ik heb niet zo'n behoefte aan een baksteen aan mijn been. maar veel plezier met je in hoogtijdagen gekochte woningquote:Op zondag 23 september 2012 20:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Laat je niet zo kennen a.u.b. en zoek gewoon een andere woning uit die wel voor 3 knaken weggaat.
Dat van die hoogtijdagen herken ik niet, maar het veel plezier wel. Thanks.quote:Op zondag 23 september 2012 20:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik heb niet zo'n behoefte aan een baksteen aan mijn been. maar veel plezier met je in hoogtijdagen gekochte woning
Op zich weten we niet hoe het huis ligt (locatie) en hoe de toestand verder is. Maar in die prijsklasse tot ¤250.000,- is wel redelijk wat omzet overgebleven, als ik hier in onze omgeving (Noordelijke rand v/d Randstad) kijk.quote:Op zaterdag 22 september 2012 21:57 schreef TanteTruus het volgende:
Huis staat voor 239.000 op de markt. Ik heb 210.000 geboden na overleg met makelaar. Ik had zelf eigenlijk zelfs iets meer in gedachten maar vertrouwde op zijn deskundigheid.
Yup. Dat zal indruk maken. 6 weken nadat ze 210.000 hebben afgewezen zonder tegenbod...quote:Op zondag 23 september 2012 21:10 schreef Spanky78 het volgende:
TS. Dit soort dingen moet je gewoon hard spelen. je zegt ok, jammer. Over 4-6 weken is het huis nog niet verkocht en bied je 200.000.
Tsja, als ze over 6 maanden het huis nog niet hebben verkocht zullen ze wel spijt hebben. Het is op dit moment een kopersmarkt. Ik zou het zeker zo doen. En als ze dan na wat maanden verder nog steeds niet hebben verkocht om te narren 190 bieden. (ik ben een lul, ik weet het)quote:Op zondag 23 september 2012 21:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yup. Dat indruk maken. 6 weken nadat ze 210.000 hebben afgewezen zonder tegenbod...
Dat merken ze dus pas over 6 maanden. Niet als jij over 4 a 6 weken een in hun ogen ander belachelijk bod doet.quote:Op zondag 23 september 2012 21:13 schreef Spanky78 het volgende:
Tsja, als ze over 6 maanden het huis nog niet hebben verkocht zullen ze wel spijt hebben.
Ik klaag niet, ik geef aan hoe ik het zou doen. En weet je, zoiets is me al eens gelukt ook.quote:Op zondag 23 september 2012 21:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat merken ze dus pas over 6 maanden. Niet als jij over 4 a 6 weken een in hun ogen ander belachelijk bod doet.
Dus OF je hebt geduld (en gokt op betere tijden)... OF je accepteerd dat je de woning niet krijgt.
Gelijk al eisen dat je woning voor weinig krijgt, sorry, eisen mag uiteraard...... Maar kap eens met dat geklaag als het niet lukt...
Mij 2x. Het kan dus wel.quote:Op zondag 23 september 2012 21:22 schreef Spanky78 het volgende:
Ik klaag niet, ik geef aan hoe ik het zou doen. En weet je, zoiets is me al eens gelukt ook.
Slim. Hier krijgt huizenverkopendNederland nog een hele dobber aan.quote:Op zondag 23 september 2012 21:22 schreef TanteTruus het volgende:
Ik klaag helemaal niet, ik wil gewoon wat meningen horen, en die heb ik gekregen. Ik vind het helemaal prima dat de verkoper niet wil verkopen. Ik was gisteravond er al uit dat ik geen bod meer ga doen en nu mijn pijlen richt op een ander huis. Hij is een oprechte koper kwijt, ik was wel degelijk bereid om water bij de wijn te doen... dus ik zie het vooral als zijn verlies
Mwah, je had het ook uit kunnen melken toen... en een lager bod kunnen doen. Ze moesten er kennelijk toch vanaf als ze opnieuw contact zoeken. Maar als je geen liefde meer voelt voor het huis dan gaat het over.quote:Op zondag 23 september 2012 21:25 schreef TanteTruus het volgende:
Trouwens heb ik een half jaar geleden in onderhandelingen gezeten met twee mensen. Die zijn uiteindelijk ook afgeketst. Beide hebben inderdaad ook na een tijd weer contact met mij gezocht. Echter werkt het bij mij net als in de liefde ... dan ben ik niet meer geinteresseerd.
Huizenjacht is net daten.
Nouja, ik zou het neit zo zien hoor. Alleen ik zou nooit meer hetzelfde bieden, steeds een tikkie lager. Als het huis tenminste aanstaat!quote:Op zondag 23 september 2012 21:25 schreef TanteTruus het volgende:
Trouwens heb ik een half jaar geleden in onderhandelingen gezeten met twee mensen. Die zijn uiteindelijk ook afgeketst. Beide hebben inderdaad ook na een tijd weer contact met mij gezocht. Echter werkt het bij mij net als in de liefde ... dan ben ik niet meer geinteresseerd.
Wat hebben de verkopers met jouw (nieuwe) huis te maken? Jij kan je bod alsnog verlagen. Die mensen zijn niet interessant alleen het huis.quote:Op zondag 23 september 2012 21:25 schreef TanteTruus het volgende:
Mee eens.quote:Op zondag 23 september 2012 19:14 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Dat vind ik zoiets raars. De term 'om de onderhandelingen te beginnen'...
Komt bij mij over als dat iemand zegt: Hallo! en dat degene tegen wie ie dat zegt zo'n grote autist is dat ie helemaal van slag is en niets terug durft te zeggen.
Waarom meld die koper niet; "Sorry, ik vind het bod te laag. Wij gaan er niet uitkomen want ik ga niet zakken."
Voor hetzelfde geld wil TS de volle mep ook betalen... nu haakt ie af als koper.
Asociaal dit.quote:Op zondag 23 september 2012 19:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mag jij vinden. Maar ik heb 'iets' wat ik voor een bepaalde prijs 'kwijt' wil.
En zolang jij die prijs niet betaald, heb je niets te vertellen.
Bullshit.quote:Op zondag 23 september 2012 21:31 schreef TanteTruus het volgende:
Dat is toch een begin bod, dan kom je utieindelijk ergens in het midden uit. Het uiterste wat ik had willen bieden was 227500
Lijkt me een uitermate verstandige beslissing.quote:Op zondag 23 september 2012 21:22 schreef TanteTruus het volgende:
Ik klaag helemaal niet, ik wil gewoon wat meningen horen, en die heb ik gekregen. Ik vind het helemaal prima dat de verkoper niet wil verkopen. Ik was gisteravond er al uit dat ik geen bod meer ga doen en nu mijn pijlen richt op een ander huis. Hij is een oprechte koper kwijt, ik was wel degelijk bereid om water bij de wijn te doen... dus ik zie het vooral als zijn verlies
Het gaat niet om de keuze van de verkoper. Het gaat erom dat het vreemd is dat een huis wat al anderhalf jaar te koop staat, na een bod zonder enig commentaar van de verkopend makelaar, wordt afgewezen.quote:Op zondag 23 september 2012 21:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yup. En dit waren er een paar.
Sorry, maar iemand die het 'asociaal' vind als een verkoper niet wil zakken naar de prijs die een koper kan/wil betalen is niet goed bij zijn/haar hoofd.
Wat is de volgende stap volgens jou? Dat je de Lidl binnenloopt, en zegt, ho ff: 0,29ct per fles cola????. Ik geef je 10ct. En dan vervolgens de Lidl de schuld geeft, dat ze het niet voor 10ct aan je willen verkopen???
Dat is behoorlijk goed uitgelegd. En ja, ik ben het helemaal met je eens.quote:Op zondag 23 september 2012 21:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het gaat niet om de keuze van de verkoper. Het gaat erom dat het vreemd is dat een huis wat al anderhalf jaar te koop staat, na een bod zonder enig commentaar van de verkopend makelaar, wordt afgewezen.
TS geeft aan wel degelijk hoger te willen gaan, alleen nu verdwijnt het prettige gevoel over dat huis. Ja, ik zou hetzelfde hebben!
Conclusie: als de verkoper iets meer had gezegd dan 'nee' hadden ze misschien nog ver kunnen komen.
Dit móet toch te snappen zijn.
Nee. Ik heb regelmatig objecten te koop op marktplaats.quote:Op zondag 23 september 2012 21:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het gaat niet om de keuze van de verkoper. Het gaat erom dat het vreemd is dat een huis wat al anderhalf jaar te koop staat, na een bod zonder enig commentaar van de verkopend makelaar, wordt afgewezen.
TS geeft aan wel degelijk hoger te willen gaan, alleen nu verdwijnt het prettige gevoel over dat huis. Ja, ik zou hetzelfde hebben!
Conclusie: als de verkoper iets meer had gezegd dan 'nee' hadden ze misschien nog ver kunnen komen.
Dit móet toch te snappen zijn.
Ik heb ook zoiets gehad, TS. Ik deed een bod en kreeg de vraag om een nieuw openingsbod te doen. Ik had het gevoel dat ik er serieus in stond, maar toch was het te laag voor de verkoper.quote:Op zondag 23 september 2012 21:22 schreef TanteTruus het volgende:
Ik vind het helemaal prima dat de verkoper niet wil verkopen. Ik was gisteravond er al uit dat ik geen bod meer ga doen
Dat is dan mooi, je zult na 1 januari ook wel moeten.quote:Op zondag 23 september 2012 22:46 schreef TanteTruus het volgende:
@Bijvlagen. Bedankt voor de succeswensen, ik heb ook geen haast m.b.t. de wijzigingen op 1 januari. Ik wil een hypotheek sowieso aflossen
Anyway, de succeswensen zijn door de mod ook gewist.quote:Op zondag 23 september 2012 22:46 schreef TanteTruus het volgende:
@Bijvlagen. Bedankt voor de succeswensen, ik heb ook geen haast m.b.t. de wijzigingen op 1 januari. Ik wil een hypotheek sowieso aflossen
Dit is wel een opvallende uitspraak van iemand die tot voor kort beweerde dat elk huis altijd een te hoge vraagprijs heeft, en iedereen voor gek uitmaakte als hij er op gewezen werd dat je eerst wat meer van het huis moet weten voordat je zo'n uitspraak kon doen.quote:Op zondag 23 september 2012 21:55 schreef blomke het volgende:
We weten niet eens over welk huis het gaat en waar het ligt. Waarom dan al die aanmatigende meningen?
Inderdaad, misschien zijn ze ook al een heel eind gezakt in prijs en kunnen ze niet veel lager.quote:Op zondag 23 september 2012 01:04 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zou eens kijken hoe hoog de hypotheek op het huis is. Dat zou weleens wat handige kennis zijn
En dat kan ook nog wel eens een valkuil zijn.quote:Op zondag 23 september 2012 14:09 schreef TanteTruus het volgende:
En ook op basis van wat de kopers 15 jaar geleden voor het huis betaald hebben ... op basis van die informatie is het bod tot stand gekomen.
Maar dan moet je wel het geld hebben om een eventuele restschuld te overbruggen natuurlijk.quote:Op zondag 23 september 2012 17:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ach zolang er mensen de luxe hebben geen haast te hebben kunnen ze zich zo opstellen. het risico dat je over een jaar alsnog moet bijdraaien met je vraagprijs omdat de prijzen alom gedaald zijn is alleen wel erg groot. en mensen zijn stom maar na een tijdje begrijpen ze toch wel dat het voorlopig niet omhoog gaat en beter eieren voor hun geld kiezen.
Met auto's werkt dit systeem al binnen een maandquote:Op zondag 23 september 2012 21:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat merken ze dus pas over 6 maanden. Niet als jij over 4 a 6 weken een in hun ogen ander belachelijk bod doet.
Dus OF je hebt geduld (en gokt op betere tijden)... OF je accepteerd dat je de woning niet krijgt.
Gelijk al eisen dat je woning voor weinig krijgt, sorry, eisen mag uiteraard...... Maar kap eens met dat geklaag als het niet lukt...
Dat soort overwegingen zijn natuurlijk totaal irrelevant voor een koper die geen haast heeft. Die kijkt enkel wat hij wel of niet kan krijgen voor het beschikbare budget (als men verstandig isquote:Op maandag 24 september 2012 11:19 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Inderdaad, misschien zijn ze ook al een heel eind gezakt in prijs en kunnen ze niet veel lager.
In die situatie zit ik nu zelf ook. Met veel pijn en moeite kan ik een paar duizend euro zakken met de vraagprijs maar ik ben al heel erg gezakt met de prijs en elke de bodem van mijn portomonee is een keer bereikt. Ik heb pas ook een bod afgewezen dat op zich t.o.v. de vraagprijs best redelijk was maarja, ik zit echt op de max en dat kan bij die mensen ook zo zijn.
Heb ook al een paar keer een bod gewoon genegeerd omdat het echt té laag was.
amerika is gewoon een nieuwe gemeenschappelijke vijand aan het maken voor het westen; moslims en olie.quote:Op maandag 24 september 2012 11:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Maar dan moet je wel het geld hebben om een eventuele restschuld te overbruggen natuurlijk.
Kijk ik naar mezelf dan kan ik makkelijk de maandlasten van 2 huizen opbrengen maar als ik heel ver onder de vraagprijs moet gaan zitten dan heb ik ineens een schuld van hier tot tokyo en daar zit ik niet op te wachten. Dan spaar ik liever even door tot ik dat bedrag heb en verlaag dan tegen die tijd de prijs.
De biedingen op mijn huis zijn trouwens wel bijna asociaal laag, ik ben met de prijs al 30% gezakt en dan bieden mensen gewoon doodleuk nog eens bijna 30% lager. Ja nog effe en je krijgt het voor niks.mooi niet, dan blijft het lekker staan waar het staat.
Overigens heb ik wel teruggereageerd op álle boden die ik kreeg met mijn uiterste bod.
Wat je nog zou kunnen doen (als je het huis graag wil): je aankoopmakelaar contact op laten nemen met de verkoopmakelaar en hem laten vragen waarom het bod is afgewezen en waarom er geen tegenbod is gedaan. Als daar antwoord op komt (welk antwoord maakt niet zoveel uit, who cares?) kan jouw makelaar inderdaad laten vallen dat jij het heel jammer vind dat er niet serieus met je bod is omgegaan, dat je het huis heel aantrekkelijk vind vanwege <insert redenen> en dat je zeker bereid was om serieus te onderhandelen.quote:Op zondag 23 september 2012 21:22 schreef TanteTruus het volgende:
Dat zou mij helemaal niks verbazen in deze tijd.quote:Op maandag 24 september 2012 07:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
@TanteTruus, het zou natuurlijk kunnen dat de verkopende partij nog eens bij je terugkomt als-ie spijt krijgt
Ik ben zo f*cking blij dat ik destijds een dergelijk contract met mijn (verkoop)makelaar heb afgesproken... lopen ze toch een tikkie harder voor je, of je nou koper of verkoper bent.quote:Die aankoopmakelaar, betaal je die op een no-cure-no-pay-basis?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |