En als deze adverteerder het contract niet verlengd? Dan zit je alsnog te kijken.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:26 schreef JDx het volgende:
Ik wilde gister dus een site kopen, die heeft 150.000 bezoekers per jaar en ongeveer 300euro per maand winst. Hij vroeg 20k voor de site. Niet dom dus. Had gehoopt op 3000 ofzo haha.
Site waar ik 10k voor heb gekregen, leverde mij 4k per jaar op aan vaste advertenties en facturering per jaar. Dus op factuur, niet via AdSense. Zou gek zijn als ik die verkocht voor zelfde bedrag. Dat had wel iets meer zekerheid dus en was aan de adverteerder zelf.
Misschien is je vriendin actief op een datingsitequote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:19 schreef Blester het volgende:
Ik krijg allemaal dating advertenties op mijn feestdagen website, dafuq
Nee, ik heb neutrale ads op deze computer.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:44 schreef Skiet het volgende:
[..]
Misschien is je vriendin actief op een datingsite
Heb het ook niet gezegd als vuistregel, maar wat reëel is als site eigenaar. Als je 300 per maand verdient, moet je je niet blind staren op een bod van 3000 euro. Lijkt even veel, maar ook al zak je terug naar 200/maand, heb je het er na anderhalf jaar alsnog uit.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:39 schreef VacaLoca het volgende:
Je kan niet echt als vuistregel zeggen 'x keer de maandwinst'. Een website of bedrijf op waarde schatten doe je aan de hand van tig variabelen. En dan natuurlijk nog de onderhandelingen.
Wees blij met die 3K zou ik zeggen, maar voor een website die 300/maand heeft, zou ik zo'n 4500 vragen, afhankelijk van wat voor website het is, hoe de verdiensten er zijn, stabiele bezoekers, stabiele bezoekers, aantal woorden unieke content, uniek of niet uniek, promotiekosten e.dquote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:50 schreef JDx het volgende:
[..]
Heb het ook niet gezegd als vuistregel, maar wat reëel is als site eigenaar. Als je 300 per maand verdient, moet je je niet blind staren op een bod van 3000 euro. Lijkt even veel, maar ook al zak je terug naar 200/maand, heb je het er na anderhalf jaar alsnog uit.
Ik heb er een met 80/winst/maand, die had ik je laatst al via DM aangeboden.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:55 schreef JDx het volgende:
Ik bedoel dus winst he, heb het over statische site, geen onderhoud, gewoon 300 winst.
Maar als jij een site hebt met bijv 100euro/maand winst, wil ik best kijken of ik er 1000 a 1500 voor wil geven
Ligt aan je websitesquote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:19 schreef Blester het volgende:
Voor 30 keer de maandwinst verkoop ik per direct al mijn websites. Dat is gewoon niet realistisch.
Gewone AdSense websites? Die verkoop ik zeker voor 30x de maandwinst. Custom script websites waarschijnlijk nietquote:
Ja dat is ook de prijs waar ik het voor zou verkopen. Maar niet voor minder.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:19 schreef Blester het volgende:
Voor 30 keer de maandwinst verkoop ik per direct al mijn websites. Dat is gewoon niet realistisch.
Oh daar gaat 'ie weer hoor; gast ik betwijfel soms of je überhaupt wel een website hebt.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:19 schreef Blester het volgende:
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:24 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Oh daar gaat 'ie weer hoor; gast ik betwijfel soms of je überhaupt wel een website heb.
Ik bedoel het niet lullig, maar hoe oud ben jij?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:18 schreef WebBeestje het volgende:
In het bedrijfsleven is het volgens mij ook redelijk om 3 maal de netto jaarwinst te betalen voor een overname, dan hebben we het al over 36 maanden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |