quote:Op zondag 23 september 2012 10:04 schreef Mineola het volgende:
Oh crap, voor het eerst de laatste post en dan ook nog mobiel... Ging dat goed?
Ja precies, ik heb dus een aanvullend pakket, maar als Ditzo zegt dat het ze niet uitmaakt welk bureau, dan neem ik aan dat ze mijn eigen bijdrage dus gaan vergoedenquote:Op zondag 23 september 2012 10:02 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Eigen bijdrage is er wel, en of die vergoed wordt is afhankelijk van het aanvullende pakket.
Ja, erg hequote:Op zondag 23 september 2012 10:06 schreef LadyBlack het volgende:
En sjezus Ophelia, wat sta je hoog in de lijst!![]()
In november even de nieuwe voorwaarden voor het nieuwe jaar controleren, dan weet je het zekerquote:Op zondag 23 september 2012 10:05 schreef LadyBlack het volgende:
Yep!
[..]
Ja precies, ik heb dus een aanvullend pakket, maar als Ditzo zegt dat het ze niet uitmaakt welk bureau, dan neem ik aan dat ze mijn eigen bijdrage dus gaan vergoeden
Ik heb 1,5 jaar geleden al een aanvullende verzekering afgesloten die vanalles vergoedtquote:Op zondag 23 september 2012 10:09 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
In november even de nieuwe voorwaarden voor het nieuwe jaar controleren, dan weet je het zeker(handig om dan ook gelijk even te kijken naar de vergoeding van de eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie, just in case)
Toch tegen die tijd even controleren voor de zekerheid, ze zullen het niet snel uit een pakket halen, maar het kan theoretisch wel.quote:Op zondag 23 september 2012 10:19 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik heb 1,5 jaar geleden al een aanvullende verzekering afgesloten die vanalles vergoedt![]()
En een ziekenhuisbevalling gaat het hier sowieso worden ivm bovenwoning. Heb totaal geen zin om halverwege een bevalling nog 2 trappen af te moeten
Ok, da's wel goed om te weten inderdaadquote:Op zondag 23 september 2012 10:20 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Toch tegen die tijd even controleren voor de zekerheid, ze zullen het niet snel uit een pakket halen, maar het kan theoretisch wel.
Midas heeft me helemaal bont en blauw geschopt van binnen en nog steeds is hij erg beweeglijk. Bij de 20 weken echo is hij halverwege gedraaid (niet handig) en ik vond begon al in mijn buik te prikken als ik hem een half uur niet gevoeld had. Dus als er straks 2 daarvan in zitten dan heb ik ook alvast medelijden met mezelf. Op de echo waren in elk geval al 2 hele drukke kindjes te zien......quote:Op zondag 23 september 2012 09:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Oww en tweelingplopjes![]()
Heb alleen medelijden met je Kyara, op het moment dat ze beiden zo gaan schoppen zoals mijn draakje doet.. Mensenlief, geweld x 2! Ik weet niet hoe Midas was?
Wijzigen per 1-1 mag natuurlijk sowieso en de meeste verzekeraars doen niet moeilijk over zwangerschap. (de kosten die vergoed worden uit de aanvullende verzekering vallen best mee, goed mogelijk dat je in een jaar meer premie betaalt dan er verged wordt) Er zijn zelfs verzekeraars waar je i.v.m. zwangerschap halverwege het jaar mag wijzigen.quote:Op zondag 23 september 2012 10:29 schreef Kyara het volgende:
Oops, ik wilde je niet sjacherijnig maken met mijn opmerking hoor SuikerMaar wat DML ook zegt, die richtlijnen zijn er niet voor niks. En dat er geen controle op plaats vind, zegt dan natuurlijk weinig.
Ik wil eigenlijk nog wel een aanvullende verzekering nemen (nu alleen basis). Weet alleen niet of ik nu nog mag switchen (of in elk geval dat ze dan wel uitkeren als het nodig is, iets met voorzienbare kosten en zo).
Ik zou het niet eerder doen dan nodig in ieder geval (en 1-1 is in ieder geval het vaste wijzigingsmoment). En even rekenen, want voor jou gaat het op zijn hoogst om de eigen bijdrage van de kraamzorg en misschien een lactatiekundige o.i.d., dus kan best zijn dat je er niet op vooruit gaat.quote:Op zondag 23 september 2012 10:35 schreef Kyara het volgende:
Dank je Ophelia. Op zich wil ik wel gewoon bij dezelfde maatschappij blijven en alleen een aanvullende verzekering erbij nemen. Moet dat ook per 1-1? Nou ja, maandag maar even bellen.
Dat zijn dingen die je je kunt voorzien inderdaad. Maar ik denk ook aan couveuzenazorg, extra opvang bij ziekenhuisopname etc. Kans op vroeggeboorte is bij een tweeling natuuroijk wat groter. En lenzen en anticonceptie zitten er ook weer in. Plus extra fysio en wie weet is dat ook nodig.quote:Op zondag 23 september 2012 10:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik zou het niet eerder doen dan nodig in ieder geval (en 1-1 is in ieder geval het vaste wijzigingsmoment). En even rekenen, want voor jou gaat het op zijn hoogst om de eigen bijdrage van de kraamzorg en misschien een lactatiekundige o.i.d., dus kan best zijn dat je er niet op vooruit gaat.
Couveusenazorg ook natuurlijkquote:Op zondag 23 september 2012 10:45 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat zijn dingen die je je kunt voorzien inderdaad. Maar ik denk ook aan couveuzenazorg, extra opvang bij ziekenhuisopname etc. Kans op vroeggeboorte is bij een tweeling natuuroijk wat groter. En lenzen en anticonceptie zitten er ook weer in. Plus extra fysio en wie weet is dat ook nodig.
*breekt even in*quote:Op zondag 23 september 2012 10:19 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
En een ziekenhuisbevalling gaat het hier sowieso worden ivm bovenwoning. Heb totaal geen zin om halverwege een bevalling nog 2 trappen af te moeten
Oh, damnquote:Op zondag 23 september 2012 10:54 schreef J-net het volgende:
[..]
*breekt even in*
LadyBlack; als je net als ik zelf wenst in het zkh te bevallen zonder medische reden, dan moet je dus gewoon halverwege je bevalling naar het zkh. Want mijn verloskundige kwam eerst controleren of het al noodzakelijk was dat ik naar het zkh ging (zij moet dat akkoorderen). Ik had 6 cm en ging hier dus nog 2,5 trappen af in het trappenhuis.
*vertrekt weer*
Ik heb het even snel gescand hoor maar ik zag dat (een deel van) de kosten voor extra kinderopvang wanneer een van de ouders in het ziekenhuis ligt.quote:Op zondag 23 september 2012 10:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Couveusenazorg ook natuurlijk(helemaal vergeten) Bedoel je met opvang kinderopvang? Dan ben ik wel benieuwd waar je verzekerd bent, want die vergoeding is niet zo makkelijk meer te krijgen in een betaalbaar pakket.
Als er geen noodzaak is om naar het ziekenhuis te moeten dan mag je op dat moment ook altijd bepalen om toch thuis te blijven.quote:Op zondag 23 september 2012 10:57 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Oh, damndat is best laat dus nog!
Dankje!
Vaak wel onder ellendige voorwaardenquote:Op zondag 23 september 2012 11:22 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik heb het even snel gescand hoor maar ik zag dat (een deel van) de kosten voor extra kinderopvang wanneer een van de ouders in het ziekenhuis ligt.
ideaal is het sowieso nietquote:Op zondag 23 september 2012 12:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Vaak wel onder ellendige voorwaarden
Nu ik er bij nadenk, dat had een vriendin hier ook. Die wou in het ziekenhuis bevallen, maar uiteindelijk was haar zoontje zowat in de auto al geborenquote:Op zondag 23 september 2012 11:00 schreef J-net het volgende:
nee toevalligerwijs ging mijn ontsluiting erg snel hoor, want om 1 uur brak mijn water, om 5 uur belden we en om 5.30 was ze er en toen had ik dus al 6 cm.
Maar bij mij was het nog wel precies voor de weeen heftiger werden. Ik kon precies tussen 2 weeen de trap af.
JA!quote:Op zondag 23 september 2012 13:26 schreef LadyBlack het volgende:
OMG, ik ben vandaag 13 weken, dan ga ik het tweede trimester al in of niet?
Herkenbaar, bij mij echt de bekken iddquote:Op zondag 23 september 2012 14:37 schreef Kyara het volgende:
LadyBlack, 2e trimester!
Ik mocht ook meteen komen toen ik belde met regelmatige weeen (1 minuut, elke 5 minuten). Misschien ook per ziekenhuis verschillend?
Last van lage rugpijn aan 1 kant, straalt een beetje uit naar mijn bil en been. Bij het -te snel- opstaan ook pijnscheuten in mijn schaambot. Herkent iemand dat? Volgens mij is het mijn bekken dat protesteert.
Hier ook zo'n verhaal. Achteraf zei de vk dat ze even bang was dat we het niet meer zouden redden. Als ik gewacht had met bellen tot de weeën om de 3 minuten kwamen (zoals aangegeven was), had ik misschien wel zonder vk kunnen bevallenquote:Op zondag 23 september 2012 13:28 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nu ik er bij nadenk, dat had een vriendin hier ook. Die wou in het ziekenhuis bevallen, maar uiteindelijk was haar zoontje zowat in de auto al geboren![]()
Nouja, op tijd bellen dus
die hh taken kan ik nog wel laten liggen maar niet meer tillen is onmogelijk hier.quote:Op zondag 23 september 2012 15:19 schreef Women86 het volgende:
Herkenbaar kyara, hier was dat inderdaad protesterend bekken. Met bijna volledige rust (geen zware hh taken, tillen ed.) werd dat pas beter. Ik hoop voor je dat het meevalt en niet veel erger word.
Haha, geboortekaartje hebben wij dus vanmorgen gedaan, en dat lijstje hadden we het net overquote:Op zondag 23 september 2012 15:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
Gisteren geboortekaartjes 'ontworpen'. Proefdruk besteld, ben benieuwd
Vandaag op een rijtje gezet wat we nog nodig hebben. Niet veel meer.
Logisch je hebt er nog 1 rondlopen.. Maar zoveel mogelijk proberen te vermijden zou toch het beste zijn met bekkenklachten. Daarom hoop ik ook voor je dat het mee zal vallen en zeker niet erger word.quote:Op zondag 23 september 2012 15:31 schreef Kyara het volgende:
[..]
die hh taken kan ik nog wel laten liggen maar niet meer tillen is onmogelijk hier.
Als het vandaag was issie vast nog blijer.quote:Op zondag 23 september 2012 14:28 schreef Logician78 het volgende:
En even een leuk momentje hier, de middelste (10jr) groot twente fan is net bijna kapot gegaan van blijdschap, was echt een homevideo momentjeMijn vriend had als verrassing 2 skybox kaartjes voor hem. Wordt zijn eerste wedstrijd zo leuk!
![]()
![]()
Van harte!quote:Op zondag 23 september 2012 18:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
En wij mogen erbij op het lijstje van 23 september
Vanmiddag hebben wij Kai Milan mogen verwelkomen in ons midden. Met 50cm en 3700gram is Kai 11 dagen te vroeg ingeleid maar alles gaat super met hemOok zijn grote broer Levi (3,5) is supertrots
![]()
Laatste loodjes.....maar het duurt nu niet lang meerquote:Op zondag 23 september 2012 17:20 schreef Women86 het volgende:
Hier gaat het redelijk; bekken klachten spelen zo op het eind weer heel erg op. Daar hoef ik maar weinig voor te doen helaas. Dat zorgt er ook voor dat ik er helemaal klaar mee ben.. en van mij de baby nu gewoon al mag komen! Nog uiterlijk 3 weken. Ben flink aan het aftellen. En als ik dan dat geweldig verliefde gevoel van kwisted en mango hoor denk ik alleen nog maar 'ik wil ooook'![]()
Nog eventjes...
Ah gezellig, jij ook al?quote:Op maandag 24 september 2012 06:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
Riep er iemand iets over een baggernacht?![]()
Dat was wel wat ik dachtquote:Op maandag 24 september 2012 09:38 schreef Mineola het volgende:
Nee, wel van die startpijn inderdaad in bekken en zo, maar zeurende pijn in rug niet.
Kon dat niet niet een van de tekenen van een aankomende bevalling zijn?!![]()
Of lees ik gewoon dingen die ik wil lezen?
Hebben wij hier van het weekend ook gedaan. Met roze beddengoed. Staat heel raar.quote:Op maandag 24 september 2012 10:20 schreef Ticootje het volgende:
Ik ga vanavond bedje halen!!! En in elkaar zetten..
Tot nu toe heb ik alles voor de baby sowieso in een kast liggen. Pas als ik echt dingen ga neerzetten enzo, dan mag niemand meer op mn slaapkamer komen... Maar daar heeft bezoek sowieso weinig te zoeken denk ik.quote:Op maandag 24 september 2012 11:06 schreef Suikertante het volgende:
Ticootje ik ben het in theorie helemaal met je eens. Maar dan moet ik tot de geboorte best wel opletten omdat ons huis open is en ik dan dus álle spullen die jongens- of meisjesachtig zijn moet verstoppen. Of ik moet gewoon ook een schijnbewegingsstuk kopen en die heel duidelijk ophangen ergens.
We zijn er nog niet uit. Maar de verrassing is inderdaad wel erg leuk
Fijne ouders heb je dan zegquote:Op maandag 24 september 2012 11:05 schreef MeNicole2 het volgende:
En aangezien mijn ouders hier geregeld oppassen zouden ze toch spieken
Afblijven iddquote:Op maandag 24 september 2012 11:07 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben geen babykamer...
Alleen moeten mensen dus ff niet de lades van de commode straks gaan opentrekken.
Ja ik heb hele fijne ouders. Heb toevallig ouders die gewoon heel nieuwsgierig zijn. Niks mis mee vind ik. Mijn ouders zijn heel gek met hun kleinkinderen en willen die gewoon verwennen. Als ik kijk wat ik nu al van ze gehad hebben voor hun eerste kleindochter en hoe trots en blij ze weer zijn vind ik het wel waard om te vertellen wat we krijgen.quote:
Dat ze nieuwsgierig zijn, dat kan ik me voorstellen. Maar stiekem in een huis gaan zoek in de hoop een glimp op te vangen van het geslacht van een nieuw kleinkind, terwijl de ouders het geheim willen houden, vind ik not donequote:Op maandag 24 september 2012 11:39 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja ik heb hele fijne ouders. Heb toevallig ouders die gewoon heel nieuwsgierig zijn. Niks mis mee vind ik. Mijn ouders zijn heel gek met hun kleinkinderen en willen die gewoon verwennen. Als ik kijk wat ik nu al van ze gehad hebben voor hun eerste kleindochter en hoe trots en blij ze weer zijn vind ik het wel waard om te vertellen wat we krijgen.
Alleen de naam die blijft wel geheim. En hoe ze er uit ziet ook
een tweelingquote:Op maandag 24 september 2012 11:31 schreef Ticootje het volgende:
Oh Jen kan in volle overtuiging vertellen dat mama een meisjes baby heeft... en daarna vertelt ze ook dat zij een jongensbaby in haar buik heeft. En de volgende dag is het andersom...
Ik hoop dus maar dat niemand haar verhalen serieus neemt, dat er opeens mensen zijn die dan toch denken te weten wat het wordt.
Als we het geheim hadden willen houden had ik me met de kleren en kamertje wel verlult. Ik zou er namelijk ook niet eens aan denken om de slaapkamerdeur dicht te doen of de kleren te verstoppen. Kleren hangen in de inloopkast in de gang bij de kleren van Leander. En bovendien zijn de gordijnen ook vanuit buiten te zienquote:Op maandag 24 september 2012 11:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat ze nieuwsgierig zijn, dat kan ik me voorstellen. Maar stiekem in een huis gaan zoek in de hoop een glimp op te vangen van het geslacht van een nieuw kleinkind, terwijl de ouders het geheim willen houden, vind ik not done
Dat doe ik ook altijd als mensen het niet willen vertellen. Net zo lang doorvragen en doen tot ze zich verlullen.quote:Op maandag 24 september 2012 11:43 schreef Kyara het volgende:
mee eens. Als je het niet wilt vertellen dan hebben anderen dat maar te accepteren. Nieuwsgierig is niet erg maar ik vond het al vervelend als mensen echt gingen vissen om je maar in de val te laten lopen om je te verspreken
Dat is dus schijtirritant...quote:Op maandag 24 september 2012 11:46 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook altijd als mensen het niet willen vertellen. Net zo lang doorvragen en doen tot ze zich verlullen.
Mijn nicht kreeg een 2 ling maar wilde niet vertellen wat het werd. Op een gegeven moment zei ze om van mijn gezeur af te zijn: Ok 1 hint geef ik je, Het zijn 2 verschillende!! Toen ze het zei had ze het zelf door. Werd helemaal rood. Het zijn dus inderdaad een jongentje en een meisje geworden!
Dan draai ik me om en loop ik weg. Heb ik bij een enkele collega ook gedaan.quote:Op maandag 24 september 2012 11:46 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook altijd als mensen het niet willen vertellen. Net zo lang doorvragen en doen tot ze zich verlullen.
Mijn nicht kreeg een 2 ling maar wilde niet vertellen wat het werd. Op een gegeven moment zei ze om van mijn gezeur af te zijn: Ok 1 hint geef ik je, Het zijn 2 verschillende!! Toen ze het zei had ze het zelf door. Werd helemaal rood. Het zijn dus inderdaad een jongentje en een meisje geworden!
Nee ze zouden denk ik wel als ik de deur echt dicht zou laten wel ff stiekem kijken. Even de deur op een kierquote:Op maandag 24 september 2012 11:43 schreef Kyara het volgende:
edit: oh okey, duidelijk MeNicole. Dat is een ander verhaal dan. Dacht echt dat ze bewust in kasten gingen neuzen om maar iets te kunnen vinden.
dan zou ik tegen jou zeggen dat we het zelf ook niet weten.quote:Op maandag 24 september 2012 11:46 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Haha ja was idd beetje suf.quote:Op maandag 24 september 2012 11:47 schreef Kyara het volgende:
[..]
dan zou ik tegen jou zeggen dat we het zelf ook niet weten.
wel een suffe verspreking trouwens
Bij mijn eerste zwangerschap ben ik daar toen binnen geweest, voordat ik bij de gyn terecht kwam, wellicht dat dat al voldoende wasquote:Op maandag 24 september 2012 12:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik moest echt even langs bij die praktijk voor een soort intake.
't scheelt dat dat de afgelopen paar weken toch alleen maar mocht als er medisch gezien iets mis was met 't kindje.quote:Op maandag 24 september 2012 12:57 schreef Ticootje het volgende:
Oh... en 24 weken nadert!! Best wel een mijlpaal. Zo van echt geen weg meer terug.. En ik kan niet meer tegen J zeggen dat ik alsnog zn kind laat aborteren als hij onlief doet...
Die loopt niet weg hoor. :pquote:Op maandag 24 september 2012 13:06 schreef Keshet het volgende:
[..]
't scheelt dat dat de afgelopen paar weken toch alleen maar mocht als er medisch gezien iets mis was met 't kindje.
Dus Joene, je bent voorgelogen! Ik zou hard weglopen als ik jou was.
Volgens mij kom ik hier alleen op maandag tegenwoordig.Ik lees tussendoor wel alles mee hoor.
![]()
Ben vandaag al weer 31 weken! De 'alles moet klaar' fase heb ik ook bereikt geloof ik; ik heb gisteren de box in elkaar gezet. E. wil er steeds in nu.![]()
Vrijdag weer controle gehad. Het gaat nog steeds prima! Meneertje groeit dapper verder en blijft iets onder 't gemiddelde zitten. Helemaal prima!
ach het was toch grootspraak , elke keer als mevrouw op bed ligt en de baby doet gezellig druk komt er een lieve glimlach op ticootje .quote:Op maandag 24 september 2012 13:06 schreef Keshet het volgende:
[..]
't scheelt dat dat de afgelopen paar weken toch alleen maar mocht als er medisch gezien iets mis was met 't kindje.
Dus Joene, je bent voorgelogen! Ik zou hard weglopen als ik jou was.
Volgens mij kom ik hier alleen op maandag tegenwoordig.Ik lees tussendoor wel alles mee hoor.
![]()
Ben vandaag al weer 31 weken! De 'alles moet klaar' fase heb ik ook bereikt geloof ik; ik heb gisteren de box in elkaar gezet. E. wil er steeds in nu.![]()
Vrijdag weer controle gehad. Het gaat nog steeds prima! Meneertje groeit dapper verder en blijft iets onder 't gemiddelde zitten. Helemaal prima!
Der reputatie!! Wat doe jequote:Op maandag 24 september 2012 13:09 schreef Joene het volgende:
[..]
ach het was toch grootspraak , elke keer als mevrouw op bed ligt en de baby doet gezellig druk komt er een lieve glimlach op ticootje .
Ja klopt... Flauwvallen kan ook...quote:Op maandag 24 september 2012 14:07 schreef Logician78 het volgende:
Oh wat leuk Tico, stokke bedje
Even een vraag aan de dames, ik heb sinds een paar dagen behoorlijk last van hoofdpijn maar ook echt hartslag in mijn hoofd en een enorm drukkend gevoel. En af en toe uit het niets (dus niet door te snel opstaan) duizelig/wazig voor de ogen. Andere dames die hier mee bekend zijn en mij kunnen vertellen dat het gewoon een normaal verschijnsel is?
Thanks, maakte me nl. best zorgen om die hoofdpijn met hartkloppingen in mijn hoofdquote:Op maandag 24 september 2012 14:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja klopt... Flauwvallen kan ook...
Volgens mijn vk was het in elk geval niet raar en kon het ook geen kwaad verder.quote:Op maandag 24 september 2012 14:09 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Thanks, maakte me nl. best zorgen om die hoofdpijn met hartkloppingen in mijn hoofdnooit eerder gehad en dus als eng ervaren
Alleen niet van boven aan de trap vallen of op je buik landen, dat soort rare dingen..quote:
Doe mijn bestquote:Op maandag 24 september 2012 14:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Alleen niet van boven aan de trap vallen of op je buik landen, dat soort rare dingen..
Inderdaad, bouillonnetje ofzo werkt prima tegen duizeligheid.quote:Op maandag 24 september 2012 14:14 schreef Enfermera het volgende:
Duizeligheid had ik idd ook.. ben wat meer zout gaan eten en dat helpt goedbloeddruk blijft precies hetzelfde dus ja
![]()
Ik vind die hydrofiele washandjes (homofiele zoals mijn Oma ze per ongeluk noemt) helemaal niet fijn.quote:Op maandag 24 september 2012 15:05 schreef becky27 het volgende:
http://www.bol.com/nl/m/s(...)etlijst-ms-120301_2_
staat een onmisbaarlijstje bij, vind ik niet helemaal kloppen (heb geen 6 hydrofiel washandjes) maar wel hendig.
quote:Op maandag 24 september 2012 15:08 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik vind die hydrofiele washandjes (homofiele zoals mijn Oma ze per ongeluk noemt) helemaal niet fijn.
Ik vind ze zo stug en schuren over het lichaampje.
Ik ben nu al een slechte moederquote:Op maandag 24 september 2012 14:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Alleen niet van boven aan de trap vallen of op je buik landen, dat soort rare dingen..
Die staan hier op het lijstje "kraampakket", dus inderdaadquote:Op maandag 24 september 2012 15:15 schreef Cathmar het volgende:
Oja, spuugdoekjes. Even langs de zeeman en/of wibra van de week.
Mis ik de thermometer nou op de lijst?
Mijn kinderen waren kaal bij de geboortequote:Op maandag 24 september 2012 15:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kruikenzakken en haarborstel zijn hier wel gebruikt hoor!
Molton zit hier ook standaard om het matras. En eentje extra voor een spuugincident kan zeker geen kwaad.
Hier wikkelen ze die in een hydrofielluier!quote:Op maandag 24 september 2012 15:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hoe kan je een kruikenzak niet gebruiken met winterkindjes vraag ik mij af?![]()
Dat vind ik maar gevaarlijk geloof ik.quote:Op maandag 24 september 2012 15:18 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Hier wikkelen ze die in een hydrofielluier!
Ik ook.quote:Op maandag 24 september 2012 15:18 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Hier wikkelen ze die in een hydrofielluier!
Maar zo'n borsteltje aait zo lekkerquote:Op maandag 24 september 2012 15:18 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Mijn kinderen waren kaal bij de geboorteAlleen Mikael niet, maar dat deed ik met een gewone kam! Molton heb ik nooit gebruikt!
Door ze in een couveuse te stoppen.quote:Op maandag 24 september 2012 15:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kruikenzakken en haarborstel zijn hier wel gebruikt hoor!
Molton zit hier ook standaard om het matras. En eentje extra voor een spuugincident kan zeker geen kwaad.
Hoe kan je een kruikenzak niet gebruiken met winterkindjes vraag ik mij af?![]()
Ze leggen er een knoop in die je bijna niet lost krijgt. En zo kan ie ook niet gaan rollen wat met kruikzakken wel weer kan.quote:Op maandag 24 september 2012 15:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat vind ik maar gevaarlijk geloof ik.
Dat dus... Niet gevaarlijker dan een hoes erom...quote:Op maandag 24 september 2012 15:21 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ze leggen er een knoop in die je bijna niet lost krijgt. En zo kan ie ook niet gaan rollen wat met kruikzakken wel weer kan.
Het lijkt me gewoon zo dun waar teveel hitte doorheen komt en met lekken ook maar schijnbaar is dat enkel mijn fantasie die dat dan zo voor zich ziet.quote:Op maandag 24 september 2012 15:21 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ze leggen er een knoop in die je bijna niet lost krijgt. En zo kan ie ook niet gaan rollen wat met kruikzakken wel weer kan.
Ja kleren vind ik ook lastig. Ik had zelf al veel gekocht. Toen kreeg ik van de buren ineens zakken en dozen vol met wat ik bijna allemaal mooi vind. Kind moet straks elke dag 2 keer andere kleren aan om alles te dragen!!quote:Op maandag 24 september 2012 15:20 schreef Ticootje het volgende:
Oh, zulke lijstjes kan ik ook wel behoorlijk in strepen wat ik wel en niet echt nodig vind. Maar bijvoorbeeld hoeveelheid kleertjes, dat vind ik moeilijk. Zeker omdat de meiden gewoon tassen vol van mn moeder kregen... En nu kopen we de kleertjes liever nieuw, en delen we het geslacht niet dus heb ik niet weer tassen vol van her en der doorgeschoven.
Die hydrofiel vou je dubbel en dan rol je de kruik erin, dus dan heb je 4 lagen hydrofiel...quote:Op maandag 24 september 2012 15:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Het lijkt me gewoon zo dun waar teveel hitte doorheen komt en met lekken ook maar schijnbaar is dat enkel mijn fantasie die dat dan zo voor zich ziet.
Nooit geweten dat het ook met een hydrofiel kon iig.
Hier welquote:Op maandag 24 september 2012 15:23 schreef Keshet het volgende:
Free, even uit jouw lijstje:
2 Dekentjes
3 Bovenlakentjes
3 Onderlakentjes
3 Bedzeiltjes (hema, flanel)
3 Molton onderleggers
Dit is gemiddeld genomen wel genoeg toch?
Waterdicht molton.quote:Op maandag 24 september 2012 15:25 schreef Keshet het volgende:
Oh, en wat moest je nou ook alweer op je eigen bed leggen om de vruchtwatertsunami op te vangen? Iets van Ikea was erg fijn kan ik me vaag herinneren?
Matrasbeschermer van Ikeaquote:Op maandag 24 september 2012 15:25 schreef Keshet het volgende:
Oh, en wat moest je nou ook alweer op je eigen bed leggen om de vruchtwatertsunami op te vangen? Iets van Ikea was erg fijn kan ik me vaag herinneren?
Ja das beter dan dat kraakding wat in de kraampakket zit.quote:
Dat is gewoon vreselijk!quote:Op maandag 24 september 2012 15:26 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja das beter dan dat kraakding wat in de kraampakket zit.
Ik heb er een van de Hema, doet het ook primaquote:Op maandag 24 september 2012 15:26 schreef freecell het volgende:
[..]
Matrasbeschermer van Ikea
Hebben wij er sowieso standaard op,bevalt goed
IKEA is goedkoperquote:Op maandag 24 september 2012 15:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik heb er een van de Hema, doet het ook prima
Zweet je dan niet je nest uit, standaard een niet admend ding erop?quote:Op maandag 24 september 2012 15:26 schreef freecell het volgende:
[..]
Matrasbeschermer van Ikea
Hebben wij er sowieso standaard op,bevalt goed
Het is altijd een goede relatietest... En sowieso, ontbijt voor een eu!quote:Op maandag 24 september 2012 15:29 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Niet als je de kilometers, tijdsinvestering en sowieso de horror van een Ikeabezoek meerekent
Nee, de bovenkant is van badstofachtig spul en dan nog een hoeslaken erover. Geen last van beiden.quote:Op maandag 24 september 2012 15:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zweet je dan niet je nest uit, standaard een niet admend ding erop?
Haha wij hebben IKEA dichtbij en ik ben gek op de IKEAquote:Op maandag 24 september 2012 15:29 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Niet als je de kilometers, tijdsinvestering en sowieso de horror van een Ikeabezoek meerekent
Als ik dat restaurant ruik hoef ik acuut geen eten meer, zwanger of nietquote:Op maandag 24 september 2012 15:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is altijd een goede relatietest... En sowieso, ontbijt voor een eu!
Ja ik snap je punt wel... Maar het ademt verder niet.. Dus wat dat betreft lijkt het mij gewoon een beetje viezig.. Je zweet in de nacht altijd, en dat kan dus nergens heen...quote:Op maandag 24 september 2012 15:30 schreef freecell het volgende:
[..]
Nee, de bovenkant is van badstofachtig spul en dan nog een hoeslaken erover. Geen last van beiden.
En het is prettig als er een kind in je bed plast/je ineens 's ochtends toch wel erg ongesteld blijkt te zijn/ er een kind in je bed kotst
Ikeahaterquote:Op maandag 24 september 2012 15:30 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Als ik dat restaurant ruik hoef ik acuut geen eten meer, zwanger of niet
quote:Op maandag 24 september 2012 15:30 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Als ik dat restaurant ruik hoef ik acuut geen eten meer, zwanger of niet
Ik wacht nog steeds op die vraag......... vorige keer wel vaak gekregen. Plus de opmerking "zo, dat duurt niet lang meer...." nou, nog een week of 18...quote:Op maandag 24 september 2012 14:43 schreef klumsy het volgende:
Fijn dat de eerste 2 metingen goed waren Isis, ik heb woensdag m'n 3e meting, ben benieuwd!
Echt hoor, vandaag 2 keer de vraag gekregen of ik het echt wel heel zeker weet dat het er geen 2 zijn ipv 1Ja mensen ik weet het zeker!!!
Da's heul niet waar, met maandagochtenddrukte, een gesloten restaurant en afschaffing van die meurafdeling met gore geurkaarsen en dergelijke vind ik Ikea heel tofquote:
Sluit me bij je aan. Afgelopen week mooi bezoekje aan beiden gecombineerd. En voor manlief natuurlijk de media markt ook nog erbij.quote:Op maandag 24 september 2012 15:34 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik ben echt heel blij met een IKEA dichtbij. Ze hebben gewoon alles. Als je iets nodig hebt ben je er zo. En er is een megastore van Prenatal op hetzelfde plein!
quote:Op maandag 24 september 2012 15:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
Als je hier in huis iets te hard 'Ikea' roept, dondert de helft van het meubilair in elkaar in ieder geval, dus we komen er vaak genoeg
Ja haha voor meneer de Mediamarkt en voor de kinderen de speelgoedwinkel. Iedereen blij!!quote:Op maandag 24 september 2012 15:35 schreef papillion het volgende:
[..]
Sluit me bij je aan. Afgelopen week mooi bezoekje aan beiden gecombineerd. En voor manlief natuurlijk de media markt ook nog erbij.
Thanks iedereen voor de lijstjes, zeer handig!
Ik vind de nijntje kleertjes zo lief! Die heb je bij prenatal en v&d... En de kleding van mamalisious. (ofzo) Uit het aanbiedingrek uiteraard.quote:Op maandag 24 september 2012 15:44 schreef Enfermera het volgende:
Ik vind prenatal vaak een beetje tegenvallenqua prijs maar ook het assortiment. Ga dan liever naar babypark (alhoewel niet op zondag open
magoed), of voor kleertjes hema/ zeeman/ wibra
Ikea daarentegenHeerlijk! Heb al een dekbedovertrekset en een mooi slaapzakje!
De donkey?quote:Op maandag 24 september 2012 15:47 schreef Kyara het volgende:
Ik ben trouwens helemaal blij met dit speelkleed van de ikea:
[ afbeelding ]
Ik ga shoppen als de seo goed is. Over een week of 4 dus. En over 2 weken zullen we ons wel een keer naar babypark/babydump wagen om kinderwagens te testen en kinderkamertjes te bekijken.
Volgens de mevrouw van de kraam-intake gebruik je eerste weken sowieso geen slaapzakje (dat was wel mijn plan), maar dekentjes en lakentjes. Na een paar weken kun je overstappen op slaapzakje (dan is de beeb gegroeid en pas hij daar beter in, kan hij zich niet meer het slaapzakje in wriemelen, zoiets).quote:Op maandag 24 september 2012 15:49 schreef Mineola het volgende:
Ikea matrasbeschermer-ding, daar bedoelen jullie deze mee?
En heeft een pasgeboren baby eigenlijk een slaapzak nodig? En wat trek je een baby in het algemeen eigenlijk in bed aan, een pyjama of gewoon een romper?
Ik vond 'm ideaal! Eerst als plekje om in te slapen en iets later om lekker in te spelen.quote:Op maandag 24 september 2012 15:51 schreef _Ophelia_ het volgende:
Qua shoppen ben ik compleet, er staat nog niets maar alles is wel binnen. Maar één ding waar ik nog over twijfel: Hoe nuttig is nou eigenlijk een box?
Ik vond de Donkey echt met kop uitsteken kwa tweelingwagen!quote:Op maandag 24 september 2012 15:52 schreef Kyara het volgende:
Tico, donkey toch maar wel proberen. Maar ook kijken wat er nog voor opties zijn.
Pasgeboren baby zou ik geen slaapzak aandoen. We hebben Midas gewoon in zijn (zachte) kleertjes laten slapen. Geen pyjama hoor en een romper lijkt me wat koud.
Die zitjes die je erachter klikt?quote:Op maandag 24 september 2012 16:14 schreef Kyara het volgende:
Kan je op de donkey ook een soort zitje maken voor een ouder kindje? Als de donkey echt zoveel beter is, dan zal het ws wel de donkey worden. Mutsy op marktplaats en hopen op een donatie van oma
Ik heb deze skyda hogt.quote:Op maandag 24 september 2012 15:49 schreef Mineola het volgende:
Ikea matrasbeschermer-ding, daar bedoelen jullie deze mee?
Klopt..quote:Op maandag 24 september 2012 16:30 schreef kaatjejannie het volgende:
bedzeiltjes mogen in het begin toch nog niet? Ivm de kruik enzo?
Die skyda hogt hebben wij ook. Ligt nu nog in de kast. Heb hem na de bevalling ook nog wel even gebruikt toen ik nog bv gaf. Ik voedde liggend, en Sofie dronk lekker slordig. Ze spuugde ook nog eens veel.
Ik heb vanmorgen ook weer zo'n grote doos gehaald. Ik word echt knettergek van het maagzuur de laatste dagen. Casper zal mijn maag wel aan de kant douwen met z'n kont.quote:Op maandag 24 september 2012 16:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Klopt..
Oh en gawd, ik ga echt ff rennies halen... Maagzuur van water...
Bedankt voor de tip! Ik wist helemaal niet dat zoiets bestondquote:Op maandag 24 september 2012 17:18 schreef rebel-angel het volgende:
en als je gewoon een bh aanhoud onder de douche ?
zag zoiets als een showerhug speciaal voor als je last hebt van pijnlijke borsten
Nou, wij hadden bij Stef expres weinig maat 50/56 gekocht op aanraden van diverse mensen, omdat we daar nog een hele zooi van zouden krijgen. Maar alle kraamvisite kwam met maat 62 of anders 68 aanquote:Op maandag 24 september 2012 17:04 schreef MeNicole2 het volgende:
Denk dat er over het algemeen maar weinig vaders en moeders zijn die te weinig kleren hebben voor de nieuwe spruit!
o_oquote:Op maandag 24 september 2012 17:35 schreef Solagratia het volgende:
Ik stuurde J. in de kraamweek ook al op pad om wat extra 56 te halenNu dus lekker ruim ingekocht.
Vanochtend naar de bekkenbodemfysio geweest. Moet gaan beginnen om het litteken van totaalruptuur te gaan masseren zodat het soepeler is tijdens de bevalling. Joy
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3!
quote:Op maandag 24 september 2012 17:40 schreef Incantrix het volgende:
[..]
o_o
Hoort dat?Volgens mijn bbfysio helpt het sowieso tegen pijn aan het litteken (omdat je het soepel houdt) en met de bevalling minder kans op scheuren volgens mij. Ben je wel eens bij een bbfysio geweest? Vooral als je ook urine verliest is het heel goed om er even heen te gaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pijn aan litteken hoeft niet he, daar kan je wat aan doen. Ik heb heel lang pijn gehad aan litteken en nu eigenlijk niet meer. Behalve als ik fiets, dus dat doe ik niet meer
![]()
Vlak na mijn bevalling wel gehad, idd vanwege blijvende lekkages, maar daar hebben we het nooit over gehad. De pijn in het litteken is bij mij ook helemaal weggegaan, tot kort geleden dus. Fietsen en zulks kan ik ook gewoon nog, dus tjaquote:Op maandag 24 september 2012 17:45 schreef Solagratia het volgende:
[..]
Volgens mijn bbfysio helpt het sowieso tegen pijn aan het litteken (omdat je het soepel houdt) en met de bevalling minder kans op scheuren volgens mij. Ben je wel eens bij een bbfysio geweest? Vooral als je ook urine verliest is het heel goed om er even heen te gaanPijn aan litteken hoeft niet he, daar kan je wat aan doen. Ik heb heel lang pijn gehad aan litteken en nu eigenlijk niet meer. Behalve als ik fiets, dus dat doe ik niet meer
Geen idee eigenlijk!quote:
Ja, het lijkt me wel dat het mijn bekken is... ken deze pijn nog niet, terwijl ik best eens last van mn rug heb.quote:Op maandag 24 september 2012 18:00 schreef Kyara het volgende:
LadyBlack ook al last van je bekken. Auw.... Ik kon vanmiddag ook echt geen houding meer vinden om te zitten rug deed echt pijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |