Ik rits vaak wel pas op het eind van de strook, zo staat het ook aangegeven. Als de situatie dit niet toelaat heb je kans dat ik er wat eerder tussen ga, maar geen 300m van tevoren en ik ga ook niet bovenop de rem staan. Dus zeker niet koste wat het kost.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jij bent natuurlijk zo'n figuur die koste wat het kost pas ritst bij de verdrijvingsvlakken. Ritsen hoort gewoon zodra je voorbij het bord bent er ruimte is. Maar het aantal figuren die pas helemaal op het laatst ritsen - terwijl er terug gewoon ruimte is - zie ik veel vaker dan zo'n treuzelaar.
Er staat helemaal niet aangegeven dat je echt op het allerlaatste stukje moet gaan ritsen. Als je 300m eerder niet kon ritsen krijg je 300m lang de tijd om dit alsnog te doen. Het zou een chaos worden als echt iedereen alles op allerlaatste moment zou doen en dan heb ik het niet alleen over het ritsen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:51 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Ik rits vaak wel pas op het eind van de strook, zo staat het ook aangegeven. Als de situatie dit niet toelaat heb je kans dat ik er wat eerder tussen ga, maar geen 300m van tevoren en ik ga ook niet bovenop de rem staan. Dus zeker niet koste wat het kost.
Dit.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:09 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Er staat helemaal niet aangegeven dat je echt op het allerlaatste stukje moet gaan ritsen. Als je 300m eerder niet kon ritsen krijg je 300m lang de tijd om dit alsnog te doen. Het zou een chaos worden als echt iedereen alles op allerlaatste moment zou doen en dan heb ik het niet alleen over het ritsen.
1 keer ben ik geflitst. Ik was verbaasd en keek meteen op mijn teller. De meter stond iets onder de 60 (was ik me niet van bewust). Na 6 weken de boete binnengekregen, geconstateerde snelheid was 58 minus 3 km correctie = 55 km/u. Het klopt dus niet wat jij zegt met je mag best 55 of 60 rijden op je teller.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:06 schreef practics het volgende:
[..]
Ja maar dat is zelfde als mensen die met 40 langs een flitspaal heen rijden. Joh je kunt er rustig met 50 langs desnoods zelfs nog 55/60 (op je teller dan hé)
Het hangt uiteraard wel van je daadwerkelijke tellerafwijking af; bij de meeste auto's is het geen probleem. Die van jou is dan blijkbaar goed geijkt (of de flitspaal juist niet)quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:11 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
1 keer ben ik geflitst. Ik was verbaasd en keek meteen op mijn teller. De meter stond iets onder de 60 (was ik me niet van bewust). Na 6 weken de boete binnengekregen, geconstateerde snelheid was 58 minus 3 km correctie = 55 km/u. Het klopt dus niet wat jij zegt met je mag best 55 of 60 rijden op je teller.
Nooit het onderbord met de tekst Ritsen vanaf hier gezien? Vanaf hier...dus niet: driehonderd meter verderop.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:51 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Ik rits vaak wel pas op het eind van de strook, zo staat het ook aangegeven. Als de situatie dit niet toelaat heb je kans dat ik er wat eerder tussen ga, maar geen 300m van tevoren en ik ga ook niet bovenop de rem staan. Dus zeker niet koste wat het kost.
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:11 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
1 keer ben ik geflitst. Ik was verbaasd en keek meteen op mijn teller. De meter stond iets onder de 60 (was ik me niet van bewust). Na 6 weken de boete binnengekregen, geconstateerde snelheid was 58 minus 3 km correctie = 55 km/u. Het klopt dus niet wat jij zegt met je mag best 55 of 60 rijden op je teller.
Auto's worden fabriek af al geleverd met een afwijking op de teller, dit word zelfs verplicht door de wetgeving. Dus dan hou je 2 oorzaken over, je banden/velg maat wijkt af van origineel. Of het is een schade auto geweest die nader hand opnieuw is geijkt. (Want ijken heeft voor de rest geen nut voor een normale burger.) Heb geen idee wat ze eigenlijk doen met Politie auto's die naderhand weer worden verkocht, dus daar zit ook nog een mogelijkheid.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:15 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het hangt uiteraard wel van je daadwerkelijke tellerafwijking af; bij de meeste auto's is het geen probleem. Die van jou is dan blijkbaar goed geijkt (of de flitspaal juist niet)
Als dat bord er staat betekend het dat je vanaf daar moet gaan ritsen. Ik heb het over een compleet ander bord. Dus diegene waarop staat ritsen over 300 meter, dus niet vanaf hier.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:54 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nooit het onderbord met de tekst Ritsen vanaf hier gezien? Vanaf hier...dus niet: driehonderd meter verderop.
Beetje moeilijk te geloven. Heb je hier een bron van?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:08 schreef practics het volgende:
[..]
[..]
Auto's worden fabriek af al geleverd met een afwijking op de teller, dit word zelfs verplicht door de wetgeving.
http://www.antisnelheidsbelasting.nl/tips.htmquote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:52 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Beetje moeilijk te geloven. Heb je hier een bron van?
Dat heb ik in een eerdere post al eens uitgelegd.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Klopt. Maar wie help je er dan mee om de knipper naar links aan te zetten?
Degene die rechts zou staan? Die moet ook blijven wachten als je het niet aan hebt staan omdat je dan rechtdoor zou gaan.
Die tegenover je? Die boeit alleen het verkeer dat daadwerkelijk van links aan komt en zal totaal geen interesse hebben in wat de auto tegenover hem doet.
Degene die links staat? Die boeit het al helemaal niet welke kant je op wilt, aangezien het best lang duurt voordat je 3/4 rond bent en hij dan al lang weg is waarschijnlijk.
Voor die achter je? Die boeit het ook niet waar je eraf wilt, als je maar duidelijk maakt dat je eraf gaat met richting naar rechts aan te geven zodat hij daar op kan reageren.
Dus nee. Ik zie echt totaal geen praktisch nut om van te voren dat ding naar links aan te maken.
Bij het ijken van een politieauto wordt de teller niet aangepast.Er wordt alleen een briefje gemaakt met tellersnelheden en werkelijke snelheden, zodat ze bijvoorbeeld kunnen zien dat 60 op de teller 55 echt is.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:08 schreef practics het volgende:
Heb geen idee wat ze eigenlijk doen met Politie auto's die naderhand weer worden verkocht, dus daar zit ook nog een mogelijkheid.
Klopt, er zit een geplastificeerd papiertje in de hoedenplank waarop de werkelijke snelheid staat in vergelijking tot de snelheid op de teller. Scheelt overigens bij 120 maar 5 km/u. Dus valt nog niks tegen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:29 schreef Light het volgende:
[..]
Bij het ijken van een politieauto wordt de teller niet aangepast.Er wordt alleen een briefje gemaakt met tellersnelheden en werkelijke snelheden, zodat ze bijvoorbeeld kunnen zien dat 60 op de teller 55 echt is.
Ja, en dan je afslag missen... Ik heb een keer bijna m'n afslag gemist omdat er zo'n eikel besloot die 4 vrachtwagens voor hem in te gaan halen met 0.1km/h verschil. Hij begon zo'n 10km voor mijn afslag. Hij was die eerste vrachtwagen net voorbij toen ik achter die vrachtwagen weer naar rechts kon. En ja, hij heeft mij behoorlijk in de ankers gedrukt toen hij naar de linkerbaan ging. Als de weg nou zou druk was geweest, maar er zat dus gewoon helemaal niets achter mij.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:51 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Als je hem voorlaat kun je zodra hij klaar is vol gas weer aansluiten
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:25 schreef Light het volgende:
[..]
Dat heb ik in een eerdere post al eens uitgelegd.
In beide gevallen weet je dat je moet blijven staan en is er dus geen verschil met het wel of niet aan hebben van het knipperlicht naar links. Het heeft dus geen enkel voordeel voor degene die aan het wachten is.quote:Bij mensen die geen richting aangeven verwacht je dat ze de rotonde blijven volgen, bij mensen die richting naar links aangeven weet je dat.
Het heeft wel een voordeel. Voorkennis. Ik vertel jou en alle anderen die mij kunnen zien alvast dat ik 3kwart ga. Beter voor de doorstroming als iedereen van te voren weet wat de ander gaat doen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
[..]
In beide gevallen weet je dat je moet blijven staan en is er dus geen verschil met het wel of niet aan hebben van het knipperlicht naar links. Het heeft dus geen enkel voordeel voor degene die aan het wachten is.
Voorkennis? Alleen jij weet wat je van plan bent. En dat komt doordat die knipper naar links blijkbaar meerdere betekennisen heeft op een rotonde...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:07 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Het heeft wel een voordeel. Voorkennis. Ik vertel jou en alle anderen die mij kunnen zien alvast dat ik 3kwart ga. Beter voor de doorstroming als iedereen van te voren weet wat de ander gaat doen.
Zoals het hoort. En het zal om bovenstaande reden waarschijnlijk nooit een regel worden. Je kan namelijk niet voor verschillende verrichtingen op dezelfde plek (rotonde in dit geval) het zelfde signaal gebruiken.quote:Ff voor de goede orde, knipper naar links op een rotonde doe ik ondertussen niet meer. Gewoon omdat sommige mensen te dom zijn om dit te begrijpen, en omdat het niet verplicht is, en omdat het in buitenland verboden is. Mocht het later toch nog een EU-regel worden, dan doe ik met alle plezier de knipper naar links weer aan. Mocht het definitief verboden worden, ook goed.
Zie en dat is dus het discussieniveau hier. Bedroevend laag.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 07:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wacht, ik doe mee.
Wel met een google maps link. Mogen jullie mij vertellen voor wie je hier van te voren je knipperlicht naar links aan zet als je de rotonde op rijdt.
Een dubbelbaans rotonde met een doorsnede van 200 meter:
https://maps.google.nl/ma(...)eerlen,+Limburg&z=18
En ik heb zelfs al 2 keer meegemaakt dat mensen daadwerkelijk die rotonde naar links oprijden (tegen de richting in dus).
Oh, dat begrijp ik wel degelijk. Maar waarom wil jij niet snappen dat het voor jou betekent dat je 3/4 rond wilt gaan, maar voor iemand anders betekent dat hij helemaal rond of half rond wilt gaan...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:53 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Zie en dat is dus het discussieniveau hier. Bedroevend laag.
Je snapt toch zelf ook wel dat er uitzonderingen zijn? Op dergelijke grote rotondes is het inderdaad niet nuttig. Maar dat betekent niet dat je nu opeens richting aangeven naar links op normale rotondes of minirotondes onderuit gehaald hebt met je argumenten.
Het is nog steeds nuttig voor andere weggebruikers als jij duidelijk aangeeft waar je heen gaat op een rotonde door links richting aan te geven. Want dat heeft namelijk niks te maken met grote rotondes, maar slaat op rotondes in het algemeen. Dus ook en vooral op de normale rotondes en minirotondes.
Mensen, reageer alsjeblieft niet meer op RealBizkit666. Hij begrijpt namelijk niet dat er ook andere mensen zijn die je zien oprijden zoals iemand die rechts van je aan komt rijden of iemand tegenover je.
Omdat het dat niet betekent. Het betekent voor een ander dat jij er niet af gaat en daarmee verschaf je voor iedereen op de rotonde duidelijkheid.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Oh, dat begrijp ik wel degelijk. Maar waarom wil jij niet snappen dat het voor jou betekent dat je 3/4 rond wilt gaan, maar voor iemand ander betekent dat hij helemaal rond of half rond wilt gaan...
Dat betekent geen knipperlicht ook. Bij helemaal rond, bij 3/4 rond en zelfs bij half rond. En zelfs bij alle rotondes met 2,5,6,7 of meerdere afslagen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:02 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Omdat het dat niet betekent. Het betekent voor een ander dat jij er niet af gaat en daarmee verschaf je voor iedereen op de rotonde duidelijkheid.
En als het betekent dat je er niet af gaat (wat ik dikgedrukt heb), dan moet het bij half rond dus ook. Want je gaat er niet de eerste afslag af.quote:Als jij helemaal of half rond wilt gaan dan geef je geen richting aan naar links. Omdat je dan niet linksaf gaat bij de rotonde.
Lieve schat, het betekent dat je bij dat knooppunt linksaf slaat. Wat is daar onduidelijk aan?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat betekent geen knipperlicht ook. Bij helemaal rond, bij 3/4 rond en zelfs bij half rond. En zelfs bij alle rotondes met 2,5,6,7 of meerdere afslagen.
Altijd duidelijk dus.
[..]
En als het betekent dat je er niet af gaat (wat ik dikgedrukt heb), dan moet het bij half rond dus ook. Want je gaat er niet de eerste afslag af.
Snap je nu eindelijk dat je jezelf eigenlijk tegenspreekt?
Je moet het knipperlicht aan doen als je aan wilt geven dat je erop wilt blijven, maar niet als je de tweede afslag neemt... Lekker duidelijk.
En nu betekent het alweer dat het alleen linksaf is? Je bent echt verwarrend bezig. Net was het ook nog om aan te geven dat je erop blijft. Wat is het nu?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:12 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Lieve schat, het betekent dat je bij dat knooppunt linksaf slaat. Wat is daar onduidelijk aan?
Daarbij, lees goed, daarbij, geeft het voor de andere mensen inderdaad aan dat je er niet af gaat. Maar dat is niet waarom je het doet, het is om duidelijk aan te geven dat je linksaf gaat en de rotonde driekwart neemt. Niet meer, niet minder. Dus ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Het is alleen een bijkomende functionaliteit.
Er zijn meer dan genoeg onoverzichtelijke rotondes in dit landje.quote:Net zoals dat je voor een rotonde al je richtingaanwijzer naar rechts aan kunt doen om aan te geven dat je op die rotonde rechtsaf slaat.
En iedereen op een rotonde kan zien dat jij linksaf gaat. Een rotonde is niet zo groot dat je op een gegeven moment iemand uit het oog verliest waardoor je opeens niet meer zien kunt waar die gene vandaan kwam of waar die gene heen ging.
Nee hoor, ik zeg toch nog steeds dat het ook is om aan te gevend at je er daar niet af gaat? Maar dat is bijzaak zeg ik ook net. Dat is niet waarom je het doet en je gebruikt het ook niet om aan te geven dat je er daar niet af gaat. Je gebruikt het om aan te geven dat je linksaf slaat op dat knooppunt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En nu betekent het alweer dat het alleen linksaf is? Je bent echt verwarrend bezig. Net was het ook nog om aan te geven dat je helemaal rond ging. Wat is het nu?
En hoe geef je dan aan op een rotonde met 5 afslagen dat je de 4e wilt hebben? Want blijkbaar mag je alleen nog maar "linksaf".
[..]
Er zijn meer dan genoeg onoverzichtelijke rotondes in dit landje.
Waaronder die wat ik zei, daar ziet degene die tegenover je staat of rechts staat je echt niet...
Als het een rotonde is met drie afslagen waarbij je bijvoorbeeld rechtdoor kunt of linksaf, dan geef ik ook gewoon richting naar links aan. Kun je alleen rechtdoor en naar rechts, dan geef ik geen richting naar links aan.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dit zijn dingen die alleen tellen voor overzichtelijke rotondes met 4 afslagen.
Daarom ook mijn vraag hoe jullie dat doen bij rotondes met een ander aantal afslagen. Daar heb ik nog steeds geen antwoord op gekregen omdat jullie het waarschijnlijk zelf ook niet weten en maar wat doen.
Precies wat ik dacht. Elke rotonde heeft bij jullie andere regels. Lekker duidelijk inderdaad... not...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:28 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Als het een rotonde is met die afslagen waarbij je bijvoorbeeld rechtdoor kunt of linksaf, dan geef ik ook gewoon richting naar links aan. Kun je alleen rechtdoor en naar rechts, dan geef ik geen richting naar links aan.
Is het een rotonde met vijf afslagen of meer dan geef ik geen richting aan omdat het dan verwarrend is.
Duidelijk toch?
En dus doe je nooit richting naar links aan omdat er geen afslagen naar links zijn...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:28 schreef BlackLining het volgende:
Je kunt het ook verder doortrekken. Een ringweg is immers ook een soort grote rotonde.
Zoals al vaker gezegd, een rotonde is gewoon een doorgaande weg. Vandaar dat voorrangsregels ook gewoon hetzelfde zijn met betrekking tot het op- en afrijden van een rotonde.
Oh dus omdat het voor jou te moeilijk is doe je het niet?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht. Elke rotonde heeft bij jullie andere regels. Lekker duidelijk inderdaad... not...
Ik kan gelukkig bij elke rotonde hetzelde ritueel herhalen zonder er over na te denken hoe ik het nu eens ga doen.
Een rotonde is een knooppunt en bij een knooppunt geef je ook aan waar je heen gaat.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En dus doe je nooit richting naar links aan omdat er geen afslagen naar links zijn...
Doe ik ook. Naar rechts als ik eraf ga... De enige afslaande richting die je op kunt gaan op een rotonde.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:31 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Een rotonde is een knooppunt en bij een knooppunt geef je ook aan waar je heen gaat.
Ik ga niet meer op jou reageren want feit is dat je het gewoon niet wilt begrijpenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Doe ik ook. Naar rechts als ik eraf ga... De enige afslaande richting die je op kunt gaan op een rotonde.
Ik begrijp het wel. Jullie proberen duidelijkheid te verschaffen op een overzichtelijke rotonde met 4 afslagen. Niets mis mee. Maar zodra jullie een andere situatie hebben doen jullie maar wat.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:33 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik ga niet meer op jou reageren want feit is dat je het gewoon niet wilt begrijpen.
Jij haalt dingen erbij bij onze uitleg. Nu wil ik het ff omdraaien. Wat als we op een kruispunt staan met ipv 4 wegen 5 of 6 wegen? 1 weg is bijv tussen rechtdoor en linksaf, zo een bosweggetje of zo. Ik wil dat schuine weggetje pakken. Hoe doe ik dit? Linkerknipperlicht magnie van jullie want ik ga fysiek niet naar links. Geen knipperlicht magnie want ik ga fysiek niet rechtdoor. Wat nu? Gefaseerd linkerknipper aan en uit zetten misschien?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel. Jullie proberen duidelijkheid te verschaffen op een overzichtelijke rotonde met 4 afslagen. Niets mis mee. Maar zodra jullie een andere situatie hebben doen jullie maar wat.
Terwijl elke rotonde in de basis exact hetzelfde behandeld kan worden, doen jullie dat niet. Dat is gewoon vreemd.
De wegen aan de linkerkant, daar moet je links afslaan, de wegen aan de rechterkant moet je rechts afslaan. Voor alle wegen die dus aan je rechterkant liggen, doe je het knipperlicht naar rechts aan, voor alle wegen aan de linkerkant het knipperlicht naar links. Dat is toch in de basis hetzelfde als de doorgaande weg naar (bijvoorbeeld) rechts draait, en je 2 afslagen naar links hebt, daar geef je toch ook gewoon voor beide afslagen naar links, het knipperlicht naar links aan.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:20 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Jij haalt dingen erbij bij onze uitleg. Nu wil ik het ff omdraaien. Wat als we op een kruispunt staan met ipv 4 wegen 5 of 6 wegen? 1 weg is bijv tussen rechtdoor en linksaf, zo een bosweggetje of zo. Ik wil dat schuine weggetje pakken. Hoe doe ik dit? Linkerknipperlicht magnie van jullie want ik ga fysiek niet naar links. Geen knipperlicht magnie want ik ga fysiek niet rechtdoor. Wat nu? Gefaseerd linkerknipper aan en uit zetten misschien?
Maar je gaat fysiek niet echt naar links? Waarom dan toch de linkerknipperlicht gebruiken. Is toch NERGENS voor nodig. Absurd gewoon. (natuurlijk ben ik niet serieus maar zo neuken jullie onze linkerknipperlichttheorie nou ook continu).quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De wegen aan de linkerkant, daar moet je links afslaan, de wegen aan de rechterkant moet je rechts afslaan. Voor alle wegen die dus aan je rechterkant liggen, doe je het knipperlicht naar rechts aan, voor alle wegen aan de linkerkant het knipperlicht naar links. Dat is toch in de basis hetzelfde als de doorgaande weg naar (bijvoorbeeld) rechts draait, en je 2 afslagen naar links hebt, daar geef je toch ook gewoon voor beide afslagen naar links, het knipperlicht naar links aan.
Dit heeft er mee te maken dat je naar links afslaat. Daarvoor moet je het knipperlicht aan doen.
En nogmaals, er is een verschil tussen naar links afslaan en naar links gaan.
En nee, een kruispunt is niet hetzelfde als een rotonde. Dus je kunt de situaties niet hetzelfde behandelen.
Ik heb nooit iets over fysiek gezegd...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:40 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Maar je gaat fysiek niet echt naar links? Waarom dan toch de linkerknipperlicht gebruiken. Is toch NERGENS voor nodig. Absurd gewoon. (natuurlijk ben ik niet serieus maar zo neuken jullie onze linkerknipperlichttheorie nou ook continu).
Jij bent van de kamp antilinkerknipperoprotondes die steeds maar weer over fysiek ergens naar toe bewegen had als tegenargument van de linkerknipper. Dus je bent een ALKOR-lid en dus reken ik je de fysiek prietpraat net zo hard aan als elk ander lid, ook al heb je het niet zelf geschreven.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb nooit iets over fysiek gezegd...
Ik maak daarom een verschil tussen links afslaan en naar links gaan.
Verkeersregels hebben namelijk helemaal niets met de daadwerkelijk fysieke rijrichting te maken.
Hetzelfde met het knipperlicht op een voorsorteerstrook (uit een vorige discussie). Zodra je niet meer terug mag/kan naar een andere rijstrook ben je afgslagen. Van te voren moest je dan het knipperlicht aan doen, maar zodra je bent afgeslagen kan het uit. Dat je dan nog naar links moet gaan staat daar helemaal los van.
Dat is dan jammer. Want voor mij is er een duidelijk verschil tussen de fysieke handeling en de logische handeling.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:02 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Jij bent van de kamp antilinkerknipperoprotondes die steeds maar weer over fysiek ergens naar toe bewegen had als tegenargument van de linkerknipper. Dus je bent een ALKOR-lid en dus reken ik je de fysiek prietpraat net zo hard aan als elk ander lid, ook al heb je het niet zelf geschreven.
Op een voorsorteerstrook waar je zowel rechtdoor als een andere richting op kan, ben je nog niet afgeslagen en moet je sowieso je knipperlicht aan laten staan totdat je ook echt bent afgeslagen.quote:Ik weet nu dat je op voorsorteerstrook je knipper uit kan doen, ik laat het toch liever aan. Als ik een auto zie zonder knipper verwacht ik zelf dat ie rechtdoor gaat. Ik kan zelf niet altijd even goed zien of ze wel of niet op voorsorteerstrook staan en misschien gaat die mafkees toch rechtdoor en denkt ie dat dat duidelijk is voor anderen omdat de knipper uitstaat.
Snap ik, maar ook al is het een voorsorteerstrook voor links afslaan, dan nog laat ik hem liever aan.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:04 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is dan jammer. Want voor mij is er een duidelijk verschil tussen de fysieke handeling en de logische handeling.
[..]
Op een voorsorteerstrook waar je zowel rechtdoor als een andere richting op kan, ben je nog niet afgeslagen en moet je sowieso je knipperlicht aan laten staan totdat je ook echt bent afgeslagen.
Ik ben het met je eens. Dat doe ik ook, maar wel alleen op een enkelbaans voorsorteerstrook.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:06 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Snap ik, maar ook al is het een voorsorteerstrook voor links afslaan, dan nog laat ik hem liever aan.
Dat ligt er maar net aan hoeveel afstand je nog had tot die auto wat 100/110 reed. Als dat minder dan 70 meter was dan tref jij geen blaam. Was het meer, dan wel.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:22 schreef Kloonhommel het volgende:
Nieuw vraagstuk: Stel, je rijdt op de A4 vanaf Den Haag richting Zoetermeer. Je mag er 120 en je wisselt van baan om 120 te kunnen blijven rijden. Uiteindelijk zie je een lege linkerbaan en de auto voor jou rijdt 100 of 110. Je gaat naar links en klimt weer naar 120. In je achteruitkijkspiegel zie je een autootje dat nog ver is maar dan zie je ineens dat hij met zijn grootlicht flitst en dat hij toch best wel erg snel dichterbij komt. Je checkt mijn snelheid, 120 klopt. Je kijkt opnieuw in je spiegel en hij is verdwenen, rechterspiegel en ja hoor je ziet hem al via jouw rechterraam voorbij scheuren. Hij gaat voor je uit rijden en mindert vaart en gebaart in zijn spiegel dat je zit te slapen.
Dit alles heeft bij elkaar 5 seconden geduurd of zo. Mijn vraag is, wat doen jullie dan? Ik kan de bestuurder ook beschrijven, sommigen zullen met vooroordelen komen, anderen gaan huilen, en de rest zal het misschien niets boeien.
Ja het was minder dan 70 mtr. En jouw rekenvoorbeeld geeft al aan dat hij dus 140 reed. En dus ga je naar links als je 120 wil blijven rijden en de baan is zoals eerder gezegd vrij. De auto in kwestie was nog heel ver achter mij. Dan ga je naar links en je passeert de auto waar je net achter zat met 120km/u op je teller. Dan zie je ineens in je spiegel een auto in de verte met flitsend groot licht en hij is in notime bij je. Je vraagt je ff af of je echt 120 rijdt of niet maar het is zo. Voordat je kan reageren is hij je rechts gepasseerd en gaat voor je uit rijden en maakt een slaapgebaar via zijn spiegel.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hoeveel afstand je nog had tot die auto wat 100/110 reed. Als dat minder dan 70 meter was dan tref jij geen blaam. Was het meer, dan wel.
Met een snelheidsverschil van 20 km/h heb je namelijk 5 seconden nodig om 70 meter te overbruggen.
Maar als hij je nog ingehaald heeft via rechts, dan ben je inderdaad te vroeg naar links gegaan.
Gewoon 120 blijven rijden en zodra er plaats is naar rechts. Voor een voertuig zonder optische signalen hoef je zelf niet de wet te overtreden.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:43 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ja het was minder dan 70 mtr. En dus ga je naar links als je 120 wil blijven rijden en de baan is zoals eerder gezegd vrij. De auto in kwestie was nog heel ver achter mij. Dan ga je naar links en je passeert de auto waar je net achter zat met 120km/u op je teller. Dan zie je ineens in je spiegel een auto in de verte met flitsend groot licht en hij is in notime bij je. Je vraagt je ff af of je echt 120 rijdt of niet maar het is zo.
Wat doe je dan?
Aangezien hij mij rechts passeerde was er dus plaats, ik wilde echter zelf nog een aantal autos inhalen en ik reed al de maximum snelheid.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gewoon 120 blijven rijden en zodra er plaats is naar rechts. Voor een voertuig zonder optische signalen hoef je zelf niet de wet te overtreden.
Leg mij aub eens uit waarom ik ogenblikkelijk naar rechts moet gaan omdat hij veel te hard rijdt op de snelweg? Stel je eens voor dat ik voor elke mafketel naar rechts ga, dan zou ikzelf nooit 120 kunnen rijden omdat ze op de middenbaan vaak toch langzamer dan 120 gaan. Dus ofwel moet ik 140 of zo gaan rijden of wel zit ik op de middenbaan vast.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gewoon 120 blijven rijden en zodra er plaats is naar rechts. Voor een voertuig zonder optische signalen hoef je zelf niet de wet te overtreden.![]()
Oh, edit... Dat maakt de situatie anders.
Dan was je inderdaad te langzaam met naar rechts te gaan.
Als iemand met hogere snelheid dit al kan, dan kan degene met lagere snelheid het eigenlijk al helemaal.
Als er plaats is om rechts ingehaald te worden, dan was er ook plaats om naar rechts te gaan om iemand die harder wilt rijden langs te laten.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:48 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Aangezien hij mij rechts passeerde was er dus plaats, ik wilde echter zelf nog een aantal autos inhalen en ik reed al de maximum snelheid.
Omdat je zoveel mogelijk rechts moet aanhouden?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:50 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Leg mij aub eens uit waarom ik ogenblikkelijk naar rechts moet gaan omdat hij veel te hard rijdt op de snelweg? Stel je eens voor dat ik voor elke mafketel naar rechts ga, dan zou ikzelf nooit 120 kunnen rijden omdat ze op de middenbaan vaak toch langzamer dan 120 gaan. Dus ofwel moet ik 140 of zo gaan rijden of wel zit ik op de middenbaan vast.
Ik ook niet, maar dit alles gebeurde zo snel, ene moment was de auto nog heel ver, de andere moment is ie al bij je en voor je u kon zeggen scheurt hij rechts langs je heen en maakt ie je uit voor slaapkop. De tyfus kunnen zulke mensen van mij krijgen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als er plaats is om rechts ingehaald te worden, dan was er ook plaats om naar rechts te gaan om iemand die harder wilt rijden langs te laten.
Het zal mij een zorg zijn of die te hard rijdt, ik ben geen moraalridder die persé mensen wil laten afremmen.
En als er geen plaats is, dan hebben ze maar langzamer te rijden. Je hoeft zelf namelijk geen wetten te overtreden voor zo iemand.
Als ik dat zou doen zou ik altijd en eeuwig 80-90 rijden omdat dat de gemiddelde snelheid op de rechtse baan is. En niks treinen, ik rij zelf ook treintje tussen alle autos als ik me moet aanpassen aan hun snelheid op welke baan dan ook ongeacht de snelheidslimiet.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Omdat je zoveel mogelijk rechts moet aanhouden?
Maar doordat mensen hier geen zin in hebben ontstaan er treintjes. En jij bent dus blijkbaar zo iemand die graag mee doet aan treintjes vorming (het liefste vooraan ook nog).
En door dat mensen dat denken, krijg je net dat probleem. Ik heb eigenlijk nooit het probleem dat ik onder de 110 uit kom als ik overal direct naar rechts terug ga. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Gelukkig heb ik dan ook een auto waarmee ik snel tussen een rij in kan duiken zonder dat daar iemand last van heeft.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:01 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Als ik dat zou doen zou ik altijd en eeuwig 80-90 rijden omdat dat de gemiddelde snelheid op de rechtse baan is. En niks treinen, ik rij zelf ook treintje tussen alle autos als ik me moet aanpassen aan hun snelheid op welke baan dan ook.
112 pk meer dan ik...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En door dat mensen dat denken, krijg je net dat probleem. Ik heb eigenlijk nooit het probleem dat ik onder de 110 uit kom als ik overal direct naar rechts terug ga. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Gelukkig heb ik dan ook een auto waarmee ik snel tussen een rij in kan duiken zonder dat daar iemand last van heeft.
En DSG waardoor ik geen kostbare tijd kwijtraak aan terugschakelen. Dat wordt voor me gedaan.quote:
Het is niet zozeer dat ie te hard rijdt, heel veel mensen rijden sowieso te hard, zo ook door een tunnel. Zo lang ze mij met rust laten en doorscheuren op een andere baan (iig links van mij) vind ik het prima. Rij ik echter zelf op de linkerbaan met de maximale toegestane snelheid, dan mag iedereen doodvallen van mij die mij met grootlicht of bumper op bumper opzij dwingt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En DSG waardoor ik geen kostbare tijd kwijtraak aan terugschakelen. Dat wordt voor me gedaan.
Maar we dwalen nu echt af. Ik ga eens kijken hoeveel irritante mensen ik tegenkom op mijn 50 km lange thuisreis.
Als er echter rechts van jou nog een baan vrij is heb je gewoon op te rotten.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:53 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat ie te hard rijdt, heel veel mensen rijden sowieso te hard, zo ook door een tunnel. Zo lang ze mij met rust laten en doorscheuren op een andere baan (iig links van mij) vind ik het prima. Rij ik echter zelf op de linkerbaan met de maximale toegestane snelheid, dan mag iedereen doodvallen van mij die mij met grootlicht of bumper op bumper opzij dwingt.
Jij bent gewoon degene die fout zit met dat onnodig linkshangen. En met 120km/u op de teller ligt de werkelijke snelheid rond de 110km/u dus je houdt het overige verkeer onnodig op. Ik had je ook rechts ingehaaldquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:00 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar dit alles gebeurde zo snel, ene moment was de auto nog heel ver, de andere moment is ie al bij je en voor je u kon zeggen scheurt hij rechts langs je heen en maakt ie je uit voor slaapkop. De tyfus kunnen zulke mensen van mij krijgen.
Ah dat gelul weer over werkelijke snelheid. Dat heb ik poosje geleden nog ontkracht. Ik heb geen sportvelgen maar standaarvelgen en ben geflitst toen ik net iets onder de 60 reed en op de boete stond ook keurig 58km/u.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jij bent gewoon degene die fout zit met dat onnodig linkshangen. En met 120km/u op de teller ligt de werkelijke snelheid rond de 110km/u dus je houdt het overige verkeer onnodig op. Ik had je ook rechts ingehaald
Ik rij zelf ook wel vaker onder de limiet hoor, gewoon benzinebesparing, maar altijd op de rechtse of de middelste baan waar het overige verkeer die snelheid ook heeft.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
Goed. Vandaag had ik dus iemand voor me rijden die wel het knipperlicht in de bocht aan deed, maar niet toen doe daadwerkelijk afsloeg...
Oh ja, een algemene. Mensen die 110 rijden als 100 de max is, en 110 rijden als 120 de max is...
Als iemand jou rechts in kan halen rij je echt wel onnodig links.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:23 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ah dat gelul weer over werkelijke snelheid. Dat heb ik poosje geleden nog ontkracht. Ik heb geen sportvelgen maar standaarvelgen en ben geflitst toen ik net iets onder de 60 reed en op de boete stond ook keurig 58km/u.
En hoezo het overige verkeer? 1 raceduivel maakt nog geen overige verkeer. En mooi dat je me rechts inhaalt, nu is het maar hopen dat er een keer toevallig een politiewagen dit ziet want de boete voor rechts inhalen is niet mis. Ik rij daartegenin niet onnodig links, ja voor de racertjes onder jullie wel ja. Ik ga vanzelf weer naar rechts, en niet in jullie opdracht
Is dat de uitkomst? Ik heb net 1 auto gepasseerd toen ik die raceduivel achter mij zag met groot licht dichterbij komen en nog voor ik iets kan doen heeft hij mij al rechts ingehaald. Stel dat ik wel meteen naar rechts was gegaan, dan waren we tegen elkaar gebotst. Snap je dat? Jullie hebben het beeld van een traag rijdende auto, dat is best vreemd als ik het overige verkeer wel kon passeren.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als iemand jou rechts in kan halen rij je echt wel onnodig links.
Ritsen doe je op het eind of vanaf het bord "vanaf hier ritsen". Ritsen moet vanaf één punt gebeuren, als mensen eerder beginnen met ritsen zullen andere mensen doorrijden tot het punt waar je wél moet gaan ritsen. Het gevolg is dan dat de linkerbaan vooral stil blijft staan en dat diegenen die doorrijden tot het ritspunt flink opschieten.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jij bent natuurlijk zo'n figuur die koste wat het kost pas ritst bij de verdrijvingsvlakken. Ritsen hoort gewoon zodra je voorbij het bord bent er ruimte is. Maar het aantal figuren die pas helemaal op het laatst ritsen - terwijl er terug gewoon ruimte is - zie ik veel vaker dan zo'n treuzelaar.
Ik kan iedereen rechts inhalen zelfs diegenen die op de rechter baan rijden (via de vluchtstrook). En zeg nou niet dat dat dan weer niet mag want rechts inhalen mag ook niet, te hard rijden ook niet, dus dan is iemand over de vluchtstrook inhalen ook valide.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als iemand jou rechts in kan halen rij je echt wel onnodig links.
Al had hij nog 300 overtredingen begaan, dat valt in het niets bij mensen die voor eigen rechter willen spelen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 05:12 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ik kan iedereen rechts inhalen zelfs diegenen die op de rechter baan rijden (via de vluchtstrook). En zeg nou niet dat dat dan weer niet mag want rechts inhalen mag ook niet, te hard rijden ook niet, dus dan is iemand over de vluchtstrook inhalen ook valide.
De persoon die rechts inhaalde was zelf a) te hard aan het rijden b) ook onnodig links aan het rijden c) groot licht gebruiken en als toetje d) iemand rechst in aan het halen, ik tel dus 4 overtredingen en dan zitten mensen hier zo'n persoon nog te verdedigen ook
Ik kan nergens uit opmaken dat Kloonhommel voor eigen rechter speelde. Trouwens, die persoon speelde zelf voor eigen rechter want iedereen moet maar oplazeren omdat hij zijn eigen regels er op na houdt. Maar vooral blijven verdedigen, komt waarschijnlijk omdat je zelf ook zo'n type bent die denkt dat de weg van jouw is en iedereen zich maar moet schikken aan jouw (wan)gedrag.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 06:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Al had hij nog 300 overtredingen begaan, dat valt in het niets bij mensen die voor eigen rechter willen spelen.
Het overtreden van regels heeft niets met eigen rechter te maken. Een rechter mag de regels namelijk niet breken. Dit is een overtreder, en degene die hem probeert te wijzen daarop is de rechter.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 06:55 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ik kan nergens uit opmaken dat Kloonhommel voor eigen rechter speelde. Trouwens, die persoon speelde zelf voor eigen rechter want iedereen moet maar oplazeren omdat hij zijn eigen regels er op na houdt. Maar vooral blijven verdedigen, komt waarschijnlijk omdat je zelf ook zo'n type bent die denkt dat de weg van jouw is en iedereen zich maar moet schikken aan jouw (wan)gedrag.
En de onnodig links/te hard rijdende grootlichtpiloot mag wel lekker doen waar hij zin in heeft, dat is tenslotte de strekking van je verhaal maar dan mag je me meteen uit gaan leggen waar de "zin" van de grootlichtpiloot meer recht van gelden heeft dan de "zin" van Kloonhommel want ja, daar zit dus een conflict en jij stelt dat Kloonhommel de grootlichtpiloot altijd zijn zin moet geven waarmee je dus aangeeft dat de grootlichtpiloot meer waarde heeft als mens dan Kloonhommel.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 07:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Kloonhommel is dus fouter bezig als hij mensen laat doodvallen als ze achter hem zitten en hij de max snelheid rijdt en opschuift wanneer hij daar zin in heeft.
Ja. Als iemand de regels bewust wilt overtreden dan mag je daar als burger niets tegen doen. Dat is wettelijk zo geregeld. Het enige wat je kunt doen is plaats maken en hem zijn gang laten gaan.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 08:03 schreef D0808 het volgende:
[..]
En de onnodig links/te hard rijdende grootlichtpiloot mag wel lekker doen waar hij zin in heeft, dat is tenslotte de strekking van je verhaal maar dan mag je me meteen uit gaan leggen waar de "zin" van de grootlichtpiloot meer recht van gelden heeft dan de "zin" van Kloonhommel want ja, daar zit dus een conflict en jij stelt dat Kloonhommel de grootlichtpiloot altijd zijn zin moet geven waarmee je dus aangeeft dat de grootlichtpiloot meer waarde heeft als mens dan Kloonhommel.
Sorry maar zo werkt het niet. Als ik in de rij sta bij de appie en er komt iemand die zich naar voren begint te duwen en trekken dan ga ik echt niet uit de weg. Jij wel begrijp ik, of je bent de duwer/trekker dan snap ik wel dat je graag wil zien dat iedereen maar voor je uit de weg gaat.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 08:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja. Als iemand de regels bewust wilt overtreden dan mag je daar als burger niets tegen doen. Dat is wettelijk zo geregeld. Het enige wat je kunt doen is plaats maken en hem zijn gang laten gaan.
Wacht, dus dat hele verhaal van plaats op de weg is rechts etc geldt niet meer omdat jij geen hebt om naar rechts te gaan omdat je iemand anders die te hard dwars wilt zetten?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:53 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat ie te hard rijdt, heel veel mensen rijden sowieso te hard, zo ook door een tunnel. Zo lang ze mij met rust laten en doorscheuren op een andere baan (iig links van mij) vind ik het prima. Rij ik echter zelf op de linkerbaan met de maximale toegestane snelheid, dan mag iedereen doodvallen van mij die mij met grootlicht of bumper op bumper opzij dwingt.
Onzin want hij was onnodig lang aan het linkshangen en dat lokt rechts inhalen uit. Als hij zich gewoon aan de regels had gehouden en meteen naar rechts gegaan was er niks aan de hand.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 06:55 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ik kan nergens uit opmaken dat Kloonhommel voor eigen rechter speelde. Trouwens, die persoon speelde zelf voor eigen rechter want iedereen moet maar oplazeren omdat hij zijn eigen regels er op na houdt. Maar vooral blijven verdedigen, komt waarschijnlijk omdat je zelf ook zo'n type bent die denkt dat de weg van jouw is en iedereen zich maar moet schikken aan jouw (wan)gedrag.
Als hij naast een vrachtauto reed dan kan hij niet rechts ingehaald worden. Je begint nu wat te verzinnen. Daarnaast hoef je dan inderdaad niet te schuiven want dat kan niet en je kan niet verplicht worden om zelf de wet te overtreden tenzij de auto achterop met optische signalen/geluiden reed.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 09:15 schreef D0808 het volgende:
[..]
Sorry maar zo werkt het niet. Als ik in de rij sta bij de appie en er komt iemand die zich naar voren begint te duwen en trekken dan ga ik echt niet uit de weg. Jij wel begrijp ik, of je bent de duwer/trekker dan snap ik wel dat je graag wil zien dat iedereen maar voor je uit de weg gaat.
Feit blijft dat Kloonhommel alle recht heeft om zich op de linkerbaan te begeven om een vrachtwagen in te halen, dat er vervolgens een mongool met hoge snelheid zich op zijn achterbumper vervoegt neemt zijn recht om daar ook aanwezig te zijn niet weg, tenzij we gaan vastleggen dat alleen verkeersovertreders zich op de linkerbaan mogen ophouden. Want puntje bij paaltje is het wel zo dat wanneer die grootlichtpiloot zich gewoon aan de snelheid had gehouden hij Kloonhommel helemaal niet was tegengekomen.
Gekken heb je helaas altijd.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:22 schreef Kloonhommel het volgende:
Nieuw vraagstuk: Stel, je rijdt op de A4 vanaf Den Haag richting Zoetermeer. Je mag er 120 en je wisselt van baan om 120 te kunnen blijven rijden. Uiteindelijk zie je een lege linkerbaan en de auto voor jou rijdt 100 of 110. Je gaat naar links en klimt weer naar 120. In je achteruitkijkspiegel zie je een autootje dat nog ver is maar dan zie je ineens dat hij met zijn grootlicht flitst en dat hij toch best wel erg snel dichterbij komt. Je checkt mijn snelheid, 120 klopt. Je kijkt opnieuw in je spiegel en hij is verdwenen, rechterspiegel en ja hoor je ziet hem al via jouw rechterraam voorbij scheuren. Hij gaat voor je uit rijden en mindert vaart en gebaart in zijn spiegel dat je zit te slapen.
Dit alles heeft bij elkaar 5 seconden geduurd of zo. Mijn vraag is, wat doen jullie dan? Ik kan de bestuurder ook beschrijven, sommigen zullen met vooroordelen komen, anderen gaan huilen, en de rest zal het misschien niets boeien.
Verdraai het maar als jij je daar beter door voelt. Ik weet niet beter dan dat ik niks verkeerd heb gedaan en ik kreeg de kans ook niet om te reageren. Snelheidsduivels kunnen sowieso van mij allemaal doodvallen, net als mensen die op allerlaatste moment ritsen of elkaar geen ruimte gunnen op de weg, maar zolang ze mij met rust laten is er helemaal niets aan de hand en zal ik hun geen strobreed in de weg liggen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 09:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wacht, dus dat hele verhaal van plaats op de weg is rechts etc geldt niet meer omdat jij geen hebt om naar rechts te gaan omdat je iemand anders die te hard dwars wilt zetten?
Nou, zo snel is de dsg ook weer niet als je naar een versnelling wil die niet klaar staat.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
En DSG waardoor ik geen kostbare tijd kwijtraak aan terugschakelen.
Max 0,6 seconden. Succes om dat handmatig te doen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:00 schreef OEM het volgende:
[..]
Nou, zo snel is de dsg ook weer niet als je naar een versnelling wil die niet klaar staat.
Voor de laatste keer, IK had de auto ingehaald en wilde er nog 1 of 2 inhalen, in ieder geval wilde ik een stuk 120 rijden ipv op de middenbaan 110 of langzamer te rijden. De auto die eerst heel klein in mijn spiegel was flitste al met grootlicht en hij was al die tijd al op de linkerbaan. De racer haalde dezelfde auto in als ik al deed (duh) en passeerde mij rechts voor ik er erg in had. Ik heb niemand moedwillig tegengehouden. Het is wel zo dat bumper aan bumper, of flitsen met groot licht mij niet motiveert om opzij te gaan, eerder het tegenovergestelde. Maar alles was al voorbij voor ik helemaal begreep wat er zojuist gebeurd was.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 12:13 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als hij naast een vrachtauto reed dan kan hij niet rechts ingehaald worden. Je begint nu wat te verzinnen. Daarnaast hoef je dan inderdaad niet te schuiven want dat kan niet en je kan niet verplicht worden om zelf de wet te overtreden tenzij de auto achterop met optische signalen/geluiden reed.
Maar zodra je er langs bent moet je wel gewoon direct schuiven, of er nu iets komt of niet. Maar extra blijven hangen omdat iemand harder rijd is gewoon strafbaar. Het voor eigen rechter spelen gedeelte...
Degene die te hard krijgt kan hoogstens een boete krijgen, de eigen rechter kan celstraf krijgen.
En ja, als iemand niet schuift dan haal ik rechts in. Daar hoef ik niet bij na te denken. Zoals ik al zei, ik ben geen heilig boontje. Jij blijkbaar wel en je bent zeker gefrustreerd dat je niet bij het KLPD in dienst bent.
Ik zag in linkerspiegel een auto in de verte. Te klein om wat voor belemmering te kunnen zijn voor hem of voor mij. Jij praat steeds het gedrag van de racer die overduidelijk ver boven 120 zat goed, dat zegt toch iets over jou en je rijstijl, zeker juist jouw auto met overdreven veel pk's.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
Zelfs met een verschil van 100 km/h heb je over 200 meter 5 seconden nodig.
En ga me niet vertellen dat je niet kunt zien dat er in die afstand niets achter je rijdt.
Max 0.6 seconden als je 1 versnelling terug wil. Als je snel snelheid wil maken ga je meestal meerdere versnellingen terug. Van 6 naar 4? Dan kun je gaan wachten op meneer DSG, want 4 zit op dezelfde koppeling als 6.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Max 0,6 seconden. Succes om dat handmatig te doen.
Onnodig linksrijden dusquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:02 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Voor de laatste keer, IK had de auto ingehaald en wilde er nog 1 of 2 inhalen, in ieder geval wilde ik een stuk 120 rijden ipv op de middenbaan 110 of langzamer te rijden. De auto die eerst heel klein in mijn spiegel was flitste al met grootlicht en hij was al die tijd al op de linkerbaan. De racer haalde dezelfde auto in als ik al deed (duh) en passeerde mij rechts voor ik er erg in had. Ik heb niemand moedwillig tegengehouden. Het is wel zo dat bumper aan bumper, of flitsen met groot licht mij niet motiveert om opzij te gaan, eerder het tegenovergestelde. Maar alles was al voorbij voor ik helemaal begreep wat er zojuist gebeurd was.
Ik begrijp dus uit al jullie asociale reacties dat het mij niet wordt gegund om 120 te rijden omdat ik zoveel mogelijk rechts tussen trager verkeer moet zitten om ruimte te maken voor racers. Hoe diep zijn jullie in godsnaam gezonken?
Ik rij net als jij dus ik ben het helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:02 schreef Kloonhommel het volgende:
Voor de laatste keer, IK had de auto ingehaald en wilde er nog 1 of 2 inhalen, in ieder geval wilde ik een stuk 120 rijden ipv op de middenbaan 110 of langzamer te rijden. De auto die eerst heel klein in mijn spiegel was flitste al met grootlicht en hij was al die tijd al op de linkerbaan. De racer haalde dezelfde auto in als ik al deed (duh) en passeerde mij rechts voor ik er erg in had. Ik heb niemand moedwillig tegengehouden. Het is wel zo dat bumper aan bumper, of flitsen met groot licht mij niet motiveert om opzij te gaan, eerder het tegenovergestelde. Maar alles was al voorbij voor ik helemaal begreep wat er zojuist gebeurd was.
Ik begrijp dus uit al jullie asociale reacties dat het mij niet wordt gegund om 120 te rijden omdat ik zoveel mogelijk rechts tussen trager verkeer moet zitten om ruimte te maken voor racers. Hoe diep zijn jullie in godsnaam gezonken?
Je kunt ook zeggen dat er anderen zijn die onnodig hardrijden.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:16 schreef OEM het volgende:
Onnodig linksrijden dus
Even naar rechts, racer komt voorbij, terug naar links, autootjes inhalen, en weer naar rechts.
En dat is een reden om je niet meer aan de verkeersregels te houden? Begin dan maar vast met achteruitrijden op de autosnelweg, want er rijden heel veel mensen harder dan wettelijk is toegestaan.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:21 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Je kunt ook zeggen dat er anderen zijn die onnodig hardrijden.
Ja, die verkeersregels he.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:24 schreef OEM het volgende:
En dat is een reden om je niet meer aan de verkeersregels te houden? Begin dan maar vast met achteruitrijden op de autosnelweg, want er rijden heel veel mensen harder dan wettelijk is toegestaan.
Is niet helemaal hetzelfde want de rechterrijstrook is een strook die gebruikt mag worden. De vluchtstrook is dat niet.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 05:12 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ik kan iedereen rechts inhalen zelfs diegenen die op de rechter baan rijden (via de vluchtstrook). En zeg nou niet dat dat dan weer niet mag want rechts inhalen mag ook niet, te hard rijden ook niet, dus dan is iemand over de vluchtstrook inhalen ook valide.
De persoon die rechts inhaalde was zelf a) te hard aan het rijden b) ook onnodig links aan het rijden c) groot licht gebruiken en als toetje d) iemand rechst in aan het halen, ik tel dus 4 overtredingen en dan zitten mensen hier zo'n persoon nog te verdedigen ook
Zoiets heb ik ook eens gehad. 's Avonds op de A58 een hele stoet vrachtwagens inhalen (ieder hooguit 50 meter uitelkaar). Rij ik met 130 km/uur (was toen nog 120 km/uur) de tweede van zo'n zeven vrachtwagens voorbij komt er zo'n flitsmobiel aanzetten. Zijn (ga ik vanuit) boodschap is mij niet geheel duidelijk. Tenzij je een blauw licht voert ga ik niet op de rem om me tussen vrachtwagens in te wurmen. Ook ga ik geen 150 rijden om de zaak te bespoedigen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:02 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ook dan niet. Je moet zo'n auto wel zo snel mogelijk vrije doorgang geven maar er staat nergens dat je te hard moet gaan rijden. (Onder het maximum blijven wordt vast ook niet gewaardeerd, maar da's een ander punt.)quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 12:13 schreef RealBizkit666 het volgende:
je kan niet verplicht worden om zelf de wet te overtreden tenzij de auto achterop met optische signalen/geluiden reed.
Als je voor een rood licht staat dan moet je er gewoon doorheen... Of hoe had je dan gedacht plaats te maken?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 14:35 schreef Light het volgende:
[..]
Ook dan niet. Je moet zo'n auto wel zo snel mogelijk vrije doorgang geven maar er staat nergens dat je te hard moet gaan rijden. (Onder het maximum blijven wordt vast ook niet gewaardeerd, maar da's een ander punt.)
Dat is maar de vraag.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 15:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
Als je voor een rood licht staat dan moet je er gewoon doorheen... Of hoe had je dan gedacht plaats te maken?
Je mag dan gewoon even over de stopstreep rijden zodat je kunt uitwijken.
Het is niet de bedoeling dat je dan over het kruispunt (of waar je dan ook staat) heen rijdt.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 16:05 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag.
Ik denk dat je toch een probleem hebt als je een ongeluk veroorzaakt.
Inderdaad maar om nou te blijven staan met zo'n loeiende auto achter je valt ook niet mee.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 16:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
Het is niet de bedoeling dat je dan over het kruispunt (of waar je dan ook staat) heen rijdt.
Maar als je een ongeluk veroorzaakt zul je wel een probleem hebben inderdaad. Dat zal ik niet ontkennen, het geeft je natuurlijk geen ontheffing om gevaar te veroorzaken.
Je weet hopelijk dat rechts inhalen een van de gevaarlijkste manoeuvres is die je kan uithalen? Oh nee dat weet je niet want je doet het graag en denkt er zelfs niet bij na (wat een verrassingquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 12:13 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En ja, als iemand niet schuift dan haal ik rechts in. Daar hoef ik niet bij na te denken.
Je weet hopelijk ook wie er schuldig is als het tot een ongeluk komt? Hint: het is niet de rechts-inhaler.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 16:54 schreef D0808 het volgende:
Je weet hopelijk dat rechts inhalen een van de gevaarlijkste manoeuvres is die je kan uithalen?
Heb je lekker veel aan als je beiden dood om een boom heengevouwen zit, wie er schuldig is.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 17:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Je weet hopelijk ook wie er schuldig is als het tot een ongeluk komt? Hint: het is niet de rechts-inhaler.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |