Klopt. Wat je ook ziet is dat veel dertigers en verder hun persoonlijke ontwikkeling tot maatschappelijke ontwikkeling proberen te verheffen, en zo de volgende generaties het recht om de risicozoekende zorgeloze losbol uit te hangen ontzeggen. Terwijl dat voor hun zelf juist vaak onderdeel was van die persoonlijke ontwikkeling.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:14 schreef Brum_brum het volgende:
Wat ik zo extreem triest aan Nederland vind is het constante naar beneden trappen. Ik ben geen 16 meer dus fuck die 16 jarigen die hetzelfde doen als ik toen met veel plezier heb gedaan, ik ben geen student meer dus fuck die stufi die ik nodig had, ik ben geen beginnend werknemer meer dus fuck al die jongeren die voor een veel lager salaris meer moeten doen en zo kun je nog wel wat dingen aandragen.
Dat jongere, beginnende werknemers voor een lager salaris werken dan ervaren werknemers is een normale gang van zaken. En stufi of niet: er zijn genoeg twintigers en dertigers die een flinke studieschuld hebben overgehouden aan hun studie. En voor het gemak vergeet je even dat jongeren nu in een ongekende welvaart opgroeien en veel meer hebben te besteden dan jongeren pakweg 20 of 40 jaar geleden.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:14 schreef Brum_brum het volgende:
Wat ik zo extreem triest aan Nederland vind is het constante naar beneden trappen. Ik ben geen 16 meer dus fuck die 16 jarigen die hetzelfde doen als ik toen met veel plezier heb gedaan, ik ben geen student meer dus fuck die stufi die ik nodig had, ik ben geen beginnend werknemer meer dus fuck al die jongeren die voor een veel lager salaris meer moeten doen en zo kun je nog wel wat dingen aandragen.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:05 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Dat jongere, beginnende werknemers voor een lager salaris werken dan ervaren werknemers is een normale gang van zaken. En stufi of niet: er zijn genoeg twintigers en dertigers die een flinke studieschuld hebben overgehouden aan hun studie. En voor het gemak vergeet je even dat jongeren nu in een ongekende welvaart opgroeien en veel meer hebben te besteden dan jongeren pakweg 20 of 40 jaar geleden.
Maar dat staat verder los van het aan banden leggen van Happy Hours. We hebben in Nederland gewoon een probleem met overmatig alcoholgebruik en daar wordt heel luchtig over gedaan. Overmatig drinken is sociaal erg geaccepteerd in dit land; alles moet maar kunnen.
Ondertussen is de maatschappelijke schade enorm. Ga jij straks kromliggen voor je niet-werkende generatiegenoten die zwaar alcoholist zijn en zich zo dom gezopen hebben dat ze voor enkele baan nog in aanmerking komen? En ja, dat is aan de orde: Onze jeugd zuipt zich dom
Nederlandse jongeren zijn de grootste drinkers van Europa. En we hebben in dit land een half miljoen probleemdrinkers jonger dan 30 jaar. Hoe denk jij dergelijke problemen aan te pakken? Er zal toch iets van ontmoediging moeten komen. Dat is trouwens wat anders dan verbieden.
Happy Hours moedigen aan tot veel en snel drinken in korte tijd, want dat is relatief voordelig. Mensen gaan bewuster (en minder) drinken als er een hoger prijskaartje aan hangt. Hogere accijnzen zijn het meest effectieve middel om drankmisbruik tegen te gaan.
Als je Happy Hours verbiedt dan gaat men juist meer thuis indrinken. Met het verbieden ervan verander je niks aan de drinkcultuur van Nederland. Het begint bij de opvoeding, als je ziet hoeveel kinderen er hier rondlopen op feestjes waar ouders zo bezopen dat ze niet meer kunnen lopen dan snap ik dat jongeren dat ook gaan doen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:05 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Dat jongere, beginnende werknemers voor een lager salaris werken dan ervaren werknemers is een normale gang van zaken. En stufi of niet: er zijn genoeg twintigers en dertigers die een flinke studieschuld hebben overgehouden aan hun studie. En voor het gemak vergeet je even dat jongeren nu in een ongekende welvaart opgroeien en veel meer hebben te besteden dan jongeren pakweg 20 of 40 jaar geleden.
Maar dat staat verder los van het aan banden leggen van Happy Hours. We hebben in Nederland gewoon een probleem met overmatig alcoholgebruik en daar wordt heel luchtig over gedaan. Overmatig drinken is sociaal erg geaccepteerd in dit land; alles moet maar kunnen.
Ondertussen is de maatschappelijke schade enorm. Ga jij straks kromliggen voor je niet-werkende generatiegenoten die zwaar alcoholist zijn en zich zo dom gezopen hebben dat ze voor enkele baan nog in aanmerking komen? En ja, dat is aan de orde: Onze jeugd zuipt zich dom
Nederlandse jongeren zijn de grootste drinkers van Europa. En we hebben in dit land een half miljoen probleemdrinkers jonger dan 30 jaar. Hoe denk jij dergelijke problemen aan te pakken? Er zal toch iets van ontmoediging moeten komen. Dat is trouwens wat anders dan verbieden.
Happy Hours moedigen aan tot veel en snel drinken in korte tijd, want dat is relatief voordelig. Mensen gaan bewuster (en minder) drinken als er een hoger prijskaartje aan hangt. Hogere accijnzen zijn het meest effectieve middel om drankmisbruik tegen te gaan.
QFTquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:21 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Als je Happy Hours verbiedt dan gaat men juist meer thuis indrinken. Met het verbieden ervan verander je niks aan de drinkcultuur van Nederland. Het begint bij de opvoeding, als je ziet hoeveel kinderen er hier rondlopen op feestjes waar ouders zo bezopen dat ze niet meer kunnen lopen dan snap ik dat jongeren dat ook gaan doen.
Ouders vinden het ook heel normaal dat hun 14 en 15 jarige kinderen al naar de kroeg gaan of feestjes waar flink wordt gedronken. In landen zoals Italië en Frankrijk is er een heel andere drinkcultuur, waar alcohol niet staat voor je helemaal lam zuipen maar meer voor gezelligheid in huiselijke kring. Als je wel kotsend thuis komt dan wordt daar ook heel erg op aangekeken, en ze vinden je een pauper als stomdronken in de kroeg staat. In Nederland kennen we de Angel-Saksische bingedrink cultuur, waar drinken ook gelijk staat aan helemaal zat zuipen en dat je de man bent als je halve fles wodka weg kan kappen.
Je kan wel de accijns verhogen, happy hours afschaffen, leeftijd verhogen. Maar als de ouders voor de 16 jarige verjaardag van hun dochter of zoon een hele slijterij aan drank inslaan, of wanneer ze een feestje hebben de moeite nemen om ze 4 uur 's nachts ergens op te halen, dan verander je niks aan het misbruik.
Sleutelwoord is hier inderdaad 'relatief' want zelfs met happy hour zijn de horecaprijzen, in vergelijking met wat je ervoor in de winkel kan halen, alsnog gigantisch. Als je die happy hours weglaat zal je gaan zien dat een hoop jonkies simpelweg besluiten later richting de club te gaan en langer thuis in te drinken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:05 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Uit je link:quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:05 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Er zijn zo'n 5.000.000 mensen onder de 20 in Nederland. 320 mensen die per jaar het ziekenhuis ingaan en lang niet allemaal in coma zijn en zelfs de comazuipers komen er lang niet allemaal als vmbo'er uit. PANIEK ERG OGG ONDERSCHATTTT NOES! Zelfs in het happy hour is de drank nog meer dan 2 keer zo duur als in de supermarkt en als je de accijnzen te ver verhoogt gaan mensen het lekker zelf maken met alle methanolvergiftigingen van dien.quote:Vorig jaar belandden 320 kinderen in het ziekenhuis, omdat ze teveel hadden gedronken. Het gaat niet in alle gevallen om het comazuipen, waarbij kinderen totaal out gaan, maar het gebeurt wel steeds vaker.
Ik vind mensen die flink gezopen hebben in jeugd meestal een stuk minder dom overkomen dan verbodsfetishisten en ander bekrompen volk. Hoeveel lijm heb jij gesnoven dat je er een financieel verhaal van meent te moeten maken?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:05 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Welk misbruik?quote:Happy Hours moedigen aan tot veel en snel drinken in korte tijd, want dat is relatief voordelig. Mensen gaan bewuster (en minder) drinken als er een hoger prijskaartje aan hangt. Hogere accijnzen zijn het meest effectieve middel om drankmisbruik tegen te gaan.
Dat ben ik helemaal met je eens. Toch denk ik wel dat het afschaffen van Happy Hours ook een bijdrage kan leveren aan de dringend gewenste ontmoediging. Maar het is een samenspel tussen partijen en daarin zijn inderdaad de ouders erg belangrijk.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:21 schreef JackHerrer het volgende:
Als je Happy Hours verbiedt dan gaat men juist meer thuis indrinken. Met het verbieden ervan verander je niks aan de drinkcultuur van Nederland. Het begint bij de opvoeding, als je ziet hoeveel kinderen er hier rondlopen op feestjes waar ouders zo bezopen dat ze niet meer kunnen lopen dan snap ik dat jongeren dat ook gaan doen.
Ouders vinden het ook heel normaal dat hun 14 en 15 jarige kinderen al naar de kroeg gaan of feestjes waar flink wordt gedronken. In landen zoals Italië en Frankrijk is er een heel andere drinkcultuur, waar alcohol niet staat voor je helemaal lam zuipen maar meer voor gezelligheid in huiselijke kring. Als je wel kotsend thuis komt dan wordt daar ook heel erg op aangekeken, en ze vinden je een pauper als stomdronken in de kroeg staat. In Nederland kennen we de Angel-Saksische bingedrink cultuur, waar drinken ook gelijk staat aan helemaal zat zuipen en dat je de man bent als je halve fles wodka weg kan kappen.
Je kan wel de accijns verhogen, happy hours afschaffen, leeftijd verhogen. Maar als de ouders voor de 16 jarige verjaardag van hun dochter of zoon een hele slijterij aan drank inslaan, of wanneer ze een feestje hebben de moeite nemen om ze 4 uur 's nachts ergens op te halen, dan verander je niks aan het misbruik.
quote:Een biertje in een café is de afgelopen tien jaar veel harder in prijs gestegen dan een biertje bij de supermarkt. De prijs van een biertje in de horeca steeg ruim 5 keer zoveel als bier in de winkel, meldt mijngeld.nl.
Een fluitje bier (0,20 liter) in het café kostte in 2001 gemiddeld ¤ 1,41 volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Vorig jaar was dat ¤ 2,01; een stijging van bijna 42%.
Ook het pils bij de supermarkt en slijterij werd in die 10 jaar duurder, maar de prijsstijging was wel aanzienlijk kleiner. De prijs van een liter bier in de winkel ging van ¤ 1,29 naar ¤ 1,40; een toename van ruim 8%.
http://www.powned.tv/nieu(...)fe_fors_duurder.html
Wat is er mis met een drugsdealer? Zolang je er niks koopt heb je er ook geen last van toch? Een misdaad zonder slachtoffer wat erg! Owja wij de saaie bureauhelden vinden drugsgebruikers slachtoffersquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:50 schreef MPC60 het volgende:
Waar wij eigenlijk helemaal aan voorbij gaan is dat dit een voorstel is van horeca nederland om de leeftijdsverhoging tegen te gaan. Ik durf zzelfs te stellen dat de meeste kroegen hun omzet halen uit minderjarigen kachel lam laten worden op vrijdagmiddag. Niet veel anders dan een drugsdealer eigenlijk zon cafebaas.
Daar heb je natuurlijk een bron van.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:50 schreef MPC60 het volgende:
Ik durf zzelfs te stellen dat de meeste kroegen hun omzet halen uit minderjarigen kachel lam laten worden op vrijdagmiddag.
De meeste omzet wordt gehaald uit 18+, die hebben immers veel meer geld te besteden. In veel grote steden is het vaak al 18+ in de meeste kroegen, want plekken waar veel 16 -18 zit, daar komen de oudere niet graag. Er zijn misschien een aantal kroegen die op de vrijdagmiddag zo'n omzet draaien, maar daarop alleen kan je niet overleven.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:50 schreef MPC60 het volgende:
Waar wij eigenlijk helemaal aan voorbij gaan is dat dit een voorstel is van horeca nederland om de leeftijdsverhoging tegen te gaan. Ik durf zzelfs te stellen dat de meeste kroegen hun omzet halen uit minderjarigen kachel lam laten worden op vrijdagmiddag. Niet veel anders dan een drugsdealer eigenlijk zon cafebaas.
Je goochelt met verkeerde cijfers. Als je de bevolkingspiramide bekijkt, zie je dat er ongeveer 200.000 kinderen per levensjaar zijn: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)xtra/piramide-fx.htmquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:28 schreef Brum_brum het volgende:
Er zijn zo'n 5.000.000 mensen onder de 20 in Nederland. 320 mensen die per jaar het ziekenhuis ingaan en lang niet allemaal in coma zijn en zelfs de comazuipers komen er lang niet allemaal als vmbo'er uit. PANIEK ERG OGG ONDERSCHATTTT NOES! Zelfs in het happy hour is de drank nog meer dan 2 keer zo duur als in de supermarkt en als je de accijnzen te ver verhoogt gaan mensen het lekker zelf maken met alle methanolvergiftigingen van dien.
In je emotie verwar je een paar begrippen. Alcoholgebruik onder jongeren ontmoedigen is uitermate goed voor de volksgezondheid én ook voor de toekomst van die jongeren.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:28 schreef Brum_brum het volgende:
Donder op jullie zijn gevaarlijk voor onze vrijheid en gezondheid.
Maar hoe wil je alcoholgebruik ontmoedigen onder jongeren onder de 16 die niet eens naar die Happy Hours komen, of in de supermarkt hun alcohol halen? dan heb je toch niks aan het verhogen van de prijzen, leeftijd enz.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:06 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Je goochelt met verkeerde cijfers. Als je de bevolkingspiramide bekijkt, zie je dat er ongeveer 200.000 kinderen per levensjaar zijn: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)xtra/piramide-fx.htm
Als we praten over alcoholontmoediging hebben we het vooral over de groep van 10 tot en met 15 jaar. Dat gaat dus om grofweg 1.200.000 kinderen. Verder behandelt dat artikel alleen een extreme, namelijk kinderen die zo veel drinken dat ze daardoor in het ziekenhuis terechtkomt. Onzichtbaar in de cijfers zijn de 13-14-jarigen die zichzelf hardstikke misselijk zuipen, de boel onderkotsen, maar niet in een ziekenhuis terechtkomen.
Verder gaf ik eerder al aan ook in de supermarkt moet worden gestopt met stuntprijzen voor drank.
[..]
In je emotie verwar je een paar begrippen. Alcoholgebruik onder jongeren ontmoedigen is uitermate goed voor de volksgezondheid én ook voor de toekomst van die jongeren.
De mate waarin de vrijheid wordt aangetast, is nihil. Je stopt alleen met het geven van korting op een product waarvan je de consumptie enigszins wilt indammen, meer niet. Je maakt een boel drama om niks.
Dus om het alcoholmisbruik onder 13- tot 15-jarigen tegen te gaan, wil je de leeftijdsgrens verhogen zodat 17-jarigen geen drank kunnen kopen en de happy-hours afschaffen waar <16-jarigen toch al geen drank mogen kopen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:06 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Je goochelt met verkeerde cijfers. Als je de bevolkingspiramide bekijkt, zie je dat er ongeveer 200.000 kinderen per levensjaar zijn: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)xtra/piramide-fx.htm
Als we praten over alcoholontmoediging hebben we het vooral over de groep van 10 tot en met 15 jaar. Dat gaat dus om grofweg 1.200.000 kinderen. Verder behandelt dat artikel alleen een extreme, namelijk kinderen die zo veel drinken dat ze daardoor in het ziekenhuis terechtkomt. Onzichtbaar in de cijfers zijn de 13-14-jarigen die zichzelf hardstikke misselijk zuipen, de boel onderkotsen, maar niet in een ziekenhuis terechtkomen.
Verder gaf ik eerder al aan ook in de supermarkt moet worden gestopt met stuntprijzen voor drank.
[..]
In je emotie verwar je een paar begrippen. Alcoholgebruik onder jongeren ontmoedigen is uitermate goed voor de volksgezondheid én ook voor de toekomst van die jongeren.
De mate waarin de vrijheid wordt aangetast, is nihil. Je stopt alleen met het geven van korting op een product waarvan je de consumptie enigszins wilt indammen, meer niet. Je maakt een boel drama om niks.
Ik vind mensen die ontmoediging en verbod niet weten te onderscheiden nog veel dommer.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind mensen die flink gezopen hebben in jeugd meestal een stuk minder dom overkomen dan verbodsfetishisten en ander bekrompen volk. Hoeveel lijm heb jij gesnoven dat je er een financieel verhaal van meent te moeten maken?
Het drankmisbruik onder Nederlanders en onder jongeren in het bijzonder.quote:
Ach als je als horeca nederland alles op alles zet om het op 16 jaar te houden dan heb ik geen bron meer nodig gok ik zo. Happy hour waar veel ouderen op afkomen in ruilen voor kinderen alcoholist maken, hmm wat klopt daar niet aan?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk een bron van.
Economische vrijheid indammen omdat het product niet bij je waarden en normen past is niet niks hoor. Iedereen boven de 18 moet lekker zelf weten wat ze zuipen zolang ze niemand anders in gevaar brengen en onder de 18 is het ronduit naïef te noemen dat je denkt dat een verbod iets oplost. Het enige wat je zal zien is dat kinderen van 16 zodra ze alcohol vinden op een avond meer gaan zuipen dan ze nu zouden doen. Mama en papa hebben een behoorlijke drankkast en zijn niet altijd thuis... Dat zie je ook in Amerika. Dan heb je nog de mensen met een oudere broer die het wel mag kopen. Een zo'n gozert kan drank halen voor je hele vriendengroep.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:06 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
[..]
Bij tabak kan het toch ook?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:22 schreef Brum_brum het volgende:
Economische vrijheid indammen omdat het product niet bij je waarden en normen past is niet niks hoor.
Nee, want het werkt door. Kinderen van pakweg 12-13 die nu niet gecorrigeerd worden, zijn degenen die over een paar jaar lam in de kroeg staan en/of dronken achter het stuur kruipen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus om het alcoholmisbruik onder 13- tot 15-jarigen tegen te gaan, wil je de leeftijdsgrens verhogen zodat 17-jarigen geen drank kunnen kopen en de happy-hours afschaffen waar <16-jarigen toch al geen drank mogen kopen.
Begrijp je de kromheid in deze redenering?
ook foutquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:25 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Bij tabak kan het toch ook?
Zoals al aangegeven pleit ik niet voor een verbod. Ik pleit voor ontmoediging en het indammen van de consumptie. Eén van de middelen die daar aan kan bijdragen, is het verhogen van de prijs van alcohol.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:22 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Economische vrijheid indammen omdat het product niet bij je waarden en normen past is niet niks hoor. Iedereen boven de 18 moet lekker zelf weten wat ze zuipen zolang ze niemand anders in gevaar brengen en onder de 18 is het ronduit naïef te noemen dat je denkt dat een verbod iets oplost. Het enige wat je zal zien is dat kinderen van 16 zodra ze alcohol vinden op een avond meer gaan zuipen dan ze nu zouden doen. Mama en papa hebben een behoorlijke drankkast en zijn niet altijd thuis... Dat zie je ook in Amerika. Dan heb je nog de mensen met een oudere broer die het wel mag kopen. Een zo'n gozert kan drank halen voor je hele vriendengroep.
Ik gaf trouwens ook aan waarom hoge prijzen averechts kunnen gaan werken op de volksgezondheid. Kijk naar het oostblok voor inspiratie wat mensen doen als ze drank niet meer kunnen betalen.
Domme redenatie ook. Soldaten mogen mensen dood schieten dus ik ook!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:25 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Bij tabak kan het toch ook?
Jij zegt dat economische inperking 'niet niks is', alsof het een nieuw concept is. Dat is het niet, en bij roken is al bewezen dat het werkt: het verhogen van de accijs op tabak leidt direct tot lagere verkoopaantallen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:30 schreef Brum_brum het volgende:
Domme redenatie ook. Soldaten mogen mensen dood schieten dus ik ook!
Het begint met goede voorlichting in de hoogste groepen van de basisschool. En er is een belangrijke rol weggelegd voor ouders. Vervolgens werp je drempels op qua beschikbaarheid en prijs.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:12 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Maar hoe wil je alcoholgebruik ontmoedigen onder jongeren onder de 16 die niet eens naar die Happy Hours komen, of in de supermarkt hun alcohol halen? dan heb je toch niks aan het verhogen van de prijzen, leeftijd enz.
Heel bijzonder. Niet mijn normen en waarden hoor...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:30 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Zoals al aangegeven pleit ik niet voor een verbod. Ik pleit voor ontmoediging en het indammen van de consumptie. Eén van de middelen die daar aan kan bijdragen, is het verhogen van de prijs van alcohol.
Verder gaat het niet om mijn normen en waarden (ik drink ook graag mijn speciaalbiertje), het gaat om verantwoord drankgebruik en om het tegengaan van schade (zowel materieel als hersenschade).
Wat bedoel je hiermee te zeggen?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:35 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Heel bijzonder. Niet mijn normen en waarden hoor...
Er staat niet voor niks nog wat achter, maar als ik het goed begrijp gaat hier om een verbod op happy hours dan wel een verbod om minderjarigen toe te laten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:16 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ik vind mensen die ontmoediging en verbod niet weten te onderscheiden nog veel dommer.
En ze hebben er al niet veel van.quote:Het financiële aspect speelt gewoon mee. Ook jongeren kunnen elke euro maar één keer uitgeven.
Het meeste gebruik is geen misbruik. Vergeet niet dat dit niet nieuw is en de huidige dertigers, veertigers en vijftigers zich net zo dom of slim gezopen hebben.quote:Het drankmisbruik onder Nederlanders en onder jongeren in het bijzonder.
Dat je jezelf tegenspreekt in dezelfde alinea.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:36 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee te zeggen?
Nee. Ik vind het raar dat iemand, iemand anders zijn normen en waarden op wil leggen middels geweld.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:35 schreef Worteltjestaart het volgende:
Jij vindt het raar dat iemand algemeen belang boven persoonlijke voorkeur stelt?
Waar lees jij gewelddreiging danquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:41 schreef Brum_brum het volgende:
Nee. Ik vind het raar dat iemand, iemand anders zijn normen en waarden op wil leggen middels geweld.
Een verbod op happy hours is wat anders dan een verbod op alcohol; dat weet jij ook best. De kroeg blijft gewoon toegankelijk, er wordt alleen niet gestunt met drankprijzen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Er staat niet voor niks nog wat achter, maar als ik het goed begrijp gaat hier om een verbod op happy hours dan wel een verbod om minderjarigen toe te laten.
Dat laatste is nog maar zeer de vraag, gezien het welvaartsniveau van Nederlanders zo'n 30-40 jaar geleden. Maar zelfs als dat wél het geval is, dan is het nog steeds niet raadzaam om dergelijke fouten te blijven maken, generatie op generatie. Van fouten kun je leren. Bovendien is de kennis door de jaren heen toegenomen, bijvoorbeeld de kennis over schadelijkheid van alcohol en de invloed op hersenen die nog volop in ontwikkeling zijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Het meeste gebruik is geen misbruik. Vergeet niet dat dit niet nieuw is en de huidige dertigers, veertigers en vijftigers zich net zo dom of slim gezopen hebben.
Ik spreek mezelf niet tegen. Jij hebt het over normen en waarden, ik niet. Ik heb het over verantwoord alcoholgebruik. Als ik op zaterdagavond een paar herfstbokjes wegtik, valt dat gewoon binnen die kaders.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:41 schreef Brum_brum het volgende:
Dat je jezelf tegenspreekt in dezelfde alinea.
Dat van die normen en waarden klopt al niet. En dat van het geweld nog veel minder. Je kraamt dus pure onzin uit. Er wordt niks opgelegd. Bier blijft gewoon te koop, zowel in de supermarkt als in de kroeg. Er wordt alleen niet meer gestunt met prijzen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:41 schreef Brum_brum het volgende:
Nee. Ik vind het raar dat iemand, iemand anders zijn normen en waarden op wil leggen middels geweld.
Hij wil alcohol duurder maken. Hoe maakt hij het duurder? Verbod op happy hour en hogere accijns. Hou je je niet aan het verbod op het happy hour komen gewapende mannen de tent sluiten. Brouw je momenteel thuis je eigen biertje dan ben je ook strafbaar. (accijns ontduiken) Hoe straffen wij in Nederland? Met geweld. Gewapende mannen komen je geld afpakken of opsluiten. Een verbod of inperking is niet lief of schattig. Aan de basis staat bruut geweld. Als je dit ontkent ben je niet goed wijs.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:52 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Waar lees jij gewelddreiging dan
En broodjes frikandel.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:11 schreef tralalala het volgende:
Het volgende wordt verbod op drank in sportkantines!
Regeltjesland
Denk aan het algemene belang! Je bent gewoon een kindermoordenaar en verantwoordelijk voor mijn hoge belasting met jouw instelling van alles moet maar kunnen in Nederland. Mensen hebben REGELS nodig om te bepalen hoe ze leven want IK weet veel beter hoe dat moet ja?quote:
Dat mag toch in veel kantines al niet meer?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:11 schreef tralalala het volgende:
Het volgende wordt verbod op drank in sportkantines!
Regeltjesland
Hoe wordt het lastiger?quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:36 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Het maakt het al wat lastiger, ja.
Jij denkt dat dit gaat helpen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:50 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Je ontkent het probleem van alcoholmisbruik in Nederland?
Echt he.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:14 schreef Piye het volgende:
[..]
Alsof comazuipers zuipen met als doel om in het ziekenhuis te komen.
Jamaar we willen wel met ons allen de illusie hebben dat we wat doen aan een probleem zonder er wat aan te doenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:36 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Jij denkt dat dit gaat helpen.
regels maken die het alcoholmisbruik niet effectief aanpakken en enkel bestaan om een illusie van daadkracht uit te stralen is geen oplossing.
Een verbod op happyhours is een verbod. Om dat te begrijpen hoef je niks kapotgezopen te hebben.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:54 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Een verbod op happy hours is wat anders dan een verbod op alcohol; dat weet jij ook best. De kroeg blijft gewoon toegankelijk, er wordt alleen niet gestunt met drankprijzen.
Het welvaartsniveau in Oost-Europa is ook niet denderend, maar dat belet ze niet om gezellig te drinken.quote:Dat laatste is nog maar zeer de vraag, gezien het welvaartsniveau van Nederlanders zo'n 30-40 jaar geleden.
Dat is wel interessante informatie, voor ouders, al is het altijd de vraag in welke mate degenen die met die informatie komen zich een 'overdrijving om bestwil' veroorloven. Feit is dat de zuipgeneraties zich al wel hebben bewezen hebben, en het nog maar de vraag is hoe de betuttelde brave bangerikjes het gaan doen. Wat je doet en wat je meemaakt is namelijk ook van invloed op de ontwikkeling van de hersenen.quote:Maar zelfs als dat wél het geval is, dan is het nog steeds niet raadzaam om dergelijke fouten te blijven maken, generatie op generatie. Van fouten kun je leren. Bovendien is de kennis door de jaren heen toegenomen, bijvoorbeeld de kennis over schadelijkheid van alcohol en de invloed op hersenen die nog volop in ontwikkeling zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij rammelt jouw perceptie van "geweld", wat een onzin dit zeg.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:03 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Hij wil alcohol duurder maken. Hoe maakt hij het duurder? Verbod op happy hour en hogere accijns. Hou je je niet aan het verbod op het happy hour komen gewapende mannen de tent sluiten. Brouw je momenteel thuis je eigen biertje dan ben je ook strafbaar. (accijns ontduiken) Hoe straffen wij in Nederland? Met geweld. Gewapende mannen komen je geld afpakken of opsluiten. Een verbod of inperking is niet lief of schattig. Aan de basis staat bruut geweld. Als je dit ontkent ben je niet goed wijs.
Vertel?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:39 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Volgens mij rammelt jouw perceptie van "geweld", wat een onzin dit zeg.
Tuurlijk niet, anders had het angry hour gehetenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is het eigenlijk wel aangetoond dat het zg. happy hour voor veel problemen zorgt, zoals overlast en alcoholisme?
Het zorgt vooral voor fors lagere of negatieve marges voor de caféhouders. Iets onder kostprijs verkopen gaat niet werken als je een gezonde bedrijfsvoering wil aanhouden. Zeker omdat de kosten van drank de komende tijd weer omhoog gaan (en het moeilijker wordt om dit op het publiek af te wentelen). KHN zoekt een vooral een mooi excuus om het fenomeen happy hour te beëindigen en laat daarbij de overheid mooi als boeman spelen. De KHN-leden hebben er meer aan dat ze de jeugd tussen 16-18 jaar binnen kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is het eigenlijk wel aangetoond dat het zg. happy hour voor veel problemen zorgt, zoals overlast en alcoholisme?
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:15 schreef ACT-F het volgende:
ALLES VERBOTEN!!
Dit, Alles verbieden zodat niemand ooit nog iets kan overkomen, want ja we moeten de mensen tegen zichzelf beschermen, zodat Darwin's wet niet meer werkt en onze maatschappij steeds voller met laagbegaafde mensen raakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
Ik wou net zeggen.. Ik kan me herinneren dat een paar jaar geleden een accijnsverhoging op alcohol werd teruggedraaid omdat mensen minder gingen drinken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:06 schreef Shodan het volgende:
[..]
Het zorgt vooral voor fors lagere of negatieve marges voor de caféhouders. Iets onder kostprijs verkopen gaat niet werken als je een gezonde bedrijfsvoering wil aanhouden. Zeker omdat de kosten van drank de komende tijd weer omhoog gaan (en het moeilijker wordt om dit op het publiek af te wentelen). KHN zoekt een vooral een mooi excuus om het fenomeen happy hour te beëindigen en laat daarbij de overheid mooi als boeman spelen. De KHN-leden hebben er meer aan dat ze de jeugd tussen 16-18 jaar binnen kunnen krijgen.
Jij denkt serieus dat er een knokploeg bij je voor de deur komt om the living daylights uit je te meppen als je zelf een beetje bier brouwt?quote:
Weer iemand die geen reet van Darwin heeft begrepen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:15 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dit, Alles verbieden zodat niemand ooit nog iets kan overkomen, want ja we moeten de mensen tegen zichzelf beschermen, zodat Darwin's wet niet meer werkt en onze maatschappij steeds voller met laagbegaafde mensen raakt.
Nee je krijgt een boete, betaal je de boete niet dan komen ze je halen en werk je daar ook niet meer dan slaan ze de living daylights uit je.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 07:19 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat er een knokploeg bij je voor de deur komt om the living daylights uit je te meppen als je zelf een beetje bier brouwt?
Troll.
Natuurlijk niet. De overheid hoeft wetten nooit met bewijs te verdedigen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het zit je echt hoog he?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:27 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. De overheid hoeft wetten nooit met bewijs te verdedigen.
Natuurlijk zit dat me hoog. De overheid doet altijd maar en draaft maar door, terwijl maatregelen gewoon bewezen niet werken en kant noch wal raken. Dat zou meer mensen hoog moeten zitten.quote:
Het zoveelste kleine stapje richting de controle nanny state. Ik wil over 30 jaar niet in een bejaardentehuis wonen. Ik zou verwachten dat meer mensen er zo over denken.quote:
Maar er wat aan doen, ho maar. Lekker als een kleuter om je heen trappen, 'isnie eeerlijkkkk'.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:32 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Natuurlijk zit dat me hoog. De overheid doet altijd maar en draaft maar door, terwijl maatregelen gewoon bewezen niet werken en kant noch wal raken. Dat zou meer mensen hoog moeten zitten.
Jezusquote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:11 schreef Brum_brum het volgende:
Nee je krijgt een boete, betaal je de boete niet dan komen ze je halen en werk je daar ook niet meer dan slaan ze de living daylights uit je.
De overheid doet duidelijk ook niets aan het probleem maar komt enkel met maatregelen die makkelijk scoren. Het steeds striktere beleid dat de laatste jaren gevoerd wordt heeft schijnbaar niet kunnen voorkomen dat er steeds meer mensen onder de 16 in het ziekenhuis belanden met een alcohol vergiftiging. Nog steeds blijven ze het proberen met voor hun de makkelijkste en goedkope oplossingen waardoor ze vol kunnen houden dat ze daadwerkelijk iets aan het probleem doen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:34 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Maar er wat aan doen, ho maar. Lekker als een kleuter om je heen trappen, 'isnie eeerlijkkkk'.
De spijker op z'n kop. Politici moeten iets doen om hun achterban tevreden te houden. Dat het probleem door een maatregel erger wordt deert ze niet, want ze moeten iets doen. En dat hebben ze keurig gedaan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:14 schreef Mr.44 het volgende:
De overheid doet duidelijk ook niets aan het probleem maar komt enkel met maatregelen die makkelijk scoren. Het steeds striktere beleid dat de laatste jaren gevoerd wordt heeft schijnbaar niet kunnen voorkomen dat er steeds meer mensen onder de 16 in het ziekenhuis belanden met een alcohol vergiftiging. Nog steeds blijven ze het proberen met voor hun de makkelijkste en goedkope oplossingen waardoor ze vol kunnen houden dat ze daadwerkelijk iets aan het probleem doen.
Betere opvoeding door ouders en omgeving, en de overprotectionisme van tegenwoordig. Politici moeten scoren door iets te doen. Veiligheid en gezondheid scoren gewoon makkelijk, terwijl de getroffen maatregelen de problemen juist verergeren.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Weet je wat ik niet begrijp? Ik ben een veertiger en vroeger kon er veel meer dan nu. Wij gingen volop het happy hour in, wat op een tijdstip was dat mensen de kroeg in getrokken moesten worden, bijvoorbeeld op zondag van 19.00 tot 20.00. Daarna bleven we gewoon tot sluiten nog flink drinken en feesten. We pakten gerust al wel eens een pilsje toen we 14 waren en met 15 al wat meer. Toch hoorde je nooit van extreme gevallen of dat er iets mis ging. Wij konden daar wel goed mee om gaan denk ik. Als je het niet meer trok dan pakte je een cola of ging je naar huis. En soms werd je wel eens ziek, door schade en schande wist je voor de volgende keer wel je grens.
Waarom kon dat vroeger wel en nu niet meer?
Ik denik niet dat het nu anders is dan vroeger; nu wordt het gewoon breder in de media uitgemeten.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom kon dat vroeger wel en nu niet meer?
Nogmaals, kom jij dan met voorstellen en doe wat ipv. lopen mekkeren dat het allemaal niet goed is.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:14 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
De overheid doet duidelijk ook niets aan het probleem maar komt enkel met maatregelen die makkelijk scoren. Het steeds striktere beleid dat de laatste jaren gevoerd wordt heeft schijnbaar niet kunnen voorkomen dat er steeds meer mensen onder de 16 in het ziekenhuis belanden met een alcohol vergiftiging. Nog steeds blijven ze het proberen met voor hun de makkelijkste en goedkope oplossingen waardoor ze vol kunnen houden dat ze daadwerkelijk iets aan het probleem doen.
het beleid terugdraaien en betere voorlichting ook aan oudersquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:26 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Nogmaals, kom jij dan met voorstellen en doe wat ipv. lopen mekkeren dat het allemaal niet goed is.
Dat hebben ze allemaal al gedaan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:39 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
het beleid terugdraaien en betere voorlichting ook aan ouders
als er vroeger minder problemen waren kan het er aan liggen dat het nu stoerder is om te drinken wat voor een grotere drijfveer zorgt om te gaan drinken.
Het is veel effectiever om een manier te vinden waardoor de andere koters neer gaan kijken op leeftijdsgenoten die teveel zuipen.
en waren de problemen toen groter dan nu?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:39 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dat hebben ze allemaal al gedaan.
Ja maar het valt mij, ambulancechauffers/broeders, SEH-vpk's, traumaVPK's en -artsen op dat het meer is. Juist daarom 'doorpakken' zoals ze dat zo mooi noemen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:45 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
en waren de problemen toen groter dan nu?
Het is een illusie om te denken dat je kan voorkomen dat er coma zuipers tussen zitten op die leeftijd je kan alleen de schade beperken.
Ze doen ook erg veel aan voorlichting maar dat heeft ook weinig zin.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Tja, alleen jammer dat alleen maar streng verbieden meestal averechts werkt.
Het probleem ligt bij het gedrag en de opvoeding van de ouder, en dat los je niet op door de leeftijd te verhogen of happy hours afschaffen.quote:Een dronken jongen die in het ziekenhuis nog redelijk uit zijn woorden komt, maar even ‘out is gegaan’, en een paar uur zijn roes uitslaapt op een ziekenhuisbed, wordt in het onderzoek toch als comateus aangemerkt.
Vertel was klopt er niet aan?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:33 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Jezuswat een argumentatie.
Ja... en een verbod op rechts inhalen, is hetzelfde als een verbod op autorijden. Neem er nog eentje joh...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Een verbod op happyhours is een verbod. Om dat te begrijpen hoef je niks kapotgezopen te hebben.
Wat een enge, totalitaire gedachtengang hou jij er op na zeg...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:49 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ja maar het valt mij, ambulancechauffers/broeders, SEH-vpk's, traumaVPK's en -artsen op dat het meer is. Juist daarom 'doorpakken' zoals ze dat zo mooi noemen.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat een enge, totalitaire gedachtengang hou jij er op na zeg...
Je hebt de indruk dat het nu erger is dan een x aantal jaar geleden en pleit daarom voor vrijheidsbeperkende maatregelen. Voordat je die in gaat voeren mag men eerst wel eens nagaan of die 1e aanname klopt (ís het ook daadwerkelijk erger gesteld met het drankmisbruik) en of die maatregelen überhaupt wel effectief zijn.quote:
Indruk? Het is erger.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je hebt de indruk dat het nu erger is dan een x aantal jaar geleden en pleit daarom voor vrijheidsbeperkende maatregelen. Voordat je die in gaat voeren mag men eerst wel eens nagaan of die 1e aanname klopt (ís het ook daadwerkelijk erger gesteld met het drankmisbruik) en of die maatregelen überhaupt wel effectief zijn.
Dat strookt anders niet met de berichtgeving van een paar maanden geleden, ik meen me nl. te kunnen herinneren dat nog niet al te lang geleden in het nieuws te vernemen viel dat het drankgebruik onder Nederlandse jongeren afgenomen was. Maar hoe dan ook, kwistig met verboden gaan rondstrooien is weer een typisch geval van oer-Hollandsche symptoombestrijding. Waar een verzuurd en betuttelend klein land nóg kleiner in kan zijn...quote:
Mezelf.quote:
Wat wil je dan?quote:
Dat jij het gevoel hebt dat iets het geval is, wil nog niet zeggen dat we een heel volk nog verder moeten onderdrukken.quote:
Ik niet alleen, nogmaals.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:32 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat jij het gevoel hebt dat iets het geval is, wil nog niet zeggen dat we een heel volk nog verder moeten onderdrukken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |