Ons uit eindelijke doelquote:Op donderdag 15 september 2011 23:06 schreef Razor21 het volgende:
Hallo,
Na het zorgvuldig controleren van onze gegevens hebben we vastgesteld dat
uw AdSense-account mogelijk ongeldige activiteit genereert. Omdat we onze
AdWords-adverteerders moeten beschermen tegen kunstmatig verhoogde kosten
voor ongeldige activiteiten, hebben we uw AdSense-account moeten
uitschakelen. Uw openstaande saldo en het aandeel van de inkomsten dat
Google zou ontvangen, worden volledig terugbetaald aan de betreffende
adverteerders.
We hopen dat u begrijpt dat we genoodzaakt zijn dergelijke stappen te
nemen om de effectiviteit van het advertentiesysteem van Google en met
name een goede verhouding tussen adverteerders en uitgevers te kunnen
garanderen. We beseffen dat dit tot ongemak kan leiden en willen u daarom
alvast bedanken voor uw begrip en medewerking.
Als u vragen heeft over de stappen die we hebben ondernomen, over de
procedure voor het aantekenen van bezwaar tegen dit besluit of over
ongeldige activiteit in het algemeen, kunt u meer informatie vinden op
http://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153.
![]()
![]()
![]()
![]()
Het ging om de constante stroom aan negatieve reacties van betreffende user.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:26 schreef Pizzalucht het volgende:
[..]
Zo'n gekke opmerking is dat niet. Om je site voor 30x de maandwinst te verkopen moet je echt geluk hebben(of een site met heel veel potentie).
Natuurlijk komt het voor. Dat zeg ik ook niet.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:28 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Het ging om de constante stroom aan negatieve reacties van betreffende user.
Daarnaast komt het wel degelijk voor.
Als je een normale discussie niet aankunt hoef je niet op me te reageren verder, ik ga graag een discussie met je aan, op een normale manier. Door eerder genoemde reacties te plaatsen kun je blijkbaar niet normaal een discussie voeren.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:28 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Het ging om de constante stroom aan negatieve reacties van betreffende user.
Daarnaast komt het wel degelijk voor.
Ah, dus ik ben degene die geen normale discussies kan voeren. Goed, dan zal ik het hierbij laten. En "weet te vertellen"; heb je mijn post wel eens gelezen?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:29 schreef Blester het volgende:
[..]
Als je een normale discussie niet aankunt hoef je niet op me te reageren verder, ik ga graag een discussie met je aan, op een normale manier. Door eerder genoemde reacties te plaatsen kun je blijkbaar niet normaal een discussie voeren.
Wel knap dat je meteen weet te vertellen dat ik helemaal geen websites heb!
Mwah, als je met reacties komt als "Jij hebt zeker helemaal geen website" e.d. neem ik je al niet meer serieus. Dit soort reacties plaatsen alleen kleine kinderen wanneer ze hun zin niet krijgen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:31 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ah, dus ik ben degene die geen normale discussies kan voeren. Goed, dan zal ik het hierbij laten. En "weet te vertellen"; heb je mijn post wel eens gelezen?
Mag ik vragen waarom je die vraag aan hem stelt? Zo'n rare opmerking van hem was het niet.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:26 schreef Skiet het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet lullig, maar hoe oud ben jij?
Is bij mij al een week of twee zo. Misschien alleen bij recent aangemaakte ads.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:02 schreef Blobje het volgende:
Is het al bij iemand opgevallen dat de tekstads sinds vandaag ineens een stuk groter worden weergegeven? Vooral de fontsize van de titels zijn een stuk groter. Niet echt een vooruitgang wat mij betreft. Weet iemand of dit blijvend is?
Ik had eerst bij tekstads een aantal kleinere naast elkaar maar de laatste weken vaak één grote. Misschien ligt het aan de adverteerder? Ik zou het anders niet weten.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:02 schreef Blobje het volgende:
Is het al bij iemand opgevallen dat de tekstads sinds vandaag ineens een stuk groter worden weergegeven? Vooral de fontsize van de titels zijn een stuk groter. Niet echt een vooruitgang wat mij betreft. Weet iemand of dit blijvend is?
Concurrentie? Nee hoor.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:39 schreef JDx het volgende:
Concurrentie loopt hoog op!
Vraag me trouwens wel af hoe je aan een nieuw AdSense account bent gekomen, je had toch een ban? Met die vraag kwam je hier toen, en opeens had je weer AdSense? We zijn erg benieuwd.
Kon je altijd al zelf instellen, blijkbaar nu standaard. Ik maak de Ads altijd aangepast, die standaard kennen de mensen wel.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja ik vind één grote tekst ook niet mooi staan maar ja misschien klikken er wel sneller mensen op dus het zal wel.
Een bedrijf verkopen en de prijs baseren op drie jaar winst slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik ga daar ook verder niks over zeggen. Maar als je zoiets zegt dan weet je gewoon niet waar je het over hebt.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:03 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je die vraag aan hem stelt? Zo'n rare opmerking van hem was het niet.
Dat is het nou juist. Ik heb alles op klein staan, niks veranderd. En toch zijn ze groter geworden. Nou ja, zolang de clicks er maar niet minder om worden.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:42 schreef Apuleius het volgende:
Ik zie geen verandering. Het is in te stellen bij AdSense.
Dit is iets waar ik vandaag ook over zat te denken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 01:16 schreef VacaLoca het volgende:
Voor degenen die 250+ euro p/m verdienen met Adsense: hoe zit het met de kosten voor hosting?
Of anders; conversie Dataverkeer > Adsense inkomsten.
Die conversie optimizen lijkt me uiteindelijk ook een zeer belangrijke. Als je site uit de voegen van shared hosting groeit kan dedicated hosting duur geintje worden die de winst drukt.
Scheelt dan behoorlijk of een bezoeker 10mb aan data van je site heeft geplukt alvorens hij op een advertentie van je klikt, of 1mb.
Het pakket waar JDx naar refereert heeft 40 GB dataverkeer p/maand wanneer je netjes al je pagina's opbouwt zijn dat enorm veel bezoekers op enorm veel sites.. Als je zorgt dat je header klein is en je je plaatjes als png of gif publiceerd ben je een beste held wanneer je er overheen gaat.. Bedenk daar bij dat veel adsense sites text based zijn, puur voor de seo..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 01:28 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Dit is iets waar ik vandaag ook over zat te denken.
ik heb nu zo'n cheapass shared pakket genomen, maar ik vraag me af hoever je daarmee kan gaan.
Zeker met meerdere subdomeinen op een zo'n pakketje.
Maar ik begrijp dus dat jij tot nu toe alles op een pakket kan doen JDx?
Mag ik je vragen hoeveel pageviews je in totaal doet in een maand?
Ik heb een hekel aan shared hosting, en een dedicated server is me te duur. Ik gebruik daarom VPS. In mijn geval staan de fysieke servers in Londen bij Linode. Voor een 1024MB/40GB storage/400GB datatransfer betaal ik $40 per maand. Dan moet je wel zelf je servermanagement doen. Overigens is hosting niet de grootste kostenpost voor me.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 01:16 schreef VacaLoca het volgende:
Voor degenen die 250+ euro p/m verdienen met Adsense: hoe zit het met de kosten voor hosting?
Of anders; conversie Dataverkeer > Adsense inkomsten.
Die conversie optimizen lijkt me uiteindelijk ook een zeer belangrijke. Als je site uit de voegen van shared hosting groeit kan dedicated hosting duur geintje worden die de winst drukt.
Scheelt dan behoorlijk of een bezoeker 10mb aan data van je site heeft geplukt alvorens hij op een advertentie van je klikt, of 1mb.
Ik denk niet dat je snel aan je limieten komt te zitten voor zowel bandbreedte als opslag, met ruim 600.000 pageviews per maand zit ik nog niet eens op 1/3 van mijn beschikbare bandbreedte (uit mijn hoofd is het 60GB dat ik heb).quote:Maar ik begrijp dus dat jij tot nu toe alles op een pakket kan doen JDx?
Mag ik je vragen hoeveel pageviews je in totaal doet in een maand?
Het hangt er toch vanaf wat je doet? Jij hebt amper een plaatje in je project staan.. JDx daarentegen veel meer.. dus het is appels met peren vergelijkenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:56 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je snel aan je limieten komt te zitten voor zowel bandbreedte als opslag, met ruim 600.000 pageviews per maand zit ik nog niet eens op 1/3 van mijn beschikbare bandbreedte (uit mijn hoofd is het 60GB dat ik heb).
Natuurlijk zal de waardering van een bedrijf zelden zo gebeuren, maar het is wel iets waar je rekening mee houdt. Bij bedrijven zie je vaak genoeg dat mensen er in investeren terwijl ze pas weten dat er echt winst wordt gedraaid na 5 of zelfs 10 jaar. Een lange termijn investering dus. In dat opzicht is 30x winst per maand zoals jdx zegt dan niet gek, als je er vanuit gaat dat na die 30 maanden, je de investering eruit hebt.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 22:35 schreef Skiet het volgende:
[..]
Een bedrijf verkopen en de prijs baseren op drie jaar winst slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik ga daar ook verder niks over zeggen. Maar als je zoiets zegt dan weet je gewoon niet waar je het over hebt.
Tijdgebrek kan ook een reden zijn om een website te verkopen. Of geld vrijmaken voor andere projecten die (nog) meer potentie hebben.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Het probleem is gewoon bij websites dat het zo om kan slaan en je er nauwelijks bezoekers mee krijgt en dan is het over. Vaak is de maandomzet ook niet redelijk stabiel en goed aan te tonen. Natuurlijk zegt de verkopende partij altijd dat er meer uit te halen ismaar hij weet zelf wel dat dat niet waar is anders had je het nooit verkocht (of hij heeft de skills er niet voor).
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:39 schreef JDx het volgende:
Concurrentie loopt hoog op!
Vraag me trouwens wel af hoe je aan een nieuw AdSense account bent gekomen, je had toch een ban? Met die vraag kwam je hier toen, en opeens had je weer AdSense? We zijn erg benieuwd.
Ahh.. vandaar dat het er zo rustig is.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:26 schreef CasB het volgende:
Potverdorie waarom staat het linkje naar het irc-kanaal niet in de OP?Heb ik voor niets de wiki aangepast.
Iedereen zit ook nog in dit topic, dus ik zal ook niet de reden zijn.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:07 schreef CasB het volgende:
Ik denk niet dat dat de specifieke reden is.
http://irc.fok.nl/adsense
Ik heb gisteren Google XML Sitemaps versie 3.2.8 geïnstalleerd, die had nogal veel downloads dus ik ga er vanuit dat het een goede plugin is. Voor mijn forum is het wat anders, daar heb ik gisteren een vage generator gebruikt die er ongeveer 10 minuten over deed en toen kwam er een sitemap met meer dan 2000 regels uitquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:12 schreef Afwazig het volgende:
Als je Wordpress gebruikt kun je een sitemap maken met de SEO plugin van Yoast.
het kan in ieder geval geen kwaadquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:18 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Ik heb gisteren Google XML Sitemaps versie 3.2.8 geïnstalleerd, die had nogal veel downloads dus ik ga er vanuit dat het een goede plugin is. Voor mijn forum is het wat anders, daar heb ik gisteren een vage generator gebruikt die er ongeveer 10 minuten over deed en toen kwam er een sitemap met meer dan 2000 regels uitheeft die dan nog wel nut?
Een verkeerde sitemap kan zeker wel kwaadquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:22 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
het kan in ieder geval geen kwaad
alleen als er dingen in worden uitgesloten of totaal niet volledig.. anders kan het geen kwaad..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:23 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Een verkeerde sitemap kan zeker wel kwaad.
Gister mijn nieuwe website bij de webmaster tool aangemeld met een Sitemap, vandaag is alles geindexeerd. nieuwe domeinnaam etc. Gewoon goede content, en plaats er een andere service van Google op zoals Analytics of AdSense, zorgt vaak ook voor instant indexatie.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:36 schreef Fomalhaut het volgende:
Wat gaat dat indexeren van een nieuwe domeinnaam toch langzaam zeg...
Heb je Wordpress?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:49 schreef WebBeestje het volgende:
Maar iemand nog met een goede generator voor een sitemap? Anders probeer ik denk ik toch de beta versie van de Google generator.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 11:56 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Deze is opgeheven.quote:
Ja en daar heb ik Google XML Sitemaps versie 3.2.8 geïnstalleerd, voor mijn forum zoek ik dus een goede generator.quote:Heb je Wordpress?
Stuur me via DM even een e-mail, maak wel een zipje van degene die ik altijd gebruik.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:54 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Ja en daar heb ik Google XML Sitemaps versie 3.2.8 geïnstalleerd, voor mijn forum zoek ik dus een goede generator.
Beter man. Wat zeiden ze dan? Foei? Of geen reden opgegeven waarom je eerst geblokkeerd was.quote:
Helemaal geen reactie, kon opeens weer in mijn account.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:03 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Beter man. Wat zeiden ze dan? Foei? Of geen reden opgegeven waarom je eerst geblokkeerd was.
Oké raar. Normaal sturen ze wel een mail of melding dan. Maar beter dan.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:04 schreef Blester het volgende:
[..]
Helemaal geen reactie, kon opeens weer in mijn account.
Ik denk dat dat meer te maken heeft met je andere sites dan wat anders hoor.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:48 schreef Blester het volgende:
[..]
Gister mijn nieuwe website bij de webmaster tool aangemeld met een Sitemap, vandaag is alles geindexeerd. nieuwe domeinnaam etc. Gewoon goede content, en plaats er een andere service van Google op zoals Analytics of AdSense, zorgt vaak ook voor instant indexatie.
Dat maakt weinig verschil denk ik. Het gebruik van Google Analytics / Google AdSense zorgt sowieso in de meeste gevallen voor een instant crawling. De link op FOK! / Nujij e.d. plaatsen zorgt vaak ook voor instant crawling. Kun je de link anders via DM eens geven, kan ik even kijken waar het aan ligt eventueel.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:07 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Ik denk dat dat meer te maken heeft met je andere sites dan wat anders hoor.
Ik heb bijvoorbeeld nog een 'vers' account, dus ik begin helemaal vanaf nul, terwijl jij al meerdere actieve websites aan dat account hebt vastzitten..
Moet zeggen dat het wel al begint te komen trouwens.
Check je mailbox.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:54 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Ja en daar heb ik Google XML Sitemaps versie 3.2.8 geïnstalleerd, voor mijn forum zoek ik dus een goede generator.
Die ban sloeg sowieso nergens op en tot die conclusie zijn hun blijkbaar ook gekomen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:04 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Oké raar. Normaal sturen ze wel een mail of melding dan. Maar beter dan.
Voor mij is het niet meer nodig, mijn projectje is zo goed als volledig geindexeerd nu . Toch bedankt voor het aanbodquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:23 schreef Blester het volgende:
[..]
Die ban sloeg sowieso nergens op en tot die conclusie zijn hun blijkbaar ook gekomen.
Klopt, maar ik ben ongeduldigquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:38 schreef Afwazig het volgende:
Maak je niet druk om het indexeren. Zorg gewoon dat je site goed is, dat je content goed is, dat je via webmaster tools een sitemap indient dan komt het vanzelf goed.
Geen blanco pagina, maar een pagina zonder content mag wel...quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:39 schreef JDx het volgende:
Een vraag die je zelf kan beantwoorden lijkt me.
Gebruik anonieme browser van Chrome.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:51 schreef JDx het volgende:
Nice een site van me met een RPM van 42 euro (over de afgelopen 30 dagen), is geklommen van plek 4 naar plek 2, nog niet op alle proxies, maar wel al op sommige. Hopelijk straks overal.
7000... zelf geschreven over een langere periode of veel externe bronnen ingevoegd?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb gewoon een script die automatisch een sitemap maakt. Eigenlijk verschilt het weinig van een RSS feed. Uitlezen duurt wel ff met zo'n 7000 artikelen
Die vraag had ik laatst ook omdat ik banners niet op pagina's heb waar geen/weinig content staat.quote:
Wat is guest posting? Site's waar je zonder reggen kan posten ofzo/?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:58 schreef VacaLoca het volgende:
Wie doet er hier aan Guest posting trouwens?
Met 'inpostauthor:guest your keyword' kan je zoeken naar sites die Guest posts toestaan.
Blogs/Sites die openstaan voor artikelen van anderen. Kan je bijvoorbeeld een artikel submitten wat bij hun thema past en als ruil mag je in dat artikel linken naar je site of gerelateerde artikelen op je site.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:58 schreef borbit het volgende:
[..]
Wat is guest posting? Site's waar je zonder reggen kan posten ofzo/?
http://www.searchenginejo(...)ing-questions/49672/quote:When it comes to having a comprehensive link building strategy, the big payouts lie in guest posting. Guest posting has been and still remains to be one of the most important elements of an end-to-end SEO strategy, and in terms of execution, it all starts with proper guest post prospecting. Here are five important questions you should ask yourself in order to have an updated and effective Post-Penguin guest post prospecting strategy:
Pak er een van een AdSense website en verander 3 urls? Zonder privacy policy mag je niet eens AdSense plaatsen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:45 schreef Drawer het volgende:
Ik heb al ff lopen zoeken. Maar hier had iemand een tijdje terug een mooie generator voor privacy policy en dergelijke. Ik wil deze nu toch ook eens gaan toevoegen aan m'n websites, al is het maar om meer content te krijgen.
Heeft iemand dit tooltje nog paraat?
Ach, heeft Google nog niet tegengehouden om kapitalen over te maken naar me.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:30 schreef Blester het volgende:
[..]
Pak er een van een AdSense website en verander 3 urls? Zonder privacy policy mag je niet eens AdSense plaatsen.
Serieus?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:30 schreef Blester het volgende:
[..]
Pak er een van een AdSense website en verander 3 urls? Zonder privacy policy mag je niet eens AdSense plaatsen.
Dan heb je kans dat AdSense je account op elk moment af kan sluiten.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:58 schreef JDx het volgende:
[..]
Serieus?
Al die regeltjes, privacy, cookieshit, KvK op je site, bla bla... nooit van gehoord en afgelopen 14 jaar (waarvan 8 AdSense) nooit gebruikt.
Volgens mij zitten we hier in het AdSense topic, dus AdSense.quote:
Ik lees het officiële AdSense Nederland vorm vaak en dit komt vaak voorbij als banreden. Prima, dan doe je het toch niet? Ik dwing je niet, ik geef slechts advies. Doe er vooral niets mee als je het er niet mee eens bent.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:21 schreef YoshiBignose het volgende:
En hoe weet je dat, ken je veel mensen die daardoor gebanned zijn?
Ik neem aan dat je kan lezen en dus net ziet dat jdx de afgelopen 8 jaar er niets van gehoord heeften ik ook nooit. Oh ja, maar omdat jij het zegt zullen ze nu elk moment wel opeens z'n account bannen
.....
Je plaatst het nu wel, terwijl je net zegt dat je al jaren zonder doet en geen problemen hebt. Je maakt mijn advies belachelijk en geeft er toch gehoor aan. Vreemde situatie.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik zeg toch al eerder dat ik het nu overal geplaatst heb, maar het lijkt me dat google er niet heel moeilijk over doet in ieder geval.
lief doen allemaal!!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:32 schreef Blester het volgende:
[..]
Je plaatst het nu wel, terwijl je net zegt dat je al jaren zonder doet en geen problemen hebt. Je maakt mijn advies belachelijk en geeft er toch gehoor aan. Vreemde situatie.
Ah, ik zie dat je op je website inmiddels weer reclame hebt via Daisycon.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:37 schreef Blester het volgende:
[..]
Plaatste jij vroeger al van zulke stupide opmerkingen?
Nee, zijn Ads worden omgeleid naar http://www.ds1.nlquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:47 schreef JDx het volgende:
Nee zijn ban is opgeheven, zomaar uit het niets, zonder uitleg.
Ik maak van Daisycon en AdSense en Tradetracker gebruik op mijn websites. Niet dat het ertoe doet, maargoed.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, zijn Ads worden omgeleid naar http://www.ds1.nl
Da's Daisycon.
FOK! rekent al 9,95 voor 75.000 bannerviews met een banner van 120x60 pixelsquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:53 schreef WebBeestje het volgende:
Ons gemiddelde tot en met gisteren verschilt dan niet veel
Heeft iemand ervaring met sitedeals? Ik wacht al enkele weken totdat de beheerder toegang geeft. Die is zeker met vakantie
Verder wil ik een bannerruimte verkopen/verhuren, wat is een reële vraagprijs? Bijvoorbeeld voor 100.000 vertoningen een CPM van ¤1,50 à ¤2,00 leek mij niet al te gek.
Als het klopt is 0,93 echt verschrikkelijk weinig ja. Het had makkelijk 300 euro kunnen zijn..quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:06 schreef Smack10 het volgende:
Hallo,
Mijn eerste post in Digital Corner. Ik heb een blog op wordpress.com en daarop Wordads om te proberen. Nu heb ik voor een maand waarin ik 40.000 impressies heb gekregen en meer van 1000 clicks maar $0.93 gekregen.
Dit is toch erg weinig ofniet?
We hebben het hier over een receptenblog met vooral verkeer vanuit Nederland (ik weet niet of ik de link mag plaatsen hier i.v.m. spam).
De blog was niet opgericht om geld te gaan verdienen, maar wil er nu toch wel een verdienmodel op toepassen, gezien het trafficvolume..
Graag jullie mening?
Ik denk dat je in jouw geval uit moet gaan van 0,01 cent per view.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:53 schreef WebBeestje het volgende:
Ons gemiddelde tot en met gisteren verschilt dan niet veel
Heeft iemand ervaring met sitedeals? Ik wacht al enkele weken totdat de beheerder toegang geeft. Die is zeker met vakantie
Verder wil ik een bannerruimte verkopen/verhuren, wat is een reële vraagprijs? Bijvoorbeeld voor 100.000 vertoningen een CPM van ¤1,50 à ¤2,00 leek mij niet al te gek.
0,01 cent, 1 cent, ¤ 0,01 of ¤ 0,0001 ?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:20 schreef JDx het volgende:
1000 clicks kan toch zeker 100 euro opleveren.
[..]
Ik denk dat je in jouw geval uit moet gaan van 0,01 cent per view.
Okéquote:
Haha ja klopt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Oké0,01 cent is altijd wat link, vooral omdat men vaak 1 cent bedoelt dan. Deed het zelf ook nog fout gisteren.
¤0,01 vind ik best hoog maar met ¤0,0001 blijf ik liever bij Adsensequote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
0,01 cent, 1 cent, ¤ 0,01 of ¤ 0,0001 ?
1000 kliks naar mijn website, geef ik je wel ¤5,- voor hoorquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:06 schreef Smack10 het volgende:
Hallo,
Mijn eerste post in Digital Corner. Ik heb een blog op wordpress.com en daarop Wordads om te proberen. Nu heb ik voor een maand waarin ik 40.000 impressies heb gekregen en meer van 1000 clicks maar $0.93 gekregen.
Dit is toch erg weinig ofniet?
We hebben het hier over een receptenblog met vooral verkeer vanuit Nederland (ik weet niet of ik de link mag plaatsen hier i.v.m. spam).
De blog was niet opgericht om geld te gaan verdienen, maar wil er nu toch wel een verdienmodel op toepassen, gezien het trafficvolume..
Graag jullie mening?
De eerste parels van goud moet ik nog tegenkomenquote:Op zondag 14 oktober 2012 01:34 schreef Eris het volgende:
Er zitten namelijk echte gouden parels tussen...
quote:Op zondag 14 oktober 2012 02:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat moet je met 10 euro per week dan
En wat is in godsnaam een gouden parel
Thailand.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:00 schreef JDx het volgende:
Bitchesss, waddup
Vannacht weer meer uitgegeven dan er binnen kwam. Wordt steeds moeilijker. Is er niet ergens een eiland waar je heel goedkoop kan wonen? Hutje aan het strand en een internet verbinding. All I need!
Gaat snel zat.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:27 schreef Skiet het volgende:
Dit topic zou ook iets breder getrokken moeten worden. Dus ook inkomsten via advertentienetwerken en affiliatenetwerken. Niet het bouwen en onderhouden van het website, maar het exploiteren van websites.
Het gaat er niet om dat het niet snel gaat, het gaat er om dat er meer is dan Adsense.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:27 schreef JDx het volgende:
Ik doe bij sommige meteen, maar ook wel eens pas later. Eerst traffic opbouwen alsof je het niet doet om het geld
[..]
Gaat snel zat.
Maak er wel gebruik van ja, maar meer vanuit de sociale media omdat het een makkelijk onderwerp is om een 'sprongetje' te maken naar je eigen dienst/product etc.quote:Op zondag 14 oktober 2012 20:29 schreef borbit het volgende:
Iemand de sprong van die dude uit de ruimtecapsule gezien? Heel internet staat er vol mee, gebruiken jullie wel eens van dit soort media hypes om geld te verdienen. En wat zijn goede tactieken om op zoiets mee te liften?
Dat doe je heel erg goed met zo weinig bezoekers.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:24 schreef JDx het volgende:
Gister mijn target van 16,67/dag (500/maand) weer ruim gehaald, het ziet er naar uit dat het deze maand wel steady blijft en dat ik de 500 ga halen. En dat met maar 352 bezoekers op alle sites samen haha.
Maar eens kijken wat mijn volgende target gaat worden voor de volgende maanden binnenkort, niet te ruim eroverheen, want heb wel het idee dat ik met 5 cent per bezoeker het maximale eruit haal op dit moment.
Moet je iig al wel voldoende content hebben, anders accepteert Google de aanvraag nietquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:58 schreef Maxbet het volgende:
Doen jullie eigenlijk gelijk bij het online gaan van een project Adsense erop, of pas als er een beetje traffic op gang komt?
Gemiddeld CTR is tegenwoordig 1% meen ik. Vroegah was dat nog 3%.quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:00 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dat doe je heel erg goed met zo weinig bezoekers.
Ik heb voor maand oktober tot nu toe 1.592 bezoekers, 2 kliks, 40 cent
How2forge.infoquote:Op zondag 14 oktober 2012 21:38 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Gemiddeld CTR is tegenwoordig 1% meen ik. Vroegah was dat nog 3%.
Maar met een CTR van 0.125% doe je echt iets fout lijkt me... is het een forum oid?
Ik denk dat je doelgroep sowieso al een probleem vormt wat betreft ad-inkomsten. Percentage dat adblockers gebruikt zal stuk hoger liggen dan gemiddeld.quote:
85% nieuwquote:Op zondag 14 oktober 2012 23:29 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik denk dat je doelgroep sowieso al een probleem vormt wat betreft ad-inkomsten. Percentage dat adblockers gebruikt zal stuk hoger liggen dan gemiddeld.
Ook lijkt het me een site die eerder vaste bezoekers trekt dan dat er steeds nieuwe binnenkomen via Google.. is dat zo?
Qua content zou de aanvraag eigenlijk wel goed moeten komen, staan nu ongeveer 2000 woorden uniek op. Maar echt traffic is er nog niet.. Denk dat ik daar morgen eens mee aan de slag ga, met adsense netjes erin zetten..quote:Op zondag 14 oktober 2012 21:29 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Moet je iig al wel voldoende content hebben, anders accepteert Google de aanvraag niet
Hoe kom je aan die 10.000 keywords gewoon helemaal random of verzin je gewoon een hoop worden? En wat beschouw je als bruikbaar keyword?quote:Op maandag 15 oktober 2012 02:27 schreef VacaLoca het volgende:
Afgelopen 2 dagen overigens kleine 10.000 keywords geanalyseerd. Zo'n 400 bruikbare keywords uit weten te halen voor m'n site.
Nu gaan schrijven, schrijven, schrijven
Heb gebruik gemaakt van SE Cockpit, soort Market Samurai maar dan draaiend in de cloud, dus sneller, en sowieso wat strakker, overzichtelijker etc. Snelle indicatie van niche keywords.
Maar hoewel het snel is, is het lang niet altijd zo snel als geadverteerd (100 keywords in 30 seconden) dus maak straks gebruik van de 30 dagen geld terug garantie..... want voor nu is de monthly fee van 97 dollar per maand me iets teveel (sowieso)
Is dus niet echt een trial, maar komt er wel op neer want je kan binnen 30 dagen je geld terug krijgen. Maar wordt dus wel eerst geld afgeschreven (paypal account nodig btw)quote:Op maandag 15 oktober 2012 02:34 schreef borbit het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die 10.000 keywords gewoon helemaal random of verzin je gewoon een hoop worden? En wat beschouw je als bruikbaar keyword?
Heeft dat programma een trial?
die 60ct is voor het search netwerk he, adverteerders bieden veel lager voor het display netwerk.. Zelf adverteer ik daar tegen 10 tot 50% van die bieding in het search netwerkquote:Op maandag 15 oktober 2012 02:24 schreef VacaLoca het volgende:
Van low competition keywords die ik tegenkom is gemiddelde CPC indicatie zo'n $0.60, maar heb nog geen ervaring met hoe het zich in de praktijk uit.
SE Cockpit heb ik ook een tijd gebruik van gemaakt. Op een gegeven moment ben ik er ook affiliate geworden, ik hoopte op die manier wat van de maandelijkse kosten terug te kunnen verdienen. Dus mochten mensen het uit willen proberen, sign up via http://swissmademarketing.com/#a_aid=507bbcc782bea en ik verdien weer wat centjes mocht je geen refund vragen of http://swissmademarketing.com/secockpit/ zonder referralquote:Op maandag 15 oktober 2012 02:27 schreef VacaLoca het volgende:
Afgelopen 2 dagen overigens kleine 10.000 keywords geanalyseerd. Zo'n 400 bruikbare keywords uit weten te halen voor m'n site.
Nu gaan schrijven, schrijven, schrijven
Heb gebruik gemaakt van SE Cockpit, soort Market Samurai maar dan draaiend in de cloud, dus sneller, en sowieso wat strakker, overzichtelijker etc. Snelle indicatie van niche keywords.
Maar hoewel het snel is, is het lang niet altijd zo snel als geadverteerd (100 keywords in 30 seconden) dus maak straks gebruik van de 30 dagen geld terug garantie..... want voor nu is de monthly fee van 97 dollar per maand me iets teveel (sowieso)
Grappig, ik ben net een pre-roll campagne aan het opzetten, eerste x, kijken of het wat oplevertquote:Op maandag 15 oktober 2012 09:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee ik kan er niet tegen, alle sites lijken zo kaal zonder adsenige waar ik me een beetje aan stoor is een reclame voor het kijken van een filmpje maar goed dat moet dan maar
Herfstvakantie? Wat is datquote:Op maandag 15 oktober 2012 10:21 schreef WebBeestje het volgende:
Ik gebruik geen blockers en het promoten van blockers sta ik ook niet toe op mijn forummaar het is nu herfstvakantie dus zal een rustig weekje worden denk ik. Afgelopen weekend al een redelijk lage CPC maar de eerste helft van de maand was prima dus een mindere week kan er wel bij.
Heb ik nietquote:Herfstvakantie? Wat is dat
Probeer het anders op naam van een familielid of partner.quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:34 schreef raptorix het volgende:
Weet iemand hoe google omgaat met het aanmaken van een nieuwe adsense account? Ik ben een jaar of 8 onterecht gebanned, en heb wat nieuwe sites in de planning....
Ja zat ik aan te denken, mijn moeder gebruikt haar google account niet actief, en dan vooral gedisciplineerd inloggen vanaf mijn VPS.quote:Op maandag 15 oktober 2012 10:42 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Probeer het anders op naam van een familielid of partner.
Ik gebruik wel een adblocker, maar ik heb adsense, fok en mijn eigen sites gewhitelist.quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:53 schreef JDx het volgende:
Goedemorgen deze maandagmorgen. Nieuwe week, nieuwe kansen!
Zijn er hier trouwens mensen die een adblocker gebruiken? Ik vind dat zo naïef als je zelf sites hebt met AdSense
Heb sowieso wel iets tegen AdBlockers, sites zijn gratis door ads, als sites niets meer opleveren en alleen maar geld kosten, maakt niemand ze meer.
Same.quote:Op maandag 15 oktober 2012 11:03 schreef Blester het volgende:
AdSense stoort me totaal niet op andere websites, van die vervelende pop-ups, en beeldvullende reclames wel.
och vanuit de gebruiker gedacht is het wel vriendelijk.. Daarnaast zal de conversie per view stijgen wat ook weer ten goede komt aan de waarde van het product.. dus er zijn ook best voorbeelden te benoemen van het pushen van..quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:37 schreef VacaLoca het volgende:
Wat ik niet snap is dat Google Chrome de AdBlock extension gewoon showcased... dat je 'm toestaat oké maar onder de aandacht brengen... hmz
[ afbeelding ]
Leuk die sex.nl reclame direct vol in beeld en hier moest ik wel van lachen:quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:44 schreef fokmetme het volgende:
mag je misschien met een domain naa ''ipornblog.com'' adsense erop gooien? als ik een non-nude site maakt, maar wel pikanten foto's (die niet naakt zijn)
NU ZIT ER ADULT EXPLICT DUS NIET OP DIE SITE KLIKKEN ALS JE IN DE WOONKAMER ZIT.
BWT MIJN SITE HEEFT PR 3.
Ligt aan de websites waarmee je backlinks hebt gemaakt en backlinks heeft niks te maken met search rank maar met page rank..quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:49 schreef JupilerXL het volgende:
Heb een boel links naar mijn website(s) vanuit andere sites erbij gekregen de laatste tijd, hoe lang duurt het voordat ik dat merk aan mijn ranking in google?
haha lol!quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Leuk die sex.nl reclame direct vol in beeld en hier moest ik wel van lachen:
Er is een goede kans dat u profielen te zien krijgt van mensen die u kent - vrouwen van uw kantoor, school of zelfs een ex-vriendin. Velen van hen hebben seksueel expliciete foto's op hun profiel geplaatst. Wees discreet!
Maar je search rank hangt weer af van o.a. pagerankquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:53 schreef fokmetme het volgende:
[..]
Ligt aan de websites waarmee je backlinks hebt gemaakt en backlinks heeft niks te maken met search rank maar met page rank..
Search rank = ligt hoe goed je site bevat met keywords..
Page rank = backlinks hoe beter pagerank site heeft hoe waardevoller die backlinks zijn en hoe beter t voor je site is
Wat is er mis met m'n woonkamer?quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:44 schreef fokmetme het volgende:
mag je misschien met een domain naa ''ipornblog.com'' adsense erop gooien? als ik een non-nude site maakt, maar wel pikanten foto's (die niet naakt zijn)
NU ZIT ER ADULT EXPLICT DUS NIET OP DIE SITE KLIKKEN ALS JE IN DE WOONKAMER ZIT.
BWT MIJN SITE HEEFT PR 3.
Ben je toe aan een nieuw toetsenbord of heb je het niet zo ver geschopt?quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:55 schreef fokmetme het volgende:
[..]
haha lol!
kijk adsense ook naar de url waar de ads op komt of kijken ze alleen echt naar de content?
Wat is bwt?quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:21 schreef fokmetme het volgende:
hahaha jaa voor de thuiswoonende webmasters bedoeld dan he!!!
In zijn referentiekader woont men nog thuis bij mutti en doet men dit soort zaken stiekem op de slaapkamer.quote:
Altijd jammer als je wilt zien of iets gaat aanslaan haha, maar ik denk inderdaad dat dat het enige is wat erop zitquote:
wat is je site? of kan je t sturen via pm ik kan het wel ff nakijken voor jequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 00:19 schreef Mike144 het volgende:
Op dit moment word mijn site van 6 dagen oud ook nog niet geïndexeerd, erg vervelend. Genoeg unieke content erop gezetten, sitemap, gesumbitted en alles. Het wil nog niet echt opschieten..
Net maar even weer een artikeltje geschreven voor weer een backlink, kijken of dat gaat helpen met het sneller laten indexeren. Jullie anders nog tips?
Je hebt een DM !quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 00:34 schreef fokmetme het volgende:
[..]
wat is je site? of kan je t sturen via pm ik kan het wel ff nakijken voor je
Meta Keywords halen vandaag de dag volgens mij weinig meer uit volgens mij? En in de description zitten als het goed is wel de keywords zie ik hierzo.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 00:44 schreef fokmetme het volgende:
je mist meta keywords op je site en de keywords zitten niet in de Meta-Description
Ik zou zoiezo als ik jou was ''spreekbeurt'' ''onderwerp'' gebruiken als keyword en nog paar woordjes..
•je - 59 times - 7.21%
•onderwerp - 35 times - 4.28%
•spreekbeurt - 30 times - 3.67%
•een - 28 times - 3.42%
•het - 25 times - 3.06%
Dit merk ik ook, ja. Een van mijn sites heeft een naam met de opbouw keywordnet.nl Als mensen dan zoeken op het keyword.net, komt mijn website ook hoog naar voren in Googlequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:45 schreef WebBeestje het volgende:
Een aantal dingen vielen mij nog op over zoekgedrag van bezoekers en hoe ze op mijn project komen. Waarom zijn er zoveel mensen die in Google de website intypen en niet in de adresbalk boven in de browser?
Zegt het aantal vertoningen in de webmastertool ook iets over de positie van pagina's van je project in Google? Het lijkt mij wel want ik ga er vanuit dat wanneer je meer vertoningen krijgt ook hoger rankt op bepaalde onderwerpen.
Ik heb daar ook niet echt behoefte aan. Waarom moet mijn persoonlijke profiel aan een website gekoppeld worden waar mijn naam totaal niet hoeft en zal staan.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:18 schreef DaMart het volgende:
Adsense vond het wel een goed idee als ik een Google+-pagina zou aanmaken om meer bezoekers naar mijn websites te trekken. Ik heb dat maar genegeerd. Ooit wil ik wat doen met sociale media, maar eerst de boel maar eens verder optimaliseren.
Je moest voor de gein eens kijken hoe vaak er in google wordt gezocht op googlequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 08:45 schreef WebBeestje het volgende:
Een aantal dingen vielen mij nog op over zoekgedrag van bezoekers en hoe ze op mijn project komen. Waarom zijn er zoveel mensen die in Google de website intypen en niet in de adresbalk boven in de browser?
Nette implementatie van de ads hoor.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:49 schreef JDx het volgende:
Ik kan trouwens van elke site geld maken, maar op de site waar ik het meeste werk voor doe (deels ook omdat het gewoon mijn hobby site is en ik hem niet gemaakt heb om geld aan te verdienen) krijg ik het niet voor elkaar om eraan te verdienen.
Zijn er mensen die nog wat tips hebben voor www.nvus.nl qua plaatsing van ads? Misschien andere ads, of gebruiken om andere dingen mee te doen misschien ipv vol met ads gooien?
De advertentie aan de linkerkant valt bij mij voor een deel buiten het bereik van mijn scherm, waardoor de advertenties niet volledig zichtbaar zijn. Dat nodigt natuurlijk ook al minder uit om er op te klikkenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:49 schreef JDx het volgende:
Ik kan trouwens van elke site geld maken, maar op de site waar ik het meeste werk voor doe (deels ook omdat het gewoon mijn hobby site is en ik hem niet gemaakt heb om geld aan te verdienen) krijg ik het niet voor elkaar om eraan te verdienen.
Zijn er mensen die nog wat tips hebben voor www.nvus.nl qua plaatsing van ads? Misschien andere ads, of gebruiken om andere dingen mee te doen misschien ipv vol met ads gooien?
1280 x 960 is toch niet extreem laag?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:13 schreef JDx het volgende:
Nog steeds mensen met zo'n lage resolutie? Tering, dacht dat dat nu wel voorbij was
Denk dat de ads er TE NETJES in staan, valt niet echt meer op, contrasterende kleuren zit ik ook niet echt op te wachten. Wil de site wel netjes houden.
Privacy gedoe en cookie zooi doe ik niet aan.
Ik zou in je artikelen ergens in het midden tussen de foto's een ad plaatsen, werkt goed bij mij (sinds kort) het idee van Nu.nl gepikt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:24 schreef JDx het volgende:
Valt ie er dan nog buiten? Oef... dacht bij 1024 alleen nog.
Maar goed, werk zelf alleen nog maar op 1920x1080 en sites zien er dan gauw heel smal uit als je rekening blijft houden met die lage resoluties.
Ja precies, mensen kijken plaatjes, dat is het.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:36 schreef CasB het volgende:
Ik zou zelf idd een kijken of je meer kan doen met ads in de posts zelf, want ik denk dat de meeste mensen gefocust zijn op de foto's van de inrichtingen, en kijken dus minder naar het rechtermenu of de ad links...
vetquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:47 schreef CasB het volgende:
Deze middag druk bezig om mijn matige garp http://www.50tintengrijs.net te promoten.
Vage websitequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:47 schreef CasB het volgende:
Deze middag druk bezig om mijn matige garp http://www.50tintengrijs.net te promoten.
Ik gebruik dit soort tools, heb nog niet de perfecte gevonden.. dus klik enthousiast op Get Started Free en krijg:quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:32 schreef dirkjo het volgende:
Afgelopen paar weken druk bezig geweest met een remake van twifo.net (website die ik vorig jaar heb gemaakt en hier ook het een en ander over had geplaatst). In een zin samengevat is Twifo een web-based twitter follow tool.
Door een paar wijzigingen in de twitter API werkte de oude versie niet meer, vandaar dat ik een (compleet) nieuwe versie heb gemaakt. Nu ben ik op zoek naar een paar mensen die de tool een keer zouden willen doorlopen en hun mening willen geven voordat ik ga beginnen met het maken van reclame.
Mocht je interesse hebben kan je gewoon via de site jezelf registreren enz.
Doe het nog een keer, nadat ik de post plaatste bedacht ik me dat die melding er nog stond. Heb hem ondertussen weggehaaldquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:34 schreef DuracellPower het volgende:
[..]
Ik gebruik dit soort tools, heb nog niet de perfecte gevonden.. dus klik enthousiast op Get Started Free en krijg:
We are working hard on a new version, please come back later.
Nog meer vragen! Doe ik ff via DM, is ander te veel offtopic denk ik.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:38 schreef dirkjo het volgende:
[..]
Doe het nog een keer, nadat ik de post plaatste bedacht ik me dat die melding er nog stond. Heb hem ondertussen weggehaald
Wel een aardig domein; gezien Nederlanders steeds vaker in het engels zoeken. Content voor dat soort onderwerpen is snel gemaakt. Echter wel aardig veel concurrentie in dat gebied.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 07:19 schreef JupilerXL het volgende:
Iemand interesse in www.fitness-exercises.nl over te nemen. Staat nu eigenlijk niks op, en ben niets meer van plan met dit domein.
De ad aan de linkerkant valt op mijn netbook compleet buiten beeld.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:13 schreef JDx het volgende:
Nog steeds mensen met zo'n lage resolutie? Tering, dacht dat dat nu wel voorbij was
Denk dat de ads er TE NETJES in staan, valt niet echt meer op, contrasterende kleuren zit ik ook niet echt op te wachten. Wil de site wel netjes houden.
Privacy gedoe en cookie zooi doe ik niet aan.
Compleet buiten beeld is niet zo erg, doet hij op de tablet ook. Maar half in beeld is wel lelijk.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:15 schreef Blobje het volgende:
[..]
De ad aan de linkerkant valt op mijn netbook compleet buiten beeld.![]()
Gisteren in 3 uur tijd een nieuwe statische website van scratch gebouwd met 1500 woorden content. Staat vandaag al helemaal geïndexeerd in google. Is me nog niet eerder zo snel overkomen.
Een andere nieuwe website die ik 2 maanden geleden heb gemaakt heeft inmiddels dagelijks rond de 150 bezoekers, maar de opbrengsten zijn nihil te noemen.
waarom zou je dat doen? je kan immers niet met zekerheid zeggen dat een link je schaadt..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:01 schreef Afwazig het volgende:
https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main?pli=1
Hoe?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:32 schreef JDx het volgende:
Ik heb vandaag op 1 site (met normaal 20 bezoekers) ineens 170 bezoekers. Er staat in Analytics dat ze allemaal via Facebook komen. Maar kan alleen zien /l.php
Iemand enig idee hoe ik dit terug kan vinden?
Edit: al gevonden.
Hoezo niet?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:20 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
waarom zou je dat doen? je kan immers niet met zekerheid zeggen dat een link je schaadt..
Voor de google.com en bing.com zou dit niet zoveel moeten uitmaken, voor bezoekers in Amerika zou (in theorie) je site sneller moeten zijn dan voor bezoekers uit Europa.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:29 schreef Gsus86 het volgende:
Even een vraagje. Ik wil een wordpress website beginnen en ik denk dat voornamelijk bezoekers uit de US mijn site gaan bezoeken. Moet ik dan een webhosting uitkiezen die servers heeft in de US?
(Zoekmachines zoals google.com of bing.com kunnen dan mijn site misschien beter vinden vanwege Amerikaanse IP adres). Klopt dit wat ik zeg?
Je verwart nu Pagespeed met lokalisatie. Ja het heeft wel met elkaar te maken maar het zijn ook 2 losse factoren.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:34 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Voor de google.com en bing.com zou dit niet zoveel moeten uitmaken, voor bezoekers in Amerika zou (in theorie) je site sneller moeten zijn dan voor bezoekers uit Europa.
Maar ik zou wel liever een goede Nederlandse host hebben als een crappy Amerikaanse.
Bij Google kun je in de webmastertools ook instellen op welk land je je vooral richt met je website. Dus dan kun je zeggen dat je je vooral op Amerika richt, ook al staat je website op een Nederlandse server. Volgens mij heeft dat vrijwel hetzelfde effect als je site naar Amerika verhuizen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:37 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Je verwart nu Pagespeed met lokalisatie. Ja het heeft wel met elkaar te maken maar het zijn ook 2 losse factoren.
Page speed wordt pas een factor als je site structureel traag laadt. Lokalisatie is altijd een factor. Als jij je website host op een server met een Amerikaans IP zal je sneller naar voren komen bij Amerikaanse Googelaars. Net zoals websites die in Nederland gehost worden een streepje voor hebben in Google.nl
Hier kijkt Google ook naar ja. En soms ook naar de language metatag en naar de content zelf (welke taal is de content). Ook kijkt Google naar backlinks. Krijgt je website bijvoorbeeld veel verwijzingen van Franse sites dan is dat ook een indicator. Google gebruikt dus vele factoren.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:38 schreef DaMart het volgende:
[..]
Bij Google kun je in de webmastertools ook instellen op welk land je je vooral richt met je website. Dus dan kun je zeggen dat je je vooral op Amerika richt, ook al staat je website op een Nederlandse server. Volgens mij heeft dat vrijwel hetzelfde effect als je site naar Amerika verhuizen.
En ik denk dat jij google.us verwart met google.com, voor google.com zou het echt geen reet uit moeten maken al staat die server japanesiëstan. Als het over google.us gaat heb je gelijkquote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:37 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Je verwart nu Pagespeed met lokalisatie. Ja het heeft wel met elkaar te maken maar het zijn ook 2 losse factoren.
Page speed wordt pas een factor als je site structureel traag laadt. Lokalisatie is altijd een factor. Als jij je website host op een server met een Amerikaans IP zal je sneller naar voren komen bij Amerikaanse Googelaars. Net zoals websites die in Nederland gehost worden een streepje voor hebben in Google.nl
Hij wilde zich toch op de Amerikaanse markt richten?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:47 schreef Maxbet het volgende:
[..]
En ik denk dat jij google.us verwart met google.com, voor google.com zou het echt geen reet uit moeten maken al staat die server japanesiëstan. Als het over google.us gaat heb je gelijk
Nou, hoe weet jij hoe het algoritme van google werkt en hoe bestempel jij een link als iets met een negatieve impact?quote:
Het is meer dan eens voorgekomen dat sites een penalty kregen omdat er naar ze werd verwezen vanuit obscure sites met rare linkjes. Zo komt het wel eens voor dat er linkfarms zijn die opeens naar je site verwezen om zo de trust in de site te beschadigen. Met deze tool kun je dan die link niet mee laten tellen door Google.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 08:55 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Nou, hoe weet jij hoe het algoritme van google werkt en hoe bestempel jij een link als iets met een negatieve impact?
Backlinks verzamelen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:52 schreef JupilerXL het volgende:
Ik rank op een bepaald keywoord nu heel erg goed, sta bijna bovenaan in de google resultaten... maar bijna is niet helemaal. De artikelen op dit onderwerp zijn goed geschreven en opgebouwd volgens mij... hoe kom ik nou nog een plekje hoger?
Nu vind ik het in dit geval wel heel duidelijk...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik zou beginnen met je meta description wat langer maken, vind het altijd zo amateuristisch staan als een google link maar 5 woordjes tekst als omschrijving heeft.
Maar hoe doen jullie dat post-panda en post-penguin?quote:
NICE VRAAG LOLquote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:25 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Maar hoe doen jullie dat post-panda en post-penguin?
Directories, meeste forums etc worden als slechte links beschouwd. Ook sites als EzineArticles worden volgens mij niet meer leuk gevonden door Google. Ik lees haast alleen maar van wat niet meer kan en niet meer mag. Social Media als Twitter gebruiken nofollow en zelfs Guest Blogging krijgt misschien een nofollow in de toekomst.
Leuk dat Google spammers wil tegengaan, en zo pro-content is, maar ondertussen kan je nog niet ranken puur op je content alleen, ookal is die nog zo goed geschreven. Je hebt links nodig... maar van waar dan nog? Wat als je een dusdanige niche te pakken hebt dat mensen er wel in duizendtallen op zoeken, maar er amper andere relevante sites zijn die naar je kunnen linken?
Hoe kan je natuurlijke links verkrijgen als mensen je artikel nooit zullen lezen omdat ie nog niet geranked is?
Ik zal de tip eens straks bekijkenquote:
Mooier kan je het niet hebben.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 08:32 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Ik zal de tip eens straks bekijken
Verder zit ik alweer op een maandrecord. Door een kleine meevaller krijg ik op korte termijn twee 'gastschrijvers', zonder dat ik er om gevraagd had willen zij columns/artikelen aanleveren
Ze zullen toch niet zelf aanbieden om iets te schrijven en dan met copy/paste zooi aan komen zetten? Neh, dat geloof ik niet.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 08:37 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Ik bedacht me alleen later... als het maar unieke content is anders heb ik er niks aan.
Het is leuk als ze degelijke artikelen schrijven inderdaad. Maar als je nou gewoon in het begin elk artikel dat ze schrijven even controleerd dan heb je toch al een goede indruk of het uniek is en ok (en niet gejat)... als je ze eenmaal vertrouwd hoef je ook niet veel meer te controleren.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 08:37 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Ik bedacht me alleen later... als het maar unieke content is anders heb ik er niks aan.
Ik ga er ook niet vanuitquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 08:39 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ze zullen toch niet zelf aanbieden om iets te schrijven en dan met copy/paste zooi aan komen zetten? Neh, dat geloof ik niet.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 08:45 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Ik ga er ook niet vanuitik was wel positief verrast dat het uit het niets kwam.
Btw, ik zag laatst dat er iemand op mijn project was gekomen met de zoekopdracht via Google: minirokje zonder slipwat blijkt, had iemand op mijn forum die tekst gezet. Blijft toch leuk om te zien hoe en op wat mensen zoeken.
Er is in beginsel niet direct een probleem met duplicate content hoor.. Hoe denk je dat al die vergelijkingsites dit doen? De content mag best gelijk zijn, maar het onderscheid van de content wordt in meer factoren gemaakt dan het lapje text dat je als bezoeker kan lezen...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 08:37 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Ik heb ook een aanbieding gehad van een gastschrijfster voor NVus.nl een site met allemaal architectuur, interieuren en 3D visualisatie. Ik zei nou schrijf maar een stukje, ben benieuwd.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 08:40 schreef JupilerXL het volgende:
[..]
Het is leuk als ze degelijke artikelen schrijven inderdaad. Maar als je nou gewoon in het begin elk artikel dat ze schrijven even controleerd dan heb je toch al een goede indruk of het uniek is en ok (en niet gejat)... als je ze eenmaal vertrouwd hoef je ook niet veel meer te controleren.
in jou geval is het wachten tot de lente denk ikquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:10 schreef JupilerXL het volgende:
Als het zo doorgaat ga ik over het dubbele van vorige maand heen:) Toch leuk als je alles mooi ziet stijgen, en lijkt ook geen uitschieter want mijn websites worden beter gevonden in google en de bezoekersaantallen lopen mooi op
Mijn wandelroute site loopt nog bijna iedere dag op met bezoekersaantallen. Vergis je niet, als het droog is gaan mensen toch wandelen. Ik zelf ook hoor, in herfst, winter, maakt niet uit. En er is nog genoeg aandeel te halen dus ik hoop dat het blijft stijgen. Maar het is niet mijn enigste website;)quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:15 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
in jou geval is het wachten tot de lente denk ik
Ik heb een trial bij SEOMoz Pro. Via hun tools kan je in detail zien waar links naar sites vandaan komen. Ik heb er alleen weinig aan in mijn geval, zijn weinig links in totaal voor de top 10 en zit er maar 1 bij waar ik mijn link kan krijgen en dat is een nofollow.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 23:29 schreef fokmetme het volgende:
[..]
NICE VRAAG LOL
NA ALEXA GAAN DOMAIN INVOEREN DIE HET ZELFDE NICHE HEEFT SITE LINKS KIJKEN VAN HEM EN KIJK WAAR DIE BACKLINKS VANDAAN KOMEN!!
MAJA ZAL ZEKER EEN AARDJE ONDER DE GRAS ZITTEN DAT T NIET KAN?
seo profiler werkt mooier dan seomoz vind ik personlijkquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:22 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik heb een trial bij SEOMoz Pro. Via hun tools kan je in detail zien waar links naar sites vandaan komen. Ik heb er alleen weinig aan in mijn geval, zijn weinig links in totaal voor de top 10 en zit er maar 1 bij waar ik mijn link kan krijgen en dat is een nofollow.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is jouw stappenplan kwa linkbuilding en wat werpt voor jou denk je meeste vruchten daarin af kwa gerankt worden?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:10 schreef JDx het volgende:
Voelen jullie je ook wel eens "rijk"? Dat gewoon geld uit de lucht komt vallen op je bankrekening?
Niet uit de lucht natuurlijk, maar andere mensen hebben fitness of vissen als hobby en dit levert nog wat op. Helemaal als je nog een baantje erbij hebt, tikt het lekker aan. Als je manager of wat dan ook net iets meer verdient dan jij en je telt dit erbij op, kan je zomaar eens meer verdienen haha.
Heb 2 weken geleden een nieuwe site gelanceerd en die begint ook te lopen alweer op een paar keywords in de top 10. Gaat lekker zo, hopen op een nieuw pareltje, je weet nooit hoe een site loopt na een tijdje. Kan een flop worden of een dikke hit. Maar dat is ook het leuke. Vooral omdat er vaak wel iets van een hit tussen zit!
Linken met je 10 jaar oude domeinenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:04 schreef VacaLoca het volgende:
Af en toe kom je wel grappige dingen tegen wanneer je voor keywords aan het zoeken bent, zo zijn er maandelijks 22.000 exact searches for 'how to have swag'!
[..]
Wat is jouw stappenplan kwa linkbuilding en wat werpt voor jou denk je meeste vruchten daarin af kwa gerankt worden?
jaquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 17:37 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Of kan ik beide accounts aan een adsense account koppelen.
Hoe dan? Ik zit nu al bijna 2 uur te rommelen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |