abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118067611
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang gevende mensen.[







de laatste posts uit de vorige reeks:
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 00:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Knipperlicht gebruik je alleen bij het verlaten van de rotonde.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 00:51 schreef Kloonhommel het volgende:
Knipperlicht uit doen? :{
quote:
2s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 00:58 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Knipperlicht hoor je te gebruiken bij het verlaten van een rotonde - weer een ergernis an sich ;)


[ Bericht 1% gewijzigd door Nemephis op 17-10-2012 01:10:29 ]
pi_118067650
Geen nieuwe TT? :o
pi_118067771
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 01:03 schreef Actaeon het volgende:
Geen nieuwe TT? :o
Aw crap ik wist dat iets vergat - kan een mod daar 'pas op voor je spiegels' van maken?
  Spellchecker woensdag 17 oktober 2012 @ 01:11:56 #4
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_118067833
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 00:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Knipperlicht gebruik je alleen bij het verlaten van de rotonde.
Bij voorkeur ook vóór het oprijden van de rotonde, als je meer dan 2/4e gaat.

Helaas niet verplicht, echter wel praktisch voor met name zwaarder en aankomend verkeer van de tegenovergestelde richting.
Tevens -purist.
pi_118068180
Ik heb liever dat iedereen gewoon links knippert als ze 3/4 gaan, dat zijn tenminste mensen die hun lampjes gebruiken. Het is iig. een heel stuk beter dan die idioten die dat stokje helemaal niet gebruiken, waarvan er massa's rondrijden en die denken dat ze vlektyphus oplopen als ze dat stokje aanraken bij het verlaten van de rotonde.

Maar ja, het is net als bij jongeren die het niet "stoer" vinden om hun fietsverlichting aan te zetten, zelfde sukkels alleen wat ouder.
  FOK!fotograaf woensdag 17 oktober 2012 @ 01:57:51 #6
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118068664
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 01:26 schreef D0808 het volgende:
Ik heb liever dat iedereen gewoon links knippert als ze 3/4 gaan, dat zijn tenminste mensen die hun lampjes gebruiken. Het is iig. een heel stuk beter dan die idioten die dat stokje helemaal niet gebruiken, waarvan er massa's rondrijden en die denken dat ze vlektyphus oplopen als ze dat stokje aanraken bij het verlaten van de rotonde.

Maar ja, het is net als bij jongeren die het niet "stoer" vinden om hun fietsverlichting aan te zetten, zelfde sukkels alleen wat ouder.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 01:11 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Bij voorkeur ook vóór het oprijden van de rotonde, als je meer dan 2/4e gaat.

Helaas niet verplicht, echter wel praktisch voor met name zwaarder en aankomend verkeer van de tegenovergestelde richting.
Ik denk, nee, ik weet zeker dat wanneer iedereen OP TIJD rechts knippert bij het verlaten van een rotonde, de gehele noodzaak voor links knipperen, afgezien van het fysiek onmogelijke om linksaf te gaan op een rotonde, verdwijnt. Dus stop eens met symptoombestrijding en start met het bestrijden van het echte probleem: Men knippert niet/te laat als men de rotonde verlaat.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_118069089
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 01:57 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

[..]

afgezien van het fysiek onmogelijke om linksaf te gaan op een rotonde, verdwijnt.
Fysiek is het ook geen rechte weg maar een cirkel, fysiek rij je dus naar links, dus ga nou niet ouwenelen over "fysiek".
pi_118070219
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 02:50 schreef D0808 het volgende:

[..]

Fysiek is het ook geen rechte weg maar een cirkel, fysiek rij je dus naar links, dus ga nou niet ouwenelen over "fysiek".
Die discussie heb ik al eens met hem gevoerd. Kan je vertellen dat het zinloos is. Hij is iemand die een vierkant blokje in een ronde gat krijgt met een hamer en dan hiermee wil bewijzen dat hij wel past.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_118070338
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 01:57 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]


[..]

Ik denk, nee, ik weet zeker dat wanneer iedereen OP TIJD rechts knippert bij het verlaten van een rotonde, de gehele noodzaak voor links knipperen, afgezien van het fysiek onmogelijke om linksaf te gaan op een rotonde, verdwijnt. Dus stop eens met symptoombestrijding en start met het bestrijden van het echte probleem: Men knippert niet/te laat als men de rotonde verlaat.
Voor fietsers op rotondes zonder fietsvoorrang is het wel erg handig om te weten waar een auto heengaat voor de laatste afslag, om de snelheid niet te verliezen.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 08:34:06 #10
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_118070501
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 02:50 schreef D0808 het volgende:

[..]

Fysiek is het ook geen rechte weg maar een cirkel, fysiek rij je dus naar links, dus ga nou niet ouwenelen over "fysiek".
Succes met het zoeken naar "fysiek rechte" wegen. Een rotonde is een doorgaande weg.

Rotonde 3/4:

Als je moet voorsorteren voor het oprijden van de rotonde: knipper naar links
Bij het oprijden van de rotonde: knipper uit.

Prima dat je je knipper aan wil laten naar links, maar laat iedereen die dit wil verplichten zelf de vlekkentyfus oplopen. (om even in jouw taalgebruik te blijven).
pi_118070525
De rotonde discussie weer. :')
  woensdag 17 oktober 2012 @ 09:16:25 #12
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118071257
Ik zie overigens de laatste tijd een hoop mensen het knipperlicht naar links uitzetten als ze de rotonde maar half rond willen... :|W
Don't let my username fool you...
pi_118071309
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 09:16 schreef Metalfreak het volgende:
Ik zie overigens de laatste tijd een hoop mensen het knipperlicht naar links uitzetten als ze de rotonde maar half rond willen... :|W
Dat klopt toch bij mensen die "op de rotonde" willen blijven. Dan zul je hem bij half ook moeten aanzetten. ;)
  woensdag 17 oktober 2012 @ 09:20:10 #14
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118071349
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 09:18 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat klopt toch bij mensen die "op de rotonde" willen blijven. Dan zul je hem bij half ook moeten aanzetten. ;)
Neen.
Don't let my username fool you...
pi_118071427
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 09:20 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Neen.
Waarom moet het bij 3/4 dan wel volgens de meeste? Er is toch totaal geen verschil met 1/2 of 3/4. Bij beide blijf je voor een tijdje "op de rotonde". :')

Bij 1/4 ga je er meteen vanaf en blijf je niet "op de rotonde". Dan moet het knipperlicht naar rechts aan.

Ik wil ook wel eens weten hoe mensen richting aan geven op rotondes met 5 of 6 afslagen...
  woensdag 17 oktober 2012 @ 10:05:42 #16
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118072354
quote:
10s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 09:23 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Waarom moet het bij 3/4 dan wel volgens de meeste? Er is toch totaal geen verschil met 1/2 of 3/4. Bij beide blijf je voor een tijdje "op de rotonde". :')

Bij 1/4 ga je er meteen vanaf en blijf je niet "op de rotonde". Dan moet het knipperlicht naar rechts aan.

Ik wil ook wel eens weten hoe mensen richting aan geven op rotondes met 5 of 6 afslagen...
*zucht* Niet dit weer... :|W
Don't let my username fool you...
pi_118072471
Realbiz heeft wel gelijk.
There are only 151 Pokémon.
pi_118072846
Je moet vóór je de rotonde oprijdt, indien mogelijk, aangeven welke kant je door wilt gaan. Links, rechts of rechtdoor (niet knipperen) dus. Als je de rotonde oprijdt moet je dat ding gewoon uitzetten tot je er weer af wilt. :|W
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 10:28:23 #19
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118072942
Dan even wat positiefs ipv negatiefs.
Afgelopen maandagavond gebeld over verdomd veel slib/modder op de weg (zie eerdere post)
Reed er gistermiddag langs, brandschoon de weg ^O^
pi_118074537
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 09:16 schreef Metalfreak het volgende:
Ik zie overigens de laatste tijd een hoop mensen het knipperlicht naar links uitzetten als ze de rotonde maar half rond willen... :|W
Ja, heel irritant! Vooral als het iemand is die je liever niet voor je hebt (lees: slak). Denk je: Yes, hij gaat af! blijkt hij toch rechtdoor te gaan... Kut...
pi_118076970
Rotonde is een doorgaande weg, wanneer je eraf wil gaan zet je hem dus aan. :7
pi_118077020
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:24 schreef BlackLining het volgende:
Je moet vóór je de rotonde oprijdt, indien mogelijk, aangeven welke kant je door wilt gaan. Links, rechts of rechtdoor (niet knipperen) dus. Als je de rotonde oprijdt moet je dat ding gewoon uitzetten tot je er weer af wilt. :|W
Waarom zou je van te voren al naar links knipperen? Je moet namelijk rechtsaf om de rotonde op te rijden? Dat ding moet dus al uitstaan voordat je de rotonde oprijdt.

Er zijn maar 2 redenen wanneer je in de buurt van een rotonde het knipperlicht naar links moet aandoen.
1) Om de voorsorteerstrook voor de rotonde op te rijden (zodra je op de voorsoorteerstrook bent kan dat ding uit aangezien je dan sowieso niet meer mag wisselen)
2) Om aan te geven dat je naar de linker rijstrook wilt op de rotonde (in het geval van een dubbelbaans rotonde).

Bij alleen andere dingen die je kunt verzinnen is het gewoon de grootste onzin om het knipperlicht naar links aan te zetten.
pi_118077046
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:27 schreef muhahaha het volgende:
Rotonde is een doorgaande weg, wanneer je eraf wil gaan zet je hem dus aan. :7
En als je erop wil? Of het is invoegen, dan moet je naar links knipperen en anders is het afslaan naar rechts de doorgaande weg (rotonde) op en dan moet je naar rechts knipperen. En nog een keer naar rechts knipperen als je de doorgaande weg weer verlaat.
pi_118077089
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:29 schreef Casos het volgende:

[..]

En als je erop wil? Of het is invoegen, dan moet je naar links knipperen en anders is het afslaan naar rechts de doorgaande weg (rotonde) op en dan moet je naar rechts knipperen. En nog een keer naar rechts knipperen als je de doorgaande weg weer verlaat.
Dat is niet wat mijn instructeur me op dit moment aanleert (motor), alleen bij het verlaten van de rotonde geef je je richting aan. (het is nogal duidelijk dat je erop wil voor de mensen op de rotonde :) ).
  woensdag 17 oktober 2012 @ 12:48:01 #25
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_118077719
Denk dat veel mensen de knippers naar links op de rotonde gebruiken om te voorkomen dat men denkt van: Oh ja, die gaat vast af, maar da's vast weer zo'n aap die te lui is om zn knipper naar rechts aan te doen' en m er vervolgens tussengooien. :6
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_118077978
quote:
10s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
De rotonde discussie weer. :')
omdat er domme mensen bestaan die naar links knipperen als ze hem 2/4 pakken ;(
pi_118078012
quote:
10s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 09:23 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Waarom moet het bij 3/4 dan wel volgens de meeste? Er is toch totaal geen verschil met 1/2 of 3/4. Bij beide blijf je voor een tijdje "op de rotonde". :')

Bij 1/4 ga je er meteen vanaf en blijf je niet "op de rotonde". Dan moet het knipperlicht naar rechts aan.

Ik wil ook wel eens weten hoe mensen richting aan geven op rotondes met 5 of 6 afslagen...
en ik moet de weg delen met mensen als jij :'(
  FOK!fotograaf woensdag 17 oktober 2012 @ 12:55:52 #28
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118078018
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:54 schreef rival het volgende:

[..]

omdat er domme mensen bestaan die naar links knipperen als ze hem 2/4 pakken ;(
Fixed ;)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_118078082
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:31 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Dat is niet wat mijn instructeur me op dit moment aanleert (motor), alleen bij het verlaten van de rotonde geef je je richting aan. (het is nogal duidelijk dat je erop wil voor de mensen op de rotonde :) ).
Je benadert het dus blijkbaar anders bij het oprijden dan een doorgaande weg. Ergo, het is een rotonde met bijkomende regels en geen doorgaande weg.
pi_118078171
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:57 schreef Casos het volgende:

[..]

Je benadert het dus blijkbaar anders bij het oprijden dan een doorgaande weg. Ergo, het is een rotonde met bijkomende regels en geen doorgaande weg.
Ik zei net, de rotonde zelf moet je zien als een doorgaande weg ... dit is ook wat het CBR predikt.
pi_118078189
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Fixed ;)
mwa dat is voor de aso's die anders maar gewoon gokken dat je "rechtdoor"gaat :7
  FOK!fotograaf woensdag 17 oktober 2012 @ 13:02:36 #32
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118078259
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:00 schreef rival het volgende:

[..]

mwa dat is voor de aso's die anders maar gewoon gokken dat je "rechtdoor"gaat :7
Waarvoor denk je dat je rechts moet knipperen als je eraf gaat. Nogmaals, als iedereen OP TIJD rechts knippert (en überhaupt rechts knippert) heb je dat hele links knipperen niet nodig. Je tegenligger zit het toch niet, want rotondes kan je over het algemeen maar slecht over kijken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_118078383
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:02 schreef Pizza_Boom het volgende:

Nogmaals, als iedereen
good luck with that!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:06:28 #34
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118078400
quote:
7s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:48 schreef Descendent het volgende:
Denk dat veel mensen de knippers naar links op de rotonde gebruiken om te voorkomen dat men denkt van: Oh ja, die gaat vast af, maar da's vast weer zo'n aap die te lui is om zn knipper naar rechts aan te doen' en m er vervolgens tussengooien. :6
Nee, het is mij destijds (12 jaar geleden) zo aangeleerd tijdens de rijlessen en ja, ik weet dat het inmiddels niet meer hoeft. Ik doe het nog altijd en stel het zeer op prijs als andere mensen dat ook doen.
Don't let my username fool you...
  FOK!fotograaf woensdag 17 oktober 2012 @ 13:10:15 #35
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118078540
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:05 schreef rival het volgende:

[..]

good luck with that!
Je weet niet wat te zeggen, klaarblijkelijk uitgelult, dus krijg je zo'n kutopmerking. Jij wilt iedereen links laten knipperen, omdat er niet voldoende rechts geknipperd worden en rechts knipperen door iedereen laten doen is onmogelijk, maar iedereen links laten knipperen op de rotonde kan wel? 8)7

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:06 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Nee, het is mij destijds (12 jaar geleden) zo aangeleerd tijdens de rijlessen en ja, ik weet dat het inmiddels niet meer hoeft. Ik doe het nog altijd en stel het zeer op prijs als andere mensen dat ook doen.
Jij dient jezelf op de hoogte te houden van de verkeersregels, ook de veranderende verkeersregels. Grote kans dat jij ook nog hebt geleerd dat je niet naar rechts hoeft te knipperen als je iemand hebt ingehaald. Tegenwoordig moet dat wel en je krijgt, als je de verkeerde treft, gewoon een prent voor geen richting aangeven.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:10:30 #36
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_118078556
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:06 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Nee, het is mij destijds (12 jaar geleden) zo aangeleerd tijdens de rijlessen en ja, ik weet dat het inmiddels niet meer hoeft. Ik doe het nog altijd en stel het zeer op prijs als andere mensen dat ook doen.
Het is mij destijds (17 jaar geleden) niet aangeleerd. Het heeft ook nooit gemoeten.
pi_118078619
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:06 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Nee, het is mij destijds (12 jaar geleden) zo aangeleerd tijdens de rijlessen en ja, ik weet dat het inmiddels niet meer hoeft. Ik doe het nog altijd en stel het zeer op prijs als andere mensen dat ook doen.
Het is gewoon wat extra informatie, een stukje zekerheid wat zeker met hedendaags knipperlichtgebruik een welkome aanvulling is.

En hoe doe je dat bij rotondes met bijv. 5 of zes afslagen? Knipperen naar links totdat je de afslag voor jouw afslag voorbij bent, dan zet je nl. de knipper naar rechts aan.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:12:17 #38
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118078625
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:10 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Jij dient jezelf op de hoogte te houden van de verkeersregels, ook de veranderende verkeersregels. Grote kans dat jij ook nog hebt geleerd dat je niet naar rechts hoeft te knipperen als je iemand hebt ingehaald. Tegenwoordig moet dat wel en je krijgt, als je de verkeerde treft, gewoon een prent voor geen richting aangeven.
Nee hoor, dat moest toen ook al, dat is al iets van heel lang geleden. Er is overigens niets strafbaar aan het knipperen naar links bij driekwart rotonde, dus je hele verhaal gaat niet op.
Don't let my username fool you...
pi_118078662
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:00 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Ik zei net, de rotonde zelf moet je zien als een doorgaande weg ... dit is ook wat het CBR predikt.
Maar het CBR predikt ook dat je naar rechts moet knipperen als je een doorgaande weg opdraait. Waarom dan niet bij een ronde doorgaande weg? Prima als ze dingen duidelijker proberen te maken, maar ze moeten het wel logisch houden.
pi_118078728
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:13 schreef Casos het volgende:

[..]

Maar het CBR predikt ook dat je naar rechts moet knipperen als je een doorgaande weg opdraait. Waarom dan niet bij een ronde doorgaande weg? Prima als ze dingen duidelijker proberen te maken, maar ze moeten het wel logisch houden.
Dat ligt er maar aan welke kant je opgaat :). Een rotonde is een uitzondering, de rotonde zelf is een doorgaande weg maar niet de aansluitende wegen eromheen. Je mag ook slechts 1 kant op dus richting aangeven is een beetje overbodig.
pi_118078777
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:10 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je weet niet wat te zeggen, klaarblijkelijk uitgelult, dus krijg je zo'n kutopmerking. Jij wilt iedereen links laten knipperen, omdat er niet voldoende rechts geknipperd worden en rechts knipperen door iedereen laten doen is onmogelijk, maar iedereen links laten knipperen op de rotonde kan wel? 8)7
[..]
doe niet zo kinderachtig met je uitgelult :D
Ik weet genoeg te zeggen. maar vind het nogal nutteloos, want niet iedereen knippert naar rechts. het klopt, het werkt perfect als iedereen netjes knippert. maar dat doet niet iedereen. dus dan kan ik wel hopen dat de rest het perfect gaat doen. maar dat gaan ze niet doen, dat bedoel ik met GOOD LUCK!

het overkwam mij regelmatig dat ik aankom en 3/4 wil gaan maar er ineens iemand hem ervoor gooit omdat ze denken dat ik rechtdoor wil (waarschijnlijk door de snelheid)
dit kan ik voor mijzelf voorkomen door links te knipperen als ik 3/4 ga, en dat doe ik dus ook.
  FOK!fotograaf woensdag 17 oktober 2012 @ 13:18:58 #42
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118078885
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:16 schreef rival het volgende:

[..]

doe niet zo kinderachtig met je uitgelult :D
Ik weet genoeg te zeggen. maar vind het nogal nutteloos, want niet iedereen knippert naar rechts. het klopt, het werkt perfect als iedereen netjes knippert. maar dat doet niet iedereen. dus dan kan ik wel hopen dat de rest het perfect gaat doen. maar dat gaan ze niet doen, dat bedoel ik met GOOD LUCK!

het overkwam mij regelmatig dat ik aankom en 3/4 wil gaan maar er ineens iemand hem ervoor gooit omdat ze denken dat ik rechtdoor wil (waarschijnlijk door de snelheid)
dit kan ik voor mijzelf voorkomen door links te knipperen als ik 3/4 ga, en dat doe ik dus ook.
Je doet nog steeds aan symptoombestrijding. De rest doet het perfect als ze alleen rechts knipperen (en dat op tijd, dus niet zodra ze de rotonde al half verlaten).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_118078991
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:18 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je doet nog steeds aan symptoombestrijding.
dat ontken ik ook nergens.

ik heb al eens 13 maanden op geld moeten wachten, ik heb daar geen zin in.
  FOK!fotograaf woensdag 17 oktober 2012 @ 13:32:09 #44
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118079327
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:21 schreef rival het volgende:

[..]

dat ontken ik ook nergens.

ik heb al eens 13 maanden op geld moeten wachten, ik heb daar geen zin in.
Je weet dat wanneer het te lang duurt, je ook gewoon iemand persoonlijk kan vorderen? Als de schuldvraag bekend is (dashcam doet het goed!) moet je verzekering heel snel voorschieten. Doen ze het niet, heb je een kutverzekering.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:34:41 #45
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_118079427
Over rotondes gesproken: mensen die richting aangeven naar rechts, maar dan toch niet rechtsaf slaan, terwijl jij denkt dat je de rotonde op kunt. :r
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_118079859
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:55 schreef rival het volgende:

[..]

en ik moet de weg delen met mensen als jij :'(
Ik doe de knipper naar links niet aan op een rotonde. Dus daar moet je net blij om zijn. Zo hoort het namelijk. :')
En om het nog maar eens aan te geven, in sommige landen (zoals bij onze zuiderburen) is het gewoonweg verboden.
  FOK!fotograaf woensdag 17 oktober 2012 @ 13:56:40 #47
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118080264
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:46 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik doe de knipper naar links niet aan op een rotonde. Dus daar moet je net blij om zijn. Zo hoort het namelijk. :')
En om het nog maar eens aan te geven, in sommige landen (zoals bij onze zuiderburen) is het gewoonweg verboden.
Duitsland, Oostenrijk, België zijn landen waar veel Nederlanders komen en het verboden is om links te knipperen. En zo zijn er nog meer.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_118080350
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:46 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik doe de knipper naar links niet aan op een rotonde. Dus daar moet je net blij om zijn. Zo hoort het namelijk. :')
En om het nog maar eens aan te geven, in sommige landen (zoals bij onze zuiderburen) is het gewoonweg verboden.
Tja, ikzelf zet het knipperlicht naar links alleen aan als ik minimaal 3/4e ga en het druk is.. Maar inderdaad, zijn ook genoeg landen waar dat verboden is.
In Duitsland mag je b.v. geen richting aangeven als je de rotonde nadert of oprijd, maar mag je met je auto bij een inhaalverbod wel weer een motorfiets inhalen, maar andersom niet..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118080482
Je kan niet linksaf op een enkelbaans rotonde. Je kan alleen de weg volgen (rechtdoor), of de rotonde verlaten (rechtsaf slaan). Op een meerbaans rotonde kun je naar links als je een rijbaan opschuift, van de buitenkant naar de binnenkant van de rotonde. Dat is de enige reden om op de rotonde je knipper naar links te gebruiken. Behoudens het opschuiven van een rijbaan betekent een knipper naar rechts dus "ik ga bij de eerstvolgende afslag de rotonde verlaten". Gebruik je geen knipper dan betekent dat "ik ga de eerstvolgende afslag de rotonde niet verlaten". Meer is niet nodig.

</ einde discussie>
pi_118080522
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je kan niet linksaf op een enkelbaans rotonde. Je kan alleen de weg volgen (rechtdoor), of de rotonde verlaten (rechtsaf slaan). Op een meerbaans rotonde kun je naar links als je een rijbaan opschuift, van de buitenkant naar de binnenkant van de rotonde. Dat is de enige reden om op de rotonde je knipper naar links te gebruiken. Behoudens het opschuiven van een rijbaan betekent een knipper naar rechts dus "ik ga bij de eerstvolgende afslag de rotonde verlaten". Gebruik je geen knipper dan betekent dat "ik ga de eerstvolgende afslag de rotonde niet verlaten". Meer is niet nodig.

</ einde discussie>
Dit dus. ^O^
  Moderator woensdag 17 oktober 2012 @ 14:10:25 #51
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118080762
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je kan niet linksaf op een enkelbaans rotonde. Je kan alleen de weg volgen (rechtdoor), of de rotonde verlaten (rechtsaf slaan). Op een meerbaans rotonde kun je naar links als je een rijbaan opschuift, van de buitenkant naar de binnenkant van de rotonde. Dat is de enige reden om op de rotonde je knipper naar links te gebruiken. Behoudens het opschuiven van een rijbaan betekent een knipper naar rechts dus "ik ga bij de eerstvolgende afslag de rotonde verlaten". Gebruik je geen knipper dan betekent dat "ik ga de eerstvolgende afslag de rotonde niet verlaten". Meer is niet nodig.

</ einde discussie>
Wat deze user zegt. ^O^

En kunnen jullie nou eindelijk eens ophouden met deze nepdiscussie en weer ergernissen gaan posten? :(
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:12:31 #52
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118080840
Mij best.
Auto's die vanochtend niet doorreden (60 waar je 80 mag) omdat het een beetje waaide en er wat regendruppels vielen.
Zat ik daarachter op de motor, ja dan schiet ik er ondanks het inhaalverbod, toch maar voorbij :(
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:47:07 #53
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_118082127
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je kan niet linksaf op een enkelbaans rotonde. Je kan alleen de weg volgen (rechtdoor), of de rotonde verlaten (rechtsaf slaan). Op een meerbaans rotonde kun je naar links als je een rijbaan opschuift, van de buitenkant naar de binnenkant van de rotonde. Dat is de enige reden om op de rotonde je knipper naar links te gebruiken. Behoudens het opschuiven van een rijbaan betekent een knipper naar rechts dus "ik ga bij de eerstvolgende afslag de rotonde verlaten". Gebruik je geen knipper dan betekent dat "ik ga de eerstvolgende afslag de rotonde niet verlaten". Meer is niet nodig.

</ einde discussie>
Dit dus.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_118082603
Jongens moeten we niet eens ophouden over die rotondes ofzo..eens in de zoveel topics komen er weer x-aantal pagina's over links knipperen voor rotondes voorbij :P
  Spellchecker woensdag 17 oktober 2012 @ 15:12:49 #55
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_118083122
Grappig altijd, dat je in dit soort discussies altijd 2 types van elkaar kunt onderscheiden:
- De regelaanhangers, die heilig in de regels geloven en er per definitie vanuit gaan dat als je alleen maar dat aanhoudt, dat het meest praktisch werkt voor iedereen. Dat, als men überhaupt al na wil denken over in hoeverre de regels per situatie het beste antwoord bieden.. Mijn ervaring is dat het vaak lastig is om hen van afwijkende waarheden te overtuigen, want "regels zijn regels"..
- De praktische types (waar ik mezelf onder schaar, voor zover dat niet al duidelijk was), die over het algemeen de regels kennen, snappen waarom ze er zijn, maar die daar soms toch bewust vanaf wijken omdat dat op dat moment toch praktischer is.

Voor wat betreft de rotondediscussie ga je het velen met alleen tekst simpelweg niet duidelijk krijgen, dat een bepaalde manier van richtingwijzergebruik in de meeste rotondesituaties voordelen biedt voor veel ander verkeer.
Tevens -purist.
  FOK!fotograaf woensdag 17 oktober 2012 @ 15:29:33 #56
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118083932
Vertel, want het gebruik van een knipper links heeft geen voordelen. En nee, ook niet als niet iedereen recht knippert.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_118084913
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
Vertel, want het gebruik van een knipper links heeft geen voordelen. En nee, ook niet als niet iedereen recht knippert.
Probeer je weer dat vierkantje in een ronde gat te krijgen met een hamer? Laat het toch. Hoeveel keren wil je hierover blijven discussieren? Wanneer is het genoeg voor jou? Fysiek dit, linksknipperlicht onzin want rechtdoorgaande weg zus en zo. De tyfus zeg...
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  FOK!fotograaf woensdag 17 oktober 2012 @ 15:57:58 #58
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118085127
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:52 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Probeer je weer dat vierkantje in een ronde gat te krijgen met een hamer? Laat het toch. Hoeveel keren wil je hierover blijven discussieren? Wanneer is het genoeg voor jou? Fysiek dit, linksknipperlicht onzin want rechtdoorgaande weg zus en zo. De tyfus zeg...
Nee, wij hebben een aantal argumenten genoemd die de stelling dat links knipperen voordelen biedt, weerleggen. Van de linksknipperaars hoor je alleen dat links knipperen moet omdat het handig is voor anderen, omdat niet iedereen rechts knippert. Hierop is al geantwoord dat als iedereen rechts zou knipperen en dit tijdig zou doen, de oorzaak om links te knipperen vervalt. Dus de enige die nu als een autist door blijft hameren op dat vierkante blokje dat in een rond gat moet, zijn de links knipperaars die met geen enkele onderbouwde stelling danwel argument komen, maar alleen blijven roepen dat het handig is.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_118086708
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je weet dat wanneer het te lang duurt, je ook gewoon iemand persoonlijk kan vorderen? Als de schuldvraag bekend is (dashcam doet het goed!) moet je verzekering heel snel voorschieten. Doen ze het niet, heb je een kutverzekering.
ik denk dat naar links knipperen mij minder moeite kost.... snap je die gedachte?
  FOK!fotograaf woensdag 17 oktober 2012 @ 16:52:47 #60
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118087459
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:37 schreef rival het volgende:

[..]

ik denk dat naar links knipperen mij minder moeite kost.... snap je die gedachte?
Ja, die gedachtegang snap ik heel goed en ik denk dat ik in jouw geval hetzelfde gaat doen. Maar verder ben ik erg van de principes in het verkeer.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 17 oktober 2012 @ 17:10:36 #61
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_118088115
Links knipperen is goed want het geeft meer duidelijkheid voor de weggebruikers om je heen.

En nee ik ga niet met jullie in discussie.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 17:24:51 #62
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_118088600
Onrustig verkeersbeeld: die aarzelende rechtsrijdende mensen die een vrachtwagen naderen en die - als je eraan komt over de linkerbaan - duidelijk zitten te aarzelen om wel niet wel niet wel nee durf niet JA ik wil TOCH ... op het laatste moment besluiten in te halen en 'm hop naar links gooien, waardoor je behoorlijk in de ankers moet.
Als men nu veel eerder naar links gaat had er geen haan naar gekraaid en was al dat onzekere gedoe niet nodig geweest.
How can I make this topic about me?
  woensdag 17 oktober 2012 @ 17:59:58 #63
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_118090049
Eerder een :') dan een irritatiemomentje:
Van twee auto's die ik op de snelweg met zo'n 120 km/h voorbijreed zie ik opeens de voorste remmen als ik m bijna voorbij ben. Wat blijkt; staat een mobiel flitsteam te flitsen.
Mán; je reed al 100 waar je 120 mag; waar the F%$# rem jij voor?? :{w :')

En rotondes smotondes; er zijn van die dingen die het niet waard zijn om over te zeuren. :P
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_118090344
quote:
7s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:59 schreef Descendent het volgende:
Eerder een :') dan een irritatiemomentje:
Van twee auto's die ik op de snelweg met zo'n 120 km/h voorbijreed zie ik opeens de voorste remmen als ik m bijna voorbij ben. Wat blijkt; staat een mobiel flitsteam te flitsen.
Mán; je reed al 100 waar je 120 mag; waar the F%$# rem jij voor?? :{w :')

En rotondes smotondes; er zijn van die dingen die het niet waard zijn om over te zeuren. :P
Ja maar dat is zelfde als mensen die met 40 langs een flitspaal heen rijden. Joh je kunt er rustig met 50 langs desnoods zelfs nog 55/60 (op je teller dan hé)
  Spellchecker woensdag 17 oktober 2012 @ 19:41:10 #65
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_118094245
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:10 schreef AdoraBelle het volgende:
Links knipperen is goed want het geeft meer duidelijkheid voor de weggebruikers om je heen.

En nee ik ga niet met jullie in discussie.
Exact dat.

Om het voor hen duidelijk te maken, moet je het met het plaatjes (dus Paint) proberen, en zelfs dan heb je nog het risico, dat men het niet begrijpt.. Die tijd heb ik er dus niet voor over; dan maar niet, suit yourselves :s)
Tevens -purist.
pi_118094418
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:41 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Exact dat.

Om het voor hen duidelijk te maken, moet je het met het plaatjes (dus Paint) proberen, en zelfs dan heb je nog het risico, dat men het niet begrijpt.. Die tijd heb ik er dus niet voor over; dan maar niet, suit yourselves :s)
Het is handig voor degene die op driekwart de rotonde opkomen, die zien nog niet dat jij links knippert meestal. Die zijn namelijk nog lang niet in de buurt van de rotonde. Degene die bij de eerste twee mogelijke afslagen staan gaan er vanuit dat je doorrijdt, omdat je niet rechts richting aangeeft. Dat men dat misschien niet doet, is een heel ander probleem, dat moet je niet oplossen door links aan te geven.
sig verwijderd door FA
pi_118095603
quote:
7s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:59 schreef Descendent het volgende:
Eerder een :') dan een irritatiemomentje:
Van twee auto's die ik op de snelweg met zo'n 120 km/h voorbijreed zie ik opeens de voorste remmen als ik m bijna voorbij ben. Wat blijkt; staat een mobiel flitsteam te flitsen.
Mán; je reed al 100 waar je 120 mag; waar the F%$# rem jij voor?? :{w :')

En rotondes smotondes; er zijn van die dingen die het niet waard zijn om over te zeuren. :P
Buiten dat ben je dan sowieso al te laat. Op het moment dat je ze ziet is het vaak al gebeurd.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_118100831
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:45 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Het is handig voor degene die op driekwart de rotonde opkomen, die zien nog niet dat jij links knippert meestal. Die zijn namelijk nog lang niet in de buurt van de rotonde. Degene die bij de eerste twee mogelijke afslagen staan gaan er vanuit dat je doorrijdt, omdat je niet rechts richting aangeeft. Dat men dat misschien niet doet, is een heel ander probleem, dat moet je niet oplossen door links aan te geven.
Er rijden iets te veel auto's rond waarbij de richtingaanwijzers (of de hendel bij het stuur) een optie waren en de eigenaar er kennelijk voor heeft gekozen die optie niet te nemen.
En als je bij een enkelbaansrotonde staat te wachten tot je er op kunt rijden (dus tot er ruimte is en/of iemand een keer tijdig aangeeft dat'ie van de rotonde af wil bij de plek waar jij er op wilt), dan kun je wel boos worden op iemand die richting naar links aangeeft maar ondertussen blijf je wel staan. Bij mensen die geen richting aangeven verwacht je dat ze de rotonde blijven volgen, bij mensen die richting naar links aangeven weet je dat. Net zoals dat je bij mensen die richting naar rechts aangeeft weet dat ze van de rotonde af gaan. (Een 100% zekerheid heb je nooit, maar bij mensen die wel richting aangeven heb je veel meer zekerheid dat ze doen wat ze aangeven.)

Ik geef zeker (of misschien wel juist) op de fiets ook richting naar links aan als ik de rotonde volg en richting naar rechts als ik de rotonde verlaat. Daarbij maakt het mij niet uit of ik half rond, 3 kwart rond, of 3 keer rond ga. Zodra ik de laatste afrit voor degene waar ik er af wil gepasseerd ben, gaat m'n linkerhand van parallel met de grond terug aan het stuur en m'n rechterhand van het stuur.
(Ik kom op de fiets voornamelijk rotondes met vrijliggend fietspad tegen, waar de fietsers wel voorrang hebben.)
pi_118102453
Ik kom ze de laatste tijd helaas erg vaak tegen, mensen die, bij het ritsen, heel onzeker zijn.
Deze mensen rijden dus uiterst links en zien opeens een bord dat er over 300m ingevoegd moet worden.
Vervolgens gaan ze bovenop de rem staan en hopen ze dat ze ertussen mogen. De mensen die erachter rijden, moeten dus wachten op die persoon. Vaak komen ze er niet tussen, omdat het pas over 300m hoeft. Ze staan dus stil en rijden na een tijdje met een slakkengang door.

Ik word er echt schijtziek van, als ze gewoon de 300m uitrijden, komen ze er vanzelf wel tussen.
pi_118102869
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:06 schreef dylanrr het volgende:

als ze gewoon de 300m uitrijden, komen ze er vanzelf wel tussen.
Hoop je. Tegenwoordig is het namelijk doodnormaal om gaten dicht te rijden, mensen niet de gelegenheid bieden ertussen te komen (lekker strak voor zich uitkijken en doen alsof je niet bestaat).
pi_118102912
quote:
2s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:14 schreef D0808 het volgende:

[..]

Hoop je. Tegenwoordig is het namelijk doodnormaal om gaten dicht te rijden, mensen niet de gelegenheid bieden ertussen te komen (lekker strak voor zich uitkijken en doen alsof je niet bestaat).
Daar heb je gelijk in, maar dan is het alsnog beter om op het einde stil te staan, dan 300m daarvoor. Dan kunnen mensen het nog een beetje verwachten.
pi_118104977
Fietsers die afstappen voor zebra's als het fietspad haaientanden heeft. Fucking hinderlijk is dat
  Spellchecker woensdag 17 oktober 2012 @ 23:02:55 #73
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_118105567
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:37 schreef Light het volgende:

[..]

Er rijden iets te veel auto's rond waarbij de richtingaanwijzers (of de hendel bij het stuur) een optie waren en de eigenaar er kennelijk voor heeft gekozen die optie niet te nemen.
En als je bij een enkelbaansrotonde staat te wachten tot je er op kunt rijden (dus tot er ruimte is en/of iemand een keer tijdig aangeeft dat'ie van de rotonde af wil bij de plek waar jij er op wilt), dan kun je wel boos worden op iemand die richting naar links aangeeft maar ondertussen blijf je wel staan. Bij mensen die geen richting aangeven verwacht je dat ze de rotonde blijven volgen, bij mensen die richting naar links aangeven weet je dat. Net zoals dat je bij mensen die richting naar rechts aangeeft weet dat ze van de rotonde af gaan. (Een 100% zekerheid heb je nooit, maar bij mensen die wel richting aangeven heb je veel meer zekerheid dat ze doen wat ze aangeven.)

Ik geef zeker (of misschien wel juist) op de fiets ook richting naar links aan als ik de rotonde volg en richting naar rechts als ik de rotonde verlaat. Daarbij maakt het mij niet uit of ik half rond, 3 kwart rond, of 3 keer rond ga. Zodra ik de laatste afrit voor degene waar ik er af wil gepasseerd ben, gaat m'n linkerhand van parallel met de grond terug aan het stuur en m'n rechterhand van het stuur.
(Ik kom op de fiets voornamelijk rotondes met vrijliggend fietspad tegen, waar de fietsers wel voorrang hebben.)
Veel beter had ik het met tekst alleen niet uit kunnen leggen, chapeau ^O^
Tevens -purist.
pi_118106190
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:51 schreef Yreal het volgende:
Fietsers die afstappen voor zebra's als het fietspad haaientanden heeft. Fucking hinderlijk is dat
Die zijn gewoon slim.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 23:24:54 #75
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118106612
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 20:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Buiten dat ben je dan sowieso al te laat. Op het moment dat je ze ziet is het vaak al gebeurd.
Dan kijk je niet ver genoeg vooruit. Ik ben nog altijd op tijd geweest om eerst te spiegelen en dan pas af te remmen.
Don't let my username fool you...
pi_118110015
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:06 schreef dylanrr het volgende:
Ik kom ze de laatste tijd helaas erg vaak tegen, mensen die, bij het ritsen, heel onzeker zijn.
Deze mensen rijden dus uiterst links en zien opeens een bord dat er over 300m ingevoegd moet worden.
Vervolgens gaan ze bovenop de rem staan en hopen ze dat ze ertussen mogen. De mensen die erachter rijden, moeten dus wachten op die persoon. Vaak komen ze er niet tussen, omdat het pas over 300m hoeft. Ze staan dus stil en rijden na een tijdje met een slakkengang door.

Ik word er echt schijtziek van, als ze gewoon de 300m uitrijden, komen ze er vanzelf wel tussen.
Jij bent natuurlijk zo'n figuur die koste wat het kost pas ritst bij de verdrijvingsvlakken. Ritsen hoort gewoon zodra je voorbij het bord bent er ruimte is. Maar het aantal figuren die pas helemaal op het laatst ritsen - terwijl er terug gewoon ruimte is - zie ik veel vaker dan zo'n treuzelaar.
pi_118113995
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 00:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Jij bent natuurlijk zo'n figuur die koste wat het kost pas ritst bij de verdrijvingsvlakken. Ritsen hoort gewoon zodra je voorbij het bord bent er ruimte is. Maar het aantal figuren die pas helemaal op het laatst ritsen - terwijl er terug gewoon ruimte is - zie ik veel vaker dan zo'n treuzelaar.
En borden zoals "gehele invoegstrook gebruiken" staan er zeker voor jan doedel omdat je direct moeten invoegen zeker? ;)

En de bedoeling van ritsen is net dat iedereen op hetzelfde punt ritst (voor het verdrijvingsvlak dus), dat doet een rits in je jas namelijk ook, alle tandjes gaan op hetzelfde punt in elkaar, en niet een aantal anderen al eerder. ;)
pi_118114021
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:41 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Exact dat.

Om het voor hen duidelijk te maken, moet je het met het plaatjes (dus Paint) proberen, en zelfs dan heb je nog het risico, dat men het niet begrijpt.. Die tijd heb ik er dus niet voor over; dan maar niet, suit yourselves :s)
Wacht, ik doe mee.

Wel met een google maps link. Mogen jullie mij vertellen voor wie je hier van te voren je knipperlicht naar links aan zet als je de rotonde op rijdt. :')

Een dubbelbaans rotonde met een doorsnede van 200 meter:
https://maps.google.nl/ma(...)eerlen,+Limburg&z=18
En ik heb zelfs al 2 keer meegemaakt dat mensen daadwerkelijk die rotonde naar links oprijden (tegen de richting in dus).
pi_118114177
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 00:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Jij bent natuurlijk zo'n figuur die koste wat het kost pas ritst bij de verdrijvingsvlakken. Ritsen hoort gewoon zodra je voorbij het bord bent er ruimte is. Maar het aantal figuren die pas helemaal op het laatst ritsen - terwijl er terug gewoon ruimte is - zie ik veel vaker dan zo'n treuzelaar.
Je begint met zoeken naar een plekje op het moment dat het bord "ritsen vanaf hier" voorbij komt. Je heb dan nog snelheid, je heb de gelegenheid gehad om je snelheid aan te passen aan de baan waar je op wilt en daardoor gaat het vloeiend.

Als je gaat stil staan, kom je er natuurlijk nooit meer tussen omdat het snelheidsverschil te groot is (tenzij de andere baan natuurlijk ook stil staat).

Het is gewoon een genot wanneer mensen dat door hebben en als iedereen vloeiend van baan verwisselt. Je hebt dan bijna geen snelheidsverlies.
pi_118115078
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:57 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, wij hebben een aantal argumenten genoemd die de stelling dat links knipperen voordelen biedt, weerleggen. Van de linksknipperaars hoor je alleen dat links knipperen moet omdat het handig is voor anderen, omdat niet iedereen rechts knippert. Hierop is al geantwoord dat als iedereen rechts zou knipperen en dit tijdig zou doen, de oorzaak om links te knipperen vervalt. Dus de enige die nu als een autist door blijft hameren op dat vierkante blokje dat in een rond gat moet, zijn de links knipperaars die met geen enkele onderbouwde stelling danwel argument komen, maar alleen blijven roepen dat het handig is.
Wil je eens ophouden met over autist dit autist dat te praten? Bij voorbaat dank.

Nu ff ingaand op de rest van je post. Je wilt argumenten horen, hier komen ze, hou je goed vast: Omdat het handig is voor anderen om duidelijk te maken waar je heen gaat. Klaar. Dat was het. Einde argument.

Jullie gaan ertegenin omdat fysiek onmogelijk zou zijn. Dit heb ik al eens omver geworpen met: niks fysiek, afspraak=afspraak oftewel verkeersregel=verkeersregel. Toen kwam jij aankakken met in het buitenland is het verboden. We rijden in Nederland. Jij weer: Het is niet eens verplicht. Ik: oke, ik heb altijd geloofd wat je op CBR moet doen, ook verplicht was. Best krom maar ja. Jij weer: het is verwarrend want nu denken sommige mensen dat je daadwerkelijk links afslaat op een rotonde ipv rechtsom te gaan. Ik weer: Die mensen die dat denken zijn of dom, of niet op de hoogte van die CBR regel. Jij weer: Als je het hier doet, doe je dit in het buitenland ook en dan loop je grote kans op een boete. Ik weer: dus dan is het maar beter om dit niet meer te doen in NL en zo snel mogelijk af te leren.

Dat is het. Blijf niet volhouden dat wij helemaal geen argumenten aandragen. Wij hebben net zo goed argumenten als jullie. Niemand wint, niemand verliest. De 1 wil graag blijven doen wat op CBR is geleerd, de ander kiest ervoor om 1 en ander te vergeten zodra de rijbewijs gehaald is.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_118115114
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 08:06 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Je begint met zoeken naar een plekje op het moment dat het bord "ritsen vanaf hier" voorbij komt. Je heb dan nog snelheid, je heb de gelegenheid gehad om je snelheid aan te passen aan de baan waar je op wilt en daardoor gaat het vloeiend.

Als je gaat stil staan, kom je er natuurlijk nooit meer tussen omdat het snelheidsverschil te groot is (tenzij de andere baan natuurlijk ook stil staat).

Het is gewoon een genot wanneer mensen dat door hebben en als iedereen vloeiend van baan verwisselt. Je hebt dan bijna geen snelheidsverlies.
Kan je de vraag ff beantwoorden of je pas gaat ritsen als je helemaal vooraan bent gekomen en je weinig keuze meer hebt dan perse daar in te voegen of er nou wel of niet ruimte voor is.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_118115164
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 07:42 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

En borden zoals "gehele invoegstrook gebruiken" staan er zeker voor jan doedel omdat je direct moeten invoegen zeker? ;)

En de bedoeling van ritsen is net dat iedereen op hetzelfde punt ritst (voor het verdrijvingsvlak dus), dat doet een rits in je jas namelijk ook, alle tandjes gaan op hetzelfde punt in elkaar, en niet een aantal anderen al eerder. ;)
De tandjes gaan idd om en om. Toch zie ik echt heel erg vaak gastjes naar links gaan of ze waren er al en dan echt de hele "ritsstrook" gebruiken om zo veel mogelijk auto's te passeren. Dat is niet tandjes om en om. Dat is een tandje dat 4 of 5 andere tandjes overslaat.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_118116269
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:12 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Kan je de vraag ff beantwoorden of je pas gaat ritsen als je helemaal vooraan bent gekomen en je weinig keuze meer hebt dan perse daar in te voegen of er nou wel of niet ruimte voor is.
Ik antwoord niet namens Sweetpea maar ben het wel met haar eens.
Mijn eigen mening is:

Gewoon van rijstrook wisselen zodra er ruimte is, als er geen doorgetrokken streep ligt is dat nog steeds niet verboden.
Toen er nog geen adviezen over ritsen waren was dat ook al de bedoeling maar blijkbaar was de term "ritsen" nodig om gedag van weggebruikers aan te passen.
Ik zeg dus: Als je weet dat er een rijstrook af gaat kun je zodra er ruimte is zelf alvast op de juiste rijstrook gaan rijden.
Doe je dat niet dan rij je een trechter in en van een trechter weten we dat die de doorstroming belemmert.
Juist voor die mensen met trechterliefde is de term ritsen bedacht, als je op tijd van rijstrook wisselt heet het gewoon rijstrookwisseling.
pi_118117092
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 00:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Jij bent natuurlijk zo'n figuur die koste wat het kost pas ritst bij de verdrijvingsvlakken. Ritsen hoort gewoon zodra je voorbij het bord bent er ruimte is. Maar het aantal figuren die pas helemaal op het laatst ritsen - terwijl er terug gewoon ruimte is - zie ik veel vaker dan zo'n treuzelaar.
Hij is er toch om te gebruiken.
pi_118117136
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:27 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Hij is er toch om te gebruiken.
Als je er voor kiest een trechter in te rijden.
pi_118117237
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:06 schreef practics het volgende:

[..]

Ja maar dat is zelfde als mensen die met 40 langs een flitspaal heen rijden. Joh je kunt er rustig met 50 langs desnoods zelfs nog 55/60 (op je teller dan hé)
Ik had gisteren zo'n pipo voor me die afremde tot 60 bij een flitspaal. Je mocht er 80. 8)7
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_118117298
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:57 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik antwoord niet namens Sweetpea maar ben het wel met haar eens.
Mijn eigen mening is:

Gewoon van rijstrook wisselen zodra er ruimte is, als er geen doorgetrokken streep ligt is dat nog steeds niet verboden.
Toen er nog geen adviezen over ritsen waren was dat ook al de bedoeling maar blijkbaar was de term "ritsen" nodig om gedag van weggebruikers aan te passen.
Ik zeg dus: Als je weet dat er een rijstrook af gaat kun je zodra er ruimte is zelf alvast op de juiste rijstrook gaan rijden.
Doe je dat niet dan rij je een trechter in en van een trechter weten we dat die de doorstroming belemmert.
Juist voor die mensen met trechterliefde is de term ritsen bedacht, als je op tijd van rijstrook wisselt heet het gewoon rijstrookwisseling.
Dat inderdaad.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_118119553
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 08:06 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Je begint met zoeken naar een plekje op het moment dat het bord "ritsen vanaf hier" voorbij komt. Je heb dan nog snelheid, je heb de gelegenheid gehad om je snelheid aan te passen aan de baan waar je op wilt en daardoor gaat het vloeiend.

Wat ik meestal zie zijn leasebakken, opgewonden standjes en bouwvakkerbusjes die met zeer hoge snelheid op de linkerbaan voorbij zie stuiven naar het einde van de strook om daar bijna met geweld (en natuurlijk zonder richting aan te geven) hun auto's ertussen stampen.

Aan de andere kant zijn het diezelfde busjes/leasebakken/opgewonden standjes/knurften met de blik op oneindig die, wanneer jij wilt invoegen, de gaten dichtrijden, geen ruimte scheppen etc. ongeacht of je dat nu aan het begin of aan het eind doet.

Ik heb wel uitgevonden dat wanneer je een vrachtwagen ziet om dan juist voor die vrachtwagen even te blijven hangen (om je zichtbaar te maken en je intentie aan te geven) en dan ervoor in te voegen. Ondanks dat er veel wordt gezeken op vrachtwagenchauffeurs zijn het juist die die je vaak netjes wat ruimte verschaffen.

Andersom kan je vaak een bedankje verwachten als jij ruimte voor hun laat. Tijdje geleden nog stond er een vrachtwagen die wilde opschuiven maar er werd hem werkelijk geen moment ruimte gegund, hij stond dan ook noodgedwongen stil (en we reden allemaal amper 20 ofzo), even een seintje gegeven met m'n lichten en een groot gat laten vallen waar hij tussen kon. Vervolgens zag ik een arm uit de cabine komen met het duimpje omhoog.
pi_118122357
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:42 schreef D0808 het volgende:

[..]

Wat ik meestal zie zijn leasebakken, opgewonden standjes en bouwvakkerbusjes die met zeer hoge snelheid op de linkerbaan voorbij zie stuiven naar het einde van de strook om daar bijna met geweld (en natuurlijk zonder richting aan te geven) hun auto's ertussen stampen.

Aan de andere kant zijn het diezelfde busjes/leasebakken/opgewonden standjes/knurften met de blik op oneindig die, wanneer jij wilt invoegen, de gaten dichtrijden, geen ruimte scheppen etc. ongeacht of je dat nu aan het begin of aan het eind doet.

Ik heb wel uitgevonden dat wanneer je een vrachtwagen ziet om dan juist voor die vrachtwagen even te blijven hangen (om je zichtbaar te maken en je intentie aan te geven) en dan ervoor in te voegen. Ondanks dat er veel wordt gezeken op vrachtwagenchauffeurs zijn het juist die die je vaak netjes wat ruimte verschaffen.

Andersom kan je vaak een bedankje verwachten als jij ruimte voor hun laat. Tijdje geleden nog stond er een vrachtwagen die wilde opschuiven maar er werd hem werkelijk geen moment ruimte gegund, hij stond dan ook noodgedwongen stil (en we reden allemaal amper 20 ofzo), even een seintje gegeven met m'n lichten en een groot gat laten vallen waar hij tussen kon. Vervolgens zag ik een arm uit de cabine komen met het duimpje omhoog.
Kijken en anticiperen... Twee dingen die veel te weinig gedaan worden. Je ziet het elke keer weer als mensen moeten invoegen... Op het laatst nog even kijken en dan schrikken dat er een andere auto op de weg zit!

(het enige waar ik het gat dicht rijd is wanneer ik op de snelweg rijd, max snelheid en die vrachtwagen met 0.1km/h verschil zijn voorgangers wil gaan inhalen...)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 13:19:30 #90
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118122913
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:42 schreef D0808 het volgende:

[..]

Wat ik meestal zie zijn leasebakken, opgewonden standjes en bouwvakkerbusjes die met zeer hoge snelheid op de linkerbaan voorbij zie stuiven naar het einde van de strook om daar bijna met geweld (en natuurlijk zonder richting aan te geven) hun auto's ertussen stampen.

Aan de andere kant zijn het diezelfde busjes/leasebakken/opgewonden standjes/knurften met de blik op oneindig die, wanneer jij wilt invoegen, de gaten dichtrijden, geen ruimte scheppen etc. ongeacht of je dat nu aan het begin of aan het eind doet.

Ik heb wel uitgevonden dat wanneer je een vrachtwagen ziet om dan juist voor die vrachtwagen even te blijven hangen (om je zichtbaar te maken en je intentie aan te geven) en dan ervoor in te voegen. Ondanks dat er veel wordt gezeken op vrachtwagenchauffeurs zijn het juist die die je vaak netjes wat ruimte verschaffen.

Andersom kan je vaak een bedankje verwachten als jij ruimte voor hun laat. Tijdje geleden nog stond er een vrachtwagen die wilde opschuiven maar er werd hem werkelijk geen moment ruimte gegund, hij stond dan ook noodgedwongen stil (en we reden allemaal amper 20 ofzo), even een seintje gegeven met m'n lichten en een groot gat laten vallen waar hij tussen kon. Vervolgens zag ik een arm uit de cabine komen met het duimpje omhoog.
Doe ik ook regelmatig, de weg waar ik rijd staat elke avond wel file.
Als ik dan een vrachwagen op de rechterbaan zie (voor rechtdoor) die naar links wil (voor linksaf) dan houd ik het ook even op, vrachtwagen voor me, die gaat dan weer naar links, kan ik er gewoon weer langs met de motor.
pi_118131840
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:03 schreef Sweetpea8472 het volgende:

(het enige waar ik het gat dicht rijd is wanneer ik op de snelweg rijd, max snelheid en die vrachtwagen met 0.1km/h verschil zijn voorgangers wil gaan inhalen...)
Als je hem voorlaat kun je zodra hij klaar is vol gas weer aansluiten _O_
  donderdag 18 oktober 2012 @ 17:04:18 #92
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_118132452
Nieuwe irritatie waar ik de komende tijd nog ff tegenaan kan kijken:



}:|

Je rijdt en opeens uit het niets: TAK!! en wat het was? Waar t vandaan kwam? :?
Gelukkig niet in mn zicht. Lekker laten zitten voorlopig :*
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  donderdag 18 oktober 2012 @ 17:09:14 #93
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_118132687
kun je toch gratis laten fixen? :{
pi_118133819
Mensen die niet op hun dashboard kijken.

Vandaag iemand die continue de knipper naar rechts aan had, zelfs toen die 2 rijstroken naar links ging. En iemand die 20 km lang met groot licht aan rijd...
pi_118134029
Mensen die op de linkerbaan voor het stoplicht gaan staan en vervolgens totaal niet alert zijn en/of enigszins snel(ler) optrekken. :{
pi_118134558
Mensen die stroken banen noemen. ;)
pi_118134750
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 07:47 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Wacht, ik doe mee.

Wel met een google maps link. Mogen jullie mij vertellen voor wie je hier van te voren je knipperlicht naar links aan zet als je de rotonde op rijdt. :')

Een dubbelbaans rotonde met een doorsnede van 200 meter:
https://maps.google.nl/ma(...)eerlen,+Limburg&z=18
En ik heb zelfs al 2 keer meegemaakt dat mensen daadwerkelijk die rotonde naar links oprijden (tegen de richting in dus).
Daar is richting aangeven naar links totaal zinloos, tenzij je van de rechter naar de linker rijstrook wilt. Het probleem is dat dit ook een rotonde is.
pi_118135273
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:59 schreef Light het volgende:

[..]

Daar is richting aangeven naar links totaal zinloos, tenzij je van de rechter naar de linker rijstrook wilt. Het probleem is dat dit ook een rotonde is.
Klopt. Maar wie help je er dan mee om de knipper naar links aan te zetten?

Degene die rechts zou staan? Die moet ook blijven wachten als je het niet aan hebt staan omdat je dan rechtdoor zou gaan.
Die tegenover je? Die boeit alleen het verkeer dat daadwerkelijk van links aan komt en zal totaal geen interesse hebben in wat de auto tegenover hem doet.
Degene die links staat? Die boeit het al helemaal niet welke kant je op wilt, aangezien het best lang duurt voordat je 3/4 rond bent en hij dan al lang weg is waarschijnlijk.
Voor die achter je? Die boeit het ook niet waar je eraf wilt, als je maar duidelijk maakt dat je eraf gaat met richting naar rechts aan te geven zodat hij daar op kan reageren.

Dus nee. Ik zie echt totaal geen praktisch nut om van te voren dat ding naar links aan te maken. :)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 18:44:22 #99
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_118136765
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:09 schreef Het_Biertje het volgende:
kun je toch gratis laten fixen? :{
Alleen als je all risk hebt of een glasverzekering bij je WA in hebt.. (en dat heb ik dus niet.... :{ )
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  donderdag 18 oktober 2012 @ 18:46:29 #100
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_118136842
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:39 schreef Actaeon het volgende:
Mensen die op de linkerbaan voor het stoplicht gaan staan en vervolgens totaal niet alert zijn en/of enigszins snel(ler) optrekken. :{
Andersom is meestal grappig; dan sta ik als enige auto al te wachten en ik sta op de rechterbaan; en komt dr zo'n bouwvakkersferrari en zet m naast mij ipv achter mij.
Tja; dan heb ik zo iets van: 2.0. turbo; tabee he! :W
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')