Ja precies. Sommige dingen kom je niet onderuit. Kan moeilijk iedere keer bij de buurvrouw aanbellen als Matthias uit bed moet of verschoond moet worden of of of. Dan maar even doorbijten. Dus in dat opzicht doe je een zwangerschap er wel even bij. Misschien met een eerste niet want je moet niks in je verlof. Als je al kinderen hebt moet je dingen!!quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:26 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat heb ik ook met tillen en zo. Dat kan je gewoon niet vermijden met een baby.
Wat leuk, van harte!quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:29 schreef Studiotje het volgende:
Wooo! Gisteravond is dan mijn nichtje geboren, heb haar nog niet gezien maar dat gaat zo gebeuren! Wel aardig zwaar, ruim 9 pond maar ja, zo blij nu! Een trotse oom!![]()
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:29 schreef Studiotje het volgende:
Wooo! Gisteravond is dan mijn nichtje geboren, heb haar nog niet gezien maar dat gaat zo gebeuren! Wel aardig zwaar, ruim 9 pond maar ja, zo blij nu! Een trotse oom!![]()
Ditoquote:
Eens. Mijn kerel zou het prima doen, niet alleen met mijn easypeasy zwangerschap maar ook als het fysiek zwaarder zou zijn. Ik denk zelfs dat hij het heel leuk en bijzonder zou vinden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:06 schreef Keshet het volgende:
Twinkle, ik weet niet wat jij voor vent hebt maar die van mij zou prima een zwangerschap aankunnen. Waarom niet eigenlijk?
Ik ben het met je eens dat je een zwangerschap niet moet onderschatten maar voor de meeste mensen is 't nou ook weer niet zo'n drama, toch? Ik zou echt niet weten waarom vrouwen het wel zouden 'kunnen' en mannen niet. Ok, ok, lichamelijke mogelijkheden niet meegerekend natuurlijk.![]()
He 8 weken moet je ook maar gehad hebben!!quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:37 schreef zandsculptuur het volgende:
Kom ik aan met m'n 8 wekenmaar een mini-jompeltje mag wel, toch?
![]()
En een echte jompel ook welquote:Op dinsdag 25 september 2012 10:37 schreef zandsculptuur het volgende:
Mijlpalenjompel![]()
Kom ik aan met m'n 8 wekenmaar een mini-jompeltje mag wel, toch?
![]()
Normaal wakker lukt nog wel. Maar zodra ik omhoog kom......quote:Op dinsdag 25 september 2012 10:57 schreef Suikertante het volgende:
Nog hééél even geduld zandsculptuur!
En Tally, van harte!
Oh ik verheug me er wel op zeg, om gewoon normaal wakker te worden
Ik vond van wel, het betekende namelijk dat ik nog steeds zwanger was...quote:
quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:15 schreef pessie het volgende:
En een specialevoor sorbo omdat zij vanaf vandaag meldplicht heeft!
Kusje kroel.quote:
Hmm. Ik snap wel wat je bedoelt, maar als ik geen test doe ben ik ook nog steeds zwangerquote:Op dinsdag 25 september 2012 11:12 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik vond van wel, het betekende namelijk dat ik nog steeds zwanger was...
Klopt, maar zeker wanneer zwanger worden door problemen een meerjarenplan is, is iedere bevestiging heel waardevol. (waarmee ik niet wil zeggen dat dat anders niet het geval is, of voor iedereen geldt, maar ik had het en volgens mij heeft Tally dat ook)quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:17 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Hmm. Ik snap wel wat je bedoelt, maar als ik geen test doe ben ik ook nog steeds zwanger
Dat dusquote:Op dinsdag 25 september 2012 11:19 schreef Kyara het volgende:
voor de meldplicht van Sorbo en Ophelia!
Heb je al een beslissing genomen?quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:17 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Hmm. Ik snap wel wat je bedoelt, maar als ik geen test doe ben ik ook nog steeds zwanger
Ik vind het nog steeds een ingewikkeld onderwerp. We hebben er hier al heel wat tijd aan besteed. Ik wil niet aan die test beginnen als ik niet weet wat we daarna voor conclusies aan eventuele uitslagen besteden. Niet dat we er totaal verschillend in stappen en als dan blijkt dat je voor een hele moeilijke beslissing komt te staan je lijnrecht tegenover elkaar staat. Tuurlijk kan het toch anders zijn als het daadwerkelijke moment daar is, maar we zijn nu al meer naar elkaar toe gegroeid in onze meningen en ideeën.
En nog steeds zie ik er tegenop
Ik geloof dat ik me dat wel goed voor kan stellen ja.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Klopt, maar zeker wanneer zwanger worden door problemen een meerjarenplan is, is iedere bevestiging heel waardevol. (waarmee ik niet wil zeggen dat dat anders niet het geval is, of voor iedereen geldt, maar ik had het en volgens mij heeft Tally dat ook)
quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Klopt, maar zeker wanneer zwanger worden door problemen een meerjarenplan is, is iedere bevestiging heel waardevol. (waarmee ik niet wil zeggen dat dat anders niet het geval is, of voor iedereen geldt, maar ik had het en volgens mij heeft Tally dat ook)
Grappig hoe iedereen er weer anders in staat, wij hebben juist besloten het niet te doen, omdat we sowieso het vervolgonderzoek niet willen. Ik twijfel nu zelfs ook of ik de SEO wel wil, maar daar weet ik nog niet genoeg van om te kunnen beslissen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:22 schreef Suikertante het volgende:
zandsculptuur: we gaan het onder voorbehoud wel doen, maar wachten nog even het intakegesprek bij de VK af en kletsen er daarna nog één keer met z'n tweetjes over.
Ja ik respecteer alle keuzes ook eigenlijk. Ik wil het een baby niet aandoen om geboren te worden om binnen een paar maanden dood te gaan, dat is eigenlijk mijn grootste reden om het wel te doen. Het hangt van de kansberekening af of we een vervolgonderzoek doen. De kans moet in elk geval groter zijn dan de kans dat het vervolgonderzoek een miskraam veroorzaakt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:25 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Grappig hoe iedereen er weer anders in staat, wij hebben juist besloten het niet te doen, omdat we sowieso het vervolgonderzoek niet willen. Ik twijfel nu zelfs ook of ik de SEO wel wil, maar daar weet ik nog niet genoeg van om te kunnen beslissen.
Fijn te lezen dat er meer mensen niet voor de SEO kiezen, het werd me zo 'gewoon' voorgeschoteld, als iets wat je gewoon doet rond de 20 weken. Ik wist eerst ook helemaal niet dat het een optie was, dacht dat het er gewoon bij hoorde. Ik ga me zeker verdiepen in eventuele vervolgstappen en onderzoeken voordat we een definitieve beslising erover nemen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:37 schreef pessie het volgende:
Zandsculptuur het is sowieso belangrijk na te denken over vervolgstappen en onderzoeken. Dat heeft bij ons ook meegespeeld in het niet laten doen van de SEO. Wel hebben we bij 12 weken een echo gehad waar ze extra hebben gekeken naar of de schedel wel gesloten was, dit omdat mijn broer in februari een kindje heeft verloren met anencephalie (open schedel).
Volgens onze VK zou van alle aandoeningen die met de combinatietest worden opgespoord alleen een kindje met het syndroom van down levensvatbaar zijn, en zou elke andere uitslag betekenen dat het kind nog tijdens de zwangerschap zou overlijden. En dat is nou het rotte, je leest en hoort zoveel tegenstrijdige berichten, wat is er nou waar? We gaan daarom maar af op de informatie van onze VK (en ons eigen gevoel daarbij).quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:38 schreef Suikertante het volgende:
Ja ik respecteer alle keuzes ook eigenlijk. Ik wil het een baby niet aandoen om geboren te worden om binnen een paar maanden dood te gaan, dat is eigenlijk mijn grootste reden om het wel te doen. Het hangt van de kansberekening af of we een vervolgonderzoek doen. De kans moet in elk geval groter zijn dan de kans dat het vervolgonderzoek een miskraam veroorzaakt.
Dat vind ik trouwens ook stom: dat een vlokkentest minder risico geeft maar dat je dan langer moet wachten én dat currettage dan niet meer mogelijk is. Aan de andere kant is het natuurlijk fantastisch wat er intussen allemaal al mogelijk is.
Niet alleen tijdens de zwangerschap maar ouder dan een jaar worden ze niet.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:46 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Volgens onze VK zou van alle aandoeningen die met de combinatietest worden opgespoord alleen een kindje met het syndroom van down levensvatbaar zijn, en zou elke andere uitslag betekenen dat het kind nog tijdens de zwangerschap zou overlijden. En dat is nou het rotte, je leest en hoort zoveel tegenstrijdige berichten, wat is er nou waar? We gaan daarom maar af op de informatie van onze VK (en ons eigen gevoel daarbij).
Dat heeft ze dan wel erg ongenuanceerd verteld. Kindjes met trisomie 13 en 18 kúnnen geboren worden en nog even overleven. Daarbij kan er ook sprake zijn van een (al dan niet ernstige) hartafwijking waardoor de nekplooi dik is, en daarbij kan het belangrijk zijn om in een ziekenhuis te bevallen waar een kindercardioloog aanwezig is.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:46 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Volgens onze VK zou van alle aandoeningen die met de combinatietest worden opgespoord alleen een kindje met het syndroom van down levensvatbaar zijn, en zou elke andere uitslag betekenen dat het kind nog tijdens de zwangerschap zou overlijden. Ik weet niet wat er allemaal waar is en wat niet, je leest en hoort zoveel tegenstrijdige berichten, daarom gaan we maar op haar informatie (en ons eigen gevoel daarbij) af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefelciteerd met je dochter!quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
Inmiddels ligt de kleine te slapen in haar wieg! Vannacht was heftig, ging razendsnel en ben zo trots op mijn vrouw. Op eigen kracht onze wolk van een dochter op de wereld gezet. Even na 04:00 was ze er al!
Dank voor de steunbetuigingen vannacht, voelt goed om het met iemand te kunnen delen. Allen toen er twee vk's en een kraamhulp rondliepen was ik even klaar met updaten
Nog van harte gefeliciteerdquote:Op dinsdag 25 september 2012 11:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
Inmiddels ligt de kleine te slapen in haar wieg! Vannacht was heftig, ging razendsnel en ben zo trots op mijn vrouw. Op eigen kracht onze wolk van een dochter op de wereld gezet. Even na 04:00 was ze er al!
Dank voor de steunbetuigingen vannacht, voelt goed om het met iemand te kunnen delen. Allen toen er twee vk's en een kraamhulp rondliepen was ik even klaar met updaten
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 25 september 2012 11:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
Dat is ook absoluut weer waar.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:52 schreef Ticootje het volgende:
Ik weet nog wel een voorbeeld.. Dat er bij de 20 weken echo uitkwam dat het kindje waarschijnlijk niet zou overleven... Inderdaad gewoon geboren en binnen een paar uur overleden... Maar ook bij andere afwijkingen waarbij je kindje direct medische hulp nodig heeft. Dan kun je maar beter van tevoren alle artsen hebben klaarstaan..
Dat klopt niet; een vlokkentest kan tussen de 11e en 14e week van de zwangerschap, een vruchtwaterpuntie kan na de 15e week.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:38 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Dat vind ik trouwens ook stom: dat een vlokkentest minder risico geeft maar dat je dan langer moet wachten én dat currettage dan niet meer mogelijk is. Aan de andere kant is het natuurlijk fantastisch wat er intussen allemaal al mogelijk is.
Gefeliciteerd! Ook Mama natuurlijk!quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
Alles nog rustig daar?quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:03 schreef Women86 het volgende:
Gefeliciteerd Nigelator met de geboorte van jullie dochter!![]()
voor alle mijlpalen!
Ik heb geloof ik sowieso de namen omgedraaid, maar dit staat in De Grote Geboortegids:quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:56 schreef Keshet het volgende:
[..]
Dat klopt niet; een vlokkentest kan tussen de 11e en 14e week van de zwangerschap, een vruchtwaterpuntie kan na de 15e week.
Oh, en trouwens, vervolgonderzoek laten doen is niet altijd aan jou; als de kansberekening gunstiger is dan 1:200 dan kom je in principe er niet voor in aanmerking.
Ja.. maar idd, gevoel overheerst momenteel meer dan ratio dus dat is ook gewoon lastig!quote:Op maandag 24 september 2012 20:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
Enf & Suiker, rationeel gezien weet ik ook wel dat jullie gelijk hebbenMaar toch, ik voel me serieus schuldig
Kwestie van me erbij neerleggen en wennen dan maar? Zit weinig anders op waarschijnlijk.
En M. is echt heel lief, dat helpt al
Bij die 14/15 weken en 19/20 weken praat je volgens mij niet meer over curettage, maar gewoon over zwangerschapsafbreking. Of te wel, weeen opwekken..quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:05 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik sowieso de namen omgedraaid, maar dit staat in De Grote Geboortegids:
Vlokkentest
kans op miskraam 1:200
in de 11/14e week
zwangerschapsafbr. 14-15 weken
Vruchtwaterpunctie
kans op miskraam 1:330
in de 16e week
zwangerschapsafbr. 19-20 weken
Keshet, kan volgens jou dan bij allebei nog curettage plaatsvinden?
Overigens: als de kans op een afwijking kleiner is dan 1:200 is de kans dat je een miskraam krijgt bij een vlokkentest net zo groot en bij een vruchtwaterpunctie maar iets kleiner, en zou ik het dus zelf ook niet willen. Zou me niets verbazen als dat geen toevalligheid is. Het zou voor mezelf ook gek voelen als de kans dat je een miskraam veroorzaakt groter is dan de kans dat je een afwijking constateert.
13 dacht ik... Daarna is het te groot om af te zuigen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:18 schreef Keshet het volgende:
Nog eenvoor alle mijlpalen trouwens! 8 weken, 36, weken, 37 weken, ze zijn allemaal bijzonder.
![]()
Suikertante, een curettage mag maar tot een bepaalde week, ik weet eerlijk gezegd niet precies welke.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja dus...
[ Bericht 64% gewijzigd door Ticootje op 25-09-2012 12:32:21 ]I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Maar dat kapot maken wordt ook gedaan. In t LUMC (liep stage op de gyn) heb k een aantal keer mensen met geperforeerde baarmoeders gezien...quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:33 schreef Enfermera het volgende:
Ik weet van mn stage ervaring dat 'late' abortussen, oftewel afbrekingen, idd gewoon met weeënopwekkers worden gehaald zeg maar.. er wordt niks kapot gemaakt in de baarmoeder. Afbrekingen na de 20 weken echo worden gewoon geboren.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Maar dat kapot maken wordt ook gedaan. In t LUMC (liep stage op de gyn) heb k een aantal keer mensen met geperforeerde baarmoeders gezien...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:42 schreef Enfermera het volgende:
[..]Ik had half gelezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
In mn herinnering waren die mensen rond de 20 weken, maar is ook alweer wat,jaartjes terug.
Zijn idd geen dingen waar je over na wil denken idd
quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:45 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ik had half gelezen![]()
In mn herinnering waren die mensen rond de 20 weken, maar is ook alweer wat,jaartjes terug.
Zijn idd geen dingen waar je over na wil denken idd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
quote:
Mijn baby pikt al mijn kalk denk ik...quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:46 schreef Enfermera het volgende:
[..]Mijne zijn juist 10x sterker sinds ik zwanger ben...
Nou zeg.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mijn baby pikt al mijn kalk denk ik...
Ik slik supradin forte... Daar zit alles x3 in volgens mijquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:47 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Nou zeg.Scheelt miss dat ik extra vit D3 slik? Of doe jij dat ook.
Haha jaquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik slik supradin forte... Daar zit alles x3 in volgens mij
En als de kinderen thuis zijn dan neem ik ook de vitamine d druppels mee. Die smaken gewoon lekker.
Ik heb ze voor de meiden. Van de etos, smaakt naar sinasappel.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:50 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Haha ja
XD Is dat zo? Die heb ik ook al in huis
Ik heb een dochter van 1 die de tik van haar vader heeft over genomen en het leuk vind om met haar nagels lekker achter die van jou te zittenquote:
16 wekenquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
, maar baby is er toch nog lang niet. Nog 16 weken..
Ja je zit idd in een flow en dan stort je pas in als je in de auto op weg naar huis zit. Maar als je dan thuiskomt wil je vriend ook nog wel even aandacht en wil je zelf ook niet meteen je bed induiken want er is meer in het leven dan werken toch?! ,,,,,,,,,,quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:20 schreef Solagratia het volgende:
Fijn dat alles in orde is Coco! en dat de rugpijn weg is.
Spirit, die dagen van 13 (tot 15) uur zijn herkenbaar. Valt het aan te passen bij jou? Ik probeer nu ook zo min mogelijk om 3 dagdelen te werken. Maar ja, soms heb je gewoon vergaderingen die alleen dan kunnen. Daar betaal ik dan de volgende dag de prijs voor. En op de dag zelf is het geen probleem, want leuk werk en je zit in een flow.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |