Jij bent natuurlijk zo'n figuur die koste wat het kost pas ritst bij de verdrijvingsvlakken. Ritsen hoort gewoon zodra je voorbij het bord bent er ruimte is. Maar het aantal figuren die pas helemaal op het laatst ritsen - terwijl er terug gewoon ruimte is - zie ik veel vaker dan zo'n treuzelaar.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:06 schreef dylanrr het volgende:
Ik kom ze de laatste tijd helaas erg vaak tegen, mensen die, bij het ritsen, heel onzeker zijn.
Deze mensen rijden dus uiterst links en zien opeens een bord dat er over 300m ingevoegd moet worden.
Vervolgens gaan ze bovenop de rem staan en hopen ze dat ze ertussen mogen. De mensen die erachter rijden, moeten dus wachten op die persoon. Vaak komen ze er niet tussen, omdat het pas over 300m hoeft. Ze staan dus stil en rijden na een tijdje met een slakkengang door.
Ik word er echt schijtziek van, als ze gewoon de 300m uitrijden, komen ze er vanzelf wel tussen.
En borden zoals "gehele invoegstrook gebruiken" staan er zeker voor jan doedel omdat je direct moeten invoegen zeker?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jij bent natuurlijk zo'n figuur die koste wat het kost pas ritst bij de verdrijvingsvlakken. Ritsen hoort gewoon zodra je voorbij het bord bent er ruimte is. Maar het aantal figuren die pas helemaal op het laatst ritsen - terwijl er terug gewoon ruimte is - zie ik veel vaker dan zo'n treuzelaar.
Wacht, ik doe mee.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:41 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Exact dat.
Om het voor hen duidelijk te maken, moet je het met het plaatjes (dus Paint) proberen, en zelfs dan heb je nog het risico, dat men het niet begrijpt.. Die tijd heb ik er dus niet voor over; dan maar niet, suit yourselves
Je begint met zoeken naar een plekje op het moment dat het bord "ritsen vanaf hier" voorbij komt. Je heb dan nog snelheid, je heb de gelegenheid gehad om je snelheid aan te passen aan de baan waar je op wilt en daardoor gaat het vloeiend.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jij bent natuurlijk zo'n figuur die koste wat het kost pas ritst bij de verdrijvingsvlakken. Ritsen hoort gewoon zodra je voorbij het bord bent er ruimte is. Maar het aantal figuren die pas helemaal op het laatst ritsen - terwijl er terug gewoon ruimte is - zie ik veel vaker dan zo'n treuzelaar.
Wil je eens ophouden met over autist dit autist dat te praten? Bij voorbaat dank.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, wij hebben een aantal argumenten genoemd die de stelling dat links knipperen voordelen biedt, weerleggen. Van de linksknipperaars hoor je alleen dat links knipperen moet omdat het handig is voor anderen, omdat niet iedereen rechts knippert. Hierop is al geantwoord dat als iedereen rechts zou knipperen en dit tijdig zou doen, de oorzaak om links te knipperen vervalt. Dus de enige die nu als een autist door blijft hameren op dat vierkante blokje dat in een rond gat moet, zijn de links knipperaars die met geen enkele onderbouwde stelling danwel argument komen, maar alleen blijven roepen dat het handig is.
Kan je de vraag ff beantwoorden of je pas gaat ritsen als je helemaal vooraan bent gekomen en je weinig keuze meer hebt dan perse daar in te voegen of er nou wel of niet ruimte voor is.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 08:06 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Je begint met zoeken naar een plekje op het moment dat het bord "ritsen vanaf hier" voorbij komt. Je heb dan nog snelheid, je heb de gelegenheid gehad om je snelheid aan te passen aan de baan waar je op wilt en daardoor gaat het vloeiend.
Als je gaat stil staan, kom je er natuurlijk nooit meer tussen omdat het snelheidsverschil te groot is (tenzij de andere baan natuurlijk ook stil staat).
Het is gewoon een genot wanneer mensen dat door hebben en als iedereen vloeiend van baan verwisselt. Je hebt dan bijna geen snelheidsverlies.
De tandjes gaan idd om en om. Toch zie ik echt heel erg vaak gastjes naar links gaan of ze waren er al en dan echt de hele "ritsstrook" gebruiken om zo veel mogelijk auto's te passeren. Dat is niet tandjes om en om. Dat is een tandje dat 4 of 5 andere tandjes overslaat.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 07:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En borden zoals "gehele invoegstrook gebruiken" staan er zeker voor jan doedel omdat je direct moeten invoegen zeker?
En de bedoeling van ritsen is net dat iedereen op hetzelfde punt ritst (voor het verdrijvingsvlak dus), dat doet een rits in je jas namelijk ook, alle tandjes gaan op hetzelfde punt in elkaar, en niet een aantal anderen al eerder.
Ik antwoord niet namens Sweetpea maar ben het wel met haar eens.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:12 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Kan je de vraag ff beantwoorden of je pas gaat ritsen als je helemaal vooraan bent gekomen en je weinig keuze meer hebt dan perse daar in te voegen of er nou wel of niet ruimte voor is.
Hij is er toch om te gebruiken.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik had gisteren zo'n pipo voor me die afremde tot 60 bij een flitspaal. Je mocht er 80.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:06 schreef practics het volgende:
[..]
Ja maar dat is zelfde als mensen die met 40 langs een flitspaal heen rijden. Joh je kunt er rustig met 50 langs desnoods zelfs nog 55/60 (op je teller dan hé)
Dat inderdaad.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 09:57 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik antwoord niet namens Sweetpea maar ben het wel met haar eens.
Mijn eigen mening is:
Gewoon van rijstrook wisselen zodra er ruimte is, als er geen doorgetrokken streep ligt is dat nog steeds niet verboden.
Toen er nog geen adviezen over ritsen waren was dat ook al de bedoeling maar blijkbaar was de term "ritsen" nodig om gedag van weggebruikers aan te passen.
Ik zeg dus: Als je weet dat er een rijstrook af gaat kun je zodra er ruimte is zelf alvast op de juiste rijstrook gaan rijden.
Doe je dat niet dan rij je een trechter in en van een trechter weten we dat die de doorstroming belemmert.
Juist voor die mensen met trechterliefde is de term ritsen bedacht, als je op tijd van rijstrook wisselt heet het gewoon rijstrookwisseling.
Wat ik meestal zie zijn leasebakken, opgewonden standjes en bouwvakkerbusjes die met zeer hoge snelheid op de linkerbaan voorbij zie stuiven naar het einde van de strook om daar bijna met geweld (en natuurlijk zonder richting aan te geven) hun auto's ertussen stampen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 08:06 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Je begint met zoeken naar een plekje op het moment dat het bord "ritsen vanaf hier" voorbij komt. Je heb dan nog snelheid, je heb de gelegenheid gehad om je snelheid aan te passen aan de baan waar je op wilt en daardoor gaat het vloeiend.
Kijken en anticiperen... Twee dingen die veel te weinig gedaan worden. Je ziet het elke keer weer als mensen moeten invoegen... Op het laatst nog even kijken en dan schrikken dat er een andere auto op de weg zit!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:42 schreef D0808 het volgende:
[..]
Wat ik meestal zie zijn leasebakken, opgewonden standjes en bouwvakkerbusjes die met zeer hoge snelheid op de linkerbaan voorbij zie stuiven naar het einde van de strook om daar bijna met geweld (en natuurlijk zonder richting aan te geven) hun auto's ertussen stampen.
Aan de andere kant zijn het diezelfde busjes/leasebakken/opgewonden standjes/knurften met de blik op oneindig die, wanneer jij wilt invoegen, de gaten dichtrijden, geen ruimte scheppen etc. ongeacht of je dat nu aan het begin of aan het eind doet.
Ik heb wel uitgevonden dat wanneer je een vrachtwagen ziet om dan juist voor die vrachtwagen even te blijven hangen (om je zichtbaar te maken en je intentie aan te geven) en dan ervoor in te voegen. Ondanks dat er veel wordt gezeken op vrachtwagenchauffeurs zijn het juist die die je vaak netjes wat ruimte verschaffen.
Andersom kan je vaak een bedankje verwachten als jij ruimte voor hun laat. Tijdje geleden nog stond er een vrachtwagen die wilde opschuiven maar er werd hem werkelijk geen moment ruimte gegund, hij stond dan ook noodgedwongen stil (en we reden allemaal amper 20 ofzo), even een seintje gegeven met m'n lichten en een groot gat laten vallen waar hij tussen kon. Vervolgens zag ik een arm uit de cabine komen met het duimpje omhoog.
Doe ik ook regelmatig, de weg waar ik rijd staat elke avond wel file.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:42 schreef D0808 het volgende:
[..]
Wat ik meestal zie zijn leasebakken, opgewonden standjes en bouwvakkerbusjes die met zeer hoge snelheid op de linkerbaan voorbij zie stuiven naar het einde van de strook om daar bijna met geweld (en natuurlijk zonder richting aan te geven) hun auto's ertussen stampen.
Aan de andere kant zijn het diezelfde busjes/leasebakken/opgewonden standjes/knurften met de blik op oneindig die, wanneer jij wilt invoegen, de gaten dichtrijden, geen ruimte scheppen etc. ongeacht of je dat nu aan het begin of aan het eind doet.
Ik heb wel uitgevonden dat wanneer je een vrachtwagen ziet om dan juist voor die vrachtwagen even te blijven hangen (om je zichtbaar te maken en je intentie aan te geven) en dan ervoor in te voegen. Ondanks dat er veel wordt gezeken op vrachtwagenchauffeurs zijn het juist die die je vaak netjes wat ruimte verschaffen.
Andersom kan je vaak een bedankje verwachten als jij ruimte voor hun laat. Tijdje geleden nog stond er een vrachtwagen die wilde opschuiven maar er werd hem werkelijk geen moment ruimte gegund, hij stond dan ook noodgedwongen stil (en we reden allemaal amper 20 ofzo), even een seintje gegeven met m'n lichten en een groot gat laten vallen waar hij tussen kon. Vervolgens zag ik een arm uit de cabine komen met het duimpje omhoog.
Als je hem voorlaat kun je zodra hij klaar is vol gas weer aansluitenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:03 schreef Sweetpea8472 het volgende:
(het enige waar ik het gat dicht rijd is wanneer ik op de snelweg rijd, max snelheid en die vrachtwagen met 0.1km/h verschil zijn voorgangers wil gaan inhalen...)
Daar is richting aangeven naar links totaal zinloos, tenzij je van de rechter naar de linker rijstrook wilt. Het probleem is dat dit ook een rotonde is.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 07:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wacht, ik doe mee.
Wel met een google maps link. Mogen jullie mij vertellen voor wie je hier van te voren je knipperlicht naar links aan zet als je de rotonde op rijdt.
Een dubbelbaans rotonde met een doorsnede van 200 meter:
https://maps.google.nl/ma(...)eerlen,+Limburg&z=18
En ik heb zelfs al 2 keer meegemaakt dat mensen daadwerkelijk die rotonde naar links oprijden (tegen de richting in dus).
Klopt. Maar wie help je er dan mee om de knipper naar links aan te zetten?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:59 schreef Light het volgende:
[..]
Daar is richting aangeven naar links totaal zinloos, tenzij je van de rechter naar de linker rijstrook wilt. Het probleem is dat dit ook een rotonde is.
Alleen als je all risk hebt of een glasverzekering bij je WA in hebt.. (en dat heb ik dus niet....quote:
Andersom is meestal grappig; dan sta ik als enige auto al te wachten en ik sta op de rechterbaan; en komt dr zo'n bouwvakkersferrari en zet m naast mij ipv achter mij.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:39 schreef Actaeon het volgende:
Mensen die op de linkerbaan voor het stoplicht gaan staan en vervolgens totaal niet alert zijn en/of enigszins snel(ler) optrekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |