abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 oktober 2012 @ 19:37:13 #251
131603 Afwazig
Serious business
pi_118094074
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:34 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Voor de google.com en bing.com zou dit niet zoveel moeten uitmaken, voor bezoekers in Amerika zou (in theorie) je site sneller moeten zijn dan voor bezoekers uit Europa.

Maar ik zou wel liever een goede Nederlandse host hebben als een crappy Amerikaanse.
Je verwart nu Pagespeed met lokalisatie. Ja het heeft wel met elkaar te maken maar het zijn ook 2 losse factoren.

Page speed wordt pas een factor als je site structureel traag laadt. Lokalisatie is altijd een factor. Als jij je website host op een server met een Amerikaans IP zal je sneller naar voren komen bij Amerikaanse Googelaars. Net zoals websites die in Nederland gehost worden een streepje voor hebben in Google.nl
  Moderator woensdag 17 oktober 2012 @ 19:38:41 #252
42184 crew  DaMart
pi_118094148
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:37 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Je verwart nu Pagespeed met lokalisatie. Ja het heeft wel met elkaar te maken maar het zijn ook 2 losse factoren.

Page speed wordt pas een factor als je site structureel traag laadt. Lokalisatie is altijd een factor. Als jij je website host op een server met een Amerikaans IP zal je sneller naar voren komen bij Amerikaanse Googelaars. Net zoals websites die in Nederland gehost worden een streepje voor hebben in Google.nl
Bij Google kun je in de webmastertools ook instellen op welk land je je vooral richt met je website. Dus dan kun je zeggen dat je je vooral op Amerika richt, ook al staat je website op een Nederlandse server. Volgens mij heeft dat vrijwel hetzelfde effect als je site naar Amerika verhuizen.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 19:40:34 #253
131603 Afwazig
Serious business
pi_118094217
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:38 schreef DaMart het volgende:

[..]

Bij Google kun je in de webmastertools ook instellen op welk land je je vooral richt met je website. Dus dan kun je zeggen dat je je vooral op Amerika richt, ook al staat je website op een Nederlandse server. Volgens mij heeft dat vrijwel hetzelfde effect als je site naar Amerika verhuizen.
Hier kijkt Google ook naar ja. En soms ook naar de language metatag en naar de content zelf (welke taal is de content). Ook kijkt Google naar backlinks. Krijgt je website bijvoorbeeld veel verwijzingen van Franse sites dan is dat ook een indicator. Google gebruikt dus vele factoren.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 19:47:44 #254
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_118094530
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:37 schreef Afwazig het volgende:

[..]

En ik denk dat jij google.us verwart met google.com, voor google.com zou het echt geen reet uit moeten maken al staat die server japanesiëstan. Als het over google.us gaat heb je gelijk
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  woensdag 17 oktober 2012 @ 19:57:14 #255
131603 Afwazig
Serious business
pi_118094982
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:47 schreef Maxbet het volgende:

[..]

En ik denk dat jij google.us verwart met google.com, voor google.com zou het echt geen reet uit moeten maken al staat die server japanesiëstan. Als het over google.us gaat heb je gelijk
Hij wilde zich toch op de Amerikaanse markt richten?
pi_118113948
Bezoekersaantallen en dus pageviews gingen hier vanaf gisteravond de lucht in :) ongeveer het dubbele van normaal maar er was ook nieuws dat daar aanleiding voor gaf.
pi_118114805
quote:
2s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:32 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Nou, hoe weet jij hoe het algoritme van google werkt en hoe bestempel jij een link als iets met een negatieve impact?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  Moderator donderdag 18 oktober 2012 @ 09:10:42 #258
42184 crew  DaMart
pi_118115072
Gisteren was de slechtste dag in 6 weken tijd, met slechts 31 eurocent. De laatste weken heb ik me vooral geconcentreerd op een van mijn kleinere websites, maar misschien moet ik mijn grootste site ook maar even bijwerken binnenkort. Bezoekersaantallen lopen ook heel geleidelijk terug namelijk.
pi_118115662
Gisteren beste dag in tijden. CPC lag 10-15 cent hoger dan normaal. :)
pi_118115730
Ik had gister ook een goede dag. 20% boven de rest van de afgelopen 10 dagen ongeveer.

Hier was het met exact evenveel bezoekers, en een iets lagere CPC juist een hogere CTR.
pi_118116443
Goedemorgen, lekker 8 dagen zonnig Egypte achter de rug. Tijd om weer te werken aan mijn sites. Die EMD update heeft sommige van mijn sites geen goed gedaan :( Ben met sommige sites echt een zooi plaatsen gezakt. Klotezooi, net nu het heel goed ging.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 10:50:05 #262
131603 Afwazig
Serious business
pi_118117807
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 08:55 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Nou, hoe weet jij hoe het algoritme van google werkt en hoe bestempel jij een link als iets met een negatieve impact?
Het is meer dan eens voorgekomen dat sites een penalty kregen omdat er naar ze werd verwezen vanuit obscure sites met rare linkjes. Zo komt het wel eens voor dat er linkfarms zijn die opeens naar je site verwezen om zo de trust in de site te beschadigen. Met deze tool kun je dan die link niet mee laten tellen door Google.

Deze tool is iets wat al heel lang wordt begeert door mensen uit de SEO wereld. Overigens weet niemand precies hoe het algoritme precies werkt maar SEO experts hebben toch wel een aardig goed idee durf ik te zeggen.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 11:14:51 #263
131603 Afwazig
Serious business
pi_118126730
Ik rank op een bepaald keywoord nu heel erg goed, sta bijna bovenaan in de google resultaten... maar bijna is niet helemaal. De artikelen op dit onderwerp zijn goed geschreven en opgebouwd volgens mij... hoe kom ik nou nog een plekje hoger?
pi_118127347
Ik zou beginnen met je meta description wat langer maken, vind het altijd zo amateuristisch staan als een google link maar 5 woordjes tekst als omschrijving heeft.
Facts don't care about your feelings
pi_118127356
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:52 schreef JupilerXL het volgende:
Ik rank op een bepaald keywoord nu heel erg goed, sta bijna bovenaan in de google resultaten... maar bijna is niet helemaal. De artikelen op dit onderwerp zijn goed geschreven en opgebouwd volgens mij... hoe kom ik nou nog een plekje hoger?
Backlinks verzamelen.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 15:11:20 #267
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_118127470
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik zou beginnen met je meta description wat langer maken, vind het altijd zo amateuristisch staan als een google link maar 5 woordjes tekst als omschrijving heeft.
Nu vind ik het in dit geval wel heel duidelijk...
  donderdag 18 oktober 2012 @ 16:06:25 #268
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_118129904
Gratis stock foto's :s)

http://www.sxc.hu/
pi_118130698
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 15:08 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Backlinks verzamelen.
Maar hoe doen jullie dat post-panda en post-penguin?
Directories, meeste forums etc worden als slechte links beschouwd. Ook sites als EzineArticles worden volgens mij niet meer leuk gevonden door Google. Ik lees haast alleen maar van wat niet meer kan en niet meer mag. Social Media als Twitter gebruiken nofollow en zelfs Guest Blogging krijgt misschien een nofollow in de toekomst.

Leuk dat Google spammers wil tegengaan, en zo pro-content is, maar ondertussen kan je nog niet ranken puur op je content alleen, ookal is die nog zo goed geschreven. Je hebt links nodig... maar van waar dan nog? Wat als je een dusdanige niche te pakken hebt dat mensen er wel in duizendtallen op zoeken, maar er amper andere relevante sites zijn die naar je kunnen linken?

Hoe kan je natuurlijke links verkrijgen als mensen je artikel nooit zullen lezen omdat ie nog niet geranked is?
pi_118152541
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:25 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Maar hoe doen jullie dat post-panda en post-penguin?
Directories, meeste forums etc worden als slechte links beschouwd. Ook sites als EzineArticles worden volgens mij niet meer leuk gevonden door Google. Ik lees haast alleen maar van wat niet meer kan en niet meer mag. Social Media als Twitter gebruiken nofollow en zelfs Guest Blogging krijgt misschien een nofollow in de toekomst.

Leuk dat Google spammers wil tegengaan, en zo pro-content is, maar ondertussen kan je nog niet ranken puur op je content alleen, ookal is die nog zo goed geschreven. Je hebt links nodig... maar van waar dan nog? Wat als je een dusdanige niche te pakken hebt dat mensen er wel in duizendtallen op zoeken, maar er amper andere relevante sites zijn die naar je kunnen linken?

Hoe kan je natuurlijke links verkrijgen als mensen je artikel nooit zullen lezen omdat ie nog niet geranked is?
NICE VRAAG LOL
NA ALEXA GAAN DOMAIN INVOEREN DIE HET ZELFDE NICHE HEEFT SITE LINKS KIJKEN VAN HEM EN KIJK WAAR DIE BACKLINKS VANDAAN KOMEN!!
MAJA ZAL ZEKER EEN AARDJE ONDER DE GRAS ZITTEN DAT T NIET KAN?
pi_118155529
niet zo schreeuwen joh...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_118159303
hahhahahaha sorry
pi_118159705
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 07:49 schreef fokmetme het volgende:
hahhahahaha sorry
Ik zal de tip eens straks bekijken :)

Verder zit ik alweer op een maandrecord. Door een kleine meevaller krijg ik op korte termijn twee 'gastschrijvers', zonder dat ik er om gevraagd had willen zij columns/artikelen aanleveren :)
pi_118159722
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 08:32 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Ik zal de tip eens straks bekijken :)

Verder zit ik alweer op een maandrecord. Door een kleine meevaller krijg ik op korte termijn twee 'gastschrijvers', zonder dat ik er om gevraagd had willen zij columns/artikelen aanleveren :)
Mooier kan je het niet hebben.
pi_118159744
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 08:34 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Mooier kan je het niet hebben.
Ik bedacht me alleen later... als het maar unieke content is anders heb ik er niks aan.
pi_118159765
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 08:37 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Ik bedacht me alleen later... als het maar unieke content is anders heb ik er niks aan.
Ze zullen toch niet zelf aanbieden om iets te schrijven en dan met copy/paste zooi aan komen zetten? Neh, dat geloof ik niet.
pi_118159776
quote:

[..]

Het is leuk als ze degelijke artikelen schrijven inderdaad. Maar als je nou gewoon in het begin elk artikel dat ze schrijven even controleerd dan heb je toch al een goede indruk of het uniek is en ok (en niet gejat)... als je ze eenmaal vertrouwd hoef je ook niet veel meer te controleren.
pi_118159841
Is het IRC kanaal stuk? ;(
pi_118159847
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 08:39 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Ze zullen toch niet zelf aanbieden om iets te schrijven en dan met copy/paste zooi aan komen zetten? Neh, dat geloof ik niet.
Ik ga er ook niet vanuit :) ik was wel positief verrast dat het uit het niets kwam.

Btw, ik zag laatst dat er iemand op mijn project was gekomen met de zoekopdracht via Google: minirokje zonder slip :@ wat blijkt, had iemand op mijn forum die tekst gezet. Blijft toch leuk om te zien hoe en op wat mensen zoeken.
pi_118159858
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 08:45 schreef CasB het volgende:
Is het IRC kanaal stuk? ;(
Ja :o

Zit iedereen nu thuis op de vrije vrijdag? :)
pi_118159866
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 08:45 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Ik ga er ook niet vanuit :) ik was wel positief verrast dat het uit het niets kwam.

Btw, ik zag laatst dat er iemand op mijn project was gekomen met de zoekopdracht via Google: minirokje zonder slip :@ wat blijkt, had iemand op mijn forum die tekst gezet. Blijft toch leuk om te zien hoe en op wat mensen zoeken.
:D Dat is nog vrij onschuldig, maar als het als het om minder fraaie teksten gaat...
pi_118159945
Ik heb er moeite mee om weer opnieuw te starten met AdSense. Het stond al jaren op een laag pitje en nu ben je zomaar maanden verder voordat je wat bezoekers krijgt. Daar zaten ook wel websites tussen die bulkten van de unieke content, maar toch niet erg in trek waren. Ligt natuurlijk ook helemaal aan het onderwerp.

Sinds de advertenties worden aangepast aan het zoekgedrag van de bezoekers, ben ik daar anders over gaan denken. Anders gezegd: daar probeer ik nu op in te springen zonder keywords, linkruil enz. Eens kijken hoe lang dat gaat duren en óf het zin heeft.
pi_118160264
quote:

[..]

Er is in beginsel niet direct een probleem met duplicate content hoor.. Hoe denk je dat al die vergelijkingsites dit doen? De content mag best gelijk zijn, maar het onderscheid van de content wordt in meer factoren gemaakt dan het lapje text dat je als bezoeker kan lezen...
pi_118161138
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 08:40 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

Het is leuk als ze degelijke artikelen schrijven inderdaad. Maar als je nou gewoon in het begin elk artikel dat ze schrijven even controleerd dan heb je toch al een goede indruk of het uniek is en ok (en niet gejat)... als je ze eenmaal vertrouwd hoef je ook niet veel meer te controleren.
Ik heb ook een aanbieding gehad van een gastschrijfster voor NVus.nl een site met allemaal architectuur, interieuren en 3D visualisatie. Ik zei nou schrijf maar een stukje, ben benieuwd.

Kwam ze aanzetten met 3 plaatjes in kwaliteit 160x120 ofzo en een tekst over lampen. Met allemaal verkapte reclame naar een soort kieskeurig concurrent ofzo.
pi_118163594
Als het zo doorgaat ga ik over het dubbele van vorige maand heen:) Toch leuk als je alles mooi ziet stijgen, en lijkt ook geen uitschieter want mijn websites worden beter gevonden in google en de bezoekersaantallen lopen mooi op
pi_118163784
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:10 schreef JupilerXL het volgende:
Als het zo doorgaat ga ik over het dubbele van vorige maand heen:) Toch leuk als je alles mooi ziet stijgen, en lijkt ook geen uitschieter want mijn websites worden beter gevonden in google en de bezoekersaantallen lopen mooi op
in jou geval is het wachten tot de lente denk ik :)
pi_118163865
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:15 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

in jou geval is het wachten tot de lente denk ik :)
Mijn wandelroute site loopt nog bijna iedere dag op met bezoekersaantallen. Vergis je niet, als het droog is gaan mensen toch wandelen. Ik zelf ook hoor, in herfst, winter, maakt niet uit. En er is nog genoeg aandeel te halen dus ik hoop dat het blijft stijgen. Maar het is niet mijn enigste website;)

[ Bericht 0% gewijzigd door JupilerXL op 19-10-2012 11:19:22 (woord vergeten) ]
pi_118165011
Even een stukje gratis info voor iedereen die graag in het adwords keyword tool kijkt en zich laat verleiden door de geschatte CPC's..

Ik heb nu 3 weken een campagne lopen. Voor 1 van de high traffic keywords zijn de gemiddelde CPC's als volgt:

Search-netwerk: ¤ 5,93 - Doelconversie -> 4,1%
Display-netwerk: ¤ 0,41 (adsense publishers) - Doelconversie ->0,2%
pre-roll (view): ¤ 0,02 - Doelconversie -> 0,4%

Met andere woorden.. staar je niet te blind op de geschatte cpc's want als adsense publisher liggen de tarieven/inkomsten heel anders..
pi_118167977
Hoe zie je in adwords eigenlijk hoe vaak er exact op een term gezocht is? Zo zie ik bijvoorbeeld bij 'overhemden heren' en 'heren overhemden' exact hetzelfde getal staan maar dit is zeker niet het geval en het geeft in google ook andere zoekresultaten.
pi_118168615
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:29 schreef fokmetme het volgende:

[..]

NICE VRAAG LOL
NA ALEXA GAAN DOMAIN INVOEREN DIE HET ZELFDE NICHE HEEFT SITE LINKS KIJKEN VAN HEM EN KIJK WAAR DIE BACKLINKS VANDAAN KOMEN!!
MAJA ZAL ZEKER EEN AARDJE ONDER DE GRAS ZITTEN DAT T NIET KAN?
Ik heb een trial bij SEOMoz Pro. Via hun tools kan je in detail zien waar links naar sites vandaan komen. Ik heb er alleen weinig aan in mijn geval, zijn weinig links in totaal voor de top 10 en zit er maar 1 bij waar ik mijn link kan krijgen en dat is een nofollow.
pi_118169285
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:22 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ik heb een trial bij SEOMoz Pro. Via hun tools kan je in detail zien waar links naar sites vandaan komen. Ik heb er alleen weinig aan in mijn geval, zijn weinig links in totaal voor de top 10 en zit er maar 1 bij waar ik mijn link kan krijgen en dat is een nofollow.
seo profiler werkt mooier dan seomoz vind ik personlijk
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:55:39 #292
340341 Blester
Membre très utile
pi_118181362
SEO Spyglass pro gebruik ik zelf :-). Het schiet deze maand allemaal niet zo op met AdSense e.d.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_118181855
Voelen jullie je ook wel eens "rijk"? Dat gewoon geld uit de lucht komt vallen op je bankrekening? :')

Niet uit de lucht natuurlijk, maar andere mensen hebben fitness of vissen als hobby en dit levert nog wat op. Helemaal als je nog een baantje erbij hebt, tikt het lekker aan. Als je manager of wat dan ook net iets meer verdient dan jij en je telt dit erbij op, kan je zomaar eens meer verdienen haha.

Heb 2 weken geleden een nieuwe site gelanceerd en die begint ook te lopen alweer op een paar keywords in de top 10. Gaat lekker zo, hopen op een nieuw pareltje, je weet nooit hoe een site loopt na een tijdje. Kan een flop worden of een dikke hit. Maar dat is ook het leuke. Vooral omdat er vaak wel iets van een hit tussen zit! :D
pi_118187125
Nog een leuke "zoekopdracht" waarmee iemand op een van mijn sites binnenkomt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118187224
Erotiesh :')
pi_118190190
Af en toe kom je wel grappige dingen tegen wanneer je voor keywords aan het zoeken bent, zo zijn er maandelijks 22.000 exact searches for 'how to have swag' :')!

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:10 schreef JDx het volgende:
Voelen jullie je ook wel eens "rijk"? Dat gewoon geld uit de lucht komt vallen op je bankrekening? :')

Niet uit de lucht natuurlijk, maar andere mensen hebben fitness of vissen als hobby en dit levert nog wat op. Helemaal als je nog een baantje erbij hebt, tikt het lekker aan. Als je manager of wat dan ook net iets meer verdient dan jij en je telt dit erbij op, kan je zomaar eens meer verdienen haha.

Heb 2 weken geleden een nieuwe site gelanceerd en die begint ook te lopen alweer op een paar keywords in de top 10. Gaat lekker zo, hopen op een nieuw pareltje, je weet nooit hoe een site loopt na een tijdje. Kan een flop worden of een dikke hit. Maar dat is ook het leuke. Vooral omdat er vaak wel iets van een hit tussen zit! :D
Wat is jouw stappenplan kwa linkbuilding en wat werpt voor jou denk je meeste vruchten daarin af kwa gerankt worden?
pi_118192158
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 22:04 schreef VacaLoca het volgende:
Af en toe kom je wel grappige dingen tegen wanneer je voor keywords aan het zoeken bent, zo zijn er maandelijks 22.000 exact searches for 'how to have swag' :')!

[..]

Wat is jouw stappenplan kwa linkbuilding en wat werpt voor jou denk je meeste vruchten daarin af kwa gerankt worden?
Linken met je 10 jaar oude domeinen :)
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:37:08 #298
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_118212700
Ik heb een vraagje,

Ik heb mijn google adsense account gekoppeld met een youtube account.
Nu wil ik deze eigenlijk koppelen aan een ander youtube account omdat die 100x zoveel views krijgt.

Is dit mogelijk? Of kan ik beide accounts aan een adsense account koppelen.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_118212817
quote:
19s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 17:37 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Of kan ik beide accounts aan een adsense account koppelen.
ja
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:43:05 #300
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_118212876
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 17:41 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

ja
Hoe dan? Ik zit nu al bijna 2 uur te rommelen.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')