abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117535416
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 00:54 schreef zomer86 het volgende:

[..]

Dit is niet de randjes van het beleid verkennen, want dit mag gewoon. De advertenties staan niet in een floating box, maar het is de content die zal gaan bewegen. Gewoon een statische Adsense advertentie.
Dat dacht ik dus ook :) nu moet ik nog uitzoeken hoe ik hetzelfde kan gaan doen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 07:58:44 #104
340341 Blester
Membre très utile
pi_117535708
Pffff, hatelijk als klanten niet gewoon normaal betalen. Nu weer dat hele gedoe voor een klant...
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_117535750
Je bedoelt een klant waar jij een website voor gemaakt hebt? Tja, dat klanten later betalen is toch vrij normaal tegenwoordig :P
Facts don't care about your feelings
pi_117535760
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 00:54 schreef zomer86 het volgende:

[..]

Dit is niet de randjes van het beleid verkennen, want dit mag gewoon. De advertenties staan niet in een floating box, maar het is de content die zal gaan bewegen. Gewoon een statische Adsense advertentie.
Ondanks dat er niet direct een regel is die zegt dat het niet mag heb je er weinig aan als je AdSense account disabled is omdat men het niet netjes vond.

Internet en ook het AdSense product forum staat vol met mensen die een uitgeschakeld account hebben en vonden dat ze net binnen de regels opereerden.

Ik zou het risico niet willen lopen voor die paar extra knaken.

Maar ja, zo denk ik dan he ;)

edit: Alhoewel, als ik dit lees lijkt het legaal en heb je gelijk:

http://support.google.com(...)hl=en&answer=1354742

[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 03-10-2012 08:10:54 ]
pi_117535814
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 07:11 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook :) nu moet ik nog uitzoeken hoe ik hetzelfde kan gaan doen.
post je hier tzt ook je brief? die in de op is vast alweer achterhaald...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  woensdag 3 oktober 2012 @ 08:15:18 #108
340341 Blester
Membre très utile
pi_117535854
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 08:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Je bedoelt een klant waar jij een website voor gemaakt hebt? Tja, dat klanten later betalen is toch vrij normaal tegenwoordig :P
Zijn maanden overheen gegaan, opeens ontkent de klant dat ik ooit werkzaamheden voor hem heb gedaan :')
pi_117536147
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 08:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ondanks dat er niet direct een regel is die zegt dat het niet mag heb je er weinig aan als je AdSense account disabled is omdat men het niet netjes vond.

Internet en ook het AdSense product forum staat vol met mensen die een uitgeschakeld account hebben en vonden dat ze net binnen de regels opereerden.

Ik zou het risico niet willen lopen voor die paar extra knaken.

Maar ja, zo denk ik dan he ;)

edit: Alhoewel, als ik dit lees lijkt het legaal en heb je gelijk:

http://support.google.com(...)hl=en&answer=1354742
Dat is weeral uitgeklaard, thx voor de link, niet dat ik het ga implementeren maar is goed om weten.
pi_117536172
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 08:11 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

post je hier tzt ook je brief? die in de op is vast alweer achterhaald...
Zal niet zo'n vaart lopen want het mag gewoon :)
pi_117536670
:D
pi_117537069
Dat Leidens Ontzet is niet goed voor je... kliks vielen ook al tegen...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:57:31 #113
131603 Afwazig
Serious business
pi_117539104
Google heeft de Quality Guidelines vernieuwd: http://support.google.com(...)hl=en&answer=35769#3

Vooral dit stuk over het linken van en naar pagina's is interessant omdat we het er gister nog over hadden.

http://support.google.com(...)y?hl=en&answer=66356

The following are examples of link schemes which can negatively impact a site's ranking in search results:
• Buying or selling links that pass PageRank. This includes exchanging money for links, or posts that contain links; exchanging goods or services for links; or sending someone a free product in exchange for them writing about it and including a link
• Excessive link exchanging ("Link to me and I'll link to you")
• Linking to web spammers or unrelated sites with the intent to manipulate PageRank
• Building partner pages exclusively for the sake of cross-linking
• Using automated programs or services to create links to your site
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:05:38 #114
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_117539338
Valt zo'n service als AddThis daar ook onder? :o
pi_117539420
Ik vind dit hele AdSense dingetje echt zo leuk de laatste tijd, haal er echt voldoening uit, denk dat ik de gok maar ga wagen om een dag minder te werken.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:19:35 #116
131603 Afwazig
Serious business
pi_117539738
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:05 schreef ursel het volgende:
Valt zo'n service als AddThis daar ook onder? :o
Hoe bedoel je dat? Addthis zijn toch die Social Buttons?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:22:16 #117
63192 ursel
pi_117539809
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:19 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Addthis zijn toch die Social Buttons?
Ja, maar dat valt toch niet onder service to create links to your website?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:25:33 #118
131603 Afwazig
Serious business
pi_117539923
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:22 schreef ursel het volgende:

[..]

Ja, maar dat valt toch niet onder service to create links to your website?
Nee tuurlijk niet. :P
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:33:57 #119
131603 Afwazig
Serious business
pi_117540150
Haha, had toch pas een kleine microniche site gemaakt voor ongeveer 250 exacte zoekopdrachten per maand? Heb vandaag mijn 1e click van 55 cent :') :D.

Die site bleef maar in mijn hoofd zitten dus toen maar in een uur of 2/3 gemaakt om er vanaf te zijn op een subdomein. Toch al 55 cent verdiend voor 3 uur werk. :')
pi_117540187
goede roi hoor :Y

over deze tegenstrijdigheid:

quote:
Also, to allow scrolling, publishers may place ads in a static frame while the primary content of the site is in a secondary frame.
vs
quote:
Some examples of unacceptable modifications include:

Placing Google ads in a "floating box" in which ads scroll, hover, or expand over the webpage.
een adsense medewerker zegt:
quote:
You may have ads scrolling down as long as it does not overlap the content
of your site or interfere with the user experience.

Sincerely,
Andy

The Google AdSense Team
het mag dus wel, ook een floating box, zolang het aan de zijkant van je pagina staat en niks overlapt...
pi_117540435
Maar dat is precies hetzelfde als waarvoor mensen een waarschuwing hebben gekregen...
pi_117540475
Ik denk dat ze bedoelen dat je wel een box met de ad mag hebben, maar dat die niet mee mag scrollen. Wat wel mag is dat het blok van je content scrollt, ipv de hele pagina.
pi_117540538
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:44 schreef CasB het volgende:
maar dat die niet mee mag scrollen.
"You may have ads scrolling down"
:9
pi_117540562
Nou als het mag, dan gaan we dat maar doen he :D
pi_117540893
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:46 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

"You may have ads scrolling down"
:9
uitleg:
1. Je mag dus ads(ad-blocken) tegenkomen terwijl je naar beneden scrolt.
2. Je mag dus ads de hele tijd in beeld zien terwijl je naar beneden scrolt.

???
pi_117540936
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:57 schreef Afwazig het volgende:
Google heeft de Quality Guidelines vernieuwd: http://support.google.com(...)hl=en&answer=35769#3

Vooral dit stuk over het linken van en naar pagina's is interessant omdat we het er gister nog over hadden.

http://support.google.com(...)y?hl=en&answer=66356

The following are examples of link schemes which can negatively impact a site's ranking in search results:
• Buying or selling links that pass PageRank. This includes exchanging money for links, or posts that contain links; exchanging goods or services for links; or sending someone a free product in exchange for them writing about it and including a link
• Excessive link exchanging ("Link to me and I'll link to you")
• Linking to web spammers or unrelated sites with the intent to manipulate PageRank
• Building partner pages exclusively for the sake of cross-linking
• Using automated programs or services to create links to your site
lol dat is al jaren zo :D Maar toch blijft het gewoon helpen hoor.

En btw over die floating box. Waarom zou je de gok wagen om dat de doen.

ten eerste: het is zwaar irritant als bezoeker
ten tweede: Je weet niet geheel zeker dat het mag

Dus gewoon niet doen. Beter besteed je je tijd om meer bezoekers te trekken naar je website = meer omzet.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:00:17 #127
131603 Afwazig
Serious business
pi_117541009
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:58 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

lol dat is al jaren zo :D Maar toch blijft het gewoon helpen hoor.

En btw over die floating box. Waarom zou je de gok wagen om dat de doen.

ten eerste: het is zwaar irritant als bezoeker
ten tweede: Je weet niet geheel zeker dat het mag

Dus gewoon niet doen. Beter besteed je je tijd om meer bezoekers te trekken naar je website = meer omzet.
Ja klopt maar ze hebben wel wat dingen veranderd met voorbeelden enzo. Dit was eerder niet zo waardoor er nog veel open lag voor interpretatie.
pi_117541390
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:00 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Ja klopt maar ze hebben wel wat dingen veranderd met voorbeelden enzo. Dit was eerder niet zo waardoor er nog veel open lag voor interpretatie.
Is maar goed dat google eens wat opener is. Altijd dat vage gedoe. Als publisher wil je weten waar je aan toe bent :)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:12:49 #129
131603 Afwazig
Serious business
pi_117541398
Dit dus.

quote:
Google Webmaster Guidelines updated
Tuesday, October 02, 2012 at 10:26 AM
Webmaster level: All

Today we’re happy to announce an updated version of our Webmaster Quality Guidelines. Both our basic quality guidelines and many of our more specific articles (like those on links schemes or hidden text) have been reorganized and expanded to provide you with more information about how to create quality websites for both users and Google.

The main message of our quality guidelines hasn’t changed: Focus on the user. However, we’ve added more guidance and examples of behavior that you should avoid in order to keep your site in good standing with Google’s search results. We’ve also added a set of quality and technical guidelines for rich snippets, as structured markup is becoming increasingly popular.

We hope these updated guidelines will give you a better understanding of how to create and maintain Google-friendly websites.
pi_117541929
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 07:58 schreef Blester het volgende:
Pffff, hatelijk als klanten niet gewoon normaal betalen. Nu weer dat hele gedoe voor een klant...
Ik heb vroeger ook website gemaakt voor klanten. Altijd lang wachten op je geld. Gasten moeten bedreigen via hyves voordat ze pas betaalden :r Dat doe ik dus niet meer.
pi_117543939
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:29 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ik heb vroeger ook website gemaakt voor klanten. Altijd lang wachten op je geld. Gasten moeten bedreigen via hyves voordat ze pas betaalden :r Dat doe ik dus niet meer.
IP van klant white-listen en melden dat de site up gaat na betaling.
pi_117543998
quote:

[..]

Zelfde hier gehad, tot op heden heeft hij niet betaald.
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_117551934
Ik maak het ook af en toe mee. Je kunt niets anders doen dan zo vervelend mogelijk gaan doen (bellen rond etenstijd etc.) totdat men er flauw van is en uiteindelijk gaat betalen.
pi_117553474
Ik begin me steeds meer af te vragen in hoeverre AdWords negatieve invloed heeft op je organic ranking.

Website 1 was vanaf het begin voorzien van AdWords en scoorde 'slecht' in de organic zoekresultaten. AdWords gestopt en nu komen er opeens bezoekers 'organic' binnen.

Website 2 werd binnen een paar uur geïndexeerd en stond ook meteen redelijk hoog. Na een paar dagen heb ik AdWords erop gezet omdat ik nog wat saldo had. Na de laatste crawl is mijn website nergens meer te bekennen in de 'organic' zoekresultaten...

Wat denken jullie?
pi_117553532
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:36 schreef eaglejohn het volgende:
Ik begin me steeds meer af te vragen in hoeverre AdWords negatieve invloed heeft op je organic ranking.
niet, wat zou het voordeel voor google zijn?
dat van website 2 is ook een bekend fenomeen en staat los van adwords.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:37:57 #136
131603 Afwazig
Serious business
pi_117553534
Dat ligt dan aan andere factoren. Adwords heeft helemaal niks met de organische resultaten te maken en heeft ook 0 invloed.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:19:01 #137
340341 Blester
Membre très utile
pi_117557255
quote:

[..]

Kan er ook echt niet tegen, maar ik ga niet moeilijk doen. Meteen dreigen met incasso, kost me al tijd zat. Daarbij reken ik alle uren mee die ik in de klant heb gestoken voor bellen / mailen / anders, de werkzaamheden, rente over het bedrag en de normale tarieven van de incassobureaus. Uiteindelijk gaat het bedrag wat de klant normaal moet betalen dan ongeveer 3 keer over de kop. Tja, moet hij maar normaal betalen. Maar gelukkig heb ik veel vaste en goede klanten, waardoor ik vrijwel altijd netjes betaald krijg. Bij maatwerk laat ik sowieso altijd vooruit betalen. Vaste klanten mogen bij mij achteraf betalen.

Dit was ook een vaste klant die eerder wel betaalde, helaas nu dus niet meer...
pi_117557602
Is niet zo vreemd hé tegenwoordig...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:43:14 #139
340341 Blester
Membre très utile
pi_117558498
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Is niet zo vreemd hé tegenwoordig...
Mwah, sowieso van vaste klanten verwacht ik het niet, die tijden normaal hebben betaald. Misschien komt het door de slechte tijd, maar bestel dan gewoon NIETS of koop niets over. Maar mensen kosten laten maken en dan niet betalen is zwak.
pi_117559169
Tja maar als jij verwacht dat jouw klant deze maand betaalt en dat gebeurt niet, dan kan hij daardoor bijv. jou weer niet betalen en zo gaat het door en door, vooral bij de kleine ondernemingen zie je dat. De vaste lasten (hypotheek etc.) lopen gewoon door dus die moeten eerst betaald worden.

Je moet er wel goed op zitten hoor daar niet van, mensen schrikken niet eens meer als ze laatste aanmaning zien. Heb zelf nog nooit een aanmaning hoeven sturen of een incassobureau. Zijn ook dieven.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:28:52 #141
340341 Blester
Membre très utile
pi_117561014
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja maar als jij verwacht dat jouw klant deze maand betaalt en dat gebeurt niet, dan kan hij daardoor bijv. jou weer niet betalen en zo gaat het door en door, vooral bij de kleine ondernemingen zie je dat. De vaste lasten (hypotheek etc.) lopen gewoon door dus die moeten eerst betaald worden.

Je moet er wel goed op zitten hoor daar niet van, mensen schrikken niet eens meer als ze laatste aanmaning zien. Heb zelf nog nooit een aanmaning hoeven sturen of een incassobureau. Zijn ook dieven.
No cure no pay werken die :)

Net opeens een mail van de klant, dit keer was het opeens een heel normaal mailtje waarin hij het nogmaals gaat bekijken. Terwijl het er eerst wel anders aan toen ging met deze klant. Ik zal wel zien :) Blijkbaar was het tonen dat ik in mijn recht stond ditmaal genoeg.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:30:37 #142
63192 ursel
pi_117561102
Voor een doordeweekse dag toch een behoorlijke uitschieter. :o
Bijna dubbelle als anders. En dat haal ik normaal alleen in het weekend *O*
pi_117579063
Zo goed als het vorige maand ging, zo slecht gaat het nu. ;( Nog wel gemiddeld boven de 1 euro per dag, maar dat moet meer worden. Hopelijk heb ik komend weekend wat tijd en zin om er wat aan te gaan doen. :P
pi_117579401
Het is hier ook een stuk minder, had na een geweldig einde van september juist gehoopt op een 'goed begin is het halve werk' in oktober, maar niets is minder waar.

Het begint erg matig. Grootste boosdoener is mijn beste site die van nr 1 naar nr 2 is verschoven in Google.

Gister was redelijk, maar nog onder mijn schema en woensdag is over het algemeen één van de beste dagen.
pi_117579643
Zien mensen in dit topic het zitten om een IRC-chan te fixen op de Fok!-server? Beetje idlen, beetje met stats pronken en elkaar sneller kunnen helpen? :)

Mijn 'verliezen' in inkomsten worden minder en minder. Afgelopen maand maar 6 euro onder de maand ervoor. De 900/maand haal ik bij lange na niet meer, maar een weg terug naar boven is ingezet. Als deze maand zo doorgaat komt er zo'n 20% bij tov vorige maand. :)
pi_117580699
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:19 schreef Blester het volgende:

[..]

Kan er ook echt niet tegen, maar ik ga niet moeilijk doen. Meteen dreigen met incasso, kost me al tijd zat. Daarbij reken ik alle uren mee die ik in de klant heb gestoken voor bellen / mailen / anders, de werkzaamheden, rente over het bedrag en de normale tarieven van de incassobureaus. Uiteindelijk gaat het bedrag wat de klant normaal moet betalen dan ongeveer 3 keer over de kop. Tja, moet hij maar normaal betalen. Maar gelukkig heb ik veel vaste en goede klanten, waardoor ik vrijwel altijd netjes betaald krijg. Bij maatwerk laat ik sowieso altijd vooruit betalen. Vaste klanten mogen bij mij achteraf betalen.

Dit was ook een vaste klant die eerder wel betaalde, helaas nu dus niet meer...
lol, niet dreigen met incasso. Dreigen dat we hadden achterhaald waar hij woonde en dat we hem even thuis op kwamen zoeken. Incasso doe ik niet aan. Dan moet ik hun ook nog betalen. Deze man was trouwens 2 maanden te laat en reageerde niet op onze mailtjes. Pas toen we hem benaderde op hyves en zeiden wat zijn adres was kon hij wel reageren. Wat een gast.
pi_117580787
Hier gaat het trouwens prima. Mijn adsense draait elke dag boven de 30 euro maar ben nu meer bezig affiliate. Veel verkocht de laatste tijd ^O^
pi_117583689
Voorlopig nog geen click hier terwijl ik normaal al rond de 5 zit, ik ga er vanuit dat er een storing is want de pageviews zijn wel boven het gemiddelde :)
pi_117584838
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:33 schreef WebBeestje het volgende:
Voorlopig nog geen click hier terwijl ik normaal al rond de 5 zit, ik ga er vanuit dat er een storing is want de pageviews zijn wel boven het gemiddelde :)
Lijkt elke dag wel raak inderdaad, paar maanden geleden ging het heerlijk gelijk op de hele dag en was het snachts dood. Nu loopt alles langzaam op t/m de volgende ochtend.

Denk een nieuw systeem ofzo, erg realtime is het niet meer.
pi_117585297
Hier gaat het prima hoor. Ik zit alweer aan de 10 euro.
pi_117586897
Ik op 1,85 (ongeveer gelijk aan afgelopen dagen rond deze tijd), maar eindig meestal bij 15 euro de volgende ochtend.

Met exact dezelfde sites had ik een maand geleden rond deze tijd meestal al 6/7 euro om savonds op 9,50 te eindigen en de volgende ochtend rond de 10.

Vandaar dat ik het zo vaag vind. Want de pageviews zijn ook allemaal gelijk gebleven (ook het verloop op de dag). Heb nu een RPM van 4 euro, maar het gemiddelde RPM van mijn sites is ongeveer 20 euro de afgelopen maanden. En morgenvroeg staat ie waarschijnlijk weer op 15-20 euro.
pi_117590784
Vandaag lijkt bij mij weer 'normaal' te zijn. Maar goed, het is nog geen 9 uur 's ochtends. :P Heb er wel goede hoop in dat het de komende dagen weer aantrekt, als ik nog een manier weet om youtube filmpjes subtiel te spammen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 15:54:42 #153
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')