abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117130139
Een paar dagen geleden heb ik een bod gedaan op een huis. Ik heb me laten adviseren door een aankoopmakelaar. Die vond dat ik flink onder de prijs moest zitten, o.a. omdat het al meer dan een jaar te koop staat. Huis staat voor 239.000 op de markt. Ik heb 210.000 geboden na overleg met makelaar. Ik had zelf eigenlijk zelfs iets meer in gedachten maar vertrouwde op zijn deskundigheid.

Dit bod is afgewezen, zonder tegenbod dus. Heeft het nog zin om nu misschien 217.000 te bieden, want heb nog wel interesse. Kijken of ik dan een ingang heb om te onderhandelen. Of word je nu niet meer serieus genomen?
pi_117130194
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 21:57 schreef TanteTruus het volgende:
Een paar dagen geleden heb ik een bod gedaan op een huis. Ik heb me laten adviseren door een aankoopmakelaar. Die vond dat ik flink onder de prijs moest zitten, o.a. omdat het al meer dan een jaar te koop staat. Huis staat voor 239.000 op de markt. Ik heb 210.000 geboden na overleg met makelaar. Ik had zelf eigenlijk zelfs iets meer in gedachten maar vertrouwde op zijn deskundigheid.

Dit bod is afgewezen, zonder tegenbod dus. Heeft het nog zin om nu misschien 217.000 te bieden, want heb nog wel interesse. Kijken of ik dan een ingang heb om te onderhandelen. Of word je nu niet meer serieus genomen?
Neem contact op en vraag waarom je bod is afgewezen. Ze zullen waarschijnlijk aangeven dat ze het laag vonden waarop jij aangeeft dat ze een tegenbod mogen doen.
pi_117130208
Nee heb je, ja kan je krijgen
pi_117130267
Daar zou ik niet op reageren. Het is nu niet zo dat ze als broodjes over de toonbank vliegen. Gewoon rustig afwachten.
pi_117130522
Tuurlijk word je wel serieus genomen. Je kunt ze even laten bezinnen en kijken of ze bij je terugkomen, maar je kunt ook een nieuw bod uitbrengen. Overleg met je makelaar, die heb je ingeschakeld, ga je betalen, dus gebruik hem/haar!
pi_117130558
Dit soort dingen worden altijd hard to get gespeeld. Hij met langste geduld wint.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_117130661
Ik zou je wel aanraden om ook naar andere huizen te blijven kijken. Als je alleen bij dit huis blijft ga je waarschijnlijk de hoofdprijs betalen.
pi_117131036
Ik denk erover om gewoon nog één schappelijk bod te doen om tot onderhandeling te komen, als ze daar ook niet op ingaan, dan laat ik het gaan.
  zaterdag 22 september 2012 @ 22:38:53 #9
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_117131639
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 22:21 schreef TanteTruus het volgende:
Ik denk erover om gewoon nog één schappelijk bod te doen om tot onderhandeling te komen, als ze daar ook niet op ingaan, dan laat ik het gaan.
ik zou eerst eens vragen naar een tegenbod
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_117131924
En daarom moet je dus geen aankoopmakelaar nemen. Anders had je de touwtjes zelf in handen, had je vragen kunnen stellen aan de verkoopmakelaar, etc.

¤ 210.000 Voor een huis met vraagprijs ¤ 237.000 is niet bizar laag ofzo. Wel is het zo dat degene met het meeste geduld vaak wint. Dus als je geen haast heb, bel over 4 weken die verkoopmakelaar nog eens, en geef aan dat je bod van ¤ 210.000 nog steeds staat.
  zaterdag 22 september 2012 @ 23:46:09 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117134397
Je kunt met verkopers te maken hebben die hun huis meer waard vinden dan wat in deze omstandigheden redelijk is. Vandaar dat je aankoopmakelaar met dit bod wilde beginnen misschien.

Maar je verspeelt je kansen geenszins omdat je bod niet geaccepteerd is. Je aankoopmakelaar weet wat een reëel bod is, en aan jou de keus of je het er voor over hebt om daarboven te gaan, en hoeveel.
pi_117137145
Ik zou eens kijken hoe hoog de hypotheek op het huis is. Dat zou weleens wat handige kennis zijn :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zondag 23 september 2012 @ 02:35:51 #13
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117138780
Ik vind het ronduit vreemd dat er niet gereageerd wordt op een bod. Zo moeilijk is het toch niet om te zeggen dat het bod te laag is en dat er op dit moment niet verkocht wordt voor een bod daar in de buurt?

Een bieder moet je altijd serieus nemen. Die bieder is een potentieel geinteresseerde en dat is nog altijd beter dan geen bieder.
Ook hoi !
  zondag 23 september 2012 @ 06:51:24 #14
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_117140047
Dit heb ik ook een keer gehad. Het antwoord was: we gaan geen tegenbod doen, maar we nodigen je uit om een nieuw bod te doen. Gek dat ze dat niet deden. Maar goed, maakt niet uit, business as usual.

Ik heb toen geen nieuw tegenbod gedaan. We lagen financieel gewoon te ver uit elkaar. Als jij besluit dat je het toch wil hebben, nieuw bod doen. Als je geen haast hebt, gewoon een paar weken laten liggen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_117141177
quote:
14s.gif Op zondag 23 september 2012 01:04 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zou eens kijken hoe hoog de hypotheek op het huis is. Dat zou weleens wat handige kennis zijn :)
Maar staat zo stom om die mensen te bellen en te vragen wat de hypotheek is. Ik denk dat ze ef geen antwoord op zullen geven.
  zondag 23 september 2012 @ 10:41:16 #16
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_117141363
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:29 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Maar staat zo stom om die mensen te bellen en te vragen wat de hypotheek is. Ik denk dat ze ef geen antwoord op zullen geven.
Gelukkig biedt het Kadaster uitkomst. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_117141430
quote:
Tja, hoe denk je daar achter te komen? Denk je dat de verkopers dat zo maar vrij en correct opgeven? Ze kunnen ¤50.000 schuld opgeven, met als doel aan te geven dat ze geen enkel financieel belang bij snelle verkoop hebben.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zondag 23 september 2012 @ 10:48:54 #18
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117141498
quote:
17s.gif Op zondag 23 september 2012 10:45 schreef blomke het volgende:

[..]

Tja, hoe denk je daar achter te komen? Denk je dat de verkopers dat zo maar vrij en correct opgeven? Ze kunnen ¤50.000 schuld opgeven, met als doel aan te geven dat ze geen enkel financieel belang bij snelle verkoop hebben.
Je huis staat ingeschreven bij het Kadaster incl. de waarde van de hypotheek die erop rust. Als je een echte makelaar hebt, kan hij dat opvragen.

Om antwoord op TS zijn vraag te geven; doe gewoon dat bod als je je daar goed bij voelt. Wat kan jou het nou rukken wat de huidige bewoners vinden/denken?
pi_117141539
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:48 schreef jitzzzze het volgende:
Je huis staat ingeschreven bij het Kadaster incl. de waarde van de hypotheek die erop rust. Als je een echte makelaar hebt, kan hij dat opvragen.
:') Wel eens gehoord van "een hogere inschrijving van de hypotheekschuld"? Wel eens gehoord van "hypotheekschuld aflossen"?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zondag 23 september 2012 @ 10:53:09 #20
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117141586
quote:
99s.gif Op zondag 23 september 2012 10:51 schreef blomke het volgende:

[..]

:') Wel eens gehoord van "een hogere inschrijving van de hypotheekschuld"? Wel eens gehoord van "hypotheekschuld aflossen"?
Natuurlijk, en dat zijn nou net gegevens die het kadaster niet bijhoudt. Die houd alleen de ingeschreven waarde bij. Dus heb je er eigenlijk geen reet aan om het op te vragen.
pi_117141644
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:53 schreef jitzzzze het volgende:
Natuurlijk, en dat zijn nou net gegevens die het kadaster niet bijhoudt. Die houd alleen de ingeschreven waarde bij. Dus heb je er eigenlijk geen reet aan om het op te vragen.
Dat bedoel ik. En de verkopers/makelaar zouden wel gek zijn de correcte waarde te geven; hooguit word je het riet met een kluitje ingestuurd.
  zondag 23 september 2012 @ 11:57:24 #22
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_117142974
Het is onmogelijk te bepalen wat de gedachtengang van de verkoper is, want dat is in elke situatie anders.

Wel is het op dit moment een kopersmarkt. Waardoor je als koper keihard onder de vraagprijs gaan zitten, niet iedereen zal uiteraard toehappen omdat ze bijvoorbeeld niet direct hoeven te verkopen en nog wel even kunnen afwachten.

Echter, zodra bijvoorbeeld mensen een nieuw huis hebben en dus een dubbele hypotheek, of in echtscheiding liggen die willen maar wat graag verkopen. Belangrijk is om vooral te bekijken waarom het huis in de verkoop staat.

De aankoopmakelaar is verstandig door een laag bod te adviseren, het heeft geen zin direct hoog in te zetten in de huidige tijd. Een tegenbod kan altijd, wellicht dat je navraagt waarom het bod is afgewezen, maar dat is niet noodzakelijk. Wel zal bij een tegenbod zonder informatie opvraag bij de verkoper direct de indruk worden gewekt dat je intresse hebt, in dat geval zal deze niet toehappen op het nieuwe bod.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 23 september 2012 @ 12:14:17 #23
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117143447
Zoals al is aangegeven door anderen: opvragen wat er nog aan hypotheek op het huis zit heeft geen enkele zin. Die hypotheek kan volledig zijn afgelost! En aan de verkopend makelaar vragen of de verkopers wellicht in scheiding liggen lijkt me ook niet zo heel erg handig...
Het komt er mijns inziens meer op neer dat je voor jezelf als koper moet bepalen wat *jij* vindt dat dat huis waard is. Accepteert de verkoper je bod niet? Prima, we zoeken vrolijk verder - en wellicht bellen we die verkoper over een paar maandjes nog eens op met hetzelfde bod... ;)

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 02:35 schreef Inlognaam het volgende:
Ik vind het ronduit vreemd dat er niet gereageerd wordt op een bod. Zo moeilijk is het toch niet om te zeggen dat het bod te laag is en dat er op dit moment niet verkocht wordt voor een bod daar in de buurt?

Een bieder moet je altijd serieus nemen. Die bieder is een potentieel geinteresseerde en dat is nog altijd beter dan geen bieder.
Helemaal mee eens.
Het bod van TS lijkt me in deze kopersmarkt zeer reeel. Het is absoluut geen 'onzinbod'.
Ik denk dat we hier te maken hebben met verkopers die de waarde van hun huis gewoonweg te hoog inschatten in deze markt. Daar stikt het nog van.

TS, zeker NIET nog spontaan zelf met een hoger bod komen, dan geef je slechts de indruk aan de verkopers dat 'er nog meer in de kan zit'. Gewoon geduld hebben!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117144626
Poot stijf houden.
pi_117144999
quote:
17s.gif Op zondag 23 september 2012 10:45 schreef blomke het volgende:

[..]

De kans is vrij groot dat het gewoon bij het Kadaster staat en de combinatie van datum van inschrijving en de koopsom kunnen je wel degelijk genoeg informatie geven. Niet geschoten is sowieso mis.
pi_117145066
quote:
99s.gif Op zondag 23 september 2012 10:51 schreef blomke het volgende:
pi_117145113
quote:
17s.gif Op zondag 23 september 2012 12:59 schreef blomke het volgende:

[..]

quote:
Niet geschoten is altijd mis
pi_117145226
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 12:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:

Ik denk dat we hier te maken hebben met verkopers die de waarde van hun huis gewoonweg te hoog inschatten in deze markt. Daar stikt het nog van.

Knap van jou dat je dat uit een post al kan opmaken. Misschien liggen ze in scheiding en hebben ze het huis al relatief goedkoop op de markt gezet.
  zondag 23 september 2012 @ 13:14:55 #29
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117145741
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:03 schreef jroz het volgende:

[..]

Knap van jou dat je dat uit een post al kan opmaken. Misschien liggen ze in scheiding en hebben ze het huis al relatief goedkoop op de markt gezet.
Het lijkt me niet dat de aankoopmakelaar dan een bod adviseert wat alsnog ¤ 29.000,= onder de vraagprijs ligt.
pi_117145878
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het lijkt me niet dat de aankoopmakelaar dan een bod adviseert wat alsnog ¤ 29.000,= onder de vraagprijs ligt.
Geen idee. Maar aan de hand van één post deze conclusie... Dat is iets te voorbarig. Als TS meer info kan geven over hetgeen waar het bod van 210 op is gebaseerd zouden we al een stuk meer kunnen zeggen.

Er zijn ook genoeg aankoopmakelaars die maar wat aanklooien en te lui zijn om zelfs maar even het kadaster te checken. Ik zal dan ook zelf nooit een aankoopmakelaar nemen.
  zondag 23 september 2012 @ 13:18:33 #31
323439 HetKlusKonijn
pi_117145917
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:03 schreef jroz het volgende:

[..]

En waarom zou die aankoopmakelaar dan aanraden om een lager bod te doen?
Het is een vaststaand FEIT dat heel veel verkopers op dit moment hun huis te hoog inschatten qua waarde. Ik kan er ook niks aan doen hoor...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_117146027
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:18 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

En waarom zou die aankoopmakelaar dan aanraden om een lager bod te doen?
Het is een vaststaand FEIT dat heel veel verkopers op dit moment hun huis te hoog inschatten qua waarde. Ik kan er ook niks aan doen hoor...
Geen idee. Ik ken die aankoopmakelaar niet.

Jou feit klopt. Maar wat ook een FEIT is, is dat er nu heel veel kopers denken dat ELK huis te hoog geprijsd is. Daarnaast verwachten deze kopers dat ze elk huis kunnen kopen voor 30% onder de vraagprijs, onder het mom van 'het is toch een kopersmarkt?'.
pi_117147164
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:41 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Gelukkig biedt het Kadaster uitkomst. :)
Mijn huis staat voor 500.000 ingeschreven :')
En om je uit de droom te helpen, de waarde is hooguit de helft.
pi_117148158
Teveel informatie wil hier niet geven. Behalve dat de verkopers geen haast hebben ... kinderen het huis uit en willen t.z.t. weer kleiner wonen.
Op basis van kadastergegevens en vergelijkbare huizen die in de buurt verkocht zijn, en ook op basis van wat de kopers 15 jaar geleden voor het huis betaald hebben ... op basis van die informatie is het bod tot stand gekomen.
pi_117148463
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 14:09 schreef TanteTruus het volgende:
Teveel informatie wil hier niet geven. Behalve dat de verkopers geen haast hebben ... kinderen het huis uit en willen t.z.t. weer kleiner wonen.
Op basis van ......... en ook op basis van wat de kopers 15 jaar geleden voor het huis betaald hebben ...
ik vindt dit (persoonlijk!) zo'n onzin argument. Wat zij ervoor betaald hebben zegt helemaal niets over de huidige waarde. Zeker als dit al zo'n 15 jr geleden was.
de wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar door consistente vasthoudende minderheden…
(Roos Vonk)
pi_117148704
Euhh je laat een groot deel van de argumentatie weg. Zal het dan nog iets specifieker zeggen: het huis naast hun, identieke huis is vorig jaar voor 223.000 verkocht.
pi_117148913
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 14:20 schreef TanteTruus het volgende:
Euhh je laat een groot deel van de argumentatie weg. Zal het dan nog iets specifieker zeggen: het huis naast hun, identieke huis is vorig jaar voor 223.000 verkocht.
Ik liet idd een deel weg, omdat ik me die argumenten wél kan voorstellen O-)
de wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar door consistente vasthoudende minderheden…
(Roos Vonk)
pi_117149000
quote:
lijkt me een heel mooi bod eigenlijk, Jammer dat ze niet met je willen onderhandelen, je bod komt misschien te vroeg voor hen (net pas besloten kleiner te gaan wonen, misschien hopen ze dat de markt snel weer aantrekt etc.,)
(Roos Vonk)
pi_117149054
itt al dat gezeur over het uit de kant van de verkoper bekijken; fuck them, je biedt wat jij het waard vindt, gaan ze er niet op in dan is het hun verlies. komende jaren gaat het enkel omlaag. kijk naar je eigen mogelijkheden en hoe graag je het huis wilt, wat hun hypotheek is zou jou een rotzorg moeten zijn.
pi_117150212
quote:
Identiek huis... Van de buitenkant. Hoe zit het met de binnenkant? Misschien dat bij dat andere huis een afschuwelijke keuken en badkamer is van 20 jaar oud, en bij die van jullie niet. Misschien dat jullie huis net groot onderhoud heeft gehad, en die ander niet. Identieke huizen aan de buitenkant zegt nog vrij weinig over de prijs.
pi_117150610
Ja uiteraard, dat snap ik zo ook wel. Het zijn huizen van 15 jaar oud. Aan het huis waar ik op geboden heb, is sindsdien niets meer aan gedaan. Maar ziet er netjes uit. Hoeft voor mij niet veel aangedaan worden. Het huis er naast, was intussen al eens van eigenaar gewisseld en had in 2004 nog een keer een opknapbeurt, nieuwe keuken en badkamer gehad.
pi_117152015
Zeg gewoon dat je ook een bod op een ander huis wil gaan doen maar nog even ( een dag) wil wachten op een reactie op je eerste bod
pies on joe toe
pi_117152920
Als ze niet willen verkopen laat je ze gewoon bengelen en ga je gewoon verder kijken wat daar te koop is.

Is er nog een bepaalde reden waarom je dit huis zou willen hebben?
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_117154324
@Geevee, ik kijk zeker verder en heb ook nog twee ander huizen die me op zich wel leuk lijken, maar dit huis springt er qua locatie, oppervlakte, indeling van de ruimtes er wel met kop en schouders boven uit. En gewoon een heel goed gevoel ... Maar goed, moet wel met mijn verstand handelen.
pi_117154498
Zelden zo snel een topic de goede kant op zien gaan met die laatste 3 reacties. Ik geloof niet dat ik nog veel bij te dragen of aan te vullen heb :W .
  zondag 23 september 2012 @ 16:42:16 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117155647
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 02:35 schreef Inlognaam het volgende:

Het bod is afgewezen, dat is dus zeggen dat er niet gereageerd wordt op een bod in die prijsklasse, het betekent niet automatisch dat je een tegenbod moet doen, want daarmee geef je aan dat je de onderhandelingen aangaat, en met het standaard onderhandelingssysteem betekent dat in feite dat je er vrijwel mee akkoord gaat dat je op ¤ 224.500 gaat uitkomen, en dat zal ze wel te weinig zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117157385
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:17 schreef TanteTruus het volgende:
@Geevee, ik kijk zeker verder en heb ook nog twee ander huizen die me op zich wel leuk lijken, maar dit huis springt er qua locatie, oppervlakte, indeling van de ruimtes er wel met kop en schouders boven uit. En gewoon een heel goed gevoel ... Maar goed, moet wel met mijn verstand handelen.
je weet je gevoel aardig rationeel te omschrijven. beslissingen nemen op gevoel is zeker niet perse verkeerd ofzo.
pi_117157675
quote:
Dat was vorig jaar. Wat was de gemiddelde prijsdaling het afgelopen jaar ook alweer, 8% of zo iets meen ik?

Ik zou ze lekker in hun sop gaar laten koken. Buitenkansjes en droomhuizen genoeg op het moment. Als je bod nu onbeschoft laag was geweest..
pi_117158425
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:22 schreef CafeRoker het volgende:
Dat was vorig jaar. Wat was de gemiddelde prijsdaling het afgelopen jaar ook alweer, 8% of zo iets meen ik?

Ik zou ze lekker in hun sop gaar laten koken. Buitenkansjes en droomhuizen genoeg op het moment. Als je bod nu onbeschoft laag was geweest..
Och... Als ik mijn huis verkoop, heb ik daar een prijs voor in gedachten. Take it or leave it.

De verkoper kennelijk ook, aangezien ze niet met een tegenbod komen. Dan kun je natuurlijk nadat ik heb laten blijken dat ik je bod niet echt serieus te nemen, topics openen op Fok!, en naar de users gaan luisteren met hun onderbuik gevoelens, feit blijft dan dat ik je bod kennelijk niet serieus neem.

Aanvaard dat je met dat bod er niet gaat komen, en zoek wat anders, of doe een bod die wat meer in de richting van de vraagprijs komt. Scheelt beide partijen een hoop tijd.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_117158572
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Och... Als ik mijn huis verkoop, heb ik daar een prijs voor in gedachten. Take it or leave it.

De verkoper kennelijk ook, aangezien ze niet met een tegenbod komen. Dan kun je natuurlijk nadat ik heb laten blijken dat ik je bod niet echt serieus te nemen, topics openen op Fok!, en naar de users gaan luisteren met hun onderbuik gevoelens, feit blijft dan dat ik je bod kennelijk niet serieus neem.

Aanvaard dat je met dat bod er niet gaat komen, en zoek wat anders, of doe een bod die wat meer in de richting van de vraagprijs komt. Scheelt beide partijen een hoop tijd.
ach zolang er mensen de luxe hebben geen haast te hebben kunnen ze zich zo opstellen. het risico dat je over een jaar alsnog moet bijdraaien met je vraagprijs omdat de prijzen alom gedaald zijn is alleen wel erg groot. en mensen zijn stom maar na een tijdje begrijpen ze toch wel dat het voorlopig niet omhoog gaat en beter eieren voor hun geld kiezen.
pi_117158729
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ach zolang er mensen de luxe hebben geen haast te hebben kunnen ze zich zo opstellen.
Dat doen ze dus kennelijk ook.

quote:
het risico dat je over een jaar alsnog moet bijdraaien met je vraagprijs omdat de prijzen alom gedaald zijn is alleen wel erg groot. en mensen zijn stom maar na een tijdje begrijpen ze toch wel dat het voorlopig niet omhoog gaat en beter eieren voor hun geld kiezen.
Dan is het wellicht een goed idee om over een jaar nogmaals een bod uit te brengen. Nu blijven doorzagen is een verspilling van de tijd van beide partijen.
pi_117158868
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat doen ze dus kennelijk ook.

[..]

Dan is het wellicht een goed idee om over een jaar nogmaals een bod uit te brengen. Nu blijven doorzagen is een verspilling van de tijd van beide partijen.
je hebt weinig ervaring met in- en verkoop?
pi_117158974
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je hebt weinig ervaring met in- en verkoop?
:')
pi_117161720
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nou, dat zeg ik toch in zekere zin ook? Dat is de andere kant van het verhaal.

Maar uit het verhaal van TS maak ik op dat er niet eens een reactie gekomen is. Tja. Dan ben je imho als verkoper een lompe hork.
pi_117161878
Er is toch van de verkoperskant een reactie, in de vorm van afwijzing, gekomen ??
pi_117161887
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 18:54 schreef CafeRoker het volgende:
Maar uit het verhaal van TS maak ik op dat er niet eens een reactie gekomen is. Tja. Dan ben je imho als verkoper een lompe hork.
Kan, maar ik maak eruit op dat het bod afgewezen is, maar er geen tegenbod gekomen is? :?
  zondag 23 september 2012 @ 18:59:50 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117161923
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 18:54 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Nou, dat zeg ik toch in zekere zin ook? Dat is de andere kant van het verhaal.

In de OP staat gewoon dat het bod is afgewezen, de verkoper heeft alleen geen tegenbod gedaan.

Dat is iets anders dan niet reageren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117162183
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2012 18:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

In de OP staat gewoon dat het bod is afgewezen, de verkoper heeft alleen geen tegenbod gedaan.

Dat is iets anders dan niet reageren.
Dat zag ik, maar aangezien hij gist naar het waarom klinkt het als een niet onderbouwde 'njet'. Iets van uitleg of toelichting vind ik op z'n plaats. Maar dat soort dingen zijn helemaal persoonlijk.
  zondag 23 september 2012 @ 19:09:11 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117162312
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:06 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat zag ik, maar aangezien hij gist naar het waarom klinkt het als een niet onderbouwde 'njet'. Iets van uitleg of toelichting vind ik op z'n plaats. Maar dat soort dingen zijn helemaal persoonlijk.
Niet geaccepteerd en geen tegenbod betekent gewoon dat je bod niet hoog genoeg was om de onderhandelingen te beginnen, niet dat je het niet lief genoeg vroeg.
Ik zou niet weten wat je daar verder nog voor onderbouwing voor zou moeten geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 23 september 2012 @ 19:14:59 #60
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117162595
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2012 19:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet geaccepteerd en geen tegenbod betekent gewoon dat je bod niet hoog genoeg was om de onderhandelingen te beginnen, niet dat je het niet lief genoeg vroeg.
Ik zou niet weten wat je daar verder nog voor onderbouwing voor zou moeten geven.
Dat vind ik zoiets raars. De term 'om de onderhandelingen te beginnen'...

Komt bij mij over als dat iemand zegt: Hallo! en dat degene tegen wie ie dat zegt zo'n grote autist is dat ie helemaal van slag is en niets terug durft te zeggen.

Waarom meld die koper niet; "Sorry, ik vind het bod te laag. Wij gaan er niet uitkomen want ik ga niet zakken."

Voor hetzelfde geld wil TS de volle mep ook betalen... nu haakt ie af als koper.
Ook hoi !
pi_117162731
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:06 schreef CafeRoker het volgende:
Waarom zou ik jou moeten uitleggen waarom ik je bod afwijs? Als je een auto wilt kopen die wordt aangeboden voor 11.000,- en er wordt 9900,- geboden, moet je dan als verkoper daar nog meer aandacht aan besteden behalve 'sorry, maar 9900,- wordt hem niet'

Hoe kom jij erbij dat je meent recht te hebben op een uitgebreidere uitleg?
pi_117162761
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2012 19:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat het uiteindelijke doel van beiden is dat huis te kopen/verkopen. "Laten we er samen uit zien te komen". Mocht dat huis al achterlijk goedkoop te koop staan is dat niet van toepassing, maar gelet op de prijs van dat van de buren doe ik voorzichtig de aanname dat dat niet zo is.
pi_117162841
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:19 schreef CafeRoker het volgende:
Omdat het uiteindelijke doel van beiden is dat huis te kopen/verkopen.
Het doel van de verkoper is te verkopen ja....

quote:
"Laten we er samen uit zien te komen".
Ehmmmmmm..... Nee?

Waarom samen? Mijn woning gaat weg tegen de prijs die IK in gedachten heb. En anders niet. (!)
pi_117162864
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Waarom zou ik jou moeten uitleggen waarom ik je bod afwijs? Als je een auto wilt kopen die wordt aangeboden voor 11.000,- en er wordt 9900,- geboden, moet je dan als verkoper daar nog meer aandacht aan besteden behalve 'sorry, maar 9900,- wordt hem niet'

Ja, je hebt gelijk. Je kunt natuurlijk ook gewoon je poot stijfhouden, vingers in je oren doen en wachten tot iemand de vraagprijs biedt.
pi_117162934
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ehmmmmmm..... Nee?

Waarom samen? Mijn woning gaat weg tegen de prijs die IK in gedachten heb. En anders niet. (!)
Ja, prima toch? Als koper mag je dan van me in je sop gaar koken en vind ik je opstelling daarnaast niet geweldig. Maar dat laatste hoef je je vanzelfsprekend niet aan te trekken, maar aangezien je op m'n reacties ingaat doe je dat toch.

Maar elk dat geval: eind goed, al goed toch? :)
pi_117163371
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:21 schreef CafeRoker het volgende:
Ja, je hebt gelijk. Je kunt natuurlijk ook gewoon je poot stijfhouden, vingers in je oren doen en wachten tot iemand de vraagprijs biedt.
Nee. Ik kan ook op termijn de prijs verlagen. Dat staat me geheel vrij. Verhogen van de prijs ook. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik jou ook maar enige tekst en uitleg schuldig ben waarom ik je bod afwijs. Lijkt me logisch.
  zondag 23 september 2012 @ 19:36:32 #67
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117163613
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Recht hebben gaat wat ver, maar het is wel een kwestie van fatsoen vind ik. Al vind ik dat 'die 9900 euro wordt 'm niet' wel al wat meer impliceert dan enkel 'nee'.
Ook hoi !
pi_117163785
In deze markt ben je gewoon suf als aanbiedende makelaar om de huidige eigenaar niet wat subtieler te laten reageren. Nou zit er een hoop rotzooi in de makelaarswereld, en ook zij moeten leren omgaan met de gewijzigde markt, maar inmiddels mag het de meesten wel duidelijk zijn lijkt me.
pi_117163807
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:36 schreef Inlognaam het volgende:
Recht hebben gaat wat ver, maar het is wel een kwestie van fatsoen vind ik. Al vind ik dat 'die 9900 euro wordt 'm niet' wel al wat meer impliceert dan enkel 'nee'.
Mag jij vinden. Maar ik heb 'iets' wat ik voor een bepaalde prijs 'kwijt' wil.

En zolang jij die prijs niet betaald, heb je niets te vertellen.
pi_117163908
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Forever met je huidige huisje. Veel plezier ermee.
pi_117164085
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Forever met je huidige huisje. Veel plezier ermee.
Dank je. Maar mijn huis staat sowieso niet te koop.Mocht je het 3-dubbele van de WOZ bieden stuur me dan een pm. Voor die tijd heeft reageren op mijn huis geen nut.
pi_117164101
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dank je. Maar mijn huis staat sowieso niet te koop.Mocht je het 3-dubbele van de WOZ bieden stuur me dan een pm. Voor die tijd heeft reageren op mijn huis geen nut.
pics van je huis. wie weet! :D
pi_117164134
Even terug naar het topic en de vragensteller: misschien is de verkoper&makelaar, al in onderhandeling met een andere partij getreden en willen ze eerst dat traject "afmaken" hetzij met een verkoop, hetzij met een "wordt niks met elkaar". Over 'n week nemen ze misschien contact op met zoiets van...we hebben er nog eens over nagedacht en willen wel 3000 zakken.
pi_117164137
ow ja, en de meeste mensen die hun huis te koop zetten willen het wel verkopen, en dat op redelijke termijn.
pi_117164282
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ow ja, en de meeste mensen die hun huis te koop zetten willen het wel verkopen, en dat op redelijke termijn.
Yup. Die mensen doen dan ook meestal een redelijk tegenbod... Dan kun je verder onderhandelen.

Ow, wacht... 8)7
  zondag 23 september 2012 @ 19:51:45 #76
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117164361
quote:

[..]

Jij bent dus zo'n botte hork zonder fatsoen.

Ik mag hopen dat als jij ooit je huis te koop zet, dat je dan ook heel groot erbij zet: VASTE PRIJS.
Ook hoi !
pi_117164376
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Yup. Die mensen doen dan ook meestal een redelijk tegenbod... Dan kun je verder onderhandelen.

Ow, wacht... 8)7
1 incident uitroepen als regel. come on :Y)
pi_117164549
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:51 schreef Inlognaam het volgende:
Jij bent dus zo'n botte hork zonder fatsoen.
Nee, met realiteitsbesef. De botte horken zonder fatsoen bieden 30% onder de vraagprijs en verwachten nog een uitgebreide uitleg, met CV en openstaande hypotheekschuld ook. 8)7

quote:
Ik mag hopen dat als jij ooit je huis te koop zet, dat je dan ook heel groot erbij zet: VASTE PRIJS.
Nee hoor, ik leg er eerst 25% op en gun daarna een ander 30% korting. Ze zijn toch te achterlijk om een en ander terug te kunnen rekenen.
pi_117164624
quote:
17s.gif Op zondag 23 september 2012 19:47 schreef blomke het volgende:
Even terug naar het topic en de vragensteller: misschien is de verkoper&makelaar, al in onderhandeling met een andere partij getreden en willen ze eerst dat traject "afmaken" hetzij met een verkoop, hetzij met een "wordt niks met elkaar". Over 'n week nemen ze misschien contact op met zoiets van...we hebben er nog eens over nagedacht en willen wel 3000 zakken.
Lijkt me sterk, het staat al anderhalf jaar te koop ... en via een bekende die er vlakbij woont weet ik dat er maar weinig kijkers meer komen, in begin wel. Maar ik schijn de eerste weer te zijn geweest sinds drie maand.
pi_117164629
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, met realiteitsbesef. De botte horken zonder fatsoen bieden 30% onder de vraagprijs en verwachten nog een uitgebreide uitleg, met CV en openstaande hypotheekschuld ook. 8)7

[..]

Nee hoor, ik leg er eerst 25% op en gun daarna een ander 30% korting. Ze zijn toch te achterlijk om een en ander terug te kunnen rekenen.
de hele woningmarkt weet dat je niet krijgt wat je vraagt. kopers weten dit, verkopers. maar jij bent wel een heel speciaal lampje idd :Y)
pi_117164785
@Bijvlagenzinvol, neem je het allemaal niet een beetje te persoonlijk?! Je betrekt het wel heel erg op je zelf hoor.
pi_117164983
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:59 schreef TanteTruus het volgende:
@Bijvlagenzinvol, neem je het allemaal niet een beetje te persoonlijk?! Je betrekt het wel heel erg op je zelf hoor.
Welnee. Mijn huis staat niet in de verkoop en dat komt ie niet ook.

Zie het maar als educatie. :D
pi_117165037
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 20:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

of domme poep. wat het imo is. :Y)
pi_117165073
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 20:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
of domme poep. wat het imo is. :Y)
En dat is het verschil tussen jou en mij. Jij huurt.
  zondag 23 september 2012 @ 20:06:07 #85
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_117165110
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:47 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Mijn huis staat voor 500.000 ingeschreven :')
En om je uit de droom te helpen, de waarde is hooguit de helft.
Er zijn altijd uitzonderingen. :)
En dromen doe ik 's nachts en in ieder geval niet over de waarde van jouw huis. :P
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_117165114
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 20:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En dat is verschil tussen jou en mij. Jij huurt.
ja. jij hebt schuld, ik heb tegoed. maar daar gaat het nu ff niet over :)
  zondag 23 september 2012 @ 20:07:17 #87
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117165169
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

[..]

Dus eigenlijk heb jij 12.5% marge in je oorspronkelijke prijs :D
Ook hoi !
pi_117165180
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 20:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Mwoaahhh die heb ik van jou niet nodig hoor, ik ben ook de verkopende partij geweest. Ik had in mijn buurt ook zo'n koppig buurman. Terwijl ik een jaar geleden toch nog quite heb gespeeld, wilde hij persée winst hebben. Nu zit hij nog in zijn huis ... en heeft hij de prijs al twee keer verlaagd.
  zondag 23 september 2012 @ 20:10:40 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117165363
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:36 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

TS heeft een aankoopmakelaar, dus in feite heb je geen flauw idee wat de verkoper tegen zijn makelaar gezegd heeft en zijn makelaar tegen de aankoopmakelaar van TS, je weet alleen dat TS van haar aankoopmakelaar te horen heeft gekregen dat het niet geaccepteerd is en dat er geen tegenbod is.

De reactie van de verkoper kan van alles zijn geweest tussen; "Daar ga ik niet eens over nadenken" tot "Het is te laag om te denken dat we een mooie middenweg kunnen vinden".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117165368
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 20:07 schreef TanteTruus het volgende:

[..]

Mwoaahhh die heb ik van jou niet nodig hoor, ik ben ook de verkopende partij geweest. Ik had in mijn buurt ook zo'n koppig buurman. Terwijl ik een jaar geleden toch nog quite heb gespeeld, wilde hij persée winst hebben. Nu zit hij nog in zijn huis ... en heeft hij de prijs al twee keer verlaagd.
hij spreekt dan ook normaal gesproken zuiver uit fantasie opzicht.
pi_117165413
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 20:07 schreef TanteTruus het volgende:
Ja. Want jouw buurman en zijn woning zijn natuurlijk toonaangevend voor de rest van NL. Toch?

8)7 8)7 8)7
pi_117165459
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 20:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja. Want jouw buurman en zijn woning zijn natuurlijk toonaangevend voor de rest van NL. Toch?

8)7 8)7 8)7
zeker meer een realistische opzet dan jouw fantasie iig.
pi_117165622
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 20:07 schreef Inlognaam het volgende:
Dus eigenlijk heb jij 12.5% marge in je oorspronkelijke prijs :D
Yup. En jij trapt er ook in.

Koop hem dan met je 30% korting. (Op wat?)
  zondag 23 september 2012 @ 20:15:55 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117165708
Maar de huidige markt is grillig, hier in de wijk is binnen 6 weken een woning verkocht voor 1% onder de vraagprijs, en die vraagprijs lag behoorlijk boven het gemiddelde in de wijk.

Ligt de woning mooi? Nee, hij ligt op een van de minder mooie plekken in de wijk.
Zag het huis er picture perfect uit? Ja, je zou nog bang zijn iets te beschadigen tijdens de verhuizing.
Had je andere (goedkopere) goedkopere huizen voor het bedrag tussen het goedkope huis en het dure huis in die staat van perfectie kunnen brengen? Ja, zeker als je het zelf kunt, als je het moest laten doen dan was het op de grens.

Het zegt dus niet gek veel, het ene huis is zo weg, het andere huis staat een jaar te koop, en sommige huizen worden ineens gedumpt qua prijs omdat de verkopers al wat anders hebben en de dubbele lasten niet meer kunnen opbrengen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117166009
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 20:15 schreef Leandra het volgende:
Maar de huidige markt is grillig, hier in de wijk is binnen 6 weken een woning verkocht voor 1% onder de vraagprijs, en die vraagprijs lag behoorlijk boven het gemiddelde in de wijk.

Ligt de woning mooi? Nee, hij ligt op een van de minder mooie plekken in de wijk.
Zag het huis er picture perfect uit? Ja, je zou nog bang zijn iets te beschadigen tijdens de verhuizing.
Had je andere (goedkopere) goedkopere huizen voor het bedrag tussen het goedkope huis en het dure huis in die staat van perfectie kunnen brengen? Ja, zeker als je het zelf kunt, als je het moest laten doen dan was het op de grens.

Het zegt dus niet gek veel, het ene huis is zo weg, het andere huis staat een jaar te koop, en sommige huizen worden ineens gedumpt qua prijs omdat de verkopers al wat anders hebben en de dubbele lasten niet meer kunnen opbrengen.
Uiteraard.

Als er in 1 straat 3 dezelfde woningen te koop staan voor respectievelijk 190K, 210K en 230K, dan schreeuwen de fokkers vanaf hun zolderkamer dat je 30% minder moet bieden op die van 190K.

Dat terwijl die van 190K weleens in betere staat kan zijn dan die van 230K.

Maar ja, de beste stuurlui staan altijd aan wal zullen we maar zeggen. :o
pi_117166161
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 20:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk weer zo'n loser met huursubsidie
  zondag 23 september 2012 @ 20:22:44 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117166163
Degene die gedumpt werd qua prijs is ook voor die dumpprijs weggegaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117166507
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 20:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ghehehe.

De kift alleen al. (Meelijwekkend...)

Nee hoor knul, de waarde van mijn woning alleen is al genoeg om de hypotheek te kunnen dekken. Dan heb ik mijn spaardeel nog over. Sorry, je lult (weer) maar wat.
pi_117168376
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 20:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ghehehe.

De kift alleen al. (Meelijwekkend...)

Nee hoor knul, de waarde van mijn woning alleen is al genoeg om de hypotheek te kunnen dekken. Dan heb ik mijn spaardeel nog over. Sorry, je lult (weer) maar wat.
ja met die vraagprijs die jij in je hoofd hebt vast wel.
pi_117168458
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 20:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ja met die vraagprijs die jij in je hoofd hebt vast wel.
Laat je niet zo kennen a.u.b. en zoek gewoon een andere woning uit die wel voor 3 knaken weggaat. :W
pi_117168513
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 20:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Laat je niet zo kennen a.u.b. en zoek gewoon een andere woning uit die wel voor 3 knaken weggaat. :W
ik heb niet zo'n behoefte aan een baksteen aan mijn been. maar veel plezier met je in hoogtijdagen gekochte woning ^O^
pi_117168900
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 20:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik heb niet zo'n behoefte aan een baksteen aan mijn been. maar veel plezier met je in hoogtijdagen gekochte woning ^O^
Dat van die hoogtijdagen herken ik niet, maar het veel plezier wel. Thanks. ^O^
pi_117169062
Zullen we blijven proberen om TS nog verder weg te jagen of zullen we gewoon het off topic geneuzel en oud zeer laten voor wat het is?
pi_117169207
Weer even terug naar het topic:

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 21:57 schreef TanteTruus het volgende:
Huis staat voor 239.000 op de markt. Ik heb 210.000 geboden na overleg met makelaar. Ik had zelf eigenlijk zelfs iets meer in gedachten maar vertrouwde op zijn deskundigheid.
Op zich weten we niet hoe het huis ligt (locatie) en hoe de toestand verder is. Maar in die prijsklasse tot ¤250.000,- is wel redelijk wat omzet overgebleven, als ik hier in onze omgeving (Noordelijke rand v/d Randstad) kijk.

Best kans dat er wel reactie komt van verkoper, als je (TS) even geduld hebt.
pi_117169358
TS. Dit soort dingen moet je gewoon hard spelen. je zegt ok, jammer. Over 4-6 weken is het huis nog niet verkocht en bied je 200.000.
Whatever...
pi_117169436
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:10 schreef Spanky78 het volgende:
TS. Dit soort dingen moet je gewoon hard spelen. je zegt ok, jammer. Over 4-6 weken is het huis nog niet verkocht en bied je 200.000.
Yup. Dat zal indruk maken. 6 weken nadat ze 210.000 hebben afgewezen zonder tegenbod... :')
pi_117169552
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Yup. Dat indruk maken. 6 weken nadat ze 210.000 hebben afgewezen zonder tegenbod... :')
Tsja, als ze over 6 maanden het huis nog niet hebben verkocht zullen ze wel spijt hebben. Het is op dit moment een kopersmarkt. Ik zou het zeker zo doen. En als ze dan na wat maanden verder nog steeds niet hebben verkocht om te narren 190 bieden. (ik ben een lul, ik weet het)
Whatever...
pi_117169879
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:13 schreef Spanky78 het volgende:
Tsja, als ze over 6 maanden het huis nog niet hebben verkocht zullen ze wel spijt hebben.
Dat merken ze dus pas over 6 maanden. Niet als jij over 4 a 6 weken een in hun ogen ander belachelijk bod doet.

Dus OF je hebt geduld (en gokt op betere tijden)... OF je accepteerd dat je de woning niet krijgt.

Gelijk al eisen dat je woning voor weinig krijgt, sorry, eisen mag uiteraard...... Maar kap eens met dat geklaag als het niet lukt...
pi_117170146
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat merken ze dus pas over 6 maanden. Niet als jij over 4 a 6 weken een in hun ogen ander belachelijk bod doet.

Dus OF je hebt geduld (en gokt op betere tijden)... OF je accepteerd dat je de woning niet krijgt.

Gelijk al eisen dat je woning voor weinig krijgt, sorry, eisen mag uiteraard...... Maar kap eens met dat geklaag als het niet lukt...
Ik klaag niet, ik geef aan hoe ik het zou doen. En weet je, zoiets is me al eens gelukt ook.
Whatever...
pi_117170163
Dat zijn allemaal speculaties. Best kans dat het over een mand voor 220.000 wordt verkocht. Het is maar wat de gek ....
pi_117170169
Ik klaag helemaal niet, ik wil gewoon wat meningen horen, en die heb ik gekregen. Ik vind het helemaal prima dat de verkoper niet wil verkopen. Ik was gisteravond er al uit dat ik geen bod meer ga doen en nu mijn pijlen richt op een ander huis. Hij is een oprechte koper kwijt, ik was wel degelijk bereid om water bij de wijn te doen... dus ik zie het vooral als zijn verlies :)
pi_117170205
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:22 schreef Spanky78 het volgende:

Ik klaag niet, ik geef aan hoe ik het zou doen. En weet je, zoiets is me al eens gelukt ook.
Mij 2x. Het kan dus wel.
pi_117170252
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:22 schreef TanteTruus het volgende:
Ik klaag helemaal niet, ik wil gewoon wat meningen horen, en die heb ik gekregen. Ik vind het helemaal prima dat de verkoper niet wil verkopen. Ik was gisteravond er al uit dat ik geen bod meer ga doen en nu mijn pijlen richt op een ander huis. Hij is een oprechte koper kwijt, ik was wel degelijk bereid om water bij de wijn te doen... dus ik zie het vooral als zijn verlies :)
Slim. Hier krijgt huizenverkopendNederland nog een hele dobber aan.
pi_117170303
Trouwens heb ik een half jaar geleden in onderhandelingen gezeten met twee mensen. Die zijn uiteindelijk ook afgeketst. Beide hebben inderdaad ook na een tijd weer contact met mij gezocht. Echter werkt het bij mij net als in de liefde ... dan ben ik niet meer geinteresseerd.

Huizenjacht is net daten.
  zondag 23 september 2012 @ 21:26:39 #115
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117170380
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:25 schreef TanteTruus het volgende:
Trouwens heb ik een half jaar geleden in onderhandelingen gezeten met twee mensen. Die zijn uiteindelijk ook afgeketst. Beide hebben inderdaad ook na een tijd weer contact met mij gezocht. Echter werkt het bij mij net als in de liefde ... dan ben ik niet meer geinteresseerd.

Mwah, je had het ook uit kunnen melken toen... en een lager bod kunnen doen. Ze moesten er kennelijk toch vanaf als ze opnieuw contact zoeken. Maar als je geen liefde meer voelt voor het huis dan gaat het over.
Ook hoi !
pi_117170399
quote:

Nouja, ik zou het neit zo zien hoor. Alleen ik zou nooit meer hetzelfde bieden, steeds een tikkie lager. Als het huis tenminste aanstaat!
Whatever...
  zondag 23 september 2012 @ 21:28:01 #117
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_117170481
quote:

Wat hebben de verkopers met jouw (nieuwe) huis te maken? Jij kan je bod alsnog verlagen. Die mensen zijn niet interessant alleen het huis.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_117170492
@Spanky, bij wijze van spreken. Maar ik ga nadat het misgelopen is ook steeds meer nadenken over de minpunten en waarom het maar goed is dat het niets geworden is... beetje relativeren en dan kom ik op een punt dat ik er helemaal klaar mee ben ;)
pi_117170606
@Herkauwer zie mijn post hierboven :)
pi_117170723
Dat is toch een begin bod, dan kom je utieindelijk ergens in het midden uit. Het uiterste wat ik had willen bieden was 227500
  zondag 23 september 2012 @ 21:31:40 #121
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117170729
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:14 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Dat vind ik zoiets raars. De term 'om de onderhandelingen te beginnen'...

Komt bij mij over als dat iemand zegt: Hallo! en dat degene tegen wie ie dat zegt zo'n grote autist is dat ie helemaal van slag is en niets terug durft te zeggen.

Waarom meld die koper niet; "Sorry, ik vind het bod te laag. Wij gaan er niet uitkomen want ik ga niet zakken."

Voor hetzelfde geld wil TS de volle mep ook betalen... nu haakt ie af als koper.
Mee eens.

Staat het huis al niet een jaar te koop?

Komt op mij ook arrogant over, die verkoper.
  zondag 23 september 2012 @ 21:32:55 #122
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117170828
quote:

[..]

Asociaal dit.
pi_117170878
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:31 schreef TanteTruus het volgende:
Dat is toch een begin bod, dan kom je utieindelijk ergens in het midden uit. Het uiterste wat ik had willen bieden was 227500
Bullshit.

Ik durf te wedden dat als je dat nu biedt je het huis alsnog hebt.
  zondag 23 september 2012 @ 21:35:06 #124
323439 HetKlusKonijn
pi_117170974
quote:
Lijkt me een uitermate verstandige beslissing. ^O^
Gewoon verder kijken, en je weet maar nooit of dat huis over een paar maandjes nog steeds te koop staat en ze je bod dan wellicht wel accepteren. :Y
pi_117172316
10 jaar geleden kocht ik een huis, met een beginbod van 125, vraagprijs 145, toen zijn we op 139.000 uitgekomen + gordijnenrails, een kast, en nog wat.

Beide partijen proberen gewoon het beste eruit te slepen. Ik zet laag in, maar had wel een eindbedrag voor ogen. Punt.
pi_117172332
We weten niet eens over welk huis het gaat en waar het ligt. Waarom dan al die aanmatigende meningen? Bod is niet geaccepteerd, risico ligt bij de verkoper; best kans dat ie over 3 maanden spijt als Kojak haren op z'n hoofd had. Klaar. Weer wat geleerd.

Volgend huis bekijken, er staan er genoeg.
  zondag 23 september 2012 @ 21:56:17 #127
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117172399
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Yup. En dit waren er een paar.

Sorry, maar iemand die het 'asociaal' vind als een verkoper niet wil zakken naar de prijs die een koper kan/wil betalen is niet goed bij zijn/haar hoofd.

Wat is de volgende stap volgens jou? Dat je de Lidl binnenloopt, en zegt, ho ff: 0,29ct per fles cola????. Ik geef je 10ct. En dan vervolgens de Lidl de schuld geeft, dat ze het niet voor 10ct aan je willen verkopen???
Het gaat niet om de keuze van de verkoper. Het gaat erom dat het vreemd is dat een huis wat al anderhalf jaar te koop staat, na een bod zonder enig commentaar van de verkopend makelaar, wordt afgewezen.

TS geeft aan wel degelijk hoger te willen gaan, alleen nu verdwijnt het prettige gevoel over dat huis. Ja, ik zou hetzelfde hebben!

Conclusie: als de verkoper iets meer had gezegd dan 'nee' hadden ze misschien nog ver kunnen komen.

Dit móet toch te snappen zijn.
  zondag 23 september 2012 @ 22:01:47 #128
323439 HetKlusKonijn
pi_117172812
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het gaat niet om de keuze van de verkoper. Het gaat erom dat het vreemd is dat een huis wat al anderhalf jaar te koop staat, na een bod zonder enig commentaar van de verkopend makelaar, wordt afgewezen.

TS geeft aan wel degelijk hoger te willen gaan, alleen nu verdwijnt het prettige gevoel over dat huis. Ja, ik zou hetzelfde hebben!

Conclusie: als de verkoper iets meer had gezegd dan 'nee' hadden ze misschien nog ver kunnen komen.

Dat is behoorlijk goed uitgelegd. En ja, ik ben het helemaal met je eens.
Het zonder meer zonder enige nadere toelichting afwijzen van het bod ("we vinden het bod niet hoog genoeg om met je in onderhandeling te treden" is al voldoende) zou ook mij een wat nare smaak in de mond geven en ik denk dat dat voor het overgrote merendeel van potentiele kopers geldt.
pi_117172861
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee. Ik heb regelmatig objecten te koop op marktplaats.

Ik vraag er een bepaalde prijs voor. Zit je er te ver onder (1 a 2K) dan wis ik je bod. Zonder (!) overleg op geouwehoer. Gewoon omdat het kan. Ik verkoop namelijk, dus ik bepaal de prijs waarvoor het weg gaat.
pi_117173690
Euh dit was een topic waar ik meningen wilde horen maar draait nu uit op een klaag- en vol marktplaats frustratie platform voor @bijvlagenzinvol
pi_117173928
doe normaal

[ Bericht 32% gewijzigd door Five_Horizons op 23-09-2012 22:32:06 ]
  zondag 23 september 2012 @ 22:22:23 #132
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_117174194
Jammer dat het topic weer zo vervuild door de usual suspects.

quote:
Ik vind het helemaal prima dat de verkoper niet wil verkopen. Ik was gisteravond er al uit dat ik geen bod meer ga doen
Ik heb ook zoiets gehad, TS. Ik deed een bod en kreeg de vraag om een nieuw openingsbod te doen. Ik had het gevoel dat ik er serieus in stond, maar toch was het te laag voor de verkoper.

Ik had gewoon een budget en aan het huis moest flink wat worden opgeknapt. We zijn er simpelweg niet uitgekomen, die verkoper zocht iemand die alles lekker zelf kon doen. Heeft ie daarna ook gevonden, en ik heb zaken gedaan met iemand die een kant en klaar huisje had :-)

Goed dat je lekker door zoekt.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_117175279
Er zijn wat posts weg. Blijkbaar is lezen voor sommigen een beetje moeilijk, bij vlagen... We zijn het getroll in [WGR] echt spuugzat.
pi_117175663
@Bijvlagen. Bedankt voor de succeswensen, ik heb ook geen haast m.b.t. de wijzigingen op 1 januari. Ik wil een hypotheek sowieso aflossen :)
  zondag 23 september 2012 @ 22:50:35 #135
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117175865
TanteTruus: blijf toch doorzoeken, wie weet vind je een ander huis waar je ronduit verliefd op wordt. Er staat hartstikke veel te koop, dus gewoon snuffelen.
  zondag 23 september 2012 @ 22:53:16 #136
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117175989
Yep, staat genoeg te koop en met zakkende prijzen word je keuze alleen maar groter als jouw budget hetzelfde blijft.
Ook hoi !
pi_117176088
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:46 schreef TanteTruus het volgende:
@Bijvlagen. Bedankt voor de succeswensen, ik heb ook geen haast m.b.t. de wijzigingen op 1 januari. Ik wil een hypotheek sowieso aflossen :)
Dat is dan mooi, je zult na 1 januari ook wel moeten.
pi_117177469
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:46 schreef TanteTruus het volgende:
Anyway, de succeswensen zijn door de mod ook gewist. 8)7

Ik hoop dat je een woning vind tegen een prijs die je het zelf waard vind (de azijnpissers op Fok! moet je even links laten liggen).

Ik ga nog even een blokje houtje in de HR-houtkachel gooien, voor je het weet daalt de temp onder de 25 grd. :P
  maandag 24 september 2012 @ 07:42:19 #139
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_117182051
quote:
17s.gif Op zondag 23 september 2012 21:55 schreef blomke het volgende:
We weten niet eens over welk huis het gaat en waar het ligt. Waarom dan al die aanmatigende meningen?
Dit is wel een opvallende uitspraak van iemand die tot voor kort beweerde dat elk huis altijd een te hoge vraagprijs heeft, en iedereen voor gek uitmaakte als hij er op gewezen werd dat je eerst wat meer van het huis moet weten voordat je zo'n uitspraak kon doen.

@TanteTruus, het zou natuurlijk kunnen dat de verkopende partij nog eens bij je terugkomt als-ie spijt krijgt :)
Die aankoopmakelaar, betaal je die op een no-cure-no-pay-basis?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 24 september 2012 @ 11:19:39 #140
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_117185737
quote:
Inderdaad, misschien zijn ze ook al een heel eind gezakt in prijs en kunnen ze niet veel lager.

In die situatie zit ik nu zelf ook. Met veel pijn en moeite kan ik een paar duizend euro zakken met de vraagprijs maar ik ben al heel erg gezakt met de prijs en elke de bodem van mijn portomonee is een keer bereikt. Ik heb pas ook een bod afgewezen dat op zich t.o.v. de vraagprijs best redelijk was maarja, ik zit echt op de max en dat kan bij die mensen ook zo zijn.
Heb ook al een paar keer een bod gewoon genegeerd omdat het echt té laag was.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 24 september 2012 @ 11:29:08 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117186046
Je kunt een eventueel verlies tegenwoordig niet meer meefinancieren bij de aankoop van je nieuwe huis, ongeacht het feit dat je de lasten wellicht prima zou kunnen dragen, dus als je niets hebt om het verlies te dekken dan heb je idd een probleem en kun je niet voor minder verkopen.

Overigens zag ik dit:
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 14:09 schreef TanteTruus het volgende:
En ook op basis van wat de kopers 15 jaar geleden voor het huis betaald hebben ... op basis van die informatie is het bod tot stand gekomen.
En dat kan ook nog wel eens een valkuil zijn.

Wij hebben hier een paar makelaars over de vloer gehad om te kijken bij wie we het te koop zouden zetten, en allemaal riepen ze "U heeft het in ... voor ....... gekocht" en dat is wellicht wel waar, maar dat is dus de prijs waarvoor mijn lief het destijds samen met zijn ex kocht, toen hij z'n ex in 2006 moest uitkopen was het prijskaartje een stukje anders.
Maar dat zien ze niet, want ze zien alleen maar de verkopen die via de NVM-makelaars zijn gegaan, wat daarna zonder (NVM) makelaar gebeurd is zien ze niet.

Wij kunnen dus ook niet verkopen voor de prijs die het volgens de NVM-gegevens het laatst gekost heeft, want dan houden we een flinke restschuld over.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 24 september 2012 @ 11:32:18 #142
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_117186156
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ach zolang er mensen de luxe hebben geen haast te hebben kunnen ze zich zo opstellen. het risico dat je over een jaar alsnog moet bijdraaien met je vraagprijs omdat de prijzen alom gedaald zijn is alleen wel erg groot. en mensen zijn stom maar na een tijdje begrijpen ze toch wel dat het voorlopig niet omhoog gaat en beter eieren voor hun geld kiezen.
Maar dan moet je wel het geld hebben om een eventuele restschuld te overbruggen natuurlijk.
Kijk ik naar mezelf dan kan ik makkelijk de maandlasten van 2 huizen opbrengen maar als ik heel ver onder de vraagprijs moet gaan zitten dan heb ik ineens een schuld van hier tot tokyo en daar zit ik niet op te wachten. Dan spaar ik liever even door tot ik dat bedrag heb en verlaag dan tegen die tijd de prijs.

De biedingen op mijn huis zijn trouwens wel bijna asociaal laag, ik ben met de prijs al 30% gezakt en dan bieden mensen gewoon doodleuk nog eens bijna 30% lager. Ja nog effe en je krijgt het voor niks. :P mooi niet, dan blijft het lekker staan waar het staat.

Overigens heb ik wel teruggereageerd op álle boden die ik kreeg met mijn uiterste bod.

[ Bericht 3% gewijzigd door Metro2005 op 24-09-2012 11:37:51 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_117194593
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Met auto's werkt dit systeem al binnen een maand :)

Met huizen nog nooit geprobeerd. Ik vermoed dat als TS dit doet dat er dan wel een relatief normaal antwoord terug komt in de trand van "Uw bod is ontvangen maar vinden wij helaas te laag" kan je nog niet veel mee, maar heb je wel een normaal antwoord
  maandag 24 september 2012 @ 16:16:02 #144
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_117195375
Je kunt altijd je makelaar negeren en op je echte bod gaan zitten natuurlijk. Gewoon zeggen "dit is m'n bod, het gaat niet hoger worden".
Als dat in de verkoper z'n range ligt zullen ze dan vast wel reageren met een tegenbod. Dan blijf je gewoon rustig op je bod zitten, het is geen regel dat je handjeklap moet doen ofzo ;)
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 24 september 2012 @ 16:18:35 #145
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_117195484
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:19 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Inderdaad, misschien zijn ze ook al een heel eind gezakt in prijs en kunnen ze niet veel lager.

In die situatie zit ik nu zelf ook. Met veel pijn en moeite kan ik een paar duizend euro zakken met de vraagprijs maar ik ben al heel erg gezakt met de prijs en elke de bodem van mijn portomonee is een keer bereikt. Ik heb pas ook een bod afgewezen dat op zich t.o.v. de vraagprijs best redelijk was maarja, ik zit echt op de max en dat kan bij die mensen ook zo zijn.
Heb ook al een paar keer een bod gewoon genegeerd omdat het echt té laag was.
Dat soort overwegingen zijn natuurlijk totaal irrelevant voor een koper die geen haast heeft. Die kijkt enkel wat hij wel of niet kan krijgen voor het beschikbare budget (als men verstandig is ;))
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  VIVA maandag 24 september 2012 @ 16:47:18 #146
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_117196677
Weet je trouwens zeker dat het bod aan is gekomen bij de verkopers? Ik heb ook wel vaker gelezen dat vooral makelaars hard to get spelen, terwijl het bod bijvoorbeeld niet eens doorgespeeld is naar de verkopers. Ik kan mij voorstellen dat dit vaker voorkomt wanneer makelaars verdienen aan een percentage ontvangen boven een bepaald bedrag.
Mogelijk kun je een briefje in de brievenbus doen, met de melding dat je een bod hebt uitgebracht maar helaas niets hebt vernomen + je tel nummer. Dit wil nog wel eens resultaat hebben.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_117204760
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Maar dan moet je wel het geld hebben om een eventuele restschuld te overbruggen natuurlijk.
Kijk ik naar mezelf dan kan ik makkelijk de maandlasten van 2 huizen opbrengen maar als ik heel ver onder de vraagprijs moet gaan zitten dan heb ik ineens een schuld van hier tot tokyo en daar zit ik niet op te wachten. Dan spaar ik liever even door tot ik dat bedrag heb en verlaag dan tegen die tijd de prijs.

De biedingen op mijn huis zijn trouwens wel bijna asociaal laag, ik ben met de prijs al 30% gezakt en dan bieden mensen gewoon doodleuk nog eens bijna 30% lager. Ja nog effe en je krijgt het voor niks. :P mooi niet, dan blijft het lekker staan waar het staat.

Overigens heb ik wel teruggereageerd op álle boden die ik kreeg met mijn uiterste bod.
amerika is gewoon een nieuwe gemeenschappelijke vijand aan het maken voor het westen; moslims en olie.
pi_117211937
quote:
Wat je nog zou kunnen doen (als je het huis graag wil): je aankoopmakelaar contact op laten nemen met de verkoopmakelaar en hem laten vragen waarom het bod is afgewezen en waarom er geen tegenbod is gedaan. Als daar antwoord op komt (welk antwoord maakt niet zoveel uit, who cares?) kan jouw makelaar inderdaad laten vallen dat jij het heel jammer vind dat er niet serieus met je bod is omgegaan, dat je het huis heel aantrekkelijk vind vanwege <insert redenen> en dat je zeker bereid was om serieus te onderhandelen.

Even een paar dagen (weken) laten sudderen voor het resultaat. In die tijd kan je altijd rondkijken naar een ander huis en misschien vind je straks wel een huis waardoor je helemaal geen zin meer hebt om te onderhandelen voor dit huis, maar misschien warmen de verkopers van dit huis ook wel een beetje op en komen ze alsnog met een tegenbod.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  maandag 24 september 2012 @ 23:22:09 #149
323439 HetKlusKonijn
pi_117218035
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 07:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
@TanteTruus, het zou natuurlijk kunnen dat de verkopende partij nog eens bij je terugkomt als-ie spijt krijgt :)
Dat zou mij helemaal niks verbazen in deze tijd.
quote:
Die aankoopmakelaar, betaal je die op een no-cure-no-pay-basis?
Ik ben zo f*cking blij dat ik destijds een dergelijk contract met mijn (verkoop)makelaar heb afgesproken... lopen ze toch een tikkie harder voor je, of je nou koper of verkoper bent.
pi_117293982
Update:

Vandaag kwamen de verkopers alsnog met een tegenbod ^O^
Zoals door velen al voorspeld hier, alleen eerder dan verwacht. De onderhandelingen zijn begonnen, ik breng morgen weer een bod uit. De bedragen houd ik verder liever even voor mezelf O-) ;)
  woensdag 26 september 2012 @ 22:20:21 #151
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117294216
quote:
14s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:17 schreef TanteTruus het volgende:
Update:

Zoals door velen al voorspelt hier, alleen eerder dan verwacht. De onderhandelingen zijn begonnen, ik breng morgen weer een bod uit. De bedragen houd ik verder liever even voor mezelf O-) ;)
Zomaar vanuit het niets?

Ik dacht eigenlijk dat je klaar was ermee en dat je verder ging kijken. Ik zou een klein beetje hoger bieden en het daar bij laten. Zolang de prijzen nog zakken...
Ook hoi !
pi_117294244
quote:
Update:

Zoals door velen al voorspeld hier, alleen eerder dan verwacht. De onderhandelingen zijn begonnen, ik breng morgen weer een bod uit. De bedragen houd ik verder liever even voor mezelf O-) ;)
Nu heb je ze. Speel het hard. Het is een kopersmarkt.
Whatever...
pi_117294346
@Inlognaam: Nou, nu zij zelf toch nog met een bod komen, sta ik ook weer open voor onderhandelingen.
Ik wilde mijn bod niet meer uit mezelf verhogen, na de afwijzing.

Mijn pa denkt dat hij vrijdag vast naar het journaal heeft gekeken met de mededeling dat de huizenprijzen volgend jaar weer 10% gaan zakken.
  woensdag 26 september 2012 @ 22:31:55 #154
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117294999
Geloof ik ook best. Als je realiseert hoeveel huizen er momenteel te koop staan, kan het niet anders dan dat de prijzen zakken. Vraag en aanbod; teveel concurrentie dus tussen aanbieders.
Ook hoi !
  woensdag 26 september 2012 @ 22:33:25 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117295129
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:31 schreef Inlognaam het volgende:
Geloof ik ook best. Als je realiseert hoeveel huizen er momenteel te koop staan, kan het niet anders dan dat de prijzen zakken. Vraag en aanbod; teveel concurrentie dus tussen aanbieders.
In dat geval heeft TS geen enkele reden om nu te kopen... tenzij ze graag een hypotheek onder de huidige voorwaarden wil.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117295426
@Leandra, ik wil nu wel graag kopen, ik heb geen zin om nog langer en maar langer te wachten totdat de huizenprijzen maar ver genoeg gezakt zijn. Er is nog een reden waarom het voor mij gunstig is om nu te kopen. Dat heeft verder niets met de veranderingen van 1 januari te maken. Dat termijn gaan we sowieso ook niet halen.
  woensdag 26 september 2012 @ 22:37:37 #157
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117295467
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

In dat geval heeft TS geen enkele reden om nu te kopen... tenzij ze graag een hypotheek onder de huidige voorwaarden wil.
Nah, je zal met net je droomhuis nu zien. Over een jaar zijn de condities ook weer anders dus dr is altijd wel wat te zeggen over dat het niet het juiste moment was. Of juist wel...

Ik zou alleen met de hoogte van mn bod rekening houden met de huidige situatie. En toch wat lager bieden dan dat ik echt ervoor over zou hebben op het moment.

Het is wat TanteTruus zegt; eens is het goede moment. Momenteel is dat voor haar zo'n beetje nu dus.
Ook hoi !
pi_117295674
Mooi :)
  woensdag 26 september 2012 @ 22:42:30 #159
323439 HetKlusKonijn
pi_117295802
quote:
Update:

*O* Goed nieuws... en zie je wel, verkopers moeten in deze tijd heel blij zijn dat er uberhaupt een bod komt, blij voor jou dat ze dat ook hebben ingezien en dat ze dus toch nog met een tegenbod zijn gekomen! ;)

Heel veel succes, TS. Doe wat je verstandig lijkt.
Natuurlijk kan het best zo zijn dat de huizen in de toekomst nog verder zakken in prijs, maar als jij een voor jouw gevoel prettige & acceptabele prijs kan bedingen voor een huis dat volledig aan je wensen voldoet, dan moet je er gewoon voor gaan. :Y

Met natuurlijk wel eventjes je hersens EN je geduld erbij houden natuurlijk. ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door HetKlusKonijn op 26-09-2012 23:02:33 ]
  woensdag 26 september 2012 @ 22:53:45 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117296466
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:37 schreef TanteTruus het volgende:
@Leandra, ik wil nu wel graag kopen, ik heb geen zin om nog langer en maar langer te wachten totdat de huizenprijzen maar ver genoeg gezakt zijn. Er is nog een reden waarom het voor mij gunstig is om nu te kopen. Dat heeft verder niets met de veranderingen van 1 januari te maken. Dat termijn gaan we sowieso ook niet halen.
Dan heb jij dus ook "haast" op jouw manier....
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 26 september 2012 @ 23:01:17 #161
323439 HetKlusKonijn
pi_117296829
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan heb jij dus ook "haast" op jouw manier....
Ja, maar zo werken 'persoonlijke omstandigheden'...
Mensen moeten toch ergens wonen, zeker als de omstandigheden je ertoe dwingen. Als je na je scheiding - om maar eens iets te noemen - zsm een leuk hutje zoekt om te wonen dan ga je natuurlijk sneller akkoord met een redelijke koopprijs dan als je alle tijd van de wereld hebt om je uiteindelijke 'droomhuis' te vinden.
  woensdag 26 september 2012 @ 23:16:45 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117297523
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ja, maar zo werken 'persoonlijke omstandigheden'...
Mensen moeten toch ergens wonen, zeker als de omstandigheden je ertoe dwingen. Als je na je scheiding - om maar eens iets te noemen - zsm een leuk hutje zoekt om te wonen dan ga je natuurlijk sneller akkoord met een redelijke koopprijs dan als je alle tijd van de wereld hebt om je uiteindelijke 'droomhuis' te vinden.
Dat bedoel ik dus.... als het dan een droomhuis is, en je hebt de tijd/mogelijkheid niet om een verdere prijsdaling af te wachten, dan zul je het toch moeten doen met een prijs die voor dit moment reëel is, en niet met een prijs die wellicht over een (half) jaar een goede prijs zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 26 september 2012 @ 23:24:36 #163
323439 HetKlusKonijn
pi_117297796
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus.... als het dan een droomhuis is, en je hebt de tijd/mogelijkheid niet om een verdere prijsdaling af te wachten, dan zul je het toch moeten doen met een prijs die voor dit moment reëel is, en niet met een prijs die wellicht over een (half) jaar een goede prijs zou zijn.
We zijn het helemaal eens. :Y
Dus ja, als Tante Truus denkt dat dit pandje het 'helemaal' is, dan moet zij/hij er uiteraard voor gaan. :)

Wat mijn situatie betreft, ja, dat was dus een gevalletje scheiding, ik kwam een leuk appartementje tegen en heb 't gekocht. Natuurlijk, als ik zes maanden langer had gewacht, dan had ik het goedkoper kunnen krijgen, maar ik was allang blij dat ik een leuk hutje had gevonden dat ik goed kon betalen enzovoorts. Ben er trouwens heel blij mee en ben niet van plan hier binnen een jaartje of 10 weer weg te gaan, dat telt natuurlijk ook mee. ;)

DE grote misvatting van de afgelopen 20 jaar was dat een koophuis een 'belegging voor de toekomst' zou zijn, waar je 'altijd' winst mee zou maken.
NEE - je koopt een huis vooral om de reden dat je denkt dat je er geruime tijd heel prettig zult blijven wonen, nergens anders om!
  donderdag 27 september 2012 @ 01:21:44 #164
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117300567
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:24 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

We zijn het helemaal eens. :Y
Dus ja, als Tante Truus denkt dat dit pandje het 'helemaal' is, dan moet zij/hij er uiteraard voor gaan. :)

Wat mijn situatie betreft, ja, dat was dus een gevalletje scheiding, ik kwam een leuk appartementje tegen en heb 't gekocht. Natuurlijk, als ik zes maanden langer had gewacht, dan had ik het goedkoper kunnen krijgen, maar ik was allang blij dat ik een leuk hutje had gevonden dat ik goed kon betalen enzovoorts. Ben er trouwens heel blij mee en ben niet van plan hier binnen een jaartje of 10 weer weg te gaan, dat telt natuurlijk ook mee. ;)

DE grote misvatting van de afgelopen 20 jaar was dat een koophuis een 'belegging voor de toekomst' zou zijn, waar je 'altijd' winst mee zou maken.
NEE - je koopt een huis vooral om de reden dat je denkt dat je er geruime tijd heel prettig zult blijven wonen, nergens anders om!
Ik vind het nog steeds een belegging in die zin dat het geld dat je nu maandelijks betaalt niet naar de huurbaas gaat, maar naar jouw eigen huis dat over 30 jaar afgelost is. Uiteindelijk zijn die bakstenen dus van jou.
Ook hoi !
  donderdag 27 september 2012 @ 08:08:26 #165
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_117302013
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:20 schreef Spanky78 het volgende:
Nu heb je ze. Speel het hard. Het is een kopersmarkt.
Ik zou dat maar niet te hard roepen...

@TanteTruus, succes!
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 27 september 2012 @ 08:25:03 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117302224
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 01:21 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds een belegging in die zin dat het geld dat je nu maandelijks betaalt niet naar de huurbaas gaat, maar naar jouw eigen huis dat over 30 jaar afgelost is. Uiteindelijk zijn die bakstenen dus van jou.
Dat is dus idd het voordeel van kopen tov huren (en dan zonder jaarlijkse huurverhoging), en dan maakt het ook niet uit of dat huis over 30 jaar hetzelfde, de helft of het dubbele waard is.

Het probleem ontstaat omdat er niet afgelost wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 27 september 2012 @ 11:54:05 #167
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117307374
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

*O* Goed nieuws... en zie je wel, verkopers moeten in deze tijd heel blij zijn dat er uberhaupt een bod komt, blij voor jou dat ze dat ook hebben ingezien en dat ze dus toch nog met een tegenbod zijn gekomen! ;)

Heel veel succes, TS. Doe wat je verstandig lijkt.
Natuurlijk kan het best zo zijn dat de huizen in de toekomst nog verder zakken in prijs, maar als jij een voor jouw gevoel prettige & acceptabele prijs kan bedingen voor een huis dat volledig aan je wensen voldoet, dan moet je er gewoon voor gaan. :Y

Met natuurlijk wel eventjes je hersens EN je geduld erbij houden natuurlijk. ;)
Helemaal mee eens!
pi_117309443
Succes TS!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')