abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117224047
En soms heb je ook niks te willen :P Ook al wil mijn lichaam niet meer (nu nog geen last van) ik moet soms wel. Mijn kinderen moeten wel naar school enzo. En er is niet altijd iemand in de buurt die het even over kan nemen. Gelukkig heb ik 2 deuren verder een hele lieve buurvrouw met een dochter op dezelfde school als Mikael dus als het dit keer echt echt niet gaat dan kan zij of der man wel zorgen dat mijn kind op school komt. Maar dan moet het wel slecht gaan want ik zal dat niet snel vragen. Ze bied het wel vaak aan maar zeg steeds dat ik het aanbod bewaar voor als ik bijna moet bevallen en het koud en glad is buiten :Y
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117224075
Ja, dat heb ik ook met tillen en zo. Dat kan je gewoon niet vermijden met een baby.
pi_117224171
Wooo! Gisteravond is dan mijn nichtje geboren, heb haar nog niet gezien maar dat gaat zo gebeuren! Wel aardig zwaar, ruim 9 pond maar ja, zo blij nu! Een trotse oom! *O* :D
pi_117224176
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:26 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat heb ik ook met tillen en zo. Dat kan je gewoon niet vermijden met een baby.
Ja precies. Sommige dingen kom je niet onderuit. Kan moeilijk iedere keer bij de buurvrouw aanbellen als Matthias uit bed moet of verschoond moet worden of of of. Dan maar even doorbijten. Dus in dat opzicht doe je een zwangerschap er wel even bij. Misschien met een eerste niet want je moet niks in je verlof. Als je al kinderen hebt moet je dingen!!
pi_117224233
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:29 schreef Studiotje het volgende:
Wooo! Gisteravond is dan mijn nichtje geboren, heb haar nog niet gezien maar dat gaat zo gebeuren! Wel aardig zwaar, ruim 9 pond maar ja, zo blij nu! Een trotse oom! *O* :D
Wat leuk, van harte! *O*
pi_117224268
Ik heb ook extra respect voor de zwangere moeders hier, als ik er nu doorheen zit en bedenk dat een kleuter me s nachts komt wakker maken of dat ik ook nog elke dag kinderen naar school moet brengen en halen en vooral dat kinderen geen rekening houden met hoe je zelf je dag voor je zag.. En ik ben nog niet eens drie maanden zwanger!

Ome Studiotje van harte met je grote kleine nichtje!!
pi_117224534
Studiotje gefeliciteerd met je nichtje *O*
pi_117224574
Ome studiotje gefeliciteerd met je nichtje!

Ben benieuwd hoe het bij Nigelator & vrouw is!
pi_117224792
MELD :D

37 weken. Holy crap!

Gefelicieerd studioompje! ;)

En idd, als je al een kind hebt is zwanger zijn een heel andere ervaring. Zeker hoogzwanger zijn. Maar het geeft het ook iets extras. Isabeau leeft erg mee op haar manier.
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:03:39 #111
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_117224945
hmmm misschien moet ik vent ff vragen hier te lezen....

het is niet dat ie niets doet hoor, maar ook niet meer dan normaal eigenlijk. Is ook mijn eigenwijze ik die zegt dat dat niet hoeft (en dan stiekem hoopt dat ie het wel doet). Ik doe het gewoon allemaal lekker zelf (en als het de ene dag niet lukt, dan de andere dag maar), maar goed mijn buik is nog niet enorm, ik hoef nog maar 1 kilo extra mee te zeulen en het zijn vooral mijn heupen die pijn doen maar das nog wel te overzien. Tja en die vermoeidheid, die is er al 2,5 jaar en dat zal nog niet snel minder worden.

Vent zou het ook wel kunnen hoor, op een paar dingetjes na denk ik, maar ik vind een zwangerschap ook niet echt een drama of zo. Ik vind het vooral heel leuk en ik denk dat vent, als ie zou kunnen het heel graag zou doen.
pi_117225000
B. zwanger. Volgens mij zou dat een drama worden.
pi_117225052
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:29 schreef Studiotje het volgende:
Gefeliciteerd! *O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:58 schreef Sorbootje het volgende:
MELD :D

37 weken. Holy crap!
Dito :o
pi_117225222
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 09:06 schreef Keshet het volgende:
Twinkle, ik weet niet wat jij voor vent hebt maar die van mij zou prima een zwangerschap aankunnen. Waarom niet eigenlijk?
Ik ben het met je eens dat je een zwangerschap niet moet onderschatten maar voor de meeste mensen is 't nou ook weer niet zo'n drama, toch? Ik zou echt niet weten waarom vrouwen het wel zouden 'kunnen' en mannen niet. Ok, ok, lichamelijke mogelijkheden niet meegerekend natuurlijk. :+
Eens. Mijn kerel zou het prima doen, niet alleen met mijn easypeasy zwangerschap maar ook als het fysiek zwaarder zou zijn. Ik denk zelfs dat hij het heel leuk en bijzonder zou vinden.
Huishouden deed hij eigenlijk sowieso al het meest (ondanks dat we beiden 40u werken), ik was al niet bepaald een ster daarin, en dat is niet echt veranderd. Ik vind gewoon veel dingen belangrijker vind dan een schoon huis, zoals quality time samen. Man houdt niet zo van stilzitten dus gaat sneller iets doen. Overigens worden de basics wel gedaan hoor (voor iedereen denkt dat ik een ranzig huis heb), stofzuigen en wc/badkamer/keuken en zo, en we hebben geen huisdieren, dat scheelt. Maar ik heb mijn keukenkastjes bijvoorbeeld echt nog noooooooit uitgesopt. Man wacht dus met spanning op de nesteldrang die ik in mijn verlof ga krijgen :+

En Gulara, ik wil met alle liefde een fruithapje voor je komen maken in februari, als jij mijn ticket regelt, en als je het niet erg vindt dat ik man en baby meeneem...? ;)

En mijlpalendag, 33 weken vandaag *O*
  dinsdag 25 september 2012 @ 10:19:15 #115
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117225333
Studiotje van harte, je bent oom! *O*

*O* voor alle mijlpalen!

Hier onverwacht tot 18:30 werken, dus tot vanavond :*
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_117225789
Mijlpalenjompel *O*
Kom ik aan met m'n 8 weken :') maar een mini-jompeltje mag wel, toch? *O*
pi_117225895
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:37 schreef zandsculptuur het volgende:

He 8 weken moet je ook maar gehad hebben!!
pi_117225955
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:37 schreef zandsculptuur het volgende:
Mijlpalenjompel *O*
En een echte jompel ook wel *O* voor de mijlpalen van zandsculptuurtje, sorbo en ophelia. *O*

En huishouden gaat hier ook nauwelijks, was ik toch al niet zo van, nesteldrang heb ik volledig overgeslagen. Gisteren 1 was gedraaid, was helemaal trots op mezelf :')
Vandaag iets met administratie, dat moet ook te doen zijn.
pi_117226111
Jompel voor 8 weken!! *O* Toch een risicovolle periode afgeloten O+
En op twee derde van de misselijkheid!
pi_117226166
Nouja, ik durf pas echt te jompelen als ik een hartje heb zien knipperen.
pi_117226262
10 weken hier! Dus nog 2 weken misselijkheid. Hoop ik dan maar :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_117226314
Nog hééél even geduld zandsculptuur!

En Tally, van harte! *O*
Oh ik verheug me er wel op zeg, om gewoon normaal wakker te worden :s)
pi_117226351
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 10:57 schreef Suikertante het volgende:
Nog hééél even geduld zandsculptuur!

En Tally, van harte! *O*
Oh ik verheug me er wel op zeg, om gewoon normaal wakker te worden :s)
Normaal wakker lukt nog wel. Maar zodra ik omhoog kom...... :r
pi_117226418
*O* voor alle mijlpalen inclusief die van mijzelf

en de zwangerschap zwaar wil ik niet zeggen. Natuurlijk is het wat zwaardee maar doe alles nog gewoon zou ook niet anders willen. Merk idd wel dat ik nu niet zo makkelijk aan rusten of vermoeidheid kan toegeven maar me daar bij neerleggen scheelt al heel veel.
Ik wil ook gewoon met mijn peuter blijven dansen, springen over de grond rollen dus dat doen we dan ook. ook al gaat het wel minder soepel.
En ik plan mijn dagen veel te vol, maar dat doe ik altijd al :D

Als ik samen met mijn man thuis ben doet hij trouwens wel.meer wb dragen en tillen maar is hij het niet doe ik het toch zelf.
pi_117226424
Nee helaas heeft de misselijkheid 's nachts bij mij geen geduld. Als ik een kwartier wakker lig midden in de nacht komt het ook al opzetten. Maar als ik dan bedenk dat ik mag blijven liggen en niet op mijn werk ben vind ik het toch nog best te doen allemaal :)
pi_117226501
Nou ja gister voor ik ging slapen toen moest ik ook een aantal keer rennen om net de pot te halen :')
Maar over het algemeen als ik geslapen heb en ik word net wakker dan heb ik geen last van misselijkheid. Zodra ik omhoog kom dan begint het :)
Maar ach, wel weer een bevestiging dat ik nog zwanger ben ;)

8 oktober de combinatietest *O*
pi_117226696
Vind je dat om te jompelen? Ik geloof dat wij het toch gaan doen maar ik zie er nog steeds tegenop. Mijn gevoel zegt niet doen, maar mijn hoofd inmiddels dat het misschien beter is.
Hoe zit dat eigenlijk, hoor je tijdens de test meteen van alles of moet je daarna nog wachten?
pi_117226739
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:11 schreef Suikertante het volgende:
Vind je dat om te jompelen?
Ik vond van wel, het betekende namelijk dat ik nog steeds zwanger was...
Wij kregen de resultaten een paar dagen later tijdens een reguliere controle, bloedonderzoek was al eerder gedaan.
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:15:18 #129
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_117226804
Ik weet niet of manlief zwanger zijn zou kunnen. Ik denk dat hij na 1 week misselijkheid al rijp is voor de psych en als hij fysiek door bekkenpijn niet zo veel meer kan wordt ie alleen maar zwaar ongelukkig van. Hij is wat dat betreft dolbij dat hij een man is. Hij is te stoer om dingen niet te kunnen doordat het lichamelijk tegen zit. Ik baal er enorm van dat mijn lijf niet wil wat ik wil en het vooruitzicht dat nog 2 jaar te zullen hebben is niet zo leuk, dat ga ik nu dus ook maar even heel snel vergeten.

Ik heb mn kastjes voor de vakantie uitgesopt, toen ik me geweldig voelde :+ hoeft dat niet meer :P .

*O* voor alle mijlpalen!
En een speciale *O* voor sorbo omdat zij vanaf vandaag meldplicht heeft!
pi_117226847
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:15 schreef pessie het volgende:
En een speciale *O* voor sorbo omdat zij vanaf vandaag meldplicht heeft!
-O- oO<
pi_117226860
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:16 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

-O- oO<
Kusje kroel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117226861
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:12 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik vond van wel, het betekende namelijk dat ik nog steeds zwanger was...
Hmm. Ik snap wel wat je bedoelt, maar als ik geen test doe ben ik ook nog steeds zwanger :)
Ik vind het nog steeds een ingewikkeld onderwerp. We hebben er hier al heel wat tijd aan besteed. Ik wil niet aan die test beginnen als ik niet weet wat we daarna voor conclusies aan eventuele uitslagen besteden. Niet dat we er totaal verschillend in stappen en als dan blijkt dat je voor een hele moeilijke beslissing komt te staan je lijnrecht tegenover elkaar staat. Tuurlijk kan het toch anders zijn als het daadwerkelijke moment daar is, maar we zijn nu al meer naar elkaar toe gegroeid in onze meningen en ideeën.
En nog steeds zie ik er tegenop :{
pi_117226869
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kusje kroel.
:P
pi_117226882
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:16 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

-O- oO<
Joh! Spannend!!!
pi_117226919
*O* voor de meldplicht van Sorbo en Ophelia!
pi_117226921
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:17 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Hmm. Ik snap wel wat je bedoelt, maar als ik geen test doe ben ik ook nog steeds zwanger :)
Klopt, maar zeker wanneer zwanger worden door problemen een meerjarenplan is, is iedere bevestiging heel waardevol. (waarmee ik niet wil zeggen dat dat anders niet het geval is, of voor iedereen geldt, maar ik had het en volgens mij heeft Tally dat ook)
pi_117227000
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:19 schreef Kyara het volgende:
*O* voor de meldplicht van Sorbo en Ophelia!
Dat dus :P :s)

En *O* voor alle andere mijlpalen.
pi_117227005
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:17 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds een ingewikkeld onderwerp. We hebben er hier al heel wat tijd aan besteed. Ik wil niet aan die test beginnen als ik niet weet wat we daarna voor conclusies aan eventuele uitslagen besteden. Niet dat we er totaal verschillend in stappen en als dan blijkt dat je voor een hele moeilijke beslissing komt te staan je lijnrecht tegenover elkaar staat. Tuurlijk kan het toch anders zijn als het daadwerkelijke moment daar is, maar we zijn nu al meer naar elkaar toe gegroeid in onze meningen en ideeën.
En nog steeds zie ik er tegenop :{
Heb je al een beslissing genomen?
pi_117227048
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:19 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Klopt, maar zeker wanneer zwanger worden door problemen een meerjarenplan is, is iedere bevestiging heel waardevol. (waarmee ik niet wil zeggen dat dat anders niet het geval is, of voor iedereen geldt, maar ik had het en volgens mij heeft Tally dat ook)
Ik geloof dat ik me dat wel goed voor kan stellen ja.
Zit zelf in een totaal andere situatie natuurlijk.. ik moet ook nog steeds wennen aan al die dingen waar je op moet letten, die gecontroleerd worden. Niet dat het verkeerd is, integendeel, maar ik moet ook wennen aan de mate waarin ik zelf krampachtig die controle wil hebben! Dacht dat ik een stuk relaxter zou zijn, ken mezelf niet terug.

Maar in dat geval wel: super Tally, duim mee voor goed nieuws! *O*

zandsculptuur: we gaan het onder voorbehoud wel doen, maar wachten nog even het intakegesprek bij de VK af en kletsen er daarna nog één keer met z'n tweetjes over. :)
pi_117227054
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:19 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

:Y
pi_117227152
Daarbij ben ik niet zo bang voor slecht nieuws. En is dat het wel weet ik waar we aan toe zijn :)
Vooral omdat we al een kindje hebben is dat goed om te weten vind ik.
pi_117227164
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:22 schreef Suikertante het volgende:
zandsculptuur: we gaan het onder voorbehoud wel doen, maar wachten nog even het intakegesprek bij de VK af en kletsen er daarna nog één keer met z'n tweetjes over. :)
Grappig hoe iedereen er weer anders in staat, wij hebben juist besloten het niet te doen, omdat we sowieso het vervolgonderzoek niet willen. Ik twijfel nu zelfs ook of ik de SEO wel wil, maar daar weet ik nog niet genoeg van om te kunnen beslissen.
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:37:46 #143
259886 pessie
pi_117227518
Zandsculptuur het is sowieso belangrijk na te denken over vervolgstappen en onderzoeken. Dat heeft bij ons ook meegespeeld in het niet laten doen van de SEO. Wel hebben we bij 12 weken een echo gehad waar ze extra hebben gekeken naar of de schedel wel gesloten was, dit omdat mijn broer in februari een kindje heeft verloren met anencephalie (open schedel).

Ophelia, sorry, ik wist niet dat jij tegelijk met sorbo bent uitgerekend:
speciale *O* voor jou!! En je weet het he, elke dag voor 10 uur melden anders zitten wij al te F5-en :P
pi_117227542
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:25 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Grappig hoe iedereen er weer anders in staat, wij hebben juist besloten het niet te doen, omdat we sowieso het vervolgonderzoek niet willen. Ik twijfel nu zelfs ook of ik de SEO wel wil, maar daar weet ik nog niet genoeg van om te kunnen beslissen.
Ja ik respecteer alle keuzes ook eigenlijk. Ik wil het een baby niet aandoen om geboren te worden om binnen een paar maanden dood te gaan, dat is eigenlijk mijn grootste reden om het wel te doen. Het hangt van de kansberekening af of we een vervolgonderzoek doen. De kans moet in elk geval groter zijn dan de kans dat het vervolgonderzoek een miskraam veroorzaakt.

Dat vind ik trouwens ook stom: dat een vlokkentest minder risico geeft maar dat je dan langer moet wachten én dat currettage dan niet meer mogelijk is. Aan de andere kant is het natuurlijk fantastisch wat er intussen allemaal al mogelijk is.
pi_117227742
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:37 schreef pessie het volgende:
Zandsculptuur het is sowieso belangrijk na te denken over vervolgstappen en onderzoeken. Dat heeft bij ons ook meegespeeld in het niet laten doen van de SEO. Wel hebben we bij 12 weken een echo gehad waar ze extra hebben gekeken naar of de schedel wel gesloten was, dit omdat mijn broer in februari een kindje heeft verloren met anencephalie (open schedel).
Fijn te lezen dat er meer mensen niet voor de SEO kiezen, het werd me zo 'gewoon' voorgeschoteld, als iets wat je gewoon doet rond de 20 weken. Ik wist eerst ook helemaal niet dat het een optie was, dacht dat het er gewoon bij hoorde. Ik ga me zeker verdiepen in eventuele vervolgstappen en onderzoeken voordat we een definitieve beslising erover nemen.
pi_117227806
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:38 schreef Suikertante het volgende:
Ja ik respecteer alle keuzes ook eigenlijk. Ik wil het een baby niet aandoen om geboren te worden om binnen een paar maanden dood te gaan, dat is eigenlijk mijn grootste reden om het wel te doen. Het hangt van de kansberekening af of we een vervolgonderzoek doen. De kans moet in elk geval groter zijn dan de kans dat het vervolgonderzoek een miskraam veroorzaakt.

Dat vind ik trouwens ook stom: dat een vlokkentest minder risico geeft maar dat je dan langer moet wachten én dat currettage dan niet meer mogelijk is. Aan de andere kant is het natuurlijk fantastisch wat er intussen allemaal al mogelijk is.
Volgens onze VK zou van alle aandoeningen die met de combinatietest worden opgespoord alleen een kindje met het syndroom van down levensvatbaar zijn, en zou elke andere uitslag betekenen dat het kind nog tijdens de zwangerschap zou overlijden. En dat is nou het rotte, je leest en hoort zoveel tegenstrijdige berichten, wat is er nou waar? We gaan daarom maar af op de informatie van onze VK (en ons eigen gevoel daarbij).
pi_117227850
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:46 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Volgens onze VK zou van alle aandoeningen die met de combinatietest worden opgespoord alleen een kindje met het syndroom van down levensvatbaar zijn, en zou elke andere uitslag betekenen dat het kind nog tijdens de zwangerschap zou overlijden. En dat is nou het rotte, je leest en hoort zoveel tegenstrijdige berichten, wat is er nou waar? We gaan daarom maar af op de informatie van onze VK (en ons eigen gevoel daarbij).
Niet alleen tijdens de zwangerschap maar ouder dan een jaar worden ze niet.
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:48:27 #148
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_117227853
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:46 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Volgens onze VK zou van alle aandoeningen die met de combinatietest worden opgespoord alleen een kindje met het syndroom van down levensvatbaar zijn, en zou elke andere uitslag betekenen dat het kind nog tijdens de zwangerschap zou overlijden. Ik weet niet wat er allemaal waar is en wat niet, je leest en hoort zoveel tegenstrijdige berichten, daarom gaan we maar op haar informatie (en ons eigen gevoel daarbij) af.
Dat heeft ze dan wel erg ongenuanceerd verteld. Kindjes met trisomie 13 en 18 kúnnen geboren worden en nog even overleven. Daarbij kan er ook sprake zijn van een (al dan niet ernstige) hartafwijking waardoor de nekplooi dik is, en daarbij kan het belangrijk zijn om in een ziekenhuis te bevallen waar een kindercardioloog aanwezig is.
pi_117227897
Zandsculptuur, je eigen gevoel is absoluut het belangrijkst :*
Het is alleen niet waar dat elke andere afwijking voor overlijden tijdens de zwangerschap zorgt. Sorry en ik bedoel het ook absoluut niet om je keuze te beïnvloeden, maar ik zeg het toch maar eerlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 september 2012 @ 11:50:20 #150
13368 NiGeLaToR
pi_117227918
Inmiddels ligt de kleine te slapen in haar wieg! Vannacht was heftig, ging razendsnel en ben zo trots op mijn vrouw. Op eigen kracht onze wolk van een dochter op de wereld gezet. Even na 04:00 was ze er al!

Dank voor de steunbetuigingen vannacht, voelt goed om het met iemand te kunnen delen. Allen toen er twee vk's en een kraamhulp rondliepen was ik even klaar met updaten ;)
pi_117227973
Nigelator! *O* *O*
Dat is inderdaad rap gegaan, van harte gefeliciteerd voor jullie beiden! Genieten!! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117227979
Ik weet nog wel een voorbeeld.. Dat er bij de 20 weken echo uitkwam dat het kindje waarschijnlijk niet zou overleven... Inderdaad gewoon geboren en binnen een paar uur overleden... Maar ook bij andere afwijkingen waarbij je kindje direct medische hulp nodig heeft. Dan kun je maar beter van tevoren alle artsen hebben klaarstaan..
pi_117227995
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
Inmiddels ligt de kleine te slapen in haar wieg! Vannacht was heftig, ging razendsnel en ben zo trots op mijn vrouw. Op eigen kracht onze wolk van een dochter op de wereld gezet. Even na 04:00 was ze er al!

Dank voor de steunbetuigingen vannacht, voelt goed om het met iemand te kunnen delen. Allen toen er twee vk's en een kraamhulp rondliepen was ik even klaar met updaten ;)
Gefelciteerd met je dochter! *O*
pi_117227997
quote:

Nog van harte gefeliciteerd :D
pi_117228048
Wij hebben geen combinatietest gedaan destijds maar sinds ik hier gelezen heb over Inca maar bijvoorbeeld ook hoe er bij Twinkle ingespeeld wordt op dingen sinds de SEO zou ik bij een tweede alles laten doen.
SEO nooit overwogen om niet te doen trouwens. Je kan maar voorbereid zijn als ouders maar ook als ziekenhuis op wat er wellicht direct na de geboorte nodig is.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117228060
quote:

Gefeliciteerd *O*

De combinatietest hebben wij niet laten doen. We zijn beide nog jong, geen rare dingen in de familie. De SEO weer wel. Omdat ze daarbij ook kijken naar de iets simpelere dingen. Gewoon als ze dan iets vinden dat je daar dan tijdens/na de geboorte rekening mee kan houden.
pi_117228066
Gefeliciteerd nigelator en vriendin *O* nu gaan genieten!!!
pi_117228071
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:52 schreef Ticootje het volgende:
Ik weet nog wel een voorbeeld.. Dat er bij de 20 weken echo uitkwam dat het kindje waarschijnlijk niet zou overleven... Inderdaad gewoon geboren en binnen een paar uur overleden... Maar ook bij andere afwijkingen waarbij je kindje direct medische hulp nodig heeft. Dan kun je maar beter van tevoren alle artsen hebben klaarstaan..
Dat is ook absoluut weer waar.
pi_117228093
Ik zou in ieder geval als ik geen SEO zou laten doen wel zeker in het ziekenhuis bevallen.
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:56:20 #160
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_117228104
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:38 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Dat klopt niet; een vlokkentest kan tussen de 11e en 14e week van de zwangerschap, een vruchtwaterpuntie kan na de 15e week.

Oh, en trouwens, vervolgonderzoek laten doen is niet altijd aan jou; als de kansberekening gunstiger is dan 1:200 dan kom je in principe er niet voor in aanmerking.
A grand adventure has begun.
pi_117228163
NiGeLaToR gefeliciteerd O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:59:11 #162
259886 pessie
pi_117228182
Zo NiG ! Heeft ze inderdaad vlot gedaan!
Gefeliciteerd *O*
pi_117228204
quote:

Gefeliciteerd! Ook Mama natuurlijk! *O*
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:01:44 #164
265732 Keshet
pi_117228265
Ik heb de combinatietest wel gedaan, bij beide zwangerschappen. Ik zit niet in een risicocategorie en in de familie zitten ook geen aangeboren afwijkingen (op 1 klompvoet bij een neef na).
Bij de 1e wilden we vooral voorbereid zijn, bij de tweede speelde ook nog mee dat er een oudste in het spel is.

Bij de 1e was alles meer dan prima, bij de 2e was er een flink verhoogde kans op een kindje met down.
Ik heb er toen voor gekozen om een vruchtwaterpunctie te laten doen. De combinatietest hadden we met 11 weken geloof ik, de punctie met 16 weken en de uitslag met 19 weken. Die weken daartussenin waren vreselijk; ik durfde nauwelijks op een goede uitslag te hopen en ik kon ook nauwelijks nadenken over het wel of niet laten afbreken van de zwangerschap als de uitslag slecht zou zijn.
We hebben er voor gekozen om pas na te denken over de vervolgstappen als de uitslag inderdaad Down zou zijn; het voelde als verraad richting het kindje om er in de tussentijd over na te denken.
Ik vond het, net als Spees, moeilijk om me bezig te houden met de zwangerschap, ik heb het zoveel mogelijk geprobeerd te negeren. Dat was makkelijker dan denken over 'wat als'. En daar voel je je dan ook weer rot over.

De SEO niet doen vond ik persoonlijk geen optie, als er iets mis is wil ik het graag weten.
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:02:58 #165
265732 Keshet
pi_117228308
Gefeliciteerd NiGeLaToR & vriendin! *O* *O* *O*
Mogen we weten hoe ze heet? O+
pi_117228322
Gefeliciteerd Nigelator met de geboorte van jullie dochter! *O*

*O* voor alle mijlpalen!
pi_117228376
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:03 schreef Women86 het volgende:
Gefeliciteerd Nigelator met de geboorte van jullie dochter! *O*

*O* voor alle mijlpalen!
Alles nog rustig daar?
pi_117228394
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:56 schreef Keshet het volgende:

[..]

Dat klopt niet; een vlokkentest kan tussen de 11e en 14e week van de zwangerschap, een vruchtwaterpuntie kan na de 15e week.

Oh, en trouwens, vervolgonderzoek laten doen is niet altijd aan jou; als de kansberekening gunstiger is dan 1:200 dan kom je in principe er niet voor in aanmerking.
Ik heb geloof ik sowieso de namen omgedraaid, maar dit staat in De Grote Geboortegids:
Vlokkentest
kans op miskraam 1:200
in de 11/14e week
zwangerschapsafbr. 14-15 weken

Vruchtwaterpunctie
kans op miskraam 1:330
in de 16e week
zwangerschapsafbr. 19-20 weken

Keshet, kan volgens jou dan bij allebei nog curettage plaatsvinden?
Overigens: als de kans op een afwijking kleiner is dan 1:200 is de kans dat je een miskraam krijgt bij een vlokkentest net zo groot en bij een vruchtwaterpunctie maar iets kleiner, en zou ik het dus zelf ook niet willen. Zou me niets verbazen als dat geen toevalligheid is. Het zou voor mezelf ook gek voelen als de kans dat je een miskraam veroorzaakt groter is dan de kans dat je een afwijking constateert.
pi_117228452
Ik geloof dat je bij die laatste (de punctie) dan wel toestemming moet vragen om de zwangerschap af te mogen breken. Althans dat had de collega van mijn moeder. Die moest via de rechter vragen om toestemming voor een euthanasie.

Of was zij nou verder in de zwangerschap 8)7 Dat ben ik dus vergeten.
pi_117228467
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Alles nog rustig daar?
Hier wel. Nog geen tekenen van een naderende bevalling -O-
pi_117228625
Nigelator gefeliciteerd *O*
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:13:37 #172
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117228637
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 20:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
Enf & Suiker, rationeel gezien weet ik ook wel dat jullie gelijk hebben :Y Maar toch, ik voel me serieus schuldig :')

Kwestie van me erbij neerleggen en wennen dan maar? Zit weinig anders op waarschijnlijk.

En M. is echt heel lief, dat helpt al O+
Ja.. maar idd, gevoel overheerst momenteel meer dan ratio dus dat is ook gewoon lastig! :* Denk eraan dat het gewoon maar tijdelijk is en je straks waarschijnlijk al een stuk meer kan :) Tot die tijd idd erbij neerleggen, doen wat je kan en lekker rust nemen :) :*

Isis spannend allemaal hoor! :*

Logi jeutje, wat heftig! :o Fijn dat je bloeddruk iig laag was.. maar toch! Sterkte en ik hoop dat uk lekker lang blijft zitten!

Twink fijn dat de buikpijn afgezakt is! :)
Wat leuk, bellypaint :D
Nee, wij gaan niets 'speciaals' doen.. geen bellypaint of gipsbuik. We gaan binnenkort nog wel ff wat foto's maken tegen een witte muur; manlief heeft een goeie camera :) Dat vind ik wel heel leuk. :D
Dankjewel! :* (mijn mijlpaal) :D

Sorbo en Ophelia gefeli! *O* Meldplicht! :D

En *O* voor alle andere mijlpalen natuurlijk O+

Nigelator gefeliciteerd!!! *G* *G* :D

En vandaag ben ik dus 36 weken :o Ga zo even nog een buikfoto maken (in mn gewone trui die ik nog pas!!! :D wel een lang model of course whehe :7)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_117228650
Jaaaaa buikfoto's!!!! *O*
pi_117228720
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:05 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik heb geloof ik sowieso de namen omgedraaid, maar dit staat in De Grote Geboortegids:
Vlokkentest
kans op miskraam 1:200
in de 11/14e week
zwangerschapsafbr. 14-15 weken

Vruchtwaterpunctie
kans op miskraam 1:330
in de 16e week
zwangerschapsafbr. 19-20 weken

Keshet, kan volgens jou dan bij allebei nog curettage plaatsvinden?
Overigens: als de kans op een afwijking kleiner is dan 1:200 is de kans dat je een miskraam krijgt bij een vlokkentest net zo groot en bij een vruchtwaterpunctie maar iets kleiner, en zou ik het dus zelf ook niet willen. Zou me niets verbazen als dat geen toevalligheid is. Het zou voor mezelf ook gek voelen als de kans dat je een miskraam veroorzaakt groter is dan de kans dat je een afwijking constateert.
Bij die 14/15 weken en 19/20 weken praat je volgens mij niet meer over curettage, maar gewoon over zwangerschapsafbreking. Of te wel, weeen opwekken..
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:18:26 #175
265732 Keshet
pi_117228747
Nog een *O* voor alle mijlpalen trouwens! 8 weken, 36, weken, 37 weken, ze zijn allemaal bijzonder. O+

Suikertante, een curettage mag maar tot een bepaalde week, ik weet eerlijk gezegd niet precies welke. :@
pi_117228770
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:18 schreef Keshet het volgende:
Nog een *O* voor alle mijlpalen trouwens! 8 weken, 36, weken, 37 weken, ze zijn allemaal bijzonder. O+

Suikertante, een curettage mag maar tot een bepaalde week, ik weet eerlijk gezegd niet precies welke. :@
13 dacht ik... Daarna is het te groot om af te zuigen.
pi_117228925
Oh ik zit te lezen.. Ze verwijderen wel met instrumenten de vrucht... Maar bij 20 weken is dat een cm of 20 cm? Wordt dat dan in stukken gehakt?

SPOILER
Ja dus...

[ Bericht 64% gewijzigd door Ticootje op 25-09-2012 12:32:21 ]
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:33:19 #178
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117229126
Ik weet van mn stage ervaring dat 'late' abortussen, oftewel afbrekingen, idd gewoon met weeënopwekkers worden gehaald zeg maar.. er wordt niks kapot gemaakt in de baarmoeder. Afbrekingen na de 20 weken echo worden gewoon geboren.
pi_117229168
Nou ik kap maar gewoon met googlen, want het gaat over geplette schedels enzo...
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:39:23 #180
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117229266
Ja moet je ook niet doen joh, horrorverhalen, bah.
pi_117229312
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:33 schreef Enfermera het volgende:
Ik weet van mn stage ervaring dat 'late' abortussen, oftewel afbrekingen, idd gewoon met weeënopwekkers worden gehaald zeg maar.. er wordt niks kapot gemaakt in de baarmoeder. Afbrekingen na de 20 weken echo worden gewoon geboren.
Maar dat kapot maken wordt ook gedaan. In t LUMC (liep stage op de gyn) heb k een aantal keer mensen met geperforeerde baarmoeders gezien...
Niet daar trouwens hoor, maar dat zal Tico dr stuk wel zijn.
Heb me er niet heel erg in verdiept toen
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:42:17 #182
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117229335
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:41 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Maar dat kapot maken wordt ook gedaan. In t LUMC (liep stage op de gyn) heb k een aantal keer mensen met geperforeerde baarmoeders gezien...
SPOILER
pi_117229359
Ik was ook wel klaar na een rondje google...
pi_117229390
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:42 schreef Enfermera het volgende:

[..]

SPOILER
Ik had half gelezen :@
In mn herinnering waren die mensen rond de 20 weken, maar is ook alweer wat,jaartjes terug.
Zijn idd geen dingen waar je over na wil denken idd
pi_117229408
Ik haat afbrokkelende nagels!
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:45:52 #186
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117229411
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:45 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ik had half gelezen :@
In mn herinnering waren die mensen rond de 20 weken, maar is ook alweer wat,jaartjes terug.
Zijn idd geen dingen waar je over na wil denken idd
SPOILER
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:46:09 #187
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117229419
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:45 schreef Ticootje het volgende:
:o Mijne zijn juist 10x sterker sinds ik zwanger ben...
pi_117229438
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:46 schreef Enfermera het volgende:

[..]

:o Mijne zijn juist 10x sterker sinds ik zwanger ben...
Mijn baby pikt al mijn kalk denk ik...
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:47:31 #189
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117229456
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mijn baby pikt al mijn kalk denk ik...
Nou zeg. :( Scheelt miss dat ik extra vit D3 slik? Of doe jij dat ook.
pi_117229474
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:47 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Nou zeg. :( Scheelt miss dat ik extra vit D3 slik? Of doe jij dat ook.
Ik slik supradin forte... Daar zit alles x3 in volgens mij :')
En als de kinderen thuis zijn dan neem ik ook de vitamine d druppels mee. Die smaken gewoon lekker.
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:50:14 #191
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117229520
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik slik supradin forte... Daar zit alles x3 in volgens mij :')
En als de kinderen thuis zijn dan neem ik ook de vitamine d druppels mee. Die smaken gewoon lekker.
Haha ja :P
XD Is dat zo? Die heb ik ook al in huis :9
pi_117229565
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:50 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Haha ja :P
XD Is dat zo? Die heb ik ook al in huis :9
Ik heb ze voor de meiden. Van de etos, smaakt naar sinasappel.

Vitamine K moet ik nog halen, maar baby is er toch nog lang niet. Nog 16 weken..
pi_117230067
Nig, gefeliciteerd met jullie dochter!
pi_117230133
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:45 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een dochter van 1 die de tik van haar vader heeft over genomen en het leuk vind om met haar nagels lekker achter die van jou te zitten :(
En zo breken ze bij mij nu ook af :(
pi_117230137
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

, maar baby is er toch nog lang niet. Nog 16 weken..
16 weken :o Als ik het zo zie staan is dat nog wel heel erg weinig :o
pi_117230148
Als deze baby stevig doorgroeit is die er misschien over 10 weken al. In mijn hoofd ben ik nog steeds 22 weken. Al ziet mijn buik eruit alsof ik over 2 weken al moet bevallen. We hebben ook nog geen kont gedaan. We hebben een naam. We hebben een idee voor de babykamer dat is het.
Ik moet eerst met verlof denk ik voor ik rustig kan nadenken over alles wat nog moet gebeuren. Nog 7 weken dan heb ik verlof. Nog maar 7 weken. :o

Serieus, wie heeft de tijd versneld? :(

Maar, mijn nagels breken dan weer niet af :P

Nig, gefeliciteerd met jullie dochter! *O*
pi_117230193
Nigelator, gefeliciteerd!! *O* *O* *O*

Hurrah voor de diverse mijlpalen ook :)

Net bij gyn geweest, alles in orde (ze heeft mijn buik gevoeld & hartje geluisterd). Rugpijn is niks om me zorgen over te maken zolang het niet erger wordt of ik geen bloed/slijm verlies. Vermoed dat het toeval was (wie weet wat de beeb heeft zitten doen daarbinnen :+), want vandaag voel ik me prima en lopen is npnp. Rugpijn behoorlijk afgenomen ook, dus dat is mooi :Y
pi_117230208
Oh, en mijn nagels breken niet af. Dus.
pi_117230252
Iedereen nog bedankt voor de felicitaties in het vorige topic voor de knipper O+ Heb verder niet bijgelezen, want kom net uit bed :') Vanochtend in huilen uitgebarsten want zoooo moooeeee dus toen moest ik van vriendlief direct mn bed weer in en heb ik nog dik 4 uur liggen ronken :7

Denk dat ik mn werk wel iets moet gaan aanpassen :@... Vorige week di-vrij in het buiteland gezeten voor mn werk en dan ben je gewoon van 07:30 tot 22:00 bezig. Hele weekend voor pampus gelegen en gisteren weer een dag van 13 uur gemaakt. Dit hou ik niet vol :')
Sarcasme. Herken het.
pi_117230291
Pfoeh. Ik denk dat ik het ook maar even voor gezien houd met het Googlen enzo. Ik wacht het gesprek met de VK wel af en daarna nemen we een beslissing en dat is het dan. De kans is nog steeds het grootst dat de uitslag goed is.

Ticootje, 16 weken! :o
Sola, 10 weken! :o

Het gaat zo hard met dat lijstje!

Spirit wel op jezelf passen..!
pi_117230339
Fijn dat alles in orde is Coco! en dat de rugpijn weg is.

Spirit, die dagen van 13 (tot 15) uur zijn herkenbaar. Valt het aan te passen bij jou? Ik probeer nu ook zo min mogelijk om 3 dagdelen te werken. Maar ja, soms heb je gewoon vergaderingen die alleen dan kunnen. Daar betaal ik dan de volgende dag de prijs voor. En op de dag zelf is het geen probleem, want leuk werk en je zit in een flow.
pi_117230477
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:20 schreef Solagratia het volgende:
Fijn dat alles in orde is Coco! en dat de rugpijn weg is.

Spirit, die dagen van 13 (tot 15) uur zijn herkenbaar. Valt het aan te passen bij jou? Ik probeer nu ook zo min mogelijk om 3 dagdelen te werken. Maar ja, soms heb je gewoon vergaderingen die alleen dan kunnen. Daar betaal ik dan de volgende dag de prijs voor. En op de dag zelf is het geen probleem, want leuk werk en je zit in een flow.
Ja je zit idd in een flow en dan stort je pas in als je in de auto op weg naar huis zit. Maar als je dan thuiskomt wil je vriend ook nog wel even aandacht en wil je zelf ook niet meteen je bed induiken want er is meer in het leven dan werken toch?! ,,,,,,,,,,

Voor mijn werk moet ik door heel Nederland reizen. De kantoor/thuiswerkdagen vallen wel mee en dan snoep ik er ook wel een uurtje vanaf, maar zoals gisteren zat ik in Groningen: 7 uur werken, 5 uur autorijden. Katsjing... Ik wil wel gaan bespreken met mijn manager dat ik die uren de volgende dag kan bijslapen want ik voel me superschuldig naar onze kruimel toe. Dit kan voor hem ook niet goed zijn.
Sarcasme. Herken het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')