Wat deze user zegt.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je kan niet linksaf op een enkelbaans rotonde. Je kan alleen de weg volgen (rechtdoor), of de rotonde verlaten (rechtsaf slaan). Op een meerbaans rotonde kun je naar links als je een rijbaan opschuift, van de buitenkant naar de binnenkant van de rotonde. Dat is de enige reden om op de rotonde je knipper naar links te gebruiken. Behoudens het opschuiven van een rijbaan betekent een knipper naar rechts dus "ik ga bij de eerstvolgende afslag de rotonde verlaten". Gebruik je geen knipper dan betekent dat "ik ga de eerstvolgende afslag de rotonde niet verlaten". Meer is niet nodig.
</ einde discussie>
Dit dus.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je kan niet linksaf op een enkelbaans rotonde. Je kan alleen de weg volgen (rechtdoor), of de rotonde verlaten (rechtsaf slaan). Op een meerbaans rotonde kun je naar links als je een rijbaan opschuift, van de buitenkant naar de binnenkant van de rotonde. Dat is de enige reden om op de rotonde je knipper naar links te gebruiken. Behoudens het opschuiven van een rijbaan betekent een knipper naar rechts dus "ik ga bij de eerstvolgende afslag de rotonde verlaten". Gebruik je geen knipper dan betekent dat "ik ga de eerstvolgende afslag de rotonde niet verlaten". Meer is niet nodig.
</ einde discussie>
Probeer je weer dat vierkantje in een ronde gat te krijgen met een hamer? Laat het toch. Hoeveel keren wil je hierover blijven discussieren? Wanneer is het genoeg voor jou? Fysiek dit, linksknipperlicht onzin want rechtdoorgaande weg zus en zo. De tyfus zeg...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
Vertel, want het gebruik van een knipper links heeft geen voordelen. En nee, ook niet als niet iedereen recht knippert.
Nee, wij hebben een aantal argumenten genoemd die de stelling dat links knipperen voordelen biedt, weerleggen. Van de linksknipperaars hoor je alleen dat links knipperen moet omdat het handig is voor anderen, omdat niet iedereen rechts knippert. Hierop is al geantwoord dat als iedereen rechts zou knipperen en dit tijdig zou doen, de oorzaak om links te knipperen vervalt. Dus de enige die nu als een autist door blijft hameren op dat vierkante blokje dat in een rond gat moet, zijn de links knipperaars die met geen enkele onderbouwde stelling danwel argument komen, maar alleen blijven roepen dat het handig is.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:52 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Probeer je weer dat vierkantje in een ronde gat te krijgen met een hamer? Laat het toch. Hoeveel keren wil je hierover blijven discussieren? Wanneer is het genoeg voor jou? Fysiek dit, linksknipperlicht onzin want rechtdoorgaande weg zus en zo. De tyfus zeg...
ik denk dat naar links knipperen mij minder moeite kost.... snap je die gedachte?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je weet dat wanneer het te lang duurt, je ook gewoon iemand persoonlijk kan vorderen? Als de schuldvraag bekend is (dashcam doet het goed!) moet je verzekering heel snel voorschieten. Doen ze het niet, heb je een kutverzekering.
Ja, die gedachtegang snap ik heel goed en ik denk dat ik in jouw geval hetzelfde gaat doen. Maar verder ben ik erg van de principes in het verkeer.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:37 schreef rival het volgende:
[..]
ik denk dat naar links knipperen mij minder moeite kost.... snap je die gedachte?
Ja maar dat is zelfde als mensen die met 40 langs een flitspaal heen rijden. Joh je kunt er rustig met 50 langs desnoods zelfs nog 55/60 (op je teller dan hé)quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:59 schreef Descendent het volgende:
Eerder eendan een irritatiemomentje:
Van twee auto's die ik op de snelweg met zo'n 120 km/h voorbijreed zie ik opeens de voorste remmen als ik m bijna voorbij ben. Wat blijkt; staat een mobiel flitsteam te flitsen.
Mán; je reed al 100 waar je 120 mag; waar the F%$# rem jij voor??![]()
![]()
En rotondes smotondes; er zijn van die dingen die het niet waard zijn om over te zeuren.
Exact dat.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:10 schreef AdoraBelle het volgende:
Links knipperen is goed want het geeft meer duidelijkheid voor de weggebruikers om je heen.
En nee ik ga niet met jullie in discussie.
Het is handig voor degene die op driekwart de rotonde opkomen, die zien nog niet dat jij links knippert meestal. Die zijn namelijk nog lang niet in de buurt van de rotonde. Degene die bij de eerste twee mogelijke afslagen staan gaan er vanuit dat je doorrijdt, omdat je niet rechts richting aangeeft. Dat men dat misschien niet doet, is een heel ander probleem, dat moet je niet oplossen door links aan te geven.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:41 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Exact dat.
Om het voor hen duidelijk te maken, moet je het met het plaatjes (dus Paint) proberen, en zelfs dan heb je nog het risico, dat men het niet begrijpt.. Die tijd heb ik er dus niet voor over; dan maar niet, suit yourselves
Buiten dat ben je dan sowieso al te laat. Op het moment dat je ze ziet is het vaak al gebeurd.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:59 schreef Descendent het volgende:
Eerder eendan een irritatiemomentje:
Van twee auto's die ik op de snelweg met zo'n 120 km/h voorbijreed zie ik opeens de voorste remmen als ik m bijna voorbij ben. Wat blijkt; staat een mobiel flitsteam te flitsen.
Mán; je reed al 100 waar je 120 mag; waar the F%$# rem jij voor??![]()
![]()
En rotondes smotondes; er zijn van die dingen die het niet waard zijn om over te zeuren.
Er rijden iets te veel auto's rond waarbij de richtingaanwijzers (of de hendel bij het stuur) een optie waren en de eigenaar er kennelijk voor heeft gekozen die optie niet te nemen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het is handig voor degene die op driekwart de rotonde opkomen, die zien nog niet dat jij links knippert meestal. Die zijn namelijk nog lang niet in de buurt van de rotonde. Degene die bij de eerste twee mogelijke afslagen staan gaan er vanuit dat je doorrijdt, omdat je niet rechts richting aangeeft. Dat men dat misschien niet doet, is een heel ander probleem, dat moet je niet oplossen door links aan te geven.
Hoop je. Tegenwoordig is het namelijk doodnormaal om gaten dicht te rijden, mensen niet de gelegenheid bieden ertussen te komen (lekker strak voor zich uitkijken en doen alsof je niet bestaat).quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:06 schreef dylanrr het volgende:
als ze gewoon de 300m uitrijden, komen ze er vanzelf wel tussen.
Daar heb je gelijk in, maar dan is het alsnog beter om op het einde stil te staan, dan 300m daarvoor. Dan kunnen mensen het nog een beetje verwachten.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:14 schreef D0808 het volgende:
[..]
Hoop je. Tegenwoordig is het namelijk doodnormaal om gaten dicht te rijden, mensen niet de gelegenheid bieden ertussen te komen (lekker strak voor zich uitkijken en doen alsof je niet bestaat).
Veel beter had ik het met tekst alleen niet uit kunnen leggen, chapeauquote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:37 schreef Light het volgende:
[..]
Er rijden iets te veel auto's rond waarbij de richtingaanwijzers (of de hendel bij het stuur) een optie waren en de eigenaar er kennelijk voor heeft gekozen die optie niet te nemen.
En als je bij een enkelbaansrotonde staat te wachten tot je er op kunt rijden (dus tot er ruimte is en/of iemand een keer tijdig aangeeft dat'ie van de rotonde af wil bij de plek waar jij er op wilt), dan kun je wel boos worden op iemand die richting naar links aangeeft maar ondertussen blijf je wel staan. Bij mensen die geen richting aangeven verwacht je dat ze de rotonde blijven volgen, bij mensen die richting naar links aangeven weet je dat. Net zoals dat je bij mensen die richting naar rechts aangeeft weet dat ze van de rotonde af gaan. (Een 100% zekerheid heb je nooit, maar bij mensen die wel richting aangeven heb je veel meer zekerheid dat ze doen wat ze aangeven.)
Ik geef zeker (of misschien wel juist) op de fiets ook richting naar links aan als ik de rotonde volg en richting naar rechts als ik de rotonde verlaat. Daarbij maakt het mij niet uit of ik half rond, 3 kwart rond, of 3 keer rond ga. Zodra ik de laatste afrit voor degene waar ik er af wil gepasseerd ben, gaat m'n linkerhand van parallel met de grond terug aan het stuur en m'n rechterhand van het stuur.
(Ik kom op de fiets voornamelijk rotondes met vrijliggend fietspad tegen, waar de fietsers wel voorrang hebben.)
Die zijn gewoon slim.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:51 schreef Yreal het volgende:
Fietsers die afstappen voor zebra's als het fietspad haaientanden heeft. Fucking hinderlijk is dat
Dan kijk je niet ver genoeg vooruit. Ik ben nog altijd op tijd geweest om eerst te spiegelen en dan pas af te remmen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Buiten dat ben je dan sowieso al te laat. Op het moment dat je ze ziet is het vaak al gebeurd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |