abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117199696
Zwangerschap & geboorte

26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
05 oktober: Zolena
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap (jongetje)
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
23 oktober: Flower-Ti-Amo
31 oktober: Twinkle20 (meisje)

04 november: onlogisch (papa) (jongetje)
08 november: Cocotrimonium
10 november: Spees_Eend (jongetje)
13 november: Mineola (jongetje)
13 november: Freecell
23 november: -Lise- (jongetje)
26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar (jongetje)
12 december: Solagratia
24 december: Ladylike (jongetje)
29 december: Incantrix (meisje)
31 december: becky27 (meisje)
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
10 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene***(baby)
18 januari: papillion (meisje)
22 januari: __Isis__ (jongen)
23 januari: Omentielvo (meisje)

05 februari: As1981
14 februari: Zillah666
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Logician78 (meisje)
22 februari: Fieder
27 februari: Klumsy
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
11 maart: Kyara (tweeling)
18 maart: Barbabientje01
20 maart: Milka82
31 maart: LadyBlack

06 april: *** Knetterkrankjorum & JJH
11 april: bellelena
16 april: L0t
17 april: _Wolk82_
17 april: Danic

05 mei: Suikertante
06 mei: -mandy-
07 mei: zandsculptuur
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_117199726
Admiraal_Anaal uit de lijst gehaald; nog gefeliciteerd met je zoon!!! *O*
pi_117199842
Ik wil ook nog graag jompels voor mijn 16 weken mijlpaal en daarmee het afscheid van de blauwe kannen.
  maandag 24 september 2012 @ 18:11:42 #4
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117199874
nog maar 26 voor me :+
en zag ook dat ik nog minder dan 100 dagen moet als je uitgaat van de uitgerekende datum dan :o

*O* voor de 16 weken mijlpaal en einde van het gezeik voor kyara
W
Z
E
pi_117200103
Kyara *O*
Rebel dat klinkt opeens heel kort nog he? :o
pi_117200130
*O* kyara
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  maandag 24 september 2012 @ 18:19:28 #7
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117200196
ja joh ik heb helemaal nog geen tijd om een baby te krijgen :{w
W
Z
E
pi_117200477
quote:
17s.gif Op maandag 24 september 2012 18:10 schreef Kyara het volgende:
Ik wil ook nog graag jompels voor mijn 16 weken mijlpaal en daarmee het afscheid van de blauwe kannen.
Woei *O*
pi_117200715
Woehoe Kyara! *O*

Hier minder dan 50 dagen :o
Vandaag babywasjes gesorteerd O+ morgen eens wat in de machine gooien!
pi_117201308
Kyara *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 24 september 2012 @ 18:58:07 #11
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_117202017
Weet niet of dit in dit topic hoort, maar ik weet niet wat ik heb. Ik heb al 3/4 maanden zere borsten wat ik eerst nooit had ( ben aan de pil ) verder regelmatig misselijk en vage pijn in onderbuik. Ik ben wel al wel 2 keer ongesteld geweest wel minder dan anders, paar weken geleden 2 zwangerschapstesten gedaan eentje half positief en de andere negatief. Maar ik blijf dit gevoel houden en ben wel ongerust omdat je ook hoort dat je tijdens een zwangerschap ook ongesteld kunt blijven, Ik zal hier overigens wel deze week mee naar de dokter gaan
Maar stiekem toch meer een lurker.
pi_117202468
Hoe krijg je een zwangerschapstest half positief?
pi_117202643
Wat fijn Kyara was er ook zo blij mee dat die kannen de deur uit mochten!!!
pi_117202703
*O* kyara *O*

En stampertjeX, inderdaad even bij de h.a. laten checken dan.
pi_117202732
Jullie zijn lief :*
  maandag 24 september 2012 @ 19:12:11 #16
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_117202745
Kruidvat test het tweede streepje stond horizontaal
Maar stiekem toch meer een lurker.
pi_117202752
Ik werd net in mn blaas geschopt :o nog niet heel hard hoor maar ik voelde het wel en moest meteen plassen. Begint dat nu al :')
(door de baby dus he :+ )
pi_117202785
Horizontaal is niet half positief, is kapotte test. Naar de huisarts voor de zekerheid, bloed prikken.
pi_117203055
Wat Fieder zegt inderdaad. Ik zou eerst nog een test doen. Is die weer negatief dan ben je niet zwanger. Als je klachten blijven dan even langs de ha inderdaad.
pi_117203157
quote:
17s.gif Op maandag 24 september 2012 19:17 schreef Kyara het volgende:
Wat Fieder zegt inderdaad. Ik zou eerst nog een test doen. Is die weer negatief dan ben je niet zwanger. Als je klachten blijven dan even langs de ha inderdaad.
Dat advies kreeg ze in deel 1018 ook al ;)
pi_117203284
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:19 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Dat advies kreeg ze in deel 1018 ook al ;)
hardleers?
pi_117203310
quote:
17s.gif Op maandag 24 september 2012 19:21 schreef Kyara het volgende:

[..]

hardleers?
Of hoop doet leven...
pi_117204394
Met 3 a 4 maanden zou je ook wel meer merken dan alleen een kapotte positieve test denk ik :)
Naar de HA lijkt me geen slecht plan.

Fieder: dat mag ik hopen, dat dat door de baby was :D
  maandag 24 september 2012 @ 19:46:10 #24
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117204691
Jaaa Kyara, :W blauwe kannen!

@Kyara & Klumsy, dank voor jullie berichtje
Derde cervixmeting zojuist was gelukkig ook goed. Nu eindelijk dit keer mijn 'eigen' gynaecoloog gesproken en de situatie en mijn angsten echt goed kunnen bespreken. Ik krijg nog minimaal twee cervixmetingen plus een controle van de ligging van mijn placenta rond de 32 weken, die ligt er nu nl. een groot deel voor :{ . Ook starten we deze week met de progesteron injecties. Ik wil er gewoon alles aan doen om te voorkomen dat ik weer zo vroeg ga bevallen. De gyn zei echter dat ze wel verwacht dat ik weer te vroeg ga bevallen, maar zij denkt wel na 34 weken (puur obv eerdere ervaring). Was wel gek om te horen...
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_117204781
quote:
17s.gif Op maandag 24 september 2012 18:10 schreef Kyara het volgende:
U vraagt wij draaien :+

*O* *O* *O*
pi_117204859
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:12 schreef Fieder het volgende:
Ik werd net in mn blaas geschopt :o nog niet heel hard hoor maar ik voelde het wel en moest meteen plassen. Begint dat nu al :')
(door de baby dus he :+ )
Mijn beeb heeft de afgelopen week pas het fenomeen ''lekker op de blaas van mama stampen'' uitgevonden .. Maar nu begrijp ik jullie wel dat je 100 keer in een nacht naar de plee moet :D
Dan kun je meteen rennen idd :D
pi_117205024
Effe m'n spanning ergens kwijt... pff, zit hier terwijl m'n zus haar eerste kind op de wereld aan het zetten is, dus ook voor de eerste keer oom, Parkinson verschijnselen overal :P

Ze is gisteravond ingeleid, omdat 't kind nogal te groot werd en omdat na vorige week maandag haar weeën waren gestopt toen ze 1cm ontsluiting had. Dus een ballon ingebracht en die is er vannacht uitgevallen, 4cm ontsluiting. Om 07:00 zijn haar vliezen gebroken en nu zit ze op 8cm, wat een zware dag zou zij hebben.

Om het toch wat rustiger voor haar te laten ben ik er dus niet bij, want ik zou helemaal gek worden en raar gaan doen, oh oh! Nu wachten op het verlossende belletje dat ze gaat persen! :P
pi_117205182
Oeh, spannend joh! En wat lang is ze dan ook al bezig, pffffff.

Ik geloof ook niet dat het normaal heel gebruikelijk is om een broer bij de bevalling te hebben, dat scheelt ;) (is maar goed ook, ik heb 5 broers, beetje druk, hihi)
pi_117205334
Isis fijn dat ook deze meting goed was! Hoeveel weken ben je nu?
Ik mag donderdag weer een injectie halen, m'n 3e inmiddels, vind ze heel erg meevallen.
Ik ken je voorgeschiedenis niet, maar met hoeveel weken ben je vorige zwangerschap bevallen?
  maandag 24 september 2012 @ 19:58:23 #30
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117205380
Kyara 16 weken en van de blauwe kannen af! Dat is een *O* *G* waard :D

Fieder :D Leuk is dat he :') Mijn blaas is ook al lange tijd stuiterbal, soms doet het gewoon echt pijn :X Maar dat is het indalen ook denk ik. Ach ja..

Enne, wtf momentje :o ik sta gewoon 10e in de lijst!! Hoe kan dit? Waarom gaat de tijd zo snel? :@
Alhoewel ik er verder ook wel gewoon klaar voor ben... morgen alweer 36 weken zeg, jeutje.. O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 24 september 2012 @ 19:59:07 #31
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_117205432
Kyara! :o *O* jij bent toch pas een week of 10? :P ;) gatsakkie, wat gaat het hard he?

Isis, dat lijkt me best confronterend om te horen zeg, maar wel fijn dat je goed in de gaen gehouden wordt. Is het fijn dat je je er nu in elk eval wel mentaal op voor kunt bereiden? En wie weet alt het mee, hoop ik dan maar voor je:Y

En omg, Twinkle, nú pas? Chill man! Die van mij heeft het al weken tot een kunst verheven, zo irritant om ongeveer acht keer per minuut te wisselen van 'crap, ik zeik in mijn broek!' naar 'niks aan de hand, move along' :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Incantrix op 24-09-2012 20:05:13 ]
3!
pi_117205725
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:55 schreef freecell het volgende:
Oeh, spannend joh! En wat lang is ze dan ook al bezig, pffffff.

Ik geloof ook niet dat het normaal heel gebruikelijk is om een broer bij de bevalling te hebben, dat scheelt ;) (is maar goed ook, ik heb 5 broers, beetje druk, hihi)
Het was eerst wel de planning, maar moeders en partner zijn er bij, dat is wel genoeg lijkt me, kan niet wachten op het telefoontje zodat ik er naartoe kan om m'n kleine nichtje te zien :D
pi_117205803
Studiotje wat spannend joh!!

Isis fijn dat de meting goed was. Zal nog wel spannend blijven zeg :*

Enf in de top 10 :o

Heb net za 6 oktober geslachtsbepaling ingepland :D hopen dat ie er goed voor ligt! Spannenddddd.
  maandag 24 september 2012 @ 20:05:43 #34
95408 Incantrix
pi_117205864
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 20:03 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Het was eerst wel de planning, maar moeders en partner zijn er bij, dat is wel genoeg lijkt me, kan niet wachten op het telefoontje zodat ik er naartoe kan om m'n kleine nichtje te zien :D
Spannend zeg! Ik hoop dat het laatste deel vlot mag gaan :)
3!
pi_117205938
Spannend Studiotje!

Isis, inderdaad confronterend. Maar misschien ben je er nu wat beter op voorbereid (voor zover mogelijk) dat het ook zo kan gaan. Maar hoop dat de injecties hun werk gaan doen.
pi_117205952
Ja ik had daar echt mazzel mee tot nu toe :o .. Op de pufclub klaagden ze er ook allemaal over maar ik kon me er niks bij voorstellen eerlijk gezegd :')
Maarruh .. Karma is a bitch hoor :') .. Godnondeju .. De trappen die ze sinds afgelopen week af en toe uitdeelt :') .. Ooit begint het gewoon echt irritant te worden ( mag ik dat zeggen? :@ ) .. Maar ach, voor die paar weekjes ;)

En ergens is al dat getrappel ook heel gezellig :D
Zeker wanneer je in het openbaar bent. Maar het merendeel van de dag breng ik saai hier in huis in mijn uppie rond. Dus dan kan ik niemand echt mee laten genieten en zelf ken je het onderhand wel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117206011
Speciaal voor Kyara: jompels! *O* *O*

Studiotje: spannend!!

Isis, fijn dat de meting goed was. En zoals de rest al zegt, zal nog wel even spannend blijven. Hopelijk valt alles mee :*
pi_117206113
twinkle, lastig dit soort dingen. Mijn advies is bij twijfel bellen.

Coco, hoe gaat het met jou? Nog last van je rug?
pi_117206241
Hier nog steeds rugpijn, maar ik vermoed dat de beeb wat is ingedaald ofzo, icm verweking. Pijn wordt erger als ik beweeg. Voor de zekerheid met zhuis gebeld, maar hoefde niet langs te komen als ik me zelf niet ongerust maakte (ervan uitgaande dat de pijn niet erger zou worden, en ik geen bloed/slijmverlies zou hebben).

Morgen sowieso afspraak met gyn, dus zal het daar even aankaarten :)

Voelen jullie je ook wel een schuldig t.o.v. jullie partner? Voelde me vandaag echt lullig. Verlof is ingegaan, en ik heb maar een klein beetje kunnen poetsen/opruimen en omdat ik niet echt kon lopen is mijn man na 't werk nog naar naar winkel moeten gaan (terwijl ik dat oorspronkelijk van plan was). M. vindt het geen enkel probleem overigens, maar ik voel me er zelf rot onder ;(
  maandag 24 september 2012 @ 20:11:24 #40
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117206254
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 20:04 schreef Fieder het volgende:
Studiotje wat spannend joh!!

Isis fijn dat de meting goed was. Zal nog wel spannend blijven zeg :*

Enf in de top 10 :o

Heb net za 6 oktober geslachtsbepaling ingepland :D hopen dat ie er goed voor ligt! Spannenddddd.
Nou he :o

Twinkje, bel dan ook gewoon joh! :* Idd gewoon bij twijfel even bellen, als ze je dat al op het hart hebben gedrukt.... ;)

Coco; ik voelde me in het begin wel rot maar ik kan nu eenmaal heel weinig momenteel... Mn man is superlief en helpt enorm in het huis, niet normaal. Hij zegt dan ook regelmatig dat ik moet gaan zitten en dat ik weer teveel gedaan heb :+ :@
Enige wat ik kan doen is hem elke keer bedanken en zeggen hoe lief ik het vind dat ie het allemaal doet... Ondertussen doe ik ook wat voor hem, dus ja :+ hihi.
pi_117206405
Twinkle: bij twijfel altijd bellen. Als het niks is dan is het alleen maar fijn!

Coco, beterschap..! Rustig aan doen he. Hoe denk je dat je partner zich voelt als jij 9 maanden met zwangerschapsverschijnselen rondloopt en hij een biertje wegtikt? Ik voel me ook soms heel even schuldig maar hee, hij is niet dagelijks misselijk ;) En ik denk als hij mag kiezen dat hij graag het hele huishouden overneemt als jij de bevalling doet!

Kyara, *O* *O* *O* (ik moet nog tot november -O- )
pi_117206431
quote:
17s.gif Op maandag 24 september 2012 20:09 schreef Kyara het volgende:
twinkle, lastig dit soort dingen. Mijn advies is bij twijfel bellen.

Coco, hoe gaat het met jou? Nog last van je rug?
Oh, thx for asking :D Nou, wat hierboven staat dus :+

En Twink, ik zou ook even bellen als je het niet helemaal vertrouwt. Vind het zelf ook altijd lastig om te bellen (voel me snel een soort hypochonder), maar als ik het zelf niet ben die twijfelt, is het antwoord oh zo duidelijk: bellen! :)
pi_117206558
Enf & Suiker, rationeel gezien weet ik ook wel dat jullie gelijk hebben :Y Maar toch, ik voel me serieus schuldig :')

Kwestie van me erbij neerleggen en wennen dan maar? Zit weinig anders op waarschijnlijk.

En M. is echt heel lief, dat helpt al O+
pi_117206598
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 20:13 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh, thx for asking :D Nou, wat hierboven staat dus :+

En Twink, ik zou ook even bellen als je het niet helemaal vertrouwt. Vind het zelf ook altijd lastig om te bellen (voel me snel een soort hypochonder), maar als ik het zelf niet ben die twijfelt, is het antwoord oh zo duidelijk: bellen! :)
:D ik dacht dat je op mijn vraag reageerde :D
Goed dat je toch gebeld hebt en inderdaad morgen even aankaarten.

Schuldig, mjah nog niet maar straks vast wel. Wel een beetje naar Midas omdat ik er nu veel minder met hem op uit kan.
pi_117206714
quote:
17s.gif Op maandag 24 september 2012 20:16 schreef Kyara het volgende:

[..]

:D ik dacht dat je op mijn vraag reageerde :D
Goed dat je toch gebeld hebt en inderdaad morgen even aankaarten.

Schuldig, mjah nog niet maar straks vast wel. Wel een beetje naar Midas omdat ik er nu veel minder met hem op uit kan.
Puur toeval & awesome timing van jouw kant ;)

Ah ja, ik ben nu bezig met het bakken van kind nummer 1. Dus wat dat betreft kan ik me (gelukkig) niet schuldig voelen, zou ik anders ook hebben geloof ik.

Tot nu toe heb ik eigenlijk héél weinig aan M. moeten overlaten. Maar op de eerste dag van mijn verlof heb ik ineens wel beperkingen. Denk dat de timing het nog wat lastiger maakt om te accepteren ofzo.

Thx voor jullie reacties though :*
  maandag 24 september 2012 @ 20:24:52 #46
95408 Incantrix
pi_117207154
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 20:11 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hier nog steeds rugpijn, maar ik vermoed dat de beeb wat is ingedaald ofzo, icm verweking. Pijn wordt erger als ik beweeg. Voor de zekerheid met zhuis gebeld, maar hoefde niet langs te komen als ik me zelf niet ongerust maakte (ervan uitgaande dat de pijn niet erger zou worden, en ik geen bloed/slijmverlies zou hebben).

Morgen sowieso afspraak met gyn, dus zal het daar even aankaarten :)

Voelen jullie je ook wel een schuldig t.o.v. jullie partner? Voelde me vandaag echt lullig. Verlof is ingegaan, en ik heb maar een klein beetje kunnen poetsen/opruimen en omdat ik niet echt kon lopen is mijn man na 't werk nog naar naar winkel moeten gaan (terwijl ik dat oorspronkelijk van plan was). M. vindt het geen enkel probleem overigens, maar ik voel me er zelf rot onder ;(
Fijn dat je morgen toch al naar de gyn moet, kun je het er meteen even over hebben inderdaad :)

En dat laatste, ja, all the time :{ -O- ik zie hem vreselijk worstelen met het huishouden, het opknappen van een kamertje, verzorging van onze grote wanneer ik me weer eens slap en moe voel of even moet liggen ivm bekken en die shizzle, zijn werk en dan ook nog die gezellige hormonen van mij. Laatst moest hij bijna huilen, dat voelde echt zó kut.. Ik kan bijna nergens mee helpen dus alles komt op hem aan. Ik zal er niet heel rouwig om zijn als dit jaar voorbij is, de baby er is en we echt weer verder kunnen met leven, het voelt best wel alsof we als gezin 'on hold' staan. /jankpost Vervelend he, dat je dan rationeel best kunt weten dat je er niks aan kunt doen, maar dat je gevoel daar totaal tegenover kan staan? :*
3!
pi_117210204
Owjeej.. Hier rommelt het.. In 2 uur van om de 35 naar om de 20 minuten pijngolven onderin het bekken van ongeveer een minuut. Kunnen voorweeen of oefenweeen zijn, maarja.. Kan ook niets zijn.
pi_117210266
Ghe, we staan bovenaan de lijst inmiddels :+. Vandaar!
  maandag 24 september 2012 @ 21:13:26 #49
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_117210377
NiG, anders even lekker gaan douchen? Als et door zet zit je ws wel op de goede weg ;)
  maandag 24 september 2012 @ 21:13:44 #50
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117210397
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 19:57 schreef klumsy het volgende:
Isis fijn dat ook deze meting goed was! Hoeveel weken ben je nu?
Ik mag donderdag weer een injectie halen, m'n 3e inmiddels, vind ze heel erg meevallen.
Ik ken je voorgeschiedenis niet, maar met hoeveel weken ben je vorige zwangerschap bevallen?
Thx allemaal meiden! :*
Ik ben morgen 23 weken, beetje late start dus met de injecties, maar dat komt doordat mijn eerste cervixmeting bij een andere (eikel van een) gyn was en m'n tweede zelfs in een ander ziekenhuis omdat ik een GUO moest in het LUMC, kon niet in mijn eigen z'huis.

Ben altijd aan de prikpil geweest, dus kijk niet op tegen de injecties. Morgen mijn HA bellen of hij ze wil zetten, want het zh is 12 km verderop.

Ben van Olivia vorig jaar met 34 weken bevallen, gelukkig niet extreem prematuur, maar vroeg genoeg om goed de schrik erin te hebben en ze moest natuurlijk ook in het ziekenhuis blijven, couveuse, CPAP etc... Geen fijne start voor zo'n wurmpje.

Mentaal waren we ons er al op aan het voorbereiden, maar dat sloeg ook af en toe door in angst dat het nog veel vroeger zou komen. Hopelijk zakt dat nu wat weg en we hopen nog steeds op > 37 weken, maar houden zeker rekening met nog een paar weekjes eerder. We'll see... we doen er zelf in ieder geval alles aan om het te voorkomen. Regelmatig urine op kweek, ik slik cranberry tabletten, kweekje van baarmoederhals laten nemen, halve dagen werken, cervixmetingen en dan nu nog de injecties. Meer kan ik niet doen en dat geeft (klinkt misschien gek) wel rust.

Bedankt allemaal :* dat ik gewoon weer even tussendoor mag walsen met mijn verhaal. Ik lees echt alles van jullie, maar reageer zelden. Weet niet zo goed waarom, heb meestal niet zoveel toe te voegen op de reacties die al gegeven worden.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  maandag 24 september 2012 @ 21:16:24 #51
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117210578
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 20:24 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Fijn dat je morgen toch al naar de gyn moet, kun je het er meteen even over hebben inderdaad :)

En dat laatste, ja, all the time :{ -O- ik zie hem vreselijk worstelen met het huishouden, het opknappen van een kamertje, verzorging van onze grote wanneer ik me weer eens slap en moe voel of even moet liggen ivm bekken en die shizzle, zijn werk en dan ook nog die gezellige hormonen van mij. Laatst moest hij bijna huilen, dat voelde echt zó kut.. Ik kan bijna nergens mee helpen dus alles komt op hem aan. Ik zal er niet heel rouwig om zijn als dit jaar voorbij is, de baby er is en we echt weer verder kunnen met leven, het voelt best wel alsof we als gezin 'on hold' staan. /jankpost Vervelend he, dat je dan rationeel best kunt weten dat je er niks aan kunt doen, maar dat je gevoel daar totaal tegenover kan staan? :*
Ach jeetje, dat klinkt moeilijk inderdaad... :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  maandag 24 september 2012 @ 21:16:55 #52
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117210614
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:10 schreef NiGeLaToR het volgende:
Owjeej.. Hier rommelt het.. In 2 uur van om de 35 naar om de 20 minuten pijngolven onderin het bekken van ongeveer een minuut. Kunnen voorweeen of oefenweeen zijn, maarja.. Kan ook niets zijn.
Spannend! Douchen! :Y
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_117210680
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:16 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Spannend! Douchen! :Y
Zal het doorgeven & regelen, dank voor de tip! :)
pi_117210777
Nogmaals: zou ik in de OP mogen? Ben 3 mei uitgerekend. :)

Vanmorgen ineens last van misselijkheid, net voor ik de deur uit moest naar werk. Gelukkig niet moeten overgeven en mijn werk kunnen doen. Was na ongeveer een uurtje weg.
Qua eten heb ik soms ineens honger en daar wordt ik nu eerder duizelig of niet lekker van. Heel irritant. Ook heb ik bijna nergens zin in. Krijg het amper binnen maar ja, eten moet ik toch. :')
pi_117211288
Nigelator Spannend idd! En douchen is altijd een goede tip :Y

Venco probeer eens een breaker mee te nemen :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_117211454
Goed dat je gegaan bent Logi! Beter een paar keer te vaak...
Hoe is het nu met de hoofdpijn?
Met een meidenkwartet
pi_117211556
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:29 schreef Cathmar het volgende:
Goed dat je gegaan bent Logi! Beter een paar keer te vaak...
Hoe is het nu met de hoofdpijn?
Dat zei de gyn ook :@

Nog steeds enorme kloppingen, ze hebben wel 3x gezegd langs de huisarts te gaan maar meer dan de pijnstilling dan ik nu neem mag ik toch niet dus of ik daar wat aan heb? Maar wel gerustgesteld en dat scheelt natuurlijk een hoop :)
pi_117211585
Logi :* Gewoon goed om je weer online te zien. Verder lekker rustig aan doen 'n paar dagen!
pi_117211681
:* thx en nu ga ik weer on topic voor ik het hele topic kaap terwijl er allemaal spannende dingen aan de gang zijn :@ O+
pi_117212881
Om de 6 min en mvr wil niet douchen. Blijven tv kijken :P
Duren wel kort, we twijfelen of het weeen zijn.
pi_117213261
Klinkt als ..
pi_117213473
Spannend nigelator! Verwen haar maar lekker en wie weet...

En Logi dat is geen topic kapen, want jouw verhaal is helemaal on topic. Fijn dat je bent gerustgesteld!
  maandag 24 september 2012 @ 22:12:29 #63
95408 Incantrix
pi_117214024
Isis, thnx, het komt wel goed hoor :) het is alleen erg schipperen zo..

Nigelator, wat spannend!! Ben benieuwdZ

Logi, pfff, klinkt naar en pijnlijk! :* beterschap, en een :* voor de schrik..
3!
pi_117214109
Grrrrmik doe het niet goed, lrijg een boek onder de neus gedrukt met tips. Ben nerveus.. Zit nu weer 6-8 min tussen en duren zo'n 50-60 seconden. Ze is even aftutten.. Snel boek lezen.
pi_117214822
Haha een boek met tips. is ze mooi op tijd mee. Mijn tip: Geef haar gelijk in alles en doe wat ze zegt. succes.
pi_117215850
Ze zitten dicht op elkaar, om de vier minuten maar zijn niet zo hevig. Weeen duren ook korter nu. Maar even kijken, gaat al beter sinds ik door het boek heb gebladerd ;)
pi_117216564
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 22:25 schreef Sorbootje het volgende:
Haha een boek met tips. is ze mooi op tijd mee. Mijn tip: Geef haar gelijk in alles en doe wat ze zegt. succes.
Dat dus ;)
pi_117216683
ps: wat zijn jullie allemaal lief O+
pi_117218041
En we zitten op 2:30-3:30 voor een minuut aan weeen, dus denk dat ik zo wel even een VK kan bellen.
Kan zijn dat het zo dus even duurt voor er weer updates volgen ;)
pi_117218072
spannend NiGeLaToR!
*poef* nu is het weg
pi_117218095
Succes NiGeLaToR! ^O^
pi_117218444
Wiehoe, zet hem op Nigelator!
pi_117218503
Succes nigelator!
pi_117218539
Succes!!! *O*
pi_117220616
VK is geweest, ze doet het super en we gaan er voor. Gaat nog wel even duren, maar we komen er wel! 8)
pi_117221010
Succes NiGeLaToR!
pi_117221075
Succes Nigelator+vriendin!
pi_117221233
Dank voor de steunbetuigingen, gaat een lange nacht worden. :+
  dinsdag 25 september 2012 @ 01:25:00 #80
381212 Gulara
From the future
pi_117221707
Spannend NiGeLaToR!
  dinsdag 25 september 2012 @ 02:06:30 #81
381212 Gulara
From the future
pi_117222041
Zo ben ik weer, wel alles bijgelezen de afgelopen dagen maar weinig tijd gehad om iets te posten.

Allereerst,

Kyara, omdat je het zo lief vraagt: *O* *O*

_Isis_ ik hoop dat je kindje lekker lang blijft zitten. Gewoon lekker tot minimaal 37 weken. :*

Studiotje ik hoop dat je inmiddels met je nichtje aan het knuffelen bent. Wat een stress zo als nieuwe oom. Lief vind ik het. O+

Een geslachtsbepaling voor Fieder, spannend hoor! Wij mogen een week later voor de 20- weken echo.

Twinkle ik hoop dat vandaag een dag zonder buikpijn wordt! :*

Coco sterkte met je rug, klinkt vervelend. :*

Venco, vervelend hè die misselijkheid. Bij mij helpt het om de hele dag door een beetje te 'grazen'. Neem wat kleine dingetjes mee voor onderweg (doosje rozijntjes, tic tac), dat hielp bij mij vaak wel.

Logi wat een schrik! Hopelijk ben je nu wat meer gerustgesteld. :*

Verder zag ik sommigen schrikken van de positie op de lijst. Hier nog geen last van, want moet nog veels te veel tellen. Ik ga me vanaf 2013 pas zorgen maken. :+

Ik moet ook zo vaak opeens plassen. Ook als ik net geweest ben, maar vooralsnog voel ik geen baby. Laat staan schoppen!

Voor wat betreft partners die je van alles uit handen nemen, zo eentje heb ik er thuis. Superlief, maar ik word er wel een beetje passief van. We hadden het laatst over werken, wat in een nieuw land -laat staan zwanger- maar langzaam op gang komt, en hij vind het prima dat ik het gewoon heel rustig aan doe en lekker naar mijn lijf luister en m'n rust pak.
Heel lief natuurlijk, maar van mij had hij wel zwanger thuis mogen blijven zodat ik druk, druk kon zijn. Of misschien fiftyfifty, wil ik zelfs de tweede helft wel doen!

Verder heb ik pas eind oktober een afspraak met de verloskundige. Toen ik aangaf dat ik sinds begin augustus geen verloskundige meer gezien had, vond de vrouw aan de telefoon dat geen probleem. Als er iets dringends was kon ik altijd bellen of langs de huisarts. Nou heel leuk allemaal, maar ook zonder dat er van alles mankeert vind ik tweeënhalve maand zonder controle wel lang. Gelukkig komt er een 20-wekenecho tussendoor. En daar kijk ik zo naar uit!

Verder een leuk weekend gehad. Gisteren een offday, blegh. Maar vandaag een hoop dingen te doen, dus dat scheelt. Hopen dat het plekje rechts van m'n stuitje ook mee helpt, want ik ga van alles lekker lopend doen, en zo nu en dan begint ie dan te zeuren.

Nou lang verhaal, ik kom straks wel weer terug als jullie ook wakker zijn.
pi_117222198
Bedoel je met plons vliezen gebroken? Zo ja sterkte.

Is verder de verloskundige- en kraamzorg vergelijkbaar met Nederland? Lijkt me best wel een spannende stap om zwanger naar de andere kant van de wereld te verhuizen. Ik kan me wel voorstellen dat je graag aan het werk wilt, ik zou er ook niet aan moeten denken om nu al elke dag thuis te zitten in een nieuwe omgeving.

Gisteren hier een bagger dag gehad, duizelig, misselijk en hoofdpijn. Vandaag zijn we weer hetzelfde begonnen. Gisteren ook zomaar in huilen uitgebarsten moest er zelf wel om lachen was totaal geen aanleiding voor en normaal huil ik bijna nooit. Vriend was wel erg lief :).

[ Bericht 87% gewijzigd door _wolk82_ op 25-09-2012 03:02:19 ]
pi_117222220
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 02:48 schreef _wolk82_ het volgende:
Jup... Dank u!
pi_117222242
Oh wat spannend, leuk dat ik in een andere tijdzone zit, kan ik je verslag blijven lezen ;).
Heel veel succes voor jullie beide.
  dinsdag 25 september 2012 @ 03:29:40 #86
381212 Gulara
From the future
pi_117222305
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 02:48 schreef _wolk82_ het volgende:

Is verder de verloskundige- en kraamzorg vergelijkbaar met Nederland? Lijkt me best wel een spannende stap om zwanger naar de andere kant van de wereld te verhuizen. Ik kan me wel voorstellen dat je graag aan het werk wilt, ik zou er ook niet aan moeten denken om nu al elke dag thuis te zitten in een nieuwe omgeving.

Gisteren hier een bagger dag gehad, duizelig, misselijk en hoofdpijn. Vandaag zijn we weer hetzelfde begonnen. Gisteren ook zomaar in huilen uitgebarsten moest er zelf wel om lachen was totaal geen aanleiding voor en normaal huil ik bijna nooit. Vriend was wel erg lief :).
Nou vooralsnog vind ik het een hoop gedoe om hier überhaupt iets van medische zorg geregeld te krijgen. In Nederland was het met één belletje naar de verloskundige geregeld. Hier moet je echt naar allerlei verschillende plaatsen voor allerlei verschillende begeleidingsvormen. Onhandig vind ik het.
Kraamzorg is overigens heel Nederlands volgens mij. Hier doe je twee dagen ziekenhuis en verder succes ermee! Dus als er iemand hier in maart fruitsaladea voor me wil komen maken... :+

Jouw dag gisteren klinkt inderdaad als de mijne. Het zal wel in het weer gezeten hebben. Want ik huil ook nóóit! ;)
  dinsdag 25 september 2012 @ 03:31:05 #87
381212 Gulara
From the future
pi_117222307
NiGeLaToR spannend, blijf vooral lekker updaten!
pi_117222350
Dan moet het zeker aan het weer gelegen hebben, de laatste keer dat ik heb gehuild was bij de begrafenis van mijn opa ruim 1 1/2 jaar geleden. Mijn vriend wist ook even niet wat hij ermee aan moest :).
Ik zou graag fruitsalade voor je komen maken, Australië staat nog steeds op mijn to do lijst maar ik mag dan niet meer vliegen.
Klinkt idd niet handig als je verschillende instanties af moet om wat te regelen.
pi_117222463
Koningin fruitsalade hier, klinkt als een aantrekkelijk bijbaantje maar denk dat ik toch maar hier blijf.

Lig al drie uur wakker. Nigelator, hoe gaat ie daar?
  dinsdag 25 september 2012 @ 06:10:29 #90
381212 Gulara
From the future
pi_117222508
Vervelende suikertante. Ik hoop dat je inmiddels weer slaapt.
pi_117222594
Logi, dat is even schrikken. Maar goed dat je wel gebeld hebt :*

Inca :*

Isis :*

Gulara in Australie? Das een eind weg. Ik denk dat ik ook even pas om in maart fruitsalades te komen maken ;)

Nigelator, hoe gaat het bij jullie? Spannend hoor :%
pi_117222659
Ondanks vroeg wakker voel ik me al een stuk beter als gisteren! :)

Nigelator zet hem op :% :% :% .. Spannend hoor!!

Hmmm .. Fruitsalades maken in maart aan de andere kant van de wereld O-) .. Klinkt heel aantrekkelijk :D .. Maar nee, denk dat ik tegen die tijd druk zat ben met mijn eigen hummel helaas :+

Wahaha Sorbo''s tip: Geef haar ALTIJD gelijk ... beware >:) .. Ik zal hem ook even doorgeven aan vent O-)

Schuldgevoel, ja zeker wel hier. Zeker na gisteren! Ik heb ook echt bewondering voor vrouwen die tot 36 weken door gaan met alles. Sinds ik zwanger ben heb ik continu stapjes terug moeten doen en dat herkende ik van mezelf totaal niet. Ik werkte eerst 40 uur + 3 uur reistijd per dag + huishouden en hoewel dat best pittig klinkt, vond ik dat prima te doen. En nu mag ik blij zijn als het lukt om een afwasje te doen :') ... Voel me schuldig naar de hond omdat ik gewend was om lange wandelingen met haar te maken, maar ook dat lukt me niet meer. En vent heeft zich gisteren weer eens de pestpokken gewerkt om, na een drukke werkdag, nog allerhande kleine klusjes te doen in huis. Ontzettend lief en attent van hem, ik hoef er niet eens om te vragen. En ik bedank hem daar dan ook regelmatig voor. Da''s het minste wat ik op dit moment kan doen.

Maar we moeten zo''n zwangerschap ook zeker niet onderschatten! Da''s ook hard werken! En af en toe hebben we denk ik met zijn allen de neiging om het maar blase af te doen met een ''o joh, dat doen we er gewoon even bij''. Maar ik denk dat we onszelf af en toe ook even met beide pootjes op de grond moeten zetten en relativeren dat wat wij doen, ook een stevige klus is, die 24 uur per dag door gaat! En zeg nou zelf, zie jij onze mannen al zwanger zijn? _O-

Als kleintje er dadelijk is komt dat vanzelf wel weer op gang :) .. Ik heb het leren accepteren in de loop der weken. Je zult ook wel moeten, want je lichaam houdt je vanzelf tegen :')
Wat ik vooral moeilijk vind is dat ik nu niet meer zo vooruit kan plannen. Afgelopen zondag dacht ik nog: morgen ga ik dit en dit doen. En ik moet dat en dat nog kopen. Ja en dan valt zo''n dag helemaal in het water doordat je lijf niet mee werkt. Daar kun je van balen of er maar gewoon aan toe geven. Ik heb beide gedaan gisteren :') ... Vandaag een nieuwe dag waar we er weer voor gaan en dan zien we wel :) ... We zouden eens minder ''moeten'' van onszelf ;)

Buikpijn lijkt overigens weg dames :) .. Ik voel me echt al een stuk beter als gisteren! Dus geen reden voor ongerustheid hier van mijn kant.

Ik heb zaterdag een bellypaint op het programma staan! Doen jullie, naast foto''s maken van jullie buik, nog iets speciaals/anders als aandenken? Zo''n gipsbuik a la Barbie ofzo? :+ ... Leek me wel grappig maar waar laat je zo''n ding later in hemelsnaam :')

Logi goed dat je aan de bel getrokken hebt uiteindelijk! Het lijkt wel een beetje op wat ik soms met vlagen lijk te hebben :{ .. Vooral dat flauw vallen. Gelukkig lijkt alles op het eerste gezicht mee te vallen. Rustig aan meis :*

En verder alvast weer een *O* voor alle mijlpalen van vandaag! (waaronder die van Enf met haar 36 ( :o :o :o ) weken ... van de rest weet ik zo even niet uit mijn hoofd :+ :@

Hmmm ... ik denk dat ik nog even lekker warm mijn bedje in duik :+ .. zo warm heb ik het niet.
O ja en snotneuzen .. check! Kan haast ook niet anders met dit soort weer! Ik wil zomer :') .. Of in ieder geval lente :')
pi_117222739
Nigelator, hoe is het nu met vriedin? Is de kleine er al?

Logican, :*

Twinkle, fijn dat je jezelf beter voelt dan gisteren. En je hebt helemaal gelijk er in dat je gewoon vaak wat stapjes terug moet doen tijdens je zwangerschap.

Gulara, ik zou ook graag fruitsalades willen komen maken voor je daar. Maar tegen die tijd zit ik ook met mijn eigen kleintje. Dus helaas gaat met dat ook niet lukken :)

Ik baal ervan dat ik mijn telefoon thuis heb laten liggen. Normaal doe ik die gelijk in mijn tas. Vandaag moet ik naar de VK voor controle en dan rijd ik meteen maar even langs huis om mijn telefoon op te halen. Ik heb nu afkickverschijnselen (ik moet wordfeudten)
pi_117223398
Schuldgevoel naar man toe, check. Hij werkt zich een slag in de rondte, doet enorm veel met de kids, kookt, boodschappen, klusjes etc. Zonder te klagen overigens, maar ik vind het moeilijk.

Vandaag een dagje alleen thuis. Wat een heerlijkheid. Ik zie nu al enorm op tegen de herfstvakantie. Alvast eens kijken of opa en oma thuis zijn voor een logeerpartij.

Ennuh Succes Nigelator en (vooral) vriendin! Hopelijk snel goed nieuws.
Met een meidenkwartet
pi_117223456
Nigalator succes hopelijk hebben jullie je kindje snel.
pi_117223712
Succes nigelator en vriendin, spannend :)
  dinsdag 25 september 2012 @ 09:06:57 #97
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_117223726
Succes NiGeLaToR & vriendinlief!
Wel een beetje doorlezen he, anders loop je steeds achter de feiten aan. _O-

Twinkle, ik weet niet wat jij voor vent hebt maar die van mij zou prima een zwangerschap aankunnen. Waarom niet eigenlijk?
Ik ben het met je eens dat je een zwangerschap niet moet onderschatten maar voor de meeste mensen is 't nou ook weer niet zo'n drama, toch? Ik zou echt niet weten waarom vrouwen het wel zouden 'kunnen' en mannen niet. Ok, ok, lichamelijke mogelijkheden niet meegerekend natuurlijk. :+

Succes bij de verloskundige Omen!

Cath, lekker genieten vandaag! Heb je nu ook echt verlof? Is het nog een beetje te doen voor je?
A grand adventure has begun.
pi_117223823
Mijn lief zou een zwangerschap nog wel aankunnen maar een bevalling :P Tis en blijft en beetje een piepert hoor :Y
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 25 september 2012 @ 09:13:39 #99
265732 Keshet
pi_117223833
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:13 schreef MeNicole2 het volgende:
Mijn lief zou een zwangerschap nog wel aankunnen maar een bevalling :P Tis en blijft en beetje een piepert hoor :Y
Ja, daar doe ik geen uitspraken over. Eerst maar eens zien dat ik dat zelf kan. :P
pi_117223876
De ene zwangerschap is de andere niet. Tuurlijk is het soms lastig als je lichaam te terugfluit als je nog van alles wil doen. Maar dat is ook een kwestie van plannen en hulp inschakelen zodat niet alles op de schouders van je man terechtkomt. Ik vind het nu ook wel zwaar worden en kan ook niet alles wat ik zou willen maar met een beetje goed plannen en voldoende rust tussendoor krijg je toch nog best wel wat voor elkaar.
pi_117223901
:D
Ik denk eigenlijk dat mijn vriend het ook wel zou kunnen. Die houdt ook van oerdingen enzo, terwijl ik nu al inlees over een ruggenprik en niet aan borstvoeding moet denken!
pi_117224047
En soms heb je ook niks te willen :P Ook al wil mijn lichaam niet meer (nu nog geen last van) ik moet soms wel. Mijn kinderen moeten wel naar school enzo. En er is niet altijd iemand in de buurt die het even over kan nemen. Gelukkig heb ik 2 deuren verder een hele lieve buurvrouw met een dochter op dezelfde school als Mikael dus als het dit keer echt echt niet gaat dan kan zij of der man wel zorgen dat mijn kind op school komt. Maar dan moet het wel slecht gaan want ik zal dat niet snel vragen. Ze bied het wel vaak aan maar zeg steeds dat ik het aanbod bewaar voor als ik bijna moet bevallen en het koud en glad is buiten :Y
pi_117224075
Ja, dat heb ik ook met tillen en zo. Dat kan je gewoon niet vermijden met een baby.
pi_117224171
Wooo! Gisteravond is dan mijn nichtje geboren, heb haar nog niet gezien maar dat gaat zo gebeuren! Wel aardig zwaar, ruim 9 pond maar ja, zo blij nu! Een trotse oom! *O* :D
pi_117224176
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:26 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat heb ik ook met tillen en zo. Dat kan je gewoon niet vermijden met een baby.
Ja precies. Sommige dingen kom je niet onderuit. Kan moeilijk iedere keer bij de buurvrouw aanbellen als Matthias uit bed moet of verschoond moet worden of of of. Dan maar even doorbijten. Dus in dat opzicht doe je een zwangerschap er wel even bij. Misschien met een eerste niet want je moet niks in je verlof. Als je al kinderen hebt moet je dingen!!
pi_117224233
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:29 schreef Studiotje het volgende:
Wooo! Gisteravond is dan mijn nichtje geboren, heb haar nog niet gezien maar dat gaat zo gebeuren! Wel aardig zwaar, ruim 9 pond maar ja, zo blij nu! Een trotse oom! *O* :D
Wat leuk, van harte! *O*
pi_117224268
Ik heb ook extra respect voor de zwangere moeders hier, als ik er nu doorheen zit en bedenk dat een kleuter me s nachts komt wakker maken of dat ik ook nog elke dag kinderen naar school moet brengen en halen en vooral dat kinderen geen rekening houden met hoe je zelf je dag voor je zag.. En ik ben nog niet eens drie maanden zwanger!

Ome Studiotje van harte met je grote kleine nichtje!!
pi_117224534
Studiotje gefeliciteerd met je nichtje *O*
pi_117224574
Ome studiotje gefeliciteerd met je nichtje!

Ben benieuwd hoe het bij Nigelator & vrouw is!
pi_117224792
MELD :D

37 weken. Holy crap!

Gefelicieerd studioompje! ;)

En idd, als je al een kind hebt is zwanger zijn een heel andere ervaring. Zeker hoogzwanger zijn. Maar het geeft het ook iets extras. Isabeau leeft erg mee op haar manier.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:03:39 #111
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_117224945
hmmm misschien moet ik vent ff vragen hier te lezen....

het is niet dat ie niets doet hoor, maar ook niet meer dan normaal eigenlijk. Is ook mijn eigenwijze ik die zegt dat dat niet hoeft (en dan stiekem hoopt dat ie het wel doet). Ik doe het gewoon allemaal lekker zelf (en als het de ene dag niet lukt, dan de andere dag maar), maar goed mijn buik is nog niet enorm, ik hoef nog maar 1 kilo extra mee te zeulen en het zijn vooral mijn heupen die pijn doen maar das nog wel te overzien. Tja en die vermoeidheid, die is er al 2,5 jaar en dat zal nog niet snel minder worden.

Vent zou het ook wel kunnen hoor, op een paar dingetjes na denk ik, maar ik vind een zwangerschap ook niet echt een drama of zo. Ik vind het vooral heel leuk en ik denk dat vent, als ie zou kunnen het heel graag zou doen.
pi_117225000
B. zwanger. Volgens mij zou dat een drama worden.
pi_117225052
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:29 schreef Studiotje het volgende:
Gefeliciteerd! *O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:58 schreef Sorbootje het volgende:
MELD :D

37 weken. Holy crap!
Dito :o
pi_117225222
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:06 schreef Keshet het volgende:
Twinkle, ik weet niet wat jij voor vent hebt maar die van mij zou prima een zwangerschap aankunnen. Waarom niet eigenlijk?
Ik ben het met je eens dat je een zwangerschap niet moet onderschatten maar voor de meeste mensen is 't nou ook weer niet zo'n drama, toch? Ik zou echt niet weten waarom vrouwen het wel zouden 'kunnen' en mannen niet. Ok, ok, lichamelijke mogelijkheden niet meegerekend natuurlijk. :+
Eens. Mijn kerel zou het prima doen, niet alleen met mijn easypeasy zwangerschap maar ook als het fysiek zwaarder zou zijn. Ik denk zelfs dat hij het heel leuk en bijzonder zou vinden.
Huishouden deed hij eigenlijk sowieso al het meest (ondanks dat we beiden 40u werken), ik was al niet bepaald een ster daarin, en dat is niet echt veranderd. Ik vind gewoon veel dingen belangrijker vind dan een schoon huis, zoals quality time samen. Man houdt niet zo van stilzitten dus gaat sneller iets doen. Overigens worden de basics wel gedaan hoor (voor iedereen denkt dat ik een ranzig huis heb), stofzuigen en wc/badkamer/keuken en zo, en we hebben geen huisdieren, dat scheelt. Maar ik heb mijn keukenkastjes bijvoorbeeld echt nog noooooooit uitgesopt. Man wacht dus met spanning op de nesteldrang die ik in mijn verlof ga krijgen :+

En Gulara, ik wil met alle liefde een fruithapje voor je komen maken in februari, als jij mijn ticket regelt, en als je het niet erg vindt dat ik man en baby meeneem...? ;)

En mijlpalendag, 33 weken vandaag *O*
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:19:15 #115
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117225333
Studiotje van harte, je bent oom! *O*

*O* voor alle mijlpalen!

Hier onverwacht tot 18:30 werken, dus tot vanavond :*
pi_117225789
Mijlpalenjompel *O*
Kom ik aan met m'n 8 weken :') maar een mini-jompeltje mag wel, toch? *O*
pi_117225895
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:37 schreef zandsculptuur het volgende:

He 8 weken moet je ook maar gehad hebben!!
pi_117225955
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:37 schreef zandsculptuur het volgende:
Mijlpalenjompel *O*
En een echte jompel ook wel *O* voor de mijlpalen van zandsculptuurtje, sorbo en ophelia. *O*

En huishouden gaat hier ook nauwelijks, was ik toch al niet zo van, nesteldrang heb ik volledig overgeslagen. Gisteren 1 was gedraaid, was helemaal trots op mezelf :')
Vandaag iets met administratie, dat moet ook te doen zijn.
pi_117226111
Jompel voor 8 weken!! *O* Toch een risicovolle periode afgeloten O+
En op twee derde van de misselijkheid!
pi_117226166
Nouja, ik durf pas echt te jompelen als ik een hartje heb zien knipperen.
pi_117226262
10 weken hier! Dus nog 2 weken misselijkheid. Hoop ik dan maar :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_117226314
Nog hééél even geduld zandsculptuur!

En Tally, van harte! *O*
Oh ik verheug me er wel op zeg, om gewoon normaal wakker te worden :s)
pi_117226351
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:57 schreef Suikertante het volgende:
Nog hééél even geduld zandsculptuur!

En Tally, van harte! *O*
Oh ik verheug me er wel op zeg, om gewoon normaal wakker te worden :s)
Normaal wakker lukt nog wel. Maar zodra ik omhoog kom...... :r
pi_117226418
*O* voor alle mijlpalen inclusief die van mijzelf

en de zwangerschap zwaar wil ik niet zeggen. Natuurlijk is het wat zwaardee maar doe alles nog gewoon zou ook niet anders willen. Merk idd wel dat ik nu niet zo makkelijk aan rusten of vermoeidheid kan toegeven maar me daar bij neerleggen scheelt al heel veel.
Ik wil ook gewoon met mijn peuter blijven dansen, springen over de grond rollen dus dat doen we dan ook. ook al gaat het wel minder soepel.
En ik plan mijn dagen veel te vol, maar dat doe ik altijd al :D

Als ik samen met mijn man thuis ben doet hij trouwens wel.meer wb dragen en tillen maar is hij het niet doe ik het toch zelf.
pi_117226424
Nee helaas heeft de misselijkheid 's nachts bij mij geen geduld. Als ik een kwartier wakker lig midden in de nacht komt het ook al opzetten. Maar als ik dan bedenk dat ik mag blijven liggen en niet op mijn werk ben vind ik het toch nog best te doen allemaal :)
pi_117226501
Nou ja gister voor ik ging slapen toen moest ik ook een aantal keer rennen om net de pot te halen :')
Maar over het algemeen als ik geslapen heb en ik word net wakker dan heb ik geen last van misselijkheid. Zodra ik omhoog kom dan begint het :)
Maar ach, wel weer een bevestiging dat ik nog zwanger ben ;)

8 oktober de combinatietest *O*
pi_117226696
Vind je dat om te jompelen? Ik geloof dat wij het toch gaan doen maar ik zie er nog steeds tegenop. Mijn gevoel zegt niet doen, maar mijn hoofd inmiddels dat het misschien beter is.
Hoe zit dat eigenlijk, hoor je tijdens de test meteen van alles of moet je daarna nog wachten?
pi_117226739
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:11 schreef Suikertante het volgende:
Vind je dat om te jompelen?
Ik vond van wel, het betekende namelijk dat ik nog steeds zwanger was...
Wij kregen de resultaten een paar dagen later tijdens een reguliere controle, bloedonderzoek was al eerder gedaan.
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:15:18 #129
259886 pessie
pi_117226804
Ik weet niet of manlief zwanger zijn zou kunnen. Ik denk dat hij na 1 week misselijkheid al rijp is voor de psych en als hij fysiek door bekkenpijn niet zo veel meer kan wordt ie alleen maar zwaar ongelukkig van. Hij is wat dat betreft dolbij dat hij een man is. Hij is te stoer om dingen niet te kunnen doordat het lichamelijk tegen zit. Ik baal er enorm van dat mijn lijf niet wil wat ik wil en het vooruitzicht dat nog 2 jaar te zullen hebben is niet zo leuk, dat ga ik nu dus ook maar even heel snel vergeten.

Ik heb mn kastjes voor de vakantie uitgesopt, toen ik me geweldig voelde :+ hoeft dat niet meer :P .

*O* voor alle mijlpalen!
En een speciale *O* voor sorbo omdat zij vanaf vandaag meldplicht heeft!
pi_117226847
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:15 schreef pessie het volgende:
En een speciale *O* voor sorbo omdat zij vanaf vandaag meldplicht heeft!
-O- oO<
pi_117226860
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:16 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

-O- oO<
Kusje kroel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117226861
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:12 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik vond van wel, het betekende namelijk dat ik nog steeds zwanger was...
Hmm. Ik snap wel wat je bedoelt, maar als ik geen test doe ben ik ook nog steeds zwanger :)
Ik vind het nog steeds een ingewikkeld onderwerp. We hebben er hier al heel wat tijd aan besteed. Ik wil niet aan die test beginnen als ik niet weet wat we daarna voor conclusies aan eventuele uitslagen besteden. Niet dat we er totaal verschillend in stappen en als dan blijkt dat je voor een hele moeilijke beslissing komt te staan je lijnrecht tegenover elkaar staat. Tuurlijk kan het toch anders zijn als het daadwerkelijke moment daar is, maar we zijn nu al meer naar elkaar toe gegroeid in onze meningen en ideeën.
En nog steeds zie ik er tegenop :{
pi_117226869
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kusje kroel.
:P
pi_117226882
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:16 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

-O- oO<
Joh! Spannend!!!
pi_117226919
*O* voor de meldplicht van Sorbo en Ophelia!
pi_117226921
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:17 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Hmm. Ik snap wel wat je bedoelt, maar als ik geen test doe ben ik ook nog steeds zwanger :)
Klopt, maar zeker wanneer zwanger worden door problemen een meerjarenplan is, is iedere bevestiging heel waardevol. (waarmee ik niet wil zeggen dat dat anders niet het geval is, of voor iedereen geldt, maar ik had het en volgens mij heeft Tally dat ook)
pi_117227000
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:19 schreef Kyara het volgende:
*O* voor de meldplicht van Sorbo en Ophelia!
Dat dus :P :s)

En *O* voor alle andere mijlpalen.
pi_117227005
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:17 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds een ingewikkeld onderwerp. We hebben er hier al heel wat tijd aan besteed. Ik wil niet aan die test beginnen als ik niet weet wat we daarna voor conclusies aan eventuele uitslagen besteden. Niet dat we er totaal verschillend in stappen en als dan blijkt dat je voor een hele moeilijke beslissing komt te staan je lijnrecht tegenover elkaar staat. Tuurlijk kan het toch anders zijn als het daadwerkelijke moment daar is, maar we zijn nu al meer naar elkaar toe gegroeid in onze meningen en ideeën.
En nog steeds zie ik er tegenop :{
Heb je al een beslissing genomen?
pi_117227048
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:19 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Klopt, maar zeker wanneer zwanger worden door problemen een meerjarenplan is, is iedere bevestiging heel waardevol. (waarmee ik niet wil zeggen dat dat anders niet het geval is, of voor iedereen geldt, maar ik had het en volgens mij heeft Tally dat ook)
Ik geloof dat ik me dat wel goed voor kan stellen ja.
Zit zelf in een totaal andere situatie natuurlijk.. ik moet ook nog steeds wennen aan al die dingen waar je op moet letten, die gecontroleerd worden. Niet dat het verkeerd is, integendeel, maar ik moet ook wennen aan de mate waarin ik zelf krampachtig die controle wil hebben! Dacht dat ik een stuk relaxter zou zijn, ken mezelf niet terug.

Maar in dat geval wel: super Tally, duim mee voor goed nieuws! *O*

zandsculptuur: we gaan het onder voorbehoud wel doen, maar wachten nog even het intakegesprek bij de VK af en kletsen er daarna nog één keer met z'n tweetjes over. :)
pi_117227054
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:19 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

:Y
pi_117227152
Daarbij ben ik niet zo bang voor slecht nieuws. En is dat het wel weet ik waar we aan toe zijn :)
Vooral omdat we al een kindje hebben is dat goed om te weten vind ik.
pi_117227164
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:22 schreef Suikertante het volgende:
zandsculptuur: we gaan het onder voorbehoud wel doen, maar wachten nog even het intakegesprek bij de VK af en kletsen er daarna nog één keer met z'n tweetjes over. :)
Grappig hoe iedereen er weer anders in staat, wij hebben juist besloten het niet te doen, omdat we sowieso het vervolgonderzoek niet willen. Ik twijfel nu zelfs ook of ik de SEO wel wil, maar daar weet ik nog niet genoeg van om te kunnen beslissen.
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:37:46 #143
259886 pessie
pi_117227518
Zandsculptuur het is sowieso belangrijk na te denken over vervolgstappen en onderzoeken. Dat heeft bij ons ook meegespeeld in het niet laten doen van de SEO. Wel hebben we bij 12 weken een echo gehad waar ze extra hebben gekeken naar of de schedel wel gesloten was, dit omdat mijn broer in februari een kindje heeft verloren met anencephalie (open schedel).

Ophelia, sorry, ik wist niet dat jij tegelijk met sorbo bent uitgerekend:
speciale *O* voor jou!! En je weet het he, elke dag voor 10 uur melden anders zitten wij al te F5-en :P
pi_117227542
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:25 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Grappig hoe iedereen er weer anders in staat, wij hebben juist besloten het niet te doen, omdat we sowieso het vervolgonderzoek niet willen. Ik twijfel nu zelfs ook of ik de SEO wel wil, maar daar weet ik nog niet genoeg van om te kunnen beslissen.
Ja ik respecteer alle keuzes ook eigenlijk. Ik wil het een baby niet aandoen om geboren te worden om binnen een paar maanden dood te gaan, dat is eigenlijk mijn grootste reden om het wel te doen. Het hangt van de kansberekening af of we een vervolgonderzoek doen. De kans moet in elk geval groter zijn dan de kans dat het vervolgonderzoek een miskraam veroorzaakt.

Dat vind ik trouwens ook stom: dat een vlokkentest minder risico geeft maar dat je dan langer moet wachten én dat currettage dan niet meer mogelijk is. Aan de andere kant is het natuurlijk fantastisch wat er intussen allemaal al mogelijk is.
pi_117227742
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:37 schreef pessie het volgende:
Zandsculptuur het is sowieso belangrijk na te denken over vervolgstappen en onderzoeken. Dat heeft bij ons ook meegespeeld in het niet laten doen van de SEO. Wel hebben we bij 12 weken een echo gehad waar ze extra hebben gekeken naar of de schedel wel gesloten was, dit omdat mijn broer in februari een kindje heeft verloren met anencephalie (open schedel).
Fijn te lezen dat er meer mensen niet voor de SEO kiezen, het werd me zo 'gewoon' voorgeschoteld, als iets wat je gewoon doet rond de 20 weken. Ik wist eerst ook helemaal niet dat het een optie was, dacht dat het er gewoon bij hoorde. Ik ga me zeker verdiepen in eventuele vervolgstappen en onderzoeken voordat we een definitieve beslising erover nemen.
pi_117227806
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:38 schreef Suikertante het volgende:
Ja ik respecteer alle keuzes ook eigenlijk. Ik wil het een baby niet aandoen om geboren te worden om binnen een paar maanden dood te gaan, dat is eigenlijk mijn grootste reden om het wel te doen. Het hangt van de kansberekening af of we een vervolgonderzoek doen. De kans moet in elk geval groter zijn dan de kans dat het vervolgonderzoek een miskraam veroorzaakt.

Dat vind ik trouwens ook stom: dat een vlokkentest minder risico geeft maar dat je dan langer moet wachten én dat currettage dan niet meer mogelijk is. Aan de andere kant is het natuurlijk fantastisch wat er intussen allemaal al mogelijk is.
Volgens onze VK zou van alle aandoeningen die met de combinatietest worden opgespoord alleen een kindje met het syndroom van down levensvatbaar zijn, en zou elke andere uitslag betekenen dat het kind nog tijdens de zwangerschap zou overlijden. En dat is nou het rotte, je leest en hoort zoveel tegenstrijdige berichten, wat is er nou waar? We gaan daarom maar af op de informatie van onze VK (en ons eigen gevoel daarbij).
pi_117227850
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:46 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Volgens onze VK zou van alle aandoeningen die met de combinatietest worden opgespoord alleen een kindje met het syndroom van down levensvatbaar zijn, en zou elke andere uitslag betekenen dat het kind nog tijdens de zwangerschap zou overlijden. En dat is nou het rotte, je leest en hoort zoveel tegenstrijdige berichten, wat is er nou waar? We gaan daarom maar af op de informatie van onze VK (en ons eigen gevoel daarbij).
Niet alleen tijdens de zwangerschap maar ouder dan een jaar worden ze niet.
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:48:27 #148
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117227853
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:46 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Volgens onze VK zou van alle aandoeningen die met de combinatietest worden opgespoord alleen een kindje met het syndroom van down levensvatbaar zijn, en zou elke andere uitslag betekenen dat het kind nog tijdens de zwangerschap zou overlijden. Ik weet niet wat er allemaal waar is en wat niet, je leest en hoort zoveel tegenstrijdige berichten, daarom gaan we maar op haar informatie (en ons eigen gevoel daarbij) af.
Dat heeft ze dan wel erg ongenuanceerd verteld. Kindjes met trisomie 13 en 18 kúnnen geboren worden en nog even overleven. Daarbij kan er ook sprake zijn van een (al dan niet ernstige) hartafwijking waardoor de nekplooi dik is, en daarbij kan het belangrijk zijn om in een ziekenhuis te bevallen waar een kindercardioloog aanwezig is.
pi_117227897
Zandsculptuur, je eigen gevoel is absoluut het belangrijkst :*
Het is alleen niet waar dat elke andere afwijking voor overlijden tijdens de zwangerschap zorgt. Sorry en ik bedoel het ook absoluut niet om je keuze te beïnvloeden, maar ik zeg het toch maar eerlijk.

SPOILER
  FOK!fotograaf dinsdag 25 september 2012 @ 11:50:20 #150
13368 NiGeLaToR
pi_117227918
Inmiddels ligt de kleine te slapen in haar wieg! Vannacht was heftig, ging razendsnel en ben zo trots op mijn vrouw. Op eigen kracht onze wolk van een dochter op de wereld gezet. Even na 04:00 was ze er al!

Dank voor de steunbetuigingen vannacht, voelt goed om het met iemand te kunnen delen. Allen toen er twee vk's en een kraamhulp rondliepen was ik even klaar met updaten ;)
pi_117227973
Nigelator! *O* *O*
Dat is inderdaad rap gegaan, van harte gefeliciteerd voor jullie beiden! Genieten!! O+

SPOILER
pi_117227979
Ik weet nog wel een voorbeeld.. Dat er bij de 20 weken echo uitkwam dat het kindje waarschijnlijk niet zou overleven... Inderdaad gewoon geboren en binnen een paar uur overleden... Maar ook bij andere afwijkingen waarbij je kindje direct medische hulp nodig heeft. Dan kun je maar beter van tevoren alle artsen hebben klaarstaan..
pi_117227995
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
Inmiddels ligt de kleine te slapen in haar wieg! Vannacht was heftig, ging razendsnel en ben zo trots op mijn vrouw. Op eigen kracht onze wolk van een dochter op de wereld gezet. Even na 04:00 was ze er al!

Dank voor de steunbetuigingen vannacht, voelt goed om het met iemand te kunnen delen. Allen toen er twee vk's en een kraamhulp rondliepen was ik even klaar met updaten ;)
Gefelciteerd met je dochter! *O*
pi_117227997
quote:

Nog van harte gefeliciteerd :D
pi_117228048
Wij hebben geen combinatietest gedaan destijds maar sinds ik hier gelezen heb over Inca maar bijvoorbeeld ook hoe er bij Twinkle ingespeeld wordt op dingen sinds de SEO zou ik bij een tweede alles laten doen.
SEO nooit overwogen om niet te doen trouwens. Je kan maar voorbereid zijn als ouders maar ook als ziekenhuis op wat er wellicht direct na de geboorte nodig is.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117228060
quote:

Gefeliciteerd *O*

De combinatietest hebben wij niet laten doen. We zijn beide nog jong, geen rare dingen in de familie. De SEO weer wel. Omdat ze daarbij ook kijken naar de iets simpelere dingen. Gewoon als ze dan iets vinden dat je daar dan tijdens/na de geboorte rekening mee kan houden.
pi_117228066
Gefeliciteerd nigelator en vriendin *O* nu gaan genieten!!!
pi_117228071
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:52 schreef Ticootje het volgende:
Ik weet nog wel een voorbeeld.. Dat er bij de 20 weken echo uitkwam dat het kindje waarschijnlijk niet zou overleven... Inderdaad gewoon geboren en binnen een paar uur overleden... Maar ook bij andere afwijkingen waarbij je kindje direct medische hulp nodig heeft. Dan kun je maar beter van tevoren alle artsen hebben klaarstaan..
Dat is ook absoluut weer waar.
pi_117228093
Ik zou in ieder geval als ik geen SEO zou laten doen wel zeker in het ziekenhuis bevallen.
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:56:20 #160
265732 Keshet
pi_117228104
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:38 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Dat klopt niet; een vlokkentest kan tussen de 11e en 14e week van de zwangerschap, een vruchtwaterpuntie kan na de 15e week.

Oh, en trouwens, vervolgonderzoek laten doen is niet altijd aan jou; als de kansberekening gunstiger is dan 1:200 dan kom je in principe er niet voor in aanmerking.
pi_117228163
NiGeLaToR gefeliciteerd O+
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:59:11 #162
259886 pessie
pi_117228182
Zo NiG ! Heeft ze inderdaad vlot gedaan!
Gefeliciteerd *O*
pi_117228204
quote:

Gefeliciteerd! Ook Mama natuurlijk! *O*
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:01:44 #164
265732 Keshet
pi_117228265
Ik heb de combinatietest wel gedaan, bij beide zwangerschappen. Ik zit niet in een risicocategorie en in de familie zitten ook geen aangeboren afwijkingen (op 1 klompvoet bij een neef na).
Bij de 1e wilden we vooral voorbereid zijn, bij de tweede speelde ook nog mee dat er een oudste in het spel is.

Bij de 1e was alles meer dan prima, bij de 2e was er een flink verhoogde kans op een kindje met down.
Ik heb er toen voor gekozen om een vruchtwaterpunctie te laten doen. De combinatietest hadden we met 11 weken geloof ik, de punctie met 16 weken en de uitslag met 19 weken. Die weken daartussenin waren vreselijk; ik durfde nauwelijks op een goede uitslag te hopen en ik kon ook nauwelijks nadenken over het wel of niet laten afbreken van de zwangerschap als de uitslag slecht zou zijn.
We hebben er voor gekozen om pas na te denken over de vervolgstappen als de uitslag inderdaad Down zou zijn; het voelde als verraad richting het kindje om er in de tussentijd over na te denken.
Ik vond het, net als Spees, moeilijk om me bezig te houden met de zwangerschap, ik heb het zoveel mogelijk geprobeerd te negeren. Dat was makkelijker dan denken over 'wat als'. En daar voel je je dan ook weer rot over.

De SEO niet doen vond ik persoonlijk geen optie, als er iets mis is wil ik het graag weten.
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:02:58 #165
265732 Keshet
pi_117228308
Gefeliciteerd NiGeLaToR & vriendin! *O* *O* *O*
Mogen we weten hoe ze heet? O+
pi_117228322
Gefeliciteerd Nigelator met de geboorte van jullie dochter! *O*

*O* voor alle mijlpalen!
pi_117228376
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:03 schreef Women86 het volgende:
Gefeliciteerd Nigelator met de geboorte van jullie dochter! *O*

*O* voor alle mijlpalen!
Alles nog rustig daar?
pi_117228394
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:56 schreef Keshet het volgende:

[..]

Dat klopt niet; een vlokkentest kan tussen de 11e en 14e week van de zwangerschap, een vruchtwaterpuntie kan na de 15e week.

Oh, en trouwens, vervolgonderzoek laten doen is niet altijd aan jou; als de kansberekening gunstiger is dan 1:200 dan kom je in principe er niet voor in aanmerking.
Ik heb geloof ik sowieso de namen omgedraaid, maar dit staat in De Grote Geboortegids:
Vlokkentest
kans op miskraam 1:200
in de 11/14e week
zwangerschapsafbr. 14-15 weken

Vruchtwaterpunctie
kans op miskraam 1:330
in de 16e week
zwangerschapsafbr. 19-20 weken

Keshet, kan volgens jou dan bij allebei nog curettage plaatsvinden?
Overigens: als de kans op een afwijking kleiner is dan 1:200 is de kans dat je een miskraam krijgt bij een vlokkentest net zo groot en bij een vruchtwaterpunctie maar iets kleiner, en zou ik het dus zelf ook niet willen. Zou me niets verbazen als dat geen toevalligheid is. Het zou voor mezelf ook gek voelen als de kans dat je een miskraam veroorzaakt groter is dan de kans dat je een afwijking constateert.
pi_117228452
Ik geloof dat je bij die laatste (de punctie) dan wel toestemming moet vragen om de zwangerschap af te mogen breken. Althans dat had de collega van mijn moeder. Die moest via de rechter vragen om toestemming voor een euthanasie.

Of was zij nou verder in de zwangerschap 8)7 Dat ben ik dus vergeten.
pi_117228467
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Alles nog rustig daar?
Hier wel. Nog geen tekenen van een naderende bevalling -O-
pi_117228625
Nigelator gefeliciteerd *O*
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:13:37 #172
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117228637
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 20:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
Enf & Suiker, rationeel gezien weet ik ook wel dat jullie gelijk hebben :Y Maar toch, ik voel me serieus schuldig :')

Kwestie van me erbij neerleggen en wennen dan maar? Zit weinig anders op waarschijnlijk.

En M. is echt heel lief, dat helpt al O+
Ja.. maar idd, gevoel overheerst momenteel meer dan ratio dus dat is ook gewoon lastig! :* Denk eraan dat het gewoon maar tijdelijk is en je straks waarschijnlijk al een stuk meer kan :) Tot die tijd idd erbij neerleggen, doen wat je kan en lekker rust nemen :) :*

Isis spannend allemaal hoor! :*

Logi jeutje, wat heftig! :o Fijn dat je bloeddruk iig laag was.. maar toch! Sterkte en ik hoop dat uk lekker lang blijft zitten!

Twink fijn dat de buikpijn afgezakt is! :)
Wat leuk, bellypaint :D
Nee, wij gaan niets 'speciaals' doen.. geen bellypaint of gipsbuik. We gaan binnenkort nog wel ff wat foto's maken tegen een witte muur; manlief heeft een goeie camera :) Dat vind ik wel heel leuk. :D
Dankjewel! :* (mijn mijlpaal) :D

Sorbo en Ophelia gefeli! *O* Meldplicht! :D

En *O* voor alle andere mijlpalen natuurlijk O+

Nigelator gefeliciteerd!!! *G* *G* :D

En vandaag ben ik dus 36 weken :o Ga zo even nog een buikfoto maken (in mn gewone trui die ik nog pas!!! :D wel een lang model of course whehe :7)
pi_117228650
Jaaaaa buikfoto's!!!! *O*
pi_117228720
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:05 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik heb geloof ik sowieso de namen omgedraaid, maar dit staat in De Grote Geboortegids:
Vlokkentest
kans op miskraam 1:200
in de 11/14e week
zwangerschapsafbr. 14-15 weken

Vruchtwaterpunctie
kans op miskraam 1:330
in de 16e week
zwangerschapsafbr. 19-20 weken

Keshet, kan volgens jou dan bij allebei nog curettage plaatsvinden?
Overigens: als de kans op een afwijking kleiner is dan 1:200 is de kans dat je een miskraam krijgt bij een vlokkentest net zo groot en bij een vruchtwaterpunctie maar iets kleiner, en zou ik het dus zelf ook niet willen. Zou me niets verbazen als dat geen toevalligheid is. Het zou voor mezelf ook gek voelen als de kans dat je een miskraam veroorzaakt groter is dan de kans dat je een afwijking constateert.
Bij die 14/15 weken en 19/20 weken praat je volgens mij niet meer over curettage, maar gewoon over zwangerschapsafbreking. Of te wel, weeen opwekken..
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:18:26 #175
265732 Keshet
pi_117228747
Nog een *O* voor alle mijlpalen trouwens! 8 weken, 36, weken, 37 weken, ze zijn allemaal bijzonder. O+

Suikertante, een curettage mag maar tot een bepaalde week, ik weet eerlijk gezegd niet precies welke. :@
pi_117228770
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:18 schreef Keshet het volgende:
Nog een *O* voor alle mijlpalen trouwens! 8 weken, 36, weken, 37 weken, ze zijn allemaal bijzonder. O+

Suikertante, een curettage mag maar tot een bepaalde week, ik weet eerlijk gezegd niet precies welke. :@
13 dacht ik... Daarna is het te groot om af te zuigen.
pi_117228925
Oh ik zit te lezen.. Ze verwijderen wel met instrumenten de vrucht... Maar bij 20 weken is dat een cm of 20 cm? Wordt dat dan in stukken gehakt?

SPOILER
Ja dus...

[ Bericht 64% gewijzigd door Ticootje op 25-09-2012 12:32:21 ]
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:33:19 #178
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117229126
Ik weet van mn stage ervaring dat 'late' abortussen, oftewel afbrekingen, idd gewoon met weeënopwekkers worden gehaald zeg maar.. er wordt niks kapot gemaakt in de baarmoeder. Afbrekingen na de 20 weken echo worden gewoon geboren.
pi_117229168
Nou ik kap maar gewoon met googlen, want het gaat over geplette schedels enzo...
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:39:23 #180
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117229266
Ja moet je ook niet doen joh, horrorverhalen, bah.
pi_117229312
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:33 schreef Enfermera het volgende:
Ik weet van mn stage ervaring dat 'late' abortussen, oftewel afbrekingen, idd gewoon met weeënopwekkers worden gehaald zeg maar.. er wordt niks kapot gemaakt in de baarmoeder. Afbrekingen na de 20 weken echo worden gewoon geboren.
Maar dat kapot maken wordt ook gedaan. In t LUMC (liep stage op de gyn) heb k een aantal keer mensen met geperforeerde baarmoeders gezien...
Niet daar trouwens hoor, maar dat zal Tico dr stuk wel zijn.
Heb me er niet heel erg in verdiept toen
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:42:17 #182
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117229335
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:41 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Maar dat kapot maken wordt ook gedaan. In t LUMC (liep stage op de gyn) heb k een aantal keer mensen met geperforeerde baarmoeders gezien...
SPOILER
pi_117229359
Ik was ook wel klaar na een rondje google...
pi_117229390
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:42 schreef Enfermera het volgende:

[..]

SPOILER
Ik had half gelezen :@
In mn herinnering waren die mensen rond de 20 weken, maar is ook alweer wat,jaartjes terug.
Zijn idd geen dingen waar je over na wil denken idd
pi_117229408
Ik haat afbrokkelende nagels!
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:45:52 #186
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117229411
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:45 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ik had half gelezen :@
In mn herinnering waren die mensen rond de 20 weken, maar is ook alweer wat,jaartjes terug.
Zijn idd geen dingen waar je over na wil denken idd
SPOILER
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:46:09 #187
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117229419
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:45 schreef Ticootje het volgende:
:o Mijne zijn juist 10x sterker sinds ik zwanger ben...
pi_117229438
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:46 schreef Enfermera het volgende:

[..]

:o Mijne zijn juist 10x sterker sinds ik zwanger ben...
Mijn baby pikt al mijn kalk denk ik...
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:47:31 #189
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117229456
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mijn baby pikt al mijn kalk denk ik...
Nou zeg. :( Scheelt miss dat ik extra vit D3 slik? Of doe jij dat ook.
pi_117229474
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:47 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Nou zeg. :( Scheelt miss dat ik extra vit D3 slik? Of doe jij dat ook.
Ik slik supradin forte... Daar zit alles x3 in volgens mij :')
En als de kinderen thuis zijn dan neem ik ook de vitamine d druppels mee. Die smaken gewoon lekker.
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:50:14 #191
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117229520
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik slik supradin forte... Daar zit alles x3 in volgens mij :')
En als de kinderen thuis zijn dan neem ik ook de vitamine d druppels mee. Die smaken gewoon lekker.
Haha ja :P
XD Is dat zo? Die heb ik ook al in huis :9
pi_117229565
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:50 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Haha ja :P
XD Is dat zo? Die heb ik ook al in huis :9
Ik heb ze voor de meiden. Van de etos, smaakt naar sinasappel.

Vitamine K moet ik nog halen, maar baby is er toch nog lang niet. Nog 16 weken..
pi_117230067
Nig, gefeliciteerd met jullie dochter!
pi_117230133
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:45 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een dochter van 1 die de tik van haar vader heeft over genomen en het leuk vind om met haar nagels lekker achter die van jou te zitten :(
En zo breken ze bij mij nu ook af :(
pi_117230137
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

, maar baby is er toch nog lang niet. Nog 16 weken..
16 weken :o Als ik het zo zie staan is dat nog wel heel erg weinig :o
pi_117230148
Als deze baby stevig doorgroeit is die er misschien over 10 weken al. In mijn hoofd ben ik nog steeds 22 weken. Al ziet mijn buik eruit alsof ik over 2 weken al moet bevallen. We hebben ook nog geen kont gedaan. We hebben een naam. We hebben een idee voor de babykamer dat is het.
Ik moet eerst met verlof denk ik voor ik rustig kan nadenken over alles wat nog moet gebeuren. Nog 7 weken dan heb ik verlof. Nog maar 7 weken. :o

Serieus, wie heeft de tijd versneld? :(

Maar, mijn nagels breken dan weer niet af :P

Nig, gefeliciteerd met jullie dochter! *O*
pi_117230193
Nigelator, gefeliciteerd!! *O* *O* *O*

Hurrah voor de diverse mijlpalen ook :)

Net bij gyn geweest, alles in orde (ze heeft mijn buik gevoeld & hartje geluisterd). Rugpijn is niks om me zorgen over te maken zolang het niet erger wordt of ik geen bloed/slijm verlies. Vermoed dat het toeval was (wie weet wat de beeb heeft zitten doen daarbinnen :+), want vandaag voel ik me prima en lopen is npnp. Rugpijn behoorlijk afgenomen ook, dus dat is mooi :Y
pi_117230208
Oh, en mijn nagels breken niet af. Dus.
pi_117230252
Iedereen nog bedankt voor de felicitaties in het vorige topic voor de knipper O+ Heb verder niet bijgelezen, want kom net uit bed :') Vanochtend in huilen uitgebarsten want zoooo moooeeee dus toen moest ik van vriendlief direct mn bed weer in en heb ik nog dik 4 uur liggen ronken :7

Denk dat ik mn werk wel iets moet gaan aanpassen :@... Vorige week di-vrij in het buiteland gezeten voor mn werk en dan ben je gewoon van 07:30 tot 22:00 bezig. Hele weekend voor pampus gelegen en gisteren weer een dag van 13 uur gemaakt. Dit hou ik niet vol :')
Sarcasme. Herken het.
pi_117230291
Pfoeh. Ik denk dat ik het ook maar even voor gezien houd met het Googlen enzo. Ik wacht het gesprek met de VK wel af en daarna nemen we een beslissing en dat is het dan. De kans is nog steeds het grootst dat de uitslag goed is.

Ticootje, 16 weken! :o
Sola, 10 weken! :o

Het gaat zo hard met dat lijstje!

Spirit wel op jezelf passen..!
pi_117230339
Fijn dat alles in orde is Coco! en dat de rugpijn weg is.

Spirit, die dagen van 13 (tot 15) uur zijn herkenbaar. Valt het aan te passen bij jou? Ik probeer nu ook zo min mogelijk om 3 dagdelen te werken. Maar ja, soms heb je gewoon vergaderingen die alleen dan kunnen. Daar betaal ik dan de volgende dag de prijs voor. En op de dag zelf is het geen probleem, want leuk werk en je zit in een flow.
pi_117230477
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:20 schreef Solagratia het volgende:
Fijn dat alles in orde is Coco! en dat de rugpijn weg is.

Spirit, die dagen van 13 (tot 15) uur zijn herkenbaar. Valt het aan te passen bij jou? Ik probeer nu ook zo min mogelijk om 3 dagdelen te werken. Maar ja, soms heb je gewoon vergaderingen die alleen dan kunnen. Daar betaal ik dan de volgende dag de prijs voor. En op de dag zelf is het geen probleem, want leuk werk en je zit in een flow.
Ja je zit idd in een flow en dan stort je pas in als je in de auto op weg naar huis zit. Maar als je dan thuiskomt wil je vriend ook nog wel even aandacht en wil je zelf ook niet meteen je bed induiken want er is meer in het leven dan werken toch?! ,,,,,,,,,,

Voor mijn werk moet ik door heel Nederland reizen. De kantoor/thuiswerkdagen vallen wel mee en dan snoep ik er ook wel een uurtje vanaf, maar zoals gisteren zat ik in Groningen: 7 uur werken, 5 uur autorijden. Katsjing... Ik wil wel gaan bespreken met mijn manager dat ik die uren de volgende dag kan bijslapen want ik voel me superschuldig naar onze kruimel toe. Dit kan voor hem ook niet goed zijn.
Sarcasme. Herken het.
pi_117230553
Nigelator&vrouw *O* gefeliciteerd met jullie dochter!

Mijlpalen *O* Allemaal bijzonder, want ook de Laatste Loodjes Mama's zijn ooit aan het begin geweest!

Vermoeidheid, check. Maar de misselijkheid is wel bijna weg *O*
En google laat ik ook maar even links liggen geloof ik...
  FOK!fotograaf dinsdag 25 september 2012 @ 13:34:46 #204
13368 NiGeLaToR
pi_117230737
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:02 schreef Keshet het volgende:
Gefeliciteerd NiGeLaToR & vriendin! *O* *O* *O*
Mogen we weten hoe ze heet? O+
Jawel, dat mag :) Elena Marissa is haar naam.

Bedankt voor alle gelukwensen! Gaat tot nu toe nog steeds super!
  dinsdag 25 september 2012 @ 13:44:19 #205
95408 Incantrix
pi_117231088
Elena, wat leuk, spaans is dat toch? Gefeliciteerd Nigelator! *O*

Studiotje, ook gefeliciteerd, leuk zo'n trotse oom O+

En spoiler want niet iedereen wil het weten:

SPOILER
3!
  dinsdag 25 september 2012 @ 13:45:49 #206
265732 Keshet
pi_117231150
Mooie naam. O+

Trix een :* voor jou.
pi_117231157
Studiotje, gefeliciteerd met je nichtje

Ophelia, *O* voor je mijplaal

Sorbootje, gewoon alweer 37 weken. Een LLT dus *O*

Nigelator, gefeliciteerd met jullie dochter. Wat een mooie naam

*O* voor alle andere mijlpalen die ik langs zag komen.

Coco, fijn dat alles in orde was. Jouw kleintje moet nog een week of vier blijven zitten gewoon.

Ik heb vandaag ook controle gehad. Ik ben nu 1 pond zwaarder dan vier weken geleden. Maar mijn buik groeit goed. Mijn bloeddruk was goed. Hartje nog even gehoord en je hoorde haar ook nog bewegen. En toen prikte de VK nog in mijn vinger om mijn ijzergehalte te meten. Wat een gemeen prikje is dat zeg. Maar ook ijzergehalte was helemaal goed.
pi_117231174
Ik dacht dat jij veel verder was trix! Ik dacht echt dat je rond de 20 weken was met Gabriel.
  dinsdag 25 september 2012 @ 13:51:25 #209
95408 Incantrix
pi_117231344
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:45 schreef Keshet het volgende:
Mooie naam. O+

Trix een :* voor jou.
En een :* terug voor jou lieverd :) Hoe voel je je?

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:46 schreef Ticootje het volgende:
Ik dacht dat jij veel verder was trix! Ik dacht echt dat je rond de 20 weken was met Gabriel.
Nee, het ging allemaal ineens heel snel na die nekplooimeting. Wel bizar, een bekende van mij kreeg met de 20-wekenecho ook zulk nieuws en die is 3 dagen na mij bevallen. Het verbaasde mij overigens hoe enorm Gabriël al ontwikkeld was voor de termijn, ik heb een prutje van 9 weken in mijn handen gehad en dat was nauwelijks herkenbaar als kindje, terwijl Gabriël compleet was tot aan nageltjes toe. In die paar weken gebeurt er écht heel veel, hij was echt een kindje al.
3!
pi_117231499
Oke. We gaan het doen, de combinatietest.
Nogmaals dank voor verhaal en uitleg Incantrix!
  dinsdag 25 september 2012 @ 14:04:29 #211
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_117231766
Geloof dat ik me hier ook (weer) mag melden. Na 2 echo's geloof ik nu toch echt dat ik zwanger ben (van een embryootje uit de lichting van de icsi van mijn tweede zoontje).
Ik ben een tijd niet meer actief geweest hierzo, maar daar wil ik weer verandering in brengen. Ik zie wel weer wat bekende namen voorbijkomen iig.
pi_117231824
Gefeliciteerd! Hoever ben je nu?
  dinsdag 25 september 2012 @ 14:09:02 #213
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_117231890
Tnx. Ben nu 9 weken en 1 dag volgens de gyn en de echo van gisteren zou 2 dagen korter zijn. Maar daar ga ik niet mee akkoord (de gyn heeft er voor m'n gevoel ook al 2 dagen afgehaald - dan ben je al ruim een halve week verder) gezien mijn voorgeschiedenis. Ik wil wel zeker weten voor de 40 weken m'n keizersnede gehad hebben.
  dinsdag 25 september 2012 @ 14:09:24 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_117231908
Gefeliciteerd Nigelator!

Hobbesje, ook gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117231952
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:09 schreef Hobbesje het volgende:
Tnx. Ben nu 9 weken en 1 dag volgens de gyn en de echo van gisteren zou 2 dagen korter zijn. Maar daar ga ik niet mee akkoord (de gyn heeft er voor m'n gevoel ook al 2 dagen afgehaald - dan ben je al ruim een halve week verder) gezien mijn voorgeschiedenis. Ik wil wel zeker weten voor de 40 weken m'n keizersnede gehad hebben.
Maar met ivf weet je toch precies de dag van bevruchting (ok ok das dan heel lang terug) maar daarmee dan dus ook heel precies de zwangerschapsduur?
pi_117232022
Wij kregen idd afgelopen vrijdag te horen dat ze bij IVF de datum van de terugplaatsing gebruiken. En nu omdat ik natuurlijk zwanger ben de datum van de echo's.
  dinsdag 25 september 2012 @ 14:12:57 #217
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_117232026
Ticootje: dat dacht ik ook. Maar met de terugplaatsing van de cryo lijken er wel 2 dagen te zijn verdwenen.... of dat door het invriezen en ontdooien komt???
pi_117232140
Wat spannend! En met twee echo's en negen weken écht wel zwanger! Gefeliciteerd :)
  dinsdag 25 september 2012 @ 14:18:08 #219
95408 Incantrix
pi_117232182
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:55 schreef Suikertante het volgende:
Oke. We gaan het doen, de combinatietest.
Nogmaals dank voor verhaal en uitleg Incantrix!
Geen probleem :) En ik hoop dat dit gewoon een extra keer kindje spieken zonder zorgen mag worden :)

Hobbesje, gefeliciteerd en WB! *O*
3!
pi_117233618
Gefeliciteerd hobbesje *O*
pi_117233841
Keshet ik denk dat als het er op aan komt dat vrouwen gewoon tot het sterkere geslacht behoren :P
Is die van jou ook altijd zo zielig als ie de griep heeft? :D (hier wel .. maar dan ben ik gewoon extra extra extra lief voor hem :')

Ik ben niet bepaald een persoon die andere mensen snel om hulp vraagt :@ .. Liever nog klooi ik gewoon zelf wat aan .. En als het echt echt echt niet gaat, dan verleg ik mijn prioriteiten gewoon.

Zo grappig .. Gisteren zo''n offday, en vandaag energie voor 10 *O* .. Ik weet niet wat dat is maar het voelt wel goed :D .. De laatste dingetjes die we perse nodig hadden (vooral volgens kraamzorg) zijn in huis gehaald. Dus in theorie kan ik gewoon de komende (maximaal) 7 weken met de pootjes omhoog en afwachten maar. Alleen zojuist een grote aanval van nesteldrang O-) .. Maar een heerlijke dag vandaag en daar kan ik dan zo enorm van genieten! Maar alles wel op het gemakje hoor :Y

Suikertante, wat jij zegt! Echt respect voor zwangere moeders hier die nog 1, 2, 3 .. misschien wel meer kleintjes rond hebben rondhuppelen. Daar moet je gewoon voor door. Dan kun je niet even zeggen: nu effe niet. Knap hoor! :)

Zand, ook 8 weken is een jompel waard hoor! Zo zijn we allemaal begonnen! *O* (volgens mij meldde ik mij hier met 5 of 6 weken :') )

Oww en Sorbo en Ophelia meldplicht las ik *O* .. Wat spannend dames!! En wat gaat dat teringsnel :o .. Waahh .. Ik weet nog dat jullie net 12 weken waren enzo :D

Suiker over die combitest .. Wij kregen tijdens de echo al het een en ander te horen o.a. dat de nekplooi er netjes uit zag, allemaal lichamelijke kenmerken rondom trisomie en Down niet zichtbaar leken. Maar volgens mij werd er ook bloed geprikt als ik mij nog goed kan herinneren en dat soort zaken spelen ook mee bij die kansberekening. En het blijft een KANSberekening, zekerheid heb je nooit, al ziet de echo er nog zo goed en volmaakt uit. Dus ja, je lichaam en de echo kunnen je stiekem toch nog best voor de gek houden als je pech hebt. We hadden wel een super aardige echoscopiste die alles heel duidelijk uitlegde! Dat was echt fijn, ik had echt het gevoel dat de vrouw in kwestie de tijd nam om al onze vragen te beantwoorden.

Hmm kastjes uitsoppen .. Moet ik ook nog maar eens doen .. Kan me niet herinneren wanneer ik dat voor het laatst gedaan heb hier :@ :D

Nigelator je kleintje is er! *O* .. Super gefeliciteerd! :D
Vind het wel mooi en apart dat een vent hier ook mee schrijft .. Echt leuk! Ga lekker genieten van je gezinnetje!

Jeetje heftig Tally! Dat je in die fase nog via een rechter voor elkaar moet zien te boksen dat euthanasie wordt toegestaan. Lijkt me een hele emotionele achtbaan waar je dan doorheen moet zeg.

Coco fijn om te horen dat het lichamelijk weer wat beter met je gaat en dat het (waarschijnlijk) niet zoveel voorstelt :)

Spirit, jezus .. Jij maakt lange dagen zo! En dat met jouw termijn .. Geen roofbouw op je lichaam plegen he :* .. Die energie ga je nog hard zat nodig hebben!

Bij Omentielvo ook alles netjes op lijn .. Altijd fijn weer om die bevestiging te krijgen vind ik :)

En ik wil even zeggen dat ik Incantrix echt een geweldig sterke vrouw vind :*

Hobbesje welkom *O*

En hier begint spontaan de zon te schijnen *O*
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:13:54 #222
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117234217
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb ze voor de meiden. Van de etos, smaakt naar sinasappel.

Vitamine K moet ik nog halen, maar baby is er toch nog lang niet. Nog 16 weken..
Nice :D
Ik heb ze van de kruidvat, trouwens, wat een verschil in prijs met davitamon zeg :o niet normaal!

Inca heftig.. :* maar toch even fijn om te weten, vind ik persoonlijk. Thanks for sharing :)

Hobbesje gefeli en welkom! :*

Twink gaat goed met je nesteldrang zo te horen :D Lekker soppen *O* whihi.. Ik had ook nog plannen voor vandaag maar ik weet niet hoeveel ervan gaat komen :+ (goed he, ik doe weinig! :'))
pi_117234417
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:09 schreef Hobbesje het volgende:
Daar kan ik me iets bij voorstellen. Met welk termijn ben je vorige keer bevallen (en begon de bevalling spontaan)?
Gefeliciteerd iig!
pi_117234615
Sorry voor mn geklaag hoor, maar ik moet het even kwijt :@ Net naar de wc geweest en ineens out of the blue bloedverlies. Meteen vk gebeld, situatie uitgelegd en omdat ik geen buikpijn heb en alles er zaterdag zo netjes uitzag, zou het volgens haar wel goed zitten, maar kreeg wel enorm op mn kop en moest het rustig aan doen. Net dus maar ziekgemeld...

Lig nu met chocolademelk onder mn dekbed op de bank. Ze kunnen me wat.
Sarcasme. Herken het.
pi_117234673
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:24 schreef Spirit82 het volgende:
Sorry voor mn geklaag hoor, maar ik moet het even kwijt :@ Net naar de wc geweest en ineens out of the blue bloedverlies. Meteen vk gebeld, situatie uitgelegd en omdat ik geen buikpijn heb en alles er zaterdag zo netjes uitzag, zou het volgens haar wel goed zitten, maar kreeg wel enorm op mn kop en moest het rustig aan doen. Net dus maar ziekgemeld...

Lig nu met chocolademelk onder mn dekbed op de bank. Ze kunnen me wat.
Heb je vieze dingen gedaan? Of niezen, hoesten ed...
pi_117234739
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Heb je vieze dingen gedaan? Of niezen, hoesten ed...
Nee niks. Wel grote boodschap, dus daar zou het door kunnen komen. Volgens vk zou het ook nog innestelingsbloeding kunnen zijn (na 7 weken?! ja, dat kon volgens haar) of omdat mn menstruatie nu normaliter zou moeten komen zou het ook dat kunnen zijn. Of het zit mis.

Wel apart trouwens. Zondag heb ik mn ex verteld dat we een kindje krijgen en hij vroeg meteen welke vk we hadden en raadde ons die ten zeerste af. Hij en zijn vrouw zijn geswitched naar het zkh en die vertelden allemaal nare verhalen over mijn huidge vk. Twijfel nu ook of ik niet ook beter over kan stappen... :@ Hoe hebben jullie je vk gekozen?
Sarcasme. Herken het.
pi_117234790
Over doorgaan als je meer kinderen hebt!! Ik wil ff niet meer. Grr middelste en jongste allebei ziek waardoor ik al een week niet meer dan 3 uur per nacht geslapen heb, vandaag spugen ze beide alles onder dus loop me rot naar de wasmachine die op zolder staat, blijf aan het verschonen van kinderen, beddengoed en noem maar op. Mijn huiskamer ziet eruit alsof er een bom ontploft is maar die moet maar blijven zoals ie is.
Ik wil slapen :O

Spirit onze vlos was bij de eerste zwangerschap de enige verloskundigepraktijk ik onze woonplaats. Die is toen goed bevallen en ondertussen is er nog een praktijk bij gekomen maar we blijven bij onze oude vertrouwde O+
pi_117234818
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:28 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Nee niks. Wel grote boodschap, dus daar zou het door kunnen komen. Volgens vk zou het ook nog innestelingsbloeding kunnen zijn (na 7 weken?! ja, dat kon volgens haar) of omdat mn menstruatie nu normaliter zou moeten komen zou het ook dat kunnen zijn. Of het zit mis.

Wel apart trouwens. Zondag heb ik mn ex verteld dat we een kindje krijgen en hij vroeg meteen welke vk we hadden en raadde ons die ten zeerste af. Hij en zijn vrouw zijn geswitched naar het zkh en die vertelden allemaal nare verhalen over mijn huidge vk. Twijfel nu ook of ik niet ook beter over kan stappen... :@ Hoe hebben jullie je vk gekozen?
Gewoon de vk die bij mij om de hoek zit.. Beetje zweverige types. Maar het boeit me echt weinig, ik zie ze soms voor de controles en ik ben blij als ze weten wat ze doen als mn kindje geboren wordt, verder hoef ik er niet mee op vakantie ofzo.
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:31:25 #229
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117234839
Spirit wat vervelend zeg :* -O- idd maar ff rustig aan doen!
MeNicole dikke :*
pi_117234988
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:28 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

En ze zei niet kom maar langs voor een echo? Ik kon de vorige keer na elke keer bloed verlies langs komen. Ik ben van week 5 tot 16 onderhand elke week terug geweest voor een echo na elk bloed verlies. Wanneer zou je weer moeten?
pi_117235046
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:35 schreef Tally het volgende:

[..]

En ze zei niet kom maar langs voor een echo? Ik kon de vorige keer na elke keer bloed verlies langs komen. Ik ben van week 5 tot 16 onderhand elke week terug geweest voor een echo na elk bloed verlies. Wanneer zou je weer moeten?
Als je "gewoon" zwanger bent gelden blijkbaar hele andere regels...
pi_117235087
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als je "gewoon" zwanger bent gelden blijkbaar hele andere regels...
Ja maar op dat moment was ik al overgeleverd aan de verloskundige en had ik niets meer met de gynaecoloog te maken.

Dat er andere regels gelden merk ik nu ja :')
pi_117235109
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:38 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja maar op dat moment was ik al overgeleverd aan de verloskundige en had ik niets meer met de gynaecoloog te maken.

Dat er andere regels gelden merk ik nu ja :')
Maf is dat he?
pi_117235173
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maf is dat he?
Ja best wel. Een zwangerschap is een zwangerschap lijkt me. Maar blijkbaar zit daar heel veel verschil in.
Tot week 20 krijg ik de "normale" afspraken/echo's, daarna word ik in de gaten gehouden i.v.m. maar 1 schelp i.p.v. 2 (misvormde baarmoeder). Ik word nu in week 24 getest op suiker. Ik moet opeens veel meer bloed inleveren :') En zo heb ik nog wel wat dingen waar van ik heb WAAROM??!?!
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:44:32 #235
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117235309
Heeft dat niet meer te maken met de grens van levensvatbaarheid bij ongeveer 24 weken? Of niet? (zeg ik nu iets geks :@)
pi_117235404
Die kan ik even niet plaatsen :)
pi_117235421
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:44 schreef Enfermera het volgende:
Heeft dat niet meer te maken met de grens van levensvatbaarheid bij ongeveer 24 weken? Of niet? (zeg ik nu iets geks :@)
Geen idee? Misschien meer met BMI?

Volgens mij word ik niet getest op suiker?
pi_117235482
Ooooowh die suikertest. Nou die suikertest krijg ik omdat ik bij de vorige zwangerschap aan het einde blijkbaar te veel op begon te zwellen en elke week terug mocht komen voor een CTG, urineonderzoek en bloedonderzoek. Dat wil hij nu voor wezen. Of zo :')
pi_117235507
Suiker hier wel. Tussen 24 en 26 weken moet ik daar voor prikken.

Echo's doen ze bij mijn praktijk niet moeilijk over. Ze kunnen dat zelf dus willen als je ongerust bent best even kijken. Moet je alleen geen stagiaire treffen want die mag dat dan weer niet.
pi_117235574
Maar dan hoef je toch niet buisje af te geven? Of een dag met vieze drankjes enzo?

Suiker is een kwestie van een prikje en een apparaatje en klaar? Toch?
pi_117235609
Daarom "moet" Spirit even terug bellen en aangeven dat ze toch best bezorgd is.
En vragen of ze toch niet even willen kijken.
pi_117235622
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:51 schreef Ticootje het volgende:
Maar dan hoef je toch niet buisje af te geven? Of een dag met vieze drankjes enzo?

Ik krijg een ochtendje/middagje suikerwater drinken vertelde hij.
pi_117235654
quote:

Wel buisje ja. Hoeveel weet ik niet. Moet voor 09:30 nuchter komen. En zie nu net op mijn prikformulier dat ze ook voor HB gaan prikken!
pi_117235713
Oh ik zie net dat als suiker te hoog is pas een dagcurve wordt geprikt.

Gelukkig ben ik al aan het afkicken van mn energiedrinkjes... :(
pi_117235814
Ik ben zaterdag nog voor een echo geweest en toen was alles goed. Nu moet ik gewoon even afwachten en als het bloeden niet stopt/bruin wordt, gaan we nog een echo plannen. Maar ik wil nu gewoon even alles van me af zetten en wat uitrusten en op zich voelt alles nog gewoon goed. Ik gooi het dus op de harde stoelgang en hoop dat als ik straks naar de wc moet er al geen bloed meer bij zit :@

Struisvogelgedrag ftw!
Sarcasme. Herken het.
pi_117235915
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:57 schreef Spirit82 het volgende:
Ik ben zaterdag nog voor een echo geweest en toen was alles goed. Nu moet ik gewoon even afwachten en als het bloeden niet stopt/bruin wordt, gaan we nog een echo plannen. Maar ik wil nu gewoon even alles van me af zetten en wat uitrusten en op zich voelt alles nog gewoon goed. Ik gooi het dus op de harde stoelgang en hoop dat als ik straks naar de wc moet er al geen bloed meer bij zit :@

Struisvogelgedrag ftw!
Nou ja vanmorgen had ik ook bloedverlies en ook een harde stoelgang en toen kwam ik er achter dat ik aambeien had :')
pi_117235926
Krijg net al bericht in mijn mail dat ik de blije doos op kan halen. Zijn ze op tijd bij.
pi_117235928
Oh lekker!!!
pi_117235946
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:00 schreef Tally het volgende:

[..]

Nou ja vanmorgen had ik ook bloedverlies en ook een harde stoelgang en toen kwam ik er achter dat ik aambeien had :')
Dat vroeg ze ook, maar daar kwam het bloed duidelijk niet vandaan... dus even afwachten dan maar.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:01:29 #250
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117235947
Nee ik bedoel dat de controles anders zijn in het begin van je zwangerschap, of begreep ik dat verkeerd?
Magoed laat maar :P :+
pi_117235950
Ik ben nog nooit zo blij geweest met aambeien :') Want ik schrok me een ongeluk :')
pi_117236021
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:01 schreef Enfermera het volgende:
Nee ik bedoel dat de controles anders zijn in het begin van je zwangerschap, of begreep ik dat verkeerd?
Magoed laat maar :P :+
Ooooowh. Ja die zijn zeker anders. Maar als je dus via IVF zwanger word (waar ik dan ervaring mee heb) heb ik tot week 20 heel veel onderzoeken en bezoekjes aan de verloskundige gehad.
Anders dan bij normaal zwanger waar ik dus in week 10, 12, 16 en 20 langs mag komen. Bij IVF was ik er wekelijks. En 12 en 20 ook alleen omdat we de combinatie test en SEO laten doen.
pi_117236039
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:01 schreef Tally het volgende:
Ik ben nog nooit zo blij geweest met aambeien :') Want ik schrok me een ongeluk :')
Iemand had me wel eens mogen vertellen dat je een regelrechte hypochonder wordt als je zwanger bent :(
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:04:15 #254
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117236047
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:03 schreef Tally het volgende:

[..]

Ooooowh. Ja die zijn zeker anders. Maar als je dus via IVF zwanger word (waar ik dan ervaring mee heb) heb ik tot week 20 heel veel onderzoeken en bezoekjes aan de verloskundige gehad.
Anders dan bij normaal zwanger waar ik dus in week 10, 12, 16 en 20 langs mag komen. Bij IVF was ik er wekelijks.
Ah zo... oh echt! Wat vaak joh. Maar idd, dat is ook een ander begin van de zwangerschap.
pi_117236050
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:03 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Iemand had me wel eens mogen vertellen dat je een regelrechte hypochonder wordt als je zwanger bent :(
:D :* Komt goed schatje :*
pi_117236091
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:03 schreef Tally het volgende:

[..]

Anders dan bij normaal zwanger waar ik dus in week 10, 12, 16 en 20 langs mag komen. Bij IVF was ik er wekelijks. En 12 en 20 ook alleen omdat we de combinatie test en SEO laten doen.
En als je er dan toch bent, kijken we meteen even.... Dus tot de 14 weken had ik iets van 3 of 4 echo's... En daarna alleen nog de 20 weken...
pi_117236515
quote:

volgens mij ligt dat er aan waar je loopt. hier in het ziekenhuis word alles bepaald met buisjes dus ook suiker en hb.
Toen ik bij de verloskunduge liep deden ze hb ook via een vingerprik.
pi_117236559
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:15 schreef As1981 het volgende:

[..]

volgens mij ligt dat er aan waar je loopt. hier in het ziekenhuis word alles bepaald met buisjes dus ook suiker en hb.
Toen ik bij de verloskunduge liep deden ze hb ook via een vingerprik.
Ik loop ook gewoon bij de vlos. Ze hebben het bij de andere 3 zwangerschappen ook zo gedaan!
pi_117236678
Dan zal het wel gewoon per praktijk verschillen. gelukkig vind ik bloedgeven niet erg heb nu steeds iets waardoor ik moet laten prikken.
pi_117236782
Ik vind het verschrikkelijk. Stel het zo lang mogelijk uit.
pi_117236811
Ik haat bloed geven, omdat het me veel tijd kost.. Het loopt altijd kut bij die prikposten, lekker leuk als je dan 2 kinderen ook nog mee moet nemen en entertainen...
pi_117236899
Hier kun je sinds kort een afspraak maken. Scheelt enorm in de tijd. Anders moet je een nummertje trekken 8)7
pi_117236921
Maar dan haat je het gebeuren er om heen. ik geef normaal ook bloed aan de bloedbank dus voor die paar buisjes draai ik mijn hand niet om.
Heb nu de afspraken steeds gepland dat ik door kan rijden nadat ik Yaro op de psz heb afgezet. En dan moeten de waarde voor de controle afspraak bepaald worden en krijg je hier vaak voorrang.

De laatste keer was dat niet zo heb ik ook 45 min zitten wachten.
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:26:46 #264
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117236948
Spirit hopelijk is het gewoon een gesprongen adertje :*

nonstop achter elkaar bukken draaien zitten foto maken bukken draaien zitten gaat niet samen met bi, maw. iets eerder thuis dan geplanned, na 3 vliegende zwangerschappen echt het gevoel dat mijn lichaam enorm faalt..
pi_117236999
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:26 schreef As1981 het volgende:
Maar dan haat je het gebeuren er om heen. ik geef normaal ook bloed aan de bloedbank dus voor die paar buisjes draai ik mijn hand niet om.
Heb nu de afspraken steeds gepland dat ik door kan rijden nadat ik Yaro op de psz heb afgezet. En dan moeten de waarde voor de controle afspraak bepaald worden en krijg je hier vaak voorrang.

De laatste keer was dat niet zo heb ik ook 45 min zitten wachten.
Nou dat is meer regel dan uitzondering dat je zomaar een half uur moet wachten... Dan denk ik flikker lekker op... Zonde van mn tijd die onzinplanningen in het ziekenhuis.
pi_117237068
Ik ben ook wel gemeen eigenlijk. Als ik voor 09:30 moet prikken ga ik om 09:25. Ben je meteen aan de beurt O-)
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:30:51 #267
265732 Keshet
pi_117237126
Huu Spirit, wat eng! Hopelijk is 't niks!

Ik ben/was ook bloeddonor maar ben in drie jaar tijd maar 1 keer geweest. Twee zwangerschappen en een operatie en een wel/niet stollingsstoornis gooiden roet in het eten. :D
Ik moet elke twee weken bloed laten prikken om te kijken of mijn bloedplaatjes nog ok zijn, ik ga altijd even snel vanuit mijn werk en sta meestal met 5 minuten weer buiten!

Logi, doe jij ook een beetje rustig aan? :*

Over hypochonders gesproken: Ik had gisteravond écht hele erge buikpijn. Elke twee minuten een flinke kramp en dan trok het weer weg. Ik wilde al bijna het ziekenhuis bellen maar toen bleek het gewoon lucht te zijn. Ahum. :@ _O-
pi_117237175
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:30 schreef Keshet het volgende:

Ik ben/was ook bloeddonor maar ben in drie jaar tijd maar 1 keer geweest. Twee zwangerschappen en een operatie en een wel/niet stollingsstoornis gooiden roet in het eten. :D
Ik moet elke twee weken bloed laten prikken om te kijken of mijn bloedplaatjes nog ok zijn, ik ga altijd even snel vanuit mijn werk en sta meestal met 5 minuten weer buiten!

Over hypochonders gesproken: Ik had gisteravond écht hele erge buikpijn. Elke twee minuten een flinke kramp en dan trok het weer weg. Ik wilde al bijna het ziekenhuis bellen maar toen bleek het gewoon lucht te zijn. Ahum. :@ _O-
WHAHAHAHA, GAS!
Sorry schat, toch de bonen he?
pi_117237198
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:03 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Herkenbaar :') :*
pi_117237209
Uiteraard geef ik standaard de baby de schuld bij gas.
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:33:40 #271
265732 Keshet
pi_117237273
Ja, maar ik weet dus niet hoe weeën voelen he. :@ 't duurde ook echt wel een half uur enzo, ik zat 'm best even te knijpen. :D
Achteraf moest ik dus wel heel hard om mezelf lachen; ik was blij dat ik nog geen couveuse gereserveerd had. _O-

FTA, had jij vandaag weer een grote checkup? Hoe is 't bij jou?
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:38:33 #272
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117237515
Omg Keshet en herkenbaar :D Ik zeg ook altijd "dat was ..... (babynaam)" :+

En Keshet, ben door vriendlief naar huis gestuurd/gebracht nadat ik 2 keer nauwelijks overeind kwam. :')
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:43:40 #273
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117237717
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:30 schreef Keshet het volgende:

:D Herkenbaar... Eerst lopen zuchten, dan toch maar eens naar de wc.. oh, was dat het. :') XD
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:47:15 #274
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117237912
Ook wel begrijpelijk dan ergens dat er vrouwen zijn die op de wc bevallen omdat ze denken dat ze moeten poepen :')
pi_117237964
Spirit, L0t en ik hebben lang bruinverlies gehad en zijn nog steeds happy zwanger! Maar toen ik tegen de vk zei hoe eng het allemaal was zo voor de eerste keer mocht ik wel een afspraak voor een snelle echo maken. Bij het echobureau, maar wel vergoed dus. Ik had mijn vk uitgekozen op locatie en website, maar heb mijn fantastische lieve huisarts eerst gevraagd hoe zij over deze vk dacht. Zij vond ze super. Ik vertrouw haar volledig.

Hoe gaat het nu? Mijn vk zei dat als het helemaal doorzet, het heftiger wordt dan menstrueren. Vond ik wel geruststellend toen.
pi_117238107
Keshet lief dat je het vraagt!
De afgelopen dagen waren erg rommelig met wisselende ctg's dus heb gewoon weer veel te weinig hier kunnen meelezen.

Vandaag inderdaad weer het alles-in-1 pakket in het ziekenhuis. De groei van de kleine begint nu weer iets af te buigen, maar goed de eerste was ook maar een kleintje, dus dat was nu nog geen reden tot zorgen. Verder alle flow's e.d. goed, volgende week en de week erna weer bij de gyn komen en dan de inleiding :O (tenzij er tussendoor nog iets gebeurd of er eerder al redelijke ontsluiting is) De afspraak is in ieder geval ingepland, spannend!

Vandaag een redelijk rommelend gevoel in mijn buik en rug, bij de ctg vroegen ze ook of ik al even wilde of ze keken voor eventuele ontsluiting, maar zo erg is het allemaal nog niet, zal wel voorwerk zijn.
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:56:20 #277
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117238311
FTA fijn dat alle flow's e.d. goed zijn, en spannend hoor! :*
pi_117238353
FTA fijn dat de uitslagen goed zijn, en het is vast gewoon een klein lief hummeltje!
Spannend dat je een datum hebt, tenminste, het kan nog wel even duren dan maar toch. :*
pi_117238405
Vandaag afspraak bij een verloskundige praktijk gemaakt, dus over 2 weken even langs om kennis te maken :)
Kinderopvang is ook rond.

En de spullen besteld om geboorte cup cakes te maken voor Skoap *O*
binnenkort maar even wat proefcakejes maken
pi_117238465
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:58 schreef klumsy het volgende:

*O* O+
  dinsdag 25 september 2012 @ 17:02:55 #281
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117238589
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:47 schreef Logician78 het volgende:
Ook wel begrijpelijk dan ergens dat er vrouwen zijn die op de wc bevallen omdat ze denken dat ze moeten poepen :')
Haha dat ook ja :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:51 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Keshet lief dat je het vraagt!
De afgelopen dagen waren erg rommelig met wisselende ctg's dus heb gewoon weer veel te weinig hier kunnen meelezen.

Vandaag inderdaad weer het alles-in-1 pakket in het ziekenhuis. De groei van de kleine begint nu weer iets af te buigen, maar goed de eerste was ook maar een kleintje, dus dat was nu nog geen reden tot zorgen. Verder alle flow's e.d. goed, volgende week en de week erna weer bij de gyn komen en dan de inleiding :O (tenzij er tussendoor nog iets gebeurd of er eerder al redelijke ontsluiting is) De afspraak is in ieder geval ingepland, spannend!

Vandaag een redelijk rommelend gevoel in mijn buik en rug, bij de ctg vroegen ze ook of ik al even wilde of ze keken voor eventuele ontsluiting, maar zo erg is het allemaal nog niet, zal wel voorwerk zijn.
Wat spannend allemaal joh :* Fijn dat alles gewoon goed is! En jeutje, volgende week al idd... :o
pi_117240950
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:48 schreef Suikertante het volgende:
Spirit, L0t en ik hebben lang bruinverlies gehad en zijn nog steeds happy zwanger! Maar toen ik tegen de vk zei hoe eng het allemaal was zo voor de eerste keer mocht ik wel een afspraak voor een snelle echo maken. Bij het echobureau, maar wel vergoed dus. Ik had mijn vk uitgekozen op locatie en website, maar heb mijn fantastische lieve huisarts eerst gevraagd hoe zij over deze vk dacht. Zij vond ze super. Ik vertrouw haar volledig.

Hoe gaat het nu? Mijn vk zei dat als het helemaal doorzet, het heftiger wordt dan menstrueren. Vond ik wel geruststellend toen.
Onveranderd. Nog steeds roze afscheiding. Geen liters bloed ofzo en geen verergering. Maar wel nog steeds ongerustmakend. Even aanzien of het zo blijft morgen. Het is in elk geval geen oud bloed, maar heb ook gelukkig nog steeds geen krampen.
Sarcasme. Herken het.
pi_117241320
Als je je nou morgen nog steeds ongerust maakt, kun je best nog eens bellen hoor. Als je vraagt om een echo en ze zeggen dat het niet kan, heb je het in elk geval geprobeerd!
Ik duim voor je, het komt vast goed! :*
  dinsdag 25 september 2012 @ 18:21:29 #284
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117241758
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 18:10 schreef Suikertante het volgende:
Als je je nou morgen nog steeds ongerust maakt, kun je best nog eens bellen hoor. Als je vraagt om een echo en ze zeggen dat het niet kan, heb je het in elk geval geprobeerd!
Ik duim voor je, het komt vast goed! :*
Dat dus :*
pi_117242296
Bleh Spirit, zo kun je ook helemaal niet lekker genieten!

Ik ben echt gesloopt. Had mezelf beloofd sowieso goed te blijven functioneren tot vandaag, mijn jongste moest buisjes geplaatst en amandelen verwijderd. En ik wilde er helemaal voor hem zijn.
Maar ik liep al te wankelen in het ziekenhuis en daar baalde ik zo van!

Gelukkig had ik een lieve vriendin mee die mee ging bij het onder narcose brengen (mocht ik niet met baby-in-buik) en die verder ook achter de jongste heeft aangerend door de gangen heen ed. Hij is nu officieel sneller dan ik :@

Maar het lijkt wel of mijn lijf me gehoord heeft. Bweh. Of het nou de antibiotica is, de blaasontsteking, de zwangerschap, de nog steeds regelmatige en pijnlijke harde buiken, mijn bekken, bloeddruk of misselijkheid, ik heb geen idee, maar ik ben echt helemaal gesloopt :@
En niet het soort gesloopt wat morgenvroeg weer over is zeg maar -O-
Oef.
pi_117242647
Jeetje freecell het zal voor jou ook wel echt aftellen zijn he met alle kwalen, pijnen en zorgen van de zwangerschap
pi_117242678
Freecell, dat klinkt als een pittige dag, hoe is het nu met je zoon?
En het is toch slim dat je een vriendin hebt meegenomen, dat is ook vooruitdenken en goed voor je koter zorgen.
Rustig aan doen nu! Hoop dat je je snel iéts beter zal voelen.
  dinsdag 25 september 2012 @ 18:44:56 #288
259886 pessie
pi_117242711
Free nog een paar weekjes :*

Keshet, ik had last van een wat vervelend buikvirus, ik heb ook 3 avonden gedacht weeën te hebben (zo voelde het ook trouwens) maar daarna mocht ik een half uur op het toilet doorbrengen :') en was het weer over.

FTA, wat gaat het nu vlug zeg! Hoe groot schatten ze je kleintje nu?
  † In Memoriam † dinsdag 25 september 2012 @ 18:46:58 #289
43556 miss_dynastie
pi_117242789
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 september 2012 18:34 schreef freecell het volgende:
Bleh Spirit, zo kun je ook helemaal niet lekker genieten!

Ik ben echt gesloopt. Had mezelf beloofd sowieso goed te blijven functioneren tot vandaag, mijn jongste moest buisjes geplaatst en amandelen verwijderd. En ik wilde er helemaal voor hem zijn.
Maar ik liep al te wankelen in het ziekenhuis en daar baalde ik zo van!

Gelukkig had ik een lieve vriendin mee die mee ging bij het onder narcose brengen (mocht ik niet met baby-in-buik) en die verder ook achter de jongste heeft aangerend door de gangen heen ed. Hij is nu officieel sneller dan ik :@

Maar het lijkt wel of mijn lijf me gehoord heeft. Bweh. Of het nou de antibiotica is, de blaasontsteking, de zwangerschap, de nog steeds regelmatige en pijnlijke harde buiken, mijn bekken, bloeddruk of misselijkheid, ik heb geen idee, maar ik ben echt helemaal gesloopt :@
En niet het soort gesloopt wat morgenvroeg weer over is zeg maar -O-
Oef.
Zijn er geen mensen (familie, vrienden, kerk?) in de buurt die jou 's middags kunnen komen helpen voorlopig? Zo jammer dat je niet wat dichterbij woont -O- Beterschap voor je manneke en jezelf :*
pi_117243108
Op zich heb ik nu niet meer zoiets van: wanneer is die %&^zwangerschap afgelopen? Dat had ik tussen de 20 en 30 weken wel.
Ik kan er ook wel van genieten hoor :Y Alleen ik ben gewoon helemaal bekaf inmiddels en heb geen verlof natuurlijk ;) (ook niet eerlijk, ik ben volgens het UWV momenteel arbeidsongeschikt, maar ze regelen geen oppas en huishoudsters ;) )

Netwerk vangt wel het 1 en ander op hoor :Y Alleen op den duur wil je ook wel graag dingen zelluf doen :@ En je wilt niet constant je netwerk blijven belasten, want ik lig er al sinds het begin van de zwangerschap praktisch uit.
pi_117243339
Maar ik heb wel teveel gedaan vandaag :') .. Boeit niet, heb een fijne dag achter de rug en veel bereikt (zo niet alles) wat nog op mijn lijstje stond ^O^ .. Nu heb ik rust in mijn hoofd

Spirit bij ons valt niet veel te kiezen qua vk. Er zit er maar eentje. Ik heb er niet zo heel veel tijd doorgebracht omdat we uiteindelijk vanwege de gezondheid van mini en die van mezelf bij de gyn in een groot ziekenhuis terecht zijn gekomen. Maar het waren wel super mensen daar ^O^ ... Ik weet niet hoe gemakkelijk het is om eventueel te switchen van vk? Want laten we wel zijn, zij zijn degenen die dadelijk ook jouw bevalling gaan doen (als het goed is). Als je je niet lekker voelt bij deze mensen, dan denk ik niet dat je ermee geholpen bent om je tijd maar uit te zitten. Da''s alleen maar ten nadele van je bevalling denk ik dan.

Tja en bloedverlies .. Het blijft een eng iets. Bij de een blijkt er niks aan de hand te zijn, bij een ander is het mis. Ik hoop gewoon voor jou dat het niks voorstelt :* En dat je middels een echo gauw uitsluitsel kan krijgen anders.

Free en Logi .. Tzit jullie echt niet mee he.. Dikke :* voor jullie hoor!
pi_117243542
Twinkle: soms moet je ook gewoon even teveel doen toch? ;) Fijn dat het klaar is nu!
  dinsdag 25 september 2012 @ 19:28:56 #293
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117244814
Oeh leuk nieuwtje, vriendlief heeft nu al regelmatig meegelezen met mij en heerlijk gelachen af en toe en ook dingen geleerd ;) Dat hij nu ook een account heeft aangemaakt (met toestemming).
pi_117244978
Welkom vriendlief! :W
Ik zal mijn vriendlief ook eens mee laten lezen..
  dinsdag 25 september 2012 @ 19:39:28 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_117245285
:W meneer Logician78 *)

Edit: ik vind het nogal wat hoor Logi, hem meteen een verslaving aanpraten :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117245417
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:58 schreef klumsy het volgende:
Vandaag afspraak bij een verloskundige praktijk gemaakt, dus over 2 weken even langs om kennis te maken :)
Kinderopvang is ook rond.

<3!!!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117246830
FTA, een datum! Fijn dat de flowmetingen goed zijn :*

Free, klinkt niet fijn :*

En ook een :* voor iedereen die het nodig heeft (Logi, Spirit en iedereen die ik vergeet.... sorry)

Morgen naar de gyn. Hopelijk is alles goed en is het lekker babies kijken O+
  dinsdag 25 september 2012 @ 20:16:17 #298
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117247158
Troel :D :D lol

Kyara spannend en leuk tegelijk elke keer weer, hopelijk krijg je ook wat mooie plaatjes (anders gewoon vragen of je ze voor ons mag) :@
pi_117247357
ik hoop of ze ook even willen kijken of er al iets van een geslacht te zien is :o
  dinsdag 25 september 2012 @ 20:21:31 #300
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117247470
Oeh ja O+ Wil je dat geheim houden als je het weet of delen?
  dinsdag 25 september 2012 @ 20:22:06 #301
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117247508
En dicht :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')