abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117158729
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ach zolang er mensen de luxe hebben geen haast te hebben kunnen ze zich zo opstellen.
Dat doen ze dus kennelijk ook.

quote:
het risico dat je over een jaar alsnog moet bijdraaien met je vraagprijs omdat de prijzen alom gedaald zijn is alleen wel erg groot. en mensen zijn stom maar na een tijdje begrijpen ze toch wel dat het voorlopig niet omhoog gaat en beter eieren voor hun geld kiezen.
Dan is het wellicht een goed idee om over een jaar nogmaals een bod uit te brengen. Nu blijven doorzagen is een verspilling van de tijd van beide partijen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_117158868
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat doen ze dus kennelijk ook.

[..]

Dan is het wellicht een goed idee om over een jaar nogmaals een bod uit te brengen. Nu blijven doorzagen is een verspilling van de tijd van beide partijen.
je hebt weinig ervaring met in- en verkoop?
pi_117158974
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je hebt weinig ervaring met in- en verkoop?
:')
pi_117161720
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Och... Als ik mijn huis verkoop, heb ik daar een prijs voor in gedachten. Take it or leave it.

De verkoper kennelijk ook, aangezien ze niet met een tegenbod komen. Dan kun je natuurlijk nadat ik heb laten blijken dat ik je bod niet echt serieus te nemen, topics openen op Fok!, en naar de users gaan luisteren met hun onderbuik gevoelens, feit blijft dan dat ik je bod kennelijk niet serieus neem.

Aanvaard dat je met dat bod er niet gaat komen, en zoek wat anders, of doe een bod die wat meer in de richting van de vraagprijs komt. Scheelt beide partijen een hoop tijd.
Nou, dat zeg ik toch in zekere zin ook? Dat is de andere kant van het verhaal.

Maar uit het verhaal van TS maak ik op dat er niet eens een reactie gekomen is. Tja. Dan ben je imho als verkoper een lompe hork.
pi_117161878
Er is toch van de verkoperskant een reactie, in de vorm van afwijzing, gekomen ??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_117161887
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 18:54 schreef CafeRoker het volgende:
Maar uit het verhaal van TS maak ik op dat er niet eens een reactie gekomen is. Tja. Dan ben je imho als verkoper een lompe hork.
Kan, maar ik maak eruit op dat het bod afgewezen is, maar er geen tegenbod gekomen is? :?
  zondag 23 september 2012 @ 18:59:50 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117161923
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 18:54 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Nou, dat zeg ik toch in zekere zin ook? Dat is de andere kant van het verhaal.

In de OP staat gewoon dat het bod is afgewezen, de verkoper heeft alleen geen tegenbod gedaan.

Dat is iets anders dan niet reageren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117162183
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2012 18:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

In de OP staat gewoon dat het bod is afgewezen, de verkoper heeft alleen geen tegenbod gedaan.

Dat is iets anders dan niet reageren.
Dat zag ik, maar aangezien hij gist naar het waarom klinkt het als een niet onderbouwde 'njet'. Iets van uitleg of toelichting vind ik op z'n plaats. Maar dat soort dingen zijn helemaal persoonlijk.
  zondag 23 september 2012 @ 19:09:11 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117162312
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:06 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat zag ik, maar aangezien hij gist naar het waarom klinkt het als een niet onderbouwde 'njet'. Iets van uitleg of toelichting vind ik op z'n plaats. Maar dat soort dingen zijn helemaal persoonlijk.
Niet geaccepteerd en geen tegenbod betekent gewoon dat je bod niet hoog genoeg was om de onderhandelingen te beginnen, niet dat je het niet lief genoeg vroeg.
Ik zou niet weten wat je daar verder nog voor onderbouwing voor zou moeten geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 23 september 2012 @ 19:14:59 #60
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117162595
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2012 19:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet geaccepteerd en geen tegenbod betekent gewoon dat je bod niet hoog genoeg was om de onderhandelingen te beginnen, niet dat je het niet lief genoeg vroeg.
Ik zou niet weten wat je daar verder nog voor onderbouwing voor zou moeten geven.
Dat vind ik zoiets raars. De term 'om de onderhandelingen te beginnen'...

Komt bij mij over als dat iemand zegt: Hallo! en dat degene tegen wie ie dat zegt zo'n grote autist is dat ie helemaal van slag is en niets terug durft te zeggen.

Waarom meld die koper niet; "Sorry, ik vind het bod te laag. Wij gaan er niet uitkomen want ik ga niet zakken."

Voor hetzelfde geld wil TS de volle mep ook betalen... nu haakt ie af als koper.
Ook hoi !
pi_117162731
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:06 schreef CafeRoker het volgende:
Waarom zou ik jou moeten uitleggen waarom ik je bod afwijs? Als je een auto wilt kopen die wordt aangeboden voor 11.000,- en er wordt 9900,- geboden, moet je dan als verkoper daar nog meer aandacht aan besteden behalve 'sorry, maar 9900,- wordt hem niet'

Hoe kom jij erbij dat je meent recht te hebben op een uitgebreidere uitleg?
pi_117162761
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2012 19:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat het uiteindelijke doel van beiden is dat huis te kopen/verkopen. "Laten we er samen uit zien te komen". Mocht dat huis al achterlijk goedkoop te koop staan is dat niet van toepassing, maar gelet op de prijs van dat van de buren doe ik voorzichtig de aanname dat dat niet zo is.
pi_117162841
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:19 schreef CafeRoker het volgende:
Omdat het uiteindelijke doel van beiden is dat huis te kopen/verkopen.
Het doel van de verkoper is te verkopen ja....

quote:
"Laten we er samen uit zien te komen".
Ehmmmmmm..... Nee?

Waarom samen? Mijn woning gaat weg tegen de prijs die IK in gedachten heb. En anders niet. (!)
pi_117162864
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Waarom zou ik jou moeten uitleggen waarom ik je bod afwijs? Als je een auto wilt kopen die wordt aangeboden voor 11.000,- en er wordt 9900,- geboden, moet je dan als verkoper daar nog meer aandacht aan besteden behalve 'sorry, maar 9900,- wordt hem niet'

Ja, je hebt gelijk. Je kunt natuurlijk ook gewoon je poot stijfhouden, vingers in je oren doen en wachten tot iemand de vraagprijs biedt.
pi_117162934
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ehmmmmmm..... Nee?

Waarom samen? Mijn woning gaat weg tegen de prijs die IK in gedachten heb. En anders niet. (!)
Ja, prima toch? Als koper mag je dan van me in je sop gaar koken en vind ik je opstelling daarnaast niet geweldig. Maar dat laatste hoef je je vanzelfsprekend niet aan te trekken, maar aangezien je op m'n reacties ingaat doe je dat toch.

Maar elk dat geval: eind goed, al goed toch? :)
pi_117163371
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:21 schreef CafeRoker het volgende:
Ja, je hebt gelijk. Je kunt natuurlijk ook gewoon je poot stijfhouden, vingers in je oren doen en wachten tot iemand de vraagprijs biedt.
Nee. Ik kan ook op termijn de prijs verlagen. Dat staat me geheel vrij. Verhogen van de prijs ook. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik jou ook maar enige tekst en uitleg schuldig ben waarom ik je bod afwijs. Lijkt me logisch.
  zondag 23 september 2012 @ 19:36:32 #67
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117163613
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Recht hebben gaat wat ver, maar het is wel een kwestie van fatsoen vind ik. Al vind ik dat 'die 9900 euro wordt 'm niet' wel al wat meer impliceert dan enkel 'nee'.
Ook hoi !
pi_117163785
In deze markt ben je gewoon suf als aanbiedende makelaar om de huidige eigenaar niet wat subtieler te laten reageren. Nou zit er een hoop rotzooi in de makelaarswereld, en ook zij moeten leren omgaan met de gewijzigde markt, maar inmiddels mag het de meesten wel duidelijk zijn lijkt me.
pi_117163807
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:36 schreef Inlognaam het volgende:
Recht hebben gaat wat ver, maar het is wel een kwestie van fatsoen vind ik. Al vind ik dat 'die 9900 euro wordt 'm niet' wel al wat meer impliceert dan enkel 'nee'.
Mag jij vinden. Maar ik heb 'iets' wat ik voor een bepaalde prijs 'kwijt' wil.

En zolang jij die prijs niet betaald, heb je niets te vertellen.
pi_117163908
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Mag jij vinden. Maar ik heb 'iets' wat ik voor een bepaalde prijs 'kwijt' wil.

En zolang jij die prijs niet betaald, heb je niets te vertellen.
Forever met je huidige huisje. Veel plezier ermee.
pi_117164085
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Forever met je huidige huisje. Veel plezier ermee.
Dank je. Maar mijn huis staat sowieso niet te koop.Mocht je het 3-dubbele van de WOZ bieden stuur me dan een pm. Voor die tijd heeft reageren op mijn huis geen nut.
pi_117164101
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dank je. Maar mijn huis staat sowieso niet te koop.Mocht je het 3-dubbele van de WOZ bieden stuur me dan een pm. Voor die tijd heeft reageren op mijn huis geen nut.
pics van je huis. wie weet! :D
pi_117164134
Even terug naar het topic en de vragensteller: misschien is de verkoper&makelaar, al in onderhandeling met een andere partij getreden en willen ze eerst dat traject "afmaken" hetzij met een verkoop, hetzij met een "wordt niks met elkaar". Over 'n week nemen ze misschien contact op met zoiets van...we hebben er nog eens over nagedacht en willen wel 3000 zakken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_117164137
ow ja, en de meeste mensen die hun huis te koop zetten willen het wel verkopen, en dat op redelijke termijn.
pi_117164282
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ow ja, en de meeste mensen die hun huis te koop zetten willen het wel verkopen, en dat op redelijke termijn.
Yup. Die mensen doen dan ook meestal een redelijk tegenbod... Dan kun je verder onderhandelen.

Ow, wacht... 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')