abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 17 oktober 2012 @ 14:10:25 #51
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118080762
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je kan niet linksaf op een enkelbaans rotonde. Je kan alleen de weg volgen (rechtdoor), of de rotonde verlaten (rechtsaf slaan). Op een meerbaans rotonde kun je naar links als je een rijbaan opschuift, van de buitenkant naar de binnenkant van de rotonde. Dat is de enige reden om op de rotonde je knipper naar links te gebruiken. Behoudens het opschuiven van een rijbaan betekent een knipper naar rechts dus "ik ga bij de eerstvolgende afslag de rotonde verlaten". Gebruik je geen knipper dan betekent dat "ik ga de eerstvolgende afslag de rotonde niet verlaten". Meer is niet nodig.

</ einde discussie>
Wat deze user zegt. ^O^

En kunnen jullie nou eindelijk eens ophouden met deze nepdiscussie en weer ergernissen gaan posten? :(
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:12:31 #52
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118080840
Mij best.
Auto's die vanochtend niet doorreden (60 waar je 80 mag) omdat het een beetje waaide en er wat regendruppels vielen.
Zat ik daarachter op de motor, ja dan schiet ik er ondanks het inhaalverbod, toch maar voorbij :(
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:47:07 #53
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_118082127
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je kan niet linksaf op een enkelbaans rotonde. Je kan alleen de weg volgen (rechtdoor), of de rotonde verlaten (rechtsaf slaan). Op een meerbaans rotonde kun je naar links als je een rijbaan opschuift, van de buitenkant naar de binnenkant van de rotonde. Dat is de enige reden om op de rotonde je knipper naar links te gebruiken. Behoudens het opschuiven van een rijbaan betekent een knipper naar rechts dus "ik ga bij de eerstvolgende afslag de rotonde verlaten". Gebruik je geen knipper dan betekent dat "ik ga de eerstvolgende afslag de rotonde niet verlaten". Meer is niet nodig.

</ einde discussie>
Dit dus.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_118082603
Jongens moeten we niet eens ophouden over die rotondes ofzo..eens in de zoveel topics komen er weer x-aantal pagina's over links knipperen voor rotondes voorbij :P
  Spellchecker woensdag 17 oktober 2012 @ 15:12:49 #55
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_118083122
Grappig altijd, dat je in dit soort discussies altijd 2 types van elkaar kunt onderscheiden:
- De regelaanhangers, die heilig in de regels geloven en er per definitie vanuit gaan dat als je alleen maar dat aanhoudt, dat het meest praktisch werkt voor iedereen. Dat, als men überhaupt al na wil denken over in hoeverre de regels per situatie het beste antwoord bieden.. Mijn ervaring is dat het vaak lastig is om hen van afwijkende waarheden te overtuigen, want "regels zijn regels"..
- De praktische types (waar ik mezelf onder schaar, voor zover dat niet al duidelijk was), die over het algemeen de regels kennen, snappen waarom ze er zijn, maar die daar soms toch bewust vanaf wijken omdat dat op dat moment toch praktischer is.

Voor wat betreft de rotondediscussie ga je het velen met alleen tekst simpelweg niet duidelijk krijgen, dat een bepaalde manier van richtingwijzergebruik in de meeste rotondesituaties voordelen biedt voor veel ander verkeer.
Tevens -purist.
  FOK!Fotograaf woensdag 17 oktober 2012 @ 15:29:33 #56
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118083932
Vertel, want het gebruik van een knipper links heeft geen voordelen. En nee, ook niet als niet iedereen recht knippert.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_118084913
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
Vertel, want het gebruik van een knipper links heeft geen voordelen. En nee, ook niet als niet iedereen recht knippert.
Probeer je weer dat vierkantje in een ronde gat te krijgen met een hamer? Laat het toch. Hoeveel keren wil je hierover blijven discussieren? Wanneer is het genoeg voor jou? Fysiek dit, linksknipperlicht onzin want rechtdoorgaande weg zus en zo. De tyfus zeg...
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  FOK!Fotograaf woensdag 17 oktober 2012 @ 15:57:58 #58
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118085127
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:52 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Probeer je weer dat vierkantje in een ronde gat te krijgen met een hamer? Laat het toch. Hoeveel keren wil je hierover blijven discussieren? Wanneer is het genoeg voor jou? Fysiek dit, linksknipperlicht onzin want rechtdoorgaande weg zus en zo. De tyfus zeg...
Nee, wij hebben een aantal argumenten genoemd die de stelling dat links knipperen voordelen biedt, weerleggen. Van de linksknipperaars hoor je alleen dat links knipperen moet omdat het handig is voor anderen, omdat niet iedereen rechts knippert. Hierop is al geantwoord dat als iedereen rechts zou knipperen en dit tijdig zou doen, de oorzaak om links te knipperen vervalt. Dus de enige die nu als een autist door blijft hameren op dat vierkante blokje dat in een rond gat moet, zijn de links knipperaars die met geen enkele onderbouwde stelling danwel argument komen, maar alleen blijven roepen dat het handig is.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_118086708
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je weet dat wanneer het te lang duurt, je ook gewoon iemand persoonlijk kan vorderen? Als de schuldvraag bekend is (dashcam doet het goed!) moet je verzekering heel snel voorschieten. Doen ze het niet, heb je een kutverzekering.
ik denk dat naar links knipperen mij minder moeite kost.... snap je die gedachte?
  FOK!Fotograaf woensdag 17 oktober 2012 @ 16:52:47 #60
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118087459
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:37 schreef rival het volgende:

[..]

ik denk dat naar links knipperen mij minder moeite kost.... snap je die gedachte?
Ja, die gedachtegang snap ik heel goed en ik denk dat ik in jouw geval hetzelfde gaat doen. Maar verder ben ik erg van de principes in het verkeer.
The summer is magic!

woensdag 17 oktober 2012 @ 17:10:36 #61
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_118088115
Links knipperen is goed want het geeft meer duidelijkheid voor de weggebruikers om je heen.

En nee ik ga niet met jullie in discussie.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 17:24:51 #62
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_118088600
Onrustig verkeersbeeld: die aarzelende rechtsrijdende mensen die een vrachtwagen naderen en die - als je eraan komt over de linkerbaan - duidelijk zitten te aarzelen om wel niet wel niet wel nee durf niet JA ik wil TOCH ... op het laatste moment besluiten in te halen en 'm hop naar links gooien, waardoor je behoorlijk in de ankers moet.
Als men nu veel eerder naar links gaat had er geen haan naar gekraaid en was al dat onzekere gedoe niet nodig geweest.
When in fear, say 'yes dear'
  woensdag 17 oktober 2012 @ 17:59:58 #63
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_118090049
Eerder een :') dan een irritatiemomentje:
Van twee auto's die ik op de snelweg met zo'n 120 km/h voorbijreed zie ik opeens de voorste remmen als ik m bijna voorbij ben. Wat blijkt; staat een mobiel flitsteam te flitsen.
Mán; je reed al 100 waar je 120 mag; waar the F%$# rem jij voor?? :{w :')

En rotondes smotondes; er zijn van die dingen die het niet waard zijn om over te zeuren. :P
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_118090344
quote:
7s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:59 schreef Descendent het volgende:
Van twee auto's die ik op de snelweg met zo'n 120 km/h voorbijreed zie ik opeens de voorste remmen als ik m bijna voorbij ben. Wat blijkt; staat een mobiel flitsteam te flitsen.

En rotondes smotondes; er zijn van die dingen die het niet waard zijn om over te zeuren. :P
Ja maar dat is zelfde als mensen die met 40 langs een flitspaal heen rijden. Joh je kunt er rustig met 50 langs desnoods zelfs nog 55/60 (op je teller dan hé)
  Spellchecker woensdag 17 oktober 2012 @ 19:41:10 #65
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_118094245
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:10 schreef AdoraBelle het volgende:
Links knipperen is goed want het geeft meer duidelijkheid voor de weggebruikers om je heen.

En nee ik ga niet met jullie in discussie.
Exact dat.

Om het voor hen duidelijk te maken, moet je het met het plaatjes (dus Paint) proberen, en zelfs dan heb je nog het risico, dat men het niet begrijpt.. Die tijd heb ik er dus niet voor over; dan maar niet, suit yourselves :s)
Tevens -purist.
pi_118094418
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:41 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Exact dat.

Om het voor hen duidelijk te maken, moet je het met het plaatjes (dus Paint) proberen, en zelfs dan heb je nog het risico, dat men het niet begrijpt.. Die tijd heb ik er dus niet voor over; dan maar niet, suit yourselves :s)
Het is handig voor degene die op driekwart de rotonde opkomen, die zien nog niet dat jij links knippert meestal. Die zijn namelijk nog lang niet in de buurt van de rotonde. Degene die bij de eerste twee mogelijke afslagen staan gaan er vanuit dat je doorrijdt, omdat je niet rechts richting aangeeft. Dat men dat misschien niet doet, is een heel ander probleem, dat moet je niet oplossen door links aan te geven.
sig verwijderd door FA
pi_118095603
quote:
7s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:59 schreef Descendent het volgende:

Buiten dat ben je dan sowieso al te laat. Op het moment dat je ze ziet is het vaak al gebeurd.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_118100831
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:45 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Het is handig voor degene die op driekwart de rotonde opkomen, die zien nog niet dat jij links knippert meestal. Die zijn namelijk nog lang niet in de buurt van de rotonde. Degene die bij de eerste twee mogelijke afslagen staan gaan er vanuit dat je doorrijdt, omdat je niet rechts richting aangeeft. Dat men dat misschien niet doet, is een heel ander probleem, dat moet je niet oplossen door links aan te geven.
Er rijden iets te veel auto's rond waarbij de richtingaanwijzers (of de hendel bij het stuur) een optie waren en de eigenaar er kennelijk voor heeft gekozen die optie niet te nemen.
En als je bij een enkelbaansrotonde staat te wachten tot je er op kunt rijden (dus tot er ruimte is en/of iemand een keer tijdig aangeeft dat'ie van de rotonde af wil bij de plek waar jij er op wilt), dan kun je wel boos worden op iemand die richting naar links aangeeft maar ondertussen blijf je wel staan. Bij mensen die geen richting aangeven verwacht je dat ze de rotonde blijven volgen, bij mensen die richting naar links aangeven weet je dat. Net zoals dat je bij mensen die richting naar rechts aangeeft weet dat ze van de rotonde af gaan. (Een 100% zekerheid heb je nooit, maar bij mensen die wel richting aangeven heb je veel meer zekerheid dat ze doen wat ze aangeven.)

Ik geef zeker (of misschien wel juist) op de fiets ook richting naar links aan als ik de rotonde volg en richting naar rechts als ik de rotonde verlaat. Daarbij maakt het mij niet uit of ik half rond, 3 kwart rond, of 3 keer rond ga. Zodra ik de laatste afrit voor degene waar ik er af wil gepasseerd ben, gaat m'n linkerhand van parallel met de grond terug aan het stuur en m'n rechterhand van het stuur.
(Ik kom op de fiets voornamelijk rotondes met vrijliggend fietspad tegen, waar de fietsers wel voorrang hebben.)
pi_118102453
Ik kom ze de laatste tijd helaas erg vaak tegen, mensen die, bij het ritsen, heel onzeker zijn.
Deze mensen rijden dus uiterst links en zien opeens een bord dat er over 300m ingevoegd moet worden.
Vervolgens gaan ze bovenop de rem staan en hopen ze dat ze ertussen mogen. De mensen die erachter rijden, moeten dus wachten op die persoon. Vaak komen ze er niet tussen, omdat het pas over 300m hoeft. Ze staan dus stil en rijden na een tijdje met een slakkengang door.

Ik word er echt schijtziek van, als ze gewoon de 300m uitrijden, komen ze er vanzelf wel tussen.
pi_118102869
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:06 schreef dylanrr het volgende:

als ze gewoon de 300m uitrijden, komen ze er vanzelf wel tussen.
Hoop je. Tegenwoordig is het namelijk doodnormaal om gaten dicht te rijden, mensen niet de gelegenheid bieden ertussen te komen (lekker strak voor zich uitkijken en doen alsof je niet bestaat).
pi_118102912
quote:
2s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:14 schreef D0808 het volgende:

[..]

Hoop je. Tegenwoordig is het namelijk doodnormaal om gaten dicht te rijden, mensen niet de gelegenheid bieden ertussen te komen (lekker strak voor zich uitkijken en doen alsof je niet bestaat).
Daar heb je gelijk in, maar dan is het alsnog beter om op het einde stil te staan, dan 300m daarvoor. Dan kunnen mensen het nog een beetje verwachten.
pi_118104977
Fietsers die afstappen voor zebra's als het fietspad haaientanden heeft. Fucking hinderlijk is dat
  Spellchecker woensdag 17 oktober 2012 @ 23:02:55 #73
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_118105567
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:37 schreef Light het volgende:

[..]

Er rijden iets te veel auto's rond waarbij de richtingaanwijzers (of de hendel bij het stuur) een optie waren en de eigenaar er kennelijk voor heeft gekozen die optie niet te nemen.
En als je bij een enkelbaansrotonde staat te wachten tot je er op kunt rijden (dus tot er ruimte is en/of iemand een keer tijdig aangeeft dat'ie van de rotonde af wil bij de plek waar jij er op wilt), dan kun je wel boos worden op iemand die richting naar links aangeeft maar ondertussen blijf je wel staan. Bij mensen die geen richting aangeven verwacht je dat ze de rotonde blijven volgen, bij mensen die richting naar links aangeven weet je dat. Net zoals dat je bij mensen die richting naar rechts aangeeft weet dat ze van de rotonde af gaan. (Een 100% zekerheid heb je nooit, maar bij mensen die wel richting aangeven heb je veel meer zekerheid dat ze doen wat ze aangeven.)

Ik geef zeker (of misschien wel juist) op de fiets ook richting naar links aan als ik de rotonde volg en richting naar rechts als ik de rotonde verlaat. Daarbij maakt het mij niet uit of ik half rond, 3 kwart rond, of 3 keer rond ga. Zodra ik de laatste afrit voor degene waar ik er af wil gepasseerd ben, gaat m'n linkerhand van parallel met de grond terug aan het stuur en m'n rechterhand van het stuur.
(Ik kom op de fiets voornamelijk rotondes met vrijliggend fietspad tegen, waar de fietsers wel voorrang hebben.)
Veel beter had ik het met tekst alleen niet uit kunnen leggen, chapeau ^O^
Tevens -purist.
pi_118106190
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:51 schreef Yreal het volgende:
Fietsers die afstappen voor zebra's als het fietspad haaientanden heeft. Fucking hinderlijk is dat
Die zijn gewoon slim.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 23:24:54 #75
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118106612
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 20:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Buiten dat ben je dan sowieso al te laat. Op het moment dat je ze ziet is het vaak al gebeurd.
Dan kijk je niet ver genoeg vooruit. Ik ben nog altijd op tijd geweest om eerst te spiegelen en dan pas af te remmen.
Don't let my username fool you...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')