Wat kan mij het nou schelen wat iemands imago is ? ik kijk naar de daden en naar de feiten . Ik kom met mijn wereldbeeld waar ik wil , ik hoef niet te komen waar jij denkt dat ik hoor .quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Onderbouw je verhaal eens. Waarom sta je achter dit spandoek? En hoe komt dat?
Ben jij aanwezig bij de politieke besprekingen dat je meer weet dan de rest? Weet je zeker dat afwijkend nieuws hierover wel betrouwbaar is? Loop je dagelijks rond in die contreien in het MO dat je t.o.v. ons wel weet wat er werkelijk speelt?
Vooralsnog zie ik enkel wat nagepraat van je. Gebaseerd op het gevoel "wat wij te zien krijgen is gelogen". Echt bronnen voor je verhaal anders dan vage websites met complotten en plaatjes met mensen die jouw kijk op de wereld delen, zien we niet. Zo kom je nergens.
Ik geef hem groot gelijkquote:
En wat vond je er van Lavenderr ?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:22 schreef Lavenderr het volgende:
Zat even te lezen op Occupy Amsterdam en zag deze staan:
http://www.occupyamsterda(...)st-truth-never-told/
Ik heb nog lang niet alle filmpjes gezien, dus nog even geduld Gertjequote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:49 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
En wat vond je er van Lavenderr ?
Ik ben benieuwd hoor.quote:Ik heb nog lang niet alle filmpjes gezien, dus nog even geduld Gertje
Nou, ik vind ze wel enorm overdrijven hier en daar.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:30 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik heb er een aantal gezien...top ! Ik ben benieuwd wat anderen er van vinden ?
[..]
Ik ben benieuwd hoor.
Heerlijk dit soort common sense filmpjes, I just love it.
Dat is ook logisch, je wilt je punt helder hebben, dit kun je doen door de nadruk op zaken wat te vergroten. Ik ben het wel grotendeels eens met de zienswijze.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, ik vind ze wel enorm overdrijven hier en daar.
Dat verbaast me dan ook niets Gertjequote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:51 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat is ook logisch, je wilt je punt helder hebben, dit kun je doen door de nadruk op zaken wat te vergroten. Ik ben het wel grotendeels eens met de zienswijze.
Wat ? dat het opgeblazen is. Of dat ik het eens ben ?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat verbaast me dan ook niets Gertje
Dat je het eens bent. Had niet anders verwachtquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:59 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Wat ? dat het opgeblazen is. Of dat ik het eens ben ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 31% gewijzigd door Gertje-Plongers op 27-10-2012 17:18:16 ]Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
quote:Wie betaalt, bepaalt
De Nederlandse pers wordt grotendeels gecontroleerd / sterk beïnvloed door de (internationale) bankenelite en de corporatocracy. Dit gebeurt via verschillende paden.
Als eerste bijvoorbeeld via aandeelhouderschap, waarbij winst behalen de belangrijkste prioriteit is van een bedrijf. Een nieuwsbedrijf dat genoteerd is op de beurs lijkt dan ook direct in tegenspraak te zijn met een “vrije onafhankelijke pers”. Daarnaast zijn veel banken tegenwoordig aandeelhouders van deze nieuwsbedrijven zodat ze via die positie een directe invloed hebben op de media.
quote:John Pilger onderzoekt in deze documentaire, “The War You Don`t See“, wat voor rol de hedendaagse nieuwsmedia spelen in de verslaggeving van oorlogen. Hij laat pijnlijk zien hoe de mainstream of 1% nieuwsmedia tegenwoordig vaak niets minder zijn dan een belangrijk propaganda kanaal van het leger om de oorlog te verkopen aan het volk thuis op de bank achter de TV.
Welk leger? Datzelfde leger dat wegbezuinigd is?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:25 schreef Summers het volgende:
De oorlog die je niet ziet op het NOS journaal
[..]
Ja dag zulke nieuwsberichten geloof ik dus niet,het komt uit de media dus is niet betrouwbaar.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:22 schreef Summers het volgende:
Gebrek aan onafhankelijke media in Nederland
[..]
Wacht ff, ik postte wel een belangrijke link van Occupy Amsterdam hoorquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:51 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ja dag zulke nieuwsberichten geloof ik dus niet,het komt uit de media dus is niet betrouwbaar.
Aangezien dit topic weinig meer met Occupy te maken heeft en hier alleen maar irrelevant 'nieuws' en youtube linkdumps worden gepost, hierbij een filmpje van hoe je een appelboom snoeit:
Vindt het nog steeds geld zat.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Welk leger? Datzelfde leger dat wegbezuinigd is?
quote:Het budget anno 2011 was ¤8.732.600.000
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Krijgsmacht
Ik niet. Ze zouden beter op andere dingen kunnen bezuinigen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:55 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Vindt het nog steeds geld zat.
[..]
Beter investeren in vertrouwen en samenwerking, kost een stuk minder ook.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik niet. Ze zouden beter op andere dingen kunnen bezuinigen.
We zijn straks een tandeloze leeuw.
En hoe wil je concreet investeren in vertrouwen?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:00 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Beter investeren in vertrouwen en samenwerking, kost een stuk minder ook.
Door het uit te proberen en de basis te leggen voor een andere kijk op zaken, je beschermd alleen vanuit wantrouwen en angst. Het is een richting die je bewust moet ingaan, en actief aansturen op veranderingen op basis van dit principe.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En hoe wil je concreet investeren in vertrouwen?
Het gaat om het Amerikaanse leger. Visionair.nl betrekt het ietwat ongelukkig op de Nederlandse situatie. Volgens Pilger loopt Hollywood aan de leiband van het Pentagon en zijn al die blockbusterfilms over oorlog en terrorisme in feite reclame voor het Amerikaanse defensieapparaat en een subtiele bevestiging voor de ideologie dat de VS zich als politieman van de wereld zou moeten opstellen. Het resultaat daarvan is volgens Pilger dat ieder militair ingrijpen van Amerikaanse zijde in dat opzicht beschouwd wordt (als politieoptreden dus) en dat verdoezeld wat er eigenlijk gaande is: ordinaire roofoorlogen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Welk leger? Datzelfde leger dat wegbezuinigd is?
Hoe dan? Want het klinkt allemaal heel mooi, maar we leven nu eenmaal in een wereld waar overal oorlog is, dus het zou hier ook kunnen. En dan staan we daar met ons vertrouwen. Zonder leger.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Door het uit te proberen en de basis te leggen voor een andere kijk op zaken, je beschermd alleen vanuit wantrouwen en angst. Het is een richting die je bewust moet ingaan, en actief aansturen op veranderingen op basis van dit principe.
Je kunt altijd nog terug.
Ja, dat verduidelijkt het.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:07 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het gaat om het Amerikaanse leger. Visionair.nl betrekt het ietwat ongelukkig op de Nederlandse situatie. Volgens Pilger loopt Hollywood aan de leiband van het Pentagon en zijn al die blockbusterfilms over oorlog en terrorisme in feite reclame voor het Amerikaanse defensieapparaat en een subtiele bevestiging voor de ideologie dat de VS zich als politieman van de wereld zou moeten opstellen. Het resultaat daarvan is volgens Pilger dat ieder militair ingrijpen van Amerikaanse zijde in dat opzicht beschouwd wordt (als politieoptreden dus) en dat verdoezeld wat er eigenlijk gaande is: ordinaire roofoorlogen.
Geloof me, ook met leger sta je binnen de kortste keren raar te kijken, we zijn een erg klein land namelijk met geen enkele vuurkracht als het zou moeten.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe dan? Want het klinkt allemaal heel mooi, maar we leven nu eenmaal in een wereld waar overal oorlog is, dus het zou hier ook kunnen. En dan staan we daar met ons vertrouwen. Zonder leger.
Het idee is dan ook dat je je niet in je eentje gaat verdedigen maar je je strijdkrachten coördineert met die van andere landen. Maar als al die andere landen hun defensie ook als ondergeschoven kindje beschouwen maak je idd geen schijn van kans. We leunen nu wel erg op de VS. Conflicten die eigenlijk door Europa opgelost zouden moeten kunnen worden zoals Joegoslavië, Kosovo en Libië (het ligt nl in onze achtertuin) konden we niet af zonder steun van de Amerikanen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:17 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Geloof me, ook met leger sta je binnen de kortste keren raar te kijken, we zijn een erg klein land namelijk met geen enkele vuurkracht als het zou moeten.
Ik snap wel dat je je veiliger voelt met een leger maar ik denk dat in geval van een echte oorlog we zo klaar zijn.
En hoe precies je dat zou moeten bereiken weet ik ook niet gelijk, maar dat kun je aan de hand van onderzoek uitzoeken. Vertrouwen moet je kweken en je best voor doen, transparant zijn in je doelstellingen en in samenspraak de doelen nastreven. Zo moeilijk kan het niet zijn. Als er maar echt naar gestreefd zou worden, in alle oprechtheid.
Ik heb er een paar gekeken, mooi stukje indoctrinatie.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wacht ff, ik postte wel een belangrijke link van Occupy Amsterdam hoor![]()
Niet gelezen zeker? Filmpjes ook niet gekeken?![]()
Maar nu we het over snoeien hebben, weet jij of je een druif ook moet snoeien?
Vertrouwen ruimt geen bommen op de Noordzee waarvan er nog duizenden liggen, vertrouwen evacueert geen mensen bij een dijkdoorbraak en met vertrouwen kun je ook moeilijk een heidebrand bestrijden.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:00 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Beter investeren in vertrouwen en samenwerking, kost een stuk minder ook.
Ik begrijp het ook prima. Je hebt daarin ook gelijk zolang het nodig is om je te moeten verdedigen of bijstaan voor 'vrienden'.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:33 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het idee is dan ook dat je je niet in je eentje gaat verdedigen maar je je strijdkrachten coördineert met die van andere landen. Maar als al die andere landen hun defensie ook als ondergeschoven kindje beschouwen maak je idd geen schijn van kans. We leunen nu wel erg op de VS. Conflicten die eigenlijk door Europa opgelost zouden moeten kunnen worden zoals Joegoslavië, Kosovo en Libië (het ligt nl in onze achtertuin) konden we niet af zonder steun van de Amerikanen.
Voor die taken heb je niet expliciet een gewapend leger nodig. Al die taken kunnen door een eenheid worden uitgevoerd die geen wapens hebben.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:35 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik heb er een paar gekeken, mooi stukje indoctrinatie.
Jazeker, zo kun je hem goed leiden en de productie verhogen.
[..]
Vertrouwen ruimt geen bommen op de Noordzee waarvan er nog duizenden liggen, vertrouwen evacueert geen mensen bij een dijkdoorbraak en met vertrouwen kun je ook moeilijk een heidebrand bestrijden.
tot hoever snoei ik die druif terug?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:35 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik heb er een paar gekeken, mooi stukje indoctrinatie.
Jazeker, zo kun je hem goed leiden en de productie verhogen.
[..]
Vertrouwen ruimt geen bommen op de Noordzee waarvan er nog duizenden liggen, vertrouwen evacueert geen mensen bij een dijkdoorbraak en met vertrouwen kun je ook moeilijk een heidebrand bestrijden.
quote:Anonymous hacks 20 million accounts to promote Operation Jubilee
Anonymous hackers claimed that they compromise over 20 million user accounts worldwide this year to promote Operation Jubilee. Large community web sites were targeted to gain access to users' contact information. Many administrators denied that their databases were at risk while all their data was being downloaded. The reason for one of the largest hacking campaigns in history is to rally people to cancel debt and end the economic crisis.
Earlier this month Operation Jubilee came into public view after defacing several popular police forums. Members of the police forums received e-mail inviting them to join the Operation. News of the defaces spread quickly with the help of social media platforms. Until these events, Operation Jubilee was virtually unknown to the general population. Unbeknownst to the public, large web sites were already being attacked for months.
Operation Jubilee is a peaceful protest to take place on the 5th of November in front of Parliament in London. Millions of people have received e-mail messages containing the Rules of Engagement for the Operation. Controversy has sparked around the declaration that protesters will confiscate any weapons that are used against them. The Rules of Engagement state that anyone, protester or police, that causes violence will be subdued.
The stated goal of Operation Jubilee is to cancel all debt. Anonymous has become aware of the collective's potential for social change and is now actively pursuing campaigns for justice. The reason to cancel all debt is to end the economic crisis, end poverty, and cut off the financing for the wars.
The name Anonymous has become synonymous with hacking and protest, but it is difficult to define Anonymous. Many people think of it as an organization, but Anonymous is not organized anyone can become Anonymous by being Anonymous. Anonymous is the idea that anyone can become the change they want to see in the world by hiding their identity.
Recent Hacks under Operation Jubilee:
1.) Anonymous deface UK Police forum and Dating Portal
2.) #OpJubilee - Anonymous Hackers deface UK police forums
quote:
quote:The Yes Men Are Revolting is a funny, action-packed adventure. With the environment on the brink of collapse, we ask a pressing question: at a time when corporate forces have bought and sold democracy, how can we effect real change? Our answer: get every viewer involved in the struggle.
For the last four years we’ve worked with dozens of groups on infiltrations, impersonations, and mass actions to try to make a difference. Check out the video on this page for a little taste! After the part where we ask for your support, you’ll see a scene where we hold a press conference pretending to be from the US Chamber of Commerce (big-money lobbyists who spend hundreds of millions blocking and dismantling environment, labor, housing, and health laws). The press conference goes well, and the Chamber’s real PR guy even shows up—comedic vigilante justice at its best. Stay tuned to this page for more videos in coming weeks.
But as we continued pulling off actions like the one against the Chamber, the Obama years rolled by, and as money's chokehold on democracy got tighter, we got more frantic. We even took it out on each other, and our “band” almost split up. But then, a sequence of unbelievable global uprisings, from Tahrir Square to Occupy Wall Street, got us excited about the idea of a global revolution–and we began to realize that we can do it too.
Then, energized by our involvement with the Occupy movement, we came to realize our true role in social change. Now, we're hatching our most ambitious plan ever: a human-staffed platform to help every inspired viewer of our film—or anyone at all—get active as well. This “Action Switchboard” taps our 100,000-person database, as well as some much bigger lists, to create fun, meaningful, movement-building projects around the issues we all care about.
This is a plan that invites everyone to join us in revolt. But we need your help now to get the movie and the Switchboard off the ground.
Dit is een beetje pin-pointen naar hetgeen je dwars zit: media is corrupt/wordt geplayed door de overheidquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:31 schreef Summers het volgende:
[..]
Mensen die steeds hellup massavernietigingswapens roepen neem ik niet meer serieus , dat toneelstukje hebben we al gezien bij Iraq met prachtige nobele uitspraken als we mikken alleen op militaire doelen . we leren onze kinderen niet als eerste te slaan en alleen terug te slaan zodat ze zich kunnen beheersen als ze volwassen zijn en er maar niet zomaar op los gaan rammen en die standaard hanteer ik zeker ook bij volwassenen . Wat jij als afwijkend nieuws ziet zie ik als aanvullend nieuws en dat ervaar ik als positief . Wat kan mij het nou schelen wat iemands imago is ? ik kijk naar de daden en naar de feiten . Ik kom met mijn wereldbeeld waar ik wil , ik hoef niet te komen waar jij denkt dat ik hoor .
Leuke film was dat wel, Yes men.quote:
Ligt eraan hoe oud die is enz, een foto zegt meer dan duizend woordenquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
tot hoever snoei ik die druif terug?
dit dus
we zijn er niet met alleen maar mooie woorden en bedoelingen, er moet concreet ook iets staan
en wat Terecht hierboven ook zegt: we zijn zo goed als afhankelijk van de VS.
quote:
Dat is Obama die de ene na de andere wet tekent die de amerikaanse president legaal dictator maakt en de burger niks meer in te brengen heeft , dat is hij al aan het doen sinds hij president is .quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:32 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dit is wel echt de Telegraaf onder de Occupy-plaatjes.
Wauw, ik ben het gewoon helemaal met je eens!quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:36 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dit is een beetje pin-pointen naar hetgeen je dwars zit: media is corrupt/wordt geplayed door de overheid
Ik vraag me af of dat altijd slecht is. Kan me wel voorstellen dat je niet altijd alles hoeft te tonen aangezien de media ook regelmatig verkeerde bronnen aanhaalt en zo stemming creëert die nergens voor nodig is.
Maar goed, de media schuift zaken onder het tapijt.
Hoe is het voor jou aan te tonen, in geval van die zaken die er rondom de occupy erom doen, dat ze dit in opdracht doen van het een of ander? Wellicht is de media ook wel politiek gekleurd, of wellicht kapitalistisch. Weet wel dat kapitalisme in Amerika iets anders is dan in Nederland. Dus de redenen kunnen heel anders gekleurd zijn dan hier.
Anderzijds... zie ik jou ergernis ook wel belicht worden in de media. Zij het op wat meer onderbouwde wijze waardoor het vuur er minder vanaf spat dat jij hier op het forum laat vlammen. Moet ook, aangezien ze objectief moeten blijven. Roddels en vermoedens hebben media niks aan. Dat komt toch weer terug op hun bordje.
Zo was de occupy ook in het nieuws. Helaas stierf dat uit omdat de media zelf ook constateerde dat de occupy een groep was die er een puinhoop van maakten en een aanzuigende werking had op lanterfanters die wel zin hadden in een gratis bak koffie en lekker broodje kaas. Het geschreeuw veranderde er toch niet door. De boodschap bleef gelijk.
Als de media echt zo door en door corrupt was mag je me uitleggen waarom ze hun eigen overheid zo het vuur aan de schenen leggen met de uitgelekte schandalen rondom Irak/Afghanistan. Lijkt me dat een 100% bespeelbare media dit wel wegmoffelt. En zo zijn er meer voorbeelden.
Tot zover de media. Wat schort er nog meer aan de wereld?
Kapitalisme is verrot? Ja, maar dat is armoede ook. Waar armoede geld krijgt om te overleven steekt corruptie ook de kop op. En onder de kopstukken evengoed als onder de armoedigen zelf. Enkel hebben de kopstukken meer en groter invloed voor het bij de armoedigen terecht komt. Lucky bastards.
Het is overal hetzelfde. Het is enkel zo dat diegenen die het hebben of kunnen, een nekschot kunnen krijgen. Echter, zodra de pechvogels in die positie komen zie je ze omdraaien als een blad aan een boom. Laatst hier nog op het forum een arme sloeber die links stemt en meent dat iedereen recht heeft op beter leven. We moeten delen, delen.
Toen diegenen extra toeslagen kreeg door persoonlijke situatie, die ervoor zorgen dat ie op een gemiddeld inkomen zit waar anderen een behoorlijk baantje voor nodig hebben, was het haleluja en alvast tellen en uitrekenen wat er mee gedaan kon worden om het leven op te vrolijken. Van het delen en iedereen gelijk was geen sprake meer.
Meid, de mens is verrot. Die zal altijd een competitieve drang hebben de ander de loef af te steken of boven de rest uit te steken. Bij de een meer dan de ander, en dat is ook nog eens afhankelijk van de positie. Dat in combinatie met ons monetair systeem is gewoon uitzichtloos, heb je de wens dat de wereld een bloemetjes utopie moet worden.
Wil je de mens dwingen enigszins te veranderen, moet je gereedschappen ervoor afpakken. Zo simpel is het. Dat betekent dat je de mens het financiële resultaat van corruptie moet afpakken. Dat kan maar op 1 manier: geld waardeloos maken.
En daarvoor heb je de medewerking nodig van heel de wereld. In 1 keer. Vandaag afspreken, morgen invoeren. Anders lukt het niet.
Ik zie dat nooit gebeuren. En me druk maken om anderen levert me onnodige stress op. Want anders maak ik me druk om 10 personen hier, en daar vallen er alweer 30 dood neer.
Je moet eens uitrekenen hoeveel de wereld gezamenlijk al "weggeeft" aan hulp aan de needy. En bekijk het resultaat eens. Nog steeds sterven er dagelijks onnodig veel kinderen wereldwijd. Worden er nog steeds meisjes van 12-14 jaar in Bangladesh met hormonen ingespoten om ouder te lijken zodat ze kunnen prostitueren. En ga zo maar door. De lijst is lang. Je zou er ziek van worden.
Hoe kun je dat als eenling of groepje veranderen? Misschien naar Bangladesh heen gaan en met 10-20-50 man die zaak zelf aanpakken door die meiskes er weg te halen of op de vuist te gaan met die aanstichters ervan. Ik geef je op een briefje dat je het niet overleeft.
Of geld en roerende zaken sturen zodat die meiskes een leven kunnen opbouwen. We weten beide dat dat nooit aankomt.
Of onze overheid erop zetten die overheid aldaar te dwingen er wat aan te doen. Helaas zijn de economische en cultuur verschillen de reden dat er weinig tot niks van terecht komt. De bevolking daar geeft er zelf ook te weinig om. Die proberen ook te overleven. En dat is al zo zwaar dat druk maken om die paar meiskes die ze toch niet kennen, geen tijd voor is. Laat staan geld of firepower.
Je kunt er weinig aan doen. Je staat zo goed als machteloos. En dat geld voor zo-veel-veel-heel-veel zaken dat je het overzicht erop kwijt raakt.
Ik zag laatst nog zon uitzending van "Max maakt mogelijk". Heel humaan hoe ze voor oudjes in het oostblok een compleet nieuw onderkomen opzetten zodat ze niet meer zonder hulp in erbarmelijke omstandigheden hoeven te leven. Helaas, binnen een jaar was het weer een zwijnenstal. De mensen hebben de "trigger" in hun kop niet het te onderhouden. Laat staan geld.
Evengoed in Afrika met die waterpompen. Overal werden die dingen geplaatst en lokale bevolking opgeleid om ze te onderhouden. Resultaat was dat ze onderling ruzie maakten wie ze moesten repareren en de opgeleide zich er geen bal van aan trok of al met de noorderzon verdwenen was.
Het komt er altijd op neer, al eeuwen lang sinds de mens bestaat, dat het een survival of the fittest is. Natuurlijke selectie. De groep die gezamenlijk de schouders eronder zet, ook al zwemt het monetaire stelsel erdoor heen, heeft de grootste kans te overleven. Het westen, waaronder Nederland, heeft bewezen hoe dat werkt. De rest maakt zichzelf kapot door egoïsme en individualisatie en het fuck you gedrag naar de anderen. Zelfs religie speelt een grote rol.
En het resultaat is nu dat een groep in die westerse wereld, voornamelijk de hulpbehoevenden ofwel diegenen die zichzelf amper kunnen bedruipen, het nodig vind het westen een schuld gevoel aan te praten omdat ze zo succesvol zijn geweest voor zichzelf. En dat op basis van hier en daar corruptie wat zich afspeelt in die erbarmelijke landen waar de bevolking wel eens ge(mis)bruikt wordt terwijl ze zelf nergens iets beters willen, zelfs niet als ze het aangereikt krijgen.
Ik vind het soms best zielig voor diegenen die met tranen in hun ogen in de camera kijken als ze het niet zo goed getroffen hebben. Maarja, ik kan de hele wereld niet helpen en mijn individuele acties lopen op niks uit of hebben een enkeling voort geholpen waar andere 1000den alweer het loodje gelegd hebben.
Echter, ook het westen, of Nederland voor mijn part, zat er ooit ook zo bij. Ook wij hebben onszelf eruit gewerkt. Het is een kwestie van schouders eronder. En de ervaring leert dat een beetje hulp niet werkt. Ze maken zichzelf nog meer afhankelijk. The easy way.
Daarbij, kapitalisme is zo erg nog niet. Het zorgt ook voor jou, ook als je geen inzet toont kun je nog steeds je verhaal op internet kwijt met een dak boven je hoofd en dagelijks eten in de pan. Dus knijp maar in je handjes dat je het zo getroffen hebt. Socialisme had ook vele minder uit kunnen pakken. De mens is ertoe in staat.
Ok dus jij stemt liever op een partij die denkt dat verkrachte vrouwen niet zwanger kunnen worden.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:55 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat is Obama die de ene na de andere wet tekent die de amerikaanse president legaal dictator maakt en de burger niks meer in te brengen heeft , dat is hij al aan het doen sinds hij president is .
google NDAA of kijk op youtube .
Was er maar iets in de MSM die dat vermeld maar helaas mogen we alleen de redder van vrijheid en democratie in het midden oosten zien .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:00 schreef Erasmo het volgende:
[..]Het zou wel als signaal kunnen gelden naar de top van de overheid dat men niet wil kiezen tussen twee vuren, want daar lijkt het nu op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was het slecht in de tweede wereldoorlog ? ken jij een voorbeeld waar censuur goed is voor de burger of is het altijd bedoeld om te verbloemen dat je wereld word verpest door de zoveelste machthebber die uitsluitend als doel heeft nog meer macht te vergaren en je wereld nog meer te verpesten ....quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:36 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dit is een beetje pin-pointen naar hetgeen je dwars zit: media is corrupt/wordt geplayed door de overheid
Ik vraag me af of dat altijd slecht is. Kan me wel voorstellen dat je niet altijd alles hoeft te tonen aangezien de media ook regelmatig verkeerde bronnen aanhaalt en zo stemming creëert die nergens voor nodig is.
Het is geen ideaal systeem nee, maar iets wat in de grondwet verankerd is en al honderden jaren bestaat verander je niet zomaar even door voor de beurs te gaan kamperen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:11 schreef Gray het volgende:
[..]
Het zou wel als signaal kunnen gelden naar de top van de overheid dat men niet wil kiezen tussen twee vuren, want daar lijkt het nu op.
Dat bedoel ik nu met pin-pointen. Je pikt er 1 of 2 uit die net iets meer inhoud bevatten dan een vage conspiracy, en je beoordeeld de hele wereld erop.quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:11 schreef Summers het volgende:
[..]
Was het slecht in de tweede wereldoorlog ? ken jij een voorbeeld waar censuur goed is voor de burger of is het altijd bedoeld om te verbloemen dat je wereld word verpest door de zoveelste machthebber die uitsluitend als doel heeft nog meer macht te vergaren en je wereld nog meer te verpesten ....
Diezelfde weken waarover word gesproken in dit filmpje was ook in Nederland , Duitsland , Italie , Spanje enz maar ook voor de burgers in America , allemaal hebben we Occupy wall street op livestreams moeten volgen terwijl in de MSM alleen demonstraties in het midden oosten elke dag te zien waren terwijl mensen in Europa graag ook America wilden zien , pas op 15 okt 2011 toen meer dan 900 steden meededen moest de media er wel mee komen .
Men gaat nu ook aan de haal met de grondwet, dus blijkbaar is ook een geschreven moraal flexibel. Laat een oud papier alsjeblieft geen excuus zijn voor onethisch handelen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:13 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het is geen ideaal systeem nee, maar iets wat in de grondwet verankerd is en al honderden jaren bestaat verander je niet zomaar even door voor de beurs te gaan kamperen.
Zie jij nu echt alleen Obama als dictator en zie je alle andere dictators in oa het Midden Oosten niet?quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:55 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat is Obama die de ene na de andere wet tekent die de amerikaanse president legaal dictator maakt en de burger niks meer in te brengen heeft , dat is hij al aan het doen sinds hij president is .
google NDAA of kijk op youtube .
Was er maar iets in de MSM die dat vermeld maar helaas mogen we alleen de redder van vrijheid en democratie in het midden oosten zien .
Ik ook.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:57 schreef Gray het volgende:
[..]
Wauw, ik ben het gewoon helemaal met je eens!![]()
![]()
Nee door deze gebeurtenis is het voor heel veel mensen in America en Europa duidelijk geworden dat de MSM 1 lijn heeft in wat het uitzend in America en Europa , dat wat mensen vandaag nog steeds ervaren omdat vandaag nog steeds mensen de straat opgaan en wanneer ze weer thuis zijn en er live bij waren , merken dat de MSM in dezelfde lijn doorgaat . Het grote bewijs is toch onder je neus al jaren ? Sinds wanneer word America in de MSM anders voorgespiegeld dan de redder van vrijheid en democratie in het midden oosten ? waar is de kritische blik ? waar is de verontwaardiging voor de genocide in Iraq ? is dat geen wereldnieuws ?? waar zijn de economische sancties voor zoveel bruutheid ? weet je hoe vaak ik van de regering in de MSM heb moeten horen over bijv Suriname en de decembermoorden . Waar is de afkeuring voor een jarenlang afslachten en vermoorden van mensen ? het antwoord mag je zelf bedenken .quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nu met pin-pointen. Je pikt er 1 of 2 uit die net iets meer inhoud bevatten dan een vage conspiracy, en je beoordeeld de hele wereld erop.
Zo blijf je bezig. De big picture krijg je maar geen vat op. Onderbuik regeert. Maar om eerlijk te zijn ook niet verassend aangezien je de rest weg laat. Lijkt me iets te veel voor je om te bevatten.
Dit is niet iets wat je hoeft te geloven ook al geloven mensen het meteen als demonstranten in het midden oosten het roepen en daardoor zelf de filmpjes op internet rondsturen , dit is iets wat je zelf in de gaten kan houden en je op kan vallen door de MSM te vergelijken met alternatieve nieuwszenders , ik zeg dus niet geloof mij , ik zeg let op en denk voor jezelf , de meeste mensen hebben zoveel vertrouwen in de MSM dat ze zonder nadenken alles overnemen en niet eens de moeite nemen iets te controleren . Zoals iemand al eerder riep " ik geloof je niet " het is geen kwestie van geloof , iets is wel zo of iets is niet zo , met internet kan je alles opzoeken en controleren .quote:De C1000 heeft zo af en toe ook wel eens een bruine, rotte appel tussen alle appels liggen. Zijn daarom al hun appels verrot en het kopen niet waard?
Oke, dit is zinloos. Je ziet gewoon niet hoe de wereld werkt en laat je opnaaien door allerlei roddels waar je geen moeite voor wilt doen om die te verifiëren omdat je een standaard standpunt hebt dat de reguliere media toch verrot is en altijd wel blijft. Wellicht uit persoonlijke onvrede of bitterheid. Geen idee.quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:50 schreef Summers het volgende:
[..]
Nee door deze gebeurtenis is het voor heel veel mensen in America en Europa duidelijk geworden dat de MSM 1 lijn heeft in wat het uitzend in America en Europa , dat wat mensen vandaag nog steeds ervaren omdat vandaag nog steeds mensen de straat opgaan en wanneer ze weer thuis zijn en er live bij waren , merken dat de MSM in dezelfde lijn doorgaat . Het grote bewijs is toch onder je neus al jaren ? Sinds wanneer word America in de MSM anders voorgespiegeld dan de redder van vrijheid en democratie in het midden oosten ? waar is de kritische blik ? waar is de verontwaardiging voor de genocide in Iraq ? is dat geen wereldnieuws ?? waar zijn de economische sancties voor zoveel bruutheid ? weet je hoe vaak ik van de regering in de MSM heb moeten horen over bijv Suriname en de decembermoorden . Waar is de afkeuring voor een jarenlang afslachten en vermoorden van mensen ? het antwoord mag je zelf bedenken .
[..]
Dit is niet iets wat je hoeft te geloven ook al geloven mensen het meteen als demonstranten in het midden oosten het roepen en daardoor zelf de filmpjes op internet rondsturen , dit is iets wat je zelf in de gaten kan houden en je op kan vallen door de MSM te vergelijken met alternatieve nieuwszenders , ik zeg dus niet geloof mij , ik zeg let op en denk voor jezelf , de meeste mensen hebben zoveel vertrouwen in de MSM dat ze zonder nadenken alles overnemen en niet eens de moeite nemen iets te controleren . Zoals iemand al eerder riep " ik geloof je niet " het is geen kwestie van geloof , iets is wel zo of iets is niet zo , met internet kan je alles opzoeken en controleren .
Je beschrijft jezelfquote:Op zondag 28 oktober 2012 16:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Oke, dit is zinloos. Je ziet gewoon niet hoe de wereld werkt en laat je opnaaien door allerlei roddels waar je geen moeite voor wilt doen om die te verifiëren omdat je een standaard standpunt hebt dat de reguliere media toch verrot is en altijd wel blijft. Wellicht uit persoonlijke onvrede of bitterheid. Geen idee.
Feit dat je op mijn lange verhaal hierboven niet wilt ingaan geeft bij mij ook de indruk dat je geen wereld- en/of mensenkennis hebt. Of het wordt te eng voor je het te accepteren en zo je zelf opgedrongen beeld waar jij nu lekker in maneuvreert, omver valt. Ofwel, je vertrouwde kaders vallen weg. Bij zware religieuzen zie je dat ook.
Jammer. Maar hey, het is jouw leven. Doe zoals je denkt dat het je goed dunkt.
Zo kan je het ook zien inderdaad. Met dat verschil dat ik me niet enkel laat sturen door conspiracy websites en de ogen sluit voor het grote verhaal. Waar ik wil nadenken over hetgeen jij te vertellen hebt, lijk jij filters te hebben die alles weggooien wat niet in je straatje past.quote:Op zondag 28 oktober 2012 17:46 schreef Summers het volgende:
[..]
Je beschrijft jezelfjij bent nu degene die je vertrouwde kader niet wilt opgeven omdat die van mij afwijkt van het vertrouwde , ook jij kan zaken opzoeken en controleren ipv voor jezelf een reden bedenken waarom mijn afwijkend beeld alvast fout is want het klinkt ongelooflijk . Helemaal met je eens dat het dan weinig zin heeft .
quote:
quote:This week financial news organization CNBC gave some mainstream attention to the largest money laundering and racketeering lawsuit in United States History, in which “Banksters” and their U.S. racketeering partners are being accused of laundering of 43 trillion dollars worth of ill gotten gains.
The lawsuit is said to involve officials located in the highest offices of government and the financial sector.
Since this information was surprisingly revealed by the mainstream news organization there has been a very suspicious and deadly fallout at the CNBC headquarters.
Within hours the original page for the article was taken down, and CNBC senior vice president Kevin Krim received news that his children were killed under very suspicious circumstances.
It seems that the murder happened first and then the page was removed later.
According to mainstream accounts the children’s nanny is responsible for the murders, allegedly stabbing both children.
quote:
quote:What is even MORE shocking is this information is on CNBC! Imagine that!
I have captured screen shots of the website, just in case the article gets taken down! This way there is a record of it. I am putting the shots in this post along with the information.
You have to read the article... thousands of complaints have been served to bankers around the world and government officials! This is HUGE!
quote:Direct action against Rami Levi supermarket, Sha'ar Binyamin settlement, West Bank, 24.10.2012
Palestinian protesters together with International and Israeli activists break into Rami Levi supermarket, located in the Sha'ar Binyamin settlement, to protest against the Israeli occupation and to call to a boycott on Israeli settlement, October 24, 2012.
Photo by: Yotam Ronen/ Activestills.org
Ze breken in...dus niet huilen als ze eruit geschoten worden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:23 schreef Summers het volgende:
Occupy Israel
Today at 19:00 in Or Yehuda a Protest against throwing families into the street, as part of the struggle for public housing.
http://www.ustream.tv/channel/social-justice-now
[..]
[ afbeelding ]
We weten in ieder geval dat jij niet zal huilen .quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:38 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ze breken in...dus niet huilen als ze eruit geschoten worden.
Ik niet, ik ben tegen inbraak. Dit vind ik een beetje laf,.. we gaan inbreken en als Israel dan wat doet gaan ze vast weer verongelijkt zitten huilen dat het niet eerlijk is dat ze worden aangepakt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:46 schreef Summers het volgende:
[..]
We weten in ieder geval dat jij niet zal huilen .
Schieten vanwege inbreken? Dat klinkt ook niet heel fair...quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:38 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ze breken in...dus niet huilen als ze eruit geschoten worden.
Beetje laf om dat in de plaatselijke supermarkt te doen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:23 schreef Summers het volgende:
Occupy Israel
Today at 19:00 in Or Yehuda a Protest against throwing families into the street, as part of the struggle for public housing.
http://www.ustream.tv/channel/social-justice-now
[..]
[ afbeelding ]
Ja joh overdag met een vlag in een supermarkt staan die open is is verschrikkelijk misdadig en je mist het punt dat er ook internationale en israelische activisten bij waren .quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:48 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ik niet, ik ben tegen inbraak. Dit vind ik een beetje laf,.. we gaan inbreken en als Israel dan wat doet gaan ze vast weer verongelijkt zitten huilen dat het niet eerlijk is dat ze worden aangepakt.
Het is Israel he , die doen niet aan fair of subtielquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:59 schreef Gray het volgende:
[..]
Schieten vanwege inbreken? Dat klinkt ook niet heel fair...
Wat snap jij niet aan:quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:24 schreef Summers het volgende:
[..]
Ja joh overdag met een vlag in een supermarkt staan die open is is verschrikkelijk misdadig en je mist het punt dat er ook internationale en israelische activisten bij waren .
Had een Amerikaan moeten zijn die een shoarma ging bezetten, dan had je weer allemaal plaatjes en nieuwsberichten gezocht uit de niet mainstraim media om maar een punt te maken.quote:break into Rami Levi supermarket,
Aangezien we in een land leven waar de eu overheid ons censureert hebben we geen andere keuze dan nieuws en plaatjes uit te zoeken die buiten de main stream media vallen maar dat logisch gevolg zie je geloof ik niet .quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:26 schreef Chahna het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan:
[..]
Had een Amerikaan moeten zijn die een shoarma ging bezetten, dan had je weer allemaal plaatjes en nieuwsberichten gezocht uit de niet mainstraim media om maar een punt te maken.
Op de rest ga je maar niet in? Want juist dát was waar het om ging....quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:37 schreef Summers het volgende:
[..]
Aangezien we in een land leven waar de eu overheid ons censureert hebben we geen andere keuze dan nieuws en plaatjes uit te zoeken die buiten de main stream media vallen maar dat logisch gevolg zie je geloof ik niet .
dat was waar het jou om ging , ik zie een groep mensen in een supermarkt met het personeel op de voorgrond dus die was al open .quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:45 schreef Chahna het volgende:
[..]
Op de rest ga je maar niet in? Want juist dát was waar het om ging....
Je plaatst notabene zelf een artikel waarin staat;quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:56 schreef Summers het volgende:
[..]
dat was waar het jou om ging , ik zie een groep mensen in een supermarkt met het personeel op de voorgrond dus die was al open .
Iets meer doen dan alleen plaatjes kijken lijkt mij een goed plan.quote:break into Rami Levi supermarket,
Mij ook. Het is een constante stroom van plaatjes en leuzen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:49 schreef Chahna het volgende:
[..]
Je plaatst notabene zelf een artikel waarin staat;
[..]
Iets meer doen dan alleen plaatjes kijken lijkt mij een goed plan.
Het beste plan is dat ik op mijn manier naar zaken blijf kijken of dat bij jou nou wel of niet overkomt alsof ik alleen maar plaatjes kijk .quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:49 schreef Chahna het volgende:
[..]
Je plaatst notabene zelf een artikel waarin staat;
[..]
Iets meer doen dan alleen plaatjes kijken lijkt mij een goed plan.
Wie is dat?quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:27 schreef Kiyoaki het volgende:
De enige die iets zinnigs over Occupy gezegd heeft is Slavoj Zizek.
quote:
Zitten er nog steeds corrupte graaiers in topposities ipv in de gevangenis?quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:01 schreef Hoppahoppa het volgende:
Loopt dit kansloze ruktopic over die tent-paupers nou nog? Ik dacht dat die Occupy-onzin onderhand wel afgelopen was, of zitten er nu nog steeds zwervers en wanna-be hippies weg te rotten in een tentenkamp?
quote:Top Bank of England director admits Occupy movement had a point
Andrew Haldane praises ‘loud and persuasive’ protesters who succeeded because ‘they are right’
The Occupy movement received vindication from unlikely source tonight, as a senior executive at the Bank of England credited it with stirring a “reformation of finance”.
In a glowing appraisal of the movement’s achievements, Andrew Haldane, executive director of financial stability, said Occupy protesters had been “both loud and persuasive”, and had attracted public support because “they are right”.
“Some have suggested … that Occupy’s voice has been loud but vague, long on problems, short on solutions. Others have argued that the fault-lines in the global financial system, which chasmed during the crisis, are essentially unaltered, that reform has failed,” Mr Haldane said in a speech tonight.
“I wish to argue that both are wrong – that Occupy’s voice has been both loud and persuasive and that policymakers have listened and are acting in ways which will close those fault-lines. In fact, I want to argue that we are in the early stages of a reformation of finance, a reformation which Occupy has helped stir.”
Speaking at an Occupy Economics event in central London, Mr Haldane said that Occupy had been “successful in its efforts to popularise the problems of the global financial system for one very simple reason: they are right.” He added that protesters who camped out near St Paul’s Catherdal in London and dozens of other cities including New York,“touched a moral nerve in pointing to growing inequities in the allocation of wealth”.
Mr Haldane ended with a direct appeal to activists to continue putting pressure on governments and regulators. He said: “You have put the arguments. You have helped win the debate. And policymakers, like me, will need your continuing support in delivering that radical change.”
Mr Haldane’s comments were welcomed by Occupy activists last night. Ronan McNern, a spokesman for Occupy London Stock Exchange, said: “It’s good to hear more voices like Mr Haldane’s coming through. His comments are definitely welcome. They could have done something about this a lot faster.”
He added: “If this is a beginning, there is a long way to go. Banking reform is only part of the problem. It’s a system-wide issue where certain people are profiting of other people.”
Occupy protesters first descended on the London Stock Exchange on 15 October 2011, in a copy-cat demonstration of other protests around the world that called for action against economic inequality and corporate excess.
After being blocked from entering the main square in which the stock exchange was located, tents were set up in the church yard of St Paul’s – which led to friction between the church and campers.
The camp remained, however, until February of this year, when protesters were evicted by the City of London Corporation – the authority that runs the Square Mile.
quote:Bank of England official: Occupy Movement right about global recession
Andrew Haldane said protestors were correct to focus on inequality as the chief reason for 2008 economic crash
The Occupy Movement has found an unlikely ally in a senior Bank of England official, Andrew Haldane, who has praised protesters for their role in triggering an overhaul of the financial services sector.
Haldane, who oversees the City for the central bank, said Occupy acted as a lever on policymakers despite criticism that its aims were too vague. He said the protest movement was right to focus on inequality as the chief reason for the 2008 crash, following studies that showed the accumulation of huge wealth funded by debt was directly responsible for the domino-like collapse of the banking sector in 2008.
Speaking at a debate held by the Occupy Movement in central London, Haldane said regulations limiting credit use would undermine attempts by individuals to accumulate huge property and financial wealth at the expense of other members of society. Allowing banks to lend on a massive scale also drained funding from other industries, adding to the negative impact that unregulated banks had on the economy, he said.
The hard-hitting speech is unlikely to find a warm welcome in the Square Mile, which is keen for bank lending to recover to its heady pre-crisis levels and bring accompanying profits and commissions. Lending to individuals and corporations in the UK has fallen to a fraction of the levels seen in 2007 when few banks checked the income status of individual borrowers or the risks being taken by corporate customers before offering a loan. The Bank of England will impose stricter lending rules on banks next year when it takes over regulation of the industry from the Financial Services Authority.
Haldane said Occupy's voice had been "loud and persuasive" and that "policymakers have listened and are acting in ways which will close those fault-lines" with a "reformation of finance that Occupy has helped stir". He said inequality was fuelled by bank lending for speculation on property and other assets that enriched some in society at the expense of others.
"The asset-rich, in particular the owner-occupying rich, became a lot richer. Meanwhile, the asset-less and indebted fell further behind. In other words, the pre-crisis asset price bubble acted like a regressive tax," he said.
Zoals in Griekenland, bedoel je?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:18 schreef Kiyoaki het volgende:
Hoe dan ook vernietig je de liberaal-democratie niet met alleen een beetje rondzitten en roepen om verandering, ik steun occupy natuurlijk wel maar ik erger me een beetje aan die yogacirkeltjes, westerse-boeddhisten, holisten en stomme maskertjes van die slechte film, het moet harder en minder hippie-achtig.
Ik wil niet zeggen dat dit ongeveer het niveau (kleuterklas) is, plaatjes plakken en boe roepen maar het gaat er wel op lijken. Dingen plaatsen en niet eens wete wát je plaatst.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mij ook. Het is een constante stroom van plaatjes en leuzen.
Ik bedoel niet zozeer fysiek geweld van "onze" kant. Het beste wat occupy wall street zou kunnen hebben overkomen was een gewelddadige politieactie (want daarmee zou de werkelijkheid het meest zichtbaar zijn geworden). Een stelletje adolescenten die in een cirkeltje gaan zitten mediteren boezemen geen angst in. Het mag allemaal best wat militanter en gedisciplineerder en wat minder hip en gezellig.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zoals in Griekenland, bedoel je?
[ afbeelding ]
Niets mis met hip en gezellig. Alleen jammer dat die lui ook een uitkering hebben en dat terwijl ze schoppen tegen diezelfde instellingen die hun de uitkering verstrekken. Een echte Occupier wenst ook geen financiele middelen van het 'grote boze kwaad'. Een droeftoeter ontvangt geld en gaat daarna roepen. Links lullen , rechts vullen noemen ze dat geloof ik?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:03 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Ik bedoel niet zozeer fysiek geweld van "onze" kant. Het beste wat occupy wall street zou kunnen hebben overkomen was een gewelddadige politieactie (want daarmee zou de werkelijkheid het meest zichtbaar zijn geworden). Een stelletje adolescenten die in een cirkeltje gaan zitten mediteren boezemen geen angst in. Het mag allemaal best wat militanter en gedisciplineerder en wat minder hip en gezellig.
Hoe groot was het aandeel van die lui in deze beweging dan?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:52 schreef Chahna het volgende:
[..]
Niets mis met hip en gezellig. Alleen jammer dat die lui ook een uitkering hebben en dat terwijl ze schoppen tegen diezelfde instellingen die hun de uitkering verstrekken. Een echte Occupier wenst ook geen financiele middelen van het 'grote boze kwaad'. Een droeftoeter ontvangt geld en gaat daarna roepen. Links lullen , rechts vullen noemen ze dat geloof ik?
Tja hier kan ik niet veel mee. Wat bedoel je eigenlijk?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:52 schreef Chahna het volgende:
[..]
Niets mis met hip en gezellig. Alleen jammer dat die lui ook een uitkering hebben en dat terwijl ze schoppen tegen diezelfde instellingen die hun de uitkering verstrekken. Een echte Occupier wenst ook geen financiele middelen van het 'grote boze kwaad'. Een droeftoeter ontvangt geld en gaat daarna roepen. Links lullen , rechts vullen noemen ze dat geloof ik?
Groot.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoe groot was het aandeel van die lui in deze beweging dan?
De meeste mensen op het Beursplein werkten iig niet. Een klein gedeelte wel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoe groot was het aandeel van die lui in deze beweging dan?
Zolang je mij geen betrouwbare cijfers aan kan reiken kan ik je niet serieus nemen, aangezien je blijkbaar handelt uit vooringenomenheid en vooroordelen en die als feiten poseert. Zoals je zelf al aangeeft lijk je daarmee op een ander hier.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:15 schreef Chahna het volgende:
[..]
Groot.
(ik wacht nu op de vraag: Bron??? en daar zal ik alvast antwoord op geven namelijk, alternatieve media, google etc dus succes).
Dat nattevingerwerk vertrouw ik dus ook niet op. Dat zou jij ook niet moeten doen, want dat is evenzo warrig als waar je kritiek op levert. Zonder cijfers doe je slechts aan leuzen roepen en zeggen dat alles kut is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De meeste mensen op het Beursplein werkten iig niet. Een klein gedeelte wel.
Ook waren er veel Polen en andere buitenlanders die lekker aanschoven op het Beursplein en meegenoten van het gratis kamperen. Iets waar de Occupiers dan ook niet blij mee waren.
De vergaderingen verliepen dan ook zeer warrig en ging meer om territoriumdrift en potjes pindakaas dan dat er echt iets uitkwam waar men wat mee kon.
Het was een uit de hand gelopen happening , lekker blowen en beetje leuzen roepen en zeggen dat alles kut is. Vooral de VVD.
Oh sweet irony.
Jammer dat je je eigen ogen zelfs niet durft te geloven want iedereen die de beelden heeft gezien, de mensen aan het woord heeft gezien en gehoord waarin ze notabene zelf aangaven een uitkering te genieten weet dat het zo is. Meerdere mensen hebben dit gezien, zelfs je medemod maar nog steeds neem je het niet aan want het komt je niet uit?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:20 schreef Gray het volgende:
[..]
Zolang je mij geen betrouwbare cijfers aan kan reiken kan ik je niet serieus nemen, aangezien je blijkbaar handelt uit vooringenomenheid en vooroordelen en die als feiten poseert. Zoals je zelf al aangeeft lijk je daarmee op een ander hier.
[..]
Dat nattevingerwerk vertrouw ik dus ook niet op. Dat zou jij ook niet moeten doen, want dat is evenzo warrig als waar je kritiek op levert. Zonder cijfers doe je slechts aan leuzen roepen en zeggen dat alles kut is.
Ben er verschillende keren geweest, en heb met de mensen daar gepraat, dus nee, geen natte vingerwerk. Als je elke dag de hele dag daar aanwezig bent kun je niet tegelijkertijd werken, dat lijkt me nogal logisch.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:20 schreef Gray het volgende:
[..]
Zolang je mij geen betrouwbare cijfers aan kan reiken kan ik je niet serieus nemen, aangezien je blijkbaar handelt uit vooringenomenheid en vooroordelen en die als feiten poseert. Zoals je zelf al aangeeft lijk je daarmee op een ander hier.
[..]
Dat nattevingerwerk vertrouw ik dus ook niet op. Dat zou jij ook niet moeten doen, want dat is evenzo warrig als waar je kritiek op levert. Zonder cijfers doe je slechts aan leuzen roepen en zeggen dat alles kut is.
Waarom hierom druk maken als het toch geen uitkeringsontvangers zijn??quote:Het is te gek voor woorden om de uitkering van mensen die toestemming hebben om te demonstreren voor het een of ander stop te zetten.
Kortom, dit is ook weer bewezenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ben er verschillende keren geweest, en heb met de mensen daar gepraat, dus nee, geen natte vingerwerk. Als je elke dag de hele dag daar aanwezig bent kun je niet tegelijkertijd werken, dat lijkt me nogal logisch.
Sommige Occupiers werkten wel en kwamen dan 's avonds en in het weekend langs .
Tsja, dat is in mijn optiek nattevingerwerk en weinig objectief. Daar kan ik niet op vertrouwen, lieve leuzenroepster.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ben er verschillende keren geweest, en heb met de mensen daar gepraat, dus nee, geen natte vingerwerk. Als je elke dag de hele dag daar aanwezig bent kun je niet tegelijkertijd werken, dat lijkt me nogal logisch.
Sommige Occupiers werkten wel en kwamen dan 's avonds en in het weekend langs .
En ja, ik loop ook de hele dag leuzen te roepen en posters te plakken, dat is waar
Ik ben niet bij de dag van mijn medemod geweest, dus kan niet weten of ze misschien meer de ene kant op keek en niet de andere, of de ene aansprak en niet de andere. Het is een heel gekleurd beeld zonder betrouwbare cijfers.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:25 schreef Chahna het volgende:
[..]
Jammer dat je je eigen ogen zelfs niet durft te geloven want iedereen die de beelden heeft gezien, de mensen aan het woord heeft gezien en gehoord waarin ze notabene zelf aangaven een uitkering te genieten weet dat het zo is. Meerdere mensen hebben dit gezien, zelfs je medemod maar nog steeds neem je het niet aan want het komt je niet uit?
Laat het precies de critici zijn de de uitspraak doen die je hier aanhaalt. De stelling eronder schrijft overigens anders.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:25 schreef Chahna het volgende:
http://www.krapuul.nl/blo(...)s-uitkering-afnemen/
Uitspraak (te lezen op http://www.netstem.nl/occ(...)ering-ontvangen.html):
[..]
Waarom hierom druk maken als het toch geen uitkeringsontvangers zijn??
Als dat volgens jou bewijs is dan kan je beter het bureau tegenover Summers pakken en tegen elkaar gaan opbieden met subjectieve leuzen. Hoef je ook niet te doen alsof je een goede discussie voeren kan.quote:[..]
Kortom, dit is ook weer bewezen![]()
Beetje jammer dat je (in mijn optiek) vrij naief bent en echt denkt dat de 'weldenkenden' expres buiten beeld zijn gelaten. Ik volg de streams en zie diezelfde 'gekkies' voobij komen. Zijn de eigen beelden dan ook een verdraaid beeld van de werkelijkheid?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:33 schreef Gray het volgende:
[..]
Tsja, dat is in mijn optiek nattevingerwerk en weinig objectief. Daar kan ik niet op vertrouwen, lieve leuzenroepster.
[..]
Ik ben niet bij de dag van mijn medemod geweest, dus kan niet weten of ze misschien meer de ene kant op keek en niet de andere, of de ene aansprak en niet de andere. Het is een heel gekleurd beeld zonder betrouwbare cijfers.
Voor wie in de media gewerkt heeft, of een beetje kritisch kijkt naar hoe reportages tot stand komen, zal het een bekend gegeven zijn dat men de meest karakteristieke personen eruit pikt om een beeld te scheppen. In het geval van Occupy zijn dat de 'linksen', die men tegenwoordig vooral associeert met de hippies waarvan je spreekt.
Nou, als je heel erg schopt en trapt tegen 'het systeem' maar er wel van profiteert is dat toch best wel van belang lijkt mij.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:40 schreef Kiyoaki het volgende:
Het is helemaal niet belangrijk of het "hardwerkende mensen" zijn.
Inderdaad, als het maar werkenden zijn. Niet links lullen en rechts vullen. Dat is eigenlijk alles waar ze juist tegen zijn toch, dat graaien? Zelf doen ze niets anders. Graaien van uitkeringen, geldelijke giften en materiële giften....bah.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:40 schreef Kiyoaki het volgende:
Het is helemaal niet belangrijk of het "hardwerkende mensen" zijn.
Uitkering vangen en lekker chillen en zíj zijn gek? Het is goed met je. Wat je ziet bij de msm-reportages, livestreams en op straat is slechts een deel van zij die achter de beweging staan. Denken dat de kaft je het boek laat kennen, dát is pas naief.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:37 schreef Chahna het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je (in mijn optiek) vrij naief bent en echt denkt dat de 'weldenkenden' expres buiten beeld zijn gelaten. Ik volg de streams en zie diezelfde 'gekkies' voobij komen. Zijn de eigen beelden dan ook een verdraaid beeld van de werkelijkheid?
Om mij mezelf te laten overtuigen zal je met een stuk betere argumentatie en (zelf)kritiek moeten komen. Gaat lastig worden, aangezien je er toch al het jouwe over denkt. En ik weet niet welk gedrag je denkt te herkennen in mij, aangezien je geen flauw benul hebt van mijn standpunt tov Occupy.quote:Maar ok, ik herken het gedrag, je zal ongeacht wie wat zegt niet toegeven dat merendeel van de mensen bestaat uit 'een bepaald slag mensen'. Ik zal dan ook geen moeite doen om je te overtuigen. Trouwens...dat laatste is eigenlijk niet eens aan de orde. Een ieder mag denken wat hij wil dus als jij wil denken dat het hardwerkende mensen zijn dan sta jij daar uiteraard vrij in. Dan denk ik er het mijne over
dus eigenlijk zijn dit de frontsoldaten die het 'vuile' werk opknappen voor de mensen achter de schermen? Sprookjesboek zeker?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:44 schreef Gray het volgende:
[..]
Uitkering vangen en lekker chillen en zíj zijn gek? Het is goed met je. Wat je ziet bij de msm-reportages, livestreams en op straat is slechts een deel van zij die achter de beweging staan. Denken dat de kaft je het boek laat kennen, dát is pas naief.
[..]
Waarom? Profiteren is namelijk erg relatief. Iemand die geen werk kan vinden en een uitkering ontvangt om nog gewoon een dak boven zijn hoofd te hebben en te eten profiteert volgens mij niet erg. Hij leeft niet op straat, maar het enkele feit dat hij van de samenleving nog minimale ondersteuning ontvangt betekent niet dat hij (of zij) geen kritiek mag hebben op het stelsel waarin structurele werkloosheid en armoede uberhaubt bestaan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, als je heel erg schopt en trapt tegen 'het systeem' maar er wel van profiteert is dat toch best wel van belang lijkt mij.
Je moet niet zo naief zijn en alles denken te kunnen geloven wat je ziet of leest, of dat nou live is of niet. Ook je eigen oordeel of conclusie moet je niet zoveel op vertrouwen, want de wereld is veel complexer en genuanceerder dan jij het hier voor doet komen. Ik denk dat je sprookjesboekleus meer betrekking heeft op jezelf dan op mij.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:51 schreef Chahna het volgende:
[..]
dus eigenlijk zijn dit de frontsoldaten die het 'vuile' werk opknappen voor de mensen achter de schermen? Sprookjesboek zeker?
Ach, als de eigen streams nu al niet meer als objectief en realistisch mogen worden gezien dan zijn we klaar zeker? Dan geloven we vanaf nu slechts nog cartoons, want die geven wel een reëel beeld.
Ik geloof dit niet,..immers geloof ik niet alles wat ik lees.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:57 schreef Gray het volgende:
[..]
Je moet niet zo naief zijn en alles denken te kunnen geloven wat je ziet of leest, of dat nou live is of niet. Ook je eigen oordeel of conclusie moet je niet zoveel op vertrouwen, want de wereld is veel complexer en genuanceerder dan jij het hier voor doet komen. Ik denk dat je sprookjesboekleus meer betrekking heeft op jezelf dan op mij.
Goede toevoeging voor een discussie, hoor meid.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:01 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ik geloof dit niet,..immers geloof ik niet alles wat ik lees.
Als je je niet druk maakt, dan zou je geen behoefte hebben gehad om te reageren. Als je bronnen feitelijk zijn, dan kan je ze aandragen.quote:Noem mij naief, ik kan mij er niet druk om maken, ik zie, constateer en baseer. Dat is beter dan geloven in cartoons en denken dat het mensen zijn met goede opleiding en functie. Mijn bronnen bestaat uit feitelijke waarnemingen, dit in tegenstelling tot aannames etc.
Waarom moet ik plots aantonen waarom jouw stelling niet goed onderbouwd is? Jij beweert, jij bewijst. De beelden en media zijn onbetrouwbaar, dat zeg je zelf ook. Wat nu?quote:Toon eens aan, dat Occupy Amsterdam (of Arnhem oid) niet bestaat uit die 'minder ontwikkelden' dan die wij overal zien in (de eigen) media. Ik heb aangetoond dat de groep bestaat uit 'vreemde mensen'. Ik verwijs je naar de beelden en berichten.
Als jij nu kunt aantonen dat dit slechts 'de frontlinie' is en dat 'de geleerden' buiten beeld worden gehouden, dan neem ik dit wellicht aan.
Er was wel politiegeweld tegen Occupy wall street en een mediastilte waardoor dat harde politieoptreden op de livestreams te volgen was en de msm elke dag opstanden in het midden oosten liet zien en deed alsof er niks aan de hand was in America en dat heeft mensen ook wakker geschud .quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:03 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Ik bedoel niet zozeer fysiek geweld van "onze" kant. Het beste wat occupy wall street zou kunnen hebben overkomen was een gewelddadige politieactie (want daarmee zou de werkelijkheid het meest zichtbaar zijn geworden). Een stelletje adolescenten die in een cirkeltje gaan zitten mediteren boezemen geen angst in. Het mag allemaal best wat militanter en gedisciplineerder en wat minder hip en gezellig.
Vervelend he, geconfronteerd worden met je eigen tekts. Alleen komt het je niet uit en dan is het weer geen toevoeging. Jij gelooft geen msm, ik geloof niet iemand op zijn woord. Simpel toch?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Goede toevoeging voor een discussie, hoor meid.
Nogmaals, geen betere bron als de eigen beelden, eigen vergaderingen, eigen websites.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Als je je niet druk maakt, dan zou je geen behoefte hebben gehad om te reageren. Als je bronnen feitelijk zijn, dan kan je ze aandragen.
Jij beweert dat beelden onbetrouwbaar zijn. Ik zeg dat niet. Sterker nog, de eigen beelden zijn de beste bron. Jij stelt dat ik ongelijk heb, in tegenstelling tot de beelden, dan kun je ook wel bewijzen dat ik geen gelijk heb. Dus toon maar aan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:07 schreef Gray het volgende:
Waarom moet ik plots aantonen waarom jouw stelling niet goed onderbouwd is? Jij beweert, jij bewijst. De beelden en media zijn onbetrouwbaar, dat zeg je zelf ook. Wat nu?
Je draait het nog om ook, want je gaf eerder nog aan Lavenderr haar getuigenis te geloven.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:50 schreef Chahna het volgende:
[..]
Vervelend he, geconfronteerd worden met je eigen tekts. Alleen komt het je niet uit en dan is het weer geen toevoeging. Jij gelooft geen msm, ik geloof niet iemand op zijn woord. Simpel toch?
Ja, dat zal vast objectief en ongekleurd zijn, zonder fouten.quote:[..]
Nogmaals, geen betere bron als de eigen beelden, eigen vergaderingen, eigen websites.
Maar dat betekent dus dat je loze leuzen poneert zonder dat deze op betrouwbaarheid bekritiseerd zijn. Immers, jij draagt ze aan als argument voor je stelling, en dus moet je de betrouwbaarheid bevestigen. Ik stel slechts dat ik geen reden heb om jouw leuzen voor waar aan te nemen als niet duidelijk is of ze betrouwbaar zijn. Van je redeneringsvermogen hoef je het niet te hebben om op je woord of verstand vertrouwd te worden, dus dat werkt ook al niet overtuigend.quote:[..]
Jij beweert dat beelden onbetrouwbaar zijn. Ik zeg dat niet. Sterker nog, de eigen beelden zijn de beste bron. Jij stelt dat ik ongelijk heb, in tegenstelling tot de beelden, dan kun je ook wel bewijzen dat ik geen gelijk heb. Dus toon maar aan.
Ik ben er verschillende keren geweest, heb gepraat met veel mensen daar, dus heb toch een aardig beeld gekregen van hoe de populatie van iig Occupy Amsterdam er uitzag.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:03 schreef Gray het volgende:
[..]
Je draait het nog om ook, want je gaf eerder nog aan Lavenderr haar getuigenis te geloven.
[..]
Ja, dat zal vast objectief en ongekleurd zijn, zonder fouten.
[..]
Maar dat betekent dus dat je loze leuzen poneert zonder dat deze op betrouwbaarheid bekritiseerd zijn. Immers, jij draagt ze aan als argument voor je stelling, en dus moet je de betrouwbaarheid bevestigen. Ik stel slechts dat ik geen reden heb om jouw leuzen voor waar aan te nemen als niet duidelijk is of ze betrouwbaar zijn. Van je redeneringsvermogen hoef je het niet te hebben om op je woord of verstand vertrouwd te worden, dus dat werkt ook al niet overtuigend.
Kijk, het is heel makkelijk om kritiek te leveren op bijvoorbeeld een Summers, maar wanneer je vervolgens zelf precies hetzelfde doet om het tegenovergestelde van haar standpunt te beweren, dan val je keihard door de mand. Een verstandig mens kijkt zowel kritisch naar wat bijvoorbeeld Summers beweert, maar ook naar zij die het tegenovergestelde beweren.
Die geloof ik ook niet op haar woord, klopt. Echter heb ik haar bewering zelf kunnen zien middels de eigen kanalen. Derhalve bevestigd zij juist hetgeen de eigen beelden al reeds aangaven, dat de mensen daar 'van bepaald allooi' waren. En dan bedoel ik geen harde werker.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:03 schreef Gray het volgende:
[..]
Je draait het nog om ook, want je gaf eerder nog aan Lavenderr haar getuigenis te geloven.
Objectief en ongekleurd, nee natuurlijk niet. Immers zouden de beelden pro Occupy moeten zijn, dus gekleurd en niet objectief. Zelfs die niet objectieve en gekleurde beelden bevestigen de gedachten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:03 schreef Gray het volgende:
Ja, dat zal vast objectief en ongekleurd zijn, zonder fouten.
Laat mij maar door de mand vallen. Ik ben wel zo reëel om te zien dat er momenteel veel onvrede onder het volk is. Ik ben wel zo reeel om in te zien dat er bestuurders zijn die vuile handen zijn. Ik ben wel zo reeel om in te zien dat bepaalde regeringen niet schoon zijn. En toch is dat nog steeds geen reden om elke instelling, elke bankier, elke grote onderneming etcetc maar te bekritiseren en als 'graaiers' af te doen. Als ze nou eens specifiek kijken naar wie wat heeft fout gedaan en daar op inhaken maar nee dat doen ze niet. Na een jaar oefenen komen ze nog steeds niet verder dan; 'het moet anders' en 'wij zijn wel goed en jullie zijn stout' etc dan maak je niet echt indruk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:03 schreef Gray het volgende:
Maar dat betekent dus dat je loze leuzen poneert zonder dat deze op betrouwbaarheid bekritiseerd zijn. Immers, jij draagt ze aan als argument voor je stelling, en dus moet je de betrouwbaarheid bevestigen. Ik stel slechts dat ik geen reden heb om jouw leuzen voor waar aan te nemen als niet duidelijk is of ze betrouwbaar zijn. Van je redeneringsvermogen hoef je het niet te hebben om op je woord of verstand vertrouwd te worden, dus dat werkt ook al niet overtuigend.
Kijk, het is heel makkelijk om kritiek te leveren op bijvoorbeeld een Summers, maar wanneer je vervolgens zelf precies hetzelfde doet om het tegenovergestelde van haar standpunt te beweren, dan val je keihard door de mand. Een verstandig mens kijkt zowel kritisch naar wat bijvoorbeeld Summers beweert, maar ook naar zij die het tegenovergestelde beweren.
Ja maar die beelden zijn niet waar, wat je hebt gezien klopt niet en de gesprekken die je hebt gevoerd waren waarschijnlijk nét met de verkeerde mensen. Die foto's zullen wel weer subjectief zijn. Je kunt niet meer doen en nog is het niet goed, tja dan wil je gewoon de waarheid niet zien.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ben er verschillende keren geweest, heb gepraat met veel mensen daar, dus heb toch een aardig beeld gekregen van hoe de populatie van iig Occupy Amsterdam er uitzag.
En wat ze bewoog.
Heb daar ook verslag van uitgebracht hier. Met foto's.
Tja, wat meer kun je doen om een beeld te krijgen?
Wat je zegt is correct: een beeld. Niet te verwarren met het beeld.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ben er verschillende keren geweest, heb gepraat met veel mensen daar, dus heb toch een aardig beeld gekregen van hoe de populatie van iig Occupy Amsterdam er uitzag.
En wat ze bewoog.
Heb daar ook verslag van uitgebracht hier. Met foto's.
Tja, wat meer kun je doen om een beeld te krijgen?
Okay, dan is dat nu voor iedereen duidelijk: in jouw ogen geeft een subjectieve getuigenis ondersteund door subjectieve beelden een objectief beeld van de waarheid.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:10 schreef Chahna het volgende:
[..]
Die geloof ik ook niet op haar woord, klopt. Echter heb ik haar bewering zelf kunnen zien middels de eigen kanalen. Derhalve bevestigd zij juist hetgeen de eigen beelden al reeds aangaven, dat de mensen daar 'van bepaald allooi' waren. En dan bedoel ik geen harde werker.
Te vermoeiend om uit te leggen hoeveel soorten fout deze zinnen zijn.quote:[..]
Objectief en ongekleurd, nee natuurlijk niet. Immers zouden de beelden pro Occupy moeten zijn, dus gekleurd en niet objectief. Zelfs die niet objectieve en gekleurde beelden bevestigen de gedachten.
Je doet precies hetzelfde, en je hebt gelijk: het maakt niet veel indruk. En ook niet reeel.quote:[..]
Laat mij maar door de mand vallen. Ik ben wel zo reëel om te zien dat er momenteel veel onvrede onder het volk is. Ik ben wel zo reeel om in te zien dat er bestuurders zijn die vuile handen zijn. Ik ben wel zo reeel om in te zien dat bepaalde regeringen niet schoon zijn. En toch is dat nog steeds geen reden om elke instelling, elke bankier, elke grote onderneming etcetc maar te bekritiseren en als 'graaiers' af te doen. Als ze nou eens specifiek kijken naar wie wat heeft fout gedaan en daar op inhaken maar nee dat doen ze niet. Na een jaar oefenen komen ze nog steeds niet verder dan; 'het moet anders' en 'wij zijn wel goed en jullie zijn stout' etc dan maak je niet echt indruk.
Erm, ok.quote:Gisteren trouwens nog beelden gezien van een lief verslaggeefstertje die hardhandig werd aangepakt door Occupiers en anti Demmink lui. Waarom toch weer die agressie? Probeer het met woorden.
Als zelfs de subjectieve beelden (die dus eigenlijk in het voordeel van die kampeerders zouden moeten spreken) aantonen dat het zwervers zijn, dan zijn het zwervers.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:16 schreef Gray het volgende:
[..]
Okay, dan is dat nu voor iedereen duidelijk: in jouw ogen geeft een subjectieve getuigenis ondersteund door subjectieve beelden een objectief beeld van de waarheid.
Volgens mij snap je de rol van subjectiviteit in een discussie niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:29 schreef Chahna het volgende:
[..]
Als zelfs de subjectieve beelden (die dus eigenlijk in het voordeel van die kampeerders zouden moeten spreken) aantonen dat het zwervers zijn, dan zijn het zwervers.
Ik begrijp dat je het niet wilt erkennen en we zullen de discussie hieromtrent maar staken want we draaien in cirkels. Ik zeg dat het zwervers zijn en als bewijs verwijs ik je naar de eigen beelden en ander beeldmateriaal.
Blijf jij maar volhouden dat het niet zo is,.... het is allemaal de schuld van die gekleurde media
Volgens mij draai je in cirkels... het is heel simpel...als ik in mijn nakie over straat ren en ik film dat.... dan is dat een feit dat ik dat heb gedaan. Dan kan ik wel zeggen dat het subjectieve beelden zijn (immers zelf geschoten) maar dan is het nog steeds waarheid.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:30 schreef Gray het volgende:
[..]
Volgens mij snap je de rol van subjectiviteit in een discussie niet.
Als jij in je nakie over straat loopt, dan loop jij, en iedereen, altijd naakt over straat. Volgens jouw redenering dan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:33 schreef Chahna het volgende:
[..]
Volgens mij draai je in cirkels... het is heel simpel...als ik in mijn nakie over straat ren en ik film dat.... dan is dat een feit dat ik dat heb gedaan. Dan kan ik wel zeggen dat het subjectieve beelden zijn (immers zelf geschoten) maar dan is het nog steeds waarheid.
Dus als zwervers elkaar filmen, dan blijven het zwervers.
Nou , iedereen is vrij om een al dan niet gekleurde mening te geven.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:43 schreef Gray het volgende:
[..]
Als jij in je nakie over straat loopt, dan loop jij, en iedereen, altijd naakt over straat. Volgens jouw redenering dan.
Uh-huh.
En dat je de beelden zelf filmt maken de beelden niet automatisch subjectief. Echt, als je dit soort concepten niet bevat dan is een discussie te hoog gegrepen voor je. Je kan je tijd dan beter besteden aan lezen en leren, in plaats van preken en bekritiseren.
Nee beste man, als ik constateer dat die zwervers in Amsterdam zwervers zijn, dan zijn het zwervers. Als de beelden die door zwervers geschoten zijn aantonen dat het zwervers zijn dan zijn het zwervers.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:43 schreef Gray het volgende:
[..]
Als jij in je nakie over straat loopt, dan loop jij, en iedereen, altijd naakt over straat. Volgens jouw redenering dan.
Daar heb je gelijk in. Maar net als Summers kunnen ook anderen gewezen worden op hun gekleurde blik.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou , iedereen is vrij om een al dan niet gekleurde mening te geven.
Summers gooit er ook elke dag een bak met pamfletten uit, dus een beetje tegengas is wel verfrissend.
Mijn gekleurde mening
Zwervers met camera's. Uiteraard meid. Vooral niet twijfelen aan je bewoording voor je gekleurde blik.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:47 schreef Chahna het volgende:
[..]
Nee beste man, als ik constateer dat die zwervers in Amsterdam zwervers zijn, dan zijn het zwervers. Als de beelden die door zwervers geschoten zijn aantonen dat het zwervers zijn dan zijn het zwervers.
Klinkt weloverwogen dit, chapeau!quote:Ik zeg niet dat alle demonstranten zwervers zijn, ik zeg ook niet dat ze in Amerika bij Occupy Wallstreet zwervers zijn, ik zeg dat Occupy Amsterdam bestaat uit zwervers. Daar heb ik gewoon gelijk in, ongeacht of jij het nu leuk vind of niet.
Okay, Winters.quote:Maar ga maar discussiëren over de term subjectief, dat leidt lekker af van het onderwerp, namleijk dat Occupy in Nederland bestaat uit zwervers.
Gast, meen je dit nou echt? Dus omdat ze een camera hebben zijn het geen zwervers? Er zal vast wel een zwerver zijn met een camera of iemand kennen met een camera of ze hebben gevraagd om een caravan, net als de rest van de spullen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:58 schreef Gray het volgende:
[quote]Op dinsdag 30 oktober 2012 14:58 schreef Gray het volgende:
Zwervers met camera's. Uiteraard meid. Vooral niet twijfelen aan je bewoording voor je gekleurde blik.
Jij vind dat ik geen gelijk heb, ik vind van wel, is subjectief dus daar komen we niet uitquote:
Tx.quote:
Het een sluit het ander niet uit, maar het lijkt me nogal overmoedig om ze allemaal maar te betitelen als zwervers.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:02 schreef Chahna het volgende:
[..]
Gast, meen je dit nou echt? Dus omdat ze een camera hebben zijn het geen zwervers? Er zal vast wel een zwerver zijn met een camera of iemand kennen met een camera of ze hebben gevraagd om een caravan, net als de rest van de spullen.
Ik twijfel er ook niet aan dat we er niet uitkomen, dat was me van het begin al duidelijk. Alleen nu heb je het ook zelf erkend, dus is het voor iedereen nog eens extra duidelijk.quote:[..]
Jij vind dat ik geen gelijk heb, ik vind van wel, is subjectief dus daar komen we niet uit
Dat is gewoon niet logisch.quote:[..]
Tx, Red.
Ik denk niet dat het zoveel zin heeft om een discussie aan te gaan met pauper-roepers. Veelal zijn het types die eigenlijk zelf uit een niet al te glamoureuze achtergrond komen, en zich uit zelfhaat/angst met de heersende klasse identificeren. De psychologie van die mensen breek je niet met wat argumenten en feiten open.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:58 schreef Gray het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar net als Summers kunnen ook anderen gewezen worden op hun gekleurde blik.
[..]
Zwervers met camera's. Uiteraard meid. Vooral niet twijfelen aan je bewoording voor je gekleurde blik.
[..]
Klinkt weloverwogen dit, chapeau!
[..]
Okay, Winters.
We hebben allemaal een gekleurde blik .quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:58 schreef Gray het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar net als Summers kunnen ook anderen gewezen worden op hun gekleurde blik.
[..]
Van een struisvogel moet je ook niet verwachten dat je 'm kan leren vliegen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:10 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het zoveel zin heeft om een discussie aan te gaan met pauper-roepers. Veelal zijn het types die eigenlijk zelf uit een niet al te glamoureuze achtergrond komen, en zich uit zelfhaat/angst met de heersende klasse identificeren. De psychologie van die mensen breek je niet met wat argumenten en feiten open.
Precies mijn punt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:11 schreef Summers het volgende:
[..]
We hebben allemaal een gekleurde blik .
Aanname.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:10 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het zoveel zin heeft om een discussie aan te gaan met pauper-roepers. Veelal zijn het types die eigenlijk zelf uit een niet al te glamoureuze achtergrond komen, en zich uit zelfhaat/angst met de heersende klasse identificeren. De psychologie van die mensen breek je niet met wat argumenten en feiten open.
De grote vraag is natuurlijk hoe je ze daar dan wel van bewust maakt. Als wat eenvoudige argumenten, of domweg een appel aan medemenselijkheid en redelijkheid had geholpen was iedereen allang overtuigd van de noodzaak tot verandering. De problemen met het kapitalisme lijken me immers redelijk evident nu, en je hoeft geen bader-meinhoff type meer te zijn om dat in te zien.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:15 schreef Gray het volgende:
[..]
Van een struisvogel moet je ook niet verwachten dat je 'm kan leren vliegen.
[..]
Precies mijn punt.
Een manier is diegene in te laten zien dat zij beter worden van zichzelf laten overtuigen. Iets wat een Occupy niet heel goed aanpakte, hier of in de VS.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:20 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
De grote vraag is natuurlijk hoe je ze daar dan wel van bewust maakt. Als wat eenvoudige argumenten, of domweg een appel aan medemenselijkheid en redelijkheid had geholpen was iedereen allang overtuigd van de noodzaak tot verandering. De problemen met het kapitalisme lijken me immers redelijk evident nu, en je hoeft geen bader-meinhoff type meer te zijn om dat in te zien.
Wat is jouw mening over Occupy? En dan met name Occupy in Nederland.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:20 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
De grote vraag is natuurlijk hoe je ze daar dan wel van bewust maakt. Als wat eenvoudige argumenten, of domweg een appel aan medemenselijkheid en redelijkheid had geholpen was iedereen allang overtuigd van de noodzaak tot verandering. De problemen met het kapitalisme lijken me immers redelijk evident nu, en je hoeft geen bader-meinhoff type meer te zijn om dat in te zien.
Ik heb het hierboven al gezegd. Sympathiek, maar te vrijblijvend en niet gedisciplineerd, intellectueel en militant genoeg, en dus niet effectief. Voor mij staat de noodzaak om het huidige democratische en kapitalistische systeem om te vormen niet echt ter discussie.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat is jouw mening over Occupy? En dan met name Occupy in Nederland.
Zo stond ik er ook tegenover.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:34 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Ik heb het hierboven al gezegd. Sympathiek, maar te vrijblijvend en niet gedisciplineerd, intellectueel en militant genoeg, en dus niet effectief. Voor mij staat de noodzaak om het huidige democratische en kapitalistische systeem om te vormen niet echt ter discussie.
Een vangnet wat nu toch langzaam aan het afbrokkelen is. Ik ben het er mee eens dat de sociaal-democratie lange tijd redelijk gefunctioneerd heeft, maar het probleem is dat het niet stabiel is. De redenen daarvoor zijn heel complex en ik kan je alleen maar verwijzen naar andere schrijvers, het is echt geen stof voor forumposts. Kort gezegd denk ik dat we alleen maar naar griekenland of de VS hoeven te kijken om in de toekomst te zien. De lucht is nog wel blauw en de trein rijdt meestal nog, maar er is een proces in getreden wat uiteindelijk tot de ondergang van de samenleving zal leiden en wat niet te stoppen is door eens in de vier jaar op groenlinks of d66 te stemmen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zo stond ik er ook tegenover.
Alleen heb ik wel de kanttekening dat ik het hele Occupy-gebeuren hier in Nederland bespottelijk en zelfs beschamend vond, want 'we' hebben hier nog steeds een prima vangnet en goede sociale voorzieningen, ondanks al het gejank van deze lieden.
Een vangnet waar veel Occupiers (niet alle, Gray) gebruik van maakten.
Heb je een schrijver voor mij die het goed uiteen weet te zetten ?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:55 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Een vangnet wat nu toch langzaam aan het afbrokkelen is. Ik ben het er mee eens dat de sociaal-democratie lange tijd redelijk gefunctioneerd heeft, maar het probleem is dat het niet stabiel is. De redenen daarvoor zijn heel complex en ik kan je alleen maar verwijzen naar andere schrijvers, het is echt geen stof voor forumposts. Kort gezegd denk ik dat we alleen maar naar griekenland of de VS hoeven te kijken om in de toekomst te zien. De lucht is nog wel blauw en de trein rijdt meestal nog, maar er is een proces in getreden wat uiteindelijk tot de ondergang van de samenleving zal leiden en wat niet te stoppen is door eens in de vier jaar op groenlinks of d66 te stemmen.
Daarnaast is er natuurlijk nog het probleem van (bij voorbeeld) de opwarming van de aarde, waar de kapitalistische regeringen niet de wil voor hebben om er daadwerkelijk iets tegen te doen, omdat dat structureel gezien tegen hun belangen in gaat.
Slavoj Zizekquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:58 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Heb je een schrijver voor mij die het goed uiteen weet te zetten ?
Captain Picard.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:58 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Heb je een schrijver voor mij die het goed uiteen weet te zetten ?
Hahaquote:
Bedankt, weer wat te kijken. Slavoi ben ik bekend mee, erg goede spreker.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:02 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Slavoj Zizek
Mark Fisher (boek wat ik eerder linkte, blog hier: http://k-punk.abstractdynamics.org/ allemaal wel goed leesvoer)
Alain Badiou
Chris Hedges:
Dit gesprek heeft niet direct met occupy te maken, maar illustreert goed het soort kapitalistisch-realisme wat iemand als Sam Harris voorstaat. van alle bovenstaande zijn Hedges en Fisher denk ik het meest leesbaar.
Oh ja, Jodi Dean:
Yukio Mishima vind ik op zijn eigen manier ook een goede criticus van het kapitalisme.
In Star Trek zit ook wel een anti-kapitalistische ondertoon vaak en volgens mij gebruikt de mensheid daar een bepaalde vorm die doet denken aan communisme.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
HahaDie snapt het altijd, gek genoeg !
Hier zou ik trouwens ook voor oppassen. Star Trek is Saganisme: het idee dat als we maar blijven "innoveren" (http://jacobinmag.com/2012/09/against-innovation/ nog een goede berg leesvoer trouwens) de "vooruitgang" ons vanzelf wel zou redden.quote:
Zolang ons karakter niet voldoende meeverandert wordt de technologie verkeerd gebruikt en stijgt het risico dat we onszelf daarmee ten onder brengen. Nucleaire energie is daar een prima voorbeeld van.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:11 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Hier zou ik trouwens ook voor oppassen. Star Trek is Saganisme: het idee dat als we maar blijven "innoveren" (http://jacobinmag.com/2012/09/against-innovation/ nog een goede berg leesvoer trouwens) de "vooruitgang" ons vanzelf wel zou redden.
Ik zou het niet willen reduceren tot "karakter", conservatieven doen dat graag.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Zolang ons karakter niet voldoende meeverandert wordt de technologie verkeerd gebruikt en stijgt het risico dat we onszelf daarmee ten onder brengen. Nucleaire energie is daar een prima voorbeeld van.
Zizek is iemand die zich beperkt tot het herformuleren van de vragen die mensen stellen. Zijn doelgroep zijn met name goedbedoelende liberalen (dat was ik ook), hij probeert ze te laten inzien dat datgene wat zij willen (bijvoorbeeld een einde aan racisme, vrouwendiscriminatie, homohaat, een leefbare samenleving) niet te bereiken zijn binnen dat liberalisme zelf. Hij heeft geen oplossing maar probeert mensen er van te weerhouden om terug te vallen op comfortabele denkbeelden (zoals Star Trek ideeen over technologie, of geloof in de vooruitgang van de liberaal-democratie zoals Steven Pinker bijvoorbeeld beweert, of het te optimistische idee van conservatieven dat het allemaal aan moraal ligt, en meer van dat soort ideeen). Voorlopig vind ik dat al heel wat.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:09 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Bedankt, weer wat te kijken. Slavoi ben ik bekend mee, erg goede spreker.
Maar wat ik mij eigenlijk altijd afvraag is hoe je werkelijk iets tot stand zou kunnen brengen ? Ik zie zoveel mensen het vertellen, maar je ziet het alleen nooit gebeuren. Via politiek neem ik aan dat er ook geen verandering zal optreden.
Maw, ik snap het niet !
Dat is erg kortzichtig, gezien de geglobaliseerde wereld waarin we leven. We hebben bv rechtstreeks te maken met de crisis in Griekenland, als de EU klapt, zijn wij onze pensioenen ook kwijt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zo stond ik er ook tegenover.
Alleen heb ik wel de kanttekening dat ik het hele Occupy-gebeuren hier in Nederland bespottelijk en zelfs beschamend vond, want 'we' hebben hier nog steeds een prima vangnet en goede sociale voorzieningen, ondanks al het gejank van deze lieden.
Een vangnet waar veel Occupiers (niet alle, Gray) gebruik van maakten.
Ben ik helemaal met je eens. Ben dan ook falikant tegen 'Europa' en vind het een kwalijke zaak dat er niet geluisterd is naar de meerderheid die NEE stemde.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is erg kortzichtig, gezien de geglobaliseerde wereld waarin we leven. We hebben bv rechtstreeks te maken met de crisis in Griekenland, als de EU klapt, zijn wij onze pensioenen ook kwijt.
Zo is Occupy een globale beweging.
Dit vind ik een aardig fragment uit het artikel dat je linkte, en strookt ook met wat ik al eerder eens aangaf:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:11 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Hier zou ik trouwens ook voor oppassen. Star Trek is Saganisme: het idee dat als we maar blijven "innoveren" (http://jacobinmag.com/2012/09/against-innovation/ nog een goede berg leesvoer trouwens) de "vooruitgang" ons vanzelf wel zou redden.
Kortgezegd is blind geloof in iets nieuws simpelweg niet verstandig, want het hoeft niet per se het probleem op te lossen waar men naar op zoek is.quote:Education—a field in which innovation is not just a buzzword, but sine qua non—provides a case in point. Innovation has brought us charter schools, performance pay for teachers, de-unionization, vouchers, Teach for America and similar programs that ensure a steady flow of inexperienced educators, cash incentives for student achievement, high-stakes testing, multilingual pedagogy, and increasingly standardized curricula focused on math, reading, and science at the expense of music, visual arts, home economics, and physical education.
Most of these innovations are intended to fix an achievement gap, as measured by standardized tests, between whites and people of color, poor and rich. Yet there seems to be little recognition of the fact that the achievement gap is not the disease, but rather the symptom. The diseases are systemic racism and poverty. Those are not going to be eliminated by innovations in education. By “tinkering toward utopia” through the schools, to borrow a phrase from education-reform historians David Tyack and Larry Cuban, we are ignoring the true challenge, a challenge that Americans prefer to believe does not exist.
So here innovation is presented as a solution-in-itself, with no normative content: we’re just trying to get those numbers to even out. Not surprisingly, the most heavily promoted education innovations are corporatist in nature, favoring market-style fixes that are also presented as non-ideological, as is the market system itself.
Veel wijsheden zijn al eens eerder gezegd, door veel wijzere mensen dan wijzelf:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:20 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Ik zou het niet willen reduceren tot "karakter", conservatieven doen dat graag.
Ik zocht eigenlijk naar een andere quote, maar deze zegt het ook.quote:If there is technological advance without social advance, there is, almost automatically, an increase in human misery, in impoverishment.
MICHAEL HARRINGTON, The Other America, 1962. (Columbia)
Hmm, dat is niet precies wat daar gezegd wordt. Het artikel bekritiseert "innovatie" als een ideologische term, als iets wat niet per definitie goed is. Het doel van de schrijver is om aan te tonen dat datgene wat meestal "innovatie" wordt genoemd in feite bedoeld is om een bepaald ideologisch stelsel te verstevigen, en dat innovatie en vooruitgang niet hetzelfde zijn (sterker nog, het woord innovatie is het meer idealistische woord vooruitgang gaan vervangen). Er zit, denk ik, een subtiel verschil daartussen en a priori wantrouwen van bepaalde nieuwigheden. Ik ben het er mee eens dat een technologie binnen een verkeerde context misbruikt kan worden, maar die context is systematisch en materialistisch en niet moreel. Ook onschuldige technologieen als televisie en internet kunnen misbruikt worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:55 schreef Gray het volgende:
[..]
Dit vind ik een aardig fragment uit het artikel dat je linkte, en strookt ook met wat ik al eerder eens aangaf:
[..]
Kortgezegd is blind geloof in iets nieuws simpelweg niet verstandig, want het hoeft niet per se het probleem op te lossen waar men naar op zoek is.
[..]
Veel wijsheden zijn al eens eerder gezegd, door veel wijzere mensen dan wijzelf:
[..]
Ik zocht eigenlijk naar een andere quote, maar deze zegt het ook.
Volgens mij denken we hetzelfde, maar zeggen we het anders.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:04 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Hmm, dat is niet precies wat daar gezegd wordt. Het artikel bekritiseert "innovatie" als een ideologische term, als iets wat niet per definitie goed is. Het doel van de schrijver is om aan te tonen dat datgene wat meestal "innovatie" wordt genoemd in feite bedoeld is om een bepaald ideologisch stelsel te verstevigen, en dat innovatie en vooruitgang niet hetzelfde zijn (sterker nog, het woord innovatie is het meer idealistische woord vooruitgang gaan vervangen). Er zit, denk ik, een subtiel verschil daartussen en a priori wantrouwen van bepaalde nieuwigheden. Ik ben het er mee eens dat een technologie binnen een verkeerde context misbruikt kan worden, maar die context is systematisch en materialistisch en niet moreel. Ook onschuldige technologieen als televisie en internet kunnen misbruikt worden.
Ik denk dus dat het willen bestrijden van bij voorbeeld kernenergie als zodanig voorbij gaat aan het werkelijke probleem, evengoed als het vertrouwen in de vooruitgang als oplossing voor sociale problemen een illusie zal blijken.
Ongerelateerd, maar wel interessant om te lezen:
http://schwartztronica.wo(...)talus-homo-financus/
Jij zou wel eens beste vriendjes met Fledderjon kunnen worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:14 schreef Kiyoaki het volgende:
Eigenlijk hoort deze discussie ook niet zozeer thuis in een forum over "propaganda, samenzweringen en schaduwregeringen". Monocausaliteit en reductionisme zijn tegenhangers van authentiek linkse kritiek, en ik vind juist het elegante van iemand als Zizek dat hij geen samenzweringen, moraliteit, ecologie of andere speculatieve, magische denkbeelden nodig heeft.
Juist wel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:14 schreef Kiyoaki het volgende:
Eigenlijk hoort deze discussie ook niet zozeer thuis in een forum over "propaganda, samenzweringen en schaduwregeringen". Monocausaliteit en reductionisme zijn tegenhangers van authentiek linkse kritiek, en ik vind juist het elegante van iemand als Zizek dat hij geen samenzweringen, moraliteit, ecologie of andere speculatieve, magische denkbeelden nodig heeft.
Bedankt voor je poging het uit te leggenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:32 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Zizek is iemand die zich beperkt tot het herformuleren van de vragen die mensen stellen. Zijn doelgroep zijn met name goedbedoelende liberalen (dat was ik ook), hij probeert ze te laten inzien dat datgene wat zij willen (bijvoorbeeld een einde aan racisme, vrouwendiscriminatie, homohaat, een leefbare samenleving) niet te bereiken zijn binnen dat liberalisme zelf. Hij heeft geen oplossing maar probeert mensen er van te weerhouden om terug te vallen op comfortabele denkbeelden (zoals Star Trek ideeen over technologie, of geloof in de vooruitgang van de liberaal-democratie zoals Steven Pinker bijvoorbeeld beweert, of het te optimistische idee van conservatieven dat het allemaal aan moraal ligt, en meer van dat soort ideeen). Voorlopig vind ik dat al heel wat.
Voor een nieuwe manier van denken moeten we denk ik bij Fisher zijn, omdat die aantoont dat datgene wat ideologieen (of, zoals Lacan aantoonde, personen) willen niet datgene is wat ze daadwerkelijk nastreven. De vaagste contour die ik eraan kan geven is dat als we iets als socialisme willen, we dat als het ware door een andere ideologie moeten nastreven, door bijvoorbeeld serieuze conservatieven (we hoeven het denk ik niet te proberen bij Fox-reactionairen, dat zijn gewoon varkens) te laten inzien dat datgene wat zij zelf willen niet bereikt wordt door het direct na te streven, maar dat ze aangewezen zijn op een alliantie met radicaal-links.
Ook moeten bepaalde oude symboliek en stokpaardjes van "oud-links" de deur uit.
Nee, althans niet door mij of de meeste mensen die ik binnen de beweging ken. Het is een structureel probleem, geen kwestie van individuele moraal of de acties van bepaalde individuen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Juist wel.
Door oa de mensen van Occupy wordt alles als een samenzwering gezien, dus dit is het subforum bij uitstek hiervoor.
Oh, je kent mensen binnen de beweging?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:42 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Nee, althans niet door mij of de meeste mensen die ik binnen de beweging ken. Het is een structureel probleem, geen kwestie van individuele moraal of de acties van bepaalde individuen.
Nee, ik ben namelijk Stalin.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh, je kent mensen binnen de beweging?
Je weet dat dat niet telt he, eigen waarneming. Is subjectief.
Ik vind je niet echt kritisch over Occupy. Integendeel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:10 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Nee, ik ben namelijk Stalin.
Het doet er ook niet toe hoeveel mensen dit of dat denken. Ik ben heel kritisch over occupy, maar er is weldegelijk een authentieke kern van verzet aanwezig (althans in de amerikaanse en japanse variant). Hoe groot die is kan ik je niet zeggen.
Het is inconsistent om te spreken van "recht van spreken" hier vergeleken met de VS. In de VS zien we nu de gevolgen van het kapitalisme op grote schaal, maar ons systeem hier is niet anders dus ons hangt uiteindelijk hetzelfde boven het hoofd. We zien dit nu al in figuren als Fred Teeven of Rutte zelf, we kunnen net zo goed nu beginnen. Bovendien is het legitiem om te protesteren in Nederland uit solidariteit met Amerikaanse protestanten, en heb je je bedacht dat het voor sommige mensen - juist werklozen en zwervers - juist heel logisch is om te protesteren?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind je niet echt kritisch over Occupy. Integendeel.
En ik vind ook dat de Amerikaanse Occupy-beweging veel meer recht van spreken heeft dan de mensen hier in Nederland.
Toen ik de mensen daar op het Beursplein vroeg waar ze nu precies voor stonden kreeg ik er geen antwoord op. Ja, vaagheden en zweverige taal. Niets concreets.
Oh ja, en gemopper over 'die brutale Polen' die met een flinke groep hun tentjes bij de 'echte' Occupiers neerzetten.
Maar er zaten toch helemaal geen zwervers bij Occupy Nederland?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:19 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Het is inconsistent om te spreken van "recht van spreken" hier vergeleken met de VS. In de VS zien we nu de gevolgen van het kapitalisme op grote schaal, maar ons systeem hier is niet anders dus ons hangt uiteindelijk hetzelfde boven het hoofd. We zien dit nu al in figuren als Fred Teeven of Rutte zelf, we kunnen net zo goed nu beginnen. Bovendien is het legitiem om te protesteren in Nederland uit solidariteit met Amerikaanse protestanten, en heb je je bedacht dat het voor sommige mensen - juist werklozen en zwervers - juist heel logisch is om te protesteren?
Wie heeft dat beweerd? Ik niet. Een zwerver heeft juist recht om daar te zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar er zaten toch helemaal geen zwervers bij Occupy Nederland?
Of nu for arguments sake weer wel?
Dat werd eerder in de discussie beweerd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:23 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Wie heeft dat beweerd? Ik niet. Een zwerver heeft juist recht om daar te zijn.
Dan had die persoon ongelijk. Nou ben ik niet in Amsterdam geweest omdat ik toen haast niet in Nederland was.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat werd eerder in de discussie beweerd.
Iedereen heeft recht van demonstreren. Of je nu zwerver of postbode of dokter bent.
Mooi verwoordquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:29 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Dan had die persoon ongelijk. Nou ben ik niet in Amsterdam geweest omdat ik toen haast niet in Nederland was.
Het gevaar zit hem in dat "protest" niet altijd op verzet duidt. Als Koefnoen een imitatie van Balkenende maakt werkt dat bijvoorbeeld als een gedogende vorm van kritiek: "kijk, hij is zo belachelijk, maar stiekem houden we wel van hem". Protest, als het bij een vrijblijvend gemor blijft, kan juist als "uitlaatklep" van gevoelens van onvrede werken, wat nou juist niet moet. Ik ben dus kritisch op de stroming binnen occupy die alleen maar een beetje hervormen, een beetje meer sociaal-democratie en een beetje lekker yogacirkeltjes vormen wil. Dat zijn valse vrienden.
Hetzelfde geldt voor de tegengestelde stroming, de gewelddadige anarchisten, die met de voorgenoemden slechts een Hegeliaanse tegenstelling vormen.
Dat komt door de bewustzijnsverandering wereldwijd , nu is het ditquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind je niet echt kritisch over Occupy. Integendeel.
En ik vind ook dat de Amerikaanse Occupy-beweging veel meer recht van spreken heeft dan de mensen hier in Nederland.
Toen ik de mensen daar op het Beursplein vroeg waar ze nu precies voor stonden kreeg ik er geen antwoord op. Ja, vaagheden en zweverige taal. Niets concreets.
Oh ja, en gemopper over 'die brutale Polen' die met een flinke groep hun tentjes bij de 'echte' Occupiers neerzetten.
Hoera! Hoera! Hoera!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:17 schreef Summers het volgende:
Overal in Europa wordt de pan-Europese totaalstaking vurig voorbereid. Van Zuid tot Noord en West tot Oost slaan vakbonden en grass roots bewegingen de handen in elkaar in de naam van menselijkheid, solidariteit en gerechtigheid.
[ afbeelding ]
Welke vakbonden en bewegingen zijn dat?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:17 schreef Summers het volgende:
Overal in Europa wordt de pan-Europese totaalstaking vurig voorbereid. Van Zuid tot Noord en West tot Oost slaan vakbonden en grass roots bewegingen de handen in elkaar in de naam van menselijkheid, solidariteit en gerechtigheid.
[ afbeelding ]
Hoe bedoel je dat laatste precies?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:29 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Dan had die persoon ongelijk. Nou ben ik niet in Amsterdam geweest omdat ik toen haast niet in Nederland was.
Het gevaar zit hem in dat "protest" niet altijd op verzet duidt. Als Koefnoen een imitatie van Balkenende maakt werkt dat bijvoorbeeld als een gedogende vorm van kritiek: "kijk, hij is zo belachelijk, maar stiekem houden we wel van hem". Protest, als het bij een vrijblijvend gemor blijft, kan juist als "uitlaatklep" van gevoelens van onvrede werken, wat nou juist niet moet. Ik ben dus kritisch op de stroming binnen occupy die alleen maar een beetje hervormen, een beetje meer sociaal-democratie en een beetje lekker yogacirkeltjes vormen wil. Dat zijn valse vrienden.
Hetzelfde geldt voor de tegengestelde stroming, de gewelddadige anarchisten, die met de voorgenoemden slechts een Hegeliaanse tegenstelling vormen.
Alweer? Nou vooruit. Eens kijken of de koffie dit keer lekkerder is.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:17 schreef Summers het volgende:
[ afbeelding ]
http://14novemberstaking.wordpress.com/quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:50 schreef Gray het volgende:
[..]
Welke vakbonden en bewegingen zijn dat?
In Den Haag zal wel iets van 100 man komen als je geluk hebt. Ik ga ieder geval even een paar uurtjes kijken en zo nodig een videoverslag maken, als mijn camera voor die tijd binnen is.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:38 schreef Summers het volgende:
[..]
http://14novemberstaking.wordpress.com/
Coolquote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:15 schreef StephanL het volgende:
[..]
In Den Haag zal wel iets van 100 man komen als je geluk hebt. Ik ga ieder geval even een paar uurtjes kijken en zo nodig een videoverslag maken, als mijn camera voor die tijd binnen is.
Ik doel op de meer nihilistische stroming (althans, zoals die aanwezig is in de Amerikaanse versie: http://www.truthdig.com/r(...)_of_occupy_20120206/) die lukraak dingen wil vernielen. Zij zijn slechts een reactie op de te jolige, yogacirkeltjes-postmoderne stroming die denken dat het alleen met een beetje woodstocken ook wel goed komt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:52 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat laatste precies?
In principe vind ik dat niet verkeerd, ik denk dat authentiek links zich moet verzetten tegen diegenen die ogenschijnlijk dicht bij ons staan, maar in feite gewoon liberalen zijn. Maar dat moet dus op een veel meer strategische en rucksichtloze manier, niet met gepassioneerd vandalisme.quote:The real enemies, they argue, are not the corporate capitalists, but their collaborators among the unions, workers movements, radical intellectuals, environmental activists and populist movements such as the Zapatistas. Any group that seeks to rebuild social structures, especially through nonviolent acts of civil disobedience, rather than physically destroy, becomes, in the eyes of Black Bloc anarchists, the enemy. Black Bloc anarchists spend most of their fury not on the architects of the North American Free Trade Agreement (NAFTA) or globalism, but on those, such as the Zapatistas, who respond to the problem. It is a grotesque inversion of value systems.
Yes.quote:Op donderdag 1 november 2012 08:38 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik voorspel een hoop ellende. Zodra je als mens innerlijk niet verandert met de tijd mee, loop je straks tegen diezelfde onderliggende menselijkheid aan waar je nu tegen ageert.
Ik ben blij dat jij het ook ziet zoals het is ! Soms durf ik niet eens meer te reageren omdat ik denk dat ik gek ben met mijn mening/visie.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:09 schreef Gray het volgende:
[..]
Yes.
En dat is de eigenlijke bewustzijnsverandering waar men op moet wijzen.
Dit soort abstracte teksten begrijp ik gewoon niet.quote:Op donderdag 1 november 2012 08:38 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik voorspel een hoop ellende. Zodra je als mens innerlijk niet verandert met de tijd mee, loop je straks tegen diezelfde onderliggende menselijkheid aan waar je nu tegen ageert.
We zijn allemaal gek. Een van de vloeken van de mens. Maar dat maakt het zo vermakelijk.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:13 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij het ook ziet zoals het is ! Soms durf ik niet eens meer te reageren omdat ik denk dat ik gek ben met mijn mening/visie.
Daarmee doelt hij op symptoombestrijding. Je kan best geweld proberen tegen te gaan met meer politie op straat, maar dat bestrijdt niet de agressie die heerst bij mensen.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit soort abstracte teksten begrijp ik gewoon niet.
Dat begrijp ik ook, dat heb je al vaker aangegeven, maar het gaat gewoon te ver om alles uit te leggen als je innerlijk het al niet snapt. Niets erbij voelt zeg maar.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit soort abstracte teksten begrijp ik gewoon niet.
Ja, misschien ben ik te rationeel, dat kan best. Maar we hebben natuurlijk uiteindelijk ook met de realiteit te dealen he?quote:Op donderdag 1 november 2012 12:22 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook, dat heb je al vaker aangegeven, maar het gaat gewoon te ver om alles uit te leggen als je innerlijk het al niet snapt. Niets erbij voelt zeg maar.
En dat is geen verwijt hoor, totaal niet. Maar ik kan het jouw ook niet uitleggen om de reden dat het bij jou schijnbaar innerlijk niet als waar aanvoelt wat sommigen hier verkondigen. Jij wilt het rationeel verklaard zien, stap voor stap, maar ik kan het je niet rationeel uitleggen zodat je het snapt.
Het begint namelijk denk ik met een innerlijke overtuiging op basis van moraal en eerlijkheid. Maar die innerlijke overtuiging kan ik jou niet aanreiken helaas.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt, zo niet vraag je het maar.
Nou, nee hoor. Er hoor vaak genoeg mensen roepen dat alles fout gaat omdat de overheid zich met de markt bemoeit, dat het beter is om juist meer keihard kapitalisme te hebben.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:20 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Doet me hieraan denken:quote:Op donderdag 1 november 2012 12:22 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook, dat heb je al vaker aangegeven, maar het gaat gewoon te ver om alles uit te leggen als je innerlijk het al niet snapt. Niets erbij voelt zeg maar.
En dat is geen verwijt hoor, totaal niet. Maar ik kan het jouw ook niet uitleggen om de reden dat het bij jou schijnbaar innerlijk niet als waar aanvoelt wat sommigen hier verkondigen. Jij wilt het rationeel verklaard zien, stap voor stap, maar ik kan het je niet rationeel uitleggen zodat je het snapt.
Het begint namelijk denk ik met een innerlijke overtuiging op basis van moraal en eerlijkheid. Maar die innerlijke overtuiging kan ik jou niet aanreiken helaas.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt, zo niet vraag je het maar.
Ik vrees dat dat wellicht een onmogelijke taak is.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:26 schreef Copycat het volgende:
En hoe denk je dat die abstracte, innerlijke overtuiging wel overgebracht kan worden op de miljarden andere wereldburgers? Zodat iedereen dat ook ziet en we allemaal lang, gelukkig en eensgezind leven?
Dat klopt, de realiteit kun je niet omheen. Maar...die realiteit schepen wij zelf ! Vanuit dat perspectief zijn wij in staat om die te veranderen, dat kan zijn aan de hand van filosofen of dichter, maakt niet uit wat eigenlijk. Maar helaas kunnen wij dat niet of nauwelijks vind ik. En daarom hebben wij een wereld met veel onenigheid, verdeeldheid en oorlogen. Dit hoeft absoluut niet zo te zijn, dat hebben wij zelf in de hand, alleen zijn we er te weinig van doordrongen dat het zo werkt.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, misschien ben ik te rationeel, dat kan best. Maar we hebben natuurlijk uiteindelijk ook met de realiteit te dealen he?
En dan kun je prachtige filosofische teksten maken, maar uiteindelijk red je het daar niet mee. Dat blijven teksten waar je wel wat inspiratie uit kunt halen wellicht, maar meer ook niet.
Neemt niet weg dat ik het graag lees hoor.
Net als poëzie, zonder poëzie is het leven kaal.
Dat. En probeer maar eens de hele wereld dezelfde inzichten te laten bereiken. Gaat 'm niet worden. Ook verschillen van meningen, inzichten, prioriteiten én de invulling van wat eerlijk en oneerlijk is, is individueel.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:33 schreef Gray het volgende:
Ik vrees dat dat wellicht een onmogelijke taak is.
Of het zou via maatschappelijke hervorming moeten gebeuren, maar dat gaat juist weer in tegen de soevereiniteit die komt kijken bij die overtuiging.
Ben ik met je eens, en dat individuele moeten we ook zo houden, want dat maakt de wereld zo interessant. Maar er zijn overeenkomsten waar niemand aan ontkomt. Zo moeten we allemaal eten, drinken, slapen en willen we geen pijn lijden. Wil je niet dat een ander jou dat ontneemt, geef jezelf dan ook niet het recht om het bij een ander te doen. We zitten met zijn allen op een blauwe bol die suist door het heelal, die moeten we delen en verzorgen.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat. En probeer maar eens de hele wereld dezelfde inzichten te laten bereiken. Gaat 'm niet worden. Ook verschillen van meningen, inzichten, prioriteiten én de invulling van wat eerlijk en oneerlijk is, is individueel.
Ja, maar waarom vinden zij dat? Ik denk niet dat dat echt rationaliteit is, maar dat libertariers libertariers zijn vanwege een bepaalde psychische oorzaak. Bij doorvraag bij zo iemand kom je ook vrijwel altijd op een of andere centrale aanname uit die niet in twijfel wordt getrokken (meestal zoiets als "de menselijke aard is zo", zonder dat daar enig bewijs voor nodig is).quote:Op donderdag 1 november 2012 12:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou, nee hoor. Er hoor vaak genoeg mensen roepen dat alles fout gaat omdat de overheid zich met de markt bemoeit, dat het beter is om juist meer keihard kapitalisme te hebben.
Ah, en dan hoor ik zeker bij de prickles?quote:Op donderdag 1 november 2012 12:33 schreef Gray het volgende:
[..]
Doet me hieraan denken:
[..]
Of het zou via maatschappelijke hervorming moeten gebeuren, maar dat gaat juist weer in tegen de soevereiniteit die komt kijken bij die overtuiging.Meer dan proberen het lijden te verlichten voor de mensen waar je contact mee hebt, waar en wanneer dan ook, kan je niet doen denk ik.
Gentle speach, gentle thought, action with compassion en meer van die boeddistische clichés.
Sommigen willen maar wat graag pijn lijden. Sommigen willen maar wat graag dat anderen pijn lijden. Die universele waarden zijn met andere woorden dus niet volledig universeel. En dan nog is het naief te denken dat iedereen zal gaan leven volgens het adagium 'wat gij niet wilt ...'quote:Op donderdag 1 november 2012 12:38 schreef Gray het volgende:
Ben ik met je eens, en dat individuele moeten we ook zo houden, want dat maakt de wereld zo interessant. Maar er zijn overeenkomsten waar niemand aan ontkomt. Zo moeten we allemaal eten, drinken, slapen en willen we geen pijn lijden. Wil je niet dat een ander jou dat ontneemt, geef jezelf dan ook niet het recht om het bij een ander te doen. We zitten met zijn allen op een blauwe bol die suist door het heelal, die moeten we delen en verzorgen.
Pijn is fijnquote:Op donderdag 1 november 2012 12:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Sommigen willen maar wat graag pijn lijden. Sommigen willen maar wat graag dat anderen pijn lijden. Die universele waarden zijn met andere woorden dus niet volledig universeel. En dan nog is het naief te denken dat iedereen zal gaan leven volgens het adagium 'wat gij niet wilt ...'
Niet leuk, maar ook dat is the way of some people on our planet.
Dat lukt wel zodra je meer universeel gaat denken, opvoeden, en leven. Dat is het bijna een logisch gevolg. namelijk iedereen is een product van zijn omgeving en cultuur.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat. En probeer maar eens de hele wereld dezelfde inzichten te laten bereiken. Gaat 'm niet worden. Ook verschillen van meningen, inzichten, prioriteiten én de invulling van wat eerlijk en oneerlijk is, is individueel.
Hoe kun je concreet universeel leven?quote:Op donderdag 1 november 2012 12:46 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat lukt wel zodra je meer universeel gaat denken, opvoeden, en leven. Dat is het bijna een logisch gevolg. namelijk iedereen is een product van zijn omgeving en cultuur.
Als Gertje een Gooey is, dan ben jij een Prickley.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ah, en dan hoor ik zeker bij de prickles?
Willen mensen lijden?quote:Op donderdag 1 november 2012 12:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Sommigen willen maar wat graag pijn lijden. Sommigen willen maar wat graag dat anderen pijn lijden. Die universele waarden zijn met andere woorden dus niet volledig universeel. En dan nog is het naief te denken dat iedereen zal gaan leven volgens het adagium 'wat gij niet wilt ...'
Niet leuk, maar ook dat is the way of some people on our planet.
Yes. Ik denk dat voor veel mensen pijn en tegenspoed normaal is, omdat ze niet anders kennen. Het wordt een onderdeel van hen en komt ook via hen weer tot uiting. Neem als voorbeeld een kind dat op school anderen slaat, net als hij thuis geslagen wordt. Monkey see, monkey do. Repeatedly.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:46 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat lukt wel zodra je meer universeel gaat denken, opvoeden, en leven. Dat is het bijna een logisch gevolg. namelijk iedereen is een product van zijn omgeving en cultuur.
Hoe wil je dat wereldwijd, met alle mondiale verschillen, organiseren? Het lijkt me ten eerste al een onmogelijke klus om die universele 'waardes' bij iedereen ter wereld erdoor te krijgen, laat staan dat je de hele wereld ook daadwerkelijk daarin meekrijgt. En wat dat betreft moet je het in (langdurige) eerste instantie toch echt van de (jong-)volwassenen van nu hebben.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:46 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Er zijn inderdaad mensen op deze wereld die dat willen. In meer of mindere mate.quote:
Schitterend, en o zo waar helaas ! Alan Watts is echt een aanrader trouwens voor iedereen, prickels en goos.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:33 schreef Gray het volgende:
[..]
Doet me hieraan denken:
[..]
Of het zou via maatschappelijke hervorming moeten gebeuren, maar dat gaat juist weer in tegen de soevereiniteit die komt kijken bij die overtuiging.Meer dan proberen het lijden te verlichten voor de mensen waar je contact mee hebt, waar en wanneer dan ook, kan je niet doen denk ik.
Gentle speach, gentle thought, action with compassion en meer van die boeddistische clichés.
Wat voor mensen denk je dan aan?quote:Op donderdag 1 november 2012 12:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad mensen op deze wereld die dat willen. In meer of mindere mate.
Aan martelaren, aan masochisten, aan zelfkastijders bijvoorbeeld.quote:
Door zoveel mogelijk obstakels uit de weg te nemen en zodoende de basis hebben om op zo een manier te leven dat al de problemen die we nu hebben tot een absoluut minimum worden teruggebracht.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe kun je concreet universeel leven?
Leed is inherent aan drift, als je een echt goed boek wil schrijven is dat ook een vorm van leed, nieuwe dingen leren en oude dingen ontleren is een vorm van leed en verandering doet pijn. Ik zou dus de stelling om willen keren om hem te bewijzen: iedereen streeft bewust of onderbewust naar een zekere mate van leed, en het is juist van daaruit dat universaliteit komt.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Aan martelaren, aan masochisten, aan zelfkastijders bijvoorbeeld.
Zoveel mensen, zoveel voorkeuren, zeg maar. Daarmee kun je dan ook never en nooit niet een eensgezinde wereld creëren. Dat zit niet in 'de mens', heeft er nooit ingezeten. Op enkele regelbevestigende uitzonderingen na, uiteraard.
Deels mee eens, alleen denk ik niet dat dat gaat leiden tot universaliteit. Juist omdat iedereen weer een andere invulling ervan heeft. Mijn realiteit is de jouwe niet en al helemaal niet die van die vader van vijf hongerige kindertjes in centraal Afrika.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:59 schreef Kiyoaki het volgende:
Leed is inherent aan drift, als je een echt goed boek wil schrijven is dat ook een vorm van leed, nieuwe dingen leren en oude dingen ontleren is een vorm van leed en verandering doet pijn. Ik zou dus de stelling om willen keren om hem te bewijzen: iedereen streeft bewust of onderbewust naar een zekere mate van leed, en het is juist van daaruit dat universaliteit komt.
quote:
In principe willen we allemaal lijden, al zouden we het niet zo noemen. Genot is namelijk ook een vorm van lijden, alleen aan de andere kant van het spectrum. De kant van het spectrum waar pijn zit willen we liever niet, maar is helaas onderdeel van het pakket. Wat van genot lijden maakt is de tijdelijkheid ervan; je steekt er veel tijd en moeite in, je hebt het, en voor je het doorhebt is het weer verdwenen en ga je weer op zoek naar het volgende moment. Tragisch eigenlijk.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Aan martelaren, aan masochisten, aan zelfkastijders bijvoorbeeld.
Zoveel mensen, zoveel voorkeuren, zeg maar. Daarmee kun je dan ook never en nooit niet een eensgezinde wereld creëren. Dat zit niet in 'de mens', heeft er nooit ingezeten. Op enkele regelbevestigende uitzonderingen na, uiteraard.
Ja Gertje, het is me te abstract. Geef me één concreet voorbeeld van hoe men universeel kan leven en ik ben tevreden. Eéntje maar.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Door zoveel mogelijk obstakels uit de weg te nemen en zodoende de basis hebben om op zo een manier te leven dat al de problemen die we nu hebben tot een absoluut minimum worden teruggebracht.
Dit is evenzeer abstract natuurlijk maar wel hoe het kan.
Ik begrijp je volkomen Grayquote:Op donderdag 1 november 2012 12:49 schreef Gray het volgende:
[..]
Als Gertje een Gooey is, dan ben jij een Prickley.
[..]
Willen mensen lijden?
[..]
Yes. Ik denk dat voor veel mensen pijn en tegenspoed normaal is, omdat ze niet anders kennen. Het wordt een onderdeel van hen en komt ook via hen weer tot uiting. Neem als voorbeeld een kind dat op school anderen slaat, net als hij thuis geslagen wordt. Monkey see, monkey do. Repeatedly.
Maar je kan het zelfs omdraaien: wanneer je logisch gaat denken, opvoeden en leven leidt tot een universeel gevolg, als je begrijpt waar ik op doel. Goed zijn voor anderen is logisch, omdat je daarmee de omgeving waarin je zelf leeft beter maakt. Dat begint bij de directe omgeving, en loopt door in de rest van de omgeving. We zijn allemaal verbonden, dat is een waarheid waar we niet omheen kunnen.
Nogmaals: hoe wil je de hele wereld bereiken? Die hele wereld, vol mensen met eigen invullingen van goed, slecht, genot en lijden?quote:Op donderdag 1 november 2012 13:05 schreef Gray het volgende:
Laten we dat juist als gezamenlijk doel nemen, in plaats van het als reden/excuus aan te dragen om anderen hetzelfde aan te doen.
Wat ik al zei: dat gaat niet.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nogmaals: hoe wil je de hele wereld bereiken? Die hele wereld, vol mensen met eigen invullingen van goed, slecht, genot en lijden?
Nou, dat dus.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:11 schreef Tingo het volgende:
Die vast majoriteit van mensen willen alleen maar 'n warme,droge huisje,'n baan die betaald genoeg om z'n kinderen voor te zorgen.
Die meeste mensen zijn helemaal niet hebzuchtig of zo...en het is maar 'n heel klein procentage van mensen die willen 'n bende van maken gebaseerd op leugens....in pursuit of power and wealth.
En dus blijft het allemaal vooral steken op de vierkante centimeter. En eerlijk gezegd denk ik dat je jezelf op die kleine ruimte ook stukken (concreter) nuttiger kan maken dan met luchtfietsen over hoe mooi het toch zou zijn als iedereen er hetzelfde over zou denken en we zo tot een ideale wereld komen.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:12 schreef Gray het volgende:
Wat ik al zei: dat gaat niet.
Meer dan het lijden verlichten in je directe omgeving gaat je waarschijnlijk niet lukken. Eventueel verderstrekkende gevolgen van je daden kan je rekening mee houden, maar meer wordt lastig.
Wees een persoon die jou zou inspireren.(algemene jij)
Oke eentje dan, en niet meer. Neem voor het gemak gelijk een moeilijke, namelijk zorg dat we allemaal overeenkomen dat we óf allemaal religieus worden óf allemaal atheist.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja Gertje, het is me te abstract. Geef me één concreet voorbeeld van hoe men universeel kan leven en ik ben tevreden. Eéntje maar.
Ik wens je heel veel succes. Je zult het nodig hebben.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:15 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Oke eentje dan, en niet meer. Neem voor het gemak gelijk een moeilijke, namelijk zorg dat we allemaal overeenkomen dat we óf allemaal religieus worden óf allemaal atheist.
Dan hebben we al één universeel eigenschap gemeen ! Namelijk overeenkomst over onze aanwezigheid hier op aarde. En hoeven we daar geen ruzie meer over te hebben. Dat zou betekenen dat we allemaal gelijk zijn in onze beleving over het hoe en waarom van het leven. Dat geeft ruimte tot het nader bekijken van hoe nu verder met dit leven op aarde in al zijn facetten.
Hoe denk je dat dat komt? Hoe is het mogelijk dat we wel allemaal op geld uit zijn ? We heel de wereld kunnen bereiken ? We overal naar kunnen kijken op de buis. Maar hoe komt het toch dat we nergens overeenstemming over kunnen bereiken ?quote:Op donderdag 1 november 2012 13:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nogmaals: hoe wil je de hele wereld bereiken? Die hele wereld, vol mensen met eigen invullingen van goed, slecht, genot en lijden?
In de praktijk zijn er helaas wat obstakels, maar het gaat om de gedachte zeg maar !quote:Op donderdag 1 november 2012 13:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik wens je heel veel succes. Je zult het nodig hebben.
Daar ga je al. 'We' kunnen niet allemaal overal naar kijken via de buis. 'We' zijn niet allemaal uit op geld. 'We' jagen niet allemaal dezelfde dingen na. De 'We' in Bangladesh is een andere 'We' dan de 'We' in de Randstad.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:17 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Hoe denk je dat dat komt? Hoe is het mogelijk dat we wel allemaal op geld uit zijn ? We heel de wereld kunnen bereiken ? We overal naar kunnen kijken op de buis. Maar hoe komt het toch dat we nergens overeenstemming over kunnen bereiken ?
Nee hoor, ik denk dat die wensen bijna overal hetzelfde zijn namelijk. Maar vanuit de cultuur gezien lijkt het allemaal wezenlijk te verschillen maar in de basis is het allemaal hetzelfde.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daar ga je al. 'We' kunnen niet allemaal overal naar kijken via de buis. 'We' zijn niet allemaal uit op geld. 'We' jagen niet allemaal dezelfde dingen na. De 'We' in Bangladesh is een andere 'We' dan de 'We' in de Randstad.
Met andere culturen, andere inzichten, andere wensen.
Universaliteit is dus niet iets wat buiten de particulariteit staat, maar is datgene wat tot uitdrukking komt in de particulariteiten. Daarom is denk ik de definitie van universaliteit vanuit gemeenschappelijk leed, de gemeenschappelijke menselijke bestaanstoestand fundamenteel verschillend van die simpeler definities van universaliteit aan de hand van "wat iedereen wil".quote:Does this however mean that every attempt at delimiting the contours of a certain universal should immediately be suspect of being just another attempt at articulating the interests of a certain, usually but not always, white, male dominant group? Is it not, rather, that the very gesture of passing beyond the universal presupposes the very universality that it wants to leave behind? That every attempt to articulate a pure particular position without any reference to some presupposed universal is not only self-defeating as a project but also, in principle, impossible? Universality, in other words, is not a transcultural code that exists beyond, above or beneath these particularities, i.e., the universalization of a particular code or lifeworld, but the very principle which inheres in and animates from within these particularities and pushes them towards a change and development into something other than what they are.
Er zijn natuurlijk ook filosofen die beweren dat dat soort universaliteit, gedefinieerd vanuit een zekere transformatieve, abstracte constante niet mogelijk is, maar hier zijn twee problemen mee: ten eerste suggereert het willen verwerpen van universaliteit het erkennen van het bestaan van universaliteit (als je dus zegt dat "ieders' realiteit anders is" erken je tegelijkertijd dat er zoiets bestaat als "realiteit" als subjectieve ervaring) (ongeveer analoog aan de proslogia van Anselmus over God). Het tweede probleem is dat de ideologieen die vanuit deze redenering uit zijn gegaan, zoals decontructivisme en postmodernisme, hebben geleid tot een samenleving waarin juist een verdrukkende eenheidsworst is ontstaan: de universaliteit van het kapitalisme dat zich in de leegte tot uitdrukking vindt.quote:In Roland Emmerich’s film Independence day there is a scene where the US president (played by Bill Pullman) just before the final battle against the aliens addresses the world, mankind, with a message which bizarrely sounds as an imitation of lines taken directly from a book by ´i¸ek or Badiou. Faced with a threat of cosmic proportions, the president declares, “We can’t be consumed by our petty differences any more”. In light of a common threat to humanity as a whole, the differences which divided them along ethnic, religious, gender or cultural lines and, moreover, deepened their civilizational clashes, seemed at least for a brief moment to become utterly insignificant. For a moment the fragile absolute, the universal, shined through the inconsistencies of the ontological constitution of reality rendering irrelevant all the palpable differences and particularities. The message of the film presumably being that construction of differences has value only in relation to the same fundamental deadlock that presents itself in different historical contexts, that returns as the same or, as in the case of the film, in the form of an external alien invasion.
Duidelijk !quote:Op donderdag 1 november 2012 13:28 schreef Kiyoaki het volgende:
Het is te simpel om universaliteit te definieren als een eenvoudige gemeenschappelijkheid als "iedereen wil vrij zijn" of "iedereen wil gelukkig zijn" aangezien dat soort definities leiden tot valse universaliteiten en uiteindelijk tot uitsluiting en verdrukking.
http://albphilosopher.wor(...)rsal-and-particular/
[..]
Universaliteit is dus niet iets wat buiten de particulariteit staat, maar is datgene wat tot uitdrukking komt in de particulariteiten. Daarom is denk ik de definitie van universaliteit vanuit gemeenschappelijk leed, de gemeenschappelijke menselijke bestaanstoestand fundamenteel verschillend van die simpeler definities van universaliteit aan de hand van "wat iedereen wil".
[..]
Ik geloof in universal love,understanding,respect en geduld.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daar ga je al. 'We' kunnen niet allemaal overal naar kijken via de buis. 'We' zijn niet allemaal uit op geld. 'We' jagen niet allemaal dezelfde dingen na. De 'We' in Bangladesh is een andere 'We' dan de 'We' in de Randstad.
Met andere culturen, andere inzichten, andere wensen.
Don't go all hippy now.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:33 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik geloof in universal love,understanding,respect en geduld.
Ik zie geen beter alternatief momenteel.
Communisme, als we communisme definieren als een radicale vorm van totale emancipatie, is het nastreven van universaliteit. Voor authentiek links verzet zijn dat soort discussies dus nodig. Ik houd niet van dat "doe iets!!!" denken omdat het neerkomt op intellectuele chantage en vaak nergens toe leidt. Liefdadigheidsinstellingen roepen ook altijd dat we NU geld moeten geven om arme kinderen, maar dat soort oproepen dienen alleen maar om een gedegen structurele analyse van die problemen te voorkomen, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:31 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik wil niet vervelend zijn, maar dit soort intellectuele toestanden gaat hem ook niet worden.
Daar staat net zo goed niets.
Want het is zo zwart-wit?quote:Op donderdag 1 november 2012 13:33 schreef Tingo het volgende:
Edit: Je kan natuurlijk doorgaan geloven en vertrouwen in wat we nu heb - stelletjes hufters,leugenaars en criminelen.
Huh?quote:Op donderdag 1 november 2012 13:38 schreef Tingo het volgende:
Moet zeggen dat ik vind het wel graapig om mensen te horen sprekn over 'realisme' die geloven nog steeds al die leugens sinds 911.
Ik vind het altijd schattig hoe jij blind gaat schoppen als je je aangevallen voelt in je standpunt.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:38 schreef Tingo het volgende:
Moet zeggen dat ik vind het wel graapig om mensen te horen sprekn over 'realisme' die geloven nog steeds al die leugens sinds 911.
Daar heb je gelijk in als je zegt zoeken naar de oorzaak van problemen en achtereenvolgens de problemen op lossen in het voordeel van een ieder.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:36 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Communisme, als we communisme definieren als een radicale vorm van totale emancipatie, is het nastreven van universaliteit. Voor authentiek links verzet zijn dat soort discussies dus nodig. Ik houd niet van dat "doe iets!!!" denken omdat het neerkomt op intellectuele chantage en vaak nergens toe leidt. Liefdadigheidsinstellingen roepen ook altijd dat we NU geld moeten geven om arme kinderen, maar dat soort oproepen dienen alleen maar om een gedegen structurele analyse van die problemen te voorkomen, bijvoorbeeld.
En wíe gaat dat dan doen?quote:Op donderdag 1 november 2012 13:42 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in als je zegt zoeken naar de oorzaak van problemen en achtereenvolgens de problemen op lossen in het voordeel van een ieder.
Communisme wordt trouwens altijd een één woord genoemd met eenheidsworsten, maar daar verschil ik in van mening, communisme houdt in mijn optiek in voor het belang van iedereen. Daaruit redenerend kun je dus de samenleving gaan inrichten, ter verbetering van de omstandigheden van al zijn inwoners, dit hoeft zeker niet te betekenen dat iedereen maar hetzelfde moet doen en nastreven. Het streven is dan beter worden als gemeenschap en samenleving als geheel.
'We'. Net zoals onder Mao en Stalin. Waar niemand zich kon verrijken. Maar alles eerlijk werd verdeeld. Met het belang van iedereen in het achterhoofd. Oh wacht.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:47 schreef Lavenderr het volgende:
En wíe gaat dat dan doen?
'met elkaar' ?
Ja dat zou je met elkaar moeten doen inderdaad. Ik weet het, ik loop een paar eeuwen vooruit met mijn denken..quote:Op donderdag 1 november 2012 13:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
'met elkaar' ?
Nee hoor, zie post boven je. Mao en Stalin gingen je voor.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:48 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Ja dat zou je met elkaar moeten doen inderdaad. Ik weet het, ik loop een paar eeuwen vooruit met mijn denken..
Handig om met een paar psychopaten als vergelijk van een idee te komen,nu is het besmet en zou het nooit meer mogen. Daarom zeg ik ook altijd dat niemand ooit communisme heeft geprobeerd. Als ik er een voorbeeld van zou mogen geven is het van het Venus project van Jacques Fresco. Die snapt het werkelijk.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
'We'. Net zoals onder Mao en Stalin. Waar niemand zich kon verrijken. Maar alles eerlijk werd verdeeld. Met het belang van iedereen in het achterhoofd. Oh wacht.
Die heeft een utopie. Prachtig natuurlijk, maar in de praktijk onuitvoerbaar.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:50 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Handig om met een paar psychopaten als vergelijk van een idee te komen,nu is het besmet en zou het nooit meer mogen. Daarom zeg ik ook altijd dat niemand ooit communisme heeft geprobeerd. Als ik er een voorbeeld van zou mogen geven is het van het Venus project van Jacques Fresco. Die snapt het werkelijk.
Absoluut niet, dat waren gekken. Met geen enkele goeie intentie.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor, zie post boven je. Mao en Stalin gingen je voor.
Nee hoor absoluut niet. Net zo maakbaar als de samenleving heden ten dagen.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die heeft een utopie. Prachtig natuurlijk, maar in de praktijk onuitvoerbaar.
Waarom zou je dat in Godsnaam (quote:Op donderdag 1 november 2012 13:15 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Oke eentje dan, en niet meer. Neem voor het gemak gelijk een moeilijke, namelijk zorg dat we allemaal overeenkomen dat we óf allemaal religieus worden óf allemaal atheist.
Dan hebben we al één universeel eigenschap gemeen ! Namelijk overeenkomst over onze aanwezigheid hier op aarde. En hoeven we daar geen ruzie meer over te hebben. Dat zou betekenen dat we allemaal gelijk zijn in onze beleving over het hoe en waarom van het leven. Dat geeft ruimte tot het nader bekijken van hoe nu verder met dit leven op aarde in al zijn facetten.
Het is ook maar een voorbeeld, geen oplossing voor alle problemen.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:53 schreef Terecht het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in Godsnaam () willen? Vreselijke eenheidsworst. Ik zie ook totaal niet in hoe dit zal gaan leiden tot minder conflict, je verplaatst meningsverschillen hooguit naar een ander domein, domeinen waarbij het feit dat je atheist of religieus bent er geen hol toe doet.
Ja, we zijn allemaal tot op zekere hoogte meelopers. Maar ik zou iig nog de illusie willen hebben dat ik mijn leven zelf kan indelen zonder me te moeten schikken naar de terreur van allerhande wereldverbeteraars en hun ideeen over uiversele waardes en Waarheden.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:54 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Het is ook maar een voorbeeld, geen oplossing voor alle problemen.
Eenheidsworst is iets waar iedereen zo bang voor is, maar het eigenlijk al lang is !![]()
Terechtquote:Op donderdag 1 november 2012 13:57 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ja, we zijn allemaal tot op zekere hoogte meelopers. Maar ik zou iig nog de illusie willen hebben dat ik mijn leven zelf kan indelen zonder me te moeten schikken naar de terreur van allerhande wereldverbeteraars en hun ideeen over uiversele waardes en Waarheden.
Kijk dit klinkt gewoon realistisch. Nu is het de taak om overeenstemming te bereiken, om bepaalde zaken serieus te nemen en daar ook actie in te ondernemen. Als het Occupy wordt, prima, wat mij betreft kan het ook politiek, alleen zie ik geen mogelijkheden gebaseerd op het verleden.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:57 schreef Kiyoaki het volgende:
Kijk afgezien van theorie is het natuurlijk in puur praktische zin niet moeilijk om in te zien dat er iets grondig verkeerd aan het gaan is. Ik verwerp alle vormen van samenzweringstheorieen en al dat antisemitische gelul, maar die heb ik ook niet nodig.
In China, Rusland, Singapore en in mindere mate India en Indonesie (de meerderheid van de wereldbevolking overigens) heeft zich nu een vorm van kapitalisme ingezet waarbij democratie niet langer nodig is, een lokaal gebruik van de westerse landen waar het systeem best zonder kan, met wat meer repressie en structurele dwang (overgeerfd uit de Soviettijd en de culturele revolutie, overigens). Ondertussen raken her en der grondstoffen op, worden burgeroorlogen gevoerd en stijgt de temperatuur van de Aarde, en nee, dat is niet in deze mate altijd zo geweest. Er zijn natuurlijk wel eerder perioden van grote problemen geweest, maar de zaken lijken nu toch een zeker nulpunt te bereiken, hoe ver dat weg ligt is moeilijk te zeggen, maar bijvoorbeeld klimaatsverandering is al haast onomkeerbaar, zelfs met onze beste collectieve pogingen.
Het is dus niet zo dat dingen zo kunnen doorgaan zoals ze nu gaan, er moet iets structureel veranderen (fascisme is overigens geen structurele verandering, Wilders telt dus niet) en dat lukt niet door alleen maar op een burgerlijke partij te stemmen en een beetje over en weer meningen uit te wisselen. Occupy verdient dus eigenlijk al a priori enige steun, je kan hoogstens kritiek leveren op de methoden en ideologieen die er binnen opduiken.
Dat mag je wel. Als je maar ruimte openlaat voor mensen die daar geen trek in hebben. Mocht blijken dat die wereldverbeteraars het daadwerkelijk zoveel beter weten dan zal ik me vanzelf wel naar hen schikken. Maar van een hoop van wat ik in deze draad heb gelezen denk ik vooralsnog: als-je-blieft niet zeg.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:59 schreef Kiyoaki het volgende:
Ik wil het recht hebben in een massa op te gaan, zoals in Tokyo in de metro. Ik wil mijn leven niet zelf indelen, ik wil graag wereldverbeteraars die dat voor mij doen. Waarom mag ik dat van jou niet?
Dat ligt er maar net aan waar ze mee komen ? toch. Dus dat vind ik nogal een rare reactie. Eigenlijk gebaseerd op niets dan ongegronde angsten.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:57 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ja, we zijn allemaal tot op zekere hoogte meelopers. Maar ik zou iig nog de illusie willen hebben dat ik mijn leven zelf kan indelen zonder me te moeten schikken naar de terreur van allerhande wereldverbeteraars en hun ideeen over uiversele waardes en Waarheden.
Nou ja, veel van de luchtbalonnetjes die jij hier hebt opgelaten staan me bijvoorbeeld helemaal niet aan. Dus zo ongegrond is die angst niet.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:03 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan waar ze mee komen ? toch. Dus dat vind ik nogal een rare reactie. Eigenlijk gebaseerd op niets dan ongegronde angsten.
Welke dan ?quote:Op donderdag 1 november 2012 14:04 schreef Terecht het volgende:
[..]
Nou ja, veel van de luchtbalonnetjes die jij hier hebt opgelaten staan me bijvoorbeeld helemaal niet aan. Dus zo ongegrond is die angst niet.
Dat we met z'n allen een keuze zouden moeten maken om atheist of religieus te worden bijv. Pure terreur.quote:
Nee joh dat was een voorbeeld, van mij mag iedereen geloven wat hij wil, zolang er maar tolerantie zou zijn en geen problemen, dus dat houdt in open-minded gelovige of ongelovige. Maar dat is nu net niet het geval vandaag de dag.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:06 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat we met z'n allen een keuze zouden moeten maken om atheist of religieus te worden bijv. Pure terreur.
Het ene sluit het andere niet uit.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dus blijft het allemaal vooral steken op de vierkante centimeter. En eerlijk gezegd denk ik dat je jezelf op die kleine ruimte ook stukken (concreter) nuttiger kan maken dan met luchtfietsen over hoe mooi het toch zou zijn als iedereen er hetzelfde over zou denken en we zo tot een ideale wereld komen.
Volgens mij is het helemaal geen oplossing om de reden die ik even hiervoor al gegeven heb. Het idee dat iedereen aan dezelfde normen en waarden en aan dezelfde kennis blootgesteld zou moeten worden vind ik nog zo'n afzichtelijk proefbalonnetje van je. Vreselijk gewoon.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:09 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Nee joh dat was een voorbeeld, van mij mag iedereen geloven wat hij wil, zolang er maar tolerantie zou zijn en geen problemen, dus dat houdt in open-minded gelovige of ongelovige. Maar dat is nu net niet het geval vandaag de dag.
Ik zie alleen wat de oplossing zou kunnen zijn, de weg ernaartoe kun je niet opleggen, dat snap ik ook wel.
Nee hoor dat is het niet, vandaag de dag zie je hier toch hetzelfde eigenlijk ? Daar ben je ook niet tegen.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:12 schreef Terecht het volgende:
[..]
Volgens mij is het helemaal geen oplossing om de reden die ik even hiervoor al gegeven heb. Het idee dat iedereen aan dezelfde normen en waarden en aan dezelfde kennis blootgesteld zou moeten worden vind ik nog zo'n afzichtelijk proefbalonnetje van je. Vreselijk gewoon.
Gewoon net als nu, met aangewezen overheden, een regering.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
'met elkaar' ?
Wat is dan het verschil?quote:Op donderdag 1 november 2012 14:20 schreef Gray het volgende:
[..]
Gewoon net als nu, met aangewezen overheden, een regering.
Wat zie je nu dan, niemand is het eens, maar de kapitalisten/vrije markt denkers gaan gewoon door. Dus het kan wel degelijk !quote:Op donderdag 1 november 2012 14:16 schreef Chahna het volgende:
Als vier mensen op een forum er al niet uitkomen, als tien mensen in een tent er niet uitkomen,...hoe gaat men dan met 6 miljard mensen hieruit komen?
Maar wacht, ik snap het niet en ben negatief. Zelf noem ik het liever realist.
In die illusie leef je nu ook. Al is het eigenlijk geen illusie meer, omdat je het beseft, dus eigenlijk geloof je in een leugen die je jezelf voorhoudt.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:57 schreef Terecht het volgende:
[..]
huh?? Maar die zijn het kwaad......quote:Op donderdag 1 november 2012 14:20 schreef Gray het volgende:
[..]
Gewoon net als nu, met aangewezen overheden, een regering.
In hun huidige vorm ja....quote:Op donderdag 1 november 2012 14:24 schreef Chahna het volgende:
[..]
huh?? Maar die zijn het kwaad......
Ik zie totaal niet in waarom dat het geval gaat zijn, dat als je iedereen aan dezelfde kennis blootstelt en leert kritisch na te denken we met z'n allen tot dezelfde conclusie zullen komen. Dat is een welhaast criminele reductie van de menselijke aard. De enige kennis die je werkelijk universeel zou kunnen noemen is die van de (harde) wetenschap. Maar daar kun je geen samenleving mee inrichten. Pas alsjeblieft op voor de technocratie.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:19 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Nee hoor dat is het niet, vandaag de dag zie je hier toch hetzelfde eigenlijk ? Daar ben je ook niet tegen.
Wat ik ermee bedoel is dat je iedereen aan dezelfde kennis die er toe doet blootstelt en iedereen leert kritisch te denken en op die manier denk ik dat we uiteindelijk tot dezelfde conclusies zullen komen.
Ik bedoel er niet mee dat iedereen geïndoctrineerd wordt aan een bepaalde set waarden. Juist de opleiding en vormen van omgang met elkaar evenals kennis doet wonderen denk ik.
Ik leg het waarschijnlijk ook niet goed uit maar soit. Het veranderd toch niets en doet ook niemand kwaad.
Met wetenschap kun je zeker een maatschappij inrichten denk ik. Juist met feiten vanuit de wetenschap die zorgen voor structuur in de ideeën is goed. Als de wetenschap zegt dat het slecht voor mensen is om te stressen en continu bezig te zijn met rennen en vliegen kun je dus verdedigen dat het beter is voor mensen om rustiger aan te doen ?quote:Op donderdag 1 november 2012 14:27 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik zie totaal niet in waarom dat het geval gaat zijn, dat als je iedereen aan dezelfde kennis blootstelt en leert kritisch na te denken we met z'n allen tot dezelfde conclusie zullen komen. Dat is een welhaast criminele reductie van de menselijke aard. De enige kennis die je werkelijk universeel zou kunnen noemen is die van de (harde) wetenschap. Maar daar kun je geen samenleving mee inrichten. Pas alsjeblieft op voor de technocratie.
Pessimist past beter. Realist zijn betekent ook inzien dat onze huidige regeringsvorm ook al jaren leunt op miljoenen mensen met allemaal verschillende ervaringen en meningen. Toch staat er elk jaar weer een 'volksvertegenwoordiging'. Het kan dus wel.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:16 schreef Chahna het volgende:
Als vier mensen op een forum er al niet uitkomen, als tien mensen in een tent er niet uitkomen,...hoe gaat men dan met 6 miljard mensen hieruit komen?
Maar wacht, ik snap het niet en ben negatief. Zelf noem ik het liever realist.
Voeg aan bovenstaande reactie van mij ook maar sarcasticus en fantasticus toe.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:24 schreef Chahna het volgende:
[..]
huh?? Maar die zijn het kwaad......
Ik pak er ff wat oude posts van mij bij:quote:Op donderdag 1 november 2012 14:37 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Met wetenschap kun je zeker een maatschappij inrichten denk ik. Juist met feiten vanuit de wetenschap die zorgen voor structuur in de ideeën is goed. Als de wetenschap zegt dat het slecht voor mensen is om te stressen en continu bezig te zijn met rennen en vliegen kun je dus verdedigen dat het beter is voor mensen om rustiger aan te doen ?
Klein voorbeeld, maar zo kun je gaan redeneren met de wetenschap erbij.
Je kunt vanuit de wetenschap niet zeggen dat het goed is om met bommen te gooien op mensen omdat ze er dood van gaan, ook kun je niet zeggen dat het goed is voor de gooier omdat het er haat door gecreëerd wordt binnen de familie van de gedoden, wat weer je eigen instandhouding in gevaar kan brengen etc.. Allemaal vanuit de wetenschap te verklaren.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 01:26 schreef Terecht het volgende:
[..]
Een technocratisch geleide samenleving is eng. Het is een illusie te denken dat je alle maatschappelijke vraagstukken kunt reduceren tot een kwantitatieve vergelijking waarop je nutscalculus kunt toepassen om een zo 'optimaal' mogelijk beleid te vormen.
Om een recent voorbeeld te noemen: neem de berekeningen van het CPB n.a.v. de partijprogramma's. Kun je daar nu uit opmaken wiens partijprogramma het beste is? Nee. Nog afgezien van de onzekerheden in de voorspellingen van het CPB, is dat op basis van cijfers alleen niet te bepalen.
Een ideologische en dus subjectieve grondslag is welhaast onvermijdelijk om beslissingen te maken. Maar: welke ideologie dient te prefereren? Wie bepaalt dat? De technocraten zelf? Hoe verzeker je je er dan van dat elk ideologisch geluid gehoord wordt en niet één bepaalde politieke stroming de macht grijpt? De democratie niet - die is naar jouw wens immers afgeschaft. Je bent dus overgeleverd aan de genade van een aristocratie die op al dan niet frisse wijze de macht heeft weten te grijpen. En wie garandeert dat zij hun nutscalculus niet alleen op henzelf betrekken? Het is niet voor niets dat technocratisch geleide staten tiranniek zijn, zie bijv China, Chili onder Pinochet, en de voormalige Sovjet-Unie.
Nee, de democratie is wmb de enige redelijke oplossing om deze excessen te voorkomen. Dan kun je je wel zorgen maken over de dommen die zich laten leiden door de waan van de dag of slaafs een volksmenner achternalopen maar van de dommen gaat in wezen geen dreiging uit. Daarnaast geeft de democratie de politiek een prikkel hun boodschap zo helder mogelijk over het voetlicht te brengen, dit zorgt voor transparantie waar je dus ook op afgerekend kunt worden en zal een dempend effect hebben op partijen met extreme standpunten. Kortom: leve de democratie!
quote:Op zondag 22 november 2009 22:45 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik probeerde eigenlijk een breder punt te maken, niet om zin voor zin te ontleden...
Ethiek is niet los te zien van de mens. Alles wat je doet heeft een ethisch kader. Iets simpels als oversteken als het licht pas op groen staat bijvoorbeeld. Dat doe je niet alleen om praktische redenen maar daar zit ook een ethische grondslag achter. Allereerst lijfsbehoud, niet alleen die van jou maar ook die van je medeweggebruikers. Daarnaast zorg je met het respecteren van de regels/conventies voor vertrouwen in die regels/conventies en dat geeft een mate van zekerheid van het bestaan en neemt zorgen weg.
Ethische kwesties zullen volgens mij altijd blijven bestaan. Kwesties over abortus, euthanasie, pedofilie, incest, gentechnologie, omgang met mentaal afwijkenden om maar wat te noemen. In sommige zaken is het 'goede' niet numeriek te bepalen. Ons idee van wat rechtvaardig is evolueert, wat zijn beslag kan hebben hoe we denken over ethische kwesties. Soms is er sprake van schaarste (mooie stukken land, kunst/verzamelobjecten, begeerlijke vrouwen en mannen, status binnen een groep (oftewel macht in het algemeen) en zaken als goud, zilver, platina, diamanten, etc); wie verdient wat op basis waarvan?
Het lijkt me sterk dat een computer met de eindoplossing voor die dilemma's op de proppen kan komen, ook het venus project zal deze kwesties m.i. niet voor eens en altijd kunnen oplossen. Waarom ik denk dat een artificiele ethiek voor een kille samenleving zal zorgen is omdat ik me niet kan voorstellen dat een computer over een naar menselijke maatstaven minstens gelijkwaardig idee van goed en kwaad kan beschikken (dat overigens per mens verschilt, welke is de juiste?), en ethische dilemma's dus op basis van nutscalculus zal beslechten.
quote:Op zondag 18 december 2011 21:00 schreef Terecht het volgende:
[..]
Een technocratie geeft geen garantie tegen opportunisten. De technocratie kan niet omgaan met kwesties die van ideologische van aard zijn en waar geen objectief meetbare oplossingen voor zijn, en in de politiek zijn dat er nogal wat. De technocratie probeert dit probleem te omzeilen door zulke kwesties via een omweg toch te kwantificeren, met het gevaar dat je niet de essentie van het probleem oplost maar afgeleiden ervan optimaliseert zoals kosten of werkgelegenheid; of ze probeert het bij de burger neer te leggen die er ook niet uitkomt. Dit is het terrein waar opportunisten, volksmenners en ideologen hun slag kunnen slaan.
Bedankt voor het artikel. In grote lijnen ben ik het wel eens met de kritiek, al zorgt de dubbele invulling die Christ Hedges geeft aan 'Black Bloc' wel voor de nodige verwarring: is het een beweging (nihilistisch anarchisme) of is het een strategie? Globaal gezien zou ik het toch op dat laatste willen houden, dat voorkomt verwarring imo.quote:Op donderdag 1 november 2012 08:34 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Ik doel op de meer nihilistische stroming (althans, zoals die aanwezig is in de Amerikaanse versie: http://www.truthdig.com/r(...)_of_occupy_20120206/) die lukraak dingen wil vernielen. Zij zijn slechts een reactie op de te jolige, yogacirkeltjes-postmoderne stroming die denken dat het alleen met een beetje woodstocken ook wel goed komt.
Ben je bekend met The coming insurrection?quote:Nou moet je denk ik weldegelijk geweld plegen om iets gedaan te krijgen, maar alleen in bepaalde gevallen waar dat echt iets oplevert.
Overigens ben ik het met dat artikel ook niet helemaal eens, althans met deze zin:
[..]
In principe vind ik dat niet verkeerd, ik denk dat authentiek links zich moet verzetten tegen diegenen die ogenschijnlijk dicht bij ons staan, maar in feite gewoon liberalen zijn. Maar dat moet dus op een veel meer strategische en rucksichtloze manier, niet met gepassioneerd vandalisme.
Volgens mij heb jij een iets te naief vertrouwen in de wetenschap en haar mogelijkheden om een samenleving in te richten. Ik ben zelf een beta, en ik kan je zeggen dat de wetenschap voor een groot gedeelte compleet ongeschikt is om ideologische kwesties te beslechten. Het idee dat dit op termijn wél zou kunnen is ook volslagen onzin. Neem bijv de toekomstvoorspellingen in de jaren 60. Toen zag men voor zich dat in het jaar 2000 een groot gedeelte van de mensheid in ruimtekolonies zou leven en de techniek iedere menselijke arbeid overbodig zou hebben gemaakt. Robots zouden al het werk voor ons doen, zodat de mens zich zijn hele leven persoonlijk kon ontplooien. Tegenwoordig vindt je zulke gedachten bij het Venus project, een hopeloos naief en dommig idee over een ideale samenleving, waarbij supercomputers iedere ideologische kwestie zou hebben opgelost en robots al ons werk uit handen hebben genomen. Het is dagdromerij.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:46 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Met jouw voorstelling ervan kan ik inderdaad ook niets. Maar dat is niet hoe ik het zie.
Maar waar moeten we uitkomen dan? Ergens heerst het idee dat we zaken voor iedereen moeten bepalen, maar heel veel zaken kan iedereen voor zichzelf beslissen. Je hoeft niet universeel een ideologie te kiezen. Je hoeft niet voor iedereen te beslissen waar die gelukkig van moet worden.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:16 schreef Chahna het volgende:
Nee joh, ik denk niet dat de wetenschap alleen alles kan inrichten. Wat ik zei is dat het zou kunnen ter ondersteuning ervan.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:55 schreef Terecht het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een iets te naief vertrouwen in de wetenschap en haar mogelijkheden om een samenleving in te richten. Ik ben zelf een beta, en ik kan je zeggen dat de wetenschap voor een groot gedeelte compleet ongeschikt is om ideologische kwesties te beslechten. Het idee dat dit op termijn wél zou kunnen is ook volslagen onzin. Neem bijv de toekomstvoorspellingen in de jaren 60. Toen zag men voor zich dat in het jaar 2000 een groot gedeelte van de mensheid in ruimtekolonies zou leven en de techniek iedere menselijke arbeid overbodig zou hebben gemaakt. Robots zouden al het werk voor ons doen, zodat de mens zich zijn hele leven persoonlijk kon ontplooien. Tegenwoordig vindt je zulke gedachten bij het Venus project, een hopeloos naief en dommig idee over een ideale samenleving, waarbij supercomputers iedere ideologische kwestie zou hebben opgelost en robots al ons werk uit handen hebben genomen. Het is dagdromerij.
Mooi gezegd !quote:Op donderdag 1 november 2012 14:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar waar moeten we uitkomen dan? Ergens heerst het idee dat we zaken voor iedereen moeten bepalen, maar heel veel zaken kan iedereen voor zichzelf beslissen. Je hoeft niet universeel een ideologie te kiezen. Je hoeft niet voor iedereen te beslissen waar die gelukkig van moet worden.
Je moet zaken universeel regelen die geregeld moeten worden, en dat is zo min mogelijk. Maximale keuzevrijheid voorkomt problemen. De Koerden vechten omdat ze Turk moeten zijn. Gevangenissen zitten vol omdat mensen voor anderen willen bepalen welke drugs ze mogen gebruiken. Kinderen worden gepest omdat anderen voor ze uitmaken welke kleren ze moeten dragen.
Meer en meer worden we afgeleid van de echte problemen, zoals milieu, met gelul over moraal en "veiligheid". Mensen denken dat het goed met ze gaat als ze het druk hebben of als de beurs hoog staat. "Je bent gek als je geen huis koopt", "Moslims zijn slecht"
Het zijn allemaal leugens of non-issues.
Als mensen de ruimte hebben om zo veel mogelijk hun eigen keuzes te maken, hoeven ze ook niet agressief tegen hun omgeving tekeer te gaan.
Nou 'de pest' is juist dat mensen nu ook hun eigen gang gaan alleen willen ze wel door anderen ondersteund worden in hun gang gaan. Ze willen wel kiezen om niet te werken bijvoorbeeld, maar willen dan wel een uitkering. Ondertussen noemen ze de mensen die er voor zorgen dat het potje gevuld blijft loonslaven.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als mensen de ruimte hebben om zo veel mogelijk hun eigen keuzes te maken, hoeven ze ook niet agressief tegen hun omgeving tekeer te gaan.
Uiteindelijk begint het gewoon weer bij welke keuzes mensen maken en waarop deze gebaseerd zijn. Baseren op wetenschappelijke kennis zou mooi zijn, maar ook daar is weer de keuze voor vereist.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Nee joh, ik denk niet dat de wetenschap alleen alles kan inrichten. Wat ik zei is dat het zou kunnen ter ondersteuning ervan.
Een utopie is onhaalbaar en onwenselijk, dus dat gaat inderdaad niet. Maar ik denk dat de mensheid zich daarover geen zorgen hoeft te maken, met al zijn diversiteit.quote:Het is ook allemaal wat lastiger in het echt dan hier op een forum besproken kan worden. Maar het idee af doen als domig getuigt niet echt van realisme, dat kan wel degelijk. Maar niet iedereen zou het zien zitten, net als dat mensen het niet zien zitten met de huidige opzet.
Een ideaal situatie voor iedereen zit er helaas nooit in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |