Zomaar vanuit het niets?quote:Op woensdag 26 september 2012 22:17 schreef TanteTruus het volgende:
Update:
Vandaag kwamen de verkopers alsnog met een tegenbod![]()
Zoals door velen al voorspelt hier, alleen eerder dan verwacht. De onderhandelingen zijn begonnen, ik breng morgen weer een bod uit. De bedragen houd ik verder liever even voor mezelf![]()
![]()
Nu heb je ze. Speel het hard. Het is een kopersmarkt.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:17 schreef TanteTruus het volgende:
Update:
Zoals door velen al voorspeld hier, alleen eerder dan verwacht. De onderhandelingen zijn begonnen, ik breng morgen weer een bod uit. De bedragen houd ik verder liever even voor mezelf![]()
![]()
In dat geval heeft TS geen enkele reden om nu te kopen... tenzij ze graag een hypotheek onder de huidige voorwaarden wil.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:31 schreef Inlognaam het volgende:
Geloof ik ook best. Als je realiseert hoeveel huizen er momenteel te koop staan, kan het niet anders dan dat de prijzen zakken. Vraag en aanbod; teveel concurrentie dus tussen aanbieders.
Nah, je zal met net je droomhuis nu zien. Over een jaar zijn de condities ook weer anders dus dr is altijd wel wat te zeggen over dat het niet het juiste moment was. Of juist wel...quote:Op woensdag 26 september 2012 22:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
In dat geval heeft TS geen enkele reden om nu te kopen... tenzij ze graag een hypotheek onder de huidige voorwaarden wil.
quote:Op woensdag 26 september 2012 22:17 schreef TanteTruus het volgende:
Update:
Zoals door velen al voorspeld hier, alleen eerder dan verwacht. De onderhandelingen zijn begonnen, ik breng morgen weer een bod uit. De bedragen houd ik verder liever even voor mezelf![]()
![]()
Dan heb jij dus ook "haast" op jouw manier....quote:Op woensdag 26 september 2012 22:37 schreef TanteTruus het volgende:
@Leandra, ik wil nu wel graag kopen, ik heb geen zin om nog langer en maar langer te wachten totdat de huizenprijzen maar ver genoeg gezakt zijn. Er is nog een reden waarom het voor mij gunstig is om nu te kopen. Dat heeft verder niets met de veranderingen van 1 januari te maken. Dat termijn gaan we sowieso ook niet halen.
Ja, maar zo werken 'persoonlijke omstandigheden'...quote:Op woensdag 26 september 2012 22:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan heb jij dus ook "haast" op jouw manier....
Dat bedoel ik dus.... als het dan een droomhuis is, en je hebt de tijd/mogelijkheid niet om een verdere prijsdaling af te wachten, dan zul je het toch moeten doen met een prijs die voor dit moment reëel is, en niet met een prijs die wellicht over een (half) jaar een goede prijs zou zijn.quote:Op woensdag 26 september 2012 23:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ja, maar zo werken 'persoonlijke omstandigheden'...
Mensen moeten toch ergens wonen, zeker als de omstandigheden je ertoe dwingen. Als je na je scheiding - om maar eens iets te noemen - zsm een leuk hutje zoekt om te wonen dan ga je natuurlijk sneller akkoord met een redelijke koopprijs dan als je alle tijd van de wereld hebt om je uiteindelijke 'droomhuis' te vinden.
We zijn het helemaal eens.quote:Op woensdag 26 september 2012 23:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus.... als het dan een droomhuis is, en je hebt de tijd/mogelijkheid niet om een verdere prijsdaling af te wachten, dan zul je het toch moeten doen met een prijs die voor dit moment reëel is, en niet met een prijs die wellicht over een (half) jaar een goede prijs zou zijn.
Ik vind het nog steeds een belegging in die zin dat het geld dat je nu maandelijks betaalt niet naar de huurbaas gaat, maar naar jouw eigen huis dat over 30 jaar afgelost is. Uiteindelijk zijn die bakstenen dus van jou.quote:Op woensdag 26 september 2012 23:24 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
We zijn het helemaal eens.
Dus ja, als Tante Truus denkt dat dit pandje het 'helemaal' is, dan moet zij/hij er uiteraard voor gaan.
Wat mijn situatie betreft, ja, dat was dus een gevalletje scheiding, ik kwam een leuk appartementje tegen en heb 't gekocht. Natuurlijk, als ik zes maanden langer had gewacht, dan had ik het goedkoper kunnen krijgen, maar ik was allang blij dat ik een leuk hutje had gevonden dat ik goed kon betalen enzovoorts. Ben er trouwens heel blij mee en ben niet van plan hier binnen een jaartje of 10 weer weg te gaan, dat telt natuurlijk ook mee.
DE grote misvatting van de afgelopen 20 jaar was dat een koophuis een 'belegging voor de toekomst' zou zijn, waar je 'altijd' winst mee zou maken.
NEE - je koopt een huis vooral om de reden dat je denkt dat je er geruime tijd heel prettig zult blijven wonen, nergens anders om!
Ik zou dat maar niet te hard roepen...quote:Op woensdag 26 september 2012 22:20 schreef Spanky78 het volgende:
Nu heb je ze. Speel het hard. Het is een kopersmarkt.
Dat is dus idd het voordeel van kopen tov huren (en dan zonder jaarlijkse huurverhoging), en dan maakt het ook niet uit of dat huis over 30 jaar hetzelfde, de helft of het dubbele waard is.quote:Op donderdag 27 september 2012 01:21 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds een belegging in die zin dat het geld dat je nu maandelijks betaalt niet naar de huurbaas gaat, maar naar jouw eigen huis dat over 30 jaar afgelost is. Uiteindelijk zijn die bakstenen dus van jou.
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 26 september 2012 22:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]Goed nieuws... en zie je wel, verkopers moeten in deze tijd heel blij zijn dat er uberhaupt een bod komt, blij voor jou dat ze dat ook hebben ingezien en dat ze dus toch nog met een tegenbod zijn gekomen!
Heel veel succes, TS. Doe wat je verstandig lijkt.
Natuurlijk kan het best zo zijn dat de huizen in de toekomst nog verder zakken in prijs, maar als jij een voor jouw gevoel prettige & acceptabele prijs kan bedingen voor een huis dat volledig aan je wensen voldoet, dan moet je er gewoon voor gaan.
Met natuurlijk wel eventjes je hersens EN je geduld erbij houden natuurlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |