SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefelciteerd met je dochter!quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
Inmiddels ligt de kleine te slapen in haar wieg! Vannacht was heftig, ging razendsnel en ben zo trots op mijn vrouw. Op eigen kracht onze wolk van een dochter op de wereld gezet. Even na 04:00 was ze er al!
Dank voor de steunbetuigingen vannacht, voelt goed om het met iemand te kunnen delen. Allen toen er twee vk's en een kraamhulp rondliepen was ik even klaar met updaten
Nog van harte gefeliciteerdquote:Op dinsdag 25 september 2012 11:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
Inmiddels ligt de kleine te slapen in haar wieg! Vannacht was heftig, ging razendsnel en ben zo trots op mijn vrouw. Op eigen kracht onze wolk van een dochter op de wereld gezet. Even na 04:00 was ze er al!
Dank voor de steunbetuigingen vannacht, voelt goed om het met iemand te kunnen delen. Allen toen er twee vk's en een kraamhulp rondliepen was ik even klaar met updaten
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 25 september 2012 11:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
Dat is ook absoluut weer waar.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:52 schreef Ticootje het volgende:
Ik weet nog wel een voorbeeld.. Dat er bij de 20 weken echo uitkwam dat het kindje waarschijnlijk niet zou overleven... Inderdaad gewoon geboren en binnen een paar uur overleden... Maar ook bij andere afwijkingen waarbij je kindje direct medische hulp nodig heeft. Dan kun je maar beter van tevoren alle artsen hebben klaarstaan..
Dat klopt niet; een vlokkentest kan tussen de 11e en 14e week van de zwangerschap, een vruchtwaterpuntie kan na de 15e week.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:38 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Dat vind ik trouwens ook stom: dat een vlokkentest minder risico geeft maar dat je dan langer moet wachten én dat currettage dan niet meer mogelijk is. Aan de andere kant is het natuurlijk fantastisch wat er intussen allemaal al mogelijk is.
Gefeliciteerd! Ook Mama natuurlijk!quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
Alles nog rustig daar?quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:03 schreef Women86 het volgende:
Gefeliciteerd Nigelator met de geboorte van jullie dochter!![]()
voor alle mijlpalen!
Ik heb geloof ik sowieso de namen omgedraaid, maar dit staat in De Grote Geboortegids:quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:56 schreef Keshet het volgende:
[..]
Dat klopt niet; een vlokkentest kan tussen de 11e en 14e week van de zwangerschap, een vruchtwaterpuntie kan na de 15e week.
Oh, en trouwens, vervolgonderzoek laten doen is niet altijd aan jou; als de kansberekening gunstiger is dan 1:200 dan kom je in principe er niet voor in aanmerking.
Ja.. maar idd, gevoel overheerst momenteel meer dan ratio dus dat is ook gewoon lastig!quote:Op maandag 24 september 2012 20:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
Enf & Suiker, rationeel gezien weet ik ook wel dat jullie gelijk hebbenMaar toch, ik voel me serieus schuldig
Kwestie van me erbij neerleggen en wennen dan maar? Zit weinig anders op waarschijnlijk.
En M. is echt heel lief, dat helpt al
Bij die 14/15 weken en 19/20 weken praat je volgens mij niet meer over curettage, maar gewoon over zwangerschapsafbreking. Of te wel, weeen opwekken..quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:05 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik sowieso de namen omgedraaid, maar dit staat in De Grote Geboortegids:
Vlokkentest
kans op miskraam 1:200
in de 11/14e week
zwangerschapsafbr. 14-15 weken
Vruchtwaterpunctie
kans op miskraam 1:330
in de 16e week
zwangerschapsafbr. 19-20 weken
Keshet, kan volgens jou dan bij allebei nog curettage plaatsvinden?
Overigens: als de kans op een afwijking kleiner is dan 1:200 is de kans dat je een miskraam krijgt bij een vlokkentest net zo groot en bij een vruchtwaterpunctie maar iets kleiner, en zou ik het dus zelf ook niet willen. Zou me niets verbazen als dat geen toevalligheid is. Het zou voor mezelf ook gek voelen als de kans dat je een miskraam veroorzaakt groter is dan de kans dat je een afwijking constateert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |