abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117140814
Zwangerschap & geboorte

26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap (jongetje)
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
23 oktober: Flower-Ti-Amo
31 oktober: Twinkle20 (meisje)

04 november: onlogisch (papa) (jongetje)
08 november: Cocotrimonium
10 november: Spees_Eend (jongetje)
13 november: Mineola (jongetje)
13 november: Freecell
23 november: -Lise- (jongetje)
26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar (jongetje)
12 december: Solagratia
24 december: Ladylike (jongetje)
29 december: Incantrix (meisje)
31 december: becky27 (meisje)
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
10 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene***(baby)
18 januari: papillion (meisje)
22 januari: __Isis__ (jongen)
23 januari: Omentielvo (meisje)

05 februari: As1981
14 februari: Zillah666
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Logician78 (meisje)
22 februari: Fieder
27 februari: Klumsy
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
11 maart: Kyara (tweeling)
18 maart: Barbabientje01
20 maart: Milka82
31 maart: LadyBlack

06 april: *** Knetterkrankjorum & JJH
11 april: bellelena
16 april: L0t
17 april: _Wolk82_
17 april: Danic

05 mei: Suikertante
06 mei: -mandy-
07 mei: zandsculptuur
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_117140824
Oh crap, voor het eerst de laatste post en dan ook nog mobiel... Ging dat goed?
pi_117140830
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:04 schreef Mineola het volgende:
Oh crap, voor het eerst de laatste post en dan ook nog mobiel... Ging dat goed?
:Y
pi_117140834
Yep! *O*

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:02 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Eigen bijdrage is er wel, en of die vergoed wordt is afhankelijk van het aanvullende pakket.
Ja precies, ik heb dus een aanvullend pakket, maar als Ditzo zegt dat het ze niet uitmaakt welk bureau, dan neem ik aan dat ze mijn eigen bijdrage dus gaan vergoeden :Y
pi_117140839
En sjezus Ophelia, wat sta je hoog in de lijst! :o :D
pi_117140842
Coco, babykijken, verlof en cadeautjes! Wat een fijne dag! :D

Kwisted, spekkig! O+ O+ O+

Kyara, plopjes!
Klumsy ook plopjes! Zoooo leuk! O+ :D
pi_117140847
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:06 schreef LadyBlack het volgende:
En sjezus Ophelia, wat sta je hoog in de lijst! :o :D
Ja, erg he :X
*kop in het zand...
pi_117140857
Woensdag 18 weken, 8 oktober hebben we 20 weken echo O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_117140876
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:05 schreef LadyBlack het volgende:
Yep! *O*

[..]

Ja precies, ik heb dus een aanvullend pakket, maar als Ditzo zegt dat het ze niet uitmaakt welk bureau, dan neem ik aan dat ze mijn eigen bijdrage dus gaan vergoeden :Y
In november even de nieuwe voorwaarden voor het nieuwe jaar controleren, dan weet je het zeker ;) (handig om dan ook gelijk even te kijken naar de vergoeding van de eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie, just in case)
pi_117140920
Ik was in februari uitgerekend en switchte in januari nog van verzekering waarbij het bureau opeens wel uitmaakte.
Dat was even dikke stress op de eerste werkdag van het nieuwe jaar :')
Maar het is goed gekomen en ik kreeg twee kraampakketten :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117140948
Baby voelde ik echt bewust met 20w (als in: dát was de baby!!!!), was wel tegelijk van binnen én van buiten te voelen dus ook voor man. Achteraf gezien voelde ik al een paar weken plopjes.
Grappig trouwens, ik had me dat schoppen van de baby echt veel harder voorgesteld. Als ik lees dat over bont en blauw geschopt worden of buikverbouwingen, dan had ik me dat wel erger voorgesteld dan het huidige gewoel door mijn buik dat ik vooral heel gezellig vind. Of komt dat harde gebeuren nog?!

Kraamzorg volgende week trouwens maar terugbellen, die stonden op m'n Voicemail. Wat moet ik me bij een huisbezoek voorstellen? Ik heb tnt echt nul info van ze gekregen.
pi_117140977
Alle meiden die al zo lang zwanger zijn (of net bevallen), ga jullie wel missen hoor hier!!

Jaaaa als peuterbedje kan dat natuurlijk wel zonder spijltjes! Nouja. Ik was al afgekoeld hoor ;-)

Zit ook bij de FBTO met aanvullende verzekering dus dan zal ik de vrijheid wel hebben. Zal voor de zekerheid toch even bellen.

Alvast veel echoplezier allemaal!!
pi_117140979
Ik zit ook bij Ditzo en er stond (volgens mij) een lijst op de website waaruit ik een keuze kon maken. Maar misschien heb ik het verkeerd onthouden :?
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 23 september 2012 @ 10:19:33 #14
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117141036
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:09 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

In november even de nieuwe voorwaarden voor het nieuwe jaar controleren, dan weet je het zeker ;) (handig om dan ook gelijk even te kijken naar de vergoeding van de eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie, just in case)
Ik heb 1,5 jaar geleden al een aanvullende verzekering afgesloten die vanalles vergoedt :')

En een ziekenhuisbevalling gaat het hier sowieso worden ivm bovenwoning. Heb totaal geen zin om halverwege een bevalling nog 2 trappen af te moeten :N
pi_117141049
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2012 10:19 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik heb 1,5 jaar geleden al een aanvullende verzekering afgesloten die vanalles vergoedt :')

En een ziekenhuisbevalling gaat het hier sowieso worden ivm bovenwoning. Heb totaal geen zin om halverwege een bevalling nog 2 trappen af te moeten :N
Toch tegen die tijd even controleren voor de zekerheid, ze zullen het niet snel uit een pakket halen, maar het kan theoretisch wel.
  zondag 23 september 2012 @ 10:21:50 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117141066
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:20 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Toch tegen die tijd even controleren voor de zekerheid, ze zullen het niet snel uit een pakket halen, maar het kan theoretisch wel.
Ok, da's wel goed om te weten inderdaad :Y
pi_117141170
Oops, ik wilde je niet sjacherijnig maken met mijn opmerking hoor Suiker :* Maar wat DML ook zegt, die richtlijnen zijn er niet voor niks. En dat er geen controle op plaats vind, zegt dan natuurlijk weinig.

Ik wil eigenlijk nog wel een aanvullende verzekering nemen (nu alleen basis). Weet alleen niet of ik nu nog mag switchen (of in elk geval dat ze dan wel uitkeren als het nodig is, iets met voorzienbare kosten en zo).

Klumsy, ook al plopjes, Fijn dat je ze nu wel voelt. Ze zeggen inderdaad dat je een tweede zwangerschap sneller voelt maar dat is volgens mij meer omdat het gevoel beter kunt plaatsen.

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 09:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Oww en tweelingplopjes O+
Heb alleen medelijden met je Kyara, op het moment dat ze beiden zo gaan schoppen zoals mijn draakje doet :D .. Mensenlief, geweld x 2! Ik weet niet hoe Midas was? :D
Midas heeft me helemaal bont en blauw geschopt van binnen en nog steeds is hij erg beweeglijk. Bij de 20 weken echo is hij halverwege gedraaid (niet handig) en ik vond begon al in mijn buik te prikken als ik hem een half uur niet gevoeld had. Dus als er straks 2 daarvan in zitten dan heb ik ook alvast medelijden met mezelf. Op de echo waren in elk geval al 2 hele drukke kindjes te zien......
pi_117141223
quote:
17s.gif Op zondag 23 september 2012 10:29 schreef Kyara het volgende:
Oops, ik wilde je niet sjacherijnig maken met mijn opmerking hoor Suiker :* Maar wat DML ook zegt, die richtlijnen zijn er niet voor niks. En dat er geen controle op plaats vind, zegt dan natuurlijk weinig.

Ik wil eigenlijk nog wel een aanvullende verzekering nemen (nu alleen basis). Weet alleen niet of ik nu nog mag switchen (of in elk geval dat ze dan wel uitkeren als het nodig is, iets met voorzienbare kosten en zo).

Wijzigen per 1-1 mag natuurlijk sowieso en de meeste verzekeraars doen niet moeilijk over zwangerschap. (de kosten die vergoed worden uit de aanvullende verzekering vallen best mee, goed mogelijk dat je in een jaar meer premie betaalt dan er verged wordt) Er zijn zelfs verzekeraars waar je i.v.m. zwangerschap halverwege het jaar mag wijzigen.
pi_117141258
Dank je Ophelia. Op zich wil ik wel gewoon bij dezelfde maatschappij blijven en alleen een aanvullende verzekering erbij nemen. Moet dat ook per 1-1? Nou ja, maandag maar even bellen.

Oh nog even op je edit: ja, dat is ook iets om uit te zoeken inderdaad.....
pi_117141285
quote:
17s.gif Op zondag 23 september 2012 10:35 schreef Kyara het volgende:
Dank je Ophelia. Op zich wil ik wel gewoon bij dezelfde maatschappij blijven en alleen een aanvullende verzekering erbij nemen. Moet dat ook per 1-1? Nou ja, maandag maar even bellen.
Ik zou het niet eerder doen dan nodig in ieder geval (en 1-1 is in ieder geval het vaste wijzigingsmoment). En even rekenen, want voor jou gaat het op zijn hoogst om de eigen bijdrage van de kraamzorg en misschien een lactatiekundige o.i.d., dus kan best zijn dat je er niet op vooruit gaat.
pi_117141332
Ik krijg ook de combinatietest vergoed en bij een eventuele afwijking nog wat dingen. Vind ik ook wel een fijn idee.
pi_117141424
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:37 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik zou het niet eerder doen dan nodig in ieder geval (en 1-1 is in ieder geval het vaste wijzigingsmoment). En even rekenen, want voor jou gaat het op zijn hoogst om de eigen bijdrage van de kraamzorg en misschien een lactatiekundige o.i.d., dus kan best zijn dat je er niet op vooruit gaat.
Dat zijn dingen die je je kunt voorzien inderdaad. Maar ik denk ook aan couveuzenazorg, extra opvang bij ziekenhuisopname etc. Kans op vroeggeboorte is bij een tweeling natuuroijk wat groter. En lenzen en anticonceptie zitten er ook weer in. Plus extra fysio en wie weet is dat ook nodig.
pi_117141500
Ik was met het regelen van de kraamzorg er erg vroeg bij .. De zwangerschapstest was net droog bij wijze van spreken :@ .. Ik dacht: afbellen kan altijd nog!

Kindje voelde ik met 17 weken al, echt vroeg! Toen was het allemaal nog lief en onschuldig >:)
Echt bont en blauw trappen doet ze me (nog) niet, maar ooit dan deelt ze toch een trap uit op een niet zo''n prettige plaats. Maar om nou te zeggen dat ik dan krom lig van de pijn, nee dat niet. Eerder een beetje irritant, en dan geef ik soms een por terug :') .. Niet dat dat helpt _O-
pi_117141510
quote:
17s.gif Op zondag 23 september 2012 10:45 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dat zijn dingen die je je kunt voorzien inderdaad. Maar ik denk ook aan couveuzenazorg, extra opvang bij ziekenhuisopname etc. Kans op vroeggeboorte is bij een tweeling natuuroijk wat groter. En lenzen en anticonceptie zitten er ook weer in. Plus extra fysio en wie weet is dat ook nodig.
Couveusenazorg ook natuurlijk :Y (helemaal vergeten) Bedoel je met opvang kinderopvang? Dan ben ik wel benieuwd waar je verzekerd bent, want die vergoeding is niet zo makkelijk meer te krijgen in een betaalbaar pakket.
  zondag 23 september 2012 @ 10:51:01 #25
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117141540
:O Mogguh

Stelletje kletsmiepen, gewoon weer 15min bijlezen :+
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_117141578
Goedemorgen allemaal.

Ik mocht overal kraamzorg, maar bij een minder hoog verzekerpakket werd de keuze beperkter, dus zeker iets om even te checken bij de verzekering.
Ik heb zelf een vrij hoog pakket, die had ik al omdat ik wat vaker fysio nodig heb, en daarin wordt inderdaad het eigen risico voor ziekenhuisbevalling vergoed, en ook eventueel extra kraamzorg als je langer in het ziekenhuis blijft om je alles toch thuis uit te kunnen leggen enzo. Dus denk zeker dat een (tijdelijk) hoger pakket wel handig kan zijn.

En bont en blauw trappen heb ik ook geen last van, meer gegolf ofzo. Alleen het dtraaien van stuit naar normaal was vrij pijnlijk (maar had het er graag voor over :) ).

Vannacht trouwens best wel gerommeld, maar nu weer helemaal rustig.
  zondag 23 september 2012 @ 10:54:07 #27
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_117141603
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2012 10:19 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

*breekt even in*
LadyBlack; als je net als ik zelf wenst in het zkh te bevallen zonder medische reden, dan moet je dus gewoon halverwege je bevalling naar het zkh. Want mijn verloskundige kwam eerst controleren of het al noodzakelijk was dat ik naar het zkh ging (zij moet dat akkoorderen). Ik had 6 cm en ging hier dus nog 2,5 trappen af in het trappenhuis.

*vertrekt weer*
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  zondag 23 september 2012 @ 10:57:37 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117141677
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:54 schreef J-net het volgende:

[..]

*breekt even in*
LadyBlack; als je net als ik zelf wenst in het zkh te bevallen zonder medische reden, dan moet je dus gewoon halverwege je bevalling naar het zkh. Want mijn verloskundige kwam eerst controleren of het al noodzakelijk was dat ik naar het zkh ging (zij moet dat akkoorderen). Ik had 6 cm en ging hier dus nog 2,5 trappen af in het trappenhuis.

*vertrekt weer*
Oh, damn :') dat is best laat dus nog!

Dankje!
  zondag 23 september 2012 @ 11:00:02 #29
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_117141724
nee toevalligerwijs ging mijn ontsluiting erg snel hoor, want om 1 uur brak mijn water, om 5 uur belden we en om 5.30 was ze er en toen had ik dus al 6 cm.
Maar bij mij was het nog wel precies voor de weeen heftiger werden. Ik kon precies tussen 2 weeen de trap af.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_117142087
Goedemorgen!

Hier ook redelijk goed verzekerd, kwam er alleen achter dat er maar een gedeelte vd eigen bijdrage van kraamzorg vergoed word. Maar na een rekensommetje blijkt dat ik met een hoger pakket bijna evenveel extra premie kwijt was als dat ik nu aan eigen bijdrage moet betalen. Valt nog mee dus :)
pi_117142175
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:49 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Couveusenazorg ook natuurlijk :Y (helemaal vergeten) Bedoel je met opvang kinderopvang? Dan ben ik wel benieuwd waar je verzekerd bent, want die vergoeding is niet zo makkelijk meer te krijgen in een betaalbaar pakket.
Ik heb het even snel gescand hoor maar ik zag dat (een deel van) de kosten voor extra kinderopvang wanneer een van de ouders in het ziekenhuis ligt.
pi_117142201
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2012 10:57 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh, damn :') dat is best laat dus nog!

Dankje!
Als er geen noodzaak is om naar het ziekenhuis te moeten dan mag je op dat moment ook altijd bepalen om toch thuis te blijven.
  zondag 23 september 2012 @ 12:47:17 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_117144586
quote:
17s.gif Op zondag 23 september 2012 11:22 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik heb het even snel gescand hoor maar ik zag dat (een deel van) de kosten voor extra kinderopvang wanneer een van de ouders in het ziekenhuis ligt.
Vaak wel onder ellendige voorwaarden ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 23 september 2012 @ 12:47:36 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_117144595
En als je medisch bevalt, ben je ook vaak het eerste gedeelte thuis ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117144663
quote:
7s.gif Op zondag 23 september 2012 12:47 schreef Troel het volgende:

[..]

Vaak wel onder ellendige voorwaarden ;)
ideaal is het sowieso niet :{
  zondag 23 september 2012 @ 13:26:46 #36
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117146281
OMG, ik ben vandaag 13 weken, dan ga ik het tweede trimester al in of niet? :o
  zondag 23 september 2012 @ 13:28:01 #37
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117146343
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 11:00 schreef J-net het volgende:
nee toevalligerwijs ging mijn ontsluiting erg snel hoor, want om 1 uur brak mijn water, om 5 uur belden we en om 5.30 was ze er en toen had ik dus al 6 cm.
Maar bij mij was het nog wel precies voor de weeen heftiger werden. Ik kon precies tussen 2 weeen de trap af.
Nu ik er bij nadenk, dat had een vriendin hier ook. Die wou in het ziekenhuis bevallen, maar uiteindelijk was haar zoontje zowat in de auto al geboren :')

Nouja, op tijd bellen dus :+
  zondag 23 september 2012 @ 14:23:51 #38
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117148874
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:26 schreef LadyBlack het volgende:
OMG, ik ben vandaag 13 weken, dan ga ik het tweede trimester al in of niet? :o
JA! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 23 september 2012 @ 14:28:16 #39
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117149088
LB Mijlpaal *O*

Hier moet ik meteen bij de eerste wee naar het ziekenhuis ivm medisch zal per geval ook wel weer verschillen dan neem ik aan??

En even een leuk momentje hier, de middelste (10jr) groot twente fan is net bijna kapot gegaan van blijdschap, was echt een homevideo momentje :D Mijn vriend had als verrassing 2 skybox kaartjes voor hem. Wordt zijn eerste wedstrijd zo leuk! O+ O+ O+
pi_117149456
LadyBlack, 2e trimester! *O*

Ik mocht ook meteen komen toen ik belde met regelmatige weeen (1 minuut, elke 5 minuten). Misschien ook per ziekenhuis verschillend?

Last van lage rugpijn aan 1 kant, straalt een beetje uit naar mijn bil en been. Bij het -te snel- opstaan ook pijnscheuten in mijn schaambot. Herkent iemand dat? Volgens mij is het mijn bekken dat protesteert.
  zondag 23 september 2012 @ 14:46:01 #41
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117149748
quote:
17s.gif Op zondag 23 september 2012 14:37 schreef Kyara het volgende:
LadyBlack, 2e trimester! *O*

Ik mocht ook meteen komen toen ik belde met regelmatige weeen (1 minuut, elke 5 minuten). Misschien ook per ziekenhuis verschillend?

Last van lage rugpijn aan 1 kant, straalt een beetje uit naar mijn bil en been. Bij het -te snel- opstaan ook pijnscheuten in mijn schaambot. Herkent iemand dat? Volgens mij is het mijn bekken dat protesteert.
Herkenbaar, bij mij echt de bekken idd :{ sterkte
pi_117149963
Okey, in de gaten houden dus en proberen kalm aan te doen. -O-
pi_117150351
Had ik ook Kyara! Vooral in het tweede trimester. Nu, waarschijnlijk ook dankzij de rust, een heel stuk minder gelukkig.

Oho.. nog 2 mensen van de pufclub voor me en dan moet ik er aan geloven :{ .. Nummertje 3 is vandaag bevallen (van de 6 in totaal). Spanning!
pi_117151151
Herkenbaar kyara, hier was dat inderdaad protesterend bekken. Met bijna volledige rust (geen zware hh taken, tillen ed.) werd dat pas beter. Ik hoop voor je dat het meevalt en niet veel erger word.
pi_117151397
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:28 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nu ik er bij nadenk, dat had een vriendin hier ook. Die wou in het ziekenhuis bevallen, maar uiteindelijk was haar zoontje zowat in de auto al geboren :')

Nouja, op tijd bellen dus :+
Hier ook zo'n verhaal. Achteraf zei de vk dat ze even bang was dat we het niet meer zouden redden. Als ik gewacht had met bellen tot de weeën om de 3 minuten kwamen (zoals aangegeven was), had ik misschien wel zonder vk kunnen bevallen :+.

2e trimester alweer joh :o *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117151422
LB, hurrah voor je mijlpaal! :D *O*

Gisteren geboortekaartjes 'ontworpen'. Proefdruk besteld, ben benieuwd :)

Vandaag op een rijtje gezet wat we nog nodig hebben. Niet veel meer. :D
pi_117151753
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:19 schreef Women86 het volgende:
Herkenbaar kyara, hier was dat inderdaad protesterend bekken. Met bijna volledige rust (geen zware hh taken, tillen ed.) werd dat pas beter. Ik hoop voor je dat het meevalt en niet veel erger word.
die hh taken kan ik nog wel laten liggen maar niet meer tillen is onmogelijk hier.
pi_117152451
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
Gisteren geboortekaartjes 'ontworpen'. Proefdruk besteld, ben benieuwd :)

Vandaag op een rijtje gezet wat we nog nodig hebben. Niet veel meer. :D
Haha, geboortekaartje hebben wij dus vanmorgen gedaan, en dat lijstje hadden we het net over :)

Gister hebben we een muur behangen met fotobehang. Tot mijn grote vreugde was het bijzonder goed bijgetrokken vandaag, gisteren vreesde ik nog dat het een gevalletje 'eraf trekken' zou worden *O*
pi_117155784
quote:
17s.gif Op zondag 23 september 2012 15:31 schreef Kyara het volgende:

[..]

die hh taken kan ik nog wel laten liggen maar niet meer tillen is onmogelijk hier.
Logisch je hebt er nog 1 rondlopen.. Maar zoveel mogelijk proberen te vermijden zou toch het beste zijn met bekkenklachten. Daarom hoop ik ook voor je dat het mee zal vallen en zeker niet erger word.
pi_117156162
LB 2e trimester *O* :*
pi_117157238
Ik hoop het ook Women! het zou al een stuk makkelijker zijn als hij inderdaad zou lopen ;)

Hoe voel jij je verder?
pi_117157480
Ik had het ook al vrij vroeg Kyara, het hielp me heel goed om plat te gaan als Sofie naar bed ging. En dan dus ook echt op bed gaan liggen. Zo verminder je de druk op je bekken/schaambot. Bij mij hielp het echt,
*poef* nu is het weg
pi_117157600
Hier gaat het redelijk; bekken klachten spelen zo op het eind weer heel erg op. Daar hoef ik maar weinig voor te doen helaas. Dat zorgt er ook voor dat ik er helemaal klaar mee ben.. en van mij de baby nu gewoon al mag komen! Nog uiterlijk 3 weken. Ben flink aan het aftellen. En als ik dan dat geweldig verliefde gevoel van kwisted en mango hoor denk ik alleen nog maar 'ik wil ooook' O+

Nog eventjes...
pi_117157916
Kyara, heb ik precies zo gehad. Is gelukkig wel weer over gegaan. Was geen bekken probleem, maar banden icm rug. Ik ben meteen naar fysio gegaan. Om bekken uit te sluiten en ook voor behandeling van mijn rug.
Het wordt allemaal nog pittig genoeg, doe maar voozichtig.
Met een meidenkwartet
pi_117159126
quote:
17s.gif Op zondag 23 september 2012 14:28 schreef Logician78 het volgende:

En even een leuk momentje hier, de middelste (10jr) groot twente fan is net bijna kapot gegaan van blijdschap, was echt een homevideo momentje :D Mijn vriend had als verrassing 2 skybox kaartjes voor hem. Wordt zijn eerste wedstrijd zo leuk! O+ O+ O+
Als het vandaag was issie vast nog blijer. :)

LB mijlpaal gefeliciteerd! *O*

En rugproblemen heb ik nu ook weer wat meer last van, kan niet lang in de bank blijven zitten, of lang op een stoel, eigenlijk alles wat lang in dezelfde houding is, is verkeerd, behalve liggen.
pi_117159670
En wij mogen erbij op het lijstje van 23 september :D
Vanmiddag hebben wij Kai Milan mogen verwelkomen in ons midden. Met 50cm en 3700gram is Kai 11 dagen te vroeg ingeleid maar alles gaat super met hem *O* Ook zijn grote broer Levi (3,5) is supertrots O+ O+
pi_117159787
Gefeliciteerd Admiraal!! Ga er lekker van genieten! O+

12e ... :X
pi_117160155
Gefeliciteerd Admiraal! *O* *O* fotooooo
Waarom het eerder inleiden? Gewoon nieuwsgierig :)
pi_117160504
*O* Admiraal gefeliciteerd! Fijn dat het allemaal goed gaat! *O*
pi_117160805
Gefeliciteerd Admiraal! Geniet van jullie jongens!

LB, 2e trimester, wow :o *O*
pi_117161277
Gefeliciteerd Admiraal!

En jullie mogen juist uit het lijstje ;)
pi_117162253
Gefeliciteerd Admiraal_Anaal *G*. Wat grappig jouw jongens zijn allebei net een maand of 4/5 jonger dan de onze.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 23 september 2012 @ 19:09:03 #63
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117162306
Admiraal van harte!
  zondag 23 september 2012 @ 19:10:36 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_117162378
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 18:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
En wij mogen erbij op het lijstje van 23 september :D
Vanmiddag hebben wij Kai Milan mogen verwelkomen in ons midden. Met 50cm en 3700gram is Kai 11 dagen te vroeg ingeleid maar alles gaat super met hem *O* Ook zijn grote broer Levi (3,5) is supertrots O+ O+
Van harte!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 23 september 2012 @ 19:22:35 #65
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_117162918
Gefeliciteerd admiraal!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_117163039
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon admiraal!!
pi_117163060
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:20 schreef Women86 het volgende:
Hier gaat het redelijk; bekken klachten spelen zo op het eind weer heel erg op. Daar hoef ik maar weinig voor te doen helaas. Dat zorgt er ook voor dat ik er helemaal klaar mee ben.. en van mij de baby nu gewoon al mag komen! Nog uiterlijk 3 weken. Ben flink aan het aftellen. En als ik dan dat geweldig verliefde gevoel van kwisted en mango hoor denk ik alleen nog maar 'ik wil ooook' O+

Nog eventjes...
Laatste loodjes.....maar het duurt nu niet lang meer :*
  zondag 23 september 2012 @ 19:45:52 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117164060
Gefeliciteerd Mango, Kwisted en Admiraal! *O*
pi_117164269
*O* Gefeliciteerd admiraal! *O*
pi_117164952
*O* Gefeliciteerd Mango, Kwisted en Admiraal! *O*
pi_117164986
Admiraal gefeliciteerd *O*

LB, gefeliciteerd met je 2e trimester.

Ik ben vamiddag wezen shoppen voor zwangerschapsbroeken. Ik heb er nu drie gekocht. Ik kom de winter wel door :)
  zondag 23 september 2012 @ 20:07:52 #72
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_117165203
Admiraal van harte gefeliciteerd!
pi_117165771
Admiraal *O* Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje O+

LadyBlack alweer het tweede trimester *O* !
Over anderhalve week ben ik daar ook :o

Woman, nog maar even, die laatste loodjes :*
pi_117166024
Thanks allemaal O+ gaat allemaal helemaal top *O*

Eigenlijk 4 oktober uitgerekend maar eerder gehaald ivm marcosomie (te groot) dus nu met 38 weken 3700 gram en 50 cm, alles erop en eraan en in goede gezondheid O+ O+
  zondag 23 september 2012 @ 20:35:29 #75
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_117167026
Gefeliciteerd AA!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_117168304
Gefeliciteerd!!
*poef* nu is het weg
  zondag 23 september 2012 @ 21:09:22 #77
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_117169263
AA, wat een mooi nieuws! Heel veel geluk en ontzettend gefeliciteerd :) *O*
3!
pi_117171330
Verse babies allemaal!!
Gefeliciteerd verse mama's en papa.

Ik word steeds nieuwsgieriger naar de mijne.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 23 september 2012 @ 22:14:53 #79
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_117173712
admiraal, van harte!
pi_117174823
Admiraal, gefeliciteerd *O*
.... met gevoel voor drama....
pi_117176116
Admiraal van harte met Kai! O+ *O*
pi_117176811
Thanks allemaal voor alle lieve woorden en berichtjes O+

zondag 23 september 2012 @ 23:19:40 #83
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117177176
Awwwwwww! Smelt O+
  zondag 23 september 2012 @ 23:21:25 #84
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_117177253
Boks ouwe!

;)
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  zondag 23 september 2012 @ 23:50:27 #85
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117178333
Admiraal wat een dropje.. Geniet ervan! O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_117179731
Admiraal O+ gefeliciteerd
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_117180833
Admiraal gefeliciteerd wat een schatje.

Ik ben vandaag wel een beetje jaloers op mijn vriend, hij is vandaag lekker gaan duiken en ik mag niet mee :(.
pi_117180846
Gefeliciteerd a_a!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_117181539
Een vers klein mini-anaaltje O+ *O*
Gefeliciteerd a_a!
  maandag 24 september 2012 @ 05:35:05 #90
381212 Gulara
From the future
pi_117181627
Gefeliciteerd a_a! *O* Wat een schatje! O+
pi_117181665
Gefeliciteerd met de kleine!! O+

Update: zaterdag eerste echo gehad en we zagen het hartje flink tekeergaan!! O+ Vriendin heeft vrijdag te horen gekregen dat haar vruchtje met 4 weken gestopt is met groeien en dat het dus definitief niet goed zit. Was dus behoorlijk zenuwachtig voor de echo, maar de echografiste had dat ding nog niet op mn buik gezet of ze zei al dat ze het kindje zag en de hartslag. Kans dat het nu nog mis gaat is minder dan 1%, dus we hebben inmiddels ook onze vrienden ingelicht :) De uitgerekende datum is bijgesteld van 5 mei naar 13 mei.
Sarcasme. Herken het.
pi_117181689
*O* O+ voor je knippertje Spirit! Lijkt me wel heel dubbel, zo dicht na elkaar.
pi_117181697
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:21 schreef Sorbootje het volgende:
Ophelia! We staan negende! :D :o
Zeg maar gerust vijfde :P :o
pi_117181805
Ja hallo! Ik lees even een paar dagen niet mee en iedereen bevalt maar gewoon!

Gefeliciteerd Kwisted, Mango en AA. Wat een mooi nieuws!

Ik vind het zwanger zijn niet zo leuk meer. m'n lijf doet pijn, heb vreselijk last van maagzuur, waardoor het kotsen weer terug is. Geen eetlust meer. Een zeer lieve, maar veel aandacht vragende peuter. etc...

Maar wat wel fijn is; mijn vader heeft hier gisteren allemaal klusjes gedaan die maar bleven liggen en volgende week komt mijn moeder een paar dagen om mn huis helemaal schoon en netjes te maken en ons te helpen met t derde verjaardagsfeest van Isabeautje. Dat geeft wel rust.

Moet ik natuurlijk niet ineens een Mangootje gaan doen! (morgen 37 weken)
pi_117181815
Fijn Spirit! O+

Bwuh, wat een baggernacht hier, lang geleden dat ik zo slecht geslapen heb. En nu weer heerlijk in de trein naar mn werk, fijn :')
pi_117181818
Riep er iemand iets over een baggernacht? O-) :X
pi_117181824
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 06:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
Riep er iemand iets over een baggernacht? O-) :X
Ah gezellig, jij ook al? :+
pi_117181828
Sorbo, de laatste loodjes zijn in zicht, je kunt het!! :*
pi_117181881
*knip*

[ Bericht 10% gewijzigd door Argento op 24-09-2012 07:13:12 (verkeerde login) ]
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_117181901
Kyara verkeerde account?? :D

Sorbo, nog even meis :*
pi_117181926
Danic, ja.... en daarna deed fok stom.....

Wat een schatje AA! O+

Sorbo, :* voor de laatste loodjes.

Hier vooral een pijnlijke nacht qua bekken en rug. Niet fijn :N
pi_117182068
Admiraal, wat een binkie O+

Sorbo, wat balen dat de laatste loodjes zo zwaar worden. Nog maar een paar weekjes en je logeerneefje is er :*

Lot, Ophelia en Kyara :* voor de rottige nacht.

Spirit, *O* voor je knippertje
pi_117182134
Ach ja. Het kan ook niet heel lang meer duren. Ik bagger me er wel doorheen :)
  maandag 24 september 2012 @ 08:09:32 #104
259886 pessie
pi_117182230
Sorbo, wat rot zeg dat je lijf zo protesteert. :* Nog even en je logé is er!

Hier een supernacht wat slapen en peuter betreft. Alleen deed vanmorgen bij het wakker worden mn bekken al pijn -O- Aangezien ik nu vanaf woensdag pijn heb denk ik dat ik maar even een fysio moet bellen, het voelt helaas heel bekend :'( .
  maandag 24 september 2012 @ 08:20:27 #105
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117182296
*O* Spirit!!! Een knipper! *O*

Sorbo heel veel sterkte!! :*

Lot. Opheil. Kyara een dikke :*

Hier ook een baggernacht en blijf vandaag thuis, sinds het warm eten gister mega maagkrampen en ontlasting lukt niet. Vandaag maar met kruik op de bank aan de laxo, ga er vanuit dat zodra die gaat werken ik me waars. direct beter voel :')
  maandag 24 september 2012 @ 08:40:54 #106
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117182452
AA gefeliciteerd! Wat een mooie kerel!! O+

Spirit, wat een opluchting! Gefeliciteerd met je knipper! *O*

Logi, ik kan je weer de hand schudden, ook hier een dagje thuis, maar dan met KNO-klachten :{ . Flink aan de Hot Coldrex hier, hopelijk morgen weer aan het werk. Beterschap! :*

:* ook voor Sorbo
Pessie ook al vroeg bekkenkklachten, balen zeg...
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_117182522
Vannacht gedroomd over een bevalling, van een ander. Ik was erbij en kon ook niet meer ontsnappen. Ze beviel in een auto, zo vreemd.

Beterschap voor de zieke dames!!

Spirit, een knipper.. fijn!

Mijn bekken gaat weer wat beter, zaterdag was alle pijn over, tot Sofie besloot een weg op te rennen, waar een auto net aan kwam rijden. Ik was alleen met dr, en ging er achteraan. Was mijn schaambot het niet helemaal mee eens.

Straks komt ook de kraamhulp koffie drinken om het een en ander door te nemen. Als alles goed gaat hebben we straks dezelfde als met Sofie.

[ Bericht 14% gewijzigd door kaatjejannie op 24-09-2012 08:58:43 ]
*poef* nu is het weg
pi_117182696
Pfoeh, schaambot is wel erg intolerant Kaatjejannie, vind het niet meer dan normaal dat je er achteraan ging!

Alle dames met een slechte nachtrust: leef met jullie mee. Had me zo verheugd op mijn vrije dag gister maar was moe en kotsmisselijk. Uiteindelijk nog wel een fijne dag geworden (tweede helft) bij vrienden die we hebben ingelicht O+ (ik hou ervan!)

Vandaag werken maar word net een stuk beter wakker gelukkig.

Spirit wat fijn die knipper!! Helpt echt hè, vond ik ook. Het leeft echt daar in je buik! Ik vrijdag weer, ben benieuwd of mijn datum op 5 mei blijft staan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Suikertante op 24-09-2012 09:07:21 ]
  maandag 24 september 2012 @ 09:02:47 #109
259886 pessie
pi_117182741
Logi, klinkt alsof je hetzelfde darmvirusje hebt als waar ik nu van aan het herstellen ben :') .

KJ, dat heb ik laatst ook gehad met peuter :X ik lijn hem nu gewoon aan. Dat vind hij zo frustrerend dat hij van nood maar beter naar mij luistert zodat hij los mag :P

Suiker, die eerste maanden zijn met de misselijkheid gewoon superrot. :*
pi_117182778
Aangediend had in dit geval niet echt geholpen, we stonden bij de auto, ik wilde haar er net inzetten, en ze rende weg. Ben even heel boos op haar geworden, dat heeft wel indruk gemaakt hoop ik. Gister hield ze iig wel mijn hand vast bij de auto.
*poef* nu is het weg
pi_117183098
Admiraal, gefeli!! *O*

Jullie ook wel eens last van zeurende onderrugpijn? Als je ongesteld bent/moet worden.

Heb ik sinds gisteravond. Had wel last van startpijn bij het opstaan/beginnen met lopen of na een lange dag tijdens het bewegen/lopen enzo. Maar nu voor het eerst van die vage, zeurende onderrugpijn.
pi_117183316
A-a gefeliciteerd! *O*

Coco, ik weet het niet eigenlijk :?

KaatjeJannie: wat onhandig zo'n wegrennertje. Ik heb ook een notoire wegrenner, die me dan ook nog eens niet kan horen als ik hem roep :X Ik span nu zoveel mogelijk anderen voor mijn karretje als hij weer eens opgehaald moet worden, maar dat is ook niet altijd een optie he?

En misselijk is inderdaad beroerd, dikke knuffel voor suikertante!
pi_117183345
Nee, wel van die startpijn inderdaad in bekken en zo, maar zeurende pijn in rug niet.
Kon dat niet niet een van de tekenen van een aankomende bevalling zijn?! *O* *O* Of lees ik gewoon dingen die ik wil lezen? :+

Edit: Admiraal, van harte gefeliciteerd! Mooi gewicht voor die termijn inderdaad :o
En een knipper voor Spirit!
  maandag 24 september 2012 @ 09:39:02 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_117183359
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 09:38 schreef Mineola het volgende:
Nee, wel van die startpijn inderdaad in bekken en zo, maar zeurende pijn in rug niet.
Kon dat niet niet een van de tekenen van een aankomende bevalling zijn?! *O* *O* Of lees ik gewoon dingen die ik wil lezen? :+
Dat was wel wat ik dacht :@ , maar dat is dan wel iets te vroeg nog toch :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117183375
Ik ben komende donderdag 34 weken, dus het zou dan inderdaad wel wat te vroeg zijn :+
pi_117183408
Hoe ver is Coco? Oh maar vijf dagen verder dan ik :o beetje vroeg dan ja! Ik zou dan even je vk bellen Coco.
pi_117183419
Maar zei 't ook al tegen M.: het kan gewoon rugpijn zijn (de boel zal steeds meer aan het verweken zijn), beginnende darmontsteking (heb chronische darmziekte, maar het zou wel erg toevallig zijn als die nu komt opzetten), of begin van bevalling (maar heb verder geen aanwijzingen).

Ik neig dus naar optie 1. Maar denk, check eens even hier :)
pi_117183481
Dames bedankt voor jullie sterktewensen, maar vandaag voel ik me bijna alsof ik niet zwanger ben!
Nu ik dat opschrijf klinkt het niet zo positief, maar een dagje zonder misselijk is natuurlijk best welkom :)

Coco misschien een fijne massage? Is nooit verkeerd natuurlijk ;)
En als je twijfelt misschien toch de VK even bellen. Misschien wijst het toch ergens op en dan zal ze het vast vaker gehoord hebben.
pi_117183847
Coco heb ik ook wel eens, ook al eerder, geen idee wat het is maar heb me er ook nooit zo druk om gemaakt, niet heel pijnlijk, meer zo'n ongesteld gevoel inderdaad, ging er altijd vanuit dat er wel iets van een spier of band te hard aan het rekken of strekken was.

Hier ook slecht geslapen, man is snipverkouden en dan snurkt ie ineens -O-

Hoop maar dat ik niet zelf ook verkouden wordt....
pi_117183871
*O* Spirit gefeliciteerd me je knipper *O* .

Baggernacht, valt mee, baggerdagen *check*. Kom maar niet van mijn hoofdpijn af (sinds zaterdag morgen) en heb nu al twee nachten duidelijk last van lektetten. Voordeel is iig dat mijn borsten spontaan minder strak voelen. Helaas wel wat koortsig. Vandaag nog lekker een pyjama dag.
pi_117184058
Hier wel baggernachten. Nuja, bagger niet echt, maar ik word om de 2 a3 uur wakker voor een rondje plassen-drinken-rondje lopen- bed weer in.

En overdag voel ik me nu gewoon ronduit slecht.En mijn humeur blijft maar goed, haha, heel bijzonder! :D
pi_117184126
Freecell, fijn dat je humeur er niet onder te lijden heeft. Mjin humeur is volgens mij sinds min zwangerschap iets minder goed dan normaal.

:* voor iedereen die het kan gebruiken. Las dat veel mensen baggernachten/dagen hebben.
pi_117184139
Ik ga vanavond bedje halen!!! En in elkaar zetten..
pi_117184215
Oeh, leuk Tico! *O*

Onze co-sleeper staat al op onze slaapkamer.... in plankjes tegen de muur :+ Volgende week oid schroeven we hem in elkaar, ergens tegelijk met bed op klossen.

Mijn humeur was van 20 tot 30 weken echt ver onder peil:X maar sinds een week of 3 gaat het een stuk beter :)

Alleen die dwarsligging :X Het past eigenlijk net niet :X rotgevoel!
pi_117184283
Oww hier ook zo''n baggernacht :O .. Lang leve verlof, hoef ik me ook niet schuldig te voelen als ik de rest van de dag al dutjes-doende op de bank door breng in mijn joggingsbroek en oversized trui.

Coco, ik wou ook al zeggen :o ... Klinkt als iets wat bij het begin van een bevalling hoort. Maar zou inderdaad vroeg zijn!

Had nog een boodschappenlijstje gemaakt met wat laatste dingetjes die ik perse vandaag wilde gaan halen. Maar dat schuiven we maar even mooi door naar morgen.

AA wat een knapperd O+

Sorbo .. De laatste loodjes :* .. Maar het klinkt inderdaad wel alsof het voor jou ook bijna voorbij mag zijn.

Ik weet nog dat ik mijn vriendin begin februari hoorde die op haar einde liep en het helemaal zat was. Ik dacht toen nog: hoe kun je zoiets gaafs nou zat zijn :? .. Maar nu met mijn bijna 35 weken heb ik daar alle begrip voor :Y .. Kan niet eens mijn schoenen aan doen zonder buikpijn te krijgen :{ .. In bad liggen is geen pretje meer. Mijn bekken vannacht en gisternacht weer klote .. continu draaien. Het hoort er allemaal bij en het is hopelijk nog maar voor een paar weekjes :) .. Maar ik begrijp haar nu wel veel beter :D

Spirit fijn dat je een knipper had *O*

En volgens mij is het voor heel veel mensen weer mijlpalendag vandaag toch? *O* *O* *O*
pi_117184340
quote:
14s.gif Op maandag 24 september 2012 10:20 schreef Ticootje het volgende:
Ik ga vanavond bedje halen!!! En in elkaar zetten..
Hebben wij hier van het weekend ook gedaan. Met roze beddengoed. Staat heel raar.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117184398
AA gefeliciteerd, wat een schatje O+

vanacht voor het eerst gedroomd dat ik een jongetje zou krijgen...
en dat terwijl ik er toch echt van overtuigd was dat het een meisje is!
Ben benieuwd of het woensdag te zien zal zijn op de echo :)
pi_117184828
Jullie doen hier de discussie oplaaien: wat doen we als we weten wat het is?
Wie vertellen we het? Leuk gesprek :) Er komen ook ineens weer allemaal nieuwe meisjesnamen op! Ik ben steeds blijer dat ik nog even moet! Vandaag in de 9e week O+

Tico hij is écht leuk de Stokke, veel plezier vanavond!!
pi_117185122
Ik hou dr van dat marktplaats :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_117185141
Wij hebben besloten het geslacht met niemand te delen. Net als je er vaak voor kiest de naam niet al van tevoren te delen, vinden wij de verrassing juist gewoon leuker.
  maandag 24 september 2012 @ 11:02:22 #131
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117185166
Herkenbaar Freecell, ik ben ook echt niet de gezelligste de laatste weken (nu 23), voel me een enorme zeurdoos :r . Overal 'last' van en liefst heb ik nu al verlof zodat ik even niets meer hoef. Ik ben ook best bang aan het worden voor weer een vroeggeboorte en probeer daardoor maar spastisch een beetje rustig aan te doen, maar da's best lastig met een ondernemende dreumes en een baan... Ik hoop alleen niet dat ik zo gezellig blijf tot de 30 weken :X .

Coco, hou het aub in de gaten. Bij mij begon het ook met die klachten en ik beviel wel met 34 weken (ik wil je ABSOLUUT niet bang maken, maar wees alert). :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_117185282
Wij hebben het wel aan iedereen verteld. Zou het toch niet voor me kunnen houden en het kamertje zou ook in een bepaalde kleur komen. En aangezien mijn ouders hier geregeld oppassen zouden ze toch spieken ;)
pi_117185326
Ticootje ik ben het in theorie helemaal met je eens. Maar dan moet ik tot de geboorte best wel opletten omdat ons huis open is en ik dan dus álle spullen die jongens- of meisjesachtig zijn moet verstoppen. Of ik moet gewoon ook een schijnbewegingsstuk kopen en die heel duidelijk ophangen ergens. ;)
We zijn er nog niet uit. Maar de verrassing is inderdaad wel erg leuk :)
pi_117185338
Wij hebben geen babykamer...
Alleen moeten mensen dus ff niet de lades van de commode straks gaan opentrekken.
pi_117185376
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:06 schreef Suikertante het volgende:
Ticootje ik ben het in theorie helemaal met je eens. Maar dan moet ik tot de geboorte best wel opletten omdat ons huis open is en ik dan dus álle spullen die jongens- of meisjesachtig zijn moet verstoppen. Of ik moet gewoon ook een schijnbewegingsstuk kopen en die heel duidelijk ophangen ergens. ;)
We zijn er nog niet uit. Maar de verrassing is inderdaad wel erg leuk :)
Tot nu toe heb ik alles voor de baby sowieso in een kast liggen. Pas als ik echt dingen ga neerzetten enzo, dan mag niemand meer op mn slaapkamer komen... Maar daar heeft bezoek sowieso weinig te zoeken denk ik.
  maandag 24 september 2012 @ 11:10:33 #136
35189 Troel
scherp en bot
pi_117185442
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:05 schreef MeNicole2 het volgende:
En aangezien mijn ouders hier geregeld oppassen zouden ze toch spieken ;)
Fijne ouders heb je dan zeg ^O^
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117185560
Wij gaan het niet voor ons houden, dat lukt me toch niet...
Best kans dat als we uit de naam zijn we die ook gewoon bekend maken :)
Voor een meisje zijn we er al uit en die zal niet zo snel veranderen, voor een jongen zijn we nog druk opzoek, dus valt er ook weinig te vertellen mbt de naam :)
pi_117185583
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:07 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben geen babykamer...
Alleen moeten mensen dus ff niet de lades van de commode straks gaan opentrekken.
Afblijven idd :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_117185667
Wij hebben besloten om het geslacht en naam voor ons tweetjes te houden :)
Een keer heeft vent het er per ongeluk uitgeflapt bij zijn ouders, en er daarna keihard overheen geluld :D .. Over een paar weken zullen we wel horen of ze het in de gaten hadden of niet :')

O ja en werkelijk iedereen denkt dat we een jongen krijgen dus de grap dadelijk is nog groter _O- (want ik draag naar voren/bescheiden buikje/blablabla nog meer onzin).
pi_117186005
Om acht uur weer teruggekropen en nu wel uitgeslapen :s) Verlof is goed ^O^ (oké, ik heb dan ook geen peuters of dreumesen die aandacht blieven, dat scheelt :P )
pi_117186131
Oh Jen kan in volle overtuiging vertellen dat mama een meisjes baby heeft... en daarna vertelt ze ook dat zij een jongensbaby in haar buik heeft. En de volgende dag is het andersom...

Ik hoop dus maar dat niemand haar verhalen serieus neemt, dat er opeens mensen zijn die dan toch denken te weten wat het wordt.
pi_117186372
Filerijden is ook niet fijn met bekkenpijn :X
(zou het daarom ook vooral aan de rechterkant zitten?) Woensdag toch maar even navragen bij de gyn of fysio een goed idee is. Ben zo bang dat het erger gaat worden.

Coco, goed in de gaten houden hoor! :*

Isis, :* ik begrijp wel wat je bedoelt en zeker met jouw beval historie kan ik me voorstellen dat je bang bent voor een vroeggeboorte. Wordt je nu extra in de gaten gehouden?

Wij gaan het geslacht nu niet geheim houden. Bij Midas hebben we dat wel gedaan. Kamertje was verboden terrein (want blauw). En iedereen moet sowieso uit mijn kasten blijven hoor.
pi_117186376
quote:
7s.gif Op maandag 24 september 2012 11:10 schreef Troel het volgende:

[..]

Fijne ouders heb je dan zeg ^O^
Ja ik heb hele fijne ouders. Heb toevallig ouders die gewoon heel nieuwsgierig zijn. Niks mis mee vind ik. Mijn ouders zijn heel gek met hun kleinkinderen en willen die gewoon verwennen. Als ik kijk wat ik nu al van ze gehad hebben voor hun eerste kleindochter en hoe trots en blij ze weer zijn vind ik het wel waard om te vertellen wat we krijgen.
Alleen de naam die blijft wel geheim. En hoe ze er uit ziet ook ;)
  maandag 24 september 2012 @ 11:40:16 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_117186400
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:39 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja ik heb hele fijne ouders. Heb toevallig ouders die gewoon heel nieuwsgierig zijn. Niks mis mee vind ik. Mijn ouders zijn heel gek met hun kleinkinderen en willen die gewoon verwennen. Als ik kijk wat ik nu al van ze gehad hebben voor hun eerste kleindochter en hoe trots en blij ze weer zijn vind ik het wel waard om te vertellen wat we krijgen.
Alleen de naam die blijft wel geheim. En hoe ze er uit ziet ook ;)
Dat ze nieuwsgierig zijn, dat kan ik me voorstellen. Maar stiekem in een huis gaan zoek in de hoop een glimp op te vangen van het geslacht van een nieuw kleinkind, terwijl de ouders het geheim willen houden, vind ik not done ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 september 2012 @ 11:40:30 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_117186404
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:31 schreef Ticootje het volgende:
Oh Jen kan in volle overtuiging vertellen dat mama een meisjes baby heeft... en daarna vertelt ze ook dat zij een jongensbaby in haar buik heeft. En de volgende dag is het andersom...

Ik hoop dus maar dat niemand haar verhalen serieus neemt, dat er opeens mensen zijn die dan toch denken te weten wat het wordt.
een tweeling :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117186468
quote:
7s.gif Op maandag 24 september 2012 11:40 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat ze nieuwsgierig zijn, dat kan ik me voorstellen. Maar stiekem in een huis gaan zoek in de hoop een glimp op te vangen van het geslacht van een nieuw kleinkind, terwijl de ouders het geheim willen houden, vind ik not done ;)
Als we het geheim hadden willen houden had ik me met de kleren en kamertje wel verlult. Ik zou er namelijk ook niet eens aan denken om de slaapkamerdeur dicht te doen of de kleren te verstoppen. Kleren hangen in de inloopkast in de gang bij de kleren van Leander. En bovendien zijn de gordijnen ook vanuit buiten te zien :P
pi_117186493
mee eens. Als je het niet wilt vertellen dan hebben anderen dat maar te accepteren. Nieuwsgierig is niet erg maar ik vond het al vervelend als mensen echt gingen vissen om je maar in de val te laten lopen om je te verspreken :N

edit: oh okey, duidelijk MeNicole. Dat is een ander verhaal dan. Dacht echt dat ze bewust in kasten gingen neuzen om maar iets te kunnen vinden.
pi_117186577
quote:
17s.gif Op maandag 24 september 2012 11:43 schreef Kyara het volgende:
mee eens. Als je het niet wilt vertellen dan hebben anderen dat maar te accepteren. Nieuwsgierig is niet erg maar ik vond het al vervelend als mensen echt gingen vissen om je maar in de val te laten lopen om je te verspreken :N
Dat doe ik ook altijd als mensen het niet willen vertellen. Net zo lang doorvragen en doen tot ze zich verlullen.
Mijn nicht kreeg een 2 ling maar wilde niet vertellen wat het werd. Op een gegeven moment zei ze om van mijn gezeur af te zijn: Ok 1 hint geef ik je, Het zijn 2 verschillende!! Toen ze het zei had ze het zelf door. Werd helemaal rood. Het zijn dus inderdaad een jongentje en een meisje geworden!
pi_117186584
hier heeft het rolluik ook dicht gezeten zodra de gordijnen hingen. Zelfs een (binnen)raam afgeplakt.
pi_117186597
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:46 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Dat doe ik ook altijd als mensen het niet willen vertellen. Net zo lang doorvragen en doen tot ze zich verlullen.
Mijn nicht kreeg een 2 ling maar wilde niet vertellen wat het werd. Op een gegeven moment zei ze om van mijn gezeur af te zijn: Ok 1 hint geef ik je, Het zijn 2 verschillende!! Toen ze het zei had ze het zelf door. Werd helemaal rood. Het zijn dus inderdaad een jongentje en een meisje geworden!
Dat is dus schijtirritant...
pi_117186605
quote:

[..]

Dan draai ik me om en loop ik weg. Heb ik bij een enkele collega ook gedaan.
pi_117186607
quote:
17s.gif Op maandag 24 september 2012 11:43 schreef Kyara het volgende:

edit: oh okey, duidelijk MeNicole. Dat is een ander verhaal dan. Dacht echt dat ze bewust in kasten gingen neuzen om maar iets te kunnen vinden.
Nee ze zouden denk ik wel als ik de deur echt dicht zou laten wel ff stiekem kijken. Even de deur op een kier :P
pi_117186614
Ja da''s waar .. Van die mensen die opzettelijk gaan lopen vissen totdat je je verlult. En dan roepen: zie je wel zie je wel! Vind ik echt irritant :@
Wij hebben het telkens over ''hij'' ''hem'' etc. En ik zei een keer van: ja ''ze'' .. Zie je wel zie je wel! Het wordt een meisje *zucht*... Vermoeiend zulke mensen :')
Laat ons gewoon lekker als we zeggen dat we het niet willen zeggen en ga er niet opzettelijk naar vissen dan. Maar goed, nog een paar weekjes :)
pi_117186622
quote:

[..]

dan zou ik tegen jou zeggen dat we het zelf ook niet weten. :P

wel een suffe verspreking trouwens _O-
pi_117186695
quote:
17s.gif Op maandag 24 september 2012 11:47 schreef Kyara het volgende:

[..]

dan zou ik tegen jou zeggen dat we het zelf ook niet weten. :P

wel een suffe verspreking trouwens _O-
Haha ja was idd beetje suf.
Hier geloofde ook niemand dat ze het met de 20 weken echo niet konden zien. Had gezegd dat ik het niet ging vertellen omdat ze een roze ooievaar aan mijn raam wilde plakken met de geboorte. Iedereen dacht dus dat we het echt niet wilde vertellen. Moes lullen als brugman om te laten zien dat we het echt niet wisten. Toen kregen we van de buren een geslachtsbepaling kado :D
pi_117186890
Geslacht delen wij met iedereen de naam met enkele (waar we zo goed als uit zijn).
Wel gaan we de naam tegen ons zoontje zeggen en gebruiken dus als iemand het hierdoor hoort vind ik het jammer maar is het niet anders.
We willen hem er bij betrekken en denk dat echter word als hij de naam weet.
  maandag 24 september 2012 @ 11:59:17 #157
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117186992
Spirit wat fijn, een goeie echo O+

Sorbo vervelend dat je het zo zat bent :* maar super dat je familie zo helpt! :D

:* voor alle baggernachten.. vervelend zeg -O-

Ik begin volgens mij een beetje verkouden te worden.. het is dan ook wel erg snel koud buiten voor mn gevoel, denk dat ik daar ook nog ff aan moet wennen :+

Vervelend dat mensen zo doorvragen op geslacht en/of naam.. snap dat mensen nieuwsgierig zijn maar toch jammer :{
Mn ouders lopen ook wel eens te vissen naar de naam, maar dat is maar heel af en toe en ook gewoon op een leuke/prettige manier, niet irritant :P En daarbij; wij weten het toch ook nog niet zeker, dus ja XD

Wij zijn zaterdag even gaan kijken in het ziekenhuis, mooie kamers hebben ze :) vooral die van de vk (das een aparte kamer, daarnaast hebben ze nog een paar gewone verloskamers) is erg mooi, wat huiselijker dan de verloskamers :) Een douche en bad, wat fleuriger en medische apparatuur wat meer weggewerkt. Dus zie het wel zitten daar. :) Er is ook nog een infoavond begin oktober, maar ik weet niet of ik daar nog heen ga dan.. we zien het wel.
Verder wist de verpleegkundige ook niet veel te vertellen hoe het daarna gaat dan met de beeb, bloedonderzoek en hoe lang ze zou moeten blijven. (moeten bepaalde waardes getest worden). Maar we gaan er maar vanuit dat we wat langer moeten blijven omdat de kinderarts haar moet zien en de uitslagen dus bekend moeten zijn.. hangt er helemaal af wanneer ik beval en wanneer ze dus bloed kunnen prikken. Mn man zei al; ik ga er dan ook maar vanuit dat ik een nachtje alleen thuis moet slapen, dan kan het alleen maar meevallen :P
pi_117187335
Klopt het dat als je in het ziekenhuis bevalt omdat je onder controle bent van een gyn.
dat je dan naast de kraamzorg ook nog een verloskundige praktijk moet regelen voor de nacontroles?
Dat is wat ik heb begrepen vorig gesprek in het ziekenhuis, maar ging er eigenlijk vanuit dat die controles door de kraamzorg gedaan werden ( hoezo ik heb er geen verstand van :P )
pi_117187497
Dat klopt :Y
Het ziekenhuis hier adviseerde direct een praktijk waarmee ze samenwerkten. De huisarts mag het eventueel ook doen geloof ik.
  maandag 24 september 2012 @ 12:18:02 #160
35189 Troel
scherp en bot
pi_117187513
Ja, de verloskundige doet de nacontrole. Bij mij werd dit gewoon geregeld door de kraamverzorgster overigens :) (Als in: kraamverzorgster belde de verloskundige ;) )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117187535
Ik moest echt even langs bij die praktijk voor een soort intake.
  maandag 24 september 2012 @ 12:19:58 #162
35189 Troel
scherp en bot
pi_117187578
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik moest echt even langs bij die praktijk voor een soort intake.
Bij mijn eerste zwangerschap ben ik daar toen binnen geweest, voordat ik bij de gyn terecht kwam, wellicht dat dat al voldoende was :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117187662
Dan zal ik morgen eens gaan bellen :)
had op de site van de kraamzorg wel een lijst zien staan met verloskundige praktijken waar ze mee samen werken. Alleen zijn die praktijken maar tot 12 uur bereikbaar.
pi_117187963
Hallo allemaal. Ik kom ook weer even om het hoekje kijken. Ik ben weer terug van vakantie, het was heerlijk, even er tussenuit met m'n lief O+.
Ik heb hier wel een mini beetje mee kunnen lezen, maar heb een heleboel niet onthouden :@ komt wel weer ;).
pi_117188213
Hier net zoals bij Troel, werd geregeld door de kraamverzorgster maar heb deeerste helft toen ook daar gelopen.
Geen idee of ik nu eerst moet bellen dan.

Overigens deed de kraam de controles en overlegde ze dit met de verloskundige.
pi_117188495
Geslacht heb ik aan iedereen verteld. Naam wil ik voor me houden tot de geboorte. Is voor mij nu ook nog een verrassing. Want ik heb nog geen idee hoe ik haar wil gaan noemen.

Haha, MeNicole, die hint is wel helemaal geweldig.

Welkom terug Zandsculptuur.
pi_117188639
Oh... en 24 weken nadert!! Best wel een mijlpaal. Zo van echt geen weg meer terug.. En ik kan niet meer tegen J zeggen dat ik alsnog zn kind laat aborteren als hij onlief doet...
pi_117188751
:* voor de mensen met baggernachten, bekkenpijn en voor de laatste loodjes.

Hier het geslacht ook bewust tussen ons gehouden. Ik heb me inderdaad geërgerd aan mensen die uitgebreid proberen te vissen. Ik had liever gehad dat iedereen gewoon respecteerde dat we het geheim willen houden ipv uitgebreid zeuren erover. Een grapje ok maar sommigen gaan heel ver.
Het is trouwens herkenbaar dat mensen denken te weten wat je krijgt dmv buikvorm... Haha en dan de ene dag horen; "je draagt rond dus je krijgt dit" en de volgende dag van iemand anders "je draagt het naar voren dus je krijgt dit"
  maandag 24 september 2012 @ 13:06:04 #169
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_117188912
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:57 schreef Ticootje het volgende:
Oh... en 24 weken nadert!! Best wel een mijlpaal. Zo van echt geen weg meer terug.. En ik kan niet meer tegen J zeggen dat ik alsnog zn kind laat aborteren als hij onlief doet...
't scheelt dat dat de afgelopen paar weken toch alleen maar mocht als er medisch gezien iets mis was met 't kindje.
Dus Joene, je bent voorgelogen! Ik zou hard weglopen als ik jou was. :P

Volgens mij kom ik hier alleen op maandag tegenwoordig. :@ Ik lees tussendoor wel alles mee hoor. :*

Ben vandaag al weer 31 weken! De 'alles moet klaar' fase heb ik ook bereikt geloof ik; ik heb gisteren de box in elkaar gezet. E. wil er steeds in nu. :')
Vrijdag weer controle gehad. Het gaat nog steeds prima! Meneertje groeit dapper verder en blijft iets onder 't gemiddelde zitten. Helemaal prima! *O*
A grand adventure has begun.
pi_117188919
Wij zijn er nog niet over uit of we het geslacht willen weten. Tenminste, ik wil het graag weten maar mijn vriend absoluut niet. Het ziet er naar uit dat hij de veto krijgt, maar het is nog een lopende discussie.
Als ik het zou weten, zou ik het denk ik niet voor me kunnen houden, maar ook niet overal uitgebreid gaan lopen adverteren. Er naar vissen vind ik wel altijd een beetje flauw, respecteer gewoon andermans keuze daarin.
pi_117189009
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 13:06 schreef Keshet het volgende:

[..]

't scheelt dat dat de afgelopen paar weken toch alleen maar mocht als er medisch gezien iets mis was met 't kindje.

Volgens mij kom ik hier alleen op maandag tegenwoordig. :@ Ik lees tussendoor wel alles mee hoor. :*

Ben vandaag al weer 31 weken! De 'alles moet klaar' fase heb ik ook bereikt geloof ik; ik heb gisteren de box in elkaar gezet. E. wil er steeds in nu. :')
Vrijdag weer controle gehad. Het gaat nog steeds prima! Meneertje groeit dapper verder en blijft iets onder 't gemiddelde zitten. Helemaal prima! *O*
Die loopt niet weg hoor. :p

We zijn gister heel klef burgelijk naar de hoge veluwe geweest enzo...
pi_117189031
Ik ben een paar weken terug even langs de vk praktijk gelopen. Dezelfde als waar ik met sofie was. Ze hebben mijn naam en uitgerekende datum opgeschreven.
We moeten ze bellen als we naar huis mogen. Dan zetten zij het een en ander in werking.

Vanmorgen is de kraamhulp geweest, wel leuk om dr weer te zien. Ze gaf aan dat het mogelijk was om bij de bevalling aanwezig te zijn. Ik zie dat misschien wel zitten. Juist omdat de vorige keer zo raar verlopen was, is het nu misschien wel handig een nuchtere derde erbij te hebben. Het is iig iets om over na te denken.
*poef* nu is het weg
pi_117189045
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 13:06 schreef Keshet het volgende:

[..]

ach het was toch grootspraak , elke keer als mevrouw op bed ligt en de baby doet gezellig druk komt er een lieve glimlach op ticootje .
pi_117189133
quote:
14s.gif Op maandag 24 september 2012 13:09 schreef Joene het volgende:

[..]

ach het was toch grootspraak , elke keer als mevrouw op bed ligt en de baby doet gezellig druk komt er een lieve glimlach op ticootje .
Der reputatie!! Wat doe je :o
  maandag 24 september 2012 @ 14:07:54 #175
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117191013
Oh wat leuk Tico, stokke bedje O+

Even een vraag aan de dames, ik heb sinds een paar dagen behoorlijk last van hoofdpijn maar ook echt hartslag in mijn hoofd en een enorm drukkend gevoel. En af en toe uit het niets (dus niet door te snel opstaan) duizelig/wazig voor de ogen. Andere dames die hier mee bekend zijn en mij kunnen vertellen dat het gewoon een normaal verschijnsel is? :+
pi_117191032
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:07 schreef Logician78 het volgende:
Oh wat leuk Tico, stokke bedje O+

Even een vraag aan de dames, ik heb sinds een paar dagen behoorlijk last van hoofdpijn maar ook echt hartslag in mijn hoofd en een enorm drukkend gevoel. En af en toe uit het niets (dus niet door te snel opstaan) duizelig/wazig voor de ogen. Andere dames die hier mee bekend zijn en mij kunnen vertellen dat het gewoon een normaal verschijnsel is? :+
Ja klopt... Flauwvallen kan ook...
  maandag 24 september 2012 @ 14:09:45 #177
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117191079
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja klopt... Flauwvallen kan ook...
Thanks, maakte me nl. best zorgen om die hoofdpijn met hartkloppingen in mijn hoofd :') nooit eerder gehad en dus als eng ervaren :@
pi_117191130
quote:
14s.gif Op maandag 24 september 2012 14:09 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Thanks, maakte me nl. best zorgen om die hoofdpijn met hartkloppingen in mijn hoofd :') nooit eerder gehad en dus als eng ervaren :@
Volgens mijn vk was het in elk geval niet raar en kon het ook geen kwaad verder.
pi_117191167
Duizeligheid of flauwvallen
Een van de meer verrassende zwangerschap symptomen is duizeligheid en flauwvallen. Traplopen, opstaan na lang gezeten te hebben of gewoon lang in de rij voor de kassa te staan, kunnen zorgen dat je je licht in het hoofd voelt. Je hebt zelfs het idee dat je ieder moment kan flauwvallen.

De oorzaak is vaak dat de gezwollen baarmoeder de slagaders die naar de benen lopen, afknellen. Dit kan je bloeddruk laten dalen en je duizeligheid veroorzaken.
Ook als je een tijd niet gegeten hebt, kan de duizeligheid versneld intreden. Dit is te wijten aan een lage bloedsuikerspiegel, want dat is voor je baby de belangrijkste bron van voedsel. En je weet het, de baby neemt eerst wat hij nodig heeft, de rest is voor jou. Zorg er dus voor dat je extra voedingsmiddelen meeneemt die je te allen tijde kan nemen. Zoals appels, bananen, druiven, yoghurt, wortels, selderij en crackers. Denk ook aan kleine pakjes melk, sap en water.
  maandag 24 september 2012 @ 14:12:47 #180
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117191171
Dank je, erg blij om te horen :)

Vind de duizeligheid nog niet zo heel eng, ging mij meer om het kloppen in het hoofd, thx :)
pi_117191198
quote:
17s.gif Op maandag 24 september 2012 14:12 schreef Logician78 het volgende:
Dank je, erg blij om te horen :)
Alleen niet van boven aan de trap vallen of op je buik landen, dat soort rare dingen..
  maandag 24 september 2012 @ 14:14:18 #182
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117191220
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Alleen niet van boven aan de trap vallen of op je buik landen, dat soort rare dingen..
Doe mijn best :+
  maandag 24 september 2012 @ 14:14:19 #183
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117191221
Duizeligheid had ik idd ook.. ben wat meer zout gaan eten en dat helpt goed :) bloeddruk blijft precies hetzelfde dus ja :+

Nou, heb vandaag weer van alles opgeruimd, opgevouwen etc :') En enveloppen geschreven :o Ik ben er nu al klaar voor XD
pi_117191296
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:14 schreef Enfermera het volgende:
Duizeligheid had ik idd ook.. ben wat meer zout gaan eten en dat helpt goed :) bloeddruk blijft precies hetzelfde dus ja :+
Inderdaad, bouillonnetje ofzo werkt prima tegen duizeligheid.
  maandag 24 september 2012 @ 14:23:37 #185
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117191487
@Kyara
Ja op eigen verzoek loop ik naast de vk-controles bij de gyn voor cervixmetingen. Vanmiddag de derde meting. Eerste twee waren iig goed. :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_117192123
Fijn dat de eerste 2 metingen goed waren Isis, ik heb woensdag m'n 3e meting, ben benieuwd!

Echt hoor, vandaag 2 keer de vraag gekregen of ik het echt wel heel zeker weet dat het er geen 2 zijn ipv 1 :') Ja mensen ik weet het zeker!!!
pi_117192357
Wat heb je nou eigenlijk echt aan babyuitzet nodig? Standaard lijstje?
  maandag 24 september 2012 @ 15:05:56 #188
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_117192884
http://www.bol.com/nl/m/s(...)etlijst-ms-120301_2_

staat een onmisbaarlijstje bij, vind ik niet helemaal kloppen (heb geen 6 hydrofiel washandjes) maar wel hendig.
pi_117192945
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:05 schreef becky27 het volgende:
http://www.bol.com/nl/m/s(...)etlijst-ms-120301_2_

staat een onmisbaarlijstje bij, vind ik niet helemaal kloppen (heb geen 6 hydrofiel washandjes) maar wel hendig.
Ik vind die hydrofiele washandjes (homofiele zoals mijn Oma ze per ongeluk noemt) helemaal niet fijn.
Ik vind ze zo stug en schuren over het lichaampje.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_117192954
Dit is het lijstje van de kraamzorg hier:

8 rompertjes, maat 50 en 56
6 babypakjes of setjes, maat 50 en 56
2 omslagdoeken of badcapes
1 jasje
2 mutsjes
12 hydrofiele luiers
6 hydrofiele washandjes
8 spuugdoekjes
wegwerpluiers
babyzalf voor billetjes
aankleedkussen
babybadje met standaard, in hoogte verstelbaar
zeepvrije wasgel
haarborsteltje en kammetje
kartonnen nagelvijltje
1 luieremmer
wieg of ledikantje
matrasje, 6 á 8 cm dik
3 onderlakentjes
3 moltons
3 bovenlakentjes
2 dekentjes, wol of katoen
2 metalen kruiken
2 katoenen of badstof kruikenzakken, niet gewatteerd
pi_117192982
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:08 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik vind die hydrofiele washandjes (homofiele zoals mijn Oma ze per ongeluk noemt) helemaal niet fijn.
Ik vind ze zo stug en schuren over het lichaampje.
:D O+ @ oma

Ik vind ze ook behoorlijk ruw aanvoelen inderdaad.
pi_117192986
Oh kijk... Das een beetje wat ik zoek ja.
pi_117193156
Ik vind het echt zo'n lijstje voor een eerste kind :P

2 katoenen of badstof kruikenzakken, niet gewatteerd
3 moltons
1 luieremmer
haarborsteltje en kammetje
6 hydrofiele washandjes

Nooit gebruikt. Maar de hydrofiel luiers daarin tegen had ik aan 12 niet eens genoeg. En aan 2 mutsjes ook niet. En dat waren alle 3 zomerkindjes. Ik heb nu voor de dame geloof ik wel 7 mutsjes. Lekker warm in de winter. En omslagdoeken had ik er ook veel van want die gingen ook elke keer onder de spuug weer in de was. Heb ik er nu ook al 4 van. En kleren heeft de dame nu sowieso al teveel :X
pi_117193180
Oja, spuugdoekjes. Even langs de zeeman en/of wibra van de week.
Mis ik de thermometer nou op de lijst?
Met een meidenkwartet
pi_117193189
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ben nu al een slechte moeder ;(

En homofiele washandjes ( :+ ) vind ik wel zachter worden na een tijdje gebruik.
pi_117193190
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:15 schreef Cathmar het volgende:
Oja, spuugdoekjes. Even langs de zeeman en/of wibra van de week.
Mis ik de thermometer nou op de lijst?
Die staan hier op het lijstje "kraampakket", dus inderdaad :Y
pi_117193195
Kruikenzakken en haarborstel zijn hier wel gebruikt hoor!
Molton zit hier ook standaard om het matras. En eentje extra voor een spuugincident kan zeker geen kwaad.

Hoe kan je een kruikenzak niet gebruiken met winterkindjes vraag ik mij af? :?
The way you rock'n'roll
pi_117193260
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Molton zit hier ook standaard om het matras. En eentje extra voor een spuugincident kan zeker geen kwaad.
Mijn kinderen waren kaal bij de geboorte :P Alleen Mikael niet, maar dat deed ik met een gewone kam! Molton heb ik nooit gebruikt!
pi_117193274
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Hier wikkelen ze die in een hydrofielluier!
pi_117193303
Ik heb bij de oudste uit alle lijstjes een eigen lijstje gemaakt:

Voor de bevalling
Kraampakket
1 Teiltje voor het wassen
2 emmers (1 voor wasgoed, 1 voor afval)
Litermaat
Digitale thermometer
Plastic zeil of afdekfolie (matrasbescherming)
Vuilniszakken
Reservelampen
Zaklamp

Lenen bij hulpmiddelencentrum
Klossen
Ondersteek

Badspullen baby
Babyzeep of wasgel
Olie- of lotiondoekjes
Sudocreme of vergelijkbaar
Borsteltje
Badje of tummytub (eventueel met standaard)
Badthermometer

Slapen voor de baby
2 Naadloze metalen kruiken met rubbertjes
2 Kruikezakken (katoen, badstof of molton)
Wieg
Matrasje
2 Dekentjes
3 Bovenlakentjes
3 Onderlakentjes
3 Bedzeiltjes (hema, flanel)
3 Molton onderleggers

Kleertjes (liefst natuurlijk materiaal)
4 Rompertjes maat 50
4 Rompertjes maat 56
4 Setjes maat 50
4 Setjes maat 56
6 Paar sokjes
2 Mutsjes
pi_117193316
Oh, zulke lijstjes kan ik ook wel behoorlijk in strepen wat ik wel en niet echt nodig vind. Maar bijvoorbeeld hoeveelheid kleertjes, dat vind ik moeilijk. Zeker omdat de meiden gewoon tassen vol van mn moeder kregen... En nu kopen we de kleertjes liever nieuw, en delen we het geslacht niet dus heb ik niet weer tassen vol van her en der doorgeschoven.
pi_117193319
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:18 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Dat vind ik maar gevaarlijk geloof ik.
The way you rock'n'roll
pi_117193321
quote:

[..]

Ik ook.
pi_117193337
quote:

[..]

Mijn kinderen waren kaal bij de geboorte :P Alleen Mikael niet, maar dat deed ik met een gewone kam! Molton heb ik nooit gebruikt!
Maar zo'n borsteltje aait zo lekker O+
  maandag 24 september 2012 @ 15:21:09 #205
265732 Keshet
pi_117193351
quote:

Door ze in een couveuse te stoppen. :Y) :D :@

Dank ladies, ik was/ben ook op zoek naar zulke lijstjes! Ik voel me een falert; ik heb echt nog bijna niks gehaald voor de baby.
Z'n wiegje staat gelukkig al wel klaar. :') Zonder beddegoed. :')
pi_117193369
Keshet doe dat deze keer toch maar niet }:|
The way you rock'n'roll
pi_117193370
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dat vind ik maar gevaarlijk geloof ik.
Ze leggen er een knoop in die je bijna niet lost krijgt. En zo kan ie ook niet gaan rollen wat met kruikzakken wel weer kan.
pi_117193390
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:21 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ze leggen er een knoop in die je bijna niet lost krijgt. En zo kan ie ook niet gaan rollen wat met kruikzakken wel weer kan.
Dat dus... Niet gevaarlijker dan een hoes erom...
pi_117193396
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:21 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Het lijkt me gewoon zo dun waar teveel hitte doorheen komt en met lekken ook maar schijnbaar is dat enkel mijn fantasie die dat dan zo voor zich ziet.

Nooit geweten dat het ook met een hydrofiel kon iig.
The way you rock'n'roll
pi_117193416
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:20 schreef Ticootje het volgende:
Oh, zulke lijstjes kan ik ook wel behoorlijk in strepen wat ik wel en niet echt nodig vind. Maar bijvoorbeeld hoeveelheid kleertjes, dat vind ik moeilijk. Zeker omdat de meiden gewoon tassen vol van mn moeder kregen... En nu kopen we de kleertjes liever nieuw, en delen we het geslacht niet dus heb ik niet weer tassen vol van her en der doorgeschoven.
Ja kleren vind ik ook lastig. Ik had zelf al veel gekocht. Toen kreeg ik van de buren ineens zakken en dozen vol met wat ik bijna allemaal mooi vind. Kind moet straks elke dag 2 keer andere kleren aan om alles te dragen!!
pi_117193424
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Het lijkt me gewoon zo dun waar teveel hitte doorheen komt en met lekken ook maar schijnbaar is dat enkel mijn fantasie die dat dan zo voor zich ziet.

Nooit geweten dat het ook met een hydrofiel kon iig.
Die hydrofiel vou je dubbel en dan rol je de kruik erin, dus dan heb je 4 lagen hydrofiel...
  maandag 24 september 2012 @ 15:23:53 #212
265732 Keshet
pi_117193433
Free, even uit jouw lijstje:

2 Dekentjes
3 Bovenlakentjes
3 Onderlakentjes
3 Molton onderleggers

Dit is gemiddeld genomen wel genoeg toch?
pi_117193435
vou ook....
Lampie.
pi_117193445
Ja, hier ook O+
Ik heb een hele stapel gekregen en ik heb gewoon de luxe dat ik alles wat ik 'wel aardig' vind, gewoon aan de kant kan leggen.
pi_117193485
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:23 schreef Keshet het volgende:
Free, even uit jouw lijstje:

2 Dekentjes
3 Bovenlakentjes
3 Onderlakentjes
3 Molton onderleggers

Dit is gemiddeld genomen wel genoeg toch?
Hier wel :Y
Moet je wel iets tegen spugen onder het koppie hebben, anders heb je meer onderlakentjes nodig.
  maandag 24 september 2012 @ 15:25:27 #216
265732 Keshet
pi_117193488
Oh, en wat moest je nou ook alweer op je eigen bed leggen om de vruchtwatertsunami op te vangen? Iets van Ikea was erg fijn kan ik me vaag herinneren?
pi_117193494
Ik heb alles ook al paar keer in de handen gehad om te kijken of er iets bij zat wat ik toch minder vond. Maar helemaal niks steeds.
pi_117193501
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:25 schreef Keshet het volgende:
Oh, en wat moest je nou ook alweer op je eigen bed leggen om de vruchtwatertsunami op te vangen? Iets van Ikea was erg fijn kan ik me vaag herinneren?
Waterdicht molton.
pi_117193522
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:25 schreef Keshet het volgende:
Matrasbeschermer van Ikea :Y
Hebben wij er sowieso standaard op,bevalt goed :)
pi_117193526
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Waterdicht molton.
Ja das beter dan dat kraakding wat in de kraampakket zit.
pi_117193549
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:26 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja das beter dan dat kraakding wat in de kraampakket zit.
Dat is gewoon vreselijk!
pi_117193550
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:26 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik heb er een van de Hema, doet het ook prima :Y
  maandag 24 september 2012 @ 15:28:02 #223
265732 Keshet
pi_117193581
Ik heb echt honderdduizend lijstjes, over vanalles. Maar iets afmaken, ho maar. :')
pi_117193593
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:27 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik heb er een van de Hema, doet het ook prima :Y
IKEA is goedkoper :P
pi_117193600
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:26 schreef freecell het volgende:

[..]

Zweet je dan niet je nest uit, standaard een niet admend ding erop?
pi_117193653
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:28 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

IKEA is goedkoper :P
Niet als je de kilometers, tijdsinvestering en sowieso de horror van een Ikeabezoek meerekent :P
pi_117193666
Wij hebben zo'n eenpersoonsding. Met de bevalling van Matthias lag die op mijn helft. Maar ze moeten er hier aan de rechterkant bij kunnen en ik lag dus verkeerd. Moest ik naar mijn lief zijn helft schuiven dus had ik alsnog dat kraakding.
pi_117193684
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:29 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Niet als je de kilometers, tijdsinvestering en sowieso de horror van een Ikeabezoek meerekent :P
Het is altijd een goede relatietest... En sowieso, ontbijt voor een eu!
pi_117193693
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zweet je dan niet je nest uit, standaard een niet admend ding erop?
Nee, de bovenkant is van badstofachtig spul en dan nog een hoeslaken erover. Geen last van beiden.
En het is prettig als er een kind in je bed plast/je ineens 's ochtends toch wel erg ongesteld blijkt te zijn/ er een kind in je bed kotst :P
pi_117193695
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:29 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Haha wij hebben IKEA dichtbij en ik ben gek op de IKEA O+
pi_117193711
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is altijd een goede relatietest... En sowieso, ontbijt voor een eu!
Als ik dat restaurant ruik hoef ik acuut geen eten meer, zwanger of niet :X
pi_117193755
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:30 schreef freecell het volgende:

[..]

Nee, de bovenkant is van badstofachtig spul en dan nog een hoeslaken erover. Geen last van beiden.
En het is prettig als er een kind in je bed plast/je ineens 's ochtends toch wel erg ongesteld blijkt te zijn/ er een kind in je bed kotst :P
Ja ik snap je punt wel... Maar het ademt verder niet.. Dus wat dat betreft lijkt het mij gewoon een beetje viezig.. Je zweet in de nacht altijd, en dat kan dus nergens heen...

Ik leg wel molton onder mn hoeslaken, maar geen waterdichte afdekking.. Zeker bij J kan dat echt niet.
pi_117193764
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:30 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ikeahater :'(
pi_117193773
Kruik hebben wij dus nooit gebruikt. Haarborsteltje weer wel.

Ik had een waterdichte molton van de Action. Die kan nog wel een ronde mee.

Ikea O+ Zelfs Midas is al een paar keer bij de Ikea geweest.
pi_117193778
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Haha ik wilde het net zeggen.
  maandag 24 september 2012 @ 15:34:08 #236
265732 Keshet
pi_117193824
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:30 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

:{w

Ik kom er ook alleen maar om gericht dingen te halen. Ik háát de 'dagjesmensen' daar.
en daarom stuur ik mijn vriend er gewoon naartoe, er zit een Ikea in de buurt van zijn werkplek. :@
pi_117193831
Ik ben echt heel blij met een IKEA dichtbij. Ze hebben gewoon alles. Als je iets nodig hebt ben je er zo. En er is een megastore van Prenatal op hetzelfde plein!
pi_117193836
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:43 schreef klumsy het volgende:
Fijn dat de eerste 2 metingen goed waren Isis, ik heb woensdag m'n 3e meting, ben benieuwd!

Echt hoor, vandaag 2 keer de vraag gekregen of ik het echt wel heel zeker weet dat het er geen 2 zijn ipv 1 :') Ja mensen ik weet het zeker!!!
Ik wacht nog steeds op die vraag......... vorige keer wel vaak gekregen. Plus de opmerking "zo, dat duurt niet lang meer...." nou, nog een week of 18... :')

Isis, fijn dat de metingen goed waren. En groot gelijk dat je voor de extra controles gaat hoor.
pi_117193852
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Da's heul niet waar, met maandagochtenddrukte, een gesloten restaurant en afschaffing van die meurafdeling met gore geurkaarsen en dergelijke vind ik Ikea heel tof :Y :+
Als je hier in huis iets te hard 'Ikea' roept, dondert de helft van het meubilair in elkaar in ieder geval, dus we komen er vaak genoeg :P
pi_117193873
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:34 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik ben echt heel blij met een IKEA dichtbij. Ze hebben gewoon alles. Als je iets nodig hebt ben je er zo. En er is een megastore van Prenatal op hetzelfde plein!
Sluit me bij je aan. Afgelopen week mooi bezoekje aan beiden gecombineerd. En voor manlief natuurlijk de media markt ook nog erbij.

Thanks iedereen voor de lijstjes, zeer handig!
pi_117193879
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
Als je hier in huis iets te hard 'Ikea' roept, dondert de helft van het meubilair in elkaar in ieder geval, dus we komen er vaak genoeg :P
_O-

droog :D
pi_117193889
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:35 schreef papillion het volgende:

[..]

Sluit me bij je aan. Afgelopen week mooi bezoekje aan beiden gecombineerd. En voor manlief natuurlijk de media markt ook nog erbij.

Thanks iedereen voor de lijstjes, zeer handig!
Ja haha voor meneer de Mediamarkt en voor de kinderen de speelgoedwinkel. Iedereen blij!!
pi_117194123
De Ikea zit hier ook echt op fietsafstand! :Y

En ik ben deze hele zwangerschap nog niet bij een prenatal of soortgelijk geweest :o houden we zo :+
  maandag 24 september 2012 @ 15:44:49 #244
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117194176
Ik vind prenatal vaak een beetje tegenvallen -O- qua prijs maar ook het assortiment. Ga dan liever naar babypark (alhoewel niet op zondag open :r magoed), of voor kleertjes hema/ zeeman/ wibra :D
Ikea daarentegen _O_ Heerlijk! Heb al een dekbedovertrekset en een mooi slaapzakje!
pi_117194177
Ik kom regelmatig bij Prenatal maar ik heb nog niks voor de tweeling gekocht :@
pi_117194184
Ik moet nog steeds wennen aan het idee dat er een kindje bij komt en ik ben nog steeds een doemdenker :') Dus voorlopig haal ik nog niets in huis :P
Daarbij heb ik dan wel weer sterk het gevoel dat als het goed gaat we weer een meisje krijgen en ik dus weinig tot niets hoef bij te halen :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_117194231
Ik durfde eigenlijk pas bij de 30 weken te gaan shoppen oO<
pi_117194243
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:44 schreef Enfermera het volgende:
Ik vind prenatal vaak een beetje tegenvallen -O- qua prijs maar ook het assortiment. Ga dan liever naar babypark (alhoewel niet op zondag open :r magoed), of voor kleertjes hema/ zeeman/ wibra :D
Ikea daarentegen _O_ Heerlijk! Heb al een dekbedovertrekset en een mooi slaapzakje!
Ik vind de nijntje kleertjes zo lief! Die heb je bij prenatal en v&d... En de kleding van mamalisious. (ofzo) Uit het aanbiedingrek uiteraard.
pi_117194261
Verder moet ik eens gaan inventariseren wat ik heb en wat ik nodig heb... En mn mama een lijstje meegeven naar de kringloop...
pi_117194272
Ik ben trouwens helemaal blij met dit speelkleed van de ikea:

Ik ga shoppen als de seo goed is. Over een week of 4 dus. En over 2 weken zullen we ons wel een keer naar babypark/babydump wagen om kinderwagens te testen en kinderkamertjes te bekijken.
pi_117194315
quote:
17s.gif Op maandag 24 september 2012 15:47 schreef Kyara het volgende:
Ik ben trouwens helemaal blij met dit speelkleed van de ikea:

[ afbeelding ]

Ik ga shoppen als de seo goed is. Over een week of 4 dus. En over 2 weken zullen we ons wel een keer naar babypark/babydump wagen om kinderwagens te testen en kinderkamertjes te bekijken.
De donkey?
pi_117194354
Ikea matrasbeschermer-ding, daar bedoelen jullie deze mee?

En heeft een pasgeboren baby eigenlijk een slaapzak nodig? En wat trek je een baby in het algemeen eigenlijk in bed aan, een pyjama of gewoon een romper?
pi_117194420
Qua shoppen ben ik compleet, er staat nog niets maar alles is wel binnen. Maar één ding waar ik nog over twijfel: Hoe nuttig is nou eigenlijk een box?
pi_117194449
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:49 schreef Mineola het volgende:

En heeft een pasgeboren baby eigenlijk een slaapzak nodig? En wat trek je een baby in het algemeen eigenlijk in bed aan, een pyjama of gewoon een romper?
Volgens de mevrouw van de kraam-intake gebruik je eerste weken sowieso geen slaapzakje (dat was wel mijn plan), maar dekentjes en lakentjes. Na een paar weken kun je overstappen op slaapzakje (dan is de beeb gegroeid en pas hij daar beter in, kan hij zich niet meer het slaapzakje in wriemelen, zoiets).

En van die boxpakjes zouden volgens haar heel fijn zijn (of pyjama's die daarop lijken).
pi_117194452
Tico, donkey toch maar wel proberen. Maar ook kijken wat er nog voor opties zijn.

Pasgeboren baby zou ik geen slaapzak aandoen. We hebben Midas gewoon in zijn (zachte) kleertjes laten slapen. Geen pyjama hoor en een romper lijkt me wat koud.
pi_117194483
Kleine babies kunnen gewoon in die zachte pakjes slapen... Ze slapen iets van 18 uur per dag...
pi_117194495
Bij slaapzakjes altijd goed kijken dat het hoofdje niet in de halsopening kan. Dat duurde hier dus wel een maand of 3 voordat de kleinste maat goed zat (klein hoofd) maar tot die tijd bleef hij ook gewoon onder de dekentjes liggen.
  maandag 24 september 2012 @ 15:54:53 #258
265732 Keshet
pi_117194557
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:51 schreef _Ophelia_ het volgende:
Qua shoppen ben ik compleet, er staat nog niets maar alles is wel binnen. Maar één ding waar ik nog over twijfel: Hoe nuttig is nou eigenlijk een box?
Ik vond 'm ideaal! Eerst als plekje om in te slapen en iets later om lekker in te spelen.
Nog iets later als parkeerplaats voor als ik even een paar minuten mijn handen vrij moest hebben; mevrouw was en is nogal ondernemend. :+
pi_117194570
Kun je op elke bugaboo van die aanvullende bekleding kopen? Is dat dan ook een soort universeel met oude modellen enzo?

Ik zit te kijken naar die fleece sets?
pi_117194574
Ik heb ze hier ook pas in pyjama en slaapzak gedaan toen ze meer gingen bewegen en niet meer onder de deken bleven liggen.
pi_117194781
Sofie lag in de pacco doek in een rompertje, en dan onder een dekentje.

kruiken zijn hier wel gebruikt trouwens, allebei ook. Ze kon zich moeilijk warm houden.
*poef* nu is het weg
pi_117194882
Heb nu trouwens wel al pyjama's gehaald. Heb voor de dame veel jurkjes in kleine maat en dat lijkt me dan voor de nacht niet zo lekker.
pi_117194901
Box wordt hier ook dagelijks gebruikt. Ook als een wat meer afgeschermd plekje om te spelen (als hij moe is speelt hij liever in de box dan op een speelkleed op de grond).

Gebruik je de box ook voor kindjes > 1 jaar?
pi_117194928
quote:
17s.gif Op maandag 24 september 2012 15:52 schreef Kyara het volgende:
Tico, donkey toch maar wel proberen. Maar ook kijken wat er nog voor opties zijn.

Pasgeboren baby zou ik geen slaapzak aandoen. We hebben Midas gewoon in zijn (zachte) kleertjes laten slapen. Geen pyjama hoor en een romper lijkt me wat koud.
Ik vond de Donkey echt met kop uitsteken kwa tweelingwagen!
de rest viel me heel erg tegen...
pi_117194955
Ja, wij hebben natuurlijk ook gekeken naar een duo wagen... Maar de donkey is ook verreweg de duurste...
pi_117195034
volgens mij heeft elk bugaboo model een eigen lijn met aanvullende bekleding die kan kopen..
maar zeker weet ik het niet.
( weet wel dat het voor de donkey zo was, daar had je alleen de standaard bekleding voor en kon je geen andere kleding voor bestellen)

ken je de site www.stofnestje.nl ? misschien zie je daar wat leuks?
pi_117195061
ja duur is hij zeker! wij hadden het geluk dat we hem kregen van opa's en oma's
pi_117195212
Stofnestje... aardige prijzen zeg.. De wagen heb ik al he?
pi_117195252
haha ja niet goedkoop, maarja een extra setje orginele bekleding van bugaboo is ook 100 euro, vond ik ook best prijzig
pi_117195309
Kan je op de donkey ook een soort zitje maken voor een ouder kindje? Als de donkey echt zoveel beter is, dan zal het ws wel de donkey worden. Mutsy op marktplaats en hopen op een donatie van oma ;)
pi_117195439
ow geen idee of dat kan eigenlijk, misschien bugaboo eens mailen?
pi_117195492
quote:
17s.gif Op maandag 24 september 2012 16:14 schreef Kyara het volgende:
Kan je op de donkey ook een soort zitje maken voor een ouder kindje? Als de donkey echt zoveel beter is, dan zal het ws wel de donkey worden. Mutsy op marktplaats en hopen op een donatie van oma ;)
Die zitjes die je erachter klikt?
pi_117195842
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:49 schreef Mineola het volgende:

Ik heb deze skyda hogt.

Die bedzeiltjes is dat trouwens ook nodig voor baby als je al een molton hebt?
pi_117195979
bedzeiltjes mogen in het begin toch nog niet? Ivm de kruik enzo?

Die skyda hogt hebben wij ook. Ligt nu nog in de kast. Heb hem na de bevalling ook nog wel even gebruikt toen ik nog bv gaf. Ik voedde liggend, en Sofie dronk lekker slordig. Ze spuugde ook nog eens veel.
*poef* nu is het weg
pi_117196462
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:30 schreef kaatjejannie het volgende:
bedzeiltjes mogen in het begin toch nog niet? Ivm de kruik enzo?

Die skyda hogt hebben wij ook. Ligt nu nog in de kast. Heb hem na de bevalling ook nog wel even gebruikt toen ik nog bv gaf. Ik voedde liggend, en Sofie dronk lekker slordig. Ze spuugde ook nog eens veel.
Klopt..

Oh en gawd, ik ga echt ff rennies halen... Maagzuur van water...
pi_117196511
ik heb
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Klopt..

Oh en gawd, ik ga echt ff rennies halen... Maagzuur van water...
Ik heb vanmorgen ook weer zo'n grote doos gehaald. Ik word echt knettergek van het maagzuur de laatste dagen. Casper zal mijn maag wel aan de kant douwen met z'n kont.
*poef* nu is het weg
pi_117196640
Kruik hebben wij wel gebruikt. Yaro is dan wel een zomerkind maar had moeite om zijn temp constant te houden.
Wij hebben een electrische kruik vond het een ideaal ding!

Oh en tico nijntje is <3 nu een eerste pakje van nijntje gescoord bij de prenstal
  maandag 24 september 2012 @ 16:48:49 #278
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117196742
zie wel aardige verschillen in lijstjes.
bedzeiltjes staan bij mij niet eens op de lijst :?
maar ik doe wel deze want die rubberen die stinken

ophelia ik zag op jouw lijsje van de kraamzorg 6 setjes kleding staan ?
bij mij staat er setjes kleding in 2 maten en geen aantallen maar dat gaat wel goed komen :+
heb al zo veel leuke dingen gezien
W
Z
E
pi_117197400
Denk dat er over het algemeen maar weinig vaders en moeders zijn die te weinig kleren hebben voor de nieuwe spruit!
pi_117197584
Die lijstjes zijn inderdaad overal weet anders, ik zou de VK om een lijst vragen, dan kunnen ze ook niet moeilijk doen als er iets mist ;)

Heeft iemand trouwen tips tegen pijnlijke borsten? De mijne zijn zo zwaar geworden dat het gewoon pijn doet om geen bh te dragen (bij douchen bijvoorbeeld), dus dan houd ik ze maar vast :') ik voel mijn huid anders bijna scheuren, brrr :X .
  maandag 24 september 2012 @ 17:18:47 #281
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117197913
en als je gewoon een bh aanhoud onder de douche ?
zag zoiets als een showerhug speciaal voor als je last hebt van pijnlijke borsten
W
Z
E
pi_117198221
Admiraal wat een lekker ventje O+ mooie foto ook
Spirit gefeli met je knipper. *O* Jammer voor je vriendin ;(
Voor iedereen met een dip :*
pi_117198345
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:18 schreef rebel-angel het volgende:
en als je gewoon een bh aanhoud onder de douche ?
zag zoiets als een showerhug speciaal voor als je last hebt van pijnlijke borsten
Bedankt voor de tip! Ik wist helemaal niet dat zoiets bestond :) .
  maandag 24 september 2012 @ 17:31:31 #284
95408 Incantrix
pi_117198405
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:04 schreef MeNicole2 het volgende:
Denk dat er over het algemeen maar weinig vaders en moeders zijn die te weinig kleren hebben voor de nieuwe spruit!
Nou, wij hadden bij Stef expres weinig maat 50/56 gekocht op aanraden van diverse mensen, omdat we daar nog een hele zooi van zouden krijgen. Maar alle kraamvisite kwam met maat 62 of anders 68 aan :') Mijn eerste uitje na mijn bevalling was naar de hema om extra kleding te halen :P
3!
pi_117198541
Ik stuurde J. in de kraamweek ook al op pad om wat extra 56 te halen :D Nu dus lekker ruim ingekocht.

Vanochtend naar de bekkenbodemfysio geweest. Moet gaan beginnen om het litteken van totaalruptuur te gaan masseren zodat het soepeler is tijdens de bevalling. Joy :+
  maandag 24 september 2012 @ 17:38:58 #286
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117198665
ik heb ook echt even geen idee hoeveel setjes ik nou in 50/56 moet hebben.
ik verwacht hier ook wel dat ze grotere maatjes kado gaan geven

en sola leuk klusje voor je man :+
W
Z
E
  maandag 24 september 2012 @ 17:40:35 #287
95408 Incantrix
pi_117198724
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:35 schreef Solagratia het volgende:
Ik stuurde J. in de kraamweek ook al op pad om wat extra 56 te halen :D Nu dus lekker ruim ingekocht.

Vanochtend naar de bekkenbodemfysio geweest. Moet gaan beginnen om het litteken van totaalruptuur te gaan masseren zodat het soepeler is tijdens de bevalling. Joy :+
o_o

Hoort dat?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3!
pi_117198737
N is ook naar de prenatal geweest om broekjes bij te kopen. Kleertjes hebben we weinig kado gekregen. Iedereen wist dat we aardig wat hadden.
*poef* nu is het weg
  maandag 24 september 2012 @ 17:43:49 #289
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117198819
ik was eigenlijk wel van plan om preventief dit te gaan gebruiken baat het niet dan bla bla bla
W
Z
E
pi_117198880
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:40 schreef Incantrix het volgende:

[..]

o_o

Hoort dat?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mijn bbfysio helpt het sowieso tegen pijn aan het litteken (omdat je het soepel houdt) en met de bevalling minder kans op scheuren volgens mij. Ben je wel eens bij een bbfysio geweest? Vooral als je ook urine verliest is het heel goed om er even heen te gaan :) Pijn aan litteken hoeft niet he, daar kan je wat aan doen. Ik heb heel lang pijn gehad aan litteken en nu eigenlijk niet meer. Behalve als ik fiets, dus dat doe ik niet meer :P
  maandag 24 september 2012 @ 17:46:03 #291
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117198894
He wat is er lekker doorgekletst O+ ;)

Ik ga echt een fysiotherapeut bellen morgen.... krijg op steeds meer momenten vette last van mn stuitje, wat doortrekt naar mn onderrug, bil, en bovenbeen :X

Verder gaat t lekker hier. Nog steeds wel misselijk de hele dag, maar ik geniet zo van het idee dat er iets groeit in mn buik, en dat die buik ook al een beetje bol begint te worden O+ Heb vandaag gezongen bij de uitreiking van een eredoctoraat aan Desmond Tutu, en ik stond helemaal in mezelf te glunderen dat ik daar tussen stond met kind in mn buik O+ :')
pi_117198903
Hier zeiden ze ook dat je veel 50-56 zou krijgen maar wilde het gewoon zelf in huis hebben. en inderdaad maar goed ook want ook hier voornamelijk 62-68 gekregen.
pi_117199064
LB komt dat op tv? :P
  maandag 24 september 2012 @ 17:52:15 #294
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117199130
en degene die je daar dan het meest ziet stralen is dan lb :D
W
Z
E
  maandag 24 september 2012 @ 17:53:43 #295
95408 Incantrix
pi_117199182
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:45 schreef Solagratia het volgende:

[..]

Volgens mijn bbfysio helpt het sowieso tegen pijn aan het litteken (omdat je het soepel houdt) en met de bevalling minder kans op scheuren volgens mij. Ben je wel eens bij een bbfysio geweest? Vooral als je ook urine verliest is het heel goed om er even heen te gaan :) Pijn aan litteken hoeft niet he, daar kan je wat aan doen. Ik heb heel lang pijn gehad aan litteken en nu eigenlijk niet meer. Behalve als ik fiets, dus dat doe ik niet meer :P
Vlak na mijn bevalling wel gehad, idd vanwege blijvende lekkages, maar daar hebben we het nooit over gehad. De pijn in het litteken is bij mij ook helemaal weggegaan, tot kort geleden dus. Fietsen en zulks kan ik ook gewoon nog, dus tja :P Maar ik zal het eens proberen, thnx :)
3!
  maandag 24 september 2012 @ 17:59:55 #296
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117199401
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:50 schreef Fieder het volgende:
LB komt dat op tv? :P
Geen idee eigenlijk!

De universiteit heeft het live gestreamd vandaag, en ik verwacht dat er in elk geval op de regionale zender wel een item over zal zijn, maar of de landelijke tv dit ook uitzendt...?

Meestal wordt sowieso het muziekdeel eruit geknipt :')
pi_117199439
LadyBlack ook al last van je bekken. Auw.... Ik kon vanmiddag ook echt geen houding meer vinden om te zitten rug deed echt pijn.

Trouwens, vandaag ook mijlpaal. 16 weken en dus klaar met mvm plassen! *O*

Tico, geen idee of dat van die zitjes zijn die je er achter klikt. Heb me er ook nog niet echt in verdiept. Zal mijn contactpersoon bij bugaboo eens vragen ;)
  maandag 24 september 2012 @ 18:02:58 #298
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117199520
quote:
17s.gif Op maandag 24 september 2012 18:00 schreef Kyara het volgende:
LadyBlack ook al last van je bekken. Auw.... Ik kon vanmiddag ook echt geen houding meer vinden om te zitten rug deed echt pijn.
Ja, het lijkt me wel dat het mijn bekken is... ken deze pijn nog niet, terwijl ik best eens last van mn rug heb.

Loop jij al bij een fysio? Wel gauw doen anders!!
pi_117199603
Nog niet, wil het woensdag bij de gyn aankaarten. Maar hoef geloof ik geen verwijzing meer toch? Ja, denk dat het wel goed is. Nu valt er misschien nog wat te voorkomen met houding en oefeningen enzo. Het zal straks toch wel zwaar worden....
  maandag 24 september 2012 @ 18:06:16 #300
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117199672
Ja precies, als ik jou was nam ik nu alle voorzorgsmaatregelen.
  maandag 24 september 2012 @ 18:06:32 #301
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117199680
Ennnn alweer tijd voor een nieuw topic :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')