Zorg er wel voor dat je een goede Sitemap hebt, anders verpest je de ranking gemakkelijk.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:34 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dank voor de informatie.
Heb net met een onlinetool even een sitemap voor mijn grootste site gemaakt. Andere sites volgen later nog, aangezien ik die sowieso nog wat verder wil optimaliseren voor Google.
Ik heb hem door zo'n W3-generator gehaald, en die keurde hem goed. Maar ik kijk eerst even hoe het met ranking en bezoekers gaat met deze sitemap, voordat ik hem op andere sites zetquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:39 schreef Blester het volgende:
[..]
Zorg er wel voor dat je een goede Sitemap hebt, anders verpest je de ranking gemakkelijk.
Waar moet de site over gaan dan ik snap het nu niet echtquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:19 schreef VacaLoca het volgende:
Zo, de basis van nieuwe site staat er, nu nog de style en indeling van de achterliggende pagina's verbeteren en dan richten op content, content en nog eens content.... en dan adsense.
M'n eerste site sinds 2004 ofzo, ook eerste keer aan de slag met Wordpress... vind de frontpage nog aardig ogen al zeg ik het zelf.
http://yoyster.com/commercial use images btw
(Moet alleen nog even zorgen dat Google ook zn weg vind naar de landenpagina's (die er nog komen binnenkort) want die leest de javascript niet, sitemapje ofzo)
Voornamelijk studeren en werken in het buitenland, is dat echt niet duidelijk?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:58 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waar moet de site over gaan dan ik snap het nu niet echt
Heb je die wereldkaart zelf gemaakt of is dat een plugin? Ziet er prima uitquote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:02 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Voornamelijk studeren en werken in het buitenland, is dat echt niet duidelijk?
http://ammap.com maar heeft me nog aardig wat tijd gekost om alles uit te vogelenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:04 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Heb je die wereldkaart zelf gemaakt of is dat een plugin? Ziet er prima uit
Ik neem aan dat je als je op een land klikt dat je dat dan door laat verwijzen naar pagina's binnen wordpress?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:06 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
http://ammap.com maar heeft me nog aardig wat tijd gekost om alles uit te vogelenHeb de code met een html snippet ingevoegd, maar moest wat kleine aanpassingen doen omdat anders niet laadde.
Je kan ook nog allemaal textkaders er in voegen enzo, met wat html zelfs, maar ik heb daar niet voor gekozen omdat niet geindexeerd wordt door Google.. zonde van de tekst dus.
Ja, nu alleen nog uitvogelen hoe je in Wordpress een categorie kan maken en dat de landingspagina daarvan een static page laat ziet ipv je laatste posts.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:10 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je als je op een land klikt dat je dat dan door laat verwijzen naar pagina's binnen wordpress?
Thnxquote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:20 schreef Fomalhaut het volgende:
Ziet er prima uit! Alleen doet het logo pijn aan m'n ogen. Valt een beetje uit de toon in vergelijking met de rest van het (strakke) design. Sorry
Het is meer een gevalletje 'wat de gek ervoor geeft'. Daarnaast afhankelijk van vele andere factoren. Volgens mij zei JDx het maar was het meer geen absoluut gegeven maar was hij een beetje aan het dromenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:51 schreef Skiet het volgende:
Ik weet niet meer wie het was, maar bij het verkopen van je website is 30x de maandwinst echt niet reëel voor een gemiddelde website.
Ja, een discussie en ze waren het eens dat het 30X zou moeten zijn? Nou wakker worden dan maar lolquote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:54 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Het is meer een gevalletje 'wat de gek ervoor geeft'. Daarnaast afhankelijk van vele andere factoren. Volgens mij zei JDx het maar was het meer geen absoluut gegeven maar was hij een beetje aan het dromen.
Wat vind je dan wel reëel? Dat is mijn laatste verkoop geweest, 10.000 euro ex. btw.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:51 schreef Skiet het volgende:
Ik weet niet meer wie het was, maar bij het verkopen van je website is 30x de maandwinst echt niet reëel voor een gemiddelde website.
Er zijn zoveel factoren welke een rol spelen bij de verkoop van een website en de prijs welke je ervoor gaat krijgen, er is niet een antwoord correct. Maar stellen dat het 30X maandwinst is dat zorgt voor verwarring bij sommige mensen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:56 schreef JDx het volgende:
[..]
Wat vind je dan wel reëel? Dat is mijn laatste verkoop geweest, 10.000 euro ex. btw.
Voor minder doe ik het in ieder geval niet. Zou zonde zijn toch.
Geen verwarring, dat is reëel, als iemand zijn site wil verkopen voor laten we zeggen 10x de maandwinst, kom maar op met die DM'tjesquote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:57 schreef Skiet het volgende:
[..]
Er zijn zoveel factoren welke een rol spelen bij de verkoop van een website en de prijs welke je ervoor gaat krijgen, er is niet een antwoord correct. Maar stellen dat het 30X maandwinst is dat zorgt voor verwarring bij sommige mensen.
Als ik aan de verkopende kant sta dan zou ik het ook rëel noemen!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:58 schreef JDx het volgende:
[..]
Geen verwarring, dat is reëel, als iemand zijn site wil verkopen voor laten we zeggen 10x de maandwinst, kom maar op met die DM'tjes
Dat denk ik inderdaad ook wel, zie geregeld sites voorbij komen die veel te laag worden neergezet in de verkoop als je simpelweg kijkt naar het werk dat er voor nodig is om het maandbedrag gelijk te houden én hoeveel ruimte voor verbetering er nog ligt.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:58 schreef JDx het volgende:
[..]
Geen verwarring, dat is reëel, als iemand zijn site wil verkopen voor laten we zeggen 10x de maandwinst, kom maar op met die DM'tjes
Dan is diegene 2,5 jaar zijn geld kwijt (draait dus 2,5 jaar verlies) voordat hij winst begint te maken? Ik zou nooit zo'n website willen kopen. Daarnaast kan er in 2,5 jaar zoveel gebeuren met de branché waarin je zit, dat je mogelijk het geld helemaal kwijt bent, of dat de inkomsten lager worden na een tijdje, waardor je het geld nog langer kwijt bent.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:06 schreef JDx het volgende:
Dat zijn we toch? Ik zou een site iig never weg doen voor minder dan 30x de maandwinst.
Kopen miss niet, maar je moet ook een beetje gokken. Niks te verliezen, dus voor veel minder zou ik nooit doen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:08 schreef Blester het volgende:
[..]
Dan is diegene 2,5 jaar zijn geld kwijt (draait dus 2,5 jaar verlies) voordat hij winst begint te maken? Ik zou nooit zo'n website willen kopen. Daarnaast kan er in 2,5 jaar zoveel gebeuren met de branché waarin je zit, dat je mogelijk het geld helemaal kwijt bent, of dat de inkomsten lager worden na een tijdje, waardor je het geld nog langer kwijt bent.
Dit moet een verklaring zijn voor je vraagprijs? Minimaal 2,5 jaar je geld kwijt zijn, met de grote hoop dat de branche gelijk blijft en ook dat de maandelijkse opbrengsten gelijk zijn lijkt me geen fijn idee.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:09 schreef JDx het volgende:
Precies en heb het over winst, sites die je elke dag een uur most updaten gaat van de winst af.
En als deze adverteerder het contract niet verlengd? Dan zit je alsnog te kijken.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:26 schreef JDx het volgende:
Ik wilde gister dus een site kopen, die heeft 150.000 bezoekers per jaar en ongeveer 300euro per maand winst. Hij vroeg 20k voor de site. Niet dom dus. Had gehoopt op 3000 ofzo haha.
Site waar ik 10k voor heb gekregen, leverde mij 4k per jaar op aan vaste advertenties en facturering per jaar. Dus op factuur, niet via AdSense. Zou gek zijn als ik die verkocht voor zelfde bedrag. Dat had wel iets meer zekerheid dus en was aan de adverteerder zelf.
Misschien is je vriendin actief op een datingsitequote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:19 schreef Blester het volgende:
Ik krijg allemaal dating advertenties op mijn feestdagen website, dafuq
Nee, ik heb neutrale ads op deze computer.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:44 schreef Skiet het volgende:
[..]
Misschien is je vriendin actief op een datingsite
Heb het ook niet gezegd als vuistregel, maar wat reëel is als site eigenaar. Als je 300 per maand verdient, moet je je niet blind staren op een bod van 3000 euro. Lijkt even veel, maar ook al zak je terug naar 200/maand, heb je het er na anderhalf jaar alsnog uit.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:39 schreef VacaLoca het volgende:
Je kan niet echt als vuistregel zeggen 'x keer de maandwinst'. Een website of bedrijf op waarde schatten doe je aan de hand van tig variabelen. En dan natuurlijk nog de onderhandelingen.
Wees blij met die 3K zou ik zeggen, maar voor een website die 300/maand heeft, zou ik zo'n 4500 vragen, afhankelijk van wat voor website het is, hoe de verdiensten er zijn, stabiele bezoekers, stabiele bezoekers, aantal woorden unieke content, uniek of niet uniek, promotiekosten e.dquote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:50 schreef JDx het volgende:
[..]
Heb het ook niet gezegd als vuistregel, maar wat reëel is als site eigenaar. Als je 300 per maand verdient, moet je je niet blind staren op een bod van 3000 euro. Lijkt even veel, maar ook al zak je terug naar 200/maand, heb je het er na anderhalf jaar alsnog uit.
Ik heb er een met 80/winst/maand, die had ik je laatst al via DM aangeboden.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:55 schreef JDx het volgende:
Ik bedoel dus winst he, heb het over statische site, geen onderhoud, gewoon 300 winst.
Maar als jij een site hebt met bijv 100euro/maand winst, wil ik best kijken of ik er 1000 a 1500 voor wil geven
Ligt aan je websitesquote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:19 schreef Blester het volgende:
Voor 30 keer de maandwinst verkoop ik per direct al mijn websites. Dat is gewoon niet realistisch.
Gewone AdSense websites? Die verkoop ik zeker voor 30x de maandwinst. Custom script websites waarschijnlijk nietquote:
Ja dat is ook de prijs waar ik het voor zou verkopen. Maar niet voor minder.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:19 schreef Blester het volgende:
Voor 30 keer de maandwinst verkoop ik per direct al mijn websites. Dat is gewoon niet realistisch.
Oh daar gaat 'ie weer hoor; gast ik betwijfel soms of je überhaupt wel een website hebt.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:19 schreef Blester het volgende:
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:24 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Oh daar gaat 'ie weer hoor; gast ik betwijfel soms of je überhaupt wel een website heb.
Ik bedoel het niet lullig, maar hoe oud ben jij?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:18 schreef WebBeestje het volgende:
In het bedrijfsleven is het volgens mij ook redelijk om 3 maal de netto jaarwinst te betalen voor een overname, dan hebben we het al over 36 maanden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |