Ik rits vaak wel pas op het eind van de strook, zo staat het ook aangegeven. Als de situatie dit niet toelaat heb je kans dat ik er wat eerder tussen ga, maar geen 300m van tevoren en ik ga ook niet bovenop de rem staan. Dus zeker niet koste wat het kost.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jij bent natuurlijk zo'n figuur die koste wat het kost pas ritst bij de verdrijvingsvlakken. Ritsen hoort gewoon zodra je voorbij het bord bent er ruimte is. Maar het aantal figuren die pas helemaal op het laatst ritsen - terwijl er terug gewoon ruimte is - zie ik veel vaker dan zo'n treuzelaar.
Er staat helemaal niet aangegeven dat je echt op het allerlaatste stukje moet gaan ritsen. Als je 300m eerder niet kon ritsen krijg je 300m lang de tijd om dit alsnog te doen. Het zou een chaos worden als echt iedereen alles op allerlaatste moment zou doen en dan heb ik het niet alleen over het ritsen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:51 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Ik rits vaak wel pas op het eind van de strook, zo staat het ook aangegeven. Als de situatie dit niet toelaat heb je kans dat ik er wat eerder tussen ga, maar geen 300m van tevoren en ik ga ook niet bovenop de rem staan. Dus zeker niet koste wat het kost.
Dit.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:09 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Er staat helemaal niet aangegeven dat je echt op het allerlaatste stukje moet gaan ritsen. Als je 300m eerder niet kon ritsen krijg je 300m lang de tijd om dit alsnog te doen. Het zou een chaos worden als echt iedereen alles op allerlaatste moment zou doen en dan heb ik het niet alleen over het ritsen.
1 keer ben ik geflitst. Ik was verbaasd en keek meteen op mijn teller. De meter stond iets onder de 60 (was ik me niet van bewust). Na 6 weken de boete binnengekregen, geconstateerde snelheid was 58 minus 3 km correctie = 55 km/u. Het klopt dus niet wat jij zegt met je mag best 55 of 60 rijden op je teller.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:06 schreef practics het volgende:
[..]
Ja maar dat is zelfde als mensen die met 40 langs een flitspaal heen rijden. Joh je kunt er rustig met 50 langs desnoods zelfs nog 55/60 (op je teller dan hé)
Het hangt uiteraard wel van je daadwerkelijke tellerafwijking af; bij de meeste auto's is het geen probleem. Die van jou is dan blijkbaar goed geijkt (of de flitspaal juist niet)quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:11 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
1 keer ben ik geflitst. Ik was verbaasd en keek meteen op mijn teller. De meter stond iets onder de 60 (was ik me niet van bewust). Na 6 weken de boete binnengekregen, geconstateerde snelheid was 58 minus 3 km correctie = 55 km/u. Het klopt dus niet wat jij zegt met je mag best 55 of 60 rijden op je teller.
Nooit het onderbord met de tekst Ritsen vanaf hier gezien? Vanaf hier...dus niet: driehonderd meter verderop.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:51 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Ik rits vaak wel pas op het eind van de strook, zo staat het ook aangegeven. Als de situatie dit niet toelaat heb je kans dat ik er wat eerder tussen ga, maar geen 300m van tevoren en ik ga ook niet bovenop de rem staan. Dus zeker niet koste wat het kost.
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:11 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
1 keer ben ik geflitst. Ik was verbaasd en keek meteen op mijn teller. De meter stond iets onder de 60 (was ik me niet van bewust). Na 6 weken de boete binnengekregen, geconstateerde snelheid was 58 minus 3 km correctie = 55 km/u. Het klopt dus niet wat jij zegt met je mag best 55 of 60 rijden op je teller.
Auto's worden fabriek af al geleverd met een afwijking op de teller, dit word zelfs verplicht door de wetgeving. Dus dan hou je 2 oorzaken over, je banden/velg maat wijkt af van origineel. Of het is een schade auto geweest die nader hand opnieuw is geijkt. (Want ijken heeft voor de rest geen nut voor een normale burger.) Heb geen idee wat ze eigenlijk doen met Politie auto's die naderhand weer worden verkocht, dus daar zit ook nog een mogelijkheid.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:15 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het hangt uiteraard wel van je daadwerkelijke tellerafwijking af; bij de meeste auto's is het geen probleem. Die van jou is dan blijkbaar goed geijkt (of de flitspaal juist niet)
Als dat bord er staat betekend het dat je vanaf daar moet gaan ritsen. Ik heb het over een compleet ander bord. Dus diegene waarop staat ritsen over 300 meter, dus niet vanaf hier.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:54 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nooit het onderbord met de tekst Ritsen vanaf hier gezien? Vanaf hier...dus niet: driehonderd meter verderop.
Beetje moeilijk te geloven. Heb je hier een bron van?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:08 schreef practics het volgende:
[..]
[..]
Auto's worden fabriek af al geleverd met een afwijking op de teller, dit word zelfs verplicht door de wetgeving.
http://www.antisnelheidsbelasting.nl/tips.htmquote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:52 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Beetje moeilijk te geloven. Heb je hier een bron van?
Dat heb ik in een eerdere post al eens uitgelegd.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Klopt. Maar wie help je er dan mee om de knipper naar links aan te zetten?
Degene die rechts zou staan? Die moet ook blijven wachten als je het niet aan hebt staan omdat je dan rechtdoor zou gaan.
Die tegenover je? Die boeit alleen het verkeer dat daadwerkelijk van links aan komt en zal totaal geen interesse hebben in wat de auto tegenover hem doet.
Degene die links staat? Die boeit het al helemaal niet welke kant je op wilt, aangezien het best lang duurt voordat je 3/4 rond bent en hij dan al lang weg is waarschijnlijk.
Voor die achter je? Die boeit het ook niet waar je eraf wilt, als je maar duidelijk maakt dat je eraf gaat met richting naar rechts aan te geven zodat hij daar op kan reageren.
Dus nee. Ik zie echt totaal geen praktisch nut om van te voren dat ding naar links aan te maken.
Bij het ijken van een politieauto wordt de teller niet aangepast.Er wordt alleen een briefje gemaakt met tellersnelheden en werkelijke snelheden, zodat ze bijvoorbeeld kunnen zien dat 60 op de teller 55 echt is.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:08 schreef practics het volgende:
Heb geen idee wat ze eigenlijk doen met Politie auto's die naderhand weer worden verkocht, dus daar zit ook nog een mogelijkheid.
Klopt, er zit een geplastificeerd papiertje in de hoedenplank waarop de werkelijke snelheid staat in vergelijking tot de snelheid op de teller. Scheelt overigens bij 120 maar 5 km/u. Dus valt nog niks tegen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:29 schreef Light het volgende:
[..]
Bij het ijken van een politieauto wordt de teller niet aangepast.Er wordt alleen een briefje gemaakt met tellersnelheden en werkelijke snelheden, zodat ze bijvoorbeeld kunnen zien dat 60 op de teller 55 echt is.
Ja, en dan je afslag missen... Ik heb een keer bijna m'n afslag gemist omdat er zo'n eikel besloot die 4 vrachtwagens voor hem in te gaan halen met 0.1km/h verschil. Hij begon zo'n 10km voor mijn afslag. Hij was die eerste vrachtwagen net voorbij toen ik achter die vrachtwagen weer naar rechts kon. En ja, hij heeft mij behoorlijk in de ankers gedrukt toen hij naar de linkerbaan ging. Als de weg nou zou druk was geweest, maar er zat dus gewoon helemaal niets achter mij.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:51 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Als je hem voorlaat kun je zodra hij klaar is vol gas weer aansluiten
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:25 schreef Light het volgende:
[..]
Dat heb ik in een eerdere post al eens uitgelegd.
In beide gevallen weet je dat je moet blijven staan en is er dus geen verschil met het wel of niet aan hebben van het knipperlicht naar links. Het heeft dus geen enkel voordeel voor degene die aan het wachten is.quote:Bij mensen die geen richting aangeven verwacht je dat ze de rotonde blijven volgen, bij mensen die richting naar links aangeven weet je dat.
Het heeft wel een voordeel. Voorkennis. Ik vertel jou en alle anderen die mij kunnen zien alvast dat ik 3kwart ga. Beter voor de doorstroming als iedereen van te voren weet wat de ander gaat doen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
[..]
In beide gevallen weet je dat je moet blijven staan en is er dus geen verschil met het wel of niet aan hebben van het knipperlicht naar links. Het heeft dus geen enkel voordeel voor degene die aan het wachten is.
Voorkennis? Alleen jij weet wat je van plan bent. En dat komt doordat die knipper naar links blijkbaar meerdere betekennisen heeft op een rotonde...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:07 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Het heeft wel een voordeel. Voorkennis. Ik vertel jou en alle anderen die mij kunnen zien alvast dat ik 3kwart ga. Beter voor de doorstroming als iedereen van te voren weet wat de ander gaat doen.
Zoals het hoort. En het zal om bovenstaande reden waarschijnlijk nooit een regel worden. Je kan namelijk niet voor verschillende verrichtingen op dezelfde plek (rotonde in dit geval) het zelfde signaal gebruiken.quote:Ff voor de goede orde, knipper naar links op een rotonde doe ik ondertussen niet meer. Gewoon omdat sommige mensen te dom zijn om dit te begrijpen, en omdat het niet verplicht is, en omdat het in buitenland verboden is. Mocht het later toch nog een EU-regel worden, dan doe ik met alle plezier de knipper naar links weer aan. Mocht het definitief verboden worden, ook goed.
Zie en dat is dus het discussieniveau hier. Bedroevend laag.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 07:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wacht, ik doe mee.
Wel met een google maps link. Mogen jullie mij vertellen voor wie je hier van te voren je knipperlicht naar links aan zet als je de rotonde op rijdt.
Een dubbelbaans rotonde met een doorsnede van 200 meter:
https://maps.google.nl/ma(...)eerlen,+Limburg&z=18
En ik heb zelfs al 2 keer meegemaakt dat mensen daadwerkelijk die rotonde naar links oprijden (tegen de richting in dus).
Oh, dat begrijp ik wel degelijk. Maar waarom wil jij niet snappen dat het voor jou betekent dat je 3/4 rond wilt gaan, maar voor iemand anders betekent dat hij helemaal rond of half rond wilt gaan...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:53 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Zie en dat is dus het discussieniveau hier. Bedroevend laag.
Je snapt toch zelf ook wel dat er uitzonderingen zijn? Op dergelijke grote rotondes is het inderdaad niet nuttig. Maar dat betekent niet dat je nu opeens richting aangeven naar links op normale rotondes of minirotondes onderuit gehaald hebt met je argumenten.
Het is nog steeds nuttig voor andere weggebruikers als jij duidelijk aangeeft waar je heen gaat op een rotonde door links richting aan te geven. Want dat heeft namelijk niks te maken met grote rotondes, maar slaat op rotondes in het algemeen. Dus ook en vooral op de normale rotondes en minirotondes.
Mensen, reageer alsjeblieft niet meer op RealBizkit666. Hij begrijpt namelijk niet dat er ook andere mensen zijn die je zien oprijden zoals iemand die rechts van je aan komt rijden of iemand tegenover je.
Omdat het dat niet betekent. Het betekent voor een ander dat jij er niet af gaat en daarmee verschaf je voor iedereen op de rotonde duidelijkheid.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Oh, dat begrijp ik wel degelijk. Maar waarom wil jij niet snappen dat het voor jou betekent dat je 3/4 rond wilt gaan, maar voor iemand ander betekent dat hij helemaal rond of half rond wilt gaan...
Dat betekent geen knipperlicht ook. Bij helemaal rond, bij 3/4 rond en zelfs bij half rond. En zelfs bij alle rotondes met 2,5,6,7 of meerdere afslagen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:02 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Omdat het dat niet betekent. Het betekent voor een ander dat jij er niet af gaat en daarmee verschaf je voor iedereen op de rotonde duidelijkheid.
En als het betekent dat je er niet af gaat (wat ik dikgedrukt heb), dan moet het bij half rond dus ook. Want je gaat er niet de eerste afslag af.quote:Als jij helemaal of half rond wilt gaan dan geef je geen richting aan naar links. Omdat je dan niet linksaf gaat bij de rotonde.
Lieve schat, het betekent dat je bij dat knooppunt linksaf slaat. Wat is daar onduidelijk aan?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat betekent geen knipperlicht ook. Bij helemaal rond, bij 3/4 rond en zelfs bij half rond. En zelfs bij alle rotondes met 2,5,6,7 of meerdere afslagen.
Altijd duidelijk dus.
[..]
En als het betekent dat je er niet af gaat (wat ik dikgedrukt heb), dan moet het bij half rond dus ook. Want je gaat er niet de eerste afslag af.
Snap je nu eindelijk dat je jezelf eigenlijk tegenspreekt?
Je moet het knipperlicht aan doen als je aan wilt geven dat je erop wilt blijven, maar niet als je de tweede afslag neemt... Lekker duidelijk.
En nu betekent het alweer dat het alleen linksaf is? Je bent echt verwarrend bezig. Net was het ook nog om aan te geven dat je erop blijft. Wat is het nu?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:12 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Lieve schat, het betekent dat je bij dat knooppunt linksaf slaat. Wat is daar onduidelijk aan?
Daarbij, lees goed, daarbij, geeft het voor de andere mensen inderdaad aan dat je er niet af gaat. Maar dat is niet waarom je het doet, het is om duidelijk aan te geven dat je linksaf gaat en de rotonde driekwart neemt. Niet meer, niet minder. Dus ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Het is alleen een bijkomende functionaliteit.
Er zijn meer dan genoeg onoverzichtelijke rotondes in dit landje.quote:Net zoals dat je voor een rotonde al je richtingaanwijzer naar rechts aan kunt doen om aan te geven dat je op die rotonde rechtsaf slaat.
En iedereen op een rotonde kan zien dat jij linksaf gaat. Een rotonde is niet zo groot dat je op een gegeven moment iemand uit het oog verliest waardoor je opeens niet meer zien kunt waar die gene vandaan kwam of waar die gene heen ging.
Nee hoor, ik zeg toch nog steeds dat het ook is om aan te gevend at je er daar niet af gaat? Maar dat is bijzaak zeg ik ook net. Dat is niet waarom je het doet en je gebruikt het ook niet om aan te geven dat je er daar niet af gaat. Je gebruikt het om aan te geven dat je linksaf slaat op dat knooppunt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En nu betekent het alweer dat het alleen linksaf is? Je bent echt verwarrend bezig. Net was het ook nog om aan te geven dat je helemaal rond ging. Wat is het nu?
En hoe geef je dan aan op een rotonde met 5 afslagen dat je de 4e wilt hebben? Want blijkbaar mag je alleen nog maar "linksaf".
[..]
Er zijn meer dan genoeg onoverzichtelijke rotondes in dit landje.
Waaronder die wat ik zei, daar ziet degene die tegenover je staat of rechts staat je echt niet...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |