Als er plaats is om rechts ingehaald te worden, dan was er ook plaats om naar rechts te gaan om iemand die harder wilt rijden langs te laten.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:48 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Aangezien hij mij rechts passeerde was er dus plaats, ik wilde echter zelf nog een aantal autos inhalen en ik reed al de maximum snelheid.
Omdat je zoveel mogelijk rechts moet aanhouden?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:50 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Leg mij aub eens uit waarom ik ogenblikkelijk naar rechts moet gaan omdat hij veel te hard rijdt op de snelweg? Stel je eens voor dat ik voor elke mafketel naar rechts ga, dan zou ikzelf nooit 120 kunnen rijden omdat ze op de middenbaan vaak toch langzamer dan 120 gaan. Dus ofwel moet ik 140 of zo gaan rijden of wel zit ik op de middenbaan vast.
Ik ook niet, maar dit alles gebeurde zo snel, ene moment was de auto nog heel ver, de andere moment is ie al bij je en voor je u kon zeggen scheurt hij rechts langs je heen en maakt ie je uit voor slaapkop. De tyfus kunnen zulke mensen van mij krijgen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als er plaats is om rechts ingehaald te worden, dan was er ook plaats om naar rechts te gaan om iemand die harder wilt rijden langs te laten.
Het zal mij een zorg zijn of die te hard rijdt, ik ben geen moraalridder die persé mensen wil laten afremmen.
En als er geen plaats is, dan hebben ze maar langzamer te rijden. Je hoeft zelf namelijk geen wetten te overtreden voor zo iemand.
Als ik dat zou doen zou ik altijd en eeuwig 80-90 rijden omdat dat de gemiddelde snelheid op de rechtse baan is. En niks treinen, ik rij zelf ook treintje tussen alle autos als ik me moet aanpassen aan hun snelheid op welke baan dan ook ongeacht de snelheidslimiet.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Omdat je zoveel mogelijk rechts moet aanhouden?
Maar doordat mensen hier geen zin in hebben ontstaan er treintjes. En jij bent dus blijkbaar zo iemand die graag mee doet aan treintjes vorming (het liefste vooraan ook nog).
En door dat mensen dat denken, krijg je net dat probleem. Ik heb eigenlijk nooit het probleem dat ik onder de 110 uit kom als ik overal direct naar rechts terug ga. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Gelukkig heb ik dan ook een auto waarmee ik snel tussen een rij in kan duiken zonder dat daar iemand last van heeft.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:01 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Als ik dat zou doen zou ik altijd en eeuwig 80-90 rijden omdat dat de gemiddelde snelheid op de rechtse baan is. En niks treinen, ik rij zelf ook treintje tussen alle autos als ik me moet aanpassen aan hun snelheid op welke baan dan ook.
112 pk meer dan ik...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En door dat mensen dat denken, krijg je net dat probleem. Ik heb eigenlijk nooit het probleem dat ik onder de 110 uit kom als ik overal direct naar rechts terug ga. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Gelukkig heb ik dan ook een auto waarmee ik snel tussen een rij in kan duiken zonder dat daar iemand last van heeft.
En DSG waardoor ik geen kostbare tijd kwijtraak aan terugschakelen. Dat wordt voor me gedaan.quote:
Het is niet zozeer dat ie te hard rijdt, heel veel mensen rijden sowieso te hard, zo ook door een tunnel. Zo lang ze mij met rust laten en doorscheuren op een andere baan (iig links van mij) vind ik het prima. Rij ik echter zelf op de linkerbaan met de maximale toegestane snelheid, dan mag iedereen doodvallen van mij die mij met grootlicht of bumper op bumper opzij dwingt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En DSG waardoor ik geen kostbare tijd kwijtraak aan terugschakelen. Dat wordt voor me gedaan.
Maar we dwalen nu echt af. Ik ga eens kijken hoeveel irritante mensen ik tegenkom op mijn 50 km lange thuisreis.
Als er echter rechts van jou nog een baan vrij is heb je gewoon op te rotten.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:53 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat ie te hard rijdt, heel veel mensen rijden sowieso te hard, zo ook door een tunnel. Zo lang ze mij met rust laten en doorscheuren op een andere baan (iig links van mij) vind ik het prima. Rij ik echter zelf op de linkerbaan met de maximale toegestane snelheid, dan mag iedereen doodvallen van mij die mij met grootlicht of bumper op bumper opzij dwingt.
Jij bent gewoon degene die fout zit met dat onnodig linkshangen. En met 120km/u op de teller ligt de werkelijke snelheid rond de 110km/u dus je houdt het overige verkeer onnodig op. Ik had je ook rechts ingehaaldquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:00 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar dit alles gebeurde zo snel, ene moment was de auto nog heel ver, de andere moment is ie al bij je en voor je u kon zeggen scheurt hij rechts langs je heen en maakt ie je uit voor slaapkop. De tyfus kunnen zulke mensen van mij krijgen.
Ah dat gelul weer over werkelijke snelheid. Dat heb ik poosje geleden nog ontkracht. Ik heb geen sportvelgen maar standaarvelgen en ben geflitst toen ik net iets onder de 60 reed en op de boete stond ook keurig 58km/u.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jij bent gewoon degene die fout zit met dat onnodig linkshangen. En met 120km/u op de teller ligt de werkelijke snelheid rond de 110km/u dus je houdt het overige verkeer onnodig op. Ik had je ook rechts ingehaald
Ik rij zelf ook wel vaker onder de limiet hoor, gewoon benzinebesparing, maar altijd op de rechtse of de middelste baan waar het overige verkeer die snelheid ook heeft.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
Goed. Vandaag had ik dus iemand voor me rijden die wel het knipperlicht in de bocht aan deed, maar niet toen doe daadwerkelijk afsloeg...
Oh ja, een algemene. Mensen die 110 rijden als 100 de max is, en 110 rijden als 120 de max is...
Als iemand jou rechts in kan halen rij je echt wel onnodig links.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:23 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ah dat gelul weer over werkelijke snelheid. Dat heb ik poosje geleden nog ontkracht. Ik heb geen sportvelgen maar standaarvelgen en ben geflitst toen ik net iets onder de 60 reed en op de boete stond ook keurig 58km/u.
En hoezo het overige verkeer? 1 raceduivel maakt nog geen overige verkeer. En mooi dat je me rechts inhaalt, nu is het maar hopen dat er een keer toevallig een politiewagen dit ziet want de boete voor rechts inhalen is niet mis. Ik rij daartegenin niet onnodig links, ja voor de racertjes onder jullie wel ja. Ik ga vanzelf weer naar rechts, en niet in jullie opdracht
Is dat de uitkomst? Ik heb net 1 auto gepasseerd toen ik die raceduivel achter mij zag met groot licht dichterbij komen en nog voor ik iets kan doen heeft hij mij al rechts ingehaald. Stel dat ik wel meteen naar rechts was gegaan, dan waren we tegen elkaar gebotst. Snap je dat? Jullie hebben het beeld van een traag rijdende auto, dat is best vreemd als ik het overige verkeer wel kon passeren.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als iemand jou rechts in kan halen rij je echt wel onnodig links.
Ritsen doe je op het eind of vanaf het bord "vanaf hier ritsen". Ritsen moet vanaf één punt gebeuren, als mensen eerder beginnen met ritsen zullen andere mensen doorrijden tot het punt waar je wél moet gaan ritsen. Het gevolg is dan dat de linkerbaan vooral stil blijft staan en dat diegenen die doorrijden tot het ritspunt flink opschieten.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jij bent natuurlijk zo'n figuur die koste wat het kost pas ritst bij de verdrijvingsvlakken. Ritsen hoort gewoon zodra je voorbij het bord bent er ruimte is. Maar het aantal figuren die pas helemaal op het laatst ritsen - terwijl er terug gewoon ruimte is - zie ik veel vaker dan zo'n treuzelaar.
Ik kan iedereen rechts inhalen zelfs diegenen die op de rechter baan rijden (via de vluchtstrook). En zeg nou niet dat dat dan weer niet mag want rechts inhalen mag ook niet, te hard rijden ook niet, dus dan is iemand over de vluchtstrook inhalen ook valide.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als iemand jou rechts in kan halen rij je echt wel onnodig links.
Al had hij nog 300 overtredingen begaan, dat valt in het niets bij mensen die voor eigen rechter willen spelen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 05:12 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ik kan iedereen rechts inhalen zelfs diegenen die op de rechter baan rijden (via de vluchtstrook). En zeg nou niet dat dat dan weer niet mag want rechts inhalen mag ook niet, te hard rijden ook niet, dus dan is iemand over de vluchtstrook inhalen ook valide.
De persoon die rechts inhaalde was zelf a) te hard aan het rijden b) ook onnodig links aan het rijden c) groot licht gebruiken en als toetje d) iemand rechst in aan het halen, ik tel dus 4 overtredingen en dan zitten mensen hier zo'n persoon nog te verdedigen ook
Ik kan nergens uit opmaken dat Kloonhommel voor eigen rechter speelde. Trouwens, die persoon speelde zelf voor eigen rechter want iedereen moet maar oplazeren omdat hij zijn eigen regels er op na houdt. Maar vooral blijven verdedigen, komt waarschijnlijk omdat je zelf ook zo'n type bent die denkt dat de weg van jouw is en iedereen zich maar moet schikken aan jouw (wan)gedrag.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 06:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Al had hij nog 300 overtredingen begaan, dat valt in het niets bij mensen die voor eigen rechter willen spelen.
Het overtreden van regels heeft niets met eigen rechter te maken. Een rechter mag de regels namelijk niet breken. Dit is een overtreder, en degene die hem probeert te wijzen daarop is de rechter.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 06:55 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ik kan nergens uit opmaken dat Kloonhommel voor eigen rechter speelde. Trouwens, die persoon speelde zelf voor eigen rechter want iedereen moet maar oplazeren omdat hij zijn eigen regels er op na houdt. Maar vooral blijven verdedigen, komt waarschijnlijk omdat je zelf ook zo'n type bent die denkt dat de weg van jouw is en iedereen zich maar moet schikken aan jouw (wan)gedrag.
En de onnodig links/te hard rijdende grootlichtpiloot mag wel lekker doen waar hij zin in heeft, dat is tenslotte de strekking van je verhaal maar dan mag je me meteen uit gaan leggen waar de "zin" van de grootlichtpiloot meer recht van gelden heeft dan de "zin" van Kloonhommel want ja, daar zit dus een conflict en jij stelt dat Kloonhommel de grootlichtpiloot altijd zijn zin moet geven waarmee je dus aangeeft dat de grootlichtpiloot meer waarde heeft als mens dan Kloonhommel.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 07:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Kloonhommel is dus fouter bezig als hij mensen laat doodvallen als ze achter hem zitten en hij de max snelheid rijdt en opschuift wanneer hij daar zin in heeft.
Ja. Als iemand de regels bewust wilt overtreden dan mag je daar als burger niets tegen doen. Dat is wettelijk zo geregeld. Het enige wat je kunt doen is plaats maken en hem zijn gang laten gaan.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 08:03 schreef D0808 het volgende:
[..]
En de onnodig links/te hard rijdende grootlichtpiloot mag wel lekker doen waar hij zin in heeft, dat is tenslotte de strekking van je verhaal maar dan mag je me meteen uit gaan leggen waar de "zin" van de grootlichtpiloot meer recht van gelden heeft dan de "zin" van Kloonhommel want ja, daar zit dus een conflict en jij stelt dat Kloonhommel de grootlichtpiloot altijd zijn zin moet geven waarmee je dus aangeeft dat de grootlichtpiloot meer waarde heeft als mens dan Kloonhommel.
Sorry maar zo werkt het niet. Als ik in de rij sta bij de appie en er komt iemand die zich naar voren begint te duwen en trekken dan ga ik echt niet uit de weg. Jij wel begrijp ik, of je bent de duwer/trekker dan snap ik wel dat je graag wil zien dat iedereen maar voor je uit de weg gaat.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 08:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja. Als iemand de regels bewust wilt overtreden dan mag je daar als burger niets tegen doen. Dat is wettelijk zo geregeld. Het enige wat je kunt doen is plaats maken en hem zijn gang laten gaan.
Wacht, dus dat hele verhaal van plaats op de weg is rechts etc geldt niet meer omdat jij geen hebt om naar rechts te gaan omdat je iemand anders die te hard dwars wilt zetten?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:53 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat ie te hard rijdt, heel veel mensen rijden sowieso te hard, zo ook door een tunnel. Zo lang ze mij met rust laten en doorscheuren op een andere baan (iig links van mij) vind ik het prima. Rij ik echter zelf op de linkerbaan met de maximale toegestane snelheid, dan mag iedereen doodvallen van mij die mij met grootlicht of bumper op bumper opzij dwingt.
Onzin want hij was onnodig lang aan het linkshangen en dat lokt rechts inhalen uit. Als hij zich gewoon aan de regels had gehouden en meteen naar rechts gegaan was er niks aan de hand.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 06:55 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ik kan nergens uit opmaken dat Kloonhommel voor eigen rechter speelde. Trouwens, die persoon speelde zelf voor eigen rechter want iedereen moet maar oplazeren omdat hij zijn eigen regels er op na houdt. Maar vooral blijven verdedigen, komt waarschijnlijk omdat je zelf ook zo'n type bent die denkt dat de weg van jouw is en iedereen zich maar moet schikken aan jouw (wan)gedrag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |