Ja maar het valt mij, ambulancechauffers/broeders, SEH-vpk's, traumaVPK's en -artsen op dat het meer is. Juist daarom 'doorpakken' zoals ze dat zo mooi noemen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:45 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
en waren de problemen toen groter dan nu?
Het is een illusie om te denken dat je kan voorkomen dat er coma zuipers tussen zitten op die leeftijd je kan alleen de schade beperken.
Ze doen ook erg veel aan voorlichting maar dat heeft ook weinig zin.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Tja, alleen jammer dat alleen maar streng verbieden meestal averechts werkt.
Het probleem ligt bij het gedrag en de opvoeding van de ouder, en dat los je niet op door de leeftijd te verhogen of happy hours afschaffen.quote:Een dronken jongen die in het ziekenhuis nog redelijk uit zijn woorden komt, maar even ‘out is gegaan’, en een paar uur zijn roes uitslaapt op een ziekenhuisbed, wordt in het onderzoek toch als comateus aangemerkt.
Vertel was klopt er niet aan?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:33 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Jezuswat een argumentatie.
Ja... en een verbod op rechts inhalen, is hetzelfde als een verbod op autorijden. Neem er nog eentje joh...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Een verbod op happyhours is een verbod. Om dat te begrijpen hoef je niks kapotgezopen te hebben.
Wat een enge, totalitaire gedachtengang hou jij er op na zeg...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:49 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ja maar het valt mij, ambulancechauffers/broeders, SEH-vpk's, traumaVPK's en -artsen op dat het meer is. Juist daarom 'doorpakken' zoals ze dat zo mooi noemen.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat een enge, totalitaire gedachtengang hou jij er op na zeg...
Je hebt de indruk dat het nu erger is dan een x aantal jaar geleden en pleit daarom voor vrijheidsbeperkende maatregelen. Voordat je die in gaat voeren mag men eerst wel eens nagaan of die 1e aanname klopt (ís het ook daadwerkelijk erger gesteld met het drankmisbruik) en of die maatregelen überhaupt wel effectief zijn.quote:
Indruk? Het is erger.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je hebt de indruk dat het nu erger is dan een x aantal jaar geleden en pleit daarom voor vrijheidsbeperkende maatregelen. Voordat je die in gaat voeren mag men eerst wel eens nagaan of die 1e aanname klopt (ís het ook daadwerkelijk erger gesteld met het drankmisbruik) en of die maatregelen überhaupt wel effectief zijn.
Dat strookt anders niet met de berichtgeving van een paar maanden geleden, ik meen me nl. te kunnen herinneren dat nog niet al te lang geleden in het nieuws te vernemen viel dat het drankgebruik onder Nederlandse jongeren afgenomen was. Maar hoe dan ook, kwistig met verboden gaan rondstrooien is weer een typisch geval van oer-Hollandsche symptoombestrijding. Waar een verzuurd en betuttelend klein land nóg kleiner in kan zijn...quote:
Mezelf.quote:
Wat wil je dan?quote:
Dat jij het gevoel hebt dat iets het geval is, wil nog niet zeggen dat we een heel volk nog verder moeten onderdrukken.quote:
Ik niet alleen, nogmaals.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:32 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat jij het gevoel hebt dat iets het geval is, wil nog niet zeggen dat we een heel volk nog verder moeten onderdrukken.
Ik zie het toch zelf? En noem me geen facist.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:36 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Je laten leiden door een gevoel is een van de kenmerken van fascisme.
Dat je niet meteen naar je onderbuikgevoel luistert alvorens weer een stukje vrijheid te vertrappen. Beetje kritisch zijn kan geen kwaad.quote:
Ik ben kritisch.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat je niet meteen naar je onderbuikgevoel luistert alvorens weer een stukje vrijheid te vertrappen. Beetje kritisch zijn kan geen kwaad.
Mooi.quote:
Nee, jij legt verantwoordelijkheden graag in handen van de overheid. Het is al erg genoeg dat overheden in bepaalde regimes zich verregaande bemoeienis met het leven van burgers permiteren...quote:
Stel je aan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nee, jij legt verantwoordelijkheden graag in handen van de overheid. Het is al erg genoeg dat overheden in bepaalde regimes zich verregaande bemoeienis met het leven van burgers permiteren...
De pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet...quote:
Dat gebeurd nu ook nog zo.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Weet je wat ik niet begrijp? Ik ben een veertiger en vroeger kon er veel meer dan nu. Wij gingen volop het happy hour in, wat op een tijdstip was dat mensen de kroeg in getrokken moesten worden, bijvoorbeeld op zondag van 19.00 tot 20.00. Daarna bleven we gewoon tot sluiten nog flink drinken en feesten. We pakten gerust al wel eens een pilsje toen we 14 waren en met 15 al wat meer. Toch hoorde je nooit van extreme gevallen of dat er iets mis ging. Wij konden daar wel goed mee om gaan denk ik. Als je het niet meer trok dan pakte je een cola of ging je naar huis. En soms werd je wel eens ziek, door schade en schande wist je voor de volgende keer wel je grens.
Waarom kon dat vroeger wel en nu niet meer?
Het is erger dat men aan de hand van het beleid van de overheid het eigen denken overboord gooit en enkel volgtquote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nee, jij legt verantwoordelijkheden graag in handen van de overheid. Het is al erg genoeg dat overheden in bepaalde regimes zich verregaande bemoeienis met het leven van burgers permiteren...
Waarom?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:27 schreef MichaelScott het volgende:
Ik vind juist dat de alcoholwetgeving versoepeld moet worden omdat ik de laatste jaren nauwelijks nog alcoholmisbruik zie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |