abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118204302
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 09:15 schreef D0808 het volgende:

[..]

Sorry maar zo werkt het niet. Als ik in de rij sta bij de appie en er komt iemand die zich naar voren begint te duwen en trekken dan ga ik echt niet uit de weg. Jij wel begrijp ik, of je bent de duwer/trekker dan snap ik wel dat je graag wil zien dat iedereen maar voor je uit de weg gaat.

Feit blijft dat Kloonhommel alle recht heeft om zich op de linkerbaan te begeven om een vrachtwagen in te halen, dat er vervolgens een mongool met hoge snelheid zich op zijn achterbumper vervoegt neemt zijn recht om daar ook aanwezig te zijn niet weg, tenzij we gaan vastleggen dat alleen verkeersovertreders zich op de linkerbaan mogen ophouden. Want puntje bij paaltje is het wel zo dat wanneer die grootlichtpiloot zich gewoon aan de snelheid had gehouden hij Kloonhommel helemaal niet was tegengekomen.
Als hij naast een vrachtauto reed dan kan hij niet rechts ingehaald worden. Je begint nu wat te verzinnen. Daarnaast hoef je dan inderdaad niet te schuiven want dat kan niet en je kan niet verplicht worden om zelf de wet te overtreden tenzij de auto achterop met optische signalen/geluiden reed.

Maar zodra je er langs bent moet je wel gewoon direct schuiven, of er nu iets komt of niet. Maar extra blijven hangen omdat iemand harder rijd is gewoon strafbaar. Het voor eigen rechter spelen gedeelte...

Degene die te hard krijgt kan hoogstens een boete krijgen, de eigen rechter kan celstraf krijgen.

En ja, als iemand niet schuift dan haal ik rechts in. Daar hoef ik niet bij na te denken. Zoals ik al zei, ik ben geen heilig boontje. Jij blijkbaar wel en je bent zeker gefrustreerd dat je niet bij het KLPD in dienst bent. :)
pi_118204686
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:22 schreef Kloonhommel het volgende:
Nieuw vraagstuk: Stel, je rijdt op de A4 vanaf Den Haag richting Zoetermeer. Je mag er 120 en je wisselt van baan om 120 te kunnen blijven rijden. Uiteindelijk zie je een lege linkerbaan en de auto voor jou rijdt 100 of 110. Je gaat naar links en klimt weer naar 120. In je achteruitkijkspiegel zie je een autootje dat nog ver is maar dan zie je ineens dat hij met zijn grootlicht flitst en dat hij toch best wel erg snel dichterbij komt. Je checkt mijn snelheid, 120 klopt. Je kijkt opnieuw in je spiegel en hij is verdwenen, rechterspiegel en ja hoor je ziet hem al via jouw rechterraam voorbij scheuren. Hij gaat voor je uit rijden en mindert vaart en gebaart in zijn spiegel dat je zit te slapen.

Dit alles heeft bij elkaar 5 seconden geduurd of zo. Mijn vraag is, wat doen jullie dan? Ik kan de bestuurder ook beschrijven, sommigen zullen met vooroordelen komen, anderen gaan huilen, en de rest zal het misschien niets boeien.
Gekken heb je helaas altijd.
pi_118205212
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 09:33 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Wacht, dus dat hele verhaal van plaats op de weg is rechts etc geldt niet meer omdat jij geen hebt om naar rechts te gaan omdat je iemand anders die te hard dwars wilt zetten? :')
Verdraai het maar als jij je daar beter door voelt. Ik weet niet beter dan dat ik niks verkeerd heb gedaan en ik kreeg de kans ook niet om te reageren. Snelheidsduivels kunnen sowieso van mij allemaal doodvallen, net als mensen die op allerlaatste moment ritsen of elkaar geen ruimte gunnen op de weg, maar zolang ze mij met rust laten is er helemaal niets aan de hand en zal ik hun geen strobreed in de weg liggen.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:00:47 #179
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_118205414
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 16:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
En DSG waardoor ik geen kostbare tijd kwijtraak aan terugschakelen.
Nou, zo snel is de dsg ook weer niet als je naar een versnelling wil die niet klaar staat.
pi_118205430
Zelfs met een verschil van 100 km/h heb je over 200 meter 5 seconden nodig.

En ga me niet vertellen dat je niet kunt zien dat er in die afstand niets achter je rijdt. :')
pi_118205446
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:00 schreef OEM het volgende:

[..]

Nou, zo snel is de dsg ook weer niet als je naar een versnelling wil die niet klaar staat.
Max 0,6 seconden. Succes om dat handmatig te doen. :P
pi_118205460
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 12:13 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Als hij naast een vrachtauto reed dan kan hij niet rechts ingehaald worden. Je begint nu wat te verzinnen. Daarnaast hoef je dan inderdaad niet te schuiven want dat kan niet en je kan niet verplicht worden om zelf de wet te overtreden tenzij de auto achterop met optische signalen/geluiden reed.

Maar zodra je er langs bent moet je wel gewoon direct schuiven, of er nu iets komt of niet. Maar extra blijven hangen omdat iemand harder rijd is gewoon strafbaar. Het voor eigen rechter spelen gedeelte...

Degene die te hard krijgt kan hoogstens een boete krijgen, de eigen rechter kan celstraf krijgen.

En ja, als iemand niet schuift dan haal ik rechts in. Daar hoef ik niet bij na te denken. Zoals ik al zei, ik ben geen heilig boontje. Jij blijkbaar wel en je bent zeker gefrustreerd dat je niet bij het KLPD in dienst bent. :)
Voor de laatste keer, IK had de auto ingehaald en wilde er nog 1 of 2 inhalen, in ieder geval wilde ik een stuk 120 rijden ipv op de middenbaan 110 of langzamer te rijden. De auto die eerst heel klein in mijn spiegel was flitste al met grootlicht en hij was al die tijd al op de linkerbaan. De racer haalde dezelfde auto in als ik al deed (duh) en passeerde mij rechts voor ik er erg in had. Ik heb niemand moedwillig tegengehouden. Het is wel zo dat bumper aan bumper, of flitsen met groot licht mij niet motiveert om opzij te gaan, eerder het tegenovergestelde. Maar alles was al voorbij voor ik helemaal begreep wat er zojuist gebeurd was.

Ik begrijp dus uit al jullie asociale reacties dat het mij niet wordt gegund om 120 te rijden omdat ik zoveel mogelijk rechts tussen trager verkeer moet zitten om ruimte te maken voor racers. Hoe diep zijn jullie in godsnaam gezonken?
pi_118205545
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
Zelfs met een verschil van 100 km/h heb je over 200 meter 5 seconden nodig.

En ga me niet vertellen dat je niet kunt zien dat er in die afstand niets achter je rijdt. :')
Ik zag in linkerspiegel een auto in de verte. Te klein om wat voor belemmering te kunnen zijn voor hem of voor mij. Jij praat steeds het gedrag van de racer die overduidelijk ver boven 120 zat goed, dat zegt toch iets over jou en je rijstijl, zeker juist jouw auto met overdreven veel pk's.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:10:19 #184
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_118205618
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:02 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Max 0,6 seconden. Succes om dat handmatig te doen. :P
Max 0.6 seconden als je 1 versnelling terug wil. Als je snel snelheid wil maken ga je meestal meerdere versnellingen terug. Van 6 naar 4? Dan kun je gaan wachten op meneer DSG, want 4 zit op dezelfde koppeling als 6.

Maar goed, als je snel wil inhalen zet je hem zelf in de juiste versnelling, handmatig of automaat. 0 seconden dus.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:16:28 #185
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_118205753
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:02 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Voor de laatste keer, IK had de auto ingehaald en wilde er nog 1 of 2 inhalen, in ieder geval wilde ik een stuk 120 rijden ipv op de middenbaan 110 of langzamer te rijden. De auto die eerst heel klein in mijn spiegel was flitste al met grootlicht en hij was al die tijd al op de linkerbaan. De racer haalde dezelfde auto in als ik al deed (duh) en passeerde mij rechts voor ik er erg in had. Ik heb niemand moedwillig tegengehouden. Het is wel zo dat bumper aan bumper, of flitsen met groot licht mij niet motiveert om opzij te gaan, eerder het tegenovergestelde. Maar alles was al voorbij voor ik helemaal begreep wat er zojuist gebeurd was.

Ik begrijp dus uit al jullie asociale reacties dat het mij niet wordt gegund om 120 te rijden omdat ik zoveel mogelijk rechts tussen trager verkeer moet zitten om ruimte te maken voor racers. Hoe diep zijn jullie in godsnaam gezonken?
Onnodig linksrijden dus :)
Even naar rechts, racer komt voorbij, terug naar links, autootjes inhalen, en weer naar rechts.
pi_118205842
quote:

Ik rij net als jij dus ik ben het helemaal met je eens.
pi_118205857
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:16 schreef OEM het volgende:

Onnodig linksrijden dus :)
Even naar rechts, racer komt voorbij, terug naar links, autootjes inhalen, en weer naar rechts.

Je kunt ook zeggen dat er anderen zijn die onnodig hardrijden.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:24:45 #188
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_118205938
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:21 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Je kunt ook zeggen dat er anderen zijn die onnodig hardrijden.
En dat is een reden om je niet meer aan de verkeersregels te houden? Begin dan maar vast met achteruitrijden op de autosnelweg, want er rijden heel veel mensen harder dan wettelijk is toegestaan.
pi_118205998
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 13:24 schreef OEM het volgende:

En dat is een reden om je niet meer aan de verkeersregels te houden? Begin dan maar vast met achteruitrijden op de autosnelweg, want er rijden heel veel mensen harder dan wettelijk is toegestaan.
Ja, die verkeersregels he.
Valt de maximumsnelheid daar niet onder?
Begint daar niet de hele discussie?
pi_118206143
Die hard rijder is fout, dat is duidelijk. Maar waarom zou je je op dat moment verlagen tot zijn niveau en zelf ook de wetten gaan overtreden of voor eigen rechter spelen? :)

Ach ja, moraalridders en heilige boontjes heb je overal. Maar wel zitten te klagen als ze maar 100 kunnen rijden terwijl dit wettelijk gewoon helemaal super correct is op een 120/130 weg. _O-

Want 120 = 120 (of 130 = 130 tegenwoordig) toch. :')
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:16:16 #191
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_118207169
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 05:12 schreef D0808 het volgende:

[..]

Ik kan iedereen rechts inhalen zelfs diegenen die op de rechter baan rijden (via de vluchtstrook). En zeg nou niet dat dat dan weer niet mag want rechts inhalen mag ook niet, te hard rijden ook niet, dus dan is iemand over de vluchtstrook inhalen ook valide.

De persoon die rechts inhaalde was zelf a) te hard aan het rijden b) ook onnodig links aan het rijden c) groot licht gebruiken en als toetje d) iemand rechst in aan het halen, ik tel dus 4 overtredingen en dan zitten mensen hier zo'n persoon nog te verdedigen ook :|W
Is niet helemaal hetzelfde want de rechterrijstrook is een strook die gebruikt mag worden. De vluchtstrook is dat niet.

Maar goed die rechtsinhalertjes die inhalen omdat ze geen geduld hebben zijn strontirritant. Ik rij altijd zoveel mogelijk rechts behalve als ik in een lange optocht rij van auto's op de linkerbaan in een tempo lager dan ik wil rijden (in de spits). Vaak zijn er dan gasten die lege stukken tussen vrachtwagens willen gebruiken om rechts in te halen en zich er verder naar voren weer ergens tussen willen frotten. Op zo'n moment moet je accepteren dat dat het tempo is waar je je aan moet houden. Het zal vast stout zijn dat helemaal ergens vooraan een geitenwollensok in een afzichtelijk autootje 93 km/uur blijft rijden in de spits maar wat doe je eraan? Dat soort figuren zijn zo principieel dat je ze toch echt letterlijk aan de kant zult moeten rammen.

Tegen dat soort figuren heb ik overigens een boodschap: blijf tijdens de spits weg van de snelweg en neem de fiets. Ik vind het niet kunnen dat je als linkse rakker de natuur loopt de verzieken.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:23:30 #192
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_118207315
quote:

[..]

Zoiets heb ik ook eens gehad. 's Avonds op de A58 een hele stoet vrachtwagens inhalen (ieder hooguit 50 meter uitelkaar). Rij ik met 130 km/uur (was toen nog 120 km/uur) de tweede van zo'n zeven vrachtwagens voorbij komt er zo'n flitsmobiel aanzetten. Zijn (ga ik vanuit) boodschap is mij niet geheel duidelijk. Tenzij je een blauw licht voert ga ik niet op de rem om me tussen vrachtwagens in te wurmen. Ook ga ik geen 150 rijden om de zaak te bespoedigen.

Het kan natuurlijk dat zoiemand vantevoren niet kan inschatten hoever de vrachtwagens uitelkaar rijden en ik zal normaal direct rechts gaan rijden zogauw er ruimte is al moet ik dan gas loslaten (remmen gaat me te ver, ik ga geen dure benzine verkwisten om het iemand anders naar de zin te maken).
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_118207610
quote:

je kan niet verplicht worden om zelf de wet te overtreden tenzij de auto achterop met optische signalen/geluiden reed.
Ook dan niet. Je moet zo'n auto wel zo snel mogelijk vrije doorgang geven maar er staat nergens dat je te hard moet gaan rijden. (Onder het maximum blijven wordt vast ook niet gewaardeerd, maar da's een ander punt.)
pi_118209601
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 14:35 schreef Light het volgende:

[..]

Ook dan niet. Je moet zo'n auto wel zo snel mogelijk vrije doorgang geven maar er staat nergens dat je te hard moet gaan rijden. (Onder het maximum blijven wordt vast ook niet gewaardeerd, maar da's een ander punt.)
Als je voor een rood licht staat dan moet je er gewoon doorheen... Of hoe had je dan gedacht plaats te maken? ;)

Je mag dan gewoon even over de stopstreep rijden zodat je kunt uitwijken. :)
pi_118209955
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 15:53 schreef RealBizkit666 het volgende:

Als je voor een rood licht staat dan moet je er gewoon doorheen... Of hoe had je dan gedacht plaats te maken? ;)

Je mag dan gewoon even over de stopstreep rijden zodat je kunt uitwijken. :)
Dat is maar de vraag.
Ik denk dat je toch een probleem hebt als je een ongeluk veroorzaakt.
pi_118211041
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 16:05 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag.
Ik denk dat je toch een probleem hebt als je een ongeluk veroorzaakt.
Het is niet de bedoeling dat je dan over het kruispunt (of waar je dan ook staat) heen rijdt.

Maar als je een ongeluk veroorzaakt zul je wel een probleem hebben inderdaad. Dat zal ik niet ontkennen, het geeft je natuurlijk geen ontheffing om gevaar te veroorzaken. :)
pi_118211117
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 16:40 schreef RealBizkit666 het volgende:

Het is niet de bedoeling dat je dan over het kruispunt (of waar je dan ook staat) heen rijdt.

Maar als je een ongeluk veroorzaakt zul je wel een probleem hebben inderdaad. Dat zal ik niet ontkennen, het geeft je natuurlijk geen ontheffing om gevaar te veroorzaken. :)
Inderdaad maar om nou te blijven staan met zo'n loeiende auto achter je valt ook niet mee. :)
pi_118211448
quote:

[..]

En ja, als iemand niet schuift dan haal ik rechts in. Daar hoef ik niet bij na te denken.
Je weet hopelijk dat rechts inhalen een van de gevaarlijkste manoeuvres is die je kan uithalen? Oh nee dat weet je niet want je doet het graag en denkt er zelfs niet bij na (wat een verrassing :|W ). Overigens als er iemand voor je zit die de Vmax al rijd kan je ipv. rechts in te halen ook gewoon je poot van het gas afhalen ipv. 150 door te willen stuiven.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:01:42 #199
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_118211660
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 16:54 schreef D0808 het volgende:
Je weet hopelijk dat rechts inhalen een van de gevaarlijkste manoeuvres is die je kan uithalen?
Je weet hopelijk ook wie er schuldig is als het tot een ongeluk komt? Hint: het is niet de rechts-inhaler.
pi_118211773
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 17:01 schreef OEM het volgende:

[..]

Je weet hopelijk ook wie er schuldig is als het tot een ongeluk komt? Hint: het is niet de rechts-inhaler.
Heb je lekker veel aan als je beiden dood om een boom heengevouwen zit, wie er schuldig is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')