abonnement Unibet Coolblue
pi_118422298
quote:
Lance Armstrong geeft gevecht met USADA op

De Amerikaanse ex-wielrenner Lance Armstrong heeft het gevecht met het Amerikaanse antidopingagentschap USADA opgegeven. Dat meldt persbureau AP. Maandag werd de klacht van de zevenvoudige tourwinnaar tegen USADA afgewezen door een rechtbank in Austin (Texas).
'In ieders leven komt een moment dat je tegen jezelf moet zeggen: genoeg is genoeg. Voor mij is dat moment nu gekomen.' Met die woorden begint Armstrong een verklaring waarom hij de strijd tegen USADA is gestopt.

De 40-jarige Amerikaan zegt helemaal klaar te zijn met alle 'nonsens' die het dopingagentschap over hem heeft verspreid. 'De strijd heeft een enorme tol geëist van mijn gezin en mijn werk voor mijn foundation. Ik ben helemaal klaar met die onzin.'

Armstrong beschuldigde het USADA van schending van zijn grondwettelijke recht op een eerlijk proces. Hij noemde het onderzoek van het agentschap 'een ongefundeerde heksenjacht'. Maar die aanklacht werd maandag door rechter Sam Sparks afgewezen.

Tourzeges

Volgens het antidopingagentschap heeft Armstrong jarenlang doping gebruikt, al werd hij nooit betrapt. De ex-wielrenner, die nu aan triatlons deelneemt, riskeert een levenslange schorsing. Hij kan ook zijn zeven tourzeges kwijtspelen.

Ook Johan Bruyneel, de voormalige ploegleider van Armstrong, moet zich voor het USADA komen verantwoorden. Zowel ploegleider als renner ontkennen elke betrokkenheid.
quote:
Armstrong won't fight USADA charges

AUSTIN, Texas (AP) - Lance Armstrong said Thursday night he is finished fighting a barrage of drug charges from the U.S. Anti-Doping Agency, putting his unprecedented string of seven Tour de France titles at risk along with his legacy as one of the greatest cyclists in history.

The decision sets up a likely lifetime ban from the sport and the possibility that Armstrong will be stripped of his signature achievement - the extraordinary run of Tour titles he won from 1999-2005.

Armstrong, who retired last year, declined to enter arbitration - his last option - because he said he was weary of fighting accusations that have dogged him for years. He has consistently pointed to the hundreds of drug tests that he has passed as proof of his innocence.

"There comes a point in every man's life when he has to say, "Enough is enough." For me, that time is now," Armstrong said in a statement sent to The Associated Press. He called the USADA investigation an "unconstitutional witch hunt."

"I have been dealing with claims that I cheated and had an unfair advantage in winning my seven Tours since 1999," he said. "The toll this has taken on my family and my work for our foundation and on me leads me to where I am today - finished with this nonsense."

USADA will almost certainly treat Armstrong's decision as an admission of guilt, and hang the label of drug cheat on an athlete who was a hero to thousands for overcoming life-threatening testicular cancer and for his foundation's support for cancer research.

The agency can impose a lifetime ban and recommend Armstrong be stripped of his titles. That would put the question in the hands of the International Cycling Union, which has disputed USADA's authority to pursue the investigation and Tour de France officials, who have had a prickly relationship with Armstrong over the years.

Armstrong insisted his decision is not an admission of drug use, but a refusal to enter an arbitration process he believes is improper and unfair to athletes facing charges.

"USADA cannot assert control of a professional international sport and attempt to strip my seven Tour de France titles," he said. "I know who won those seven Tours, my teammates know who won those seven Tours, and everyone I competed against knows who won those seven Tours."

USADA maintains that Armstrong has used banned substances as far back as 1996, including the blood-booster EPO and steroids as well as blood transfusions - all to boost his performance.

The 40-year-old Armstrong walked away from the sport in 2011 without being charged following a two-year federal criminal investigation into many of the same accusations he faces from USADA. The federal probe was closed in February, but USADA announced in June it had evidence Armstrong used banned substances and methods - and encouraged their use by teammates. The agency also said it had blood tests from 2009 and 2010 that were "fully consistent" with blood doping.

Included in USADA's evidence were emails written by Armstrong's former U.S. Postal Service teammate Floyd Landis, who was stripped of his 2006 Tour de France title after a positive drug test. Landis' emails to a USA Cycling official detailed allegations of a complex doping program on the team.

USADA also said it had 10 former Armstrong teammates ready to testify against him. Other than suggesting they include Landis and Tyler Hamilton, both of whom have admitted to doping offenses, the agency has refused to say who they are or specifically what they would say.

"There is zero physical evidence to support (the) outlandish and heinous claims. The only physical evidence here is the hundreds of (doping) controls I have passed with flying colors," Armstrong said.

Armstrong sued USADA in Austin, where he lives, in an attempt to block the case and was supported by the UCI, the sport's governing body. A judge threw out the case on Monday, siding with USADA despite questioning the agency's pursuit of Armstrong in his retirement.

"USADA's conduct raises serious questions about whether its real interest in charging Armstrong is to combat doping, or if it is acting according to less noble motives," such as politics or publicity, U.S. District Judge Sam Sparks wrote.

Now the ultra-competitive Armstrong has done something virtually unthinkable for him: He has quit before a fight is over.

"Today I turn the page. I will no longer address this issue, regardless of the circumstances. I will commit myself to the work I began before ever winning a single Tour de France title: serving people and families affected by cancer, especially those in underserved communities," Armstrong said.

Armstrong could have pressed his innocence in USADA's arbitration process, but the cyclist has said he believes most people have already made up their minds about whether he's a fraud or a persecuted hero.

It's a stunning move for an athlete who built his reputation on not only beating cancer, but forcing himself through grueling offseason workouts no one else could match, then crushing his rivals in the Alps and the Pyrenees.

Although he had already been crowned a world champion and won individual stages at the Tour de France, Armstrong was still relatively unknown in the U.S. until he won the epic race for the first time in 1999. It was the ultimate comeback tale: When diagnosed with cancer, doctors had given him less than a 50 percent chance of survival before surgery and brutal cycles of chemotherapy saved his life.

Armstrong's riveting victories, his work for cancer awareness and his gossip-page romances with rocker Sheryl Crow, fashion designer Tory Burch and actress Kate Hudson made him a figure who transcended sports.

His dominance of the Tour de France elevated the sport's popularity in America to unprecedented levels. His story and success helped sell millions of the "Livestrong" plastic yellow wrist bracelets, and enabled him to enlist lawmakers and global policymakers to promote cancer awareness and research. His Lance Armstrong Foundation has raised nearly $500 million since its founding in 1997.

Created in 2000, USADA is recognized by Congress as the official anti-doping agency for Olympic sports in the United States. Its investigators joined U.S. agents during the federal probe, and USADA chief executive Travis Tygart had dismissed Armstrong's lawsuit as an attempt at "concealing the truth." He said the agency is motivated by one goal - exposing cheaters in sport.

Others close to Armstrong were caught up in the charges: Johan Bruyneel, the coach of Armstrong's teams, and three members of the medical staff and a consultant were also charged. Bruyneel is taking his case to arbitration, while two medical team staffers and consulting doctor Michele Ferrari didn't formally contest the charges and were issued lifetime ban by USADA. Ferrari later said he was innocent.

In a sport rife with cheaters, Armstrong has been under constant suspicion since the 1990s from those who refused to believe he was a clean rider winning cycling's premier event against a field of doped-up competition.

He had tense public disputes with USADA, the World Anti-Doping Agency, some former teammates and assistants and even Greg LeMond, the first American to win the Tour de France.

Through it all, Armstrong vigorously denied any and all hints, rumors and direct accusations he was cheating. He had the blazing personality, celebrity and personal wealth needed to fight back with legal and public relations battles to clear his name - and he did, time after time.

Armstrong won his first Tour at a time when doping scandals had rocked the race. He was leading the race when a trace amount of a banned anti-inflammatory corticosteroid was found in his urine; cycling officials said he was authorized to use a small amount of a cream to treat saddle sores.

After Armstrong's second victory in 2000, French judicial officials investigated his Postal Service team for drug use. That investigation ended with no charges, but the allegations kept coming.

Armstrong was criticized for his relationship with Ferrari, who was banned by Italian authorities over doping charges in 2002. Former personal and team assistants accused Armstrong of having steroids in an apartment in Spain and disposing of syringes that were used for injections.

In 2004, a Dallas-based promotions company initially refused to pay him a $5 million bonus for winning his sixth Tour de France because it wanted to investigate allegations raised by media in Europe. Testimony in that case included former teammate Frankie Andreu and his wife, Betsy, saying Armstrong told doctors during his 1996 cancer treatments that he had taken a cornucopia of steroids and performance-enhancing drugs.

Two books published in Europe, "L.A. Confidential" and "L.A. Official," also raised doping allegations and, in 2005, French magazine L'Equipe reported that retested urine samples from the 1999 Tour showed EPO use.

Armstrong fought every accusation with denials and, in some cases, lawsuits against the European media outlets that reported them.

But he showed signs that he was tiring of the never-ending questions. Armstrong retired (for the first time) in 2005 and almost immediately considered a comeback before deciding to stay on the sidelines, in part, because he didn't want to keep answering doping questions.

"I'm sick of this," Armstrong said in 2005. "Sitting here today, dealing with all this stuff again, knowing if I were to go back, there's no way I could get a fair shake - on the roadside, in doping control, or the labs."

But three years later, Armstrong was 36 and itching to ride again. He came back to finish third in the 2009 Tour de France.

Armstrong raced in the Tour again in 2010, under the cloud of the federal criminal investigation. Early last year, he quit the sport for good, but made a brief return as a triathlete until the USADA investigation shut him down.

During his sworn testimony in the dispute over the $5 million bonus, Armstrong said he wouldn't take performance enhancing drugs because he had too much to lose.

"(The) faith of all the cancer survivors around the world. Everything I do off the bike would go away, too," Armstrong said then. "And don't think for a second I don't understand that. It's not about money for me. Everything. It's also about the faith that people have put in me over the years. So all of that would be erased."
Officiële statement Lance Armstrong

USADA notice letter aan Armstrong, Bruyneel en co.

USADA verklaring wat betreft de zaak Armstrong en zijn overtredingen.

Readoned decision van het WADA

appendixen met onder andere volledige rennersverklaringen

Laatste post:
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:34 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als Armstrong nu gewoon bekend had, dan was ik het met je eens, maar omdat hij maar blijft ontkennen, vind ik dat 'ie wel gewoon aangepakt moet worden.

[..]

Ulle heeft gehangen vanwege Fuentes. Contador min of meer.
Mbt Riis ben ik het met je eens. Maar dat geldt eigenlijk wmb voor iedereen uit die periode die nu nog als ploegleider rondloopt.
pi_118422461
Is hij nou zijn tourzeges officieel kwijt? Het UCI zegt van wel, de directeur van de Tour ontkent. Wie heeft het laatste woord in dat geval?
pi_118422543
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:39 schreef Tchock het volgende:
de directeur van de Tour ontkent.
Nee toch?

quote:
Volgens de baas van La Grande Boucle nam de UCI 'een logische beslissing' door de conclusies in het Usada-rapport te onderschrijven. Hij benadrukte ook dat, voor de tourorganisatie, het palmares van de wedstrijd tussen 1999 en 2005 leeg moet blijven. De UCI beslist daar vrijdag over.
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20121022_069


[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2012 16:41:40 ]
pi_118422640
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:41 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Nee toch?

[..]

Oh, de Volkskrant berichtte vandaag dat hij (Prudomme heet hij ofzo?) bij de presentatie van het parcours voor 2013 zei dat zijn naam voorlopig niet van de erelijst wordt gehaald.
pi_118423056
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:39 schreef Tchock het volgende:
Is hij nou zijn tourzeges officieel kwijt? Het UCI zegt van wel, de directeur van de Tour ontkent. Wie heeft het laatste woord in dat geval?
ze gaan zelfs het prijzengeld terug eisen
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:05:27 #6
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_118423549
marcelkittel twitterde op donderdag 25-10-2012 om 13:52:20 I feel SICK when I read that Contador, Sanchez & Indurain still support Armstrong. How does someone want to be credible by saying that?! reageer retweet
marcelkittel twitterde op donderdag 25-10-2012 om 14:01:39 I mean, it makes it all worse. They should play their false game somewhere else. Or do they ride for money instead of joy?! #weirdpeople reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator donderdag 25 oktober 2012 @ 17:14:02 #7
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_118423907
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:05 schreef Mani89 het volgende:
marcelkittel twitterde op donderdag 25-10-2012 om 13:52:20 I feel SICK when I read that Contador, Sanchez & Indurain still support Armstrong. How does someone want to be credible by saying that?! reageer retweet
marcelkittel twitterde op donderdag 25-10-2012 om 14:01:39 I mean, it makes it all worse. They should play their false game somewhere else. Or do they ride for money instead of joy?! #weirdpeople reageer retweet
Lekker hoor, zulke uitspraken hebben we nodig.
pi_118423952
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:14 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Lekker hoor, zulke uitspraken hebben we nodig.
Geheel met hem eens wel. Alsof de wielersport al niet genoeg imagoschade heeft opgelopen zonder dat zijn boegbeelden iemand in bescherming gaan nemen die overduidelijk schuldig is aan dopinggebruik.
  Moderator donderdag 25 oktober 2012 @ 17:17:32 #9
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_118424046
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Geheel met hem eens wel. Alsof de wielersport al niet genoeg imagoschade heeft opgelopen zonder dat zijn boegbeelden iemand in bescherming gaan nemen die overduidelijk schuldig is aan dopinggebruik.
Ik bedoelde het niet sarcastisch. Ben het er ook helemaal mee eens. De oude garde (lees: alle Spanjaarden) mogen van mij allemaal stoppen, begin maar opnieuw met renners als Kittel.
pi_118424067
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:17 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik bedoelde het niet sarcastisch. Ben het er ook helemaal mee eens. De oude garde (lees: alle Spanjaarden) mogen van mij allemaal stoppen, begin maar opnieuw met renners als Kittel.
Ah, in dat geval ^O^
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:32:31 #11
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_118424690
Alsof Kittel wel zuiver is.
pi_118424987
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:05 schreef Mani89 het volgende:
marcelkittel twitterde op donderdag 25-10-2012 om 13:52:20 I feel SICK when I read that Contador, Sanchez & Indurain still support Armstrong. How does someone want to be credible by saying that?! reageer retweet
marcelkittel twitterde op donderdag 25-10-2012 om 14:01:39 I mean, it makes it all worse. They should play their false game somewhere else. Or do they ride for money instead of joy?! #weirdpeople reageer retweet
Nee, Oneens.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 25 oktober 2012 @ 17:51:12 #13
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_118425494
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:05 schreef Mani89 het volgende:
marcelkittel twitterde op donderdag 25-10-2012 om 13:52:20 I feel SICK when I read that Contador, Sanchez & Indurain still support Armstrong. How does someone want to be credible by saying that?! reageer retweet
marcelkittel twitterde op donderdag 25-10-2012 om 14:01:39 I mean, it makes it all worse. They should play their false game somewhere else. Or do they ride for money instead of joy?! #weirdpeople reageer retweet
14.gif
pi_118425667
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:51 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Want?
Ik vind het nog steeds vreemd dat je op verklaringen gepakt kunt worden..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_118425691
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:58 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds vreemd dat je op verklaringen gepakt kunt worden..
Waarom is dat vreemd? Als 26 mensen onder ede verklaren dat jij iemand vermoord hebt ga je ook de bak in hoor. Ook zonder lijk of wapen.

edit: al is er natuurlijk wel een 'lijk' in de zin van zeven touroverwinningen. :')
pi_118425963
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom is dat vreemd? Als 26 mensen onder ede verklaren dat jij iemand vermoord hebt ga je ook de bak in hoor. Ook zonder lijk of wapen.

edit: al is er natuurlijk wel een 'lijk' in de zin van zeven touroverwinningen. :')
Zeker als je je niet verdedigd. Dat heeft Armstrong nog wel slim gedaan. Een poging tot verdedigen zou totaal mislukt zijn. Nu is er nog een bepaalde groep mensen die in hem gelooft.
pi_118425992
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:09 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Zeker als je je niet verdedigd. Dat heeft Armstrong nog wel slim gedaan. Een poging tot verdedigen zou totaal mislukt zijn. Nu is er nog een bepaalde groep mensen die in hem gelooft.
Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant lijkt dit zwijgen als een bekentenis. Als er niets van waar was of grote fouten in zaten deed hij wel een poging zijn naam te zuiveren, zou je denken.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 18:50:31 #19
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_118427819
Kittel ^O^.

Dat is toch wel een enorm verschil met een aantal jaar geleden hoor, dat ook dat soort renners (contador, sanchez) door andere renners wordt aangepakt.

In tijden van de absolute omerta werd er altijd meteen schande gesproken als iemand gepakt werd, maar daarvoor nooit.
pi_118430020
Kittel ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Kittel ^O^.

Dat is toch wel een enorm verschil met een aantal jaar geleden hoor, dat ook dat soort renners (contador, sanchez) door andere renners wordt aangepakt.

In tijden van de absolute omerta werd er altijd meteen schande gesproken als iemand gepakt werd, maar daarvoor nooit.
Inderdaad. In het verleden werd er dan schouder ophalend gereageerd terwijl men sinds een paar jaar een kritisch antwoord geeft.

Ik hoop dat men ook op deze wijze gaat reageren richting dopers die na hun carriere aan de slag gaan als ploegleider of een andere functie binnen het wielrennen.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:29:14 #22
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_118435421
Nu spreken ze er schande van om zelf buiten schot te blijven.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 22:22:38 #23
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_118438443
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:29 schreef Winterman het volgende:
Nu spreken ze er schande van om zelf buiten schot te blijven.
Dat zie je dus falikant verkeerd. Dit is gewoon het gros van de nieuwe generatie die wel schoon rondrijdt maar ondanks dat ze zich de tiefus trainen, steeds weer verbaasd zijn waarom ze geen meter dichterbij komen. Terpstra (Iburgan - Van Mol) versus Boom op het laatste NK waarbij Boom geen meter dichterbij kwam terwijl hij volle bak reed.... om eens een voorbeeld dicht bij huis aan te halen......
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_118440342
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:22 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Terpstra (Iburgan - Van Mol) versus Boom op het laatste NK waarbij Boom geen meter dichterbij kwam terwijl hij volle bak reed.... om eens een voorbeeld dicht bij huis aan te halen......
Wat bedoel je hier precies eigenlijk?
  Moderator donderdag 25 oktober 2012 @ 23:59:35 #25
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_118443810
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:55 schreef vanBoeschoten het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier precies eigenlijk?
Dat Terpstra aan de doping zit.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_118445351
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:58 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds vreemd dat je op verklaringen gepakt kunt worden..
Ik vind het nog steeds vreemd dat iedereen dit blijft roepen terwijl het totaal niet waar is. Hij is behalve op verklaringen ook op positieve 1999 test, verdacht bloedpaspoort in 2009-2010, bankafschriften en emails gepakt.
  Redactie Sport vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:36:12 #27
274204 crew  Mexicanobakker
pi_118445419
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:34 schreef KilgoreTrout het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds vreemd dat iedereen dit blijft roepen terwijl het totaal niet waar is. Hij is behalve op verklaringen ook op positieve 1999 test, verdacht bloedpaspoort in 2009-2010, bankafschriften en emails gepakt.
Positieve 99 test is toch nooit waar gebleken? en als hij in 2009 dopeerde deed heel astana/csc dat. Dan is het wielrennen nog steeds nergens.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_118445607
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:36 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Positieve 99 test is toch nooit waar gebleken?
Jawel hoor Armstrong heeft daar een of andere rare complot theorie voor bedacht dat er met zijn stalen geknoeid was maar dat is theoretisch onmogelijk, aangezien het doping lab niet weet van wie de stalen zijn die krijgen alleen een nummer.

quote:
en als hij in 2009 dopeerde deed heel astana/csc dat. Dan is het wielrennen nog steeds nergens.
Mja vind ik niet onwaarschijnlijk met Bruyneel als ploegleider. Het wielrennen is inderdaad nog redelijk ziek ja.
pi_118445929
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:40 schreef KilgoreTrout het volgende:

[..]

Jawel hoor Armstrong heeft daar een of andere rare complot theorie voor bedacht dat er met zijn stalen geknoeid was maar dat is theoretisch onmogelijk, aangezien het doping lab niet weet van wie de stalen zijn die krijgen alleen een nummer.

[..]

Jij hebt het over dat rapport van Ashdon jaren geleden? In het usada rapport wordt toch niks gerept over 99, alleen de gruchten gaan dat in de documenten die niet naar buiten zijn gekomen daar wel bewijs is voor "99, toch?
pi_118446113
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jij hebt het over dat rapport van Ashdon jaren geleden? In het usada rapport wordt toch niks gerept over 99, alleen de gruchten gaan dat in de documenten die niet naar buiten zijn gekomen daar wel bewijs is voor "99, toch?
hierover:http://usatoday30.usatoda(...)amples-details_x.htm
Hij heeft ze geen rechtszaak aangedaan en ook nooit tegengesproken.
juridisch konden ze er niks mee.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:31:50 #31
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118450101
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:58 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds vreemd dat je op verklaringen gepakt kunt worden..
Ik vind het nog steeds raar dat na de DDR, Balco, de verschillende wielerhelden van de laatste 20 jaar, ... veel mensen nog steeds geloven dat geen positieve test = geen dopinggebruik = geen bewijs. Die verklaringen zijn wel geen cafépraat hé.

[ Bericht 8% gewijzigd door kl1172 op 26-10-2012 10:05:06 (kzie dat het niet kan dus) ]
  Redactie Sport vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:38:17 #32
274204 crew  Mexicanobakker
pi_118450265
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:31 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds raar dat na de DDR, Balco, de verschillende wielerhelden van de laatste 20 jaar, ... veel mensen nog steeds geloven dat geen positieve test = geen dopinggebruik = geen bewijs. Die verklaringen zijn wel geen cafépraat hé.

Hey THEFXR, kun je misschien nog een linkje plaatsen naar het standpunt van de UCI, zou niet misstaan in de openingspost.
Ik geloof wel dat Lance dope heeft gepakt, net als z'n concurrenten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:42:15 #33
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_118455252
En dan blijven er mensen die blind geloven in Rabo-jongens....zie dat verhaal over Boom hierboven :')
pi_118455593
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:40 schreef KilgoreTrout het volgende:

[..]

Mja vind ik niet onwaarschijnlijk met Bruyneel als ploegleider. Het wielrennen is inderdaad nog redelijk ziek ja.
Is het ooit anders geweest? Dit is wielrennen.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:21:46 #35
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_118465571
http://nos.nl/artikel/433693-ucigeen-winnaars-tour-19992005.html

quote:
UCI:geen winnaars Tour 1999-2005

Toegevoegd: vrijdag 26 okt 2012, 17:14
De zeven Tour de France-titels die na het schrappen van Lance Armstrong uit de uitslagen vacant zijn geworden, krijgen geen nieuwe eigenaar. Dat heeft de UCI vrijdag besloten.

(later meer)
pi_118468415
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat Lance dope heeft gepakt, net als z'n concurrenten.
nu pas? :?
pi_118468605
ik lees dat Bart Voskamp verontwaardig is over bekentenissen van Dag-Otto Lauritzen over zijn tvm tijdperk, maar ik kan nergens die bekentenissen vinden
pi_118468626
quote:
Eigenlijk hadden ze de periode 1996-1998 daarin meteen mee moeten nemen. Van zowel Riis, Pantani als Ullrich is wel overduidelijk dat ze ook gebruikt hebben.
En 2006 had ook wel meegekund. Volgens Landis heeft Pereiro ook gebruikt in die tour, hopelijk wordt dat ook nog eens goed onderzocht. 2007 is de tour van Rasmussen, met Contador (ploeg Bruyneel) als eindwinnaar. Die kan dus ook mee.

Want om nu te geloven dat met het uittreden van Armstrong uit de wielersport de doping meteen weg was :N

Wat doen ze trouwens met de andere uitslagen van Armstrong? Is dat al duidelijk? Immers zouden die ook geschrapt moeten worden als hij vanaf 1999 levenslang geschorst wordt (want dat zeggen ze immers als ze zijn tourzeges afnemen).
in a crowd you lose humanity
pi_118468731
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dat Terpstra aan de doping zit.
Ja, dat is wel duidelijk. Ik vergeet nooit het paniekerige gezicht toen hem door Mart Smeets na afloop werd gevraagd waarom hij zoveel beter was dan de rest. 4 seconden stil en toen volgde "...eh goede dag denk ik."
  Redactie Sport vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:01:38 #40
274204 crew  Mexicanobakker
pi_118468875
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 18:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nu pas? :?
Al sinds Puerto. (Festina/tvm nooit actief meegemaakt)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:02:45 #41
274204 crew  Mexicanobakker
pi_118468912
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 18:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Eigenlijk hadden ze de periode 1996-1998 daarin meteen mee moeten nemen. Van zowel Riis, Pantani als Ullrich is wel overduidelijk dat ze ook gebruikt hebben.
En 2006 had ook wel meegekund. Volgens Landis heeft Pereiro ook gebruikt in die tour, hopelijk wordt dat ook nog eens goed onderzocht. 2007 is de tour van Rasmussen, met Contador (ploeg Bruyneel) als eindwinnaar. Die kan dus ook mee.

Want om nu te geloven dat met het uittreden van Armstrong uit de wielersport de doping meteen weg was :N

Wat doen ze trouwens met de andere uitslagen van Armstrong? Is dat al duidelijk? Immers zouden die ook geschrapt moeten worden als hij vanaf 1999 levenslang geschorst wordt (want dat zeggen ze immers als ze zijn tourzeges afnemen).
Enige winnaar die enigszins geloofwaardig is is Sastre, sinds 1988.

En dat is een Spanjaard, dus..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_118469618
Men moet zich gaan richten op de artsen ipv de renners, de renners worden als crimineel gezien, maar de artsen gebruiken de renners als proefkonijn.
Ik denk dat er bij de Rabobank een gezond dopingbeleid is gevoerd met oude,vertrouwde producten en normale doseringen, waar ze bij de andere ploegen gevaarlijk bezig waren.
Het beleid van de Raboploeg heeft levens gered!
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:18:08 #43
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_118472087
Benieuwd welke renners/teams een trapje meer gaan geven als Kittel weer eens in moeilijkheden komt op een vluchtheuvel.

Zelfs als je gelijk hebt, mag je toch nog even nadenken voor je iets zegt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_118472174
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zelfs als je gelijk hebt, mag je toch nog even nadenken voor je iets zegt.
Contador/Valverde/Indurain of Kittel?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:24:00 #45
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_118472322
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:20 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Contador/Valverde/Indurain of Kittel?
De eerste 3 hebben geen gelijk :P.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_118472536
Maar wat is er mis met de woorden van Kittel? IMO niks, geeft gewoon zijn mening, en ik denk dat de meesten het met hem eens zijn.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:19:44 #47
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_118478163
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Enige winnaar die enigszins geloofwaardig is is Sastre, sinds 1988.

En dat is een Spanjaard, dus..
Geloofwaardig? Volgens mij heb ik die man jaar na jaar ongeloofelijke ritten zien rijden a la Michael Boogerd.
  Redactie Sport vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:23:06 #48
274204 crew  Mexicanobakker
pi_118478332
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:19 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Geloofwaardig? Volgens mij heb ik die man jaar na jaar ongeloofelijke ritten zien rijden a la Michael Boogerd.
Vergeet niet dat die man wel een échte klimmer was.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_118478700
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:23 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Vergeet niet dat die man wel een échte klimmer was.
Het spreekt voor Sastre dat hij nooit concreet in een dopingzaak betrokken was, maar hij heeft wel een verleden bij ONCE.

Verder was hij inderdaad wel een echte klimmer. En je kunt zeggen dat hij een behoorlijke constante prestatiecurve had.
  Redactie Sport vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:35:50 #50
274204 crew  Mexicanobakker
pi_118478954
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:30 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het spreekt voor Sastre dat hij nooit concreet in een dopingzaak betrokken was, maar hij heeft wel een verleden bij ONCE.

Verder was hij inderdaad wel een echte klimmer. En je kunt zeggen dat hij een behoorlijke constante prestatiecurve had.
ONCE en CSC zijn wel erkende dopageploegen ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_118479239
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

ONCE en CSC zijn wel erkende dopageploegen ja.
Yep, maar desondanks kun je bij Sastre niet echt spreken van een vreemde groeicurve. Hij heeft tot en met 2009 altijd op ongeveer hetzelfde niveau gereden. Het was altijd een klimmer slash aardige subtopper in de klassementen, die profiteerde van de sterkte van zijn ploeg en matige tegenstand en zo een keer de Tour kon winnen.

Hoewel de collectieve sterkte van CSC in 2008 achteraf bezien ook wel vreemd was, misschien.
pi_118486224
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Benieuwd welke renners/teams een trapje meer gaan geven als Kittel weer eens in moeilijkheden komt op een vluchtheuvel.

Zelfs als je gelijk hebt, mag je toch nog even nadenken voor je iets zegt.
Zoiets zeggen is voor jezelf nooit verstandig en daarom juist extra prijzenswaardig wat mij betreft.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 02:10:46 #53
14505 OProg
A Life in Music
pi_118486832
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:42 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Yep, maar desondanks kun je bij Sastre niet echt spreken van een vreemde groeicurve. Hij heeft tot en met 2009 altijd op ongeveer hetzelfde niveau gereden. Het was altijd een klimmer slash aardige subtopper in de klassementen, die profiteerde van de sterkte van zijn ploeg en matige tegenstand en zo een keer de Tour kon winnen.

Hoewel de collectieve sterkte van CSC in 2008 achteraf bezien ook wel vreemd was, misschien.
Rebellin bewees toch wel dat de meest constante renner ook gepakt kon worden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_118488432
Die Wuyts heeft ook boter op z'n hoofd:

https://www.google.nl/url(...)QaBuRxOwmtZ1VtW4YcNw

Over Armstrong heeft hij gelijk, maar zegt over het dopinggebruik van Museeuw dat de carrière van Museeuw niet aan impact heeft verloren daardoor.

:')
pi_118488816
Maar goed, Armstrong verliest sponsoren,wordt misschien fiks aangeklaagd maar toch zegt iets mij dat hij best wel genoeg geld zal overhouden om zijn luxe leventje te blijven voortzetten.

Dus medelijden hebben? :N
pi_118488910
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 02:10 schreef OProg het volgende:

[..]

Rebellin bewees toch wel dat de meest constante renner ook gepakt kon worden.
Yep, daarom steek ik voor Sastre mijn hand ook niet in het vuur. :)

Maar zijn Tourzege is wat mij betreft niet hét voorbeeld van een gedrogeerde zege. Het was gewoon een samenloop van omstandigheden die voor Sastre gunstig uitviel. Hij reed zelf goed, de tegenstand was matig, de beste ronderenner van dat moment (Contador) mocht niet meerijden, zijn ploeg was enorm dominant en Evans, de favoriet bij absentie van Contador, verzwakte in de derde week. En dan was de sterkste man van de derde week (Andy Schleck) ook nog eens zijn ploeggenoot die al kansloos was door één off-day.

Het kan goed dat Sastre in 2008 gedrogeerd rondreed, maar toch was die zege meer een gevalletje van alle puzzelstukjes die op zijn plaats vielen. Een beetje zoals de Giro-winst van Hesjedal en Iglinski in LBL dit jaar, denk ik. Je weet dat ze het kunnen, maar dan moet alles meezitten.

Sastre was een subtopper tot 2005, die zijn kans greep in een machtsvacuüm. Armstrong gestopt, Ullrich en Basso buitenspel door de Fuentes-zaak (en Ullrich om die reden ook al gestopt). De nieuwe grote man Contador kon niet meedoen. Dan kan een renner die anders goed was voor plek zeven winnen.
pi_118489022
Wel opvallend was zoals gezegd dat heel CSC zo enorm hard reed in 2008.

Van Cancellara is dat gebruikelijk, daar kun je niet echt conclusies uit trekken. Sastre won de Tour en reed op het podium van de Vuelta, maar dat eerste was mijns inziens een beetje een toevalstreffer. Toch was het wel opvallend dat ze dat jaar zowat allemaal in topvorm leken.

De Schlecks reden dat jaar ook enorrm goed. Kurt Asle Arvesen en Chris Anker Sörensen wonnen mooie koersen. Zelfs Karsten Kroon won onder meer de Henniger Turm. Breschel de slotrit in de Vuelta.

In bijna alle klassiekers deden ze om de zege mee, ze wonnen de Tour en hadden ook nog doodleuk drie man in de uiteindelijke kopgroep van de Olympische wegkoers plus een één-tweetje in de tijdrit in Peking.
pi_118489063
Maar ze waren met het hele team op survival kamp geweest he, dus eigenlijk best logisch.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:01:02 #59
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118489253
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:36 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Positieve 99 test is toch nooit waar gebleken? en als hij in 2009 dopeerde deed heel astana/csc dat. Dan is het wielrennen nog steeds nergens.
Op Panorama zei een wetenschapster van het lab dat de stalen onderzocht (en ook Micheal Ashenden destijds dopingdokter bij UCI) dat het wetenschappelijk vast staat dat er EPO gebruik in die stalen is vastgesteld. Het spijtige is dat het enkel B-stalen waren en door het 'verdwijnen' van de A stalen kon hier juridisch niets mee aangevangen worden.
In Panorama, ik dacht dat Dick Pound het zei, dat de UCI hier wel iets mee had moeten doen, maar dat ze het potje gedekt wilden houden.

Hij wist ook te vertellen dat Hein Verbruggen zei dat het aan de supporters lag dat de atleten doping gebruikten omdat ze de renners tegen 41 km/u wilden zien vlammen en niet tegen 25 km/u. Daarom dat Hein blijkbaar doping oogluikend toestond.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:54:06 #60
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118491485
Was t niet Armstrong die Sastres winst belacheljk maakte..
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_118491821
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:54 schreef Parafernalia het volgende:
Was t niet Armstrong die Sastres winst belacheljk maakte..
Ja.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:11:54 #62
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118491907
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 12:08 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja.
het was geen vraag
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_118492169
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 10:01 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Op Panorama zei een wetenschapster van het lab dat de stalen onderzocht (en ook Micheal Ashenden destijds dopingdokter bij UCI) dat het wetenschappelijk vast staat dat er EPO gebruik in die stalen is vastgesteld. Het spijtige is dat het enkel B-stalen waren en door het 'verdwijnen' van de A stalen kon hier juridisch niets mee aangevangen worden.
In Panorama, ik dacht dat Dick Pound het zei, dat de UCI hier wel iets mee had moeten doen, maar dat ze het potje gedekt wilden houden.

Hij wist ook te vertellen dat Hein Verbruggen zei dat het aan de supporters lag dat de atleten doping gebruikten omdat ze de renners tegen 41 km/u wilden zien vlammen en niet tegen 25 km/u. Daarom dat Hein blijkbaar doping oogluikend toestond.
Behalve die epo-tests heb je nog de positieve test op cortisonen in 1999 waarop Armstrong vervolgens met een ge-antidateerd attest kwam.
in a crowd you lose humanity
pi_118526389
er pakken ineens heel wat (assistent) ploegleiders hun biezen. Steven de Jongh en Sean Yates vertrekken bij Sky, nu die iedereen willen weren die in het verleden met doping te maken heeft gehad
  zondag 28 oktober 2012 @ 11:25:44 #65
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118528463
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_118543934
Nu op de Belg nog maar een docu.
sig verwijderd door FA
pi_118544209
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 17:58 schreef Ambrosius het volgende:
Nu op de Belg nog maar een docu.
Dank!
  zondag 28 oktober 2012 @ 18:17:19 #68
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_118544527
Mooi om dat verschil te zien bij Hamilton tussen dat interview bij 60 minutes en nu, een heel ander mens.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_118545726
Hoe een held kan veranderen in een vieze leugenaar.
  zondag 28 oktober 2012 @ 18:52:22 #70
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118546058
quote:
15s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:44 schreef iFok. het volgende:
Hoe een held kan veranderen in een vieze leugenaar.
Hij was het altijd al? en hij had de corruptie van de UCI aan zijn kant, verbruggen is zijn beste vriend en mijnheer blijft gewoon zitten waar hij zit, bij het IOC, die andere corrupte organisatie!
pi_118548227


Lance zegt niks meer. ;(
  zondag 28 oktober 2012 @ 20:33:51 #72
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_118551923
Ik vind die hele zogenaamde grote schoonmaak een farce.

Intriges, list en bedrog zijn altijd al onlosmakelijk verbonden geweest met de wielersport en dat zal waarschijnlijk zo blijven ook.

Het maakt mij niks uit, ik geniet er toch wel van.

Ook vind ik de kruisiging van de grootste wielerkampioen van afgelopen decennium "ietswat" (understatement) overtrokken. Lance wordt een soort zondebok voor de epojaren. Niet dat het door de beugel kan dat hij loog, maar dat deden er zo veel.

[ Bericht 12% gewijzigd door kaasplankje op 28-10-2012 20:44:41 ]
  zondag 28 oktober 2012 @ 20:53:20 #73
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118553371
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:33 schreef kaasplankje het volgende:

Ook vind ik de kruisiging van de grootste wielerkampioen van afgelopen decennium "ietswat" (understatement) overtrokken. Lance wordt een soort zondebok voor de epojaren. Niet dat het door de beugel kan dat hij loog, maar dat deden er zo veel.
Iets met hoge bomen. En het zal afschrikwekkend moeten werken.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_118554093
Armstrong was meer dan 'een van de gebruikers'. Hij heeft de doping wapenwedloop naar een hoger niveau gebracht, in zijn team een cultuur van wetenschappelijk en systematisch dopinggebruik doorgevoerd, renners onder druk gezet ook doping te gebruiken en uiteindelijk hier het meest van geprofiteerd. We hebben het niet over Thomas Frei of zo.
pi_118554339
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:01 schreef Ereinion het volgende:
Armstrong was meer dan 'een van de gebruikers'. Hij heeft de doping wapenwedloop naar een hoger niveau gebracht, in zijn team een cultuur van wetenschappelijk en systematisch dopinggebruik doorgevoerd, renners onder druk gezet ook doping te gebruiken en uiteindelijk hier het meest van geprofiteerd. We hebben het niet over Thomas Frei of zo.
Dit.
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:27:10 #76
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118556080
Inderdaad
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_118556201
Ik zou hem eigenlijk wel een keer willen vragen of het het allemaal waard is geweest.
pi_118556267
Lance heeft de hele sponsorsectie van zijn site weggehaald.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:31:06 #79
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_118556400
quote:
11s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:28 schreef Tchock het volgende:
Ik zou hem eigenlijk wel een keer willen vragen of het het allemaal waard is geweest.
Hij ree wel hard iig!
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:33:08 #80
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118556573
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:29 schreef marcodej het volgende:
Lance heeft de hele sponsorsectie van zijn site weggehaald.
ooh, dat zijn goede acties :D
pi_118557364
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:01 schreef Ereinion het volgende:
Armstrong was meer dan 'een van de gebruikers'. Hij heeft de doping wapenwedloop naar een hoger niveau gebracht, in zijn team een cultuur van wetenschappelijk en systematisch dopinggebruik doorgevoerd, renners onder druk gezet ook doping te gebruiken en uiteindelijk hier het meest van geprofiteerd. We hebben het niet over Thomas Frei of zo.
Nog buiten het feit dat hij het leven van eenieder die de waarheid wilde vertellen op zijn minst probeerde te verwoesten. Vaak met enig succes.
pi_118557934
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:01 schreef Ereinion het volgende:
Armstrong was meer dan 'een van de gebruikers'. Hij heeft de doping wapenwedloop naar een hoger niveau gebracht, in zijn team een cultuur van wetenschappelijk en systematisch dopinggebruik doorgevoerd, renners onder druk gezet ook doping te gebruiken en uiteindelijk hier het meest van geprofiteerd. We hebben het niet over Thomas Frei of zo.
Dat systeem was er al, hij heeft het inderdaad in samenwerking met anderen wel op een hoger niveau gebracht maar het totaal verziekte en corrupte systeem bestond al veel langer. Het is nou niet dat het een stel pannenkoeken waren voordat het US Postal-team opgericht werd en daar op grote schaal werd gedopeerd. Andere ploegen zullen om de dans te kunnen ontspringen ook geraffineerde systemen hebben gehad.

Om boven alle bedriegers uit te stijgen zal je echter wat verder moeten gaan dan de rest doet, ook dat is topsport. Dat gebeurde reeds in de atletiek, waar nu nog tig records van over zijn en wielrennen kende voor US Postal ook al systemen waarbij liegen, doperen en bedriegen met de paplepel werd ingegoten. In de US Postal jaren gingen ze niet opeens stukken harder rijden, de sprong in snelheid werd al jaren eerder gemaakt. Zo'n sprong is alleen mogelijk met een systeem dat gericht is op wetenschappelijk en systematisch dopinggebruik.

De Festinazaak is eerder een aanleiding geweest voor andere ploegen om een stap extra te doen in de boel verhullen dan de opkomst van US Postal.
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:54:35 #83
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_118561054
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:31 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hij ree wel hard iig!
Nee, hij was de meest opgevoerde brommert van die tijd, En er is een tijd geweest dat als je met een opgevoerde brommer gepakt werd, hij netjes als een samengeperst vierkant pakje thuis bezorgd werd............ 8)7
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 29 oktober 2012 @ 09:59:47 #84
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118567909
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:54 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee, hij was de meest opgevoerde brommert van die tijd, En er is een tijd geweest dat als je met een opgevoerde brommer gepakt werd, hij netjes als een samengeperst vierkant pakje thuis bezorgd werd............ 8)7
Als je de intriges, ... achterwege laat blijft het een topatleet hoor, vergis je daar niet in.

[ Bericht 0% gewijzigd door kl1172 op 29-10-2012 10:05:08 ]
  maandag 29 oktober 2012 @ 13:35:10 #85
67174 Dos37
Come on Twente
pi_118575197
arjenUK twitterde op maandag 29-10-2012 om 13:31:38 This is quite funny (and an insult). Bookshop chain The Works has moved Lance Armstrong's book from the non-fiction to the fiction section reageer retweet
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_118589253
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:35 schreef Dos37 het volgende:
arjenUK twitterde op maandag 29-10-2012 om 13:31:38 This is quite funny (and an insult). Bookshop chain The Works has moved Lance Armstrong's book from the non-fiction to the fiction section reageer retweet
_O-
Briljant
in a crowd you lose humanity
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:44:54 #87
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_118595087
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:53 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dat systeem was er al, hij heeft het inderdaad in samenwerking met anderen wel op een hoger niveau gebracht maar het totaal verziekte en corrupte systeem bestond al veel langer. Het is nou niet dat het een stel pannenkoeken waren voordat het US Postal-team opgericht werd en daar op grote schaal werd gedopeerd. Andere ploegen zullen om de dans te kunnen ontspringen ook geraffineerde systemen hebben gehad.

Om boven alle bedriegers uit te stijgen zal je echter wat verder moeten gaan dan de rest doet, ook dat is topsport. Dat gebeurde reeds in de atletiek, waar nu nog tig records van over zijn en wielrennen kende voor US Postal ook al systemen waarbij liegen, doperen en bedriegen met de paplepel werd ingegoten. In de US Postal jaren gingen ze niet opeens stukken harder rijden, de sprong in snelheid werd al jaren eerder gemaakt. Zo'n sprong is alleen mogelijk met een systeem dat gericht is op wetenschappelijk en systematisch dopinggebruik.

De Festinazaak is eerder een aanleiding geweest voor andere ploegen om een stap extra te doen in de boel verhullen dan de opkomst van US Postal.
Waarom is er rond de jaren 60 een kleine negatieve 'knik', dat de snelheden een tijdje niet omhoog gaan?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_118596270
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom is er rond de jaren 60 een kleine negatieve 'knik', dat de snelheden een tijdje niet omhoog gaan?
omdat simpson toen in het harnas gestorven is?
pi_118598131
lancearmstrong twitterde op maandag 29-10-2012 om 21:26:49 Alive and well in Hawaii. reageer retweet
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:27:14 #90
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118602128
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:27 schreef Evertjan het volgende:
lancearmstrong twitterde op maandag 29-10-2012 om 21:26:49 Alive and well in Hawaii. reageer retweet
Twitter, reuze interessant medium. ^O^
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:44:45 #91
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_118603172
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:59 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Als je de intriges, ... achterwege laat blijft het een topatleet hoor, vergis je daar niet in.

Dat was Ben Johnson ook........... Maar als je zo de kluit willens en wetens belazerd, hele gezinnen van ploeggenoten aan de rand van een zenuwinzinking hebt gebracht, en dan nog steeds zo'n groot ego hebt dat je dat nu nog steeds niet wilt toegeven, dan ben je dus rijp om volledig afgeslacht te worden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 29 oktober 2012 @ 23:07:06 #92
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118604280
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:44 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat was Ben Johnson ook........... Maar als je zo de kluit willens en wetens belazerd, hele gezinnen van ploeggenoten aan de rand van een zenuwinzinking hebt gebracht, en dan nog steeds zo'n groot ego hebt dat je dat nu nog steeds niet wilt toegeven, dan ben je dus rijp om volledig afgeslacht te worden.
Tja..hij vraagt er idd ook wel gewoon om.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:11:23 #93
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118622827
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:44 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat was Ben Johnson ook........... Maar als je zo de kluit willens en wetens belazerd, hele gezinnen van ploeggenoten aan de rand van een zenuwinzinking hebt gebracht, en dan nog steeds zo'n groot ego hebt dat je dat nu nog steeds niet wilt toegeven, dan ben je dus rijp om volledig afgeslacht te worden.
Dat vind ik ook hoor, maar we moeten de objectiviteit niet uit het oog verliezen. Ja hij heeft mensen belazerd, maar puur prestatiegericht bekeken heeft hij toch wel iets neergezet in die tijd. Hij verdient vooral hard gestraft te worden voorhet leed hij vele onschuldige mensen heeft aangedaan.

Ben Johnson's start was fantastisch zelfs voor hij anabolen nam, die kwamen vooral van pas om de laatste 60 meter sneller te kunnen afleggen. Hij heeft de boel belazerd (zoals veel van zijn naaste concurrenten) maar ik vind zijn Seoul finale nog altijd prachtig om te bekijken.
pi_118623969
De objectiviteit is in het geval Armstrong al lang uit het oog verloren. Het zijn niet voor niks degenen die al hem al jaren geleden verachten en al die tijd graag zagen vallen die nu het hoogst van de toren blazen. Valt hier overigens nog mee maar op het Cyclingnewsforum en wat andere fora lijkt het er op dat Armstrong dagelijks hun kat, vrouw, oma en goudvis heeft verkracht, sommige hebben echt tig jaar lang een kruistocht gevoerd en hele epistels volgeschreven wat er mis wat met de persoon Armstrong. Get a life zou ik zeggen.

Het systeem van Armstrong en Bruyneel + co was er duidelijk op gericht om alles zoveel mogelijk te verhullen. Dan is het ook niet vreemd dat mensen onder druk werden gezet als ze uit de school wilden klappen. Laakbaar gedrag maar inherent aan een gestructureerd dopingsysteem. Zo'n systeem kan alleen maar vallen als er meerderen hun mond voorbij praten, tot die tijd probeer je alles om dat te voorkomen. In andere sporten of bij andere ploegen zal een spijtoptant echt niet heel anders worden bejegend. Het zegt al genoeg dat juist de dopeurs meestal aan de bak kwamen in de begeleiding van ploegen en de spijtoptanten en masse werden uitgekotst.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:52:21 #95
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118624591
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:39 schreef Ericr het volgende:
De objectiviteit is in het geval Armstrong al lang uit het oog verloren. Het zijn niet voor niks degenen die al hem al jaren geleden verachten en al die tijd graag zagen vallen die nu het hoogst van de toren blazen. Valt hier overigens nog mee maar op het Cyclingnewsforum en wat andere fora lijkt het er op dat Armstrong dagelijks hun kat, vrouw, oma en goudvis heeft verkracht, sommige hebben echt tig jaar lang een kruistocht gevoerd en hele epistels volgeschreven wat er mis wat met de persoon Armstrong. Get a life zou ik zeggen.

Het systeem van Armstrong en Bruyneel + co was er duidelijk op gericht om alles zoveel mogelijk te verhullen. Dan is het ook niet vreemd dat mensen onder druk werden gezet als ze uit de school wilden klappen. Laakbaar gedrag maar inherent aan een gestructureerd dopingsysteem. Zo'n systeem kan alleen maar vallen als er meerderen hun mond voorbij praten, tot die tijd probeer je alles om dat te voorkomen. In andere sporten of bij andere ploegen zal een spijtoptant echt niet heel anders worden bejegend. Het zegt al genoeg dat juist de dopeurs meestal aan de bak kwamen in de begeleiding van ploegen en de spijtoptanten en masse werden uitgekotst.
Ik snap eerlijk gezegd niet goed wat je nou precies wil zeggen?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_118624664
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:39 schreef Ericr het volgende:
De objectiviteit is in het geval Armstrong al lang uit het oog verloren. Het zijn niet voor niks degenen die al hem al jaren geleden verachten en al die tijd graag zagen vallen die nu het hoogst van de toren blazen. Valt hier overigens nog mee maar op het Cyclingnewsforum en wat andere fora lijkt het er op dat Armstrong dagelijks hun kat, vrouw, oma en goudvis heeft verkracht, sommige hebben echt tig jaar lang een kruistocht gevoerd en hele epistels volgeschreven wat er mis wat met de persoon Armstrong. Get a life zou ik zeggen.

Het systeem van Armstrong en Bruyneel + co was er duidelijk op gericht om alles zoveel mogelijk te verhullen. Dan is het ook niet vreemd dat mensen onder druk werden gezet als ze uit de school wilden klappen. Laakbaar gedrag maar inherent aan een gestructureerd dopingsysteem. Zo'n systeem kan alleen maar vallen als er meerderen hun mond voorbij praten, tot die tijd probeer je alles om dat te voorkomen. In andere sporten of bij andere ploegen zal een spijtoptant echt niet heel anders worden bejegend. Het zegt al genoeg dat juist de dopeurs meestal aan de bak kwamen in de begeleiding van ploegen en de spijtoptanten en masse werden uitgekotst.
Dus samenvattend... Je mag een renner die jarenlang alle fans oplicht, anderen aanzet tot dopinggebruik en de sport van binnenuit kapot maakt niet afbranden, omdat dat inherent is aan wat hij fout deed?
pi_118625006
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:52 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Ik snap eerlijk gezegd niet goed wat je nou precies wil zeggen?
Mooi

quote:
10s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dus samenvattend... Je mag een renner die jarenlang alle fans oplicht, anderen aanzet tot dopinggebruik en de sport van binnenuit kapot maakt niet afbranden, omdat dat inherent is aan wat hij fout deed?
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat er nog al wat tamelijk gefrustreerde figuren rondlopen die jarenlang iemand verketteren en nu blijkbaar de tijd van hun leven hebben nu die persoon van zijn troon is gevallen.

De sport kapot maken is teveel eer voor Armstrong, dat verziekte systeem is niet van zijn hand. Dat bestond al. Dat zieke gedrag wat hij vertoonde is een uitwas van het zieke systeem waar hij ook onderdeel van was.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:05:29 #98
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118625070
Aha, je doelde slechts op een groepje mensen!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_118625753
http://en.wikipedia.org/wiki/Choppy_Warburton

quote:
Choppy has been firmly identified as the instigator of drug-taking in the sport [cycling] in the 19th century
Meer dan 100 jaar terug en een teken aan de wand hoe verziekt de (wieler)sport ging worden in de jaren daarna. Hoezeer bonden en organisaties doping ook willen uitbannen, er zal altijd iemand zijn die shortcuts willen nemen richting de top en daar alles voor over heeft.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:42:37 #100
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118626794
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:21 schreef Ericr het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Choppy_Warburton

[..]

Meer dan 100 jaar terug en een teken aan de wand hoe verziekt de (wieler)sport ging worden in de jaren daarna. Hoezeer bonden en organisaties doping ook willen uitbannen, er zal altijd iemand zijn die shortcuts willen nemen richting de top en daar alles voor over heeft.
Yep :)

Lijkt wel beetje op Armstrong, allemaal verklaringen van derden ;)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_118632580
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:03 schreef Ericr het volgende:

De sport kapot maken is teveel eer voor Armstrong, dat verziekte systeem is niet van zijn hand. Dat bestond al. Dat zieke gedrag wat hij vertoonde is een uitwas van het zieke systeem waar hij ook onderdeel van was.
Klopt.
Nou zijn er twee manieren waarop je voor het publiek daarin iets kunt veranderen.
1) je doet wat ze in het tennis en voetbal ook doen, en doet alsof er niets aan de hand is, maar ondertussen wordt iedereen belazerd en wint degene met het beste dopingsysteem achter zich
2) je gaat er eens serieus werk van maken om de sport schoon te maken en gaat deze hele zaak tot de bodem uitzoeken en knoopt idd iedereen op die er zover in betrokken is. Daarbij heb ik niet de illusie dat je de sport inderdaad 100% schoon kunt maken. Waarschijnlijk is iets van 25% het maximaal haalbare.

Ik kies voor 2, omdat je als je voor 1 kies er ook voor kiest dat iemand die aan topsport doet min of meer gedwongen wordt om doping te gebruiken. En dat vind ik onwenselijk, vooral ook omdat de gevolgen van dopingebruik op lange termijn moeilijk te overzien zijn: http://www.duitslandweb.n(...)r+dopinggebruik.html
Kortom: flink aanpakken die hap en gebruik Armstrong dan maar als een voorbeeld van hoe het niet moet (c.q. niet gewenst is).
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:59:32 #102
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118632678
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Klopt.
Nou zijn er twee manieren waarop je voor het publiek daarin iets kunt veranderen.
1) je doet wat ze in het tennis en voetbal ook doen, en doet alsof er niets aan de hand is, maar ondertussen wordt iedereen belazerd en wint degene met het beste dopingsysteem achter zich
2) je gaat er eens serieus werk van maken om de sport schoon te maken en gaat deze hele zaak tot de bodem uitzoeken en knoopt idd iedereen op die er zover in betrokken is. Daarbij heb ik niet de illusie dat je de sport inderdaad 100% schoon kunt maken. Waarschijnlijk is iets van 25% het maximaal haalbare.

Ik kies voor 2, omdat je als je voor 1 kies er ook voor kiest dat iemand die aan topsport doet min of meer gedwongen wordt om doping te gebruiken. En dat vind ik onwenselijk, vooral ook omdat de gevolgen van dopingebruik op lange termijn moeilijk te overzien zijn: http://www.duitslandweb.n(...)r+dopinggebruik.html
Kortom: flink aanpakken die hap en gebruik Armstrong dan maar als een voorbeeld van hoe het niet moet (c.q. niet gewenst is).
In het voetbal heeft doping niet zoveel zin. Of je moet echt met een heel team gaan dopen, maar dat zie ik niet (veel) gebeuren.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_118632823
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:59 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

In het voetbal heeft doping niet zoveel zin. Of je moet echt met een heel team gaan dopen, maar dat zie ik niet gebeuren.
Ik wel.
Fuentes heeft niet zomaar een paar keer aanbiedingen gehad van Barcelona om de ploeg te begeleiden. Da's echt niet vanwege zijn briljante trainingsschemas.
Op de lijst van Fuentes stonden ca. 200 sporters, daarvan ca. 50 wielrenners. De rest is nooit over gesproken, maar dat zou om voetballers, tennissers, atleten en autocoureurs gaan.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:04:55 #104
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118632936
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik wel.
Fuentes heeft niet zomaar een paar keer aanbiedingen gehad van Barcelona om de ploeg te begeleiden. Da's echt niet vanwege zijn briljante trainingsschemas.
Op de lijst van Fuentes stonden ca. 200 sporters, daarvan ca. 50 wielrenners. De rest is nooit over gesproken, maar dat zou om voetballers, tennissers, atleten en autocoureurs gaan.
Het zal best gebeuren, maar ik denk dan vooral op individuele basis. Dat is in het wielrennen ook meestal zo. In het voetbal heeft het denk ik ook niet zoveel zin. Dat is veel meer een kwestie van techniek en tactiek dan uithoudingsvermogen.

Dat van Barcelona...waarom niet? Er zullen ook best wielrenners geweest zijn die geen dope van 'm hebben afgenomen. Dat is toch niet het enige wat een dokter doet?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_118633232
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:04 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Het zal best gebeuren, maar ik denk dan vooral op individuele basis. Dat is in het wielrennen ook meestal zo. In het voetbal heeft het denk ik ook niet zoveel zin. Dat is veel meer een kwestie van techniek en tactiek dan uithoudingsvermogen.
Ik denk niet dat het in het wielrennen meestal op individuele basis gebeurt. De (gepakte) renners zeggen wel dat het op individuele basis is, maar dat betekent nog niet dat het zo is. Ik denk dat het veel vaker gestrureerd is dan je denkt.

Tuurlijk is voetbal meer een kwestie van tactiek en techniek, maar als je een wedstrijd lang het veld op en neer kunt rennen zonder moe te worden, is je techniek aan het einde ook beter. Bovendien kom je dan wel nét bij die bal waar je anders net niet bij kwam. En tegenwoordig worden er stukken meer meters afgelegd in een wedstrijd dan vroeger.

En mbt je edit: voor trainingsadvies ga je niet naar een gynecoloog die aan wielrenners doping verstrekt. Daar geloof ik niet in. (Net zo min als dat ik geloof dat iemand naar dr. Ferrari gaat voor trainingsschema's).
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:19:07 #106
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118633639
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het in het wielrennen meestal op individuele basis gebeurt. De (gepakte) renners zeggen wel dat het op individuele basis is, maar dat betekent nog niet dat het zo is. Ik denk dat het veel vaker gestrureerd is dan je denkt.

Tuurlijk is voetbal meer een kwestie van tactiek en techniek, maar als je een wedstrijd lang het veld op en neer kunt rennen zonder moe te worden, is je techniek aan het einde ook beter. Bovendien kom je dan wel nét bij die bal waar je anders net niet bij kwam. En tegenwoordig worden er stukken meer meters afgelegd in een wedstrijd dan vroeger.

En mbt je edit: voor trainingsadvies ga je niet naar een gynecoloog die aan wielrenners doping verstrekt. Daar geloof ik niet in. (Net zo min als dat ik geloof dat iemand naar dr. Ferrari gaat voor trainingsschema's).
Alinea 1: Dat is ook wel weer zo...lastig te zeggen.
Alinea 2: Is wel zo, maar het voordeel is zoveel kleiner dat ik denk dat de meeste spelers het risico niet willen nemen.

Tja..aan de andere kant...als Barcelona een middel heeft dat amper op te sporen is (weet niet of die controles/tests net zover gaan als bij wielrennen?), waarom niet? In het voetbal gaat nog veel meer geld om dan in het wielrennen...

:@
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_118634043
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:19 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Alinea 2: Is wel zo, maar het voordeel is zoveel kleiner dat ik denk dat de meeste spelers het risico niet willen nemen.
Je onderschat het effect en overschat het risico. Het effect is groter dan je denkt, want als je uithoudingsvermogen toeneemt, heeft het wel degelijk een flink effect. Stel twee teams zijn gelijkwaardig. Het ene team gebruikt wel doping, het andere niet. In de tweede helft heeft het team met doping de overhand door het conditievoordeel.

Het risico is klein, omdat de pakkans klein (zeg maar nihil) is in voetbal. Dat blijkt wel uit het kleine aantal positieve tests in het wielrennen, terwijl daar veel mee gecontroleerd wordt.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:33:56 #108
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118634471
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:26 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je onderschat het effect en overschat het risico. Het effect is groter dan je denkt, want als je uithoudingsvermogen toeneemt, heeft het wel degelijk een flink effect. Stel twee teams zijn gelijkwaardig. Het ene team gebruikt wel doping, het andere niet. In de tweede helft heeft het team met doping de overhand door het conditievoordeel.

Het risico is klein, omdat de pakkans klein (zeg maar nihil) is in voetbal. Dat blijkt wel uit het kleine aantal positieve tests in het wielrennen, terwijl daar veel mee gecontroleerd wordt.
Ja, maar dan moeten de teams wel gelijkwaardig zijn, en dat is niet zo heel vaak. Maar het kan natuurlijk dat ze het maar een paar keer per jaar doen. Weet alleen niet of bijv. epo dan wel zo effectief is?

En, is epo wel effectief als je 90 min. wat rondloopt? Het is geen amfetamine... Ik heb zelf 11 jaar gevoetbald, en echt moe was ik vrijwel nooit. Snap dat dat amateurniveau is, maar profs zijn na een wedstrijd altijd meteen normaal aanspreekbaar, en dat is bij wielrenners wel anders (Laurens ten Dam kan het mooiste moe zijn van allemaal _O_)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:35:23 #109
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118634551
Ja goed, nu heb ik t over epo, maar t kan natuurlijk dat ze andere dope gebruiken,..
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_118634997
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:33 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Ja, maar dan moeten de teams wel gelijkwaardig zijn, en dat is niet zo heel vaak. Maar het kan natuurlijk dat ze het maar een paar keer per jaar doen. Weet alleen niet of bijv. epo dan wel zo effectief is?

En, is epo wel effectief als je 90 min. wat rondloopt? Het is geen amfetamine... Ik heb zelf 11 jaar gevoetbald, en echt moe was ik vrijwel nooit. Snap dat dat amateurniveau is, maar profs zijn na een wedstrijd altijd meteen normaal aanspreekbaar, en dat is bij wielrenners wel anders (Laurens ten Dam kan het mooiste moe zijn van allemaal _O_)
Zo groot zijn de verschillen toch niet in het algemeen? Meestal worden wedstrijden met 1 of 2 doelpunten verschil gewonnen. Als doping betekent dat de spits net wel bij die bal komt ipv net niet, kan dat al een extra doelpunt opleveren.

En epo is wel degelijk effectief bij het verhogen van het uithoudingsvermogen. Maximaal vermogen wordt ca. 18% vergroot en je uithoudingsvermogen met 50%. Kwam langs in een filmpje in een eerder topic, maar ik kan het filmpje nu even niet terugvinden.
Meeste effect van epo heb je trouwens tijdens de training. Dus vandaar dat testen op epo na een wedstrijd weinig effect heeft. Het blijft maar kort opspoorbaar en wordt zelden voor de wedstrijd ingenomen, maar vooral voor de trainingen.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:53:49 #111
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118635704
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zo groot zijn de verschillen toch niet in het algemeen? Meestal worden wedstrijden met 1 of 2 doelpunten verschil gewonnen. Als doping betekent dat de spits net wel bij die bal komt ipv net niet, kan dat al een extra doelpunt opleveren.

En epo is wel degelijk effectief bij het verhogen van het uithoudingsvermogen. Maximaal vermogen wordt ca. 18% vergroot en je uithoudingsvermogen met 50%. Kwam langs in een filmpje in een eerder topic, maar ik kan het filmpje nu even niet terugvinden.
Meeste effect van epo heb je trouwens tijdens de training. Dus vandaar dat testen op epo na een wedstrijd weinig effect heeft. Het blijft maar kort opspoorbaar en wordt zelden voor de wedstrijd ingenomen, maar vooral voor de trainingen.
In Nederland valt 't mee laatste tijd. Maar in bijvoorbeeld Spanje of Engeland zijn de verschillen groter.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Premier_League
http://nl.wikipedia.org/wiki/Primera_Divisi%C3%B3n

Wat betreft die trainingen...geen idee of voetballers out of competition gecontroleerd worden. Whereabouts kennen ze niet denk ik :). Maar als epo meeste effect heeft tijdens training lijkt het me wel weer veel effectiever voor wielrenners...toch? Aangezien die ook veel langer trainen.

Pff ik kom er effe niet meer uit. Ik weet het niet...aan de ene kant is er veel te zeggen vóór je verhaal...maar toch twijfel ik..
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:05:03 #112
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118636450
EPO heeft nog een na effect van 4 weken en testo verhoogd ook de rode bloedlichaampjes, ga er maar vanuit dat in het voetbal ook wordt gebruikt en als er dan iemand wordt gepakt, dan gaat het de doofpot in door blatter en co, die zijn nl nog een stuk corrupter dan de UCI!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:26:09 #113
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118637883
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:05 schreef THEFXR het volgende:
EPO heeft nog een na effect van 4 weken en testo verhoogd ook de rode bloedlichaampjes, ga er maar vanuit dat in het voetbal ook wordt gebruikt en als er dan iemand wordt gepakt, dan gaat het de doofpot in door blatter en co, die zijn nl nog een stuk corrupter dan de UCI!
Zo lang ja :o

De rest ook weer niks op af te dingen. Oke, ik ben om :)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_118638057
quote:
Geen whereabouts binnen Nederlands betaald voetbal
Donderdag 15 december 2011

Deze week spraken Louis Everard en Ad Dieben namens de VVCS met Herman Ram, directeur van de Nationale Doping Autoriteit.
Onderwerp van gesprek was het herziene dopingreglement van de KNVB. De VVCS delegatie besprak met Herman Ram het hoe en waarom van het nieuwe reglement. Naar aanleiding van hun vragen kregen zij uitgebreid tekst en uitleg.
Uiteraard bespraken zij ook de actuele situatie. Gelukkig konden de aanwezigen vaststellen dat het Nederlandse betaald voetbal nog immer “schoon” is. Dopingschandalen kennen wij niet. Dit gegeven vormde dan ook de rechtvaardiging voor de Nationale Doping Autoriteit om het betaalde voetbal opnieuw buiten de zogenaamde testingpool te laten. Dit betekent dat de in Nederland actieve spelers tot nader order niet lastig gevallen worden met whereabouts en hiermee samenhangende beperkingen van hun privacy. De afspraak die de VVCS hierbij maakte is dat wanneer de spelers zich keurig blijven gedragen, hierin geen wijziging zal komen. De positie van de in Nederland actieve profs is hiermee wederom een heel stuk plezieriger dan die van veel van hun collegae in de ons omringende landen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_118638430
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:29 schreef marcodej het volgende:

[..]

_O-
Echt, :'), zo briljant.

voetbalbobo: Het voetbal is schoon.
reporter: Hoe weet u dat?
VB: Nou, er wordt nooit iemand gepakt,
R: Oh?
VB: Ja, we testen wel zo af en toe eens na een wedstrijd, maar daar komt nooit een positief resultaat uit.
R: U weet dat de meeste doping tussen wedstrijden door genomen wordt?
VB: Ja, maar bij onze tests is nooit iemand positief bevonden, dus dat geeft wel aan dat er niets aan de hand is.
R: Dus daarom test u niet out-of-competition?
VB: Inderdaad ^O^ En dat het niet nodig is om te testen, bewijst ook dat het voetbal schoon is. :)

En het zou me dan nog niet eens verbazen als ze van te voren de clubs melden wanneer de dopingcontroles zijn. :@
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:25:29 #116
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_118645833
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:03 schreef Ericr het volgende:

[..]

Mooi

[..]

Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat er nog al wat tamelijk gefrustreerde figuren rondlopen die jarenlang iemand verketteren en nu blijkbaar de tijd van hun leven hebben nu die persoon van zijn troon is gevallen.

De sport kapot maken is teveel eer voor Armstrong, dat verziekte systeem is niet van zijn hand. Dat bestond al. Dat zieke gedrag wat hij vertoonde is een uitwas van het zieke systeem waar hij ook onderdeel van was.
Die mensen zijn niet gefrustreerd en hadden altijd al het idee dat er iets niet klopte maar werden afgebrand als ze iets insinueerden waar geen harde bewijzen voor waren. Zo roep ik al jaren dat Pharmstrong wel met een lading dokters attesten de boel liep te belazeren. OK, de waarheid zit iets anders in elkaar maar het verschilt niet veel.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:52:38 #117
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118647700
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:25 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Die mensen zijn niet gefrustreerd en hadden altijd al het idee dat er iets niet klopte maar werden afgebrand als ze iets insinueerden waar geen harde bewijzen voor waren. Zo roep ik al jaren dat Pharmstrong wel met een lading dokters attesten de boel liep te belazeren. OK, de waarheid zit iets anders in elkaar maar het verschilt niet veel.
Hij is ook gefrustreerd denk ik ;)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:59:13 #118
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118648142
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 30 oktober 2012 20:37 schreef Wombcat het volgende:

En het zou me dan nog niet eens verbazen als ze van te voren de clubs melden wanneer de dopingcontroles zijn. :@
dat gebeurt, kwam een keer bij VI aan de orde
en uit de oude doos
http://www.ergogenics.org/tennis.html
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:32:38 #119
40566 Ericr
Livewrong
pi_118649787
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:25 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Die mensen zijn niet gefrustreerd en hadden altijd al het idee dat er iets niet klopte maar werden afgebrand als ze iets insinueerden waar geen harde bewijzen voor waren. Zo roep ik al jaren dat Pharmstrong wel met een lading dokters attesten de boel liep te belazeren. OK, de waarheid zit iets anders in elkaar maar het verschilt niet veel.
Ach wel nee, Armstrong afbranden is al jaren tot sport verheven en je werd echt niet afgebrand als je behoorde bij degenen die riepen dat Armstrong zwaar aan de doping gezeten heeft. Meestal kreeg je dan juist bijval.
pi_118654446
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:32 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ach wel nee, Armstrong afbranden is al jaren tot sport verheven en je werd echt niet afgebrand als je behoorde bij degenen die riepen dat Armstrong zwaar aan de doping gezeten heeft. Meestal kreeg je dan juist bijval.
En die laatste blijken gelijk gehad te hebben. Sinds de resultaten van de epo-testjes uit '99 lwamen, was natuurlijk ook wel overduidelijk dat Armstrong gebruikt had. Dat was al voldoende wetenschappelijk bewijs, maar enthousiast door de UCI onder het tapijt geschoven. Met de verhalen die daarna langzamerhand loskwamen en door simpelweg naar de geschiedenis van US Postal en haar renners te kijken (de meeste die bij US Postal vertrokken gingen minder rijden of werden betrapt. Soms zelfs beide). Tsja, dan is 1+1 al snel 2.

Overigens kreeg je wel degelijk tegengas als je Armstrong afbrandde. Landis werd door de circa de helft hier weggezet als een leugenaar en psychopaat toen 'ie met zijn bekentenis kwam. Doping #37 - We doperen ons voort
Wel grappig om die posts nu nog eens te lezen, waaronder de reactie van McQuaid.
quote:
14s.gif Op donderdag 20 mei 2010 14:12 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Interessant.

Reactie van Pat McQuaid:

What's his agenda?" McQuaid said. "The guys is seeking revenge. It's sad, it's sad for cycling. It's obvious he does hold a grudge."

McQuaid said he received copies of the e-mails sent by Landis to the U.S. cycling federation, but declined to comment on their contents. He said Landis' allegations were "nothing new."

"He already made those accusations in the past," McQuaid said. "Armstrong has been accused many times in the past but nothing has been proved against him. And in this case, I have to question the guy's credibility. There is no proof of what he says. We are speaking about a guy who has been condemned for doping before a court."
Die is ook echt niet meer geloofwaardig.
in a crowd you lose humanity
pi_118655481
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 07:02 schreef Wombcat het volgende:

Overigens kreeg je wel degelijk tegengas als je Armstrong afbrandde. Landis werd door de circa de helft hier weggezet als een leugenaar en psychopaat toen 'ie met zijn bekentenis kwam. Doping #37 - We doperen ons voort
Wel grappig om die posts nu nog eens te lezen, waaronder de reactie van McQuaid.

Die is ook echt niet meer geloofwaardig.
McQuaid is nooit geloofwaardig geweest.

Zoveel tegengas zie ik niet in dat topic en zoveel tegengas heb ik ook niet andere topics gezien. Natuurlijk werd Landis als leugenaar neergezet, de man heeft de schijn natuurlijk wel tegen met zijn initiële verhalen over zijn eigen dopinggebruik.

Ik gaf ook aan dat het hier nog al meeviel met de aanvallen op Armstrong, ook al zag je wel iedere week zo'n beetje dat stuk voorbij komen van Ashenden op NYVelocity om maar aan te tonen dat Armstrong wel doping gebruikt moest hebben. Of natuurlijk de reeds genoemde en inmiddels beruchte tests van stalen uit 1999. Veel meer munitie was er ook niet, op de verklaringen van wat ex ploeggenoten na die over het algemeen zelf geen al te goede reputatie hadden. Toch kon je ook als Armstrong-aanhanger op je klompen aanvoelen dat je schoon nooit al die dopeurs uit zijn tijd verslagen kon hebben. Degene die Armstrong dan ook verdedigd hebben als zijnde cleane renner hebben er of niet veel van begrepen of willen het niet begrijpen.

Het enige wat mij altijd verbaast is de soms blinde haat die spreekt uit posts op diverse fora als het gaat om Armstrong. Iedereen die sport een beetje volgt moet toch weten dat bedriegen tot kunst is verheven in veel sporten, er zal altijd wel een 'klootzak' verder gaan dan anderen. Moet je daarvoor die klootzak dan haten en wat schiet je er mee op? Wat mij betreft bijzonder weinig, grote kans dat er over 5 of 10 jaar weer een andere 'klootzak' gehaat moet worden. Zeker in een sport waar inmiddels hysterisch omgegaan wordt met dopinggebruik terwijl in andere sporten je bijna met alles kan wegkomen.
pi_118655711
Dat er regelmatig posts langskwamen om aan te tonen dat Armstrong gebruikt had, heeft natuurlijk ook wel een beetje ermee te maken dat Armstrong altijd hoog van de toren blies dat hij écht écht écht niet gebruikt had, terwijl zoals je zelf zegt iedereen wel op zijn klompen aan kon voelen dat hij wel gebruikt moest hebben. Plus die blinde aanhangers die dan steeds weer aangaven dat hij toch echt wel schoon was, want nooit positief getest bladiebladiebla. Nou ja, je kent alle argumenten wel.

Het grappige is dat je nog steeds mensen langs ziet komen (zowel hier als op andere fora) die stellen dat er helemaal geen bewijs is, want hij heeft immers nooit positief getest. Dat aantal neemt zo langzamerhand wel af gelukkig, maar dat werd ook wel eens tijd.

En idd, in de andere sporten komen ze met alles weg, en de grote meerderheid gelooft ook nog dat het daar schoon is :').
in a crowd you lose humanity
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:34:25 #123
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118656606
Vergeet niet dat voor de meeste sporten geldt dat je met doping ook (veel) sneller kunt revalideren als je een blessure oploopt.
En vergeet alsjeblieft dat doping voor die of die sport niet werkt, als het om een middel- tot grote inspanning gaat. Je kunt er sneller van recuperen, dus kun je meer en intenser trainen en dat zal op den duur ook wel zijn vruchten afwerpen zolang je er niet compleet over gaat met de trainingsintensiteit.

Ik heb het hier niet over golf of darts alhoewel ik niet uitsluit dat er misschien ook wel een beetje winst te behalen valt met diverse middelen. Bv. in golf werden er ook wel eens beta-blokkers gebruikt om 'kalmer' te zijn.
pi_118657200
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 08:44 schreef Ericr het volgende:

[..]

McQuaid is nooit geloofwaardig geweest.

Zoveel tegengas zie ik niet in dat topic en zoveel tegengas heb ik ook niet andere topics gezien. Natuurlijk werd Landis als leugenaar neergezet, de man heeft de schijn natuurlijk wel tegen met zijn initiële verhalen over zijn eigen dopinggebruik.

Ik gaf ook aan dat het hier nog al meeviel met de aanvallen op Armstrong, ook al zag je wel iedere week zo'n beetje dat stuk voorbij komen van Ashenden op NYVelocity om maar aan te tonen dat Armstrong wel doping gebruikt moest hebben. Of natuurlijk de reeds genoemde en inmiddels beruchte tests van stalen uit 1999. Veel meer munitie was er ook niet, op de verklaringen van wat ex ploeggenoten na die over het algemeen zelf geen al te goede reputatie hadden. Toch kon je ook als Armstrong-aanhanger op je klompen aanvoelen dat je schoon nooit al die dopeurs uit zijn tijd verslagen kon hebben. Degene die Armstrong dan ook verdedigd hebben als zijnde cleane renner hebben er of niet veel van begrepen of willen het niet begrijpen.

Het enige wat mij altijd verbaast is de soms blinde haat die spreekt uit posts op diverse fora als het gaat om Armstrong. Iedereen die sport een beetje volgt moet toch weten dat bedriegen tot kunst is verheven in veel sporten, er zal altijd wel een 'klootzak' verder gaan dan anderen. Moet je daarvoor die klootzak dan haten en wat schiet je er mee op? Wat mij betreft bijzonder weinig, grote kans dat er over 5 of 10 jaar weer een andere 'klootzak' gehaat moet worden. Zeker in een sport waar inmiddels hysterisch omgegaan wordt met dopinggebruik terwijl in andere sporten je bijna met alles kan wegkomen.
Blinde haat is puur jouw interpretatie. Als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk; ik heb een keihard oordeel over Armstrong, zonder dat daar ook maar een greintje haat bij komt kijken.

Maar ben je nu aan het beweren dat je een klootzak niet moet "haten" (hard oordeel over iemand vellen), omdat er over 5 jaar wel weer een nieuwe klootzak is? Dat zou wel een erg lachwekkend statement zijn. Geldt dat trouwens overal in het leven, of alleen in het wielrennen?

Verder vraag ik me af of het echt zo normaal is als jij beschrijft. Mijn grootste verwijt richting Armstrong is het proberen kapot te maken van levens van mensen die iets deden wat ook maar in de buurt kwam van het zetten van een -méér dan terechte- vraagteken bij zijn prestaties. Die mensen die hij dan kapot maakte, vaak lukte hem dat vrij aardig, waren altijd mensen die veel zwakker stonden dan hij. (Vrouwen van) Matige wielrenners, verzorgsters, weet ik veel wie. Ik vind dat onacceptabel, onverdedigbaar en zou het niet erg vinden als Armstrong hard gestraft wordt voor wat dan ook. (Blinde haat? Of hard oordeel?) Maar goed, ik dwaal af. Het punt is dat volgens jouw theorie er dan nu ook iemand is die dat doet. Laten we de grootste boef van dit moment nemen, Contador. Ik ben benieuwd naar artikelen waarin hij dan mensen die hem beschuldigen neerzet als prostituee, of iets van die strekking. Verder volg ik met interesse de ontwikkeling van Kittel. Die zal binnenkort wel zonder ploeg zitten.
pi_118657213
een paar jaar geleden had Alonso (f1) een HGH hoofd en ik maar denken wat heeft hij daar nu aan als je en mechanische sport beoefent.
pi_118657289
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:54 schreef THEFXR het volgende:
een paar jaar geleden had Alonso (f1) een HGH hoofd en ik maar denken wat heeft hij daar nu aan als je en mechanische sport beoefent.
De meeste autocoureurs trainen veel, omdat een GP rijden een flinke inspanning is.
Als je zelf wel eens gekart hebt, weet je dat dat flink vermoeiend is.
in a crowd you lose humanity
pi_118657397
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:26 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Zo lang ja :o

De rest ook weer niks op af te dingen. Oke, ik ben om :)
Je bent al om, maar ik wil toch nog iets aan de discussie toevoegen. Het gaat vooral over EPO, een producten dat ideaal is voor wielrenners. Maar als er doping gebruikt wordt in voetbal, en dat lijkt me vrijwel zeker, dan zullen daar producten gebruikt worden die ideaal zijn voor een voetballer. Puur hypothetisch, maar een speler als Ronaldo, hoe goed zou hij zijn als hij een duidelijk minder explosieve speler was? Spierversterkers kunnen een enorm voordeel creëren in het huidige voetbal.

En van Messi is gewoon bekend dat hij z'n hele jeugd groeihormonen heeft gebruikt, omdat hij anders zo klein zou blijven :P.
pi_118657616
Alle voetballers gebruiken altijd het 'ja, maar je hebt techniek en inzicht nodig!'-argument, maar dat is natuurlijk een hartstikke dom argument. Die techniek en inzicht heeft iedere profvoetballer namelijk uberhaupt al, anders had hij het nooit tot profvoetballer geschopt vanaf jonge leeftijd. Doping is dus juíst iets waar je je vervolgens mee kan onderscheiden en de overhand kan krijgen!

Verder is dat verhaal over die out-of-competition controles in het voetbal hierboven echt exemplarisch, wat een geniale cirkelredenering. 'We testen niet zoveel, dus zijn er geen positieve tests, dus hoeven we niet meer te gaan testen!' :')

En over de Armstrong discussie: ik ben o.a. ook aardig fel daarin geweest, maar dat was niet vanwege een haat die ik heb t.o.v. Armstrong. Maar in de media ligt nu nog steeds de focus op de verkeerde dingen soms en als mensen dan weer komen met 'subjectieve verhaaltjes' 'nooit positief getest' 'hij is het slachtoffer van een heksenjacht', dan vind ik dat station nu wel gepasseerd en mag er even op gewezen worden dat Armstrong wel echt een boef was. :) En vooral zijn eigen houding daarin al die jarenlang heeft ook meegespeeld dat hij nu wel iets harder mag vallen dan een paar andere renners in mijn ogen...

Dat er echter binnen no-time weer een nieuwe alpha-male in het peloton zal rondrijden die hetzelfde trucje gaat proberen moet ik Ericr ook wel gelijk in geven, maar dat is niet hét argument om de acties van Armstrong te verdedigen per se... :)

[ Bericht 0% gewijzigd door DeeBee op 31-10-2012 10:21:34 ]
Jack does it in real time...
pi_118657807
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Je bent al om, maar ik wil toch nog iets aan de discussie toevoegen. Het gaat vooral over EPO, een producten dat ideaal is voor wielrenners. Maar als er doping gebruikt wordt in voetbal, en dat lijkt me vrijwel zeker, dan zullen daar producten gebruikt worden die ideaal zijn voor een voetballer. Puur hypothetisch, maar een speler als Ronaldo, hoe goed zou hij zijn als hij een duidelijk minder explosieve speler was? Spierversterkers kunnen een enorm voordeel creëren in het huidige voetbal.

En van Messi is gewoon bekend dat hij z'n hele jeugd groeihormonen heeft gebruikt, omdat hij anders zo klein zou blijven :P.
Sneijder over het spelen met pijn
quote:
Sneijder nooit pijnvrij

''In mijn eerste jaar Real Madrid heb ik zelfs elke wedstrijd met een spuit gespeeld. Ik had last van mijn heup."

"Op de wedstrijddag kreeg ik een inspuiting, daarna kon ik twee dagen niet lopen. Pas na het EK van 2008 heb ik een aantal weken rust genomen en ging het over."
bron en meer
Spuiten zijn ze dus iig wel gewend, die voetballers.
Sowieso lijkt het me trouwens niet gezond om zo structureel met pijn en injecties te spelen. Goeie kans dat in de spuitjes van Sneijder b.v. corticosteroiden inzitten.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:07 schreef DeeBee het volgende:
Alle voetballers gebruiken altijd het 'ja, maar je hebt techniek en inzicht nodig!'-argument, maar dat is natuurlijk een hartstikke dom argument. Dat techniek en inzicht heeft iedereen profvoetballer namelijk uberhaupt al, anders had hij het nooit tot profvoetballer geschopt vanaf jonge leeftijd. Doping is dus juíst iets waar je je vervolgens mee kan onderscheiden en de overhand kan krijgen!
Idd. Daarmee kun je juist het verschil maken.
quote:
Dat er echter binnen no-time weer een nieuwe alpha-male in het peloton zal rondrijden die hetzelfde trucje gaat proberen moet ik Ericr ook wel gelijk in geven, maar dat is niet hét argument om de acties van Armstrong te verdedigen per se... :)
In de Tour werd Sky al vergeleken met US Postal, qua controle van de wedstrijd. Sky is het nieuwe US Postal. Het zou mij niet verbazen als dat ook voor hun dopingprogramma geldt (sterker nog: eigenlijk ga ik daarvan uit) :X
in a crowd you lose humanity
pi_118657901
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Blinde haat is puur jouw interpretatie. Als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk; ik heb een keihard oordeel over Armstrong, zonder dat daar ook maar een greintje haat bij komt kijken.

Ik zou zeggen neem een kijkje op andere fora. Daar zitten uitingen en tirades bij die toch wel lijken op blinde haat. Zeker als dat ageren tegen de persoon al jarenlang duurt en het lijkt alsof een persoonlijke vendetta is geworden.

quote:
Maar ben je nu aan het beweren dat je een klootzak niet moet "haten" (hard oordeel over iemand vellen), omdat er over 5 jaar wel weer een nieuwe klootzak is? Dat zou wel een erg lachwekkend statement zijn. Geldt dat trouwens overal in het leven, of alleen in het wielrennen?
Hij heeft gedopeerd en volgens jou dan levens kapot gemaakt maar moet je daarom die persoon die je verder niet kent haten? Het is geen moordenaar of verkrachter, wel iemand die vrij strak samen met enkele anderen zijn dopingpraktijken wilde afschermen. Dan vallen er wel eens harde woorden en zal er ook wel eens druk worden uitgeoefend. Niet goed te praten maar een persoon daarom haten en dat ook uitdragen zoals sommigen doen gaat mij wat ver.

quote:
Verder vraag ik me af of het echt zo normaal is als jij beschrijft. Mijn grootste verwijt richting Armstrong is het proberen kapot te maken van levens van mensen die iets deden wat ook maar in de buurt kwam van het zetten van een -méér dan terechte- vraagteken bij zijn prestaties. Die mensen die hij dan kapot maakte, vaak lukte hem dat vrij aardig, waren altijd mensen die veel zwakker stonden dan hij. (Vrouwen van) Matige wielrenners, verzorgsters, weet ik veel wie. Ik vind dat onacceptabel, onverdedigbaar en zou het niet erg vinden als Armstrong hard gestraft wordt voor wat dan ook. (Blinde haat? Of hard oordeel?) Maar goed, ik dwaal af. Het punt is dat volgens jouw theorie er dan nu ook iemand is die dat doet. Laten we de grootste boef van dit moment nemen, Contador. Ik ben benieuwd naar artikelen waarin hij dan mensen die hem beschuldigen neerzet als prostituee, of iets van die strekking. Verder volg ik met interesse de ontwikkeling van Kittel. Die zal binnenkort wel zonder ploeg zitten.
Ik denk dat Contador niet eens de grootste boef is, de grootste boeven zijn degenen die door de mazen glippen en Contador is dat duidelijk niet gelukt. Pressie om een systeem niet te openbaren gebeurt zeker nu nog en ook in andere sporten, om die pressie uit te oefenen heb je ook klootzakken nodig. Of je moet denken dat andere sporten clean zijn. Lijkt mij eerder dat ze in andere sporten beter zijn om de omerta te handhaven, gelet op de grote financiële belangen vaak ook de meest verstandige keuze. Maar goed misschien waren Armstrong en co uniek in hun soort en waren die praktijken ook uniek. Bij Armstrong was al vrij snel de discussie over eventueel gebruik openbaar, tot boeken over dat gebruik aan toe. Als dat bij andere sporters zou gebeuren had je waarschijnlijk een net zo krampachtige verdediging gezien met de daarbij behorende maatregelen.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 10:19:49 #131
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118657977
Zo'n pijnspuit bij voetballers, wat zit daar nu eigenlijk in? Kan het zo 1, 2, 3 niet vinden. Lijkt me toch meer dan een paracetamolletje, niet?
pi_118658080
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:19 schreef kl1172 het volgende:
Zo'n pijnspuit bij voetballers, wat zit daar nu eigenlijk in? Kan het zo 1, 2, 3 niet vinden. Lijkt me toch meer dan een paracetamolletje, niet?
Dat denk ik ook.

En daar zal ook de befaamde 'doktersattest'-methode dus wel voor gebruikt worden om het allemaal oogluikend toe te staan. :) Een Sneijder heeft wel of niet 'permanent' last ergens van en vervolgens kan je hem een half seizoen een cortisonen / testosteron-cocktail toedienen met een doktersbriefje bij wijze van spreken... :Y)
Jack does it in real time...
pi_118658099
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:14 schreef Wombcat het volgende:

In de Tour werd Sky al vergeleken met US Postal, qua controle van de wedstrijd. Sky is het nieuwe US Postal. Het zou mij niet verbazen als dat ook voor hun dopingprogramma geldt (sterker nog: eigenlijk ga ik daarvan uit) :X
eens, wiggens en vroem, zitten daar zeker aan!
pi_118658435
Leuke foto(shop):
in a crowd you lose humanity
pi_118660600
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:17 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ik zou zeggen neem een kijkje op andere fora. Daar zitten uitingen en tirades bij die toch wel lijken op blinde haat. Zeker als dat ageren tegen de persoon al jarenlang duurt en het lijkt alsof een persoonlijke vendetta is geworden.

[..]

Hij heeft gedopeerd en volgens jou dan levens kapot gemaakt maar moet je daarom die persoon die je verder niet kent haten? Het is geen moordenaar of verkrachter, wel iemand die vrij strak samen met enkele anderen zijn dopingpraktijken wilde afschermen. Dan vallen er wel eens harde woorden en zal er ook wel eens druk worden uitgeoefend. Niet goed te praten maar een persoon daarom haten en dat ook uitdragen zoals sommigen doen gaat mij wat ver.

[..]

Ik denk dat Contador niet eens de grootste boef is, de grootste boeven zijn degenen die door de mazen glippen en Contador is dat duidelijk niet gelukt. Pressie om een systeem niet te openbaren gebeurt zeker nu nog en ook in andere sporten, om die pressie uit te oefenen heb je ook klootzakken nodig. Of je moet denken dat andere sporten clean zijn. Lijkt mij eerder dat ze in andere sporten beter zijn om de omerta te handhaven, gelet op de grote financiële belangen vaak ook de meest verstandige keuze. Maar goed misschien waren Armstrong en co uniek in hun soort en waren die praktijken ook uniek. Bij Armstrong was al vrij snel de discussie over eventueel gebruik openbaar, tot boeken over dat gebruik aan toe. Als dat bij andere sporters zou gebeuren had je waarschijnlijk een net zo krampachtige verdediging gezien met de daarbij behorende maatregelen.
Met deze opvattingen kan ik prima leven. Het is maar net waar je de nadruk op legt en waar je waarde aan hegt. Beoordeel je Lance als topsporter, of Lance als mens? Als topsporter heeft hij het op een haar na perfect gedaan. Op een haar na, want hij is er uiteindelijk toch niet mee weg gekomen.

Ik vind haten sowieso een vrij interessant psychologisch fenomeen. Iemand haten die je niet eens iets persoonlijk heeft aangedaan?
pi_118660667
Wat ik me afvraag: Is er eigenlijk iemand hier die enige compassie voor Armstrong heeft?
pi_118660969
quote:
5s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:48 schreef Leatherface het volgende:
Wat ik me afvraag: Is er eigenlijk iemand hier die enige compassie voor Armstrong heeft?
Altijd, heb geen begrip voor zijn acties richting degenen die onder druk zijn gezet maar verder heeft hij wel een groot sporthart of dat nou met of zonder doping is. Misschien ook wel een groot hart als je kijkt naar Livestrong maar gelet op hoe er omgegaan wordt met de inkomsten uit o.a. speeches van Armstrong heb ik daar wel mijn bedenkingen bij. Soms leek het meer alsof het voor Armstrong een goede cashcow was om zich in te zetten voor Livestrong.

Maar goed heb ook jarenlang een Pantani avatar gehad, doping of niet ik kijk vooral naar de prestaties die als sporter wordt neergezet. Je wordt toch wel belazerd, ook door degenen die zich clean voordoen.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 12:10:27 #138
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118661414
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:57 schreef Ericr het volgende:

[..]

Altijd, heb geen begrip voor zijn acties richting degenen die onder druk zijn gezet maar verder heeft hij wel een groot sporthart of dat nou met of zonder doping is. Misschien ook wel een groot hart als je kijkt naar Livestrong maar gelet op hoe er omgegaan wordt met de inkomsten uit o.a. speeches van Armstrong heb ik daar wel mijn bedenkingen bij. Soms leek het meer alsof het voor Armstrong een goede cashcow was om zich in te zetten voor Livestrong.

Maar goed heb ook jarenlang een Pantani avatar gehad, doping of niet ik kijk vooral naar de prestaties die als sporter wordt neergezet. Je wordt toch wel belazerd, ook door degenen die zich clean voordoen.
Zo denk ik er ook wel over.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 12:16:02 #139
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118661603
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:07 schreef DeeBee het volgende:
Alle voetballers gebruiken altijd het 'ja, maar je hebt techniek en inzicht nodig!'-argument, maar dat is natuurlijk een hartstikke dom argument. Die techniek en inzicht heeft iedere profvoetballer namelijk uberhaupt al, anders had hij het nooit tot profvoetballer geschopt vanaf jonge leeftijd.

Dit is ook onzin. Alsof elke voetballer dezelfde techniek en inzicht heeft? Dan zouden wielrenners niet hoeven gebruiken, ze hebben namelijk al conditie, anders waren ze geen wielrenner geworden ;)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_118661829
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:57 schreef Ericr het volgende:

[..]

Altijd, heb geen begrip voor zijn acties richting degenen die onder druk zijn gezet maar verder heeft hij wel een groot sporthart of dat nou met of zonder doping is. Misschien ook wel een groot hart als je kijkt naar Livestrong maar gelet op hoe er omgegaan wordt met de inkomsten uit o.a. speeches van Armstrong heb ik daar wel mijn bedenkingen bij. Soms leek het meer alsof het voor Armstrong een goede cashcow was om zich in te zetten voor Livestrong.

Maar goed heb ook jarenlang een Pantani avatar gehad, doping of niet ik kijk vooral naar de prestaties die als sporter wordt neergezet. Je wordt toch wel belazerd, ook door degenen die zich clean voordoen.
Zijn dopinggebruik an sich vind ik eigenlijk zo erg nog niet, maar dat hij families heeft geïntimideerd en anderen binnen zijn ploeg onder druk heeft gezet om ook te gebruiken vind ik wel een kwalijke zaak.

Als hij nou een 'gewone' dopeur was, vond ik het toch een ander verhaal.

Maar dat hij een goede sporter was, ben ik het afgezien van zijn dopinggebruik wel mee eens. Het was niet alleen maar hard fietsen wat Armstrong deed. Hij had ook koersinzicht. Zelden was hij in zijn 'goede' periode bij valpartijen betrokken of zat ie in de verkeerde waaier. Het was hoe je het wendt of keert een echt racedier.

Maar dat vind ik ondanks alle schandalen en controverse ook van Vinokourov. Die vechtlust en dat gogme om in de juiste ontsnapping te zitten is met of zonder doping en steekpenningen gewoon knap.

[ Bericht 6% gewijzigd door Leatherface op 31-10-2012 12:29:44 ]
pi_118662492
Uit het boek van Hamilton blijkt btw nauwelijks druk van Lance om te gebruiken. Tyler ging zelf gebruiken om bij het A-team te horen. Lance begon wel problemen te maken wanneer ze kritiek hadden of uit de school begonnen te klappen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_118663030
quote:
5s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:48 schreef Leatherface het volgende:
Wat ik me afvraag: Is er eigenlijk iemand hier die enige compassie voor Armstrong heeft?
Ik voorlopig nog niet. Ik had toch al weinig sympathie voor 'm (vanwege zijn 'bully'gedrag en vanwege de manier waarop USP altijd de koers lamlegde). Financieel komt 'ie er voorlopig nog steeds goed mee weg. Zijn vermogen wordt geschat op 96 miljoen. Wat dus in feite door valsspelen vergaard is. Ik heb dan niet het gevoel dat ik daar medeleven mee moet hebben. Ik heb het niet zo op valsspelers, en het argument dat de rest het ook doet en je daarom maar mee moet, vind ik niet zo relevant.

Iemand als Bouwmans of een Bassons, die (waarschijnlijk) geen doping namen en daardoor niet meer mee konden, daar heb ik veel meer compassie mee. Als al die anderen ook geen doping hadden genomen, dan waren zij mogelijk/waarschijnlijk toppers geweest. Figuren als zij zijn dus in feite zwaar genaaid door figuren als Armstrong, Hamilton, Landis, Ullrich, Basso, Valverde en noem ze maar op.
in a crowd you lose humanity
pi_118664134
Bouwmans is zelf de weg kwijtgeraakt in zijn carriere door verkeerde beslissingen welke wedstrijden hij ging rijden. Dat lag ook aan de ploegleiding maar ik zou er niet zo zeker van zijn dat Bouwmans clean rond reed in een tijd dat ook de Nederlanders echt wel wisten wat er gedaan moest worden om mee te kunnen komen. Probleem was alleen dat er ploegen waren uit vooral de zuidelijke landen waar ze nog net wat verder durfden te gaan.

In 1992 reden 4 Nederlanders zich in de top 20 van de TDF, daarbij 2 renners met een dopingverleden en 1 renner die groot is geworden door bedorven kip/jus de orange of was het nou Intralipid? Als je op dat niveau kon presteren zoals Bouwmans is de kans klein dat het clean gebeurde.
pi_118664789
De Jongh stopte met dope en kon naar eigen zeggen daarna toch zijn koersen winnen omdat de sport schoner werd...

Hihi.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:47:29 #145
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_118664970
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]
Financieel komt 'ie er voorlopig nog steeds goed mee weg. Zijn vermogen wordt geschat op 96 miljoen. Wat dus in feite door valsspelen vergaard is. Ik heb dan niet het gevoel dat ik daar medeleven mee moet hebben.
Ging Nike niet een civiel proces aanspannen om uitgekeerde bonussen terug te vorderen? Die waren verbonden aan het feit dat ie de (officiele) winnaar was.
pi_118665076
Da's natuurlijk ook wel het hele probleem in de sport, je weet niet zeker wie niet gebruikt. Alleen van degenen die gepakt hebben, weet je zeker dat ze gebruikt hebben. Zolang ik al zei, heb ik daar in ieder geval weinig compassie mee, zeker zolang ze er financieel nog goed vanaf komen.
Vorige week had ik nog eens gekeken naar de einduitslag van de tour van 1998 of 1999. Toen ik daar al die namen langsliep, was er dus geen een waarvoor ik mijn hand in het vuur zou steken :o

Misschien is een Bouwmans ook geen goed voorbeeld (of zelfs een Bassons, hoewel ik bij hem toch wel vrijwel uitsluit dat 'ie gebruikt heeft). Misschien is dit dan een beter voorbeeld. Eigen ook nog niet eens, want de voornaamste reden waarom hij niet tot doping overging, was omdat hij er geen geld voor had.
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:47 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ging Nike niet een civiel proces aanspannen om uitgekeerde bonussen terug te vorderen? Die waren verbonden aan het feit dat ie de (officiele) winnaar was.
Een verzekeringsmaatschappij die hem een bonus uitgekeerd had ging dat doen. En hij moet prijzengeld terugbetalen. Maar dat bij elkaar gaat om 13,5 miljoen. Houdt 'ie voorlopig nog altijd ruim 80 miljoen over.
in a crowd you lose humanity
pi_118665100
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:42 schreef marcodej het volgende:
De Jongh stopte met dope en kon naar eigen zeggen daarna toch zijn koersen winnen omdat de sport schoner werd...

Hihi.
Dat was toen 'ie bij Quickstep reed toch?
Ook echt zo'n onverdachte ploeg idd.
in a crowd you lose humanity
pi_118665489
Wanneer gaat van Heeswijk al huilend toegeven dat hij aan de EPO heeft gezeten? Hoe is het trouwens afgelopen in zijn zaak tegen NU sport?
pi_118665684
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:16 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Dit is ook onzin. Alsof elke voetballer dezelfde techniek en inzicht heeft? Dan zouden wielrenners niet hoeven gebruiken, ze hebben namelijk al conditie, anders waren ze geen wielrenner geworden ;)
Niet hetzelfde inzicht en techniek, maar wel een bepaald minimaal niveau, anders konden ze geen prof zijn. Hetzelfde geldt voor de pure genetische kwaliteiten van wielrenners, die zijn inderdaad wielrenner omdat ze van zichzelf een bizarre conditie kunnen hebben. Doping kan daarbovenop dus de onderscheidende factor worden om ze er ver / verder boven uit te laten steken, dan de gebruikelijke genetische variatie onder topsporters zou doen.

Tuurlijk zijn er voetballers die zelfs voor een prof echt bizarre technische mogelijkheden en talent hebben, maar het gros van de spelers heeft vergelijkbare techniek (je hebt niet 11 Messi's qua talent in je team...). Zeker backs of zo hebben vaak erg vergelijkbare kwaliteiten en als je dan systematisch doping gebruikt dan kan je als team weldegelijk een voorsprong krijgen op andere spelers / teams.

quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:43 schreef marcodej het volgende:
Uit het boek van Hamilton blijkt btw nauwelijks druk van Lance om te gebruiken. Tyler ging zelf gebruiken om bij het A-team te horen. Lance begon wel problemen te maken wanneer ze kritiek hadden of uit de school begonnen te klappen.
Hamilton heeft het inderdaad meer over 'peer pressure' in het wielrennen, dat je wel moest aanhaken wilde je mee gaan strijden of anders kon inpakken en noemt Lance niet specifiek als aanzetter tot het gebruik. Wel als 'leider' en 'master mind' binnen de begeleiding van de ploeg (selectie Bruyneel, Ferrari, Del Moral) en inderdaad z'n karakter en systematisch aanvallen van voormalige vrienden, dat het een telkens terugkerend patroon is in z'n verhoudingen met mensen.
Jack does it in real time...
pi_118670739
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:43 schreef marcodej het volgende:
Uit het boek van Hamilton blijkt btw nauwelijks druk van Lance om te gebruiken. Tyler ging zelf gebruiken om bij het A-team te horen. Lance begon wel problemen te maken wanneer ze kritiek hadden of uit de school begonnen te klappen.
in datzelfde boek, beschrijft hij dat toen hij beter trainde en een hoger wattage haalde dan armstrong, zijn contract niet meer werd verlengt, door de invloed van armstrong!
pi_118671106
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

in datzelfde boek, beschrijft hij dat toen hij beter trainde en een hoger wattage haalde dan armstrong, zijn contract niet meer werd verlengt, door de invloed van armstrong!
Klopt, en Andreu en Livingstone kregen geen nieuw contract toen ze om opslag vroegen.

Maar er blijkt niet dat Lance ze specifiek aan de dope dwong. Wel kregen ze een probleem wanneer ze niet meer in de pas liepen. Ook een bepaalde vorm van druk, maar het is niet zo alsof Lance ze met een mes op de keel de dope opdrong.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_118673382
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:24 schreef THEFXR het volgende:

[..]

eens, wiggens en vroem, zitten daar zeker aan!
Ja, sterk argument!
pi_118675658
Contador is inmiddels van gedachten veranderd:
quote:
Contador vindt straf Armstrong terecht
HOOFDDORP - Alberto Contador vindt het terecht dat Lance Armstrong zijn zeven Tourzeges moet inleveren na de bevindingen van het Amerikaanse antidopingagentschap USADA.

"Hij is veroordeeld en het oordeel was schuldig, dan is het logisch dat hij zijn overwinningen verliest", laat de Spanjaard weten aan de krant Marca.

"Het was waarschijnlijk geen optie om een andere winnaar aan te wijzen voor de periode 1999-2005, zeker gezien de moeilijke tijd die het wielrennen doormaakt."
Hij heeft alleen nog geen zelfreflectie:
quote:
Contador zelf werd in februari 2012 met terugwerkende kracht voor twee jaar geschorst omdat hij positief testte op clenbuterol tijdens de Tour de France 2010. Hij moest de eindzege in die ronde en van de Giro 2011 inleveren.

"Ik zie mezelf als zeven- en niet als vijfvoudig winnaar van een grote ronde", zegt de klimmer van Saxo Bank. "Ik won ze schoon, zonder hulp, dankzij veel trainingsarbeid."
bron
in a crowd you lose humanity
  woensdag 31 oktober 2012 @ 18:35:19 #154
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_118676707
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_118679002
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:57 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ja, sterk argument!
dan vergelijk je de wattages met andere winnaars uit andere jaren. Vroeger reden die 50 kilo renners voorop in de bergen, door de EPO kunnen ook zware mannen vooraan mee in de bergen.

van wiki: It is believed that synthetic EPO came into use in cycling about 1990

indurain woog 82 kilo en was 1.88m lang en reed vooraan mee in de bergen, hell yeah dat die gast aan de EPO zat.
zijn broer was fysiek hetzelfde en heeft nooit een deuk in een pakje boter gereden!

[ Bericht 10% gewijzigd door THEFXR op 31-10-2012 19:38:40 ]
pi_118680909
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:30 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dan vergelijk je de wattages met andere winnaars uit andere jaren. Vroeger reden die 50 kilo renners voorop in de bergen, door de EPO kunnen ook zware mannen vooraan mee in de bergen.

Ja, doe eens dan. Of vergelijk de cijfers van Wiggins met die van Rodriguez en Contador in de Vuelta.

quote:
van wiki: It is believed that synthetic EPO came into use in cycling about 1990
Waarschijnlijk eerder, zoals door o.a. Ericr al meermaals hier aangegeven.

quote:
indurain woog 82 kilo en was 1.88m lang en reed vooraan mee in de bergen, hell yeah dat die gast aan de EPO zat.
zijn broer was fysiek hetzelfde en heeft nooit een deuk in een pakje boter gereden!
Ok, dat bevestigt inderdaad dat Wiggins, 69 kilo, ook zonder meer gebruikt. Dat concurrerende klimmers uit als Evans (67 kilo), Rolland (+/-70 kilo), Andy (68 kilo), Van den Broeck (69 kilo), Gesink (69 kilo) en Hesjedal (72 kilo) in dezelfde gewichtsklasse zitten vergeten we dan even.
pi_118681060
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:04 schreef wimderon het volgende:

Ok, dat bevestigt inderdaad dat Wiggins, 69 kilo, ook zonder meer gebruikt. Dat concurrerende klimmers uit als Evans (67 kilo), Rolland (+/-70 kilo), Andy (68 kilo), Van den Broeck (69 kilo), Gesink (69 kilo) en Hesjedal (72 kilo) in dezelfde gewichtsklasse zitten vergeten we dan even.
die gebruiken toch ook allemaal man, heb je dat nog steeds niet door, sorry dat ik de mensheid .als vals en doortrapt weergeef. ;)
  donderdag 1 november 2012 @ 08:27:11 #158
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118695409
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:01 schreef Wombcat het volgende:
Contador is inmiddels van gedachten veranderd:

[..]

Hij heeft alleen nog geen zelfreflectie:

[..]

bron
:')
pi_118703712
Het enige wat Contador zegt is dat het logisch is als je schuldig wordt bevonden dat je je titels verliest. Tja.
pi_118709804
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het enige wat Contador zegt is dat het logisch is als je schuldig wordt bevonden dat je je titels verliest. Tja.
En dat het dan toevallig niet voor hemzelf geldt.
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:11:05 #161
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_118742037
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:11 schreef THEFXR het volgende:
Paul Kimmage klaagt de UCI aan:

http://www.guardian.co.uk(...)d-criminal-complaint
Kimmage in de tegenaanval, fantastisch.
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:41:18 #163
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_118749651
quote:
WADA: geen beroep in zaak-Armstrong, uithaal naar UCI

Het Wereldantidopingagentschap WADA tekent geen beroep aan tegen de beslissing van het USADA in de zaak rond Lance Armstrong. Het WADA haalt in één trek scherp uit naar de UCI. 'Zij hadden meer moeten doen.'

Het Amerikaans antidopingagentschap gaf eerder deze maand het rapport vrij over ex-profrenner Lance Armstrong. Daarin getuigen verschillende ex-ploegmaats over het dopinggebruik van de Amerikaan. Het USADA concludeerde dat Armstrong samen met Johan Bruyneel een dopingsysteem op poten zette, legde de Texaan een levenslange schorsing op en ontnam hem zijn zeven tourzeges. Zoals verwacht gaat ook het WADA niet in beroep tegen die beslissing.

Valsspelers

‘Voor ons toont deze zaak ook aan dat atleten altijd naar buiten moeten kunnen treden met bewijs, waardoor dopingvalsspelers uit de sport gezet kunnen worden’, reageert WADA-voorzitter John Fahey. ‘We kijken in dit opzicht ook uit naar de details over de onafhankelijke commissie die de UCI op zal richten. Die commissie moet onbeperkt onderzoek kunnen doen en toegang krijgen tot alle nodige informatie en bewijzen. Alleen zo zal ze de systematische dopingcultuur in de wielersport kunnen onderzoeken.’

Fahey besloot met een scherpe uithaal naar de UCI. ‘Het is niet omdat in deze zaak de atleet nooit positief testte, de bevoegde federatie niet meer kon doen. Het was uiteindelijk een nationaal antidopingagentschap dat met heel wat moeite de bewijzen kon verzamelen. Dit resulteerde in een correcte en gepaste sanctie voor de atleet in kwestie en was een openbaring voor de sportwereld. Het USADA verdient hiervoor alle lof.’ (janm)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_119076291


Lance ligt ondertussen lekker op de bank !
pi_119077571
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 02:39 schreef forzaudinese het volgende:
[ afbeelding ]

Lance ligt ondertussen lekker op de bank !
Bazenactie _O_

In your face USADA, of zouden ze zijn gele truien nu letterlijk komen halen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_119077601
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:35 schreef Wombcat het volgende:
Leuke foto(shop):
[ afbeelding ]
Ik mag toch hopen dat die andere 3 binnenkort ook op 0 staan.

No way dat die 100% clean waren.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_119077628
quote:
5s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:48 schreef Leatherface het volgende:
Wat ik me afvraag: Is er eigenlijk iemand hier die enige compassie voor Armstrong heeft?
Geen compassie, wat hij gedaan heeft is fout. Wel vind ik dat hij onevenredig hard wordt aangepakt als je bedenkt dat het hele peloton aan de dope zat/zit.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_119077784
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 09:58 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat die andere 3 binnenkort ook op 0 staan.

No way dat die 100% clean waren.
Merckx is idd een paar keer gepakt op dopinggebruik en bestraft volgens de toen geldende regels.
Hinault heeft ongetwijfeld ook wel eens wat gebruikt, maar is nooit betrapt.
Armstrong wordt bestraft volgens de nu geldende regels, die ook golden toen hij actief koerste.
Je kunt de regels van nu nu retrospectief toepassen op Hinault en Merckx. Voor Indurain zou dat gedeeltelijk nog kunnen gelden.
Sowieso geldt dat in de tijd van Hinault en Merckx doping een veel kleiner effect had op de prestatie dan de huidige middelen. Epo bijvoorbeeld levert je tot 20% meer vermogen op (je gaat er dan niet 20% harder van rijden, maar je maximale inspanning wordt hoger en je kunt het veel langer volhouden). Epo heeft ook het meeste effect in je trainingsopbouw: je kunt er langer, harder en vaker door trainen.

De tours van Merckx en Hinault zijn bovendien dusdanig lang geleden dat het echt totaal zinloos is om daar nog iets mee te doen. Dan kun je wel alle tourzeges van iedereen af gaan pakken.
Veel zinvoller is om sport puur als entertainment zien, en alle statistieken vergeten (dat geldt ook voor andere sporten, zelfs voetbal, want daarin wordt ook flink gebruikt).

quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 09:59 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Geen compassie, wat hij gedaan heeft is fout. Wel vind ik dat hij onevenredig hard wordt aangepakt als je bedenkt dat het hele peloton aan de dope zat/zit.
Hij heeft ook wel iets meer gedaan dan tot nog toe van de rest bewezen is (dopingnetwerk opzetten, intimidatie op anderen).
De meeste van zijn tijdgenoten zijn overigens ook allang betrapt en bestraft, maar hebben meestal ook dopinggebruik toegegeven. Armstrong blijft ontkennen, dat is voor de USADA ook een belangrijk argument voor de hoge strafmaat.

Al zijn zeges afpakken is wat mij betreft idd ook wat overdreven, maar ik kan me er niet echt druk om maken.
in a crowd you lose humanity
pi_119079044
Ik blij het toch ook een prestatie vinden van Armstrong dat hij al die jaren nooit betrapt is. Hij was de meest gecontroleerde renner van de afgelopen 15 jaar.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 november 2012 @ 12:18:54 #170
862 Arcee
Look closer
pi_119079762
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 09:55 schreef DroogDok het volgende:
Bazenactie _O_
:Y Dikke up yours. _O_
pi_119080068
Het komt op mij een beetje zielig over. Hij leeft totaal in een eigen wereldje.
pi_119080247
Hij probeert een beetje stoer te doen. Voor hetzelfde geld ligt hij gewoon elke avond te huilen in bed. Ik vind het vooral nietszeggend.
  zondag 11 november 2012 @ 12:51:04 #173
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_119080668
Bazenactie!
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_119080674
Een echte baas die overtuigd was van zijn eigen gelijk was in beroep gegaan, in plaats van de uitspraak te accepteren, maar in de media te roepen dat het echt niet waar is en dat 'ie niets met ze te maken heeft.
in a crowd you lose humanity
  zondag 11 november 2012 @ 13:12:22 #175
242879 Onnoman
The On And Only
pi_119081217
hoe ziet een spons-oor er eigenlijk uit?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_119081269
Zeggen dat het je allemaal niet boeit, maar tegelijkertijd wel zo poseren voor een foto om te laten zien dat het je niet zo boeit. Wat een terloops fotootje moet lijken is eigenlijk een vooraf bedachte compositie...

Sowieso is hij in zijn tweets alleen maar bezig om te laten zien dat het hem niets doet". "Kijk mij eens een ontspannen vakantie hebben", "Kijk mij eens rustig slapen".

Ik vind het nogal sneu.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_119081281
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:14 schreef marcodej het volgende:
Zeggen dat het je allemaal niet boeit, maar tegelijkertijd wel zo poseren voor een foto om te laten zien dat het je niet zo boeit. Wat een terloops fotootje moet lijken is eigenlijk een vooraf bedachte compositie...

Sowieso is hij in zijn tweets alleen maar bezig om te laten zien dat het hem niets doet". "Kijk mij eens een ontspannen vakantie hebben", "Kijk mij eens rustig slapen".

Ik vind het nogal sneu.
dat is jouw mening
pi_119081319
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:14 schreef Evertjan het volgende:

[..]

dat is jouw mening
Dat klopt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_119083080
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:14 schreef marcodej het volgende:
Zeggen dat het je allemaal niet boeit, maar tegelijkertijd wel zo poseren voor een foto om te laten zien dat het je niet zo boeit. Wat een terloops fotootje moet lijken is eigenlijk een vooraf bedachte compositie...

Sowieso is hij in zijn tweets alleen maar bezig om te laten zien dat het hem niets doet". "Kijk mij eens een ontspannen vakantie hebben", "Kijk mij eens rustig slapen".

Ik vind het nogal sneu.
Helemaal mee eens.

Toch werkt het wel, er zijn veel mensen die het een bazenactie vinden. De meerderheid van de posts hierboven :').
pi_119083729
Het is wel de ultieme trollactie. Je moet maar durven zeg maar.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_119084151
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:14 schreef marcodej het volgende:
Zeggen dat het je allemaal niet boeit, maar tegelijkertijd wel zo poseren voor een foto om te laten zien dat het je niet zo boeit. Wat een terloops fotootje moet lijken is eigenlijk een vooraf bedachte compositie...

Sowieso is hij in zijn tweets alleen maar bezig om te laten zien dat het hem niets doet". "Kijk mij eens een ontspannen vakantie hebben", "Kijk mij eens rustig slapen".

Ik vind het nogal sneu.
Helemaal mee eens.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zondag 11 november 2012 @ 14:45:06 #182
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_119084636
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:40 schreef forzaudinese het volgende:
Hij was de meest gecontroleerde renner van de afgelopen 15 jaar.
Enige bron daarvoor is Armstrong, ik durf het ten zeerste te betwijfelen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 11 november 2012 @ 17:07:31 #183
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_119090793
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:25 schreef marcodej het volgende:
Het is wel de ultieme trollactie. Je moet maar durven zeg maar.
Maar bij Armstrong zit er toch een heeeeeeeeel dun lijntje van de grens tussen bazenactie en misplaatste arrogantie (zeker tov de personen die hij het leven toch wel zuur heeft gemaakt ondanks dat ze de waarheid spraken).
  zondag 11 november 2012 @ 18:27:00 #184
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_119093668
Armstrong laat zien, dat je met liegen en bedriegen heel rijk kan worden.
pi_119094732
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:27 schreef THEFXR het volgende:
Armstrong laat zien, dat je met liegen en bedriegen heel rijk kan worden.
Dat wist je nog niet?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zondag 11 november 2012 @ 19:04:52 #186
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_119095082
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:55 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat wist je nog niet?
tuurlijk wel
pi_119098028
lancearmstrong twitterde op zaterdag 10-11-2012 om 21:33:39 Back in Austin and just layin' around... http://t.co/s8TjKn94 reageer retweet
Lance zn auto-correct doet het iig niet..volgens mij bedoeld hij gewoon lying around.. o|O
  zondag 11 november 2012 @ 20:10:22 #188
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_119098201
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:07 schreef artm het volgende:
lancearmstrong twitterde op zaterdag 10-11-2012 om 21:33:39 Back in Austin and just layin' around... http://t.co/s8TjKn94 reageer retweet
Lance zn auto-correct doet het iig niet..volgens mij bedoeld hij gewoon lying around.. o|O
_O-
pi_119098235
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:14 schreef marcodej het volgende:
Zeggen dat het je allemaal niet boeit, maar tegelijkertijd wel zo poseren voor een foto om te laten zien dat het je niet zo boeit. Wat een terloops fotootje moet lijken is eigenlijk een vooraf bedachte compositie...

Sowieso is hij in zijn tweets alleen maar bezig om te laten zien dat het hem niets doet". "Kijk mij eens een ontspannen vakantie hebben", "Kijk mij eens rustig slapen".

Ik vind het nogal sneu.
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Het komt op mij een beetje zielig over. Hij leeft totaal in een eigen wereldje.
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hij probeert een beetje stoer te doen. Voor hetzelfde geld ligt hij gewoon elke avond te huilen in bed. Ik vind het vooral nietszeggend.
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:51 schreef Wombcat het volgende:
Een echte baas die overtuigd was van zijn eigen gelijk was in beroep gegaan, in plaats van de uitspraak te accepteren, maar in de media te roepen dat het echt niet waar is en dat 'ie niets met ze te maken heeft.
Dat dus eigenlijk
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Redactie Sport / Supervogel zondag 11 november 2012 @ 21:49:57 #190
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_119104832
Misschien ietwat offtopic maar toch omdat het oorspronkelijk van Lance komt.



:D
  zondag 11 november 2012 @ 22:32:47 #191
14505 OProg
A Life in Music
pi_119107636
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 21:49 schreef Pino112 het volgende:
Misschien ietwat offtopic maar toch omdat het oorspronkelijk van Lance komt.

[ afbeelding ]

:D
:D :D

_O-
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_119111772
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 21:49 schreef Pino112 het volgende:
Misschien ietwat offtopic maar toch omdat het oorspronkelijk van Lance komt.

[ afbeelding ]

:D
_O-
pi_119112664
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 21:49 schreef Pino112 het volgende:
Misschien ietwat offtopic maar toch omdat het oorspronkelijk van Lance komt.

[ afbeelding ]

:D
_O-
  maandag 12 november 2012 @ 02:57:57 #194
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_119113353
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 21:49 schreef Pino112 het volgende:
Misschien ietwat offtopic maar toch omdat het oorspronkelijk van Lance komt.

[ afbeelding ]

:D
_O-
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_119128191
quote:
Armstrong ook uit bestuur Livestrong

Lance Armstrong is ook uit de raad van bestuur van Livestrong gestapt. De gevallen wielrenner wil de organisatie verdere negatieve publiciteit besparen.

De Amerikaan richtte in 1997 Livestrong op. De stichting haalde geld op om de strijd tegen kanker te kunnen bekostigen. Nadat het Amerikaanse antidopingagentschap Usada een maand geleden het rapport over het dopingnetwerk rond Armstrong onthulde, trad de oud-renner al terug als voorzitter van de stichting. Nu zijn alle banden met Livestrong verbroken.

Het rapport van Usada leidde tot een levenslange schorsing van 'The Boss' en het afnemen van zijn zeven eindzeges in de Ronde van Frankrijk.
pi_119135838
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 21:49 schreef Pino112 het volgende:
Misschien ietwat offtopic maar toch omdat het oorspronkelijk van Lance komt.

[ afbeelding ]

:D
:D _O-
  dinsdag 13 november 2012 @ 17:15:41 #198
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_119170422
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 21:49 schreef Pino112 het volgende:
Misschien ietwat offtopic maar toch omdat het oorspronkelijk van Lance komt.

[ afbeelding ]

:D
Kijk, dat is een bazentweet! :D
pi_123460446
quote:
Armstrong wint triatlon met 'Twee sukkels en één gek'

Lance Armstrong mag dan wel dé gevallen sportheld van de wereld zijn, ver weg blijft hij niet van competitie.

Zo won hij blijkbaar op 10 februari een mini-triatlon in Hawaï. Zijn team bestond uit Bree Wee en Dana Hendry. Armstrong was de sterkste in de 1,9 kilometer zwemmen. De twee meisjes zorgden ervoor dat ‘Twee sukkels en één gek’, zo heette hun groepje, de Monster-triatlon won.

De 41-jarige Texaan is door het Amerikaanse Antidoping-agentschap levenslang geschorst, maar dit was in Hawaï een proef voor ‘amateurs’. Bree Wee is een triatlete van Florida die naar Hawaï uitweek. Zij deed het nieuws van de zwemmende Armstrong uitlekken op haar blog.
pi_123464048
Armstrong _O_
pi_123481170
Armstrong _O_ Grootste atleet ooit _O_
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_123482533
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 22:42 schreef JohnDDD het volgende:
Armstrong _O_ Grootste atleet ooit _O_
Heb je hem ook weer? Troll
pi_123491535
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 23:05 schreef Mylene het volgende:

[..]

Heb je hem ook weer? Troll
Wat nou troll? Armstrong is gewoon de grootste atleet ooit. Niemand met welk geavanceerd dopingprogramma dan ook heeft het ooit gepresteerd 7 keer op rij zo'n groot en zwaar sportevenement te winnen. De man is een baas van de bovenste plank. Respect voor de held _O_
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_123491598
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 10:08 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Wat nou troll? Armstrong is gewoon de grootste atleet ooit. Niemand met welk geavanceerd dopingprogramma dan ook heeft het ooit gepresteerd 7 keer op rij zo'n groot en zwaar sportevenement te winnen. De man is een baas van de bovenste plank. Respect voor de held _O_
Aha, dat wist ik helemaal niet van alle sporters.

Armstrongs koningsheld _O_
pi_123493119
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 10:08 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Wat nou troll? Armstrong is gewoon de grootste atleet ooit. Niemand met welk geavanceerd dopingprogramma dan ook heeft het ooit gepresteerd 7 keer op rij zo'n groot en zwaar sportevenement te winnen. De man is een baas van de bovenste plank. Respect voor de held _O_
Alleen al in de wielersport staat bij mij Merckx hoger dan Armstrong dus grootste atleet is hij in mijn ogen sowieso niet.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 11:35:48 #206
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_123493960
Ik vind Boogerd een held! de wijze waarop hij z'n kaken stijf op elkaar houdt terwijl de bewijzen zich opstapelen! Dan ben je toch echt wel een keizer! _O_
pi_125774934
Nieuw huisje gekocht:



pi_125778778
Mijn triatlon voorbeeld. _O_
  vrijdag 26 april 2013 @ 21:47:40 #209
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_125778891
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2013 20:30 schreef wimderon het volgende:
Nieuw huisje gekocht:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Benieuwd hoe lang hij het kan houden ...
quote:
Amerikaanse justitie wil miljoenen dollars van Armstrong en Bruyneel

Het Amerikaanse ministerie van Justitie heeft dinsdag formeel klacht ingediend tegen oud-wielrenner Lance Armstrong en zijn ploegleider Johan Bruyneel. ‘Omdat ze de staat hebben bedrogen door met overheidsgeld een dopingprogramma op te zetten.’

Door met bedrog de Tour de France te winnen heeft het duo zich schuldig gemaakt aan ‘onrechtmatige zelfverrijking’ staat te lezen in documenten die het departement gisteren heeft ingediend bij de rechtbank in Washington.

De U.S. Postal Service, die de ploeg van Armstrong bij zes van zijn zeven Touroverwinningen sponsorde, is een overheidsdienst. Justitie had daarom eerder al aangekondigd dat het zich namens de overheid zou aansluiten bij de rechtszaak die Floyd Landis tegen Armstrong had aangespannen. Dinsdag was de laatste dag waarop dat kon.

Opportunistisch en niet oprecht

Het postbedrijf U.S. Postal sponsorde de wielerploeg in totaal voor 40 miljoen dollar. Van 1998 tot 2004 ontving Armstrong bovendien 17 miljoen dollar van het bedrijf. Na zijn dopingbiecht had Armstrong laten weten dat het sponsorschap de U.S. Postal Service veel meer opleverde dan wat het bedrijf hem aan vergoedingen betaalde. Armstrongs advocaat Elliot Peters omschreef de aanklacht van Justitie dinsdag als ‘opportunistisch en niet oprecht’.

Bruyneel

Ook Armstrongs voormalig ploegleider Johan Bruyneel en het bedrijf dat het management van de ploeg verzorgde, Tailwind Sports, worden door Justitie aangeklaagd. Worden ze veroordeeld, dan loopt de vergoeding die ze moeten betalen mogelijk in de miljoenen dollars. In de zaak zal het ministerie niet alleen moeten aantonen dat de U.S. Postal Service is bedrogen, maar ook dat het bedrijf daardoor schade heeft geleden.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 26 april 2013 @ 21:52:09 #210
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_125779098
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:35 schreef peleetje het volgende:
Ik vind Boogerd een held! de wijze waarop hij z'n kaken stijf op elkaar houdt terwijl de bewijzen zich opstapelen! Dan ben je toch echt wel een keizer! _O_
_O-
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 26 april 2013 @ 22:18:23 #211
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_125780481
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:35 schreef peleetje het volgende:
Ik vind Boogerd een held! de wijze waarop hij z'n kaken stijf op elkaar houdt terwijl de bewijzen zich opstapelen! Dan ben je toch echt wel een keizer! _O_
:').
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:22:33 #212
40566 Ericr
Livewrong
pi_125780722
Misdaad loont _O_ Wat een huis en wat een ligging.
pi_125780814
Lance Armstrong. _O_
pi_125794624
Ik ben een baas, want ik heb evenveel tourzeges dan Lance Armstrong *O*
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 27 april 2013 @ 14:15:02 #215
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_125794646
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 14:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ben een baas, want ik heb evenveel tourzeges dan Lance Armstrong *O*
Evenveel dan :')
pi_125794665
quote:
9s.gif Op zaterdag 27 april 2013 14:15 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Evenveel dan :')
Hoe zou jij het verwoorden?
pi_125794814
net zo veel als.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 12 september 2013 @ 22:31:58 #218
862 Arcee
Look closer
pi_131111736
quote:
Armstrong geeft olympische plak terug


Lance Armstrong heeft de bronzen medaille die hij op de Olympische Spelen van 2000 veroverde, teruggestuurd. Dat meldde de oud-wielrenner donderdag op Twitter. 'Het brons van 2000 is terug in het bezit van het Amerikaanse olympisch comité en zal zo snel mogelijk in Zwitserland bij het IOC zijn', aldus Armstrong.

De Texaan moest zijn zeven tourzeges inleveren, nadat was uitgekomen dat hij doping had gebruikt. Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) wilde daarop ook de in Australië veroverde medaille in de tijdrit terug. Daar heeft Armstrong na 8 maanden uiteindelijk gehoor aan gegeven.

The 2000 Bronze is back in possession of @usolympics and will be in Switzerland asap to @olympics. http://t.co/IxwLy4KD1f

Bron: Volkskrant
  donderdag 12 september 2013 @ 22:47:22 #219
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_131112366
Nu kan ie direct doorgestuurd worden naar Olano *O*
pi_131197159
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 22:42 schreef JohnDDD het volgende:
Armstrong _O_ Grootste atleet ooit _O_
Nou, dan zul je Ben Johnson (ook lopen sjoemelen met zijn zege = OS 1988 100 meter!) ook wel een held vinden.. :|W
pi_131197686
quote:
15s.gif Op zondag 15 september 2013 14:46 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Nou, dan zul je Ben Johnson (ook lopen sjoemelen met zijn zege = OS 1988 100 meter!) ook wel een held vinden.. :|W
Is inderdaad wel een held.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_132515589


Ben Foster als Armstrong tijdens opnames van de film gebaseerd op het boek van Walsh.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 17:34:27 #223
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_132518975
quote:
11s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 15:53 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]

Ben Foster als Armstrong tijdens opnames van de film gebaseerd op het boek van Walsh.
Serieus?

Dat lijkt nogal zeg..alleen zn benen zijn wat te dun
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_132519214
quote:
11s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 15:53 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]

Ben Foster als Armstrong tijdens opnames van de film gebaseerd op het boek van Walsh.
:D
pi_132522441
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:34 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Serieus?

Dat lijkt nogal zeg..alleen zn benen zijn wat te dun
+ hij had wat bruiner mogen zijn.
Verder lijkt hij er sprekend op. :D


BTW Wie gaat Mart spelen? :')
pi_133912733
quote:
Tweevoudig Ironman daagt Lance Armstrong uit voor duel

Het komt mogelijk tot een man-tegen-man gevecht tussen de Australische triatlonvedette Chris McCormack en de gevallen wielerheld Lance Armstrong. Die laatste liet alvast weten niet afkerig te staan tegenover het idee.

De 39-jarige McCormack is niet de eerste de beste. De Australiër won de Ironman van Hawaï in 2007 en 2010. In een interview met Triathlete Magazine liet hij optekenen graag in de clinch te willen gaan met Lance Armstrong.

‘Lance heeft heel erge dingen gedaan, maar als atleet heeft hij tegelijk fantastische prestaties geleverd. Hij is nog altijd een competitiebeest en zo’n mensen zijn voor mij een inspiratiebron. Hij is een intrigerende persoonlijkheid en ik zou me heel graag met hem meten. Ook al zijn we maar met twee, dan is het zo. Twee oude mannen tegen elkaar.’

Armstrong, 42, liet in een reactie via Twitter zijn interesse blijken. ‘Macca, als je het serieus meent, geef me dan een belletje’, tweette The Boss.

Armstrong schoolde zich na zijn wielercarrière om tot triatleet maar mag na zijn dopingbekentenissen (voorlopig) niet meer deelnemen aan officiële sportwedstrijden.
  woensdag 4 december 2013 @ 17:41:46 #227
14505 OProg
A Life in Music
pi_133914913
Als ze het slim aanpakken is er nog lekker te verdienen ook. Misschien wel handig met het oog op de toekomst.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_133916870
Hoe dan ook. Aan media aandacht zal het ze beiden niet ontbreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2013 18:48:12 ]
  woensdag 4 december 2013 @ 18:51:29 #229
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_133916972
quote:
11s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:41 schreef OProg het volgende:
Als ze het slim aanpakken is er nog lekker te verdienen ook. Misschien wel handig met het oog op de toekomst.
Hij kan het misschien later ook nog eens tegen een paard in een gele trui en zo van die toestanden gaan opnemen ... Op een of andere dorpskermis ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 4 december 2013 @ 20:52:40 #230
14505 OProg
A Life in Music
pi_133922067
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 18:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hij kan het misschien later ook nog eens tegen een paard in een gele trui en zo van die toestanden gaan opnemen ... Op een of andere dorpskermis ...
Heras weet ook nog wel wat leuks.

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 april 2014 @ 11:06:13 #231
862 Arcee
Look closer
pi_139245275
quote:
Kans dat Armstrong bonusgeld moet terugbetalen wordt groter


Het Hof van beroep in Texas heeft het verzoek van Lance Armstrong afgewezen, waarmee hij probeerde te voorkomen dat hij 12 miljoen dollar aan bonussen moet terugbetalen.

Het bedrijf SCA Promotions, dat het bonusgeld tijdens de succesvolle wielercarrière van Armstrong uitbetaalde, eist in een arbitragezaak het geld terug sinds is gebleken dat Armstrong gedurende zijn carrière veelvuldig doping heeft gebruikt. Armstrong probeerde die arbitragezaak te blokkeren, maar dat verzoek is nu dus afgewezen.

De uitspraak is een flinke domper voor de wielrenner die nog veel meer juridische conflicten heeft lopen met bedrijven die hun geld terugeisen.

Overigens wil deze uitspraak nog niet zeggen dat Armstrong het geld daadwerkelijk moet terugbetalen. Een voor hem negatieve uitspraak van de arbitragecommissie kan hij nog via de staat proberen aan te vechten.

SCA en Armstrong zijn al sinds 2005 in gevecht over het bonusgeld, toen het bedrijf er voor het eerst op werd gewezen dat de renner doping zou hebben gebruikt. Ondanks de beschuldigingen betaalde SCA toch uit. Volgens Armstrongs advocaten kan het bedrijf daar nu niet zomaar weer op terugkomen.

Bron: Volkskrant
quote:
Armstrong: 'Ik ben nog steeds tourwinnaar'


Lance Armstrong beschouwt zichzelf nog steeds als zevenvoudig winnaar van de Ronde van Frankrijk. De gevallen Amerikaanse wielerheld heeft dit gezegd in een interview met het Amerikaanse tijdschrift Outside. 'Ja, ik denk dat ik die wedstrijden won', aldus de 42-jarige Texaan. 'Ik weet dat dit niet het antwoord is dat iedereen leuk zal vinden, maar de realiteit van die jaren is dat dat een vieze periode was. We hebben er allemaal aan meegedaan.'

Armstrong moest zijn zeven overwinningen in de Ronde van Frankrijk inleveren nadat hij vorig jaar had bekend jarenlang doping te hebben gebruikt. Hij zou willen dat de tourorganisatie een andere winnaar aanwijst voor de periode van 1999 tot 2005. 'Het is een gebrek aan respect van onze sport om deze 7 jaar leeg te laten. Als ik dan niet als winnaar mag gelden, moet iemand anders dat zijn.'

Armstrong kreeg ook een tegenvaller te verwerken in de strijd tegen de miljoenen aan sponsorgelden en schadevergoedingen die hij moet terugbetalen aan de Amerikaanse verzekeringsmaatschappij SCA Promotions. Het Hof van Beroep in Texas heeft zijn verzoek afgewezen om de arbitragezaak die SCA tegen hem heeft aangespannen, te blokkeren.

De zaak zal nu worden voortgezet. Het Amerikaanse bedrijf betaalde hem rond de 12 miljoen dollar voor onder meer zijn tourzeges en wil dit geld terug.

Bron: Volkskrant
  vrijdag 25 april 2014 @ 12:23:34 #232
14505 OProg
A Life in Music
pi_139247310
Tsjah, Ullrich, Pantani en Riis zijn ook nog gewoon tourwinnaar.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:13:02 #233
56724 Wombcat
rent wiel
pi_139251971
Erelijsten moet je sowieso niet meer serieus nemen.
in a crowd you lose humanity
pi_139254794
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:13 schreef Wombcat het volgende:
Erelijsten moet je sowieso niet meer serieus nemen.
Winnaars scoren het best op de combinatie talent, werkethiek en (medische) begeleiding.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 juni 2014 @ 11:15:45 #235
862 Arcee
Look closer
pi_141321542
quote:
Verzoek Armstrong tegen rechtszaak afgewezen


Een federale rechter heeft gisteren het verzoek van Lance Armstrong afgewezen om een zaak tegen hem te seponeren. Het ministerie van Justitie in Amerika mag de rechtszaak tegen de gevallen wielerheld doorzetten waarin het ministerie wil aantonen dat Armstrong met zijn ploeg US Postal belastinggeld heeft gebruikt om verboden middelen te kopen.

Het team van Armstrong werd jarenlang voor vele miljoenen gesponsord door het Amerikaanse postbedrijf. Al zijn zeven tourzeges werden hem afgenomen nadat hij vorig jaar had bekend jarenlang doping te hebben gebruikt.

Volgens de rechter zijn de verklaring van zijn oude teamgenoot Floyd Landis en alle valse verklaringen van Armstrong zelf voldoende bewijs om de zaak door te zetten.

Bron: Volkskrant
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:53:43 #236
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_141324825
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:23 schreef OProg het volgende:
Tsjah, Ullrich, Pantani en Riis zijn ook nog gewoon tourwinnaar.
Maar Landis, Rasmussen en Contador (in 2010) niet.

Een beetje meten met twee maten doen ze wel.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:57:19 #237
14505 OProg
A Life in Music
pi_141324948
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:53 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Maar Landis, Rasmussen en Contador (in 2010) niet.

Een beetje meten met twee maten doen ze wel.
Landis is gepakt in koers.
Rasmussen is door zijn eigen team eruit gemikt dus heeft niks gewonnen.
Contador is gepakt in koers.

Nee dus.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:59:22 #238
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_141325029
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:57 schreef OProg het volgende:

[..]

Landis is gepakt in koers.
Rasmussen is door zijn eigen team eruit gemikt dus heeft niks gewonnen.
Contador is gepakt in koers.

Nee dus.
Dus als ze maar voorzichtig genoeg doperen dat ze niet direct in de koers gepakt worden, dan mag het? :{

Over Rasmussen heb je wel gelijk, het blijft echt zwaar debiel dat ze hem niet gewoon hebben laten uitrijden though. Dan merk je vanzelf wel of die overwinning blijft staan of niet.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:59:42 #239
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_141325043
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:23 schreef OProg het volgende:
Tsjah, Ullrich, Pantani en Riis zijn ook nog gewoon tourwinnaar.
Ullrich, Pantani en Riis zijn dan ook nooit officieel betrapt en/of veroordeeld geweest.

Nu ik denk dat 1998 wel een mooi grensjaar is. Na het Festina-schandaal is men dopingmisdrijven toch gevoelig anders gaan aanpakken dan voordien. Het is dan ook niet meer dan terecht dat van wie na dat jaar bewezen wordt dat ie over de schreef ging hij z'n zege wordt afgenomen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:00:32 #240
14505 OProg
A Life in Music
pi_141325077
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:59 schreef DecoAoreste het volgende:
Dus als ze maar voorzichtig genoeg doperen dat ze niet direct in de koers gepakt worden, dan mag het?
Waar zie je mij dat zeggen? :?

quote:
Over Rasmussen heb je wel gelijk, het blijft echt zwaar debiel dat ze hem niet gewoon hebben laten uitrijden though. Dan merk je vanzelf wel of die overwinning blijft staan of niet.
Ze waren zelf bang dat als ze zelf niet in zouden grijpen het probleem met de sponsor nog veel groter zou worden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:03:35 #241
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_141325204
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:00 schreef OProg het volgende:

[..]

Waar zie je mij dat zeggen? :?
Jou niet, maar dat lijkt een beetje de regel te zijn geworden ofzo. Nou ja, fuck it. Iedereen weet inmiddels wel dat elke Tourwinst tussen 1996 en 2007 wel een asteriskje verdient. :')
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:04:42 #242
14505 OProg
A Life in Music
pi_141325249
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ullrich, Pantani en Riis zijn dan ook nooit officieel betrapt en/of veroordeeld geweest.
Ullrich is net zo betrapt als Armstrong in feite. Alleen bij Armstrong gingen ze de onderste steen boven halen en bij Ullrich is het door blijven modderen.

Pantani heeft zo'n status en is niet meer onder ons waardoor ze de zaak niet meer op durven te duiken, maar als je dat wel zou doen zou je er ook achter komen en bovendien is inmiddels wel gebleken dat de EPO test van '98, net als bij Ulrich, gewoon positief was.

Riis heeft zelf de bekentenis gedaan en het hele verhaal van Telecom is ook boven gekomen over hoe het in 1996 zat, onder andere door Jeff D'Hont.

Nogmaals: Het enige verschil is dat bij Armstong er wel een bevoegde partij alles boven water is gaan halen en bij de andere renners dook niemand er zo ver in terwijl er net zoveel rook te zien was als bij Armstrong.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:06:45 #243
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_141325312
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:04 schreef OProg het volgende:

[..]

Ullrich is net zo betrapt als Armstrong in feite. Alleen bij Armstrong gingen ze de onderste steen boven halen en bij Ullrich is het door blijven modderen.

Pantani heeft zo'n status en is niet meer onder ons waardoor ze de zaak niet meer op durven te duiken, maar als je dat wel zou doen zou je er ook achter komen en bovendien is inmiddels wel gebleken dat de EPO test van '98, net als bij Ulrich, gewoon positief was.

Riis heeft zelf de bekentenis gedaan en het hele verhaal van Telecom is ook boven gekomen over hoe het in 1996 zat.

Het enige verschil is dat bij Armstong er wel een bevoegde partij alles boven water is gaan halen en bij de andere renners terwijl er net zoveel rook was niet.
Het grootste verschil met Armstrong is dat die anderen niet overal luid stonden te roepen dat ze 'clean' waren en iedereen die het tegendeel beweerde zelf een proces aansmeerden of nog erger gewoon bedreigden zoals Armstrong deed. Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat men je wél gaat proberen te pakken als de kans zich voordoet. ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:16:03 #244
14505 OProg
A Life in Music
pi_141325649
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het grootste verschil met Armstrong is dat die anderen niet overal luid stonden te roepen dat ze 'clean' waren en iedereen die het tegendeel beweerde zelf een proces aansmeerden of nog erger gewoon bedreigden zoals Armstrong deed. Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat men je wél gaat proberen te pakken als de kans zich voordoet. ...
Dat inderdaad - plus het feit dat hij teveel had gewonnen waardoor het voor een Travis Tygart een prestigeproject was waarin hij zichzelf naar voren kon schuiven als iemand die het grootste schandaal uit de sport had weten bloot te leggen.

Er waren te veel mensen die er belang bij hadden dat zijn kop zou rollen. Terwijl ik denk dat Ulrich, naast dat het maar 1 tour betreft, dusdanig weinig vijanden heeft dat niemand er echt veel plezier bij heeft zijn kop op het hakblok te krijgen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 juni 2014 @ 13:20:00 #245
426493 crew  PippenScottie
pi_141325785
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:04 schreef OProg het volgende:

[..]

Ullrich is net zo betrapt als Armstrong in feite. Alleen bij Armstrong gingen ze de onderste steen boven halen en bij Ullrich is het door blijven modderen.

Pantani heeft zo'n status en is niet meer onder ons waardoor ze de zaak niet meer op durven te duiken, maar als je dat wel zou doen zou je er ook achter komen en bovendien is inmiddels wel gebleken dat de EPO test van '98, net als bij Ulrich, gewoon positief was.

Riis heeft zelf de bekentenis gedaan en het hele verhaal van Telecom is ook boven gekomen over hoe het in 1996 zat, onder andere door Jeff D'Hont.

Nogmaals: Het enige verschil is dat bij Armstong er wel een bevoegde partij alles boven water is gaan halen en bij de andere renners dook niemand er zo ver in terwijl er net zoveel rook te zien was als bij Armstrong.
Nee, het enige verschil is de WADA code.
Alle bij de IOC aangesloten sportbonden hebben dit geïmplementeerd en alle sporters hebben deze ondertekend.

De code stelt dat alle met dopinggebruik bepaalde uitslagen worden geschrapt tot een termijn van een x aantal jaar terug.

Pantani, Ullrich en Riis wonnen hun titels voor de invoering van de WADA code. Wat deze titels waard zijn, met de kennis van nu, laat ik aan een ieder over.

Armstrong heeft wel de WADA code ondertekend en wist dus precies wat hem te wachten stond als hij voor dopinggebruik zou worden geschorst.

Er wordt dus niet met twee maten gemeten, de maten zijn gewijzigd.
pi_141325952
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het grootste verschil met Armstrong is dat die anderen niet overal luid stonden te roepen dat ze 'clean' waren en iedereen die het tegendeel beweerde zelf een proces aansmeerden of nog erger gewoon bedreigden zoals Armstrong deed. Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat men je wél gaat proberen te pakken als de kans zich voordoet. ...
Dat inderdaad. Armstrong joeg velen tegen zich in het harnas, waarmee de kans groter wordt dat mensen uiteindelijk uit wrok uit de school klappen.

Ook moest hij zo nodig blijven domineren, zeven jaar op rij. Als hij nou een bescheiden tweevoudig of drievoudig winnaar was, waren ze misschien nooit zo diep gaan graven.
pi_141326026
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het grootste verschil met Armstrong is dat die anderen niet overal luid stonden te roepen dat ze 'clean' waren en iedereen die het tegendeel beweerde zelf een proces aansmeerden of nog erger gewoon bedreigden zoals Armstrong deed. Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat men je wél gaat proberen te pakken als de kans zich voordoet. ...
Wil ik nog aan toevoegen: dat is nou het verschil met Indurain. Die maakte geen vijanden.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:32:09 #248
14505 OProg
A Life in Music
pi_141326209
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:20 schreef PippenScottie het volgende:

De code stelt dat alle met dopinggebruik bepaalde uitslagen worden geschrapt tot een termijn van een x aantal jaar terug.

Armstrong heeft wel de WADA code ondertekend en wist dus precies wat hem te wachten stond als hij voor dopinggebruik zou worden geschorst.
Dat is indertijd ook al de discussie geweest. Die code is ingegaan op 1 januari 2004. Dus feitelijk gezien had hij er 5 over moeten houden dan, wat ook helemaal nergens over zou zijn gegaan.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_141326274
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:32 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat is indertijd ook al de discussie geweest. Die code is ingegaan op 1 januari 2004. Dus feitelijk gezien had hij er 5 over moeten houden dan, wat ook helemaal nergens over zou zijn gegaan.
Wat is daarin doorslaggevend? Het tijdstip waarop het onderzoek gestart wordt óf het moment waarop het bewijs rond is?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:40:13 #250
14505 OProg
A Life in Music
pi_141326489
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:34 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Wat is daarin doorslaggevend? Het tijdstip waarop het onderzoek gestart wordt óf het moment waarop het bewijs rond is?
Goede vraag. Dat zou ik eigenlijk niet weten. Die termijn is vanaf dit jaar opgerekt naar 10 jaar.
Daar zal vervolgens wel een juridische bepaling achter zitten wat mogelijk is. Ik weet ook niet precies hoe ze dit in reguliere strafzaken doen met verjaring.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_141326540
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:32 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat is indertijd ook al de discussie geweest. Die code is ingegaan op 1 januari 2004. Dus feitelijk gezien had hij er 5 over moeten houden dan, wat ook helemaal nergens over zou zijn gegaan.
Het is al weer een tijdje terug, maar de USADA had wel een aantal argumenten waarom de verjaringstermijn in het geval Armstrong niet zou gelden. Volgens mij beweerden ze dat omdat er verzwarende omstandigheden waren (liegen onder ede, bedreigen van getuigen), de verjaringstermijn verviel, en omdat de feiten gingen over een langere periode die begon voor een mogelijke verjaringstermijn moeten die feiten in het gehele tijdvak bekeken worden, ook voor 8 jaar. Ik weet niet meer precies hoe ze het formuleerden, maar hier kwam de bewering van het USADA ongeveer op neer.

Uiteindelijk heeft Armstrong zich hier niet tegen verzet, dat had hij bij het CAS gedaan, dus zijn advocaten zullen wel gedacht hebben dat er niet veel tegenin te brengen was.
  zondag 29 juni 2014 @ 17:59:43 #252
56724 Wombcat
rent wiel
pi_141687392
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:42 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Het is al weer een tijdje terug, maar de USADA had wel een aantal argumenten waarom de verjaringstermijn in het geval Armstrong niet zou gelden. Volgens mij beweerden ze dat omdat er verzwarende omstandigheden waren (liegen onder ede, bedreigen van getuigen), de verjaringstermijn verviel, en omdat de feiten gingen over een langere periode die begon voor een mogelijke verjaringstermijn moeten die feiten in het gehele tijdvak bekeken worden, ook voor 8 jaar. Ik weet niet meer precies hoe ze het formuleerden, maar hier kwam de bewering van het USADA ongeveer op neer.

Uiteindelijk heeft Armstrong zich hier niet tegen verzet, dat had hij bij het CAS gedaan, dus zijn advocaten zullen wel gedacht hebben dat er niet veel tegenin te brengen was.
Beetje late reactie, maar klopt idd. In de amerikaanse wet (of jurisprudentie) is vastgelegd dat als iemand stelselmatig het proces om tot de waarheid te komen negatief beïnvloedt, door leugens onder ede of intimidatie, dan geldt de verjaringstermijn niet. Dat was idd de argumentatie van de USADA. Waartegen Armstrong niet in beroep ging, omdat hij (zoals hij toen zei) "de leugens zat was". (Hiermee doelde hij toen op de leugens van anderen, die dus geen leugens bleken).
in a crowd you lose humanity
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 juli 2014 @ 16:24:51 #253
862 Arcee
Look closer
pi_142447431
quote:
'Armstrong had goed gesprek met UCI'


Lance Armstrong heeft in mei uitgebreid gesproken over zijn dopingverleden met een commissie van de internationale wielrenunie UCI. Dat melden diverse Amerikaanse media vandaag. Volgens zijn advocaat Elliot Peters is de ontmaskerde oud-Tourwinnaar ruim 7 uur met vertegenwoordigers van de UCI bijeen geweest in een hotel in Washington.

Het was een 'zeer goede bijeenkomst' geweest waarin Armstrong volledige medewerking heeft gegeven. Peters noemde geen details maar stelde wel dat er geen akkoord is bereikt over een mogelijke reducering van zijn levenslange schorsing. Armstrong, die onder meer zijn zeven Tourzeges moest inleveren, zou daar ook niet om hebben gevraagd.

Bron: Volkskrant
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 juli 2014 @ 20:01:43 #254
862 Arcee
Look closer
pi_142728374
Nu docu op Nederland 3.

quote:
20.00-21.35 uur 3DOC:STOP AT NOTHING

Documentaire over Lance Armstrong

De tegenstanders van Lance Armstrong
laten zien hoe de ex-wielrenner door
middel van bedrog,pesterijen en
machtmisbruik de sportwereld in zijn
greep hield.

Naar mate de jaren vorderden en de
successen zich opstapelden,veranderde
Armstrong in een wraakzuchtig en
dominant mens,die iedereen die tegen
hem was de mond snoerde of probeerde
kapot te maken.
pi_142728491
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:01 schreef Arcee het volgende:
Nu docu op Nederland 3.

[..]

Thx.

Ik had er niet meer aan gedacht.
pi_142728706
Pfff hoe die Indurain daar over Armstrong klapt in die tijdrit, erg knap zo zonder doping
pi_142728739
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:12 schreef VreemdeEend het volgende:
Pfff hoe die Indurain daar over Armstrong klapt in die tijdrit, erg knap zo zonder doping
Die reed nog met de oude vertrouwde pot Belge. ^O^ :')
pi_142728831
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:13 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Die reed nog met de oude vertrouwde pot Belge. ^O^ :')
Van dokter Conconi zeker ;) Ook zwaar aan de epo hoor.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:20:08 #259
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_142728944
Door de mand docu over Armstrong ...
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_142728991
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:16 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Van dokter Conconi zeker ;) Ook zwaar aan de epo hoor.
Hé ik post niet voor niks ' :') '. ;)
pi_142729305
Betsy :D
pi_142729372
Was een goede test die nieuwe epotest uit 2000 ^O^
pi_142729421
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:21 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Hé ik post niet voor niks ' :') '. ;)
Te snel gereageerd. Niet goed gekeken.
pi_142729744
betsy :r
pi_142730259
Armstrong :r :r :r
pi_142730312
Zielig persoon die Armstrong. :r
pi_142730448
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Zielig persoon die Armstrong. :r
Hi Betsy is it really you?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:05:37 #268
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_142730449
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Zielig persoon die Armstrong. :r
Steeds ongeloofwaardiger, maar daarmee de hele wielerport van toen ... EN nu ...
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_142730544
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:05 schreef chufi het volgende:

[..]

Steeds ongeloofwaardiger, maar daarmee de hele wielerport van toen ... EN nu ...
Ik heb het niet over zijn doping gebruik maar zijn gemanipuleer en bedreigen van mensen.
  Redactie Sport vrijdag 25 juli 2014 @ 21:08:27 #270
274204 crew  Mexicanobakker
pi_142730555
Ik kijk ook even. Wat kwam er al langs?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_142730565
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:05 schreef Waterbed het volgende:

[..]

Hi Betsy is it really you?
Jij vind Armstrong normaal? Die gast is ziek in z'n hoofd.
  Redactie Sport vrijdag 25 juli 2014 @ 21:09:03 #272
274204 crew  Mexicanobakker
pi_142730579
Landis, wat een cowboy was dat _O-
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:09:40 #273
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_142730599
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:08 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik heb het niet over zijn doping gebruik maar zijn gemanipuleer en bedreigen van mensen.
Ja hou daar maar over op das helemaal een grote doofpot ... die langzaam afkoeld ...
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_142730671
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:08 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Jij vindt Armstrong normaal? Die gast is ziek in z'n hoofd.
Nee, ben het met je eens.
Alleen ondanks al zijn misdaden heb ik wel toen van hem genoten als kleine jongen.
pi_142730742
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:11 schreef Waterbed het volgende:

[..]

Nee, ben het met je eens.
Alleen ondanks al zijn misdaden heb ik wel toen van hem genoten als kleine jongen.
O ik heb ook wel genoten in die jaren.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:15:59 #276
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_142730824
Ik ben nooit volledig overtuigd geweest... Ben wat ouder ... Ik doe ook niet aan gele bandjes en zo ..
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_142730985
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:15 schreef chufi het volgende:
Ik ben nooit volledig overtuigd geweest... Ben wat ouder ... Ik doe ook niet aan gele bandjes en zo ..
Volgens mij geloofde ik hem eerst wel enigzins (iemand die genezen is van kanker gaat toch niet gebruiken?), maar later ben ik cynischer geworden.

Met Livestrong had ik op zich geen problemen, al vond ik Armstrong te veel uitstralen "genezen van kaner is een keuze".
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:22:40 #278
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_142731050
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:21 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Volgens mij geloofde ik hem eerst wel enigzins (iemand die genezen is van kanker gaat toch niet gebruiken?), maar later ben ik cynischer geworden.

Met Livestrong had ik op zich geen problemen, al vond ik Armstrong te veel uitstralen "genezen van kaner is een keuze".
Ik twijvel nu zelfs of ie ooit kanker heeft gehad ..
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_142731077
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:22 schreef chufi het volgende:

[..]

Ik twijvel nu zelfs of ie ooit kanker heeft gehad ..
Serieus? Nee daar twijfel ik niet aan.
pi_142731131
De sporter Armstrong: _O_.
pi_142731165
Slappe zak
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:26:13 #282
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_142731192
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:23 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Serieus? Nee daar twijfel ik niet aan.
Het blijft een vreemd verhaal, maar OK als ie idd geld heeft opgehaald voor kanker. respect, maar ik vermoedt dat ie daar ook dik op verdient heeft ...
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_142731196
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:22 schreef chufi het volgende:

[..]

Ik twijvel nu zelfs of ie ooit kanker heeft gehad ..
Waarom? :')
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:27:37 #284
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_142731248
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:26 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Waarom? :')
Gewoon omdat het kan ..
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_142731290
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:26 schreef chufi het volgende:

[..]

Het blijft een vreemd verhaal, maar OK als ie idd geld heeft opgehaald voor kanker. respect, maar ik vermoedt dat ie daar ook dik op verdient heeft ...
Dat hij linksom of rechtsom verdiend heeft aan Livestrong geloof ik wel, maar hij heeft echt wel kanker gehad, daar twijfel ik niet aan.
pi_142731308
Prima docu ^O^
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:35:56 #287
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_142731634
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:28 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dat hij linksom of rechtsom verdiend heeft aan Livestrong geloof ik wel, maar hij heeft echt wel kanker gehad, daar twijfel ik niet aan.
Ik denk het ook, maar ik zie gezien zn levensverhaal ook de mogelijkheid dat ie dat aan elkaar gelogen heeft .. Doktoren hadden nooit commentaar..

Mooi geweest , boekje Armstrong dicht,,, Nee want menen geloven nog steeds dat er meer is ... Maar het waarschijnlijk nooit zullen vertellen ..

Ik had ooit het genoegen met een NL doping wieler zondaar te mogen werken .. Ik heb het er nooit met hem over gehad omdat het niets met het werk te maken had en een goede gast was en daarnaast was het al 30 jaar terug of zo .. :+
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:36:13 #288
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_142731646
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Prima docu ^O^
Zeker ! ^O^
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_142731841
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:35 schreef chufi het volgende:

[..]

Ik denk het ook, maar ik zie gezien zn levensverhaal ook de mogelijkheid dat ie dat aan elkaar gelogen heeft .. Doktoren hadden nooit commentaar..

Doktoren hebben natuurlijk beroepsgeheim.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 juli 2014 @ 21:42:50 #290
426493 crew  PippenScottie
pi_142731883
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:41 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Doktoren hebben natuurlijk beroepsgeheim.
Behalve als ze onder ede worden verhoord...
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:43:15 #291
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_142731900
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:41 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Doktoren hebben natuurlijk beroepsgeheim.
Geloof je dat die daar een eed hebben afgelegd met die scheve medische wetgeving daar...

Ja ik heb wel ooit een eed afgelegd idd ..
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_142732014
Goed ik ken de wetgeving daar niet dus misschien is dat geen reden.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 22:30:05 #293
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_142733823
Mocht je voor een medische raad gehoord worden moet je natuurlijk de waarheid vetrtellen ,.. Volgens mij is dat hier niet eens ter sprake geweest ,, .. Of misschien wel .. Armstrong moe .. :W
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  Redactie Sport vrijdag 25 juli 2014 @ 22:31:33 #294
274204 crew  Mexicanobakker
pi_142733876
wat een boevenbende
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_142733911
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:35 schreef chufi het volgende:
Ik denk het ook, maar ik zie gezien zn levensverhaal ook de mogelijkheid dat ie dat aan elkaar gelogen heeft .. Doktoren hadden nooit commentaar..


ziet er wel fake uit inderdaad
  Redactie Sport vrijdag 25 juli 2014 @ 22:39:03 #296
274204 crew  Mexicanobakker
pi_142734137
Maar goed, uiteindelijk pakte iedereen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_142734193
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 22:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar goed, uiteindelijk pakte iedereen.
ja deze docu had je ook kunnen maken als ullrich 7 keer had gewonnen
  Redactie Sport vrijdag 25 juli 2014 @ 22:42:28 #298
274204 crew  Mexicanobakker
pi_142734264
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 22:40 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

ja deze docu had je ook kunnen maken als ullrich 7 keer had gewonnen
Telekom, CSC, Once enzo. Armstrong bespeelde natuurlijk wel de media en had een netwerk achter zich dat tegenstanders zwart maakte, dat vind ik wel redelijk kwalijk aan hem. En dat constante trekken van de kankerkaart vind ik ook vrij treurig, maar wel begrijpelijk
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_142734310
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 22:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Telekom, CSC, Once enzo. Armstrong bespeelde natuurlijk wel de media en had een netwerk achter zich dat tegenstanders zwart maakte, dat vind ik wel redelijk kwalijk aan hem. En dat constante trekken van de kankerkaart vind ik ook vrij treurig, maar wel begrijpelijk
Er is maar één renner die op het podium is geëindigd in de Armstrong-jaren die nooit betrokken is geweest bij een dopingzaak.
  Redactie Sport vrijdag 25 juli 2014 @ 22:44:33 #300
274204 crew  Mexicanobakker
pi_142734345
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 22:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Er is maar één renner die op het podium is geëindigd in de Armstrong-jaren die nooit betrokken is geweest bij een dopingzaak.
Klöden?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_142734604
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 22:40 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

ja deze docu had je ook kunnen maken als ullrich 7 keer had gewonnen
Nou nee. Volgens mij heeft Ullrich namelijk niemand bedreigd en zo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')