abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117438084
Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Succesvolle Adsense projecten

Verstandige mensen lezen de regels van Adsense, anders krijg je dit:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 23:06 schreef Razor21 het volgende:
Hallo,

Na het zorgvuldig controleren van onze gegevens hebben we vastgesteld dat
uw AdSense-account mogelijk ongeldige activiteit genereert. Omdat we onze
AdWords-adverteerders moeten beschermen tegen kunstmatig verhoogde kosten
voor ongeldige activiteiten, hebben we uw AdSense-account moeten
uitschakelen. Uw openstaande saldo en het aandeel van de inkomsten dat
Google zou ontvangen, worden volledig terugbetaald aan de betreffende
adverteerders.

We hopen dat u begrijpt dat we genoodzaakt zijn dergelijke stappen te
nemen om de effectiviteit van het advertentiesysteem van Google en met
name een goede verhouding tussen adverteerders en uitgevers te kunnen
garanderen. We beseffen dat dit tot ongemak kan leiden en willen u daarom
alvast bedanken voor uw begrip en medewerking.

Als u vragen heeft over de stappen die we hebben ondernomen, over de
procedure voor het aantekenen van bezwaar tegen dit besluit of over
ongeldige activiteit in het algemeen, kunt u meer informatie vinden op
http://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153.

:( :( :( :( :(
Ons uit eindelijke doel

Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..
Facts don't care about your feelings
pi_117438123
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:00 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Nogmaals, met hoeveel sites? :)
Grotendeels uit 1 site eigenlijk en nog 2 kleintjes :P
pi_117438652
Rijk rijk rijk, zullen we worden!!! 8-)
  zondag 30 september 2012 @ 21:05:55 #4
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_117439135
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:50 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Grotendeels uit 1 site eigenlijk en nog 2 kleintjes :P
Zou je de url kunnen dmen ben wel benieuwd :).
pi_117439155
nee
  zondag 30 september 2012 @ 21:07:08 #6
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_117439215
:) jammer maar wel begrijpelijk, je hoeft van mij als concurrent overigens niets te vrezen :').
pi_117439929
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:53 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik mag ook niet klagen, ruim 100% meer dan vorige maand.
Alleen de laatste 2 dagen vallen erg tegen.
Meer mensen last van?
Ja, gisteren en vandaag gaat het niet echt hard bij mij. Verder wel een goede maand. Ik heb deze maand twee keer de inkomsten van de afgelopen twee maanden samen verdiend. Maar ik ben bang dat dat vooral kwam door de tijdelijke piek van afgelopen week, waarbij mijn belangrijkste site ineens bezoekersrecords voor dit jaar brak. Eens kijken wat volgende maand gaat brengen dus.

Ik heb nu overigens 4 websites en een Youtube-account met Adsense, en één website is goed voor 98% van alle inkomsten. Komende maand moet ik dus maar eens gaan proberen om de andere sites aan te pakken. Die zitten nu op gemiddeld zo'n 1,5 bezoeker per dag geloof ik :D. Maar ja, het zijn ook vooral hobbysites en ik heb in het verleden nooit echt veel aandacht aan SEO geschonken :@.
pi_117440080
Ik heb ook sites met 1.5 bezoeker per dag hoor, maar soms duurt het gewoon even. Hobby sites zijn niet erg, want vaak interessanter dan "adsense-sites". Maar uiteindelijk wil je er het liefst wel wat aan verdienen...
pi_117440563
Klopt. En de belangrijkste reden om Adsense op mijn websites te plaatsen, is om (een deel van) de hostingkosten en iets van de tijd die ik erin steek terug te verdienen. Ik verwacht dus ook geen gouden bergen, al zou dat natuurlijk altijd welkom zijn. Maar zoals het er nu uitziet, heb ik na 3 maanden Adsense genoeg verdiend voor een eerste uitbetaling. En dat is al veel sneller dan ik gehoopt had ;).

En zolang mijn tijd beperkt is, zal ik me qua websites ook wel beperken tot wat hobbysites. Ik heb daar sowieso nog wat ideeën voor. Zo wil ik dit jaar nog wel een website met informatie over mijn modelspoorbaan online zetten. Beperkte doelgroep, maar wel leuk om te maken :).

En op deze manier kan ik rustig oefenen met websites bouwen, SEO en kijken wat het beste werkt met Adsense, voor als ik wel een keer een Adsensesite wil bouwen :P.
pi_117448505
quote:
7s.gif Op zondag 30 september 2012 21:17 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ja, gisteren en vandaag gaat het niet echt hard bij mij. Verder wel een goede maand. Ik heb deze maand twee keer de inkomsten van de afgelopen twee maanden samen verdiend. Maar ik ben bang dat dat vooral kwam door de tijdelijke piek van afgelopen week, waarbij mijn belangrijkste site ineens bezoekersrecords voor dit jaar brak. Eens kijken wat volgende maand gaat brengen dus.

Ik heb nu overigens 4 websites en een Youtube-account met Adsense, en één website is goed voor 98% van alle inkomsten. Komende maand moet ik dus maar eens gaan proberen om de andere sites aan te pakken. Die zitten nu op gemiddeld zo'n 1,5 bezoeker per dag geloof ik :D. Maar ja, het zijn ook vooral hobbysites en ik heb in het verleden nooit echt veel aandacht aan SEO geschonken :@.
M'n frettenkanaal loopt wel het slechtst van allemaal maar boeiend is dat niet, heb 'm vooral vanwege de hobby. Heb AdSense wel aan staan in de hoop dat ik over een jaar het frettenvoer er van kan betalen maar als dat niet lukt mogen ze ook blijven :P
pi_117451565
Hier weer begonnen met het herstarten van een projectje wat ik vorig jaar had gemaakt. Deze keer de boel iets beter proberen aan te pakken. Zowel de applicatie als de reclame :)
  maandag 1 oktober 2012 @ 00:36:55 #12
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_117452158
Hier toch maar eens informeren,

Ik heb een bepaalde niche in mijn hoofd om een informatieve site te maken.
Via de keyword tool gekeken naar het aantal zoekopdrachten,
Het gaat om 2 woorden, dus bijvoorbeeld: huis kopen.
Hierop word lokaal en wereldwijd (exact, niet breed) 14800 keer gezocht, met een normale concurrentie.

Is zoiets volgens jullie de moeite, of toch echt peanuts?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_117453424
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2012 00:36 schreef Maxbet het volgende:
Hier toch maar eens informeren,

Ik heb een bepaalde niche in mijn hoofd om een informatieve site te maken.
Via de keyword tool gekeken naar het aantal zoekopdrachten,
Het gaat om 2 woorden, dus bijvoorbeeld: huis kopen.
Hierop word lokaal en wereldwijd (exact, niet breed) 14800 keer gezocht, met een normale concurrentie.

Is zoiets volgens jullie de moeite, of toch echt peanuts?
Ligt er maar net aan hoe kansrijk je bent om een topnotering te krijgen in de zoekresultaten.

Dus kijk eens wat je competitie daarvoor is. Hebben de eerste 10 resultaten een site die SEO is voor die zoekterm (Staan de keywords bijvoorbeeld exact in de titel van de pagina, of in de url)? Hebben de betreffende pagina's veel backlinks?

14800 searches kan wat leuks opleveren als je de concurrentie makkelijk kan verslaan kwa ranking en er genoeg CPC voor wordt betaald.
pi_117453427
Wat zijn jullie conversies trouwens ongeveer? Dus o.a.:

-Aantal zoekopdrachten (exact) die per maand worden gedaan voor de keyword (phrase) waar jullie je op gericht hebben
-Notering in zoekresultaten
-Bezoekers via Google per maand
-Aantal clicks
-¤¤¤¤
-eventueel branche/categorie
pi_117454540
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb ook sites met 1.5 bezoeker per dag hoor, maar soms duurt het gewoon even. Hobby sites zijn niet erg, want vaak interessanter dan "adsense-sites". Maar uiteindelijk wil je er het liefst wel wat aan verdienen...
Heb zelfs wel sites gehad die een jaar lang geen bezoekers hadden en opeens zag ik in mijn stats bezoekers.
pi_117454744
Eeennnn... het is oktober! (volgens AdSense dan). Mooi maandje, nét geen 450 euro.

Topweekendje, zowel sportief, sociaal als financieel! :P
pi_117455475
Mijn doel is ook behaald voor september: uiteindelijk boven de 60 euro uitgekomen, streven was 50. Komende maand probeer ik de 70 euro te halen, om zo in ieder geval elke maand uitbetaald te krijgen.
pi_117455561
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 09:44 schreef CasB het volgende:
Mijn doel is ook behaald voor september: uiteindelijk boven de 60 euro uitgekomen, streven was 50. Komende maand probeer ik de 70 euro te halen, om zo in ieder geval elke maand uitbetaald te krijgen.
gewoon voor de 100 gaan, 3,33 per dag ;)
pi_117455614
Ik wil het enigszins rustig opbouwen. Niet gelijk teveel willen om het vervolgens niet te halen. :P Overigens heb ik een oepsje gemaakt met 1 van mijn sites waardoor ik enorm gedaald ben in de zoekresultaten van google. :') Kan ik weer aan de slag om dat weer goed te krijgen.
pi_117458552
Maand afgesloten met kleine ¤130,-. Lekker hoor :)
pi_117458991
De CPC is gisteren en voorlopig ook vandaag flink gedaald ten opzichte van de laatste weken. Blijft vreemd maar zolang bezoekers niet dalen vind ik het best ;) (CTR is wel mooi hoger dan de laatsten weken).

@JDx, is bij jou het definitieve bedrag al vastgesteld? Bij mij nog niet namelijk.
pi_117459069
Nee saldo komt nog. Zal wel weer een tientje af gaan ofzo.
pi_117462073
quote:
6s.gif Op maandag 1 oktober 2012 11:35 schreef dirkjo het volgende:
Maand afgesloten met kleine ¤130,-. Lekker hoor :)
Dan hou ik me maar stil :+
pi_117462201
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 13:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Met je 2000 haha. Samen met Star Gazer momenteel de 2 baasjes hoor ;)

Alleen doet Star het met sites en jij met YouTube.
pi_117462295
Blijf het jammer vinden dat er dan zoveel weg gaat aan belastingen ;) neem nou de ¤130 van dirkjo, daar blijft met wat geluk rond de ¤80 van over.

Zou de BTW verhoging nog invloed hebben op de inkomsten of betalen adverteerders een ander BTW-tarief omdat Google vanuit Ierland werkt?
pi_117462709
Google werkt alleen met ICP's, dus er wordt nooit rekening gehouden met de BTW, google betaalt en vordert alles zelf in Ierland. Het BTW tarief doet er dus niet toe en de verhoging in NL al helemaal niet. Ik weet niet hoe mensen in Ierland hun facturen krijgen, misschien heeft Google een speciale regeling gedaan en betaalt / vordert gewoon alles zelf.

Jij kan niet weten van iemand anders hoeveel er weg gaat naar belastingen. Als hij ver in de 52% schaal zit dan 52% ja, maar als hij niets verdient dan is de kans groot dat hij geen belasting betaalt door de heffingskortingen :P

Of misschien geven sommige mensen de inkomsten wel helemaal niet op ;)
pi_117463378
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 13:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Haha doe maar braaf
pi_117470437
Voor degene die het wil proberen heb ik nog een AdWords coupon liggen van 50 euro.
Ondanks dat niemand anders de bon heeft gezien, zegt Google dat-ie al is ingewisseld...

D44X7-EAXAR-HG67
pi_117470842
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:16 schreef eaglejohn het volgende:
Voor degene die het wil proberen heb ik nog een AdWords coupon liggen van 50 euro.
Ondanks dat niemand anders de bon heeft gezien, zegt Google dat-ie al is ingewisseld...

D44X7-EAXAR-HG67
Ik denk dat die al verlopen is, heb het even geprobeerd maar bij mij zegt die precies hetzelfde.

Nu alweer even een uurtje bezig met proberen wat goede backlinks te krijgen naar mn site.
pi_117471102
Code zou geldig zijn t/m 31 oktober 2012.
pi_117471189
Waarom geef je hem dan weg als google zegt dat ie al ingewisseld is :')
pi_117471446
Misschien lukt het inwisselen bij iemand anders wel? Alleen ik heb die bon gezien en weet zeker dat ik 'm nog niet heb ingewisseld. Er gaat wel vaker wat mis met die bonnen (heeft zowel in m'n voordeel als nu in m'n nadeel gewerkt), dus misschien heeft iemand anders er wat aan...!
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:53:01 #33
131603 Afwazig
Serious business
pi_117472039
Waarschijnlijk is dat een code die alleen geldt als je nog niet eerder een code hebt gebruikt. Voor nieuwe klanten dus.
pi_117472192
Die codes zijn altijd voor nieuwe klanten :{
pi_117472210
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:53 schreef Afwazig het volgende:
Waarschijnlijk is dat een code die alleen geldt als je nog niet eerder een code hebt gebruikt. Voor nieuwe klanten dus.
Nee daar werkt die ook niet op, heb zelf een account ongeveer 5 dagen geleden aangemaakt en helaas pakt hij deze ook niet. Ben nog steeds opzoek naar een werkende code..
  maandag 1 oktober 2012 @ 18:00:35 #36
131603 Afwazig
Serious business
pi_117472321
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Die codes zijn altijd voor nieuwe klanten :{
Nee hoor, heb ook wel eens een 2e code gehad :).
pi_117472350
Gewoon zo'n ¤50 coupon? Oh wist ik niet, die wil ik ook wel :P
  maandag 1 oktober 2012 @ 18:12:57 #38
131603 Afwazig
Serious business
pi_117472774
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 18:01 schreef YoshiBignose het volgende:
100 euro zelfs. Die 80 euro die ik kreeg was al een tijdje op en een half jaar later kreeg ik opeens een 100 euro coupon van mijn vrienden van Google in de mail.
pi_117472795
:o
pi_117474045
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 18:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Nieuw al heel lang dit topic hier aan het volgen maar nog niets neergezet.

Voor diegene die willen heb nog een 5-tal ¤55,- couponnetjes voor nieuwe accounts liggen. Stuur maar een DM.

Grtz
pi_117475966
Misschien een tip voor wie een skyscraper wil plaatsen, in plaats van meebewegend (wat niet mag) moet je juist de content scrollen, zie de link hieronder. Weet iemand hoe dit te maken is? :)

http://clint.be/entertainment
pi_117476475
wat bedoel je met meebewegend? wat deze site heeft mag juist niet.

quote:
No, doing this would be considered bringing unnatural attention to the ad. In addition, a site may not use symbols such as graphics, arrows, or misleading images that direct attention to the ads. This includes placing Google ads in floating box scripts.
pi_117476527
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:42 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

De skyscraper mag niet bewegen, deze site heeft juist de content die men moet scrollen.
pi_117476675
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:42 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

De skyscraper mag niet bewegen, deze site heeft juist de content die men moet scrollen.
ik snap je denk ik niet... dit mag in ieder geval niet. de ads moeten gewoon gelijk bewegen aan de rest van de site, dit is dus fout:
quote:
This includes placing Google ads in floating box scripts.
pi_117478268
Ja wat jij laat zien mag dus niet, anders had ik dat zelf ook wel gebruikt.

Maar waarom het niet mag is me nog steeds een raadsel.
  maandag 1 oktober 2012 @ 20:21:23 #46
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_117478685
Zo. 12 Medium boxes vervangen door 6 leaderboards. Kijken wat dat gaat doen :)
pi_117479040
Ze zijn snel deze maand, huidig saldo staat er hier al op.

Dagelijkse kliks komen daareentegem met vertraging door de laatste week, is 's morgens wel telkens een surprise op die manier.

Bij jullie ook zo ????
pi_117480788
Dat idee had ik ook al. Soms dan loopt het voor geen meter, maar de volgende ochtend lijkt alles weer normaal. Het is niet echt te volgen.

Was vooral vorige week een ramp om bij te houden, omdat ik veel dingen aan het uitproberen was, kon je niet goed zien of het direct effect had.
pi_117481817
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:45 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

ik snap je denk ik niet... dit mag in ieder geval niet. de ads moeten gewoon gelijk bewegen aan de rest van de site, dit is dus fout:

[..]

De skyscraper en de achtergrond staan vast, de rest van de pagina is te zien door te scrollen. Geen idee hoe ik het anders kan uitleggen maar de banner beweegt niet mee en volgens mij dus geen probleem.
pi_117482128
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:08 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

De skyscraper en de achtergrond staan vast, de rest van de pagina is te zien door te scrollen. Geen idee hoe ik het anders kan uitleggen maar de banner beweegt niet mee en volgens mij dus geen probleem.
Volgens mij staan de ads ook niet in een floating box, maar is wel de randjes van het beleid verkennen denk ik.
pi_117482178
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:27 schreef LiSTIago het volgende:
Ze zijn snel deze maand, huidig saldo staat er hier al op.

Dagelijkse kliks komen daareentegem met vertraging door de laatste week, is 's morgens wel telkens een surprise op die manier.

Bij jullie ook zo ????
Bedankt voor het attenderen, hier is het bedrag ook vastgesteld, ik ben tevreden :)

De clicks en paginaweergaves werken hier ook vertraagd. In de avond een opleving en in de nacht gaat het verder. Ach iets meer geduld hebben en lekker wakker worden :)
pi_117482375
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:13 schreef LiSTIago het volgende:

[..]

Volgens mij staan de ads ook niet in een floating box, maar is wel de randjes van het beleid verkennen denk ik.
Ik weet ook niet wat er op tegen zou zijn maar een banner die meebeweegt is soms irritant en beweegt vaak schokkerig waardoor het extra aandacht krijgt. De skyscraper op fok was dacht ik ook eerder 'verkeerd'. Deze Belgische site heeft het wel slim aangepakt :)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 00:40:56 #53
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_117492493
quote:

[..]

Dit mag zonder meer niet. Er wordt immers onnatuurlijk veel aandacht voor de ad gevraagd, die blijft nota bene staan terwijl de pagina scrollt, zoals normaal is. Niemand kan volhouden dat het normaal is dat een ad in beeld blijft terwijl de rest van de pagina wél scrollt.
Dat slechts het omgekeerde ("floating ad") genoemd wordt, zegt niets. Dat is alleen maar een voorbeeld van onnatuurlijke aandacht.
It's not a lie, if you believe
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 08:21:54 #54
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_117494749
Het kan zijn dat na het weekend mensen minder traffic hebben, Google heeft namelijk een EMD update doorgevoerd: http://www.reddit.com/r/S(...)te_did_to_one_of_my/
pi_117494874
Niets van gemerkt.
pi_117494947
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:08 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

of de banner nou met een animatie lichtelijk vertraagd het scrollen volgt, of er meteen staat zoals op deze site, dat maakt niet uit...

[ Bericht 3% gewijzigd door Deeltjesversneller op 02-10-2012 08:44:13 ]
pi_117495168
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 08:21 schreef JortK het volgende:
Het kan zijn dat na het weekend mensen minder traffic hebben, Google heeft namelijk een EMD update doorgevoerd: http://www.reddit.com/r/S(...)te_did_to_one_of_my/
Ja, heb ik met 1 site last van. ;(
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 08:56:05 #58
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_117495170
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:42 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Ik heb een licht tintje schaduw om mijn ads heen, dat mag dus ook niet? :o
pi_117496455
Zo, het definitieve bedrag is vlug deze maand. Er is maar 30 cent afgegaan. 8-)
pi_117496470
Nice, bij mij 6,50 ofzo.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:15:02 #61
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_117496582
1,20 eraf, gisteren trouwens opvallend veel kliks boven de euro.
pi_117496686
Volgens mij zegt het percentage afgekeurd meer dan een bedrag, ¤1,20 eraf op ¤10 is natuurlijk slechter dan op ¤100 :) procentueel ging er bij mij iets meer dan 5% er vanaf maar de inkomsten zijn met ruim 30% gestegen t.o.v. de vorige maand.
pi_117497265
Wat betreft het cookiebeleid nog een leuke maar die volgens mij ook niet voldoet:

Deze website gebruikt cookies

Cookies helpen ons u op de website te herkennen en te begrijpen welke delen van de website u het meest interessant vindt. U bepaalt zelf of u cookies accepteert of niet. De instellingen van uw browser kunt u meestal zo aanpassen dat cookies worden geweigerd. Meer informatie? Klik hier.

www.kpnvandaag.nl
pi_117497297
Domme wet, echt niets mee gedaan :')

In percentages:
- Inkomsten gestegen met 43%
- Verschil tussen inkomsten en saldo 1,45%
pi_117497416
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:43 schreef JDx het volgende:

In percentages:
Inderdaad een domme wet, even wat overheidssites langs gegaan om eens te zien wat zij er mee doen, www.rotterdam.nl laat duidelijk weten dat ze cookies gebruiken maar een waarschuwing o.i.d.? :) Dan denk ik dat hier 9 van de 10 het beter hebben aangegeven al doet bijna niemand het zoals het zou moeten.

Mooie stats :) vraag jij je nooit af wanneer het eens terug zal vallen? Hier gaat de gedachte wel eens door mijn hoofd maar van de andere kant blijven bezoekers toenemen dus dan is het logisch dat inkomsten ook blijven toenemen.
pi_117497523
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:09 schreef JDx het volgende:
Nice, bij mij 6,50 ofzo.
7,50 bij mij, valt mee op het hele bedrag.
pi_117497862
Zoo zijn we weer. Dezer dagen weer druk bezig geweest. Zo'n 10 nieuwe affiliate websites uit de grond gestampt met mijn compagnons. Nu weer lekker bezig met SEO. Zaken gaan goed. Zeer goed!

@ JDx: heeft de nieuwe setup z'n vruchten afgeworpen?
pi_117497872
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:43 schreef JDx het volgende:

In percentages:
Met je blogjes weer?

Zit nu met een idee voor een database; stabiel inkomen krijg je daarvoor vaak maar die initiele inzet is erg hoog. (qua arbeid)
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_117498232
Cookie bullshit doe ik ook niet aan. Staat wel wat over in m'n privacy beleid dus lezen ze dat maar en niet janken voor de rest :')

Ik weet niet wat jullie bedoelen met dat er geld af zou gaan ofzo, dat valt me nooit op maar check het dan ook niet elke dag. Bedrag staat iig nog gewoon op ¤ 558 dus mooi :P Denk niet dat ik dit ga verbreken deze maand maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
pi_117498309
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

7,50 bij mij, valt mee op het hele bedrag.
Damn wat een verschil tussen inkomsten en huidig saldo, kom nooit hoger dan 0,5 % verschil tussen beide.
pi_117498349
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:19 schreef LiSTIago het volgende:

[..]

Damn wat een verschil tussen inkomsten en huidig saldo, kom nooit hoger dan 0,5 % verschil tussen beide.
Als ik me niet vergis heeft Magnet rond de 2000 inkomsten en dan is 7,50 nog geen 0,4% verschil :)
pi_117498370
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:19 schreef LiSTIago het volgende:

[..]

Is bij mij maar 0,36% hoor.
pi_117498414
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:20 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis heeft Magnet rond de 2000 inkomsten en dan is 7,50 nog geen 0,4% verschil :)
Met de gigantische drop in views (op 2 kanalen tegelijk :?) vraag ik me af of ik dat deze maand wéér ga halen...
pi_117498728
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:20 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Ja met zo'n bedragen is het een peulschil natuurlijk.
pi_117499084
Ik ga deze maand ook niet zoveel halen als vorige maand denk ik. Twee sites zijn gezakt van plaats 1 naar plek 2.

En laat dat nou net m'n belangrijkste sites zijn.
pi_117499141
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:47 schreef JDx het volgende:
Ik ga deze maand ook niet zoveel halen als vorige maand denk ik. Twee sites zijn gezakt van plaats 1 naar plek 2.

Even bij de concurrentie gaan rondkijken :)

Algemene vraag, heeft het zin om hier elkaar te backlinken? Direct over en weer heeft volgens mij geen effect maar in een kringetje moet het te doen zijn volgens mij, dus website 1 -> website 2 -> website 3 -> website 1
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:51:30 #77
131603 Afwazig
Serious business
pi_117499183
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:47 schreef JDx het volgende:

Exact match domains?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:52:35 #78
131603 Afwazig
Serious business
pi_117499215
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:50 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Even bij de concurrentie gaan rondkijken :)

Algemene vraag, heeft het zin om hier elkaar te backlinken? Direct over en weer heeft volgens mij geen effect maar in een kringetje moet het te doen zijn volgens mij, dus website 1 -> website 2 -> website 3 -> website 1
3 way links hebben wel zin zoals elke link wel zin heeft maar Google heeft 3 way links steeds sneller in de gaten en zal net zoals een reciprocale link de kracht hiervan dempen.
pi_117500003
Vandaag een campagne gelanceerd met ¤105 euro adwords tegoed dat ik bij elkaar heb weten te krijgen, is kijken wat dat gaat doen! Verder heb ik wel het idee dat hoe langer mijn site nu bestaat, hoe beter deze steeds gevonden gaat worden. Want aangezien ik de laatste tijd niet echt nieuwe dingen heb gepost blijft het bezoekersaantal toch aanzienlijk stijgen.
pi_117500093
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:52 schreef Afwazig het volgende:

[..]

3 way links hebben wel zin zoals elke link wel zin heeft maar Google heeft 3 way links steeds sneller in de gaten en zal net zoals een reciprocale link de kracht hiervan dempen.
Hoe kan google dan in de gaten hebben? Als A naar B linkt en B naar C, dan zou Google ergens een overeenkomst moeten zien tussen A en C, maar feitelijk is dat onmogelijk. Tenzij A en C ook weer ergens gelinkt zijn, maar dat is dan niet slim.
pi_117500215
Heb momenteel (en gister ook rond dit tijdstip) een RPM van 1 euro (was 15-20 euro afgelopen weken). Echt irritant dat alles niet meer gelijk loopt, want vannacht trok alles wel weer bij.

Hopen maar dat het weer goed komt, maar toch is het lekkerder om rond de lunch al op een euro of 5 te zitten op zijn minst.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 12:33:02 #82
131603 Afwazig
Serious business
pi_117500374
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:20 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hoe kan google dan in de gaten hebben? Als A naar B linkt en B naar C, dan zou Google ergens een overeenkomst moeten zien tussen A en C, maar feitelijk is dat onmogelijk. Tenzij A en C ook weer ergens gelinkt zijn, maar dat is dan niet slim.
Net zoals alles bij Google is er niks mis met 3 ways link en Google boeite het ook niet heel veel. Het gaat om de excessen. Als iets hele veel gebeurt onstaat er een 'pattern' die Google herkent.

Sowieso feitelijk onmogelijk trouwens? Met de rekenkracht van computer zijn verbanden makkelijk te leggen hoor. Linking schemes zijn simpel ontdekt. De factoren die hiervoor echter worden gebruikt zijn natuurlijk niet vrijgegeven. Ik kan me voorstellen dat ze het bijvoorbeeld doen aan de hand van de eigenaar van de website. Website A is van eigenaar X en Website B en C zijn van Y. Voila je verband.

Edit: Matt Cutts heeft hier ooit eens wat over gezegd, ik kan het zo gauw niet terugvinden helaas.
pi_117500549
Hmmm op zo'n manier, ze controleren dus of de website van één eigenaar linken met de website van een andere eigenaar en andersom. Zou kunnen, maar dan gaan ze wel heel ver. Zou me idd niet verbazen :')
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 12:43:49 #84
131603 Afwazig
Serious business
pi_117500607
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmmm op zo'n manier, ze controleren dus of de website van één eigenaar linken met de website van een andere eigenaar en andersom. Zou kunnen, maar dan gaan ze wel heel ver. Zou me idd niet verbazen :')
Dat zeg ik niet hè? :P Ik zeg dat dat zou kunnen. Het zou wel de makkelijkste manier zijn om een verband te leggen bij 3-way linking.
pi_117501934
@Yoshi en Afwazig, als we hier dus van elkaar de sector zouden weten kunnen we in kringetjes linken. De relevantie met elkaar is toch ook van belang?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:42:13 #86
131603 Afwazig
Serious business
pi_117502389
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:30 schreef WebBeestje het volgende:
@Yoshi en Afwazig, als we hier dus van elkaar de sector zouden weten kunnen we in kringetjes linken. De relevantie met elkaar is toch ook van belang?
Relevantie is zeker van belang. Als ik een website over auto's heb en ik link naar jouw website over bloemen dan heb jij daar niet veel aan.

Las net dit over 3-way links btw:

quote:
a-b b-a links may happen between sites of similar topics recommedning each other.
a-b b-c links only occur to game google, there is no other purpose.

You straight away raise a red flag of linking for the purpose of gaming google.
Zit wel wat in.
pi_117502560
Volgens mij is de content en de 'page rank' van de linkende pagina belangrijker dan of je in een kringetje linked of niet.

Als mijn persoonlijke foodblog linked naar het foodblog van iemand anders uit dit topic, valt dat wel 'winst' uit te behalen, al is het over en weer puur voor de indexatie. Twee gelijksoortige sites, dus de 'rank per keyword' gaat omhoog (oftewel, we zouden beide eerder gevonden worden als je zoekt op 'eten'). Als ik pestforum laat linken naar een foodblog, dan zal het geen hol uitmaken omdat dit weinig relevantie heeft; hooguit mijn naam (foodblog = achternaam als domeinnaam) zal voor beide misschien wat hoger geindexeerd worden.

Ook zal een link vanaf een 'linkspage' minder meetellen dan bijvoorbeeld een link op een pagina met inhoud. Het zit'm er dus vooral in of de link relevant/nuttig/overeenkomstig is en of je de link werkelijk aan je bezoeker presenteert (en een linkpage is iets waar je bezoekers over het algemeen niet zullen kijken).
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_117503028
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 08:21 schreef JortK het volgende:
Hm de regels van het SEO spel veranderen hiermee wel. Ook als je kijkt naar je concurrentie hoef je dus minder zorgen te maken over concurrenten die de exact keyword in de url hebben.

Exact keyword in titels/headers blijven wel waardevol lijkt me?
pi_117503465
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:59 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Hm de regels van het SEO spel veranderen hiermee wel. Ook als je kijkt naar je concurrentie hoef je dus minder zorgen te maken over concurrenten die de exact keyword in de url hebben.

En goede, relevante content ;)
pi_117503532
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:42 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Relevantie is zeker van belang. Als ik een website over auto's heb en ik link naar jouw website over bloemen dan heb jij daar niet veel aan.

Las net dit over 3-way links btw:

[..]

Zit wel wat in.
Toch denk ik niet dat je daardoor snel een red flag krijgt.

Er zijn genoeg sites, die een enkel keyword linken naar een volgende site, gewoon ter uitleg zeg maar. Bijvoorbeeld een moeilijk woord in een stuk tekst linken naar wikipedia ofzo.
pi_117503603
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:59 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Mat cutts had het het gezegd via twitter dat lage kwaliteitescontentsites met exacte EMD lager zouden gaan ranken, zou een impact hebben op 0.6 % van de engelstalige sites.

Meer info hier
pi_117503624
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En goede, relevante content ;)
Relevant met al het andere wat je noemt/bied :)

Het is eigenlijk gewoon nuchter verstand gebruiken. Als je inhoud, je domeinnaam, de rest van je url, en de sites die naar je linken allemaal relevant aan elkaar zijn dan ben je al een heel eind.

gratis18pluscontentvoordehelewereld.com/koophiereenauto met enkel backlinks vanaf IT-gerelateerde fora en een content die bestaat uit 1 adsense banner en een stuk lege tekst om maar wat inhoud te creeeren, zal nooit erg opschieten.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_117504024
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:15 schreef LiSTIago het volgende:

[..]

Mat cutts had het het gezegd via twitter dat lage kwaliteitescontentsites met exacte EMD lager zouden gaan ranken, zou een impact hebben op 0.6 % van de engelstalige sites.

Meer info hier
EMD ja, Exact Match Domain

Maar goed ze willen bij Google dus iig aanpakken wat we hier min of meer aan het doen zijn: static sites targetten op keywords en volop gebruik maken van SEO en de algoritmes van Google. Waarmee je met een mindere site maar betere SEO marketing hoger kan ranken dan een betere site die daar geen verstand van heeft.

Dus net nu ik daar aan wil beginnen, begint Google met maatregelen, aan ene kant jammer, aan andere kant kan ik dan vanaf begin af aan rekening houden met de nieuwe spelregels :)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:29:23 #94
131603 Afwazig
Serious business
pi_117504107
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

EMD ja, Exact Match Domain

Maar goed ze willen bij Google dus iig aanpakken wat we hier min of meer aan het doen zijn: static sites targetten op keywords en volop gebruik maken van SEO en de algoritmes van Google. Waarmee je met een mindere site maar betere SEO marketing hoger kan ranken dan een betere site die daar geen verstand van heeft.

Dus net nu ik daar aan wil beginnen, begint Google met maatregelen, aan ene kant jammer, aan andere kant kan ik dan vanaf begin af aan rekening houden met de nieuwe spelregels :)
Dit is niet nieuw hoor. Het was al eerder getweaked en nu nog eens. Sowieso is SEO al jaren onderhevig aan veel veranderingen.
pi_117504173
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:29 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Dit is niet nieuw hoor. Het was al eerder getweaked en nu nog eens. Sowieso is SEO al jaren onderhevig aan veel veranderingen.
elke maand per update 40 wijzigingen ofzo :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_117504411
Ach ja het beste ben je als het goed is uiteindelijk af met een goede bezoekwaardige website, en die zijn ook het leukst om te maken. Maar natuurlijk willen we wel de winst maximaliseren. Gelukkig is Google redelijk transparant in wat het veranderd.

Google kijkt overigens ook nauw naar hoe lang men verblijft op je website. Dus zorgen dat ze iig even blijven hangen dmv een filmpje, mogelijkheid om te reageren, goede leesbaarheid met samenvattingen...

Vond dit wel hulpzaam:

http://swissmademarketing(...)ting-Rich-SEO_v1.pdf

Iemand die SECockpit gebruikt trouwens? Lijkt me haast niet want kost $97 per maand, maar is wellicht wel een optie om in te investeren als je rond de 600+ gaat verdienen. Is zeg maar als Marketing Samurai maar dan velen malen sneller omdat het in de cloud draait.

[ Bericht 36% gewijzigd door VacaLoca op 02-10-2012 14:56:43 ]
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:26:54 #97
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_117526484
Gisteren was ik al verbaasd over kliks van 1 euro, vandaag zijn er kliks van 2 euro bij.
pi_117526744
Bij 2 van de 4 kanalen zijn de views en inkomsten sinds vrijdag 28 september compleet ingestort.
Momenteel nog 40-50% van de "normale" hoeveelheid.
En dat zijn juist de kanalen die goed liepen.

Als het bij 1 kanaal was zou ik zeggen "toeval" maar heb nu toch het idee dat ook bij YouTube één en ander is veranderd.

Ik haal zo de 1200 Euro niet eens deze maand.
Gelukkig hoef ik er dan weer niet van te leven, maar toch.

Het werkt wel erg demotiverend; met regelmaat nieuwe content geplaatst en je inkomsten zakken.
pi_117527653
Crisis ;(
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:45:52 #100
131603 Afwazig
Serious business
pi_117527684
Youtube is ook geen manier om structureel geld te verdienen. Dan moet je gewoon geluk hebben dat een filmpje aanslaat. Met websites / SEO ligt het toch iets anders.
pi_117530541
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:45 schreef Afwazig het volgende:
Youtube is ook geen manier om structureel geld te verdienen. Dan moet je gewoon geluk hebben dat een filmpje aanslaat. Met websites / SEO ligt het toch iets anders.
Met Youtube moet je het geluk hebben dat je door anderen opgepikt wordt, kwaliteit uploaden, zorgen dat mensen terug komen om je video's te bekijken etc.

Het is leuk als je 1 video hebt welke het goed doet, maar daar schiet je inderdaad niks mee op. Een succesvol youtube kanaal met unieke content kost ontzettend veel tijd.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 00:54:33 #102
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_117533576
quote:

[..]

Dit is niet de randjes van het beleid verkennen, want dit mag gewoon. De advertenties staan niet in een floating box, maar het is de content die zal gaan bewegen. Gewoon een statische Adsense advertentie.
graag verwijderen
pi_117535416
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 00:54 schreef zomer86 het volgende:

[..]

Dit is niet de randjes van het beleid verkennen, want dit mag gewoon. De advertenties staan niet in een floating box, maar het is de content die zal gaan bewegen. Gewoon een statische Adsense advertentie.
Dat dacht ik dus ook :) nu moet ik nog uitzoeken hoe ik hetzelfde kan gaan doen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 07:58:44 #104
340341 Blester
Membre très utile
pi_117535708
Pffff, hatelijk als klanten niet gewoon normaal betalen. Nu weer dat hele gedoe voor een klant...
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_117535750
Je bedoelt een klant waar jij een website voor gemaakt hebt? Tja, dat klanten later betalen is toch vrij normaal tegenwoordig :P
pi_117535760
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 00:54 schreef zomer86 het volgende:

[..]

Ondanks dat er niet direct een regel is die zegt dat het niet mag heb je er weinig aan als je AdSense account disabled is omdat men het niet netjes vond.

Internet en ook het AdSense product forum staat vol met mensen die een uitgeschakeld account hebben en vonden dat ze net binnen de regels opereerden.

Ik zou het risico niet willen lopen voor die paar extra knaken.

Maar ja, zo denk ik dan he ;)

edit: Alhoewel, als ik dit lees lijkt het legaal en heb je gelijk:

http://support.google.com(...)hl=en&answer=1354742

[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 03-10-2012 08:10:54 ]
pi_117535814
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 07:11 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook :) nu moet ik nog uitzoeken hoe ik hetzelfde kan gaan doen.
post je hier tzt ook je brief? die in de op is vast alweer achterhaald...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  woensdag 3 oktober 2012 @ 08:15:18 #108
340341 Blester
Membre très utile
pi_117535854
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 08:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Je bedoelt een klant waar jij een website voor gemaakt hebt? Tja, dat klanten later betalen is toch vrij normaal tegenwoordig :P
Zijn maanden overheen gegaan, opeens ontkent de klant dat ik ooit werkzaamheden voor hem heb gedaan :')
pi_117536147
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 08:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ondanks dat er niet direct een regel is die zegt dat het niet mag heb je er weinig aan als je AdSense account disabled is omdat men het niet netjes vond.

Internet en ook het AdSense product forum staat vol met mensen die een uitgeschakeld account hebben en vonden dat ze net binnen de regels opereerden.

Ik zou het risico niet willen lopen voor die paar extra knaken.

Maar ja, zo denk ik dan he ;)

edit: Alhoewel, als ik dit lees lijkt het legaal en heb je gelijk:

http://support.google.com(...)hl=en&answer=1354742
Dat is weeral uitgeklaard, thx voor de link, niet dat ik het ga implementeren maar is goed om weten.
pi_117536172
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 08:11 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

post je hier tzt ook je brief? die in de op is vast alweer achterhaald...
Zal niet zo'n vaart lopen want het mag gewoon :)
pi_117536670
:D
pi_117537069
Dat Leidens Ontzet is niet goed voor je... kliks vielen ook al tegen...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:57:31 #113
131603 Afwazig
Serious business
pi_117539104
Google heeft de Quality Guidelines vernieuwd: http://support.google.com(...)hl=en&answer=35769#3

Vooral dit stuk over het linken van en naar pagina's is interessant omdat we het er gister nog over hadden.

http://support.google.com(...)y?hl=en&answer=66356

The following are examples of link schemes which can negatively impact a site's ranking in search results:
• Buying or selling links that pass PageRank. This includes exchanging money for links, or posts that contain links; exchanging goods or services for links; or sending someone a free product in exchange for them writing about it and including a link
• Excessive link exchanging ("Link to me and I'll link to you")
• Linking to web spammers or unrelated sites with the intent to manipulate PageRank
• Building partner pages exclusively for the sake of cross-linking
• Using automated programs or services to create links to your site
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:05:38 #114
63192 ursel
pi_117539338
Valt zo'n service als AddThis daar ook onder? :o
pi_117539420
Ik vind dit hele AdSense dingetje echt zo leuk de laatste tijd, haal er echt voldoening uit, denk dat ik de gok maar ga wagen om een dag minder te werken.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:19:35 #116
131603 Afwazig
Serious business
pi_117539738
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:05 schreef ursel het volgende:
Valt zo'n service als AddThis daar ook onder? :o
Hoe bedoel je dat? Addthis zijn toch die Social Buttons?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:22:16 #117
63192 ursel
pi_117539809
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:19 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Addthis zijn toch die Social Buttons?
Ja, maar dat valt toch niet onder service to create links to your website?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:25:33 #118
131603 Afwazig
Serious business
pi_117539923
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:22 schreef ursel het volgende:

[..]

Ja, maar dat valt toch niet onder service to create links to your website?
Nee tuurlijk niet. :P
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:33:57 #119
131603 Afwazig
Serious business
pi_117540150
Haha, had toch pas een kleine microniche site gemaakt voor ongeveer 250 exacte zoekopdrachten per maand? Heb vandaag mijn 1e click van 55 cent :') :D.

Die site bleef maar in mijn hoofd zitten dus toen maar in een uur of 2/3 gemaakt om er vanaf te zijn op een subdomein. Toch al 55 cent verdiend voor 3 uur werk. :')
pi_117540187
goede roi hoor :Y

over deze tegenstrijdigheid:

quote:
Also, to allow scrolling, publishers may place ads in a static frame while the primary content of the site is in a secondary frame.
vs
quote:
Some examples of unacceptable modifications include:

Placing Google ads in a "floating box" in which ads scroll, hover, or expand over the webpage.
een adsense medewerker zegt:
quote:
You may have ads scrolling down as long as it does not overlap the content
of your site or interfere with the user experience.

Sincerely,
Andy

The Google AdSense Team
het mag dus wel, ook een floating box, zolang het aan de zijkant van je pagina staat en niks overlapt...
pi_117540435
Maar dat is precies hetzelfde als waarvoor mensen een waarschuwing hebben gekregen...
pi_117540475
Ik denk dat ze bedoelen dat je wel een box met de ad mag hebben, maar dat die niet mee mag scrollen. Wat wel mag is dat het blok van je content scrollt, ipv de hele pagina.
pi_117540538
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:44 schreef CasB het volgende:
maar dat die niet mee mag scrollen.
"You may have ads scrolling down"
:9
pi_117540562
Nou als het mag, dan gaan we dat maar doen he :D
pi_117540893
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:46 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

"You may have ads scrolling down"
:9
uitleg:
1. Je mag dus ads(ad-blocken) tegenkomen terwijl je naar beneden scrolt.
2. Je mag dus ads de hele tijd in beeld zien terwijl je naar beneden scrolt.

???
pi_117540936
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:57 schreef Afwazig het volgende:
Google heeft de Quality Guidelines vernieuwd: http://support.google.com(...)hl=en&answer=35769#3

Vooral dit stuk over het linken van en naar pagina's is interessant omdat we het er gister nog over hadden.

http://support.google.com(...)y?hl=en&answer=66356

The following are examples of link schemes which can negatively impact a site's ranking in search results:
• Buying or selling links that pass PageRank. This includes exchanging money for links, or posts that contain links; exchanging goods or services for links; or sending someone a free product in exchange for them writing about it and including a link
• Excessive link exchanging ("Link to me and I'll link to you")
• Linking to web spammers or unrelated sites with the intent to manipulate PageRank
• Building partner pages exclusively for the sake of cross-linking
• Using automated programs or services to create links to your site
lol dat is al jaren zo :D Maar toch blijft het gewoon helpen hoor.

En btw over die floating box. Waarom zou je de gok wagen om dat de doen.

ten eerste: het is zwaar irritant als bezoeker
ten tweede: Je weet niet geheel zeker dat het mag

Dus gewoon niet doen. Beter besteed je je tijd om meer bezoekers te trekken naar je website = meer omzet.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:00:17 #127
131603 Afwazig
Serious business
pi_117541009
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:58 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

lol dat is al jaren zo :D Maar toch blijft het gewoon helpen hoor.

En btw over die floating box. Waarom zou je de gok wagen om dat de doen.

ten eerste: het is zwaar irritant als bezoeker
ten tweede: Je weet niet geheel zeker dat het mag

Dus gewoon niet doen. Beter besteed je je tijd om meer bezoekers te trekken naar je website = meer omzet.
Ja klopt maar ze hebben wel wat dingen veranderd met voorbeelden enzo. Dit was eerder niet zo waardoor er nog veel open lag voor interpretatie.
pi_117541390
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:00 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Ja klopt maar ze hebben wel wat dingen veranderd met voorbeelden enzo. Dit was eerder niet zo waardoor er nog veel open lag voor interpretatie.
Is maar goed dat google eens wat opener is. Altijd dat vage gedoe. Als publisher wil je weten waar je aan toe bent :)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:12:49 #129
131603 Afwazig
Serious business
pi_117541398
Dit dus.

quote:
Google Webmaster Guidelines updated
Tuesday, October 02, 2012 at 10:26 AM
Webmaster level: All

Today we’re happy to announce an updated version of our Webmaster Quality Guidelines. Both our basic quality guidelines and many of our more specific articles (like those on links schemes or hidden text) have been reorganized and expanded to provide you with more information about how to create quality websites for both users and Google.

The main message of our quality guidelines hasn’t changed: Focus on the user. However, we’ve added more guidance and examples of behavior that you should avoid in order to keep your site in good standing with Google’s search results. We’ve also added a set of quality and technical guidelines for rich snippets, as structured markup is becoming increasingly popular.

We hope these updated guidelines will give you a better understanding of how to create and maintain Google-friendly websites.
pi_117541929
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 07:58 schreef Blester het volgende:
Pffff, hatelijk als klanten niet gewoon normaal betalen. Nu weer dat hele gedoe voor een klant...
Ik heb vroeger ook website gemaakt voor klanten. Altijd lang wachten op je geld. Gasten moeten bedreigen via hyves voordat ze pas betaalden :r Dat doe ik dus niet meer.
pi_117543939
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:29 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ik heb vroeger ook website gemaakt voor klanten. Altijd lang wachten op je geld. Gasten moeten bedreigen via hyves voordat ze pas betaalden :r Dat doe ik dus niet meer.
IP van klant white-listen en melden dat de site up gaat na betaling.
pi_117543998
quote:

[..]

Zelfde hier gehad, tot op heden heeft hij niet betaald.
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_117551934
Ik maak het ook af en toe mee. Je kunt niets anders doen dan zo vervelend mogelijk gaan doen (bellen rond etenstijd etc.) totdat men er flauw van is en uiteindelijk gaat betalen.
pi_117553474
Ik begin me steeds meer af te vragen in hoeverre AdWords negatieve invloed heeft op je organic ranking.

Website 1 was vanaf het begin voorzien van AdWords en scoorde 'slecht' in de organic zoekresultaten. AdWords gestopt en nu komen er opeens bezoekers 'organic' binnen.

Website 2 werd binnen een paar uur geïndexeerd en stond ook meteen redelijk hoog. Na een paar dagen heb ik AdWords erop gezet omdat ik nog wat saldo had. Na de laatste crawl is mijn website nergens meer te bekennen in de 'organic' zoekresultaten...

Wat denken jullie?
pi_117553532
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:36 schreef eaglejohn het volgende:
Ik begin me steeds meer af te vragen in hoeverre AdWords negatieve invloed heeft op je organic ranking.
niet, wat zou het voordeel voor google zijn?
dat van website 2 is ook een bekend fenomeen en staat los van adwords.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:37:57 #136
131603 Afwazig
Serious business
pi_117553534
Dat ligt dan aan andere factoren. Adwords heeft helemaal niks met de organische resultaten te maken en heeft ook 0 invloed.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:19:01 #137
340341 Blester
Membre très utile
pi_117557255
quote:

[..]

Kan er ook echt niet tegen, maar ik ga niet moeilijk doen. Meteen dreigen met incasso, kost me al tijd zat. Daarbij reken ik alle uren mee die ik in de klant heb gestoken voor bellen / mailen / anders, de werkzaamheden, rente over het bedrag en de normale tarieven van de incassobureaus. Uiteindelijk gaat het bedrag wat de klant normaal moet betalen dan ongeveer 3 keer over de kop. Tja, moet hij maar normaal betalen. Maar gelukkig heb ik veel vaste en goede klanten, waardoor ik vrijwel altijd netjes betaald krijg. Bij maatwerk laat ik sowieso altijd vooruit betalen. Vaste klanten mogen bij mij achteraf betalen.

Dit was ook een vaste klant die eerder wel betaalde, helaas nu dus niet meer...
pi_117557602
Is niet zo vreemd hé tegenwoordig...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:43:14 #139
340341 Blester
Membre très utile
pi_117558498
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Is niet zo vreemd hé tegenwoordig...
Mwah, sowieso van vaste klanten verwacht ik het niet, die tijden normaal hebben betaald. Misschien komt het door de slechte tijd, maar bestel dan gewoon NIETS of koop niets over. Maar mensen kosten laten maken en dan niet betalen is zwak.
pi_117559169
Tja maar als jij verwacht dat jouw klant deze maand betaalt en dat gebeurt niet, dan kan hij daardoor bijv. jou weer niet betalen en zo gaat het door en door, vooral bij de kleine ondernemingen zie je dat. De vaste lasten (hypotheek etc.) lopen gewoon door dus die moeten eerst betaald worden.

Je moet er wel goed op zitten hoor daar niet van, mensen schrikken niet eens meer als ze laatste aanmaning zien. Heb zelf nog nooit een aanmaning hoeven sturen of een incassobureau. Zijn ook dieven.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:28:52 #141
340341 Blester
Membre très utile
pi_117561014
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja maar als jij verwacht dat jouw klant deze maand betaalt en dat gebeurt niet, dan kan hij daardoor bijv. jou weer niet betalen en zo gaat het door en door, vooral bij de kleine ondernemingen zie je dat. De vaste lasten (hypotheek etc.) lopen gewoon door dus die moeten eerst betaald worden.

Je moet er wel goed op zitten hoor daar niet van, mensen schrikken niet eens meer als ze laatste aanmaning zien. Heb zelf nog nooit een aanmaning hoeven sturen of een incassobureau. Zijn ook dieven.
No cure no pay werken die :)

Net opeens een mail van de klant, dit keer was het opeens een heel normaal mailtje waarin hij het nogmaals gaat bekijken. Terwijl het er eerst wel anders aan toen ging met deze klant. Ik zal wel zien :) Blijkbaar was het tonen dat ik in mijn recht stond ditmaal genoeg.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:30:37 #142
63192 ursel
pi_117561102
Voor een doordeweekse dag toch een behoorlijke uitschieter. :o
Bijna dubbelle als anders. En dat haal ik normaal alleen in het weekend *O*
pi_117579063
Zo goed als het vorige maand ging, zo slecht gaat het nu. ;( Nog wel gemiddeld boven de 1 euro per dag, maar dat moet meer worden. Hopelijk heb ik komend weekend wat tijd en zin om er wat aan te gaan doen. :P
pi_117579401
Het is hier ook een stuk minder, had na een geweldig einde van september juist gehoopt op een 'goed begin is het halve werk' in oktober, maar niets is minder waar.

Het begint erg matig. Grootste boosdoener is mijn beste site die van nr 1 naar nr 2 is verschoven in Google.

Gister was redelijk, maar nog onder mijn schema en woensdag is over het algemeen één van de beste dagen.
pi_117579643
Zien mensen in dit topic het zitten om een IRC-chan te fixen op de Fok!-server? Beetje idlen, beetje met stats pronken en elkaar sneller kunnen helpen? :)

Mijn 'verliezen' in inkomsten worden minder en minder. Afgelopen maand maar 6 euro onder de maand ervoor. De 900/maand haal ik bij lange na niet meer, maar een weg terug naar boven is ingezet. Als deze maand zo doorgaat komt er zo'n 20% bij tov vorige maand. :)
pi_117580699
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:19 schreef Blester het volgende:

[..]

Kan er ook echt niet tegen, maar ik ga niet moeilijk doen. Meteen dreigen met incasso, kost me al tijd zat. Daarbij reken ik alle uren mee die ik in de klant heb gestoken voor bellen / mailen / anders, de werkzaamheden, rente over het bedrag en de normale tarieven van de incassobureaus. Uiteindelijk gaat het bedrag wat de klant normaal moet betalen dan ongeveer 3 keer over de kop. Tja, moet hij maar normaal betalen. Maar gelukkig heb ik veel vaste en goede klanten, waardoor ik vrijwel altijd netjes betaald krijg. Bij maatwerk laat ik sowieso altijd vooruit betalen. Vaste klanten mogen bij mij achteraf betalen.

Dit was ook een vaste klant die eerder wel betaalde, helaas nu dus niet meer...
lol, niet dreigen met incasso. Dreigen dat we hadden achterhaald waar hij woonde en dat we hem even thuis op kwamen zoeken. Incasso doe ik niet aan. Dan moet ik hun ook nog betalen. Deze man was trouwens 2 maanden te laat en reageerde niet op onze mailtjes. Pas toen we hem benaderde op hyves en zeiden wat zijn adres was kon hij wel reageren. Wat een gast.
pi_117580787
Hier gaat het trouwens prima. Mijn adsense draait elke dag boven de 30 euro maar ben nu meer bezig affiliate. Veel verkocht de laatste tijd ^O^
pi_117583689
Voorlopig nog geen click hier terwijl ik normaal al rond de 5 zit, ik ga er vanuit dat er een storing is want de pageviews zijn wel boven het gemiddelde :)
pi_117584838
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:33 schreef WebBeestje het volgende:
Voorlopig nog geen click hier terwijl ik normaal al rond de 5 zit, ik ga er vanuit dat er een storing is want de pageviews zijn wel boven het gemiddelde :)
Lijkt elke dag wel raak inderdaad, paar maanden geleden ging het heerlijk gelijk op de hele dag en was het snachts dood. Nu loopt alles langzaam op t/m de volgende ochtend.

Denk een nieuw systeem ofzo, erg realtime is het niet meer.
pi_117585297
Hier gaat het prima hoor. Ik zit alweer aan de 10 euro.
pi_117586897
Ik op 1,85 (ongeveer gelijk aan afgelopen dagen rond deze tijd), maar eindig meestal bij 15 euro de volgende ochtend.

Met exact dezelfde sites had ik een maand geleden rond deze tijd meestal al 6/7 euro om savonds op 9,50 te eindigen en de volgende ochtend rond de 10.

Vandaar dat ik het zo vaag vind. Want de pageviews zijn ook allemaal gelijk gebleven (ook het verloop op de dag). Heb nu een RPM van 4 euro, maar het gemiddelde RPM van mijn sites is ongeveer 20 euro de afgelopen maanden. En morgenvroeg staat ie waarschijnlijk weer op 15-20 euro.
pi_117590784
Vandaag lijkt bij mij weer 'normaal' te zijn. Maar goed, het is nog geen 9 uur 's ochtends. :P Heb er wel goede hoop in dat het de komende dagen weer aantrekt, als ik nog een manier weet om youtube filmpjes subtiel te spammen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 15:54:42 #153
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_117595268
Clicks komen plots de laatste uren weer goed binnen, volgens mij zit er iemand bij Google een aantal Adsense-gebruikers te mindfucken ;)
pi_117595540
IRC-chan aangemaakt voor deze bazen

Gewoon voor de test, misschien is er wel animo voor.
Beetje slowchatten over je AdSense stats. :)

http://irc.fok.nl/adsense
  donderdag 4 oktober 2012 @ 18:18:57 #156
63192 ursel
pi_117595637
Er gebeurd niets daar. :')
  donderdag 4 oktober 2012 @ 18:44:54 #157
131603 Afwazig
Serious business
pi_117596456
IRC man, dat heb ik vroeger zo vaak gedaan. Beetje idle'n op zo`n channel :').
pi_117596492
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:44 schreef Afwazig het volgende:
IRC man, dat heb ik vroeger zo vaak gedaan. Beetje idle'n op zo`n channel :').
Daarom, lache man!
  donderdag 4 oktober 2012 @ 19:19:51 #159
340341 Blester
Membre très utile
pi_117597726
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:52 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

lol, niet dreigen met incasso. Dreigen dat we hadden achterhaald waar hij woonde en dat we hem even thuis op kwamen zoeken. Incasso doe ik niet aan. Dan moet ik hun ook nog betalen. Deze man was trouwens 2 maanden te laat en reageerde niet op onze mailtjes. Pas toen we hem benaderde op hyves en zeiden wat zijn adres was kon hij wel reageren. Wat een gast.
Heb nu een tussenoplossing met mijn klant gevonden, vergoeding voor een deel van de werkuren, maar het product niet afgenomen. Dit heeft hij binnen 5 minuten betaald, als de wil er is ....
pi_117613547
Toch ook maar eens een plaatje onder die banner aan de linkerkant gezet...
Wie 'm als eerste ziet mag klagen over de opmaak :D
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 00:22:37 #161
63192 ursel
pi_117613680
whehe :P
Danny wordt nog eens rijk van jullie. :')
pi_117614091
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:22 schreef ursel het volgende:
whehe :P
Danny wordt nog eens rijk van jullie. :')
Ja :D
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 07:59:10 #163
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_117617033
Ik krijg veel hits per dag op een bepaald artikel. Gezocht word op een woordengroep: Productnaam + Product. Ik kom dan binnen op 1 in google.

Voorbeeld:
Bic pen.
Zoek op "bic" de site van bic op 1
Zoek op "bic pen" mijn site op 1 (maar dan dus met een ander product)

Zal ik de product-site-eigenaar aanschrijven of hij wil adverteren? :)
pi_117618073
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 00:19 schreef MaGNeT het volgende:
Toch ook maar eens een plaatje onder die banner aan de linkerkant gezet...
Wie 'm als eerste ziet mag klagen over de opmaak :D
Beter dan die van JDx.. Maar ik mis een echte CTA er in.. En o met dit kanaal haal je je 2k niet lijkt mij :)
pi_117619104
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:09 schreef JDx het volgende:
Ik op 1,85 (ongeveer gelijk aan afgelopen dagen rond deze tijd), maar eindig meestal bij 15 euro de volgende ochtend.

Met exact dezelfde sites had ik een maand geleden rond deze tijd meestal al 6/7 euro om savonds op 9,50 te eindigen en de volgende ochtend rond de 10.

Vandaar dat ik het zo vaag vind. Want de pageviews zijn ook allemaal gelijk gebleven (ook het verloop op de dag). Heb nu een RPM van 4 euro, maar het gemiddelde RPM van mijn sites is ongeveer 20 euro de afgelopen maanden. En morgenvroeg staat ie waarschijnlijk weer op 15-20 euro.
Gistermiddag om 14uur een RPM van 4 euro en 1,85. Werd vanmorgen wakker en zoals verwacht dus 17,07 en een RPM van 15 euro. Blijft vaag hoor, blijf denken dat de pageviews en kliks niet gelijk lopen, aangezien dit nooit zo was en ik puur NL verkeer heb.
pi_117619153
Tering, met zo'n hoge RPM zat ik nu op copa cabana man :')
pi_117619277
Wat een drukte op het irc-kanaal. :P
pi_117622954
Ik zit met lekkere chicks te chatten op dat kanaal, thnx man
pi_117623042
Kijken hoe snel het nu druk wordt :')
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:29:08 #170
131603 Afwazig
Serious business
pi_117623200
Gebruiken jullie trouwens wel eens eens 728 x 15 met 4 links ad?

Ik heb die op 2 sites en gek genoeg zijn dat de enige ads waar op die sites zon beetje op geklikt wordt :').
pi_117623317
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:29 schreef Afwazig het volgende:
Gebruiken jullie trouwens wel eens eens 728 x 15 met 4 links ad?
[ afbeelding ]

Ik heb die op 2 sites en gek genoeg zijn dat de enige ads waar op die sites zon beetje op geklikt wordt :').
Ja daar maak ik veelvoudig gebruik van. Lage CPC maar wel veel kliks. Gewoon witte achtergrond met zwarte letters.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:39:06 #172
131603 Afwazig
Serious business
pi_117623465
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:32 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ja daar maak ik veelvoudig gebruik van. Lage CPC maar wel veel kliks. Gewoon witte achtergrond met zwarte letters.
Precies. Heb hetzelfde. Als het goed in de vormgeving van de website blend krijg je vaak kliks. Al zijn het maar kliks van +- 20 cent.
pi_117628466
De clicks op mijn 728x15 banner leveren ongeveer ¤0,40 op maar ik heb ze in een contrastkleur. Verder weer totaal anders dan gisteren rond deze tijd (duidelijk een storing omdat het uiteindelijk weer bij trok), nu een mooie CTR, RPM en de pageviews blijven wekelijks goed ontwikkelen :)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:33:44 #174
340341 Blester
Membre très utile
pi_117629395
Iemand hier toevallig interesse om een webshop met domein, betaald script en voorraad over te kopen? Is een webshop met telefoonhoezen voor een merk smartphone.
pi_117630029
ik bied 5 euro
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:54:07 #176
340341 Blester
Membre très utile
pi_117630064
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:53 schreef AciD_Nightmare het volgende:
ik bied 5 euro
Iets te weinig :)

:')
pi_117630459
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:54 schreef Blester het volgende:

[..]

Iets te weinig :)

:P
Was ook maar grapje. Ik heb zelf al een webshop met telefoonhoesjes :)
pi_117630469
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:33 schreef Blester het volgende:
Iemand hier toevallig interesse om een webshop met domein, betaald script en voorraad over te kopen? Is een webshop met telefoonhoezen voor een merk smartphone.
Waarom zet je nooit neer wat je verkoopt. Alsof dat boeit.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:06:59 #179
131603 Afwazig
Serious business
pi_117630602
Blester is vrij achterdochtig :').
pi_117630651
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:04 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja precies, je verkoopt sneller als er mensen kunnen zien wat voor site. En waarschijnlijk loopt ie toch niet goed. Anders zou je hem niet verkopen :P
pi_117632125
Nu moeten we weer DM-en en hopen dat ie reageert.. :P
pi_117633190
Acid, ik wil mijn project wel verkopen als er een mooi bod komt en het loopt niet slecht :)

Het ene moment denk ik van "verkopen die hap" en de andere keer "maandelijks meer inkomsten en er is meer uit te halen".

Wie heeft ervaring met als particulier bedrijven benaderen voor adverteren? Nemen ze een particulier serieus of is inschrijven bij de KvK een beter idee om daarna bedrijven te benaderen?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:31:58 #183
340341 Blester
Membre très utile
pi_117633494
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:04 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik geef mijn websites alleen weer bij interesse. Heb ik zo mijn redenen voor :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:08 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ja precies, je verkoopt sneller als er mensen kunnen zien wat voor site. En waarschijnlijk loopt ie toch niet goed. Anders zou je hem niet verkopen :P
Het is een webshop waar een script voor aangekocht en een domein en een voorraad, de webshop draait zelf niet. Er worden daarnaast vaak zat webshops verkocht die goede inkomsten behalen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Nu moeten we weer DM-en en hopen dat ie reageert.. :P
Reactie krijg je altijd :) Alleen DM-en als je interesse hebt, daarom ook dit bericht.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 18:42:27 #184
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_117635707
Ik heb nu dus een vrij simpel blogje gemaakt op wordpress.com die trekt zo'n 50 tot 150 bezoekers per uur. Is er een manier om de site over te zetten op een normale host en de bezoekers mee te nemen? De url is dus niet van mij. (https://********.wordpress.com/)
pi_117637658
Je zou op je .wordpress.com blog door kunnen gaan linken. Je kan je blog natuurlijk makkelijk overzetten naar eigen domein en host.

http://en.support.wordpress.com/site-redirect/

Als ik het goed lees kost het beetje geld, maar wel waard met zo'n 100 bezoekers per uur lijkt me. Eigen ads erop etc.
pi_117638302
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:59 schreef JDx het volgende:

[..]

Gistermiddag om 14uur een RPM van 4 euro en 1,85. Werd vanmorgen wakker en zoals verwacht dus 17,07 en een RPM van 15 euro. Blijft vaag hoor, blijf denken dat de pageviews en kliks niet gelijk lopen, aangezien dit nooit zo was en ik puur NL verkeer heb.
Denk dat ik hier op het ogenblik hetzelfde beleef, ziet er slecht uit voor vandaag. Hoop dat het bijtrekt deze nacht.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 20:48:04 #187
68091 borbit
pi_117640731
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Je zou op je .wordpress.com blog door kunnen gaan linken. Je kan je blog natuurlijk makkelijk overzetten naar eigen domein en host.

Als ik het goed lees kost het beetje geld, maar wel waard met zo'n 100 bezoekers per uur lijkt me. Eigen ads erop etc.
Ik heb het ge exporteerd en nu de posts aan het importeren op de andere wordpress site met reclame maar nog bijna geen bezoekers. Ik heb er geen 100 per uur maar tussen de 50 en 150 per dag. Ik zie dit nog steeds meer om te oefenen. Wil nog geen geld investeren.
pi_117641194
quote:
Item(s) $1,294.00
Shipping $0.00
Seller's Proceeds $1,294.00
------------------ ------------------
Total $1,294.00

Thank you for your business! We hope we can assist you with any future
escrow needs.
Onverwacht meevallertje op de vrijdag :)
pi_117641343
Zegt me helemaal niets, wat krijg jij daarvan? Waar is dit van?
pi_117641470
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:58 schreef JDx het volgende:
Zegt me helemaal niets, wat krijg jij daarvan? Waar is dit van?
www.escrow.com, domeinnaam/website verkocht?

oktober begon hier met een dip maar het is gelukkig weer bijgetrokken ^O^
pi_117641727
Domeinnaam, escrow.com inderdaad, alle escrow kosten voor de koper, hier gaat alleen nog $40 wire-transfer fee vanaf.

[ Bericht 56% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2012 21:08:14 ]
pi_117641889
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:48 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik heb het ge exporteerd en nu de posts aan het importeren op de andere wordpress site met reclame maar nog bijna geen bezoekers. Ik heb er geen 100 per uur maar tussen de 50 en 150 per dag. Ik zie dit nog steeds meer om te oefenen. Wil nog geen geld investeren.

Edit:
Zoooooooooo, spuit 11.

Kan trouwens zo snel geen kosten vinden?
pi_117641911
dubbel
pi_117648779
Ben eens aan het experimenteren met video-campagnes van AdWords.
Video van 1 oktober nog niet goedgekeurd, 1 indeling wordt echter wel weergegeven.

Andere 2 video-ads na 3 dagen nog steeds niet goedgekeurd en weergegeven omdat de indeling nog niet goedgekeurd is.

Of het nu goed- of afgekeurd wordt, ik ga niet dagen wachten.
Dat moet toch in maximaal enkele uren bekend kunnen zijn zodat ik aanpassingen kan doen. Als dat niet lukt hebben ze te weinig personeel.
Saldo in account is nu 0 en dat blijft het tot ze het opgelost hebben...

Heb een mail naar support gestuurd, dit gaat echt nergens over.

Dit kost AdSense gebruikers ook geld. Minder adverteerders die er in slagen hun advertenties online te krijgen = lagere biedingen = minder inkomsten.
pi_117651966
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 00:17 schreef MaGNeT het volgende:
Ben eens aan het experimenteren met video-campagnes van AdWords.
Video van 1 oktober nog niet goedgekeurd, 1 indeling wordt echter wel weergegeven.

Andere 2 video-ads na 3 dagen nog steeds niet goedgekeurd en weergegeven omdat de indeling nog niet goedgekeurd is.

Of het nu goed- of afgekeurd wordt, ik ga niet dagen wachten.
Dat moet toch in maximaal enkele uren bekend kunnen zijn zodat ik aanpassingen kan doen. Als dat niet lukt hebben ze te weinig personeel.
Saldo in account is nu 0 en dat blijft het tot ze het opgelost hebben...

Heb een mail naar support gestuurd, dit gaat echt nergens over.

Dit kost AdSense gebruikers ook geld. Minder adverteerders die er in slagen hun advertenties online te krijgen = lagere biedingen = minder inkomsten.
Dat zou niet mogen. Járen geleden had ik een campagne draaien waarvan 1 opgestelde advertentie het al dagen zeer goed deed. En precies die keurden ze later af, omdat het niet professioneel genoeg zou zijn. Er mankeerde echt niets aan en dan nog, ik moest het zelf betalen. Zoals hun voorstel was zag het er een stuk minder professioneel uit en liep het voor geen meter meer.

Mailen hielp wel qua communicatie, maar ze bleven voet bij stuk houden. Op een gegeven moment hingen ze aan de telefoon, maar toen was ik er al helemaal klaar mee, want inmiddels maanden verder.

Succes ermee.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 09:36:11 #196
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_117652637
14-sep.
Ongeldige activiteit
0,13 63,19

ohoh..
pi_117653220
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Domeinnaam, escrow.com inderdaad, alle escrow kosten voor de koper, hier gaat alleen nog $40 wire-transfer fee vanaf.
aangezien hij verkocht is kan je wel delen welke naam het was wellicht?
pi_117653580
Het weer is kl*te dus lekker binnen zitten om wat dingetjes van mijn project aan te pakken, positionering van banners kon hier en daar wat beter en ik ga proberen een affiliate pagina op te zetten voor bol. Ook de lopende affiliate 'partner' lijkt op weinig uit te draaien. Ik registreer wel clicks naar hun site maar tot op heden geen enkele nieuwe klant voor hun dus voor mij geen betaling. Dat is niet te controleren en toch krijgen ze zo gratis reclame via mijn project.
pi_117653592
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 10:29 schreef Skiet het volgende:

[..]

aangezien hij verkocht is kan je wel delen welke naam het was wellicht?
Nope, ik heb een NDA. Het was een .nl en ik heb er zelf een maand of tien geleden ¤165 voor betaald. Meer kan ik helaas niet zeggen.
pi_117653793
Wat betreft de cookiewet zie ik nog een leuk voorbeeld:

Om je beter van dienst te zijn maakt bol.com gebruik van cookies.

Het aantal websites dat wel voldoet is denk ik op een paar handen te tellen :)
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:15:20 #201
340341 Blester
Membre très utile
pi_117653866
Vandaag weer een compleet nieuwe website opgezet, ben benieuwd :) Begin er steeds sneller in te worden, waar ik vroeger nog een hele middag mee bezig was doe ik nu in minder dan een uur.
pi_117653978
Heh; en hoe zit dat met content enzo dan?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:22:02 #203
340341 Blester
Membre très utile
pi_117653993
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:21 schreef drumstickNL het volgende:
Heh; en hoe zit dat met content enzo dan?
Die reken ik niet mee binnen dat uur. Ik typ zelf al mijn content paketten, heb het over de rest :)
pi_117654706
Minder dan een uur. Dus je zou 40 websites per week kunnen maken. Gewoon elk mogelijk onderwerp en domein... moeten er wel een paar zijn die aanslaan dan. Of geldt bij website ook, kwaliteit boven kwantiteit...?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:18:17 #205
340341 Blester
Membre très utile
pi_117655132
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Minder dan een uur. Dus je zou 40 websites per week kunnen maken. Gewoon elk mogelijk onderwerp en domein... moeten er wel een paar zijn die aanslaan dan. Of geldt bij website ook, kwaliteit boven kwantiteit...?
Lees hierboven: content komt hier nog bij.

40 websites zou ik dus niet kunnen maken, of ik heb contentloze domeinen, daarnaast moet je bij het registreren wachten totdat de nameservers actief zijn. Kwaliteit staat sowieso bovenaan. Per week maak ik er zo'n 5 denk ik.

Ik heb nu bijvoorbeeld ruim 20 content pakketten liggen, die gaan allemaal online in de komende weken.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:06:36 #206
340341 Blester
Membre très utile
pi_117656404
Waar ik vanochtend trouwens overna zat te denken.

De volgende situatie:

Je wilt zelf een iPhone 5 kopen en je hebt een affiliate website waarbij je iPhone 5 smartphones verkoopt. Je koopt via jouw eigen affiliate link de iPhone 5 bij dit bedrijf, je krijgt hiervoor dan bijvoorbeeld ¤40,- (commissie). Indirect is dit gewoon ¤40,- korting op een aankoop die je sowieso wel wilt doen.

Is dit eigenlijk toegestaan? En hebben jullie dit ooit gedaan? De iPhone 5 dient slechts als voorbeeld.
pi_117656805
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:06 schreef Blester het volgende:

De volgende situatie:

Je wilt zelf een iPhone 5 kopen en je hebt een affiliate website waarbij je iPhone 5 smartphones verkoopt. Je koopt via jouw eigen affiliate link de iPhone 5 bij dit bedrijf, je krijgt hiervoor dan bijvoorbeeld ¤40,- (commissie). Indirect is dit gewoon ¤40,- korting op een aankoop die je sowieso wel wilt doen.

Is dit eigenlijk toegestaan? En hebben jullie dit ooit gedaan? De iPhone 5 dient slechts als voorbeeld.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:22:33 #208
340341 Blester
Membre très utile
pi_117656838
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:21 schreef JDx het volgende:

[..]

Hmmm? Lijkt me een redelijk normale vraag dit, met een goed voorbeeld.
pi_117657623
Ook een nieuwe site begonnen. Wordt 1 hoofdthema (over de grens) met een shitload aan pagina's over studeren, werken, wonen, reizen, vrijwilligerswerk in het buitenland. Soort Joho maar dan engelstalig.
Wordt deels langdurig hobby project maar ik ga elke pagina wel zo inrichten dat de focus keyword van de pagina een niche in zoekopdrachten serveert.

Ben benieuwd. Eerste site met Wordpress dus al aardig wat uurtjes bezig om vanalles uit te zoeken kwa plugins en themes e.d.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:04:48 #210
68091 borbit
pi_117658050
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:06 schreef Blester het volgende:

De volgende situatie:

en dan je klanten 20 euro korting bieden en de rest zelf pakken
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:06:46 #211
340341 Blester
Membre très utile
pi_117658107
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:04 schreef borbit het volgende:

[..]

Niet direct, had het meer over eigen gebruik.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:07:53 #212
68091 borbit
pi_117658139
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:06 schreef Blester het volgende:

[..]

Niet direct, had het meer over eigen gebruik.
ja ik dacht ff door. denk als je dit een keer doet het niet opvalt.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:10:32 #213
340341 Blester
Membre très utile
pi_117658226
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:07 schreef borbit het volgende:

[..]

ja ik dacht ff door. denk als je dit een keer doet het niet opvalt.
Maar het lijkt mij in dit geval toch niet erg, hun verkopen een product, die korting hadden ze ook moeten geven als iemand anders op mijn website zou kopen. Daarnaast maken hun sowieso op elk product winst, ongeacht de vergoeding. Daarnaast zit er niet zoals AdSense een tussenpersoon tussen.
pi_117659849
Ik heb het eens een keer oprecht perongeluk meegemaakt. Enkele dagen daarvoor had ik gecheckt of er wel clicks geregistreerd werden en vlak daarna kocht ik vanaf die website een (ander) product. Omdat ik nog binnen de cookie termijn viel (en dat niet besefte) werd het product onder mijn affiliate account geregistreerd. Geen problemen mee gehad, maar ging ook maar om enkele centen :)
pi_117660384
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:10 schreef Blester het volgende:

[..]

Maar het lijkt mij in dit geval toch niet erg, hun verkopen een product, die korting hadden ze ook moeten geven als iemand anders op mijn website zou kopen. Daarnaast maken hun sowieso op elk product winst, ongeacht de vergoeding. Daarnaast zit er niet zoals AdSense een tussenpersoon tussen.
Sommige affiliates doen er niet moeilijk over, andere wel. Ik zou even in de voorwaarden kijken of het gewoon navragen.
pi_117660619
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:04 schreef borbit het volgende:

[..]

Je weet niet wie je klanten zijn, dus je kan ze ook geen korting geven.
pi_117661816
Ter info :

Adword nieuwe account coupon beleid is gewijzigd. Eerst dien je nu 25 euro zelf te spenderen binnen de 31 dagen alvorens het gratis tegoed van de coupon wordt bijgeschreven op je account.

Voor de gratisaccounthoppers slecht nieuws natuurlijk.

Grtz
pi_117661915
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 16:17 schreef LiSTIago het volgende:
Ter info :

Adword nieuwe account coupon beleid is gewijzigd. Eerst dien je nu 25 euro zelf te spenderen binnen de 31 dagen alvorens het gratis tegoed van de coupon wordt bijgeschreven op je account.

Voor de gratisaccounthoppers slecht nieuws natuurlijk.

Grtz
Dan komt er bij Google ook minder binnen via AdSense, als mensen het daar juist voor gebruiken.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 16:22:50 #219
68091 borbit
pi_117661931
Hoe plaatsen jullie backlinks? Het is echt omslachtig om op allerlei site te registreren om een comment te plaatsen op een post over een vergelijkbaar onderwerp.
Ik heb ook wel eens dingen gezien over backlink generators. Maar dit leek me allemaal nogal nep en misschien meer kwaad als goed doen. Gebruikt iemand dit soort software?

[ Bericht 28% gewijzigd door borbit op 06-10-2012 16:28:53 ]
pi_117662237
Ik gebruik nooit software of andere zooi, gewoon alles zelf doen dan kan het sowieso geen kwaad.
pi_117662471
De beste backlinks zijn backlinks die door anderen worden geplaatst omdat ze enthousiast zijn over je site. Ik heb me nog nooit zorgen gemaakt om backlinks, uit luiheid maar ook omdat ik denk dat je uiteindelijk beter af bent zonder zo een kunstmatig opgehoogd linkprofiel.
pi_117675484
Is het positioneren van Google Adsense zoalgs hier gedaan wordt wel toegestaan? Dan heb ik het dus over de groene balk, het lijkt namelijk de menu, maar het is gewoon adsense. Wel slim :)
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 23:27:55 #223
68091 borbit
pi_117676294
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:06 schreef xaban06 het volgende:
Is het positioneren van Google Adsense zoalgs hier gedaan wordt wel toegestaan? Dan heb ik het dus over de groene balk, het lijkt namelijk de menu, maar het is gewoon adsense. Wel slim :)
Ik denk dat dat niet mag. Je mag je adsense er niet uit laten zien als onderdeel van de navigatie van de site.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 23:28:55 #224
68091 borbit
pi_117676337
Wat vinden jullie van deze video? Ik vind dat ie wel een punt heeft. Je kan beter iets wat niet geweldig is online hebben staan dan aan iets blijven werken zonder het ooit te publiceren. En het hoeft ook niet perfect te zijn denk ik. Er blijven toch soort van eindeloos nieuwe klanten komen. Dus als je iets wat niet goed was had. Is het niet zo dat er vervolgens niemand meer komt.

[ Bericht 23% gewijzigd door borbit op 07-10-2012 00:26:01 ]
pi_117676485
WTF???
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 23:34:06 #226
68091 borbit
pi_117676517
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:33 schreef JDx het volgende:
WTF???
?
pi_117683635
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 23:06 schreef xaban06 het volgende:
Nee dit mag inderdaad niet. Ik heb genoeg mensen gezien wiens account voor zoiets opgeheven werd.
pi_117683864
Oeh nee dat mag zeker niet... Los daarvan vraag ik me af of Google dit überhaupt tof vindt gezien het hoge "ads boven informatieve waarde" gehalte :)
pi_117683909
Mijn site had opeens mega veel bezoekers. 390 ipv 150.
pi_117683965
Ja kijk dan waar ze vandaan kwamen :P
pi_117683999
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 10:38 schreef JDx het volgende:
Mijn site had opeens mega veel bezoekers. 390 ipv 150.
Toch niet die met een groene navigatiebalk? :o
pi_117684027
:D
pi_117684167
Ben ook benieuwd, maar lig nog in bed :')
pi_117684649
Ik blijf benieuwd welke advertenties veel worden aangeklikt, gisteren zijn twee posities bovengemiddeld goed gegaan. Het probleem is dan dat je niet weet welke adverteerder het was geweest. Wat zou voor Google de reden zijn dat je niet kunt zien welke advertentie goed scoort?
pi_117684696
Webbeestje als je al die tijd die je verkloot met wat wel en niet geklikt wordt of wat je stats elk uur zijn nou gewoon bezig bent met websites en content maken dan lijkt me dat veel beter voor de inkomsten.
pi_117684717
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Webbeestje als je al die tijd die je verkloot met wat wel en niet geklikt wordt of wat je stats elk uur zijn nou gewoon bezig bent met websites en content maken dan lijkt me dat veel beter voor de inkomsten.
Daar vergis je denk ik in :) ik ben denk ik één van de weinige hier die de inkomsten haalt uit 1 project.
pi_117684773
Je bent één van de weinige die weinig inkomsten haalt uit 1 project :')
pi_117684805
ik ga eind deze maand wss voor het eerst innen :P, als ik jullie bedragen zo zie dan schaam ik me toch wel dat ik trots ben dat eind deze maand 90-100 euro word uitbetaald :D

maargoed heb dan ook geen website ofzo, genereer wat inkomsten uit een 5 tal videos op youtube ofzo.. :P
pi_117684987
Oh ja, dat adverteren onder die banner links was een groot succes.
7 kliks :')

Ter vergelijking, via AdWords heb ik voor hetzelfde budget 200 kliks.

Kan je bij FOK! ook "per klik" adverteren? Dan wil ik er nog wel eens wat geld aan wagen.
pi_117685019
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Je bent één van de weinige die weinig inkomsten haalt uit 1 project :')
Bijzonder, ik plaats hier al lange tijd niks meer over de inkomsten maar ze verschillen niet veel met die van jou. Jij haalt dus 'weinig' inkomsten met veel websites :')
pi_117685037
:o
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:44:23 #242
340341 Blester
Membre très utile
pi_117685093
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:40 schreef MaGNeT het volgende:
Oh ja, dat adverteren onder die banner links was een groot succes.
7 kliks :')

Ter vergelijking, via AdWords heb ik voor hetzelfde budget 200 kliks.

Kan je bij FOK! ook "per klik" adverteren? Dan wil ik er nog wel eens wat geld aan wagen.
Was toch al algemeen bekend dat adverteren op FOK! geen zin heeft :P

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:41 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Bijzonder, ik plaats hier al lange tijd niks meer over de inkomsten maar ze verschillen niet veel met die van jou. Jij haalt dus 'weinig' inkomsten met veel websites :')
Waarom zou je ruzie maken over wie de meeste inkomsten heeft? :')
pi_117685280
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:44 schreef Blester het volgende:

[..]

Was toch al algemeen bekend dat adverteren op FOK! geen zin heeft :P
Soms moet je dingen zelf ondervinden.
Wel jammer eigenlijk, als het kliks zou opleveren zou ik hier wel een paar weken een bannertje willen hebben op "pay per click" basis.
pi_117685307
Ik had ook 7 kliks trouwens :')
pi_117685348
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 10:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja kijk dan waar ze vandaan kwamen :P
Google... stond denk ik 1 dag op 1 ipv 2 ofzo. 242 via zoekwoord A en 56 via zoekwoord (not provided)...

Wel heerlijk, 43 euro op 1 dag, dat ga ik never nooit meer halen haha.
pi_117685381
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:52 schreef JDx het volgende:
Ik had ook 7 kliks trouwens :')
En ik vind ¤ 1,42 per klik net wat te gek gaan ;)
Bij AdWords kan je voor 5 cent of minder per klik nog wel wat doen.
pi_117685418
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:53 schreef JDx het volgende:

[..]

Google... stond denk ik 1 dag op 1 ipv 2 ofzo. 242 via zoekwoord A en 56 via zoekwoord (not provided)...

Wel heerlijk, 43 euro op 1 dag, dat ga ik never nooit meer halen haha.
Tuurlijk wel.
Voor iedereen die hier met AdSense bezig is: er is geen maximum aan het inkomen.
Dat moet je jezelf altijd voorhouden.

Als je 5000 per dag wil verdienen, is dat haalbaar. Dat weet ik zeker.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheFreshPrince op 07-10-2012 12:11:12 ]
pi_117685583
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En ik vind ¤ 1,42 per klik net wat te gek gaan ;)
Bij AdWords kan je voor 5 cent of minder per klik nog wel wat doen.
¤1,42 per klik is inderdaad duur maar bij Fok verschijnen de banners overal, ook op plekken waar waarschijnlijk geen/weinig interesse is voor de advertentie. Als ik in mijn sector bij Adwords hoog wil scoren moet ik rond de ¤1,00 CPC instellen máár dan komen de advertenties wel op plekken die een hogere CTR hebben.
pi_117685589
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Tuurlijk wel.
Voor iedereen die hier met AdSenses bezig is: er is geen maximum aan het inkomen.

Ik ga me er binnenkort 100% op richten om 100 euro per dag te halen ;)
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:03:42 #250
340341 Blester
Membre très utile
pi_117685632
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:01 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik ga me er binnenkort 100% op richten om 100 euro per dag te halen ;)
Hoeveel sites beheer je nu?
pi_117685836
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:03 schreef Blester het volgende:

[..]

Hoeveel sites beheer je nu?
17 sites op 4 domeinen.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:12:02 #252
340341 Blester
Membre très utile
pi_117685861
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:11 schreef JDx het volgende:

[..]

17 sites op 4 domeinen.
Waarom werk je met subdomeinen?
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:13:55 #253
131603 Afwazig
Serious business
pi_117685917
Subdomeinen kunnen prima zijn voor een kleine niche. Sowieso worden domeinnamen als SEO factor steeds minder belangrijk (zie ook updates laatste weken). Het kan alleen kut zijn als iemand het domein wilt kopen natuurlijk :P.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:14:56 #254
340341 Blester
Membre très utile
pi_117685953
Ik kies voor elk project een nieuw domein, ben ik toch wat meer van overtuigd.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:16:11 #255
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_117685988
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Tuurlijk wel.
Voor iedereen die hier met AdSense bezig is: er is geen maximum aan het inkomen.

Is mogelijk maar onrealistisch.. dan moet je fors meer users/viewers hebben als heel FOK bij elkaar/.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:19:50 #256
340341 Blester
Membre très utile
pi_117686093
Zelfs websites zoals nu.nl hebben geen 5k inkomsten per dag gok ik
pi_117686414
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:12 schreef Blester het volgende:

[..]

Waarom werk je met subdomeinen?
Omdat het gratis is en net zo goed werkt als gewone domeinen.

Al mijn goeie sites zijn subdomeinen. De sites waarvoor ik speciaal een domein heb gekocht lopen stroef.

Sta al met 5 subdomeinen op plek 1 of 2. Zie wikipedia maar, die staan zelfs op 1 met niet eens een subdomein, maar gewoon een file of map.
pi_117686502
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:16 schreef blup het volgende:

[..]

Is mogelijk maar onrealistisch.. dan moet je fors meer users/viewers hebben als heel FOK bij elkaar/.
Ben in april begonnen en zit nu al tussen 1200 en 2000 Euro per maand.
Werk ook nog eens 5 dagen in de week bij een werkgever.

5000 is een hoop op een dag maar het is niet onhaalbaar.
100 is zeker haalbaar, weet ik inmiddels.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:33:21 #259
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_117686526
Hoe doe je dat bij de belastingdienst eigenlijk?
pi_117686533
quote:
5s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:33 schreef blup het volgende:
Hoe doe je dat bij de belastingdienst eigenlijk?
Opgeven, box 1 (overige werkzaamheden), minus onkosten (adverteren, hosting, reiskosten en materialen voor filmpjes).
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:34:45 #261
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_117686569
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Opgeven, box 1, minus onkosten (adverteren, hosting, reiskosten en materialen voor filmpjes).
k, ik moet dat ook doen alhoewel het 70 euro per maand is ofzo. B-)
pi_117686605
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:34 schreef blup het volgende:

[..]

k, ik moet dat ook doen alhoewel het 70 euro per maand is ofzo. B-)
Als het weinig opbrengt zou het als hobby kunnen gelden.
Zet de kosten naast de inkomsten. Als dat tegen elkaar is weg te strepen dan betaal je niets.
pi_117686695
Met dat "5000 per dag" verhaal vertel ik het wat zwart-wit maar als je meer wil verdienen moet je er meer energie in steken. Het loont.
pi_117686769
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:37 schreef MaGNeT het volgende:
Met dat "5000 per dag" verhaal vertel ik het wat zwart-wit maar als je meer wil verdienen moet je er meer energie in steken. Het loont.
Heb idd een filmpje gezien van een aziaat ofzo die ook begon met 1,47 euro per maand en eindigde met 15.000 per maand ofzo. Gewoon door meer en meer sites te maken en meer moeite te doen.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:45:43 #265
340341 Blester
Membre très utile
pi_117687007
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:39 schreef JDx het volgende:

[..]

Heb idd een filmpje gezien van een aziaat ofzo die ook begon met 1,47 euro per maand en eindigde met 15.000 per maand ofzo. Gewoon door meer en meer sites te maken en meer moeite te doen.
Dat soort mensen zeggen dan hun baan op en zijn volledig afhankelijk van AdSense voor hun inkomsten, ik zou dat zeker niet willen.
pi_117687022
You have to gamble to win :)
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:48:13 #267
340341 Blester
Membre très utile
pi_117687082
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:46 schreef YoshiBignose het volgende:
You have to gamble to win :)
Ik zou dan sowieso zekerheid willen hebben, aangezien je alles ervan moet betalen. Ga maar eens een hypotheek afsluiten op basis van je AdSense inkomsten, mij niet gezien.
pi_117687199
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:48 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik zou dan sowieso zekerheid willen hebben, aangezien je alles ervan moet betalen. Ga maar eens een hypotheek afsluiten op basis van je AdSense inkomsten, mij niet gezien.
Hypotheek heb ik al :P
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:52:38 #269
340341 Blester
Membre très utile
pi_117687244
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hypotheek heb ik al :P
Niet op basis van je AdSense inkomsten neem ik aan?
pi_117687256
Lukt je ook niet, banken willen tegenwoordig op z'n minst 3 jaarcijfers zien (liefst nog door accountant) van je inkomsten. Dat is dus irritante van ondernemer zijn... je wordt er niet echt door geholpen. Huurhuisje voor mij dus maar :P tot ik een paar jaar stabiele inkomsten heb op papier.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:55:37 #271
340341 Blester
Membre très utile
pi_117687365
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Lukt je ook niet, banken willen tegenwoordig op z'n minst 3 jaarcijfers zien (liefst nog door accountant) van je inkomsten. Dat is dus irritante van ondernemer zijn... je wordt er niet echt door geholpen. Huurhuisje voor mij dus maar :P tot ik een paar jaar stabiele inkomsten heb op papier.
Ben bang dat je met AdSense nooit echt stabiel bent, je bent erg afhankelijk van de consument namelijk. Op een gegeven moment kan iemand een paar duizend euro aan promotie besteden en jouw websites laten zakken (= minder inkomsten), je onderwerp is niet meer interessant of achterhaald etc. Allemaal zaken waardoor je dus geen zekerheid hebt op een constant inkomen.
pi_117687407
Dat is waar, maar je kijkt natuurlijk naar het totaal plaatje. Je hebt verschillende inkomstenbronnen... als jij ieder jaar bijv. 40.000 weet te verdienen met adsense, affiliates en weet ik veel wat, dan kan je dus wel spreken van een stabiel inkomen en krijg je dus een hypotheek op basis van dat inkomen. Natuurlijk hou je het risico wat iemand in loondienst niet heeft... maar dat is het waard :)
pi_117687423
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:52 schreef Blester het volgende:

[..]

Niet op basis van je AdSense inkomsten neem ik aan?
Nee, ruim 3 jaar geleden, nog voor ik ooit van AdSense gehoord had.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:01:17 #274
340341 Blester
Membre très utile
pi_117687551
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is waar, maar je kijkt natuurlijk naar het totaal plaatje. Je hebt verschillende inkomstenbronnen... als jij ieder jaar bijv. 40.000 weet te verdienen met adsense, affiliates en weet ik veel wat, dan kan je dus wel spreken van een stabiel inkomen en krijg je dus een hypotheek op basis van dat inkomen. Natuurlijk hou je het risico wat iemand in loondienst niet heeft... maar dat is het waard :)
Om mijn eigen argument na heroverweging ook voor een deel tegen te spreken: in deze tijd ben je in loondienst ook niet zeker van een vast inkomen, maar ook hiervoor krijg je een hypotheek. In deze tijd heeft AdSense misschien zelfs nog meer zekerheid als het behouden van een baan in loondienst.
pi_117687941
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is altijd al zo, ik werkte 6 jaar geleden voor een jong bedrijf en ik heb toen een huis gekocht met dat inkomen, maar m'n baas kon geen huis kopen, omdat het bedrijf nog maar 2 jaar bestond.
pi_117688323
JA oke, maar tegenwoordig zullen ze nog terughoudender zijn ook al toon je jaarcijfers van de laatste drie jaar. Ondernemingen kunnen zo failliet, maar goed in loondienst kan je ook zo ontslagen worden tegenwoordig idd.
pi_117689089
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:19 schreef WebBeestje het volgende:
Ik blijf benieuwd welke advertenties veel worden aangeklikt, gisteren zijn twee posities bovengemiddeld goed gegaan. Het probleem is dan dat je niet weet welke adverteerder het was geweest. Wat zou voor Google de reden zijn dat je niet kunt zien welke advertentie goed scoort?
Wat denk je zelf, logisch toch. Anders kan je ze zelf benadere, zonder tussenkomst van Google.
pi_117689130
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:21 schreef YoshiBignose het volgende:
JA oke, maar tegenwoordig zullen ze nog terughoudender zijn ook al toon je jaarcijfers van de laatste drie jaar. Ondernemingen kunnen zo failliet, maar goed in loondienst kan je ook zo ontslagen worden tegenwoordig idd.
Maar dan krijg je wel WW.
pi_117695225
Voor een mogelijke samenwerking ben ik erg benieuwd of Adsense voor mij interessant is: Een kennis van me runt een lokale nieuwssite met zo'n 6000 bezoekers per dag (vrij veel vaste dagelijkse bezoekers) en zo'n 10.000-30.000 page views per dag. Er worden dagelijks zo'n 2 - 6 nieuwsberichten geplaatst, inhoudelijk vooral gericht op de activiteit van de hulpdiensten (politie, brandweer, ambulance). Nu loop ik rond met het idee om deze site compleet opnieuw op te zetten (fris ontwerp, aantal nieuwe features (ben zelf ontwerper / ontwikkelaar)) en er Adsense-advertenties in te plaatsen op één of enkele prominente plaatsen in elke pagina. Bijvoorbeeld tussen het nieuwsbericht en de reacties.

Wat zou zoiets ongeveer kunnen opleveren per maand? Zijn daar uitspraken over te doen? Een schatting zou ik erg op prijs stellen.
pi_117695394
Ergens tussen de 1 euro en de 10.000 euro per maand.

Als je bezoekers hebt die op ads klikken (zijn dus vaak de mensen die niet je site als vaste bezoeker bezoeken) kan het snel oplopen. Als je alleen maar vaste bezoekers hebt zal je weinig kliks krijgen. Die zijn namelijk al snel advertentie blind en zullen dus niet snel op advertenties klikken..
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_117695727
Kan je geen lokale adverteerders vinden?
pi_117696110
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:19 schreef Blester het volgende:
Zelfs websites zoals nu.nl hebben geen 5k inkomsten per dag gok ik
Ik denk van wel:

http://www.website-waarde.nl/nu.nl

Bij mijn project valt het lager uit dan ze daar aangeven, zal bij andere projecten niet veel anders zijn.
  zondag 7 oktober 2012 @ 16:34:22 #283
340341 Blester
Membre très utile
pi_117696158
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 16:33 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Ik denk van wel:

http://www.website-waarde.nl/nu.nl

Bij mijn project valt het lager uit dan ze daar aangeven, zal bij andere projecten niet veel anders zijn.
Jij gebruikt dit soort websites? :') Komop zeg....

Een van mijn domeinen met niets erop (geen goed domein) is ¤530,- waard, met dagelijks ruim ¤5 euro AdSense inkomsten terwijl er geen AdSense opstaan en terwijl het 0 bezoekers heeft :')_____!
  zondag 7 oktober 2012 @ 16:45:33 #284
340341 Blester
Membre très utile
pi_117696539
Die CPC tool van Adwords klopt ook voor geen meter hé, stond CPC van ¤20,- ofzo, levert het +- ¤0,80 op :')
pi_117696644
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 16:13 schreef RPG het volgende:
Ergens tussen de 1 euro en de 10.000 euro per maand.

Als je bezoekers hebt die op ads klikken (zijn dus vaak de mensen die niet je site als vaste bezoeker bezoeken) kan het snel oplopen. Als je alleen maar vaste bezoekers hebt zal je weinig kliks krijgen. Die zijn namelijk al snel advertentie blind en zullen dus niet snel op advertenties klikken..
Zit wat in. Maar advertentieblindheid geldt uiteraard voor veel (nieuws-)websites. Maar het zou dus eerder een kwestie van proberen zijn. Was ik al bang voor :)
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 16:22 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Kan je geen lokale adverteerders vinden?
Daar wordt op dit moment gebruik van gemaakt. Volgens mij iets van 50 euro per jaar per adverteerder voor een banner, stuk of 25 adverteerders. Misschien combineren met Adsense en gewoon beide doen?
  zondag 7 oktober 2012 @ 16:51:28 #286
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_117696730
Ik weet zo even niet wie er ook alweer bezig was over een wordpress blog over zetten naar eigen domein.
Maar dat schijnt dus 129 euro te moeten kosten :o
#teammaxbet
  zondag 7 oktober 2012 @ 16:56:34 #287
340341 Blester
Membre très utile
pi_117696950
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 16:51 schreef Maxbet het volgende:
Ik weet zo even niet wie er ook alweer bezig was over een wordpress blog over zetten naar eigen domein.
Maar dat schijnt dus 129 euro te moeten kosten :o

Waarom start je dan ook een blog.wordpress :') Ik snap die mensen niet die niet gewoon voor 2 euro een domein kopen..
  zondag 7 oktober 2012 @ 17:06:00 #288
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_117697308
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 16:56 schreef Blester het volgende:

[..]

Waarom start je dan ook een blog.wordpress :') Ik snap die mensen niet die niet gewoon voor 2 euro een domein kopen..
Ik ben dus nu even bezig met wat spelen op zo'n blogje, dadelijk maak ik een export en wis ik verder alles, opzich wel handig aangezien ik geen zin had op xammp oid op localhost te draaien
#teammaxbet
  zondag 7 oktober 2012 @ 17:11:20 #289
340341 Blester
Membre très utile
pi_117697523
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 17:06 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Ik ben dus nu even bezig met wat spelen op zo'n blogje, dadelijk maak ik een export en wis ik verder alles, opzich wel handig aangezien ik geen zin had op xammp oid op localhost te draaien
Wat dacht je van een testdomein? Ik heb op mijn testdomein veel verschillende CMS systemen draaien waar ik alles in kan testen e.d. Veel gemakkelijk dan localhost
  zondag 7 oktober 2012 @ 17:21:32 #290
131603 Afwazig
Serious business
pi_117697875
Ik maak gewoon een subdomein aan en test daar dingen op.
  zondag 7 oktober 2012 @ 17:35:03 #291
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_117698317
klopt, komt er in de toekomst ook, maar gewoon om nu even snel wat te testen was het wel fijn.

Ik trek gewoon die export eruit en zet die op het goede domein volgend weekend er weer in, en dan is dat ook gefixt.
#teammaxbet
  zondag 7 oktober 2012 @ 18:14:08 #292
340341 Blester
Membre très utile
pi_117699803
Iemand met een webshop in Apple producten? Zelf heb ik een grote voorraad Apple oortjes, Apple USB laders en Apple stroomladers (import) en ga er denk ik toch zelf niets mee doen.
pi_117700133
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:14 schreef Blester het volgende:
Iemand met een webshop in Apple producten? Zelf heb ik een grote voorraad Apple oortjes, Apple USB laders en Apple stroomladers (import) en ga er denk ik toch zelf niets mee doen.
Ik denk dat je "Apple" oordopjes bedoelt?
pi_117700233
Even volgen. Ik ben van plan om me de komende tijd hier ook in te gaan verdiepen. Ik heb me tot op heden alleen beziggehouden met het verkopen van ruimte voor het plaatsen van backlinks op sites met een hoge PR en dat verdient erg goed, en ik denk dat Adsense daar een mooie aanvulling op kan vormen. Komende week wil ik de eerste vijf sites in de lucht gaan brengen :)
  zondag 7 oktober 2012 @ 18:54:36 #295
340341 Blester
Membre très utile
pi_117701201
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:23 schreef Skiet het volgende:

[..]

Ik denk dat je "Apple" oordopjes bedoelt?
Zie de "import", inderdaad "Apple" dus. Maar ik heb de originele producten en deze, je ziet geen verschil en je hoort ook geen verschil
pi_117703131
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:54 schreef Blester het volgende:

[..]

Zie de "import", inderdaad "Apple" dus. Maar ik heb de originele producten en deze, je ziet geen verschil en je hoort ook geen verschil
Nee, dat snap ik. Bepaalde producten is het verschil vrijwel niet waar te nemen en/of te horen. Maar het is toch wel zo netjes om dit aan te geven. Import wil niet zeggen dat het nep is.
  zondag 7 oktober 2012 @ 20:00:32 #297
131603 Afwazig
Serious business
pi_117703737
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:26 schreef Fomalhaut het volgende:
Even volgen. Ik ben van plan om me de komende tijd hier ook in te gaan verdiepen. Ik heb me tot op heden alleen beziggehouden met het verkopen van ruimte voor het plaatsen van backlinks op sites met een hoge PR en dat verdient erg goed, en ik denk dat Adsense daar een mooie aanvulling op kan vormen. Komende week wil ik de eerste vijf sites in de lucht gaan brengen :)
Verkopen van backlinks gaat tegen het beleid van Google in.
pi_117704394
quote:
Pas maar op met namaakartikelen, voor je het weet is er inbeslagname en een forse boete wegens een economisch delict.
  zondag 7 oktober 2012 @ 20:39:40 #299
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_117705891
Ik denk dat ik mijn niche heb gevonden, nu nog nieuwe hosting.
Iemand ervaring met Versio resellerpakketten?
En dan met name de snelheid en uptime?
#teammaxbet
pi_117706838
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:00 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Verkopen van backlinks gaat tegen het beleid van Google in.
Ik houd het gescheiden ;)
  zondag 7 oktober 2012 @ 20:55:56 #301
131603 Afwazig
Serious business
pi_117706942
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:54 schreef Fomalhaut het volgende:

[..]

Ik houd het gescheiden ;)
Ook zonder Adsense gaat het tegen het beleid van Google in. Als je geen nofollow gebruikt voor betaalde links op je website riskeer je een penalty.

http://searchengineland.c(...)erank-penalty-131615
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')