Woeiquote:Op maandag 24 september 2012 18:10 schreef Kyara het volgende:
Ik wil ook nog graag jompels voor mijn 16 weken mijlpaal en daarmee het afscheid van de blauwe kannen.
Dat advies kreeg ze in deel 1018 ook alquote:Op maandag 24 september 2012 19:17 schreef Kyara het volgende:
Wat Fieder zegt inderdaad. Ik zou eerst nog een test doen. Is die weer negatief dan ben je niet zwanger. Als je klachten blijven dan even langs de ha inderdaad.
hardleers?quote:Op maandag 24 september 2012 19:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat advies kreeg ze in deel 1018 ook al
U vraagt wij draaienquote:Op maandag 24 september 2012 18:10 schreef Kyara het volgende:
Ik wil ook nog graag jompels voor mijn 16 weken mijlpaal en daarmee het afscheid van de blauwe kannen.
Mijn beeb heeft de afgelopen week pas het fenomeen ''lekker op de blaas van mama stampen'' uitgevonden .. Maar nu begrijp ik jullie wel dat je 100 keer in een nacht naar de plee moetquote:Op maandag 24 september 2012 19:12 schreef Fieder het volgende:
Ik werd net in mn blaas geschoptnog niet heel hard hoor maar ik voelde het wel en moest meteen plassen. Begint dat nu al
![]()
(door de baby dus he)
Het was eerst wel de planning, maar moeders en partner zijn er bij, dat is wel genoeg lijkt me, kan niet wachten op het telefoontje zodat ik er naartoe kan om m'n kleine nichtje te zienquote:Op maandag 24 september 2012 19:55 schreef freecell het volgende:
Oeh, spannend joh! En wat lang is ze dan ook al bezig, pffffff.
Ik geloof ook niet dat het normaal heel gebruikelijk is om een broer bij de bevalling te hebben, dat scheelt(is maar goed ook, ik heb 5 broers, beetje druk, hihi)
Spannend zeg! Ik hoop dat het laatste deel vlot mag gaanquote:Op maandag 24 september 2012 20:03 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Het was eerst wel de planning, maar moeders en partner zijn er bij, dat is wel genoeg lijkt me, kan niet wachten op het telefoontje zodat ik er naartoe kan om m'n kleine nichtje te zien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou hequote:Op maandag 24 september 2012 20:04 schreef Fieder het volgende:
Studiotje wat spannend joh!!
Isis fijn dat de meting goed was. Zal nog wel spannend blijven zeg![]()
Enf in de top 10![]()
Heb net za 6 oktober geslachtsbepaling ingeplandhopen dat ie er goed voor ligt! Spannenddddd.
Oh, thx for askingquote:Op maandag 24 september 2012 20:09 schreef Kyara het volgende:
twinkle, lastig dit soort dingen. Mijn advies is bij twijfel bellen.
Coco, hoe gaat het met jou? Nog last van je rug?
quote:Op maandag 24 september 2012 20:13 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, thx for askingNou, wat hierboven staat dus
En Twink, ik zou ook even bellen als je het niet helemaal vertrouwt. Vind het zelf ook altijd lastig om te bellen (voel me snel een soort hypochonder), maar als ik het zelf niet ben die twijfelt, is het antwoord oh zo duidelijk: bellen!
Puur toeval & awesome timing van jouw kantquote:Op maandag 24 september 2012 20:16 schreef Kyara het volgende:
[..]ik dacht dat je op mijn vraag reageerde
Goed dat je toch gebeld hebt en inderdaad morgen even aankaarten.
Schuldig, mjah nog niet maar straks vast wel. Wel een beetje naar Midas omdat ik er nu veel minder met hem op uit kan.
Fijn dat je morgen toch al naar de gyn moet, kun je het er meteen even over hebben inderdaadquote:Op maandag 24 september 2012 20:11 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hier nog steeds rugpijn, maar ik vermoed dat de beeb wat is ingedaald ofzo, icm verweking. Pijn wordt erger als ik beweeg. Voor de zekerheid met zhuis gebeld, maar hoefde niet langs te komen als ik me zelf niet ongerust maakte (ervan uitgaande dat de pijn niet erger zou worden, en ik geen bloed/slijmverlies zou hebben).
Morgen sowieso afspraak met gyn, dus zal het daar even aankaarten
Voelen jullie je ook wel een schuldig t.o.v. jullie partner? Voelde me vandaag echt lullig. Verlof is ingegaan, en ik heb maar een klein beetje kunnen poetsen/opruimen en omdat ik niet echt kon lopen is mijn man na 't werk nog naar naar winkel moeten gaan (terwijl ik dat oorspronkelijk van plan was). M. vindt het geen enkel probleem overigens, maar ik voel me er zelf rot onder
Thx allemaal meiden!quote:Op maandag 24 september 2012 19:57 schreef klumsy het volgende:
Isis fijn dat ook deze meting goed was! Hoeveel weken ben je nu?
Ik mag donderdag weer een injectie halen, m'n 3e inmiddels, vind ze heel erg meevallen.
Ik ken je voorgeschiedenis niet, maar met hoeveel weken ben je vorige zwangerschap bevallen?
Ach jeetje, dat klinkt moeilijk inderdaad...quote:Op maandag 24 september 2012 20:24 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Fijn dat je morgen toch al naar de gyn moet, kun je het er meteen even over hebben inderdaad![]()
En dat laatste, ja, all the time![]()
ik zie hem vreselijk worstelen met het huishouden, het opknappen van een kamertje, verzorging van onze grote wanneer ik me weer eens slap en moe voel of even moet liggen ivm bekken en die shizzle, zijn werk en dan ook nog die gezellige hormonen van mij. Laatst moest hij bijna huilen, dat voelde echt zó kut.. Ik kan bijna nergens mee helpen dus alles komt op hem aan. Ik zal er niet heel rouwig om zijn als dit jaar voorbij is, de baby er is en we echt weer verder kunnen met leven, het voelt best wel alsof we als gezin 'on hold' staan. /jankpost Vervelend he, dat je dan rationeel best kunt weten dat je er niks aan kunt doen, maar dat je gevoel daar totaal tegenover kan staan?
Spannend! Douchen!quote:Op maandag 24 september 2012 21:10 schreef NiGeLaToR het volgende:
Owjeej.. Hier rommelt het.. In 2 uur van om de 35 naar om de 20 minuten pijngolven onderin het bekken van ongeveer een minuut. Kunnen voorweeen of oefenweeen zijn, maarja.. Kan ook niets zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
Dat zei de gyn ookquote:Op maandag 24 september 2012 21:29 schreef Cathmar het volgende:
Goed dat je gegaan bent Logi! Beter een paar keer te vaak...
Hoe is het nu met de hoofdpijn?
Dat dusquote:Op maandag 24 september 2012 22:25 schreef Sorbootje het volgende:
Haha een boek met tips. is ze mooi op tijd mee. Mijn tip: Geef haar gelijk in alles en doe wat ze zegt. succes.
Jup... Dank u!quote:Op dinsdag 25 september 2012 02:48 schreef _wolk82_ het volgende:
Bedoel je met plons vliezen gebroken? Zo ja sterkte.
Nou vooralsnog vind ik het een hoop gedoe om hier überhaupt iets van medische zorg geregeld te krijgen. In Nederland was het met één belletje naar de verloskundige geregeld. Hier moet je echt naar allerlei verschillende plaatsen voor allerlei verschillende begeleidingsvormen. Onhandig vind ik het.quote:Op dinsdag 25 september 2012 02:48 schreef _wolk82_ het volgende:
Bedoel je met plons vliezen gebroken? Zo ja sterkte.
Is verder de verloskundige- en kraamzorg vergelijkbaar met Nederland? Lijkt me best wel een spannende stap om zwanger naar de andere kant van de wereld te verhuizen. Ik kan me wel voorstellen dat je graag aan het werk wilt, ik zou er ook niet aan moeten denken om nu al elke dag thuis te zitten in een nieuwe omgeving.
Gisteren hier een bagger dag gehad, duizelig, misselijk en hoofdpijn. Vandaag zijn we weer hetzelfde begonnen. Gisteren ook zomaar in huilen uitgebarsten moest er zelf wel om lachen was totaal geen aanleiding voor en normaal huil ik bijna nooit. Vriend was wel erg lief.
Ja, daar doe ik geen uitspraken over. Eerst maar eens zien dat ik dat zelf kan.quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:13 schreef MeNicole2 het volgende:
Mijn lief zou een zwangerschap nog wel aankunnen maar een bevallingTis en blijft en beetje een piepert hoor
Ja precies. Sommige dingen kom je niet onderuit. Kan moeilijk iedere keer bij de buurvrouw aanbellen als Matthias uit bed moet of verschoond moet worden of of of. Dan maar even doorbijten. Dus in dat opzicht doe je een zwangerschap er wel even bij. Misschien met een eerste niet want je moet niks in je verlof. Als je al kinderen hebt moet je dingen!!quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:26 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat heb ik ook met tillen en zo. Dat kan je gewoon niet vermijden met een baby.
Wat leuk, van harte!quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:29 schreef Studiotje het volgende:
Wooo! Gisteravond is dan mijn nichtje geboren, heb haar nog niet gezien maar dat gaat zo gebeuren! Wel aardig zwaar, ruim 9 pond maar ja, zo blij nu! Een trotse oom!![]()
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:29 schreef Studiotje het volgende:
Wooo! Gisteravond is dan mijn nichtje geboren, heb haar nog niet gezien maar dat gaat zo gebeuren! Wel aardig zwaar, ruim 9 pond maar ja, zo blij nu! Een trotse oom!![]()
Ditoquote:
Eens. Mijn kerel zou het prima doen, niet alleen met mijn easypeasy zwangerschap maar ook als het fysiek zwaarder zou zijn. Ik denk zelfs dat hij het heel leuk en bijzonder zou vinden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:06 schreef Keshet het volgende:
Twinkle, ik weet niet wat jij voor vent hebt maar die van mij zou prima een zwangerschap aankunnen. Waarom niet eigenlijk?
Ik ben het met je eens dat je een zwangerschap niet moet onderschatten maar voor de meeste mensen is 't nou ook weer niet zo'n drama, toch? Ik zou echt niet weten waarom vrouwen het wel zouden 'kunnen' en mannen niet. Ok, ok, lichamelijke mogelijkheden niet meegerekend natuurlijk.![]()
He 8 weken moet je ook maar gehad hebben!!quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:37 schreef zandsculptuur het volgende:
Kom ik aan met m'n 8 wekenmaar een mini-jompeltje mag wel, toch?
![]()
En een echte jompel ook welquote:Op dinsdag 25 september 2012 10:37 schreef zandsculptuur het volgende:
Mijlpalenjompel![]()
Kom ik aan met m'n 8 wekenmaar een mini-jompeltje mag wel, toch?
![]()
Normaal wakker lukt nog wel. Maar zodra ik omhoog kom......quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:57 schreef Suikertante het volgende:
Nog hééél even geduld zandsculptuur!
En Tally, van harte!
Oh ik verheug me er wel op zeg, om gewoon normaal wakker te worden
Ik vond van wel, het betekende namelijk dat ik nog steeds zwanger was...quote:
quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:15 schreef pessie het volgende:
En een specialevoor sorbo omdat zij vanaf vandaag meldplicht heeft!
Kusje kroel.quote:
Hmm. Ik snap wel wat je bedoelt, maar als ik geen test doe ben ik ook nog steeds zwangerquote:Op dinsdag 25 september 2012 11:12 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik vond van wel, het betekende namelijk dat ik nog steeds zwanger was...
Klopt, maar zeker wanneer zwanger worden door problemen een meerjarenplan is, is iedere bevestiging heel waardevol. (waarmee ik niet wil zeggen dat dat anders niet het geval is, of voor iedereen geldt, maar ik had het en volgens mij heeft Tally dat ook)quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:17 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Hmm. Ik snap wel wat je bedoelt, maar als ik geen test doe ben ik ook nog steeds zwanger
Dat dusquote:Op dinsdag 25 september 2012 11:19 schreef Kyara het volgende:
voor de meldplicht van Sorbo en Ophelia!
Heb je al een beslissing genomen?quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:17 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Hmm. Ik snap wel wat je bedoelt, maar als ik geen test doe ben ik ook nog steeds zwanger
Ik vind het nog steeds een ingewikkeld onderwerp. We hebben er hier al heel wat tijd aan besteed. Ik wil niet aan die test beginnen als ik niet weet wat we daarna voor conclusies aan eventuele uitslagen besteden. Niet dat we er totaal verschillend in stappen en als dan blijkt dat je voor een hele moeilijke beslissing komt te staan je lijnrecht tegenover elkaar staat. Tuurlijk kan het toch anders zijn als het daadwerkelijke moment daar is, maar we zijn nu al meer naar elkaar toe gegroeid in onze meningen en ideeën.
En nog steeds zie ik er tegenop
Ik geloof dat ik me dat wel goed voor kan stellen ja.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Klopt, maar zeker wanneer zwanger worden door problemen een meerjarenplan is, is iedere bevestiging heel waardevol. (waarmee ik niet wil zeggen dat dat anders niet het geval is, of voor iedereen geldt, maar ik had het en volgens mij heeft Tally dat ook)
quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Klopt, maar zeker wanneer zwanger worden door problemen een meerjarenplan is, is iedere bevestiging heel waardevol. (waarmee ik niet wil zeggen dat dat anders niet het geval is, of voor iedereen geldt, maar ik had het en volgens mij heeft Tally dat ook)
Grappig hoe iedereen er weer anders in staat, wij hebben juist besloten het niet te doen, omdat we sowieso het vervolgonderzoek niet willen. Ik twijfel nu zelfs ook of ik de SEO wel wil, maar daar weet ik nog niet genoeg van om te kunnen beslissen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:22 schreef Suikertante het volgende:
zandsculptuur: we gaan het onder voorbehoud wel doen, maar wachten nog even het intakegesprek bij de VK af en kletsen er daarna nog één keer met z'n tweetjes over.
Ja ik respecteer alle keuzes ook eigenlijk. Ik wil het een baby niet aandoen om geboren te worden om binnen een paar maanden dood te gaan, dat is eigenlijk mijn grootste reden om het wel te doen. Het hangt van de kansberekening af of we een vervolgonderzoek doen. De kans moet in elk geval groter zijn dan de kans dat het vervolgonderzoek een miskraam veroorzaakt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:25 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Grappig hoe iedereen er weer anders in staat, wij hebben juist besloten het niet te doen, omdat we sowieso het vervolgonderzoek niet willen. Ik twijfel nu zelfs ook of ik de SEO wel wil, maar daar weet ik nog niet genoeg van om te kunnen beslissen.
Fijn te lezen dat er meer mensen niet voor de SEO kiezen, het werd me zo 'gewoon' voorgeschoteld, als iets wat je gewoon doet rond de 20 weken. Ik wist eerst ook helemaal niet dat het een optie was, dacht dat het er gewoon bij hoorde. Ik ga me zeker verdiepen in eventuele vervolgstappen en onderzoeken voordat we een definitieve beslising erover nemen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:37 schreef pessie het volgende:
Zandsculptuur het is sowieso belangrijk na te denken over vervolgstappen en onderzoeken. Dat heeft bij ons ook meegespeeld in het niet laten doen van de SEO. Wel hebben we bij 12 weken een echo gehad waar ze extra hebben gekeken naar of de schedel wel gesloten was, dit omdat mijn broer in februari een kindje heeft verloren met anencephalie (open schedel).
Volgens onze VK zou van alle aandoeningen die met de combinatietest worden opgespoord alleen een kindje met het syndroom van down levensvatbaar zijn, en zou elke andere uitslag betekenen dat het kind nog tijdens de zwangerschap zou overlijden. En dat is nou het rotte, je leest en hoort zoveel tegenstrijdige berichten, wat is er nou waar? We gaan daarom maar af op de informatie van onze VK (en ons eigen gevoel daarbij).quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:38 schreef Suikertante het volgende:
Ja ik respecteer alle keuzes ook eigenlijk. Ik wil het een baby niet aandoen om geboren te worden om binnen een paar maanden dood te gaan, dat is eigenlijk mijn grootste reden om het wel te doen. Het hangt van de kansberekening af of we een vervolgonderzoek doen. De kans moet in elk geval groter zijn dan de kans dat het vervolgonderzoek een miskraam veroorzaakt.
Dat vind ik trouwens ook stom: dat een vlokkentest minder risico geeft maar dat je dan langer moet wachten én dat currettage dan niet meer mogelijk is. Aan de andere kant is het natuurlijk fantastisch wat er intussen allemaal al mogelijk is.
Niet alleen tijdens de zwangerschap maar ouder dan een jaar worden ze niet.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:46 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Volgens onze VK zou van alle aandoeningen die met de combinatietest worden opgespoord alleen een kindje met het syndroom van down levensvatbaar zijn, en zou elke andere uitslag betekenen dat het kind nog tijdens de zwangerschap zou overlijden. En dat is nou het rotte, je leest en hoort zoveel tegenstrijdige berichten, wat is er nou waar? We gaan daarom maar af op de informatie van onze VK (en ons eigen gevoel daarbij).
Dat heeft ze dan wel erg ongenuanceerd verteld. Kindjes met trisomie 13 en 18 kúnnen geboren worden en nog even overleven. Daarbij kan er ook sprake zijn van een (al dan niet ernstige) hartafwijking waardoor de nekplooi dik is, en daarbij kan het belangrijk zijn om in een ziekenhuis te bevallen waar een kindercardioloog aanwezig is.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:46 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Volgens onze VK zou van alle aandoeningen die met de combinatietest worden opgespoord alleen een kindje met het syndroom van down levensvatbaar zijn, en zou elke andere uitslag betekenen dat het kind nog tijdens de zwangerschap zou overlijden. Ik weet niet wat er allemaal waar is en wat niet, je leest en hoort zoveel tegenstrijdige berichten, daarom gaan we maar op haar informatie (en ons eigen gevoel daarbij) af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefelciteerd met je dochter!quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
Inmiddels ligt de kleine te slapen in haar wieg! Vannacht was heftig, ging razendsnel en ben zo trots op mijn vrouw. Op eigen kracht onze wolk van een dochter op de wereld gezet. Even na 04:00 was ze er al!
Dank voor de steunbetuigingen vannacht, voelt goed om het met iemand te kunnen delen. Allen toen er twee vk's en een kraamhulp rondliepen was ik even klaar met updaten
Nog van harte gefeliciteerdquote:Op dinsdag 25 september 2012 11:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
Inmiddels ligt de kleine te slapen in haar wieg! Vannacht was heftig, ging razendsnel en ben zo trots op mijn vrouw. Op eigen kracht onze wolk van een dochter op de wereld gezet. Even na 04:00 was ze er al!
Dank voor de steunbetuigingen vannacht, voelt goed om het met iemand te kunnen delen. Allen toen er twee vk's en een kraamhulp rondliepen was ik even klaar met updaten
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 25 september 2012 11:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
Dat is ook absoluut weer waar.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:52 schreef Ticootje het volgende:
Ik weet nog wel een voorbeeld.. Dat er bij de 20 weken echo uitkwam dat het kindje waarschijnlijk niet zou overleven... Inderdaad gewoon geboren en binnen een paar uur overleden... Maar ook bij andere afwijkingen waarbij je kindje direct medische hulp nodig heeft. Dan kun je maar beter van tevoren alle artsen hebben klaarstaan..
Dat klopt niet; een vlokkentest kan tussen de 11e en 14e week van de zwangerschap, een vruchtwaterpuntie kan na de 15e week.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:38 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Dat vind ik trouwens ook stom: dat een vlokkentest minder risico geeft maar dat je dan langer moet wachten én dat currettage dan niet meer mogelijk is. Aan de andere kant is het natuurlijk fantastisch wat er intussen allemaal al mogelijk is.
Gefeliciteerd! Ook Mama natuurlijk!quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
Alles nog rustig daar?quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:03 schreef Women86 het volgende:
Gefeliciteerd Nigelator met de geboorte van jullie dochter!![]()
voor alle mijlpalen!
Ik heb geloof ik sowieso de namen omgedraaid, maar dit staat in De Grote Geboortegids:quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:56 schreef Keshet het volgende:
[..]
Dat klopt niet; een vlokkentest kan tussen de 11e en 14e week van de zwangerschap, een vruchtwaterpuntie kan na de 15e week.
Oh, en trouwens, vervolgonderzoek laten doen is niet altijd aan jou; als de kansberekening gunstiger is dan 1:200 dan kom je in principe er niet voor in aanmerking.
Ja.. maar idd, gevoel overheerst momenteel meer dan ratio dus dat is ook gewoon lastig!quote:Op maandag 24 september 2012 20:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
Enf & Suiker, rationeel gezien weet ik ook wel dat jullie gelijk hebbenMaar toch, ik voel me serieus schuldig
Kwestie van me erbij neerleggen en wennen dan maar? Zit weinig anders op waarschijnlijk.
En M. is echt heel lief, dat helpt al
Bij die 14/15 weken en 19/20 weken praat je volgens mij niet meer over curettage, maar gewoon over zwangerschapsafbreking. Of te wel, weeen opwekken..quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:05 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik sowieso de namen omgedraaid, maar dit staat in De Grote Geboortegids:
Vlokkentest
kans op miskraam 1:200
in de 11/14e week
zwangerschapsafbr. 14-15 weken
Vruchtwaterpunctie
kans op miskraam 1:330
in de 16e week
zwangerschapsafbr. 19-20 weken
Keshet, kan volgens jou dan bij allebei nog curettage plaatsvinden?
Overigens: als de kans op een afwijking kleiner is dan 1:200 is de kans dat je een miskraam krijgt bij een vlokkentest net zo groot en bij een vruchtwaterpunctie maar iets kleiner, en zou ik het dus zelf ook niet willen. Zou me niets verbazen als dat geen toevalligheid is. Het zou voor mezelf ook gek voelen als de kans dat je een miskraam veroorzaakt groter is dan de kans dat je een afwijking constateert.
13 dacht ik... Daarna is het te groot om af te zuigen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:18 schreef Keshet het volgende:
Nog eenvoor alle mijlpalen trouwens! 8 weken, 36, weken, 37 weken, ze zijn allemaal bijzonder.
![]()
Suikertante, een curettage mag maar tot een bepaalde week, ik weet eerlijk gezegd niet precies welke.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja dus...
[ Bericht 64% gewijzigd door Ticootje op 25-09-2012 12:32:21 ]I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Maar dat kapot maken wordt ook gedaan. In t LUMC (liep stage op de gyn) heb k een aantal keer mensen met geperforeerde baarmoeders gezien...quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:33 schreef Enfermera het volgende:
Ik weet van mn stage ervaring dat 'late' abortussen, oftewel afbrekingen, idd gewoon met weeënopwekkers worden gehaald zeg maar.. er wordt niks kapot gemaakt in de baarmoeder. Afbrekingen na de 20 weken echo worden gewoon geboren.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Maar dat kapot maken wordt ook gedaan. In t LUMC (liep stage op de gyn) heb k een aantal keer mensen met geperforeerde baarmoeders gezien...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:42 schreef Enfermera het volgende:
[..]Ik had half gelezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
In mn herinnering waren die mensen rond de 20 weken, maar is ook alweer wat,jaartjes terug.
Zijn idd geen dingen waar je over na wil denken idd
quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:45 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ik had half gelezen![]()
In mn herinnering waren die mensen rond de 20 weken, maar is ook alweer wat,jaartjes terug.
Zijn idd geen dingen waar je over na wil denken idd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
quote:
Mijn baby pikt al mijn kalk denk ik...quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:46 schreef Enfermera het volgende:
[..]Mijne zijn juist 10x sterker sinds ik zwanger ben...
Nou zeg.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mijn baby pikt al mijn kalk denk ik...
Ik slik supradin forte... Daar zit alles x3 in volgens mijquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:47 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Nou zeg.Scheelt miss dat ik extra vit D3 slik? Of doe jij dat ook.
Haha jaquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik slik supradin forte... Daar zit alles x3 in volgens mij
En als de kinderen thuis zijn dan neem ik ook de vitamine d druppels mee. Die smaken gewoon lekker.
Ik heb ze voor de meiden. Van de etos, smaakt naar sinasappel.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:50 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Haha ja
XD Is dat zo? Die heb ik ook al in huis
Ik heb een dochter van 1 die de tik van haar vader heeft over genomen en het leuk vind om met haar nagels lekker achter die van jou te zittenquote:
16 wekenquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
, maar baby is er toch nog lang niet. Nog 16 weken..
Ja je zit idd in een flow en dan stort je pas in als je in de auto op weg naar huis zit. Maar als je dan thuiskomt wil je vriend ook nog wel even aandacht en wil je zelf ook niet meteen je bed induiken want er is meer in het leven dan werken toch?! ,,,,,,,,,,quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:20 schreef Solagratia het volgende:
Fijn dat alles in orde is Coco! en dat de rugpijn weg is.
Spirit, die dagen van 13 (tot 15) uur zijn herkenbaar. Valt het aan te passen bij jou? Ik probeer nu ook zo min mogelijk om 3 dagdelen te werken. Maar ja, soms heb je gewoon vergaderingen die alleen dan kunnen. Daar betaal ik dan de volgende dag de prijs voor. En op de dag zelf is het geen probleem, want leuk werk en je zit in een flow.
Jawel, dat magquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:02 schreef Keshet het volgende:
Gefeliciteerd NiGeLaToR & vriendin!![]()
![]()
Mogen we weten hoe ze heet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3!
En eenquote:
Nee, het ging allemaal ineens heel snel na die nekplooimeting. Wel bizar, een bekende van mij kreeg met de 20-wekenecho ook zulk nieuws en die is 3 dagen na mij bevallen. Het verbaasde mij overigens hoe enorm Gabriël al ontwikkeld was voor de termijn, ik heb een prutje van 9 weken in mijn handen gehad en dat was nauwelijks herkenbaar als kindje, terwijl Gabriël compleet was tot aan nageltjes toe. In die paar weken gebeurt er écht heel veel, hij was echt een kindje al.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:46 schreef Ticootje het volgende:
Ik dacht dat jij veel verder was trix! Ik dacht echt dat je rond de 20 weken was met Gabriel.
Maar met ivf weet je toch precies de dag van bevruchting (ok ok das dan heel lang terug) maar daarmee dan dus ook heel precies de zwangerschapsduur?quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:09 schreef Hobbesje het volgende:
Tnx. Ben nu 9 weken en 1 dag volgens de gyn en de echo van gisteren zou 2 dagen korter zijn. Maar daar ga ik niet mee akkoord (de gyn heeft er voor m'n gevoel ook al 2 dagen afgehaald - dan ben je al ruim een halve week verder) gezien mijn voorgeschiedenis. Ik wil wel zeker weten voor de 40 weken m'n keizersnede gehad hebben.
Geen probleemquote:Op dinsdag 25 september 2012 13:55 schreef Suikertante het volgende:
Oke. We gaan het doen, de combinatietest.
Nogmaals dank voor verhaal en uitleg Incantrix!
Nicequote:Op dinsdag 25 september 2012 12:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb ze voor de meiden. Van de etos, smaakt naar sinasappel.
Vitamine K moet ik nog halen, maar baby is er toch nog lang niet. Nog 16 weken..
Daar kan ik me iets bij voorstellen. Met welk termijn ben je vorige keer bevallen (en begon de bevalling spontaan)?quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:09 schreef Hobbesje het volgende:
Tnx. Ben nu 9 weken en 1 dag volgens de gyn en de echo van gisteren zou 2 dagen korter zijn. Maar daar ga ik niet mee akkoord (de gyn heeft er voor m'n gevoel ook al 2 dagen afgehaald - dan ben je al ruim een halve week verder) gezien mijn voorgeschiedenis. Ik wil wel zeker weten voor de 40 weken m'n keizersnede gehad hebben.
Heb je vieze dingen gedaan? Of niezen, hoesten ed...quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:24 schreef Spirit82 het volgende:
Sorry voor mn geklaag hoor, maar ik moet het even kwijtNet naar de wc geweest en ineens out of the blue bloedverlies. Meteen vk gebeld, situatie uitgelegd en omdat ik geen buikpijn heb en alles er zaterdag zo netjes uitzag, zou het volgens haar wel goed zitten, maar kreeg wel enorm op mn kop en moest het rustig aan doen. Net dus maar ziekgemeld...
Lig nu met chocolademelk onder mn dekbed op de bank. Ze kunnen me wat.
Nee niks. Wel grote boodschap, dus daar zou het door kunnen komen. Volgens vk zou het ook nog innestelingsbloeding kunnen zijn (na 7 weken?! ja, dat kon volgens haar) of omdat mn menstruatie nu normaliter zou moeten komen zou het ook dat kunnen zijn. Of het zit mis.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Heb je vieze dingen gedaan? Of niezen, hoesten ed...
Gewoon de vk die bij mij om de hoek zit.. Beetje zweverige types. Maar het boeit me echt weinig, ik zie ze soms voor de controles en ik ben blij als ze weten wat ze doen als mn kindje geboren wordt, verder hoef ik er niet mee op vakantie ofzo.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:28 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Nee niks. Wel grote boodschap, dus daar zou het door kunnen komen. Volgens vk zou het ook nog innestelingsbloeding kunnen zijn (na 7 weken?! ja, dat kon volgens haar) of omdat mn menstruatie nu normaliter zou moeten komen zou het ook dat kunnen zijn. Of het zit mis.
Wel apart trouwens. Zondag heb ik mn ex verteld dat we een kindje krijgen en hij vroeg meteen welke vk we hadden en raadde ons die ten zeerste af. Hij en zijn vrouw zijn geswitched naar het zkh en die vertelden allemaal nare verhalen over mijn huidge vk. Twijfel nu ook of ik niet ook beter over kan stappen...Hoe hebben jullie je vk gekozen?
En ze zei niet kom maar langs voor een echo? Ik kon de vorige keer na elke keer bloed verlies langs komen. Ik ben van week 5 tot 16 onderhand elke week terug geweest voor een echo na elk bloed verlies. Wanneer zou je weer moeten?quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:28 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Nee niks. Wel grote boodschap, dus daar zou het door kunnen komen. Volgens vk zou het ook nog innestelingsbloeding kunnen zijn (na 7 weken?! ja, dat kon volgens haar) of omdat mn menstruatie nu normaliter zou moeten komen zou het ook dat kunnen zijn. Of het zit mis.
Wel apart trouwens. Zondag heb ik mn ex verteld dat we een kindje krijgen en hij vroeg meteen welke vk we hadden en raadde ons die ten zeerste af. Hij en zijn vrouw zijn geswitched naar het zkh en die vertelden allemaal nare verhalen over mijn huidge vk. Twijfel nu ook of ik niet ook beter over kan stappen...Hoe hebben jullie je vk gekozen?
Als je "gewoon" zwanger bent gelden blijkbaar hele andere regels...quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:35 schreef Tally het volgende:
[..]
En ze zei niet kom maar langs voor een echo? Ik kon de vorige keer na elke keer bloed verlies langs komen. Ik ben van week 5 tot 16 onderhand elke week terug geweest voor een echo na elk bloed verlies. Wanneer zou je weer moeten?
Ja maar op dat moment was ik al overgeleverd aan de verloskundige en had ik niets meer met de gynaecoloog te maken.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als je "gewoon" zwanger bent gelden blijkbaar hele andere regels...
Maf is dat he?quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:38 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja maar op dat moment was ik al overgeleverd aan de verloskundige en had ik niets meer met de gynaecoloog te maken.
Dat er andere regels gelden merk ik nu ja
Ja best wel. Een zwangerschap is een zwangerschap lijkt me. Maar blijkbaar zit daar heel veel verschil in.quote:
Geen idee? Misschien meer met BMI?quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:44 schreef Enfermera het volgende:
Heeft dat niet meer te maken met de grens van levensvatbaarheid bij ongeveer 24 weken? Of niet? (zeg ik nu iets geks)
Ik krijg een ochtendje/middagje suikerwater drinken vertelde hij.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:51 schreef Ticootje het volgende:
Maar dan hoef je toch niet buisje af te geven? Of een dag met vieze drankjes enzo?
Suiker is een kwestie van een prikje en een apparaatje en klaar? Toch?
Wel buisje ja. Hoeveel weet ik niet. Moet voor 09:30 nuchter komen. En zie nu net op mijn prikformulier dat ze ook voor HB gaan prikken!quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:51 schreef Ticootje het volgende:
Maar dan hoef je toch niet buisje af te geven? Of een dag met vieze drankjes enzo?
Nou ja vanmorgen had ik ook bloedverlies en ook een harde stoelgang en toen kwam ik er achter dat ik aambeien hadquote:Op dinsdag 25 september 2012 15:57 schreef Spirit82 het volgende:
Ik ben zaterdag nog voor een echo geweest en toen was alles goed. Nu moet ik gewoon even afwachten en als het bloeden niet stopt/bruin wordt, gaan we nog een echo plannen. Maar ik wil nu gewoon even alles van me af zetten en wat uitrusten en op zich voelt alles nog gewoon goed. Ik gooi het dus op de harde stoelgang en hoop dat als ik straks naar de wc moet er al geen bloed meer bij zit
Struisvogelgedrag ftw!
Dat vroeg ze ook, maar daar kwam het bloed duidelijk niet vandaan... dus even afwachten dan maar.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:00 schreef Tally het volgende:
[..]
Nou ja vanmorgen had ik ook bloedverlies en ook een harde stoelgang en toen kwam ik er achter dat ik aambeien had
Ooooowh. Ja die zijn zeker anders. Maar als je dus via IVF zwanger word (waar ik dan ervaring mee heb) heb ik tot week 20 heel veel onderzoeken en bezoekjes aan de verloskundige gehad.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:01 schreef Enfermera het volgende:
Nee ik bedoel dat de controles anders zijn in het begin van je zwangerschap, of begreep ik dat verkeerd?
Magoed laat maar![]()
Iemand had me wel eens mogen vertellen dat je een regelrechte hypochonder wordt als je zwanger bentquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:01 schreef Tally het volgende:
Ik ben nog nooit zo blij geweest met aambeienWant ik schrok me een ongeluk
Ah zo... oh echt! Wat vaak joh. Maar idd, dat is ook een ander begin van de zwangerschap.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:03 schreef Tally het volgende:
[..]
Ooooowh. Ja die zijn zeker anders. Maar als je dus via IVF zwanger word (waar ik dan ervaring mee heb) heb ik tot week 20 heel veel onderzoeken en bezoekjes aan de verloskundige gehad.
Anders dan bij normaal zwanger waar ik dus in week 10, 12, 16 en 20 langs mag komen. Bij IVF was ik er wekelijks.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:03 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Iemand had me wel eens mogen vertellen dat je een regelrechte hypochonder wordt als je zwanger bent
En als je er dan toch bent, kijken we meteen even.... Dus tot de 14 weken had ik iets van 3 of 4 echo's... En daarna alleen nog de 20 weken...quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:03 schreef Tally het volgende:
[..]
Ooooowh. Ja die zijn zeker anders. Maar als je dus via IVF zwanger word (waar ik dan ervaring mee heb) heb ik tot week 20 heel veel onderzoeken en bezoekjes aan de verloskundige gehad.
Anders dan bij normaal zwanger waar ik dus in week 10, 12, 16 en 20 langs mag komen. Bij IVF was ik er wekelijks. En 12 en 20 ook alleen omdat we de combinatie test en SEO laten doen.
volgens mij ligt dat er aan waar je loopt. hier in het ziekenhuis word alles bepaald met buisjes dus ook suiker en hb.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:51 schreef Ticootje het volgende:
Ik loop ook gewoon bij de vlos. Ze hebben het bij de andere 3 zwangerschappen ook zo gedaan!quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:15 schreef As1981 het volgende:
[..]
volgens mij ligt dat er aan waar je loopt. hier in het ziekenhuis word alles bepaald met buisjes dus ook suiker en hb.
Toen ik bij de verloskunduge liep deden ze hb ook via een vingerprik.
Nou dat is meer regel dan uitzondering dat je zomaar een half uur moet wachten... Dan denk ik flikker lekker op... Zonde van mn tijd die onzinplanningen in het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:26 schreef As1981 het volgende:
Maar dan haat je het gebeuren er om heen. ik geef normaal ook bloed aan de bloedbank dus voor die paar buisjes draai ik mijn hand niet om.
Heb nu de afspraken steeds gepland dat ik door kan rijden nadat ik Yaro op de psz heb afgezet. En dan moeten de waarde voor de controle afspraak bepaald worden en krijg je hier vaak voorrang.
De laatste keer was dat niet zo heb ik ook 45 min zitten wachten.
WHAHAHAHA, GAS!quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:30 schreef Keshet het volgende:
Huu Spirit, wat eng! Hopelijk is 't niks!
Ik ben/was ook bloeddonor maar ben in drie jaar tijd maar 1 keer geweest. Twee zwangerschappen en een operatie en een wel/niet stollingsstoornis gooiden roet in het eten.
Ik moet elke twee weken bloed laten prikken om te kijken of mijn bloedplaatjes nog ok zijn, ik ga altijd even snel vanuit mijn werk en sta meestal met 5 minuten weer buiten!
Logi, doe jij ook een beetje rustig aan?![]()
Over hypochonders gesproken: Ik had gisteravond écht hele erge buikpijn. Elke twee minuten een flinke kramp en dan trok het weer weg. Ik wilde al bijna het ziekenhuis bellen maar toen bleek het gewoon lucht te zijn. Ahum.![]()
Herkenbaarquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:03 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Iemand had me wel eens mogen vertellen dat je een regelrechte hypochonder wordt als je zwanger bent
quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:30 schreef Keshet het volgende:
Huu Spirit, wat eng! Hopelijk is 't niks!
Ik ben/was ook bloeddonor maar ben in drie jaar tijd maar 1 keer geweest. Twee zwangerschappen en een operatie en een wel/niet stollingsstoornis gooiden roet in het eten.
Ik moet elke twee weken bloed laten prikken om te kijken of mijn bloedplaatjes nog ok zijn, ik ga altijd even snel vanuit mijn werk en sta meestal met 5 minuten weer buiten!
Logi, doe jij ook een beetje rustig aan?![]()
Over hypochonders gesproken: Ik had gisteravond écht hele erge buikpijn. Elke twee minuten een flinke kramp en dan trok het weer weg. Ik wilde al bijna het ziekenhuis bellen maar toen bleek het gewoon lucht te zijn. Ahum.![]()
quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:58 schreef klumsy het volgende:
En de spullen besteld om geboorte cup cakes te maken voor Skoap
binnenkort maar even wat proefcakejes maken
Haha dat ook jaquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:47 schreef Logician78 het volgende:
Ook wel begrijpelijk dan ergens dat er vrouwen zijn die op de wc bevallen omdat ze denken dat ze moeten poepen
Wat spannend allemaal johquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:51 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Keshet lief dat je het vraagt!
De afgelopen dagen waren erg rommelig met wisselende ctg's dus heb gewoon weer veel te weinig hier kunnen meelezen.
Vandaag inderdaad weer het alles-in-1 pakket in het ziekenhuis. De groei van de kleine begint nu weer iets af te buigen, maar goed de eerste was ook maar een kleintje, dus dat was nu nog geen reden tot zorgen. Verder alle flow's e.d. goed, volgende week en de week erna weer bij de gyn komen en dan de inleiding(tenzij er tussendoor nog iets gebeurd of er eerder al redelijke ontsluiting is) De afspraak is in ieder geval ingepland, spannend!
Vandaag een redelijk rommelend gevoel in mijn buik en rug, bij de ctg vroegen ze ook of ik al even wilde of ze keken voor eventuele ontsluiting, maar zo erg is het allemaal nog niet, zal wel voorwerk zijn.
Onveranderd. Nog steeds roze afscheiding. Geen liters bloed ofzo en geen verergering. Maar wel nog steeds ongerustmakend. Even aanzien of het zo blijft morgen. Het is in elk geval geen oud bloed, maar heb ook gelukkig nog steeds geen krampen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:48 schreef Suikertante het volgende:
Spirit, L0t en ik hebben lang bruinverlies gehad en zijn nog steeds happy zwanger! Maar toen ik tegen de vk zei hoe eng het allemaal was zo voor de eerste keer mocht ik wel een afspraak voor een snelle echo maken. Bij het echobureau, maar wel vergoed dus. Ik had mijn vk uitgekozen op locatie en website, maar heb mijn fantastische lieve huisarts eerst gevraagd hoe zij over deze vk dacht. Zij vond ze super. Ik vertrouw haar volledig.
Hoe gaat het nu? Mijn vk zei dat als het helemaal doorzet, het heftiger wordt dan menstrueren. Vond ik wel geruststellend toen.
Dat dusquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:10 schreef Suikertante het volgende:
Als je je nou morgen nog steeds ongerust maakt, kun je best nog eens bellen hoor. Als je vraagt om een echo en ze zeggen dat het niet kan, heb je het in elk geval geprobeerd!
Ik duim voor je, het komt vast goed!
Zijn er geen mensen (familie, vrienden, kerk?) in de buurt die jou 's middags kunnen komen helpen voorlopig? Zo jammer dat je niet wat dichterbij woontquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:34 schreef freecell het volgende:
Bleh Spirit, zo kun je ook helemaal niet lekker genieten!
Ik ben echt gesloopt. Had mezelf beloofd sowieso goed te blijven functioneren tot vandaag, mijn jongste moest buisjes geplaatst en amandelen verwijderd. En ik wilde er helemaal voor hem zijn.
Maar ik liep al te wankelen in het ziekenhuis en daar baalde ik zo van!
Gelukkig had ik een lieve vriendin mee die mee ging bij het onder narcose brengen (mocht ik niet met baby-in-buik) en die verder ook achter de jongste heeft aangerend door de gangen heen ed. Hij is nu officieel sneller dan ik
Maar het lijkt wel of mijn lijf me gehoord heeft. Bweh. Of het nou de antibiotica is, de blaasontsteking, de zwangerschap, de nog steeds regelmatige en pijnlijke harde buiken, mijn bekken, bloeddruk of misselijkheid, ik heb geen idee, maar ik ben echt helemaal gesloopt
En niet het soort gesloopt wat morgenvroeg weer over is zeg maar
Oef.
<3!!!!quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:58 schreef klumsy het volgende:
Vandaag afspraak bij een verloskundige praktijk gemaakt, dus over 2 weken even langs om kennis te maken
Kinderopvang is ook rond.
En de spullen besteld om geboorte cup cakes te maken voor Skoap
binnenkort maar even wat proefcakejes maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |